Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Franko P. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:42:
[...]

Bevalt Arrma je goed? Ben benieuwd hoe de elektronica zich houdt. En onderdelen zijn die goed te verkrijgen? Een veel gehoorde reden om Traxxas te verkiezen boven Arrma is dat Traxxas zo'n beetje de VW Golf onder de modelbouw auto's is en dat je op elke straathoek onderdelen kan krijgen. Ben al een tijdje met een schuin oog naar een Arrma Notorious aan het kijken maar de wisselende verhalen over de bouwkwaliteit en onderdelen houdt me wat tegen.

[...]

Meet je daar hoeveel stroom je trekt om het motortje aan te drijven? Dus lager is makkelijker draaien?
Arrma bevalt me meer dan prima. Het is net als Apple en Android. Je hebt een Arrma en Traxxas kant.. Ik sta aan Arrma kant :)

Arrma onderdelen zijn volop te verkrijgen bij verschillende modelbouwzaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 10:30

Franko P.

Hit it.

dkawa schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Arrma bevalt me meer dan prima. Het is net als Apple en Android. Je hebt een Arrma en Traxxas kant.. Ik sta aan Arrma kant :)

Arrma onderdelen zijn volop te verkrijgen bij verschillende modelbouwzaken....
Dat is mooi, dan kan ik ook eens verder gaan oriënteren. Ik sta aan geen enkele kant, al moet ik zeggen dat toen ik die notorious in mn hand had ik toch wel onder de indruk was als ik hem vergelijk met mn Rustler.
Rustler is alles plastic, die notorious alu, deze voelt aan en ziet eruit of je er een ramkraak mee kan plegen en daarna vrolijk verder kan rijden.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44
Bedenk me net dat we nog een RC hebben. Allemaal niet zulk mooi spul als jullie. ;)

We hebben de Call of Duty RC XD met camera ingebouwd. Gaan wel 6 batterijen voor de controller en 6 voor de wagen zelf. Echter met deze batterijen wil hij niet echt. Doet 1 ding en daarna staat hij te zoemen terwijl je niets doet.
Daar nog eens dieper in duiken en wellicht een andere batterijen opzoeken.
Camera werkt wel, maar is compleet nutteloos. Misschien gebruiken voor de kruipkelder. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Ik ga mij ook maar eens aan het RC-spul wagen. Mijn zoontje had laatst zijn speelgoed-RC autotje kapotgereden, gezien hij bijna jarig is, is dat natuurlijk een prima excuus om eens iets fatsoenlijks te kopen :)

The Border bleek hier in de buurt te zitten, daar ben ik even langsgegaan voor wat advies. Gezien mijn zoontje er ook mee moet kunnen rijden zonder meteen mijn enkels eraf te rijden begin ik met iets eenvoudigs, een brushed 2WD Traxxas Rustler op nimh. Eerst dat maar eens onder de knie krijgen, dan kan upgraden altijd nog.

Wel meteen even een werkbankje geprint:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKzp8NMRbw8IokOELq9_vFucarw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxQCW55I8vvNd66ak6OClfJi.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_DMNxg0oTwYpHemGmbvHxMYzAY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0OEuAoPmhXqCH3pho7Wdjf9.jpg?f=fotoalbum_medium

In hoogte verstelbaar, kan vrij ronddraaien, heeft bakjes voor onderdelen en houders voor de shocks. Voor misschien 2-3 euro aan plastic, dat lukt zelfs uit China niet :P

Het viel me overigens op dat hij uit de doos alleen rechtdoor ging met de trim bijna helemaal naar rechts. Meteen iets te sleutelen dus, even de servo-saver losgehaald en een stukje versteld. Die servo zit wel op een onhandige plek bij de Rustler trouwens, verstopt onder een extra chassis-plaat, maar dan aan die plaat vastgeschroefd ipv aan de het chassis zelf. Het schroefje kan je echter alleen bij als je die plaat loshaalt, hierdoor kan je de boel alleen verstellen terwijl de servo los hangt. Allemaal wel gelukt, maar dat kan praktischer lijkt me.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 10:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Chakotay schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:32:
Ik ga mij ook maar eens aan het RC-spul wagen. Mijn zoontje had laatst zijn speelgoed-RC autotje kapotgereden, gezien hij bijna jarig is, is dat natuurlijk een prima excuus om eens iets fatsoenlijks te kopen :)

The Border bleek hier in de buurt te zitten, daar ben ik even langsgegaan voor wat advies. Gezien mijn zoontje er ook mee moet kunnen rijden zonder meteen mijn enkels eraf te rijden begin ik met iets eenvoudigs, een brushed 2WD Traxxas Rustler op nimh. Eerst dat maar eens onder de knie krijgen, dan kan upgraden altijd nog.
Leuk speelgoed inderdaad. Moet de mijne ook weer eens uitlaten :)
Ik heb er achteraf een VXL ingelegd, zeker op 3 cellen is dat echt een heerlijke raket. trekt net zo hard op, en stuurt ongeveer even goed :P

Nadeel t.o.v. slash achtige trucks is wel dat de voorwielen onbeschermd zijn bij een botsing.
Zorg dus dat je alvast wat reserve voorarmen en knuckles bestelt.
Die sneuvelden bij mij nogal regelmatig.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@heuveltje ik wil er een RPM voorbumper op zetten denk ik, dat scheelt in ieder geval iets. Daarnaast ga ik sowieso een setje armpjes zelf printen, eens kijken of dat heel blijft. Ik vermoed van niet, maar het is altijd leuk om te proberen natuurlijk :)

edit: RPM Bumper en een setje armpjes & knuckles om alvast te hebben liggen zijn besteld in ieder geval. Wel apart trouwens. Toen ik de auto kocht bij the border vroeg ik meteen al of hij een bumpertje erbij had voor de zekerheid, hij gaf aan dat dat niet nodig was en wees naar het miniding dat er stock al op zit. Netjes dat hij geen onnodige spullen wil verkopen opzich, normaal zou je dat eerder andersom verwachten :P

[ Voor 45% gewijzigd door Chakotay op 12-05-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
En we mogen weer het circuit op!
Maar het is koud en nat......

De MACH in Heemstede zal vanaf morgen weer open zijn maar men dient zich in te schrijven voor 1 van de 3 tijdvakken en op meerdere tijdvakken inschrijven is niet toegestaan hoewel met hooguit 10 man waar max 26 mogelijk is een beetje onzin regel is. Binnenkort ook maar eens de boel afstoffen en de baan op gooien.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen weekend in de tuin bezig en ons dochtertje met de trage RC van 9 euro oid aan het rijden, maar die van CoD heeft ook een hoge snelheid stand.

Mijn vrouw gaf aan dat ik wellicht om met haar te spelen een goede aan kon schaffen. Maar ja, wat kan tegen botsen en kost niet ineens 500 euro. :P
Maar eens iets om uit te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Arunia heh, meteen gebruik van maken als ze zoiets zegt natuurlijk :P €500 is wat veel natuurlijk, maar hoeveel mag het wel zijn? Zo'n Rustler als ik net gekocht heb heb je incl accu en lader e.d. voor de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Chakotay Tja, ikzelf roep dan gelijk 500 euro om het goed te doen, maar mijn dochter van 6 moet er ook mee kunnen rijden. Wel een lekkere snelheid. Wellicht 2 instellingen.
Denk dat 150 a 200 euro wel zat is?)
Dan kom je uiteindelijk op die 200 a 250 die jij aan geeft. Ziet er wel mooi uit.
Off road is ook wel fijn. Beetje schansjes jumpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Ik mag mij hier nu ook gaan melden heb een 2-3 tal weken geleden een Armma Senton 4x4 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Die Traxxas auto's (ander merken ook wel neem ik aan) hebben in ieder geval een trainer-stand die het vermogen halveert, daarmee moet het ook voor de kleinere kinderen nog wel te doen zijn. Die van mij is ook pas 4. Een beetje op het randje voor zoiets, maar ergens met een beetje ruimte met in het begin genoeg begeleiding durf ik het wel aan. Daarom ben ik ook voor eentje van een groter merk gegaan, als hij hem toch een keer vol tegen een boom parkeert is het gewoon te repareren in plaats van dat het hele ding meteen afgeschreven is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Chakotay Die Traxxas Rustler is wel een gave wagen. Dan zit je rond de 230 ongeveer.
https://www.monstercars.n...0FQgpYEAQYASABEgJg3fD_BwE

Ga me in die wel even meer verdiepen. Geen idee hoe mijn vrouw over die denkt, maar het is wel iets wat ik in de buurt kan doen. Meenemen naar het grasveld een paar honderd meter bij ons vandaan is in deze tijden wel te doen en dan kan madam er wel rustig mee rijden. Kan er dan schansjes voor maken of iets dergelijks.
We hebben verder weg wel een grasveld van een boer welke open is, maar daar zitten tractor sporen in. Dus of dat opschiet weet ik niet. Vaak ook te diep.

Ook eens kijken naar onderdelen wat er te vervangen is e.d.

Ook even uitzoeken wat ze bedoelen met die 12V lader. Genoeg opties met bestellen. :+

Die stampede is trouwens ook wel mooi. Misschien zelfs nog een betere keuze ook. Maar zal ze binnenkort eens vergelijken. Of die monstertruck. :o

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 12-05-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:36
Arunia schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:10:
Afgelopen weekend in de tuin bezig en ons dochtertje met de trage RC van 9 euro oid aan het rijden, maar die van CoD heeft ook een hoge snelheid stand.

Mijn vrouw gaf aan dat ik wellicht om met haar te spelen een goede aan kon schaffen. Maar ja, wat kan tegen botsen en kost niet ineens 500 euro. :P
Maar eens iets om uit te gaan zoeken.
Ik heb zelf al jaren een Tamiya CC-01 die flink aangepast is om mee te trial rijden. Mijn zoontje van bijna 6 kan er aardig mee overweg. Er zit een 55 turns motortje in om m wat trager te maken, voor hem is het ding nog steeds razendsnel.

Hij vind het zo leuk dat ik er ook maar 1 voor hem gekocht heb, was in de aanbieding voor €120,- dan kunnen we kunnen we samen gaan trial rijden. Je moet t wel leuk vinden om zo'n ding zelf te verven en in elkaar te zetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Arunia je vrouw had al toestemming gegeven toch? :+ Voor op gewoon redelijk vlak/laag gras is die Rustler goed te doen lijkt me, voor het lompere terrein met de tractorsporen zou je naar een Stampede kunnen kijken. Dat is meer een monstertruck, grotere wielen en meer grondspeling.

De vervangbaarheid van onderdelen is juist waarom ik zelf voor Traxxas gegaan ben, alles is goed te krijgen, en redelijk betaalbaar.

Ik ben overigens wel redelijk nieuw op dit gebied, dus neem niet al te veel van mij aan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@aaitje Ziet er uit als een mooie auto. Zal er zeker eens naar kijken.

Denk dat het een ietsjes groter wordt zoals de stampede. Ga het eens thuis bekijken en overleggen.

Dank allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Het nadeel van die Traxxas 12T 550 motor is dat die erg snel kapot gaat maar gelukkig kost dat ding niet zoveel en genoeg anderen te vinden op het net.

Met een 12v lader bedoelen ze een lader die met 12v DC gevoed moet worden (meestal iets van 11 tot 16v)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Iemand is blij met mijn werk op zijn motor....

OK, aan het einde van de dag zijn outdrives uitgesleten en zijn middendiff oververhit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
En dankzij dat filmpje ligt er nu een LRP ZX30x hier op tafel......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb net mijn zoontje kennis laten maken met de Rustler, de eerste accu is zonder schade aan auto of enkels leeggereden. Great succes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 22:17
memphis schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:28:
Iemand is blij met mijn werk op zijn motor....

[YouTube: Unboxing & Testing my modded LRP .32X]

OK, aan het einde van de dag zijn outdrives uitgesleten en zijn middendiff oververhit :P
Ik zou eigenlijk pissed zijn als mijn werk uit elkaar wordt gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
D-Three schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Ik zou eigenlijk pissed zijn als mijn werk uit elkaar wordt gehaald :P
Het is in dit wereldje vrij normaal dat mensen die op sociale media belangrijk doen met reviews en zo dat ze motoren uit elkaar halen en laten zien. Voor mij zien ze allemaal hetzelfde eruit, ik zou graag een spectrometer op de zuiger en cilinder zetten (overigens al een paar keer kunnen doen) en alle timingen opmeten. Dat geeft voor mij veel meer info over de motor dan een busje en een zuiger laten zien.

Overigens is al het werk aan de bus en krukas standaard 2-takt tuning werk. Alleen de groefjes in de verbrandingskamer is afgekeken van Somender Singh die dat bedacht heeft en successen boekt. In een ver verleden veel email contact met hem gehad en het doet wel iets aan een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Hmmm.... de motor is nu echt ingereden hoor ik....

Schijnt bij het gas geven alleen een beetje overpowered te zijn....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X863BSZbR0J1ZSk9yAGF_Y71w3w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bk9spO9hpS4eDtaRQanzoeUf.jpg?f=user_large

Maar dat wilde hij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Aardig rap zo'n nitro motortje. Mooi te zien dat ie zo goed loopt.

Als ik nu hetzelfde kon zeggen over mn Rustler... Staat al 2 weken bij reparateur van de winkel ivm garantie. Is er compleet mee gestopt na eens op 3S te rijden.
Is nog een aardige discussie geweest over de C waarde van de accu's waar ik mee rijdt. Deze zou aan de hoge kant zijn?? Maar ben benieuwd wat er uit gaat komen wat er nu daadwerkelijk kapot is.

Opnieuw inleren van zender en opnieuw inleren van throttle op esc en alles werkt weer even. Na een keer wat meer gas geven kapt de auto ermee, geen meldingen verder van de led, alles groen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 19:13

BoAC

Memento mori

Franko P. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:20:
Aardig rap zo'n nitro motortje. Mooi te zien dat ie zo goed loopt.

Als ik nu hetzelfde kon zeggen over mn Rustler... Staat al 2 weken bij reparateur van de winkel ivm garantie. Is er compleet mee gestopt na eens op 3S te rijden.
Is nog een aardige discussie geweest over de C waarde van de accu's waar ik mee rijdt. Deze zou aan de hoge kant zijn?? Maar ben benieuwd wat er uit gaat komen wat er nu daadwerkelijk kapot is.

Opnieuw inleren van zender en opnieuw inleren van throttle op esc en alles werkt weer even. Na een keer wat meer gas geven kapt de auto ermee, geen meldingen verder van de led, alles groen.
Lol, C-waarde kan nooit hoog genoeg zijn. Een motor gaat daar nooit harder van draaien. Eerder kan een C-waarde te laag zijn omdat de accu dan niet kan leveren wat gevraagd wordt. Hoe hoger de C-waarde van een accu hoe beter hij het gevraagde vermogen kan leveren zonder dat de voltage naar beneden gaat. Eerder dat het voltage (aantal cellen) te hoog was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

BoAC schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:24:
[...]

Lol, C-waarde kan nooit hoog genoeg zijn. Een motor gaat daar nooit harder van draaien. Eerder kan een C-waarde te laag zijn omdat de accu dan niet kan leveren wat gevraagd wordt. Hoe hoger de C-waarde van een accu hoe beter hij het gevraagde vermogen kan leveren zonder dat de voltage naar beneden gaat. Eerder dat het voltage (aantal cellen) te hoog was.
Tja ik deel jouw mening, maar kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat er winkels zijn die liever dozen schuiven dan dat ze daadwerkelijk weten wat ze verkopen.
Heb er al een hele discussie gevoerd over waarom ik niet de Traxxas lader met bijbehorende accu's wil gebruiken.
Enige reden die ze me konden geven: ja dan kan het niet fout, dan kunnen je kinderen zelfs de lipo's nog wel laden. Is insteken en klaar. :F

Nou als ik 1 ding zeker weet is dat mijn kinderen van mijn lipo's afblijven. :P

Sowieso ben ik met al mn connectors overgestapt naar xt90. Wil geen verloop meer gebruiken tussen die stekkers want die worden veel te heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Hoge C-waardes betekend een lagere interne weerstand en onder belasting een hogere spanning. Maar die paar tienden zou niet schadelijk mogen zijn.
Er lopen nog heel veel mensen in dit wereldje rond die denken dat een accu zijn gespecificeerde vermogen afstaat aan de regelaar/motor ipv dat het alleen afstaat wat er gevraagd wordt.

Overigens zijn veel huidige C-waardes alleen nog maar piekstromen gedurende een paar seconden en zelfs dan moet je twijfelen of het waar is. We zien nu accu's met 9000mAh en 130C ofwel zou dat meer dan 1000A piekstroom moeten kunnen geven. Daarbij schieten direct alle soldeerverbindingen los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Wat mij vooral opvalt is dat als ik in een modelbouw winkel kom deze (tenminste die waar ik normaal heen ga) vooral zo snel mogelijk zo veel mogelijk willen verkopen. Als ik door vraag heb ik al snel het idee dat ze prima de tekst op de doos kunnen citeren maar dat de werkelijke technische achtergrond ze of niet interesseert of dat ze dat gewoon niet weten.
Het leuke aan deze hobby vind ik het zelf knutselen/prutsen/ontdekken.

Ik zit niet te wachten op de plug en play oplossingen die blijkbaar steeds meer gevraagd word.

En dat ik dan in discussie moet gaan over dat ik een lipo met 50C continu gebruik en dat dat wel erg hoog is omdat de standaard accu 25C levert dan zakt me de moed wel een beetje in de schoenen.

Maar goed, genoeg gemopperd. Hopen dat ze de storing kunnen verhelpen, het weer is super momenteel om buiten te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 12:20
Alvast mijn excuses als dit niet de plek is, maar jullie lijken aardig thuis te zijn in RC-cars:

Is er hier iemand interesse heeft in oude (denk ergens '70-'80) RC auto die bestuurd word met geluid (Clicker)?
Het gaat om een Lancia Stratos model:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IF450NbStvz4egQHDvIL5GPiP6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlMVlORFeZs6BxJJSCPuiw8i.jpg?f=fotoalbum_large

Meer foto's zijn beschikbaar, en zit in originele (beschadigde) verpakking, met handleiding.
Ik ben zelf in het geheel niet thuis in RC wagens, en hij staat hier te vergaan, wat ik zonde vind.
Op V&A zetten gaat niet, er is geen catagorie voor, vandaar dat ik hier even mijn vraag stel.

Ook vind ik nergens meer informatie (wie heeft hem gemaakt, leeftijd, zijn er meerdere modellen?)
Ik hoop dat jullie iets weten,

Alvast bedankt voor de interesse/informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

KlaasjeNL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:54:
Nou heb ik wel een bescheiden "mancave" op zolder en daar vorig jaar al een Carrera racebaan gelegd. Maar nou mis ik daarbij (net als vroeger) toch flink wat vrijheid om zelf te sturen.

Nu zoek ik dus een alternatief en na flink wat googlen vind ik gewoon niet wat ik zoek, dus vraag ik mij af of het überhaupt bestaat.
Dat alternatief is Carrera Servo. (Ik heb mijn spul uit de 80s ook nog) Staat aardig wat van op Marktplaats.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

dragoncry schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:31:
Alvast mijn excuses als dit niet de plek is, maar jullie lijken aardig thuis te zijn in RC-cars:

Is er hier iemand interesse heeft in oude (denk ergens '70-'80) RC auto die bestuurd word met geluid (Clicker)?
Het gaat om een Lancia Stratos model:
[Afbeelding]

Meer foto's zijn beschikbaar, en zit in originele (beschadigde) verpakking, met handleiding.
Ik ben zelf in het geheel niet thuis in RC wagens, en hij staat hier te vergaan, wat ik zonde vind.
Op V&A zetten gaat niet, er is geen catagorie voor, vandaar dat ik hier even mijn vraag stel.

Ook vind ik nergens meer informatie (wie heeft hem gemaakt, leeftijd, zijn er meerdere modellen?)
Ik hoop dat jullie iets weten,

Alvast bedankt voor de interesse/informatie.
Wellicht is het modelbouwforum wat voor je. Daar hebben ze ook een verkoop deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-10 07:15
Dwarlorf schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Dat alternatief is Carrera Servo. (Ik heb mijn spul uit de 80s ook nog) Staat aardig wat van op Marktplaats.
Gaaf! Ik heb mijn Carrera racebaan gekocht om weer even dat 80s gevoel te krijgen dat ik vroeger had met de Carrera racebaan van mijn vader. In mijn herinnering was dat een eenvoudige baan met 2 eenvoudige auto's; een rode en een zwarte.

Maar nu ik zit te googlen op Carrera Servo herinner ik mij opeens dat de controllers bij die baan van mijn vader ook zo'n stuurtje hadden. Nu is er een rc-auto van Ali onderweg, maar ga ik mij ook eens op Servo richten. :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

KlaasjeNL schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:25:
[...]

Gaaf! Ik heb mijn Carrera racebaan gekocht om weer even dat 80s gevoel te krijgen dat ik vroeger had met de Carrera racebaan van mijn vader. In mijn herinnering was dat een eenvoudige baan met 2 eenvoudige auto's; een rode en een zwarte.

Maar nu ik zit te googlen op Carrera Servo herinner ik mij opeens dat de controllers bij die baan van mijn vader ook zo'n stuurtje hadden. Nu is er een rc-auto van Ali onderweg, maar ga ik mij ook eens op Servo richten. :*) _/-\o_
Vast deze 2 BMWtjes: 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-VamybC782aAGVkHiklwNM2jYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUjD9a1FOGuLOQRDiCLrXUIu.jpg?f=fotoalbum_large
Ik overweeg zo'n mini-z autootje.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Grappig ding wel die Rustler :) Meteen wel het zwakke punt ontdekt geloof ik, de shock caps. Eentje is losgeschoten bij een botsing, en dat lijkt het schroefdraad van de schokdemper zelf ook geen goed gedaan te hebben. Morgen maar even nieuwe olie & aluminium kapjes halen.

Dit kan echter ook met een lege schokdemper, ik heb een paar driftwieltjes geprint:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDSJ1xmhghrxtYjsK_e-seglLHM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qc3WQFgEfMHiekCgKCRABhms.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lg-dV1S6AFxKhY2C8sT-oRyG4c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20Q3dX3P48mcqZ29RrFPJVfI.jpg?f=fotoalbum_medium

Gezien het 2e wiel pas net klaar was met printen heb ik het alleen even snel op de tegels in de tuin geprobeerd, werkt prima en brak tegen de verwachting in niet meteen af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-10 07:15
Dwarlorf schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:33:
[...]

Vast deze 2 BMWtjes: 😉
[Afbeelding]
Ik overweeg zo'n mini-z autootje.
Volgens mij is dat hem inderdaad _/-\o_ Verkoop je hem? :*)

Ik wacht nu op mijn WLtoys-tegenhanger van Mini-Z. Door de crisis doen al mijn bestellingen uit China er nu dubbel zo lang over om hier te komen. :/ Maar een echte Mini-Z gaat er ook nog komen en dan specifiek een 4x4 crawler (waarschijnlijk de Jimny), alleen zijn ze zelfs internationaal heel slecht leverbaar. Ik wacht dus eerst even mijn K989 van WLtoys af en ga dan nog eens op zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

KlaasjeNL schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:31:
[...]

Volgens mij is dat hem inderdaad _/-\o_ Verkoop je hem? :*)
Nope. Ik heb er ook goede herinneringen van aan mijn vader.
KlaasjeNL schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:31:
[...]
Ik wacht nu op mijn WLtoys-tegenhanger van Mini-Z. Door de crisis doen al mijn bestellingen uit China er nu dubbel zo lang over om hier te komen. :/ Maar een echte Mini-Z gaat er ook nog komen en dan specifiek een 4x4 crawler (waarschijnlijk de Jimny), alleen zijn ze zelfs internationaal heel slecht leverbaar. Ik wacht dus eerst even mijn K989 van WLtoys af en ga dan nog eens op zoek.
Ik had een filmpje gekeken van die WLTOYS maar er moest nogal wat aan bijgewerkt worden. Nou snap ik dat dit een van de charmes is/kan zijn van deze hobby maar ik ik denk dat ik dan toch liever meteen voor de kwaliteit van Kyoshu ga voordat ik iets mol en weken kan wachten voor een vervangend onderdeeltje. Maar ik moet me er nog wat meer in verdiepen. Ik weet ook nog niet zeker of ik er uiteindelijk voor ga maar het is wel aanlokkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zo, gister na een 6 of 7 maanden weer eens mijn RC auto uitgelaten op het circuit.

Na ook 2 maanden thuis te hebben gezeten merk je dat de conditie ook flink achteruit was gegaan. Omdat 1 van de regels in deze orona zooi je niet andermans auto mag aanraken (werd wel gedaan) bleef ik beneden staan. Uiteindelijk een snelste ronde van 15.7 gereden terwijl ik een seconde sneller moet zijn.
Maar beneden staan, 6 maanden geen zender in de handen gehad, een amper ingereden baan en ook een verplichte stille uitlaat scheelt een hoop.

Het was weer heerlijk en gezellig. Ook bleek mijn actiefotografie iets roestig geworden....

mach open seizoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l3E-6T_SedCean0qqsNF6Nag-8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPSExSnO8rgkiC5pjfmJvC4P.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0b3oF2mUD_syDKKEyPGc9YXo1Dg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9H7bB14538cHdYjK37yCne5N.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgFwEUQ7ltwJ0wRubyyIReUAY1w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5ItJ9iF0ORWghaAIwBNnI9V.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFgfO3oCZuh_gbS8OZiul83ZkPU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTKJzDDzdvPm8pEMIzJEABzU.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8Ora7gwd6_JE3JHnM4qAkxpGo8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lF71PXU1c4c1M7bb43SKEUvJ.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gezien ik met de schokdempers aan het klooien was zocht ik iets dat minder lomp is dan een steeksleutel om ze open te maken en weer dicht te schroeven. Deze van RPM zag er wel handig uit, maar lijkt uit productie te zijn. Het ontwerp zag er redelijk eenvoudig uit, dus ik heb het maar nagemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMTdU_REstbMeZw5cx9RgI05AGM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4pXfYuf71cW5BNDJSRKLqT8.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em9g0Ehyf1fAfOsGPgONB4TP3Uk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrdf7YvLCdXEOGJLGPAfBgo6.jpg?f=fotoalbum_medium

Mocht iemand er iets aan hebben, ik heb het model hier neergezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 19-05-2020 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@dragoncry Probeer het Vraag & Aanbod overig topic eens. Daar kun je alles kwijt wat niet onder V&A zelf valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 12:20
Arunia schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:20:
@dragoncry Probeer het Vraag & Aanbod overig topic eens. Daar kun je alles kwijt wat niet onder V&A zelf valt.
Dank je, zal eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
@dragoncry Als je er nog wat geld aan wilt verdienen, op facebook zijn div vintage RC groepen te vinden waar je denk ik meer geld kunt vragen en ook de mensen zitten die oud spul verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Iemand een idee hoe ik een lipo veilig en vooral snel kan ontladen? Heb een accu tot ruim 3/4 vol gereden maar moest toen stoppen ivm een stuurfout... :+

Nu wil ik dus de lipo op storage wegleggen maar het voltage is te hoog. M'n lader ontlaad om een of andere duistere reden met niet meer dan 0.4A.

Dat moet makkelijker kunnen, iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je hebt zo'n LiPo alarm met een instelbare spanning. Als je die op je balancer aansluiting zet, instelt op 3.8v en dan met een dikke belasting de accu ontlaad moet je alleen de belasting lostrekken als die piept.

Ik heb op basis van zo'n LiPo checker een automatische ontlader gemaakt
[zelfbouw] RC accu ontlader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:36:
Je hebt zo'n LiPo alarm met een instelbare spanning. Als je die op je balancer aansluiting zet, instelt op 3.8v en dan met een dikke belasting de accu ontlaad moet je alleen de belasting lostrekken als die piept.

Ik heb op basis van zo'n LiPo checker een automatische ontlader gemaakt
[zelfbouw] RC accu ontlader
Dat is een mooie oplossing, ga ermee aan de gang. Die lipo checker heb ik ook 2 liggen, daar heb ik nog een vraag over.
mijn lader zegt na gebalanceerd laden dat alle 3 de cellen 4.2V zijn. De lipo checker zegt 4.2, 4.19 en 4.23. Is die lipo checker nu onnauwkeurig of mijn lader? Merk jij ook een verschil met je lipo checker?

[ Voor 0% gewijzigd door Franko P. op 19-05-2020 21:17 . Reden: Typvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je bedoeld denk ik 4.2, 4.19 en 4.23?

Die dingen zijn niet nauwkeurig. het is niets anders dan een spanningsdeler op een microprocessor, er is niets te ijken. Die meters zijn meer een richtlijn, als die op een tiende redelijk goed meet is het goed.

Die LiPo checker gaat af wanneer de cel met de laagste voltage de spanning heeft gehaald, de adere cellen zijn dus meer safe als je tot 3v ontlaad.

En anders is er nog deze:
https://www.conrad.nl/p/m...h=1&vat=true&insert_kz=8J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30
memphis schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:14:
Je bedoeld denk ik 4.2, 4.19 en 4.23?

Die dingen zijn niet nauwkeurig. het is niets anders dan een spanningsdeler op een microprocessor, er is niets te ijken. Die meters zijn meer een richtlijn, als die op een tiende redelijk goed meet is het goed.

Die LiPo checker gaat af wanneer de cel met de laagste voltage de spanning heeft gehaald, de adere cellen zijn dus meer safe als je tot 3v ontlaad.

En anders is er nog deze:
https://www.conrad.nl/p/m...h=1&vat=true&insert_kz=8J
Behalve dat hij daar flink veel te duur is, lokaal is altijd beter:
Discharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ach, jullie verzendkosten tegen geen verzendkosten bij de Conrad maakt dat verschil weer een stuk kleiner...

Maar het ging om het idee wat er was, tuurlijk zal die goedkoper te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Morgen maar eens wat proberen.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SsuA2gB_lhesWcVVjiCbvBylfc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i0EsWZpORS36YxO7Zo6Lq6Z9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hT0z1BtRhvJgxd8k-DwDWaZpj8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8qsOQTRsWkX8jsccQm18G1Ik.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@memphis nu heb ik alleen ervaring met brandstofmoteren met 'iets' meer cc's, maar trilt dat niet gigantisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Het hangt van de kwaliteit van de Camera af. Dit is een SJ4000 en heeft een anti tril functie. Nu zit de motor keihard op het chassis en de koelkop dus ook. Ik ga er van uit de de trillingen van de motor geen rol speelt en de trillingen van het rijden door de ophanging zo goed mogelijk op het chassis gedempt is.

Hier een vid van een clubgenoot waar hij hem naar mijn idee ook op de motor heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@memphis dat ziet er nog prima uit inderdaad, en klinkt ook leuk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik weet alleen niet welke camera hij gebruikt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-10 06:10
Kan je er geen rubberen ring tussen leggen, om het toch een beetje te dempen?
Zal geen wereld van verschil maken, maar het kan iets schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Nou, niet echt een succes.

De mount trilde gewoon los. Na een aanpassing bleef die wel zitten maar brak de vergrendeling van de behuizing los waardoor die open sprong en de camera eruit vloog.

Ook het gewicht gaf nadeel in de wegligging maar na een ronde kwam de temperatuur al in de banden en leek het beter te gaan.

Maar eens op zoek naar een kleinere en goede action cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:59:

Toevallig vandaag ook aan het zoeken geweest. Is de GoPro Hero 5 Session niet wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Franko P. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:34:
[...]

Toevallig vandaag ook aan het zoeken geweest. Is de GoPro Hero 5 Session niet wat voor je?
Jazeker, maar de prijs niet.

Ik weet dat SJcam ook een cube had maar nergens te koop, zag hen alleen nog bij Amazon staan.

Ah, ik zie net dat de M20 de opvolger is, met gyro stabilisatie, nice!

[ Voor 9% gewijzigd door memphis op 24-05-2020 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Voor de liefhebbers, de speelfilm Flying cars is nu op div pay zenders gepubliceerd en daarmee ook te downloaden via de "gratis" wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

memphis schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:59:

[YouTube: onboard cam RC car]

Oooh die 2nd gear shift bij 1:19, wat een geluid :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gaat nog wel meer volgen, heb mijn oog op de SJcam M20 camera nu de SJ4000 wat beschadigd is geraakt. De M20 is kleiner en stukken lichter dus komt het ten goede voor de wegligging. Dan wordt het in zijn 2 vol gas door de bocht.

Die SJ4000 was jaren geleden een goedkope aankoop en nu pas echt gebruikt, het smaakt naar meer.

[ Voor 17% gewijzigd door memphis op 25-05-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:50:
Gaat nog wel meer volgen, heb mijn oog op de SJcam M20 camera nu de SJ4000 wat beschadigd is geraakt. De M20 is kleiner en stukken lichter dus komt het ten goede voor de wegligging. Dan wordt het in zijn 2 vol gas door de bocht.

Die SJ4000 was jaren geleden een goedkope aankoop en nu pas echt gebruikt, het smaakt naar meer.
Hoeveel versnellingen heeft dat ding eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Heeft maar 2 versnellingen. Enkele auto's uit de eind jaren '80 / begin jaren '90 hadden 3 versnellingen. De huidige motoren doen zoveel meer dat 2 versnellingen voldoende is, en scheelt ook rotatiegewicht.

Motoren vrogere deden 42.000rpm, nu is op de telemetrie gemeten 47.000 makkelijk haalbaar. Ook geeft de telemetrie aan dat 0-100 in 1.5 sec te doen is.

Hoe de baan er van boven uit ziet met een soortgelijke auto met een iets simpeler motor

En hoe een finale eruit ziet:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Volgende poging:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Heel gaaf!
Is dit dezelfde camera? En hoe schakelt jouw auto? Gaat dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
YouTube: How a 2 speed RC Nitro Transmission & Clutch work (RC Nitro Centrifu...

Voor zo ver ik weet klopt dit. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 03-06-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dit is een SJCAM M20, moet nog verder met de instellingen spelen en even op zoek naar een aluminium frame. Voor de SJCAM 4000 (op het 1e filmpje) is er wel een alu frame.

Het schakelen gebeurd automatisch. De 2e versnelling werkt een beetje als een koppeling met schoentjes die op toeren naar buiten komen, alleen zit er ook een blokkerfunctie in die koppeling dat loslaat als de kracht erop minder wordt. De 1e versnelling zit op een 1-richting lager die in de 2e versnelling in de vrijloop loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Overigens had ik vorige week een Corally ETOR .21 om in te lopen. Wie ben ik dan om ook niet alle poorttimingen op te meten. Motor zag er goed verzorgd uit, timingen waren naar mijn idee, zeker voor een "factory tuned" om te janken.

Hier een fotoverslag: https://www.rctech.net/fo...factory-tuned-engine.html
Dus de eigenaar vroeg om hem ook maar een beetje sneller te maken.

En dat is die:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
@memphis Doe je ook wel eens iets met 2 takt scooter/brommer motoren?

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 03-06-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
WEBGAMING schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:42:
@memphis Doe je ook wel eens iets met 2 takt scooter/brommer motoren?
Nee, maar het principe is hetzelfde. Alleen kent een brommer geen roterende inlaat via de krukas maar fungeert de onderrand van de zuiger als inlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja daarom vroeg ik me ook af of je wel eens iets met grotere 2 takts doet.

Het hele poort mappen enz gaat mij net iets te diep. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
WEBGAMING schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:37:
Ja daarom vroeg ik me ook af of je wel eens iets met grotere 2 takts doet.

Het hele poort mappen enz gaat mij net iets te diep. ;)
Hier een handig boekwerk: http://edj.net/2stroke/jennings/

De basis van 2-takt tuning is niet moeilijk:
- hogere uitlaatpoort = meer toeren
- hogere spoelpoort en/of grotere inlaat timing = meer power

Ik weet niet wat voor standaard timings brommers gebruiken en mappen klinkt ingewikkeld maar echt berekenen is er niet bij, je kunt de boel onafhankelijk van elkaar aanpassen zoals veel mensen uit het losse handje doen.
Ik meet de timingen omdat het mij allereerst veel info geeft op wat de merken en hun soort motoren welke timings worden gebruikt en ik kan daarmee motoren vergelijken. Voor eigen werk kan ik getunde motoren reproduceren of een graadje meer proberen.
Klopt dus niet. Het schakelen gebeurt niet op koppel maar op toeren en door middel van een instelbare veerspanning op centrifugaal bewegende koppelingschoenen kan je het schakelpunt bepalen. Wel na het inschakelen is er een constructie dat door de aandrijfkracht van de motor de 2e versnelling vergrendeld blijft, verliest dat kracht door de motor in toeren te laten zakken ontkoppelt de vergrendeling en zo ook de 2e versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Op 1:11 noemt hij dat ook.

Bedankt, ga ik eens door lezen.

De standaard cilinders zullen vrij tam zijn. als je naar het "race" spul gaat zal het waarschijnlijk wel wat feller zijn.
Maar dus eigenlijk vooral met de spoel en inlaatpoorten aan de slag,
Ik weet dat een hoop mensen het uit de losse hand doen, en denk dat ik ook wel wat meer vermogen kan krijgen, maar als je het nog nooit gedaan hebt, ga ik er niet van uit dat het meteen een geweldig resultaat geeft.. ;) En als je te ver gaat is het natuurlijk vrij snel afgelopen.
Heb wel wat cilinders om te testen, daar niet van.
Even omwisselen is op een scooter/brommer natuurlijk ook wat lastiger als op een rc.

Maar als ik dit zo hoor zet ik er toch gewoon een keer een dremel in, en zie ik wel wat er gebeurt. (met de informatie natuurlijk, en in kleine stappen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik zou juist beginnen met de inlaat. Een randje van de zuiger halen of de poort (komenjd van de carburateur) iets verder omlaag brengen.

Er zijn wat simpele apps voor de telefoon te vinden die een zuigerhoogte in graden kan omzetten, even boring, slag en drijfstanglengte invoeren en je kunt iedere positie in graden omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

memphis schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:07:
Hmmm.... de motor is nu echt ingereden hoor ik....

Schijnt bij het gas geven alleen een beetje overpowered te zijn....

[Afbeelding]

Maar dat wilde hij :P
Welke auto is dat eigenlijk? Lijkt verrekte veel op mijn TRF801Xt...! Misschien dat parts uitwisselbaar zijn. Waar bestel jij onderdelen voor die auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Welke auto is dat eigenlijk? Lijkt verrekte veel op mijn TRF801Xt...! Misschien dat parts uitwisselbaar zijn. Waar bestel jij onderdelen voor die auto?
Dit is niet mijn auto, Hij rijdt een Kyosho Inferno ST

Ik zelf rij een Mugen MRX6, ik had voorheen mijn onderdelen bij ABC RC shop vandaan maar die is gestopt, ik vrees dat ik nu bij FVSS moet gaan bestellen en gelukkig kan ik dat via een goede collega Mugen rijder doen die daar regelmatig groot inkoopt.

[ Voor 16% gewijzigd door memphis op 04-06-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

memphis schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Dit is niet mijn auto, Hij rijdt een Kyosho Inferno ST

[YouTube: Modified LRP 32X destroys my Kyosho Inferno ST & We have carburateur issues]

Ik zelf rij een Mugen MRX6, ik had voorheen mijn onderdelen bij ABC RC shop vandaan maar die is gestopt, ik vrees dat ik nu bij FVSS moet gaan bestellen en gelukkig kan ik dat via een goede collega Mugen rijder doen die daar regelmatig groot inkoopt.
Ah ok sorry. Die Agama lijkt er inderdaad van een afstandje heel erg op, maar op detailfoto’s is duidelijk dat het toch een heel andere auto is.

Blijft toch apart: De trf801 is ontwikkeld door Tamiya USA en niet door Tamiya uit Japan dus ik had verwacht dat ze veel leentjebuur hadden gespeeld bij andere merken of types maar dat blijkt dus toch niet het geval... het is echt een eigen ontwerp schijnbaar. Gelukkig heb ik nog het e.e.a. op reserve... Tamico in DLD had nog wel wat onderdelen, maar erg duur en weinig op voorraad. En ze hebben steeds minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Correctie, het is een Kyosho, ik had een reply gemaakt op wat ik dacht dat je bedoelde maar je was iets te snel na mijn correctie denk ik ;)

TRF is het racing onderdeel van Tamiya en zoals bij veel merken worden de ontwikkelingen daar gedaan waar de klasse het meest populair is. De populairiteit van de truggy is een beetje aan het inkakken, hier in Nederland is er geen raceklasse meer, al die rijders zijn nu over naar de buggy en zelfs bij buggy's zie je een verloop van brandstof naar elektro.
Daarnaast heeft Tamiya een 2 jaar terug een andere definitie aan het TRF gegeven en daarmee ook alle toprijders afgestoten. Bij alle Tamiya brandstofmodellen zie je wel dat ze geen lange bestaansrecht kennen, je bent dan overgeleverd aan restanten en rolers aangeboden op Ebay ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 10:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

[Video: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aK73y93_460svvp9.webm]

4.5 seconden, Nog net geen F1 fuelstop :P

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 04-06-2020 15:39 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor het eerst in tijden regen gehad hier hier vandaag, dus net eens gekeken hoe de Rustler het doet op natte ondergrond :+ Conclusie:

* Op asfalt nog goed controleerbaar, drift aardig.
* Spray als je door een plas of over nat gras rijdt ziet er best leuk uit
* Op nat metaal (skatebaan) komt het bijna niet vooruit, alleen maar wielspin :+
* Op nat gras wil het nog redelijk wat snelheid maken, maar slecht controleerbaar met 2WD en banden met relatief weinig profiel

En vooral: wat een bende geeft dat, ben zowat langer bezig geweest met de boel weer schoonmaken dan met rijden :+

Ik hoop wel dat de aluminium schokdemperkapjes binnenkort weer ergens op voorraad zijn, de standaard kapjes zijn nu duidelijk het zwakste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Rijden (glijden) op nat is fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@memphis mooi onder controle gehouden dat eerste stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
We worden genoemd!!!
reviews: Community Update - Mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Haha grappig zeg.
Maar laten we wel wezen, dit is dan ook een veelbelovend topic aan het worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Elke keer als dit topic omhoog komt herinnert het mij aan dat ik mijn omgebouwde nitro -> elektrische Kyosho Inferno nog eens moet uitlaten. We hebben hier om de hoek een klein bmx baantje wat een paar kinderen uitgegraven hebben, volgens mij kan ik daar best mij uitleven met de Inferno :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Heb me de laatste tijd aardig vermaakt, maar door het vele offroad rijden zitten mn banden weer vol met zand. Ben nog zoekende hoe ik ze het beste van de velg af kan krijgen.

Optie 1, in kokend water hangen en dan de band eraf drukken.
Lijkt me link eerlijk gezegd, aangezien de insert dan ook vol met heet water zit wat met het duwen eruit spuit.

Optie 2, aceton. Dat ga ik niet eens proberen, volgens mij vreet dat ook de velg aan.

Optie 3, föhn gebruiken om de zaak langzaam op te warmen en dan de lijm proberen te lossen.

Denk dat het optie 3 gaat worden. Als het lukt daarna alles netjes schoon maken en die gaatjes afplakken bij offroad gebruik.
En anders heb ik een goed excuus om toch eens voor de proline wielen te gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als het alleen gaat om het zand eruit te krijgen kan je beter een paar gaatjes midden op het loopvlak boren. dan slingert al het vuil eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:26

databeestje

Von PrutsHausen

memphis schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:32:
Als het alleen gaat om het zand eruit te krijgen kan je beter een paar gaatjes midden op het loopvlak boren. dan slingert al het vuil eruit.
De ervaring daarmee is wisseled, als de band er nog niet op zit, gebruik dan een revolvertang/ponstang, als de band er wel op zit kan je ook daarmee een mooi rond gaatje erin drukken en komt de rest als het goed gaat niet in de band terecht.

Echter komt er op een gegeven moment ook zand in de open foams wat je er met slingeren niet uit krijgt. De gaatjes aan de binnenkant van de velg kan je dicht maken met een stukje tape als er gaten in het loopvlak zitten. Zo heb ik een setje Trenchers die enorm slingeren, en dat komt er dus niet uit. Je zou er bijna Bead Locks voor gaan kopen.

Bij een setje Mashers heb ik vanaf het begin de gaten in de velg afgeplakt na het monteren zodat er geen vuil in komt, die gaan nog steeds goed. Het is voor mij bashen, geen racen, dus de wegligging is voor mij geen argument ;)

Recent met mijn 4 jarige zoon een oude Tamiya TT01 Xanavi GTR van de zolder gehaald die nooit afgemaakt was. Dus daarvan de kap gespoten en konden we met z'n 2'en een rondje op het basketbal plein een rodnje draaien. Wel leuker om beide te kunnen rijden.

De 1/8 HongNor Truggy is eigenlijk veel te groot en onhandelbaar achteraf, die ik in een vlaag gekocht had als roller en elektrisch heb omgebouwd. Daar maken we wel weer iets anders van. De 1/10 HongNor SCT 10 Short Course is al een stuk beter te happen, maar dan eigenlijk weer te snel, zeker voor een jochie van 4. De LRP ShortCourse was niet zo betrouwbaar, weer een tandwiel afgeslepen en onderdelen is nu een ding. Dus ook dat wordt een spare parts artikel :)

De elektronica van de LRP (1700kV motor) gaat dan ook de HongNor SCT in, zodat ie ook daarmee kan rijden, maar niet te snel op 2S. De 3300kV kan er dan uit. Met de Ford ~1960 F100 body, want die vindt ie mooi.

Het project Snelste wasmand van Nederland staat weer een paar weken stil, de thermistor van mijn 3D printer hotend is stuk. Dus net als met bestuurbare auto's wordt het weer wachten op onderdelen. Dat moet uiteindelijk een 6x6 onderstel met onafhankelijke vering en in wiel motoren worden. Nu maar hopen dat het ook werkt zoals ik bedacht heb :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-10 21:28
Vandaag toch maar keer weer rc elektro(4wd) buggy besteld onder motto van leuk voor de kinderen(zijn 2&1 jaar 8)7 )

Nee ben 29 jaar, maar voel me eigenlijk te oud voor zoiets... of schaam me ervoor?? Geen idee, maar vind wel super tof om mee te spelen offroad.

Heb een aanbieding gevonden van €89,95 een himoto spino
Buggy 1/18 .
Had vorige week al goedkoop dingetje gekocht bij een speelgoedzaak , maar die zit steeds vast in het lage gras.

Toch wel leuk hoor toen ik jaar of 14 was had ik er 1 gehad van m’n oom met een brandstof motortje.
Hopelijk een goede aankoop! Zag wel dat alle onderdelen los te verkrijgen waren dus dat trok mii ook over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De zoon van een vriend heeft een probleempje met zijn RC auto die steeds uitvalt wanneer hij vol gas geeft. Ik stelde voor om er even naar te kijken en eventueel onderdelen uit te wisselen met de mijne om te proberen de oorzaak te vinden. Al stond ik er niet direct bij stil dat dat lastig is met verschillende connectoren en een vastgesoldeerde motor. :P Zelfs de batterijen zijn verschillend ;)

Maar goed; kort samengevat, ik heb het probleem snel gevonden. Of dat denk ik toch want ik begrijp het niet volledig. :D De auto (Reely) maakt gebruik van 2 zo'n batterijen: https://www.conrad.be/p/n...ion-37-v-3400-mah-1173015

Als ik die individueel meet, staat er 4,2V over. Gemeten aan de esc staat er ook netjes 8,4V. Als ik dan wat gas geet, zakt die spanning een beetje maar geef ik volgas, zakt de spanning plots naar +/- 2,7V!! Begrijpelijk dat de esc dan uit valt. Van zodra ik de switch in de off positie zet, meet ik terug 8,4V.

Als ik er dan één van mijn lipo's koppel (met wat bananenklemmen), dan werkt alles OK. Dan lijkt het mij wel duidelijk, de batterijen. Maar nu komt het vreemde, als ik bij zo'n fout met mijn multimeter de batterijen individueel probeer uit te meten, staat er over 1 batterij 4,2V maar over de andere -1,5V! Zodra ik die batterij er uit trek, meet ik wel 4,2V.

Ik begrijp het dus niet echt. Kan dit? Kan een lithium ion batterij onder belasting omkeren van polariteit? En dan plots wel terug de goede spanning hebben als de belasting weg valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je hebt 2 losse cellen die in een soort houder met veercantacten gaat? Zit er dan geen slecht contact in in de houder? Vaak zitten de gebruikte veren geklemd naar de soldeeraansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De batterijhouder is precies onderdeel van het chassis, ik zou eens moeten kijken of dat open kan. Maar de batterijen klemmen er wel stevig in.

Maar hoe kan ik een negatieve spanning meten door een slecht contact? En die negatieve spanning lijkt wel te kloppen, als ik maar 2,7V meet aan de esc? Erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je meet in-circuit. Volgens mij kun je daar niet echt conclusies aan verbinden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het probleem verhuist mee als ik de batterijen wissel van plaats dus het probleem zit echt bij die ene battterij.

Maar ik denk dat ik het door heb. De batterijen hebben een ingebouwde kortsluitbeveiliging, dit moet wel het vreemde gedrag veroorzaken. Vol gas = meer stroom en waarschijnlijk kan die ene batterij dit dus niet aan. Het zou interessant zijn om te weten over hoeveel stroom het gaat, dit ga ik nog eens proberen meten.

Waarschijnlijk zorgt de beveiliging er voor dat de batterij niet echt volledig onderbroken is maar vloeit er nog een kleine stroom. De gemeten -1,5V is dan niet de uitgangsspanning van die batterij maar het verschil in spanning tussen de goede batterij en de spanning over de esc veroorzaakt door die kleine stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dan lijkt het de accu, zoek even op Ebay, daar heb je speciale hoge stroom 18650 cellen die tot 30A kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ok, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Nou heb wel een half uur kunnen spelen met de himoto.
Nadat ik heuvel op en af wou stuurde die niet meer.
Dus ik met de hoop dat misschien accu echt leeg was.
Nu na 2 uur laden stuur die nog niet... hij reageer niet meer op sturen... servo kapot of...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Verwissel de stekkertjes van de regelaar en servo van poort. Zorg dat de auto op een ophoging staat en zet de boel aan. Dan kan je met het gas de stuurservo bedienen en met het suur de regelaar. Als de stuurservo nog niets doet dan is het de stuurservo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Ben beetje een leek , maar wat bedoel je dan ? Ik zie geen stekker die ik met ander stekker kan verwisselenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-lwOapjSDDewH_8XOkf7lwEK1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EE1fDC8cEW96vj1aaNP57r8g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
O jee, dat is zo.n ontvanger met regelaar in 1. Dan gaat dat niet werken. Had je het stekkertje al aangedrukt?

Kijk even als je zender een D/R functie heeft en probeer daar even mee te spelen als het zo is. Anders terug naar de winkel, garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Stekkertje al aantal keer in en uit gedaan, maar niks werkt helaas.
Heb monstercars inmiddels op de hoogte gebracht.

Wat is trouwens zo’n ding snel en vooral sterk zeg.
Met die 4wd kom je echt overal overheen.
Leuk speelgoed hoor
Pagina: 1 ... 8 ... 48 Laatste