Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

De Rustler heeft een vriendje gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDOdL1dDlZOKqDmF1ji5S5NjSYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0zNIhOpamd4fepZYpHtNdWoe.jpg?f=user_large

Ik kwam toevallig op marktplaats een set Traxxas spul waaronder deze E-Revo tegen, bleek een achterbuurman te zijn... Uiteindelijk voor €275 de Revo met 2 5000 mAh Lipo's, extra wielen en nog wat klein spul over kunnen nemen. De Louise Pioneer ST banden die er nu onder hangen zijn ook nog redelijk nieuw. Er is een beetje werk aan, de drijfstang van 1 wiel is afgebroken, de spoiler-mount is stuk en hij kan een nieuw setje ashoezen gebruiken, maar lijkt me een prima deal alsnog :) Om het af te maken kan ik van een collega een Lipo-lader & toebehoren overnemen.

Binnenkort maar eens schoonmaken en uit elkaar halen om te kijken wat er precies aan onderdelen nodig is.

Edit: de spoiler-mount was niet eens echt stuk, miste alleen 2 boutjes. Die zit er alweer op. De aandrijfas zelf is ook nog recht, ik heb alleen een nieuwe cup nodig van een tientje. Valt ook weer mee dus :) Een setje lagers & wielcarriers zat er nieuw bij, dat kan ik zonodig nog allemaal verversen dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 17-06-2020 22:52 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 12:32
Ik heb de hobby ook maar weer eens opgepakt.
Al enkele jaren in het bezit van een HPI Bullet MT Flux en een Traxxas Stampede 2wd met een brushless combo er in. Beide auto's stonden al twee jaar met pech in een hoekje te verstoffen, maar 2 maanden geleden toch maar eens een serie onderdelen voor de Stampede besteld. Laatste onderdeel komt als het goed is vandaag, alleen nog een nieuwe 3s lipo halen en dan kunnen we weer knallen.

Ook maar geupgrade naar een Proline Bash body, voelt erg stevig aan. Huidige stock body was helemaal uit elkaar gescheurd van al mijn crashes, hehehe.

Zodra ik alles weer in elkaar heb zitten zal ik eens een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Vraagje over Lipo's nu ik de E-Revo heb:

Ik weet dat je ze zeker niet volgeladen moet bewaren, maar hoelang mag er maximaal tussen leeggereden na gebruik (tot de safety cutoff dus, dat ze niet helemaal leeg mogen weet ik ook :)) en weer opladen tot storage-capaciteit zitten? Ik vraag me dit af omdat ik vooral 's avonds zal rijden. Als het kwaad kan om het de volgende ochtend pas weer op te laden, hou ik hier rekening mee met genoeg tijd overhouden om alles weer af te laten koelen & tot veilige spanning op te laden voor opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Chakotay schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:49:
Vraagje over Lipo's nu ik de E-Revo heb:

Ik weet dat je ze zeker niet volgeladen moet bewaren, maar hoelang mag er maximaal tussen leeggereden na gebruik (tot de safety cutoff dus, dat ze niet helemaal leeg mogen weet ik ook :)) en weer opladen tot storage-capaciteit zitten? Ik vraag me dit af omdat ik vooral 's avonds zal rijden. Als het kwaad kan om het de volgende ochtend pas weer op te laden, hou ik hier rekening mee met genoeg tijd overhouden om alles weer af te laten koelen & tot veilige spanning op te laden voor opslag.
Ligt er natuurlijk aan hoe laag je de cuttof instelt :)
In principe loopt een onbelaste lipo langzaam genoeg leeg dat een nacht/paar dagen geen probleem moet zijn.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Een paar dagen vol of leeg wegleggen kan geen kwaad maar ze op storage brengen na het rijden is een betere methode. Niet dat het veel beter zal zijn maar gewoon als door omstandigheden je even een paar weken niet aan het rijden toe komt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Een paar dagen was ik al niet eens van plan, het gaat hooguit om een nachtje. In principe wil ik ze altijd gewoon netjes wegleggen na het rijden :)

Net de aandrijfas vervangen en even kort hier voor de deur getest of alles werkt, dat gaat een stuk sneller dan de brushed Rustler op NIMH :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:22
Hi,

Pas een rustler vxl 4x4 aangeschaft, wat een geweldig ding!

Nu vraag ik me af wat voor reserve onderdelen jullie in huis hebben?
Met de 24uurs economie hoef je natuurlijk nooit lang te wachten op onderdelen maar toch.
Wat zijn de dingen om bij je te hebben als je gaat rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@reller voor mijn Rustler heb ik wat draagarmen en wielhubs liggen, maar heb ze tot nu toe nog niet nodig gehad. Met de E-Revo heb ik helaas de eerste stoelrand te pakken gehad net. Alles van de wielophanging heeft het overleefd, maar in plaats daarvan is het stuk plastic waar het voorwiel-diff en de draagarmen aan vast zitten gebroken.. Het is dus maar afwachten wat je nodig hebt :) Gelukkig is het nog wel leverbaar, en de voorkant moest toch al uit elkaar om het diff te vervangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik heb alles in veelvoud, assen, schroeven, tandwielen, alle plastics en zelfs een 2e auto.

Tandwielen is denk ik het meeste wat je vervangt, zeker de open tandwielen. Bij klappen zijn het meestal de draagarmen en de wielblokken die sneuvelen. Als je veel gaat springen willen de dempers ook nog wel eens kapot gaan of krom slaan.

Kogellagers moet je gewoon per 10 stuks van Ebay of Ali plukken, kost geen drol en zo heb dan ik ook alle maten bij de hand. Zeker voor mijn koppeling (brandstof) worden 2 dezelfde lagers gebruikt die door de hitte en krachten snel kapot kunnen, daarvan heb ik ooit gewoon 100 gekocht voor 20 cent per stuk.

En vergeet de schroeven niet. Een assortimentdoosje of gewoon een voorraad van de verschillende maten hoeft niet veel te kosten en altijd handig om erbij te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat kleine spul als schroeven en lagers zou ik zeker niet van het 'officiele' merk kopen inderdaad, dan betaal je zo het tienvoudige. Voor de 1:1 motor & auto gaat dat ook op overigens :+

Ik heb net de E-Revo uit elkaar gehaald om te kijken wat er allemaal nodig is na de aanvaring met de stoeprand, lijkt mee te vallen. Alleen het stuk plastic wat het differentieel met de ophanging verbind, en een paar pinnen van de ophanging. Het aluminium plaatje aan de voorkant was ook wat krom, maar dat lijkt met wat percussive maintenance wel weer in vorm te buigen te zijn. Het diff zelf heeft wel een goede klap gehad, een van de tandjes is zelfs door de behuizing heen naar buiten gekomen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc85zA0Ozoxagg4hQiGxCggrOOg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxAxMSi7ja0AIsK2EcQpoPZs.jpg?f=fotoalbum_medium. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QCKwzgQ8ts9jb4edf_GDJ2t-B0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98nO8LhFYQBijsZOUl7pIAFR.jpg?f=fotoalbum_medium

Die gaat geheel vervangen worden, zowel de behuizing zelf, de carrier die erin zit als de tandwielen hebben schade.

Hm, dubbelpost... Ik dacht dat dat gewoon in 1 post terechtkwam tegenwoordig. Staat nu alsnog onder deze.

[ Voor 80% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
Bedankt voor de reacties, ga ik wat van die onderdelen bestellen :)

[ Voor 68% gewijzigd door reller op 22-06-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Vandaag weer 2 motoren klaar maken voor verzending.

Weer een Corally ETOR gekregen voor modificaties en inloop
En een Ultimate M5 (Novarossi made) die ineens fout ging, zo bleek een stuk uit de zuiger gebroken maar gelukkig nog op een goede plek. Deze een beetje opgelapt en ook op verzoek de timings opgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
@memphis @Chakotay

Weten jullie een goeie (online)shop om schroeven enzo te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Omdat ik regelmatig bij de Conrad koop en genoeg wil bestellen om verzendkosten te drukken bestel ik dan meestal een doos schroeven mee in de maat die ik veel gebruik. Zo heb ik over de jaren veel maten en soorten gekocht in veelal RVS

Dan heb je nog Fabory, RVS paleis, microschroeven En als je online op Ebay ed kijkt kan je ook assortimentdoosjes vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@reller ik heb laatst iets bij montagetechniek.nl besteld, flink assortiment daar ook. En inderdaad, flink wat tegelijk kopen maakt de stuksprijs veel goedkoper. Afhankelijk van welke maat je nodig hebt is 50 schroefjes soms goedkoper dan 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:03
Hallo allen,

Nu ik in deze corona-tijd alle achterstallige klusjes in en om het huis heb opgepakt en ingehaald is het voor mij tijd om een oude jongensdroom te verwezenlijken. Weliswaar in een iets andere vorm dan ooit de wens was; ik wilde altijd een nitro auto, maar vind dat in het onderhoud/schoonmaak en vooral lawaai iets te onpraktisch hier in de buurt. Daarom nu opzoek naar een elektrische variant.

Ik weet een paar dingen al wel, maar ook veel dingen nog niet. Ik hoop dat jullie tips/tricks/adviezen/afraders hebben die mij verder kunnen helpen.

Ik weet al wel:
  • Ik wil een bouwpakket. Het gaat me óók/vooral om de lol van het bouwen, snappen van de techniek en weten hoe het in elkaar zit (letterlijk). Kant-en-klaar uit de doos om rijden mist die fun
  • Het liefst wil ik wel een 'kant-en-klaar' bouwpakket. Ik bedoel hiermee dat het wat mij betreft een pakket is waar alles (motor, snelheidsregelaar, servo, ontvanger) al bij zit. Ik besef me (inmiddels) dat ik misschien zoek naar de kip met de gouden eieren. Een 'kant-en-klaar' pakket verlaagd de drempel om te beginnen, en misschien belangrijker dan dat: dan weet ik waar ik aan toe ben v.w.b. kosten. Ik heb weinig zin in een auto zonder benodigdheden, omdat fase 2 ineens relatief duur is.
  • Het liefst een relatief groot model, schaal 1:8 of 1:10, buggy of truggy. Vind ik gewoon mooi :P
  • Budget 500-750 euro (oké als de zender daar niet in zit)
Ik weet nog niet:
  • Merken/types. Heb daarin dus ook geen voorkeur, anders dan dat het een beetje kwaliteit moet zijn. Een B-merk is prima.
  • Waar te kopen. Voorkeur voor een winkel/website waar ook goede ondersteuning wordt geboden
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alle tips en tricks zijn welkom!

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kom je bij Tamiya uit. Er zijn verder geen andere RC cars die je zelf moet opbouwen, alles is RTR (ready to run) tegenwoordig.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ehm..... er zijn heel veel merken die (ook) kits leveren, je komt veelal uit bij de wedstrijdmerken zoals Serpent, Xray, Yokomo, Losi, Associated, Mugenseiki, Agama, JQracing, Tekno, HB, TRF, Kyosho en veel meer.

Ook in de goedkope klasse kan je bij Reely, ACME, Nitrotek en vast nog wel wat merken een kit vinden. Helaas is HPI gestopt met un SS modellen wat de kits waren.

Kits gaan alleen niet samen met de elektronica en heel eerlijk, dat wil je ook niet. Het enige waarbij dat wel was waren de Deagostini bouwprojecten.

Het voordeel van een kit is dat je daarbij zelf je overige materialen kunt kiezen. Een zender naar keuse, een motor/ESC van een betere kwaliteit als ook de stuurservo en vooral een lader waar je wat mee kunt dan een simpele 14 uur stekkerlader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had moeten zeggen 'betaalbare' modellen. Die wedstrijd auto's zijn allemaal 500-700 euro voor alleen de auto zonder electronics. ACME kende ik niet, maar het is ook niet echt duidelijk op hun website of het nou kits zijn of RTR. Nitrotek lijkt hetzelfde als ACME?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
ACME en Nitrotec worden door dezelfde handelaren verkocht en is ook niet iets wat je wilt hebben, zeker als je zo'n budget te besteden hebt. Het zijn prima auto's voor degene waar het geen geld mag kosten, en daarmee is dan ook direct alles gezegd.

Eens dat het duur kan worden met een wedstrijdmerk, maar dan heb je wel kwaliteit in materiaal en wegligging, een kit, veel support en heel veel mogelijkheden.

In de 1:10 klasse een 2wd buggy zoals de Serpent SX2 in de 1:10 klasse heb je al voor rond de 300 euro, een 4wd vanaf 400 euro. 100 euro voor een instapzender zoals een Futaba 3PV, 100 euro voor een dual poort 2x 100w lader (Conrad heeft div modellen) en een accu en servo voor bij elkaar 100 euro en je zit nog binnen je max budget.

Een wedstrijdmerk 1:8 buggy gaat inderdaad lastig worden, maar sowieso als kit kunnen de kosten hoog oplopen, niet alleen de kit zelf maar ook omdat je dan 4S accu's of 2x 2S nodig hebt en daarbij ook een veel betere lader om ze goed en snel te kunnen laden.

Wordt het te veel en zie je nog weinig keuze kan de Serpend S811 RTR een goede optie zijn, kost je 500 euro zonder accu en lader wat in totaal nog binnen je budget goed te doen is. Dan heb je een wedstrijdmerk met nog degelijk gekozen elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Je kunt ook iets als Traxxas of Arrma kopen. Het komt misschien wel ready to run, maar je rijdt het vanzelf een keer stuk of wilt upgraden, dan kan je alsnog aan de slag :) De E-Revo is inmiddels ook een grote bak onderdelen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
En anders Corally. Hun monstertrucks zouden veel weg hebben van Arrma maar met veel betere onderdelen zoals alu diff-huisjes etc. Laatst een oud collega gesproken die zo'n ding heeft en is er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:44
zonoskar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Kom je bij Tamiya uit. Er zijn verder geen andere RC cars die je zelf moet opbouwen, alles is RTR (ready to run) tegenwoordig.
Traxxas heeft een prachtige bouwdoos: de Stampde 4x4 Kit.

Alle elektronica zit erin (zender/servo/ontvanger/esc/motor) behalve accu en lader.
Al het mooie van een bouwdoos, al het mooie van een oerdegelijke en sterke Traxxas.

Handleiding is zo goed als die van een Tamiya, maar dan in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@thaan dat is wel de XL-5 (brushed) ipv VXL (brushless) versie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Chakotay schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:17:
Klopt, maar dat is natuurlijk weer duurder.
Ze brengen maar 1 versie uit als kit, dat is de brushed, niet de brushless helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Je kunt wel upgraden natuurlijk, maar dan moet je voor het goede eigenlijk ook de aandrijflijn vervangen om te voorkomen dat je die aan gort draait me de mooie nieuwe brushless motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zou al gelukkig worden van een blanco body die je zelf mag spuiten/verven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

zonoskar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:40:
Ik zou al gelukkig worden van een blanco body die je zelf mag spuiten/verven :)
Heh, hier andersom juist... Aan spul schroeven vind ik prima vermakelijk, maar iets zelf moeten spuiten / bestickeren heb ik dan weer niets mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-06 15:01
Chakotay schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Heh, hier andersom juist... Aan spul schroeven vind ik prima vermakelijk, maar iets zelf moeten spuiten / bestickeren heb ik dan weer niets mee :P
Heb je het ooit gedaan? Het is wel erg leuk om een kap te zien die je zelf geverfd en bestickert hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@WEBGAMING nee, ik heb het idee dat ik er niet netjes genoeg voor werk. Daarnaast 0 creativiteit, dus bang dat het een lelijk gedrocht word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ach, genoeg mensen die het bij 1 kleur houden en met de stickers het opleuken. Iets creatiever wordt het als je met afplaktape (kips verf tape!) aan de slag gaat en in andere kleuren strepen of vlaken aanbrengt, een A-team zwart met streep is immers zo gedaan.

En dan heb je wat mensen die goed zijn met een airbrush, een maat van mij doet wel eens een body, niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Dank allen voor deze reacties, geeft alvast wat leesvoer om me verder in te verdiepen.
thaan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:06:
Traxxas heeft een prachtige bouwdoos: de Stampde 4x4 Kit.

Alle elektronica zit erin (zender/servo/ontvanger/esc/motor) behalve accu en lader.
Al het mooie van een bouwdoos, al het mooie van een oerdegelijke en sterke Traxxas.

Handleiding is zo goed als die van een Tamiya, maar dan in kleur.
Zoiets is inderdaad waar ik naar op zoek ben, betaalbaar en een mooie gelegenheid om 'kennis te maken'.
Chakotay schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:17:
Dat is inderdaad jammer, het liefst vormt de set/kit die ik nu koop wel basis voor de toekomst.

Ook het idee om een (gebruikte) RTR set te kopen om die vervolgens zelf te modificeren/upgraden/repareren vind ik zeker interessant.

Zijn er nog specifieke winkels/websites die jullie aanraden/afraden? Ik zoek vooral een zaak met goed advies en goede support, waar ik ook een tweede of derde keer kan aankloppen met een vraag. Als de prijzen dan ietsje hoger zijn kan ik daar mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je komt uit Hoofddorp.

Muco Amsterdam
Quartel Pijnacker
The Border Mijdrecht
Westland modelbouw den Haag
Teds RC shop Rijswijk

En kom ook eens langs bij de MACH in Heemstede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
memphis schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:09:
Je komt uit Hoofddorp.

Muco Amsterdam
Quartel Pijnacker
The Border Mijdrecht
Westland modelbouw den Haag
Teds RC shop Rijswijk

En kom ook eens langs bij de MACH in Heemstede ;)
Thanks!

MACH Heemstede, ben daar al 100.000x langs gekomen onderweg naar bijv. Haarlem/Zandvoort. Alle 100.000x heb ik me voorgenomen een keer te gaan kijken. Het moet er nog steeds van komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@memphis dank voor het lijstje, heb ik ook weer wat extra adressen voor onderdelen die The Border niet kan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Voor Traxxas is er ook de Traxxas winkel wat eigenlijk Toemen modelbouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@memphis hm, trxx-winkel& toemen zijn toch geheel verschillende zaken?

Ik ken overigens ook nog TopRC, maar daar lees ik zoveel slechte reviews over (met name qua beweren dat vanalles op voorraad is maar dan alsnog een wekenlange levertijd hebben), dat ik er niets durf te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Chakotay schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:32:
@WEBGAMING nee, ik heb het idee dat ik er niet netjes genoeg voor werk. Daarnaast 0 creativiteit, dus bang dat het een lelijk gedrocht word :P
Dat is het mooie aan een lexaan kap, je spuit de binnenkant. Als er iets mis gaat zit het aan de binnenkant. Zie je aan de buitenkant meestal niet zo veel van, tenzij het echt erg is. (of je metallic oid gebruikt)
Voorbereiden hoeft ook niet, gewoon de bescherming er af trekken.

Als je precies genoeg bent om aan modelbouw auto's te werken, kan je waarschijnlijk echt wel een kap spuiten en bestickeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Hey, dat is vreemd, mij was in het verleden al een paar keer verteld dat ze hetzelfde zijn. Ik weet dat Toemen nog niet lang geleden verhuisd is en hun werkwijze hebben aangepast, mogelijk is daar een scheiding tussen de 2 gekomen.

En body spuiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ndd_GV2EC7sT7rYoUUrJEXfMQ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7B2hriNTysub8IbalHb7f9pj.jpg?f=user_large

Dit is door een maat van mij gedaan RCcracks, is op facebook te vinden. En een ander is Peter's airbrush die ook dit soort werk levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
beugeldop schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:42:
Dank allen voor deze reacties, geeft alvast wat leesvoer om me verder in te verdiepen.

[...]

Zoiets is inderdaad waar ik naar op zoek ben, betaalbaar en een mooie gelegenheid om 'kennis te maken'.

[...]

Dat is inderdaad jammer, het liefst vormt de set/kit die ik nu koop wel basis voor de toekomst.
Je kan de XL-5 set prima vervangen door een brushless set in de toekomst, het chassis kan het prima aan. Sterker nog: de RTR die met brushless geleverd wordt, is éxact hetzelfde chassis, alleen de elektronica is anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

Chakotay schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:12:
@memphis hm, trxx-winkel& toemen zijn toch geheel verschillende zaken?

Ik ken overigens ook nog TopRC, maar daar lees ik zoveel slechte reviews over (met name qua beweren dat vanalles op voorraad is maar dan alsnog een wekenlange levertijd hebben), dat ik er niets durf te bestellen.
Ben daar toevallig gister nog geweest, bij TopRC. Het probleem wat ze daar momenteel hebben heeft bijvoorbeeld een Toemen ook, namelijk dat de hobby ongekend populair is en dat sommige reserve onderdelen schaars zijn.
De voorraad indicatie van de website van TopRC klopt doorgaans. Mocht je twijfelen, bel er heen en vraag of ze het op voorraad hebben. Dan weet je het zeker.
Maar ze kijken in de winkel ook op hun eigen website als ze onderdelen zoeken.

Heb in het verleden ook wisselende verhalen gehoord over TopRC, en over Toemen veel positieve verhalen.
Bij TopRC hebben ze me prima geholpen. Toemen heeft het gewoon te druk, heb daar mijn auto achtergelaten voor een garantie geval op de ESC, dat heeft me veel te lang geduurd en veel te veel mailtjes gekost om uiteindelijk mijn auto terug te krijgen. Helaas heb ik deze verhalen al meer gehoord van andere RC rijders/vliegers.

Toemen is zeker geen slechte zaak en ze hebben ook heel veel spul op voorraad. Wat ik jammer vind is dat ik bij vragen het verhaal wat op de doos staat geciteerd krijg. Ik mis daar op sommig gebied de kennis van de techniek.

Ben laatst ook nog bij Wouters in Bergeijk geweest, dat vind ik ook een fijne winkel, alleen de website maakt het zoeken lastig. Maar de eigenaar weet wel waar hij over praat en is niet te beroerd mee te denken, plus die kijkt ook eens naar alternatieven zodat niet meteen de hoofdprijs word betaald voor onderdelen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

+1 voor Wouters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb nu uiteindelijk wat spul besteld bij Quartel & Muco, beide binnen 1 á 2 dagen geleverd :) Ook nog even bij The Border geweest aangezien dat hier in de buurt zit, die heeft het ook flink druk.

Na het vervangen van het front-diff overigens gisteravond nog wat kunnen rijden met de E-Revo, maar na een kwartiertje had die opeens alleen nog maar voorwielaandrijving. Gelukkig bleek alleen het de vergrendelingspin waarmee de aandrijfas aan de transmissie zit verdwenen te zijn, ik was even bang dat ik meteen nog een diff kon gaan repareren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:55

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Toemen heeft inderdaad wat last van hun eigen succes zo lijkt het wel. Ik moest 3 weken wachten op een bestelling. Op technische vragen had meneer niet echt een antwoord, kom maar langs zei hij, tsja. Een paar onderdelen zijn nooit uitgeleverd, daar moet ik nu dus weer achteraan. Ik geloof niet dat er opzet is maarja, het is de eerste keer dat ik er wat bestel en val gelijk met m'n neus in de boter. Volgende keer maar weer gewoon via ebay (oid) bestellen, goedkoper en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Toemen is een dozenschuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, net de Rustler even losgelaten op de natte tuintegels na een regenbui, zelfs op een nimh accu met brushed motor drift dat leuk rond met banden die gaan balloonen. Ik had er alleen even niet aan gedacht dat de tegels behalve nat ook flink zanderig waren... Alles onder de modder nu dus :+ Gelukkig is het ding waterbestendig, dus kon ik het er redelijk makkelijk weer afspoelen en daarna droogblazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
fevo-1190 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:09:
Nou heb wel een half uur kunnen spelen met de himoto.
Nadat ik heuvel op en af wou stuurde die niet meer.
Dus ik met de hoop dat misschien accu echt leeg was.
Nu na 2 uur laden stuur die nog niet... hij reageer niet meer op sturen... servo kapot of...?
Heel herkenbaar dit, helaas...

Had ook een himito gekocht bij een webshop.
Na binnenkomst 4,5 uur accu opgeladen (zoals in de bijgeleverde brief vermeld stond)
Toen ook eerste rit, na 5! Minuten valt de auto stil, komt er witte rook uit.
Contact opgenomen met webshop, die was telefonisch niet bereikbaar dus email gestuurd.
Wilde de auto retourneren maar de eigenaar van de winkel wilde een nieuwe 2in1 regelaar sturen, dat zou het probleem oplossen. Hij had gelijk!
Ook deze nieuwe regelaar heeft het welgeteld 2 dagen volgehouden voordat die bol ging staan en de auto ineens andersom begon te sturen en heel hard achteruit reed.
Weer contact met de webshop en weer een nieuwe 2in1 opgestuurd gekregen.
Ook toen reed de auto weer even zoals het hoorde. Maar ook die deed het dag of 3.
Uiteindelijk hebben we in 4 weken tijd keer of 7 met de auto kunnen rijden met de 3 nieuwe regelaars.
Heb toevallig de auto deze week teruggestuurd naar de webshop en krijg het bedrag retour.

Tip: geef wat meer uit voor een goed merk

Lees ff reviews van de webshop, ga hier geen naam noemen maar weet bijna zeker dat het om dezelfde shop gaat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
En daar onderscheiden veel wedstrijdmerken zich in.

Bij veel goedkoop spul wordt er wat gekopieerd of een auto ontworpen zoals iedere auto eruit ziet. En het wordt wel gebouwd en getest maar dat is dan ook alles. Ook de elektronica is vaak niet onderworpen aan hevige tests.

Bij wedstrijdmerken worden de auto's op de tekentafel met behulp van speciale programma's zoals SUSPROG ontworpen. Dan komen er prototypen met verschillend uitgevoerde onderdelen om vervolgens een lange tijd eerst dmv veel testkilometers op een baan getest en aangepast te worden en daarna in wedstrijden verder geoptimaliseerd. Een basis setup wordt gevonden en in de kit meegeleverd.
Ook de elektronica van de wedstrijdmerken kent eerst uitgebreide testen om vervolgens via teamtijders op de baan te testen en aan te passen waar nodig.

En uiteraard is er een tussenweg zoals HPI die heus wel het nodige test, Kyosho en Tamiys die wat wedstrijdbloed in hun mindere modellen stoppen. En ook hier bij deze merken komt RTR met een compromis tussen goed en betaalbaar.

Himoto, ACME, Nitrotek en dat soort merken zijn gewoon stampers voor de fun-markt waar een RC auto als een gadget wordt gezien. Vaak wordt er bij een uiteindelijke productie nog even verder gekeken waar het goedkoper kan en krijg je dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Het is ook maar een 1:18. Die kleine servotjes zijn hoe dan ook best wel kwetsbaar. (en zijn volgens mij geen servo savers voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04:50
reller schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:32:
[...]

Heel herkenbaar dit, helaas...

Had ook een himito gekocht bij een webshop.
Na binnenkomst 4,5 uur accu opgeladen (zoals in de bijgeleverde brief vermeld stond)
Toen ook eerste rit, na 5! Minuten valt de auto stil, komt er witte rook uit.
Contact opgenomen met webshop, die was telefonisch niet bereikbaar dus email gestuurd.
Wilde de auto retourneren maar de eigenaar van de winkel wilde een nieuwe 2in1 regelaar sturen, dat zou het probleem oplossen. Hij had gelijk!
Ook deze nieuwe regelaar heeft het welgeteld 2 dagen volgehouden voordat die bol ging staan en de auto ineens andersom begon te sturen en heel hard achteruit reed.
Weer contact met de webshop en weer een nieuwe 2in1 opgestuurd gekregen.
Ook toen reed de auto weer even zoals het hoorde. Maar ook die deed het dag of 3.
Uiteindelijk hebben we in 4 weken tijd keer of 7 met de auto kunnen rijden met de 3 nieuwe regelaars.
Heb toevallig de auto deze week teruggestuurd naar de webshop en krijg het bedrag retour.

Tip: geef wat meer uit voor een goed merk

Lees ff reviews van de webshop, ga hier geen naam noemen maar weet bijna zeker dat het om dezelfde shop gaat....
Volgens mij kan himoto met bijpassende onderdelen maar in 1 shop kopen.

Ging mij meer om de jongens dat ze wat plezier konden hebben en dat papa zo nu en dan ook wat plezier ervan kan hebben.

Ze reageren heel laat op de mail uiteindelijk kon ik hem retourneren en hij is afgelopen dinsdag aangekomen.
Heb nog geen bevestiging of iets gehoord, maar verwacht deze week wel een oplossing te horen.

Achteraf had ik beter hier bij dichtstbijzijnde modelbouw winkel moeten kijken.
Ik koop eigenlijk altijd spullen in de buurt al betaal je vaak iets meer , maar dan is de service wel stuk makkelijker.
Dit is daar dus gewoon weer een bevestiging van dat goedkoop online vaak gewoon ellende is.
De jongens zitten inmiddels alweer 2 weken zonder auto

[ Voor 5% gewijzigd door fevo-1190 op 28-06-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
WEBGAMING schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:06:
Het is ook maar een 1:18. Die kleine servotjes zijn hoe dan ook best wel kwetsbaar. (en zijn volgens mij geen servo savers voor)
Maar perfect voor in de achtertuin waar we hem voornamelijk gebruiken.

Vind 1:10 voor bij ons echt te groot en ook te groot voor mijn jongens nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Xray had ooit voor hun M18 voor de HS-81 servo een saver gemaakt. Maar een servo zoeken met metal gears kan ook al veel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Denk dat ik er nog een rc wagentje bijkoop.

Maar liefst wederom een 1/18 of max 1/16..
Iemand suggesties?
Beetje beginners budget aangezien het voor de kleine jongens is.
Maar wel een merk waar alles vervangbaar bij is.

-4wd
-buggy vind ik het mooist :+
-goed merk die wel tegen een stootje kan.

[ Voor 15% gewijzigd door fevo-1190 op 28-06-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:59
beugeldop schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:29:
Hallo allen,

Nu ik in deze corona-tijd alle achterstallige klusjes in en om het huis heb opgepakt en ingehaald is het voor mij tijd om een oude jongensdroom te verwezenlijken. Weliswaar in een iets andere vorm dan ooit de wens was; ik wilde altijd een nitro auto, maar vind dat in het onderhoud/schoonmaak en vooral lawaai iets te onpraktisch hier in de buurt. Daarom nu opzoek naar een elektrische variant.

Ik weet een paar dingen al wel, maar ook veel dingen nog niet. Ik hoop dat jullie tips/tricks/adviezen/afraders hebben die mij verder kunnen helpen.

Ik weet al wel:
  • Ik wil een bouwpakket. Het gaat me óók/vooral om de lol van het bouwen, snappen van de techniek en weten hoe het in elkaar zit (letterlijk). Kant-en-klaar uit de doos om rijden mist die fun
  • Het liefst wil ik wel een 'kant-en-klaar' bouwpakket. Ik bedoel hiermee dat het wat mij betreft een pakket is waar alles (motor, snelheidsregelaar, servo, ontvanger) al bij zit. Ik besef me (inmiddels) dat ik misschien zoek naar de kip met de gouden eieren. Een 'kant-en-klaar' pakket verlaagd de drempel om te beginnen, en misschien belangrijker dan dat: dan weet ik waar ik aan toe ben v.w.b. kosten. Ik heb weinig zin in een auto zonder benodigdheden, omdat fase 2 ineens relatief duur is.
  • Het liefst een relatief groot model, schaal 1:8 of 1:10, buggy of truggy. Vind ik gewoon mooi :P
  • Budget 500-750 euro (oké als de zender daar niet in zit)
Ik weet nog niet:
  • Merken/types. Heb daarin dus ook geen voorkeur, anders dan dat het een beetje kwaliteit moet zijn. Een B-merk is prima.
  • Waar te kopen. Voorkeur voor een winkel/website waar ook goede ondersteuning wordt geboden
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alle tips en tricks zijn welkom!

Alvast dank!
Ik ben bijna klaar met de Tamiya Neo Fighter. https://www.conrad.nl/p/t...ijving-bouwpakket-1173353 Die was 2 weken geleden €80 en je kreeg nog €5 korting met een code. Leuke set voor €75 dus. Er zit een electronische regelaar bij die zowel brushless als brushed kan en oliegevulde schokdempers ipv de frictiedempers.

Ik heb vroeger wel meer Tamiya kits gebouwd, vind vooral het bouwen het leukste. Dit is mijn eerste offroad auto, altijd onroad gehad. Maar met klinkers en een grasveld voor de deur is dit iets praktischer. Leuk om te bouwen en het rijdt prima met de standaard 540 motor. Binnenkort eens een brushless motor uit China over laten komen, het schijnt dat dit chassis best wel stevige motoren aan kan voordat je de tandwielen stript.

Ik rij hem nu met 2 oude NiCd pakketten die hun beste tijd gehad hebben. 2s lipo's zijn onderweg uit China, daar moet het ook al beter mee gaan rijden.

Wat ik wel meteen heb meebesteld, zijn de kogellagers (10 stuks 5*11*4mm). Ik weet nog van vroeger dat dit echt een hele grote verbetering is tov de plastic glijlagers in de kit. En dan is het handig om ze meteen in te bouwen, aangezien ze ook bij het differentieel zitten etc.

Zal wel eens foto's plaatsen al de kap gespoten is. En dan meteen mijn vintage M01 Mini Cooper Monte Carlo en mijn Xray M18 op de foto zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mocht iemand het interessant vinden, ik heb de afgelopen weken wat kleine bestellingen gedaan bij verschillende winkels, hier de ervaringen:
  • The Border: reageert & levert snel, ook vriendelijk in de winkel zelf. Heb hier mijn eerste RC-wagen gekocht, daar ook zinnig advies over gehad. Vooraadindicatie op website klopt helaas niet altijd, kreeg ook het verzoek om via de website een bestelling te doen voordat ik iets kwam afhalen.
  • Quartel: levert zeer snel (1 werkdag), ook goede service & advies in de winkel. Bij aankoop van onderdelen voor een diffje meteen ongevraagd wat tips & uitleg gekregen over het reviseren hiervan
  • Muco: levert snel (2 dagen)
  • Trxx-winkel: levert snel, voorraadindicatie kan wel beter.
  • TopRC: geen heel zinnige reactie op vragen (mail gestuurd met een lijstje onderdelen, alleen een generieke reactie "als het volgens de website op voorraad is is het leverbaar". Toch wat besteld als test, was na 2 dagen binnen.
  • Toemen: Geen duidelijke voorraadindicatie op site, heeft na ruim een week nog niet eens gereageerd op mail met vraag daarover. Geen bestelling gedaan om die reden.
Ik merk overigens wel over het algemeen dat als iets niet op voorraad is, je tegenwoordig wel pech hebt. Iets als alu shock-caps voor de rustler staat overal al meer dan een maand op backorder inmiddels. Daarom vind ik het erg prettig als winkels een kloppende voorraadindicatie hebben, dan weet ik waar ik wel en niet kan bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-06 18:29
Goede avond, ik ben van plan een Traxxas X-MAXX 8s te kopen. Nu hoor ik veel dat er een tandwiel vaak los gaat zitten, is hier een oplossing voor dat dit niet gebeurd?

Welke spareparts zijn handig om mee te bestellen? (Lipo packs en lader heb ik al)

Graag hoor ik julie mening/advies hierover.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Wat ik er over lees zit de pinion soms los?
Kwestie van vastdraaien met wat blauwe loctite?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik heb een Arduino en ik wil een simpele remote-control hierop aansluiten; Het is voor een autootje dus vooruit/achteruit/links/rechts is al voldoende; bonus voor 1-2 kanalen extra. Wat is een simpele goedkope oplossing? (denk aan <=50 euro, uit europa, liefst snel leverbaar)

Ik gebruik nu de HC05 bluetooth ontvanger met een zelfgemaakte app, maar dat is nogal wat gedoe, en ik vind een app niet fijn (liever gewoon knoppen)

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 04-07-2020 16:33 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:27
De grotere wielen die ik een paar maanden geleden heb getoond, liggen er al een tijdje op. En vandaag heb ik samen met de zoon de auto nog eens uit gelaten. Na ongeveer een kwartiertje in het natte gras zag de wagen er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GRAYWl1FdfsvrcX6edYOLzrSOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tnoXPU59PjBMKDQ7tqOHhWH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3WD4RYODzoWgm6XTfP5lX_4_GA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5Ug4vSAtHQQr0UsjNdfqDm9.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom maar zo lang gereden? Niet alleen omdat de motor kokend heet was... Maar ook omdat de aandrijfas er niet hoort uit te zien zoals op onderstaande foto... :X Misschien hebben de assen wat moeite met de grotere wielen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaYZdmIinvv690HqTMcagyZi4B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtbmYOgH9IhuQ5vWjWEOkGtK.jpg?f=fotoalbum_large

Na het afspoelen viel het mij echt op dat het chassis wanneer het nat is veel blauwer oogt dan de echt zwarte onderdelen. Ik vind het nog steeds mooier dan het origineel grijze chassis ;) Al zie je bij de diepere krassen de originele kleur wel terug komen. Indien iemand interesse zou hebben, ik heb trouwens nog zo'n geverfd stampede chassis liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xM-1sRhwjwv0jgWpBXHaAzk8NIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVngGoaa89tMJxrbYWPXt1q5.jpg?f=fotoalbum_large

O ja, ik denk dat ik ook iets ga moeten doen aan de uitlijning :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLFJiSwV3fhZ3IMWmRvLWwDcvrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPDs5HyecmWm3Tmi6bYY24f9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 05-07-2020 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Denk dat je door de combinatie van zware ondergrond (lang gras) en banden met behoorlijk agressief profiel de zaak aardig belast hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Bij een grotere diameter band heeft alle aandrijving vanaf de motor t/m de as het zwaarder te verduren. Je had sowieso een kleinere pinion op de motor moeten plaatsen en dat dit het gevolg ook op de assen is is niet zo verwonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Franko P. Het springen van een heuveltje aan hoge snelheid zal er ook geen goed aan gedaan hebben. :P

@memphis Dit heb ik gedaan. ;) Het is alweer even geleden maar als ik me niet vergis, heb ik de pinion verlaagd naar 13. Ik denk dat de ratio bij een Stampede en Slash 16/90 is ofzo. De reden dat ik dit heb gedaan is om de snelheid te verlagen, ik ben niet op zoek naar hoge snelheden. Veel kleiner kan ik de pinion niet maken. Maar zorgt dit net niet voor meer stress op de onderdelen? Kleinere pinion = lagere topsnelheid maar ook meer koppel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Klopt dat een kleinere pinion meer koppel en minder snelheid geeft maar een grotere band doet weer het tegenovergestelde..

In dat soort gevallen moet je de roll-out berekenen, dat is de heveelheid afgelegde weg van de auto bij 1 omwenteling van de motor. Eigenlijk is dat de omtrek van de band delen door de totale tandwielverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb net eens een telefoonhoudertje voor mijn zender geprint, dat werkt best aardig :) Ik moet alleen nog even langere schroeven halen zodat het ding daadwerkelijk vast kan.

Filmen en rijden tegelijk is nog wel aardig lastig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdGRb0U7UCpm7WXXuWs5oUOvia4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aU6j3TqUIWveIoDGVREAlzqS.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57uCJZlzf5A3Ge-FX17eiVRojO4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVEiSIE0W3AWr1Ry8ME5I14A.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
@Chakotay Is een camera op je hoofd niet veel makkelijker en beter?

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 13-07-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@WEBGAMING mogelijk wel, misschien eens proberen met een oude GoPro die ik nog ergens moet hebben liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Op Aliexpress kan je ook zonnebrillen kopen met ingebouwde camera.

https://nl.aliexpress.com...BEgKEF_D_BwE&gclsrc=aw.ds

[ Voor 75% gewijzigd door memphis op 14-07-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@memphis ik denk niet dat ze die ook in -8 hebben :P (lenzen een paar keer geprobeerd, mijn ogen zijn het er niet mee eens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
OK, details......
Maar je kunt hem ook over je bril zetten, zodat die voor je bril hangt. Maar hey, is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@memphis het is wel een grappig ding sowieso :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dit is met zo'n bril opgenomen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nieuw speelgoed, een minicrawlertje :) Weer eens wat anders dan het grote spul, eens kijken hoe dat gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cg6hFKNf-gI53nJmILOrDYiB0c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ukf2A0zsNec42IL6S4YvzjUX.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Vandaag ga ik eens proberen of ik de 100km per uur kan halen met mn rustler. Heb andere wielen met iets kleinere diameter. Grotere pinion en 3S.
Deze wielen met standaard pinion haal ik de 70 mee. Door die kleinere diameter blijven de temperaturen ook ruim binnen de perken.
Heb een mooi stuk recht/leeg/vlak asfalt gevonden in de buurt dus moet goedkomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Chakotay schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:26:
Nieuw speelgoed, een minicrawlertje :) Weer eens wat anders dan het grote spul, eens kijken hoe dat gaat.
Welk model is dat? Ik zat zelf te kijken naar een Axial SCX24, maar video's daarvan zagen eruit alsof hij veel te licht is en enorm stuitert over oneffenheden. Hoe is dat met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@kleinelievewolff dit is een FTX Outback Mini 2.0. Het chassis is erg solide, en hij heeft met de extreme gearing (104:1) en zachte bandjes prima grip & trekkracht. De schokdempertjes zijn niet oliegevuld, daardoor is de body wel wat stuiterig. De Axial heeft wel wat grotere wielen, dat is sowieso anders rijden natuurlijk. Er is uit China ook nog een EBX Devastator (ook wel verkocht als FTX Ibex) onderweg, die heeft meer metalen onderdelen in de ophanging & schakelbare vierwielbesturing. Als die ook binnen is eens een vergelijkingstestje doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Ben benieuwd! Zal eens kijken naar die Devastator. Wat ik namelijk zie bij de 1/10 crawlers is dat ze juist de wielen etc verzwaren om meer grip te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb voor de Mini Outback ook al een mod gezien met andere velgen uit de 3Dprinter, die ruimte hebben om wat ijzerdraad eromheen te wikkelen voor extra gewicht in de wielen. Helaas alleen nog geen reactie gehad op mijn vraag om de stl files daarvoor om het ook te kunnen proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 17-07-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:45
Hallo allemaal,

Een weekje geleden kon ik een hobbyking rattler nieuw in doos overnemen van mijn vader. Intussen al erg veel lol mee gehad. De standaard ESC vervangen door een 120a van aliexpress omdat de originele het met een 2s accu al amper bij kon benen. Nu ben ik op zoek naar wat reserve/upgrade onderdelen. In eerste instantie vooral de aandrijfassen omdat het erg tof vind om lekker rond te raggen met een 3s accu en dan krijgt dat spul wel op zijn donder. Op de website van hobbyking is het meeste niet (meer) verkrijgbaar. Is er een courante auto die dezelfde onderdelen gebruikt?

Deze auto gebruikt ook 12mm hex voor de wielen maar dat wordt afaik alleen maar gebruikt bij 1:10 modellen. Zoek ik wielen met de correcte maat dan kom ik weer op 17mm hex uit. Zijn er goede setjes te krijgen met 12 mm hex of kan ik het beste een adapter kopen? Of is het dan weer logischer om compleet andere assen te monteren die al op 17mm hex zitten?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ben weer bezig met koelkoppen naar mijn idee, had er ooit zelf 1 gedaan welke zeer goed werkt en nu had ik er 2 voorbereid waar een maat van mij met zijn CNC machine wel de sleuven in wilde zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vASNiNBqO8B-IrJIfJpaDQmbILs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c1Ekc4WHOil6jGe9aTGU69B2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap7JwKpyPsF_540jEKVs4RrkoCw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZktRQjBbz2axtW6O1ArAyitp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gACIpMP5-wXDAKehU64JhJRskk4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1m1iymxJC09O8cSGa46J1yq6.jpg?f=user_large

Na een polijstbeurtje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpWEPu-MqScFlFkds-O1D0-CFoA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6BY7UF4HYbjBEP5kjUwSbmnD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMKtw5eO9QlIB2k_5Hr10j0YIQQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SSyCSw4pqAFuDy86a3u7FEJS.jpg?f=user_large

Nu wilde iemand anders de koppen wel even goed laten anodiseren via zijn werk en ook leuke graphics op laseren. Voor het laseren wilde hij de kop even in zijn CAD programma zetten zodat de de looks van de graphics goed kan bekijken maar hij is nog even verder gegaan met het design en dat ziet er gelikt uit.

Koelkop2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hs2tYKeWbm9PJrVetNKhY-NfEvI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5mY5DdthnJGnlGmOurg8tmJ.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSwoIaNBQ3UU7FN1iYZ0ITw1DMQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1k6PqsLhlyjEmUKVQabPMgr6.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_oF2nRjCAmjD-hStMSJgoygAAw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mURoicvR9AgTOs4lbphh53Az.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gcOhU-ab2RqTFWB99XFXt5qkZw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hucnKwWqY3fMUyVJuv37LbWn.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9srH7QRdxYNvHzu-9HCLYwZJao=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzNmYpKzfWOX42DLX2oSAx0u.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtYatqYJjyvRgOAD5KxbsiL6s4s=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBYHn7rfgdlfc4y6NQTTMLZe.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@memphis Kunstwerkjes! d:)b
@Chakotay Dat ziet er erg leuk uit. Maar de batterijtijd is waarschijnlijk bedroevend? Hoe lang kan je rijden op een lading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dank je. Ik wilde gewoon wat anders, wel iets met rechtopstaande ribben. Maar normale rechtopstaande ribben zijn zo ouderwets dus wilde het een meer modern vorm geven en kwam ik hier op uit. Mijn eerste geheel zelf gefreesde kop kreeg al aandacht op het circuit, mensen die vroegen wat voor een motor het was.

Maar een clubgenoot is los gegaan met erg mooie 3D renders. Mijn koppen zijn net zo zwaar als een origineel en die van de 3D renders zullen al snel een 10 tot 15 gram lichter zijn denk ik met amper inlevering op de koelingscapaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

D-Three schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:17:
@memphis Kunstwerkjes! d:)b
@Chakotay Dat ziet er erg leuk uit. Maar de batterijtijd is waarschijnlijk bedroevend? Hoe lang kan je rijden op een lading?
Dat viel me juist erg mee. Er zit een klein 600mAh 1S lipotje in, maar ik kan er makkelijk een uur mee rijden. Opladen met het bijgeleverde USBladertje is niet heel snel, maar dat is vast te fixen door een verloopje te knutselen naar een echte lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Chakotay Een uur valt zeer goed mee! Ik had er bijna één gekocht maar toch maar zo gelaten... Misschien later nog :D

Intussen wacht ik nu reeds 2 weken op nieuwe aandrijfassen (en nog wat ander materiaal) :( Ik had ze besteld een week voor mijn vakantie zodat ik tijdens mijn vakantie de herstelling uit kon voeren en daarna samen met de zoon er wat mee spelen... Maar het ziet er niet naar uit dat ik ze snel zal hebben, de winkel heeft het snel verstuurd maar de koerierdienst heeft er 10 dagen over gedaan om het af te leveren. En nu blijkt het afleverpunt gesloten te zijn tot halverwege augustus (wist ik niet). Dus bij wie de koerierdienst het dan heeft afgeleverd is mij een raadsel... :/ Ik vrees dat ik dus nog bijna 3 weken zal moeten wachten tot het afleverpunt terug open is.

Daarnaast heb ik na lang twijfelen vandaag nog een body en spuitbussen besteld. Het wordt de eerste keer dat ik zoiets doe. Hopelijk help ik het niet om zeep ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
De body is gisteren gearriveerd. Knippen met de schaar die ik er bij had gekocht, lukte niet zo goed. :S Gelukkig ben ik snel gestopt. :D Na het bekijken van een youtube filmpje, heb ik de body ingesneden met het mesje uit een stanleymes. Daarna lukte het redelijk vlot om de overtollig stukken af te breken/scheuren. Toch enkele fouten zoals je kan zien op de foto's. Maar al bij al ben ik tevreden voor een allereerste keer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZO8k0e4T0gtzELxBSwsYVP50wZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7oksl91HlO0XEXotTysFcfi.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnHyQOOzzPaRAAs1kNT7gLsneL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvD4kR3IosYhrOsGNRC39qJg.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClbgGzha0AEqLUihNAQ3yzXzpqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOoYVcYmVNgQkdTc57cHDNoU.jpg?f=fotoalbum_large

Voor ik kan gaan spuiten, moet ik nog enkele zaken bekijken. Eerst en vooral is dit een body voor een standaard Slash. De grotere wielen op mijn wagen zitten dus in de weg wat betekent dat er nog wat extra moet weg gesneden worden.

Ook zit de body standaard redelijk hoog. Die zou ik graag wat lager zien, ik ga moeten kijken of dat mogelijk is.

Daarnaast wil ik ook nog een spoiler monteren. Dat betekent enerzijds iets voorzien om die te kunnen monteren want normaal zit dat niet op een Stampede/Slash. En anderzijds zal er nog wat extra in de body gesneden moeten worden.

Tenslotte moet er ook nog iets gedaan worden aan de voorbumper. Ik had er de bumper van de Stampede op gezt maar die is te kort voor deze body. Ik heb al de bumper van de Slash geprobeerd maar die vind ik dan weer te ver uit steken.

Het klinkt waarschijnlijk als meer werk dan het is. En gelukkig staat er ook veel info op het traxxas forum met gelijkaardige builds. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Het resultaat van mijn koelkop na het anodiseren. Het is nog niet in mijn bezit, volgende week gaat een designer even kijken of dir een mooi laser grafeerwerkje kan ontwerpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6XwhFPGqRjMw5JHMJohj9PBJug=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ymHrEX3cOA2tBK9jNLhiOsEw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:16

Snuffel

Vroem!

Misschien iemand die dit weet/herkent.

Ik heb een TT-01 gekocht ( leek me grappig naast mijn crawlers).
Ding is af en rijdt, maar maakt een pleurisherrie. Kraakt enorm bij de motor en tandwielkast. Heb de handel al uit elkaar in gehad, opnieuw ingezet, maar nope, geen verbetering.
De plastic kogellagers zijn vanaf de bouw al vervangen voor echte, dus daar zit het niet.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Controleer of de motor op de juiste montagegaten is geschroefd volgens het aantal tanden van de pinion, komt wel eens voor dat dat niet goed zit.

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/169210d1158755891-tt-lek42.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

memphis schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:06:
Controleer of de motor op de juiste montagegaten is geschroefd volgens het aantal tanden van de pinion, komt wel eens voor dat dat niet goed zit.

[Afbeelding]
Volgens mij wel goed gedaan, maar zal vanavond voor de zekerheid nog eens controleren :)
Tnx voor de input!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

D-Three schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:05:
De body is gisteren gearriveerd. Knippen met de schaar die ik er bij had gekocht, lukte niet zo goed. :S Gelukkig ben ik snel gestopt. :D Na het bekijken van een youtube filmpje, heb ik de body ingesneden met het mesje uit een stanleymes. Daarna lukte het redelijk vlot om de overtollig stukken af te breken/scheuren. Toch enkele fouten zoals je kan zien op de foto's. Maar al bij al ben ik tevreden voor een allereerste keer :)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Voor ik kan gaan spuiten, moet ik nog enkele zaken bekijken. Eerst en vooral is dit een body voor een standaard Slash. De grotere wielen op mijn wagen zitten dus in de weg wat betekent dat er nog wat extra moet weg gesneden worden.

Ook zit de body standaard redelijk hoog. Die zou ik graag wat lager zien, ik ga moeten kijken of dat mogelijk is.

Daarnaast wil ik ook nog een spoiler monteren. Dat betekent enerzijds iets voorzien om die te kunnen monteren want normaal zit dat niet op een Stampede/Slash. En anderzijds zal er nog wat extra in de body gesneden moeten worden.

Tenslotte moet er ook nog iets gedaan worden aan de voorbumper. Ik had er de bumper van de Stampede op gezt maar die is te kort voor deze body. Ik heb al de bumper van de Slash geprobeerd maar die vind ik dan weer te ver uit steken.

Het klinkt waarschijnlijk als meer werk dan het is. En gelukkig staat er ook veel info op het traxxas forum met gelijkaardige builds. ;)
Race kevers <3
Welke kleur ga je hem geven ?

En om een veelgemaakte beginnersfout te voorkomen. Je moet de kap niet alleen uitproberen zoals ie nu staat. maar ook een keer met de vering volledig ingedrukt, en dan de de stuurwielen van links naar rechts draaien in full lock. Dat kan nogal veel schelen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

memphis schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:06:

[Afbeelding]
Yup, dat was de gouden tip, tnx
Spint als een zonnetje nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik geloof dat ik verliefd ben. ;-)

YouTube: Introducing the ARRMA FELONY 6S BLX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@AtlAntA mooi ding!

Traxxas heeft ook iets nieuws, de Hoss:

Ik dacht eerst dat het een alternatief voor de Maxx was, maar het lijkt helaas meer op een Stampede met een nieuwe body & wielen.

• memphis

memphis

Topicstarter
Dat ding is idd mooi en lijkt op basis van die F1 look-a-like auto van Arrma.

Qua uiterlijk vind ik de Traxxas XO-1 een mooie auto

• AtlAntA
memphis schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:32:
[...]

Dat ding is idd mooi en lijkt op basis van die F1 look-a-like auto van Arrma.

Qua uiterlijk vind ik de Traxxas XO-1 een mooie auto
Ik geloof dat het een aangepaste Arrma Infraction is. Het achterste diff is iets anders omdat er bredere banden achterop zitten. En er zit een handremfunctie op de achterste as om makkelijker te powersliden Correctie: Dit schijnt alleen op de Infraction V2 te komen. Dit schijnt ook de eerste te zijn met hun 'nieuwe' ESC. Blijft een hobbywing rebrand als ik het goed begrepen heb maar daar hoef in principe niks mis mee te zijn. Vooralsnog te pre orderen bij toemen voor een fikse 700 euro..
Ik moet wel eerlijk zeggen dat als je goed naar de body kijkt in dat filmpje en op de foto's op hun website dat het niet echt super strak gesneden is. Her en der wat kartelrandjes en wat scheef geknip. Toch zonde voor zo'n dure auto.
AtlAntA schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:21:
Hallo allemaal,

Een weekje geleden kon ik een hobbyking rattler nieuw in doos overnemen van mijn vader. Intussen al erg veel lol mee gehad. De standaard ESC vervangen door een 120a van aliexpress omdat de originele het met een 2s accu al amper bij kon benen. Nu ben ik op zoek naar wat reserve/upgrade onderdelen. In eerste instantie vooral de aandrijfassen omdat het erg tof vind om lekker rond te raggen met een 3s accu en dan krijgt dat spul wel op zijn donder. Op de website van hobbyking is het meeste niet (meer) verkrijgbaar. Is er een courante auto die dezelfde onderdelen gebruikt?

Deze auto gebruikt ook 12mm hex voor de wielen maar dat wordt afaik alleen maar gebruikt bij 1:10 modellen. Zoek ik wielen met de correcte maat dan kom ik weer op 17mm hex uit. Zijn er goede setjes te krijgen met 12 mm hex of kan ik het beste een adapter kopen? Of is het dan weer logischer om compleet andere assen te monteren die al op 17mm hex zitten?
Om mezelf maar even te quoten :P
Ik heb de Rattler compleet uit elkaar liggen omdat de steekas in het achterste diff gebroken was. Met veel mazzel toch nog een sloot onderdelen uit Hongkong binnen kunnen krijgen en de reparatie kan gaan beginnen. Ik heb de tandwielen in de diffs vervangen door die van een Kyosho (VZ012). In de standaard diffs zit maar 1 (kan niet op de naam komen) overdwars-stangetje met een tandwiel aan elke zijde. In het kysosho setje zitten dus 2 waardoor ik dus nu gewoon 4 van die tandwielen per diff heb.De diff behuizing is hier ook gewoon voor gemaakt trouwens. Dit schijnt nogal sterker te zijn. Er zat ook helemaal geen olie in de diffs dus daar heb ik nu maar relatief dunne olie in gedaan ook al was het maar voor het smeren.

Voor de aandrijving heb ik dikkere dog bones van HSP (62021) erin gezet. Dit past allemaal prima. Nu moet het geheel nog even weer in elkaar gezet worden en dan zou de auto weer rijklaar moeten zijn maar daar is het nu wmb nog even te warm voor. 8)

Ik ben me ervan bewust dat de rattler niet echt een auto is voor langere termijn. Er zal veel meer kapot gaan aangezien zo goed als alle onderdelen van bedenkelijke kwaliteit zijn en reserve onderdelen zeer moeilijk zijn te krijgen. Dus zat ik te denken om een Hoboa hyper VSE te kopen. https://www.eurorc.com/pr...c-roller-80-pre-assembled
Niet per se daar en hoeft ook niet per se de pro versie te zijn maar ik dacht dat ik aan die auto een leuke auto zou hebben voor niet al te gek veel geld waar ik leuk mee zou kunnen bashen. Kkevin Talbot op YT kreeg hem wel kapot maar niet makkelijk. En heel misschien ook nog eens een wedstrijd oid mee zou kunnen rijden. Een beetje een alleskunner zeg maar.

Heeft iemand hier toevallig ervaringen met deze buggy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
@Chakotay Blijkbaar een kruising tussen een Stampede en een Rustler: https://forums.traxxas.co...?9094235-Traxxas-Hoss-4x4

@heuveltje Na lang twijfelen en allerlei kleuren in overweging te hebben genomen, zal het Tamiya Translucent Red worden. Ik dacht om strepen en/of andere details aan te brengen maar voor een eerste keer, denk ik dat ik het niet te complex moet maken ;) Het translucent is voorlopig al een uitdaging genoeg :P En bedankt voor de tip! Voorlopig heb ik nog niet verder gedaan, ik durf voorlopig niet verder in de body knippen en of snijden :P En dat zal nodig zijn...

Op mijn Slash zitten de voor- en achterbumpers van een Stampede omdat ik de Slash-bumpers niet zo mooi vind. Die bumpers zijn echter een stuk korter en de body blijkt nu zowel voor- als achteraan verder uit te steken dan de bumpers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GswuHtY16cCjPX5mCKzrCkF3Dwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pijwP88GggKIDt02t629NsS5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDYist8yThYnRb7CEsrqr_tEHcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTstxWAHbSC8hJeq0R7iXSzx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil toch zeker enige bescherming voor de body vooraan. Dus ofwel terug de Slash bumper monteren maar dat wil ik niet :P Dan blijft over; ofwel de body meer naar achter schuiven ofwel een stuk van de body halen vooraan. Of een combinatie van beide. Naar achter schuiven vind ik eigenlijk niet echt lelijk, de auto lijkt er langer door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5DpEzzj5SDmlQpDNIG6obtjKEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ym9FgqCNgQZHQC6OhlvK1HRU.jpg?f=fotoalbum_large

Ook wil ik de body zo laag mogelijk om een soort off-road hot-rod look te hebben. En dat zorgt voor nog meer kans dat de wielen de body raken. Het lijkt er op neer te komen dat ik de spatborden zal moeten weghalen en waarschijnlijk ook de 'motor' achteraan. Oorspronkelijk wou ik JConcepts Bajr body kopen omdat ik dit een mooie look vind. Maar ik vond de voorkant te open, niet ideaal voor vuil. En een body gebaseerd op een bestaande auto, vind ik altijd net iets mooier. Maar als ik zo veel ga knippen, begint het op de Bajr te lijken ;)

Ik heb wel iets anders gedaan vandaag, na 5 weken zijn eindelijk de aandrijfassen binnen. Het is meteen duidelijk dat deze nieuwere assen (die worden gebruikt bij de Rustler 4x4 en Slash 4x4 Ultimate) inderdaad steviger lijken. Nu nog zien of dat inderdaad zo is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVYVJvjvGp-9lt4VYCpgs3wOTvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUe8SHkxlkiRBoUIHtQfBtoF.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het monteren heb ik ook gemerkt dat de lagers en de schokdempers aan revisie / vervanging toe zijn :( De schokdempers beginnen ook al wat roestvlekken te vertonen. Zou ik ze reviseren (nog nooit gedaan) of vervangen?

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 19-08-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
D-Three schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:56:
@ChakotayBij het monteren heb ik ook gemerkt dat de lagers en de schokdempers aan revisie / vervanging toe zijn :( De schokdempers beginnen ook al wat roestvlekken te vertonen. Zou ik ze reviseren (nog nooit gedaan) of vervangen?
Reviseren natuurlijk, juist OMDAT je dat nog nooit hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Precies, eerst proberen te reviseren, vervangen kan altijd nog als het niet lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Bambufan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

Reviseren natuurlijk, juist OMDAT je dat nog nooit hebt gedaan.
En dat reviseren stelt ook nog niet zoveel voor ook. Youtube staat vol filmpjes over hoe je dit het beste kan doen. Traxxas zelf heeft die filmpjes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 12:32
Na twee maanden geleden nieuwe Lipo, laadzak en verloopkabeltje (nieuwe lipo had andere stekker dan ik op de esc had zitten) te hebben besteld heb ik alles al lang binnen, op het verloopje na. Geen reactie vanuit Toemen behalve een "volgt zsm" op de pakbon.
Ik gisteravond toch maar eens bij concurrenten gekeken, maar niemand in Nederland leek het specifieke verloopje (deans female naar xt90 male) op voorraad te hebben. Uiteindelijk maar losse stekkers gekocht en zelf solderen komend weekend. Als het goed is kan ik dan eindelijk voor het eerst in twee jaar weer rijden :)
Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste