Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:08
Die heb ik ook, moest wel met een vijltje links en recht door de sleuf om 'm helemaal soepel te laten lopen. Maar werkt prima voor 't geld :)

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:40
memphis schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:41:
Het een setup setje besteld en ontvangen want het is toch wel beter dan wat ik bedacht had. Koste maar 43 euro, vele malen goedkoper dan de pro sets van bv Hudy en het ziet er goed verzorgd uit.
Hudy is natuurlijk ook wat overrated, natuurlijk werkt die maar de goedkopere varianten vaak ook. Voor alles van Hudy is we een alternatief, soms zelfs een betere (bijvoorbeeld, MIP gereedschap gaat naar mijn mening een stuk langer mee dan Hudy gereedschap, blijft langer scherp). Met een setup kit is het lastigste vaak dat de body post de lineaal in de weg kunnen zitten, is omheen te werken door de body posts eraf te halen, maar dat is nogal irritant elke keer als de setup gedaan wordt.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ruud schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:59:
Die heb ik ook, moest wel met een vijltje links en recht door de sleuf om 'm helemaal soepel te laten lopen. Maar werkt prima voor 't geld :)
Tot zover loopt het bij mij soepel maar ik heb nog niet alles in elkaar gezet. Het enige waar ik kritiek op heb is dat in de plastic plaat voor de toespoor te meten de gravering aan de verkeerde kant zit, die zit aan de bovenkant waardoor je meer recht erop moet kijken. Zat het aan de onderkant lagen de lijntjes van de schaalverdeling direct op de streepjes van de aluminium delen.
stijnislike schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:40:
[...]
Hudy is natuurlijk ook wat overrated, natuurlijk werkt die maar de goedkopere varianten vaak ook. Voor alles van Hudy is we een alternatief, soms zelfs een betere (bijvoorbeeld, MIP gereedschap gaat naar mijn mening een stuk langer mee dan Hudy gereedschap, blijft langer scherp). Met een setup kit is het lastigste vaak dat de body post de lineaal in de weg kunnen zitten, is omheen te werken door de body posts eraf te halen, maar dat is nogal irritant elke keer als de setup gedaan wordt.
Natuurlijk, Maar bekijk een setup set van ieder bekend RC merk en je bent minimaal 130 euro kwijt. Ik heb een complete koffer van Hudy voor mijn 1:8 wat nieuw bijna 300 euro kost, ik had hem 2e hands voor 175, een hoop geld maar ben er wel blij mee.
Wat betreft de bodyposts, je ziet steeds meer systemen die het van onder meten en je kunt ook wat gaten of sleuven in de meetlat boren die precies over de bodyposts vallen.

Wat betreft gereedschap. De hudy met een plastic handvat kost de helft tov de versie met een aluminium handvat en de tip is lang genoeg om het versleten deel af te slijpen voor een verse tip. MIP is veel aanbevolen maar ook prijzig, Arrowmax is ook zo'n merk dat best goed is maar ook best prijzig.
Tegenwoordig gebruik ik zo'n 12 euro Aliexpress set met 1.5, 2, 2.5 en 3mm inbus. De kwaliteit is byzonder goed en als je denkt dat ze slijten koop je gewoon een nieuwe set maar tot op heden nog niet nodig gehad. Misschien komt dat ook dat ik meerdere van die sets heb zoals op mijn werktafel, in de RC koffer en bij mijn machines.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste