Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 150 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
gustaveau schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:02:
Weet iemand eigenlijk of er veel caffeine zit in die koffiestouts? Ik kan het meestal niet terugvinden op de verpakking en was benieuwd!
Ik kwam via untapped van de week per toeval dit artikel tegen! https://www.hopculture.com/how-much-caffeine-coffee-stout/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
gustaveau schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:02:
Weet iemand eigenlijk of er veel caffeine zit in die koffiestouts? Ik kan het meestal niet terugvinden op de verpakking en was benieuwd!
Was zelf ook wel benieuwd, maar wat ik kon vinden is het verwaarloosbaar. Dus 's ochtends toch maar gewoon een bak koffie ipv een espresso stout ;)

https://www.twortwat.nl/t-n/brouwen-met-koffie
De eerste vraag die altijd naar voren komt wanneer je met koffie brouwt, is hoe krachtig de koffiesmaak moet zijn. De tweede vraag die hieruit volgt: hoeveel koffie moet je gebruiken? Hoe meer koffie je gebruikt, hoe uitgesprokener de smaken en aroma's. Maar teveel koffie gaat overheersen en je houdt er 25 liter bruisende, alcoholhoudende koffie aan over. Minder koffie betekent subtielere smaken maar misschien komt dan het karakter onvoldoende naar voren. Laat het cafeïnegehalte je niet tegenhouden om voldoende koffie te gebruiken. De hoeveelheid cafeïne in je glas is zo klein dat je jezelf al in coma hebt gedronken voordat de opwekkende kick van de cafeïne kunt merken.
https://www.hopculture.com/how-much-caffeine-coffee-stout/
Consider this: The average 8oz cup of coffee contains somewhere in the neighborhood of 163mg of caffeine, ranging anywhere between 64–272mg per cup, depending on the brew method. (Stovetop moka and french press enthusiasts take note, you’re sitting pretty at the upper limits of that range.)

Compare those numbers with Caffeine Informer’s generous 50mg per 12 fl oz estimate for a coffee beer.

Depending on how strong you like your morning roast, you’d need between one to five beers to reach the equivalent buzz from a single cup of coffee (assuming the stout has anywhere near the 50mg estimate).

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10
En de koffie stouts ook nooit te lang bewaren, helaas gaat de koffie smaak namelijk erg snel achteruit

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
Louwke schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:12:
En de koffie stouts ook nooit te lang bewaren, helaas gaat de koffie smaak namelijk erg snel achteruit
Wat zou je aanraden dan? En maakt het verder wat uit als het een strenge stout is, dus van rond de 10%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Je kunt ze lang bewaren dat wel, maar de smaak zal minder gaan worden. Hoe lang, tja dat zou ik zo 1 2 3 ook niet weten. Vaak staat er dan wel een opmerking op het flesje/blikje wat dat betreft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:51
Ik denk dat het bewaren van bieren hoe dan ook lastig is om advies over te krijgen dat 100% klopt.

Los van het soort bier en of het hiervoor geschikt is (en in welke mate) zijn er ook invloeden waar je niet altijd rekening mee kunt houden.

Ik kan een bier dat perfect bewaarbaar is voor 10 jaar in een wijnkoeler op stabiele temperatuur leggen uit het zicht van de zon.. maar als dat bier voordat ik het heb ontvangen een week in de zon heeft gelegen op een of andere vitrine tsja…

Echt bewaren doe ik inmiddels niet meer omdat je het niet standaard spul toch niet echt kunt vergelijken met het origineel. Het enige bier dat hier nog ligt te rijpen zijn 2 flessen La Trappe Quadrupel en 1 fles St. Bernardus Abt. 12. Niet om het rijpen overigens, maar 1,5 liter in mijn eentje is iets téveel van het goede.

Een bier dat “moet” rijpen om op smaak te komen is mijns inziens dan ook gewoon te vroeg uitgebracht.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Wellicht dat mijn smaakpapillen wat verpest zijn door de vele heerlijke adjunct stouts die boordevol smaak zitten.
Maar ik vind het effect van rijping niet de moeite waard om het te bewaren.
Diverse keren verschillende jaargangen geproefd van bv een Rochefort 10 of een HJ Grand Prestige, maar voor mij geen reden om bieren nog weg te leggen. In sommige gevallen vind ik de recente versie nog lekkerder ook.

Zoals ze bij de Moersleutel zeggen (BA bieren): "Don't age this beer, we already did that for you"

[ Voor 11% gewijzigd door Zjoske78 op 04-10-2023 08:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:25
Voor degene die nog op zoek zijn naar de nieuwe caramel fudge stouts van Kees, die hier laatst voorbij kwamen, bij Drank Gigant zijn ze een stuk gunstiger geprijsd dan bij Kees zelf:

https://www.drankgigant.n...2%2036163%2036164%2036165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42
Komt er geen HJ Vatgerijpt serie dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die komt wat later dan normaal hebben ze aangegeven….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Deezers schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:19:
Komt er geen HJ Vatgerijpt serie dit jaar?
Zie dit bericht
ArjenIsM3 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:24:
Heb Hertog Jan gevraagd naar de Vatgerijpt 2023 serie en dit als antwoord gekregen (namen verwijderd)

Hoi,

leuk dat je het vraagt. De Vatgerijpt 2023 heeft dit jaar nog extra tijd nodig om te rijpen. Hierdoor zal de verkoop en dus ook de rondledingen hierom pas plaats vinden in December. Meer informatie zal hier later nog over volgen via mail en social media kanalen (Instagram en Facebook). Nog even geduld dus.

Groeten,
voor Hertog Jan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
Proost!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3SlogeRduqkwt6iDq7KJknpe2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcrl4JrvnuDkLtcBW1hSnSja.jpg?f=fotoalbum_large

Erg zoet wel, maar niet onaangenaam. 4/5

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Thalaron schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:25:
Proost!

[Afbeelding]

Erg zoet wel, maar niet onaangenaam. 4/5
Gefeliciteerd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/cake.png

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zo, de adventkalenders van dit jaar zijn ook weer besteld. Zien wat ze er deze keer van maken :9

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Welke adventkalender zouden jullie aanraden als ik wat meer IPA bieren zou willen hebben?
De moersleutel komt zowieso al in huis, maar ik merk dat ik wat teveel stouts in huis begin te krijgen en dat de IPA's bijna altijd op zijn. Dus met een goede kerstbox erbij zou dat weer wat beter worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Louwke
Zo gisteren avond afscheid genomen van het ongetrouwde leven en samen met mijn vader 2 biertjes gepakt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bdVPc5jq6YBGu9m3oDIwDJ5pzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wRONgYc6Zfvb3DyOG7uszdV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7DKW4Mg_lIS7olNhC5RmQZcGfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh13EzJGiZtX3wXuxrSF4Vlb.jpg?f=fotoalbum_large
Die kykao was een verassing zeg. Niet zoet en meer richting droog en wijn. De indulgence was een topper Port is toch wel een top manier van rijpen 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
Zjoske78 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:51:
Wellicht dat mijn smaakpapillen wat verpest zijn door de vele heerlijke adjunct stouts die boordevol smaak zitten.
Maar ik vind het effect van rijping niet de moeite waard om het te bewaren.
Diverse keren verschillende jaargangen geproefd van bv een Rochefort 10 of een HJ Grand Prestige, maar voor mij geen reden om bieren nog weg te leggen. In sommige gevallen vind ik de recente versie nog lekkerder ook.
Ik bewaar ieder jaar wel wat grote flessen Hertog Jan en na een jaartje of 3/4 gaan ze pas open....ik vind het een enorme verbetering, de standaard hertog jan is voor mij niet zacht genoeg...

Verder bewaar ik eigenlijk ook niks...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Lang geleden dat ik me in dit topic gemeldt heb... Merk dat de bier inname toch significant gedaald is nadat onze dochter is geboren in december. Gelukkig begint de tijd om bier te drinken weer zoetjes aan terug te komen dus...:

Toch maar wel een mooie advent besteld bij het Biermeisje (custom, obv untappd/voorkeur). Zin in!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:01
link_mario schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:40:
Lang geleden dat ik me in dit topic gemeldt heb... Merk dat de bier inname toch significant gedaald is nadat onze dochter is geboren in december. Gelukkig begint de tijd om bier te drinken weer zoetjes aan terug te komen dus...:

Toch maar wel een mooie advent besteld bij het Biermeisje (custom, obv untappd/voorkeur). Zin in!
jij geeft toch geen borstvoeding ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1FXUAWxbP7lt5J7ex9EAVso8QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/001vsyQBarw9lirxn02StUEA.jpg?f=fotoalbum_large
Proost en een fijn weekend. ;) 🍻

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Wat is dat voor lekkers?? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ziet er inderdaad interessant uit. Biercoctail?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Řezané pivo
Vanavond gehad bij Hevre in Krakau.

Niet zo bijzonder qua smaak, wel bijzonder dat je in 1 glas van smaak winterbock naar pils gaat. Zoet caramel naar bitter pils. Uniek!

Dusja, 3/5 voor smaak, maar 5/5 voor beleving.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ziet er wel lekker uit in zo'n glas.
Het idee verschilt niet veel van wat we in Limburg drinken als Sjoes of halfom, maar dat is meestal met veel zoeter oud bruin ipv bock en heeft geen laagje, daar doet niemand moeite voor :)

Op jou foto liet het me meer denken aan een "Poor Man’s Black Velvet", dat is Guinness op cider. Afgeleid van de Black Velvet wat Guiness op Champagne is.
Dat is beiden lekker en geeft ook dat verschil in smaak, als je ze goed maakt dan proef je ook de lagen apart, en rond het midden een mix. Is leuk voor feestjes, ziet er leuk uit en de meeste mensen kennen het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
@AngelDust
Cheers! ⭐⭐⭐⭐
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkjlIVRBBvtpynbHCmM1_wW2GRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6N63gtjV4Ai8bU77tXVJLaIN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
Beetje vroeg voor bier, niet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
cy-gor25 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Beetje vroeg voor bier, niet? :)
De vier zit in de klok bij hem.. Vier voor half 12 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
gustaveau schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:55:
Welke adventkalender zouden jullie aanraden als ik wat meer IPA bieren zou willen hebben?
De moersleutel komt zowieso al in huis, maar ik merk dat ik wat teveel stouts in huis begin te krijgen en dat de IPA's bijna altijd op zijn. Dus met een goede kerstbox erbij zou dat weer wat beter worden.
Als ik me niet vergis, zitten in de adventskalender van To Ol meestal behoorlijk wat IPA's.
Een tijdje terug heeft hier ergens een linkje gestaan met een excelbestandje waar je de inhoud van de diverse kalenders van vorige jaargangen kon zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Mich007 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Als ik me niet vergis, zitten in de adventskalender van To Ol meestal behoorlijk wat IPA's.
Een tijdje terug heeft hier ergens een linkje gestaan met een excelbestandje waar je de inhoud van de diverse kalenders van vorige jaargangen kon zien.
Volgens mij hebben we dit jaar nog niet de moeite genomen om het bestandje een beetje in te vullen.

(wel leuk om te zien trouwens, als ik zoek op kalender in dit topic krijg ik 21 bladzijde met posts.... :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:00

Shrien

frequent snoozer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYYDgO8n7cbG-90lHQ-dAmaHC28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWbtBaJflirqFUl57DrmcsiZ.jpg?f=fotoalbum_large
Arpus gespot bij de lokale Appie. Tevens ook twee ‘nieuwe’ Brewdogs in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:37
Shrien schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:33:
[Afbeelding]
Arpus gespot bij de lokale Appie. Tevens ook twee ‘nieuwe’ Brewdogs in het assortiment.
Beiden laatst geprobeerd, zeer smaakvol!
Zag vandaag ook El Patron van Uiltje staan. Steeds meer variatie in de AH.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Shrien schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:33:
[Afbeelding]
Die oranje Arpus had ik laatst ook meegenomen ja, hebben ze al een tijdje.
Vond hem lekker, maar toch wel aan de prijs.

Over prijzen gesproken, vanmiddag bij de HANOS deze meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEJ8GAm5bnK0vA1SL7O6VPSJlYE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WidoOIUhlMbbCbybrSOtDLr5.jpg?f=user_large

Gulpener Jamaican Rum BA 2022 x8. https://webshop.gulpener....el-aged-bourbon-copy.html
Had hem al eens gehad, lekker, maar ook geen 7,95 waard vond ik. Dit was met BTW €4.56 per fles, dus dat is goed te doen, daar heb ik nog wel een plaatsje voor in de kelder :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ivo001
Eerder dit jaar heb ik de Dream Child van Brew York gekregen. Die vond ik zo heerlijk dat ik er 5 sterren aan had gegeven. Er schijnt ook een BA versie van gemaakt te zijn, maar kon die nergens vinden. Na wat speuren op google kwam ik enkele slijterijen tegen die die toch nog bleken te hebben. Bij van Erp dranken besteld, maar bij levering bleek juist die er niet bij te zitten 😥 (blijkbaar toch niet op voorraad?)

Toen uitgekomen bij Drinks & Gifts en daar een mooie bestelling gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1xpVMC5BXVzZlI5Ql9im3VkVpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JG3qBqg4h8o9Z0Rma5rWekzg.jpg?f=fotoalbum_large

Bijzonder is dat de Tsjeeses Reserva BBA al uit 2013 kwam, en een best before datum had van 15/08/2019 :o Smaakte echter nog gewoon prima :)

Verder ben ik ook al een tijdje benieuwd naar de Sacred Heart seria van La Débauche. 27% Alcohol trok de aandacht, maar kon alleen de minder gewaardeerde versies VII en VIII vinden (3.6-3.7 op Untappd). Echter zag ik dat recent er een Sacred Heart IX en X uitgebracht zijn. Op Beerizer vond ik niks, maar met een google actie kwam ik op de site van de brouwer zelf uit. Ze blijken gewoon een webshop te hebben met gratis shipping vanaf €80 😋 Dus ook maar een mooi pakketje besteld daar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3Fj3yIB7FWlK-gLb4drIKur93k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yv7c1779iBXcdkEtoLUOBaGS.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond mijn 11e 5 sterren uitgedeeld op Untappd. Die eer was weggelegd voor de Schmoojee Dreamscovery Ice Too Hot For Gram _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ivo001 op 16-10-2023 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
https://www.gelderlander....-van-te-proeven~a3f41de6/

Wat vinden we nou van mensen zoals Rinse? Untappd heeft de bizarre populariteit van speciaalbier, waar we jaarlijkse dubbele cijfers (!!) zien, mede gekickstart. Wordt een beetje moe als mensen als Rinse dan boos worden op Untappd lol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:33
Tsja, als ik 5+ euro moet aftikken voor een blikje wil ik toch soms wel weten hoe het scoort :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SemperFidelis schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:44:

Wat vinden we nou van mensen zoals Rinse? Untappd heeft de bizarre populariteit van speciaalbier, waar we jaarlijkse dubbele cijfers (!!) zien, mede gekickstart. Wordt een beetje moe als mensen als Rinse dan boos worden op Untappd lol.
Ik snap ‘m wel een beetje….. het voegt vaak ook weinig meer toe om een winkel te hebben als mensen alleen naar de rating op Untappd kijken.

En wat betreft de overvloed heeft ie natuurlijk ook wel een beetje gelijk. Hoog tijd voor een flinke shake out nu geld duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:26
SemperFidelis schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:44:

Ik zie dat soort types ook wel eens bij de Caigny staan, blikje na blikje scannen. Ik vind ze sneu.

Dat men gewoon eens moet gaan proeven (eventueel op advies van een Rinse) ben ik het mee eens ipv alleen maar te kijken naar de value for money score op untappd. Wat ook idioot is omdat de zeldzaamheid ook invloed heeft op de score ipv de smaak.

Aan de andere kant....als men tegenwoordig 6+ euro per blikje moet betalen snap ik ook wel een beetje dat je het niet altijd maar gaat gokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:49
Wren schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Ik zie dat soort types ook wel eens bij de Caigny staan, blikje na blikje scannen. Ik vind ze sneu.

Dat men gewoon eens moet gaan proeven (eventueel op advies van een Rinse) ben ik het mee eens ipv alleen maar te kijken naar de value for money score op untappd. Wat ook idioot is omdat de zeldzaamheid ook invloed heeft op de score ipv de smaak.

Aan de andere kant....als men tegenwoordig 6+ euro per blikje moet betalen snap ik ook wel een beetje dat je het niet altijd maar gaat gokken...
Oke, je vindt ze sneu maar je snapt wel dat ze niet gaan gokken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

Ik snap ‘m wel een beetje….. het voegt vaak ook weinig meer toe om een winkel te hebben als mensen alleen naar de rating op Untappd kijken.

En wat betreft de overvloed heeft ie natuurlijk ook wel een beetje gelijk. Hoog tijd voor een flinke shake out nu geld duurder is geworden.
Waarom zou je daar op hopen? Wat heb jij er nou weer voor baat bij dat er minder aanbod komt?

Laten we hopen dat de overheid de accijnzen nog wat verder verhoogt. Dan vallen er nog meer brouwers om. Dat zal de Untappd gebruikers en de brouwers leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:26
Lennnn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Oke, je vindt ze sneu maar je snapt wel dat ze niet gaan gokken. :+
Ja ,wel als er niet eens meer gekeken wordt naar het bier zelf maar dat iemand als een vakkenvuller die een voorraadcheck doet alles op een plank scant.

Daarnaast kan ik mij inderdaad enigszins inleven in beide argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennnn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:44:
[...]
Waarom zou je daar op hopen? Wat heb jij er nou weer voor baat bij dat er minder aanbod komt?
Omdat door het veel te versnipperde aanbod bijna alle kleine brouwers het lastig hebben….. meer aanbod, waaronder veel bocht, is echt niet altijd beter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Wren schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:24:

Sneu figuur meldt zich ;w

Ik hou toch potdorie niet alles netjes bij op Untappd om vervolgens maar volledig willekeurig op eigen geheugen blikken van het schap te pakken? Voor mijn gevoel ga ik dan echt terug in de tijd, helemaal naar het begin van mijn speciaalbieravontuur. Uitzoeken welk blikje het mooiste artwork heeft :X Bovendien als je een willekeurig ander artikel koopt, doe je ook vaak wat vooronderzoek op internet. ik wel althans :)

Natuurlijk, UT ratings zeggen niet alles. Maar blikken met een lage 3 laat ik over het algemeen gewoon staan. De kans dat je veel betaalt voor weinig kwaliteit is dan gewoon heel hoog.

Ik heb ook regelmatig bottleshares met vrienden en ik maak er een sport van om units met goede ratings mee te nemen die het hele gezelschap nog niet op heeft. En dat laatste is niet te doen zonder UT.

Overigens als ik in een bierspeciaalzaak kom, of dat nu de Caigny is of bijvoorbeeld Hello Beer in Veghel, ik laat me altijd graag adviseren. Zo weet ik wat de pareltjes zijn in de winkel en het is altijd leuk om met fellow beergeeks een boompje op te zetten.

En als laatste, als de vriendin in de supermarkt een speciaalbiertje mee wil nemen, dan is de vraag "heb je deze al op" ook overbodig.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
De beste man in Arnhem had er ook nog maar vrij weinig zin in maar dat speelde al langere tijd. Nu heeft hij de mogelijkheid om de moderne tijd beetje de schuld te geven dat hij de zaak niet meer wilt hebben. Als het zo erg is kan de beste man ook een webshop open gooien die feedback hebben wij hem ook wel eens gegeven maar daar wilde hij ook niet aan.

Naast dat hij gaat sluiten doet ie geen uitverkoop of korting op zijn bieren dus daarvoor hoef je er niet heen. ;)

En verder maak ik zelf op smaak en tijd van het jaar een shopping list op untappd dus ik heb de app wel open in de winkel om het lijstje bij te werken en te controleren welke ik erin gezet heb zodat ik ook beetje binnen het budget blijf :p

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 16:27
Ik denk dat je veel bieren van enkele brouwers zo blind kan pakken om je te laten verrassen, wetende dat ze gemiddeld genomen echt kwaliteit bieden. Dan heb je ook nog een groep brouwers die nieuw zijn, die kan je altijd proeven voor het leuke.

Maar het fijnste vindt ik toch wel dat Untappd een indicatie geeft van de smaken die er in verwerkt worden, dat is niet altijd duidelijk op basis van de verpakking.

Dat en als je een biertje van een 10tje koopt wil je wel enige 'zekerheid' hebben. Als je zo graag wilt dat mensen proeven in je winkel, biedt dan ook proeven aan ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koendio
  • Laatst online: 22:21
Ik scan ook regelmatig als ik op bierjacht ga, maar eigenlijk alleen omdat ik wil checken of ik het biertje niet al een keer eerder op heb (bijna 2500 unieke check-ins, die ik echt niet meer allemaal herken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:13
Hiru schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:26:
Ik denk dat je veel bieren van enkele brouwers zo blind kan pakken om je te laten verrassen, wetende dat ze gemiddeld genomen echt kwaliteit bieden. Dan heb je ook nog een groep brouwers die nieuw zijn, die kan je altijd proeven voor het leuke.

Maar het fijnste vindt ik toch wel dat Untappd een indicatie geeft van de smaken die er in verwerkt worden, dat is niet altijd duidelijk op basis van de verpakking.
Dit inderdaad. Ik weet zelf inmiddels écht wel wat ik goeie brouwers vind en wat ‘mijn soort bier’ is. Daar hoef ik al die blikken en flessen niet voor te scannen. Alleen soms staat er dus alleen op een blik dat ie Barrel Aged is maar niet waarin/hoe lang. Die info vind je dan soms wel in Untappd, dat is dan handig.

Bieren van nieuwe brouwers pak ik soms gewoon mee en soms check ik even. Laatst een Roemeens BA bier meegenomen en die was heeeerlijk deze week (had ik dus niet gecheckt). Dat ‘verrassingselement’ en gewoon onbevooroordeeld zelf proeven vind ik leuk. En stiekem steeds leuker waardoor ik Untappd vaak alleen gebruiken voor het inchecken maar niet voordat ik een bier koop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Dit weekend deze gedronken. Lekker, vol van smaak, wel zuur. Misschien meer iets voor het warmere weer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl6-cKU22KxzHFgg5RCazggu6Fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJJeWtiYn9RwXwcyZ2XRcRme.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik scan de duurdere bieren, leef €7+, ook altijd.

Niet vanwege de score, hoewel onder de 3 direct terug gaat, maar voor het smaakprofiel.

Als er piney, chili, pepper, spicy of watery in staat dan zet ik ze terug.

En dat mensen steeds iets nieuws willen… die gast heeft een bier vast van €35-40. Tsja, die hoef ik doorgaans ook geen 2. Soms is het dus ook echt kijken van heb ik deze nu al wel of niet gehad? Zo ja, dan neem ik een andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:45
Speciaalbier is mijn hobby, en hobby mag geld kosten. Maar voor geld verwacht ik wel enige kwaliteit. Untappd helpt daar toch wel grotendeels bij, naast dat ik natuurlijk zelf ook wel weet welke brouwerijen ik wel of niet blindelings kan kopen. Dus sneu? Absoluut niet. Als je 3418 Elpee's thuis hebt staan en je bent op een platenbeurs, dan wil je ook weten of je een bepaald exemplaar al in huis hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-09 12:39
Een winkelier die vindt dat mensen meer moeten proeven, je verwacht het niet. Zeker eerst een dozijn blikken á €7,95 kopen om vervolgens écht te kunnen zeggen dat daarvan 3 lekker waren en 3 slecht, en de rest mwoah.

En ondertussen wel met een bier op de foto dat dankzij untappd zo populair is dat mensen er €40 voor aftikken

[ Voor 3% gewijzigd door bbunn07 op 16-10-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Ik ben ook wel benieuwd hoe de beste man voorstelt dat wij een heleboel verschillende boeren gaan proeven zonder failliet te gaan.. organiseert hij avonden waarbij je een paar slokken per bier kan nemen om erachter te komen wat je lekker vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 10:14
Kan ook vrij weinig met zijn verhaal. De tijd is hem voorbij gestreefd, dat is wel duidelijk. Untappd rating wat een gemiddelde is van vaak duizenden verschillende mensen is gewoon veel betrouwbaarder dan advies van één (bevooroordeelde) winkelier. Je kunt op Untappd vaak ook meer en sneller informatie vinden dan op de blikjes zelf. Zoals anderen hier ook zeggen ga ik ook uit van het smaakprofiel op Untappd. En als daar dan bijvoorbeeld peppery of chili o.i.d. staat laat ik hem staan. Zonder Untappd had ik dat niet geweten, want op het flesje staat alleen dat het een dikke stout op Bourbon vaten is bijvoorbeeld. En nee ik scan ook niet alles, soms neem ik ook gewoon 'blind' een blikje mee. Ook leuk, maar denk maar niet dat ik dat structureel ga doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Voor mij is het smaakprofiel inderdaad belangrijk. De helft van de RIS vind in smerig, de helft lekker. Inmiddels erachter dat ik Roast/Malty/Coffee niet lekker vind en Chocolate/Vanilla/Nutty wel.

Eerst vond ik ook alle IPA varianten smerig, maar een DIPA/TIPA/QIPA kan ik soms wel waarderen als die juicy/tropical is en juist niet hoppy.

Maar over het algemeen koop ik geen bieren meer die onder de 3.75 gemiddeld staan, tenzij ik zeer overtuigd ben van het smaakprofiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:20:
Kan ook vrij weinig met zijn verhaal. De tijd is hem voorbij gestreefd, dat is wel duidelijk. Untappd rating wat een gemiddelde is van vaak duizenden verschillende mensen is gewoon veel betrouwbaarder dan advies van één (bevooroordeelde) winkelier.
Dat kan, maar vanuit het oogpunt van die 'bevooroordeelde' winkelier klopt het verhaal dan alsnog wel ;). En ik snap het ook best, het lijkt me inderdaad minder leuk als mensen met de telefoon in de hand langs de schappen gaan terwijl jij achter de balie staat te wachten tot je de blikjes langs de scanner mag halen.

'De tijd is hem voorbij gestreefd', misschien.. maar dat lijkt me dan juist een uitstekende reden om te stoppen inderdaad.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik kijk zelf eerder naar candates ipv scores.
Veel afgeprijsde IPA's zijn bv. al 5 maanden oud, dan kun je wel naar de score kijken maar dat helpt dan ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
remzor schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:30:
[...]
Laatst een Roemeens BA bier meegenomen en die was heeeerlijk deze week (had ik dus niet gecheckt).
Toevallig van Blackout Brewing? Die kun je in het vervolg ook best blindelings nemen hoor ;-)
Heerlijk bier voor (nog) redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Mich007 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Toevallig van Blackout Brewing? Die kun je in het vervolg ook best blindelings nemen hoor ;-)
Hoe is het eigenlijk met onze Roemeense vrienden? Gaat er ooit nog eens een vracht komen?

@Thompson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:54
Lennnn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:59:
[...]

Hoe is het eigenlijk met onze Roemeense vrienden? Gaat er ooit nog eens een vracht komen?

@Thompson
Helaas...
Een Nederlandse importeur heeft een contract met ze afgesloten dus ze versturen niet meer naar Nederland :'(

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:09
Dan zit er maar één ding op. Welk land en/of brouwerij gaan we nu met Tweakers ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:01
Saitek schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:27:
Dan zit er maar één ding op. Welk land en/of brouwerij gaan we nu met Tweakers ontdekken?
Tweakybrew :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:13
Mich007 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Ja idd van Blackout! Kon me niet herinneren daar eerder iets van op te hebben. Maar erg aangenaam dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Wat betekent dit precies?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax3DLH-xIk0n3CgsQQosQFQD24E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvbfTHj22V2LkoVBOrwR4BMF.jpg?f=fotoalbum_large
Die +5yrs bedoel ik. Is het nu wel of niet over datum? Het is niet te zuipen namelijk. Zuur en geen spoor van schuim of koolzuur.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
sig69 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 03:15:
Wat betekent dit precies?
[Afbeelding]
Die +5yrs bedoel ik. Is het nu wel of niet over datum? Het is niet te zuipen namelijk. Zuur en geen spoor van schuim of koolzuur.
Niet over datum. Welk bier is het? Ziet er bekend uit maar kan er niet op komen.

Weet je zeker dat dit bier niet zuur hoort te smaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
Lennnn schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 05:35:
[...]

Welk bier is het? Ziet er bekend uit maar kan er niet op komen.
Ziet eruit als een Struise, één uit de Black damnation serie gok ik?
Volgens mij zou je die prima moeten kunnen bewaren en betekent die +5 inderdaad dat je hem nog (zeker) 5 jaar na de tht zou moeten kunnen drinken. Denk dat er iets mis is met deze, misschien zat de kroonkurk er niet helemaal goed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Black damnation inderdaad. Maar had het laatst ook met een oostvleteren. Misschien hoort het wel wat zuur te zijn maar dit was echt niet te zuipen en was totaal niet wat ik had verwacht.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ivo001
Van de Facebook pagina van Van Moll:
Zoals jullie wellicht vernomen hebben heeft het demissionair kabinet voor 1 januari 2024 een accijnsverhoging gepland staan, waardoor het toch al enorme verschil qua accijnzen met ons omliggende landen nog meer oploopt (tot wel 420% verschil met Duitsland!) en ook vooral kleinere brouwerijen extra getroffen worden (de accijns voor een tripel zal ongeveer 50% hoger worden!)
De maat is vol. Voor bierliefhebbers én brouwers. Voor veel brouwerijen is de rek er nu echt uit. Terwijl de biercultuur een uniek onderdeel van Nederland is, waar brouwerijen met veel liefde en vakmanschap de heerlijkste bieren brouwen. We roepen daarom de politieke partijen op af te zien van de dubbele verhoging van de bierbelasting. Op 26 oktober stemt de tweede kamer en momenteel hebben al meer dan 60.000 mensen de petitie ondertekent. Doe jij ook mee? Laat je stem horen!
https://www.stopextrabierbelasting.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door ivo001 op 18-10-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
sig69 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:56:
Black damnation inderdaad. Maar had het laatst ook met een oostvleteren. Misschien hoort het wel wat zuur te zijn maar dit was echt niet te zuipen en was totaal niet wat ik had verwacht.
Denk dat ie gewoon niet goed was dan. Beetje pech. Heb ik nog nooit gehad met Black damnation (echt geweldige bieren).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:06

Thompson

Beeromaniac

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:26:
[...]

Helaas...
Een Nederlandse importeur heeft een contract met ze afgesloten dus ze versturen niet meer naar Nederland :'(
En dat durfden ze destijds met mij helaas niet aan. Nou was ik daar zelf ook gewoon te onervaren/klein voor hoor. Maar ik zal er anders nog eens een mailtje aan wagen of ze voor mij nog een uitzondering kunnen maken; gezien het feit ik daar in het verleden bij elkaar toch voor zo'n 10k heb besteld :X

Heb zelf de laatste tijd qua speciaalbier weinig gedaan. Sinds een jaar een vriendin en die is meer van de (rode) wijn, tja en daar dan doe ik toch vaak braaf aan mee want dat vind ik ook erg lekker :9 En dat i.c.m. een tijd lang een beetje uitgekeken zijn op speciaalbier/untappd en proberen in z'n algeheel wat minder te drinken. Maar trok laatst weer eens echte topper open Hop Hooligans - Mat Ol Wild Turkey BA Noyeaux en nu kriebelt het wel weer een beetje om de uitgedunde collectie (Nouja... Denk nog 80+ bier in de kelder...) weer eens wat aan te vullen.

Is een keer een Tweakers Beer share/ruil/drink een idee?

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Voor de liefhebbers; De Sori Brewing Advent Calender is inmiddels te bestellen. €129,90. Verzenden is (op dot moment in ieder geval) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Poeh die is ook flink duurder geworden, vorig jaar nog €98,- betaald.

Dit jaar nog geen keus kunnen maken. Misschien die van Beer Republic eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik zit zelf te kijken naar de exclusieve bieren van Craftboxs. Prijs is wel pittig, maar de wetenschap dat het 24 unieke check-ins zijn vanwege het uitlezen van je Untappd account, en hoge kwaliteit bieren, trekt me wel..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Dubbeldooier dat is inderdaad een flinke slok duurder ja. Als ik mij het goed herinner was het vorig jaar wel nog mét verzendkosten erbij?

Anyway.. ik hoop dat de prijsverhoging door een grotere hoeveelheid zware bieren zal komen. We gaan het zien :)

Ps: To Øl geannuleerd ten behoeve van Sori. Nu hopen dat ze hun dozen inderdaad stevig(er) hebben gemaakt. Voor een tientje meer verwacht ik bij Sori meer op mijn plek te zitten en 3 Advent Calenders ging mij wat te ver (lees; mijn vrouw heeft daar - terecht - een mening over..)

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 18-10-2023 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dubbeldooier schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:12:

Dit jaar nog geen keus kunnen maken. Misschien die van Beer Republic eens proberen...
24 Amerikaanse bieren, nu weet ik niet zo goed hoe Amerikanen en speciaalbier zijn, maar voor m'n gevoel lijken het mij geen toppers.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Is Hertog Jan gestopt met vatgerijpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Thalaron schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:12:
@Dubbeldooier dat is inderdaad een flinke slok duurder ja. Als ik mij het goed herinner was het vorig jaar wel nog mét verzendkosten erbij?

Anyway.. ik hoop dat de prijsverhoging door een grotere hoeveelheid zware bieren zal komen. We gaan het zien :)

Ps: To Øl geannuleerd ten behoeve van Sori. Nu hopen dat ze hun dozen inderdaad stevig(er) hebben gemaakt. Voor een tientje meer verwacht ik bij Sori meer op mijn plek te zitten en 3 Advent Calenders ging mij wat te ver (lees; mijn vrouw heeft daar - terecht - een mening over..)
Even terug gekeken, geen verzendkosten, maar wel een kortingscode (kennelijk relatief laat besteld toen)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcUvvyvMqKiIk-T5x_Xy5axgDas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eGvLn5oBOWGDFmPUkdSLGQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens erg tevreden over de inhoud toen, alle vertrouwen dat je met het nieuwe bedrag ook een goede deal zult hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Quad schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:16:
[...]

24 Amerikaanse bieren, nu weet ik niet zo goed hoe Amerikanen en speciaalbier zijn, maar voor m'n gevoel lijken het mij geen toppers.
Dan zou ik toch Amerika eens gaan ontdekken. Amerika is groot wat craft bier betreft. En over het algemeen is men het er wel over eens dat er heel veel ontzettend goede en hoog gewaardeerde Amerikaanse brouwerijen zijn.

Nou zullen die niet direct in deze box zitten en er zitten volgens mij ook 12 IPA's in, en vind dat toch wat veel.... Zeker als het allemaal wat middle of the road blijkt te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Dubbeldooier op 18-10-2023 23:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SemperFidelis
Saitek schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:27:
Ik heb laatst contact gehad met een brouwer uit Luxemburg! Die wilden wel aardig wat dozen opsturen.

Kunnen we eens proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
Secsytime schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:18:
Geen idee maar ik ben er wel mee gestopt. Ineens heel populair en duur geworden. Voor dat geld kan ik ook drie andere mooie flessen halen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
SemperFidelis schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:58:
[...]

Ik heb laatst contact gehad met een brouwer uit Luxemburg! Die wilden wel aardig wat dozen opsturen.

Kunnen we eens proberen?
Gaat op Totenhopfen:
https://untappd.com/Totenhopfen_Brauhaus

Alleen eh...
ik ben niet zo'n fan van de logistiek haha. Maar ik weet dat deze wel grote bestellingen aannemen én dat ze redelijke prijzen hebben (edit: o dat valt toch reuze tegen eigenlijk vergeleken met die Balkan orders). En t bier zelf scoort ook prima.

Is er geen Tweaker uit Limburg die op en neer kan? :p

[ Voor 9% gewijzigd door SemperFidelis op 19-10-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Secsytime schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:18:
Als het goed is niet, maar het rijpingsproces schijnt wat langer de tijd nodig te hebben, aldus ArjenisM3.
ArjenIsM3 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:24:
Heb Hertog Jan gevraagd naar de Vatgerijpt 2023 serie en dit als antwoord gekregen (namen verwijderd)

Hoi,

leuk dat je het vraagt. De Vatgerijpt 2023 heeft dit jaar nog extra tijd nodig om te rijpen. Hierdoor zal de verkoop en dus ook de rondledingen hierom pas plaats vinden in December. Meer informatie zal hier later nog over volgen via mail en social media kanalen (Instagram en Facebook). Nog even geduld dus.

Groeten,
voor Hertog Jan

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4OcxdtnPgyInf_a4LqpGTV9tAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1n8t1J74vWr7Q5oTgbmgd1Ma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYEKxqZW3QPQ1fQvVitkPwPgOiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GffttNPVyxssrbxu7Bp1EPDA.jpg?f=fotoalbum_large

Sterk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Dubbeldooier schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:12:

Met de aflopende korting toch overstag gegaan. Die surpriseboxen van hun bevielen ook altijd prima dus goede hoop dat deze advent ook waar voor z'n geld zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Als de verhoging van de alcohol accijns doorgaat, drinken jullie dan minder speciaalbier? Boven de 9% alcohol betaal je zo'n 16% meer accijns is het voorstel. Ik heb momenteel al meer dan genoeg voorraad die ik amper wegkrijg (ook niet echt gezond elke dag speciaalbier) maar als bijvoorbeeld de abonnementsboxen 5-10 euro per maand omhooggaan stop ik er wel mee denk ik. 7 euro per blikje is al flink aan de prijs en heel vaak proef ik het verschil tussen alle stouts en ipa's eerlijk gezorgd ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:29
Vandaag maar weer eens een sour gekocht. Lange tijd niet gedaan omdat ze me vaak zo tegen vielen. Toch is deze echt goed gelukt. Zoals de naam aangeeft is het bijna een smoothie die je drinkt. Dat in combinatie met de typische Arpus smaak maakt dit een hele lekkere. Vooral voor het warme zomerweer. Dus ik weet wat ik volgende zomer ga kopen.
Ook een nette rating op untappd: https://untp.beer/e7Gva

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bYM-fE3hkbpoUXP3QNwo58tnn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdEjhSwRJrLTog7u9ZdQfMrs.jpg?f=fotoalbum_large

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Deezers schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:30:
Als de verhoging van de alcohol accijns doorgaat, drinken jullie dan minder speciaalbier? Boven de 9% alcohol betaal je zo'n 16% meer accijns is het voorstel. Ik heb momenteel al meer dan genoeg voorraad die ik amper wegkrijg (ook niet echt gezond elke dag speciaalbier) maar als bijvoorbeeld de abonnementsboxen 5-10 euro per maand omhooggaan stop ik er wel mee denk ik. 7 euro per blikje is al flink aan de prijs en heel vaak proef ik het verschil tussen alle stouts en ipa's eerlijk gezorgd ook niet meer.
De verhoging valt toch wel mee? Dubbeltjes praten we toch over? Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij, heb 200 bier staan voor "speciale gelegenheden", die eigenlijk veel te weinig voorkomen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Artbij schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

De verhoging valt toch wel mee? Dubbeltjes praten we toch over? Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij, heb 200 bier staan voor "speciale gelegenheden", die eigenlijk veel te weinig voorkomen.
Iedereen in de keten wil dezelfde marge behouden en overal stijgen de kosten door: ingrediënten, personeel, transport etc. dus die paar dubbeltjes kan zo 1 euro extra op de verkoopprijs worden want accijns is een verplicht onderdeel.

Ik had bijvoorbeeld laatst die Volcation stouts van vorig jaar geopend: gebaseerd op Milky Way, Maltesers, Twix, Mars maar proefde allemaal dezelfde soort smaak a 7 euro per blik. Dus ik koop een stuk minder gehypte bieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Headshot_NL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:42:
Vandaag maar weer eens een sour gekocht. Lange tijd niet gedaan omdat ze me vaak zo tegen vielen. Toch is deze echt goed gelukt. Zoals de naam aangeeft is het bijna een smoothie die je drinkt. Dat in combinatie met de typische Arpus smaak maakt dit een hele lekkere. Vooral voor het warme zomerweer. Dus ik weet wat ik volgende zomer ga kopen.

[Afbeelding]
Wat is de typische arpus smaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:29
cy-gor25 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:27:
[...]

Wat is de typische arpus smaak?
Ja smaak is lastig te omschrijven. Maar alle ipa, dipa en qipa's van Arpus hebben allemaal een bepaalde soort bijsmaak. Erg lekker en dat kan ik hier dus ook terugvinden. Al is dat wel iets minder dan in de ipa's.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cy-gor25
Headshot_NL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:25:
[...]

Ja smaak is lastig te omschrijven. Maar alle ipa, dipa en qipa's van Arpus hebben allemaal een bepaalde soort bijsmaak. Erg lekker en dat kan ik hier dus ook terugvinden. Al is dat wel iets minder dan in de ipa's.
aha, ik ga eens een arpus moeten kopen dan. Misschien is het een hopsoort die ze gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Headshot_NL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:42:

[Afbeelding]
Die Sours van Arpus kun je echt blind kopen. Nog nooit een vieze gehad, heerlijk spul voor de zomer ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
De sours van Arpus zijn inderdaad altijd goed.

Afgelopen van Moll fest ook onwijs genoten. Ze hadden twee verschillende sours op tap en het was iets van 30 graden o.i.d. Ze gleden toen heerlijk naar binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:09
Goede sour met lekker weer is eigenlijk best ondergewaardeerd.

Of wat hoger % voor de kachel is ook niet verkeerd 🫶🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Saitek schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:39:
Goede sour met lekker weer is eigenlijk best ondergewaardeerd.

Of wat hoger % voor de kachel is ook niet verkeerd 🫶🏻
Dat dacht ik gisteren ook toen ik een blauwe chimay opentrok, maar het is nog niet koud genoeg voor een Rochefort 8, Dolle Oerbier of Pannepot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Ik moet toegeven dat ik meestal niet begin aan stouts onder de 10-11% maar deze vind ik niet verkeerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvmGRGxvz5bqM9sbn7_MmcXvPBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLNWNczxpS5ADZ5wPhVlmO1r.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie stout om mensen die niet bekend zijn met stouts maar ook zeker voor de liefhebber die gewoon een niet al te zware chocolade stout wilt op de zondagmiddag :9B

Voor €3,99 bij de lokale AH toch beter dan vele anderen rond die prijsklasse IMHO

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 22-10-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Thalaron schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:27:
Ik moet toegeven dat ik meestal niet begin aan stouts onder de 10-11% maar deze vind ik niet verkeerd!

[Afbeelding]

Mooie stout om mensen die niet bekend zijn met stouts maar ook zeker voor de liefhebber die gewoon een niet al te zware chocolade stout wilt op de zondagmiddag :9B
Die had ik gisteren!
Mijn review: Opvallende smaak én geur. Lekker donker maar voor een stout iets teveel koolzuur. 4/5

https://untp.beer/3PYYM

Wat vond je van de aanwezigheid van rum? Ik proefde deze pas een beetje nadat het een half uur, en dus op temperatuur, gestaan had.

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 22-10-2023 17:31 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Deezers schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:30:
Ik ga alleen nog vaker naar België. Het loont alleen maar meer om erheen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@Quad Rum smaak ik inderdaad subtiel aanwezig, maar meer dan dit verwacht ik ook niet voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Natuurlijk, als je de prijs tegenover zet, maakt het eigenlijk een net iets beter biertje natuurlijk. Maar goed, Kees kan ook enorme kanjers neerzetten voor dat geld (33cl blikken, dat wel).

Klopt het dat je Untappd linkje niet meer werkt @Thalaron?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@Quad Ik bedoel meer dat ik het een erg goed bier vond, en voor die prijs had verwacht de Rum helemaal niet terug te vinden.

Gewoon een subtiel maar smaakvolle stout die je meer dan 2 kan drinken op een avond.

Wat dunner dan ik van een dergelijke smaakprofiel gewend ben maar op een aangename manier. Bij 7,4% verwacht ik ook geen siroop achtige praktijken dus voldoet gewoon aan de omschrijving/ verwachting :)

En mijn Untappd link werkt hier nog gewoon?

—-

Wat ik een tijd geleden ook heb gedaan, iets dat mij best goed was bevallen;
De Moersleutel Motorolie (de standaard versie bij o.a. de AH..) en dan eerst een borrel van mijn favoriete rum of whisky in het glas.

De reguliere versie vond ik na al het additieve en barrel aged geweld toch wat lafjes, maar ik was positief verrast!

Wellicht dat iemand nog leuke combinaties heeft gemaakt in het verleden en/ of tips heeft in deze richting? :+

[ Voor 32% gewijzigd door Thalaron op 22-10-2023 19:44 ]

Pagina: 1 ... 150 ... 198 Laatste