Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:08
Vandaag de Typhon op 6s uitgelaten, dat is wel iets teveel van het goede, zelfs op 18t. Wheelspin ohne ende.

Op 16t zal het helemaal onbestuurbaar zijn offroad. Misschien dat andere banden nog helpen. De standaard banden zijn wel erg op een ondergrond met veel grip ontworpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
Gewoon 4s in doen. Net zo leuk en alles blijft langer heel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Betere zenders kennen het instellen van een expo curve op het gas waarmee je in de lagere toeren een groter regelbereik geeft.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik heb een Radiomaster MT12 met al wat expo op het gas.

Maar ook bij een kilometer of 60 in 't uur nog gewoon wielspin.

De ESC leverde ruim 130A voor langere tijd, bij 22V. Om en nabij de 2600W dus. Ergo, teveel vermogen. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen. 😬

4s is ruim snel zat inderdaad. Met als bijkomend voordeel dat het hard cases zijn.

Nu nog een toepassing verzinnen voor de 6S accu's. Ik neig toch naar een auto met iets grotere wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Een ESC levert niet, het staat af wat er gevraagd wordt. Net zoals je stopcontact niet de volle 3600 watt van de groep aan een 10 watt LED-lamp geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Ruud leuke radio, ik heb m gekocht omdat er edgetx op zit. Eindeloos speel en configuratie plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
memphis schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:43:
Een ESC levert niet, het staat af wat er gevraagd wordt. Net zoals je stopcontact niet de volle 3600 watt van de groep aan een 10 watt LED-lamp geeft.
Ik ken het riedeltje, ik loop al iets langer mee in de esc/lipo/brushless wereld. Als de motor 130A vraagt door overbrenging, ondergrond en gasstand dan levert de accu/esc combo 130A als dat lukt. En als dat niet lukt schiet ie in de beveiliging of gaat er iets stuk.

Maar wat de motor vraagt kan ik alleen maar uitlezen door wat er door de shunt in de ESC loopt. Dus levert de ESC/accu combo wat de motor vraagt.

Net zoals het stroomnet 10W levert naar jouw ledlampjes. Of in 100% correcte termen, een ledlampje pakt 10W van de miljoenen watts die beschikbaar zijn. Want ook het stroomnet 'in' je huis is niet gelimiteerd op 3600W. Er is veel meer beschikbaar maar het klapt eruit op >16A. (afhankelijk van de groep) En soms is dat op 220V en op zomerse dagen is dat op 250V en alles daartussenin. Dus geen fixed 3600W.

Afstaan of leveren lijkt me een semantische discussie. Als je gelijk wilt hebben krijg je dat direct hoor.

@sjorsjuhmaniac Ik heb m ook vanwege edgetx. Dat gebruik in in de andere RC-apparaten ook. In een auto is t nergens voor nodig vind ik, maar de zender zit gewoon goed in elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruud op 31-08-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Ruud ja ik ben ook via opentx begonnen.

Ik vind het wel lachen. Voor de crawler is er toch wel eea te doen; 4w steer, winch mixen met throttle, gears,difflocks, digg, moa, lampjes!! :)

Voor de racers/bashers kan ik eigenlijk alleen aan expos, gyros, en abs voor mech remmen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Voor crawlers met functies heeft het zeker meerwaarde. Daar heb je gelijk in en die was ik even vergeten.

Een gyro staat gelijk aan cheaten! 😋

En ik wilde elrs voor het openxsensor project. https://github.com/mstrens/oXs_on_RP2040

Nuttig? Nee. Leuk om in elkaar te prutsen? Ja.

[ Voor 32% gewijzigd door Ruud op 31-08-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Persoonlijk vind ik open TX een hype, zoiets als een iPhone jailbreaken maar er niets mee doen. Op RCTECH is er ook een redelijk groot topic over de MT12 en het is een hoop ellende. Niet alleen mensen die dingen willen maar er geen kennis van hebben to firmware updates die niet werken of storingen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Mensen die iets willen maar er geen verstand van hebben heb je overal. Ook bij Futaba, Multiplex, Spektrum en zelfs bij Jeti.

De beste optie is nog steeds een RTR zender met zo min mogelijk opties. Dan hoef je ook niet zelf na te denken en kun je alleen maar aan een paar knopjes draaien voor de middenstand servo en de gasuitslag.

Maar dan ga je toch echt wat opties missen zoals expo, endpoint adjustment en misschien dual rate.

EdgeTX heeft zeker een leercurve. En die is best steil. Maar het is de status hype echt wel voorbij.

Die leercurve is met Futaba, Multiplex of Spektrum niet anders. Die merken hebben de plug n play ervaring iets beter voor elkaar met wizards maar als je speciale dingen wilt is het net zo rampzalig als er niemand is zonder ervaring.

Ik denk dat er één OS is dat er bovenuitsteekt, ETHOS van FrSky. Dat zit voor de vliegerij echt logisch in elkaar. Maar dan nog kun je niets instellen als je niet weet wat je in wilt stellen. En je moet niet op de laatste versie willen zitten zonder goed testen. 🙄

Er is alleen geen nuttige zender voor ons autogebruik te krijgen met Ethos.

Het beste OS voor een zender van een leek is mijns inziens nog steeds het OS waarmee in je directe omgeving de meeste ervaring is. Anders wordt het zelf puzzelen. En het gros van de gebruikers komt er gewoon echt niet uit. Dat zal hier ongetwijfeld iets anders zijn maar voor de gemiddelde mens is het echt abracadabra. Ook met het zo geliefde Futaba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
https://www.rctech.net/fo...667-radiomaster-mt12.html

Je hebt gelijk dat de gebruiker een belangrijke factor is in een open TX systeem. Neemt niet weg dat er best wel wat bugjes in zitten zoals in dat topic ook was aangegeven dat je een oudere firmware moet gebruiken om runaways te voorkomen en de firmware eigenlijk van een vliegzender komt met hier en daar wat aanpassingen.

Ook dat het met meerdere merken ontvangers kan binden verwachten mensen ook dat alles kan, een kwestie van goed inlezen zou al heel veel verwachtingen duidelijk maken voordat je zoiets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Zo te lezen zit het in specifieke ontvangers, niet in de zender.

En daarnaast is het een elrs probleem en geen Radiomaster of Edge/Open TX probleem.

https://github.com/ExpressLRS/ExpressLRS/issues/3248

Dank voor de leestip, ik had er nog niet van gehoord en gebruik ELRS al meerdere jaren, inclusief de genoemde receivers. Maar dan wel met een switch om kanaal 5 te 'armen' zoals aanbevolen in de ELRS documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Dat is ook een van de problemen: iedereen denkt maar sat edgetx voor àlles verantwoordelijk is sodra het erop staat. Zie ik ook vaak met die 4-1 modules. Iedereen maar klagen tegen edgetx terwijle het probleem in de module zit.
Velen snappen ook gewoon het systeem zit, de logica niet. Wat op de club vaak fout gaat ia dat men meerdere ontvangers tegen hetzelfde slot binden: en maar klagen dat ze opnieuw moeten binden als ze model wisselen.
Ze lezen de manual niet en hebben dus niet door dat je op edgetx zelf je ontvanger slot kiest, onafhankelijk van je model.

Ik vlieg al jaren met opentx en heb gelukkig nog nooit problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ruud schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:03:
Voor crawlers met functies heeft het zeker meerwaarde. Daar heb je gelijk in en die was ik even vergeten.

Een gyro staat gelijk aan cheaten! 😋

En ik wilde elrs voor het openxsensor project. https://github.com/mstrens/oXs_on_RP2040

Nuttig? Nee. Leuk om in elkaar te prutsen? Ja.
Ik heb nog geen elrs spullen, staat nog op mijn lijstje. Vind de meerwaarde van sensoren voor de autos erg laag. Maar bv accu spanning wel handig voor het vliegen. Enige issue waar ik tegenaan liep is dat mijn ontvangers eigenlijk allemaal achter een bec hangen en dus de spanning constant is en niet de accu spanning weer geeft. Maar alleen daarvoor heb je weer geen elrs nodig. Ach, het is allemaal hobby :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De vraag blijft of je het echt nodig hebt. De serieuze rijder/racer wil maximale betrouwbaarheid en snelheid en als je er wat geld tegenaan gooit voor bv een Noble NB4, een Sanwa MT5 of de nieuwe Futaba 6PM heb je naar mijn idee meer zender dan de MT12 ooit zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Het belangrijkste is dat je vertrouwen hebt in je zender. Welk merk het dan ook is.

Daarom ben ik ook uit gaan zoeken wat het runaway probleem met ELRS nou eigenlijk is. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een 3kg projectiel dat er met 60km/u vandoor gaat.

Maar ik denk ook dat dat vertrouwen ervoor zorgt dat onbekend onbemind maakt. Voorbeeld zijn de verschillende vliegclubs in het land, daar promoot een groot deel Futaba. Van vroeger uit ongetwijfeld met reden. Maar tegenwoordig is Futaba niet meer het enige betrouwbare merk.

Maar zeker in de vliegerij is het belangrijk dat je een merk hebt waarbij ervaring met de software in je omgeving beschikbaar is. Die setups zijn vele malen complexer. Dus dan blijf je toch vaak bij het merk van de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Het boeit mij niet wat men op de club gebruikt. Als dat zo was zou ik een Serpent rijden met een Sanwa zender omdat iedereen dat doet.
Tja, dat heb je op een thuiscircuit van Serpent waar ook de ontwikkelaar wekelijks test en een groot "vriendenclubje" om zich heen heeft die allemaal een dealer account bij 2speed (Serpent distributeur) hebben. En ja, sins 1996 rij ik al Mugen nadat ik jarenlang slechte ervaringen met Serpent had. Hoewel de Serpent vandaag de dag kwalitatief beter is is die wel overengineered met erg veel afstelringen en lastige constructies terwijl ik dat met Mugen door de jaren heen niet heb gezien, zelfs de versnellingsbak is nog redelijk hetzelfde als die van het 2000 model terwijl Serpent na 10 auto's al op zeg maar de 12e versie van de bak zit. En ja, ik heb altijd Robbe/Futaba gereden en moet zeggen dat op wat kleine dingen na met versleten ontvangers ik verder nog nooit problemen of onhandige dingen heb meegemaakt.

Ik ben ook iemand van self support, ik zoek, lees en probeer hetgeen vandaag de dag voor veel mensen heel moeilijk lijkt te zijn, zelfs handleidingen waar alles in staat worden genegeerd. En ja, door de jaren heen heb ik dit geleerd om niet afhankelijk van anderen te zijn dus ik heb dan ook mijn eigen voorraad onderdelen en eventueel een oude reserve auto.

Maar het is waar dat veel mensen vandaag de dag het op kopen wat anderen hebben voor de support wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:41:
[...]
Enige issue waar ik tegenaan liep is dat mijn ontvangers eigenlijk allemaal achter een bec hangen en dus de spanning constant is en niet de accu spanning weer geeft. Maar alleen daarvoor heb je weer geen elrs nodig. Ach, het is allemaal hobby :)
Ondersteunt je ontvanger geen hoger voltage op de voltagesensor pin? Dan volstaat een dun draadje van plus vd accu naar die pin. In je zender de sensor calibreren en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ruud schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:28:
[...]

Ondersteunt je ontvanger geen hoger voltage op de voltagesensor pin? Dan volstaat een dun draadje van plus vd accu naar die pin. In je zender de sensor calibreren en je bent er.
8.4v staat er. Ik vind 3s dan wel ver erboven liggen. Dus durf sat niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Nee dat gaat niet goed inderdaad. Sommige ontvangers hebben echt een aparte Vbat pin die tot ergens eind 20 of tot in de 30V gaat. Welke ontvanger gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Veel ontvangers lezen de voltage van de spanning gewoon op de plus pinnen van de servo-connectors. Wil je dat omzeilen zal je de ontvanger moeten hacken en de spanningsmeeting van de servo-connector los moeten gooien. Als je een ontvanger hebt met een SBUS poort en een zender die daar mee overweg kan moet je daar een voltage sensor op aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Bob Popcorn

Plop!

@-tom-562 Ok, 3s is echt stupid snel :D :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Ennnn stop de tijd. 10 minuten gereden en een dogbone aan de achterkant volledig gestript :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Bob Popcorn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:26:
[...]

Ennnn stop de tijd. 10 minuten gereden en een dogbone aan de achterkant volledig gestript :')
Ooh dat zou toch niet zomaar mogen :? hij wordt zelfs met 3s beschreven in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Dat is wel apart ja. De dogbone zelf is van staal, en die cups volgens mij ook

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:45:
[...]

Ooh dat zou toch niet zomaar mogen :? hij wordt zelfs met 3s beschreven in de manual.
Mwoah, ik lees her en der wel meer verhalen over gestripte dogbones op 3s met zowel de Mojave en de Typhon. Het gaat ook wel echt lomp hard over oneffen grasveld met veel wheelies en salto's :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:44:
[...]

Mwoah, ik lees her en der wel meer verhalen over gestripte dogbones op 3s met zowel de Mojave en de Typhon. Het gaat ook wel echt lomp hard over oneffen grasveld met veel wheelies en salto's :')
Ik heb alleen 2x in de straat gereden hier. Zodra er maar iets van een oneffenheid in het wegdek zat ging het ding meteen op zijn achterwielen :P (en dan met 70/80 km/h :')).
Als het goed is krijg ik van de week Granite GROM draagarmen/aandrijfassen/fusees binnen om het ding wat breder te maken 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:52:
[...]

Ik heb alleen 2x in de straat gereden hier. Zodra er maar iets van een oneffenheid in het wegdek zat ging het ding meteen op zijn achterwielen :P (en dan met 70/80 km/h :')).
Als het goed is krijg ik van de week Granite GROM draagarmen/aandrijfassen/fusees binnen om het ding wat breder te maken 8)
Ga je de body dan ook verder uitknippen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:53:
[...]

Ga je de body dan ook verder uitknippen? :p
Met de originele wielen hoeft dat niet (maar dat ziet er denk ik niet uit). Mss dat ik ook nog ga upgraden naar Granite GROM wielen. Dan moet ik ze wel uitknippen (maar dat wil ik zo minimaal mogelijk doen).
Dan wordt het ook al een mooie tegenhanger van een Traxxas Minimaxx, maar dan wél op 3S 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Merkte dat ik met mijn 1/10 schaal rlaarlo X12s en Omni Terminator wat voorzichtig moest zijn als ik met meerdere aan het rijden was. Dus werd tijd om te zorgen dat ze wat meer rekening met mij gaan houden... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpdZPLzss7iLQApMg9VLl2S4NH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Av4o3jCITJq7veg0FhzRLUXm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoAu5uD4otgIqwAriZTU9B87zBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mc0UvuWPjvdi4fk0yq5ZV8T0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd6ILW5uSObLerH_GO1ixSVaGLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nWXjNgfjZWu8QlIdbqUuq9o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dERfUDyOaE53a_5WYhlQH_7dHY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRaAFB6jbJi2zPiAur1Jkdjy.jpg?f=fotoalbum_large

Tweedehands, maar nieuw voor mij. Auto is van een liefhebber geweest die 'm geupgrade heeft met andere ESC en motor (Hobbywing Max8 en 4278 motor) en het nodige GPM spul (oa motor mount en steering knuckles). Daarna op de plank gezet en uiteindelijk verkocht aan iemand die er een keer of 5 mee gereden heeft. En nu dus bij mij...

Gisteren de eerste meters ermee gereden..man man..wat een beest! Vol gas op gras vanuit stilstand resulteert in backflip... :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Vandaag op de werkbank een hele dure REDS ESC die het niet doet. Deze REDS heeft 3 dikke condensatoren op de print die boven uit de behuizing steken, bij alle 3 een pootje gebroken, ofwel de ESC heeft zonder condensatoren gereden wat de FET's niet lekker vinden en daardoor erg heet kunnen worden tot zelfs kapot gaan wat hier het geval is. In alle 3 de fases een sluiting naar de plus. Na het verwijderen van de FET's met een bolling is er nog steeds een sluiting, dat wordt alle 15 vervangen.....

Voor diegene die denken dat de condensatoren als een soort snelle ontladingsbuffer werken voor een betere boost: Nee, dat doen ze niet!
Ze filteren de hoogfrequent rimpel op de voedingslijn waardoor de FET's beter werken en koeler blijven. Rij dus nooit zonder als er wel een externe condensatorbank bij zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umRRvgUllzYDGf3Y14qG7CWhq_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmJhje5rsyxoPAIHxWxugpPg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ttd7ubbJ1xkxffv5B0U1v5h7XoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQWKMyvUQcHoA94NisXGY4By.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

* Angeloonie zwaait

Heb dit topic met enige intervallen wel eens bezocht. Het is een onderwerp waar ik al lang in geïnteresseerd ben. Al sinds mijn tienerjaren was ik met modelbouw bezig, en die zaken hadden vaak ook RC cars.
Maar toen vanwege budget nooit iets mee kunnen doen. In de afgelopen 20 jaar regelmatig weer nieuwsgierig, maar nooit een stap gezet.

Mijn zoon is nu (bijna) 8 en voel dat dit misschien iets is dat hij ook leuk gaat vinden. We hebben al eens een paar RC cars gekocht, maar dat waren Intertoys of goedkope AliExpress dingen. Op zich grappig maar niet echt snel oid.

Ik heb niet echt verstand van RC cars nog, maar heb mij wat ingelezen en wat opties bekeken.
Ik denk dat ik met een budget van iets van €250 zou willen kijken wat kan.
Benzine/nitro vallen af ivm de herrie waar ik geen zin in heb, en ook qua budget al volgens mij.

Dus ik kwam op deze Arrma Mojave Grom RTR set uit: https://www.toprc.nl/arrm...ushless-4x4-rtr-teal.html

Daar zit volgens mij gewoon alles bij om te kunnen starten, en ik kan later upgraden naar een 3s LiPo als ik die stap wil maken.
Voor €260 ben ik dan even klaar, misschien nog een extra accu en nog een laadzak erbij.

Maar aan de andere kant is misschien een 2e hands set via Marktplaats een betere optie? Kan mij voorstellen dat daar voordelen (prijs, compleet) en nadelen (gebruikt, accu's misschien niet goed) aan zitten.

Heb dus nog wat vragen voordat ik een knoop ga doorhakken (even genummerd voor het gemak).
  1. Is de Grom een goede keuze als startset?
  2. Kan ik zo'n auto ook upgraden met betere/andere onderdelen?
  3. Zouden jullie een andere keuze maken, zo ja, welke?
  4. Hoe stevig/kindvriendelijk zijn deze auto's? Kan hij bijv. per ongeluk een stoeprand hebben, of is hij dan meteen kapot?
  5. Hoe lang gaat een 1400 mAh accu mee? Is dat een half uurtje racen of minder/meer?
  6. Ik word een beetje bang van de LiPo instructies en waarschuwingen. Alleen al het feit dat er iets als een laadzak bestaat... Ben wat huiverig hiervoor, maar maak ik mij druk om niets?
  7. Waar race je normaal met dit soort auto's? Ik heb een groot parkeerterrein om de hoek, en ook een bos met strandje dichtbij. Ook is het strand een 20 minuutjes rijden. Kan hij op al dit soort terrein, en mag je ook zomaar gewoon overal gaan racen ermee?
  8. Nog andere dingen waar ik niet aan gedacht heb?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 14:42

Snuffel

Vroem!

Welkom in de hobby :)

Vele vragen die je stelt, en die zullen door diverse mensen verschillend worden beantwoord.

Met een Grom maak je m.i. geen verkeerde keuze. Mojave 223S is een erg leuke auto om mee te rijden en te beginnen. Wees wel bedacht op het feit dat deze relatief eenvoudig om valt. Maar dat valt weer aan te passen door er wat aan te sleutelen.
Kijk ook eens naar de Typhon en Granite in die serie. Vallen binnen je budget en zijn gewoon erg leuke auto's. Mijn zoon (6) rijdt er ook mee en vindt ze fantastisch.

Rijdtijd met de standaard batterij: +/- 15-20 minuten, afhankelijk van je rijstijl. Meer batterijen = langer rijden.
Je kan ook andere soort batterijen kopen, dan heb je wel weer een andere lader nodig en zal je andere pluggen (al dan niet verloopplugen of zelf solderen) moeten toepassen. Geen spannende ingreep overigens.

Lipo: even goed lezen wat je wel/niet moet doen. Ze zijn niet eng, maar je moet er verstandig mee omgaan.

Een Grom kan goed op straat/gravel/los zand. Gras/strand wordt al lastiger voor dit type auto's. Lang gras: no go.

En ja.. als je in volle vaart tegen de stoep rijdt, dan kan die kapot gaan. Dat is met alles zo. Tegelijkertijd: rijden = slopen = sleutelen, dus bereid je daar op voor. Groms kunnen best wat hebben, maar er gaat geheid wat breken.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:19:
* Angeloonie zwaait

Heb dit topic met enige intervallen wel eens bezocht. Het is een onderwerp waar ik al lang in geïnteresseerd ben. Al sinds mijn tienerjaren was ik met modelbouw bezig, en die zaken hadden vaak ook RC cars.
Maar toen vanwege budget nooit iets mee kunnen doen. In de afgelopen 20 jaar regelmatig weer nieuwsgierig, maar nooit een stap gezet.

Mijn zoon is nu (bijna) 8 en voel dat dit misschien iets is dat hij ook leuk gaat vinden. We hebben al eens een paar RC cars gekocht, maar dat waren Intertoys of goedkope AliExpress dingen. Op zich grappig maar niet echt snel oid.

Ik heb niet echt verstand van RC cars nog, maar heb mij wat ingelezen en wat opties bekeken.
Ik denk dat ik met een budget van iets van €250 zou willen kijken wat kan.
Benzine/nitro vallen af ivm de herrie waar ik geen zin in heb, en ook qua budget al volgens mij.

Dus ik kwam op deze Arrma Mojave Grom RTR set uit: https://www.toprc.nl/arrm...ushless-4x4-rtr-teal.html

Daar zit volgens mij gewoon alles bij om te kunnen starten, en ik kan later upgraden naar een 3s LiPo als ik die stap wil maken.
Voor €260 ben ik dan even klaar, misschien nog een extra accu en nog een laadzak erbij.

Maar aan de andere kant is misschien een 2e hands set via Marktplaats een betere optie? Kan mij voorstellen dat daar voordelen (prijs, compleet) en nadelen (gebruikt, accu's misschien niet goed) aan zitten.

Heb dus nog wat vragen voordat ik een knoop ga doorhakken (even genummerd voor het gemak).
  2. Kan ik zo'n auto ook upgraden met betere/andere onderdelen?
  3. Zouden jullie een andere keuze maken, zo ja, welke?
  4. Hoe stevig/kindvriendelijk zijn deze auto's? Kan hij bijv. per ongeluk een stoeprand hebben, of is hij dan meteen kapot?
  5. Hoe lang gaat een 1400 mAh accu mee? Is dat een half uurtje racen of minder/meer?
  6. Ik word een beetje bang van de LiPo instructies en waarschuwingen. Alleen al het feit dat er iets als een laadzak bestaat... Ben wat huiverig hiervoor, maar maak ik mij druk om niets?
  7. Waar race je normaal met dit soort auto's? Ik heb een groot parkeerterrein om de hoek, en ook een bos met strandje dichtbij. Ook is het strand een 20 minuutjes rijden. Kan hij op al dit soort terrein, en mag je ook zomaar gewoon overal gaan racen ermee?
  8. Nog andere dingen waar ik niet aan gedacht heb?
Leuk! Ik heb een maandje geleden de Mojave GROM BLX voor mijzelf gekocht. Mijn zoontje rijdt met een Granite GROM (hij is 6 jaar).
Heel eerlijk, ik zou voor hem eerder een Granite GROM kopen. Die gaat minder snel om, en is een stuk handelbaarder dan de Mojave. Die Mojave is op 2S al behoorlijk snel (>55 km/h), op 3S is het echt gekkenwerk :o Overigens betekent minder snel niet minder leuk, want die Granite is ook nog aardig rap, en het rijdt echt heel leuk.
De Granite gaat ook beter door het gras (wellicht makkelijker voor je zoontje, afhankelijk van waar hij gaat rijden). Het is echt meer een 'basher' (over schansjes en stoepjes springen etc.).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Thanks voor de reacties al, ga het straks uitgebreid lezen en meenemen. Maar wilde alvast even toevoegen: de auto gaat voor mij zijn en hij mag mee doen :+ Als hij het écht leuk vind ga ik voor hem ook een mooie regelen (had idd de Granite Grom gezien). Dus we zouden dan samen met 1 auto beginnen en als het aan slaat mag hij zelf met zijn eigen.

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 12:10
Ik ben zelf ook net 2 weken begonnen. Maar ik heb juist wel de aliexpress route gepakt.

Heb nu een MJX 10208 en die rijd al hartstikke mooi rond, en is ook mooi groot.
Heb daar een Gens Ace imars D300 lader bijgekocht
En 2x 3S batterijen van ZEEE.

Dit was in totaal ook ongeveer 250 euro maar dan heb je dus wel een grotere auto en een luxere lader.
Daarna wordt het alleen maar duurder want daarna wil je er toch aan knutselen. Dus heb al wat gereedschap erbij gekocht een standaard om hem op te zetten en andere olie voor de shocks.

Ik merkte dat de kinderen (4 en 6) dit toch nog wat groot en eng vinden. Dus voor hun heb ik nu 2x een SG116 max onderweg. Voordeel is dat ik dus al de goede lader heb waar ik die accu's ook mee kan laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Logic Lion op 11-09-2025 11:25 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:40:
Thanks voor de reacties al, ga het straks uitgebreid lezen en meenemen. Maar wilde alvast even toevoegen: de auto gaat voor mij zijn en hij mag mee doen :+ Als hij het écht leuk vind ga ik voor hem ook een mooie regelen (had idd de Granite Grom gezien). Dus we zouden dan samen met 1 auto beginnen en als het aan slaat mag hij zelf met zijn eigen.
Ah ok, dat veranderd het wel! Op 2S en dan op 50% gaat die Mojave net zo snel als de Granite ongeveer.
Ik heb nu 2 3S accu's, en heel eerlijk, ik vraag mij af hoe vaak ik echt daarmee op 100% ga rijden, want het gaat zoooo snel. Met 2S is het leuker rijden :P
Een Granite GROM is wel echt een goede keuze, die lijkt tot nu toe onverwoestbaar.

Vaak bu'j te bang!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

-tom-562 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:11:
[...]

Ah ok, dat veranderd het wel! Op 2S en dan op 50% gaat die Mojave net zo snel als de Granite ongeveer.
Ik heb nu 2 3S accu's, en heel eerlijk, ik vraag mij af hoe vaak ik echt daarmee op 100% ga rijden, want het gaat zoooo snel. Met 2S is het leuker rijden :P
Een Granite GROM is wel echt een goede keuze, die lijkt tot nu toe onverwoestbaar.
Moet je wel de metalen diffs erin hebben, de plastic diffs zijn niet heel erg veel waard.
Voor de rest is de Granite te leuk om mee te rijden en vooral ook stunten :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Ruud
Welk merk je ook koopt, let op dat je een leverancier hebt die betrouwbaar onderdelen kan leveren.

Want je gaat reservedelen nodig hebben en dan is het fijn om niet te hoeven vertrouwen op Toemen of TopRC. Want daar kun je gewoon echt niet van op aan. Ik ben met een schuin oog aan het kijken naar een Traxxas als aanvulling op de Arrma. Heb nu bij twee leveranciers een order uitstaan voor Arrma onderdelen en beide leveranciers leveren gewoon niet. Dan liever aan Traxxas waar ik wel aan onderdelen kan komen.

Bij TopRC had ik het vermoeden maar wilde ik het zelf meemaken. Van Wetronic had ik beter verwacht.

Misschien mijn heil maar zoeken in Duitsland. Traxxas is op elke straathoek wel te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 11-09-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

@Angeloonie , ik heb exact dezelfde auto! :) Gekocht om samen met mijn zoontjes van 6 en 4 mee te scheuren door het park, skatebaantjes, basketbalveldje etc.
  2. Ja, maar hij gaat wel makkelijk ondersteboven. Op zich ook wel goed om het vermogen dan een beetje te beteugelen, bijvoorbeeld op 2s en dan 50%, dan is het wat beter te behappen. Sowieso maakt 8 vs 6 qua leeftijd ook wel veel uit. Mijn zoontje van 6 is er eigenlijk nog net te jong voor en mist een beetje finesse.
  3. Kan ik zo'n auto ook upgraden met betere/andere onderdelen?
  4. Meer dan je zou willen ;) Je bent sowieso best vaak aan het sleutelen want er gaan met enige regelmaat wat kapot of er verslijt iets.
  5. Zouden jullie een andere keuze maken, zo ja, welke?
  6. Terugkijkend zou ik eigenlijk liever het model zonder accu's hebben gekozen (de zwarte), omdat ik vrijwel direct 2 Gens Ace 2S2200 accu's heb gekocht en een Gens Ace iMars Mini lader. Dat Spektrum systeem is vrij beperkt en het bijgeleverde ladertje was vrij snel kapot. Nu ik wat langer rij heb ik geupgrade naar 3S van Gens Ace en die heeft dezelfde balancing plug, dus dat past mooi. Het Spektrum accutje en de lader worden niet meer gebruikt. Ben het wel met je eens dat de teal/pink versie er het vetste uit ziet 8)
  7. Hoe stevig/kindvriendelijk zijn deze auto's? Kan hij bijv. per ongeluk een stoeprand hebben, of is hij dan meteen kapot?
  8. Bijzonder stevig, maar een stoeprand head on maakt wel schade. Rollen en vliegen kunnen ze prima hebben. Ik heb het chassis een keertje gescheurd toen ik een paaltje tegen kwam. 25 euro voor een nieuw chassis en een avondje schroeven.
  9. Hoe lang gaat een 1400 mAh accu mee? Is dat een half uurtje racen of minder/meer?
  10. 10-15 minuten, echt veel te kort. Daarom heb ik 2x 2s2200 gekocht, dan red je een half uurtje of 40 minuten als je op 50% rijdt, per accu.
  11. Ik word een beetje bang van de LiPo instructies en waarschuwingen. Alleen al het feit dat er iets als een laadzak bestaat... Ben wat huiverig hiervoor, maar maak ik mij druk om niets?
  12. Hardcase accu's kopen ipv zachte LiPo's, en niet op je bankstel laden ofzo... Ik heb nog nooit wat mee gemaakt maar het kan natuurlijk wel, vooral als je accu's beschadigd raken bij ruw gebruikt. Ik heb een accu die een beetje ingedeukt is, maar doet het nog prima. :X Kies gewoon voor goeie accu's met een balancing plug en een bijbehorende lader (zoals het Gens Ace G-Tech ecosysteem) Ik heb verder geen laadzakken ofzo. Laad ze wel terug naar storage spanning als ik op vakantie ga.
  13. Waar race je normaal met dit soort auto's? Ik heb een groot parkeerterrein om de hoek, en ook een bos met strandje dichtbij. Ook is het strand een 20 minuutjes rijden. Kan hij op al dit soort terrein, en mag je ook zomaar gewoon overal gaan racen ermee?
  14. Je mag overal rijden zolang je maar normaal doet. Strand (= zout) zou ik niet doen. Ik rijd op een groot veld in een park en in een skate pool/street parkje. Als je op asfalt gaat rijden moet je er wel rekening mee houden dat de bandjes vrij rap kaal worden :D
  15. Nog andere dingen waar ik niet aan gedacht heb?
  16. Ga voor brushless. Helaas valt daarom de Granite Grom af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Met dat laatste ben ik het absoluut niet mee eens.
Granite Grom in brushed versie is enorm veel lol, daar heb je zeker geen brushless voor nodig.

En mocht het ergens toch gaan kriebelen: er past gewoon een brushless set in.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Snuffel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:59:
Granite Grom in brushed versie is enorm veel lol, daar heb je zeker geen brushless voor nodig.

Qua upgrades is een Mojave GROM BLX eigenlijk veel goedkoper dan de brushed versie, want er zijn meer upgrades dan alleen de motor :P
Ik heb uiteindelijk voor de versie met accu genomen, ik vind de zwart/goude wel toffer. Maar nu heeft mijn zoontje een extra accu :P (als ik met 3S rij). Die Granite kan (zeker op 50 of 75%) echt ruim een half uur (of langer) rijden op dat standaard accu'tje.
Ik heb nu 3S accu's van ZEE (via Amazon) met een Deans T-plug, ik heb er nu een verloopstekkertje bij. Dat werkt perfect. Qua lader heb ik een imax X100 lader via marktplaats gescoord. Best luxe en uitgebreid ding (ik kan er iig van alles op instellen :P)

Vaak bu'j te bang!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Snuffel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:59:

Tuurlijk heb je lol, brushless is wel een stuk degelijker en sneller en zeker in het geval van de Mojave is het echt een nobrainer. De brushless versie gebruikt stalen aandrijfassen en differentielen, terwijl de brushed versie daar (slechte) plastic onderdelen gebruikt.

• sjorsjuhmaniac
@Angeloonie ik raad mp af als je geen ervaring hebt. Het risico op een miskoop is dan te groot imho.

As zondag is er club dag by speedway tilburg. Leuk om eens te kijken als niet te ver weg woont. Daar wordt op een offroad circuit gereden. Niet vaak met de mojave maar wel leuk om eens te zien waar mee geraced wordt en om met mensen te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Wat betreft de LiPo accu's. Je moet er gewoon verstandig mee omgaan.
Hardcased accu's voorkomt al de kans op kleine beschadigingen waardoor ze onbetrouwbaar worden maar dit soort kleinere formaten zijn vaak iets moeilijker te vinden. Maar ja, Traxxas verkoopt ook geen hardcased accu's....
Laden en bewaren in een LiPo zak is wel verstandig. Genoeg mensen die het niet doen maar je moet gewoon rekening houden met die ene keer dat het je wel kan overkomen ook al gebeurt het nooit.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bedankt voor al het advies!
Bob Popcorn schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:35:
  1. Zouden jullie een andere keuze maken, zo ja, welke?
  2. Terugkijkend zou ik eigenlijk liever het model zonder accu's hebben gekozen (de zwarte), omdat ik vrijwel direct 2 Gens Ace 2S2200 accu's heb gekocht en een Gens Ace iMars Mini lader. Dat Spektrum systeem is vrij beperkt en het bijgeleverde ladertje was vrij snel kapot. Nu ik wat langer rij heb ik geupgrade naar 3S van Gens Ace en die heeft dezelfde balancing plug, dus dat past mooi. Het Spektrum accutje en de lader worden niet meer gebruikt. Ben het wel met je eens dat de teal/pink versie er het vetste uit ziet 8)
ZIjn dat dan deze?
https://www.toemen.nl/pro...2-stekker-arrma-grom-223s
https://www.toemen.nl/pro...atterij-lader-met-voeding
-tom-562 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:27:
[...]

Ik heb nu 3S accu's van ZEE (via Amazon) met een Deans T-plug, ik heb er nu een verloopstekkertje bij. Dat werkt perfect. Qua lader heb ik een imax X100 lader via marktplaats gescoord. Best luxe en uitgebreid ding (ik kan er iig van alles op instellen :P)
Zo'n adapter, is dat dan Deans naar EC2? Dus zoiets? https://www.toemen.nl/pro...4awg-siliconen-kabel-1-st
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:06:
@Angeloonie ik raad mp af als je geen ervaring hebt. Het risico op een miskoop is dan te groot imho.
Dat gevoel heb ik ook wel.

Ik zit nu 99% 100% zeker op die Arrma Mojave Grom 223S BLX.
Enige puntje is nog welke lader, accu's e.d. Wil sowieso extra/grotere accu's en misschien ook 3S, dus dat is even puzzelen wat het wordt.

Bij AliExpress heb je bijv. deze: https://nl.aliexpress.com...prod%3A#nav-specification

5200mAh 2S voor een tientje per stuk, wel nog een verloopje nodig. Maar dat is toch veel beter dan een 2200mAh halen? Dan kun je langer racen? Of denk ik te simpel?
Want als dat gewoon OK is dan haal ik een paar grote 2Sjes en nog een 3S erbij voor nog geen 50€

Bij trxxs-winkel was de auto nog goedkoper te krijgen, dus dan was de zwarte-niet-RTR versie eigenlijk geen optie. Voor 239,99 wat €10 meer is dan de zwarte heb je een lader+accu erbij. Dus daar kan ik dan sowieso mee starten en ondertussen zoeken naar andere laders/accus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVBny9aGJGOAf3scuc0gTah9yAs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lvzi1RV2MBKsD53sVCYcOz6s.png?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door Angeloonie op 11-09-2025 16:23 ]

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Klopt! Alleen een beefy USB C lader heb je vast wel in huis (ik gebruik m'n laptoplader van 100w, hij kan max 60w hebben), en dat losse ladertje haal je voor 18 euro van AliExpress (en is gewoon origineel spul). Je hebt wel nog een verloopje nodig van XT60 naar IC2. Bij het setje van 45 euro zit die er ook bij geloof ik.

Die accu die je linkt is een 3S accu. Daarmee is die Mojave echt bloedjesnel, veel te snel voor een kind. Op 50% is die ongeveer even snel als op 2S op 100%.

Dit is de 2S versie

[ Voor 5% gewijzigd door Bob Popcorn op 11-09-2025 15:54 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@Angeloonie Die specifieke 2S accu past niet in een Mojave. Bron: mezelf, ik heb die accu's liggen voor mijn Traxxas Rustler :P
Ik heb zelf uiteindelijk een paar Zee 3S shorty's gekocht, deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007432989554.html
Zoals gezegd, op 50% is dit net zo snel als 100% op 2S

Vaak bu'j te bang!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-tom-562 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:36:
@Angeloonie Die specifieke 2S accu past niet in een Mojave. Bron: mezelf, ik heb die accu's liggen voor mijn Traxxas Rustler :P
Ik heb zelf uiteindelijk een paar Zee 3S shorty's gekocht, deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007432989554.html
Zoals gezegd, op 50% is dit net zo snel als 100% op 2S
Weet je wat het max formaat is voor de Mojave?
Die shorties worden blijkbaar niet naar NL verzonden :(

• ArjanE007
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ik heb deze 3s voor de grom en deze passen perfect: https://www.amazon.nl/OVO...830450&psc=1&gad_source=1

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Welke adapter gebruik je? Kan bijna nergens XT60 naar IC2 vinden

• ArjanE007
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ah, dat is ook zo. Deze kon ik in Nederland niet vinden dus ik heb hem uit china gehaald: https://nl.aliexpress.com...sKFW&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Leuk dat je hem hebt gekocht @Angeloonie ! Binnenkort ziet 'ie er zo uit of erger :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g44CVhsbquFlI6AWJ2ICJhaBIYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cnh50N3qZGKiA2aqW0Pabjcd.jpg?f=fotoalbum_large

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb de standaard esc connector eraf gehaald en vervangen voor een XT60. Werkt prima en zo krijg je een breed scala aan batterijen die er prima in passen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:00:
[...]

Weet je wat het max formaat is voor de Mojave?
Die shorties worden blijkbaar niet naar NL verzonden :(
Wat stom, ik heb ze echt 3 weken geleden besteld.

Vaak bu'j te bang!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
Na mijn zoon met wat instap crawlers heb laten spelen heb ik de HBX 16899 pro gehad voor hem. Prima ding en na heel wat harde klappen so far nog niks kapot.

Voor mezelf had ik de Associated Pro4 SC10, maar als newbie werd ik toch wat zemuwachtig van die enorme Lipo's die erbij zaten. In een huis vol kinderen toch wat teveel gedoe en kopzorgen dus toch maar terug gestuurd. Wel jammer, want zo'n 1/10 is wel enorm gaaf.

• memphis

memphis

Topicstarter
Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:32:
[...]

Welke adapter gebruik je? Kan bijna nergens XT60 naar IC2 vinden
De losse stekkers zijn prima te vinden, even de soldeerbout aan en je bent zo klaar

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Snuffel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:07:
Ik heb de standaard esc connector eraf gehaald en vervangen voor een XT60. Werkt prima en zo krijg je een breed scala aan batterijen die er prima in passen.
memphis schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:35:
[...]

De losse stekkers zijn prima te vinden, even de soldeerbout aan en je bent zo klaar
Mjah probleem 1 is dat ik geen soldeerbout heb, en probleem 2 is dat ik dat ook nog nooit gedaan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ook niet iemand in de buurt?
Overigens hoort het kunnen solderen en het hebben van een bout wel bij iedere vorm van RC modelbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

@Angeloonie IC2 is afaik een "beschermd" formaatje van Spektrum ofzo. EC2 moet je hebben, is hetzelfde. Die kun je wel vinden bij de rc boer.

[ Voor 22% gewijzigd door Bob Popcorn op 12-09-2025 06:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

memphis schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 00:54:
Ook niet iemand in de buurt?
Overigens hoort het kunnen solderen en het hebben van een bout wel bij iedere vorm van RC modelbouw
Volgens mij heeft mijn vader ooit wel eens gesoldeerd, maar geen idee of hij het nog heeft liggen :P Zal eens checken.
Als het echt nodig gaat zijn leer ik het wel, maar dat zien we dan wel als het zo ver is.
Bob Popcorn schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 06:37:
@Angeloonie IC2 is afaik een "beschermd" formaatje van Spektrum ofzo. EC2 moet je hebben, is hetzelfde. Die kun je wel vinden bij de rc boer.
Van wat ik lees past EC2 enkel op IC2 als je de stekker er in forceert. Dan heb ik liever een XT60 met IC2 verloopje zeg maar :P

Postbode komt tussen 13:15-15:45 met de Mojave Grom BLX :Y)

Heb gisteravond bij Ali nog meer spul besteld, op 3 aparte accounts ivm korting voor nieuwe leden _O- Al met al is dit nu onderweg:
De Mojave BLX:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q193GXfkz2z9bQEphh6MTuKGxE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/38uNRuh0k020htOanz4LgKs3.jpg?f=user_large
Verloopje XT60M>IC2F:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_sV9x1XLUwJ51Hgk8tk_tlYwDs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Wap5B6S4NiJEoTDxNTgALJOL.avif?f=user_large
2x Zeee 3S 2200:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoQEMDeuUL9IPAdNfDTn-9P41Ms=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/nvumXuf5TMlio6cbUfY0PFa3.avif?f=user_large
Zeee Lipo Guard Safe Bag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwadGfIGGIQBjMY4OHtDb9FmxfA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Sh4ZpyhE1qaEbyaYdpNktfSC.avif?f=user_large

Enige dat ik nog mis is de Gens Aces iMARS. Die was daar op zich goedkoop, maar ik moet ook een fatsoenlijke voeding erbij, dan ben ik bijna net zo veel kwijt als in NL. En voedingen op AliExpress.. Ik weet het niet. Ga denk ik gewoon het setje bij Toemen bestellen, kost in totaal misschien €10 meer maar is iig wel door de juiste keuringen etc. gekomen.

[ Voor 45% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Angeloonie schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:48:

Van wat ik lees past EC2 enkel op IC2 als je de stekker er in forceert. Dan heb ik liever een XT60 met IC2 verloopje zeg maar :P
Ah, wacht, dat heet weer iEC2 8)7 Dat past dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als je op marktplaats kijkt en ook op het modelbouwforum kan je voor 2 tot 3 tientjes servervoedingen vinden, veelal zijn dit HP DP600, 7700 tot 1200 voedingen.

En wat heb je nodig? Als je op 2 kanalen op 2C (3 tot 4A) gaat laden heb je aan een 12v 8A voeding voldoende, je zou zelfs een PC voeding kunnen gebruiken. Anders kijk je even bij een dumpzaak https://www.baco-army-goods.nl/site/shop-search/?q=voeding Soms kan je bij de lokale kringloop geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 12:10
@Angeloonie Action heeft ook goedkope usb laders. Weet niet of je dat meer vertrouwd?

Anders zou je via aliexpress ook prima merken als ugreen of baseus kunnen kopen, die maken ook prima usb laders.

Alternatief is de imars D300, dan heb je meteen 2 kanalen voor 2 lipo's tegelijk en meer opties, kost je tegen de 100 euro op ali. Of minder als ze acties hebben, ik was rond de 65 euro kwijt. Ook fijn als je grotere accu's gaat kopen die anders erg lang duren op een usb lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als je even zoekt heb je een B6AC voor minder dan 50 euro en je kunt ook kijken naar de SkyRC S65, een klein handig 220v desktop ladertje.

Andere optie is een SkyRC E430 https://www.toprc.nl/skyrc-e430-ac-charger.htm Plug and play en betaalbaar

En wat ook een optie kan zijn welke ik gebruik voor mijn kleine LiPo pakketten is een Radiolink CM210, laad 1.5A op met alleen 2S accu's, kost maar 16 tot 20 euro en kan je via USB-C maar ook gewoon via een high power USB-A poort voeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Thanks voor de opties. Alleen is dit setje toch wel het makkelijkste voor nu denk ik: https://www.toemen.nl/pro...atterij-lader-met-voeding

Lader met voeding, ik denk voor nu zat, als ik merk dat ik meer wil dan kan ik altijd nog upgraden denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Angeloonie schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:09:
Thanks voor de opties. Alleen is dit setje toch wel het makkelijkste voor nu denk ik: https://www.toemen.nl/pro...atterij-lader-met-voeding

Lader met voeding, ik denk voor nu zat, als ik merk dat ik meer wil dan kan ik altijd nog upgraden denk ik zo :)
Fijne van dit setje (icm G-Tech accu's) is dat je niks hoeft in te stellen qua laadvermogen etc, dat gaat allemaal automatisch via de balanskabel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLDzzJMfc3IJ_SHUx3kC_a1JofE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFJTdpQiRuDkyjjMl7M4M8en.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

En rijden maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Eerst nog opladen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Accu's zijn altijd tot een 60% geladen, genoeg om ff te gassen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

memphis schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:53:
Accu's zijn altijd tot een 60% geladen, genoeg om ff te gassen 8)7
Weet ik veel :P In de quick start guide stond opladen dus ik doe het braaf. ;)

Zojuist buiten op een groot parkeerterrein. WOW!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Zsm7qVvpu3FaQWIo1kKzF0EFXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4M8l1Ylz8IUoxoYSmYBUBwr.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is super enthousiast, heb het vermoeden dat hij de Granite Grom voor zijn verjaardag wil straks ;)

Zelf ook even geraced op 100%. Man dat gaat snel. En man wat een flips maakt hij als je dan een bocht maakt _O-

Meteen de SR aangepast op de zender, nu op ongeveer 50%. Ideaal voor snel rijden maar wel grote draaicirkel. Maar hij flipt nu heel veel minder.

Eerste “crashes” zijn er al geweest, krassen zitten er op. Nu weer opladen en morgen weer racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Angeloonie gewoon op tijd remmen en langzamer door de bocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:04:
@Angeloonie gewoon op tijd remmen en langzamer door de bocht ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2c19q-eY9VZXM2HKg4jkNeIKeMw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/H6ya2Sd7IPWPRxDsSZhKkrhF.jpg?f=user_large

Maar idd remmen. Even leren wat hij kan/niet kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2025 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Angeloonie schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:53:
[...]

Weet ik veel :P In de quick start guide stond opladen dus ik doe het braaf. ;)

Zojuist buiten op een groot parkeerterrein. WOW!
[Afbeelding]

Hij is super enthousiast, heb het vermoeden dat hij de Granite Grom voor zijn verjaardag wil straks ;)

Zelf ook even geraced op 100%. Man dat gaat snel. En man wat een flips maakt hij als je dan een bocht maakt _O-

Meteen de SR aangepast op de zender, nu op ongeveer 50%. Ideaal voor snel rijden maar wel grote draaicirkel. Maar hij flipt nu heel veel minder.

Eerste “crashes” zijn er al geweest, krassen zitten er op. Nu weer opladen en morgen weer racen!
Vet he! Een Granite GROM is net zo snel als deze op 50% op 2S. Voor die gasten echt hard zat :P

Ik wil die van mij uiteindelijk aanpassen met draagarmen en aandrijfassen van een Granite, dan flipt die minder snel om. Ik heb 1x een crash/flip gemaakt met 3S, dat wil ik niet al te vaak doen :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Goed oefenen en dan kan je dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Jarenlang in Utrecht vlakbij Raco 2000 gewerkt, dat hoorde je best goed op afstand :p

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net een uur in Google Maps zitten zoeken naar locaties om te rijden. Kom vooral op skateparken, natuurspeeltuinen en bossen uit. Iemand in de regio Den Haag-Delft-Westland die nog een leuke locatie weet?

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Angeloonie schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 00:29:
Net een uur in Google Maps zitten zoeken naar locaties om te rijden. Kom vooral op skateparken, natuurspeeltuinen en bossen uit. Iemand in de regio Den Haag-Delft-Westland die nog een leuke locatie weet?
Is er niet gewoon ergens een veldje waar je een beetje kunt driften? :) Ik zou zeggen de skeelerbaan bij Nootdorp maar d'r moet vast iets dichter in de buurt zitten voor je :p

• memphis

memphis

Topicstarter
Vroeger was er altijd een clubje bij het zandgat bij Valkenburg (bij Leiden) bezig. Tot zover ik weet ligt daar een mooi vlak strandje.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bos bij Zoetermeer had een mooi stukje :P

Hoe maak ik de auto het beste schoon (aarde/zand)? Heb een kwast of makeupborstel waarmee ik kan vegen, maar gaat dat genoeg zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Angeloonie op 13-09-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik slinger mijn compressor even aan om alles schoon te blazen :)

• memphis

memphis

Topicstarter
Kwast gaat best goed, zeker als het vuil opgedroogd is. Compressor gaat super maar zorg dat de ruimtes bij de lagers goed schoon zijn of niet met de compressor op geblazen wordt om te voorkomen dat vuil in het lager gespoten wordt.
Op de werkbank sleutelen gaat heel goed met zgn cleaning putty. Dit is een stopverf achtig goedje dat door div RC merken wordt verkocht dat je makkelijk in alle hoeken kunt duwen en al het vuil opneemt, iets soortgelijks is een potje slijm dat je in de speelgoedwinkel kunt vinden, of op amazon en bol zgn schoonmaak gel.

Verder werken natte schoonmaakdoekjes heel goed en als alternatief WD40 met een doekje poetst ook heel lekker schoon en glimmend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuur75
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:50
Oe leuk een rc topic dat nog wel in leven is. Wilde verder op modelbouwforum, maar daar zit weinig leven meer in. Laat ik me even voorstellen: Ik ben Arthur, 50 jaar (jezus wat klinkt dat oud zo) en heb vaker gerommeld met rc auto's en helicopters. Had in het verleden een nitro truggi 1/10 maar werd het afstellen een beetje zat. Na een lange tijd niets vorig jaar een kleine electro basher gekocht uit het land van de rijzende zon. Leuk dingetje, maar ja wat klein dus deed er niet veel mee. Een maandje terug zag ik mijn overbuurjongen met een rc spelen en pakte de kleine basher erbij en het wakkerde toch wel weer wat aan. Dus beetje online wezen zoeken en uiteindelijk een traxxas Maxx v2 besteld. Blij dat ik niet voor de X maxx ben gegaan want jemig wat is deze al groot. Hier naast mijn eerdere wagentje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlW7TNWLj_ynJrsB6xwgaJIUd2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djBhQ3ZOO4mcRq4lSyEvE9YN.jpg?f=fotoalbum_large

Na veel inlezen en youtube kijken hem gelijk maar voorzien van de shoe goo versteviging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlDi27q7wQOygYbcN2tSfXFWxBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAZdORjC2tBcIjYU2mIhi0u3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qf2IW3iWVP11to1-z3w9l7Gkvk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJpS5wlYz9GcDL6pcb9qwqJS.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna bedacht ik me dat ik de bodem ook wel wat wil versterken, zodat het plastic mooi intact blijft dus uit wederom het land van de rijzende zon een mooie rvs set besteld vergelijkbaar met die van Traxxas zelf maar dan voor de helft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBhmoBtVfhjK4UAoRQjaKGSjJvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Im69nbc8D1aqaklLHB89dMsP.jpg?f=fotoalbum_large

En dan, om het af te maken (en vind stiekum dat dit gewoon standaard had moeten zijn..) led there be light! Wel leuk met achteruit en rem verlichting... het blijft een dure hobby!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6DBQYCfnfsjFgRz784AO0ib6Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICc24PX7Q4rwCH6HPmGn1cUa.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens wilde ik rijden, maar regen regen en nog eens regen (en nog een beetje moed bijeenrapen). Dus wat doe je dan? Een ramp bouwen, want dat lijkt me het mooiste met zo een wagen. Ik ben inmiddels zo ver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU2GgJPi74rtwTN-rHGT-7H9yMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwtxXS3nQFbs8OgWME9XTcLD.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen verf erop en maandag de oprijplaat erop lijmen.

En dán toch maar eens de moed en een rustig plekje vinden om te knallen!
Meer mensen in omgeving Zwolle die misschien een rustig grasveldje kennen? Ik kan hier in zuid wel grasveldjes vinden, maar weet zeker dat ik binnen 2 minuten 10 koters om me heen heb staan... niet zoveel zin in. Nou dat was mijn nu al veel te lange verhaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:43:
Oe leuk een rc topic dat nog wel in leven is. Wilde verder op modelbouwforum, maar daar zit weinig leven meer in. Laat ik me even voorstellen: Ik ben Arthur, 50 jaar (jezus wat klinkt dat oud zo) en heb vaker gerommeld met rc auto's en helicopters. Had in het verleden een nitro truggi 1/10 maar werd het afstellen een beetje zat. Na een lange tijd niets vorig jaar een kleine electro basher gekocht uit het land van de rijzende zon. Leuk dingetje, maar ja wat klein dus deed er niet veel mee. Een maandje terug zag ik mijn overbuurjongen met een rc spelen en pakte de kleine basher erbij en het wakkerde toch wel weer wat aan. Dus beetje online wezen zoeken en uiteindelijk een traxxas Maxx v2 besteld. Blij dat ik niet voor de X maxx ben gegaan want jemig wat is deze al groot. Hier naast mijn eerdere wagentje:

[Afbeelding]

Na veel inlezen en youtube kijken hem gelijk maar voorzien van de shoe goo versteviging.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna bedacht ik me dat ik de bodem ook wel wat wil versterken, zodat het plastic mooi intact blijft dus uit wederom het land van de rijzende zon een mooie rvs set besteld vergelijkbaar met die van Traxxas zelf maar dan voor de helft.

[Afbeelding]

En dan, om het af te maken (en vind stiekum dat dit gewoon standaard had moeten zijn..) led there be light! Wel leuk met achteruit en rem verlichting... het blijft een dure hobby!

[Afbeelding]

Vervolgens wilde ik rijden, maar regen regen en nog eens regen (en nog een beetje moed bijeenrapen). Dus wat doe je dan? Een ramp bouwen, want dat lijkt me het mooiste met zo een wagen. Ik ben inmiddels zo ver:

[Afbeelding]

Morgen verf erop en maandag de oprijplaat erop lijmen.

Meer mensen in omgeving Zwolle die misschien een rustig grasveldje kennen? Ik kan hier in zuid wel grasveldjes vinden, maar weet zeker dat ik binnen 2 minuten 10 koters om me heen heb staan... niet zoveel zin in. Nou dat was mijn nu al veel te lange verhaal!
Je bent nooit te oud voor rc auto's. Ik ben gestart met een Rlaarlo X12s en binnen korte tijd stond daar een Omni Terminator naast van hetzelfde merk. Ik merkte echter dat tijdens meetings onder de voet gereden werk door de 'grote' jongens. Dus nu sinds kort een Traxxas Sledge erbij. Keuze was tussen de XRT of de Sledge, maar de Sledge is al groot (en zwaar) zat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpdZPLzss7iLQApMg9VLl2S4NH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Av4o3jCITJq7veg0FhzRLUXm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Oe leuk een rc topic dat nog wel in leven is. Wilde verder op modelbouwforum, maar daar zit weinig leven meer in.
Klopt, als (rc-auto) mod daar heb ik het rustig op enkelingen na die de forumregels blijven negeren. Forums is voor veel jeugd oudbollig tot zelfs onbekend, op sociale media zoals vele facebook groepen voelen ze zich beter met leeftijdgenoten die hetzelfde (soms foute) denken en doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Is Ommen nog omgeving Zwolle voor je? Vlakbij Huttopia De Roos zit een erg leuke zandvlakte. Weinig publiek, goed te bereiken en parkeren. Maar wel het bekende witte zand. Dus dat moet je wel leuk vinden. Groot voordeel is dat water direct wegtrekt dus ook bij natte periodes goed te rijden.

Op de 'Crawler-locatie-kaart' in Google Maps wordt de Leemcule in Hattem nog genoemd, maar die lijkt me wat klein voor iets anders dan crawlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
bvsteyn schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:56:
[...]

Je bent nooit te oud voor rc auto's. Ik ben gestart met een Rlaarlo X12s en binnen korte tijd stond daar een Omni Terminator naast van hetzelfde merk. Ik merkte echter dat tijdens meetings onder de voet gereden werk door de 'grote' jongens. Dus nu sinds kort een Traxxas Sledge erbij. Keuze was tussen de XRT of de Sledge, maar de Sledge is al groot (en zwaar) zat!
[Afbeelding]
Ook een mooie wagen zeg! Is dat een 1:10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
memphis schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:03:
[...]

Klopt, als (rc-auto) mod daar heb ik het rustig op enkelingen na die de forumregels blijven negeren. Forums is voor veel jeugd oudbollig tot zelfs onbekend, op sociale media zoals vele facebook groepen voelen ze zich beter met leeftijdgenoten die hetzelfde (soms foute) denken en doen..
Ok ja ik had een vraag ingedienst bij een mod om mijn username te veranderen, maar daar kwam niet eens een reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
Ruud schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:48:
[...]

Is Ommen nog omgeving Zwolle voor je? Vlakbij Huttopia De Roos zit een erg leuke zandvlakte. Weinig publiek, goed te bereiken en parkeren. Maar wel het bekende witte zand. Dus dat moet je wel leuk vinden. Groot voordeel is dat water direct wegtrekt dus ook bij natte periodes goed te rijden.

Op de 'Crawler-locatie-kaart' in Google Maps wordt de Leemcule in Hattem nog genoemd, maar die lijkt me wat klein voor iets anders dan crawlen.
Ja zeker wel, maar liefste ga ik eerst even rijden in gras. Maar zal m zeker onthouden voor de toekomst! En leemcule klein? Is juist heel groot? Maar wel ook heel druk, nog even niet zoveel zin in veel meekijkers enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:18:
[...]

Ok ja ik had een vraag ingedienst bij een mod om mijn username te veranderen, maar daar kwam niet eens een reactie op.
Mods hebben die rechten niet en spelen dit door naar de Admin(s) maar die zijn niet zo vaak online. het beste wat je kunt doen is op de meld/report link bij 1 van je posts klikken en aangeven wat en hoe je het veranderd wilt hebben. Dan komt de melding in de gezamenlijke box en blijft het een herinnering voor iedereen, dus ook de admins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
memphis schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:35:
[...]

Mods hebben die rechten niet en spelen dit door naar de Admin(s) maar die zijn niet zo vaak online. het beste wat je kunt doen is op de meld/report link bij 1 van je posts klikken en aangeven wat en hoe je het veranderd wilt hebben. Dan komt de melding in de gezamenlijke box en blijft het een herinnering voor iedereen, dus ook de admins.
Oh ik zie dat iik het bij een admin heb gepost (Neoappie), heb mijn bericht gereport nu, dank! https://www.modelbouwforu...profile-post-comment-2283

[ Voor 3% gewijzigd door Tuur75 op 14-09-2025 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:11:
[...]

Oh ik zie dat iik het bij een admin heb gepost (Neoappie), heb mijn bericht gereport nu, dank! https://www.modelbouwforu...profile-post-comment-2283
In principe melden bij een admin kan, probleem is dat die niet zo vaak online zijn en het soms kan duren, ook heb ik het idee dat de persoonlijke berichten door de admin wat vaker genegeerd worden. De berichtenbox met meldingen is wat schreeuwender als men online komt.
Overigens er een mod tot 2e admin aangesteld die zich ging verdiepen in de nodige correcties aan het forum die nodig zijn na de upgrade maar ik zie ook nog niet veel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuur75
memphis schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:32:
[...]

In principe melden bij een admin kan, probleem is dat die niet zo vaak online zijn en het soms kan duren, ook heb ik het idee dat de persoonlijke berichten door de admin wat vaker genegeerd worden. De berichtenbox met meldingen is wat schreeuwender als men online komt.
Overigens er een mod tot 2e admin aangesteld die zich ging verdiepen in de nodige correcties aan het forum die nodig zijn na de upgrade maar ik zie ook nog niet veel gebeuren.
Nou we gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:17:
[...]

Ook een mooie wagen zeg! Is dat een 1:10?
Nee, 1/8. Zal vanmiddag even foto's maken naast de 1/12 Rlaarlo X12s en de 1/10 Rlaarlo Omni Terminator. Dan zie je goed verschil. Heb overigens wel besloten om de X12S in de verkoop te doen aangezien het wat veel wordt en ik merk dat het grotere spul net wat leuker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:20:
[...]

Ja zeker wel, maar liefste ga ik eerst even rijden in gras. Maar zal m zeker onthouden voor de toekomst! En leemcule klein? Is juist heel groot? Maar wel ook heel druk, nog even niet zoveel zin in veel meekijkers enzo.
Ah, misschien is de meetfunctie van Google Map dan stuk. Of ik ging van het verkeerde stuk uit. ;) Dat is waarschijnlijker.

https://maps.app.goo.gl/e92JczZWuXkpdNsH6, dat is maar ~30m diameter volgens Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Overigens is de omni terminator geen 1/10 meer 1/12. Volgens mij noemen ze het zelf een mini 1/10.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
Ruud schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:09:
[...]

Ah, misschien is de meetfunctie van Google Map dan stuk. Of ik ging van het verkeerde stuk uit. ;) Dat is waarschijnlijker.

https://maps.app.goo.gl/e92JczZWuXkpdNsH6, dat is maar ~30m diameter volgens Google.
Ja misschien hebben we een andere indruk van klein, maar ben daar een keer afgedaald met mijn mountainbike en geloof me dat duurde wel even en heb het nooit weer gedaan!! En denk dat 30 meter ook wat aan de lage kant is. Deze foto is genomen in de kuil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAq01waEGVBjrYcDg65XkC9Jw68=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/y9RYcDesIULDnlrYbtJehLsI.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Tuur75 op 15-09-2025 23:25 ]

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste