De ervaring daarmee is wisseled, als de band er nog niet op zit, gebruik dan een revolvertang/ponstang, als de band er wel op zit kan je ook daarmee een mooi rond gaatje erin drukken en komt de rest als het goed gaat niet in de band terecht.
Echter komt er op een gegeven moment ook zand in de open foams wat je er met slingeren niet uit krijgt. De gaatjes aan de binnenkant van de velg kan je dicht maken met een stukje tape als er gaten in het loopvlak zitten. Zo heb ik een setje Trenchers die enorm slingeren, en dat komt er dus niet uit. Je zou er bijna Bead Locks voor gaan kopen.
Bij een setje Mashers heb ik vanaf het begin de gaten in de velg afgeplakt na het monteren zodat er geen vuil in komt, die gaan nog steeds goed. Het is voor mij bashen, geen racen, dus de wegligging is voor mij geen argument
Recent met mijn 4 jarige zoon een oude Tamiya TT01 Xanavi GTR van de zolder gehaald die nooit afgemaakt was. Dus daarvan de kap gespoten en konden we met z'n 2'en een rondje op het basketbal plein een rodnje draaien. Wel leuker om beide te kunnen rijden.
De 1/8 HongNor Truggy is eigenlijk veel te groot en onhandelbaar achteraf, die ik in een vlaag gekocht had als roller en elektrisch heb omgebouwd. Daar maken we wel weer iets anders van. De 1/10 HongNor SCT 10 Short Course is al een stuk beter te happen, maar dan eigenlijk weer te snel, zeker voor een jochie van 4. De LRP ShortCourse was niet zo betrouwbaar, weer een tandwiel afgeslepen en onderdelen is nu een ding. Dus ook dat wordt een spare parts artikel
De elektronica van de LRP (1700kV motor) gaat dan ook de HongNor SCT in, zodat ie ook daarmee kan rijden, maar niet te snel op 2S. De 3300kV kan er dan uit. Met de Ford ~1960 F100 body, want die vindt ie mooi.
Het project Snelste
wasmand van Nederland staat weer een paar weken stil, de thermistor van mijn 3D printer hotend is stuk. Dus net als met bestuurbare auto's wordt het weer wachten op onderdelen. Dat moet uiteindelijk een 6x6 onderstel met onafhankelijke vering en in wiel motoren worden. Nu maar hopen dat het ook werkt zoals ik bedacht heb