Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

@danoontjeh als je dan toch gaat solderen, kan je niet beter een XT90 stekker aan de ESC solderen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Nu de warmte weer voorbij is had ik voor mijzelf de vraag of ik de AMR backplate kon maken. AMR verkoopt en modificeert nitro wedstrijdmotoren en maakt ook een speciale achterdeksel met extra kanalen die dan direct op de spoelkanalen uitkomen.

Was 2 uurtjes draaien en frezen maar aardig gelukt...

backplate
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6zqazzyw35lfb19Y_4H_QdUe30=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3fA98Kla4S05iv9sxbNfeXk.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_6j8ksKvGHORKksnScfs5ojyDQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CE7bAxvAQ5f9zgUv0gldFzce.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5jnlBVh0pEOZus6GtR3VswS2So=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frREarKV1j7VAsYX2UE9MIfs.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4cgJwc-eElNG0p9NkR1_-sVhM4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3cwsbDKXGjyRkn9nHNV8Mng.jpg?f=fotoalbum_small

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

danoontjeh schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:03:
Na twee maanden geleden nieuwe Lipo, laadzak en verloopkabeltje (nieuwe lipo had andere stekker dan ik op de esc had zitten) te hebben besteld heb ik alles al lang binnen, op het verloopje na. Geen reactie vanuit Toemen behalve een "volgt zsm" op de pakbon.
Ik gisteravond toch maar eens bij concurrenten gekeken, maar niemand in Nederland leek het specifieke verloopje (deans female naar xt90 male) op voorraad te hebben. Uiteindelijk maar losse stekkers gekocht en zelf solderen komend weekend. Als het goed is kan ik dan eindelijk voor het eerst in twee jaar weer rijden :)
Deans komt er bij mij nooit meer in. Beetje optimistisch rondrijden en de stekker werd al dusdanig heet dat deze gewoon smolt.
Heb de standaard Traxxas stekker aan de esc er ook afgehaald en heb nu overal XT90 aan zitten. Werkt vele malen beter dan een verloop.

Als je die XT90 gaat solderen dan zou ik je aan raden om de stekker in elkaar te zetten, dus male en female in elkaar zoals ze normaal zouden zitten. Mocht je stekker wat warm worden door het solderen blijven de pennen in ieder geval goed op hun plek zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Franko P. op 26-08-2020 20:22 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

Snuffel

Vroem!

Chakotay schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:01:
@danoontjeh als je dan toch gaat solderen, kan je niet beter een XT90 stekker aan de ESC solderen?
Tenzij je meer dan 4000W over de connectoren gaat jagen zou ik in dat geval gewoon voor XT 60 connectoren kiezen. Stukje kleiner en handzamer imho.
En XT is sowieso beter vergeleken met Deans-T.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 12:20
Chakotay schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:01:
Ik had inderdaad ook XT90 stekkers gekocht. Deans stekker was geen must voor mij, het was meer dat deze nieuwe lipo alleen leverbaar was met XT90. Tot nu toe nooit problemen gehad met te warme Deans stekkers.
Kreeg vandaag ineens een envelop van toemen met alsnog het verloopje er bij, dus ik ga het solderen nog lekker even uitstellen tot een keer dat ik er wel zin in heb.
Ga zo nog gauw een testritje maken of alles nog fatsoenlijk werkt.
Franko P. schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:19:
[...]

Deans komt er bij mij nooit meer in. Beetje optimistisch rondrijden en de stekker werd al dusdanig heet dat deze gewoon smolt.
- knip -
Nooit last van gehad, het is niet zo'n extreem motortje en slechts 3s. Het is zeker niet traag maar lang geen hoog vermogen (geen idee wat het vermogen is, setje zat er van de vorige eigenaar in). Dank voor de soldeertip overigens, kan nog wel van pas komen.

[ Voor 28% gewijzigd door danoontjeh op 27-08-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Ben op zoek naar een goede lader. Mijn huidige lader doet vreemd en leeft soms een eigen leven. Storage laden bijvoorbeeld gaat niet altijd goed. Ik stel een eind voltage in van 3.8V per cel en heb nu al een paar keer gehad dat deze bij de 4V per cel stopt.

Wil sowieso een dubbele lader hebben zodat ik 2 lipo's tegelijk kan laden.
Nu ben ik al een avondje aan het zoeken geweest, maar ik kom voor mij veel onbekende merken tegen.

Ik vraag me af wat jullie gebruiken voor laders.
Ik lees dat de iCharger erg populair is in Duitsland, iemand hier ervaring mee?

Het sneller kunnen ontladen is voor mij een pré.
Heb zitten denken om hier wat voor te bouwen, maar liever heb ik een lader die dat voor me regelt.
De prijzen gaan ook alle kanten op maar ben op het punt dat ik liever 1 keer goed investeer in een lader dan loop te klooien met goedkoper spul.

Tot zover lijkt me deze interessant:

https://www.racingline-rc...o-12V-LiPo-Charger-406DUO
Maar hier heb ik dus een losse voeding bij nodig. (server voeding ofzo?)

Of

http://www.ftec-shop.nl/s...il.htm&-RecID=36744&-find
Stuk goedkoper, kan toch nog tot 10A ontladen.

Waarom worden laders niet standaard voorzien van een 100-240V ac aansluiting? Ik zie heel veel laders met losse voedingen. Heeft dat een voordeel tov een lader met een net aansluiting?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Veel hoogvermogen laders hebben geen interne voeding of hebben een interne voeding die maar het halve vermogen van de lader dan verwerken. Als je voor een 220v lader gaat moet je daar heel goed op letten.

Er zijn verschillende redenen om er geen voeding in te zetten, 1 daarvan is gewoon dat gezien de accesoires die veel rijders kennen zoals bandenwarmers, pitlight en banden draaier/balancer de meeste rijders wel met een externe voeding werken.

Let op dat die laders wel bekend staan om een hoog ontlaadvermogen maar alleen dat kunnen met een externe weerstandbank.

Populair is ook de Hotta D8 welke onder meerdere merknamen wordt verkocht.

Ik zelf heb div laders maar mijn huidige die mee naar de races gaat is een Venom Medion Dual lader, deze doet 100w laden per kanaal met een max van 10A en kan met 5A ontladen zonder externe weerstanden. Meest belangrijk, hij intern 2 speakers met een versterker waar ik zelf een MP3 module erbij heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:08:
Veel hoogvermogen laders hebben geen interne voeding of hebben een interne voeding die maar het halve vermogen van de lader dan verwerken. Als je voor een 220v lader gaat moet je daar heel goed op letten.

Er zijn verschillende redenen om er geen voeding in te zetten, 1 daarvan is gewoon dat gezien de accesoires die veel rijders kennen zoals bandenwarmers, pitlight en banden draaier/balancer de meeste rijders wel met een externe voeding werken.

Let op dat die laders wel bekend staan om een hoog ontlaadvermogen maar alleen dat kunnen met een externe weerstandbank.

Populair is ook de Hotta D8 welke onder meerdere merknamen wordt verkocht.

Ik zelf heb div laders maar mijn huidige die mee naar de races gaat is een Venom Medion Dual lader, deze doet 100w laden per kanaal met een max van 10A en kan met 5A ontladen zonder externe weerstanden. Meest belangrijk, hij intern 2 speakers met een versterker waar ik zelf een MP3 module erbij heb gezet.
Ik ben aan het zoeken, maar kom nergens een d8 tegen? Wel een d6 en d6 pro.
Zit nu een beetje te twijfelen of ik een losse lader met losse voeding zal aanschaffen of toch een lader met ingebouwde voeding.
Het heeft allebei z'n voor- en nadelen. Op zich is het wel een leuk projectje om zo'n losse voeding met lader in een mooi kastje te bouwen zodat het makkelijk mee te nemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je hebt gelijk, de Hotta D6, ik was in de war met de ISDT Q8 welke ook populair is. ISDT heeft ook een mooie kleine lader, de ISDT Q6 nano net als SkyRC een B6 Nano kent met hoge prestaties. Het kan een idee zijn om ipv 1 dubble 2 kleine enkele laders te nemen.

Als voeding zijn de HP servervoedingen erg populair. De HP DPS-600 en de DPS-750 worden overal voor een schijntje aangeboden. Deze voedingen zijn zo populair dat er ook standaardjes leverbaar zijn waar je de voeding en de lader netjes in kunt haken. https://www.rlpower.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Gisteren een lichtset gekregen voor op mijn Axial SCX-III. Nog niet gemonteerd, maar ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien :)

Oh, en gelijk maar een speleding gekocht ook: Tamiya TT-02D. Beetje driften op zijn tijd lijkt me wel aardig om te doen. En gelijk weer wat te knutselen ook!

Afbeeldingslocatie: https://www.mcronse.eu/images/webshop/tamiya/TA93042.jpg

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Teknoman19
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-07 15:12
Leuk topic!!

Ik weet niet of ik ook mag mee doen met mijn RC auto projecten?? You guys decide!
Is schaal 1:1 ook toegestaan in dit topic? 8)

Ik heb een aantal 'life size' RC autos gebouwd. Of beter gezegd, ik heb bestaande autos 'gemod'
zodat je ze als daily kunt rijden....EN radiografisch. Ik gebruik gemodificeerde Fly-sky controllers.

Mijn eerste RC auto build: Corvette c6 met 405pk

[YouTube: Full size RC Car remote controlled Corvette C6 unseen footage with slowmotion]

Mijn 2de RC auto project: KITT > Knightrider

[YouTube: Remote controlled 1/1 knight rider KITT pontiac transam firebird replica testing]

Mijn 3de RC auto project: Back to the future Delorean (zoals deel 1 van de film) :)

[YouTube: Taking the BTTF delorean out for a spin with the Futaba transmitter]

En mijn 'huidige' RC project / een andere KITT replica 8)

[YouTube: Knight Rider KITT full size RC controlled Replica - Update 4 - Steering]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Vet!
En 1:1 RC is nog steeds RC!

Kan je er ook gewoon mee rijden of is het alleen remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Wel gaaf, neem aan dat je iets in de filmindustrie doet?

Overigens wel eng om een FrySky zender te gebruiken hoewel de NB4 wel een aardige zender schijnt te zijn. Nog niet van dichtbij gezien maar hun AHDS2 protocol schijnt wat buggy te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoman19
Snuffel schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:45:
Vet!
En 1:1 RC is nog steeds RC!

Kan je er ook gewoon mee rijden of is het alleen remote?
Yes, alle RC projecten op echte autos zijn nog steeds daily drivers. De corvette was mijn dagelijks auto voor meer dan 3 jaar. Als ik de auto niet als daily kon gebruiken, waren deze projecten niet interessant voor mij.

Mijn eisen: Coole auto! > Nog steeds een daily driver > En alle controls moeten uit het zicht zijn. Dus het moet ogen als een normale auto. Dat trok de aandacht van BBC/discovery die een aantal interviews met me hebben gehouden.

Ik heb diverse shows met de autos gedaan waar ik wat meer uitleg over de projecten geef zoals deze:

[YouTube: Life Size Remote Controlled Cars business insider]

De RC back to the future delorean was ook een heel leuk project. Ik heb zelfs de futuba controller van doc nagemaakt / maar al het binnenwerk vervangen voor (2x) flysky controllers. Uiteraard trokken mijn projecten ook de aandacht van flysky die me af en toe een controller sponsoren om er gekke dingen mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoman19
memphis schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:50:
Wel gaaf, neem aan dat je iets in de filmindustrie doet?

Overigens wel eng om een FrySky zender te gebruiken hoewel de NB4 wel een aardige zender schijnt te zijn. Nog niet van dichtbij gezien maar hun AHDS2 protocol schijnt wat buggy te zijn.
I WISH!

Nee, helaas geen contacten in de film industry. Tegenwoordig is alles CGI en 'getinte' ruiten zoals transformers franchise. Maar dat zou wel vet zijn geweest!!!

15 jaar in het leger gezeten / toen 2,5 jaar HP repair technician / en nu ben ik een laser operator.
Ik ben huidig een EXTREME pc desk build aan het maken waar ik mijn 'laser' skills laat zien 8)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2011604

Betreft flysky..... De corvette is mijn ALLER EERSTE RC project!
Ik heb meerdere pogingen in het verleden probeert om met RC stuff te werken, maar kwam er nooit
goed mee uit de voeten.

Toen ik 5 jaar terug een 'light bulb' idee kreeg hoe ik een auto op rc zou kunnen laten rijden, ben ik opnieuw
begonnen / en de controller waar ik mee begon was die van flysky. Wat mij overtuigde deze aan te houden, was omdat ik nooit onverklaarbare storingen had tijdens het testen. En ik heb HEEEL wat zitten testen voordat ik de corvette op de straat ging testen. De failsafes heb ik ook heel lang over moeten nadenken voordat ik iets had wat echt werkte.

P.S
voor alle RC auto projecten.....ik gebruik ALTIJD 2 receivers en 2 controllers en 2 rem servos

Dit was mijn eerste custom controller van flysky:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w-w-sJtMfJ1sahKLeRTdOgKbd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkDy4B9ZOkQ0SjLBD6pGmGIY.jpg?f=fotoalbum_large

In dat rare voetstuk zat mijn 2de 'backup' receiver incase er problemen zouden zijn met de 1ste receiver of transmitter.

Dit was trouwens de controlbox ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glFBpJhn4rvCtRS1nidtKSyT8Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SX0LkX4NNUCHU2IFFHSZVRXD.jpg?f=fotoalbum_large

Naar mate ik beter begon te worden, werd het tijd voor updates. De control unit heb ik custom in het handschoenkastje gebouwd. (moest natuurlijk een beetje flashy uitzien)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ys4vsAQowdZQYNHfLX48eanN6sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IR9ptUdXgWKHza9JWf1fp1YH.jpg?f=fotoalbum_large

En flysky was zo vriendelijk hun NB4 te sponsoren die ik uiteraard heb customized. Je ziet dat ik hier ook wat meer aandacht aan het design van de base heb gestoken. Met de 3 switches op de base zit een Kill switch (Protocol: gas los / 2 rem servos activate) 1 switch om te schakelen (P, R en D) en 1 switch om de rem vast te zetten voor bijv een burn-out ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DM1o_m_kBpBA5ehtx6RWvexw_hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93yETilZqIQpbvRQYWk1BwFA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ziet er echt goed uit zeg!
En FlySky gebruik ik zelf ook, heerlijke controller inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Ik heb ook mijn vroegere hobby maar weer eens opgepakt, met een simpel modelletje - de Wltoys 144001, met een lipo 2s, om samen met dochterlief rond te crossen in de buurt:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61oenjLpnrL._AC_SX425_.jpg

https://www.banggood.com/...=6287837&cur_warehouse=CN

Iemand toevallig ervaring mee? Ik heb 'm vorige week binnengekregen, maar de runtime is echt bizar laag. Heb het idee dat ik nog geen 5 min. bezig ben en het is alweer klaar. Vol geladen meet de 2600 mah Lipo netjes 8.2v en bij leeg is het gezakt naar 5.8v...

Misschien is die accu gewoon crappy kwaliteit, dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dan moet je de accu even op een betere lader laden, kan kan je de weerstand van de cellen en ook de geladen capaciteit zien. Maar een standaard brushed motor op 2800mAh zou inderdaad langer moeten rijden. Loopt die niet zwaar oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
memphis schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:06:
Dan moet je de accu even op een betere lader laden, kan kan je de weerstand van de cellen en ook de geladen capaciteit zien. Maar een standaard brushed motor op 2800mAh zou inderdaad langer moeten rijden. Loopt die niet zwaar oid?
Ja, van die lader had ik inmiddels ook gelezen, dus maar even eentje die gebalanceerd kan laden besteld. Die bijgeleverde usb lader is niet zo denderend.

Hij loopt niet zwaar, hoewel hij wel een beetje bij de achteraandrijfas hakkelt. Edit: Nee, de gehele borstel motor hakkelt licht, bij langzaam vooruit duwen. Is dat normaal, of bij nieuwigheid alleen?

[ Voor 9% gewijzigd door Romius op 07-09-2020 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:38
Mijn ervaring met WLToys accus is ook niet geweldig. Met een losse accu die ik bijbesteld had had ik ook veel betere resultaten. (ongeveer dezelfde capaciteit) Probeer er 1 van een goed merk.

5.8V vind ik trouwens ook wel wat weinig. Minimale is eigenlijk 3v per cel. Nou zal die 0.1V per cel niet zo gek veel doen, maar echt gezond is het ook niet. En je hebt kans dat hij wel ver onder de 3V zit als je nog aan het rijden bent, als je hem er af haalt en je meet nog 5.8, hebben de cellen daar tijdens het rijden waarschijnlijk best ver onder gezeten.

Dat hakkelen kan, dat is de motor, die duw je rond, dat heeft weerstand. Wat je voelt zijn de magneten.

[ Voor 42% gewijzigd door WEBGAMING op 08-09-2020 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:03
Afgelopen week mijn oude hobby ook weer opgepakt om lekker het bos in te gaan met mijn zoontje van 2.5 jaar, wat blijft het rijden toch leuk! :)

Afbeeldingslocatie: https://www.hobmamodelbouw.nl/img/cloud/product/a1a2c80ace6363d1cc7f6b3cf78768e91f03e9a1/0/0/1/traxxas_trx_4_land_rover_defender_tra82056_4grijs-wwwhobmamodelbouwnl.jpg

Traxxas TRX-4 met een 3S Lipo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
WEBGAMING schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:21:
Mijn ervaring met WLToys accus is ook niet geweldig. Met een losse accu die ik bijbesteld had had ik ook veel betere resultaten. (ongeveer dezelfde capaciteit) Probeer er 1 van een goed merk.

5.8V vind ik trouwens ook wel wat weinig. Minimale is eigenlijk 3v per cel. Nou zal die 0.1V per cel niet zo gek veel doen, maar echt gezond is het ook niet. En je hebt kans dat hij wel ver onder de 3V zit als je nog aan het rijden bent, als je hem er af haalt en je meet nog 5.8, hebben de cellen tijdens het rijden daar waarschijnlijk best ver onder gezeten.

Dat hakkelen kan, dat is de motor, die duw je rond, dat heeft weerstand. Wat je voelt zijn de magneten.
Ok tnx, hier zat niet de originele in WLToys accu bij, maar een Kin Power, maar zo te zien is ook Alibaba meuk.

Als ik even kijk bij Hobbyking zie ik Zippy of Turnigy als alternatief op formaat/type, is dat een beetje kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja die zijn prima. Tattu is ook een goed merk. Misschien ook een lipo alarm bij bestellen. Kan je zelf instellen wanneer hij gaat piepen, dan moet je stoppen. Weet je zeker dat je ze niet te ver ontlaad. Kost ook maar een paar euro.

Bij hobbyking zie ik even snel alleen deze, en die is niet op voorraad:
https://hobbyking.com/en_...ve_magento_en_us_products

Maar dan weet je in ieder geval waar je naar op zoek bent.

Deze hebben ze trouwens wel op voorraad:
https://hobbyking.com/en_...-voltage-alarm-2s-6s.html

[ Voor 123% gewijzigd door WEBGAMING op 07-09-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Er zijn genoeg forumtopics online te vinden over het snel bollen van die Hobbyking accu's maar daarbij ook de meldingen van mensen die zich er niet in kunnen vinden. Wat mij wel opvalt is dat er best wel wat mensen zijn die over de kwaliteit van Hobbyking geen punt maakt vanwege de toch al lage prijs. Niet goed? Dan kopen we er weer 1.....

Het blijkt dus dat je het moet treffen.

Maar ja, wat komt niet goedkoop uit Azië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:05
Hier ook begonnen met RC auto's.
Ging samen met mijn zoon van 5 in de winkel kijken en kwamen terug met een maverick strada MT met brushed motor.
Helaas na een keer of 6 rijden motor al kapot.
Hup nieuwe brushless motor erin 2s 5200 man lipo en ding gaat gelijk een 70 km/h.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYfuqJ4SVzLmEAjKsdvzeeSmcO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpmafMtcDY1Xf2wjmWMZj0Xg.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0itydUH8cdEr8KqHWMGV1goDE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yU7AFLVQdmct6LncMdYb2htQ.jpg?f=fotoalbum_large
Heel leuk allemaal maar ikzelf ben nu gepakt door het rc virus ofzo en heb inmiddels een aantal auto's op bangood gekocht.
Hier wat foto's.
De WPL24-1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elkvvJqhCCkhZKNdhA1rq9DxvX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ic9UVMS4j81d4naIVEL7F5Y4.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8R9iCEUqRTgN4nzuRlvrQCteF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLgJFZAySdfN65wkYkKINrUb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mp29Wfb154R7_U-J-ltXWCukNEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yft0BZX1z9Oobjzy2CgN5UBw.jpg?f=fotoalbum_large
De HS 18311/18312
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66FKMh2UMt7m8qDzN6_ZIZDzlbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJl4MAKPK2I43FgNOy1dmcgr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FBQHqAyhy7rimIK1LrIUipG5h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qVZFFf3Gb9qXB7klT0KX0cw.jpg?f=fotoalbum_large

Een mn99s is nog onderweg😁 zal foto's posten als die binnen is.

[ Voor 7% gewijzigd door nemmiesis29 op 08-09-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Voor wie er interesse heeft, vanaf komende donderdag t/m zondag is er de ENS op de AMCA in Apeldoorn.

ENS is een Europese nitro serie van 4 races waar met 1:8 en 1:10 onroad modellen wordt gereden. De beste rijders uit Europa zullen er bij zijn.

Ik ben vanplan vrijdag bewapend met de fotocamera er te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
nemmiesis29 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:17:
Hier ook begonnen met RC auto's.
Ging samen met mijn zoon van 5 in de winkel kijken en kwamen terug met een maverick strada MT met brushed motor.
Helaas na een keer of 6 rijden motor al kapot.
Hup nieuwe brushless motor erin 2s 5200 man lipo en ding gaat gelijk een 70 km/h.
Na 6 keer kapot? Ding is best duur toch? Mag je wel wat meer van verwachten :X

Gisteren nog even met de 144001 door de straat, maar was al weer snel uit de met pret. Even snel gemeten met de multimeter, zat het voltage op 7.2v, maar klom al snel weer op richting de 7.4v tijdens meten. Lijkt mij dat die batterij niet echt gezond is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat is gewoon normaal. Als ze belast worden zakken ze in, dat herstelt zich dan weer.

Daarom zei ik ook dat 5.8 naar mijn idee te laag is. Best kans dat je met belasting op de 5v zit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ok, ja die 5.8v was het dieptepunt, echt te laag. Bij hobbyking is er weinig op voorraad qua accu's, dus het is een beetje zeuren. Nouja even afwachten tot er weer wat voorraad is, zal vast met corona te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

5.8V voor een 2s lipo? Donder maar weg, die is waarschijnlijk stuk. Altijd zorgen dat je lipo niet onder 3,0V per cell komt en eigenlijk niet onder 3,3V... inzakken bij “gas geven” doet een lipo weinig, zeker niet tot zo ver.

Volgeladen is een lipo ong 4,2V per cell, dus 8,4V voor een 2s. Bij 6,6V is ie leeg maar niet zo leeg dat ie stuk gaat. Vanaf daar laad je hem weer op. 5,8V levert zeer waarschijnlijk schade op aan de cellen en gezien dat lipo’s nou niet de meest stabiele accu’s zijn zou ik geen risico nemen. Gewoon even nieuwe bestellen bij Hobbyking, veel beter.

[ Voor 59% gewijzigd door Icephase op 09-09-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ja, ik had al een problem aangemeld bij Banggood, ik denk ook dat die accu verrot is. Ik moet een video maken van het probleem...tja, dat wordt dan een filmpje dat ie met een paar minuten stil ligt :X

Hobbyking heeft niks in mijn formaat op voorraad, dus dat schiet niet op.

Ik heb op Amazon nog 1 eentje gevonden voor een redelijke prijs, maar dan met XT60 connector, die kan ik nog wel omprikken met een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
5.8 is nog niet zo'n probleem als je hem daarmee maar niet weg legt maar eerst een beetje oplaad.

Je kunt ook de cellen onderling meten op de 3-polige stekker, mogelijk is er maar 1 cel kapot

Die XT60 connector kan je ook eraf knippen, ik zag dat de WLtoys een deans connector gebruikt, die soldeer je er zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:48:
Voor wie er interesse heeft, vanaf komende donderdag t/m zondag is er de ENS op de AMCA in Apeldoorn.

ENS is een Europese nitro serie van 4 races waar met 1:8 en 1:10 onroad modellen wordt gereden. De beste rijders uit Europa zullen er bij zijn.

Ik ben vanplan vrijdag bewapend met de fotocamera er te gaan kijken.
Jammer dat dat voor mij zover weg is anders was ik zeker gegaan.
memphis schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:04:
5.8 is nog niet zo'n probleem als je hem daarmee maar niet weg legt maar eerst een beetje oplaad.

Je kunt ook de cellen onderling meten op de 3-polige stekker, mogelijk is er maar 1 cel kapot

Die XT60 connector kan je ook eraf knippen, ik zag dat de WLtoys een deans connector gebruikt, die soldeer je er zo aan.
Wellicht overbodig maar als je stekkers eraf gaat knippen, dan wel draad voor draad! (heb het laatst eens fout zien gaan bij collega :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Franko P. schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:41:
[...]

Jammer dat dat voor mij zover weg is anders was ik zeker gegaan.
Voor mij vanuit Sassenheim is het ook een 130km maar wil gewoon even eruit lekker foto's maken en heb ook wat onderdelen te verruilen. Ook neem ik 2 inllopbankjes mee om voor iemand even 2 motoren in te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Voor mij zo'n 150Km. Ik denk er over na, wellicht ga ik toch want ben nu nieuwsgierig aan het worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Franko P. schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:59:
Voor mij zo'n 150Km. Ik denk er over na, wellicht ga ik toch want ben nu nieuwsgierig aan het worden. :P
Even snel een route (want het is wat lastig..)
- A1, afslag Apeldoorn zuid
- onderaan afrit links
- Na het Technicon pand (rechts) rechts de straat in.
- Uitrijden en vlak voor het einde kan je rechts het spoor oversteken een zandpad op

• memphis

memphis

Topicstarter
Ondanks Corona alsnog 66 deelnemers

live stream is up
YouTube: AMCA Apeldoorn - YouTube

Results https://www.myrcm.ch/myrc...&dId[E]=52044&hId[1]=evt#

Live timing: http://www.myrcm.ch/myrcm...E]=52044&pSr=1&hId[1]=evt

O ja, mocht je gaan, mondkapje verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Heb als lader de Hota D6 aangeschaft. Voor een ieder die een goede lader zoekt, dit is er een.
Werkt erg duidelijk, er is veel in te stellen en het belangrijkste, laden doet ie erg netjes. Trekt de cellen mooi gelijk bij (storage) laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Franko P. schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:19:
Heb als lader de Hota D6 aangeschaft. Voor een ieder die een goede lader zoekt, dit is er een.
Werkt erg duidelijk, er is veel in te stellen en het belangrijkste, laden doet ie erg netjes. Trekt de cellen mooi gelijk bij (storage) laden.
Nice!
Dat ding heeft toch ook aan de bovenkant een draadloze lader voor de smartphone?
Je ziet namelijk ook steeds meer voor zenders een optie voor wireless laden, kan dus ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:49:
[...]

Nice!
Dat ding heeft toch ook aan de bovenkant een draadloze lader voor de smartphone?
Je ziet namelijk ook steeds meer voor zenders een optie voor wireless laden, kan dus ook handig zijn.
Klopt inderdaad, dat heeft ie.
Wat ik me wel nog afvraag, als ik een lipo gebruik als voeding ipv netstroom kan ik tot 15A ontladen. Niet dat ik dat doe want die lipo kan dat niet aan, maar als ik zo'n HP Server voeding ga gebruiken werkt dat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Heel kleine lipo dan? Ik zie hier zo even niet over wat voor accu het gaat. 15A ontladen stelt toch niet zo veel voor?

Zie je een Rustler noemen? Ding trekt toch veel meer als 15A?

[ Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 15-09-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

WEBGAMING schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:41:
Heel kleine lipo dan? Ik zie hier zo even niet over wat voor accu het gaat. 15A ontladen stelt toch niet zo veel voor?

Zie je een Rustler noemen? Ding trekt toch veel meer als 15A?
Dat doet die rustler zeker. Maar heb het ook niet over de accu die ontladen moet worden maar over de ontvangende kant. Dat is in dit geval een 5A lipo. Of maak ik nu ergens een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
@Franko P. Wat voor lipo is het precies?

Haal je niet het ontladen en laden door elkaar? Laden zal maar met een paar Ampere kunnen inderdaad, ontladen meestal veel meer. Dat is natuurlijk gewoon net alsof je ze in een RC voertuig zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

WEBGAMING schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:45:
@Franko P. Wat voor lipo is het precies?

Haal je niet het ontladen en laden door elkaar? Laden zal maar met een paar Ampere kunnen inderdaad, ontladen meestal veel meer. Dat is natuurlijk gewoon net alsof je ze in een RC voertuig zet.
Mijn lipos zijn van Gens ace. Ik gebruik onder andere 3s 5000mah accu's en 2s 6000mah.

Ik laad de 3s dus met 5A en de 2s met 6A.

Nu kan mijn lader op netstroom ontladen met 3A max.
Als ik een lipo gebruik als voeding dus de DC input kant ipv dus netstroom kan ik met 15A ontladen. Ik bedoel dus wat ik kan instellen op de lader. Heb het niet over de accu's die ontladen moeten worden want die kunnen 100C ontladen als piek aan.

Maar, als ik dus geen netstroom gebruik maar een lipo als voeding, ik neem dan aan dat die voedende lipo dus die 15A voor z'n kiezen krijgt. En dat vind ie niet leuk natuurlijk.

Maar dat is dus mijn theorie en ik zou graag willen weten of dat dus ook klopt. En mocht dat dus niet verstandig zijn met een lipo als voeding, kan een HP Server voeding dit wel aan?

En als dat dus wel zou moeten gaan waarom kan dan hoger ontladen niet op ac en wel op dc.

[ Voor 3% gewijzigd door Franko P. op 15-09-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Aha, nu snap ik beter wat je bedoelt. Ik wou al zeggen, die accu's kunnen makkelijk meer als 15A ontladen.

Ik denk dat er vrij weinig met de lipo gebeurt, ontladen gebeurt volgens mij puur in de lader. De andere lipo word denk ik gebruikt voor het schermpje enz, het ontladen gebeurt gewoon met de elektronica in de lader.
Je kan natuurlijk ook geen 15A terug gaan voeden in een voeding, dat gaat volgens mij ook niet goed komen.

Zeker weten doe ik het niet hoor, het lijkt me alleen heel onwaarschijnlijk dat ze die 15A gewoon in de voeding (of andere lipo) pompen.
Helemaal een wilde gok, ik denk dat ze op netstroom de voedingskant nodig hebben, en als je hem met DC aansluit ze dat niet nodig hebben, en ze het circuit van de voeding ook gebruiken om de lipo te ontladen.

@Romius In ieder geval goed om te horen dat je het probleem gevonden hebt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 15-09-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Inmiddels kunnen testen met de Wltoys 144001 en een andere lipo, een Ovonic 2200mah/50C. Daar zat duidelijk het probleem, kan nu met gemak 15 min. halen en heeft ook meer power.

Even kijken of banggood nog wat gaat doen aan die crappy lipo die erbij zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
@Romius Vraagje aan jou trouwens, de voorganger (denk ik, weet niet precies hoe het zit) de a959, had nogal zoekerig weggedrag. Hoe zit dat met deze?

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 15-09-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
WEBGAMING schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:32:
@Romius Vraagje aan jou trouwens, de voorganger (denk ik, weet niet precies hoe het zit) de a959, had nogal zoekerig weggedrag. Hoe zit dat met deze?
Heb geen ervaringen met die, behalve de reviews die ik heb gezien, maar de 144001 is beter als ik de reviews moet geloven. Ik vind ‘m zelf ook best prettig rijden, voelt al snel vertrouwd en je gaat al snel de limieten opzoeken. Het zoekerige heeft ie wat mij betreft niet.

Maar het is een karretje van 70 euro, perfect issie niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Romius op 15-09-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Nee natuurlijk, ik vind het leuke dingen om mensen goedkoop de hobby in te helpen, maar als het dan voor geen meter rijd schiet het ook niet op.

Als hij al snel vertrouwd voelt is het heel anders als de 959. ;) Die zwabberde alle kanten op.

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 15-09-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Franko P. schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:38:
[...]

Dat doet die rustler zeker. Maar heb het ook niet over de accu die ontladen moet worden maar over de ontvangende kant. Dat is in dit geval een 5A lipo. Of maak ik nu ergens een denkfout?
Regeneratief ontladen heet dat. De betere laders kunnen dat inderdaad waarbij dus de ontlaadstroom niet in een warmtevermogen van een FET of weerstand wordt omgezet maar naar de spanningsbron indien dat een accu is.
Het is wat ompluggen maar op zijn tijd is dat een prima optie. Ik zelf gebruik een losse ontlader zodat er altijd een accu kan opladen terwijl de andere ontlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:09:
[...]

Regeneratief ontladen heet dat. De betere laders kunnen dat inderdaad waarbij dus de ontlaadstroom niet in een warmtevermogen van een FET of weerstand wordt omgezet maar naar de spanningsbron indien dat een accu is.
Het is wat ompluggen maar op zijn tijd is dat een prima optie. Ik zelf gebruik een losse ontlader zodat er altijd een accu kan opladen terwijl de andere ontlaad.
Geen idee of m'n lader dat kan.
Dit is wat er in de handleiding staat:

Discharge power:
Internal discharge 15W x 2 Balance port 10W x 2
External discharge 325W x 2

Kan alleen nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat. Als de lader op ac is aangesloten kan ik tot 3A ontladen. Als ik een lipo gebruik als voeding, dus dc dan kan ik ineens tot 15A ontladen. Waar blijft die stroom vraag ik me dus af. Word dat de lipo in gepompt met dus binnen de kortste keren een gare lipo gezien ik die dan op 3c vol duw, of gaat dat als warmte weg?
En wat als ik een server voeding gebruik?

En in het 2e geval, waarom kan ie dat niet op ac?

Krijg het ook nergens gevonden helaas, vandaar dat ik hoop dat iemand dit in de praktijk heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Met regeneratief ontladen wordt de stroom bij het ontladen op een accuvoeding niet in warmte omgezet maar in een laadstroom naar de voedingsaccu.

Maar blijknaar is het bij de hota anders

wat ik in de manual lees:
External discharge function makes use of external high-power load resistance to discharge the
battery accurately quickly. When used, the battery to be discharged needs to be connected to the
input port and output the connection resistance load. The recommended load resistance is
between 1.5 and 2.5Ω. Other resistance values can be used normally, but may not run at full
power. When external discharge is running, the load is very hot. Please pay attention to safety and
avoid accidents or personal injury.
Daar moet je dus de accu op de DC input aansluiten, en een dikke belasting op de laadpoort

https://zeroair.org/2019/...bbyist-rc-charger-review/

YouTube: Hota D6 external Discharge / externes Entladen

• Romius
Ik heb toevallig ook een andere lader binnengekregen gisteren, niet zo fancy als die Hota, zo te zien. Wel kan ik de IR per cel testen, die rotte geeft in de ene 12 m ohm en de andere 45 m ohm, dat is aanzienlijk verrot als ik het goed begrijp :X

Die andere geeft in beide 8 m ohm aan.

Overigens is banggood redelijk snel over de brug gekomen, na het uploaden van een filmpje van 2,5 minuut. Ze hebben 20 euro teruggestort, dus daar kan ik weer een nieuwe lipo van kopen ;)

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:14:
Met regeneratief ontladen wordt de stroom bij het ontladen op een accuvoeding niet in warmte omgezet maar in een laadstroom naar de voedingsaccu.

Maar blijknaar is het bij de hota anders

wat ik in de manual lees:

[...]

Daar moet je dus de accu op de DC input aansluiten, en een dikke belasting op de laadpoort

https://zeroair.org/2019/...bbyist-rc-charger-review/

YouTube: Hota D6 external Discharge / externes Entladen
Als ik nu 5 van deze weerstanden parallel zet: https://www.conrad.nl/p/a...aad-25-w-5-1-stuks-421359

Dan kom ik uit op 2 Ohm met een totaal van 125W.
Klopt het dan een 6S lipo veilig te ontladen is?
Een volle 6S (25.2Vx12A=~302W) zal in het begin 12A kunnen ontladen vanwege de beperking van de lader (max 325W)

Maar een volle 3S zou meteen de volle 15A moeten kunnen, als mijn berekeningen kloppen.

Maar het Wattage van de weerstanden veranderd uiteraard niet, dus zal ik die flink moeten koelen?

EDIT: Ik zie nu dat er ook 100W weerstanden zijn met een 10 Ohm waarde, denk dat ik dat beter kan doen.
Romius schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:08:
Ik heb toevallig ook een andere lader binnengekregen gisteren, niet zo fancy als die Hota, zo te zien. Wel kan ik de IR per cel testen, die rotte geeft in de ene 12 m ohm en de andere 45 m ohm, dat is aanzienlijk verrot als ik het goed begrijp :X

Die andere geeft in beide 8 m ohm aan.

Overigens is banggood redelijk snel over de brug gekomen, na het uploaden van een filmpje van 2,5 minuut. Ze hebben 20 euro teruggestort, dus daar kan ik weer een nieuwe lipo van kopen ;)
Is banggood zoveel goedkoper met een Lipo dan een modelbouwzaak in de buurt? Voordeel is dat je ter plekke ff kan testen als je in een fysieke winkel koopt. Plus dan koop je lokaal. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Franko P. op 17-09-2020 20:18 ]

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik vind de manual van die Hota op dit gebied wat wazig maar he lijkt er wel op dat je met je berekeningen goed zit.
100w weerstanden heb ik ook in mijn ontlader, 6 stuks, en kan dan ook tot 500w ontladen. Enige geforceerde koeling is wel makkelijk. Ik heb ze in een aluminium kastje met 3 fans. Om je een idee te geven wat velen voor hun iCharger gebruiken:
https://www.rlpower.net/p...istor-bank-silver-edition

Bangood is goedkoop alleen als de LiPo uit Azië moet komen heb je een probleem, veel vervoerders willen geen PiPo accu's vervoeren. Daarom kopen veel hun accu's bij Hobbyking die hier in Nederland een warehouse heeft staan.

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:29:
Ik vind de manual van die Hota op dit gebied wat wazig maar he lijkt er wel op dat je met je berekeningen goed zit.
100w weerstanden heb ik ook in mijn ontlader, 6 stuks, en kan dan ook tot 500w ontladen. Enige geforceerde koeling is wel makkelijk. Ik heb ze in een aluminium kastje met 3 fans. Om je een idee te geven wat velen voor hun iCharger gebruiken:
https://www.rlpower.net/p...istor-bank-silver-edition
Dan denk ik dat ik voor de 100W 10 Ohm versie ga, en dan 5 parallel, dan kom ik op 2 Ohm weerstand uit, dat is wat Hota ook als optimaal aangeeft. (1.5 tot 2.5 Ohm).
Heb materiaal genoeg om wat leuks te maken. Leuk weer eens wat knutselen. 8)
veel vervoerders willen geen PiPo accu's vervoeren.
:+

Maar serieus, accu's koop ik lekker lokaal, en vraag in de winkel om ze ff aan een lader/tester te hangen zodat ik zelf kan zien wat de accu doet. Heb er 1 keer voor op en neer kunnen rijden en dat doe ik geen 2e keer meer. :P
Geloof ook niet dat het prijsverschil zo enorm zal zijn.

• Romius
Nouja, in dit geval was het een “geupgrade” lipo accu die bij het produkt zat. Eerlijk gezegd zou ik niet even een zaak in de buurt weten hier...ik heb Amazon prime, ook prima ;)

Als het niet goed is, gaat het zo weer retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemmiesis29
En de mn 99s is ook binnen🙃
Gaaf ding met flinke kracht en leuk om mee te spelen.
Enige tot nu gedaan is de wielen vastlijmen aan de velgen zodat ze niet doorslippen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3joQ1TsSc7dhR7YCQPU4v9sHp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abuyA1HhnbFHVgsrHxi5IDjC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Scnp0IZ6MJePWk9kvqVJ5J87Wp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XVYS1k2XGQT57an0VBHeiWx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcD2jAIPhR74AeYeEp8u5mkwOPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W6dBYLZPwYeoI8GoC2tODvK.jpg?f=fotoalbum_large

• memphis

memphis

Topicstarter
FPV maken en achter de meiden aan!

(En hij had succes, zie de 2 opvolgende vids)

• WEBGAMING
Ja, slapende banden heb ik ook altijd een hekel aan. :+

Heel mooi ding, zo te lezen zaten de details er al op? Is wel een hele mooie gedetailleerde body.

[ Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 19-09-2020 04:35 ]

• nemmiesis29
WEBGAMING schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 04:30:
Ja, slapende banden heb ik ook altijd een hekel aan. :+

Heel mooi ding, zo te lezen zaten de details er al op? Is wel een hele mooie gedetailleerde body.
aangepast 🙃
Ja is rtr alleen de knipperlichtjes en spiegeltjes etc. Er los bij.

• rutgeri
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 00:56
Heb mij van het weekend laten overtuigen tot het aanschaffen van de eerste RC wagen, mede op aandringen van dochter lief. Nu de blije bezitters van van Traxxas Stampede. We hebben de laatste dagen vooral veel geoefend op veldjes en paden in de buurt. Binnenkort eens op zoek naar wat andere locaties.

Ben wel nieuwsgierig waar de meeste mensen heen gaan om te rijden.

• memphis

memphis

Topicstarter
Dit is voor mij dichtbij (foto ook zelf geschoten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0INrKzUViQ9JFI9fYZRnkH2nA7E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YKpWukn9q8hMaj3CItAeHPq6.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Bij mij ligt de locatie waar ik rij waarmee ik rij.

Driften: parkeergarage achter mijn huis :)
Crawlen: In de bossen rondom mijn huis
Scheuren: Ieder stukje asfalt waar weinig/geen auto's komen

• rutgeri
memphis schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:31:
Dit is voor mij dichtbij (foto ook zelf geschoten)

[Afbeelding]
Is dat in Heemstede? Dat is dan redelijk om de hoek, woon zelf in Hoofddorp.

• memphis

memphis

Topicstarter
Dat is inderdaad in Heemstede. 100 meter rechts van de poort van de HBC sportvelden heb je een pad wat je moet volgen. Het ligt aan de kant van Hoofddorp op de grens met Cruquis, dus idd om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Romius schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:15:
Inmiddels kunnen testen met de Wltoys 144001 en een andere lipo, een Ovonic 2200mah/50C. Daar zat duidelijk het probleem, kan nu met gemak 15 min. halen en heeft ook meer power.

Even kijken of banggood nog wat gaat doen aan die crappy lipo die erbij zat...
Ik heb ook een 144001 met 2 batterijen (2600mAh) en 1 daarvan was al meteen puffed toen ik hem kreeg de tweede is ook barslecht. Nu 2x een RC-Plus Sigma 2200 mAh gekocht en rij tijd is van 5min naar ruim 15min gegaan. Banggood ook al benaderd voor mijn crappy accu maar je moet zo ontzettend veel onzin uithalen willen ze er iets mee gaan doen dat ik het de moeite niet waard vond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Zijn er trouwens plekken in nedreland waar je spareparts kunt fixen voor een WLtoys 144001 of is het alleen online via Ali of Banggood te vinden? Ik heb mijn rechter voorwiel ophanging vandaag gesloopt en heb eigenlijk geen zin om 4 tot 6 weken te moeten wachten tot onderdelen binnenkomen.

iRacing Profiel

• memphis

memphis

Topicstarter
Gisteravond even met een vriend over MS-Teams gebrainstormed over het grafeerwerk op mijn koelkopppen. erg leuk om in ruim een uur van een basis naar dit te komen en dat je mee kunt kijken wat hij allemaal aan het doen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zr1RM20WRzqDIgP549ux0w1rKaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FDMPuJbPjlhhYmMA3JtwQIT5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

nemmiesis29 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:49:
En de mn 99s is ook binnen🙃
Gaaf ding met flinke kracht en leuk om mee te spelen.
Enige tot nu gedaan is de wielen vastlijmen aan de velgen zodat ze niet doorslippen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat nog een beetje leuk, zo'n kleinere crawler? Of wordt het pas écht interessant bij een 1/10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

jvaneijk schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:54:
Zijn er trouwens plekken in nedreland waar je spareparts kunt fixen voor een WLtoys 144001 of is het alleen online via Ali of Banggood te vinden? Ik heb mijn rechter voorwiel ophanging vandaag gesloopt en heb eigenlijk geen zin om 4 tot 6 weken te moeten wachten tot onderdelen binnenkomen.
Bestel wat van tevoren en zorg dat je wat op voorraad hebt. Er zijn NL websites die het spul aanbieden, maar die bestellen het vervolgens ook weer in China dus die wachttijd heb je sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Icephase schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Bestel wat van tevoren en zorg dat je wat op voorraad hebt. Er zijn NL websites die het spul aanbieden, maar die bestellen het vervolgens ook weer in China dus die wachttijd heb je sowieso.
Heb dit nu idd gedaan 4 setjes van de meest voorkomende dingen die stuk gaan dus in de toekomst heb ik voldoende zooi.
Rond 10pktober komt alles al binnen dus gaat redelijk snel

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemmiesis29
Icephase schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Is dat nog een beetje leuk, zo'n kleinere crawler? Of wordt het pas écht interessant bij een 1/10?
Jazeker wel, het is natuurlijk geen traxxas trx4 en niet echt geschikt om er mee door de Ardennen te crawlen. Maar voor een beetje hier in de bossen en speeltuintjes een hoop plezier mee te beleven.

Nieuwe Alu wieltjes van de hs 18311 ook binnen gekregen en erop geschroefd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfBSkjUidbwE5Kdy1V58IBEZobA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jxt7sSFXTI5eDHz848MJ0NzL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3V-t7WDN36dJAp8jqIXcMUqoYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZpzWycjP3YWm8GaDTapTn8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6BURpyZHa7J5BGKK3LAI-Pp62U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3c0ninLjbmEloj5C37AWl7K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door nemmiesis29 op 01-10-2020 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgeri
Jazeker wel, het is natuurlijk geen traxxas trx4 en niet echt geschikt om er mee door de Ardennen te crawlen. Maar voor een beetje hier in de bossen en speeltuintjes een hoop plezier mee te beleven.

Nieuwe Alu wieltjes van de hs 18311 ook binnen gekregen en erop geschroefd.
Die zien er knap uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Alleen geen stoeprandjes raken..... Nien voor de krassen maar voor het krom slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tijdje geleden wat RC filmpjes op YouTube zitten kijken. Enthousiast geworden. Met een vriend afgesproken om een beetje te rijden met zijn auto (HPI, nitro on-road, weet het type niet precies). Toch wel erg leuk, maar ook doodeng om ermee te crashen. Want zo'n lege weg op een industrieterrein lijkt vrij ruim, maar het gaat toch wel erg hard, en dan zijn die stoepranden toch wel erg dichtbij. En crashen an sich is niet erg natuurlijk, maar omdat het niet mijn auto is, wil ik 'm ook niet stukrijden. Wel nog een klein pilonnetje het riool in getikt met de achterkant van de auto. :+

Enfin, paar maandjes verder (zomer afgelopen, dus buiten kutweer, ideale tijd dus...) is er budget en heb ik m'n eigen autootje gekocht. Morgenochtend de Traxxas Maxx inwijden op een lokale bouwput. Heb er zin in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Vet @Gaius ! De Maxx schijnt een toppertje te zijn... helaas beetje te duur voor mij, hoewel ik nu in een paar jaar al een veelvoud daarvan heb uitgegeven aan allerlei upgrades, banden, replacement parts, accu’s etc... achteraf beter direct voor een XMAXX kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
Nice @Gaius . Mooie wagen inderdaad. Ben er zelf ook zo ingerold. Heb nu twee weken een Stampede, en die rijdt bijna dagelijks nu :)

Enjoy het bashen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik had nog niet eerder gezien dat hier een RC topic was!

Dan moet ik toch maar even een plaatje van mijn Kraton 8S delen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9c06G9d3JKTg5Z9Q0kHyt1bLsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkOggY8chYF1c5lPkvtI4PEV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik wil mijn wltoys 144001 een keer gaan upgraden naar brushless maar heeft iemand hier tips voor motor + ESC voor ongeveer 60€?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Dat is bijna net zoveel investeren in een auto als dat 'ie kost :o
Denk dat de beste tip is: niet doen, en spaar voor iets beters dan deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:06

InFamous

excommunicado

Inmiddels al een tijdje in het bezit van een Losi 5ive T binnenkort ga ik de 29cc vervangen voor voor een 32cc blokje voor iets meer power op het strand.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Snuffel schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:54:
Dat is bijna net zoveel investeren in een auto als dat 'ie kost :o
Denk dat de beste tip is: niet doen, en spaar voor iets beters dan deze
Ik ben het met je eens dat hij dan twee keer zoveel kost als nieuw maar het is ook gewoon een leuk ram dingetje goedkope onderdelen...

Vind het voor nu beetje zonde om 250€ uit te geven voor een traxxas of wat dan ook het is namelijk niet mijn enige hobby

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jvaneijk schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Ik ben het met je eens dat hij dan twee keer zoveel kost als nieuw maar het is ook gewoon een leuk ram dingetje goedkope onderdelen...

Vind het voor nu beetje zonde om 250€ uit te geven voor een traxxas of wat dan ook het is namelijk niet mijn enige hobby
Volgens mij gaan er best wat ESC upgrade setjes (120A) dacht ik van die wagen, meestal rond de 60-70 euro.

Edit, deze bijvoorbeeld, geen idee of die beter is dan je hebt.
https://nl.aliexpress.com/item/1005001272998176.html

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gisteren 5 minuutjes kunnen rijden, en toen kon ik voor de eerste keer naar de winkel voor een nieuw onderdeel. Aandrijfas aan de achterkant kapotgemaakt. :+ Gelijk wel een paar goede tips meegekregen voor onderhoud, dus dat was sowieso nuttig. Aldoende leert men. En wat ik fijn vind hiervan is dat alles kan kapot, alles mag kapot, en alles kan vervangen worden. Dus ik zal nog zat fouten maken met rijden, bashen en onderhoud, maar het kan tenminste zonder dat de auto direct compleet afgeschreven is.

En wat dat betreft, een kleine vraag hier. Volgens de video van Traxxas kun je de auto na gebruik om schoon te maken afspoelen met water, maar hoe krijg je 'm dan weer droog? In het chassis zijn heel veel kleine hoekjes en gaatjes waar water in blijft staan. En zeker met dit weer, droogt het niet uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
Gaius schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:18:

En wat dat betreft, een kleine vraag hier. Volgens de video van Traxxas kun je de auto na gebruik om schoon te maken afspoelen met water, maar hoe krijg je 'm dan weer droog? In het chassis zijn heel veel kleine hoekjes en gaatjes waar water in blijft staan. En zeker met dit weer, droogt het niet uit zichzelf.
Ik gebruik voor het grove werk een doek en daarna perslucht uit een spuitbus in combinatie met een kwast af en toe. Ik heb vooralsnog geen compressor, die wordt wel vaak aangeraden vooral als je vaak of road rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
een compressor kost vandaag de dag niet zoveel, voor nog geen 100 euro heb je er al 1 met een drukvat en bij HBM heb je al een stille voor net boven de 100 euro.
Maar een stofzuiger met een borstelmondstuk kan ook wonderen doen om het meeste losse vuil los te krijgen.

Populair onder de indoor rijders waar nooit een compressor beschikbaar is zijn deze dingen:
pricewatch: IT Dusters CompuCleaner Original - Dust Blower
Daar komt best een krachtige luchtstraal van af en als je het spuitmondje kleiner maakt heb je nog meer kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb een yahboom raspberry pi 4wd car

ff een random link gepakt van het product. https://www.banggood.com/...etooth-4_0-p-1335935.html

leuk ding maar de constructie is om te huilen .. niet alleen breekt het plastic snel maar het ziet er ook niet uit.
ps de BT besturing zal ik vervangen door een wifi setup .. of een WII controler maar goed dat is meer de electronica kant .. die komt wel als ik iets fatsoenlijks heb om te besturen.

Dus mijn vraag aan jullie is hoe krijg ik dit een beetje netjes / leuk voor niet al te veel (zeg 100,- max) ik vind niet erg om mijn handen vies te maken / lijmen en heb best wel wat gereedschap om dit ook aan te pakken ..

Wat ik een beetje wil is een redelijk waterdichte constructie (door plassen heen rijden moet niet de boel in blauwe rook doen op laten gaan) .. leuk als het kan drijven ../ amfibie achtige meuk ..

je mag me alle kanten op schoppen / idee-en geven maar het gaat echt om de hobby / bouw .. het hoeft niet een 1:20 schaal van een bestaande auto worden .. ik zoek jullie hulp in een fatsoenlijk dichte constructie te bouwen .. wat start punten zoek ik echt vandaar uit ga ik echt wel verder graven.

[ Voor 18% gewijzigd door vso op 13-10-2020 17:42 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Gaius schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:18:
Gisteren 5 minuutjes kunnen rijden, en toen kon ik voor de eerste keer naar de winkel voor een nieuw onderdeel. Aandrijfas aan de achterkant kapotgemaakt. :+ Gelijk wel een paar goede tips meegekregen voor onderhoud, dus dat was sowieso nuttig. Aldoende leert men. En wat ik fijn vind hiervan is dat alles kan kapot, alles mag kapot, en alles kan vervangen worden. Dus ik zal nog zat fouten maken met rijden, bashen en onderhoud, maar het kan tenminste zonder dat de auto direct compleet afgeschreven is.

Hier gebruik ik een compressor om het stof overal vanaf te blazen. Als ie serieus smering begint te worden haal ik hem uit elkaar en maak dan alles fatsoenlijk zuiver. Alleen rij ik doorgaans meer dan dat ik poets, dus 9 /10 is het compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
@vso , ik zou het niet eens proberen. Kwaliteit van alles aan dat ding is bedroevend.

Maar wat zijn er een idioten op deze wereld.
Iemand benaderde mij of ik even naar een motor kon kijken. Hij had een 2e hands Werks motor gekocht en zou 1 liter oud zijn maar het voorlager lag los. Voor die 100 euro had hij er nog wel een extra carter bij gekregen maar daar hadden ze geprobeerd de klem voor de carburateur uit te boren.

Die klem met de frees uitboren was geen probleem.

Maar ik vond de zuiger raar in de cilinder aanvoelen. Omdat de cilinder iets conisch loopt zou je verwachten dat bij het rond draaien de zuiger langzaam een klemming krijgt, bij deze motor voel je alsof de zuiger ineen een vernouwing krijgt, echt een duidelijk moment van overgang.

Verder uit elkaar...
- lagerpassing uitgelubberd
- krukas versleten
- cilinderbus gepinched maar op een verkeerde manier

Alles overgezet naar het losse carter na het fixen van de cilinderbus, blijkt ook nog het schroefdraad voor de achterdeksel schroefjes beschadigd te zijn. Motor gaat wel lopen maar die gozer is echt opgelicht. Niet 1 liter oud maar lijket wel 100 liter oud.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

memphis schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:35:
@vso , ik zou het niet eens proberen. Kwaliteit van alles aan dat ding is bedroevend.
Dat betwijfel ik wel deels, kortom deels snap ik wel waar je op doelt .. maar dit moet uiteindelijk geen race monster worden :)

Het is een knutsel project samen met mijn zoontje voor nu wil ik een frame bouwen met een pvc omhulsel de electronica zal ik denk ik een waterdichte container duwen .. (om de zooi te beschermen)

voor nu zou ik al blij zijn met een goeie bron van pvc platen oid .. en een goeie lijm

kwa upgrade zit ik wellicht aan motoren te denken .. iets van brushless omdat het wat minder water gevoelig is?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Epoxy is mooi spul om te bewerken en ook betaalbaar. en amders kik je bij de lokale kunststofboer of je wat afvalmaterial PVC of lexaan mag gebruiken.

Maar alle metalen delen zullen spontaan roest zien als ze een spatje water krijgen dus alle tandwielkasten goed vullen met vet of vaseline en eventueel alles insmeren met plaastidip.

Brushless is niet goedkoop en je hebt nog steeds tandwielkasten nodig.

En de elektronica in een tupperware box wordt vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wat wil je precies bereiken? Wil je er gewoon een normale RC auto van maken?

Gewoon een RC auto kopen, evt een bouwpakket. Ik snap dat het om het bouwen gaat, maar als je iets bouwt en het is binnen 2 seconden kapot is de lol er ook snel vanaf.
Als je zo iets brushless gaat maken blijft het helemaal niet meer heel.

Als je zo iets wil doen zou ik een stevig chassis van een bestaande RC auto kopen, en dan dingen aanpassen enz. Dan is de basis in ieder geval goed.

Als je het echt zelf wil maken zou ik glasvezel platen pakken, daar worden ook een hoop rc auto's van gemaakt. Wel goed oppassen bij het verwerken. (adembescherming is heel belangrijk.)
Eerste google link:
https://www.carbonwinkel....zel-plaat/glasvezel-plaat

Goede lijm, gewoon CA lijm. Zo ongeveer alle secondelijm is CA (cyanoacrylaat) lijm. Als je iets wil wat wat meer opvult zou ik inderdaad epoxy gebruiken.

Om het waterdicht te maken inderdaad gewoon de elektronica in een bakje stoppen. Je zou ook conformal coating er op kunnen doen, maar dat is veel meer werk.

Denk trouwens ook dat als je de besturing met wifi oid gaat doen, je wel eens vertraging kan krijgen, wat het rijden wel eens heel moeilijk en niet leuk kan maken. Ook iets om aan te denken als je dat nog niet gedaan had.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 14-10-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Kan iemand vertellen welk type wagen dit is? Het is als het goed is een HPI of Carson, maar welk type exact?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWujNZCZrJmmR66qyF4cggwxpkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMcVNsBnOg0YkDTE9vJy0JRj.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8G0VXRvEDC09Pu2VBicclqbr4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdQP18MDGIDSFB35BmguLtTn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat is geen HPI maar een OFNA OB4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9whL2T0GYDYdrTbrp8jd3k7HbiA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J8XA7peCpTCAYAdj8bmqI1QJ.jpg?f=user_large

[ Voor 76% gewijzigd door InFamous op 17-10-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
InFamous schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:57:
Dat is geen HPI maar een OFNA OB4.
Wow! :) Een kenner, thx man! Nu eens kijken of er nog reserveonderdelen voor te vinden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Danielson schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Wow! :) Een kenner, thx man! Nu eens kijken of er nog reserveonderdelen voor te vinden zijn!
Ik heb een soortgelijk model van Protech ;) maar daarvan is de wielophanging anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
InFamous schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Ik heb een soortgelijk model van Protech ;) maar daarvan is de wielophanging anders.
Vandaar! Hij is van mijn buurman, die had geen idee! Maar een nieuwe draagarm kan nog wel eens een uitdaging gaan worden als ik het zo zie! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik zat ook al even te zoeken, maar dat lijkt hopeloos. 3D printen een idee?

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste