Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Vaak bu'j te bang!
Je kunt zijn topic volgen: https://www.facebook.com/craig.lee.737
Verzekering technisch is het natuurlijk beter om het op "iets electrisch" dan puur op de LiPo te gooien, modelbouw accu's hebben bij de verzekeringen geen goede reputatie. Maar eens, ook als een LiPo niet zelf gaat maar extern wordt aangestoken zal die de brand ook aansterken.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Je zit dan ook nog aan een spuitbusje verf naar keuze, een zenderset, een servo, een accu en een lader.
Ik weet het. Ik heb ook gekeken naar Team Associated B6.x of een Kyosho Optima. Maar dat werd al snel erg prijzig. Ik ben bekend met wat er allemaal verder bij komt kijken. Maar inderdaad heeft zo'n winkelier er wel kijk op!memphis schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:13:
Technisch gezien zijn je genoemde auto's nog steeds geen hoogstandjes maar je kunt er leuke dingen mee doen. Als je zelf wilt bouwen zijn er denk ik niet veel tot geen andere opties maar het kan hard oplopen in de kosten vergeleken met een RTR. Praat eens met een winkelier voor een compleet rijklaar te bouwen pakket. Ik weet dat Marco's modelbouw als hofleverancier van de Tamiya cup voor ook heel veel klanten complete pakketten heeft samengesteld want met de Tamiya kit ben je er nog niet. De kit komt veelal met een regelaar, simpele mabuchi 540 motor en een ongespoten body (je kunt bv even de manuals van je keuzes opzoeken en doornemen hoe die geleverd worden)
Je zit dan ook nog aan een spuitbusje verf naar keuze, een zenderset, een servo, een accu en een lader.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Let wel dat zo'n metalen munitie kistje vaak luchtdicht is en hierin de druk aardig kan oplopen met een explosie tot gevolg.sjirafje schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:22:
Dat gezegd hebbende; ik bewaar ze eigenlijk altijd in een lipobag en die gaan dan (sinds kort) weer in een metalen munitiekistje. Voorheen had ik de individuele lipobags in een grotere lipobag.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik bewaarde ze altijd in een lipo bag die ik bewaarde in een ammo case en deed ze pas in de auto als ik ging rijden.Flappie schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:20:
[...]
De vraag is: was hij ook aan het laden?
Ik heb ook meerdere LiPo's maar die heb ik niet standaard in een lipo bag. Als ze nog niet leeg zijn zitten ze gewoon in mijn auto.
Liever save than sorry.
Ammo case kost paar tientjes geloof ik en daar passen 6 lipo in
YO! fucknuts! It's Probing time!
Kistjes die ik had waren absoluut niet luchtdicht dus ik weet niet hoe je daarbij komt?MarkyB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:13:
[...]
Let wel dat zo'n metalen munitie kistje vaak luchtdicht is en hierin de druk aardig kan oplopen met een explosie tot gevolg.
Zijn simpele metalen kostjes zonder rubbere afsluiting dus lucht kan echt wel weg
YO! fucknuts! It's Probing time!
Freakiebeakie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:52:
[...]
Kistjes die ik had waren absoluut niet luchtdicht dus ik weet niet hoe je daarbij komt?
Zijn simpele metalen kostjes zonder rubbere afsluiting dus lucht kan echt wel weg

Ik bedoel zulke kistjes en die sluiten op een rubberen rand in het deksel wel degelijk luchtdicht af. Deze rand zou je kunnen verwijderen, misschien is dat bij jouw kistje(s) al gebeurd.
Ik heb overigens geen manier gevonden om ze er gemakkelijk terug in te krijgen...
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Zo'n lipo zak hoeft niet af te dichten. Sowieso blijf je in de buurt als je aan het opladen bent, zo'n zak is puur bedoeld voor het geval dat het mis gaat je die zak nog kunt vastpakken en met accu en al naar buiten kunt gooien.
Ander onderwerp: heeft iemand ervaring met gps snelheidsloggers? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe hard mijn auto kan in verschillende configuraties en ik denk de rest in mijn lokale RC clubje ook wel bij hun auto's. Ik kan mijn remote uitbreiden met telemetrie maar die meet motortoerental en doet dan een rekensommetje geloof ik, als je veel wielspin hebt of andere banden is het niet echt betrouwbaar.
Bij Nederlandse webshops zit je al snel tegen 100 euro aan, kijk ik bij ome Ali vind ik modellen voor 3-4 tientjes, maar heb geen idee hoe goed die zijn. Het komt niet op 1 of 2 km/h aan.
Oude banden van de velg halen is wel echt een enorm gedoe, ik heb een bad met stickerremover geprobeerd, werkt niet. 20 minuten gekookt in water was ook niks. De oude banden kapot snijden en daarna de velg een paar uur in aceton leggen werkte nog het beste maar was alsnog veel werk om daarna de lijm en rubber resten eraf te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt om de nieuwe Prolines te monteren en lijmen. Maar de volgende keer koop ik ze wel kant en klaar op velg.
Ik heb laatst deze gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005005303178160.htmlFastFred schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:29:
Tijdens het laden doe ik m'n lipo's in een lipo zak en als ik ga rijden neem ik ze ook mee in die zak.
Zo'n lipo zak hoeft niet af te dichten. Sowieso blijf je in de buurt als je aan het opladen bent, zo'n zak is puur bedoeld voor het geval dat het mis gaat je die zak nog kunt vastpakken en met accu en al naar buiten kunt gooien.
Ander onderwerp: heeft iemand ervaring met gps snelheidsloggers? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe hard mijn auto kan in verschillende configuraties en ik denk de rest in mijn lokale RC clubje ook wel bij hun auto's. Ik kan mijn remote uitbreiden met telemetrie maar die meet motortoerental en doet dan een rekensommetje geloof ik, als je veel wielspin hebt of andere banden is het niet echt betrouwbaar.
Bij Nederlandse webshops zit je al snel tegen 100 euro aan, kijk ik bij ome Ali vind ik modellen voor 3-4 tientjes, maar heb geen idee hoe goed die zijn. Het komt niet op 1 of 2 km/h aan.
Het is geen super ding, hij heeft geen opslag en na een speedrun moet je het ding 1 minuut uitzetten. Typische Ali 'kwaliteit', maar voor 1/3de van de prijs van een goede is IMO het acceptabel. Ik zelf ga hem niet vaak gebruiken.. En deze leen je ook wat makkelijker uit aan mensen
Uit de handleiding (van 1 A4tje):
After speed measurement, shut down the machine and wait for about 1 minute. After the data becomes single digits, you can measure the speed again.
Onder de RC racers zie ik steeds meer dit speeltje:
https://www.kickstarter.com/projects/racebox/racebox-micro
Iedereen die ik ken gebruikt de skyrc gsm-020. Zelfs de rossa mannen als ze zelf aan het testen zijn.FastFred schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:29:
Ik heb zelf bij ali een d1 mini + n8m gps module gekocht, in elkaar gezet en geprogrammeerd met deze source code. Was 15e per logger kwijt. Geen bt, maar wel wifi in dit geval. Nauwkeurigheid is matig imho maar goed genoeg voor de lol. Skyrc hierboven is een stuk betere.
Een goed geplaatste actieve GPS antenne kan helpen de nauwkeurigheid te verbeteren. Sowieso is de update-frequentie van een GPS module beperkt, dus als je snelheidsmonitoring wil doen op een wat bochtig parcours met veel snelheidswisselingen, kan een IMU (en een berg software om er dan nog iets zinnigs van te maken) wel helpen.sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:29:
[...]
Iedereen die ik ken gebruikt de skyrc gsm-020. Zelfs de rossa mannen als ze zelf aan het testen zijn.
Ik heb zelf bij ali een d1 mini + n8m gps module gekocht, in elkaar gezet en geprogrammeerd met deze source code. Was 15e per logger kwijt. Geen bt, maar wel wifi in dit geval. Nauwkeurigheid is matig imho maar goed genoeg voor de lol. Skyrc hierboven is een stuk betere.
Ook ooit iemand tegengekomen die een sensor met hetzelfde werkingsprincipe als een lasermuis gebruikte, maar ik heb die sensor nooit gevonden. Daar bestaat ook een industriële versie van (van een Nederlandse fabrikant) die onder andere gebruikt wordt voor robots die de binnenkant van grote tanks reinigen (waar de meeste andere navigatiesystemen dus compleet de mist in gaan). Ik kan die nu op dit moment wel niet direct ergens vinden.
En uiteraard rijdt deze ook

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Knap gemaakt de crawler
[ Voor 124% gewijzigd door kitao op 19-10-2025 13:33 ]
Volgens mij was dat systeem juist "smart" om dit soort problemen te voorkomen. In theorie kan je de accu dus weggooien... Mooi zonde want er is maximaal 20x mee gereden.
Ik heb 'm dus maar even "illegaal" tot leven gewekt, mijn reguliere kader ingesteld om NiMH, maximaal 4 volt. Spektrum lipo er aan gehangen (in zo'n lipo bag uiteraard) voor 10s en de lader weer uitgezet. Toen was het voltage van de lipo gelukkig net hoog genoeg om weer herkend te worden door het originele ladertje.
Edit:
Nou, ook fijn, accu tot leven gewekt, wil ik samen met mijn zoontje gaan rijden, heeft hij na 5 minuten alleen nog maar voorwielaandrijving
:strip_exif()/f/image/1nnnQJglEyHkGZkBsyNT5Vrq.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond Wetronic maar even mailen hoe ze dit gaan oplossen...
[ Voor 29% gewijzigd door -tom-562 op 19-10-2025 17:23 ]
Vaak bu'j te bang!
Maar die tandjes zijn prima gepoetst.
Volgens mij is het ding zo 'smart' dat de batterij zich automatisch ontlaadt voor opslag na een x aan tal uur. Blijkbaar gaat dat toch niet helemaal goed. En door dat 'smart' gedeelte kon ik een (achter) prima batterij niet meer laden. Uiteindelijk dus wel gelukt op een semi dubieuze manier waar je wel moet weten wat je doetmemphis schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:29:
Smart voorkomt niet dat een accu slecht wordt. Smart is alleen dat je een accu aan de lader kan pluggen met 1 kabel zonder dat je de lader moet instellen. Dat je accu leeg loopt kan smart niets aan doen en ook dat een cel onder de 3v komt zonder een belasting is niet aan smart.
Maar die tandjes zijn prima gepoetst.
En ja, dat differentieel is aardig gaar
Vaak bu'j te bang!
Ik ook; zeker Wetronic, wat toch een heel reputabele zaak is, dacht ik.-tom-562 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:05:
[...].................En ja, dat differentieel is aardig gaarIk heb de auto gekocht bij Wetronic, ik ben benieuwd wat ze hier mee doen.
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
En sluit een defect in de elektronica niet uit. Ooit ook een camera accu nieuwe cellen gegeven nadat 1 cel dood was en daarna gebeurde hetzelfde, bleek dus aan de balancer circuit te liggen....
Ik had 2 versleten diffs in mijn Mojave en dat was "gebruikersslijtage", bij Wetronic. 2 maandjes oud, alleen op 2s gereden toen.-tom-562 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:05:
[...]
Volgens mij is het ding zo 'smart' dat de batterij zich automatisch ontlaadt voor opslag na een x aan tal uur. Blijkbaar gaat dat toch niet helemaal goed. En door dat 'smart' gedeelte kon ik een (achter) prima batterij niet meer laden. Uiteindelijk dus wel gelukt op een semi dubieuze manier waar je wel moet weten wat je doet![]()
En ja, dat differentieel is aardig gaarIk heb de auto gekocht bij Wetronic, ik ben benieuwd wat ze hier mee doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bob Popcorn op 20-10-2025 11:50 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Hmm fijn... Heb je het complete diff vervangen? Want ik zie zo snel alleen een compleet differentieel te koop, terwijl 1 tandwieltje gaar is.Bob Popcorn schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:49:
[...]
Ik had 2 versleten diffs in mijn Mojave en dat was "gebruikersslijtage", bij Wetronic. 2 maandjes oud, alleen op 2s gereden toen.
OVerigens als ik naar de artikelnummers kijk, zit er in de Granite hetzelfde differentieel als in mijn eigen Mojave BLX, ben benieuwd hoe lang dat goed gaat op 3S brushless
[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 20-10-2025 11:56 ]
Vaak bu'j te bang!
Ja, voor en achter. 40 piek ofzo. Had het liefst gewoon GPM genomen voor een tientje extra maar die waren er niet. En ook maar gelijk alle kogellagers gedaan omdat die gaar waren. Weekje later een dogbone, alle 4 vervangen voor GPM. Servo saver is er ook aan zag ik afgelopen weekend, ga ik nog vervangen voor GPM.-tom-562 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:52:
[...]
Hmm fijn... Heb je het complete diff vervangen? Want ik zie zo snel alleen een compleet differentieel te koop, terwijl 1 tandwieltje gaar is.
Nou race ik er vaak mee door een hobbelig grasveld, wat schijnbaar niet ideaal is voor zo'n kleine auto
Bericht terug gehad, idd gebruikersslijtageBob Popcorn schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:49:
[...]
Ik had 2 versleten diffs in mijn Mojave en dat was "gebruikersslijtage", bij Wetronic. 2 maandjes oud, alleen op 2s gereden toen.
Vaak bu'j te bang!
Oh, dan zijn ze duurder geworden? Ik heb volgens mij 40 euro afgerekend, voor de Mojave Grom BLX diffs. Dan kun je net zo goed direct GPM diffs nemen, die zijn volgens Reddit nog net iets beter.-tom-562 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:11:
[...]
Bericht terug gehad, idd gebruikersslijtageIk kreeg wel de tip om te upgraden naar de diffs van een Mojave GROM BLX, die schijnt dan al wel volledig stalen tandwielen te hebben. Jammer dat ze alleen per 2 te krijgen zijn (en meteen 53 euro voor een paar)
Hmm even uitzoeken dan. Dan swap ik mijn Mojave BLX diffs wel voor die GPM diffs, en zet ik die BLX diffs in de Granite van mijn zoontjeBob Popcorn schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:30:
[...]
Oh, dan zijn ze duurder geworden? Ik heb volgens mij 40 euro afgerekend, voor de Mojave Grom BLX diffs. Dan kun je net zo goed direct GPM diffs nemen, die zijn volgens Reddit nog net iets beter.
Vaak bu'j te bang!
Niets mis met die Globact
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Dat ze dat diff. niet samen met het aandrijvende pinion leveren, beetje vreemd . Of is dat dan wel weer los te koop, want je wilt toch niet gebruikte pinion met een nieuw kroonwiel mixen?
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Ligt totaal aan de staat van de pinion. Als ie nog goed is, waarom vervangen?Naalroc schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:43:
[...]
Dat ze dat diff. niet samen met het aandrijvende pinion leveren, beetje vreemd . Of is dat dan wel weer los te koop, want je wilt toch niet gebruikte pinion met een nieuw kroonwiel mixen?
Idd. Die van mij is nog heel, alleen intern is 1 van de plastic tandwieltjes kapot. Mooi alternatief iig, ik ga het voor dat geld eens proberen.Snuffel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:45:
[...]
Ligt totaal aan de staat van de pinion. Als ie nog goed is, waarom vervangen?
Vaak bu'j te bang!
Bij een typische tandwiel verhouding van 1:4, draait dat pinion dus 4 x zo vaak rond als het kroonwiel, dus zal bij gelijke materialen, dus ook 4 x zo snel slijten.Snuffel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:45:
[...]Ligt totaal aan de staat van de pinion. Als ie nog goed is, waarom vervangen?
En in 'real life' moeten een kroonwiel en pinion samen vervangen worden, dus waarom in model niet; dezelfde logica is hier van toepassing...
Ik ben blij dat er in de aandrijflijn van mijn echte auto niet zo vaak tanden van tandwielen afbreken als bij mijn modelauto's. En ik vind het ook veel minder erg om als ik iets vervangen heb een paar weken later nog iets anders te moeten vervangen aan mijn modelauto, dan om elke paar weken met mijn echte auto in de garage te staan. Daar verwacht ik echt dat ze alles vervangen dat het volgende jaar waarschijnlijk niet haalt (in de mate van het mogelijke natuurlijk, ze kunnen niet alles voorspellen).Naalroc schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:24:
[...]
Bij een typische tandwiel verhouding van 1:4, draait dat pinion dus 4 x zo vaak rond als het kroonwiel, dus zal bij gelijke materialen, dus ook 4 x zo snel slijten.
En in 'real life' moeten een kroonwiel en pinion samen vervangen worden, dus waarom in model niet; dezelfde logica is hier van toepassing...
Omdat het diffje niet kapot gaat omdat het kroonwiel versleten is?Naalroc schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:24:
[...]
Bij een typische tandwiel verhouding van 1:4, draait dat pinion dus 4 x zo vaak rond als het kroonwiel, dus zal bij gelijke materialen, dus ook 4 x zo snel slijten.
Arrma Vendetta 3S BLX
Leuk prijsje bij Toemen. Damn dit ding is bruut.
Net ff mee wezen spelen hier in de wijk, maar heb echt wel wat ruimte nodig.
Eerst ff lekker aan wennen en dan ff kijken of ik de VXL6s met 2200KV uit de Revo erin kan leggen.
ook maar ff wat bandjes extra bestellen denk ik.
Bier, Whiskey en Metal!!
Maar ik zag hele stukken A16 bij Rotterdam afgezet, GPS speedo erop en gaan met die banaan! (hij is immers geel en misschien binnenkort wel krom
Foto's van afgelopen zondag voor de liefhebbers:
https://www.facebook.com/...ms&set=a.3754971624633058
Ik was om 2 redenen daar naar toe gegaan. Allereerst moest ik er gewoon even uit. De hele dag thuis voor de buis gaat ook vervelen.... En ik had nog nooit de bigscales op de gevoelige geheugenplaat vastgelegd dis 1 en 1 is 2. Maar is wel makkelijk te fotograferen, het grote formaat doet de camera makkelijker focussen en focus vasthouden en je kunt zelfs nog net iets meer sluitertijd zetten hoewel ingezoomd het toch wel iets korter mag voor een betere scherpte.
Voorbeeldje:
:strip_exif()/f/image/RB8Gy8haNFKS5Y1cRvAHeKTG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door memphis op 22-10-2025 19:15 ]
Dit is al een wat oudere post maar hoe rijden die geprinte TPU banden? Van wat ik tot nu toe aan reviews gezien heb niet erg goed, als in totaal geen grip zelfs. Maar het zou kunnen dat het met de juiste (temperatuur) instellingen op een goede printer zoals een Bambu lab wel goed kan.Snuffel schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:02:
Klopt ja. Varioshore filament. Echt apart spul, de temperatuur bepaalt de hardheid van de band.
Schuimt net als LW filament, grappig om te zien
Het zou erg interessant zijn om zelf banden te kunnen printen. Bandenkosten waren altijd mijn grootste irritatie toen ik wedstrijden reed. En tegenwoordig zijn ze helemaal duur. Levensduur zou dan weer minder belangrijk zijn als je ze zelf goedkoop kan printen.
Grip is er heus wel, en ligt absoluut aan de temperatuur waarop je print. Maar ook hoe je print, hoeveelheid infill, walls etc.
Gewoon eens proberen, en kijken wat je er van vindt.
:strip_exif()/f/image/Hl6sJMp45XggUI2tgRr4k5dc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik haalde bij mijn ouders mijn oude RC wagen van zolder en weet er niks meer van af.
Er zit een NICD accu bij. Die is denk ik na 35 jaar wel naar zijn grootje. Nu zie ik dat ik vooral nimh accu's kan kopen. Kan ik die nog wel laden met mijn Robbe 5 lader? Volgens het boekje van de robbe 5 alleen lood of nicd maar nimh bestond toen nog niet
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Als je het weer leuk gaat vinden kan je altijd kijken naar een computerlader waarmee gecontroleerd snelladen mogelijk is.
Lipo heeft ondertussen onder de serieuze RC wel zo'n beetje NiMh overgenomen maar die kan je niet laden met je Robbe-5 lader tenzij je aan een nieuw huis toe bent...
En als je die stap naar LiPo wilt maken maar niet te veel wilt betalen kan je bij NKON ook goedkoop hoge amperage cellen in de bekende 18650 en 21xxx formaat vinden en een 2-cellen pakket maken hoewel een simpele Tamiya pack formaat LiPo (met ronde zijkanten!) ook niet veel hoeft te kosten op bv Amazon. Ik neem aan dat die nog de standaard Mabuchi 540 motor heeft en dat gaat makkelijk met 30A cellen..
Wilde ze gisteren bestellen, maar helaas uitverkocht, en geen datum wanneer weer aanwezig....memphis schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:02:
En als je die stap naar LiPo wilt maken maar niet te veel wilt betalen kan je bij NKON ook goedkoop hoge amperage cellen in de bekende 18650 en 21xxx formaat vinden en een 2-cellen pakket maken hoewel een simpele Tamiya pack formaat LiPo (met ronde zijkanten!) ook niet veel hoeft te kosten op bv Amazon. Ik neem aan dat die nog de standaard Mabuchi 540 motor heeft en dat gaat makkelijk met 30A cellen..
Met mechanische snelheidsregelaar ook nog! Als je de batterij vervangt, vervang dan ook die regelaarbonzz.netninja schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:20:
[Afbeelding]
Ik haalde bij mijn ouders mijn oude RC wagen van zolder en weet er niks meer van af.
Er zit een NICD accu bij. Die is denk ik na 35 jaar wel naar zijn grootje. Nu zie ik dat ik vooral nimh accu's kan kopen. Kan ik die nog wel laden met mijn Robbe 5 lader? Volgens het boekje van de robbe 5 alleen lood of nicd maar nimh bestond toen nog niet
Ow is dat niet meer tegenwoordigFlappie schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:19:
[...]
Met mechanische snelheidsregelaar ook nog! Als je de batterij vervangt, vervang dan ook die regelaar
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Heb je er mee op een circuit gereden? Er zijn natuurlijk best veel variabelen of zoiets kan slagen of niet: merk TPU of ander rubberachtig filament, welke printer, welke infill en dikte walls, welk bandenprofiel, temperatuur, etc.Snuffel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:04:
Ligt totaal aan de ondergrond waarop je rijdt. Glad asfalt: prima. Grof asfalt: slijtage.
Grip is er heus wel, en ligt absoluut aan de temperatuur waarop je print. Maar ook hoe je print, hoeveelheid infill, walls etc.
Gewoon eens proberen, en kijken wat je er van vindt.
Zou mooi zijn als er net als PLA aero voor vliegtuigen, er ook een 'tire' filament zou komen.
Ik weet natuurlijk niet wat je plannen zijn maar om te kijken of het weer wilt aanslaan misschien eerst weer beginnen met wat je hebt? Ja, zo'n mechanische regelaar is niet de beste maar het werkt.bonzz.netninja schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:58:
[...]
Ow is dat niet meer tegenwoordigHier zit idd nog zo'n regelweerstand op denk ik. Voordat ik hem een zwieper ga geven zal ik daar ook ff wat liefde aan geven voordat hij ergens op blijft hangen
Varioshore is specifiek voor banden gemaaktGoingDutch schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:39:
[...]
Heb je er mee op een circuit gereden? Er zijn natuurlijk best veel variabelen of zoiets kan slagen of niet: merk TPU of ander rubberachtig filament, welke printer, welke infill en dikte walls, welk bandenprofiel, temperatuur, etc.
Zou mooi zijn als er net als PLA aero voor vliegtuigen, er ook een 'tire' filament zou komen.
Nee, heb hier wel een circuit in de buurt (TT) maar nog niet op gereden.
Zal het eens keer doen als ik er ben
TPU is er natuurlijk in verschillende hardheden, waarvan ze vaak wel de hardere varianten als filament aanbieden. Want die printen makkelijker. Maar voor de RC wil je waarschijnlijk juist een zachtere variant. Het is natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken met rubber qua materiaal eigenschappen. Zeker als het opwarmt. Maar voor een tientje of 2 heb je een rol, en kun je naar hartelust testen met profiel, aantal perimeters, infil etc. Je kunt dan misschien ook mooi van die airless tyres ontwerpen.GoingDutch schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:22:
[...]
Dit is al een wat oudere post maar hoe rijden die geprinte TPU banden? Van wat ik tot nu toe aan reviews gezien heb niet erg goed, als in totaal geen grip zelfs. Maar het zou kunnen dat het met de juiste (temperatuur) instellingen op een goede printer zoals een Bambu lab wel goed kan.
Het zou erg interessant zijn om zelf banden te kunnen printen. Bandenkosten waren altijd mijn grootste irritatie toen ik wedstrijden reed. En tegenwoordig zijn ze helemaal duur. Levensduur zou dan weer minder belangrijk zijn als je ze zelf goedkoop kan printen.
( Wikipedia: Airless tire )
Puur op gevoel denk ik dat ze als slick wel weinig grip hebben ten opzichte van een slic van zacht rubber, maar misschien een kwestie van warmrijden of een profiel aanbrengen.
En een stukje hierboven zijn de banden van de F1 wagen geprint met Foaming filament. Dat is ook in opkomst en geeft wellicht een stuk meer grip.
Edit: er was al een nieuwe pagina, dus de info is misschien wat dubbelop.
Real 80 is wellicht te klein voor deze schaal...memphis schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:31:
Real80 in Groningen is ook niet ver weg. Heeft overigens niet het meest bandenvriendelijke asfalt ondanks dat ik las dat ze zich aangemeld hebben om een EK en/of een WK te kunnen krijgen
1:5 is daar het meeste gereden en die gaan ook zo'n 80km/uSnuffel schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:09:
[...]
Real 80 is wellicht te klein voor deze schaal...
https://www.modelbouwforu...ered-2s-ladertjes.294198/
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ik heb een aantal LiFe accu's gehad en met alle problemen. 1 kreeg een breuk in een soldeerlip maar bleef contact houden en was het lang zoeken totdat ik de reden van de "glitches" had gevonden. Een 2e liet het balanskabeltje over de grond slepen. OK mijn fout maar het model bood weinig ruimte om het goed te krijgen. Een 3e begon na de winter bol te staan en een 4e kreeg snel 1 slechte cel. Naast dat was toch 30 euro voor zo'n accu veel betaald dat het niet eens 1 jaar vol houdt. Maar ook bij andere rijders met wel LiPo's komen soortgelijke problemen voor met bol staan, een cel dat slecht wordt en af en toe ook een brandje. Ik heb 1 keer een Shepherd tot Shoarma zien verbranden.
Probleem is dat dit soort ontvangeraccu's niet hardcased zijn, in een open chassis laag bij de grond hangen en in de brandstofauto zwaar onderhevig aan trillingen zijn. Li-ion hebben minder problemen met vol bewaren, ze mogen iets verder leeg getrokken worden, gaan niet bol slaan etc. En omdat ze in een metalen koker zitten zijn ze ook iets meer beschermend maar met een prijs van 4 euro per cel ook prima betaalbaar vergeleken met de LiFe accu;s die ik heb gehad.
En nog een belangrijk puntje, omdat ik dan zelf de bekabeling moet doen kan ik goed op lengte passende kabels maken.
Ook een collega rijder heeft deze cellen gekocht en pakketten van gemaakt, ook hij is tevreden hoe ze werken en is vooral ook tevreden over het lage gewicht.
Naar mijn idee zijn deze cellen een prima vervanger voor een LiPo en zelfs een betere keuze. OK, misschien iets beperkt in capaciteit maar er zijn ook 1500mAh cellen die maar 3A max aankunnen, moet te doen zijn om ook eens te proberen. https://www.nkon.nl/en/vapcell-f15-inr14500-1500mah-3a.html
Rijtijd vind ik een rare reden om voor hoge capaciteit te gaan, zo lang je een finale kan rijden is het goed, je start toch altijd met een verse accu. Maar dat is, wat jij zegt, een kwestie van proberen. Ik vind Li-Ion wel een goede optie, maar wellicht met Hv servo's nog niet de juiste optie.
Maar inderdaad, met de oude Savox servo's was een half uur finale met een 5 minuten opwarmtijd goed voor een 600mAh verbruik dus 1000mAh is voor mij genoeg. De Futaba's CT500 die ik nu heb hebben na 3 heats wat zo'n 20 minuten gebruik is maar zo'n 350mAh uit de accu getrokken. Ondanks dat de SR settings op maximale speed en stroomverbruik staan zijn ze zuiniger dan mijn oudere Savox.
Hoewel je Li-Ion wel als aandrijfaccu in goedkope miniscales ziet lijkt deze optie voor ontvangeraccu's niet echt bekeken, iedereen en overal gebruiken LiPo of LiFe softcell pakketten. Overigens in de tijd met 6v servo's heb ik ook gekeken naar geschikte ronde LiFe cellen maar dan is de capaciteit te laag of bij een voldoende capaciteit de maximale stroom te laag.
Edit:
Ik zag net bij Vapcell 14650 cellen, een 1100mAh dat 6A aan kan, zou prima werken maar geeft geen voordeel over de 14500 die ik nu heb maar ook een 2100mAh 14650 cell dat 4A continu aan kan. Ik heb ze even gemaild hoe het met de piekstromen zit al denk ik dat ze het wel aankunnen.
[ Voor 10% gewijzigd door memphis op 28-10-2025 13:31 ]
In electro klasse hetzelfde, je hebt wel een bepaald amperage nodig wat uit je accu's dient te komen. Dat merk je wanneer dat niet het geval is - met negatieve gevolgen, zoals opgezwollen cellen etc.
Alleen wordt er veel overdreven door gebrek aan kennis. Dat een servo bv 40kg kracht kan leveren wil niet zeggen dat het dan ook zoveel doet. Stop zo'n servo bv in een stock tourwagen en hij zal niet meer dan 2kg kracht verzetten. Dat is dan ook lineair met het stroomverbruik. Stel de endpoints goed in en bij een brandstof moet je nooit je rem tot blokkeren afstellen en je zult een hoop hoge stromen voorkomen. Ook lijkt het gemiddelde verbruik van deze HV servo's echt lager te liggen dan dat met mijn oude Savox 6v servo's maar dat wil niet zeggen dat de pieken ook lager liggen.sky- schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:48:
Precies wat jij zegt, HV servo's die op 7.4V+ draaien zorgen nog wel eens dat een Li-Ion met te lage stroomcapaciteit problemen geeft - al geldt dat ook voor LiPo met onvoldoende capaciteit, kunnen best wat stroom trekken.
In electro klasse hetzelfde, je hebt wel een bepaald amperage nodig wat uit je accu's dient te komen. Dat merk je wanneer dat niet het geval is - met negatieve gevolgen, zoals opgezwollen cellen etc.
Tot zover hebben die Vapcell H10 cellen die zelfs tot 15A aan kunnen zichzelf bewezen en zijn een prima aanbeveling in degelijkheid, perstaties, prijs en gewicht..
Dat VarioShore blijkt al minimaal 4 jaar te bestaan. Als het zou zijn aangeslagen zou je er waarschijnlijk wel meer van gehoord hebben tegen deze tijd. Het blijft wel de moeite van het proberen waard maar tpu lijkt over het algemeen standaard niet erg geschikt voor banden. Hier is een review bijvoorbeeld.Snuffel schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:38:
Varioshore is specifiek voor banden gemaakt
Nee, heb hier wel een circuit in de buurt (TT) maar nog niet op gereden.
Zal het eens keer doen als ik er ben
:strip_exif()/f/image/E4xAOpllOjvaHBZss2DBaggd.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft mij ongeveer 65 euro gekost, compleet rijklaar in inclusief een 1500mah accu, excl. 3 AA batterijen. Voor Nederland kom je rond de 80 a 85 euro uit. Uit de doos is die snel! Erg snel! Hij haalt zeker geen 80km/u waar ik hem getest heb, daar was de wegen te grof en kort voor. Off Road gaat hij ook erg goed, echter de standaard vering is ruk. Had al op de voorhand olie gedempte vering gekocht, deze paste niet helemaal maar met veel gewringd heb ik het gemonteerd gekregen. Tevens heeft de motor amper koppel, dus hij zit vrij snel vast in stokken of hoog gras.
:strip_exif()/f/image/booM27blQ3B7migJlsdyAE3e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rD5CzhvvQmG3gVLKs0pibPiy.jpg?f=fotoalbum_large)
De AB ligt fijn in de hand, vergt 3 AA batterijen en heeft een soft foam stuurwiel, vrij weinig op aan te merken.
:strip_exif()/f/image/YCQAOJZVhHLNXVWGr4zeDu62.jpg?f=fotoalbum_large)
Na wat gebashed te hebben en wat schoon gemaakt te hebben merk ik dat het rechter achterwiel nu trilt bij hogere snelheden, mogelijk dat een lager niet meer lekker is maar onderdelen zijn vrij goedkoop te verkrijgen. Had een motorkoeler met fan gekocht, paste niet
:strip_exif()/f/image/brTjf70uUFo6zC7LyHjBDrXW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nAr6WlnTdjcLlVERLpuZRUPL.jpg?f=fotoalbum_large)
De kap is redelijk stevig, ophanging kan tegen echt flinke stoten en je hoeft je vrij weinig zorgen te maken dat die snel stuk gaat bij flinke klappen. Al met al zeer tevreden voor mijn vakantie basher
Ik heb hem ook, althans de scy 10161 pro (zelfde versie met brushless) Bij ZZL SG is de max idd de brushless en de pro de borstel motor.
De standaard frictie veren heb ik ook vervangen voor olieshocks, ik denk wel dat ik andere shocks heb want het monteren ervan ging erg makkelijk.
Het vullen van de shocks met olie was even een paar pogingen voordat het lukte zonder ze te locken.
Daarnaast heb ik de shockmounts ook vervangen voor alu. Het meeste houd ik plastic vanwege impact absorptie. Ook heb ik direct het voor en achter differentieel open gemaakt en ingesmeerd met graphite grease en de aandrijf tandwielen ook ingevet met graphite grease.
Je trillende achterwiel is misschien een kromme dogbone (aandrijf asje)? Dat had ik ook na een crash bij het linker achterwiel.
Nog twee 2500 mAh accu's er bij gekocht, dan kun je rond de 20 minuten rijden. Die USB lader die er bij zit is niet erg goed(kalibratie) en erg langzaam en kun je beter meteen vervangen zodat je gewoon op 1C kan laden. Ik heb er een ISDT 608 PD bij gekocht voor 30€, die kan via power delivery laden. (Deze lader is trouwens ook niet optimaal, geen ontlaad programma en geen storage programma. Handmatig op 3.8V instellen kan wel).
Heb nog nooit met een GROM gereden maar de 4S voelt als een volwassen auto qua weglegging, vering en demping (ook mede door zijn gewicht en wielbasis). De 6S schijnt weer een stukje stabieler te zijn maar het prijsverschil tussen de 4S en de 6S was mij te groot (270 euro meer).Bob Popcorn schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:31:
Nice @Xqlus1ve ! Ik zit ook wel met een schuin ook naar de Mojave 4s te kijken als opvolger van de Mojave Grom
Ik merk dat de shockbrekers zonder olie de wagen soms letterlijk over de kop lanceren als je door een kleine kuil gaat. En als je optrekt en een hobbeltje raakt is het stuurgedrag nogal een gok.
Verder is het voor het geld leuk sul om mee te spelen zo door de herfstbladeren en op een speelveldje met kunstgras. En alles werkt nog ondanks een paar flinke klappen.
We hebben in het verleden al meedere (erg basic) RC auto'tjes versleten, dat wil zeggen - 2x botsen en het kan de recycling in. Dus iets wat enigzins tegen een stootje kan, of in ieder geval repareerbaar is zou mooi zijn. Ook zie ik bij bijna alle RC auto's dat de accu eruit moet voor het opladen - is er een bepaalde (zoek)term of tweak die zorgt dat je de accu in de auto kan laten zitten en dan aan de lader kan hangen?
bijvoorbeeld bij een (hierboven getipt) 16102 PRO wordt een accuduur van 16 minuten aangegeven - ik neem dit met een korrel zout en zou dit naar 10 minuten afronden, dat zou betekenen dat je elke 10 minuten het ding uit elkaar moet halen voor een laadsessie - komt het speelplezier niet ten goede...
Alvast bedankt voor een eventuele tip
Over het algemeen is de stekker waarmee je laad ook de stekker waarmee je hem verbind met de ESC. Dus je zal de kap er toch af moeten halen om die stekker los te halen.
Daarnaast duurt laden vanaf leeg ongeveer een uur, dus de tijdswinst met de kap laten zitten is ook klein.
Je hebt wel ladertjes die puur op de balansstekker laden maar die zou ik uberhaupt niet aanraden. die doen er nog langer over.
Ik zou eerder wat extra accu's erbij kopen (of grotere). Samen met een goede lader hoef je dan dus alleen de kap er even af te halen om de accu te vervangen.
Ik laad zelf na het rijden de accu op naar storage lading (3,8V). Dan duurt het laden als ik wil gaan rijden maar ongeveer 30 minuten omdat hij al halfvol is.
Ik heb zelf voor de kinderen nu een MJX 14207 onderweg met als het goed is 3 accu's erbij. Ik rijd met een MJX 10208 en daar heb ik veel lol van. Met een 3S 7200MAH kan ik ongeveer een half uur rijden.
Als lader heb ik een Gens Ace imars D300. Na cashback voor ongeveer 60 euro via ali.
[ Voor 17% gewijzigd door Logic Lion op 11-11-2025 14:00 ]
Voor een kind van 5 is het niet echt serieus nog. Ze hebben de skills ook niet om goed te kunnen rijden, zeker niet als je kijkt naar RC wat we hier in het topic aan het bespreken zijn. Het is voor ons geen speelgoed.kleijn1985 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:21:
Hoi allen - ik probeer me in te lezen op RC auto's in deze forum thread; zoonlief wordt binnenkort 6, en 1 van zijn kado wensen is een bestuurbare auto....ik lees hier dat er via bekende verre oosten platforms goed geshopped kan worden - maar zoals gewoonlijk is het aanbod enorm.
We hebben in het verleden al meedere (erg basic) RC auto'tjes versleten, dat wil zeggen - 2x botsen en het kan de recycling in. Dus iets wat enigzins tegen een stootje kan, of in ieder geval repareerbaar is zou mooi zijn. Ook zie ik bij bijna alle RC auto's dat de accu eruit moet voor het opladen - is er een bepaalde (zoek)term of tweak die zorgt dat je de accu in de auto kan laten zitten en dan aan de lader kan hangen?
bijvoorbeeld bij een (hierboven getipt) 16102 PRO wordt een accuduur van 16 minuten aangegeven - ik neem dit met een korrel zout en zou dit naar 10 minuten afronden, dat zou betekenen dat je elke 10 minuten het ding uit elkaar moet halen voor een laadsessie - komt het speelplezier niet ten goede...
Alles van AlieExpress schaar ik ook onder budget speelgoed, meer als dat is het niet. Ga je dezelfde issues mee krijgen als nu. Crash is kapot en onderdelen zijn er vaak niet of kun je weer uit China laten komen. Ik ben ook een felle tegenstander van iets kopen bij die toko, deugd onder de streep natuurlijk niet.
We hebben legio goede winkels in Nederland waar je met een relatief beperkt budget best leuke dingen kunt kopen, ook steeds meer 2de hands. Je moet echter niet verwachten voor 100 EUR klaar te zijn. Qua merk zou ik dan naar Traxxas kijken, robuust, veel plastic en onderdelen in overvloed en lokaal te krijgen. Onderdelen zijn ook relatief goedkoop.
Wil je dit niet dan kun je beter weer naar de Intertoys voor een leuke Nikko en dan over een x aantal jaar nog eens weer kijken naar een echt leuke RC auto
Verschrikkelijk leuke dingen voor de jongeren onder ons. Mijn zoon (6) vindt ze prachtig mooi en kan er ook al aardig mee overweg.
Ze zijn niet al te duur, kunnen echt een stootje hebben, reserve onderdelen zijn makkelijk te krijgen, je kan ze upgraden indien gewenst, en ze zijn handzaam (als in: zeker niet te groot)
Dat is normaal als je met wat serieuze RC auto's aan de slag gaat. Voor serieus snelle wedstrijdauto's is zelfs 5 minuten net aan te halen maar daartegen stock klasses met langzamere motoren kunnen ook prima 10 tot max 15 minuten halen hoewel de meeste races ook maar 5 tot 7 minuten zijn.kleijn1985 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:21:
Hoi allen - ik probeer me in te lezen op RC auto's in deze forum thread; zoonlief wordt binnenkort 6, en 1 van zijn kado wensen is een bestuurbare auto....ik lees hier dat er via bekende verre oosten platforms goed geshopped kan worden - maar zoals gewoonlijk is het aanbod enorm.
Ik zie dat je genoemde auto standaard met een 2 cell Li-ion komt, die staan niet bekend om met meer dan 1C te laden dus zit je daar aan vast. Daartegen staan die Chinese accu's nu niet echt bekend als hoge capaciteits dingen en zou je zelf op zoek kunnen gaan naar betere cellen, bij NKON kan je prima hoge capaciteit met hoge stroom specificaties cellen vinden.
Gezien je zeker met brushless rijd zullen de Lithium cellen aardig onder stress opereren, uit de auto halen om te laden is niet alleen beter voor de koeling maar ook veiliger in het geval een accu besluit te ontbranden. Ook dan is een LiPo zak aan te raden. Kleine investering, mogelijk nooit echt nodig maar het voorkomt wel een hoop schade mocht het gebeuren.
https://a.aliexpress.com/_Ex0VrlQ
Voor minder dan 70 euro komt hij mijn kant op. Ben benieuwd.
@kleijn1985 Ik heb bij Amazon een leuke afstandsbestuurbare auto gekocht die echt wel lang meegaat op 1 acculading. Het leuke is: er zitten twee accu's bij! https://amzn.eu/d/2dj6rDr
Ik heb hem een keer in de aanbieding voor €49,- kunnen kopen. Dat is hij al lange tijd niet geweest.
Dit is geen topkwaliteit, maar wel vele malen beter dan de Nikko's bij de plaatselijke speelgoedwinkel.
[ Voor 58% gewijzigd door BvZwolle op 11-11-2025 16:35 ]
Goedkoop is duurkoop in dit geval. Kapot gaat het sowieso een keertje, en als je dan geen reserveonderdelen kan kopen (of je moet er weken op wachten) is dat natuurlijk helemaal kut. Kies daarom voor iets dat je ook bij je lokale hobbyshop kan kopenkleijn1985 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:21:
En als alternatief kun je dan nog MJX kopen bij ali voor weinig en als je dan wel snel onderdelen nodig hebt kun je die in nederland kopen bij wetronic.
Door de jaren heen heb ik wel gemerkt als je een vriendschap met een lokale winkelier opbouwt hij ook bereid is meer voor je te doen zoals kortingen en soms ook een kit opentrekken voor het onderdeel wat je snel zoekt. Maar inderdaad, met het verdwijnen van winkels heb ik ook geleerd dat je zelf meer eigen voorraad moet aanleggen en heb nu ook een tas vol met plastics, tandwielen, schroeven en andere onderdelen. Maar ook motoren, extra servo's, ontvangers en een rijklare reserve auto om hoe dan ook nooit op een race stil te vallen.
Tsja, en dan klagen we wel met z'n allen dat de lokale winkelier verdwijnt... Ik zou die MJX gewoon gaan halen bij WeTronic, is ook nog eens een leuk uitje...Logic Lion schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:40:
Dat lees ik vaker. Maar dingen die ik bij ali bestel heb ik vaak met een week in huis. En als je het prijsverschil bekijkt kun je desnoods nog een voorraadje aanleggen van onderdelen die mogelijk kapot gaan.
En als alternatief kun je dan nog MJX kopen bij ali voor weinig en als je dan wel snel onderdelen nodig hebt kun je die in nederland kopen bij wetronic.
Vandaag binnen gekregen:BvZwolle schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:29:
Vandaag bij ome Ali de SG116 MAX besteld:
https://a.aliexpress.com/_Ex0VrlQ
Voor minder dan 70 euro komt hij mijn kant op. Ben benieuwd.
:strip_exif()/f/image/7oLU5btwKRX4uPSXzQy9yavH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kPUIlF1psdDfAUark222Dxku.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AQQ64NWvxdbvEGHYlXIqj70v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x84NSA4lFpdzSzLjY80JtlWV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wQyJdOutqJO3NdMMdtdsUvH6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l6YdKxARReFFFYpDhlyZP3w2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9GsyMoQMOGALSM7iCjHTv2D2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tF4KWkFgGtUmLBBTZxObzqi1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7DlJ9W9ATcZyuLkkbNoUglZu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gGu37EXn9LbSmzPMI78atLf5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DASss2HgOkZhdarLDpMYsIk3.jpg?f=fotoalbum_large)
De bezorging was sneller dan verwacht. De kwaliteit lijkt erg goed. De auto is flink zwaar!
Eén minpuntje: het foam op het wiel van de afstandsbediening is ingedrukt, doordat de plastic kap van de auto, in de verpakking, erop drukte.
Ik ga eens kijken wat de verkoper hiermee doet.
Dan nog even de prijs: ik heb hem, via CashbackXL, gekocht voor €65,69. En ik heb de bevestiging van Ali dat ik nog €12,18 cashback zal ontvangen!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wjRkNw3XxxuRLbDScGYrtZOj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K3d6VOUg47ojt1poP9LsEdrq.jpg?f=user_large)
Ik denk een koopje
[ Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 18-11-2025 19:10 ]
KOOPJE!!sjirafje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:17:
Of het een koopje is weten we natuurlijk pas als je je ervaringen er mee met ons deelt.
Ik kan het bevestigen, reviews zijn al geplaatst door mij, andere en half YT die ik ondertussen wel geloof
De shocks en veren https://a.aliexpress.com/_EzUvIbi
Shock olie https://a.aliexpress.com/_EGgQiJ2
O-ring afdichting vet https://a.aliexpress.com/_EupGNYY
Welke viscositeit olie je wilt gebruiken voor de shocks heeft veel invloed op de demping en rijgedrag.
Aangezien ik hier geen ervaring mee had, heb ik de viscositeit bepaald door tabellen op te zoeken en ervaringen van anderen te lezen, ik ben voor 35wt gegaan. Dat leek mij een mooie middenweg tussen bashen op een verhard puin terrein en een wat vlakkere ondergrond.
Voor wat betreft de schade aan de afstandsbediening: Ali stelde voor om de RC terug te sturen. Daar ging ik niet mee akkoord, want ik vind dat zonde van het heen en weer gestuur. Ik heb een voorstel gekregen om €18,- korting te krijgen, met dien verstande dat ik dan geen gebruik meer kan maken van retourrecht. Ik heb daar maar voor gekozen. Nette afhandeling wat mij betreft.
Tip met vullen, omdat er altijd luchtbellen ontstaan moet je de demper rechtop zetten en een half uurtje laten staan zodat de luchtbellen eruit trekken. Je zult zien dat dan het niveau iets gezakt is en je er dan nog een druppel olie bij kan doen.
Ze voelen nog als nieuw.. Geen wrijving/plakkende dempers. Dat viel me toch wel positief op.
Nu moet ik nog een Ta03F pro zien te vinden. Dat was mijn eerste echte RC auto waarmee ik in Rucphen heb gereden.
Ontstaan door dit bericht: https://www.redrc.net/202...d-las-vega-helmet-reveal/
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EWCcMR9R9tUKw2t7HMLsfj0q.jpg?f=user_large)
Wat denken jullie? Defect? Of gaat die nog stabiliseren?
Andere vraag, hoe snel heb je 'm geladen? Bij snel laden en daarna loskoppelen zakt het voltage altijd weer wat.
Als het zelfontlading is, netjes naar 0v ontladen en afvoeren.
[ Voor 27% gewijzigd door Ruud op 23-11-2025 19:19 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/t0yzYQUd473TitjFacbisSEl.jpg?f=user_large)
Nog wat langer aan de multimeter laten hangen. Geen belasting aangesloten alleen de interne weerstand van de meter.
:strip_exif()/f/image/dPT0uzg6dafVJKgcNG4bJrdC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vuXD40nbYyZAviybtwVwJFUr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gi0oOdqOaEpRJjJWjeQVGyxR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6Qy6KJBekMxij7jvblCZVDPL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Hj75tYiyL2YG19p9jJAYd0g4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/K2Zpt3PCM8yM2eZgS0YDFFCL.jpg?f=fotoalbum_tile)