Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hmm, ik heb hem een 3.75 gegeven zie ik. Maar ik haak al snel af als hij roasty of te veel naar koffie smaakt.Quad schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:06:
[Afbeelding]
Ik had gisteren echt een kanjer van een Puhaste. Heb 'm een instant 5/5 gegeven. Tientje voor zo'n flesje, maar was het waard.
Voor mij een gedeeld 11e plek wat de Silver Series betreft.Achter de Epicus, Oblivio, Morphosis, Muda, Sanctum Theobroma, Never More, Dekadents Fiji, Memor, Epiphania en Sanctum Cocos.
Ik stond vrijdag bij X-brewing achter de barStufferdt schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:58:
[...]
Ik was er!
Bier of 10 geproefd. Met 3,50 per munt moest je iets selectiever zijn waar je je tasterglas van 15cl mee liet vullen.
Ik was fan van x-brewing, Pronck bieren, Pigs &bears en Gooimeer brouwerij.
Zijn vrienden van me
Had je nog een strandbal gevangen voor een gratis biertje
Helaas! Geen strandbal gezienMagic666 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:41:
[...]
Ik stond vrijdag bij X-brewing achter de bar
Zijn vrienden van me
Had je nog een strandbal gevangen voor een gratis biertje
Overigens afgelopen 2 weken in Duitsland geweest voor vakantie.
Zoveel mogelijk lokaal bier geprobeerd te drinken en is eigenlijk over het algemeen wel goed bevallen. De kleine lokale pils zijn zelden slecht (Reinheitsgebot geeft weinig ruimte voor excellentie of echt enorm bocht). De weissbier bevielen eigenlijk ook allemaal wel, met als positieve verrassing de Hefeweizen Hell van Zötler en als minpuntje de Allgäuer Büble Edelweissbier. Daarnaast bleek Ritterguts Goose enorm zuur en een halve liter wel heel veel
In Leipzig nog Mr. Hopz bezocht. Dure prijzen en een rare eigenaar die de helft van de kaart niet had, een kwart niet wist te vinden en van het overige kwart niet wist wat het ging kosten uiteindelijk.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
En die man kan die zaak nog draaiende houden??
Iedereen vond de Abt 12 beter smaken. De Westvleteren was wat muffer van smaak terwijl de Abt 12 iets meer smaakexplosie was.
Subtiel aangezien beide bieren bijna hetzelfde smaken, maar toch vond ik het wel een grappige conclusie.
Hype en schaarste rechtvaardigt blijkbaar een hogere rating.
Verwijderd
Allemaal de oorzaak van smaakverschillen. En dan nog de perceptie met een groep :-).
Haha ja, blijkbaar. Hele bijzondere situatie.Magic666 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:58:
ai, gemiste kans
En die man kan die zaak nog draaiende houden??
Met de prijzen op z'n website snap ik overigens prima dat hij rondkomt. To go prijzen vallen me nog mee, cafeprijzen zijn wel fors. Denk dat hij voornamelijk leeft op het winkel-zijn.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Uit pure nieuwschierigheid: welke van X vallen in de smaak?
Zelf ben ik fan van de smell of coffee in the morning en the sky is grey maar met deze temperaturen is de gumball echt baas! (en gevaarlijk
Ja dat is het. Merk wel dat in Duitsland crat beer gewoon lastig te vinden is. Ik ben Frau Grüber bijvoorbeeld nog nooit in het wild tegengekomen. Sinds kort zie je overal Stortebeker en Insel brauerij voorbijkomen in de supermarkten en drankenhandel.Magic666 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:53:
Zolang er nog "gekken" zijn die het willen betalen....
Uit pure nieuwschierigheid: welke van X vallen in de smaak?
Zelf ben ik fan van de smell of coffee in the morning en the sky is grey maar met deze temperaturen is de gumball echt baas! (en gevaarlijk)
Vriendin en ik vonden A Whackedup Nutjob wel heel lekker. En fruity madness (volgens mij).
Canadian BBQ was wel erg rokerig. Niet slecht maar te overheersend.
Niet alles is meer 100% helder van die dag. Veel bier en uiteindelijk een half broodje vlees was niet helemaal de juiste verhouding alcohol en voedsel.
De nutjob vind ik, door de pindasmaak, niet zo lekker, en de fruity madness is wel aardig (dan vind ik de hazy summer beter)
en ja de BBQ is mij ook te rokerig, totaal niet mijn ding, kun je weer beter de hot chocolate nemen hahaha.
Ik moest nog terug rijden die dag dus ik heb het heel beschaafd gedaan en fris gedronken
Wat ik altijd doe: Kijken op Untappd (zelfs als je het niet actief gebruikt is er veel op te vinden), Ratebeer en natuurlijk de Beer Geeks World Domination Map.Wren schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:24:
Nou ga ik in Oktober naar Katowice en gelukkig is er in Polen wel een aardige craft scene. Iemand ervaringen met goede plekken? Browariat had ik op het lijstje staan.
Doe ik ook maar persoonlijke tips zijn altijd welkom heNyarlathotep schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:12:
[...]
Wat ik altijd doe: Kijken op Untappd (zelfs als je het niet actief gebruikt is er veel op te vinden), Ratebeer en natuurlijk de Beer Geeks World Domination Map.
Op de terugweg goed inslaan bij een Auchnan Hypermarkt.Wren schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:24:
Nou ga ik in Oktober naar Katowice en gelukkig is er in Polen wel een aardige craft scene. Iemand ervaringen met goede plekken? Browariat had ik op het lijstje staan.
Grote supermarkt met erg veel (pools) speciaalbier.
Die kende ik nog niet. Vorig jaar wel bij Beer Geek Madness geweest in Wroclawmrwolf schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:05:
Is er wel eens iemand naar het The Warsaw Beer Festival geweest? Lijkt me leuk (en groot) om te combineren met een weekendje Warschau
En voor members is dit dus weer ter vervanging van een normale boxwlchris schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:38:
Moersleutel Advent Box nu te koop
https://moersleutel.com/product/adventbox-2023/
Edit: proost op het weekend!
:strip_exif()/f/image/hMu8zIUjQiiDRmGrysRix0sM.jpg?f=fotoalbum_large)
Toppertje, hoewel Tonka nog altijd niet mijn ding is. Dat weerhield mij niet ivm dat ik deze serie toch niet kon weerstaan.
[ Voor 44% gewijzigd door Thalaron op 26-08-2023 23:29 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Waar zie je dat van die 6 maanden lid blijven?Thalaron schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:46:
[...]
En voor members is dit dus weer ter vervanging van een normale box. Ook is de aanbieding (6 maanden lid blijven) weer van de partij(!).
Edit: proost op het weekend!
[Afbeelding]
Toppertje, hoewel Tonka nog altijd niet mijn ding is. Dat weerhield mij niet ivm dat ik deze serie toch niet kon weerstaan.
Ik zat er sowieso al aan te denken om lid te worden. Als ik je goed begrijp dan krijg ik bij het lid worden automatisch deze adventkalender eind van het jaar, maar als ik vroegtijdig opzeg moet ik extra betalen?
KlikLennnn schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:18:
[...]
Waar zie je dat van die 6 maanden lid blijven?
Ik zat er sowieso al aan te denken om lid te worden. Als ik je goed begrijp dan krijg ik bij het lid worden automatisch deze adventkalender eind van het jaar, maar als ik vroegtijdig opzeg moet ik extra betalen?
/f/image/A3MPOAWRjwnzhIxwkS8PJ0Uw.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk inderdaad dat je bij vroegtijdig opzeggen of moet bijbetalen, echter heel duidelijk maken ze het niet hoe/ wat inderdaad. Dat was vorig jaar ook niet helder mijns inziens, maar ben lid gebleven
[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 27-08-2023 10:31 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Absoluut de moeite waard (zeker voor mij als Guild member), maar voor bovenstaande prijs zou ik hem laten varen...
Zijn er nog mensen van het van mol extra beach events geweest van afgelopen zaterdag? Hoe was het aanbod qua bieren was het vergelijkbaar met de normale fest?
[ Voor 29% gewijzigd door Xepos op 28-08-2023 20:32 ]
Afgelopen 2 jaar bij een lokale dealer samen laten stellen a.d.h.v. mijn Untappd (vind ik eigenlijk leuker/specialer) maar gezien de positieve recensies en de inhoud van de Moersleutel box kan ik daar ook niet de mist mee in gaan.
Eerste Guild box komt nu eind oktober lees ik.
Prima bier om mijn 41ste levensjaar mee in te luiden.

Die Macchiato blijft ook wel heerlijk, heb er nog 3 van staan omdat de eerste keer dat ik die proefde zo goed beviel.Beekforel schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:08:
Net weer een Silver Series op. Wat is dat toch heerlijk.
Prima bier om mijn 41ste levensjaar mee in te luiden.
En gefeliciteerd!
Alleen lijkt ik niet echt van de Moersleutel stouts te houden. Te veel coffee/roasty voor mij over het algemeen lijkt het. Van de 14 Moersleutel die ik gehad heb, heb ik er maar 3 een 4.0 of hoger gegeven, en dat waren een barley wine, dipa en mead.
Dus ik denk dat ik toch weer voor een kalender om maat ga. Vorig jaar een €125 kalender van Het Biermeisje gehad en dat beviel prima. Zag dat daar nu nog meer budget opties waren, tot aan €200.
Erg benieuwd naar de box van deze maand die als het goed is vandaag binnenkomt
Volgens mij bedoelen ze met "kalender exclusives" meer dat deze niet in de (web)shop te koop komen.frankv120 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:59:
Ik ben ook vanaf de kalenderactie van vorig jara nog altijd zeer tevreden lid van the Guild. Ik bedacht me laatst ineens wel dat het nu wel jammer is dat veel van de kalenderbieren waarschijnlijk al in eerdere boxen hebben gezeten (op de kalender exclusives na dan). Daarna bedacht ik me echter dat ze allemaal stuk voor stuk erg goed te drinken waren dus dat dat helemaal niet erg is eigenlijk.
Erg benieuwd naar de box van deze maand die als het goed is vandaag binnenkomt
En dus niet zozeer dat de andere bieren al eens te koop zijn geweest of in de guildboxen gezeten hebben.
Althans, zo was het bij de vorige adventbox. Het verbaasde me namelijk nog dat er zoveeeeel nieuwe bieren in de adventbox zaten en maar een paar "golden oldies" (stuk of 4?)
Ah het zou kunnen dat ik het dan verkeerd geïnterpreteerd heb. Vorig jaar was de kalender mijn eerste "Guild box" en toen zaten er inderdaad een paar classics als de juice bomb in maar veelal nieuwe. Dacht aangezien je als Guild Member in principe alle bieren al krijgt dat het wel meer dubbele zouden zijn maar we gaan het zien!Mich007 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:27:
[...]
Volgens mij bedoelen ze met "kalender exclusives" meer dat deze niet in de (web)shop te koop komen.
En dus niet zozeer dat de andere bieren al eens te koop zijn geweest of in de guildboxen gezeten hebben.
Althans, zo was het bij de vorige adventbox. Het verbaasde me namelijk nog dat er zoveeeeel nieuwe bieren in de adventbox zaten en maar een paar "golden oldies" (stuk of 4?)
Er was vorig jaar nogal wat "commotie" over de box van oktober kan ik me herinneren.frankv120 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:36:
[...]
Ah het zou kunnen dat ik het dan verkeerd geïnterpreteerd heb. Vorig jaar was de kalender mijn eerste "Guild box" en toen zaten er inderdaad een paar classics als de juice bomb in maar veelal nieuwe. Dacht aangezien je als Guild Member in principe alle bieren al krijgt dat het wel meer dubbele zouden zijn maar we gaan het zien!
Daar zaten, voor guild-begrippen, toen heel veel (ook minder geslaagde) gastbieren in.
Moersleutel gaf toen als verklaring dat dit (deels) kwam omdat ze zelf al druk bezig waren met de adventbox en dat daar de meeste nieuwe brouwsels in gingen.
Ze beloofde toen wel dat ze dit goed gingen maken met guildbox van februari en mijn inziens hebben ze die belofte meer dan waargemaakt toen (je zou eens terug kunnen scrollen in dit topic als het graag terug wil lezen, want het is hier destijds ook uitvoerig besproken)
Dat heb ik toen ook meegekregen, en de wetenschap dat er in februari een extra dikke box zou komen heeft me toen ook over de drempel getrokken. Ik ben benieuwd dit jaar!Mich007 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
Er was vorig jaar nogal wat "commotie" over de box van oktober kan ik me herinneren.
Daar zaten, voor guild-begrippen, toen heel veel (ook minder geslaagde) gastbieren in.
Moersleutel gaf toen als verklaring dat dit (deels) kwam omdat ze zelf al druk bezig waren met de adventbox en dat daar de meeste nieuwe brouwsels in gingen.
Ze beloofde toen wel dat ze dit goed gingen maken met guildbox van februari en mijn inziens hebben ze die belofte meer dan waargemaakt toen (je zou eens terug kunnen scrollen in dit topic als het graag terug wil lezen, want het is hier destijds ook uitvoerig besproken)
Ervan uitgaande van een gemiddelde van 14 bieren per box en dus 24 voor de advent dit jaar ben je bij een lidmaatschap van 6 maanden en betaling per 2 maanden goedkoper uit per bier dan bij een jaarabo waarbij je 5% korting krijgt?
Ik snap dat een jaarabo goedkoper is op het moment dat je twee keer de advent mee pakt maar dan moet je die wel net krijgen (of ervan uit gaan dat de actie volgend jaar ook nog is). Bereken ik het verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Bij jaarbetaling betaal je meteen voor 6 boxen. Bij per 2 maanden per box Je krijgt gewoon 5% korting op het te betalen bedrag, 90 euro per box dus eigenlijk 4,50 euro per box korting.Wren schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:15:
Nu ben ik geen rekenwonder dus excuses voor mijn wellicht domme vraag.
Ervan uitgaande van een gemiddelde van 14 bieren per box en dus 24 voor de advent dit jaar ben je bij een lidmaatschap van 6 maanden en betaling per 2 maanden goedkoper uit per bier dan bij een jaarabo waarbij je 5% korting krijgt?
Ik snap dat een jaarabo goedkoper is op het moment dat je twee keer de advent mee pakt maar dan moet je die wel net krijgen (of ervan uit gaan dat de actie volgend jaar ook nog is). Bereken ik het verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
ja snap ik op die manier. Maar 6 maanden meedoen is dan 3*90= 270 euro voor 52 bieren (2*14+24)=€5,20 per biertjeDeezers schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:25:
[...]
Bij jaarbetaling betaal je meteen voor 6 boxen. Bij per 2 maanden per box Je krijgt gewoon 5% korting op het te betalen bedrag, 90 euro per box dus eigenlijk 4,50 euro per box korting.
Per jaar betalen is € 513,60 volgens de guild site voor 94 bieren(5*14+24)= €5,46 per biertje.
Of 104 bieren als je daardoor twee keer de advent krijgt, dan is het wel goedkoper: €4,94 per biertje.
Maar dan vraag ik me af, heb je wel precies twee adventboxen als je een jaar rekent en is het er volgend jaar wel, ik snap dat het laatste toekomstmuziek is. Daarom vroeg ik me dus af wat ik mis.
https://mcusercontent.com...67c18fd&mc_eid=27b1ba5278
Untappd: Kapitein_Merijn
Waar is de thumbs-down knop hier?Kapitein Merijn schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:00:
Iemand nog interesse om geld te lenen aan Frontaal?

Verwachting is een nettoresultaat van 750k verlies dit jaar. Dat is veel, zeker op een verwachte netto omzet van 3.9 miljoen.Kapitein Merijn schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:00:
⏩ PVOutput☀️
No worries, ik zal de laatste zijn die nog een euro "investeert" in Frontaal.Quad schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:49:
[...]
Verwachting is een nettoresultaat van 750k verlies dit jaar. Dat is veel, zeker op een verwachte netto omzet van 3.9 miljoen.
Anyways... De Moersleutel box is inmiddels binnen! Gelet op mijn voorkeur naar Stouts valt deze zeker niet tegen
Wat wel grappig is... Van De Moersleutel zou ik graag een nieuwe Crowdfundings actie voorbij zien komen. De voorgaande heb ik gemist en die bieren gaan voor grof geld via MP naar een nieuwe liefhebber. Niet dat ik er geld mee wil verdienen, maar ik had ze graag in mijn collectie gehad
Edit
Deze Q(NE)IPA bedoelde ik;
:strip_exif()/f/image/IqPq1q9G7vAEpaMxDM4LB9nc.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit 2
Kreeg er zin in… en had nog een kortingscode…
/f/image/u0vdDZSBvCrFQAqZPnmdXdG6.png?f=fotoalbum_large)

Ps: Nice to Mead You is mijn inziens te duur, maar op de een of andere manier wil ik die alsnog een keer meenemen! Ben benieuwd of en hoe ze die willen gaan overtreffen in de volgende Adventbox
[ Voor 47% gewijzigd door Thalaron op 30-08-2023 17:12 ]
Hierin schrijven ze dus dat er ~1000 blikken zijn verkocht tijdens de week van "win een zitzak actie". Je moest 6 blikken kopen om mee te doen, er vanuit gaan dat er ook mensen een enkel blik of twee kopen, zijn er maximaal 150 mensen die mee hebben gedaan aan de actie (verlengt vanwege daverend succes, we kopen de Albert Heijn leeg, weet je nog?). Juice Punch is verkrijgbaar in 1393 supermarkten volgens de prospectus, dus gemiddeld verkoopt een supermarkt minder dan 1 blik per week (in een actie week nog wel)? En als er daadwerkelijk veel sixpacks verkocht zijn dan verkoopt ~85% van de supermarkten gewoon geen enkel blik gedurende de week? Geen wonder dat ze zo zaten te pushen, want dit zijn wel deprimerende afzet cijfers voor zo'n grote brouwer (300L in een week over bijna 1400 filialenKapitein Merijn schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:00:

Zie ik iets over het hoofd wellicht?
Ik had frontaal sowieso wel groter ingeschat qua omzet. Het lijkt er op dat ze volledig van huurbrouwinkomsten afhankelijk gaan zijn om winst te gaan draaien doordat ze een veel te grote installatie neer hebben gezet ten opzichte van de afzet, een risicovolle strategie lijkt mij.
Verwijderd
Paar bizarre dingen weer uit de prospectus. Die vorige ronde van 2,9mio heeft ineens 360k aan kosten opgeleverd. 12,5% kosten is wel een tikje hoog….Quad schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:49:
[...]
Verwachting is een nettoresultaat van 750k verlies dit jaar. Dat is veel, zeker op een verwachte netto omzet van 3.9 miljoen.
En dan ook nog een lijstje met “onverwachte” kosten waar het geld naartoe is gegaan ipv naar de beloofde projecten. Daar staat gewoon bijna 300k bij voor een huurgarantie…. Niet echt onverwacht te noemen
Nu dus maar in de vorm van een lening omdat ze zelf ook wel weten dat het klaar is met het gratis geld (wat vorige keer met 12% kosten niet echt gratis was). Deze ronde wordt dus nog duurder.
Conclusie van het hele verhaal is eigenlijk dat de kosten door de nieuwe brouwerij flink uit de klauw zijn gelopen en dat ze ook de focus op efficient werken zijn verloren. En dat de beerclub vooral bestaat uit investeerders en dat de kosten ook daarvan veel te hoog zijn.
Enige slimme dat ik uit het hele verhaal haal is dat ze inkomsten gaan genereren door voor anderen te gaan brouwen. Maar ik geloof nooit dat daarmee zomaar in het eerste jaar een omzet van >1mio gehaald gaat worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2023 22:34 ]
In worst en normal is het het verlies dit jaar hetzelfde, in de best case nog 4000 extra verlies.
In het normale scenario is het verlies in 2025 groter van in het worst case scenario.
En in alle scenario's verwachten ze pas vanaf 2026 winst te kunnen draaien?
En in het normale scenario hebben ze eind 2028 ongeveer het verwachte verlies van de komende jaren opgevangen?
Ze zijn alleen maar bezig om meer omzet te genereren, met kapitaal van investeerders. Nergens lees je hoe ze willen besparen op kosten. Sterker nog, investeerders willen hun geld op termijn natuurlijk terug. Een toko dat bijna 4mil omzet heeft maar meer dan een half miljoen verlies lijdt, kan niet fatsoenlijk aflossen.
Dit zijn gewoon leningen die ze zoeken tegen een relatief laag tarief.
Er zijn binnen 2 jaar 2 opties verwacht ik. Of ze halen de kerst van 2024 niet of ze worden overgenomen en de investeerders worden uitgekocht. Waarbij ik denk dat het 2e best wel reëel is.
⏩ PVOutput☀️
Ik vermoed niet dat zij inzage hebben in de aantallen die AH verkoopt. Die 1000 blikken zullen wel de ingestuurde bonnetjes zijn.
:strip_exif()/f/image/ndiGJPbQDTj4VvFB8g4wllar.jpg?f=fotoalbum_large)
Dikke jetser is het in ieder geval. Valt hier goed in de smaak, al had de Rum iets meer aanwezig mogen zijn.
Anyway… Op het weekend!
Moest in de buurt zijn, dus heb weer van de gelegenheid gebruik gemaakt. €60 totaal voor al dit lekkers. 20 Moersleutels en 5 flesjes.Napsju schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:48:
[...]
Die heb ik ook. Lekker!
En deze ook even opgegaald. Voor wie in / bij Utrecht woont: Loop eens binnen bij Hooghiemstraplein 72, Utrecht. Elke werkdag open van 9 tot 5. In een kantorenpand. Gratis 15 min parkeren in de garage Grifthoek er naast. Ik ben fan voor slechts €32. De bieren zijn wel in de buurt van de tht. Pinnen op locatie.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/cxF2xeiVG4AWCzXbLKRFO22U.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker!
Een collega van mij is jaren geleden in Amsterdam geweest en heeft het nog steeds over bier dat hij in de supermarkt kocht en sindsdien niet meer kan vinden. Het schijnt een wit blikje geweest te zien met daarop "Bier" en een winkelwagentje?
Ik zit zelf te denken aan Euroshopper oid, maar kan het niet echt vinden. Wellicht dat de speciaalbierhivemind weet welk biertje dit is.
https://www.reddit.com/r/...aan_euroshopper_het_merk/
Het plaatje laat zich hier niet plaatsen.
Lekker!
Of een andere variant van Euroshopper, iets meer wit.Napsju schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:50:
Niet (helemaal) wit, maar wel met winkelwagentje:
https://www.reddit.com/r/...aan_euroshopper_het_merk/
Het plaatje laat zich hier niet plaatsen.
:strip_exif()/f/image/E14EZHwWmMpy8pIrz7UyFb0f.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag het topic langskomen in de lijst, en dat liet me eraan denken dat Thembi inmiddels niet meer is. Erg jammer IMHO.
⏩ PVOutput☀️
Was natuurlijk beetje een geintje. Ben normaal niet van de dure bieren. Dus ben wel benieuwd of prijs nu toch wel wat verschil maakt. Leuk om een keer te krijgen.Quad schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:45:
Nee dat is niks, ik dm je mijn adres even, kan je het daar droppen.
Zitten wel een paar zware jongens bij.
Zitten zeker een paar mooie tussen. Lekker koud leggen, even checken bij Untappd wat voor soort spul het is zodat je een beetje weet wanneer je welk biertje open wilt maken.
En van harte gefeliciteerd uiteraard! 🎉
⏩ PVOutput☀️
Is dat heel het jaar door of in bepaalde periodes?Napsju schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:43:
[...]
Moest in de buurt zijn, dus heb weer van de gelegenheid gebruik gemaakt. €60 totaal voor al dit lekkers. 20 Moersleutels en 5 flesjes.![]()
:
[Afbeelding]
soooooooow jaloersNapsju schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:43:
[...]
Moest in de buurt zijn, dus heb weer van de gelegenheid gebruik gemaakt. €60 totaal voor al dit lekkers. 20 Moersleutels en 5 flesjes.![]()
:
[Afbeelding]
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
Die Kwart is mijn lokale favorietHighfive95 schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:31:
Jarig zijn heeft zo zijn voordelen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit wat?
Rara waar woon ik haha.
Je zit vermoedelijk in de buurt, dus ik kom ze wel ophalen voor €2,50 p.s.
Minus de Sierra Nevada, daar reken ik €2,50 afvalstoffenheffing op. Geen idee of dit dezelfde is dan die destijds in de Adventbox zat waar ophef over was, maar die is bij mij toen in de gootsteen verdwenen
Edit;
Vakantie voorbij helaas, na 1 dag werken morgen weer een dag (rooster)vrij. Sinds vandaag ook officieel een vaste aanstelling op het werk dus reden genoeg om mijnnstrenge(re) dieet met een dagje uit te stellen
:strip_exif()/f/image/mVzbmZFoTiYEdNsaoT3ftTyA.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn eerste uit de Eureka serie. Smaakt goed!
[ Voor 36% gewijzigd door Thalaron op 04-09-2023 22:34 ]
Ja hoor. Ik kom er nu al een tijdje en doe hier altijd keurig verslag. Ze hebben steeds weer iets anders. Verrassing...saabfanatic schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:40:
[...]
Is dat heel het jaar door of in bepaalde periodes?
Lekker!
I see red pixels.
Moet als eerste denken aan Zichovec. Die brouwerij heb ik wel eens aangeschreven en die hebben toen een aantal dozen speciaalbier naar NL verscheept. Hebben een royale selectie met veel verschillende stijlen.RedPixel schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:53:
Ik ga binnenkort naar Tsjechië, en nou ben ik daar wel eerder geweest, en schenken/verkopen ze vooral pils en niet-sterk donker bier. Iemand enig idee of ze ook beter spul verkopen en hoe dat dan heet?
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
https://untappd.com/beer/top_rated?country=czech-republicRedPixel schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:53:
Ik ga binnenkort naar Tsjechië, en nou ben ik daar wel eerder geweest, en schenken/verkopen ze vooral pils en niet-sterk donker bier. Iemand enig idee of ze ook beter spul verkopen en hoe dat dan heet?
Beste bieren (volgens Untappd)
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Net op zomervakantie geweest met het gezin in tsjechie, maar het is inderdaad over grotendeels pils met in de supermarkten enkele IPA's. Porter/Stouts eigenlijk niet tegen gekomen.RedPixel schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:53:
In Praag wel twee cafe's gevonden met een uitgebreidere bier kaart waar je ook een proeverij van meerdere bieren kan bestellen.
- U Kunštátů - Craft Beer in Old Town
- Craft Beer Spot Prague
- Sibeeria
- Pivovar Raven
- Rodinny pivovar zichovec
[ Voor 5% gewijzigd door ChristianD op 05-09-2023 21:20 ]
bla di bla bla
12 Luxe bieren
- Grotendeels nieuwe Frontaal bieren
- 2 nieuwe Internationale collabs
- 2 nieuwe Nederlandse collabs
- 2 barrel aged bieren, waarvan 1 exclusief te krijgen in de Advent Box
[ Voor 45% gewijzigd door Deezers op 06-09-2023 17:42 ]
Ik weet niet waar je zit, maar in Brno kwam ik meerdere plekken tegen die hun eigen bier brouwden en daar zat nog best wat variatie in stijlen in.RedPixel schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:53:
Naast de al genoemde speciaalbier-brouwerijen vind ik Primator ook nog aan te raden. Iets groter / commerciëler maar een zeer uitgebreide range en in de meesten supermarkten wel te koop.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Deezers schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:41:
De Frontaal adventskalender bevat dit jaar maar 12 bieren: https://frontaalbrewingco...nt-calendar-frontaal-2023
[...]
Dat zijn er (minstens) 12 te weinig. Dit zal denk ik de gewenste doelgroep niet heel erg aanstaan. Gelet op de prijs verwacht ik ook weinig spectaculaire (BA) bieren. Ik sla hem over (ben nog aan het twijfelen of ik nog iets naast de Moersleutel wil).
Vooral het woord grotendeels nieuwe is waarschijnlijk minimaal 3 core bieren..Thalaron schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:51:
[...]
![]()
Dat zijn er (minstens) 12 te weinig. Dit zal denk ik de gewenste doelgroep niet heel erg aanstaan. Gelet op de prijs verwacht ik ook weinig spectaculaire (BA) bieren. Ik sla hem over (ben nog aan het twijfelen of ik nog iets naast de Moersleutel wil).
Ik heb net die van Beer Republic besteld.Thalaron schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:51:
[...]
![]()
Beetje een gok (is het natuurlijk altijd met advent), maar we zien wel.
En moersleutel komt hier ook.
Bier fan Fryske grûn!
:strip_exif()/f/image/dqeyUSPFbzKmvV19OwTEMgpq.jpg?f=fotoalbum_large)
(Ja, die 2 grote flessen zijn liter flessen
- Oliba Green Beer Original (Nog maar 2 untappd check ins?)
- Ambar IPA
- Turia Märzen
- San Miguel (1 liter )
- Xibeca (1 liter )
- El Aguila Sin Filtrar (Heineken...

- Steinburg Clasica
- A.K. Damm
- Estrella Damm (2x)
- Estrella Galicia Especial
Wanneer een andere collega een rondreis door Zweden/Noorwegen heeft gemaakt en op jouw verzoek bier mee heeft meegenomen:
:strip_exif()/f/image/FJZngqGuMTeaDgCoGRDImtdS.jpg?f=fotoalbum_large)
(Het grote blik is alleen verkrijgbaar bij de brouwerij zelf (schijnt..), dus dat is dan wel weer leuk
- Sumbel Porter
- Aurlending
- Trælen Stout
- Klauva Altbier
- Segla Kölsch
- Lofotpils
Maar goed, dan besluit je zelf nog maar even langs de winkel te gaan
:strip_exif()/f/image/mL6hiYC740VcamQRuEJH3Lod.jpg?f=fotoalbum_large)
(De Moersleutel is deels voor mijn vrouw, die vond deze wel erg lekker
- Moersleutel - Fruit Bomb
- Sudden Death Brewing Co.- Do You Like Scary Movies?
- Barrier Brewing Company - Super Hop Bros: Motueka + Lotus
- Frontaal Brewing Co. colab Seven Island Brewery - Butterfly Effect

- Third Moon Brewing Company - Triple Bone Tree
- Galway Bay Brewery - Sixty Ships Down Barrel Aged
Bier fan Fryske grûn!
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Oh zeker, het is ook een erg leuk gebaar, het is ook geen klaagzangKlippy schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:17:
Ik zou het altijd leuk vinden als iemand bier voor me meeneemtDat Spaanse pils zal ook vast smaken op een zomeravond.
Kosten waren zeker niet hoog € 0,00 om precies te zijn,. hij wou er niks voor hebbenKlippy schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:44:
Bij die eerste stond dat er niet bij... Maar goed, de kosten zullen dan ook niet heel hoog zijn geweest
Van Noorwegen zal ik de rekening nog wel krijgen
Bier fan Fryske grûn!
Deze is echt super goed. Lekker fris, toch zoet en tropisch, romig en melkachtig. Passievrucht en ananas komen ook erg naar boven.
Mooie samenwerking tussen Arpus en Funky Fluid
:strip_exif()/f/image/QESEuVnSE0O0iUU2prA3Br4O.jpg?f=fotoalbum_large)
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
De bekende tegenhangers zijn natuurlijk de benediktiner en Erdinger. Qua supermarkt moet ik zeggen dat de Grolsch Puur Weizen ook altijd goed smaakt.CynicRelief schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:30:
geen beter bier met dit heerlijke warme weer dan een Weihen Stephaner; ik zoek al geruime tijd naar iets wat erop lijkt (voor de variatie), maar nee, Weihen Stephaner blijft top; iemand een idee?
Van FrauGruber vond ik de Older No Wiser ook erg lekker. Dit is wel een weizen doppelbock en geen hefe. overigens zijn bijna alle bieren van FrauGruber goed
bla di bla bla
kwa supermarkt zijn er bij de AH Duitse tegenhangers, niet slecht, maar geen Weihen Stephaner; Hertog Jan Weizen is ok (waar ik hun andere biertjes vaak suikerwater-ish vind, evenals Grolsch (waar hun pils mn moedermelk was, sotospeak)); waar kan je FrauGruber bekomen?ChristianD schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:36:
[...]
De bekende tegenhangers zijn natuurlijk de benediktiner en Erdinger. Qua supermarkt moet ik zeggen dat de Grolsch Puur Weizen ook altijd goed smaakt.
Van FrauGruber vond ik de Older No Wiser ook erg lekker. Dit is wel een weizen doppelbock en geen hefe. overigens zijn bijna alle bieren van FrauGruber goed
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
De doppelbock zat volgens mij ooit bij een moersleutel guild box. Qua overige FrauGruber bestel ik soms direct bij de webshop zelf. Ik zie overigens dat de verzendkosten naar Nederland nu een stuk hoger geworden zijn. 14 euro of gratis bij een bestelling boven de 140 euro.CynicRelief schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:50:
[...]
kwa supermarkt zijn er bij de AH Duitse tegenhangers, niet slecht, maar geen Weihen Stephaner; Hertog Jan Weizen is ok (waar ik hun andere biertjes vaak suikerwater-ish vind, evenals Grolsch (waar hun pils mn moedermelk was, sotospeak)); waar kan je FrauGruber bekomen?
Maar veel Nederlandse webshops hebben ook vaak wel iets van FrauGruber. Bijvoorbeeld Beerdome
bla di bla bla
De Weihenstephaner Vitus? Die vind ik zelf echt lekker. Edelweiss of Edelweiss Hofbrau, Franziskaner, Franziskaner Royal, Andechs weissbier hell, Paulaner hefe-weizen, er zijn zoveel goede weissbieren uit Duitsland (Edelweiss is Oostenrijks). Rij anders eens langs bij een trinkgut of soortgelijke getrankemarkt en sla daar wat inCynicRelief schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:30:
geen beter bier met dit heerlijke warme weer dan een Weihen Stephaner; ik zoek al geruime tijd naar iets wat erop lijkt (voor de variatie), maar nee, Weihen Stephaner blijft top; iemand een idee?
Augustiner is wel 1 van mijn all time favorieten, helaas pas makkelijk verkrijgbaar zodra je meer richting Beieren komt. Andechser, Ayinger en Schneider Weisse zijn naast de bekende namen (Erdinger, Weihenstephaner, Franziskaner, Paulaner) ook uitstekend.CynicRelief schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:30:
de normale, in de supermarkt verkrijgbare Weihenstephaner Hefe Weizen (net not even nagelezen op mn laatste fles ... afijn het wordt toch herfst volgende week); de Erdinger, Paulaner zijn vergelijkbaar idd, maar de Weihenstephaner is net wat beter (het zullen mn goede herinneringen zijn, na lange bergwandelingen 1, of 2, of 3, Weihenstephaner_jero_813 schreef op zondag 10 september 2023 @ 00:08:
[...]
De Weihenstephaner Vitus? Die vind ik zelf echt lekker. Edelweiss of Edelweiss Hofbrau, Franziskaner, Franziskaner Royal, Andechs weissbier hell, Paulaner hefe-weizen, er zijn zoveel goede weissbieren uit Duitsland (Edelweiss is Oostenrijks). Rij anders eens langs bij een trinkgut of soortgelijke getrankemarkt en sla daar wat in
[ Voor 4% gewijzigd door CynicRelief op 10-09-2023 20:57 ]
Alles en meer over de winnaar en de overige genomineerden, vind je hier:
Bron: https://www.beertube.tv/b...-bekend-en-de-winnaar-is/
Nou zit er veel verschil in dit soort wedstrijden, en kan ik de World Beer Awards en European Beer Star nooit heel serieus nemen, maar toch wil ik de winnaars uit de Dutch Beer Challenge en Brabants Lekkerste Bier altijd wel proeven ook al is het maar een moment opname met soms niet eens "kenners". Ben ik de enige die hier gevoelig voor is en wat is voor jou tot dusver je favoriete (Nederlandse) Bier van 2023?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Volgens mij heeft elke speciaalbierliefhebber deze fear of missing out van dat ene juweeltje :-)JunkieXP schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:04:
Afgelopen weekend was het tijd voor de bekendmaking van Brabants Lekkerste Bier 2023. Uit 2 Tripels (die van 't Krut en De Toekomst) en een New England IPA van 100 Watt werd een winnaar gekozen.
Alles en meer over de winnaar en de overige genomineerden, vind je hier:
[YouTube: Brabants Lekkerste Bier van 2023 is bekend, en de winnaar is...]
Bron: https://www.beertube.tv/b...-bekend-en-de-winnaar-is/
Nou zit er veel verschil in dit soort wedstrijden, en kan ik de World Beer Awards en European Beer Star nooit heel serieus nemen, maar toch wil ik de winnaars uit de Dutch Beer Challenge en Brabants Lekkerste Bier altijd wel proeven ook al is het maar een moment opname met soms niet eens "kenners". Ben ik de enige die hier gevoelig voor is en wat is voor jou tot dusver je favoriete (Nederlandse) Bier van 2023?
bla di bla bla
Konig Ludwig, ongeveer iedereen die ik ken stapt hierop over....CynicRelief schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:30:
Ja eens. Augustiner ftw. Gelukkig heeft zowel mijn lokale slijter en een kroegje hier om de hoek het gewoon. In de rest van duitsland is het trouwens wel prima te verkrijgen. In Berlijn hebben de meeste 24h winkeltjes ze wel en in noordduitsland ligt het ook gewoon in het schap.squzzi schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:28:
[...]
Augustiner is wel 1 van mijn all time favorieten, helaas pas makkelijk verkrijgbaar zodra je meer richting Beieren komt. Andechser, Ayinger en Schneider Weisse zijn naast de bekende namen (Erdinger, Weihenstephaner, Franziskaner, Paulaner) ook uitstekend.
Schneider vind ik niet zo, te zoet. Mijn andere lievelings is stiegl
[ Voor 13% gewijzigd door bonzz.netninja op 11-09-2023 19:19 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik bedoelde eigenlijk of de Weihenstephaner Vitus ook niet iets is voor je, is niet echt een weizen maar wel erg lekker.CynicRelief schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:40:
[...]
de normale, in de supermarkt verkrijgbare Weihenstephaner Hefe Weizen (net not even nagelezen op mn laatste fles ... afijn het wordt toch herfst volgende week); de Erdinger, Paulaner zijn vergelijkbaar idd, maar de Weihenstephaner is net wat beter (het zullen mn goede herinneringen zijn, na lange bergwandelingen 1, of 2, of 3, Weihenstephaner, in deftige glazen, en met sublieme berggezichten); ik rij nergens langs, maar sla online, vooral bij Crisp, wel es wat weizen in, maar die zijn vaak wat craftiger, abdij Egmond, Witte Geit, Langharig tuig etc, dus wat hoppiger etc, lekker, maar maar minder doordrinkbaar dan de Weihenstephaner; ik ga Beerdome es proberen, dank voor de tip! @ChristianD
Degene die jij opnoemt zijn Nederlandse weizens, er zijn er maar een paar die in de buurt van de duitse komen maar de meeste zijn echt een stuk minder qua smaak. Er zijn genoeg online bierwinkels die ook duitse weizens hebben maar qua prijs een stukje duurder dan als je ze in Duitsland haalt. Vandaar mijn opmerking om eens naar een getrankemarkt te rijden als je toch (of in de buurt) in Duitsland bent een keer.
+1 voor Vitus, heerlijk bier!_jero_813 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:53:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk of de Weihenstephaner Vitus ook niet iets is voor je, is niet echt een weizen maar wel erg lekker.
Degene die jij opnoemt zijn Nederlandse weizens, er zijn er maar een paar die in de buurt van de duitse komen maar de meeste zijn echt een stuk minder qua smaak. Er zijn genoeg online bierwinkels die ook duitse weizens hebben maar qua prijs een stukje duurder dan als je ze in Duitsland haalt. Vandaar mijn opmerking om eens naar een getrankemarkt te rijden als je toch (of in de buurt) in Duitsland bent een keer.
Kun je in Nederland bij de betere bier winkel ook wel krijgen, zeker de moeite waard.
Ja Ludwig is lekker in het Weizener arsenaal. Daarnaast kan ik Kapuziner ook aanraden !coldasice schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:15:
[...]
Konig Ludwig, ongeveer iedereen die ik ken stapt hierop over....
Hierbij krijg je elk kwartaal een 3tal flessen. Houdbaarheidsdatum is nu eind 2024.
Kan ik deze flessen langer bewaren? Of is het na die data zo dat de kwaliteit minder wordt?
Ik zou namelijk van alle bieren 1 fles willen bewaren als “collectors item”.
Ik hoop dat iemand deze vraag voor mij kan beantwoorden.