Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:47
Die heb ik ook, moest wel met een vijltje links en recht door de sleuf om 'm helemaal soepel te laten lopen. Maar werkt prima voor 't geld :)

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59
memphis schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:41:
Het een setup setje besteld en ontvangen want het is toch wel beter dan wat ik bedacht had. Koste maar 43 euro, vele malen goedkoper dan de pro sets van bv Hudy en het ziet er goed verzorgd uit.
Hudy is natuurlijk ook wat overrated, natuurlijk werkt die maar de goedkopere varianten vaak ook. Voor alles van Hudy is we een alternatief, soms zelfs een betere (bijvoorbeeld, MIP gereedschap gaat naar mijn mening een stuk langer mee dan Hudy gereedschap, blijft langer scherp). Met een setup kit is het lastigste vaak dat de body post de lineaal in de weg kunnen zitten, is omheen te werken door de body posts eraf te halen, maar dat is nogal irritant elke keer als de setup gedaan wordt.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:29

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ruud schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:59:
Die heb ik ook, moest wel met een vijltje links en recht door de sleuf om 'm helemaal soepel te laten lopen. Maar werkt prima voor 't geld :)
Tot zover loopt het bij mij soepel maar ik heb nog niet alles in elkaar gezet. Het enige waar ik kritiek op heb is dat in de plastic plaat voor de toespoor te meten de gravering aan de verkeerde kant zit, die zit aan de bovenkant waardoor je meer recht erop moet kijken. Zat het aan de onderkant lagen de lijntjes van de schaalverdeling direct op de streepjes van de aluminium delen.
stijnislike schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:40:
[...]
Hudy is natuurlijk ook wat overrated, natuurlijk werkt die maar de goedkopere varianten vaak ook. Voor alles van Hudy is we een alternatief, soms zelfs een betere (bijvoorbeeld, MIP gereedschap gaat naar mijn mening een stuk langer mee dan Hudy gereedschap, blijft langer scherp). Met een setup kit is het lastigste vaak dat de body post de lineaal in de weg kunnen zitten, is omheen te werken door de body posts eraf te halen, maar dat is nogal irritant elke keer als de setup gedaan wordt.
Natuurlijk, Maar bekijk een setup set van ieder bekend RC merk en je bent minimaal 130 euro kwijt. Ik heb een complete koffer van Hudy voor mijn 1:8 wat nieuw bijna 300 euro kost, ik had hem 2e hands voor 175, een hoop geld maar ben er wel blij mee.
Wat betreft de bodyposts, je ziet steeds meer systemen die het van onder meten en je kunt ook wat gaten of sleuven in de meetlat boren die precies over de bodyposts vallen.

Wat betreft gereedschap. De hudy met een plastic handvat kost de helft tov de versie met een aluminium handvat en de tip is lang genoeg om het versleten deel af te slijpen voor een verse tip. MIP is veel aanbevolen maar ook prijzig, Arrowmax is ook zo'n merk dat best goed is maar ook best prijzig.
Tegenwoordig gebruik ik zo'n 12 euro Aliexpress set met 1.5, 2, 2.5 en 3mm inbus. De kwaliteit is byzonder goed en als je denkt dat ze slijten koop je gewoon een nieuwe set maar tot op heden nog niet nodig gehad. Misschien komt dat ook dat ik meerdere van die sets heb zoals op mijn werktafel, in de RC koffer en bij mijn machines.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Ik gebruik al jaren MIP, iets duurder in aanschaf, maar tot nu gaat het zeer lang mee. In het verleden verving ik de tips van mijn gereedschap, die kun je (tegenwoordig) prima van AliExpress halen. Ik gebruikte vaak een mix van tips van EDS/Arrowmax. Ik skip verder Hudy (voor gereedschap), vind het te duur voor wat je krijgt en genoeg alternatieven.

Afgelopen weekend helaas een wedstrijd verregend, wel erg leuk gehad, gekwalificeerd naar mijn mogelijkheden, dus wat dat betreft prima. Was op mijn lokale vereniging en de arbeid die we de afgelopen tijd in het circuit hebben gestopt werd als positief ervaren, erg goed om te horen én daar doe je het voor. Vandaag komt een nieuw chassis binnen als low-grip/nat weer auto (Schumacher Cat PB), zodat ik mijn "hoge grip" versie niet constant hoef te verbouwen. Morgen avond in elkaar knutselen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• memphis

memphis

Topicstarter
Wil je echt geld uitgeven moet je naar Infinity kijken, voor een losse inbus schroevendraaier durven ze 30 euro te vragen. Maar ja, al hun producten zijn veel duurder en gek genoeg kopen mensen het om bij de "familie" te horen.

De 16e heb ik mijn volgende avondrace met de fronti

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Het mooie aan onze hobby vind ik het aantal mensen die met shirts gaan rondlopen met allemaal merken erop. Alsof iedereen team rijder is oid. Valt me met name op bij grotere races en bij het ene merk lijkt het erger dan bij het andere.

Avondrace, leuk! Kennen we in de offroad niet echt, we rijden liever in de weekenden ;-)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• memphis

memphis

Topicstarter
Tonen dat ze trouw aan het merk zijn in de hoop op een mogelijke sponsoring, vooral bij Infinity speelt dat maar daar zit zoveel geld en sponsoring achter dat mensen erin geloven dat ze een kans maken, tot die tijd (die nooit zal komen) betalen ze alleen de spullen van de echte gesponsorde rijders.
Maar zo ken ik ook een teamdriver die ruzie met zijn sponsor kreeg omdat die bij een Tamiya race niet zijn Shepherd team kleding droeg, alsof de Tamiya races ook door Shepherd gesponsord zijn.
En dan wel mij vreemd vinden met mijn "Tooms Tuned" logo op mijn shirt wat een geintje was maar ook de waarheid gezien ik zelf mijn eigen sponsor ben.

De avond clubraces zijn relaxed. Geen gekkenhuis, geen merken uitingen, gewoon lekker gezellig lol maken. Om 15:00 komen de 1e mensen aan, tegen 17:00 stoppen de brandstofrijders en om 18:00 de eerste heat tot de prijsuitrijking om 23:00

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-05 23:40
Ik heb het niet zo lang geleden ook nog gezegd, maar ik doe helemaal niet aan "hobby" gereedschap. Het is gewoon altijd overpriced, en de kwaliteit is vaak ook niet geweldig.

Ik koop gewoon gereedschap van "echte" gereedschap merken. Facom, Wera, Gedore, PB Swiss etc.

Ik wil gewoon betalen voor het gereedschap, niet voor de onzin er omheen. En ik wil goede kwaliteit. Hoe het er uit ziet interesseert me niets.

• Ruud
Ik doe al vanaf voor 2000 met een setje Tamiya gereedschap... :+

Laatst wel een 1.5mm Wera inbussleuteltje rondgedraaid als een wokkel. Dat leek wel peperkoek en was niet bestand tegen een fixeerschroefje in een kunststof diff. Dat viel me wel tegen :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die van Wera zijn goed, maar dan alleen voor harde hex-bouten en met een maat groter dan 2,5-3 mm... Komt door hun design waarbij hun hexdrivers niet volledig zeskantig zijn. Ik gebruik zo'n standaard Ali-express setje en die zijn eigenlijk helemaal prima. Passen perfect en laten de boutjes heel.

De 'golden standard' is MIP tools, maar dan moet je wel even in de buidel tasten.

[ Voor 12% gewijzigd door Icephase op 06-05-2026 15:45 ]

• memphis

memphis

Topicstarter
Voor de liefhebbers van 3D printen: Club Race Hero

Op die site ook een link naar een facebook group

• lampenkapnl
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:05
Ik zat te kijken naar de mogelijkheid om te laden in een batsafe. Nu zag ik dat er verlengkabels bestaan die de G-tech chip ook verlengen dit zou ideaal zijn met mijn Imars D1000. Maar zijn deze verlengkabels maar 15 cm wat waarschijnlijk het weer moeilijk maakt om te laden in een batsafe. Dus zou het ook mogelijk zijn 2 verlengkabels aan elkaar te maken en zou de laders dan nog steeds de G-tech chip kunnen uitlezen?

• memphis

memphis

Topicstarter
Of je koopt of maakt langere laadkabels.

Spektrum Smart IC3 goudstekker, man (2 stuks)? TopRC
Spektrum Smart IC3 goudstekker, vrouw (2 stuks)? TopRC!

Andere maten zijn ook los te vinden

[ Voor 87% gewijzigd door memphis op 07-05-2026 17:16 ]

• lampenkapnl
Het ging niet om de laadkabel zelf maar de balance plug met de gens ace G-tech chip. Deze balance plug is te verlengen met een verlengkabel waarbij de G tech chip nogsteeds zou kunnen worden uitgelezen door de oplader. Echter is deze verlengkabel maar 15 cm wat aan de korte kant is om op te laden in een batsafe. Dus vroeg ik mij af of deze kabels (https://www.toemen.nl/pro...ech-batterij-verlengkabel) aan elkaar te koppelen zijn zodat de balance plug met 30 cm verlengt wordt.

• memphis

memphis

Topicstarter
Ah, ik zie het, een JST-XH kabel met een rare pin ernaast.

Kan je niet gewoon zo'n verlengkabel door het midden knippen en dan een stuk er tussen solderen?

[ Voor 4% gewijzigd door memphis op 07-05-2026 18:54 ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

Bob Popcorn

Plop!

sky- schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:30:
Het mooie aan onze hobby vind ik het aantal mensen die met shirts gaan rondlopen met allemaal merken erop. Alsof iedereen team rijder is oid. Valt me met name op bij grotere races en bij het ene merk lijkt het erger dan bij het andere.

Avondrace, leuk! Kennen we in de offroad niet echt, we rijden liever in de weekenden ;-)
Dit heb je toch overal? Mensen willen zich graag identificeren met de merken die ze gebruiken. Onderdeel van hun identiteit. Daarom heb je ook Apple stickers, in de autotuning het bekende boodschappenlijstje onder de A stijl, mensen die merkkleding dragen met opzichtige merkjes, band merchandise, etc etc etc.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• memphis

memphis

Topicstarter
Tja.... ik ben meer van wat ik niet krijg ga ik ook geen reclame voor lopen. Een gratis shirt is dan nog prima maar zelf kopen, doe ik niet aan. Overigens is er geen RC merk die shirts in mijn maat beschikbaar heeft dus is er ook geen discussie mogelijk hoewel is wel steeds meer mensen zie die zelf zo'n drukpers hebben en zelf shirts bedrukken met een lijst aan merken en naam.

• Ruud
Vorige week met de TT02R de eerste meters op het circuit in Deventer gemaakt.

Nu maar wat meer uren maken want de kerbstones liggen er in ieder geval nog niet voor mij. :+ De boarding trouwens ook niet dus dat is een win!

[ Voor 12% gewijzigd door Ruud op 12-05-2026 18:56 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 15:56
Bijna 1,5 jaar in deze hobby, had eind vorig jaar een 2wd Slash 2e hands gekocht om wat mee te leren sleutelen en prutsen. De elektronica is hetzelfde als mijn Slash 4x4 dus misschien ook handig voor spares.

Vond de vering wat slap dus gister de veerpoten uit elkaar gehaald, man man man. 1 van de achter schokdempers zat op de voorzijde en vice versa :+ 1 schokdemper zat helemaal geen olie in en een andere was verkeerd in elkaar gezet, de zuiger van de schokdemper lag los in de schokdemper :+

Nu dus een 4x4 Slash VXL, een 2wd Slash VXL, een Disruptor boot en sinds 3 weken ook een UDR :P

• Ruud
FastFred schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:22:
Bijna 1,5 jaar in deze hobby, had eind vorig jaar een 2wd Slash 2e hands gekocht om wat mee te leren sleutelen en prutsen. De elektronica is hetzelfde als mijn Slash 4x4 dus misschien ook handig voor spares.

Vond de vering wat slap dus gister de veerpoten uit elkaar gehaald, man man man. 1 van de achter schokdempers zat op de voorzijde en vice versa :+ 1 schokdemper zat helemaal geen olie in en een andere was verkeerd in elkaar gezet, de zuiger van de schokdemper lag los in de schokdemper :+

Nu dus een 4x4 Slash VXL, een 2wd Slash VXL, een Disruptor boot en sinds 3 weken ook een UDR :P
Fijn als je de ellende van een ander koopt. Maar mooi dat ie nu weer goed in elkaar gezet is. Lang leve de exploded views :D

• FastFred
@Ruud was een occasion bij TopRC :X Met zo'n unbreakable body van TMT erop, paar alu upgrades, heleboel spares erbij zoals een extra chassis. Waarschijnlijk een brushed XL5 geweest die omgebouwd is naar VXL spec. Stuur servo was vast gemaakt met parkers :X De body en de elektronica is meer geld waard dan wat ik ervoor betaald heb.

Auto helemaal uit elkaar gehad voor ik er mee ben gaan rijden. Had alleen nieuwe aandrijfassen nodig die waren op. Maar die veerpoten is me niet opgevallen, de veren om de schokdempers waren wel de juiste voor voor en achter.

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 18-05-2026 10:01 ]

• Ruud
Ah Toprc... :+

• memphis

memphis

Topicstarter
Slordig, je mag verwachten van zo'n winkelier dat de boel nagekeken is.

• FastFred
Mwah daar wordt zo'n auto'tje natuurlijk ook duurder van als een medewerker een uurtje of wat met nakijken van iedere inruiler bezig is. Auto was vrij netjes en schoon, een bult spares erbij. Zoals gezegd heb ik de auto eerst helemaal uit elkaar gehad, paar schroefjes vervangen voor de juiste, en alleen de aandrijfassen waren versleten, dat waren nog de XL5 assen die het vermogen van de VXL niet aan kunnen. Oh en de banden heb ik opnieuw moeten lijmen.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 18-05-2026 12:26 ]

• memphis

memphis

Topicstarter
Alsof niemand daar de tijd voor heeft....

Ook bij 2e hands lijkt het mij dat de klant tevreden moet zijn, maar wie ben ik....

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Maar als @FastFred de auto eerst helemaal uit elkaar gehaald heeft en weer in elkaar gestoken heeft zonder dat het hem opviel, verwacht ik niet dat een winkelier dat wél gezien heeft. Ik ben het met je eens dat ook bij een tweedehands aankoop de klant tevreden moet zijn, maar dit is en blijft een hobby voor mensen die wat sleutelen wel leuk vinden en @FastFred lijkt ook heel tevreden met zijn aankoop, ondanks de imperfecties.

• memphis

memphis

Topicstarter
indigo79 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:47:
maar dit is en blijft een hobby voor mensen die wat sleutelen wel leuk vinden
Als jij een 2e hands personenauto bij een dealer/garage koopt wil je ook niet horen dat je eerst nog even zelf de APK moet regelen en er op zeker her en der wat spul vervangen moet worden, dan verwacht je ook een product waarmee je direct de weg op kan. En nee, niet iedereen kan sleutelen getuige de stapels aan reparaties die de winkeliers op hun toonbank kunnen krijgen.

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
memphis schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:12:
[...]

Als jij een 2e hands personenauto bij een dealer/garage koopt wil je ook niet horen dat je eerst nog even zelf de APK moet regelen en er op zeker her en der wat spul vervangen moet worden, dan verwacht je ook een product waarmee je direct de weg op kan. En nee, niet iedereen kan sleutelen getuige de stapels aan reparaties die de winkeliers op hun toonbank kunnen krijgen.
Ik vind dat een nogal kromme redenering. @FastFred schreef letterlijk: "De body en de elektronica is meer geld waard dan wat ik ervoor betaald heb." Als ik een tweedehands wagen met een berg extra onderdelen koop voor de prijs van een subset van de onderdelen, verwacht ik in de categorie "met werk aan" te landen, ook voor een 1:1 exemplaar. Als ik een tweedehands wagen zoek waar niets op aan te merken is, zoek ik een jonge occasie bij een dealer en betaal ik 75% van de nieuwprijs.

Meestal zien we op Tweakers ongelukkige kopers en mede-Tweakers die zeggen "als het te mooi is om waar te zijn...", maar nu hebben we eens een koper die blij is met zijn koopje en vinden mede-Tweakers dat hij gerold is. >:)

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik snap dat FastFred of ieder ander die weet hoe zo'n auto en een schroevendraaier werkt er blij mee is.

Maar nogmaals, niet iedereen is technisch onderlegt. Ik zie overal op het net mensen die een RC auto kopen en bij een probleem direct op div forums en sociale groepen de vraag stellen wat er aan de hand is omdat ze geen idee hebben/hadden dat ook dat kan gebeuren. Ook op FB is er een winkelier die wekelijks zijn volle toonbank aan reparaties laat zien wat veelal om gebroken ophangingen en kapotte tandwielen gaat.

Dus ja, je zou maar ouders hebben die denken goedkoop uit te zijn voor een leuk speeltje voor hun zoon met 2 linker handen.

• lampenkapnl
Ik ben opzoek naar 1/8 MT banden voor mijn arrma fireteam waar een max 6 4990 setje in zit. Nu zit ik te twijfelen of ik belted moet gaan of niet, want de badlands mx38 die ik er nu onder heb zitten ballonen nogal maar dat zorgt dan juist ook weer dat hij wheelies kan. Ook zit er een gat in het rubber van 1 van de banden is het mogelijk die te plakken?

Ik ben zelf verschillende opties tegengekomen zoals de method rc terraforms en geoforms, louise mft mt (speed) banden, dboots backflips 6s, proline trenchers lp, jconcepts renegade, Magma's, choppers etc.

Wat zou dan een goede keuze zijn voor all terrain?

(De proline trenchers lp en badlands mx38 zijn momenteel 32 euro per 2 bij toemen)

• Ruud
Belted, altijd doen met dat soort vermogens. Ik zie alleen niet helemaal hoe ballooning bijdraagt aan wheelies? Hoger zwaartepunt en meer gewichtsverplaatsing naar achteren?

Als je meer/langere wheelies wilt doen kun je beter de sperwerking van het middendiff sterker maken waardoor er meer vermogen naar achteren blijft gaan als de voorwielen tractie verliezen.

• lampenkapnl
Ruud schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 05:00:
Belted, altijd doen met dat soort vermogens. Ik zie alleen niet helemaal hoe ballooning bijdraagt aan wheelies? Hoger zwaartepunt en meer gewichtsverplaatsing naar achteren?

Als je meer/langere wheelies wilt doen kun je beter de sperwerking van het middendiff sterker maken waardoor er meer vermogen naar achteren blijft gaan als de voorwielen tractie verliezen.
Sinds ik met de mx38 rij wil die wel wheelies doen terwijl dat met de stock fireteam banden niet wou dus dacht dat het dan kwam, omdat ze meer ballonen? Of komt dat door extra grip? Of omdat de badlands mx 38 een flink stuk zwaarder zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door lampenkapnl op 27-05-2026 10:12 ]

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste