@
Ruud en de rest: Hier even een update over de soldeer wat gewoon smolt bij de connectors tussen de ESC en de motor.
Zoals eerder gezegd, hebben we de connectors opnieuw laten solderen door @
memphis. Helaas bleek achteraf dat dit nog steeds niet voldoende was, want bij in ieder geval 1 auto, smolt het soldeer weer gewoon. Ik heb dit dezelfde avond aan Memphis aangegeven, en behulpzaam als hij is, is hij gelijk verder op zoek gegaan, en kwam tegen dat de connectors die gebruikt zijn in deze Arrma, geen goede connectie maken. Hij had die twijfels al een beetje toen hij de connectors had gezien. De connector die erop zaten, waren net als hieronder en ze maken dus op maar weinig plekken goed contact. Ook hadden we zelf tijdens het rijden al gemerkt dat er een stekker een keer losgekomen was. Als ik het nu achteraf bekijk, (want ik heb de oude stekkers hier nog) dan is ze connectie tussen de male en female echt enorm zwak. Een baby van 2 maanden kan deze gewoon los trekken van elkaar.
Oude connector type
Omdat we niet te lang wilde wachten op online bestellen van de juiste connectors (die Memphis keurig heeft aangegeven) hebben we Wetronic gebeld, met de vraag of zij deze connectors ook hadden, en dat hadden ze. Ze hebben toen direct aangegeven dat ze die erop konden zetten, en dat was erg fijn, want dit scheelde toch weer wat extra op en neer rijden. We hebben dit aanbod dus maar gelijk gepakt.
Echter bij aankomst, bleek dat ze toch geen 5mm connectors meer hadden, of in ieder geval niet konden vinden. Ze hadden daarvan wel 8mm, en dus gewoon maar die erop gezet. Beetje overkill, maar het zit wel als een huis en we weten in ieder geval dat dit dan niet meer het probleem kon zijn. Het zijn dit soort bullet connectors
https://wetronic.nl/6-5mm-gold-connector-female-10pcs-kst-2013_en?search=bullet maar dan dus in 8mm
Hoe is de eerste sessie verlopen?
Gisteren zijn we even flinks wezen bashen in zacht stofzand, en heb 2 accu's volledig leeggereden met het warme avondweer, en ik kon daarna gewoon de connectors vasthouden. die waren goed warm, maar alles behalve heet. Ik kan dus na die eerste sessie al bijna zeker zeggen dat de slechte (en misschien kleine) connectors het probleem hier waren. Het is in ieder geval iets wat ik voortaan bij andere auto's ook in de gaten ga houden, want als die heet aanvoelen, dan ga ik ook op die auto's gewoon grotere en betere bullet connectors plaatsen.
Dus ik heb je al vaker bedankt Memphis, maar nogmaals dank voor je tijd en hulp, en uiteraard ook voor de rest van de mensen. Het verbaast mij echt hoe behulpzaam en vriendelijk jullie zijn. En @
Ruud ook jij bedankt voor het aanbod. Ik ga ook voor mij andere auto alles nalopen, en mocht ik ze toch nog nodig hebben, dan neem ik ze graag van je over