Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 21:54

InFamous

excommunicado

@memphis het hoeft geen race spec te zijn. Maar FG heeft alleen de marder of de Truggy waarbij de laatste een verkapte traxxas lijkt.

De andere merken ken ik niet.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Nee, dat klopt maar waarom niet bij die merken kijken? Geen race spec willen is natuurlijk geen argument om niet zo'n auto te kopen, soms kan je er nog meer plezier aan beleven vanwege de kwaliteit.

1 die ik niet genoemd heb is MCD: http://www.mcdracing.com/cars.php

De bekende Reely Carbon fighter is namelijk ook een MCD.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@memphis Kosten voornamelijk, die merken zitten in een veel hogere pricerange en ik ga geen €2500 uitgeven aan een rollend chassis. Daarnaast zijn de onderdelen dan ook en pak duurder wat het geen leuke hobby meer maakt.

Daarnaast kan ik van H.A.R.M, Lauterbach geen truggy/shortcourse vinden. Maar een TLR 5ive of een HPI Baja is toch zeker geen slechte kwaliteit? Natuurlijk is het niet te vergelijken met €2500 autos maar dat zoek ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
De Baja van HPI is een populair model, er zijn wel wat problemen als je effe wat meer wilt met de auto maar er zijn sterkere opties voor te vinden. De Losi is ook erg populair.

Maar misschien een andere optie.... HPI en ook Losi kennen ook een 1:8 model met een benzinemotor
https://rc-junkies.nl/new...-motor-off-road-rtr-kits/
HPI had ook div modellen onder de naam Octane maar tot zover zie ik alleen de Savage XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik wil wel echt een 1/5 maar dan ga ik dus toch richting een Losi 5ive of DBXL.

Het is voor mij om eens een dagje over het strand de raggen of het grasveldje in de buurt. Niks speciaals verder.

[ Voor 42% gewijzigd door InFamous op 17-10-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Ik kreeg dit in de mail:
Op woensdagmiddag 27 november zal in de Niedorphal te Winkel gestreden worden om de Surplus RC Cup. Tien teams van verschillende basisscholen uit de regio rijden dit keer overdekt, met Traxxas Slash voertuigen, vergelijkbaar met de Techportal RC cup. En ook hier zullen de teams strijden voor prijzen in verschillende categorieën. De MACH ondersteunt dit evenement al jaren in de vorm van wedstrijdleiding, time keeping, het beantwoorden van technische vragen etc.
Zowat identiek aan de scholencompetitie van Techportal (met ook de samenwerking) is dit ook weer een mooi initiatief om het RC racen op de kaart te zetten Van de club de MACH zullen een aantal mensen aanwezig zijn voor technische ondersteuning en ik zal er ook zijn met de camera.

Meer info:
https://www.allekansen.nl/Bedrijfsleven/RC-Cup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:40
Is er voor een kind dat 6 gaat worden nog een merk dat aan te raden is qua duurzaamheid en stevigheid?

Eerder wel eens wat gehad dat iets te snel ging en dus met wat botsen ook snel kapot gaat. Er is wat meer inzicht maar het blijft een kind dus het moet wat kunnen hebben zeg maar. Is Nikko bijv altijd wel goed? Ook qua zendvermogen en ontvangst? Ik zoek iets van max 30, en mag evt een beetje offroad kunnen, gras, zand. Hopelijk heeft iemand wat tips. Als iets duurder in bepaalde vlakken echt veel beter is dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Wat max 30, km/u of euro?

Nikko is bijna onverwoestbaar maar daartegen ook slecht in onderhoud, veelal kan je de velgen niet eens vervangen laat staan andere delen.

De Tamiya fighter buggy is een prima degelijk ding, zo degelijk dat je bij de Tamiya cup zelfs een paar te leen zijn om mee te rijden. Kale buggy met motor en regelaar kost een 90 euro. RTR zonder accu en lader 180 euro (aanbeveling om er een kogellagerset bij aan te schaffen als die dat niet heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
memphis schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:28:
Wat max 30, km/u of euro?

Nikko is bijna onverwoestbaar maar daartegen ook slecht in onderhoud, veelal kan je de velgen niet eens vervangen laat staan andere delen.

De Tamiya fighter buggy is een prima degelijk ding, zo degelijk dat je bij de Tamiya cup zelfs een paar te leen zijn om mee te rijden. Kale buggy met motor en regelaar kost een 90 euro. RTR zonder accu en lader 180 euro (aanbeveling om er een kogellagerset bij aan te schaffen als die dat niet heeft)
€30,- 😅. Ik dacht bijna 6 + opmerking over te snel was misschien wel duidelijk, maar misschien is dit ook niet he-le-maal het goed topic 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 19:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan moet je erg afwegen qua formaat, wil je richting 1:16 of zelfs 1:10, ga je nooit redden.

Maar die 1:24's heeft Hobby king best leuke modellen van, volgens mij hebben die nu ook een uitverkoop lopen, waar ook RTR's tussen zitten (zelfs met lader/accu)

https://hobbyking.com/nl_...d-truggy-rtr-us-plug.html
YouTube: 1/24th Scale Mini 4WD Off Road Truggy (RTR) - HobbyKing Super Daily

Speed: 28km/h
Ok.. misschien iets te snel :P

Maar wel maar 26 euro :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Kijk dan ook op Banggood naar WLtoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
SinergyX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:23:
Dan moet je erg afwegen qua formaat, wil je richting 1:16 of zelfs 1:10, ga je nooit redden.

Maar die 1:24's heeft Hobby king best leuke modellen van, volgens mij hebben die nu ook een uitverkoop lopen, waar ook RTR's tussen zitten (zelfs met lader/accu)

https://hobbyking.com/nl_...d-truggy-rtr-us-plug.html
YouTube: 1/24th Scale Mini 4WD Off Road Truggy (RTR) - HobbyKing Super Daily

Speed: 28km/h
Ok.. misschien iets te snel :P

Maar wel maar 26 euro :)
Ziet er wel leuk uit maar gaat wel echt te snel voor hem nog. Heb zelf een Carrera Mario Kart RC gezien, die gaat dan 9km/h. Oogt ook best stevig en zal sowieso minder snel stukgaan door de lagere snelheid.

Maar wat me vooral interesseert is welke merken er goed aangeschreven staan voor dit soort kinderdingen. Nikko is al echt wel oud, was er al toen ik zelf klein was. Maar je ziet zoveel ‘merken’ en weinig ervaringen van mensen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kun je niks met de throttle trim zodat de auto niet zo snel gaat? Je hoeft met zo'n ding natuurlijk geen vol gas te rijden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 13:03
Na heel lang geen RC te hebben gereden, ben ik van plan om met electro RC's te gaan starten. Na de verhuizing heb ik een werkbank gebouwd in de garage, dus de ruimte en de tools om te knutselen is aanwezig :)

Om te gaan beginnen dacht ik aan een tweedehands (ik had een E-Maxx en E-Revo gezien bij Toemen). Hoe zijn jullie ervaringen met tweedehands bij RC-winkels? Krijg ik dan geen 'crap'? Of kan ik dan beter gelijk voor iets nieuws gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Vaak wordt 2e hands niet echt nagekeken maar alleen globaal naar gekeken. De netheid van de auto zegt meestal wel iets over een verdere staat maar een dolgedraaide schroef of een half werkende tandwiel in een diff is nog steeds niet uitgesloten.

Bij nieuw weet je dat alles vers is hoewel ook bij RTR het verstandig is om alles nog eens na te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

En 2de hands is vaak wat high-end spul, of opgepimpt, dus alsnog niet goedkoper dan een redelijke RTR set.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
En vaak denken mensen met een gepimpte auto hun investeringen terug te kunnen krijgen. Zo heb ik vaak genoeg volledig in het aluminium gehulde HPI Savages 2e hands voor hoofdprijzen gezien waarvoor je 2 nieuwe Savages kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Bedankt voor de reacties :). Ik ga denk ik dan toch gewoon voor een nieuwe. Ook moet ik nog beslissen voor welke auto ik echt ga. Daarnaast wacht ik nog even af zo "vlak" voor de feestdagen of er wellicht nog een leuke aanbieding voorbij komt. Ik heb er tenslotte geen haast mee.
Eind dit jaar/begin volgend jaar verwacht ik uiterlijk een aankoop te hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende.
Bij het opruimen van de berging vond ik volgend exemplaar.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49019583953_83c5343486.jpg
Vrij compleet, alleen miste de accu.

Het idee was om een accu te bestellen en de wagen weer werkend te krijgen en aan mijn neefje te geven.
Dus ik heb een tweetal ni-mh accu's met het juiste voltage van Aliexpress besteld. alleen dom genoeg heb ik niet goed naar het stekkertje gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49019583988_fe8283fa2f.jpg

Waar zouden de 3 draadjes voor zijn? zou er eentje voor een ander voltage zijn voor een ander deel van de elektronica?
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49019583858_517c339937.jpg

Anders dan "Luck Radio Control" kan ik geen opdruk vinden van een merkje of iets dergelijks.
Ik ben benieuwd of iemand mij wijsheid kan verschaffen.

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Zit er toch aan te denken de TRF801Xt weer van de hand te doen... hij is gewoon errug groot en onderdelen zijn best duur. Nu is er een pin van de CVD losgekomen en deze heeft de steering knuckle geraakt en er lelijke krassen op gemaakt. Het werkt nog prima, maar het ziet er niet meer mooi uit dus ik keek even wat een nieuwe knuckle kost... 40,99 euro per kant excl verzendkosten. En maar 1 webshop (wereldwijd!) die ze op voorraad heeft... zucht...

Ik wil gewoon wat bashen en me niet te druk maken over prijs en/of verkrijgbaarheid van onderdelen. Die nieuwe Traxxas Maxx lijkt me ook wel wat in dat opzicht (de TRF801Xt is echt huge) maar die kost meer dan 600 euro...

Waarom moet deze hobby zoveel kosten? Ondertussen heb ik nog veel lol met de TT02b, maar daar valt niet echt mee te bashen eigenlijk en is ook vrij kwetsbaar.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

*Boink* Even weer omhoog...

Ik heb toch besloten de TRF801Xt te houden. De CVD heb ik weer gerepareerd, maar nu is de ESC ondertussen naar de eeuwige RC-velden gevlogen... batterij aangesloten en POEF daar ontsnapte de magische rook die het ding aandrijft. Zal wel nat geworden zijn, er stond online al bij de reviews dat ze daar gevoelig voor zijn. Het was ook geen heel dure ESC, maar goed.

De knoop doorgehakt en een Hobbywing EZRUN Max8 ESC besteld. Omdat de motorwires niet pasten, hiermee aan het solderen geslagen maar compleet vernaggeld want de soldeer pakte niet aan de hardkoperen bedrading vanuit de motor op de een of andere manier. Dus ondertussen ook de bijbehorende Hobbywing 4274 motor besteld.

Omdat dat hele setje geschikt is voor 6S heb ik toch ook maar 2 3S-lipo's besteld en XT90 stekkers aan de hele zooi gemaakt. Volgens mij heb ik daarmee straks een beest van een machine. Nu hopen dat de rest het allemaal aan kan, maar van wat ik begrepen heb is de TRF801Xt best een sterk beestje. Wel ga ik de 16T pinion vervangen door een 13T exemplaar, om het beheersbaar te houden qua snelheid en qua temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
@Icephase Ik ben vrijdag (was niet zo`n goed idee :+) naar Toemen geweest om te kijken naar de e-revo2 vxl en zag de Maxx ook staan, welke ook mijn interesse heeft gekregen. Waarom heb je de Traxxas Maxx niet gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Nou ik had de tamiya natuurlijk al. Gekocht omdat ik toch een beetje tamiya fanboy ben (iets met nostalgie) maar de trf801 is eigenlijk helemaal geen tamiya; niet in Japan ontworpen en/of gemaakt.

De Maxx is best prijzig, en ik heb dus al flink wat geïnvesteerd in de tamiya.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Hey wat leuk een rc topic, hier kom ik ook even meelezen. Ik heb een zoon van ondertussen 13 en een jaar of 3 geleden hebben we voor een kerst samengelegd voor een fatsoenlijke auto op afstandsbediening na de nodige speelgoedversies die weinig uitdagend waren. Hij had wel al de wat duurdere Niko wagens met uitwisselbare motor maar het bleef ... Weinig spannend.

Ons oog is dan gevallen op een HPI Sprint 2 Flux. Brushless en 4x4 door middel van riempjes. Ondertussen heeft hij hier al jaren probleemloos plezier van. Wagen wordt vooral binnen gebruikt aangezien in een grote zolder heb met osb platen die vernist zijn als vloer. Het vermogen is ruim voldoende voor binnen, we hebben ook aantal keer buiten gereden en ook daar kan hij zijn mannetje staan.

We hebben de wagen aangekocht bij Shamrock in Maastricht (ondanks we Belgen zijn) met name omdat als er dan iets aan was hadden we een aanspreekpunt, de winkel bestaat al heel lang want ik haalde er in mijn jeugd modelbouwkits.

Ik kom vooral wat meelezen bij de rest hier ;)

We overwegen een Chinees 2wd drift chassis bij te kopen gewoon voor de fun.

[ Voor 16% gewijzigd door HaerdenCliff op 05-12-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
2020 zal Nederland centraal staan voor een aantal RC wedstrijden.

De grootste is de WK elektro touring bij de MACH in Heemstede
https://www.nhnieuws.nl/n...oT256L8i9tLwOxJ4guSa5wGx0
In mei is er hiervoor een zgn warmup race, een open race waar geïnteresseerden al kunnen proeven aan de baan en in juli is er de WK. Ondergetekende zal er aanwezig zijn met de camera en op uitnodiging indien ze een gaatje hebben zullen ook sportfotograven Huub Keulers en Frits van Eldik even kijken of ze deze vorm van sport kunnen vastleggen.

In september hebben we een EK40+ voor de 1:8 en 1:10 brandstof onroad klasse bij de RACO in Utrecht waar ondergetekende namens België aan mee zal doen.

Tevens zal de RACO in augustus ook een 1:10 elektro offroad WK voor 40 plussers organiseren.

In juni is er een Europese GP bigscale bij de REAL80 in Groningen

En in mei zal mijn club de Baanbrekers in Rucphen ook een Europese GP hebben maar voor de 1:8 en 1:10 brandstof klasse.

Deze winter zal ik een verse auto opbouwen, ik heb er namelijk nog 1 staan die 1 race oud is. Ooit overgenomen van iemand maar ook al enkele onderdelen van gestript. De bedoeling is om een set assen zelf te maken, ik heb hiervoor titanium en 7068-T6511 aluminium liggen, dat laatste is het stevigste soort aluminium dat commercieel verkrijgbaar is en kost gewoon een euro per cm lengte....

Verder zijn mijn plannen voor 2020 om in ieder geval de Belgische competitie te rijden, een kalender is nog niet bekend maar er zijn geruchten dat ook Luxemburg op de nominatie staat voor een race. Dan zoals opgemerkt de EK40+ welke op zich al een week duurt en de MACH had nog plannen voor een brandstof evenement.

• Icephase

Icephase

@memphis Weet jij nog locaties in de omgeving van Apeldoorn/Deventer/Zutphen waar je een beetje leuk off-road kunt crossen met een 1/10 buggy en een 1/8 truggy? Zonder direct lid te hoeven worden van een club?

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Poeh... Deventer geeft een electro onroad club als ook Apeldorn een onroad baan heeft en Velp (bij Zutphen)

Alle clubs bieden de mogelijkheid om tegen een dagbetaling te komen rijden, soms zit hier een limiet op de aantal keren maar vaak niet.

Naar mijn weten is er in die hoek ook wel een offroad baan te vinden.
https://www.rcduiven.nl/
https://rmcaracing.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Thanks. Zat meer te denken aan een bmx track oid... gewoon openbaar toegankelijk zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Dat zou ik niet weten, ik kom niet uit die richting. Ik weet wel dat die RC Duiven een hobby clubje is, ooit opgestart door een winkelier. Ze hebben daar tot zover ik weet regelmatig open bijeenkomsten. Zeker voor de minder serieuze rijder een aanrader om eens te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sendewael
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-08-2023
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een rc auto die vol door de sneeuw, modder en water kan zonder problemen,
maar toch nog een goede top snelheid heeft. Ik heb 0 ervaring qua rc cars..

Na zelf wat op te zoeken kwam ik op de Traxxas Slash 4x4.
Is deze een goede keuze ? Wel zag ik dat deze redelijk laag is..?
Raden jullie iets anders aan ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

De electronica in een Traxxas Slash (en in veel andere auto's) is dan wel waterproof, maar dat is de rest van de auto niet. Een waterproof ESC is dan ook vooral bedoeld voor als er eens een spettertje op komt dat ie dan niet stuk is. Echt raggen door sneeuw, ijs en water gaat niet lang goed, accu's/differentielen/kogellagers kunnen daar niet zo goed tegen.

Je moet echt op zoek naar een auto die geheel waterproof is, maar ook dan zul je er goed voor moeten zorgen anders gaat het alsnog stuk.

Maar het repareren is imho onderdeel van de lol van het rijden met RC auto's, dus laat je er vooral niet door tegenhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
In vocht spelen vereist een grote bus WD40 en dan vooraf en direct achteraf het rijden de metalen delen in te spuiten om enigzins roest te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Had op Facebook in de 1:8 onroad world groep de 2 foto albums gedeeld van de 2 WK's (2005 en 2007) waar ik aan mee heb gedaan. Had bij velen de nodige herinneringen gegeven en heb ik daarom een DVD dat ik van een finale van mijzelf had ook nog maar even naar youtube geplempt en in de groep gedeeld.

Waarom dan ook niet hier?

YouTube: 1/32th final 2007 Worlds Cordoba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beste tweakers,
Ik zit met een vraag. Hopelijk zit ik in het juiste topic en kunnen jullie mij helpen.

Vroeger heb ik meerdere modellen gemaakt, zowel RC als Revell pakketjes.
Nu (jaren later) wil ik eigenlijk van 2 walletjes eten. Ik zou heel graag het technische gedeelte willen doen van een RC maar met het gemak van een Revell bouwpak. Een differentieel in elkaar zetten blijft gewoon leuk...

Ik wil niet gaan racen dus er hoeven geen werkende motoren in te zitten.
Het model wat ik wil bouwen (met mijn wensen) is een Volkswagen T1.

Mijn vraag, heeft wat ik zoek een "naam" of weten jullie waar ik zoiets kan vinden?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Tamiya heeft een kit:
https://www.tamiya.com/english/products/58668/index.htm

Niet echt een uitdaging voor de technische kant omdat alles aan de techniek een vaste instelling heeft maar wel alles werkend met een dubble whisbone suspension, shocks, diff etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
memphis schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:56:
Tamiya heeft een kit:
https://www.tamiya.com/english/products/58668/index.htm

Niet echt een uitdaging voor de technische kant omdat alles aan de techniek een vaste instelling heeft maar wel alles werkend met een dubble whisbone suspension, shocks, diff etc.
Thanks, (door de "buren") zie ik nu hier je reactie. Had nog geen melding gekregen.
Zal je link eens bekijken!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Leuk dat dit topic weer omhoog is. Helaas gooit Corona nogal wat roet in het eten van de wedstrijdrijders.

Circuits zijn tot nader order dicht
De IFMAR (organisatie voor de WK's) heeft alles van 2020 afgelast dus ook de WK in Heemsted.
De EFRA (europese organisatie heeft alles tot 1 juli afgelast
De Nederlandse NOMAC heeft alles tot i juni afgelast
En tot zover zijn ook de 1e races in België afgelast

Maar ik denk dat de basher ook geen lol beleeft als bijeenkomsten met groepjes verboden zijn.

Om mij heen zie ik mensen die zich aan VRC vergrijpen en heb zelf de vraag gekregen om een aantal VRC adapters te maken wat voor een paar euro met een arduino SS te doen is.

Ik zelf zit helaas als uitzendkracht ook ontslagen thuis maar heb wel weer zicht op een terugname als het virus overgewaaid is. Dus ben ik bezig met een voorraad ESC condensatoren volgens een ander idee en blijkbaar ook resultaten geeft en ben ook bezig met titanium assen voor mijn 1:8 auto. Wordt maar 1 set omdat titanium een lastig goedje is en mijn boren sloopt, heb dan ook speciaal VHM gereedschap besteld. Om die reden komen er ook aluminium assen die ik wel vrij snel kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 13:46

Franko P.

Hit it.

Het viel me laatst op dat ik mn rustler lastig rechtdoor kon laten rijden, wegligging is erg onrustig.
De auto eens van de grond gezet en rustig gas geven om te kijken wat er mis gaat.
Wat blijkt, de achterwielen hebben een flinke onbalans. Voor 'groeien' ze normaal bij volgas, achter beginnen ze flink te schudden. Dusdanig erg dat ik vrees dat de achterwiel ophanging hier veel te veel van te lijden heeft.

Nu ben ik daar op gaan letten tijdens het rijden en inderdaad, de achterkant stuitert alle kanten op.

Vraag, wat zijn goede vervangers voor de standaard wielen? Heb geen idee in welke hoek ik dat moet zoeken. Of is het mogelijk de banden los te krijgen van de velg en het schuim aan de binnenkant vervangen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Controleer ook de aandrijf assen, als daar speling op zit of iets wat ingesleten of juist vast zit kan je ook dat effect krijgen.

Zijn het de banden controleer of ze goed aan de velg vast zitten en met lekker rondom in de band knijpen kan je de insert weer goed verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:53:
Controleer ook de aandrijf assen, als daar speling op zit of iets wat ingesleten of juist vast zit kan je ook dat effect krijgen.

Zijn het de banden controleer of ze goed aan de velg vast zitten en met lekker rondom in de band knijpen kan je de insert weer goed verdelen.
Zou ik die aandrijfassen kunnen controleren door de wielen te demonteren en dan het toerental rustig aan op te voeren?
In de banden knijpen heb ik al enkele malen geprobeerd, maar daar kom ik niet veel verder mee.

Denk dat ik morgen maar eens een middagje sleutelen in ga plannen. :P

Edit: oorzaak gevonden, banden zitten vol zand. Ben al een tijdje aan het kneden maar valt niet mee om alles eruit te krijgen. Vanavond een poging wagen om de bandjes te demonteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Franko P. op 05-04-2020 16:33 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Een paar weken geleden heb ik eindelijk mijn eerste RC auto afgemaakt. Als kind helaas alleen maar speelgoed modellen gehad die snel stuk gingen, ondanks dat ik fan was van de Hotwheels TV serie.
Het bouwen is ontzettend leuk, waar je je wel overheen moet zetten is dat het model weer slijt als je er mee gaat rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Axa-PNl1MONGu7o9ozq1P1zvZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dbJDwUPL05upHgltnbjogmf.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een Scirocco op het Tamiya TT01E platform. Hij is erg laag, ik speel nog met de gedachte om een rally mod te gaan doen, maar voor het echte offroad werk heb ik nu een Tamiya Bush Devil 2 besteld (WT-01 chassis).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNBBqX7yNueab4l8tzzn7cmlSLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYUlsfqPnr4bgb3HJgPeouHA.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: hij is binnen, ESC en lagers zitten erbij, dus dat scheelt weer. De versnellingsbak is al gebouwd, maar volgens de handleiding zitten daar ook plastic bushings in. Deze kun je dus ook nog vervangen door metalen kogellagers, zou dit nog zin hebben? Misschien meer iets voor een onderhoudsbeurt tzt.

[ Voor 28% gewijzigd door Erapaz op 15-04-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-02 22:22
Laatst heb ik een oude RC - auto gevonden met controller en NiMH accu. Deze zijn in de afgelopen 7-9 jaar niet gebruikt en hebben al die tijd in een afgesloten doos gelegen. Is er enige kans dat de accu nog opgeladen kan worden? Het is natuurlijk het beste om gewoon een nieuwe accu te kopen, maar misschien is dat niet nodig.
Er zit alleen wat stof en andere troep aan de buitenkant en de kabels lijken nog goed. Ook ziet de oplader er nog nieuw uit, maar ik wil natuurlijk niet dat er kortsluiting ontstaat of dat de accu plotseling explodeert.

Edit: Ik heb net de oplader in het stopcontact gedaan en de oplader begon meteen te zoemen. Ik weet niet of dit de bedoeling is, maar ik ben gewend dat opladers in het algemeen stil zijn 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xByk-1mPM_A-WXwOEkvRVG81Qeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Df09Auxn3AC557Cx56VfcKy2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:17
Lekker nieuw kopen voor een paar euro, ik zou er geen risico mee lopen. Of je doet het eventueel buiten, op de stoep waar verder niets vlam zou kunnen vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Die stekkerlader is nits anders dan een voeding met een weerstand als stroombegrenzing.

Is d accu 0V zal er een maximale stroom gaan lopen. Hou er even een voltmeter bij en bekijk of de spanning snel op niveau wil komen, zo niet dan ben je aan een nieuwe accu toe. En ook al zou je deze nog geladen krijgen, dan zal het niet veel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Het chassis van de Bush Devil is inmiddels af, nu is het wachten tot de servo en ontvanger binnen komen. Het bleek dus dat de ESC die erbij zat geen BEC heeft, waardoor deze de volle 7.2 volt (opgeladen nog iets meer waarschijnlijk) van de accu doorgeeft aan de servo en ontvanger. De ontvanger gaat tot 11v, maar de servo tot 6v.
Voor de zekerheid heb ik de ESC omgeruild met die uit de Scirocco, de TBLE02 die wel BEC heeft. De servo uit de scirocco gaat namelijk wel tot 7.2volt. Ik neem aan dat dit moet kunnen zonder BEC.
Dit geintje laat wel weer zien dat het echt hobby spul is en je goed de kleine lettertjes moet lezen.

Stiekem ben ik me aan het oriënteren op een ESC en brushless combo, maar ik heb nog niet echt een leuke set gevonden voor een goede prijs. Tips zijn welkom.

Picje van het WT-01 chassis met de Scirocco kap, de pickup kap moet nog gespoten en bestikkerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDyAHLicHB_xLMZF0hCR8IM1hBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgay3eJ6gwLqpc2025jF1whS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 11:21
Ik heb een basis voor een buggy gekocht en zit te dubben wat er aan motor en esc in moet.

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

is de basis.

Ik denk dat er een 2s lipo in komt om te starten. De wens is om 50 a 60 km har te kunnen rijden en je moet geen limitatie hebben om bijvoorbeeld niet door gras te rijden. Beetje bullet proof dus.

Ik zat te kijken naar een esc van 120A (of 80A)

Waar moet ik dan aan denken kwa motor en esc?

Zou dit:

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

wat zijn

Ik zie daar op de esc met 80A een motor 3660 met 3600KV en een motor met de 120A en motor 3670 met 2150kv. Wat zou de beste optie zijn en wat merk je met rijden?

[ Voor 28% gewijzigd door Btje op 20-04-2020 07:33 ]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:49
@Btje Je links doen het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 20-04-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Btje Zelf ben ik ook op zoek naar een ESC/Brushless combinatie en ik twijfel wel heel hard over de aliexpress opties. Je leest toch veel dat voornamelijk de ESC snel de geest geeft. Misschien een Hobbywing Quicrun esc in combinatie met een aliexpress motor?

Deze is 120A: https://www.hobbywingdire...esc?variant=2139725987868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:16
Hieronder een vervolg op mijn "To be continued..." van bijna 2 jaar geleden :X

Kort na die post wou ik terug gaan assembleren. Enkele onderdelen hebben wat roest maar daar kijk ik voorlopig niet naar. Wel waren er teveel schroeven roestig, beschadigd of zelf verdwenen. Dus had ik maar besloten om wat schroefjes te bestellen bij HobbyKing. Samen met nog een rugzak (die ik niet kon laten liggen voor dat geld maar nu nogal krap lijkt ;)) en een LiFe batterij + laderkabel voor de transmitter.

Bij het overzetten van de Stampede onderdelen naar de Slash (met de nieuwe schroefjes ;)) bleek echter al snel dat ik iets over het hoofd had gezien. Op onderstaande oude foto kan je zien dat het Slash chassis wel nog de langere originele as heeft maar niet de batterijhouder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/To9E4ryf1Z6_P02kqoJ1bBNxcXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsNhqqemdqLVwZe8qtbDEsB0.jpg?f=fotoalbum_large

Mits wat modwerk kon ik waarschijnlijk wel de Stampede batterijhouder gebruiken maar ik wou geen extra gaten boren in het Slash chassis. Dus moest ik terug gaan shoppen :P Het doel is nog steeds een MT Slash dus had ik ook grotere wielen nodig. Ik besloot deze keer te shoppen bij rcteam.fr en wat later had ik de volgende onderdelen in huis: Traxxas 5827X batterijhouder, Losi LOSA4435 wing mount set, T2M T422520 vleugel en Proline Badlands MX28 2.8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qu7ZJvvzSklI8CffGvACF2JG10U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fRk7vRKGih9wJaZ3kJ3m3x6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BI7cA7uHTQQJ0kAkn5M8otfm6E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMSTOzoPHcicuTaJVuIeAiiC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8slJhrTvLrDUge-2_nfZbSgbrk4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1z6AqIrXhHYxfqHOvNUbHkHd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5duNuvzEezno7V9px33FMJqUos=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxeFIFrXCAwVEprphAlVHN6t.jpg?f=fotoalbum_tile

Yep, een vleugel. Niet voorzien op een Slash maar dat krijg ik hopelijk wel gemonteerd ;) En die wielen... Wow... Die Badlands zijn grooooot in vergelijking met de Slash wielen! In het echt is het verschil veel duidelijker dan op onderstaande foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVqQU_Ujoh1oB1u4o3V_e8Q8h9w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLMSQE9HjaCF5nVbGjtYJMn9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCYD8OQa-vOQ3ezDPANQgBYcDAk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P54jnzJhOOAJNiMEKzr3JCzg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMgQnsLpt-nDZ6Yv4u6Ru-vw89M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STJYrc7uevsBGlUvP80Mds4B.jpg?f=fotoalbum_tile

Die wielen passen niet zomaar. De hex in het wiel is 17 mm en de hubs van een Slash/Stampede zijn maar 12 mm. Daarnaast zijn de wielen ook net iets te breed. Hot Racing heeft hier een oplossing voor met de WH17HS01. Dat zijn hex hub adapter van 12 naar 17 mm en geven tegelijk ook een offset van 6 mm. Dat zou voldoende moeten zijn. De enige voorraad in Europa die ik kon vinden, was bij teilehaus.de. Eigenlijk had ik de 10 mm offset besteld maar door een klein akkefietje bij de verzending wegens een verkeerd adres (mijn schuld) en een niet-goed meewerkende koerierdienst bleken die plots vermist. Maar de eigenaar heeft mij goed geholpen door snel een nieuw setje (6 mm was de enige in stock) na te sturen nog voor de andere onderdelen terug terecht waren! Mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFAVa_eL2ovEbpc4nmJRODL1Uxw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/89YpsApyfdskkvxRnggUtMbh.jpg?f=user_large

Deze combo van adapters en wielen maakt het wel erg duur :/ Maar een mens wil wat ;) Het bovenstaande is bijna 2 jaar geleden :X Al heb ik min of meer een excuus, we hebben in tussentijd een woning gebouwd :P

Onlangs ben ik terug een beetje verder gegaan, binnenkort misschien nog een paar foto's ;)

To be continued...

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 21-04-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
memphis schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:49:
Die stekkerlader is nits anders dan een voeding met een weerstand als stroombegrenzing.

Is d accu 0V zal er een maximale stroom gaan lopen. Hou er even een voltmeter bij en bekijk of de spanning snel op niveau wil komen, zo niet dan ben je aan een nieuwe accu toe. En ook al zou je deze nog geladen krijgen, dan zal het niet veel meer zijn.
Ik heb inmiddels een nieuwe accu besteld, maar de oude oplader maakt wel een zoemend geluid wanneer ik hem in het stopcontact doe. Op internet zijn een aantal mensen die zeggen dat het gevaarlijk kan zijn, maar de meerderheid zegt dat er geen probleem is.

Kan iemand bevestigen dat het veilig is?
Output oplader: DC9,6V 300mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Zoemen op zichzelf kan normaal zijn voor een trafo maar het kan ook een teken zijn van een zware belasting. Gewoon de spanning op de accu meten tijdens het laden, als deze boven de 9V is zit dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 11:21
De lader is veilig alleen geen goede. Berust op het principe dat de stroom zo laag is dat je de accu niet kunt overladen. Duurt dan dus ook erg lang eer hij vol is. Dit zijn leuke ladertjes voor verschillende typen;

https://nl.banggood.com/I...=6287845&cur_warehouse=CN

of

https://nl.banggood.com/I...mmds=buy&cur_warehouse=CN

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Zal inderdaad heel lang duren voordat de accu vol is. Op de accu zelf staat dat het 14 uren duurt met 200mA, dus ja met 300mA zal het ook nog wel een nachtje duren...

Alleen ben ik niet van plan om de oude RC auto lang te houden, dus eigenlijk wil ik niet nog eens 30 euro uitgeven voor een oplader die ik later waarschijnlijk toch niet meer kan gebruiken...

Edit: het gezoem van de lader stopt als de accu is aangesloten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mark22 op 22-04-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Maar als de accu een kortsluiting geeft of laag in spanning blijft zal de stroom hoger zijn dan die 300mA en dat kan wel schadelijk voor die lader zijn.

Overigens zijn er goedkope multi chemestry chargers :
https://hobbyking.com/nl_...price_stock_7_group_0_asc
https://hobbyking.com/nl_...price_stock_7_group_0_asc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Is een kortsluiting in de accu een gevolg van een defect in de accu of de oplader? De accu is nieuw dus ik mag er van uitgaan dat daar niks mis mee is.

Bedankt voor de suggesties, ik zal die zeker even bekijken!

Edit: Zojuist de accu 2 uren aan de oplader gehad en aangesloten om te kijken of de auto zelf überhaupt wel werkte, maar helaas gebeurde er niks, alleen een heel zacht piepje bij het aan zetten. De batterijen in de controller zijn ook nieuw en de lampjes daarvan branden wel.

Edit 2: Na een hoop pogingen blijkt de aan en uit knop op een hele specifieke plaats gezet te moeten worden. Hij werkt dus wel, maar het is maar hopen dat ie niet uitvalt tijdens een rit.

Edit 3: Hij lijkt helemaal goed te werken, alleen slaat ie wel op hol als ik de controller uitzet terwijl de auto nog aan staat.

[ Voor 62% gewijzigd door Mark22 op 22-04-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Mark22 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:02:
Is een kortsluiting in de accu een gevolg van een defect in de accu of de oplader? De accu is nieuw dus ik mag er van uitgaan dat daar niks mis mee is.

Bedankt voor de suggesties, ik zal die zeker even bekijken!

Edit: Zojuist de accu 2 uren aan de oplader gehad en aangesloten om te kijken of de auto zelf überhaupt wel werkte, maar helaas gebeurde er niks, alleen een heel zacht piepje bij het aan zetten. De batterijen in de controller zijn ook nieuw en de lampjes daarvan branden wel.

Edit 2: Na een hoop pogingen blijkt de aan en uit knop op een hele specifieke plaats gezet te moeten worden. Hij werkt dus wel, maar het is maar hopen dat ie niet uitvalt tijdens een rit.

Edit 3: Hij lijkt helemaal goed te werken, alleen slaat ie wel op hol als ik de controller uitzet terwijl de auto nog aan staat.
Dat laatste is vrij gebruikelijk. Altijd eerst auto uit, dan pas de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Yep, op hol slaan bij een simpele AM remote is normaal als je de zender uit zet. Er zijn tegenwoordig in huis zoveel zenders aanwezig dat ieder pulje dat die opvangt een servobeweging kan veroorzaken. Daarom altijd eerst de zender aan en als laatste uit.

Defecte accu is meestal de accu zelf tenzij je die overgeladen hebt. Ik hgeloof dat het alleen NiCads waren die door een defect of ouderdom een sluiting kunnen veroorzaken en NiMh worden een hoge weerstand.

Voor de mensen die zich een beetje aan het "stay home" houden en hun RC voor een lange tijd niet aangeraakt hebben is het verstandig om even alle accu's te conditioneren. Normaal doe ik dat ook 1x in de winter maar nu zijn we alweer bijna in de zomer en heb alle accu's en laders/ontladers erbij gepakt.

[ Voor 50% gewijzigd door memphis op 25-04-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Erapaz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:38:
Het chassis van de Bush Devil is inmiddels af, nu is het wachten tot de servo en ontvanger binnen komen. Het bleek dus dat de ESC die erbij zat geen BEC heeft, waardoor deze de volle 7.2 volt (opgeladen nog iets meer waarschijnlijk) van de accu doorgeeft aan de servo en ontvanger. De ontvanger gaat tot 11v, maar de servo tot 6v.
Voor de zekerheid heb ik de ESC omgeruild met die uit de Scirocco, de TBLE02 die wel BEC heeft. De servo uit de scirocco gaat namelijk wel tot 7.2volt. Ik neem aan dat dit moet kunnen zonder BEC.
Dit geintje laat wel weer zien dat het echt hobby spul is en je goed de kleine lettertjes moet lezen.

Stiekem ben ik me aan het oriënteren op een ESC en brushless combo, maar ik heb nog niet echt een leuke set gevonden voor een goede prijs. Tips zijn welkom.

Picje van het WT-01 chassis met de Scirocco kap, de pickup kap moet nog gespoten en bestikkerd worden.

[Afbeelding]
Heel gaaf, benieuwd naar het eindresultaat. Voor een leuke set zou je eens bij een modelbouw zaak binnen kunnen lopen. Die kunnen je goed advies geven en qua prijs maakt dat niet zoveel met online kopen. (persoonlijke ervaring).
memphis schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:54:
Voor de mensen die zich een beetje aan het "stay home" houden en hun RC voor een lange tijd niet aangeraakt hebben is het verstandig om even alle accu's te conditioneren. Normaal doe ik dat ook 1x in de winter maar nu zijn we alweer bijna in de zomer en heb alle accu's en laders/ontladers erbij gepakt.
Toevallig vanavond de lipo's aan de lader gehad, dat duurde precies 20 seconden ofzo en die was al klaar. Spanningsval bij die dingen is echt heel weinig heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Franko P. Bij ons in de buurt zit alleen Muco, ik weet niet wat de ervaringen daar mee zijn? Misschien dat ik een keer naar Duitsland ga, daar lijkt deze hobby toch meer te leven.

Dit is het resultaat voor nu. Als kind had ik een Nikko buggy en was er iemand die daar met zijn zwarte monster truck zo overheen reed. Sindsdien wil ik een zwarte monster truck. Vandaar dat ik niet voor box art ben gegaan (vind ik bij dit model ook niet zo mooi). Ik ben blij met de 80ties look.
LED lampen voor op de rollbar zijn besteld. De ontvanger en servo moeten ook nog binnen komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETrILZHJvbR4i-fj76P59i2ddq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4lx3M8iCAlEVQxqAsAAi7w4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0amOjEvfu0AkaOJGCWQdLKy7xEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mftmaJkRdn0lRuswukDq3MP1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:36
Niet echt waar jullie mee bezig zijn. Heb vroeger wel een witte raceauto gehad en later een hovercraft. Die laatste was wel echt super gaaf trouwens.
Heb mijn ouders al gevraagd wanneer ze die op zolder vinden apart te houden.
Mijn broer heeft of had een rc bigfoot met 2 snelheidsstanden.
Eigenlijk kriebelt het wel in deze tijd. Maar eens kijken wat er is. Zal niet echt zelfbouw zijn denk ik.

Vind het wel vet om te zien wat jullie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Arunia Hovercraft hadden ze bij ons in de buurt ook. Heel gaaf.

Ik zou toch wel zelfbouw aanraden. Het is makkelijker dan het lijkt en erg verslavend! (Ik ben alweer mijn derde model sinds Februari aan het uitzoeken, waarschijnlijk de TamTech GTO). Het spuiten is veel makkelijker dan het lijkt, omdat je de binnenkant van een transparante body spuit wordt het resultaat altijd mooi glad.

Het voordeel van zelfbouw is ook dat je makkelijker zelf slijtage kan vervangen of schade kan repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Erapaz De hovercraft kon je de controller van de Scorcher voor gebruiken (ook een gave RC trouwens) zodat je twee sticks naar voren kon duwen en laten vieren om te sturen.

Ik ga gewoon eens rondkijken.

Op dit moment hebben we 2 RC's van Disney Cars (Lightning en Storm) welke motorgeluiden hebben (en praten), maar zeker best snel gaan. Echter, zonde om dan mee buiten te rijden. Aan de andere kant gebruik je ze anders ook nooit.
Mijn dochtertje heeft zo'n goedkope gekregen ook (één van de bovenstaande is ook van haar zeg maar) om buiten mee te rijden, maar die is niet in balans te krijgen en zit totaal geen snelheid in, dus om de haverklap vast op het gras e.d.. Dat is ook wel een deel dat het kriebelt. Het is leuk, maar irriteert toch dat het geen snelheid heeft.
En dan kinderen buiten voor op het grasveld zien rijden met een wagen die ontzettend snel gaat. :D

Ben zelf niet zo'n hobbyist in het spuiten e.d., maar wellicht wat je al zegt, het is de binnenkant dus glad wordt het wel.
Ik ga eens rustig door het topic bladeren. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Erapaz schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:03:
@Franko P. Bij ons in de buurt zit alleen Muco, ik weet niet wat de ervaringen daar mee zijn? Misschien dat ik een keer naar Duitsland ga, daar lijkt deze hobby toch meer te leven.
Hier leeft de hobby ook hoor, probleem hier is dat veel mensen voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten en graag in china hun spullen kopen waardoor hier in de afgelopen jaren winkels gedwongen werden om de boel te sluiten. Afgelopen weekend was 2brothersrc aan de beurt. In Duitsland is de mentaliteit anders, mogelijk omdat veel RC merken in Duits zijn.

Muco kan je prima bezoeken, ze hebben er veel, heel af en toe als ik er in de buurt ben wip ik er ook even langs. En anders moet je een ritje naar Quartel plannen. Dat is eengrote winkel waar je wel 2 uurtjes kunt rondlopen.
Franko P. schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:04:
Toevallig vanavond de lipo's aan de lader gehad, dat duurde precies 20 seconden ofzo en die was al klaar. Spanningsval bij die dingen is echt heel weinig heb ik gemerkt.
Dus je hebt je LiPo's vol weggelegd? Dat is het laatste wat je moet doen, een beetje lader heeft een storage programma die de accu op halve lading brengt wat het beste is voor de accu om weg te leggen.
En ik bedoelde even 1x of 2x ontladen en opladen waarmee je een accu wakker maakt.

Mijn zenderaccu van 2200mAh bleek prima in orde met bijna 1900mAh lading (na een veilig niveau ontlading)
Mijn 1600mA ontvangerpakket had 3 cycles nodig om op van 900mAh op 1300mAh te komen.
Mijn 2 glow accu's geloof ik wel maar lieten zich zonder problemen tot warm laden
Alleen mijn 2500mAh 4S startbox accu wiel niet meer dan een 1100mAh laden, dat moet een nieuwe worden. 1 cel lijkt ook slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@memphis Ik ben eigenlijk ingestapt omdat ik op wintersport in Oostenrijk bij Lindiger kwam, wat een mega winkel bleek te zijn. Daar kocht ik een kit voor 80 euro die in Nederland voor 150 euro wordt aangeboden. Dus het werkt ook wel 2 kanten op. Bij Muco hanteren ze volgens mij adviesprijzen.

De Bush Devil komt dan weer bij the Border vandaan, wat wel een Nederlandse winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:51:
[...]

Hier leeft de hobby ook hoor, probleem hier is dat veel mensen voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten en graag in china hun spullen kopen waardoor hier in de afgelopen jaren winkels gedwongen werden om de boel te sluiten. Afgelopen weekend was 2brothersrc aan de beurt. In Duitsland is de mentaliteit anders, mogelijk omdat veel RC merken in Duits zijn.

Muco kan je prima bezoeken, ze hebben er veel, heel af en toe als ik er in de buurt ben wip ik er ook even langs. En anders moet je een ritje naar Quartel plannen. Dat is eengrote winkel waar je wel 2 uurtjes kunt rondlopen.
Ik heb er een hekel aan in het algemeen om dingen online te kopen als er een winkel in de buurt is die hetzelfde verkoopt. Ik ga morgen bijvoorbeeld even langs Toemen modelbouw, dat is voor mij een kleine 3 kwartier rijden maar doe het graag. Het is sowieso makkelijker om daar iemand wat te vragen, wellicht hoor je wat nieuws. En ik zie graag wat ik koop. Qua prijs valt het allemaal nogal mee dat de verschillen groot zijn.

Plus als er wat defect is vind ik het al helemaal een pluspunt dat ik naar een fysieke winkel kan rijden.
Heb bijvoorbeeld 1 lipo kapot gehad, deze was nieuw. Terug gereden en gelijk om laten ruilen.
Dus je hebt je LiPo's vol weggelegd? Dat is het laatste wat je moet doen, een beetje lader heeft een storage programma die de accu op halve lading brengt wat het beste is voor de accu om weg te leggen.
En ik bedoelde even 1x of 2x ontladen en opladen waarmee je een accu wakker maakt.
Nee die heb ik op storage weggelegd. En deze hebben een maand zo gelegen. Toen opnieuw naar storage willen laden en daar was ie zo mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Franko P. schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:46:
Nee die heb ik op storage weggelegd. En deze hebben een maand zo gelegen. Toen opnieuw naar storage willen laden en daar was ie zo mee klaar.
Dat is niet herconditioneren. Wel goed om zo de voltage te controleren wat ook met een LiPo checker had gekund maar je maakt daarmee niet de accu even goed wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 22:39

Dhrax

Prog Lord

[...]
De gebruikers hebben de markt grotendeels verziekt in Europa omdat er altijd wel een online shop te vinden in die enkel EUR's goedkoper is. Ik snap ook werkelijk niet waarom je geld zou willen investeren in die dubieuze Chinese rommel (uitzonderingen daargelaten). Mensen met vragen hierover verwijs ik ook lekker door naar Google, die weet het vast wel.
Franko P. schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:46:
[...]

Ik heb er een hekel aan in het algemeen om dingen online te kopen als er een winkel in de buurt is die hetzelfde verkoopt. Ik ga morgen bijvoorbeeld even langs Toemen modelbouw, dat is voor mij een kleine 3 kwartier rijden maar doe het graag. Het is sowieso makkelijker om daar iemand wat te vragen, wellicht hoor je wat nieuws. En ik zie graag wat ik koop. Qua prijs valt het allemaal nogal mee dat de verschillen groot zijn.

Plus als er wat defect is vind ik het al helemaal een pluspunt dat ik naar een fysieke winkel kan rijden.
Heb bijvoorbeeld 1 lipo kapot gehad, deze was nieuw. Terug gereden en gelijk om laten ruilen.

[...]

TopRC (Uden) zou ik ook even meepakken, had ik een beter gevoel bij dan bij Toemen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Dhrax op 27-04-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:16
Arunia schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:12:
Niet echt waar jullie mee bezig zijn. Heb vroeger wel een witte raceauto gehad en later een hovercraft. Die laatste was wel echt super gaaf trouwens.
Heb mijn ouders al gevraagd wanneer ze die op zolder vinden apart te houden.
Mijn broer heeft of had een rc bigfoot met 2 snelheidsstanden.
Eigenlijk kriebelt het wel in deze tijd. Maar eens kijken wat er is. Zal niet echt zelfbouw zijn denk ik.

Vind het wel vet om te zien wat jullie hebben.
Zo'n bigfoot heb ik ook nog, ergens uit de jaren '80. Deze heeft jaren bij mijn ouders op zolder gestaan tot ik hem een jaar of 5 geleden eens onder vanonder het stof heb gehaald voor mijn zoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhjkSCxvvfmZtFo278jSSsOspyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X69wjGrV67udtmrwxdRT682b.png?f=fotoalbum_large
De wagen reed nog redelijk OK. Maar hoog gras of bepaalde obstakels had hij wel moeite mee. Maar sinds mijn zoon had besloten om de wagen in te graven om te kijken of de wagen er kon uit rijden, heb ik wel de indruk dat de bigfoot het minder goed doet. Dat deed toch een klein beetje hartpijn. :/

Zou het heiligschennis zijn om dit ding proberen om te bouwen? Te beginnen met een nimh battery pack ipv de standaard batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@D-Three Dat heb je met kinderen en spullen van jezelf van vroeger. Doet altijd pijn.
Wellicht dat ik de power van het spul van vroeger overschat hoor. :D

Ombouwen? Why not. Als het daarmee beter werkt zou ik het wel doen. Denk dat het verder niet veel waarde heeft.
Heb zelf ergens een soort racewagentje in het wit. Ging ook snel... Denk ik.

Mijn dochtertje heeft een ding van 9 euro oid gekregen. Ziet er grof uit, maar rijdt voor geen meter. Een hobbeltje en hij staat stil.
Wellicht dat daar wat aan om te bouwen is, maar die kans acht ik echt heel klein om eerlijk te zijn.

We hebben zoals eerder aangegeven nog een Lightning en Storm wagen van Cars 3. Gekocht in Disney a 50 euro p/s.
Die gaan best lekker qua snelheid. Maar dan komt het punt weer dat we het zonde vinden om deze buiten te gebruiken. En wat doe je er dan mee? Heel soms een rondje door de woonkamer, maar aangezien je dan eigenlijk weinig kunt, worden ze nooit gebruikt. Denk dat ik toch ga opperen om ze maar te gebruiken ipv te laten verstoffen (letterlijk). Dan hoeft er niets nieuws gekocht te worden en is het toch lekker racen.

Voor op het gras racen kinderen met een snelle wagen en een schans. Erg leuk om te zien en dan gaat het zeker ook kriebelen. Geen idee welke dat zou moeten zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-05 18:51
Leuk om in dit topic te lezen hoe sommigen fanatiek bezig zijn met rc-auto's. In mijn kinderjaren heb ik flink wat uren op straat doorgebracht met Nikko rc-auto's en daarna nog jarenlang de wens voor een nitro-/benzine-auto gekoesterd, maar nooit doorgepakt. (internet en daarmee informatie was nog maar beperkt toegankelijk en ook mijn zakgeld kon ik maar 1 keer uitgeven)

Nou kriebelt het met bijna 40 jaar nog steeds om eens in een goede auto te investeren. Maar mijn vrouw ziet mij niet met zo'n ding op straat staan en ikzelf eerlijk gezegd ook niet meer. Bovendien is mijn eigen tijd overdag schaars met 2 kleuters in huis.

Nou heb ik wel een bescheiden "mancave" op zolder en daar vorig jaar al een Carrera racebaan gelegd. Maar nou mis ik daarbij (net als vroeger) toch flink wat vrijheid om zelf te sturen.

Nu zoek ik dus een alternatief en na flink wat googlen vind ik gewoon niet wat ik zoek, dus vraag ik mij af of het überhaupt bestaat.

Wat ik wil doen is een soort mini-circuit aanleggen op een oppervlakte van +/- 6m2. Daar wil ik dan met ten minste 2 auto's gelijktijdig op kunnen rijden.

Nou zijn mini rc-auto's best wel te vinden, maar het wordt lastige om ze te vinden met een oplaadbare accu en lage (en doseerbare) snelheid en stuurhoek.

Uiteindelijk wil ik niet met batterijen aanklooien en zorgt een in verhouding te hoge snelheid ervoor dat je nagenoeg onmogelijk gecontroleerd mooie rondjes kan draaien.

Nou weet ik niet of de vraag hier past, maar ben ik erg benieuwd of zoiets überhaupt bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Wat je zoekt is Mini-Z van Kyosho of nog een maat kleiner de dNano.

Mini-Z is erg populair en er zijn ook baancomponenten tot telsystemen voor te vinden maar je moet flink in de buidel tasten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 11:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hee, een RC topic!

Vroeger weleens naar gekeken, maar nooit echt mee aan de slag gegaan.

Maar onlangs een drietal RC auto's gekregen die over waren bij een garage opruiming.
Een onroad benzine en Accu model en een offroad benzine model.
Krijg de servo's in ieder geval aan de praat, nu de motortjes nog. Geen idee hoe, maar dat vinden we wel uit. Het is wel wat oud spul, 27 en 44hz, maar gaan we wel lol mee hebben :D

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 29-04-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@KlaasjeNL Wij hebben hier echt een hele grote rollerkit vol met banen (grijs blauw) en mini RC wagentjes. Denk onder de 10 jaar oud. Geen idee welk merk het is. Wel geinig spul, maar moet zeggen dat wij het al even niet meer aangeraakt hebben. Oplaadbaar op de controller naar ik weet.
Geen idee of we dat nog eens neer gaan zetten. Met ons dochtertje is het zo dat ze alles leuk vind, weinig mee speelt en het nooit meer weg mag. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:12:
Hee, een RC topic!

Vroeger weleens naar gekeken, maar nooit echt mee aan de slag gegaan.

Maar onlangs een drietal RC auto's gekregen die over waren bij een garage opruiming.
Een onroad benzine en Accu model en een offroad benzine model.
Krijg de servo's in ieder geval aan de praat, nu de motortjes nog. Geen idee hoe, maar dat vinden we wel uit. Het is wel wat oud spul, 27 en 44hz, maar gaan we wel lol mee hebben :D
Weet niet hoe veel ervaring je hebt, maar je weet dat er (hoogstwaarschijnlijk) geen normale benzine in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WEBGAMING schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:53:
[...]

Weet niet hoe veel ervaring je hebt, maar je weet dat er (hoogstwaarschijnlijk) geen normale benzine in gaat?
Nee, diesel toch? Zag geen bougie ;)

Dat had ik inderdaad al uitgevonden. Moet me er nog helemaal in verdiepen, maar das part of the fun ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Diesel zal waarschijnlijk beter werken als benzine.

https://www.toemen.nl/brandstof-nitro-c-436_246.html Dat is wat je nodig hebt, ik zou voor 16% gaan. Als het uitzoeken deel van de lol is zal ik niet te veel uitleggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Ach ja, helaas al vaak genoeg gezien dat men een nitro motor op benzine van de pomp probeert te starten omdat men geen handleidingen leest of advies vraagt.

Merlin Expert is een prima brandstof voor de nitro motoren en zelfs goede prestaties voor de wedstrijdrijder.

Maar plaats eens wat foto's, kunnen we meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
.

[ Voor 99% gewijzigd door WEBGAMING op 29-04-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byT6ayc_BPNT1wrrxRhbAWHUF_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rt00EBQ3qS0y46KrPAzSPQr.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn ze. Volgens mij allemaal wel aardig spul. Die offroader heeft een serieus onderstel eronder zitten. Kun je van twee meter hoogte laten vallen en hij staat netjes stil :)

HPI Savage X zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Die onroad ziet er uit alsof hij nog nooit heeft gereden. 2 versnellingsbak er in, die is waarschijnlijk vrij snel.

De offroad is misschien een HPI savage? (oh dat had je zelf ook al gezien) :P De onroad lijkt mij iets van Carson? Maar ik ben niet zo goed in die auto's identificeren. ;)

Maar mooi spul.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 29-04-2020 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Die onroad is een Ofna CD3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Arunia schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:22:
@KlaasjeNL Wij hebben hier echt een hele grote rollerkit vol met banen (grijs blauw) en mini RC wagentjes. Denk onder de 10 jaar oud. Geen idee welk merk het is. Wel geinig spul, maar moet zeggen dat wij het al even niet meer aangeraakt hebben. Oplaadbaar op de controller naar ik weet.
Geen idee of we dat nog eens neer gaan zetten. Met ons dochtertje is het zo dat ze alles leuk vind, weinig mee speelt en het nooit meer weg mag. :D
Heb je een foto voor het idee? Wat betreft die autootjes die opladen op de controller: mijn ervaring is dat ze lang moeten opladen en heel snel leeg zijn. Maar vooral dat je alsnog met batterijen in de controller zit. Dat is niet wat ik in eerste instantie zoek, maar als er geen beter alternatief is... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@KlaasjeNL ik kan jammer genoeg niet bij de bak en kan ze zo even niet vinden.
Denk ook niet dat ze nog te koop zijn eigenlijk.

Of ze snel laden moet ik je ook verschuldigd blijven eigenlijk.
Als ik er bij kan binnenkort ga ik ze eens fotograferen.

Denk dat het echt om cm gaat qua maat.

Ze konden los van de baan rijden, maar je had er ook baandelen van.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 29-04-2020 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
KlaasjeNL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:54:
Leuk om in dit topic te lezen hoe sommigen fanatiek bezig zijn met rc-auto's. In mijn kinderjaren heb ik flink wat uren op straat doorgebracht met Nikko rc-auto's en daarna nog jarenlang de wens voor een nitro-/benzine-auto gekoesterd, maar nooit doorgepakt. (internet en daarmee informatie was nog maar beperkt toegankelijk en ook mijn zakgeld kon ik maar 1 keer uitgeven)

Nou kriebelt het met bijna 40 jaar nog steeds om eens in een goede auto te investeren. Maar mijn vrouw ziet mij niet met zo'n ding op straat staan en ikzelf eerlijk gezegd ook niet meer. Bovendien is mijn eigen tijd overdag schaars met 2 kleuters in huis.

Nou heb ik wel een bescheiden "mancave" op zolder en daar vorig jaar al een Carrera racebaan gelegd. Maar nou mis ik daarbij (net als vroeger) toch flink wat vrijheid om zelf te sturen.

Nu zoek ik dus een alternatief en na flink wat googlen vind ik gewoon niet wat ik zoek, dus vraag ik mij af of het überhaupt bestaat.

Wat ik wil doen is een soort mini-circuit aanleggen op een oppervlakte van +/- 6m2. Daar wil ik dan met ten minste 2 auto's gelijktijdig op kunnen rijden.

Nou zijn mini rc-auto's best wel te vinden, maar het wordt lastige om ze te vinden met een oplaadbare accu en lage (en doseerbare) snelheid en stuurhoek.

Uiteindelijk wil ik niet met batterijen aanklooien en zorgt een in verhouding te hoge snelheid ervoor dat je nagenoeg onmogelijk gecontroleerd mooie rondjes kan draaien.

Nou weet ik niet of de vraag hier past, maar ben ik erg benieuwd of zoiets überhaupt bestaat.
Ik word eind volgende maand 45 en rijdt sinds maart een Kraton 6s Truggy🤙🏾. Heerlijk om mee te kunnen bashen. Jaren geleden een 1:10 racer gehad op Nitro maar die staat al een tijdje stil. En een elektro auto is eigenlijk net zo leuk, misschien nog leuker zelfs 🤣. Er is geen limiet qua leeftijd voor de modelbouw. Als je het leuk vindt, gewoon lekker doen toch?

Dit is mijn monsterAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/828_A37GTOQwDGLmHLvr9Q4ZTZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvjL7vHdWjFaDSxTrmXabwKF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-eB8SbUNiQSrOb8qW4ix-6QFZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d2cHZykjAXrGZD1C8BB7695.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door dkawa op 30-04-2020 11:45 . Reden: Geen vergeten te vermelden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Arunia schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:27:
@KlaasjeNL ik kan jammer genoeg niet bij de bak en kan ze zo even niet vinden.
Denk ook niet dat ze nog te koop zijn eigenlijk.

Of ze snel laden moet ik je ook verschuldigd blijven eigenlijk.
Als ik er bij kan binnenkort ga ik ze eens fotograferen.

Denk dat het echt om cm gaat qua maat.

Ze konden los van de baan rijden, maar je had er ook baandelen van.
Geen probleem. Doe vooral niet teveel moeite. Ik hoopte dat er in dit topic mogelijk iemand mee zit te lezen die meteen in de juiste richting kan wijzen. :)
dkawa schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:05:
[...]

Ik word eind volgende maand 45 en rijdt sinds maart een Kraton 6s Truggy🤙🏾. Heerlijk om mee te kunnen bashen. Jaren geleden een 1:10 racer gehad op Nitro maar die staat al een tijdje stil. En een elektro auto is eigenlijk net zo leuk, misschien nog leuker zelfs 🤣. Er is limiet qua leeftijd voor de modelbouw. Als je het leuk vindt, gewoon lekker doen toch?

Dit is mijn monster[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verleidelijk 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
WLTOYS K989 misschien? Kan je ook wat onderdelen voor krijgen enz. Heeft gewoon een losse accu.

@dkawa Volgens mij mis je een geen. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door WEBGAMING op 29-04-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
WEBGAMING schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:41:
WLTOYS K989 misschien? Kan je ook wat onderdelen voor krijgen enz. Heeft gewoon een losse accu.

@dkawa Volgens mij mis je een geen. ;)
Hahaha idd, thanks voor de reminder

Is zojuist aangepast🤙🏾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
KlaasjeNL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:54:

Die kleuters zijn de ideale smoes om wel buiten met RC auto’s te spelen :) zo stond ik met een big smile vanmiddag mijn monster truck te testen en kreeg van de buurman de opmerking: “ je hebt zeker tegen je vrouw gezegd dat je die voor de kids hebt gekocht”.

Wat betreft je vraag voor kleine RC auto’s zijn er wel een aantal opties. Kyosho heeft sowieso mini-z, die zien er erg goed uit. Zijn ook wel aan de dure kant, maar is ook een stuk meer dan speelgoed.

Verder had je vroeger al racebanen met auto’s die ook kunnen sturen. Laatst kwam ik zo’n systeem ook op een beurs tegen. Daar reden de auto’s op een soort van matten. Zoiets als dit: https://www.amazon.com/Re...ntelligence/dp/B00IGNT3KQ. Volgens mij reden ze met 6 auto’s tegelijk, zag er wel spectaculair uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Gister een LRP ZR32x onder handen genomen. Dit laatse model is lager getimed dan de oudere versie dus niet veel byzonders. Ook hangt er in alle poorten een flinke braam van chroom, ook op het internet wordt daar flink over geklaagd.

Na het wegwerken van de bramen, het oprekken van de timing en nog wat veranderingen voor betere prestaties moest die ingelopen worden. En daar had ik een mooi bakje voor die een 80 tot 90% van de inloop doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Erapaz schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:36:
[...]

Die kleuters zijn de ideale smoes om wel buiten met RC auto’s te spelen :) zo stond ik met een big smile vanmiddag mijn monster truck te testen en kreeg van de buurman de opmerking: “ je hebt zeker tegen je vrouw gezegd dat je die voor de kids hebt gekocht”.

Wat betreft je vraag voor kleine RC auto’s zijn er wel een aantal opties. Kyosho heeft sowieso mini-z, die zien er erg goed uit. Zijn ook wel aan de dure kant, maar is ook een stuk meer dan speelgoed.

Verder had je vroeger al racebanen met auto’s die ook kunnen sturen. Laatst kwam ik zo’n systeem ook op een beurs tegen. Daar reden de auto’s op een soort van matten. Zoiets als dit: https://www.amazon.com/Re...ntelligence/dp/B00IGNT3KQ. Volgens mij reden ze met 6 auto’s tegelijk, zag er wel spectaculair uit.
Thnx voor de tips!

Die Real FX-baan kwam ik ook al tegen. De reviews zijn echter nogal wisselend en dan vind ik de prijs wat aan de hoge kant. Die Mini-z auto's zijn echter nog een stukje prijziger, maar zien er ook geweldig uit. Als ze die prijs kwalitatief waard zijn, is het zeker het overwegen waard!

Ook wel herkenbaar dat ik mij bij heel veel aankopen en dingen die ik doe achter mijn kinderen kan verschuilen. Maar de momenten dat ik bij goed weer even alleen naar buiten kan zijn redelijk spaarzaam. En dan pak ik op die momenten liever even de racefiets.

Ik ga mij eens in Mini-Z verdiepen. Nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@KlaasjeNL herkenbaar, ik ging dan ook liever sporten. De kids zijn nu ietsjes ouder en hebben vandaag veel plezier gehad met de Tamiya Monster Truck. Ik vond hem zelf ook leuk om te bouwen.

Misschien dat er nog betere alternatieven zijn voor de RealFX baan? Als het speelgoed kwaliteit is is de lol er snel van af. Je zou zelfs misschien wat kleinere RC auto’s van bijvoorbeeld WLtoys kunnen proberen, op YouTube staan wel reviews van de grotere China merken, soms zit er wel wat tussen wat wel goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Als Mini-Z te duur is kan je ook nog kijken naar iWeaver/Firelap.

Daartegen is Mini-z wel heel goed ingeburgerd en veel onderdelen gewoon in Nederlnd beschikbaar als ook chassis tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Gisteravond tot na middernacht zitten googlen en vanmorgen meteen weer, tot mijn vrouw redelijk geïrriteerd raakte wat ik toch aan het doen was. Reviews, vergelijkingen, filmpjes enz. En nu heeft met name de Mini Z 4x4 serie mijn aandacht. Iemand hier ervaring mee?

Wat mij aanspreekt is het formaat en de mogelijkheid om op lage snelheid flink wat ondergronden te trotseren. Dat zou hem volgens mij goed geschikt maken om (binnen) in een kleine ruimte flink wat te kunnen gebruiken.

De prijs is wel wat aan de hoge kant, maar de ervaring leert dat de lol er bij een goedkoop prul snel af is. Zo heb heb ik de afgelopen jaren al wel eens een goedkope auto gekocht bij een Action of in de aanbieding bij een speelgoedwinkel, maar dan miste ik bijvoorbeeld een kleine draaihoek en gedoseerd sturen en gas geven. Bovendien zagen die auto's er weinig bijzonder uit.

Deze Mini Z 4x4 auto's zien er daarentegen geweldig uit en misstaan ook niet op een plank in de "mancave" op zolder. En dat ze klein zijn helpt tegenover mijn vrouw ook mee om te suggereren dat ze niet zo duur zijn, in tegenstelling tot een beest van een auto. 😅

Mocht iemand een ander idee of beter alternatief weten, dan hoor ik dat graag. Het hoeft niet per se goedkoper te zijn. Dan geef ik liever wat meer uit aan iets wat echt goed is.

Edit: of toch een FTX Outback Mini 2.0 Ranger 4WD voor een derde van de prijs 8)7

Edit 2: via de FTX kom ik dan weer uit bij de Axial scx24 die net iets duurder, maar ook beter zou zijn. Voordeel van de Axial is dat er al flink wat vergelijkingen met de Mini-Z zijn, waar die er met de FTX niet waren. Dus ik ga mij er eens verder in verdiepen of en in hoeverre de Mini-Z de extra prijs waard is.

[ Voor 13% gewijzigd door KlaasjeNL op 04-05-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

dkawa schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:05:
[...]

Ik word eind volgende maand 45 en rijdt sinds maart een Kraton 6s Truggy🤙🏾. Heerlijk om mee te kunnen bashen. Jaren geleden een 1:10 racer gehad op Nitro maar die staat al een tijdje stil. En een elektro auto is eigenlijk net zo leuk, misschien nog leuker zelfs 🤣. Er is geen limiet qua leeftijd voor de modelbouw. Als je het leuk vindt, gewoon lekker doen toch?

Dit is mijn monster[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bevalt Arrma je goed? Ben benieuwd hoe de elektronica zich houdt. En onderdelen zijn die goed te verkrijgen? Een veel gehoorde reden om Traxxas te verkiezen boven Arrma is dat Traxxas zo'n beetje de VW Golf onder de modelbouw auto's is en dat je op elke straathoek onderdelen kan krijgen. Ben al een tijdje met een schuin oog naar een Arrma Notorious aan het kijken maar de wisselende verhalen over de bouwkwaliteit en onderdelen houdt me wat tegen.
memphis schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:30:
Gister een LRP ZR32x onder handen genomen. Dit laatse model is lager getimed dan de oudere versie dus niet veel byzonders. Ook hangt er in alle poorten een flinke braam van chroom, ook op het internet wordt daar flink over geklaagd.

Na het wegwerken van de bramen, het oprekken van de timing en nog wat veranderingen voor betere prestaties moest die ingelopen worden. En daar had ik een mooi bakje voor die een 80 tot 90% van de inloop doet

[YouTube: Oil bath break in LRP ZR32x]
Meet je daar hoeveel stroom je trekt om het motortje aan te drijven? Dus lager is makkelijker draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Franko P. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:42:

Meet je daar hoeveel stroom je trekt om het motortje aan te drijven? Dus lager is makkelijker draaien?
Ja. Dat is een prima simpele indicator over hoe het proces verloopt. Op een gegeven moment veranderd het niet veel meer en kan je stoppen. Bij veel 3.5cc wedstrijdmotoren kom je altijd wel op rond hetzelfde uit.

Er zijn nogal wat discussies over deze inloopmethode maar mensen denken verkeerd.

Men denkt dat de zuiger verkeerd inloopt omdat de cilinder nog steeds conisch blijgt (bij een gestarte motor trekt de bus recht door de koeling onder en de hitte boven) En dat is deels waar maar in de praktijk is dat geen issue.
Ook denkt men dat de zuiger verkeerd inloopt omdat de uitlaatkant altijd heter wordt en de bus en zuiger meer een ei-vorm krijgt dan mooi rond. Ook dat klopt maar men weet niet dat de zuiger niet 100% ingelopen wordt als men ook vergeet dat na het opstarten van de motor de zuiger heter wordt en meer uitzet.
Een factor wat men helemaal niet weet is dat de zuiger op molecuul niveau veranderd door de hitte en het afkoelen dat er ook nog een permanente groei in zit. Ofwel, er is nog genoeg ruimte om de zuiger ook na deze inloop te vormen naar de cylinder. Je hebt dan alleen nog maar een 2 tot 3 tankjes voor nodig ipv 2 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Ja. Dat is een prima simpele indicator over hoe het proces verloopt. Op een gegeven moment veranderd het niet veel meer en kan je stoppen. Bij veel 3.5cc wedstrijdmotoren kom je altijd wel op rond hetzelfde uit.

Er zijn nogal wat discussies over deze inloopmethode maar mensen denken verkeerd.

Men denkt dat de zuiger verkeerd inloopt omdat de cilinder nog steeds conisch blijgt (bij een gestarte motor trekt de bus recht door de koeling onder en de hitte boven) En dat is deels waar maar in de praktijk is dat geen issue.
Ook denkt men dat de zuiger verkeerd inloopt omdat de uitlaatkant altijd heter wordt en de bus en zuiger meer een ei-vorm krijgt dan mooi rond. Ook dat klopt maar men weet niet dat de zuiger niet 100% ingelopen wordt als men ook vergeet dat na het opstarten van de motor de zuiger heter wordt en meer uitzet.
Een factor wat men helemaal niet weet is dat de zuiger op molecuul niveau veranderd door de hitte en het afkoelen dat er ook nog een permanente groei in zit. Ofwel, er is nog genoeg ruimte om de zuiger ook na deze inloop te vormen naar de cylinder. Je hebt dan alleen nog maar een 2 tot 3 tankjes voor nodig ipv 2 liter.
Mooie techniek! Dit soort dingen maken het interessant. :)
Wat voor materiaal is de zuiger en cilinder? Is dat allemaal aluminium?
Hoe lang gaat een goed ingelopen motortje dan mee?
Sorry voor de vele vragen maar dit soort dingen kan ik de hele dag mee bezig zijn, ondanks dat ik elektro rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
@KlaasjeNL ik noemde eerder al de WLTOYS K989. Dat is een Chinees alternatief op de miniz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
WEBGAMING schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:55:
@KlaasjeNL ik noemde eerder al de WLTOYS K989. Dat is een Chinees alternating op de miniz.
Daar heb ik even overheen gekeken, sorry. Ik was eigenlijk al om en van plan om voor een mini crawler te gaan. Dan is - van wat ik kan vinden - een Mini-Z van Kyosho wel het neusje van de zalm. De prijs is echter dusdanig veel hoger dan die van een Axial, dat ik de extra investering voor mijzelf niet kan rechtvaardigen en had besloten om daarvoor te gaan.

Maar die WLToys K989 heeft inderdaad erg goede recensies tegen een hele zachte prijs. Dus... meteen besteld! 😅 Thnx voor de tip! Die crawler komt er vast ook nog wel, maar ik begin hier eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Franko P. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:43:
[...]

Mooie techniek! Dit soort dingen maken het interessant. :)
Wat voor materiaal is de zuiger en cilinder? Is dat allemaal aluminium?
Hoe lang gaat een goed ingelopen motortje dan mee?
Sorry voor de vele vragen maar dit soort dingen kan ik de hele dag mee bezig zijn, ondanks dat ik elektro rij
Het scheelt gewoon een hoop gekloot met inlopen. Dit kan je op ieder moment thuis doen. In de winter zijn vaak oudere modellen in de uitverkoop dus goedkoop inslaan, tunen en inlopen zodat ze klaar staan voor het moment dat je normaal naar buiten kan.

Meeste cilinders zijn van messing met een hard-chroom cilinderwand. Na het verchromen wordt de wand geslepen en gehoond.
De zuigers zijn van een aluminium legering. Veel gebruikte materialen voor maar een paar procent van het materiaal zijn ijzer, koper, nikkel en de betere motoren kennen ook cobalt. Het grootste bestandsdeel naast het aluminium is silicium, daar zit zo'n 25 tot 30% van in om de uitzetting te minderen.
De bedoeling is dat de zuiger qua uitzetting goed de bus volgt want er is geen zuigerveer die normaal de uitzettingsverschillen opvangt.

De levensduur van een motor is sterk afhankelijk van natuurlijk de inloop en ook hoeveel toeren die draait, welke brandstof wordt gebruikt, hoe goed je hem afsteld en hoe goed je er mee om gaat (voorverwarmen en/of langzaam op temperatuur rijden). maar bv wwn Picco kan al vanuit de productue een zuiger hebben die te los ligt. Hij zal niet veel inloop nodig hebben maar een klein beetje slijtage geeft ook al compressieverlies.

Een Novarossi onroad motor kan met gemak 10 tot 20 liter meegaan. een offroad motor met gemak 40 liter, gewoon omdat die meer dan 8000 rpm minder lopen dan een onroad en veel minder op hogere toeren draaien over het circuit.

Eb dab heb je ook andere zaken die kunnen gebeuren zoals een spleten kogel van een lager (reden waarom ik geen ceramische lagers wil), gescheurde zuigers en ook een gescheurde cilinderbus over de spijltjes tussen de poorten.Veel zaken die zonder reden kunnen gebeuren dan hooguit een onbalans in de koppeling. Onbalans kas een resonantie geven waarbij er meer krachten op de onderdelen komen.

1 die continu dive flex krachten moet verwerken is de drijfstan, deze moet je dan ook met regelmaat vervangen. Mensen hebben het veel over bij te veel speling maar daar ligt het gevaar niet, het gevaar ligt bij de metaalmoheid door het vele (miniscule) doorbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Ziet er inderdaad leuk uit die WLtoys. misschien ook maar 1 aanschaffen voor in huis en de katten....

Ik heb heel veel met 1:18 modellen gedaan, die gaan allen te snel hier in huis....

Ik heb 2x wwn HPI Micro RS4, een Xray M18, Carson Mr Fu en een Losi mini-T

Mijn allersnelste HPI Micro RS4:

Pagina: 1 ... 7 ... 42 Laatste