Ben ik het helemaal mee eens. Het is zelfs zo triest dat mensen liever 10 schroefjes in een zak met een label van hun favoriete RC merk kopen dan voor dezelfde prijs een doos van 100 bij bv de Conrad, Amazon of zelfs de lokale doe-het-zelf.
Nog iets wat geen topic waard is. Een tijdje terug had ik voor mijn fronti auto in de club-groep gevraagd of iemand een defect setje cups van een bandenwarmer heeft. Vaak stopt 1 zo'n cup er mee en is het altijd een simpel gebroken draadje dat niemand kan fixen, ik heb er al genoeg gerepareerd. Ik zelf had nog wel wat temperatuurregelaars liggen en met een simpel kastje kon ik de controler wel maken wat gewoon een hoop geld bespaart. Uiteindelijk kwam een bekende dat hij een nog zo goed als nieuw setje cups had liggen en ik die mocht hebben.
Na wat foto's bekeken te hebben op zoek gegaan naar de juiste connector en bleek het om een Molex te gaan welke ik online makkelijk kon vinden en bestellen. Hij had ook nog wel wat gebruikte banden voor me en stuurde het op. Bij aankomst even snel gemeten en aangesloten op een regelaar. De gebruikte NTC op de cups als temperatuur sensor was hetzelfde als waar de regelaars mee werken en hoefde ik geen aanpassingen te maken.
De connectors met afstandsbusjes netjes gelijk in het kastje geplaatst.
De regeling werkt met een simpele aan/uit schakelaar op de verwarmingselement en dus de temperatuur schiet aardig door als de regeling de spanning naar de heater uit zet, op een band geschoven zal die zijn temperatuur ook beter afstaan. Iedere cup heeft zijn eigen verwarmingselement en sensor en kan je alle 4 apart regelen maar over het algemeen is het voldoende als je alleen voor en achter apart regelt. Dan wordt er per 2 banden eigenlijk op 1 band geregeld en de ander zowel bij voor als bij achter volgt binnen een 2 graden afwijking gemeten met een FLIR.
En het kastje is ook prima op maat om als standaard te dienen.
Welgeteld koste deze controller mij nog net geen 25 euro.
O ja, op 12v slurpt dit ding max 8 ampere, op de 13.5v van mijn voeding is dat al snel iets meer dan 9 ampere.... Dat wordt dan niet 2 accu's tegelijk laden op 10A

niet dat dat echt nodig is....