Ik heb de D300 en als je de accu aansluit start hij een kleine countdown en laadt hij de accu automatisch op 1c.sky- schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:01:
Dien je niet op start te drukken? Ik ken de lader niet, maar automatisch starten met laden heb ik in de praktijk nog nooit gezien.
De 3 celspanningen zijn op niveau dus het wordt gezien. Hetzelfde probleem ook op de 2e poort?
Maar zoals sky het zegt, is het normaal dat je handmatig moet starten, als je lader dat automatisch zou kunnen denk ik een instellinkje dat uit staat? O ja, je had G-tech accu's. Misschien is dan de extra pin die deze communicatie verzorgd vuil?
Maar zoals sky het zegt, is het normaal dat je handmatig moet starten, als je lader dat automatisch zou kunnen denk ik een instellinkje dat uit staat? O ja, je had G-tech accu's. Misschien is dan de extra pin die deze communicatie verzorgd vuil?
Ik ben bezig met alle setup tools voor mijn fronti. Had een goedkoop A4 opbergbakje gevonden en daar een stukje gereedschap foam inlay in gelegd. Leuk spul, het zijn een aantal lagen op elkaar gelijmd en als je tot een bepaalde laag met een scherp mesje de vorm snijdt kan je het laagje eraf plukken.
Setup wielen, caster/camber/toe meetset, droop en ride height meter in 1, 10mm chassis blokken van simpel aluminium profiel, ruimte voor een tweakbar die gemaakt gaat worden met een laserpointer uitlijning en dan moet er nog een vakje voor een digitale caster meter komen en nog wat vakjes voor wat tools zoals een Tamiya sleuteltje en een turnbuckle sleutel.
Tevens bezig met een setup board. Je kunt er 1 van een RC merk kopen of zelf een meubelplank of een stuk Trespa op maat kopen of zagen (meeste bouwmarkten kennen wel afvalbrokken) maar tegenwoordig wordt ook glazen platen gebruikt. Deze zijn mooi recht en zien er luxe uit. Dat bracht mij het idee van een spiegel. Bij de Gamma een spegel van 25x35cm kost een tientje en ik heb ee plaat Trespa van 30x40cm klaar liggen. Nu eerst even kijken of ik iemend met een grote frees kan vinden, anders zou ik zelf op mijn kleinere frees moeten vogelen om een verdieping in die plank te maken waar de spiegel mooi in valt.
:strip_exif()/f/image/UCgBvaFsXSzUAvzNtNIqn9aj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mmOPvnzYn1qrgJhNfNTfodu2.jpg?f=fotoalbum_large)
Het houd je bezig.....
En jawel, komende zaterdag zijn er 3 inschrijvingen voor de Fronti, ik hoop dat er nog wat bij komt maar met 3 gaat de race door mits het droog is.
Setup wielen, caster/camber/toe meetset, droop en ride height meter in 1, 10mm chassis blokken van simpel aluminium profiel, ruimte voor een tweakbar die gemaakt gaat worden met een laserpointer uitlijning en dan moet er nog een vakje voor een digitale caster meter komen en nog wat vakjes voor wat tools zoals een Tamiya sleuteltje en een turnbuckle sleutel.
Tevens bezig met een setup board. Je kunt er 1 van een RC merk kopen of zelf een meubelplank of een stuk Trespa op maat kopen of zagen (meeste bouwmarkten kennen wel afvalbrokken) maar tegenwoordig wordt ook glazen platen gebruikt. Deze zijn mooi recht en zien er luxe uit. Dat bracht mij het idee van een spiegel. Bij de Gamma een spegel van 25x35cm kost een tientje en ik heb ee plaat Trespa van 30x40cm klaar liggen. Nu eerst even kijken of ik iemend met een grote frees kan vinden, anders zou ik zelf op mijn kleinere frees moeten vogelen om een verdieping in die plank te maken waar de spiegel mooi in valt.
:strip_exif()/f/image/UCgBvaFsXSzUAvzNtNIqn9aj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mmOPvnzYn1qrgJhNfNTfodu2.jpg?f=fotoalbum_large)
Het houd je bezig.....
En jawel, komende zaterdag zijn er 3 inschrijvingen voor de Fronti, ik hoop dat er nog wat bij komt maar met 3 gaat de race door mits het droog is.
Ik wacht ff af al die te koop is, ik vind het echt een vet ding. Evt. meteen brushless er in (alhoewel ik dat denk ik behoorlijk overkill is aangezien de Rustler al moeite had om bestuurbaar te blijven en met de voorwielen op de grond te blijvenmemphis schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:11:
[...]
Een 550 motor is volgens mij iets langer met een dezelfde diameter. Dat zou moeten werken. En dan, voor max 20 euro haal je een betere 540 motor.
@Wachten...
Locktite op plastic is onnodig en als een schroef losjes gaat zitten wordt het tijd om het onderdeel te vervangen want locktite gaat dat niet oplossen. Schroeven in metalen delen die amper los hoeven moet je gewoon blauwe locktite gebruiken, Bison lockbond werkt prima. De blauwe is nog redelijk makkelijk los te krijgen. Gebruik nooit rood of groen!
Voor de montage van mijn brandstofmotoren gebruik ik geen locktite en dat blijft ook prima zitten
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Er zijn ook tammere brushless motoren te vinden, je zou iets in de buurt van 2500kv moeten hebben om iets vergelijkbaars met een 540 silvercan te hebben, 3000kv motoren/setjes zijn makkelijk te vinden. Maar meestal zit er wel een 540 silvercan in een Tamiya kit.-tom-562 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:48:
[...]
Ik wacht ff af al die te koop is, ik vind het echt een vet ding. Evt. meteen brushless er in (alhoewel ik dat denk ik behoorlijk overkill is aangezien de Rustler al moeite had om bestuurbaar te blijven en met de voorwielen op de grond te blijven)
Vandaag heb ik 135 rondjes op ERCE gereden, dat smaakte wel naar meer kan ik zeggen
Leuk! Hele technische baan.MarkyB schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:42:
[...]
Vandaag heb ik 135 rondjes op ERCE gereden, dat smaakte wel naar meer kan ik zeggen
Gister hadden we laatste clubrace op de MACH. Eindelijk weer genoeg man (4) om het voor de fronti klasse door te laten gaan. Na de 1e kwalificatieronde kregen we een bui en hebben we die gebruikt voor een dinner pauze. Na 2 kwalificaties had ik een 3e tijd en zou dus in de 3 finales vanaf de 3e plek starten. En eerlijk, met maar 2 sec op de 7 minuten achter de nr2 scheelde het niet veel.
De nr1 rijder was vorig jaar Europees kampioen en is dus een klasse apart door met gemak tot een seconde sneller per ronde te rijden.
Ter info, in de fronti klasse rijdt iedereen met dezelfde spec regelaar met een toerenbegrenzer op 17.500 toeren, met een dezelfde motor met een vaste timing, een vaste tandwielverhouding en dezelfde banden. Het komt dus echt aan op de rijkunsten en afstelkunsten van de rijder en ook een klein beetje de kwaliteit van de accu's.
In de 1e finale werd ik 2e omdat mijn directe concurrent op startplek 2een foutje maakte en daarmee veel tijd verloor. In de 2e finale kwamen de nr1 en nr 2 met elkaar in aanraking waardoor ik de leiding kon nemen. De nr1 had geen snelheid en bleek dat zijn sensorkabel los was. Mijn accu was best goed want ik kon wegrijden bij mijn concurrent die later meer snelheid vond en langzaam dichterbij kwam, met 0.45 sec verschil wist ik de race te winnen. De 3e finale maakte ik een foutje en kon dat niet goed maken en werd 4e. Doet er niet toe2 finales tellen en werd ik 2e overall.
Ik heb nog even snel de finale die ik won van de webcam getrokken want iedere dach wordt er een nieuwe stream aangemaakt.
De nr1 rijder was vorig jaar Europees kampioen en is dus een klasse apart door met gemak tot een seconde sneller per ronde te rijden.
Ter info, in de fronti klasse rijdt iedereen met dezelfde spec regelaar met een toerenbegrenzer op 17.500 toeren, met een dezelfde motor met een vaste timing, een vaste tandwielverhouding en dezelfde banden. Het komt dus echt aan op de rijkunsten en afstelkunsten van de rijder en ook een klein beetje de kwaliteit van de accu's.
In de 1e finale werd ik 2e omdat mijn directe concurrent op startplek 2een foutje maakte en daarmee veel tijd verloor. In de 2e finale kwamen de nr1 en nr 2 met elkaar in aanraking waardoor ik de leiding kon nemen. De nr1 had geen snelheid en bleek dat zijn sensorkabel los was. Mijn accu was best goed want ik kon wegrijden bij mijn concurrent die later meer snelheid vond en langzaam dichterbij kwam, met 0.45 sec verschil wist ik de race te winnen. De 3e finale maakte ik een foutje en kon dat niet goed maken en werd 4e. Doet er niet toe2 finales tellen en werd ik 2e overall.
Ik heb nog even snel de finale die ik won van de webcam getrokken want iedere dach wordt er een nieuwe stream aangemaakt.
Afgelopen weekend was er de NK 1:8 op de MACH, voor mij ook weer lekker dichtbij en hoewel ik geen NK licentie heb maar wel lid ben van een bij de NOMAC aangesloten vereniging mag ik 2 NK wedstrijden mee rijden. Helaas was het nat....
Zaterdag even aan de auto gesleuteld, andere tandwielen erop en een andere motor. Daarna even 2 tankjes gereden op mijn eigen oude banden. Auto en motor liepen goed dus niets meer aan doen. Die avond bleek op Myrcm (tijdwaarneming) dat ze de training computer hadden aangezet dat de 3 snelste opeenvolgende rondes meet. Ik bleek in mijn klasse de snelste te zijn.
En heel eerlijk, de oude bandjes waren niet optimaal meer en weet ook dat de handout banden op de zondag vers zijn en een betere grip geven. Dus dit was niet slecht.
Zondag was het nat. We besloten de 1e heat te rijden want er viel geen regen en er waren geen plassen op de baan wat dan nog een ideale situatie is om fatsoenlijk rondjes te rijden. In een koffer die amper open gaat heb ik al mijn speciale banden en dus ook de zgn full wet regenbanden. Zo zag mijn kwalificatie eruit waarmee ik uiteindelijk een 2e tijd had. Met 1 foutje minder had ik pole want het scheelde op de 4 minuten maar 3 seconden.Helaas in de finale hadden we een opdrogende baan wat dan tricky kan worden als de voorbanden het droge raken en de achterbanden nog op nat zitten. Zo maakte ik een spin een plas in. Snel motor starten, al het water even eruit laten spugen en de motor op temp brengen om weer door te gaan. 10 ronden later kreeg ik storing, bleek toch een paar druppels water bij de ontvanger gekomen te zijn dus stoppen.... Uiteindelijk 7e geworden.
O ja, mijn broer vond het nodig om mijn pitfoto op Facebook met een AI aan te passen:
Zaterdag even aan de auto gesleuteld, andere tandwielen erop en een andere motor. Daarna even 2 tankjes gereden op mijn eigen oude banden. Auto en motor liepen goed dus niets meer aan doen. Die avond bleek op Myrcm (tijdwaarneming) dat ze de training computer hadden aangezet dat de 3 snelste opeenvolgende rondes meet. Ik bleek in mijn klasse de snelste te zijn.
En heel eerlijk, de oude bandjes waren niet optimaal meer en weet ook dat de handout banden op de zondag vers zijn en een betere grip geven. Dus dit was niet slecht.
Zondag was het nat. We besloten de 1e heat te rijden want er viel geen regen en er waren geen plassen op de baan wat dan nog een ideale situatie is om fatsoenlijk rondjes te rijden. In een koffer die amper open gaat heb ik al mijn speciale banden en dus ook de zgn full wet regenbanden. Zo zag mijn kwalificatie eruit waarmee ik uiteindelijk een 2e tijd had. Met 1 foutje minder had ik pole want het scheelde op de 4 minuten maar 3 seconden.Helaas in de finale hadden we een opdrogende baan wat dan tricky kan worden als de voorbanden het droge raken en de achterbanden nog op nat zitten. Zo maakte ik een spin een plas in. Snel motor starten, al het water even eruit laten spugen en de motor op temp brengen om weer door te gaan. 10 ronden later kreeg ik storing, bleek toch een paar druppels water bij de ontvanger gekomen te zijn dus stoppen.... Uiteindelijk 7e geworden.
O ja, mijn broer vond het nodig om mijn pitfoto op Facebook met een AI aan te passen:
Help... Ik zit me, na het kopen van een 30 euro speelgoedwagentje, eens te verdiepen in een grotere en betere.
Dan kom je al snel de mjx 16218 tegen.
En meteen een probleem. Ik zie op hun eigen website deze foto:

Ik zie op die batterij li-ion staan, en 15C. Dus dat lijkt me een li-ion batterij.
Maar als ik dan op https://wetronic.nl/mjx-1...nl?sort=p.price&order=ASC kijk om hem aan te schaffen, dan hebben ze het daar over een lipo accu.
Wat zit er nu in die wagen?? 🤯
Dan kom je al snel de mjx 16218 tegen.
En meteen een probleem. Ik zie op hun eigen website deze foto:

Ik zie op die batterij li-ion staan, en 15C. Dus dat lijkt me een li-ion batterij.
Maar als ik dan op https://wetronic.nl/mjx-1...nl?sort=p.price&order=ASC kijk om hem aan te schaffen, dan hebben ze het daar over een lipo accu.
Wat zit er nu in die wagen?? 🤯
Misschien eens vragen bij de winkel?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik dacht dat Li-ion een soort Lipo is. 15C is overigens wel heel erg karig.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
2000mAh met 15C staat voor 30A en dat kan wel kloppen, veel zgn high current 18650 cellen zijn met 30A continu (!!!!) specs en zelfs meer te vinden. En voor een 1:16/1:18 auto'tje kan dat prima. De C-waarde bij LiPo's zijn veelal niet meer dan een burst waarde en ligt de continu waarde veel lager.
Maar LiPo en Li-Ion werken hetzelfde, LiPo kan alleen wat makkelijker meer leveren maar blijken in de praktijk ook minder stabiel en gevoeliger als je ze onjuist gebruikt.
Maar LiPo en Li-Ion werken hetzelfde, LiPo kan alleen wat makkelijker meer leveren maar blijken in de praktijk ook minder stabiel en gevoeliger als je ze onjuist gebruikt.
Ja, gezien het doel (de lokale kleine), is een grote burst ook helemaal niet nodig hier.memphis schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:13:
2000mAh met 15C staat voor 30A en dat kan wel kloppen, veel zgn high current 18650 cellen zijn met 30A continu (!!!!) specs en zelfs meer te vinden. En voor een 1:16/1:18 auto'tje kan dat prima. De C-waarde bij LiPo's zijn veelal niet meer dan een burst waarde en ligt de continu waarde veel lager.
En die minder stabielheid en waarschuwingen over brandgevaar en gedoe met oplaadzakjes zijn de reden dat ik bewust geen lipo wilMaar LiPo en Li-Ion werken hetzelfde, LiPo kan alleen wat makkelijker meer leveren maar blijken in de praktijk ook minder stabiel en gevoeliger als je ze onjuist gebruikt.
Mwah, inweze zijn het maar kleine dingen zoals als je de accu een langere tijd niet gebruikt deze in "storage" wegleggen en voor de veiligheid laden en bewaren in een zak. En dan zoiets als die extreem bol staat deze buiten in een bloempot met een weerstand of lamp leeg trekken en dan wegbrengen. Overigens met vapers zijn er ook genoeg accu-ploffingen met Li-Ion bekend, meestal komt het dat mensen te goedkope accu's kopen met een te lage spec dat de hoge stroom van de interne gloeier kwetsbaar voor de accu is.42erik schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:52:
En die minder stabielheid en waarschuwingen over brandgevaar en gedoe met oplaadzakjes zijn de reden dat ik bewust geen lipo wil
Oh, ik weet dat het meevalt, maar ik wil het juist ook door de kleine maten doen. Dus dan is li-ion wat handiger en veiliger. Zeker omdat ik lipo niet nodig heb, op li-ion gaat ie hard zat. Als ze ouder is kunnen we dan nog overstappen op lipo, maar dat zien we dan wel weermemphis schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:33:
[...]
Mwah, inweze zijn het maar kleine dingen zoals als je de accu een langere tijd niet gebruikt deze in "storage" wegleggen en voor de veiligheid laden en bewaren in een zak. En dan zoiets als die extreem bol staat deze buiten in een bloempot met een weerstand of lamp leeg trekken en dan wegbrengen. Overigens met vapers zijn er ook genoeg accu-ploffingen met Li-Ion bekend, meestal komt het dat mensen te goedkope accu's kopen met een te lage spec dat de hoge stroom van de interne gloeier kwetsbaar voor de accu is.
Snap alleen nog steeds niet wat die zak precies doet, technisch gezien. Die zal geen explosie/brand omsluiten lijkt me...
Dank voor het meedenken!
[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 01-09-2026 18:01 ]
De zak is van een brandwerend materiaal. Het zal de grote steekvlam zeker tegenhouden waardoor omliggende brandbare producten buiten schot blijven en het zal even duren voordat de brand er doorheen komt, meestal is de accu al uitgebrand. De schade zal dan met een grote kans beperkt worden tot alleen een donkere brandplek op je bureau.
En als je over het internet gaat kijken zal je genoeg reacties vinden dat een zak onzin is en dus niet nodig is omdat er bij hun nog nooit een accu in brand is gevlogen. Daar gaat het niet om en waarschijnlijk zal jij ook geen probleem ondervinden. Je moet alleen die ene keer dat het wel bij je kan gebeuren voor zijn want de schade kan groot zijn.
Zie bv hier tijdens een race https://www.facebook.com/FenixRacingOriginal/videos/1481494465845560
En: https://www.facebook.com/epicflightfilms/videos/10156406358119861
En als je over het internet gaat kijken zal je genoeg reacties vinden dat een zak onzin is en dus niet nodig is omdat er bij hun nog nooit een accu in brand is gevlogen. Daar gaat het niet om en waarschijnlijk zal jij ook geen probleem ondervinden. Je moet alleen die ene keer dat het wel bij je kan gebeuren voor zijn want de schade kan groot zijn.
Zie bv hier tijdens een race https://www.facebook.com/FenixRacingOriginal/videos/1481494465845560
[ Voor 18% gewijzigd door memphis op 01-09-2026 18:23 ]
Aha, op die manier! Thanks!memphis schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:16:
De zak is van een brandwerend materiaal. Het zal de grote steekvlam zeker tegenhouden waardoor omliggende brandbare producten buiten schot blijven en het zal even duren voordat de brand er doorheen komt, meestal is de accu al uitgebrand. De schade zal dan met een grote kans beperkt worden tot alleen een donkere brandplek op je bureau.
Ik heb inmiddels zo veel lipo's dat ik ze bewaar in een munitiekistje, daar past ook nog precies mijn lader in.
De bouw is begonnen. Tamiya was altijd al een favoriet van mij toen ik nog plastic kitjes bouwde. Het paste altijd perfect met veel detail. Deze kit is helemaal een feest met alle metalen onderdelen die de geest van het origineel, de Kever, bevatten. De liefde voor techniek druipt er van af en de mogelijkheden om 'm in de toekomst nog verder aan te passen, zijn bijna eindeloos.
De bedoeling is om de auto regelmatig te gaan gebruiken. Ik ben nogal een pietje precies als het om spuitwerk gaat, maar deze Kever zou zo maar eens een onbedoelde koprol kunnen maken. Het idee is om 'm gelijk te weatheren, wat mattig maken, verweerde verf, wellicht een of meedere plaatdelen in een afwijkende kleur (zogenaamd vervangend plaatwerk na schade). Ik kan me er helemaal op uitleven!
:strip_exif()/f/image/xHOpqWvhgg1tcr6huLRhXypa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zljtZW9hdPyN62bCdfpGOVXv.jpg?f=fotoalbum_large)
De bedoeling is om de auto regelmatig te gaan gebruiken. Ik ben nogal een pietje precies als het om spuitwerk gaat, maar deze Kever zou zo maar eens een onbedoelde koprol kunnen maken. Het idee is om 'm gelijk te weatheren, wat mattig maken, verweerde verf, wellicht een of meedere plaatdelen in een afwijkende kleur (zogenaamd vervangend plaatwerk na schade). Ik kan me er helemaal op uitleven!
:strip_exif()/f/image/xHOpqWvhgg1tcr6huLRhXypa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zljtZW9hdPyN62bCdfpGOVXv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is echt een heel goed idee!-tom-562 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 09:30:
Ik heb inmiddels zo veel lipo's dat ik ze bewaar in een munitiekistje, daar past ook nog precies mijn lader in.
Ik bewaar LiPo's in een munitiekist, als ik naar circuits ga, doe ik ze in een LiPo bag (max per 2).
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ik heb een 4S LiPo 5000mAh met maar 9 cycles er op die vorige week ineens ging puffen en de folie was gescheurd. Probeer hem in te leveren voor garantie bij Monster Hopups (Duitsland), maar tot nu toe geen reactie van de klantenservice.memphis schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:13:
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ze dienen gewoon garantie te geven maar terugsturen van de accu is ondoenbaar gezien de veiligheid. Een foto maken van je factuur met de accu samen in 1 beeld en ze nog eens op de garantie wijzen. En anders even een Duitse consumentenorganisatie opzoeken en die tussen de regels even noemen.Bob Popcorn schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:46:
[...]
Ik heb een 4S LiPo 5000mAh met maar 9 cycles er op die vorige week ineens ging puffen en de folie was gescheurd. Probeer hem in te leveren voor garantie bij Monster Hopups (Duitsland), maar tot nu toe geen reactie van de klantenservice.
Maar ja, dat is dus het nadeel als je over de grens wat koopt, je stapt niet even makkelijk in je auto en trekt zo'n verkoper aan zijn stropdas over de toonbank.
Nee klopt, en dat terwijl ik ~20 min bij WeTronic vandaan woon. Auto was alleen 150 euro goedkoper, en de accu's 20 euro per stuk goedkoper, bij de oosterbuurtjes, dat vond ik wel een te groot verschil om lokaal te kopenmemphis schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:16:
[...]
Ze dienen gewoon garantie te geven maar terugsturen van de accu is ondoenbaar gezien de veiligheid. Een foto maken van je factuur met de accu samen in 1 beeld en ze nog eens op de garantie wijzen. En anders even een Duitse consumentenorganisatie opzoeken en die tussen de regels even noemen.
Maar ja, dat is dus het nadeel als je over de grens wat koopt, je stapt niet even makkelijk in je auto en trekt zo'n verkoper aan zijn stropdas over de toonbank.
De winst die snel weg slinkt als je nu een verse accu moet gaan kopen.......Bob Popcorn schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:44:
[...]
Nee klopt, en dat terwijl ik ~20 min bij WeTronic vandaan woon. Auto was alleen 150 euro goedkoper, en de accu's 20 euro per stuk goedkoper, bij de oosterbuurtjes, dat vond ik wel een te groot verschil om lokaal te kopen
Die zijn gelukkig wel wat goedkoper dan 190 euro, maar iddmemphis schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:07:
[...]
De winst die snel weg slinkt als je nu een verse accu moet gaan kopen.......
Wellicht kan me hier iemand adviseren.
Mijn zoontje van 8 is binnenkort jarig. Ik heb al in het verleden naar een TRAXXER VXL 4x4 gekeken 2de hands maar nooit aan gedurfd omdat ik er geen verstand van heb en ik dus niet weet waar ik op moet letten.
Nu wil ik hem een nieuwe kopen maar de prijs is me eigenlijk iets te gortig.
https://www.toprc.nl/traxxas-rustler-4x4-vxl-ultimate-blauw.html
2de hands iets kopen voor de verjaardag is eigenlijk niet zo leuk (alhoewel ik twijfel of het hem boeit).
Is er iets vergelijkbaars maar goedkoper? Een maat van me heeft me dit merk en type geadviseerd.
Mijn zoontje van 8 is binnenkort jarig. Ik heb al in het verleden naar een TRAXXER VXL 4x4 gekeken 2de hands maar nooit aan gedurfd omdat ik er geen verstand van heb en ik dus niet weet waar ik op moet letten.
2de hands iets kopen voor de verjaardag is eigenlijk niet zo leuk (alhoewel ik twijfel of het hem boeit).
Is er iets vergelijkbaars maar goedkoper? Een maat van me heeft me dit merk en type geadviseerd.
LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Zou je iemand van 8 jaar zo'n grote auto met brushless geweld willen geven?
Dat gaat geheid veel schade aan de auto en andere objecten in de straat opleveren.
Dat gaat geheid veel schade aan de auto en andere objecten in de straat opleveren.
Zoiets laat je niet los op de straat tot hij ermee kan omgaan. Daarbij is mijn vraag niet of ik iemand van 8 dit type auto moet gevenmemphis schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:27:
Zou je iemand van 8 jaar zo'n grote auto met brushless geweld willen geven?
Nee klopt, maar toch..... Je moest eens weten hoeveel Traxxas XO-1 na hun 1e rit direct in de vuilnis belanden. Mensen zonder enige ervaring met een RC auto hebben al moeite met een standaard brushed RTR auto'tje, dan moet je niet aan een monster beginnen dat standaard 100km/u haalt en na het unlocken met een iPhone 160km/u. Die auto die je aangeeft gaat ook met gemak 70km/u. Je kunt er als ouder bij zijn maar 1x het gas vol aanknijpen en hij knalt ergens tegenaan, ik geloof wel dat die dingen iets van een trainingsstand hebben....
Als de prijs je niet aan staat dan samen met de risico's lijkt mij het een verstandige keuze om niet op dat advies in te gaan.
Snuffel gewoon eens rond bij diverse winkels. Arrma, Carson, Tamiya maar ook goedkopere modellen van Traxxas zijn populair en goed ondersteund.
Als de prijs je niet aan staat dan samen met de risico's lijkt mij het een verstandige keuze om niet op dat advies in te gaan.
Snuffel gewoon eens rond bij diverse winkels. Arrma, Carson, Tamiya maar ook goedkopere modellen van Traxxas zijn populair en goed ondersteund.
kromme schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:23:
Mijn zoontje van 8 is binnenkort jarig.
Voor mij zoon van toen 6 ben ik toen begonnen met een 2e hands Stampede (2wd en brushed). Die heb ik ruim van te voren van marktplaats geplukt en opgeknapt. We zijn toen begonnen met de trainingsstand van 15 tot 20km/u dat was voor toen genoeg. Na een jaar op de snelle stand en weer een jaar later een een brushless setje er in. Nu is die auto goed voor ongeveer 50 km/u. Voor in de straat, parkje of in het bos enz. is dat een leuke snelheid en hoeft het ook echt niet veel sneller.2de hands iets kopen voor de verjaardag is eigenlijk niet zo leuk (alhoewel ik twijfel of het hem boeit).
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ik weet dat dat geen populair standpunt meer is, maar mijn zoon heeft indertijd jaren plezier gehad van zijn brushed Traxxas Rustler 2WD. Als je toch niet op een circuit rijdt, is het wat makkelijker uitschuiven van een 2WD ten opzichte van een 4WD eerder cool dan vervelend en het spaart kosten als ze ergens tegen rijden dat je gewoon twee draagarmen en niet ook nog een heel stuk aandrijving raakt. En die brushed Rustlers zijn echt niet traag.
Ik zou dit niet aan een jongen van 8 geven. Dan is een reguliere Rustler 2WD eigenlijk al net zo leuk, het blijft ook allemaal veel langer heel. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo'n goed advies van die maat van je.kromme schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:23:
Ik zou eerder (jaja, daar is 'ie weer) voor een Arrma Granite Grom gaan ofzo, of een Arrma Gorgon (als het wat groter moet zijn). Of een Rustler 2WD. Dat is voor zo'n jochie net zo leuk en ook een stuk minder gevaarlijk.
Mijn zoontje (7 jaar) mag wel eens met mijn Mojave Grom BLX op 3S, maar dat gaat eigenlijk echt al veel te hard (dat gaat zo'n 85km/h), ik zet 'm daarom altijd op 50%. En hij heeft dan al een jaar of 3 RC ervaring.
Zoiets is ook gewoon heel leuk, als ik de Granite Grom (brushed) van mijn zoontje pak, denk ik elke keer 'eigenlijk is dit ook gewoon helemaal prima'indigo79 schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:45:
Ik weet dat dat geen populair standpunt meer is, maar mijn zoon heeft indertijd jaren plezier gehad van zijn brushed Traxxas Rustler 2WD. Als je toch niet op een circuit rijdt, is het wat makkelijker uitschuiven van een 2WD ten opzichte van een 4WD eerder cool dan vervelend en het spaart kosten als ze ergens tegen rijden dat je gewoon twee draagarmen en niet ook nog een heel stuk aandrijving raakt. En die brushed Rustlers zijn echt niet traag.
[ Voor 22% gewijzigd door -tom-562 op 07-09-2026 12:08 ]
Zoals velen zeggen, kijk lekker naar een Mojave Grom of een Granite ofzo. Niet zoveel massa (= minder schade aan de omgeving) en gaat niet zo hard. Ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje op volle snelheid iemand aan rijdt met de Mojave 4Skromme schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:23:
Ik heb die kleine Mojave van mij al eens tegen mijn enkels gehad, dat was nog niet eens op volle snelheid. Dat voel je wel kan ik zeggenBob Popcorn schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:15:
[...]
Zoals velen zeggen, kijk lekker naar een Mojave Grom of een Granite ofzo. Niet zoveel massa (= minder schade aan de omgeving) en gaat niet zo hard. Ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje op volle snelheid iemand aan rijdt met de Mojave 4S
En die zijn er ook in hetzelfde formaat? 1/10?
Een beetje eigen onderzoek mag best wel. Hier de huidige Arrma collectie: https://www.horizonhobby.com/arrma/kromme schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:19:
Nee, kleiner. Moet je je voorstellen als je met een 1:10 met 50+ tegen een paar (kinder)enkels aan rijdtkromme schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:19:
Een Grom is 1:16/1:18 (de Grom is de "kleine" serie van de Arrma auto's)
[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 07-09-2026 21:51 ]
1/16 en de volgende stap is 1/8kromme schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:19:
Als je een 1:10 versie wilt, kijk dan naar de Traxxas Slash. Komt in een brushed versie en een brushless versie.
https://www.toprc.nl/en/t...r-short-course-red-x.html
https://www.toprc.nl/en/t...r-short-course-red-x.html
Ik heb nu zoveel modellen en wagens gezien.zie doorde bomen het bos niet meer.
Is dit wellicht iets? Of is dit iets voor "2 zomers". Wil namelijk wel wat goeds kopen.
Toemen
Of kan ik beter voor onderstaande gaan? En klop het wat ik zo linkenrechts gevonden heb wat erbij hoort?
Auto: Arrma 1/10 Granite Mega 665 4X4 RTR (Oranje) € 159,00
Accu: TRC Lipo 60c 7,4 volt 5500mah met EC5 stekker € 31,95
Adapter: Spektrum Adapter: IC3 Battery / IC5 Device € 9,99
Lader: TopRC Rapid 80 - AC/DC Balans Lader (80W) € 54,95
Laadzak: TRC lipo laadzak (18x23cm) € 12,95
Is dit wellicht iets? Of is dit iets voor "2 zomers". Wil namelijk wel wat goeds kopen.
Toemen
Of kan ik beter voor onderstaande gaan? En klop het wat ik zo linkenrechts gevonden heb wat erbij hoort?
[ Voor 55% gewijzigd door kromme op 13-09-2026 13:16 ]
Je hebt de twee winkels gevonden waar ik met een hele grote boog omheen zou lopen.kromme schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:42:
Toemen
Kijk eens bij Wetronic. En ga sowieso voor de Arrma van die twee opties. Betere onderdelenvoorziening.
Die Arrma is een goede keuze.
Qua laders zou je ook op marktplaats kunnen kijken. Ik heb voor weinig (2 tientjes ofzo) een hele uitgebreide lader gekocht met waarmee ik zo ongeveer alle soorten accu's mee kan laden. Grote lipo's heb ik van AliExpress/Amazon , scheelt ook een hoop geld (net zoals verloopkabeltjes).
:strip_exif()/f/image/I7HPsvU0RpSAZJvWcAYdiTTQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker met de Mojave over strand jagen op Texel, alleen dat clipless body design is wel echt kak met al dat zand
Qua laders zou je ook op marktplaats kunnen kijken. Ik heb voor weinig (2 tientjes ofzo) een hele uitgebreide lader gekocht met waarmee ik zo ongeveer alle soorten accu's mee kan laden. Grote lipo's heb ik van AliExpress/Amazon , scheelt ook een hoop geld (net zoals verloopkabeltjes).
:strip_exif()/f/image/I7HPsvU0RpSAZJvWcAYdiTTQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker met de Mojave over strand jagen op Texel, alleen dat clipless body design is wel echt kak met al dat zand
[ Voor 43% gewijzigd door -tom-562 op 13-09-2026 15:16 ]
en waarom niet in die winkel,scheelt namelijk wel heel wat met de prijs. Ik heb er namelijk 0 verstand van.Ruud schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:52:
[...]
Je hebt de twee winkels gevonden waar ik met een hele grote boog omheen zou lopen.
Kijk eens bij Wetronic. En ga sowieso voor de Arrma van die twee opties. Betere onderdelenvoorziening.
[ Voor 9% gewijzigd door kromme op 13-09-2026 15:25 ]
Bij 0 verstand zou ik eerst een winkel in de buurt opzoeken waar je naar binnen kunt lopen. Niet alleen voor de service na de aanschaf maar ook voor een aankoop advies. Je kunt de producten bekijken, voelen etc.kromme schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:19:
[...]
en waarom niet in die winkel,scheelt namelijk wel heel wat met de prijs. Ik heb er namelijk 0 verstand van.
Ik weet niet wat er bij jou in de buurt is maar gezien je woonplaats in je profiel denk ik dat Shamrock prima te doen is https://shamrock-modelbouw.nl/Producten/Auto-s/
Als je problemen hebt is het dan ook veel makkelijker dat je effe weer de winkel in kunt lopen. Dit soort auto's zijn geen Nikko's die max 10km per uur rijden en je vol gas overal regen aan kunt rijden.
Mijn vraag is wat er mis is met die 2 winkeles? En waarom bv shamrock dan niet. Los van het feit dat die weinig Arrma hebben zie ik.memphis schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:49:
[...]
Bij 0 verstand zou ik eerst een winkel in de buurt opzoeken waar je naar binnen kunt lopen. Niet alleen voor de service na de aanschaf maar ook voor een aankoop advies. Je kunt de producten bekijken, voelen etc.
Ik weet niet wat er bij jou in de buurt is maar gezien je woonplaats in je profiel denk ik dat Shamrock prima te doen is https://shamrock-modelbouw.nl/Producten/Auto-s/
Als je problemen hebt is het dan ook veel makkelijker dat je effe weer de winkel in kunt lopen. Dit soort auto's zijn geen Nikko's die max 10km per uur rijden en je vol gas overal regen aan kunt rijden.
Zelfde vraag voor mijn zoon van 8.
Is een Overmax X-shard een beetje een leuke instapper? We hebben nu iets van Nikkor Fire nogwattes van 40e maar die is een paar keer te veel met de wielen binnenshuis ergens tegenaan geknalt en nu stuurt het rechterwiel niet meer.
Repareren lijkt kansloos, want ik kan amper onderdelen vinden en krijg dat voorstuk ook niet goed open.
Deze Overmax zou voor buiten zijn. Is wel brushed, maar om nu meteen 120+ uit tegeven vind ik wel wat voor zo'n jochie
https://www.bol.com/nl/nl/p/overmax-x-shard-rc-auto-rc-car-monster-truck-4x4-metalen-aandrijving-tot-30-km-u-led-verlichting-off-road-ipx4-bereik-90-m-1-16-rtr-set-20-min-rijtijd-onafhankelijke-vering-vanaf-8-jaar/9300000287728503/
Is een Overmax X-shard een beetje een leuke instapper? We hebben nu iets van Nikkor Fire nogwattes van 40e maar die is een paar keer te veel met de wielen binnenshuis ergens tegenaan geknalt en nu stuurt het rechterwiel niet meer.
Repareren lijkt kansloos, want ik kan amper onderdelen vinden en krijg dat voorstuk ook niet goed open.
Deze Overmax zou voor buiten zijn. Is wel brushed, maar om nu meteen 120+ uit tegeven vind ik wel wat voor zo'n jochie
https://www.bol.com/nl/nl/p/overmax-x-shard-rc-auto-rc-car-monster-truck-4x4-metalen-aandrijving-tot-30-km-u-led-verlichting-off-road-ipx4-bereik-90-m-1-16-rtr-set-20-min-rijtijd-onafhankelijke-vering-vanaf-8-jaar/9300000287728503/
Krijg je daar wel goed onderdelen voor gevonden?FireAge schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:15:
Zelfde vraag voor mijn zoon van 8.
Nee dat denk ik niet.MarkyB schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:55:
[...]
Krijg je daar wel goed onderdelen voor gevonden?
Zit 2 jaar garantie op, maar ik zie nergens onderdelen die ik kan kopen.
Is er een merk waar wel onderdelen voor zijn waar je ruim onder de 100 euro blijft. Of is dat kansloos?
Wat de anderen tegen TopRC hebben moeten hun maar uitleggen. Toemen staat bekend om het slecht leveren en een nog slechtere klantenservice. En staar niet al te blind op alleen Arrma, Traxxas en HPI staan zo'n beetje op gelijke hoogte qua populariteit en kwaliteit.kromme schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:13:
[...]
Mijn vraag is wat er mis is met die 2 winkeles? En waarom bv shamrock dan niet. Los van het feit dat die weinig Arrma hebben zie ik.
Manual praat niet eens over spare parts: https://www.manualslib.co...ermax-X-Shard.html#manualFireAge schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:01:
[...]
Nee dat denk ik niet.
Zit 2 jaar garantie op, maar ik zie nergens onderdelen die ik kan kopen.
Is er een merk waar wel onderdelen voor zijn waar je ruim onder de 100 euro blijft. Of is dat kansloos?
Gezien de prijs is die ook bedoeld om er mee te rijden en later weg te gooien, zeker bij schade zal garantie lastig worden. Daartegen voor die prijs een prima kennismaking met de hobby.
Toemen is een dozenschuiver, voorraad klopt van geen kant en tijdens de verkoop is alles mogelijk. Aftersales is ineens een stuk lastiger en dan ben je aan hun chaos overgelaten. Bron: eigen ervaring.kromme schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:19:
[...]
en waarom niet in die winkel,scheelt namelijk wel heel wat met de prijs. Ik heb er namelijk 0 verstand van.
Dat was al toen Peter Toemen nog in Den Bosch zat en de huidige, jongere generatie heeft het goed geleerd daar... Als je er binnenloopt voor een onderdeel of potje verf is het prima hoor. Maar veel meer zou ik er niet kopen.
TopRC is nog erger zelfs. Die gedragen zich exact hetzelfde maar houden zich daarnaast ook niet aan de wet en doen loze beloftes of reageren gewoon helemaal niet. En nee, dat ligt niet aan mijn houding, ik ben echt een extreem makkelijke klant. Bron: eigen ervaring.
Wil je het daar toch kopen, gewoon doen, maar zorg dat je alles was kapot kan op voorraad hebt liggen. Je bent zomaar maanden aan het wachten op de afhandeling van een garantiegeval.
Wetronic heb ik betere ervaringen mee, Shamrock ken ik qua naam maar heb ik geen ervaring mee. Daarom raad ik ze niet aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 13-09-2026 18:56 ]
Shamrock is 1 van de oudste modelbouwwinkels in Nederland, net als Quartel. Niet kennen dus niet aanraden klinkt een beetje vreemd hoewel ik hun service vandaag de dag niet ken. Heel eerlijk heb ik moeite met Wetronic, ik ken zijn service niet maar ik heb wat tegen zijn gespam. Nooit zaken met hem gedaan maar kreeg wel mails over zijn plannen van meerdere circuits. Niet alleen in de mail maar ook op diverse forums, facebook groepen etc gewoon spammen. Als mod op het modelbouwforum heb ik ook wat posts daarover moeten verwijderen terwijl hij als vaste user op dat forum wel degelijk de spelregels weet.Ruud schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:55:
Wetronic heb ik betere ervaringen mee, Shamrock ken ik qua naam maar heb ik geen ervaring mee. Daarom raad ik ze niet aan.
Ik ken de naam Shamrock nog uit de Peter Toemen-tijd toen je elk jaar het Toemen-boekje op de mat kreeg. Maar het lijkt me logisch dat ik iets niet aanraad als ik er geen ervaring mee heb? Daar is toch weinig vreemds aan? Of ik lees je opmerking verkeerd, dat kan ook.memphis schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:11:
[...]
Shamrock is 1 van de oudste modelbouwwinkels in Nederland, net als Quartel. Niet kennen dus niet aanraden klinkt een beetje vreemd hoewel ik hun service vandaag de dag niet ken.
Ik heb zelf een SC116 MAX (brushless) en een SC116 Pro (brushed) voor mijn zoontje. De aandrijfassen van de goedkopere brushed Pro zijn plastic. Die gingen dus kapot.
Meteen maar metalen gekocht, nu blijkt dat toch vrij precies te zijn qua maatvoering. Op Ali wordt er veel geadverteerd met onderdelen van de Pro en Max die gelijk zijn. Voor de aandrijfassen in iedergeval niet het geval.
Later opnieuw besteld bij een andere shop met alleen de beschrijving voor de Pro, die paste wel.
Viel mij trouwens op hoeveel duurder het spul is geworden. Waar ik niet heel lang terug nog 67 euro voor de Max betaalde zag ik hem nu eigenlijk niet meer onder de 100.
Blijf mij overigens verbazen van de duurzaamheid van het spul. Het heeft al flinke klappen te voorduren. Op de camping zijn ze weer veel gebruikt.
Meteen maar metalen gekocht, nu blijkt dat toch vrij precies te zijn qua maatvoering. Op Ali wordt er veel geadverteerd met onderdelen van de Pro en Max die gelijk zijn. Voor de aandrijfassen in iedergeval niet het geval.
Later opnieuw besteld bij een andere shop met alleen de beschrijving voor de Pro, die paste wel.
Viel mij trouwens op hoeveel duurder het spul is geworden. Waar ik niet heel lang terug nog 67 euro voor de Max betaalde zag ik hem nu eigenlijk niet meer onder de 100.
Blijf mij overigens verbazen van de duurzaamheid van het spul. Het heeft al flinke klappen te voorduren. Op de camping zijn ze weer veel gebruikt.
[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 13-09-2026 20:10 ]
Vroemt met EV | 13.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Je schreef duidelijk dat je ze vanwege de onbekendheid niet zou aanraden. Dat is best een harde statement, je had het ook voorzichtiger (en dus correcter) kunnen uitdrukken dat je niet weet hoe hun service is. Met jouw gedachte zou je zowat alle andere winkels die je niet kent afraden, dat zijn er nogal wat....Ruud schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:56:
[...]
Ik ken de naam Shamrock nog uit de Peter Toemen-tijd toen je elk jaar het Toemen-boekje op de mat kreeg. Maar het lijkt me logisch dat ik iets niet aanraad als ik er geen ervaring mee heb? Daar is toch weinig vreemds aan? Of ik lees je opmerking verkeerd, dat kan ook.
Ik ben al sinds 2003 lid van het MBF en sinds 2013 moderator en heb heel wat gepraat over winkels voorbij zien komen ook al staat het forum dat niet toe, meestal is dat alleen over slechte ervaringen en daar is Shamrock nooit in voorbij gekomen.
Nu begrijp ik het. Laat ik voor de rest van de lezers een ding duidelijk maken. Ik raad Shamrock niet aan omdat ik er geen ervaring mee heb. Dat staat in mijn post en dat is iets anders dan afraden.memphis schreef op zondag 13 september 2026 @ 23:02:
[...]
Je schreef duidelijk dat je ze vanwege de onbekendheid niet zou aanraden. Dat is best een harde statement, je had het ook voorzichtiger (en dus correcter) kunnen uitdrukken dat je niet weet hoe hun service is. Met jouw gedachte zou je zowat alle andere winkels die je niet kent afraden, dat zijn er nogal wat....
Ik ben al sinds 2003 lid van het MBF en sinds 2013 moderator en heb heel wat gepraat over winkels voorbij zien komen ook al staat het forum dat niet toe, meestal is dat alleen over slechte ervaringen en daar is Shamrock nooit in voorbij gekomen.
Hier ook, ik rijd al anderhalf jaar rond met een scy 16101 pro (zelfde auto maar bij scy is de pro de variant met de brushless motor) en heb een doos vol met reserve onderdelen klaar staan: aandrijf asjes, draag armen, steering cups, cups voor achter, differentieel voor en achter, servo, stuur inrichting etc. Maar er gaat niets stuk tot nu toe. Ja de wielen slijten, maar ook die staan reserve.revolution-nl schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:09:
Ik heb zelf een SC116 MAX (brushless) en een SC116 Pro (brushed) voor mijn zoontje. De aandrijfassen van de goedkopere brushed Pro zijn plastic. Die gingen dus kapot.
Ik had eigenlijk dit ding gekocht als instapper om te kijken of het wat is zonder een vermogen uit te geven en daarna wat beters te kopen maar dit bevalt zo goed dat ik het wel prima vind zo. Het is een hobby, geen competitie. Als ik iets zou willen veranderen: een flink groter model met een aandrijving die stiller is en niet “ratelt”. Eén van de beste aankopen van ali
Inmiddels netjes reactie gekregen, en zij wilde zelf geen vervanger sturen omdat de accu duidelijk gebruikt was (duh), maar Gens Ace wilde zelf wel de accu vervangen dus die komt nu vanuit voorraad naar mij toe. Puntje weer voor het aanschaffen van goede A merk LiPo's!memphis schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:16:
[...]
Ze dienen gewoon garantie te geven maar terugsturen van de accu is ondoenbaar gezien de veiligheid. Een foto maken van je factuur met de accu samen in 1 beeld en ze nog eens op de garantie wijzen. En anders even een Duitse consumentenorganisatie opzoeken en die tussen de regels even noemen.
Huh, als je iets gebruikt hebt is dan de garantie vervallen? Ik weet dat laptopfabrikanten een kortere garantie op accu's geven, veelal 1 jaar ipv 3 jaar. Als de accu net nieuw is mag je gewoon garantie verwachten. Misschien even de winkel alsnog inlichten dat de fabrikant wel garantie geeft en ze voortaan beter mogen reageren.Bob Popcorn schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:07:
[...]
Inmiddels netjes reactie gekregen, en zij wilde zelf geen vervanger sturen omdat de accu duidelijk gebruikt was (duh), maar Gens Ace wilde zelf wel de accu vervangen dus die komt nu vanuit voorraad naar mij toe. Puntje weer voor het aanschaffen van goede A merk LiPo's!
Maar ik zie dat wel vaker dat winkels moeilijk doen over garanties, het betekent namelijk dat ze zelf voor de verdere te maken (verzend) kosten moeten opdraaien en soms daarmee de winstmarge erop verloren gaat.
Ja, na opnieuw lezen wordt de soep wat minder heet gegeten:memphis schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:28:
[...]
Huh, als je iets gebruikt hebt is dan de garantie vervallen? Ik weet dat laptopfabrikanten een kortere garantie op accu's geven, veelal 1 jaar ipv 3 jaar. Als de accu net nieuw is mag je gewoon garantie verwachten. Misschien even de winkel alsnog inlichten dat de fabrikant wel garantie geeft en ze voortaan beter mogen reageren.
Maar ik zie dat wel vaker dat winkels moeilijk doen over garanties, het betekent namelijk dat ze zelf voor de verdere te maken (verzend) kosten moeten opdraaien en soms daarmee de winstmarge erop verloren gaat.
Dus ze konden geen garantie op mijn garantieverzoek gevenHello,
thank you for your reply and the pictures.
Unfortunately, the lipo shows clear signs of usage and some wear.
Therefore, we cannot guarantee if a warranty claim can be succsesful anymore.
However, we forwarded your case to the warranty department of the manufacturer and we will inform you about their reply, as soon as they answered us.
[ Voor 3% gewijzigd door Bob Popcorn op 14-09-2026 12:32 ]
Die eerste is de FTX Tracer Monstertruck wat ook weer een afgeleide is van ...... Hier nu 2 jaar in gebruik door 8 jarige en hij is er nog steeds erg blij mee. Vooral op vakanties moet hij mee, ideaal om vriendjes te makenkromme schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:42:
Toemen
Hiervoor een goedkoop ding gehad wat er best leuk uit zag en deed maar waar je niks aan kon vervangen, die ging dus een keer kapot.
Op die leeftijd gaan er zeker dingen stuk maar die zijn prima zelf te vervangen en soms te upgraden. Paar weken geleden is hij een rear dogbone verloren (
Koop er iig een 2e grotere accu bij. Vermijd alleen lang gras maar dat geldt voor al die auto's van dat formaat.
Alsof het gebruik van een accu in een RC auto geen slijtsporen geeft. Dat moet er niet toe doen, het gaat om het aankoopbewijs. Ik laat dat soort dingen niet gaan, ik zou dan dat antwoord doorsturen naar de fabrikant met misschien een CC naar de winkel met lof over hun service en dat ze hun winkeliers beter mogen opvoeden.Bob Popcorn schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:31:
Dus ze konden geen garantie op mijn garantieverzoek geven
Hij probeerde me in te masseren dat de fabrikant waarschijnlijk niet akkoord zou gaan met het garantiegeval. In principe gaf hij hier geen waardeoordeel over de garantiekwestie. Echter, als ik een doekje over de accu had gehaald was er waarschijnlijk niks aan de hand.memphis schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:46:
[...]
Alsof het gebruik van een accu in een RC auto geen slijtsporen geeft. Dat moet er niet toe doen, het gaat om het aankoopbewijs. Ik laat dat soort dingen niet gaan, ik zou dan dat antwoord doorsturen naar de fabrikant met misschien een CC naar de winkel met lof over hun service en dat ze hun winkeliers beter mogen opvoeden.
Ik heb alleen positieve ervaringen met Shamrock. Goed advies en goede service, ze gaan gerust een een kwartier voor je op zoek naar net dat ene juiste schroefje. In de winkel staat vooral Traxxas uitgestald maar de andere grote merken hebben ze ook. Tav garantie heb ik geen ervaring met ze.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik had het natuurlijk kunnen verwachten, maar ik kom er nu pas achter dat er een RC cars topic is. Mijn zoon wordt binnenkort 11 en hij wil graag een RC auto. Ik heb er echt de ballen verstand van (ik ben sowieso meer een fietser dan een auto-gebruiker
), dus ik ben me gaan inlezen.
Zijn eisen (en ook een beetje die van mij):
Uiteindelijk kwamen we uit op een Blackzon Slyder St Turbo 1:16 4wd 2s Brushless. Voldoet dit volgens de experts een beetje aan wat we zoeken? Of zijn er betere/leukere alternatieven?
Zijn eisen (en ook een beetje die van mij):
- Robuust model
- Niet te snel (30km/u is prima, 80km/u is echt VEEL teveel)
- Geen monster-truck uiterlijk, maar iets dat wat lager op z'n welen staat)
- Budget maximaal € 150, bij voorkeur met een extra accu erbij
Uiteindelijk kwamen we uit op een Blackzon Slyder St Turbo 1:16 4wd 2s Brushless. Voldoet dit volgens de experts een beetje aan wat we zoeken? Of zijn er betere/leukere alternatieven?
[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 14-09-2026 16:38 ]
Arrma Mojave GROM?
https://www.modellbau-ber...-kleine-woestijntruck-rtr
https://www.modellbau-ber...-kleine-woestijntruck-rtr
Beide komen hier vaak langs en prima wagens, ikzelf heb de blackzon, en geeft een hoop plezier, en tot nu toe is alles heel gebleven
(En Quartel is in de buurt, dus dan koop ik liever in de winkel.)
De dempers hebben geen olie, waardoor de achterkant wel eens een beetje wil "whippen" als je door een kuil gaat. Dat zou een upgrade kunnen zijn.
De dempers hebben geen olie, waardoor de achterkant wel eens een beetje wil "whippen" als je door een kuil gaat. Dat zou een upgrade kunnen zijn.
Dank beiden! Quartel is hier ook in de buurt, dus dat vind ik ook wel leuk
Hoewel ik me helemaal kan vinden in je eerdere opmerking dat je geen monstertruck wil, maar juist iets dat lager op de wielen staat wil ik even een zaadje planten.posttoast schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:16:
Dank beiden! Quartel is hier ook in de buurt, dus dat vind ik ook wel leuk
Iets wat hoger op de wielen staat heeft 1 groot voordeel: inzetbaarheid door de grotere bodemspeling. Zelfs een grotere 1:8 buggy is maar beperkt inzetbaar omdat hij gewoon sneller aanloopt op oneffenheden in bijvoorbeeld duinzand.
Het is ook maar net wat voor banden je eronder gooit. Heb je zgn peddle banden kom je wel door het zand heen.Ruud schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:39:
[...]
Hoewel ik me helemaal kan vinden in je eerdere opmerking dat je geen monstertruck wil, maar juist iets dat lager op de wielen staat wil ik even een zaadje planten.
Iets wat hoger op de wielen staat heeft 1 groot voordeel: inzetbaarheid door de grotere bodemspeling. Zelfs een grotere 1:8 buggy is maar beperkt inzetbaar omdat hij gewoon sneller aanloopt op oneffenheden in bijvoorbeeld duinzand.
Ik denk dat als je een hoop geweld aan motor hebt dat het langs de kustlijn op het harde zand veel leuker rijden is.
Maar als je iets lager bij de grond wilt kom je uit bij een buggy, iets zoals de Tamiya Fighter series, Traxxas Rustler of een WLtoys welke in brushed en brushless leverbaar is https://www.rcmotorsports...w#opk-product-description
Ik zou WLtoys nou niet echt robuust noemen. Had met mijn (weliswaar 1:14) model na elke run wel iets dat kapot was. Heb nu een Fighter NXGEN en die is echt stukken beter gebouwd. Maar dat is geen RTR én komt alles bij elkaar ook boven de 150EU uit.memphis schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:57:
[...]
Maar als je iets lager bij de grond wilt kom je uit bij een buggy, iets zoals de Tamiya Fighter series, Traxxas Rustler of een WLtoys welke in brushed en brushless leverbaar is https://www.rcmotorsports...w#opk-product-description
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Idd, ik ben begonnen met een WL-Toys, en eigenlijk was er om de keer rijden wel iets stuk of kromSup4rdurt schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:35:
[...]
Ik zou WLtoys nou niet echt robuust noemen. Had met mijn (weliswaar 1:14) model na elke run wel iets dat kapot was. Heb nu een Fighter NXGEN en die is echt stukken beter gebouwd. Maar dat is geen RTR én komt alles bij elkaar ook boven de 150EU uit.
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden dezelfde voor mijn zoontje gekocht (nu 6).posttoast schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:37:
Ik had het natuurlijk kunnen verwachten, maar ik kom er nu pas achter dat er een RC cars topic is. Mijn zoon wordt binnenkort 11 en hij wil graag een RC auto. Ik heb er echt de ballen verstand van (ik ben sowieso meer een fietser dan een auto-gebruiker), dus ik ben me gaan inlezen.
Zijn eisen (en ook een beetje die van mij):Oh ja, en we zijn allebei geen knutselaars (of eigenlijk vooral ik niet). We zoeken kant-en-klaar dus. Dat kan natuurlijk nog groeien.
- Robuust model
- Niet te snel (30km/u is prima, 80km/u is echt VEEL teveel)
- Geen monster-truck uiterlijk, maar iets dat wat lager op z'n welen staat)
- Budget maximaal € 150, bij voorkeur met een extra accu erbij
Ding heeft beste klappers gemaakt maar bleef maar gaan, nu zijn de tandwielen versleten/kapot gegaan na de zoveelste klapper (stoeprand), maar die kun je gewoon nieuw bestellen en weer door. Ook de lampjes werken voorop niet meer maar zijn te vervangen en de spoiler zit met andere schroeven vast. Maar daar rijd het autotje wel om. Ook kun je hem in snelheid helemaal terug schroeven om een beetje te oefenen.
Met normaal rijden gaat er meestal niets iets stuk of krom dan moeten er plots overstekende bomen oid een reden geweest zijn. Het is ook maar net hoe je iets raakt, ik heb auto's doodklappers zien maken en geen schade hebben en dezelfde auto's bij een zacht tikje een hele ophanging verliezen. Het kan dan gaan om al reeds gescheurde onderdelen maar ook dat de klap onder de juiste hoek de grootste schade kan aanrichten.-tom-562 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:13:
[...]
Idd, ik ben begonnen met een WL-Toys, en eigenlijk was er om de keer rijden wel iets stuk of krom
Als je de brushed versie neemt zullen ook de snelheden, de klappen en daarmee de schades veel lager zijn.
De bewuste WLtoys is best populair en is makkelijk aan onderdelen en heel veel opties te komen.
Kwam topic tegen. Moest ik weer denk naar de jonge jaren dat ik mijn eerste Tamiya in elkaar aan knutselen was. Een grasshopper en zo nog wel meer Tamiya's in elkaar geknutseld door alle jaren heen, maar laatste 15 jaar niks meer mee gedaan. Dit keer maar geen lego set in elkaar zetten maar weer eens een Tamiya ;-)
Was aan twijfelen voor TA-08 Pro, maar gezien ik wellicht toch Tamiya cup eens mee wil doen. gekozen voor een TT-02R chassis met een Porsche 911 Carrera RSR body. Deze wil ik licht blauw PS-3 spuiten. De render die uit chatgpt kwam zagen er we leuk uit. Chassis, body, verf, remote, servo, lipo en lader besteld in Duitsland.
Eerst rustig wachten tot alles binnen is en dan plezier hebben met bouwen. Dat blijft toch het leukste om te doen.
Motor combo moet ik nog bestellen. Als goed heb heb ik volgende combo nodig voor de Tamiya Top Stock klasse (Carson Brushless Set Dragster Turbo 2500KV) ?
Was aan twijfelen voor TA-08 Pro, maar gezien ik wellicht toch Tamiya cup eens mee wil doen. gekozen voor een TT-02R chassis met een Porsche 911 Carrera RSR body. Deze wil ik licht blauw PS-3 spuiten. De render die uit chatgpt kwam zagen er we leuk uit. Chassis, body, verf, remote, servo, lipo en lader besteld in Duitsland.
Eerst rustig wachten tot alles binnen is en dan plezier hebben met bouwen. Dat blijft toch het leukste om te doen.
Motor combo moet ik nog bestellen. Als goed heb heb ik volgende combo nodig voor de Tamiya Top Stock klasse (Carson Brushless Set Dragster Turbo 2500KV) ?
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Nog bedankt. Hij bevalt prima. Ziet er veel degelijker uit dan de Nikkor die we hadden. En is ook bijna 2x zo grootmemphis schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:11:
[...]
Manual praat niet eens over spare parts: https://www.manualslib.co...ermax-X-Shard.html#manual
Gezien de prijs is die ook bedoeld om er mee te rijden en later weg te gooien, zeker bij schade zal garantie lastig worden. Daartegen voor die prijs een prima kennismaking met de hobby.
De jongens zijn al druk bezig om hem van allerlei schanzen etc af te laten springen, dus we gaan zien hoe lang hij dat volhoudt. Heb ze voorgelicht over de beperkte reparatiemogelijkheden, maar wil ze ook niet afremmen want wat heb je er anders aan.
Oefenstand is wel fijn voor de jongste van 4. Scheelt behoorlijk in de impact als hij links en rechts op de bediening weer door elkaar haalt
Er zaten al wat minor spare parts in de verpakking. Boutjes, moertjes, schroefjes etc
Klopt, en let op dat je een motor krijgt met Tamiya seal erop. Er zijn momenteel exemplaren in omloop waar dit seal mist, gewoon omruilen bij de verkoper in dat geval.Daan_ schreef op maandag 21 september 2026 @ 23:26:
Klopt, ik kom er net ook achter dat de TT-02R uit Duitsland geen certificaat krijgt voor de Tamiya Cup NL. Die bouw ik dan maar anders op.
Er komt later vast wel een ander chassis dat wél een certificaat heeft. Voor nu ga ik dus op zoek naar een andere leuke motor/ESC-combi die niet aan het reglement hoeft te voldoen en ga ik er gewoon recreatief mee rijden. Op de baan en parkeerplaats....
Bijna twintig jaar niet meer met RC-auto’s gereden, dus er valt sowieso nog genoeg opnieuw te leren. 🙂
Er komt later vast wel een ander chassis dat wél een certificaat heeft. Voor nu ga ik dus op zoek naar een andere leuke motor/ESC-combi die niet aan het reglement hoeft te voldoen en ga ik er gewoon recreatief mee rijden. Op de baan en parkeerplaats....
Bijna twintig jaar niet meer met RC-auto’s gereden, dus er valt sowieso nog genoeg opnieuw te leren. 🙂
Haha, die kleuren zijn echt gaaf, maar er zijn al zo veel Herbies...
Ik zag er eentje in taxi kleuren (geel met checkers streep aan de zijkant). Zag er wel cool uit. Wij hadden vroeger een metallic groene kever, dat zou ik doen als ik een kever RC zou maken.
[ Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 22-09-2026 14:35 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zeker strandbuggies hebben vaak metalic kleuren en soms ook hotrod achtige vlammen. Misschien wat sites bezoeken die gaan over strandbuggies en hotrods?
Tamiya vind ik erg fijn, je kan laag instappen en veel onderdelen en upgrades mogelijk.
Dus fijn om je hobby mee te beginnen en dan langzaam uitbouwen.
Alleen je begint wel vaak met een bouwpakket, maar paar avonden knutselen en je kan rijden.
En dit is wel leuke beginset, https://tamico.de/Tamiya-58470-Holiday-Buggy-2010-Kit.
Je hoeft weinig te verven.
Zender en accu met oplader erbij zoeken, gewoon zoiets https://tamico.de/Carson-500500091-RC-Beginner-Starter-Set-Reflex-Wheel-PRO3-24-GHz.
2e hands via marktplaats is ook een optie als goedkoop wilt beginnen, kijk wel voor een merk waar je makkelijk onderdelen voor kan vinden.
Bij de betere shops kan je vaak ook 2e hands vinden.
Dus fijn om je hobby mee te beginnen en dan langzaam uitbouwen.
Alleen je begint wel vaak met een bouwpakket, maar paar avonden knutselen en je kan rijden.
En dit is wel leuke beginset, https://tamico.de/Tamiya-58470-Holiday-Buggy-2010-Kit.
Je hoeft weinig te verven.
Zender en accu met oplader erbij zoeken, gewoon zoiets https://tamico.de/Carson-500500091-RC-Beginner-Starter-Set-Reflex-Wheel-PRO3-24-GHz.
2e hands via marktplaats is ook een optie als goedkoop wilt beginnen, kijk wel voor een merk waar je makkelijk onderdelen voor kan vinden.
Bij de betere shops kan je vaak ook 2e hands vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door djmuggs op 22-09-2026 15:56 ]
ICE ICE Baby
Hobbywing 10bl60g2. Fijne regelaar, iets onder de 50 euro en veel, veel beter dan die Carson voor de Cup.Daan_ schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 07:53:
Klopt, ik kom er net ook achter dat de TT-02R uit Duitsland geen certificaat krijgt voor de Tamiya Cup NL. Die bouw ik dan maar anders op.
Als je even op Amazon of Banggood rondsnuffelt heb je al een ESC/motor combo voor minder dan 50 euro, iets van 3000 tot 3600kv is veel gebruikt in 1:10 auto's. En dan, er is niets mis met brushed.
Setje van hobbywing besteld: QuicRun 10BL120 G2 120A Combo with 3650SD 38020381 en program card. En set hex schroeven. NIet zulke goede ervaring met de standaard kit schroeven. En nog wat onderdelen.
Nu wachten tot alles langzaam binnen komt... Dan kan het bouwen rustig aan beginnen. Bedoeling is dat ongeveer zo uit komt te zien/f/image/TFX4eJlLyl92RYGAvX8SLbDr.png?f=fotoalbum_large)
Heb straks wel een TT-02 kit over ongebouwd. Zonder body en wielen
die maar op MP zetten als die binnen is...
Nu wachten tot alles langzaam binnen komt... Dan kan het bouwen rustig aan beginnen. Bedoeling is dat ongeveer zo uit komt te zien
/f/image/TFX4eJlLyl92RYGAvX8SLbDr.png?f=fotoalbum_large)
Heb straks wel een TT-02 kit over ongebouwd. Zonder body en wielen
[ Voor 47% gewijzigd door Daan_ op 22-09-2026 20:00 ]
Wat is het doel van de auto? Gewoon op een circuit rijden of wil je ook echt oefenen voor de Tamiya of andere TT-0x cup?Daan_ schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:50:
Setje van hobbywing besteld: QuicRun 10BL120 G2 120A Combo with 3650SD 38020381 en program card. En set hex schroeven. NIet zulke goede ervaring met de standaard kit schroeven. En nog wat onderdelen.
Nu wachten tot alles langzaam binnen komt... Dan kan het bouwen rustig aan beginnen. Bedoeling is dat ongeveer zo uit komt te zien [Afbeelding]
Heb straks wel een TT-02 kit over ongebouwd. Zonder body en wielendie maar op MP zetten als die binnen is...
Want je hebt volgens mij nu een 13.5t motor met 3600kV terwijl de cup een 2500kV motor verplicht. En dat rijdt toch een stukje anders. Of je bent sneller of je accelereert veel sneller afhankelijk van de vertanding.
Met de 3600kV motor heb je dus wat meer ruimte om foutjes goed te maken. En dat zal wellicht tegenvallen als je wel met een cupmotor gaat rijden. Dan wordt een fout gewoon harder afgestraft in rondetijd.
Had hij volgens mij een paar posts eerder uitgelegd:
Daan_ schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 07:53:
Leuk om deze hobby weer op te pakken. Het begon met het bestellen van een TT-02R, een body en alles wat nodig is om ermee te kunnen rijden. Nog voordat ik überhaupt voor ik begonnen was met bouwen, kwamen daar al wat hop-ups bij. En een TT-02 Porsche 911 Carrera RSR Martini kit. Doel was om de body en wielen te houden en chassis van de hand te doen. tja… voor ik het wist. Is dit de kit die ik als eerste aan bouwen ben. Het bouwen altijd leuk gevonden vandaar ook weer Tamiya gekozen. Lekker zelf bouwen.
Dit worden de twee configuraties. Gaat mij niet om snelste rechte lijn snelheid. Zou wel weer graag op de baan willen gaar rijden. Zoals in verleden in Apeldoorn heb gedaan. Gewoon voor de fun en wie weet weer een keer tamiya top Stock wedstrijd, om wat opvulling te geven in de achter hoede. :D
Chassis TT-02R
Body Porsche 911 Carrera RSR Martini - PS-3 Light blue met aantal stickers van martini
Extra chassis / sturing / ophanging
Dit worden de twee configuraties. Gaat mij niet om snelste rechte lijn snelheid. Zou wel weer graag op de baan willen gaar rijden. Zoals in verleden in Apeldoorn heb gedaan. Gewoon voor de fun en wie weet weer een keer tamiya top Stock wedstrijd, om wat opvulling te geven in de achter hoede. :D
Chassis TT-02R
Body Porsche 911 Carrera RSR Martini - PS-3 Light blue met aantal stickers van martini
Extra chassis / sturing / ophanging
- Tamiya 54926 Hard Lower Deck
- Tamiya 54752 Steering Upgrade Parts Set
- Aluminium servo mount
- Tamiya 54874 verstelbare upper arms
- Tamiya 54559 Low Friction Suspension Balls
- Tamiya 42102 TRF aluminium dempers(veren Medium en Hard en medium olie set medium#500/600/700)
- Zwarte hex schroef set voor TT-02R
- 64T spur
- Hobbywing QuicRun 10BL120 G2
- Hobbywing 3650SD G2 10.5T
- Motorkoeling met fan
- FlySky R11P ontvanger
- FlySky Temperatuursensor CTM01
- Standaard Tamiya TT-02 chassis
- PS-11 roze zonder de martini sticker alleen een nummer op deuren en motor kap...
- Carson Brushless Set Dragster Turbo 2500KV
- kogellagerset
- Tamiya 54501 aluminium middenas
- Tamiya 54502 aluminium propeller joints
- Tamiya 50808 TG10 Long Wheel Axle
- Tamiya 50883 39mm Drive Shaft Set
- Tamiya 54477 Gearbox Joint for Universal Shaft
- Tamiya 54549 Aluminum Rear Upright (2.5°)
- Yeah Racing CMFTTA020B verstelbare aluminium motorsteun
- Tamiya 54500 High Speed Gear Set, 68 eventueel met 64 erop
- Stuurdelen/turnbuckles afkomstig van de TT-02R
- CVA oliedempers afkomstig van de TT-02R
- AMX Racing AM4409MG low-profile servo
- FlySky R4B ontvanger
[ Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 27-09-2026 21:39 ]
Je zou eventueel ook in Deventer kunnen kijken. Iets minder professioneel maar van wat ik van velen hoor daardoor wel een fijnere sfeer.Daan_ schreef op zondag 27 september 2026 @ 16:19:
Leuk om deze hobby weer op te pakken. Het begon met het bestellen van een TT-02R, een body en alles wat nodig is om ermee te kunnen rijden. Nog voordat ik überhaupt voor ik begonnen was met bouwen, kwamen daar al wat hop-ups bij. En een TT-02 Porsche 911 Carrera RSR Martini kit. Doel was om de body en wielen te houden en chassis van de hand te doen. tja… voor ik het wist. Is dit de kit die ik als eerste aan bouwen ben. Het bouwen altijd leuk gevonden vandaar ook weer Tamiya gekozen. Lekker zelf bouwen.
Chassis TT-02R
Extra chassis / sturing / ophangingTamiya Porsche 911 Carrera RSR Martini – TT-02
- Tamiya 54926 Hard Lower Deck
- Tamiya 54752 Steering Upgrade Parts Set
- Aluminium servo mount
- Tamiya 54874 verstelbare upper arms
- Tamiya 42102 TRF aluminium dempers(veren Medium en Hard en medium olie set medium#500/600/700)
- Zwarte hex schroef set voor TT-02R
- 64T spur
- Hobbywing QuicRun 10BL120 G2
- Hobbywing 3650SD G2 10.5T
- Motorkoeling met fan
- FlySky R11P ontvanger
- FlySky Temperatuursensor CTM01
- Standaard Tamiya TT-02 chassis
- PS-11 roze zonder de martini sticker alleen een nummer op deuren en motor kap...
- Carson Brushless Set Dragster Turbo 2500KV
- kogellagerset
- Tamiya 54501 aluminium middenas
- Tamiya 54502 aluminium propeller joints
- Tamiya 54549 Aluminum Rear Upright (2.5°)
- Yeah Racing CMFTTA020B verstelbare aluminium motorsteun
- Tamiya 54500 High Speed Gear Set, 68 eventueel met 64 erop
- Stuurdelen/turnbuckles afkomstig van de TT-02R
- CVA oliedempers afkomstig van de TT-02R
- AMX Racing AM4409MG low-profile servo
- FlySky R4B ontvanger
Dank je voor de tip... Voor mij wordt het beetje de afstand Noord Limburg ;-) Zat daarom te denken aan Velp en Apeldoorn. Houdt de optie in gedachten. Ga gewoon eens kijken.
Is Eindhoven dan niet even ver als Apeldoorn? Dan zou ERCE ook nog kunnen. Kun je jezelf meten met @MarkyB volgens mij
Of Genk in België? Ligt op het terrein van het kartcircuit.
Zeker! Sinds vorige week ook lid geworden in EindhovenRuud schreef op zondag 27 september 2026 @ 19:55:
Is Eindhoven dan niet even ver als Apeldoorn? Dan zou ERCE ook nog kunnen. Kun je jezelf meten met @MarkyB volgens mij
Dat is een optie, maar eerst maar eens rustig bouwen en afstellen en weer gewend raken. Is wel heel lang geleden. Laatste dat ik op baan heb gereden was voor de millennium 1/8 nitro en 1/10 electro. Oeffff de jaren gaan tellen.Ruud schreef op zondag 27 september 2026 @ 19:55:
Vind zelf ook wel fijn om lekker rustig te kunnen rijden niet al te druk en gemoedelijk. Geen concurrentie onderling.
Komen we elkaar wellicht nog keer tegen...MarkyB schreef op zondag 27 september 2026 @ 20:27:
[...]
Zeker! Sinds vorige week ook lid geworden in Eindhoven
Genk is geen optie ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 27-09-2026 20:38 ]
:strip_exif()/f/image/St78BHjL64Av7KaYQ0LQbRi1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pruahYPtazAfRc0b0gm01ml8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y50DJuOkvmS2rlcV2SfPhH4O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AIW4XSq1jv2pOlXvtzqzrsDt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vgwgDMa5Pyi78jLM6x8tUgeS.jpg?f=fotoalbum_large)