Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 151 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:55

Quad

Doof

@Thalaron de app doet niks met je linkje blijkbaar, website wel. ;)
Ja dit is wel een doordrinker, en wellicht zoals je zegt, een goede om kennis te maken met stout.

Je bedoelt dat je de motoroil gaat mixen? Kan ik ook wel eens proberen vanavond tijdens de F1.. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:21
@Quad Motorolie Mix inderdaad. Gewoon omdat ik het leuk vind om te experimenteren. Voordeel is dat 1 blik voldoende is om 2 dingen te testen :D

Tot nu toe is mijn favoriete combi met Bacardi Spiced Rum. Likeur 47 staat op 2.

Op de verlanglijst staan nu nog Port, Butter Scotch en Tequila. Maar ik heb praktisch geen andere drank(en) in huis naast bier dus was benieuwd of er meer mensen dit doen en of iemand dé gouden tip heeft :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Thalaron ik heb 'm gepakt uit de schuur en ik ga het eens proberen, het wordt de Grand Marnier of een DOM Benedictine.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltu9j3ab7cJUofiavRE317Kbm6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DMymaCyaBblyHC0bxYlOfBw.jpg?f=fotoalbum_tile

Motoroil X DOM Benedictine.
Dikke tip @Thalaron. ;) wanneer de smaak van de stout uit je keel verdwijnt kickt de drank erin.

Dacht even, probeer beide smaken wel even, maar naast dat ik morgen weer moet werken komt het wel aardig aan denk ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Thalaron schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:27:
Ik moet toegeven dat ik meestal niet begin aan stouts onder de 10-11% maar deze vind ik niet verkeerd!

[Afbeelding]

Mooie stout om mensen die niet bekend zijn met stouts maar ook zeker voor de liefhebber die gewoon een niet al te zware chocolade stout wilt op de zondagmiddag :9B

Voor €3,99 bij de lokale AH toch beter dan vele anderen rond die prijsklasse IMHO
Ik wist dat ik ergens iets van iemand rondom dit bier gelezen had, maar dat was dus hier.

Ik trok hem gister open en wat me vooral verraste was dat er voor een (Supermarkt) BrewDog "zo-veel" gebeurde. Hij bleef wel wat dunnig, maar dat vergeef ik em voor 7,4%, maar qua smaken ging ie alle kanten uit. Zachte Vanille (trip down memory lane, maar kan het "snoepje" niet duiden), tikje rood fruit en af en toe een tikkie Boozy. Geinigste (nieuwe) BrewDog die ik in tijden op heb.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:28
Heb die BrewDog ook nog staan voor een rustigere avond inderdaad :)
Laatst ook wat Stouts gehad van Brew York ook zo rond de 7.5 tot max 10% range. Ook deze allemaal prima maar met wat meer koolzuur dan ik gewend was.

Was bijna door mijn voorraad bier heen, alleen ben ik 2 weken geleden getrouwd. De ceremonie meester vond het grappig dat alle gasten een biertje voor mij en chocolade voor mijn vrouw mee namen. Oftwel ik zit nu met een voorraad van een kleine 50 biertjes. Gelukkig niet allemaal zwaar bier en veel licht spul, maar gaat ff duren voor het weer op is.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 11:58
cy-gor25 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Dat dacht ik gisteren ook toen ik een blauwe chimay opentrok, maar het is nog niet koud genoeg voor een Rochefort 8, Dolle Oerbier of Pannepot.
De Rochefort 6 dan? :9
Die wordt ook te veel vergeten terwijl het echt een goede bier blijft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
Louwke schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:32:
Was bijna door mijn voorraad bier heen, alleen ben ik 2 weken geleden getrouwd. De ceremonie meester vond het grappig dat alle gasten een biertje voor mij en chocolade voor mijn vrouw mee namen. Oftwel ik zit nu met een voorraad van een kleine 50 biertjes. Gelukkig niet allemaal zwaar bier en veel licht spul, maar gaat ff duren voor het weer op is.
Nog gefeliciteerd _/-\o_. En een mooie actie van de ceremoniemeester. Nooit verkeerd om wat te grijpen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 12:59
Deezers schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Iedereen in de keten wil dezelfde marge behouden en overal stijgen de kosten door: ingrediënten, personeel, transport etc. dus die paar dubbeltjes kan zo 1 euro extra op de verkoopprijs worden want accijns is een verplicht onderdeel.

Ik had bijvoorbeeld laatst die Volcation stouts van vorig jaar geopend: gebaseerd op Milky Way, Maltesers, Twix, Mars maar proefde allemaal dezelfde soort smaak a 7 euro per blik. Dus ik koop een stuk minder gehypte bieren.
De accijnzen zijn dus nog steeds maar een klein onderdeel. De rest verzinnen de brouwers en anderen in de keten erbij.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Hier de volledige tabel:
https://www.nederlandsebr...-duurder-wordt-jouw-bier/

Let wel, die accijnzen zijn per hectoliter bier!
Dus bij een Quad gaat de accijns per 100 liter bier van 47 euro naar 80 euro. Per flesje van 30cl gaat het dan om een accijns tarief van 15.6 cent naar 26.6 cent per flesje. Een stijging van 10 cent accijns per flesje.
Lijkt me niet wenselijk om hier een uiteindelijke prijsstijging van euro's van te maken in de kroeg.....

https://www.rtlnieuws.nl/...e-accijns-verhoogd-tripel
RTL kijkt er op eenzelfde manier naar, effectief een paar dubbeltjes per biertje.

Ik snap dat we dan ten opzichte van onze buren veel meer belasting betaling per zelfde hoeveelheid bier, en dat is niet ideaal voor onze concurrentiepositie.
Het zou dan ook veel fijner zijn als dit soort zaken op europees niveau geregeld zouden worden, zodat we een level playing field hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door gustaveau op 23-10-2023 15:50 . Reden: Wat meer inzichten verwerkt. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saitek
Aanstaande zaterdag voor het eerst een tripel brouwen. Überhaupt een eerste keer bierbrouwen O+

Wordt een basispakketje van 't internet en we verzinnen er zelf nog wat bij om erin te doen. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Kun je dat in een dag doen dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 12:36
Saitek schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:57:
Aanstaande zaterdag voor het eerst een tripel brouwen. Überhaupt een eerste keer bierbrouwen O+

Wordt een basispakketje van 't internet en we verzinnen er zelf nog wat bij om erin te doen. Ben benieuwd
Hoewel het natuurlijk ook over speciaalbier gaat is hiervoor een apart (helaas wel iets inactiever) Homebrew bier en wijn topic.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 12:36
Het brouwen zelf (schroten, maischen, koken) gebeurt in principe altijd in een dag. Het vergisten/lageren duurt (helaas) wel wat langer (van elke dagen tot enkele maanden).

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Oeps, dat topic kende ik nog niet idd. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 15:56
SemperFidelis schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:44:
https://www.gelderlander....-van-te-proeven~a3f41de6/

Wat vinden we nou van mensen zoals Rinse? Untappd heeft de bizarre populariteit van speciaalbier, waar we jaarlijkse dubbele cijfers (!!) zien, mede gekickstart. Wordt een beetje moe als mensen als Rinse dan boos worden op Untappd lol.
Ik was er 2 weken geleden en toen kon ik uit het schap van de USA bieren zo'n beetje alles voor 3,90 euro meenemen vanwege de sluiting.
Thuis zag ik echter dat er IPA's tussen zaten (Aslin, Brix City, Evil Twin, Adroit Theory) die al 1 of 2 jaar voorbij hun THT waren. Die stonden daar dus gewoon voor 12 tot 15 euro in het schap terwijl ze ver over datum waren.
Voor 3,90 prima om te proberen, maar als je er het volle pond voor betaalt, kom je bedrogen uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Zjoske78 op 23-10-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:56
Zjoske78 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

Ik was er 2 weken geleden en toen kon ik uit het schap van de USA bieren zo'n beetje alles voor 3,90 euro meenemen vanwege de sluiting.
Thuis zag ik echter dat er IPA's tussen zaten (Aslin, Brix City, Evil Twin, Adroit Theory) die al 1 of 2 jaar voorbij hun THT waren. Die stonden daar dus gewoon voor 12 tot 15 euro in het schap terwijl ze ver over datum waren.
Voor 3,90 prima om te proberen, maar als je er het volle pond voor betaalt, kom je bedrogen uit.
Je weet dat er op US bieren meestal geen tht datum op staat maar juist de dag dat ze afgevuld zijn?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
Kapitein Merijn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Je weet dat er op US bieren meestal geen tht datum op staat maar juist de dag dat ze afgevuld zijn?
Dat klopt, ik leg het verkeerd uit. Als er als canning date 2020 en 2021 op staat, is dat niet best.

[ Voor 7% gewijzigd door Zjoske78 op 23-10-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Zjoske78 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:34:
[...]

Dat klopt, ik leg het verkeerd uit. Als er als canning date 2020 en 2021 op staat, is dat niet best.
Ah zo.
Dat is inderdaad niet heel best nee. 2022 is acceptabel als je een surprisebox besteld bij Beerrepublic ofzo maar zo oud is echt not done, zeker niet als je de volle mep moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Kapitein Merijn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:43:
[...]

Ah zo.
Dat is inderdaad niet heel best nee. 2022 is acceptabel als je een surprisebox besteld bij Beerrepublic ofzo maar zo oud is echt not done, zeker niet als je de volle mep moet betalen.
Bij IPA is een half jaar al oud. Al worden sommige daar dan wel weer lekkerder van.

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 23-10-2023 21:13 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
gustaveau schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:41:
Hier de volledige tabel:
https://www.nederlandsebr...-duurder-wordt-jouw-bier/

Let wel, die accijnzen zijn per hectoliter bier!
Dus bij een Quad gaat de accijns per 100 liter bier van 47 euro naar 80 euro. Per flesje van 30cl gaat het dan om een accijns tarief van 15.6 cent naar 26.6 cent per flesje. Een stijging van 10 cent accijns per flesje.
Lijkt me niet wenselijk om hier een uiteindelijke prijsstijging van euro's van te maken in de kroeg.....

https://www.rtlnieuws.nl/...e-accijns-verhoogd-tripel
RTL kijkt er op eenzelfde manier naar, effectief een paar dubbeltjes per biertje.

Ik snap dat we dan ten opzichte van onze buren veel meer belasting betaling per zelfde hoeveelheid bier, en dat is niet ideaal voor onze concurrentiepositie.
Het zou dan ook veel fijner zijn als dit soort zaken op europees niveau geregeld zouden worden, zodat we een level playing field hebben.
Je hebt toch een level playingfield? Een buitenlandse brouwerij die in Nederland bier verkoopt betaald in Nederland dezelfde belasting toch? En zelfde andersom een Nederlands bier in Belgie verkocht betaald toch de Belgische accijns.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Eigenlijk bizar dat de alcoholtax relatief het zwaarste weeg voor...
Alcoholvrij bier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
SemperFidelis schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:43:
Eigenlijk bizar dat de alcoholtax relatief het zwaarste weeg voor...
Alcoholvrij bier :/
Dat is niet de alcoholtax. Dat is de verbruiksbelasting of zoiets.

[ Voor 4% gewijzigd door Artbij op 24-10-2023 12:06 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twingens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 09:47
heerlijke proeverij weer gehad afgelopen weekend :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KN5I3yZjKOAfYPlxWoFjlS78DlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ukDvqyG6oUuS8lAMJUBZvhm.jpg?f=fotoalbum_large

https://untappd.com/user/Twingens]https://untappd.com/user/Twingens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
twingens schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:21:

[Afbeelding]
Voor hoeveel personen/avonden is dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 16:08

Shrien

frequent snoozer

[Afbeelding]
Ook wel benieuwd hoe die twee rechter flesjes zich tot elkaar verhouden. Gezien het flinke prijsverschil. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Vakantie in Portugal gehad, en vooraf geïnformeerd naar craft beer ‘as you do’ , de beste tip kwam nog in een café in Oviedo,Spanje (vivalabirra). Brouwerij Burguesa , een semi-hobby project van iemand die beroepshalve aan de slag is als ingenieur. Dus altijd kleine batches, aanrader als je in de buurt bent , vooral BA stouts & barley wines, TopAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AHqdaYNyCjtLbpjTJY9oBb9V1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAZwdiAqSlV71AvBKslwgwFq.jpg?f=fotoalbum_large

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twingens
Zjoske78 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Voor hoeveel personen/avonden is dit? :?
We doen vaker dit soort proeverijen met 5 personen, incl bbq :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2sfQza1HE5wQBxmL3gEX_PCnRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDGdOtef553Ptur22WMyKQrs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door twingens op 25-10-2023 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twingens
Shrien schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Ook wel benieuwd hoe die twee rechter flesjes zich tot elkaar verhouden. Gezien het flinke prijsverschil. :D
Het is zeker niet zo dat duurder altijd lekkerder is. Maar in dit geval zeker. Bottle Logic is vaak genieten, meer diepgang qua smaken dan een silverseries van Puhaste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
twingens schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

We doen vaker dit soort proeverijen met 5 personen, incl bbq :)[Afbeelding]
Altijd gezellig, doen wij ook regelmatig.

Volgende week ook een leuke line-up gepland:
Bottle Logic Fundamental observation 2023 (stout - imperial/ double)
Bottle Logic Intrepid observation 2023 (strong ale - american)
Bottle Logic More time to explain 2023 (stout - imperial/ double pastry)
Transient Artisan Ales - Canuckley (2022)
Schramm's Mead Red Agnes Batch 5 (Mead)
Kasteel trignac 2013 (Tripel)
Straffe Hendrik heritage 2012 (Quadrupel)
Brasserie L'Apaisée - Coetus Framboise 2021
3 fonteinen golden blend 18/19 (lambric/geuze)
2x Salikatt Dust Devil (Imperial/ DNEIPA)
2x Salikatt Killdozer (Imperial/ DNEIPA)
2x Salikatt Icebreaker (TNEIPA/ Hazy)
2x Salikatt Hop Exploration (NEIPA/ Hazy)
:9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Hopcrusher en sour boxen zijn er weer bij Beerrepublic. Mooie blikken erin zitten ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34
Kapitein Merijn schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:33:
Hopcrusher en sour boxen zijn er weer bij Beerrepublic. Mooie blikken erin zitten ook!
Laat mijn voorraad nu net bijna op zijn (sour < 5 en IPA < 10).

1x hopcrusher XL en 2x sour box besteld. Dank voor de tip.

Mooie overbrugging tot de advent kalenders. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron

[Afbeelding]
Was even nieuwsgierig geworden naar die Bottle Logic. Hebben ze sinds vandaag een hele reeks bij de lokale Plus staan :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzylF15rijUqYx8PtQd80TGPfo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wh8Qvjto7UCDTO93ral0MNPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb me wel ingehouden gelet op de prijs.. slechts 1 fles meegepakt (de meest linker Barleywine-Stout blend).

Ook direct 6 Moersleutel Motorolies meegepakt bij de Appie. Binnenkort ga ik er eentje mengen met Port :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 15:52
Thalaron schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Was even nieuwsgierig geworden naar die Bottle Logic. Hebben ze sinds vandaag een hele reeks bij de lokale Plus staan :o

[Afbeelding]

Ik heb me wel ingehouden gelet op de prijs.. slechts 1 fles meegepakt (de meest linker Barleywine-Stout blend).

Ook direct 6 Moersleutel Motorolies meegepakt bij de Appie. Binnenkort ga ik er eentje mengen met Port :)
Hoeveel was de motorolie (het bier uiteraard)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@cy-gor25 Bij de AH voor de standaard prijs (5+1 gratis). Ik meen iets van €4,50 p.s. (+6e gratis dus).

Als je bedoeld hoe het met de port als toevoeging was, die ga ik morgenavond testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12
cy-gor25 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Hoeveel was de motorolie (het bier uiteraard)?
Ook regelmatig 2e halve prijs dus 25% korting bij de ah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Thalaron schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:19:
@cy-gor25 Bij de AH voor de standaard prijs (5+1 gratis). Ik meen iets van €4,50 p.s. (+6e gratis dus).

Als je bedoeld hoe het met de port als toevoeging was, die ga ik morgenavond testen :)
Thx, nee ik bedoelde de prijs. Ik woon niet in Nederland maar we hebben in Brussel ook een ah waar ze dat bier verkopen, wel lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:10

mutsje

Certified Prutser

Laatste die ik gedronken heb was Pronck Hortus, man o man wat een lekker fruitig blondje is dat. samenwerking tussen het Leidse Pronkck en doh Hortus Bonaticus in Leiden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wren schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:56:
[...]

Ook regelmatig 2e gratis dus 25% korting bij de ah
2e halve prijs.*

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 23:12
Helemaal gelijk, een dikke typo van mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wren schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:03:
[...]

Helemaal gelijk, een dikke typo van mijn kant.
Was wel leuk geweest, 2e gratis.. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:40
Mijn Moersleutel Guild Box wordt morgen geleverd door DHL zie ik net. Ben wel benieuwd aangezien dit mijn eerste box wordt, met name member geworden voor de adventskalender.
Heb al zóveel van Moersleutel op dat een echte verrassing er vast niet tussen zal zitten (als in smaakprofiel) maar geloof dat de nieuwe barcode er sowieso in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
remzor schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:01:
Mijn Moersleutel Guild Box wordt morgen geleverd door DHL zie ik net. Ben wel benieuwd aangezien dit mijn eerste box wordt, met name member geworden voor de adventskalender.
Heb al zóveel van Moersleutel op dat een echte verrassing er vast niet tussen zal zitten (als in smaakprofiel) maar geloof dat de nieuwe barcode er sowieso in zit :)
Hoop dat een aantal nieuw aangekondigde bieren er ook in zitten deze maand:

* Labratchet - Espresso Lava Cake Imperial Stout
* Cosmic Wonder Bird - Pastry Stout with Peanut Butter and Coconut
* Fietsreparatiesetje - Quadruple IPA

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
heb onlangs de Weihenstephaner Vitus geprobeerd, niks mis mee, maar weinig smaakverschil met de Weihen, en met hoger alcoholgehalte, niet echt een doordrinker

maar goed, het is, na een fantastische Indian summer, herfst en dus tijd voor de herfstbock; ik vind de la Trappe bock heerlijck, niet zo zoet als andere supermarktmeuk, dus mja, wat zijn de smaken mbt herfstbockjes?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Hier ook. Het is toch nog niet de advent? Ze komen eens per 2 maanden, dus krijgen we dan eind november of begin december de advent en dan pas weer na 3 maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
ChristianD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Nja, juist die pastry stouts met hele lange namen en veel (zoete) toevoegingen laat ik tegenwoordig meestal staan. Soms wel goed hoor maar vaak ook teveel van hetzelfde. Ik laat me verrassen morgen en het zal allemaal vast smaken ;)

@Lennnn Nee is niet de advent, die komt eind november (dubbele guild box voor de prijs van één box als member zijnde). Volgende daarna weer eind januari geloof ik.

[ Voor 12% gewijzigd door remzor op 26-10-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:26
remzor schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Nja, juist die pastry stouts met hele lange namen en veel (zoete) toevoegingen laat ik tegenwoordig meestal staan. Soms wel goed hoor maar vaak ook teveel van hetzelfde. Ik laat me verrassen morgen en het zal allemaal vast smaken ;)

...
Dat komt vast wel goed! Hier nog een oude box soldaat aan het maken. Vandaag aan de Lucky Tonka - een stout met tonka en orange peel (was bedoeld voor Koningsdag maar niet aan toe gekomen). Tonka en sinaasappel zijn niet mijn ding in bier, maar toch ben ik nu halverwege en begint me allemaal prima te smaken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:17
ChristianD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Ik heb hem gisteren al binnen gekregen.
spoiler:
Die zitten er alle drie in ;)
De nieuwe barcode gisteren al gedronken, zoet maar heel lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22
twingens schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

We doen vaker dit soort proeverijen met 5 personen, incl bbq :)[Afbeelding]
mooi mes ook _/-\o_
mijn eerste komt inderdaad vandaag, erg benieuwd :D

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 09:43
[...]

@Lennnn Nee is niet de advent, die komt eind november (dubbele guild box voor de prijs van één box als member zijnde). Volgende daarna weer eind januari geloof ik.
Ik denk eigenlijk pas weer eind februari. 6 boxen per jaar. Dus februari, april, juni, augustus, oktober en dan eind november de advent.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• -Jaap-io
Niet helemaal bier, maar wel sterk gerelateerd: afgelopen week als finishing touch de "Biere du soir"-poster van de afgelopen Hertog Jan Vatgerijpt serie opgehangen in de nieuwe keuken, ik ben er erg content mee 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GQFyjIX2m-41iCHSXjBVdx3KrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yF4X9nvktaHISsMwaXFwVb4V.jpg?f=user_large

ook leuk voor de untappd foto's ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyrcjMWKqJaqEXRTax4z1DdGsRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WRtgOz0W1ILQiyyDH1k8p2Vk.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
@-Jaap-io wel een gemiste kans die foto. Dat had natuurlijk een HJ moeten zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Thalaron schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:59:
@-Jaap-io wel een gemiste kans die foto. Dat had natuurlijk een HJ moeten zijn :D
Fair enough… maar ik durf ze niet open te maken 🤭

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Blik1984 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Ik denk eigenlijk pas weer eind februari. 6 boxen per jaar. Dus februari, april, juni, augustus, oktober en dan eind november de advent.
Klopt helemaal. Na 24 december moet je dus wat langer geduld hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtTjiDLeG0Z7TkgGq1fAwJYSVTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TNuJhjiRLBYXlwLdX1BhuIsG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 22:08

AoD

[...]

Helemaal mee eens, voor mij zijn veel (pastry) stouts van de Moersleutel ook te zoet en teveel van hetzelfde. Ik probeer ze allemaal, wie weet is het een positieve verrassing, maar voor mij slaan ze vaak de plank mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AoD

AoD

Nitrorcr schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:39:
[...]

Dat komt vast wel goed! Hier nog een oude box soldaat aan het maken. Vandaag aan de Lucky Tonka - een stout met tonka en orange peel (was bedoeld voor Koningsdag maar niet aan toe gekomen). Tonka en sinaasappel zijn niet mijn ding in bier, maar toch ben ik nu halverwege en begint me allemaal prima te smaken. :+
Tja, die focus op tonka begrijp ik ook niet helemaal. Die met orange peel kreeg ik echt niet weg. Tonka (in bier) is echt niet voor mij. Soms kan een toevoeging die smaak wat maskeren, dus ik blijf proberen, maar tot nu toe geen enkele echt lekkere tonka geproeft.
Fijn dat die jou wel beviel!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AoD

AoD

De nieuwe Moersleutel box is hier ook binnen, ik ben er blij mee! Erg goed gevuld. Veel meer variatie dan in de vorige box en minder bieren waar ik op voorhand (qua type en ingrediënten) m'n twijfels over heb.

Hier de inhoud van de box, voor wie 'm wil zien :)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDrX3Vkf6HtozkG5zExqJxW_VOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtz9YINXJPJjnvOPs832hcdU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
https://foeders.nl/collections/moersleutel

Prima prijzen. Korting zie je in je winkelwagen. Gratis verzending vanaf 70 Euro.

De meeste stouts komen dan uit op een dikke 5 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
AoD schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:07:
De nieuwe Moersleutel box is hier ook binnen, ik ben er blij mee! Erg goed gevuld. Veel meer variatie dan in de vorige box en minder bieren waar ik op voorhand (qua type en ingrediënten) m'n twijfels over heb.

Hier de inhoud van de box, voor wie 'm wil zien :)
spoiler:
Bij mij maken ze het spannend(er);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tO6qlpVRcafAv582ZvWpFrUkCeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JqyfQ6TxsDSrHp6mwakqe47.jpg?f=fotoalbum_large

:(

Inmiddels ook bericht dat ze een nieuwe sturen, maar dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoD

AoD

Thalaron schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Bij mij maken ze het spannend(er);
[Afbeelding]

:(

Oei, dat is vervelend! Enig idee waarom de levering verhinderd was? En vreemd dat ze morgen niet gewoon een tweede poging doen.
Wel fijn dat ze een nieuwe sturen, hopelijk heb je 'm snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Dan is er waarschijnlijk iets beschadigd geweest. Zie er meerdere meldingen van op de Facebook pagina van zem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@AoD en @Louwke Ik denk inderdaad schade. Er stond op een gegeven moment een bezorgbusje voor de deur. Geen bel gehoord en was gewoon thuis. Voordat ik bij de deur was, was het busje weg.

Irritant is het wel maar goed, ik overleef dit weekend wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 21:43

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hopelijk binnenkort weer wat inslaan met Black friday. mn bier stash is aardig leeg.

Bij beerrepublic was die hopcrushers box van 36 blikken €75, nu is die zelfde box 119 ook met 36 blikken. Was het vorig jaar zo goedkoop of nu (nog) zo duur?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Lennnn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xb9ZHjHYyBwK4h-8aI4sQMSlc4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmkoRZb929tsPappE0nM3ERo.jpg?f=fotoalbum_large

Beer republic en moersleutel hebben geleverd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Woohooo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:25:
Hopelijk binnenkort weer wat inslaan met Black friday. mn bier stash is aardig leeg.

Bij beerrepublic was die hopcrushers box van 36 blikken €75, nu is die zelfde box 119 ook met 36 blikken. Was het vorig jaar zo goedkoop of nu (nog) zo duur?
119 euro voor 36 blikken. 3,30 per blik.

Dat is echt goedkoop.

Wel beetje doordrinken met die boxen. Zijn niet de meest verse IPA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 21:43

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ah ja als je het zo bekijkt was het vorig jaar BF wel erg goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:45
Thalaron schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Bij mij maken ze het spannend(er); :(

Die van mij staat al sinds 16 oktober op aangemeld verder zit er geen beweging in de status. Begin me nuwel wat zorgen te maken als ik hier zie dat de boxen geleverd zijn.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
politrix schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:48:
[...]

Die van mij staat al sinds 16 oktober op aangemeld verder zit er geen beweging in de status. Begin me nuwel wat zorgen te maken als ik hier zie dat de boxen geleverd zijn.
Ze verzenden in 2 batches en labels worden al halverwege de maand aangemaakt.
Die van jouw zit waarschijnlijk bij de 2e batch en komt dan waarschijnlijk begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:20
Ben die Envy van moersleutel aan het drinken, maar die is wel verdomt lekker...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 19-06 10:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG1uP5Q5jKaRrwjS9NZjgyVlSGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzZLMz6rWqOpZJn1eOsLN0d9.jpg?f=fotoalbum_large
:9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
@plofkip waar heb je die Omnipollo’s vandaan? O-)

Daarnaast ben ik ook slecht bezig.. Advent technisch gezien..

- Moersleutel (Guild Member)
- Sori Brewing (To Öl geannuleerd)
- To Öl opnieuw besteld :+

72 bier onderweg… :+ 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Thalaron schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:15:

Poah lekker bezig haha
De Omnipollo's komen bij bierloods22 weg, 1 is al uitverkocht zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zat naar de craftboxs te kijken, vanwege de Untappd koppeling. Maar qua budget wil ik toch omlaag, dus zal wel weer een craftonly worden, tenzij iemand betere tips heeft?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:49
Thalaron schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:15:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap dit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZuurBiertje
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-02 21:24
Al lang stil aan het meelezen, nu toch maar een keer posten. *O*

Sourcrusher box van BR is binnen; wat een knallers zitten daarin zeg. Echt super tevreden en bijna alles ook een zeer sterke rating op Untappd. Ik ben de volgende ronde zeker weer aanwezig.

Wat betreft Black Friday; zijn er speciale websites of brouwerijen die jullie in de gaten gaan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
cedras schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:29:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap dit niet.
Ik snap je reactie niet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik ook niet, maar ik wilde alsnog de To Öl niet missen.

Natuurlijk ga ik niet 3 bieren per dag drinken, maar op deze manier is het 3-dubbele pret en kan ik voorlopig vooruit met de aankomende voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Thalaron schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:47:
Ik ook niet, maar ik wilde alsnog de To Öl niet missen.

Natuurlijk ga ik niet 3 bieren per dag drinken, maar op deze manier is het 3-dubbele pret en kan ik voorlopig vooruit met de aankomende voorraad :)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 1 Adventskalender per jaar wel genoeg vind, maar ieder z'n ding toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@plofkip zeker! Maar het voordeel aan 3 stuks is dat het toch wel een meer op gaat. Gewoon minder kopen volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 20:15
ZuurBiertje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:38:
Al lang stil aan het meelezen, nu toch maar een keer posten. *O*

Sourcrusher box van BR is binnen; wat een knallers zitten daarin zeg. Echt super tevreden en bijna alles ook een zeer sterke rating op Untappd. Ik ben de volgende ronde zeker weer aanwezig.

Wat betreft Black Friday; zijn er speciale websites of brouwerijen die jullie in de gaten gaan houden?
Afhankelijk van wat je lekker vindt, maar vorig jaar had Frontaal een box met veel (ba) stouts. Meen dat het rond de 3 gemiddeld per blik was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:26
brukskeluuk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:53:
[...]

Afhankelijk van wat je lekker vindt, maar vorig jaar had Frontaal een box met veel (ba) stouts. Meen dat het rond de 3 gemiddeld per blik was..
Ik had deze box vorig jaar en was idd een super deal. 36 stouts waaronder 16 BA, voor 100 euro. Hopelijk doen ze dit jaar weer eenzelfde deal voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Frontaal heeft de advent al bekend hoor, 12 biertjes dit keer..

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
Quad schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:31:
Het gaat ze om Black Friday, niet om een advent ;)

Merk zelf dat ik Frontaal, Uiltje en De Molen steeds vaker laat staan. Pak persoonlijk (in dezelfde prijsklasse) liever Kees, Moersleutel, Frau Gruber en Puhaste mee bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:26
Quad schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:31:
Was niet de advent, maar de Black Friday aanbieding. Vandaar dat ik nog even in spanning afwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja ik heb het maar half gelezen blijkt. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 16:11

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Thalaron schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:33:
@plofkip zeker! Maar het voordeel aan 3 stuks is dat het toch wel een meer op gaat. Gewoon minder kopen volgend jaar.
En nu even eerlijk... want dat laatste doe je toch niet :P ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Albestaz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:43:
[...]

Was niet de advent, maar de Black Friday aanbieding. Vandaar dat ik nog even in spanning afwacht.
Jawel hoor pre order van Frontaal is er ook al voor de Advent. 12 stuks

https://frontaalbrewingcompany.com/products/advent-box-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
AoD schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:55:
[...]

Tja, die focus op tonka begrijp ik ook niet helemaal. Die met orange peel kreeg ik echt niet weg. Tonka (in bier) is echt niet voor mij. Soms kan een toevoeging die smaak wat maskeren, dus ik blijf proberen, maar tot nu toe geen enkele echt lekkere tonka geproeft.
Fijn dat die jou wel beviel!
Dat is gelukkig heel persoonlijk. Voor mij het ultieme ingredient in een stout.
Als ik een stout tegenkom met tonka erin gaat ie mee en voor mij zijn ze altijd meer dan geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Zjoske78 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Dat is gelukkig heel persoonlijk. Voor mij het ultieme ingredient in een stout.
Als ik een stout tegenkom met tonka erin gaat ie mee en voor mij zijn ze altijd meer dan geslaagd.
Tonka heeft een vanille smaak, niet? In de maand mei van dit jaar dit bier gedronken, maar was niet echt fan. Ik heb geen tonka stouts meer gezien sindsdien eigenlijk.

https://www.ratebeer.com/beer/varvar-black-bean/826246/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Tonka kom je regelmatig tegen in Stouts, denk aan de Willy Tonka serie van Moersleutel.
Zelf vond ik de Rott.wine van Rott erg lekker een Barleywine met Tonka.
https://untp.beer/D6Ymv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-06 15:42
Louwke schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:00:
[...]

Jawel hoor pre order van Frontaal is er ook al voor de Advent. 12 stuks

https://frontaalbrewingcompany.com/products/advent-box-2023
wat een geld voor maar 12 stuks.
en voor een adventkalender natuurlijk veel te weinig.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

link_mario schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:40:
Lang geleden dat ik me in dit topic gemeldt heb... Merk dat de bier inname toch significant gedaald is nadat onze dochter is geboren in december. Gelukkig begint de tijd om bier te drinken weer zoetjes aan terug te komen dus...:

Toch maar wel een mooie advent besteld bij het Biermeisje (custom, obv untappd/voorkeur). Zin in!
Hier ook inderdaad weer een pakket van het Biermeisje besteld, vorig jaar erg tevreden met die van 125€. Dus dit jaar maar voor die van 150€ gegaan O-) . Er zat letterlijk geen enkel biertje in wat ik niet lekker vond, een groot voordeel was dat ik ook geen 'echte' IPAs gekregen heb (want smaak) wat je eigenlijk overal wel in de adventspakketten krijgt. Hier ook in het verleden een lokaal pakket en een ander online pakket genomen, maar uiteindelijk drink je alles maar vind je de helft maar echt lekker. Dan kan ik net zo goed bij mijn lokale bierwinkel wat van het schap pakken. Tevens ook een paar die ik zelf niet van het schap zou pakken, maar mij wel erg aanspraken. Wellicht geluk, wellicht toch iemand die serieus naar een smaakprofiel (van Untappd) krijgt en daarop gebaseerd wat voor je samenstelt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
cy-gor25 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Tonka heeft een vanille smaak, niet? In de maand mei van dit jaar dit bier gedronken, maar was niet echt fan. Ik heb geen tonka stouts meer gezien sindsdien eigenlijk.

https://www.ratebeer.com/beer/varvar-black-bean/826246/
Vanille inderdaad, maar bovenal ook amandel en rum. Hele bijzondere geur en smaak. Wordt ook in desserts en parfums gebruikt. Maar er mag maar een bepaalde hoeveelheid in zitten volgens mij vanwege gezondheidsrisico's. In de USA volgens mij zelfs verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 10:05
Een vraagje voor de advent kenners hier. Vorig jaar hebben een vriend en ik besloten om voor elkaar een advent te maken op basis van onze untappd smaakprofielen en dat was best een leuk succes en hebben besloten om het dit jaar weer eens te doen met een upgrade in het budget.

Met dit in gedachten heb ik uit de vakantie landen toevallig was biertjes meegenomen die mooi in de kalender kunnen maar dit jaar ben ik vooral zoekende naar een verpakking voor de kalender. Zitten er hier mensen die toevallig iets dergelijks doen en dan online nog een soort doos, kerstboom of andere soort verpakking kunnen scoren voor 24 blikjes/flesjes?

Als je namelijk zoekt op advent kalenders kom je vaak alleen de gevulde dozen tegen.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Lege doos met individueel verpakte flesjes?

https://mamazetkoers.nl/adventskalender-met-speciaalbier/

Kwam ook lege dozen tegen op Aliexpress of Etsy, maar of die er dan nog op tijd zullen zijn is de vraag natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:08
True schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Hier ook inderdaad weer een pakket van het Biermeisje besteld, vorig jaar erg tevreden met die van 125€. Dus dit jaar maar voor die van 150€ gegaan O-) . Er zat letterlijk geen enkel biertje in wat ik niet lekker vond, een groot voordeel was dat ik ook geen 'echte' IPAs gekregen heb (want smaak) wat je eigenlijk overal wel in de adventspakketten krijgt. Hier ook in het verleden een lokaal pakket en een ander online pakket genomen, maar uiteindelijk drink je alles maar vind je de helft maar echt lekker. Dan kan ik net zo goed bij mijn lokale bierwinkel wat van het schap pakken. Tevens ook een paar die ik zelf niet van het schap zou pakken, maar mij wel erg aanspraken. Wellicht geluk, wellicht toch iemand die serieus naar een smaakprofiel (van Untappd) krijgt en daarop gebaseerd wat voor je samenstelt.
N.a.v. jouw verhaal wilde ik het ook een kans geven maar helaas uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 20:42
Salv schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:58:
Een vraagje voor de advent kenners hier. Vorig jaar hebben een vriend en ik besloten om voor elkaar een advent te maken op basis van onze untappd smaakprofielen en dat was best een leuk succes en hebben besloten om het dit jaar weer eens te doen met een upgrade in het budget.

Met dit in gedachten heb ik uit de vakantie landen toevallig was biertjes meegenomen die mooi in de kalender kunnen maar dit jaar ben ik vooral zoekende naar een verpakking voor de kalender. Zitten er hier mensen die toevallig iets dergelijks doen en dan online nog een soort doos, kerstboom of andere soort verpakking kunnen scoren voor 24 blikjes/flesjes?

Als je namelijk zoekt op advent kalenders kom je vaak alleen de gevulde dozen tegen.
Ik heb recentelijk mijn dozen weggegooid maar ik heb hier 2 dozen geruild met een tweaker in ruil voor een biertje :)

Er zijn hier genoeg online bestellers van bier, dus vast wel iemand in je buurt die een doos heeft met individuele verpakking/bescherming. Je zou daar dan weer papier rond kunnen knutselen zodat ze per stuk te openen zijn of gewoon per stuk inpakken :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 16:11

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Salv schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:58:

Mijn advent kalander zat vorig jaar in een houten kist en dan niet met 24 vakjes, maar gewoon de flesjes individueel verpakt met een label er aan met een nummer er op, zodat je weet op welke dag je welk biertje moet openen :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:06
Oei.. die investeringsronde van Frontaal is ook alles behalve een succes, zitten op 35% pas na 1,5 maand... Die gaan een zwaar 2024 tegemoet als er weinig geld binnenkomt, de vaste kosten stijgen alleen maar.. Kompaan is ook bezig met een investeringsronde.

[ Voor 7% gewijzigd door Deezers op 30-10-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:47
Deezers schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:47:
Oei.. die investeringsronde van Frontaal is ook alles behalve een succes. Die gaan een zwaar 2024 tegemoet als er weinig geld binnenkomt, de vaste kosten stijgen alleen maar.. Kompaan is ook bezig met een investeringsronde.
En ik ben dit weekend bij de Caigny geweest en ben vervolgens straal langs het Frontaal rek gelopen. Maak ze eigenhandig kapot!
Pagina: 1 ... 151 ... 195 Laatste