Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:24

-tom-562

Oliesjeik

Die Arrma is een goede keuze.
Qua laders zou je ook op marktplaats kunnen kijken. Ik heb voor weinig (2 tientjes ofzo) een hele uitgebreide lader gekocht met waarmee ik zo ongeveer alle soorten accu's mee kan laden. Grote lipo's heb ik van AliExpress/Amazon , scheelt ook een hoop geld (net zoals verloopkabeltjes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zc252wYKy1lRlIECR7Vq8saLQKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7HPsvU0RpSAZJvWcAYdiTTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker met de Mojave over strand jagen op Texel, alleen dat clipless body design is wel echt kak met al dat zand :P

[ Voor 43% gewijzigd door -tom-562 op 13-09-2026 15:16 ]

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ruud schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:52:
[...]

Je hebt de twee winkels gevonden waar ik met een hele grote boog omheen zou lopen.

Kijk eens bij Wetronic. En ga sowieso voor de Arrma van die twee opties. Betere onderdelenvoorziening.
en waarom niet in die winkel,scheelt namelijk wel heel wat met de prijs. Ik heb er namelijk 0 verstand van.

[ Voor 9% gewijzigd door kromme op 13-09-2026 15:25 ]

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:59

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
kromme schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:19:
[...]

en waarom niet in die winkel,scheelt namelijk wel heel wat met de prijs. Ik heb er namelijk 0 verstand van.
Bij 0 verstand zou ik eerst een winkel in de buurt opzoeken waar je naar binnen kunt lopen. Niet alleen voor de service na de aanschaf maar ook voor een aankoop advies. Je kunt de producten bekijken, voelen etc.
Ik weet niet wat er bij jou in de buurt is maar gezien je woonplaats in je profiel denk ik dat Shamrock prima te doen is https://shamrock-modelbouw.nl/Producten/Auto-s/

Als je problemen hebt is het dan ook veel makkelijker dat je effe weer de winkel in kunt lopen. Dit soort auto's zijn geen Nikko's die max 10km per uur rijden en je vol gas overal regen aan kunt rijden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

memphis schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:49:
[...]

Bij 0 verstand zou ik eerst een winkel in de buurt opzoeken waar je naar binnen kunt lopen. Niet alleen voor de service na de aanschaf maar ook voor een aankoop advies. Je kunt de producten bekijken, voelen etc.
Ik weet niet wat er bij jou in de buurt is maar gezien je woonplaats in je profiel denk ik dat Shamrock prima te doen is https://shamrock-modelbouw.nl/Producten/Auto-s/

Als je problemen hebt is het dan ook veel makkelijker dat je effe weer de winkel in kunt lopen. Dit soort auto's zijn geen Nikko's die max 10km per uur rijden en je vol gas overal regen aan kunt rijden.
Mijn vraag is wat er mis is met die 2 winkeles? En waarom bv shamrock dan niet. Los van het feit dat die weinig Arrma hebben zie ik.

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:54
Zelfde vraag voor mijn zoon van 8.

Is een Overmax X-shard een beetje een leuke instapper? We hebben nu iets van Nikkor Fire nogwattes van 40e maar die is een paar keer te veel met de wielen binnenshuis ergens tegenaan geknalt en nu stuurt het rechterwiel niet meer.

Repareren lijkt kansloos, want ik kan amper onderdelen vinden en krijg dat voorstuk ook niet goed open.

Deze Overmax zou voor buiten zijn. Is wel brushed, maar om nu meteen 120+ uit tegeven vind ik wel wat voor zo'n jochie

https://www.bol.com/nl/nl/p/overmax-x-shard-rc-auto-rc-car-monster-truck-4x4-metalen-aandrijving-tot-30-km-u-led-verlichting-off-road-ipx4-bereik-90-m-1-16-rtr-set-20-min-rijtijd-onafhankelijke-vering-vanaf-8-jaar/9300000287728503/

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

FireAge schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:15:
Zelfde vraag voor mijn zoon van 8.

Is een Overmax X-shard een beetje een leuke instapper? We hebben nu iets van Nikkor Fire nogwattes van 40e maar die is een paar keer te veel met de wielen binnenshuis ergens tegenaan geknalt en nu stuurt het rechterwiel niet meer.

Repareren lijkt kansloos, want ik kan amper onderdelen vinden en krijg dat voorstuk ook niet goed open.

Deze Overmax zou voor buiten zijn. Is wel brushed, maar om nu meteen 120+ uit tegeven vind ik wel wat voor zo'n jochie

https://www.bol.com/nl/nl/p/overmax-x-shard-rc-auto-rc-car-monster-truck-4x4-metalen-aandrijving-tot-30-km-u-led-verlichting-off-road-ipx4-bereik-90-m-1-16-rtr-set-20-min-rijtijd-onafhankelijke-vering-vanaf-8-jaar/9300000287728503/
Krijg je daar wel goed onderdelen voor gevonden?

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:54
MarkyB schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:55:
[...]

Krijg je daar wel goed onderdelen voor gevonden?
Nee dat denk ik niet.

Zit 2 jaar garantie op, maar ik zie nergens onderdelen die ik kan kopen.

Is er een merk waar wel onderdelen voor zijn waar je ruim onder de 100 euro blijft. Of is dat kansloos?

• memphis

memphis

Topicstarter
kromme schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:13:
[...]

Mijn vraag is wat er mis is met die 2 winkeles? En waarom bv shamrock dan niet. Los van het feit dat die weinig Arrma hebben zie ik.
Wat de anderen tegen TopRC hebben moeten hun maar uitleggen. Toemen staat bekend om het slecht leveren en een nog slechtere klantenservice. En staar niet al te blind op alleen Arrma, Traxxas en HPI staan zo'n beetje op gelijke hoogte qua populariteit en kwaliteit.

• memphis

memphis

Topicstarter
FireAge schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:01:
[...]

Nee dat denk ik niet.

Zit 2 jaar garantie op, maar ik zie nergens onderdelen die ik kan kopen.

Is er een merk waar wel onderdelen voor zijn waar je ruim onder de 100 euro blijft. Of is dat kansloos?
Manual praat niet eens over spare parts: https://www.manualslib.co...ermax-X-Shard.html#manual
Gezien de prijs is die ook bedoeld om er mee te rijden en later weg te gooien, zeker bij schade zal garantie lastig worden. Daartegen voor die prijs een prima kennismaking met de hobby.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:56
kromme schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:19:
[...]

Toemen is een dozenschuiver, voorraad klopt van geen kant en tijdens de verkoop is alles mogelijk. Aftersales is ineens een stuk lastiger en dan ben je aan hun chaos overgelaten. Bron: eigen ervaring.

Dat was al toen Peter Toemen nog in Den Bosch zat en de huidige, jongere generatie heeft het goed geleerd daar... Als je er binnenloopt voor een onderdeel of potje verf is het prima hoor. Maar veel meer zou ik er niet kopen.

TopRC is nog erger zelfs. Die gedragen zich exact hetzelfde maar houden zich daarnaast ook niet aan de wet en doen loze beloftes of reageren gewoon helemaal niet. En nee, dat ligt niet aan mijn houding, ik ben echt een extreem makkelijke klant. Bron: eigen ervaring.

Wil je het daar toch kopen, gewoon doen, maar zorg dat je alles was kapot kan op voorraad hebt liggen. Je bent zomaar maanden aan het wachten op de afhandeling van een garantiegeval.

Wetronic heb ik betere ervaringen mee, Shamrock ken ik qua naam maar heb ik geen ervaring mee. Daarom raad ik ze niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 13-09-2026 18:56 ]

• memphis

memphis

Topicstarter
Ruud schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:55:

Wetronic heb ik betere ervaringen mee, Shamrock ken ik qua naam maar heb ik geen ervaring mee. Daarom raad ik ze niet aan.
Shamrock is 1 van de oudste modelbouwwinkels in Nederland, net als Quartel. Niet kennen dus niet aanraden klinkt een beetje vreemd hoewel ik hun service vandaag de dag niet ken. Heel eerlijk heb ik moeite met Wetronic, ik ken zijn service niet maar ik heb wat tegen zijn gespam. Nooit zaken met hem gedaan maar kreeg wel mails over zijn plannen van meerdere circuits. Niet alleen in de mail maar ook op diverse forums, facebook groepen etc gewoon spammen. Als mod op het modelbouwforum heb ik ook wat posts daarover moeten verwijderen terwijl hij als vaste user op dat forum wel degelijk de spelregels weet.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:56
memphis schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:11:
[...]

Shamrock is 1 van de oudste modelbouwwinkels in Nederland, net als Quartel. Niet kennen dus niet aanraden klinkt een beetje vreemd hoewel ik hun service vandaag de dag niet ken.
Ik ken de naam Shamrock nog uit de Peter Toemen-tijd toen je elk jaar het Toemen-boekje op de mat kreeg. Maar het lijkt me logisch dat ik iets niet aanraad als ik er geen ervaring mee heb? Daar is toch weinig vreemds aan? Of ik lees je opmerking verkeerd, dat kan ook.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:47

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik heb zelf een SC116 MAX (brushless) en een SC116 Pro (brushed) voor mijn zoontje. De aandrijfassen van de goedkopere brushed Pro zijn plastic. Die gingen dus kapot.

Meteen maar metalen gekocht, nu blijkt dat toch vrij precies te zijn qua maatvoering. Op Ali wordt er veel geadverteerd met onderdelen van de Pro en Max die gelijk zijn. Voor de aandrijfassen in iedergeval niet het geval.

Later opnieuw besteld bij een andere shop met alleen de beschrijving voor de Pro, die paste wel.

Viel mij trouwens op hoeveel duurder het spul is geworden. Waar ik niet heel lang terug nog 67 euro voor de Max betaalde zag ik hem nu eigenlijk niet meer onder de 100.

Blijf mij overigens verbazen van de duurzaamheid van het spul. Het heeft al flinke klappen te voorduren. Op de camping zijn ze weer veel gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 13-09-2026 20:10 ]

Vroemt met EV | 13.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• memphis

memphis

Topicstarter
Ruud schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:56:
[...]

Ik ken de naam Shamrock nog uit de Peter Toemen-tijd toen je elk jaar het Toemen-boekje op de mat kreeg. Maar het lijkt me logisch dat ik iets niet aanraad als ik er geen ervaring mee heb? Daar is toch weinig vreemds aan? Of ik lees je opmerking verkeerd, dat kan ook.
Je schreef duidelijk dat je ze vanwege de onbekendheid niet zou aanraden. Dat is best een harde statement, je had het ook voorzichtiger (en dus correcter) kunnen uitdrukken dat je niet weet hoe hun service is. Met jouw gedachte zou je zowat alle andere winkels die je niet kent afraden, dat zijn er nogal wat....
Ik ben al sinds 2003 lid van het MBF en sinds 2013 moderator en heb heel wat gepraat over winkels voorbij zien komen ook al staat het forum dat niet toe, meestal is dat alleen over slechte ervaringen en daar is Shamrock nooit in voorbij gekomen.

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste