Dat heb ik mijn buurman ook voorgesteld...InFamous schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:11:
Ik zat ook al even te zoeken, maar dat lijkt hopeloos. 3D printen een idee?
Ik zou gewoon een witte nylon broodplank zoeken en even met de figuurzaag een armpje uit zagen en de 2 gaten boren.
Printen is leuk maar dan moet je wel Nylon printen, PLA kan ik uit ervaring van een vriend zeggen dat het niet degelijk is.
Printen is leuk maar dan moet je wel Nylon printen, PLA kan ik uit ervaring van een vriend zeggen dat het niet degelijk is.
@Danielson Volgens de manual is het onderdeelnummer 39050
Op ebay heb ik enkele aanbieders gevonden maar allen met hoge verzendkosten:
https://www.ebay.nl/itm/O...-Blocks-BT8S/123708590461
https://www.ebay.nl/itm/U...fna-OFN39050/164146919448
https://www.ebay.nl/itm/U...fna-OFN39050/272904090664
Edit:
Volgens deze site is de OB4 ook uit gebracht als de JL10E Drift. Maar ik zie dat het onderdeelnummer hetzelfde is: https://www.yumpu.com/xx/...23027744/jl10e-drift-ofna
Edit:
Volgens deze site is de OB4 ook uit gebracht als de JL10E Drift. Maar ik zie dat het onderdeelnummer hetzelfde is: https://www.yumpu.com/xx/...23027744/jl10e-drift-ofna
[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 17-10-2020 23:45 ]
Top man!D-Three schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:38:
@Danielson Volgens de manual is het onderdeelnummer 39050
Edit:
Na een aantal maanden bouwen en 3D printen heb ik een model van de Tesla Cybertruck gebouwd. Het model is vrij groot en weegt 3,2 kg.
:strip_exif()/f/image/03XHKKOC8OTyy87Ayhhgu0SY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iKApRR0RWZTYXUJUlM51aZfO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PEbrHjMFMJndyJIKzYXXnfMA.jpg?f=fotoalbum_large)
De motor + servo zit ook gepositioneerd onder de motorkap
:strip_exif()/f/image/2LQxIYWA3QbqDw17o48TwuCO.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij heeft het onderstel en tandwielverhouding van een crawler. Ik verwacht niet dat hij veel kan hebben, het is immers 100% geprint.
Het 3D model is gekocht op https://www.printfully3d.com
Wanneer het is wat mooier weer is maar eens buiten uitlaten
:strip_exif()/f/image/03XHKKOC8OTyy87Ayhhgu0SY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iKApRR0RWZTYXUJUlM51aZfO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PEbrHjMFMJndyJIKzYXXnfMA.jpg?f=fotoalbum_large)
De motor + servo zit ook gepositioneerd onder de motorkap
:strip_exif()/f/image/2LQxIYWA3QbqDw17o48TwuCO.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij heeft het onderstel en tandwielverhouding van een crawler. Ik verwacht niet dat hij veel kan hebben, het is immers 100% geprint.
Cool, ziet er goed uit !Psycho_Mantis schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:22:
Na een aantal maanden bouwen en 3D printen heb ik een model van de Tesla Cybertruck gebouwd. Het model is vrij groot en weegt 3,2 kg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De motor + servo zit ook gepositioneerd onder de motorkap![]()
[Afbeelding]
Is dit incl ophanging geprint. of is het een body op een bestaand chassis ?
Wel grappig dat je nu de body gaat printen, terwijl het ontwerp nu net zo simpel is,
Dat iedereen met een beetje rechterhand en een dremel en liniaal, er een uit plaatstaal kan maken
* heuveltje ziet een winter projectje voor zichzelf
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Hij is helemaal geprint incl. aandrijving en ophanging. De motor, servo, schokdempers en banden zijn niet geprint.heuveltje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:35:
[...]
Cool, ziet er goed uit !
Is dit incl ophanging geprint. of is het een body op een bestaand chassis ?
Wel grappig dat je nu de body gaat printen, terwijl het ontwerp nu net zo simpel is,
Dat iedereen met een beetje rechterhand en een dremel en liniaal, er een uit plaatstaal kan maken
* heuveltje ziet een winter projectje voor zichzelf
Hier staat de handleiding, geeft een beetje een idee hoe hij in elkaar zit:
https://docs.google.com/p...lide=id.g4ebcb652e5_0_410
Als body zal hij vast wat simpeler te maken zijn. De 3D geprinte aandrijving was juist de grootste uitdaging om het soepel te laten draaien.
Ik wil aan de slag met een on-road auto, en heb het plan opgevat om te beginnen met een instap model van Tamiya. Ik zat zelf te denken aan een TT-02, of misschien een M-06 oid,.Wel wil ik hem zelf opbouwen zodat ik een beter idee krijg van hoe alles nu in elkaar zit.
Nu ben ik erg nieuwsgierig waar mensen hun spullen vandaan halen, het valt me op dat de meest winkels (die ik ken) maar een beperkt aanbod aan Tamiya modellen hebben.
Nu ben ik erg nieuwsgierig waar mensen hun spullen vandaan halen, het valt me op dat de meest winkels (die ik ken) maar een beperkt aanbod aan Tamiya modellen hebben.
Tamiya koop ik in Duitsland: haertle.de
Goedkoop, binnen 4 dagen in huis en ze hebben echt genoeg dingen op voorraad.
Hopups voor Tamiya: Ali express.
Duurt even, maar wel lekker goedkoop
Goedkoop, binnen 4 dagen in huis en ze hebben echt genoeg dingen op voorraad.
Hopups voor Tamiya: Ali express.
Duurt even, maar wel lekker goedkoop
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik zie dat je uit Hoofdorp komt, ga eens langs bij Muco in Amsterdam. Een grote winkel is Quartel in Pijnacker en ook Westland modelbouw net onder den Haag is nog prima te doen. Ik weet dat Marco's modelbouw een grote Tamiya leverancier is alleen zijn website is ruk.rutgeri schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:07:
Ik wil aan de slag met een on-road auto, en heb het plan opgevat om te beginnen met een instap model van Tamiya. Ik zat zelf te denken aan een TT-02, of misschien een M-06 oid,.Wel wil ik hem zelf opbouwen zodat ik een beter idee krijg van hoe alles nu in elkaar zit.
Dank voor alle suggesties. Westland Modelbouw lijkt overigens gesloten te zijn. De website is offline en Facebook pagina al een jaar niet geupdated.
Ah, dat is minder. Was er ergens vorig jaar nog geweest.....
O ja, nog 1 op een doenbare afstand is the Border
O ja, nog 1 op een doenbare afstand is the Border
Heeft iemand een idee wat voor vet ik het beste kan gebruiken in het achter differentieel van een Rustler 4x4?
Heb het niet over wat er binnenin zit, dat is al vernieuwd, maar wat aan de buitenkant zit wat het kroon en pignonwiel moet smeren.
Heb hier een pot kroon oil lagervet staan wat ik normaal gebruik voor wiellagers van auto's. Zou dit hiervoor geschikt zijn?
Heb iets te gek gedaan van de week, combinatie van lang, nat gras en heel erg veel zand is niet best voor de aandrijving.
Ben alles schoon aan het maken en het achterdiff is veel te schraal gesmeerd.
Heb het niet over wat er binnenin zit, dat is al vernieuwd, maar wat aan de buitenkant zit wat het kroon en pignonwiel moet smeren.
Heb hier een pot kroon oil lagervet staan wat ik normaal gebruik voor wiellagers van auto's. Zou dit hiervoor geschikt zijn?
Heb iets te gek gedaan van de week, combinatie van lang, nat gras en heel erg veel zand is niet best voor de aandrijving.
Ben alles schoon aan het maken en het achterdiff is veel te schraal gesmeerd.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Alles wat smeert zal werken.
Ik heb ook een spuit met hoogwaardige witte lagervet, Robbe heeft dat altijd in een klein harmonica achtige knijpflesje verkocht als een universele smeermiddel.
Maar er bestaan tandwiel vetten zoals hier in Nederland bv van Kroon olie https://www.overwegolie.nl/vetten/tandwielvet
Ik heb ook een spuit met hoogwaardige witte lagervet, Robbe heeft dat altijd in een klein harmonica achtige knijpflesje verkocht als een universele smeermiddel.
Maar er bestaan tandwiel vetten zoals hier in Nederland bv van Kroon olie https://www.overwegolie.nl/vetten/tandwielvet
Mijn 6-jarige dochter zou voor Sint of Kerst graag een rc auto krijgen. Nu staat er bij de Action van alles onder de 10 euro, maar ik heb ook geen idee van de kwaliteit. Is dat prut? Is dat leuk voor een absolute beginner? Wat ik van YouTube begrijp is dat er van alles te krijgen is dat niet al te duur hoeft te zijn en wel goed is.
Wat ik graag zou willen is:
Als hij helemaal niet snel is, maar bijv over bankkussens en speelgoed kan crawlen is mij dat ook prima
Prijs is wel belangrijk. Als zo'n auto van de Action gewoon prima rijdt, hoef ik ook niet 6 x zo duur natuurlijk
Bestaat dit?
Ik zag bijv de Subotech bg1521 (oud en nieuw model) die soms € 130 kost, maar kennelijk ook aanbiedingen van < € 60 kent
De RBRC RB1277A leek me enorm leuk vanwege de bijzondere soort wielen en de mogelijkheden die dat geeft
De Feiyue FY01 kon ongelooflijk veel botsingen aan. Die stootvastheid zou ideaal zijn
De WLtoys 12427 of 12428 (verschil???) is bijv ook superflexibel en daardoor stootvast. Is kennelijk ook bekend als XK Storm Off Road
Heeft iemand tips, of modellen die aan te raden zijn?
Wat ik graag zou willen is:
- Geschikt voor laminaat (thuis) en beton (skatebaan)
- Elektrisch, veilige accu
- Brushless
- Tegen een stootje kunnen (want jong kind)
- Relatief weinig herrie (appartement)
- Aantrekkelijk model
- Sturen en gas geven dat reageert op hoeveelheid beweging/input op de controller, voor het stimuleren van de oog-handcoördinatie
- Verlichting
- Liefst onder € 50
Als hij helemaal niet snel is, maar bijv over bankkussens en speelgoed kan crawlen is mij dat ook prima
Prijs is wel belangrijk. Als zo'n auto van de Action gewoon prima rijdt, hoef ik ook niet 6 x zo duur natuurlijk
Bestaat dit?
Ik zag bijv de Subotech bg1521 (oud en nieuw model) die soms € 130 kost, maar kennelijk ook aanbiedingen van < € 60 kent
De RBRC RB1277A leek me enorm leuk vanwege de bijzondere soort wielen en de mogelijkheden die dat geeft
De Feiyue FY01 kon ongelooflijk veel botsingen aan. Die stootvastheid zou ideaal zijn
De WLtoys 12427 of 12428 (verschil???) is bijv ook superflexibel en daardoor stootvast. Is kennelijk ook bekend als XK Storm Off Road
Heeft iemand tips, of modellen die aan te raden zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 01-11-2020 03:53 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Waarom brushless? En voor 50 of minder kan je dat natuurlijk wel vergeten. Alleen de motor en regelaar kosten al snel 50 euro.
Het zijn hoe dan ook wel een hele hoop eisen voor 50 euro. Alle auto's die je zelf opnoemt zitten boven de 70.
Als ze er nog nooit mee gespeeld hebben zou ik gewoon zo'n goedkoop ding halen, kijk eerst maar of ze het echt leuk vinden. Als dat slaagt, kan je voor iets beters gaan kijken.
Proportioneel sturen en gas geven zullen ze niet doen. (en natuurlijk is de kwaliteit niet geweldig bij een auto van 10 of minder)
Maar dat wil zeker niet zeggen dat je er geen lol mee kan hebben, helemaal de wat kleinere kinderen. Die merken het waarschijnlijk niet eens als zo'n ding proportioneel stuurt.
De wat serieuzere auto's wil je niet binnen hebben, dat schiet gewoon niet op. (ook de kleinere schalen, of je moet echt heel klein gaan) Knalt gegarandeerd overal tegen de muren op. Van wat ik zie zit je vooral naar 1:12 te kijken, dan kan je waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk omdraaien binnen.
Het zijn hoe dan ook wel een hele hoop eisen voor 50 euro. Alle auto's die je zelf opnoemt zitten boven de 70.
Als ze er nog nooit mee gespeeld hebben zou ik gewoon zo'n goedkoop ding halen, kijk eerst maar of ze het echt leuk vinden. Als dat slaagt, kan je voor iets beters gaan kijken.
Proportioneel sturen en gas geven zullen ze niet doen. (en natuurlijk is de kwaliteit niet geweldig bij een auto van 10 of minder)
Maar dat wil zeker niet zeggen dat je er geen lol mee kan hebben, helemaal de wat kleinere kinderen. Die merken het waarschijnlijk niet eens als zo'n ding proportioneel stuurt.
De wat serieuzere auto's wil je niet binnen hebben, dat schiet gewoon niet op. (ook de kleinere schalen, of je moet echt heel klein gaan) Knalt gegarandeerd overal tegen de muren op. Van wat ik zie zit je vooral naar 1:12 te kijken, dan kan je waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk omdraaien binnen.
[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 01-11-2020 14:32 ]
Ik las dat een brushless motor beter was, vandaar. En proportioneel leek me beter voor haar motorische ontwikkeling. 1:12 en kleiner leek me geschikt voor binnen
Als ik brushless en proportioneel weglaat. Zijn er dan aanraders of voldoet dan iedere speelgoedauto wel?
Qua prijs zag ik dat ze met mijn eisen toch geregeld aanbiedingen hebben. Heb echter nog nooit uit China besteld
Als ik brushless en proportioneel weglaat. Zijn er dan aanraders of voldoet dan iedere speelgoedauto wel?
Qua prijs zag ik dat ze met mijn eisen toch geregeld aanbiedingen hebben. Heb echter nog nooit uit China besteld
Brushless is inderdaad beter, maar ook duurder.
Ik zou als ik jou was de eis van binnen rijden laten vallen. Dan vallen er natuurlijk nog wat eisen af.
1:12 is nog best groot, die WLtoys is 42 * 24,5 * 18cm Dus bijna 50cm lang.
Had hier een 1:18, (WLtoys a959) en daar kon je nog niet fatsoenlijk binnen mee rijden, en ik heb toch een behoorlijk appartement.
Ik heb geen ervaring met die auto's, dus kan niet echt goed advies geven wat dat betreft. Wat me wel op viel is dat de Subotech zo te zien geen proportioneel sturen heeft.
Wat ik al zei, ik zou denk ik eerst een goedkope kopen, gewoon speelgoed, en kijken of ze het echt leuk vinden. Als je dan ziet dat ze het echt leuk vind kan je naar wat serieuzer spul gaan kijken.
Er zijn hier ook wel wat mensen met wat goedkopere auto's, misschien kunnen die nog wat specifiek advies geven.
Ik zou als ik jou was de eis van binnen rijden laten vallen. Dan vallen er natuurlijk nog wat eisen af.
1:12 is nog best groot, die WLtoys is 42 * 24,5 * 18cm Dus bijna 50cm lang.
Had hier een 1:18, (WLtoys a959) en daar kon je nog niet fatsoenlijk binnen mee rijden, en ik heb toch een behoorlijk appartement.
Ik heb geen ervaring met die auto's, dus kan niet echt goed advies geven wat dat betreft. Wat me wel op viel is dat de Subotech zo te zien geen proportioneel sturen heeft.
Wat ik al zei, ik zou denk ik eerst een goedkope kopen, gewoon speelgoed, en kijken of ze het echt leuk vinden. Als je dan ziet dat ze het echt leuk vind kan je naar wat serieuzer spul gaan kijken.
Er zijn hier ook wel wat mensen met wat goedkopere auto's, misschien kunnen die nog wat specifiek advies geven.
Dankjewel in elk geval! 👍🏻
1/24 (Kyosho Mini-Z is dat geloof ik) lijkt mij perfect voor binnen. Brushed is ook prima, goedkoop en voor die schaal plenty.
Brushless gaat ook meestal gepaard met hoge snelheden, niet ideaal voor binnen. Dan nog, er is niets mis met brushed, je kunt jaren met een brushed motor doen en als die kapot gaat koop je voor nog geen tientje een nieuwe.
Dan voor binnen wil je een klein formaat, ik ken je vloer niet maar hier is het met een M18 al moeilijk rijden. Laminaat geeft weinig grip dus dan wil je al een 4wd wat niet ten goede komt voor je budget. En dan met een kleie schaal wordt het buiten toch weer minder makkelijk rijden.
Ik denk toch dat je je eisenpakket moet aanpassen voor een beter reëel beeld.
Dan voor binnen wil je een klein formaat, ik ken je vloer niet maar hier is het met een M18 al moeilijk rijden. Laminaat geeft weinig grip dus dan wil je al een 4wd wat niet ten goede komt voor je budget. En dan met een kleie schaal wordt het buiten toch weer minder makkelijk rijden.
Ik denk toch dat je je eisenpakket moet aanpassen voor een beter reëel beeld.
Die goedkope autotjes kan je binnen prima mee rijden. Onze zoon van 7 heef er zo een paar. Wat mij het meeste stoort aan die autotjes is dat je niet gradueel kan sturen: de wielen staan ofwel gecentreerd, ofwel helemaal naar links, ofwel helemaal naar rechts. Er is geen middenweg.Jorgen schreef op zondag 1 november 2020 @ 02:12:
Mijn 6-jarige dochter zou voor Sint of Kerst graag een rc auto krijgen. Nu staat er bij de Action van alles onder de 10 euro, maar ik heb ook geen idee van de kwaliteit. Is dat prut? Is dat leuk voor een absolute beginner? Wat ik van YouTube begrijp is dat er van alles te krijgen is dat niet al te duur hoeft te zijn en wel goed is.
Ik zou gewoon een goedkoop model van Nikko nemen. Kost ook niet veel, maar is kwalitatief wel beter.
Een kleine crawler voor binnen kan best leuk zijn... beetje over meubels enzo heen rijden? Tips/ervaringen?
De Axial SCX24 lijkt ideaal maar is wel beetje duur... zijn er AliExpress clones van dat type?
De Axial SCX24 lijkt ideaal maar is wel beetje duur... zijn er AliExpress clones van dat type?
Hobbyking heeft een 1/35 crawler, kit versie.
Ben hem zelf aan het bouwen momenteel. Priegelwerk, maar wel leuk om te doen. Geen ervaring met hoe deze rijdt, maar zal best leuk zijn
Kosten totaal met een paar upgrades nog geen € 100. Goed te doen dus.
Ben hem zelf aan het bouwen momenteel. Priegelwerk, maar wel leuk om te doen. Geen ervaring met hoe deze rijdt, maar zal best leuk zijn
Kosten totaal met een paar upgrades nog geen € 100. Goed te doen dus.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Dank allen! @WEBGAMING @Icephase @memphis @mathias82 @Snuffel
Mijn eisen/wensen zijn vooral gebaseerd op wat de YouTube testers noemen, dat leek me een goed begin vd zoektocht. Het is toch een kwestie van uitvinden wat er bij je past en wat je nu wel/niet nodig hebt
Mijn eisen/wensen zijn vooral gebaseerd op wat de YouTube testers noemen, dat leek me een goed begin vd zoektocht. Het is toch een kwestie van uitvinden wat er bij je past en wat je nu wel/niet nodig hebt
Mja, dat is natuurlijk typisch "Tweakers": specs gaan opzoeken en kijken wat technisch belangrijk is (ik herken mijzelf daar ook in). Maar ik denk het voor het beoogde gebruik in dit geval niet zo belangrijk is: kies gewoon iets van een "gekend" merk, dat ze er leuk vindt uitzien en niet te snel gaat, dan komt het wel goed. Als het later een serieuze hobby wordt kan je naar specs gaan kijken.Jorgen schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:31:
Dank allen! @WEBGAMING @Icephase @memphis @mathias82 @Snuffel
Tipje over die testers.
Als er onder het YT filmpje zgn shortlinks staan die eindigen op Bangood oid kan je er vanuit gaan dat het afiliate links zijn. Als je hier niet mee bekend bent.... Dit zijn links waarin de usercode verwerkt zit en de user per geklikte link betaald wordt en nog eens extra als die via zijn link ook een verkoop heeft geregeld. Met andere woorden, dergelijke reviewers hebben er baat bij om het goed te beoordelen ook al is het troep.
Een mooi voorbeeld is een gozert genaamd DutchRC. Deze gozer is al bij veel forums gebanned omdat die overal zijn testfilmpjes achterliet vol met die afiliate links. En dan wel tot 2 ä 3 verschillende testen per week.....
Als er onder het YT filmpje zgn shortlinks staan die eindigen op Bangood oid kan je er vanuit gaan dat het afiliate links zijn. Als je hier niet mee bekend bent.... Dit zijn links waarin de usercode verwerkt zit en de user per geklikte link betaald wordt en nog eens extra als die via zijn link ook een verkoop heeft geregeld. Met andere woorden, dergelijke reviewers hebben er baat bij om het goed te beoordelen ook al is het troep.
Een mooi voorbeeld is een gozert genaamd DutchRC. Deze gozer is al bij veel forums gebanned omdat die overal zijn testfilmpjes achterliet vol met die afiliate links. En dan wel tot 2 ä 3 verschillende testen per week.....
@mathias82 Ja zo werkt het inderdaad. Ik zie iets in de winkel en dank dan "daar ga ik eerst even alles over opzoeken" 
@memphis Ja dat klinkt logisch en goed om te weten. Ik heb vooral bij deze drie gekeken:
YouTube: TheRcSaylors - YouTube
YouTube: Kevin Talbot - YouTube
YouTube: Brian Phillips - YouTube
Die laatste doet vooral vliegtuigen, maar had een heel fijne video over de rc-auto van Wltoys
als ik bij Chinese winkels koop, twijfel ik ook wel over de veiligheid vd batterijen en over de giftigheid vh plastic eerlijk gezegd. Misschien terecht, misschien onderbuik.... Liefst zou ik kunnen bestellen bij Amazon of Bol
@memphis Ja dat klinkt logisch en goed om te weten. Ik heb vooral bij deze drie gekeken:
Die laatste doet vooral vliegtuigen, maar had een heel fijne video over de rc-auto van Wltoys
als ik bij Chinese winkels koop, twijfel ik ook wel over de veiligheid vd batterijen en over de giftigheid vh plastic eerlijk gezegd. Misschien terecht, misschien onderbuik.... Liefst zou ik kunnen bestellen bij Amazon of Bol
[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 01-11-2020 23:17 ]
Alle 3 hebben de bekende afiliate links onder hun video's. Je ziet het ook aan de vele review video's, dan praat je niet meer over een review maar aanprijzen.
Meer info: https://blog.banggood.com...rketing-income-35924.html
Zoals ik al zei, zie ook deze jongen: YouTube: DutchRC Adventures - YouTube
Doet dat gewoon prive, krijgt veel gratis of koopt zelf en verkoopt snel door wat die niet wilt houden en verdient een aardig zakcentje. Ook als je een beetje googled naar zijn naam of een video link kom je vele sites tegen waar hij dat neerplempt. Hij beweerd het vanuit een goed oogpunt te doen om mensen te helpen maar eigenlijk helpt hij alleen zichzelf daarmee.
Het is de meest slechtste vorm van marketing.
Iets RC uit Azië bestellen wordt steeds lastiger met al die Lithium accu's. Veel vervoerders weigeren producten met accu's te vervoeren. En als het tegenzit mag je bij de postbode nog even BTW en inklaringskosten aftikken....
Je moet dan kijken of ze een warehouse in Europa hebben zoals Hobbyking dat kent. Dan heb je geen gezeur met vervoerders die weigeren en postbodes die nog een hoop geld willen zien.
Snuffel gewoon even rond bij de vele RC winkels in Nederland of kijk gewoon eens bij de intertoys. Bij Bol zou ik niet zo snel iets RC kopen, veelal worden die vanuit andere winkeliers geleverd maar via Bol met een hogere prijs.
Doet dat gewoon prive, krijgt veel gratis of koopt zelf en verkoopt snel door wat die niet wilt houden en verdient een aardig zakcentje. Ook als je een beetje googled naar zijn naam of een video link kom je vele sites tegen waar hij dat neerplempt. Hij beweerd het vanuit een goed oogpunt te doen om mensen te helpen maar eigenlijk helpt hij alleen zichzelf daarmee.
Iets RC uit Azië bestellen wordt steeds lastiger met al die Lithium accu's. Veel vervoerders weigeren producten met accu's te vervoeren. En als het tegenzit mag je bij de postbode nog even BTW en inklaringskosten aftikken....
Je moet dan kijken of ze een warehouse in Europa hebben zoals Hobbyking dat kent. Dan heb je geen gezeur met vervoerders die weigeren en postbodes die nog een hoop geld willen zien.
Snuffel gewoon even rond bij de vele RC winkels in Nederland of kijk gewoon eens bij de intertoys. Bij Bol zou ik niet zo snel iets RC kopen, veelal worden die vanuit andere winkeliers geleverd maar via Bol met een hogere prijs.
Mijn dochter vind het ook erg leuk, maar bij de amazon of bol ben je toch vaak wat duurder uit. Ik had er eerst 1 via Conrad, een Absima - die was iets van 65, maar was uiteindelijk toch redelijk snel stuk..Jorgen schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:13:
@mathias82 Ja zo werkt het inderdaad. Ik zie iets in de winkel en dank dan "daar ga ik eerst even alles over opzoeken"
Ik heb nu deze gekocht, deze kan je via een EU CZ warehouse kopen, dus geen geneuzel met BTW/invoerrechten oid. https://www.banggood.com/...=6157207&cur_warehouse=CZ
De kwaliteit is best goed, gaat niet verschrikkelijk hard en is goed te besturen.
99% van wat op Amazon staat is precies hetzelfde als wat je zelf veel goedkoper kan kopen in China.
Een hele hoop handelaren handelen gewoon in die Chinese spullen op Amazon met dropshipping. En de rest plakt er een ander stickertje op, en vraagt helemaal de hoofdprijs.
Ga er in ieder geval maar niet van uit dat alles wat op Amazon staat beter en of veiliger is.
Een hele hoop handelaren handelen gewoon in die Chinese spullen op Amazon met dropshipping. En de rest plakt er een ander stickertje op, en vraagt helemaal de hoofdprijs.
Ga er in ieder geval maar niet van uit dat alles wat op Amazon staat beter en of veiliger is.
[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 02-11-2020 15:27 ]
Ja, ik zie het. Ik heb dan ook bij de video's vooral gelet op hoe de rc's zich lieten besturen, hoe stevig ze waren, hoe ze reageerden op welke ondergrond, etc. Los van het praatje, krijg je zo toch al wel een beeld. Vandaar ook dat ik na veel reviews bij de Subotech en Wltoys uitkwam.memphis schreef op maandag 2 november 2020 @ 01:33:
Alle 3 hebben de bekende afiliate links onder hun video's. Je ziet het ook aan de vele review video's, dan praat je niet meer over een review maar aanprijzen.
Zijn de accu en verf/plastics dan ook gewoon veilig?Romius schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:26:
[...]
Mijn dochter vind het ook erg leuk, maar bij de amazon of bol ben je toch vaak wat duurder uit. Ik had er eerst 1 via Conrad, een Absima - die was iets van 65, maar was uiteindelijk toch redelijk snel stuk..
Ik heb nu deze gekocht, deze kan je via een EU CZ warehouse kopen, dus geen geneuzel met BTW/invoerrechten oid. https://www.banggood.com/...=6157207&cur_warehouse=CZ
De kwaliteit is best goed, gaat niet verschrikkelijk hard en is goed te besturen.
Heeft die proportioneel gas geven en sturen?
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 02-11-2020 16:55 ]
Dat kan ik me ook voorstellen ja. Enige is, dat Amazon toch verplicht is om zich aan de wetten en keurmerken te houden, dus niet alles kan verkopen wat in China ook verkocht wordt. Of wordt daar dan niet zo streng op gelet?WEBGAMING schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:25:
99% van wat op Amazon staat is precies hetzelfde als wat je zelf veel goedkoper kan kopen in China.
Een accu is een accu. Nu komen best veel kleine RC auto's met Li-Ion accu's die stabieler zijn dan LiPo. LiPo is zo veilig als hoe je er mee om gaat. Veel chinese RTR auto's komen met accu's in een zg. softcase, dat is niets anders dan wat tape en een krimpkous. Op zich niets mis mee maar als je veel extreme crashes maakt kan de accu beschadigd raken en daardoor in de fik vliegen. En ja, er gaan honderdduizenden softcase Traxxas accu's over de toonbank maar Traxxas heeft ze nog wel netjes in een bakje in de auto.
In de racerij zijn dan ook zgn hardcased LiPo's verplicht.
Ander probleem is vaak de lader. Een beetje lader die mee komt heeft zo'n single chip Lithium lader waar zowat niets mee mis kan gaan, maar nu zijn er ook chinese kopietjes van de bekende iMax B6 welke soms zeer bedroevend zijn (zie link in mijn startpost van dit topic) Een LiPo cel dat een paar tiende meer volt krijgt kan onstabiel worden. En zo zijn er ook USB laadkabels met alleen een weerstand en misschien nog een diode erbij, dat wil je echt niet.
En een laadzak kost maar een paar euro, prima aanschaf om de accu in te bewaren en eventueel in op te laden.
In de racerij zijn dan ook zgn hardcased LiPo's verplicht.
Ander probleem is vaak de lader. Een beetje lader die mee komt heeft zo'n single chip Lithium lader waar zowat niets mee mis kan gaan, maar nu zijn er ook chinese kopietjes van de bekende iMax B6 welke soms zeer bedroevend zijn (zie link in mijn startpost van dit topic) Een LiPo cel dat een paar tiende meer volt krijgt kan onstabiel worden. En zo zijn er ook USB laadkabels met alleen een weerstand en misschien nog een diode erbij, dat wil je echt niet.
En een laadzak kost maar een paar euro, prima aanschaf om de accu in te bewaren en eventueel in op te laden.
Ja, natuurlijk zijn ze dat verplicht, volgens mij strikt gezien de een hoop Chinese winkels ook, omdat ze zich richten op de Nederlandse markt.
Maar handhaving en controle van die wetten? Mwa. Tenzij er een keer iets bij de douane uitgepikt word, gebeurt er volgens mij niet zo veel mee. Kijk naar 1000 telefoonwinkels met Chinese rommel, en ook bij de Action geloof ik er eigenlijk weinig van dat alle producten aan alle eisen en wetten voldoen.
Maar je noemt ook Bol.com, daar zou ik ook niet blind op vertrouwen, dat is ook gewoon een handelssite geworden, net als bijna alle grote "winkels". Ze verkopen wel wat, maar het meeste komt van onderverkopers. Daar is ook een hoop te koop wat gewoon met dropshipping rechtstreeks uit China komt.
En die onderverkopers zullen zich strikt gezien aan een hoop wetten en eisen moeten houden, Bol, Amazon, of wat dan ook heeft daar natuurlijk in principe niets mee te maken, alleen bij producten die ze zelf verkopen.
Maar ik heb niet het idee dat daar echt veel mee gebeurt. Het zullen in veel gevallen ook geen grote jongens zijn, achter iemand aan gaan voor 3 telefoonhoesjes heeft natuurlijk ook niet veel zin. Helemaal niet als het met dropshipping rechtstreeks uit China komt.
Maar handhaving en controle van die wetten? Mwa. Tenzij er een keer iets bij de douane uitgepikt word, gebeurt er volgens mij niet zo veel mee. Kijk naar 1000 telefoonwinkels met Chinese rommel, en ook bij de Action geloof ik er eigenlijk weinig van dat alle producten aan alle eisen en wetten voldoen.
Maar je noemt ook Bol.com, daar zou ik ook niet blind op vertrouwen, dat is ook gewoon een handelssite geworden, net als bijna alle grote "winkels". Ze verkopen wel wat, maar het meeste komt van onderverkopers. Daar is ook een hoop te koop wat gewoon met dropshipping rechtstreeks uit China komt.
En die onderverkopers zullen zich strikt gezien aan een hoop wetten en eisen moeten houden, Bol, Amazon, of wat dan ook heeft daar natuurlijk in principe niets mee te maken, alleen bij producten die ze zelf verkopen.
Maar ik heb niet het idee dat daar echt veel mee gebeurt. Het zullen in veel gevallen ook geen grote jongens zijn, achter iemand aan gaan voor 3 telefoonhoesjes heeft natuurlijk ook niet veel zin. Helemaal niet als het met dropshipping rechtstreeks uit China komt.
Toch niet. Zoals je zelf reeds zeiWEBGAMING schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:26:
Ja, natuurlijk zijn ze dat verplicht
Het bovenstaande betekent dus ook dat een Chinese winkel niet verantwoordelijk is. Koop jij in het buitenland? Dan ben jij in principe de importeur.volgens mij strikt gezien de een hoop Chinese winkels ook, omdat ze zich richten op de Nederlandse markt.
Een discutabel onderwerp. Bol faciliteerd de verkoop en de betaling dus op dat moment is Bol wel het enige contactpunt voor je garantie en klachten. In mijn geval vorige week met een locktite kon ik echt niets over de verkoper terug vinden, erg wazig....D-Three schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:33:
[...]
Toch niet. Zoals je zelf reeds zeiAmazon, Bol, ... zijn onder andere een handelsplatform en maar beperkt verantwoordelijk voor wat een andere handelaar er op zet. Je kan er over discussiëren maar feit is dat wettelijk gezien de importeur van de spullen verantwoordelijk is. Logisch, je kan niet van iedere winkel of handelaar verwachten dat hij gaat uitzoeken of het OK is om een product te verkopen.
winkel niet verantwoordelijk is. Koop jij in het buitenland? Dan ben jij in principe de importeur.
Maar het is niets anders dan een distributeur die zijn spullen via de winkelier verkoopt, hoewel Bol het anders noemt zijn zij wel de winkel die de verkoop doet.
Met thuisbezorgd ooit een akkefietje gehad dat een klein deel van een bestelling niet geleverd was, Thuisbezorgd wilde dat ik mijn geld ging verhalen bij het restaurant en die stuurde mij weer naar thuisbezorgd die weer op hun beurt mij toch naar het restaurant verwees. Toen ik thuisbezorgd had uitgelegd dat ik op hun site besteld en betaald had ze dan wel degelijk juridisch verantwoordelijk zijn voor de afhandeling en service, toen kon het ineens wel....
Hoezo off topic....
.D-Three schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:33:
[...]
Toch niet. Zoals je zelf reeds zeiAmazon, Bol, ... zijn onder andere een handelsplatform en maar beperkt verantwoordelijk voor wat een andere handelaar er op zet. Je kan er over discussiëren maar feit is dat wettelijk gezien de importeur van de spullen verantwoordelijk is. Logisch, je kan niet van iedere winkel of handelaar verwachten dat hij gaat uitzoeken of het OK is om een product te verkopen.
[...]
Het bovenstaande betekent dus ook dat een Chinese winkel niet verantwoordelijk is. Koop jij in het buitenland? Dan ben jij in principe de importeur.
Als die handelaren het uit China halen zijn ze natuurlijk gewoon zelf de importeur.
Niet geheel.Snuffel schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:52:
Hoezo off topic....
Ik denk dat het toch belangrijk is hoe de garantie in elkaar steekt. Op het modelbouwforum was laatst ook iemand die 2 van die goedkope 1:18 modellen had gekocht en de zenders op elkaars auto's werkte. Bleek toch een foutje in de zenders te zijn en moest het terug. Was wel geen BOL aankoop maar in het geval van BOL en een wazige winkelier die via BOL verkoopt kon nog wel eens een slepende discussie worden.
Zijn er eigenlijk nog reviewers die jullie wel graag bekijken? Lijkt me dat alle grote kanalen gesponsord worden. Wie heeft dan toch eerlijke, reële reviews?
De geschreven reviews van Bigsquid, RCcar action en nog wat van dat soor magazines. Die gasten verdienen hun geld op andere manieren maar je moet ook niet vergeten dat een review niet veel zegt over langer termijn gebruik. Ik zelf als ooit reviewer voor de Modelbouw Actueel had daar wel wat moeite mee gezien veel goedkope RTR producten snel kunnen slijten.
Overigens zijn de Amerikanen heel goed in zelfs de meest simpere RTR model als een hightech wedstrijd model neer te zetten en moet je echt soms door hun heen prikken.
Andere plekken waar je veel kunt terug vinden zijn RC forums. De grote forums hebben van de bekendste modellen of merken veelal wel een centrale topic waarin iedereen hun bevindingen en klachten schrijft. Ook hier moet je soms door de letters heen kijken want de gebruike kan ook heel dom zijn en onterecht klagen als ook mensen met hun 1e RC heel tevreden met hun model zijn maar dan ook nog niets anders kennen.
In de wedstrijdwereld zijn er altijd wel mensen die iets als eerste hebben, met een schuin oog kan je dat volgen en zeker de niet-gesponsorde rijders zullen hun problemen met het product niet verbergen.
Overigens zijn de Amerikanen heel goed in zelfs de meest simpere RTR model als een hightech wedstrijd model neer te zetten en moet je echt soms door hun heen prikken.
Andere plekken waar je veel kunt terug vinden zijn RC forums. De grote forums hebben van de bekendste modellen of merken veelal wel een centrale topic waarin iedereen hun bevindingen en klachten schrijft. Ook hier moet je soms door de letters heen kijken want de gebruike kan ook heel dom zijn en onterecht klagen als ook mensen met hun 1e RC heel tevreden met hun model zijn maar dan ook nog niets anders kennen.
In de wedstrijdwereld zijn er altijd wel mensen die iets als eerste hebben, met een schuin oog kan je dat volgen en zeker de niet-gesponsorde rijders zullen hun problemen met het product niet verbergen.
Dankjewel weer iedereen!
Voor de Nitro rijders een belangrijke mededeling:
https://www.efra.ws/wp-co...-fuel-Letter-20201106.pdf
Vanaf feb 2021 mag dus alleen brandstoffen met max 16% nitro verkocht worden. En dan is het niet 16% op basis van volume maar op basis van gewicht wat volgens de EU op 12% uit kom en volgens kenners op 14%
https://www.efra.ws/wp-co...-fuel-Letter-20201106.pdf
Vanaf feb 2021 mag dus alleen brandstoffen met max 16% nitro verkocht worden. En dan is het niet 16% op basis van volume maar op basis van gewicht wat volgens de EU op 12% uit kom en volgens kenners op 14%
Ik vind Kevin Talbot een goede... laat er over het algemeen geen gras over groeien maar heeft vaak wel wat duurdere modellen niet zo zeer de Chinese troepJorgen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:53:
Zijn er eigenlijk nog reviewers die jullie wel graag bekijken? Lijkt me dat alle grote kanalen gesponsord worden. Wie heeft dan toch eerlijke, reële reviews?
Talbot kijk ik ook, maar Hij begint wel elk filmpje met 'wil je ebay miljonair worden?!?!'jvaneijk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:40:
[...]
Ik vind Kevin Talbot een goede... laat er over het algemeen geen gras over groeien maar heeft vaak wel wat duurdere modellen niet zo zeer de Chinese troep
Hallo iedereen,
ik ben totaal nieuw op rc gebied, maar vind het wel super leuk om te zien (en ook met de "simpele" rc auto's te spelen) en zou graag in de hobby van rc auto's willen stappen. Nu heb ik 2de hands iets wat op een auto zou moeten lijken gekocht, ik heb alleen geen idee of het de moeite waard is deze proberen op te knappen of dat ik beter af ben iets nieuws te kopen. Mocht dit eventueel op te knappen zijn heb ik ook geen idee wat ik nodig heb.
ik hoor graag jullie meningen.
Groetjes Martijn
p.s. hopelijk zitten de foto's erbij:strip_exif()/f/image/LytOGAJ3imTqVkAwcaKwJmmz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7C4WTPjyoZ4BZBpFnu5NQfsp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DqqXkJuTqSfOdgjT04iZRxwa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZVbB3nRhqUsgtruTUTSkRpyt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dasvn625Tatrs8ZznCqQpyzP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2s8UWSyGkkXEB3N7ahaHnJ9o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7MP7P35dhy0fvNkGMZ6RMxrt.jpg?f=fotoalbum_large)
ik ben totaal nieuw op rc gebied, maar vind het wel super leuk om te zien (en ook met de "simpele" rc auto's te spelen) en zou graag in de hobby van rc auto's willen stappen. Nu heb ik 2de hands iets wat op een auto zou moeten lijken gekocht, ik heb alleen geen idee of het de moeite waard is deze proberen op te knappen of dat ik beter af ben iets nieuws te kopen. Mocht dit eventueel op te knappen zijn heb ik ook geen idee wat ik nodig heb.
ik hoor graag jullie meningen.
Groetjes Martijn
p.s. hopelijk zitten de foto's erbij
:strip_exif()/f/image/LytOGAJ3imTqVkAwcaKwJmmz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7C4WTPjyoZ4BZBpFnu5NQfsp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DqqXkJuTqSfOdgjT04iZRxwa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZVbB3nRhqUsgtruTUTSkRpyt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dasvn625Tatrs8ZznCqQpyzP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2s8UWSyGkkXEB3N7ahaHnJ9o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7MP7P35dhy0fvNkGMZ6RMxrt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jA1g6iv0zXgxlUeDVEVFFuEi.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een nitro auto, ik meen de Tamiya TG10 Nitro, en als je deze wil opknappen moet je jezelf de vraag stellen: wil je nitro rijden?
Kan zijn dat je de motor moet vervangen. Ding ziet er oud en stoffig uit (met name dat laatste) en dat kan zo zijn invloed hebben gehad op de diverse onderdelen.
Zender is een oude 40Mhz zender, zo te zien 2 kanaals. Zal ongetwijfeld zijn werk doen (als het werkt natuurlijk).
Met de aanschaf alleen van de onderdelen die je laat zien ben je er niet, maar kan een leuk begin zijn.
Maar stel jezelf vooral de vraag: wat wil je er mee?
Kan zijn dat je de motor moet vervangen. Ding ziet er oud en stoffig uit (met name dat laatste) en dat kan zo zijn invloed hebben gehad op de diverse onderdelen.
Zender is een oude 40Mhz zender, zo te zien 2 kanaals. Zal ongetwijfeld zijn werk doen (als het werkt natuurlijk).
Met de aanschaf alleen van de onderdelen die je laat zien ben je er niet, maar kan een leuk begin zijn.
Maar stel jezelf vooral de vraag: wat wil je er mee?
Hallo Snuffel, dank voor je antwoord.
Ik wil er puur hobbymatig mee gaan rijden. We hebben bij ons in de buurt een groot grasveld en het lijkt me leuk om daar af en toe over te crossen. Ik wil graag thuis af en toe kunnen "knutselen" daarom dacht ik dat dit misschien een mooi begin is, maar als ik hier super veel geld (lees honderden euro's) in moet stoppen om hen alleen al rijdend te krijgen is me dat eigenlijk al wel teveel. Dan kan ik beter een nieuw iets kopen lijkt me.
Heb je enig idee wat ik zoal zou moeten kopen om hem rijdend te krijgen. En wat ik dan kwijt zou zijn. En het belangrijkste waar zou ik die onderdelen moeten kopen.
Ik hoor van jullie.
Groetjes Martijn
Ik wil er puur hobbymatig mee gaan rijden. We hebben bij ons in de buurt een groot grasveld en het lijkt me leuk om daar af en toe over te crossen. Ik wil graag thuis af en toe kunnen "knutselen" daarom dacht ik dat dit misschien een mooi begin is, maar als ik hier super veel geld (lees honderden euro's) in moet stoppen om hen alleen al rijdend te krijgen is me dat eigenlijk al wel teveel. Dan kan ik beter een nieuw iets kopen lijkt me.
Heb je enig idee wat ik zoal zou moeten kopen om hem rijdend te krijgen. En wat ik dan kwijt zou zijn. En het belangrijkste waar zou ik die onderdelen moeten kopen.
Ik hoor van jullie.
Groetjes Martijn
Dit is een onroad model, moeten standaard 1:10 touring bandjes onder en een 200mm rouring body (denk ik, met Tamiya weet je het nooit)).
De auto lijkt geen ontvanger meer te hebben, heb je die wel bij je zender?
Zender mist de antenne... Een 2.4GHz GT2 zender met ontvanger koop je al voor 30 euro, als je op zoek moet naar een ontvanger en een set kristallen ben je meer kwijt.
Daarbij komen batterijen, en voor in de auto zou ik een accupack aanbevelen waar ook weer een lader bij komt.
Body... als het een apparte maat is zit je aan een dure Tamiya body vast.
Aan te raden is om eerst de achterkant van de motor open te halen en te kijken of de lageres en krukas veel roest hebben, indien zo zou ik er niet meer an beginnen.
En als je door wilt zetten heb je voor 25 euro een zgn starter set (tankfled, plugsleutel, gloeier) em voor een 15 euro een liter brandstof. En een verse gloeiplug zou ook geen verkeerde investering zijn.
De auto lijkt geen ontvanger meer te hebben, heb je die wel bij je zender?
Zender mist de antenne... Een 2.4GHz GT2 zender met ontvanger koop je al voor 30 euro, als je op zoek moet naar een ontvanger en een set kristallen ben je meer kwijt.
Daarbij komen batterijen, en voor in de auto zou ik een accupack aanbevelen waar ook weer een lader bij komt.
Body... als het een apparte maat is zit je aan een dure Tamiya body vast.
Aan te raden is om eerst de achterkant van de motor open te halen en te kijken of de lageres en krukas veel roest hebben, indien zo zou ik er niet meer an beginnen.
En als je door wilt zetten heb je voor 25 euro een zgn starter set (tankfled, plugsleutel, gloeier) em voor een 15 euro een liter brandstof. En een verse gloeiplug zou ook geen verkeerde investering zijn.
Om wellicht meteen nog maar een beginners vraag te stellen. Ik zie dat veel merken verschillende stekkers voor accu's gebruiken. Is dit makkelijk uitwisselbaar te maken? Ik kom hier en daar wel verloopstekkers tegen, maar zeker niet voor alles. Wat doen de meer ervaren mensen hier?
In mijn geval heb ik nu een Traxxas auto met meerdere accus, maar ik wil ook een Tamiya auto kopen. Als de accus er verder in past (voltage komt ook overeen), Is het dan wijs ergens een adapter voor de accu's te halen, of zitten daar ook nadelen aan?
In mijn geval heb ik nu een Traxxas auto met meerdere accus, maar ik wil ook een Tamiya auto kopen. Als de accus er verder in past (voltage komt ook overeen), Is het dan wijs ergens een adapter voor de accu's te halen, of zitten daar ook nadelen aan?
Let op dat schaal model benzine motor, niet inhoud dat het volume ook mee schaalt.goofie1988 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:49:
Hallo Snuffel, dank voor je antwoord.
Ik hoor van jullie.
Groetjes Martijn
Veel mensen zullen je niet in dank afnemen als je daarmee gaat rondrijden in een woonwijk.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Er zijn een paar dingen die je kan doen... ten eerst overal zelfde stekkers aan solderen dus bijvoorbeeld overal xt60 of Deans (T stekker) aan maken... tweede mogelijkheid is om verschillende accu’s te nemen voor verschillende modellen maar is wel dure oplossing. En derde oplossing is verloopstekkers goed te doen maar trilt los of zorgt voor extra lange kabel doe je weer kwijt moet. Eerste oplossing heeft altijd voorkeur ivm veiligheid en uniformiteit.rutgeri schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:57:
Om wellicht meteen nog maar een beginners vraag te stellen. Ik zie dat veel merken verschillende stekkers voor accu's gebruiken. Is dit makkelijk uitwisselbaar te maken? Ik kom hier en daar wel verloopstekkers tegen, maar zeker niet voor alles. Wat doen de meer ervaren mensen hier?
Als je geen zin hebt om zelf te solderen of je kan dat niet zijn ze bij de meeste modelbouw winkels niet te beroerd om de connectors even te vervangen coor je
Geen nadelen aan adapters. Zou het zeker met adapters doen overigens, als je de stekkers van een Traxxas afknipt & er wat anders op soldeert, ben je de garantie kwijt. Gewoon een adaptertje gebruiken dus of op de Tamiya een andere stekker zetten als je daar je Traxxas accu's in gaat gebruiken.rutgeri schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:57:
Volgens mij zijn de traxxas accu's langer, Tamiya gaat uit van 139mm accu;s in de lengte en vaak ook nog steeds uit van NiMh pakketten met ronde hoeken, bij sommige modellen moet je dan in het chassis wat weghalen om rechthoekige accu's te kunnen plaatsen.rutgeri schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:57:
Als de tamiya regelaar ook een Tamiya stekker kent zou ik die vervangen, en dan is een Traxxas stekker het meest makkelijkst.
Dit noemen we een brandstofmotor of in de volksmond een nitro motor. Benzine gaat in deze motoren niet werken.heuveltje schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:04:
Let op dat schaal model benzine motor, niet inhoud dat het volume ook mee schaalt.
Veel mensen zullen je niet in dank afnemen als je daarmee gaat rondrijden in een woonwijk.
Heb zelf, en met mij meerdere anders behoorlijk wat problemen gehad met adapters. Probleem, ze worden veel te warm.thaan schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:44:
[...]
Geen nadelen aan adapters. Zou het zeker met adapters doen overigens, als je de stekkers van een Traxxas afknipt & er wat anders op soldeert, ben je de garantie kwijt. Gewoon een adaptertje gebruiken dus of op de Tamiya een andere stekker zetten als je daar je Traxxas accu's in gaat gebruiken.
Had een verloop bij de auto gekregen van Traxxas naar Deans, nou dat ging amper 2 runs goed en de Deans stekkers waren aan het smelten.
Heb heel de zooi eraf gehaald en overal XT90 aangezet, ook aan de originele Traxxas esc.
Heb de pech gehad dat ik een slechte esc had, op 3s viel deze constant uit. Daarna de originele Traxxas stekker er weer aan gesoldeerd op aanraden van de winkel.
Esc omgeruild, bij thuiskomst gelijk de stekker eraf geknipt en weer terug naar XT90.
Het grote verschil is dat nu de accu lauw warm word, en de motor en esc ook.
Met verloop bleef de accu koud, de motor en esc warm en de stekker was gewoon heet.
Maat van me heeft een verloop gebruikt van Traxxas naar XT90 en zelfs dat ging niet goed.
(sowieso had ik liever gezien dat Traxxas niet met wat nieuws kwam maar gewoon de gangbare XT60/90 of Ec stekkers zou gebruiken.)
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Thanks voor alle input over accu's / stekkers. Daar kan ik zeker wat mee.
Uiteraard is een stekker die niet geschikt is voor het gebruikte vermogen, gevaarlijk, dat leek me vanzelfsprekend. Bij normale vermogens waar de stekker voor geschikt is, is een adapter geen enkel probleem.Franko P. schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:40:
[...]
Heb zelf, en met mij meerdere anders behoorlijk wat problemen gehad met adapters. Probleem, ze worden veel te warm.
Had een verloop bij de auto gekregen van Traxxas naar Deans, nou dat ging amper 2 runs goed en de Deans stekkers waren aan het smelten.
Heb heel de zooi eraf gehaald en overal XT90 aangezet, ook aan de originele Traxxas esc.
Heb de pech gehad dat ik een slechte esc had, op 3s viel deze constant uit. Daarna de originele Traxxas stekker er weer aan gesoldeerd op aanraden van de winkel.
Esc omgeruild, bij thuiskomst gelijk de stekker eraf geknipt en weer terug naar XT90.
Het grote verschil is dat nu de accu lauw warm word, en de motor en esc ook.
Met verloop bleef de accu koud, de motor en esc warm en de stekker was gewoon heet.
Maat van me heeft een verloop gebruikt van Traxxas naar XT90 en zelfs dat ging niet goed.
(sowieso had ik liever gezien dat Traxxas niet met wat nieuws kwam maar gewoon de gangbare XT60/90 of Ec stekkers zou gebruiken.)
Een Tamiya stekker wil je geen offroad auto op laten knallen & een deans kan normaal gesproken probleemloos, maar misschien was dat toevallig een stekker met veel weerstand.
Grote voordeel aan XT90 & Traxxas stekkers: omdat ze fysiek wat groter zijn, is het ook nog eens makkelijker om kracht op de stekker te zetten ipv de draden.
Informatief stukje over de verschillende connectoren.
Zelf heb ik alles omgesoldeerd naar XT90 connectoren, zowel de Tamiya on/offorad modellen als de crawlers. Werkt heerlijk en hoef nooit na te denken over welk verloopstukje ik waar moet gebruiken
Zelf heb ik alles omgesoldeerd naar XT90 connectoren, zowel de Tamiya on/offorad modellen als de crawlers. Werkt heerlijk en hoef nooit na te denken over welk verloopstukje ik waar moet gebruiken
Kevin Talbot is vaak wel leuk maar heeft de neiging om bashen wel erg tot in het extreme uit te voeren.Jorgen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:53:
Kevin Talbot - YouTube
AMain hobby's mag ik graag naar kijken, die man is duidelijk in zijn uitleg, en weet waar hij over praat.
AMain Hobbies - YouTube
Talbot kijk ik ook wel jaFranko P. schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:48:
[...]
Kevin Talbot is vaak wel leuk maar heeft de neiging om bashen wel erg tot in het extreme uit te voeren.
Kevin Talbot - YouTube
AMain hobby's mag ik graag naar kijken, die man is duidelijk in zijn uitleg, en weet waar hij over praat.
AMain Hobbies - YouTube
AMain kwam ik vandaag tegen
Ben er in elk geval nog niet uit welke rc m'n voorkeur heeft - en dan moet je natuurlijk nog afwachten of de Black friday/Sint/Kerst-deals de moeite waard zijn
Gaaf, een rc topic op tweakers. Ik had het kunnen verwachten.
Ik zit al een tijdje te zoeken op internet voor een RC auto voor mijn zoontje voor sinterklaas. Hij heeft eerst zo'n klein Cars wagentje gehad en dat vond hij wel leuk. Helaas is deze gesneuveld en hij vraagt regelmatig of hik hem nog kan maken. Budget is ongeveer 50 euro.
Wat ik graag zou willen:
- accu ipv batterijen, snellere op te laden en dan kunnen we een extra accupack erbij kopen.
- moet ook een beetje vooruit komen door het gras. Achter ons huis ligt een grote speeltuin met veel gras.
- (spat)waterbestendig, zodat hij ook een keer door een plas of nat gras kan rijden.
- redelijke range
- 20 km/u lijkt me echt meer dan voldoende om mee te beginnen.
Ik heb van het weekend veel filmpjes op Youtube zitten kijken over Aliexpress/Banggood RC auto's. Helaas ben ik bang dat die niet meer voor Sinterklaas binnen zijn. Daarna op Bol.com zitten kijken en de meeste rc auto's daar krijgen slechte ratings en vaak zijn ze voor die prijs met batterijen.
Daarna kwam ik met wat google uit op Conrad. Met mijn budget kwam ik uit op de auto's van Amewi. Kon er niet zo heel veel over vinden online.
Amewi 22220 Extreme D5
Deze zou qua uiterlijk mijn voorkeur hebben. Maar volgens mij zijn er 3 of 4 modellen die alleen een andere body hebben.
Of zou ik misschien beter zoiets kunnen kopen voor hem, deze gaat wat minder hard volgens mij, en daar kan hij wat ruiger terrein mee betreden.
Amewi 22195 Conqueror
Zijn er misschien andere modellen rond de 50 euro die ik eens zou moeten bekijken? Alvast bedankt voor wie de moeite neemt om te reageren. Wordt zeer gewaardeerd.
Ik zit al een tijdje te zoeken op internet voor een RC auto voor mijn zoontje voor sinterklaas. Hij heeft eerst zo'n klein Cars wagentje gehad en dat vond hij wel leuk. Helaas is deze gesneuveld en hij vraagt regelmatig of hik hem nog kan maken. Budget is ongeveer 50 euro.
Wat ik graag zou willen:
- accu ipv batterijen, snellere op te laden en dan kunnen we een extra accupack erbij kopen.
- moet ook een beetje vooruit komen door het gras. Achter ons huis ligt een grote speeltuin met veel gras.
- (spat)waterbestendig, zodat hij ook een keer door een plas of nat gras kan rijden.
- redelijke range
Ik heb van het weekend veel filmpjes op Youtube zitten kijken over Aliexpress/Banggood RC auto's. Helaas ben ik bang dat die niet meer voor Sinterklaas binnen zijn. Daarna op Bol.com zitten kijken en de meeste rc auto's daar krijgen slechte ratings en vaak zijn ze voor die prijs met batterijen.
Daarna kwam ik met wat google uit op Conrad. Met mijn budget kwam ik uit op de auto's van Amewi. Kon er niet zo heel veel over vinden online.
Amewi 22220 Extreme D5
Deze zou qua uiterlijk mijn voorkeur hebben. Maar volgens mij zijn er 3 of 4 modellen die alleen een andere body hebben.
Of zou ik misschien beter zoiets kunnen kopen voor hem, deze gaat wat minder hard volgens mij, en daar kan hij wat ruiger terrein mee betreden.
Amewi 22195 Conqueror
Zijn er misschien andere modellen rond de 50 euro die ik eens zou moeten bekijken? Alvast bedankt voor wie de moeite neemt om te reageren. Wordt zeer gewaardeerd.
@memphis beetje laat, maar het is een heel mooi koelblok geworden.
De opdruk vind ik ook heel netjes.
De opdruk vind ik ook heel netjes.
@Rudolf Dit zijn dezelfde auto's als wat op Aliexpress staat, maar dan betaal je de lokale verkoper nog een aardige fooi. Zie bijvoorbeeld https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Geen idee hoe ze kwalitatief zijn. Zelf uiteindelijk toch gewacht en wat duurders gekocht.
Geen idee hoe ze kwalitatief zijn. Zelf uiteindelijk toch gewacht en wat duurders gekocht.
Feit dat je accu's wil ipv batterijen is dus ook investeren in een oplader.Rudolf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:37:
...
Wat ik graag zou willen:
- redelijke range
.....
En als je accu wilt: NiMh of LiPo?
€ 50 is een niet al te breed budget voor wat je ermee wilt.
Tuurlijk, het kan wel. Maar ik gok dat het plezier ervan snel over is.
Persoonlijk zou ik een groter budget vrijmaken en iets 'fatsoenlijks' kopen.
De 'zooi'van rond de 50 euro is eigenlijk allemaal gelijkwaardig. Plus: het gaat best snel stuk met wat ruig rijden.
Maar uiteindelijk gaat alles stuk....
Dit € 39,72 50%OFF | Wltoys A959-B A959 959-A Rc Auto 1:18 2.4Ghz 4WD Rally Racing Auto 70 Km/h Hoge Snelheid Voertuig Rc Racing auto Voor Kids Volwassenen
https://a.aliexpress.com/_BPdyFF is een leuke serie. 4 wiel aangedreven en kan echt tegen een stootje. Voor weinig geld is er ook reserve spul te koop. Je kunt zelfs het hele onderstel van aluminium maken.
https://a.aliexpress.com/_BPdyFF is een leuke serie. 4 wiel aangedreven en kan echt tegen een stootje. Voor weinig geld is er ook reserve spul te koop. Je kunt zelfs het hele onderstel van aluminium maken.
Xiaomi 13T Pro
Valt precies in het budget nu voor 48€ maar die dingen zijn snel, veel sneller dan de 20 die je wilt . De 70 halen ze niet zonder dat je er brushless opzet stock doen ze zeker 50km/u en je kan wel terug trimmen op je afstandsbediening maar weet niet hoever je terug kan
[ Voor 3% gewijzigd door jvaneijk op 20-11-2020 09:04 ]
Je kunt er ook een andere motor in lepelen zoals een 55T crawler motor of een andere simpele Mabuchi 540 maar dan een 12v of 24v versie
De 959 en andere versies wil je niet hebben, rijd voor geen meter. Ding zwabbert alle kanten op. En dat is niet makkelijk op te lossen. Is gewoon speling op onderdelen, en daar zijn ook geen betere versies van.
Er is ook een nieuwere versie van, die schijnt beter te zijn, paar pagina's geleden hadden we het er nog over.
Als hij langzamer moet, moet je trouwens gewoon de niet B versie nemen. Die heeft een kleinere motor, zit volgens mij zo rond de 30. Dan is er misschien nog wel mee te rijden, maar ik zou hem gewoon niet aanraden.
Er is ook een nieuwere versie van, die schijnt beter te zijn, paar pagina's geleden hadden we het er nog over.
Als hij langzamer moet, moet je trouwens gewoon de niet B versie nemen. Die heeft een kleinere motor, zit volgens mij zo rond de 30. Dan is er misschien nog wel mee te rijden, maar ik zou hem gewoon niet aanraden.
[ Voor 27% gewijzigd door WEBGAMING op 20-11-2020 18:32 ]
Beste tweaker,
Ik heb onlangs een arrma kraton 4s gekocht. 2dehands als eerste rc car.
Nu vraag ik mij af of jullie leuke plaatsen kennen voor te bashen in belgië , liefst in vlaanderen.
Groetjes
Nu vraag ik mij af of jullie leuke plaatsen kennen voor te bashen in belgië , liefst in vlaanderen.
Groetjes
Ik heb recent een JLB cheetah gekocht.
De 21101 120A versie.
Deze versie zou een waterdichte ESC hebben (er staat ook waterproof op). Ik heb ook op YouTube gezien dat mensen die ESC onder water houden en hij blijft werken.
Ik was gisteren aan het rijden door het gras en dat was een beetje vochtig nog.
Ook reed ik 1 keer perongeluk door een plasje water.
Binnen een minuut nadat ik wat water zag opspatten ging hij ineens niet meer voorruit en deed alleen het stuur het nog.
Ik heb alles uitgezet en laten drogen vannacht.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Zou het de ESC kunnen zijn of iets anders nog?
Edit.
Met ff opgestart en alles lijkt weer te werken.
Ik ben toch benieuwd wat het geweest zou kunnen zijn.
De 21101 120A versie.
Deze versie zou een waterdichte ESC hebben (er staat ook waterproof op). Ik heb ook op YouTube gezien dat mensen die ESC onder water houden en hij blijft werken.
Binnen een minuut nadat ik wat water zag opspatten ging hij ineens niet meer voorruit en deed alleen het stuur het nog.
Edit.
[ Voor 8% gewijzigd door madmaus op 21-11-2020 10:05 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik hoop dat dit op zijn plek is hier, mijn vraag gaat over de onderkant van het segment van RC auto's namelijk
Ik wil voor mijn zoontje een RC auto kopen; hij is vijf maar ik wil eigenlijk liefst wel iets hebben wat niet na 10 minuten kapot gaat. Ik zie nu veel auto's liggen bij Lidl en Aldi voor 10-15 euro maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die dingen lang meegaan. Is het mogelijk om voor een bedrag rond de 20 euro iets te kopen dat het even uithoudt?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Van welke regio ben je? Wij hebben hier een redelijk groot gemeentelijk domein in de buurt met speelpleinen en bosjes. Ik ga meestal daar gewoon wat rijden maar zorg er wel voor dat ik ver uit de buurt ben van anderen.cartoontje1 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:15:
Beste tweaker,
Groetjes
Kan ook zijn dat de esc in de thermische beveiliging is gegaan ivm oververhitting. Dat heb ik ook als ik door (te) hoog of vochtig gras rijd. Dat geeft zoveel meer weerstand dat de esc te veel stroom moet leveren en oververhit raakt. Na afkoeling werkt het dan gewoon weer. Enige oplossing is een zwaardere esc monteren of ervoor zorgen dat je minder weerstand hebt door de ondergrond.madmaus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:01:
Ik heb recent een JLB cheetah gekocht.
De 21101 120A versie.
Edit.
Kijk eens op de Intertooys site: https://www.intertoys.nl/...iDPi1CWNOoTX%252B9xo%253DDr. Strangelove schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:41:
Ik hoop dat dit op zijn plek is hier, mijn vraag gaat over de onderkant van het segment van RC auto's namelijkIk wil voor mijn zoontje een RC auto kopen; hij is vijf maar ik wil eigenlijk liefst wel iets hebben wat niet na 10 minuten kapot gaat. Ik zie nu veel auto's liggen bij Lidl en Aldi voor 10-15 euro maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die dingen lang meegaan. Is het mogelijk om voor een bedrag rond de 20 euro iets te kopen dat het even uithoudt?
Dit zou inderdaad het geval geweest kunnen zijn.kleinelievewolff schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:32:
[...]
Kan ook zijn dat de esc in de thermische beveiliging is gegaan ivm oververhitting. Dat heb ik ook als ik door (te) hoog of vochtig gras rijd. Dat geeft zoveel meer weerstand dat de esc te veel stroom moet leveren en oververhit raakt. Na afkoeling werkt het dan gewoon weer. Enige oplossing is een zwaardere esc monteren of ervoor zorgen dat je minder weerstand hebt door de ondergrond.
De ESC geeft kleuren bij storing daar ben ik vergeten naar te kijken.
Hij doet het nu prima weer dus er is geen defect.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Waar ik naar op zoek was is wat advies over merken die kwalitatief goed spul leveren. Zelf ken ik alleen Nikko, maar die zijn veelal wat boven budget, ik vroeg me af of er andere merken zijn die ook onderin de markt zitten.memphis schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:33:
[...]
Kijk eens op de Intertooys site: https://www.intertoys.nl/...iDPi1CWNOoTX%252B9xo%253D
En Ik denk niet dat je heel veel antwoorden gaat vinden hier. dat is toch iets meer gericht op echt hobbyDr. Strangelove schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:41:
[...]
Waar ik naar op zoek was is wat advies over merken die kwalitatief goed spul leveren. Zelf ken ik alleen Nikko, maar die zijn veelal wat boven budget, ik vroeg me af of er andere merken zijn die ook onderin de markt zitten.
spul. Voor 20E een all in ding gaat in nederland, dan kom je echt op "speelgoed" uit
wat totaal niet opschiet, en meestal alles "binair" heeft. dat wil zeggen vol gas of niks, vol naar rechts of niks etcc...
20 euro is geen budget voor een beetje RC, beetje serieus en laag in de markt kom je uit bij WLtoys en Hobbyking maar ben je afhankelijk van de winkels in Azie voor onderdelen.
De goedkope "zooi" bij Intertoys is allemaal gemaakt om niet al te snel overal tegenaan te kunnen rijden. Nikko, Tyco en nog wat van dat soort merken maken dat soort onverwoestbare autos die toch altij wel kapot te krijgen zijn.
De goedkope "zooi" bij Intertoys is allemaal gemaakt om niet al te snel overal tegenaan te kunnen rijden. Nikko, Tyco en nog wat van dat soort merken maken dat soort onverwoestbare autos die toch altij wel kapot te krijgen zijn.
Heel eerlijk.
Mijn zoontje is bijna 7 nu ik heb al meerdere bestuurbare auto's gekocht voor hem.
Ook hier in de buurt hebben veel jongens bestuurbare auto's gehad.
Ik zeg gehad omdat ze allemaal stuk zijn.
Zeker dat kinderspul gaat kapot. Je kan er geen onderdelen van krijgen dus kapot is afgeschreven.
Voor 20 euro is er echt niets kwalitatief goeds te krijgen en kinderen spelen zo ruw.
Als ik jouw was zou ik gewoon goed op de reviews letten. Soms zit er wel wat tussen wat redelijk rijdt maar ik denk echt dat je meer richting de 30-50 euro gaat.
Anders moet je meer naar de 100 euro categorie gaan en dat wellicht uit China.
Dan heb je best redelijk spul al.
Mijn zoontje is bijna 7 nu ik heb al meerdere bestuurbare auto's gekocht voor hem.
Ook hier in de buurt hebben veel jongens bestuurbare auto's gehad.
Ik zeg gehad omdat ze allemaal stuk zijn.
Zeker dat kinderspul gaat kapot. Je kan er geen onderdelen van krijgen dus kapot is afgeschreven.
Voor 20 euro is er echt niets kwalitatief goeds te krijgen en kinderen spelen zo ruw.
Als ik jouw was zou ik gewoon goed op de reviews letten. Soms zit er wel wat tussen wat redelijk rijdt maar ik denk echt dat je meer richting de 30-50 euro gaat.
Anders moet je meer naar de 100 euro categorie gaan en dat wellicht uit China.
Dan heb je best redelijk spul al.
Ok dank. Gezien de leeftijd dan toch maar eerst gaan voor een 'weggooiartikel', als hij er veel lol mee heeft en iets ouder is kan ik dan voor iets serieuzers gaan met een bijbehorend budget.
Even een update.
ik heb nu deze gekocht:
https://www.conrad.nl/p/r...est&searchSuggest=product
Met een extra accupack van 1500mah.
Leek me een brushed kopie van de Haiboxing 16889. Maar durfde de gok niet te nemen om hem via Banggood te bestellen, omdat ik ´m met pakjesavond wil geven.
Ik zag in de handleiding een hele lijst met reserve onderdelen die er voor te koop zijn, dus daarom ook deze gekocht. Dan weet ik zeker dat ik bij panne nog het e.e.a. kan vervangen. We gaan het zien. Zal t.z.t. wel laten weten hoe dat ie bevalt. Hopelijk vind mijn zoontje en kunnen we de hobby wat verder uitbouwen. Dat gaat papa ook wel leuk vinden.
ik heb nu deze gekocht:
https://www.conrad.nl/p/r...est&searchSuggest=product
Met een extra accupack van 1500mah.
Leek me een brushed kopie van de Haiboxing 16889. Maar durfde de gok niet te nemen om hem via Banggood te bestellen, omdat ik ´m met pakjesavond wil geven.
Ik zag in de handleiding een hele lijst met reserve onderdelen die er voor te koop zijn, dus daarom ook deze gekocht. Dan weet ik zeker dat ik bij panne nog het e.e.a. kan vervangen. We gaan het zien. Zal t.z.t. wel laten weten hoe dat ie bevalt. Hopelijk vind mijn zoontje en kunnen we de hobby wat verder uitbouwen. Dat gaat papa ook wel leuk vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Rudolf op 25-11-2020 10:31 ]
1500mah? die heb je met 5 minuten leeg ben ik bang..
Hier een topic over een soortgelijke aito met zo'n accu:
https://www.modelbouwforu...rade.274901/#post-4108092
15 minuten valt nog mee...
https://www.modelbouwforu...rade.274901/#post-4108092
15 minuten valt nog mee...
Ik denk dat dit meevalt, maar we gaan het zien. Hij gaat niet zo heel hard. En anders hebben we al een eerste upgrade projectjeSnuffel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:08:
1500mah? die heb je met 5 minuten leeg ben ik bang..
[ Voor 16% gewijzigd door Rudolf op 25-11-2020 11:21 ]
Ik heb op mijn remote een trip knop voor gas en rem. Dual trim heet dat geloof ik, je kan hem daarmee op bv 50% zetten zodat hij minder hard gaat.
Het werkt opzich wel maar ik merk ook dat als ik heb op onder de 40% zet dat hij bv heel traag remt en niet meer achteruit wil.
Is dat verwacht gedrag?
Ik kan zo namelijk mijn snelle wagen op een soort kinderstand zetten zodat mijn zoon er ook mee kan rijden.
Wat ik ook heb gezien als ik in de ESC de running mode aanpas van Forward/Reverse with brake naar Forward/Reverse ik met dezelfde stand wel gewoon goed achteruit kan.
Maar deze stand is niet aan te raden denk ik? Ergens gelezen dat die stand slecht is voor de gearbox?
Het werkt opzich wel maar ik merk ook dat als ik heb op onder de 40% zet dat hij bv heel traag remt en niet meer achteruit wil.
Is dat verwacht gedrag?
Ik kan zo namelijk mijn snelle wagen op een soort kinderstand zetten zodat mijn zoon er ook mee kan rijden.
Wat ik ook heb gezien als ik in de ESC de running mode aanpas van Forward/Reverse with brake naar Forward/Reverse ik met dezelfde stand wel gewoon goed achteruit kan.
Maar deze stand is niet aan te raden denk ik? Ergens gelezen dat die stand slecht is voor de gearbox?
De Trim is voor het instellen van het middenpunt.
Voor het sruur heb je een D/R wat de maximale uitslag L/R bepaalt.
Op gas zou je normaal geen D/R functie hebben maar wel iets van een brake en een EPA (bij de betere zenders)
Op gas zou je normaal geen D/R functie hebben maar wel iets van een brake en een EPA (bij de betere zenders)
Ik heb 4 draaiknopjes.memphis schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:00:
De Trim is voor het instellen van het middenpunt.
ST trim en TH trim
ST D/R en TH D/R.
Over die laatste heb ik het dus maar dat is nu geen reguliere functie?
:strip_exif()/f/image/YmlRSOgrgvIEecu8gxAcHC0f.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook zou ik nog weten of de running mode Forward/Reverse veel kwaad kan?
Alle gears en tandwielen zijn van metaal.
Het gaat om een JLB Cheetah 120A.
[ Voor 8% gewijzigd door madmaus op 26-11-2020 14:23 ]
Mja, gezien rem en gas 2 verschillende zaken zijn worden de endpoints normaal los van elkaar ingesteld maar voor zo'n analoge zender is een D/R knop een simpele toevoeging.
Maar ja, dan de voor en achteruit. Ja, kan schadelijk zijn, niet specifiek alleen voor de tandwielen maar ook voor de regelaar, motor en misschien wel de accu omdat je grote piekstromen veroorzaakt. Daartegen als je op half gas rijdt zal het denk ik wel binnen perken blijven.
Maar ja, dan de voor en achteruit. Ja, kan schadelijk zijn, niet specifiek alleen voor de tandwielen maar ook voor de regelaar, motor en misschien wel de accu omdat je grote piekstromen veroorzaakt. Daartegen als je op half gas rijdt zal het denk ik wel binnen perken blijven.
Thanks.
Voor die kleine zet ik hem op half gas of nog minder. Als ik zelf ga rijden zet ik hem wel op 100%.
Niet echt verstandig dus om het zo op te lossen.
Edit:
Ik weer al waar ik tegenaan loop in de brake modus.
Doordat ik D/R draai kom ik niet meer bij het punt waarop de ESC van remmen in de achteruit ga. Hij blijft dus in brake staan. Als ik de D/R iets hoger zet dan kom ik wel in zijn achteruit omdat ik dan wel op dat punt kom.
Voor die kleine zet ik hem op half gas of nog minder. Als ik zelf ga rijden zet ik hem wel op 100%.
Niet echt verstandig dus om het zo op te lossen.
Edit:
Ik weer al waar ik tegenaan loop in de brake modus.
Doordat ik D/R draai kom ik niet meer bij het punt waarop de ESC van remmen in de achteruit ga. Hij blijft dus in brake staan. Als ik de D/R iets hoger zet dan kom ik wel in zijn achteruit omdat ik dan wel op dat punt kom.
[ Voor 47% gewijzigd door madmaus op 26-11-2020 16:49 ]
Analoog?memphis schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:28:
Mja, gezien rem en gas 2 verschillende zaken zijn worden de endpoints normaal los van elkaar ingesteld maar voor zo'n analoge zender is een D/R knop een simpele toevoeging.
Zo noem ik de instellingen middels potmeters wel, als het digitaal was zou je wel de rem en gas EPA los van elkaar kunnen inregelen.
En hoe simpel een D.R mod is: https://www.instructables...channel-of-a-transmitter/
Dus ja, een extra fuctie voor nog geen dollar aan extra productiekosten.
Oost vlaanderen tegen GentD-Three schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:22:
[...]
Van welke regio ben je? Wij hebben hier een redelijk groot gemeentelijk domein in de buurt met speelpleinen en bosjes. Ik ga meestal daar gewoon wat rijden maar zorg er wel voor dat ik ver uit de buurt ben van anderen.
In Roeselare zit een onroad club: https://www.racingclubroeselare.be/
Alle FBA clubs: https://www.fba-rc.be/Clubs-All.aspx
Alle FBA clubs: https://www.fba-rc.be/Clubs-All.aspx
Ik denk toch dat er schade is gekomen.memphis schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:28:
Ik mis 3 tanden van mijn tandwiel aan mijn motor en wellicht nog meer schade aan de tandwielen op de aandrijf as.
Misschien is er een steentje tussen gekomen.
Maar waarschijnlijk door het te abrupt stoppen van de tandwielen.
:strip_exif()/f/image/PuqJZD9Ade92GIfiuWp68W0x.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoi,
Ik heb besloten om samen met mijn zoontje een RC auto te kopen,
Het is de volgende geworden: https://www.monstercars.n...9926fd3e41c0c9b42f56ec383
Qua motor en vermogen zijn we voor de 3652SL 3150kV brushelss motor gegaan met 120A snelheidsregelaar..
Ook hebben we de optie gekozen met snelheidsregelaar op de afstandsbediening om zo mijn zoontje rustig kennis te laten maken met de RC auto's, tot op heden heeft die alleen speelgoed dingen gehad.
LiPo accu's hebben we er nog niet bij besteld, dit is nog een upgrade die we in de toekomst willen gaan uitvoeren.. Wel hebben we een extra NiMH accu erbij genomen om toch wat langer rijplezier te hebben.
Zijn er verder nog opmerkingen of tips/tricks waar ik rekening mee moet houden?
Ik heb besloten om samen met mijn zoontje een RC auto te kopen,
Het is de volgende geworden: https://www.monstercars.n...9926fd3e41c0c9b42f56ec383
Qua motor en vermogen zijn we voor de 3652SL 3150kV brushelss motor gegaan met 120A snelheidsregelaar..
Ook hebben we de optie gekozen met snelheidsregelaar op de afstandsbediening om zo mijn zoontje rustig kennis te laten maken met de RC auto's, tot op heden heeft die alleen speelgoed dingen gehad.
LiPo accu's hebben we er nog niet bij besteld, dit is nog een upgrade die we in de toekomst willen gaan uitvoeren.. Wel hebben we een extra NiMH accu erbij genomen om toch wat langer rijplezier te hebben.
Zijn er verder nog opmerkingen of tips/tricks waar ik rekening mee moet houden?
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Rare combi... een 4000kv met een 80A esc en dan de 120A esc met een 3150kv leveren... dat is alleen logisch als je de laatste ook met 4s lipo’s gaat gebruiken en dat lijkt me gigantische overkill voor een 1/10 truggy.
Welke accu’s heb je erbij? De 3150kv op 2s of op 6 cell nimh’s gaat waarschijnlijk niet zo hard, tenzij ze de tandwielen ook hebben aangepast. Die 90 kmh ga je denk ik alleen halen met de 4000kv op 3s of de 3150 op 4s. Dan draait het motortje dus > 40000 rpm, da’s echt heul veel. Goede koeling is dan wel belangrijk, maar meten is weten.
En er zal nog wel eens iets sneuvelen, dus zorg dat je goede beschikbaarheid van onderdelen hebt.
Welke accu’s heb je erbij? De 3150kv op 2s of op 6 cell nimh’s gaat waarschijnlijk niet zo hard, tenzij ze de tandwielen ook hebben aangepast. Die 90 kmh ga je denk ik alleen halen met de 4000kv op 3s of de 3150 op 4s. Dan draait het motortje dus > 40000 rpm, da’s echt heul veel. Goede koeling is dan wel belangrijk, maar meten is weten.
En er zal nog wel eens iets sneuvelen, dus zorg dat je goede beschikbaarheid van onderdelen hebt.