Ondanks het vele afraden hier, dacht ik het beter te weten en een koopje te doen door een 1:10 Himoto te kopen. Ik heb me wat blind gestaard op de elektronica (brushless & lipo) en die viel wel mee, af en toe een rare kuur buiten beschouwing gelaten. Maar de mechanische onderdelen zijn duidelijk minder. Twee keer heb ik het chassis moeten vervangen omdat het was gebarsten en 1 maal de slipper plates.
Ik moet toe geven; sommige van die zaken waren te vermijden, ik ben op RC vlak ook maar een newbie

En de onderdelen zijn erg goedkoop, zeker in vergelijking met de gekende merken maar verzending van die onderdelen is niet gratis. En zo heel erg veel heb ik er niet mee gereden, het is dan ook vervelend als je pakweg 1 op 2 keer herstellingen moet doen. Daarom heb ik hem maar van de hand gedaan.
Niet dat het volledig rommel is en ik maak mij ook niet de illusie dat je bij een ander merk niks moet vervangen. En ik heb er ook wel iets van bij geleerd. Maar ik zou zeker af raden om 200 à 300 euro neer te tellen voor een nieuwe. Misschien als je één heel erg goedkoop en in goede staat op de kop kan tikken, dan zou je er wel nog iets van kunnen bij leren

of bijvoorbeeld een Traxxas Rustler XL5, brushed?
Qua brushless: Een Absima ABSIMA AB2.4BL Buggy zie ik, dus brushless en 4WD waar dan nog wel een lipo accu bij. Is wel een minder merk dan de eerder genoemde, zoals ik het zie.
Kijk ook eens naar Arrma. Ook niet de goedkoopste en ik heb er zelf geen ervaring mee maar toch ook een gekend merk.
Uiteraard hoeft niet alles voorgekauwd te worden, maar ben ik wel op zoek naar een boel meer informatie voor de absolute beginner.
Veel op youtube kijken, ook de traxxas-forums en waarschijnlijk wel andere fora bevatten een pak info. En uiteraard hier af en toe iets vragen
Dit is slechts mijn mening, ik ben zeker geen RC-expert.

Integendeel, de mijne ligt al een jaar op zolder in losse onderdelen

Het jeukt wel om verder te doen maar momenteel andere prioriteiten