Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 07:50
we hebben de 7,2V 50000mah als 2e accu erbij om zo toch wat extra rij tijd te hebben.
Qua motoren, geen idee, ik weet nog van heel vroeger dat je het beste wat zwaardere ESC's kon hebben ivm hitte extra levensduur en upgrade mogelijkheden, maar ik heb geen idee waarom er een 3150kv motor bij zit en geen 4000kv.

90km/u is ook echt nog niet geschikt voor mijn zoontje, hij is 8 en zal eerst rustig de basis moeten leren voordat het gas volledig op kan..

We hebben er al wat reserve onderdelen bij besteld. Stalen assen en tandwieltjes.. Want default is het kunstof en vrij fragiel heb ik begrepen van de verkoper, zeker op hogere snelheden/belastingen..

Dit stond nog wel op de website:
De Truggy heeft iets kleinere banden dan de off-road Truck maar heeft door de tandwielratio van 10,3:1 een iets hogere topsnelheid
Welke snelheden moet ik aan denken met een 7.2V accu? 30-35km/u?

[ Voor 21% gewijzigd door verstappen33 op 09-12-2020 13:26 ]

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Met chinese RTR electronica kan het geen kwaad om een overgedimensioneerde ESC te hebben, heel veel van dat soort goedkope ESC's lijken toch moeite te hebben om aan hun maximale specs te voldoen.

Dan zal zo'n 3100kv brushless op 7.2v zeker geen 90 gaan, je mag blij zijn als je de 60 aantikt.

En dan is het heel raar dat je een NiMh accu bij een brushless krijgt. Brushless motoren zijn stroomvreters waar veel NiMh accu's vandaag de dag niet zo blij mee zijn, ze zullen goed warm tot heet worden. De keuze voor LiPo was veel beter geweest.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
verstappen33 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:19:

Welke snelheden moet ik aan denken met een 7.2V accu? 30-35km/u?
Wieldiameter 10.5cm
Tandwielverhouding 1:10.3
Motor 3150kv

Rekenen:
Max motor toerental: 3150 x 7.2 = 22.680 rpm
Max toerental wiel-as: 22.680 / 10.3 = 2202 rmp = 36.7 rps
Omtrek band: 10.5 x 3.1415 = 33cm = 0.33m
Afglegde weg in 1 sec: 36.7 x 0.33 = 10.89 m/s -> x 3.6 = 39km/u !!!! (trek er dan nog 10% vrliezen van af in de vorm van voltage drop en rol- en luchtweerstand)

Dan zal een NiMh pakket wel werken, dat ding is zo licht vertand dat de stromen niet hoog zullen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door memphis op 09-12-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Hmmm ik keek net naar mijn wiel en er zit een grote scheur in mijn band in de flank.
Is dit te plakken? of gewoon een nieuwe band kopen?

Wat zijn nu goede banden (velg incl band 17mm hex) voor een 80km/h truggy?
Ik lees veel over Badlands maar Louise MT-Pioneer MFT komt ook goed uit de test.

Foto van de scheur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j4bg_JYy1sfJxinCqvNFLLjf3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEj9cYPFoRSPPsRRdjhEDzy2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door madmaus op 30-12-2020 10:58 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 21:02

Franko P.

Hit it.

madmaus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:31:
Hmmm ik keek net naar mijn wiel en er zit een grote scheur in mijn band in de flank.

Ik lees veel over Badlands maar Louise MT-Pioneer MFT komt ook goed uit de test.

Foto van de scheur:
[Afbeelding]
Zo te zien word dit een gevalletje nieuwe band kopen.

Heb zelf onder andere Louise banden, geen problemen mee. Pro line rijdt een collega mee, de Badlands om precies te zijn en is er zeer content mee. Ze zijn wel aardig aan de prijs, ik dacht iets van 70 euro per 2.

Je kan normaal gesproken de oude banden eraf halen en er nieuwe op lijmen.
Ik gebruik hiervoor een verfbrander om ze voorzichtig warm te stoken, let hier wel mee op, want een verfbrander word erg heet en het kost dan ook geen enkele moeite om de complete velg te laten smelten. :P

Wat ook wel eens gedaan word is in een pan kokend water leggen, maar hier heb ik toch wel een beetje moeite mee, de band mag niet op de bodem liggen ivm warmte. En als je in die band gaat knijpen om deze los te krijgen van de velg heb je een aanzienlijke kans dat je dus dat kokende water uit de band over je handen spuit.

Nog een optie is opwarmen in de oven. Geprobeerd, gevolg was ruzie met de vrouw want stinkt.
Plus het is een beetje uitzoeken wanneer de oven warm genoeg is en je wel de lijm laat smelten en niet de rest.

[ Voor 21% gewijzigd door Franko P. op 30-12-2020 23:24 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:39
Lijm kun je ook oplossen in thinner, deed ik toen vaker.

Badlands zijn goede band, iig 8 jaar geleden toen ik er mee reed wel.

Weet niet of je vaker op gras rijd? Heb nog een set Proline Mulchers liggen of 17mm Hex velg, bizar hoe hard die op gras gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-05 09:41

Chakotay

Lick here to continue

@madmaus ik heb zelf de Louise ST-Pioneer op een 1/8 E-Revo gehad, prima profiel voor grip op gras e.d. in ieder geval. Ze zijn alleen erg hoog en relatief smal, waardoor het ding gigantisch last had van traction roll. De MT-versie is denk ik een stuk stabieler wat dat betreft. Inmiddels zijn ze helaas onbruikbaar, door veel te snel losrakende wielmoeren zijn 2 van de wielhexen uitgelubbert, waardoor ze niet goed vast meer kunnen. Losse Louise velgen lijken helaas nergens te krijgen... Erg zonde, want de banden zijn juist nog prima.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• madmaus
Ik heb ze nu geplakt en ik begreep dat powerglue flex of zelf rubberlijm ook goed kan werken.

Ik zag dat de pioneer MT nog al flink last heeft van Ballooning en de MFT nogal zwaar is.
ik heb nog een nieuw setje van mijn huidige banden JLB Cheetah besteld voor 22 euro.
Helaas duurt het even voor ze binnenkomen dus hopelijk houdt de lijm even :)

zo niet zal ik alsnog een setje in NL moeten kopen. De badlands vindt ik toch wel echt te duur.
Wat is het grote nadeel van zware (belted) wielen? Merk ik dat met bestuurbaarheid?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:39
Als je enkel basht maakt het allemaal niet zo veel uit.
belted = getaped aan de binnenkant of bedoel je zoiets? Maakt voor beide weinig uit, eerder meer grip omdat je meer contact oppervlak behoud. EDIT: ahh belted hadden we destijds nog niet volgens mij...
Een zwaarder wiel betekend meer stress op je stuur servo, hexen, motor, esc, lipo dus houd de temps goed in de gaten evt kleine pinion steken.

Mbt lijm gewoon een klein potje kopen, droppeltje ertussen en klaar. Kost niet de wereld en doe je echt lang mee.

ps. Badlands baloonen ook, kwestie van genoeg power tegen aan gooien ;)

Mijn Mulchers taped: YouTube: AE RC8Te on Proline Mulchers, a small test

[ Voor 58% gewijzigd door Card Nox op 31-12-2020 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@madmaus zware banden hebben wat meer inertia, de boel zal inderdaad wat minder soepel sturen. Het is wel makkelijker corrigeren in de lucht met stunten :p Daarnaast is het een zwaardere belasting voor je ophanging en diffs, de ST Pioneers vraten op mijn E-Revo op 6S diffs op. Ze balloonden overigens totaal niet.

• memphis

memphis

Topicstarter
Laatst een afgedankte JP motor opgelapt (Novarossi made) en opgefokt. Het ding had geen compressie meer en was al oud. De gozer kon hem na advies van mij dat die best wel op te lappen is voor 40 euro overnemen.

Hij wilde hem naar onroad specs hebben en er weer lopend

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:47:
Laatst een afgedankte JP motor opgelapt (Novarossi made) en opgefokt. Het ding had geen compressie meer en was al oud. De gozer kon hem na advies van mij dat die best wel op te lappen is voor 40 euro overnemen.

Hij wilde hem naar onroad specs hebben en er weer lopend

[YouTube: Taking a look & testing this custom build nitro rc speedrun engine!]

[YouTube: JP .21 custom speedrun nitro engine first test & It has power!]
Toch blijft dat erg mooie techniek die nitro motoren. Ben zelf van de electro maar als je zo'n hoogtoerig motortje hoort lopen... Kippenvel!
Wat heb je er aan gedaan om deze zo te krijgen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Allereerst had de motor een flinke pinch nodig, ik gebruik daarvoor een 20mm ER32 spantang met een conisch gevormd ringetje.

De uitlaatpoort stond voor offroad begrippen op 83 graden en die heb ik opgerekt naar 92 graden wat een redelijk normaal gebrukkte timing voor een onroad. Hoewel meer ook mogelijk is wilde ik rekening houden met het feit dat het een ruim 3kg auto zonder versnellingen moet aandrijven, hoe hoger de uitlaat poort des te lager het koppel.

De spoelpoorten stonden op 60 graden, deze zijn naar 65 gebracht wat een veel bewezen werkende timing is voor on- en offroad bij veel merken, meer zal wel merkbaar zijn maar helaas ook in verbruik.

De krukas is ver vertimed. De opening stond op 32 na BDC en staat nu op 30 en de sluiting stond op 62 voor TDC en staat nu op 71. Totaal 11 graden opening erbij.

Dan bleek het carter voorzien te zijn voor cilinderbussen met een 3-poort uitlaat en de bus zelf had een 1-poort uitlaat. Er stond een duidelijke afdruk waar nog ruimte was en heb aan beide kanten van de uitlaat poort nog een gaatje geboord waarmee de uitlaat breder geworden is.

En dan de gebruikelijke dingen die niet veel doen maar wel iets zoals de "teardrops" aan de buitenkant vd poorten, het ronden van de hoekjes, het groter maken van de scoop in de krukas en omdat ik toch veel Novarossi zooi heb liggen een verbrandingskamer voor turbopluggen en een 9mm carburateur geplaatst (offroad gaat maar tot 8mm)

Dat van die gaatjes erbij boren moet ik ook nog even bij 1 van mijn motoren bekijken. Ik heb ooit een Novarossi Brave gekregenwat een goedkoop instapmodelletje van Novarossi was. De motor had afstelproblemen dat niet op te lossen was, bleek uiteindelijk een gescheurde lagerbus in de drijfstang te zijn dis zich af en toe klemde maar dat zich uitte als een plots arm moment.
Inweze volgens de timing was het gewoon een offroad motor en ben ik ook op los gegaan met een soortgelijke timing maar alleen de uitlaat op 97 graden. Voor een gratis motor loopt die leuk en zou het zelfs in een clubcompetitie niet slecht doen maar gaatjes naast de uitlaat erbij doet weer wat meer. Een bredere uitlaatpoort geeft ook meer toeren maar zonder dat de poort omhoog gaat en dus daarmee het koppel niet veranderd.

OK, omdat je van gillende motoren houdt.....

[ Voor 3% gewijzigd door memphis op 31-12-2020 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe crawler (rgt ex86100 pro) het bos in geweest, wat is dit leuk! Dat scheuren met een 1/8 truggy blijft ook tof maar dit heeft op z’n eigen manier ook veel charme hoor!

Iemand nog tips? Zijn er crawler parcours in NL? Ik kwam online alleen Tilburg tegen, is een beetje ver...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-R8xfOe8dt7YTi7R722nNitQw3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BImr07KDRvm2TQL3fb1uMLzC.jpg?f=fotoalbum_large

Hobbywing 1080 ESC
Tamiya Super Stock BZ 540 motor
DSServo KS-3218 servo
Flysky GT5 transmitter
2S lipo

[ Voor 7% gewijzigd door Icephase op 01-01-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Icephase schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:46:
Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe crawler (rgt ex86100 pro) het bos in geweest, wat is dit leuk! Dat scheuren met een 1/8 truggy blijft ook tof maar dit heeft op z’n eigen manier ook veel charme hoor!

Iemand nog tips? Zijn er crawler parcours in NL? Ik kwam online alleen Tilburg tegen, is een beetje ver...

[Afbeelding]

Hobbywing 1080 ESC
DSServo KS-3218 servo
Flysky GT5 transmitter
2S lipo
Dat is zeker leuk, heb dat ook regelmatig gedaan. Waar in Tilburg heb je een baan gevonden? Voor mij is dat niet zover weg.

Je kan overigens thuis ook prima een crawl baan maken. Paar kratjes bier en wat planken en je kan het jezelf al aardig moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Franko P. schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Dat is zeker leuk, heb dat ook regelmatig gedaan. Waar in Tilburg heb je een baan gevonden? Voor mij is dat niet zover weg.

Je kan overigens thuis ook prima een crawl baan maken. Paar kratjes bier en wat planken en je kan het jezelf al aardig moeilijk maken.
Ben vandaag bij de Loenense waterval geweest, dat was ook erg mooi. Kom er achter dat gewoon in het bos gaan wandelen al heel erg leuk kan zijn, maar die crawlertracks zijn natuurlijk speciaal gebouwd met hindernissen enzo dus veel technischer.

Tilburg:
http://www.speedway-tilburg.nl/index.php/crawlerbaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

madmaus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:31:

Foto van de scheur:
[Afbeelding]
Ik heb deze banden+velgen, zijn topdingen. Stevig maar niet duur:
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.79042e0emtEY8h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Icephase schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Ik heb deze banden+velgen, zijn topdingen. Stevig maar niet duur:
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.79042e0emtEY8h
Dat is best een redelijk setje voor die prijs. Die heb ik over het hoofd gezien.
Balloonen deze erg?
Voor 35 euro een setje kan ik het best een keertje proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

madmaus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Dat is best een redelijk setje voor die prijs. Die heb ik over het hoofd gezien.
Balloonen deze erg?
Voor 35 euro een setje kan ik het best een keertje proberen.
Valt best mee

Linkje van filmpje waar ze op mijn TRF801Xt zitten:
YouTube: Tamiya TRF801Xt Brushless 6s

[ Voor 18% gewijzigd door Icephase op 05-01-2021 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:10

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Icephase schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:46:

[Afbeelding]

Hobbywing 1080 ESC
DSServo KS-3218 servo
Flysky GT5 transmitter
2S lipo
Leuk ding!
Ik heb zelf een Traxxas TRX-4 die al een tijdje op de plank staat. Tijd om weer eens naar buiten te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6PPgPn4/rc3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/w4JNjdj/rc1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dPdbsck/rc2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 11:41
Ik heb ook sinds kort een TRX-4, wat een geweldig ding is het om lekker in het bos rond te crossen! Maar misschien heb ik een beetje overdreven met een 3800KV brushless setje op 3S! Wat een power! :DAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_73OIFGS4nmV6hb-farf1K_A4Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPjF0v40aIBjArOIvUxrEucP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Danielson op 06-01-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 14:26

Snuffel

Vroem!

Danielson schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:27:
Ik heb ook sinds kort een TRX-4, wat een geweldig ding is het om lekker in het bos rond te crossen! Maar misschien heb ik een beetje overdreven met een 3800KV brushless setje op 3S! Wat een power! :D[Afbeelding]
Crossen met een crawler?
Ach ja, waarom ook niet! :D

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

K! Nou moet ik ook zo'n TRX-4...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-10-2021
Kan er iemand mij hepen aub.

Ik heb een arrma kraton 4s en deze wilt niet meer rijden, de motor werk nog want als ik de center drive shaft er uit haal ,heb ik wel achterwiel aandrijving.
De input gear kan ik met mijn hand niet draaien, weet niet of dit normaal is.
De centerdrive shaft draait niet als ik gas geef.
dus vermoed ik dat er iets scheelt met de input gear of wat er daar aan verbonden is.

Graag hulp aub

Groetjes ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Voorste of achterste diff verkeerd om? Dan draait de boel inderdaad niet, maar wel als je de verbinding tussen voor en achter weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
het heeft gewerkt heeft nu wel al 3 maand stil gelegen omdat ik aan het wachten ben op een front drive shaft.
maar heb vandaag een nieuwe servo gestoken en wou eens testen en blijkt dit nu een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Toch wat verder uit elkaar trekken om te zien waar de aandrijving blokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
cartoontje1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:45:
Kan er iemand mij hepen aub.

Ik heb een arrma kraton 4s en deze wilt niet meer rijden, de motor werk nog want als ik de center drive shaft er uit haal ,heb ik wel achterwiel aandrijving.
De input gear kan ik met mijn hand niet draaien, weet niet of dit normaal is.
De centerdrive shaft draait niet als ik gas geef.
dus vermoed ik dat er iets scheelt met de input gear of wat er daar aan verbonden is.

Graag hulp aub

Groetjes ben
Is het ineens gekomen of nadat je de boel uit elkaar gehaald hebt?
De input gear bedoel je de Pinion op je motor?
Die kan je niet draaien als de motor eraf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
madmaus schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Is het ineens gekomen of nadat je de boel uit elkaar gehaald hebt?
De input gear bedoel je de Pinion op je motor?
Die kan je niet draaien als de motor eraf is?
het is gebeurd nadat ik rpm arms heb geinstalleerd , maar heb toen er voor niet getest en er na ook niet pas vandaag een paar weken later. met input gear bedoel de andere kant van de center drive shaft. dus niet aan de kant van de motor deze draait nog want ik heb wel achterwiel aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-05 13:24
Mijn gok, de maat van die armen is anders, waardoor je assen nu vastgeklemd zitten.

Draaien de wielen wel gewoon rond als je ze ronddraait? Zo niet even de bovenste armen loshalen, zodat de spanning er vanaf is, en kijk of hij dan wel weer draait.

[ Voor 56% gewijzigd door WEBGAMING op 07-01-2021 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Als de motor eraf is, kun je hem dan wel voor en achteruit duwen? En zo nee, lukt dat wel met de center shaft eruit?

Ik zit overigens niet aan de rpm arms te denken hoor als je achterwielen wel draaien als de center shaft eruitgehaald wordt. Daar lijkt dan toch echt de blokkade te zitten. Je assen draaien in lagertjes, zelfs al zit dat retestrak zou je ze nog steeds moeten kunnen draaien (zij het zwaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nieuw speelgoed binnengekregen gisteren, voor het eerst eens een Arrma geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kxk9Zqtx_VjXhlLyQk9yw9desQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VpK63a5lQfDoR6vahyrAcMN0.jpg?f=user_large

Big Rock V3. Voelt toch allemaal wat robuuster aan dan vergelijkbare modellen van Traxxas, en nog wat goedkoper ook. Rijdt prima, ik moet alleen nog even wat aan de ESC-settings pielen, de punch staat standaard wel erg conservatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
WEBGAMING schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:55:
Mijn gok, de maat van die armen is anders, waardoor je assen nu vastgeklemd zitten.

Draaien de wielen wel gewoon rond als je ze ronddraait? Zo niet even de bovenste armen loshalen, zodat de spanning er vanaf is, en kijk of hij dan wel weer draait.
ja de wielen draaien gewoon rond , ik kan de 2 voorste tergelijk of apart draaien , en die 2 achterste tergelijk of apart.

als ik de kraton op de grond zet kan ik het niet vooruit duwen dan zit het weer vast met de center drive shaft er in. als ik die er uit haal kan in die wel vooruit duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 05:05:
Als de motor eraf is, kun je hem dan wel voor en achteruit duwen? En zo nee, lukt dat wel met de center shaft eruit?

Ik zit overigens niet aan de rpm arms te denken hoor als je achterwielen wel draaien als de center shaft eruitgehaald wordt. Daar lijkt dan toch echt de blokkade te zitten. Je assen draaien in lagertjes, zelfs al zit dat retestrak zou je ze nog steeds moeten kunnen draaien (zij het zwaar).
De motor heb ik heb er niet uitgehaald, maar zonder center shaft kan ik hem wel voorruit of achteruit duwen.
als de center shaft er in zit kan wel bv enkel de voor wielen laten rijden door een front wheelie te doen met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

cartoontje1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:50:
[...]

ja de wielen draaien gewoon rond , ik kan de 2 voorste tergelijk of apart draaien , en die 2 achterste tergelijk of apart.

als ik de kraton op de grond zet kan ik het niet vooruit duwen dan zit het weer vast met de center drive shaft er in. als ik die er uit haal kan in die wel vooruit duwen.
Klinkt toch als een diff dat verkeerd om zit... misschien niet goed teruggezet of iets dergelijk toen je de armen verving? Die zitten immers via hinge pins aan de diff cases vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Klinkt toch als een diff dat verkeerd om zit... misschien niet goed teruggezet of iets dergelijk toen je de armen verving? Die zitten immers via hinge pins aan de diff cases vast.
maar ik heb niet aan een diff gezeten. ik heb enkel RPM arms geinstalleerd.

https://www.toprc.nl/rpm-...4t-eHqtd6B9xoCoEYQAvD_BwE

https://www.toemen.nl/rpm...ack-rpm80822-p-44774.html

[ Voor 8% gewijzigd door cartoontje1 op 07-01-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

En je hebt niet per ongeluk de hele diff casing omgedraaid? Kijk, ik weet niet wat je wel of niet hebt gedaan maar dit klinkt toch echt als een klassiek gevalletje van 1 diff verkeerd om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:22:
[...]

En je hebt niet per ongeluk de hele diff casing omgedraaid? Kijk, ik weet niet wat je wel of niet hebt gedaan maar dit klinkt toch echt als een klassiek gevalletje van 1 diff verkeerd om...
Kan u mij een foto laten zien van hoe dat stuk er uit ziet , ik ben redelijk nieuw in de rc wereld.

Als het dit is , hier ben ik zeker niet aangekomen.

https://www.toprc.nl/arrm...ZWzTzPFqjxkhoCkE0QAvD_BwE

[ Voor 30% gewijzigd door cartoontje1 op 07-01-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

cartoontje1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Kan u mij een foto laten zien van hoe dat stuk er uit ziet , ik ben redelijk nieuw in de rc wereld.

Als het dit is , hier ben ik zeker niet aangekomen.

https://www.toprc.nl/arrm...ZWzTzPFqjxkhoCkE0QAvD_BwE
https://www.arrma-rc.com/pdf/exploded-views/ARA102690.pdf

Daar de exploded view van jouw auto. De diff-casing zit aan het chassis vast zo te zien, dus die omdraaien kan niet. Maar je bent er wel in de buurt als je de armen vervangt, dus ik weet niet wat je allemaal losgedraaid hebt. Als je de shock towers los hebt gehad, ben je er zéker bij geweest.

En wat jij linkt, is niet van jouw auto. Jouw diffs zien er anders uit als het goed is (zie mijn linkje).

Maar goed, van afstand blijft het gissen. Je zult zelf op onderzoek uit moeten. Draai de boel los, kijk waar het vastloopt. Van buiten ga je dat niet ontdekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Icephase op 07-01-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:33:
[...]

https://www.arrma-rc.com/pdf/exploded-views/ARA102690.pdf

Daar de exploded view van jouw auto. De diff-casing zit aan het chassis vast zo te zien, dus die omdraaien kan niet. Maar je bent er wel in de buurt als je de armen vervangt, dus ik weet niet wat je allemaal losgedraaid hebt. Als je de shock towers los hebt gehad, ben je er zéker bij geweest.

En wat jij linkt, is niet van jouw auto. Jouw diffs zien er anders uit als het goed is (zie mijn linkje).
Ik heb inderdaad de shocktowers langs bijde onder kanten los gemaakt.
http://imgur.com/gallery/TgU0Iq0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Het moet vrij eenvoudig te achterhalen zijn waar je probleem zit. Het is niets anders dan een midden, voor en achter differentieel.
De motor draait, centrale aandrijfas eruit (naar voor?) en de achterwielen draaien ook.
Draaien deze de goede kant op?
Met de auto van de grond, kan je dan 1 achterwiel draaien en draait dan de andere de andere kant op?

Voorkant:
Met de centrale aandrijfas eruit, kan je dan de voorwielen draaien? En als je het ene wiel linksom draait, draait dan het andere wiel rechtsom?
Kan je beide wielen tegelijk draaien, dezelfde kant op?

[ Voor 8% gewijzigd door Franko P. op 07-01-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Franko P. schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:42:
Het moet vrij eenvoudig te achterhalen zijn waar je probleem zit. Het is niets anders dan een midden, voor en achter differentieel.
De motor draait, centrale aandrijfas eruit (naar voor?) en de achterwielen draaien ook.
Draaien deze de goede kant op?
Met de auto van de grond, kan je dan 1 achterwiel draaien en draait dan de andere de andere kant op?

Voorkant:
Met de centrale aandrijfas eruit, kan je dan de voorwielen draaien? En als je het ene wiel linksom draait, draait dan het andere wiel rechtsom?
Kan je beide wielen tegelijk draaien, dezelfde kant op?
Achter kant
met of zonder de centrale aandrijf as er in is het zo dat als ik 1achter wiel draai het andere achter wiel naar de andere kant draait. maar met de centrale aandrijf er in kan ik ze niet tergelijk in de zelfde richting draaien dan blokkeert het. maar wel het lukt wel zonder centrale aandrijf as

Voorkant
met centrale aandrijf as er in of uit kan ik de voorwielen draaien het zelfde als de achter kant.
maar niet te 2 wielen in de zelfde richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@cartoontje1 dan lijkt de blokkade in je centrale aandrijfas te zitten :) De motor kon je nog wel met de hand ronddraaien als je het grote tandwiel loshaalt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Chakotay schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:14:
@cartoontje1 dan lijkt de blokkade in je centrale aandrijfas te zitten :) De motor kon je nog wel met de hand ronddraaien als je het grote tandwiel loshaalt toch?
Dat heb ik niet geprobeerd ik kan wel het deel daaien dat aan de achterkant in de centrale aandrijfas gaat , deze draait ook als er een lipo op aantsluit en gas geef. En als ik daar de centrale aandrijfas over schuif kan de centrale aandrijfas nog draaien. En als ik het dan ook de voorkant juist steek niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door cartoontje1 op 07-01-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

cartoontje1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Achter kant
met of zonder de centrale aandrijf as er in is het zo dat als ik 1achter wiel draai het andere achter wiel naar de andere kant draait. maar met de centrale aandrijf er in kan ik ze niet tergelijk in de zelfde richting draaien dan blokkeert het. maar wel het lukt wel zonder centrale aandrijf as

Voorkant
met centrale aandrijf as er in of uit kan ik de voorwielen draaien het zelfde als de achter kant.
maar niet te 2 wielen in de zelfde richting.
Zoals ik het zo lees is er achter niets mis, maar zit het probleem of in het midden diff of in het voorste diff.

Je zegt dat je de achterwielen in dezelfde richting kan draaien zonder aandrijfas, en niet met deze as.
Als die aandrijfas gemonteerd is, zijn dan de voorwielen ook verbonden via het midden differentieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Franko P. schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Zoals ik het zo lees is er achter niets mis, maar zit het probleem of in het midden diff of in het voorste diff.

Je zegt dat je de achterwielen in dezelfde richting kan draaien zonder aandrijfas, en niet met deze as.
Als die aandrijfas gemonteerd is, zijn dan de voorwielen ook verbonden via het midden differentieel?
De kraton 4s heeft geen middendiff voor zover ik kan nagaan. Het klinkt allemaal alsof de centrale aandrijfas de diff verschillende kanten op laat draaien en dat gaat niet. Zowel voor als achter draaien dan afzonderlijk prima, maar niet als ze met de centrale as zijn verbonden. Hoe het dan komt is een raadsel, maar check ajb die diffs want geheid dat er eentje verkeerd om zit. De tandwielen mogen niet allebei aan dezelfde kant zitten, achter moet (bijv, check manual!) links dan moet voor rechts.

[ Voor 30% gewijzigd door Icephase op 07-01-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:25:
[...]

De kraton 4s heeft geen middendiff voor zover ik kan nagaan. Het klinkt allemaal alsof de centrale aandrijfas de diff verschillende kanten op laat draaien en dat gaat niet. Zowel voor als achter draaien dan afzonderlijk prima, maar niet als ze met de centrale as zijn verbonden. Hoe het dan komt is een raadsel, maar check ajb die diffs want geheid dat er eentje verkeerd om zit. De tandwielen mogen niet allebei aan dezelfde kant zitten, achter moet (bijv, check manual!) links dan moet voor rechts.
Ah ja, een slipperclutch. My bad. Maar dat maakt voor het probleem niet zoveel uit.
Of er zit iets niet lekker in het voorste differentieel, of er zit wat niet lekker in het slipperclutch deel.
Ohja en de vraag blijft natuurlijk, draaien de achterwielen de goede kant op.

Sowieso zou ik de zaak eens open maken en foto's hier neerzetten.

Hebben wij ook wat te kijken. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Franko P. op 07-01-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Franko P. schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:24:
[...]

als ze niet in de zelfde richting gaan is de aandrijfas volledig gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

cartoontje1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:35:
[...]

als ze niet in de zelfde richting gaan is de aandrijfas volledig gemonteerd.
Trek gewoon die diffcovers (shocktowers) eraf en kijk hoe de diffs zitten ten opzichte van elkaar. Dan kun je dat in elk geval uitsluiten, want je zult de eerste niet zijn die dit verkeerd heeft zitten. Hoe dat dan gekomen is, mag je zelf gaan bedenken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Trek gewoon die diffcovers (shocktowers) eraf en kijk hoe de diffs zitten ten opzichte van elkaar. Dan kun je dat in elk geval uitsluiten, want je zult de eerste niet zijn die dit verkeerd heeft zitten. Hoe dat dan gekomen is, mag je zelf gaan bedenken :9
dus gewoon deze 2 hier onder op de foto los maken? de 2 onderste schroeven?
http://imgur.com/gallery/TgU0Iq0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Inderdaad!

Vanaf de achterkant naar je auto kijkende moet het achterste kroonwiel aan de rechter kant zitten en het voorste links.

Wist niet eens dat dat kon bij Arrma. Bij mijn auto zijn de diameters van de lagers verschillend zodat het niet verkeerd kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Franko P. schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Inderdaad!

Vanaf de achterkant naar je auto kijkende moet het achterste kroonwiel aan de rechter kant zitten en het voorste links.

Wist niet eens dat dat kon bij Arrma. Bij mijn auto zijn de diameters van de lagers verschillend zodat het niet verkeerd kan zitten.
is het goed dat ik er een foto van trek en laat zien? ik ken er echt niet veel van, ik heb gewoon een youtube video gevolgd voor die arms te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

cartoontje1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:42:
[...]

is het goed dat ik er een foto van trek en laat zien? ik ken er echt niet veel van, ik heb gewoon een youtube video gevolgd voor die arms te veranderen.
Graag. Maar wat ik vreemd vind, je hebt nog niet eerder je differentieel gezien of open gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Franko P. schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:44:
[...]

Graag. Maar wat ik vreemd vind, je hebt nog niet eerder je differentieel gezien of open gehad?
het enigste dat ik er aan gedaan heb ik een andere servo geinstalleerd en rpm arms.
maar de servo heb ik gisteren maar gedaan en had ik dit probleem al

[ Voor 10% gewijzigd door cartoontje1 op 07-01-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Dan geloof ik niet dat er iets mis is met je diffs. Die gaan niet uit zichzelf andersom zitten.
Draait de motor onbelast wel? Heb je niet per ongeluk een stekker losgestrokken uit de recieverbox?

Oh en om zeker te zijn, motor eruit halen, en dan met de hand de auto duwen, dan moet alles soepeltjes draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door Franko P. op 07-01-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Franko P. schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:56:
Dan geloof ik niet dat er iets mis is met je diffs. Die gaan niet uit zichzelf andersom zitten.
Draait de motor onbelast wel? Heb je niet per ongeluk een stekker losgestrokken uit de recieverbox?

Oh en om zeker te zijn, motor eruit halen, en dan met de hand de auto duwen, dan moet alles soepeltjes draaien.
Er is niets los van stekkers , maar zonder centrale aandrijfas rijd de auto wel , en blijkbar heet het een clutchbslipper die draait ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Maar als ik zonder centrale aandrijfas handmatig rijd, maakt het wel een ratelend geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

cartoontje1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Er is niets los van stekkers , maar zonder centrale aandrijfas rijd de auto wel , en blijkbar heet het een clutchbslipper die draait ook.
En zonder motor en met centrale aandrijfas? Is de auto dan vooruit/achteruit te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Nee de kapjes waar de diffs onder zitten moet je eraf halen. Ja daarvoor moeten de shocks zelf ook los maar je moet wel meer doen dan dat....

Ga er anders even mee langs je local hobby shop (na de lockdown), die hebben het denk ik zo gefixt. Zo via tweakers schiet het niet op...

/edit;
Dit was een reactie op de foto die je postte

[ Voor 9% gewijzigd door Icephase op 07-01-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:10:
Nee de kapjes waar de diffs onder zitten moet je eraf halen. Ja daarvoor moeten de shocks zelf ook los maar je moet wel meer doen dan dat....

Ga er anders even mee langs je local hobby shop (na de lockdown), die hebben het denk ik zo gefixt. Zo via tweakers schiet het niet op...

/edit;
Dit was een reactie op de foto die je postte
ik denk dat ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Franko P. schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:10:
[...]

En zonder motor en met centrale aandrijfas? Is de auto dan vooruit/achteruit te duwen?
de motor heb ik er nog niet uitgehaald dus geen idee.
maar als je de motor er uit haalt dan is die clutch slipper er ook uit dus kan je de centrale aandrijfas niet correct monteren.

[ Voor 19% gewijzigd door cartoontje1 op 07-01-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

cartoontje1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:34:
[...]

de motor heb ik er nog niet uitgehaald dus geen idee.
maar als je de motor er uit haalt dan is die clutch slipper er ook uit dus kan je de centrale aandrijfas niet correct monteren.
Is dat zo? Het lijkt me toch dat de motor middels een pinion gear de spur gear (waar een slipperclutch op zit en die dus vastzit aan de centrale aandrijfas) aandrijft. Tenminste, zo zit het bij 99% van de RC auto's, kan me niet voorstellen dat de Kraton 4s anders is in dat opzicht.

Even heel eerlijk gezegd: volgens mij roep je maar wat. Prima dat je er geen verstand van hebt, maar geef dan wel volledige info en wees eerlijk over wat je geprobeerd hebt en daarbij tegenkomt. Ik heb je nu al een aantal keer gezegd dat je de diffs moet nakijken, maar je blijft dat maar halsstarrig negeren. En nu weer dat je de motor er niet uit hebt gehad, terwijl je al een paar keer gevraagd is of hij zonder motor wel goed draait. Doe ajb iets met onze tips, we (althans, ik) willen graag helpen want sleutelen is minstens zo leuk als rijden maar dit heeft geen zin zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Met alleen een andere uitlaat nog een paar mph gevonden.

Volgende stap zal het vervangen van de 14 tands clutchbell zjn naar een 16 tands, dan moet de 100km/u aantikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Is nitro inmiddels eigenlijk niet gewoon ingehaald door electro? Vroeger weet ik nog dat als je écht snelheid wilde, je met een "benzineauto" moest gaan rijden maar tegenwoordig is electro toch sneller (laten we eerlijk zijn, 100 kmh is voor een beetje 1/8 6s auto redelijk goed te doen), makkelijker in gebruik, onderhoudsarmer en goedkoper? Is het dan alleen nog nostalgie dat mensen aan nitro gebonden houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Is dat zo? Het lijkt me toch dat de motor middels een pinion gear de spur gear (waar een slipperclutch op zit en die dus vastzit aan de centrale aandrijfas) aandrijft. Tenminste, zo zit het bij 99% van de RC auto's, kan me niet voorstellen dat de Kraton 4s anders is in dat opzicht.

Even heel eerlijk gezegd: volgens mij roep je maar wat. Prima dat je er geen verstand van hebt, maar geef dan wel volledige info en wees eerlijk over wat je geprobeerd hebt en daarbij tegenkomt. Ik heb je nu al een aantal keer gezegd dat je de diffs moet nakijken, maar je blijft dat maar halsstarrig negeren. En nu weer dat je de motor er niet uit hebt gehad, terwijl je al een paar keer gevraagd is of hij zonder motor wel goed draait. Doe ajb iets met onze tips, we (althans, ik) willen graag helpen want sleutelen is minstens zo leuk als rijden maar dit heeft geen zin zo...
Ik zit hier met een pas geboren baby naast mij ik heb niet direct te tijd voor die motor er uit halen . En ja ik ken er bijna niets van .jullie zeggen dif , ik zoek op google wat dat is en daar ben ik niet aan geweest. En ja ik heb enkel rpm arms geinstaleerd en een andere servo verder niets (met behulp van yt videos). Geloof wat je wil. Toch bedankt voor uw tijd . Ik zal wel na de lockdown naar een hobby winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Inderdaad is met brushless makkelijk een snelle auto te maken, heb zelf al gemiddeld 100km/u met een 1:18 HPI Micro RS4 gereden. Ga je serieus met nitromotoren aan de gang met een klein lichtgewicht 1:10 auto is een kleine 200km/u ook haalbaar.
Maar dit is wat die gozer wilde, een motor met onroad prestaties om wat speedruns met zijn buggy te doen. Persoonlijk vind ik het altijd een raar idee om met een offroad speedruns te doen maar dat komt omdat dergelijke gasten niet beter weten. Als ik met mijn 1:8 onroad over het circuit rijdt rij ik iedere ronde even boven de 100km/u

Maar nitro mag in de ogen van veel mensen vergane glorie zijn, er gaat niets boven het geluid, de geur en de technologie van nitro auto's. Daarnaast op de wedstrijden rijden we met pitstops 30min tot een uur finales daar waar een accu van een brushless na 10 minute leeg is en geen pitstop van een paar sec mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
cartoontje1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Ik zit hier met een pas geboren baby naast mij ik heb niet direct te tijd voor die motor er uit halen . En ja ik ken er bijna niets van .jullie zeggen dif , ik zoek op google wat dat is en daar ben ik niet aan geweest. En ja ik heb enkel rpm arms geinstaleerd en een andere servo verder niets (met behulp van yt videos). Geloof wat je wil. Toch bedankt voor uw tijd . Ik zal wel na de lockdown naar een hobby winkel gaan.
Misschien is dat wel handig.
Je kan niet ineens een probleem krijgen met een onderdeel waar je niet aan hebt gezeten tenzij dat onderdeel al stuk was.
Het is geen rocket science en eigenlijk is de aandrijving best simpel.
Ik ben wel benieuwd waar het nou aan lag.
Heb je eventueel zo'n filmpje die je als voorbeeld gebruikt hebt?

Trouwens moet het niet zo zijn dat als je beide voor wielen tegelijk draait dat de achterwielen mee moeten gaan (met achter en voorwielen idem)?

Edit:
En sterkte met je kleine. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

[...]

Dat snap ik best, maar vraag het dan niet. Vraag het dan op een moment dat je wél tijd hebt om 'op onderzoek uit te gaan'...

Veel plezier van en met de baby! Klein geluk! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cartoontje1
madmaus schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Misschien is dat wel handig.
Je kan niet ineens een probleem krijgen met een onderdeel waar je niet aan hebt gezeten tenzij dat onderdeel al stuk was.
Het is geen rocket science en eigenlijk is de aandrijving best simpel.
Ik ben wel benieuwd waar het nou aan lag.
Heb je eventueel zo'n filmpje die je als voorbeeld gebruikt hebt?

Trouwens moet het niet zo zijn dat als je beide voor wielen tegelijk draait dat de achterwielen mee moeten gaan (met achter en voorwielen idem)?

Edit:
En sterkte met je kleine. Geniet ervan!
ik heb deze 2 videos gevolgd voor de rpm arms

YouTube: Kraton 4s installing rpm arms
YouTube: Kraton 4s rpm arms

En deze voor de servo

YouTube: Arrma 3S / 4S Servo Replacement How To Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Icephase schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Dat snap ik best, maar vraag het dan niet. Vraag het dan op een moment dat je wél tijd hebt om 'op onderzoek uit te gaan'...

Veel plezier van en met de baby! Klein geluk! ;)
Dank u wel.
Ik had het ook gisteren gevraagd gisteren had ik heel de dag tijd omdat mijn vriendin thuis was en vandaag niet.

Maar ik zal wel nog wat opzoeken en we zien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

[...]

En toch ben je er dichtbij met uitvinden wat het probleem nu is. De motor kan je met een paar boutjes loshalen, stekkers hoeven er niet eens vanaf alleen zorgen dat de motor los is van de slipperclutch.

Als deze los is moet je de auto gewoon vooruit en achteruit kunnen duwen met de wielen op de grond. Als dit niet wil dan zit er dus een probleem in waarschijnlijk je slipperclutch of voor differentieel.
Dan weet je al heel wat meer.

Het is sowieso niet onverstandig om de techniek te leren begrijpen. Je gaat op een gegeven moment toch eens wat moeten vervangen of stuk rijden en dan is het veel leuker en sowieso een stuk goedkoper om dit zelf op te lossen dan telkens naar een winkel te moeten rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nieuwe wagens moeten natuurlijk uit elkaar gehaald worden, dus ik heb net de Big Rock even een "afleverbeurtje" gegeven om wat standaard issues te controleren.
  • De klemschroefjes van de wielhexen hadden geen locktite, nu wel
  • Motormount gecontroleerd, op de motorschroeven ook locktite toegevoegd, en een ringetje ertussen zodat de schroeven wat meer grip hebben op de mount.
  • Punch-setting van de ESC van 3 naar 4 gezet, die was wel erg conservatief
  • Slipperclutch strakker gezet
Als laatste de diffs fatsoenlijk ingevet. De olie erin was prima, maar de buiten-tandwielen voelden niet heel soepel aan. Er zat een mooie klodder vet, maar meer naast dan op de tandwielen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jsItO_gOCNb4M93NWlslfXCV0c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aECo6gjI4DMK8b9BTQg0hopR.jpg?f=user_large

Nadat ik dat vet wat beter verspreid had liep het allemaal meer wat soepeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Zijn er ergens (goedkoper) rollende (replica) chassis te koop? Ik vind de bodies bouwen erg leuk en kits met bodies en decals zijn best goedkoop (rond de 50 euro max), dus ik zou graag wat shelfqueens bouwen. Ik hoef dus geen chassis met motor van 100+ euro, een simpel rollen chassis in 1/10 en 1/12 zou perfect zijn.

Echte modelbouwkits, zonder motor, zie ik dan weer niet zitten. Ben bang dat ik dat niet mooi genoeg krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De modellen van Tamiya zijn altijd erg realistich, ze betalen ook grof geld aan licenties om de bodies van echte auto's te mogen kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

Kunnen jullie mij helpen met het volgende; mijn zoon wordt straks 8 en wil graag een RC auto voor zijn verjaardag. Dat is op zich prima, maar ik wil wel een beetje kwaliteit geven binnen het budget. Kunnen jullie me een beetje de goede kant op sturen binnen een budget van ca. 150 euro? Ik snap dat je voor dat geld niet het neusje van de zalm krijgt, maar als hij wat ouder is en zelf geld verdient (en hij vindt het nog steeds leuk) dan kan hij zelf kiezen hoeveel geld eraan wordt uitgegeven. tnx!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Sharky Ready to run of zelfbouw? Een zelfbouw kit in de aanbieding vind je soms wel voor net onder de 100 euro (heb een Tamiya Scirocco TT-01 gekocht voor 80 euro.) Daar komt dan nog verf, een batterij, een stuurservo en een zender bij. Die laatste 2 had ik van Ali, alles bij elkaar was ik ongeveer 150 euro kwijt. Met het voordeel dat het bouwen leuk is (kan samen met een kind van 8), je inzicht geeft over hoe het werkt en je in staat stelt zelf te repareren / upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Erapaz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:26:
@Sharky Ready to run of zelfbouw? Een zelfbouw kit in de aanbieding vind je soms wel voor net onder de 100 euro (heb een Tamiya Scirocco TT-01 gekocht voor 80 euro.) Daar komt dan nog verf, een batterij, een stuurservo en een zender bij. Die laatste 2 had ik van Ali, alles bij elkaar was ik ongeveer 150 euro kwijt. Met het voordeel dat het bouwen leuk is (kan samen met een kind van 8), je inzicht geeft over hoe het werkt en je in staat stelt zelf te repareren / upgraden.
Ready to run is het plan. Samen bouwen is inderdaad leuk en heb ik wel wat ervaring mee, maar voor nu is het idee dat het kant-en-klaar is. Ik kwam oa dit tegen, misschien kan iemand me zeggen of dit op het eerste gezicht waar voor m'n geld is of niet.

https://www.monstercars.nl/product_info.php?products_id=1387

https://www.monstercars.nl/product_info.php?products_id=8443

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Shaggy Himoto staat volgens mij niet heel goed bekend, de WLToys 144001 hoor ik in die prijsklasse beter dingen over. Met verzending vanuit Spanje of Tsjechië voor minder dan €100 binnen een paar dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Waarom niet een Tamiya Fighter buggy?
Dat ding is oerdegelijk en op iedere hoek van de straat onderdelen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Sharky schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:59:
Kunnen jullie mij helpen met het volgende; mijn zoon wordt straks 8 en wil graag een RC auto voor zijn verjaardag. Dat is op zich prima, maar ik wil wel een beetje kwaliteit geven binnen het budget. Kunnen jullie me een beetje de goede kant op sturen binnen een budget van ca. 150 euro? Ik snap dat je voor dat geld niet het neusje van de zalm krijgt, maar als hij wat ouder is en zelf geld verdient (en hij vindt het nog steeds leuk) dan kan hij zelf kiezen hoeveel geld eraan wordt uitgegeven. tnx!
Probeer eens voor je zelf te bepalen wat voor auto je wilt. Formaat, type?
Ik kwam voor mijn zesjarige (bijna zeven :)) uit op een 1/10 truggy/monster truck.
Een auto die 50 km/h gaat vind ik echt te snel voor die leeftijd. Tussen de 15 km/h en 30 km/h is echt mooi.

Ik heb gekozen voor een Hosim 9125 (bekend onder meerdere merk namen maar altijd 9125).
Deze heeft 2 standen hard en zacht.
Effectief is dat rond de 15km/h en 30km/h.
Voor nu blijft hij op 15 km/h staan dat is eigenlijk best een leuke snelheid (doet de accu het ook wat langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Erapaz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:02:
Zijn er ergens (goedkoper) rollende (replica) chassis te koop? Ik vind de bodies bouwen erg leuk en kits met bodies en decals zijn best goedkoop (rond de 50 euro max), dus ik zou graag wat shelfqueens bouwen. Ik hoef dus geen chassis met motor van 100+ euro, een simpel rollen chassis in 1/10 en 1/12 zou perfect zijn.

Echte modelbouwkits, zonder motor, zie ik dan weer niet zitten. Ben bang dat ik dat niet mooi genoeg krijg.
https://www.conrad.nl/p/r...raatmodel-4wd-arr-1406735

Zo iets? In China is ook ongetwijfeld een hoop te koop, moet je even bij de bekende winkels zoeken. Dat zullen dan waarschijnlijk wel bouwpakketten zijn, maar dat is meestal ook niet bepaald ingewikkeld. Ik kan ook wel even kijken, laat maar even weten. (zoeken is vaak een beetje gedoe.)

Maar als ik die prijs bij Conrad zie, denk ik niet dat het echt veel goedkoper word in China.

Er zijn ook best een hoop speelgoed auto's te koop in 1:10, kan je ook naar kijken. Maar dan heb je kans dat je de wielen niet (makkelijk) kan wisselen. Denk dat je dat wel wil als je ze op de plank gaat zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Chakotay schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:10:
@Shaggy Himoto staat volgens mij niet heel goed bekend, de WLToys 144001 hoor ik in die prijsklasse beter dingen over. Met verzending vanuit Spanje of Tsjechië voor minder dan €100 binnen een paar dagen in huis.
Thanks, ik zal kijken of dat iets is.
memphis schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:25:
Waarom niet een Tamiya Fighter buggy?
Dat ding is oerdegelijk en op iedere hoek van de straat onderdelen te vinden.
Tamiya ken ik wel als merk, zal er ook naar kijken.
madmaus schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Probeer eens voor je zelf te bepalen wat voor auto je wilt. Formaat, type?
Ik kwam voor mijn zesjarige (bijna zeven :)) uit op een 1/10 truggy/monster truck.
Een auto die 50 km/h gaat vind ik echt te snel voor die leeftijd. Tussen de 15 km/h en 30 km/h is echt mooi.

Ik heb gekozen voor een Hosim 9125 (bekend onder meerdere merk namen maar altijd 9125).
Deze heeft 2 standen hard en zacht.
Effectief is dat rond de 15km/h en 30km/h.
Voor nu blijft hij op 15 km/h staan dat is eigenlijk best een leuke snelheid (doet de accu het ook wat langer).
1/10 had ik ook in m'n hoofd, maar hoeft niet perse. Ik naar je suggestie kijken :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo te zien komt er binnenkort ook een 1/10 versie van die WLToys, voor een mogelijk vergelijkbare prijs:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
WEBGAMING schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:08:
[...]

https://www.conrad.nl/p/r...raatmodel-4wd-arr-1406735

Zo iets? In China is ook ongetwijfeld een hoop te koop, moet je even bij de bekende winkels zoeken. Dat zullen dan waarschijnlijk wel bouwpakketten zijn, maar dat is meestal ook niet bepaald ingewikkeld. Ik kan ook wel even kijken, laat maar even weten. (zoeken is vaak een beetje gedoe.)

Maar als ik die prijs bij Conrad zie, denk ik niet dat het echt veel goedkoper word in China.

Er zijn ook best een hoop speelgoed auto's te koop in 1:10, kan je ook naar kijken. Maar dan heb je kans dat je de wielen niet (makkelijk) kan wisselen. Denk dat je dat wel wil als je ze op de plank gaat zetten. ;)
Ja, die van Conrad is perfect! Ik heb ze op aliexpress bijvoorbeeld niet goedkoper gezien. Het leek soms zelfs voordeliger om een Tamiya kit met body in de aanbieding te kopen. Zelfs tweedehands zijn de auto's nog duur.
Maar deze van Conrad ben ik heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Vandaag via-via een Carson Stormracer (Tamiya) in handen gekregen voor niks. Altijd zo'n brandstof buggy willen hebben, maar nooit aan begonnen.

Dat ding heeft een jaar of 8 stil gelegen ergens in een schuur en het lijkt me leuk om hem aan de praat te krijgen, echter heb ik nog nooit aan zo'n RC wagen gewerkt.
Ik ben wel benieuwd naar tips wat er voor nodig zal zijn om hem weer rijdend te krijgen. Het eerste waar ik aan denk zal wel het schoonmaken van de brandstof tank en leidingen zijn. Maar wat nog meer?

Enige kennis die ik heb van auto's is door Wheeler Dealers te kijken :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Keer wat wd40 door de hele motor pompen, gewoon wat in de carburateur spuiten, en een paar keer aan de trekstarter trekken. Nitro word plakkerige zooi als dat in de motor blijft zitten.

Inderdaad tank en leidingen schoon maken, zou ook goed kijken of je er niets aan ziet. (scheurtjes, andere beschadigingen)

Zonder de boel helemaal uit elkaar te halen om alles na te kijken, kan je hem dan gewoon proberen te starten.

Je weet dat je nitro brandstof moet hebben? (weet niet of je er iets bij gekregen hebt, maar als dat net zo oud is kan je dat ook weggooien.)
Toemen verstuurt gewoon nitro. :X tenminste, de laatste keer dat ik er bestelde wel.
En je weet hoe het werkt met de gloeiplug?

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 15-01-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

WEBGAMING schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:09:
Keer wat wd40 door de hele motor pompen, gewoon wat in de carburateur spuiten, en de motor een paar keer rond gooien. Nitro word plakkerige zooi als dat in de motor blijft zitten.

Inderdaad tank en leidingen schoon maken, zou ook goed kijken of je er niets aan ziet.

Zonder de boel helemaal uit elkaar te halen om alles na te kijken, kan je hem dan gewoon proberen te starten.

Je weet dat je nitro brandstof moet hebben? (weet niet of je er iets bij gekregen hebt, maar als dat net zo oud is kan je dat ook weggooien.)
Toemen verstuurt gewoon nitro. :X tenminste, de laatste keer dat ik er bestelde wel.
En je weet hoe het werkt met de gloeiplug?
Ik ben een absolute noob, dus ik wist niet dat ik nitro als brandstof moet hebben. Ik zie het ook als een leer project en het lijkt me ontzettend leuk om eens op een baan een paar rondjes te rijden.

Ik heb de auto, een zender en een soort "bougiesleutel" (gloeiplug?) er bij gekregen en verder niets. Dus nee, ik weet zeker niet hoe het werkt met een gloeiplug :p

Inmiddels wel de handleidingen online gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dan zal ik even een soort van handleiding proberen te geven.

Je hebt als eerste natuurlijk de nitro nodig, ik zou gewoon 16% gebruiken, Ik heb goede ervaringen met burning fuel, merlin vond ik hem wat minder mooi op lopen, maar werkt ook gewoon.
https://www.toemen.nl/brandstof-nitro-c-436_246.html

Dan heb je de gloeiplug, die zou ik ook gewoon even vervangen, kost weinig, en dan weet je dat dat goed is, ze gaan namelijk nogal eens kapot: https://www.toemen.nl/rossi-gloeiplug-medium-p-125.html
Het dingetje wat jij hebt is denk ik om de gloeiplug te laten gloeien. Werkt die met een batterij? Of op accu? Als hij op accu werkt zal dat ook wel op zijn ondertussen.
Ik vind ze met normale batterijen altijd wel handig:
https://www.toemen.nl/glo...r-batterijen-p-25910.html

Misschien ook zo'n sleuteltje bij bestellen, als je die nog niet hebt. Anders word het lastig om de gloeiplug te vervangen. (zit in het gat in de bovenkant van de motor)
https://www.toemen.nl/way-cross-wrench-big-p-1256.html Daar kan je ook je wielen mee wisselen.

En dan komt het leuke gedeelte...

Zorgen dat de wielen van de grond zijn, zet hem op een doos oid.
Brandstof in het tankje doen, (deze zijn trouwens ook handig: https://www.toemen.nl/fas...bottle-350ml-p-36332.html)
Er zit zo te zien een knopje op de tank, die een aantal keer indrukken, zodat je de brandstof de motor in ziet gaan, (zo niet de uitlaat dicht houden en aan de trekstarter trekken) gloei plug driver op de gloeiplug zetten, en een paar keer aan de trekstarter trekken. Als de afstelling goed is, en er is niets mis mee, zou hij gewoon moeten starten.
Als hij gestart is kan je de driver er af halen, kan zijn dat hij dan uit valt, dan gewoon iets langer laten zitten, maar als hij uit blijft vallen is er iets niet goed aan de afstelling.

Heb nu alles even op Toemen opgezocht, zoals ik al zei, die stuurden de laatste keer gewoon brandstof op, dus dat kan je daar dan bestellen, dat doen andere winkels volgens mij niet.
Je kan dat spul natuurlijk ook bij andere winkels, of in China krijgen.

Ik vergeet het trouwens helemaal over de zender te hebben, ook heel belangrijk. Als eerste moet je even kijken dat de zender werkt, en de servo's bewegen. (plastic blokjes, met armen voor het sturen, en voor gas geven) zorg vooral dat de gas servo werkt, en de gashendel op de carburateur dicht zit.
https://www.rccaraction.c...ds/2012/05/Picture-61.png Zorg dat het rubberen dingetje helemaal ingeklapt zit, anders geeft hij gas. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 15-01-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De Stormracer is geen Tamiya, dat als eerste.

Als de motor 8 jaar in een schuur gestaan heeft zou ik even de achterdeksel eraf halen en in de motor kijken hoe het daar eruit ziet, roest is niet prettig.
Ook als de carburateur vast zit kan je beter alle naalden eerst opmeten hoe ze staan en dan geheel alles uit elkaar halen en schoonmaken met wat wasbenzine oid.

Gloeiden van de gloeiplug is noodzakelijk bij de start, daat heb je een opsteekklem met een accu voor bij, maar ik vreed dat die na 8 jaar ook op is. Voor een 20 euro heb je een startersset met een vulfles, gloei-accu, plugsleutel en soms nog wat andere dingetjes.

Brandstof zal alles wat 10 tot 20% nitro bevat speciaal voor een auto wel gaan werken. Makkelijk verkrijgbaar is bv Merlin Expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ben ik het natuurlijk eigenlijk wel mee eens, maar niet om vervelend te zijn, ik denk dat dat een beetje zijn kennis te boven gaat. (en misschien heb jij nog aanvullingen op het verhaal hier boven?)

[ Voor 84% gewijzigd door WEBGAMING op 15-01-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

WEBGAMING schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:56:
Dan zal ik even een soort van handleiding proberen te geven.

Je hebt als eerste natuurlijk de nitro nodig, ik zou gewoon 16% gebruiken, Ik heb goede ervaringen met burning fuel, merlin vond ik hem wat minder mooi op lopen, maar werkt ook gewoon.
https://www.toemen.nl/brandstof-nitro-c-436_246.html

Dan heb je de gloeiplug, die zou ik ook gewoon even vervangen, kost weinig, en dan weet je dat dat goed is, ze gaan namelijk nogal eens kapot: https://www.toemen.nl/rossi-gloeiplug-medium-p-125.html
Het dingetje wat jij hebt is denk ik om de gloeiplug te laten gloeien. Werkt die met een batterij? Of op accu? Als hij op accu werkt zal dat ook wel op zijn ondertussen.
Ik vind ze met normale batterijen altijd wel handig:
https://www.toemen.nl/glo...r-batterijen-p-25910.html

Misschien ook zo'n sleuteltje bij bestellen, als je die nog niet hebt. Anders word het lastig om de gloeiplug te vervangen. (zit in het gat in de bovenkant van de motor)
https://www.toemen.nl/way-cross-wrench-big-p-1256.html Daar kan je ook je wielen mee wisselen.

En dan komt het leuke gedeelte...

Zorgen dat de wielen van de grond zijn, zet hem op een doos oid.
Brandstof in het tankje doen, (deze zijn trouwens ook handig: https://www.toemen.nl/fas...bottle-350ml-p-36332.html)
Er zit zo te zien een knopje op de tank, die een aantal keer indrukken, zodat je de brandstof de motor in ziet gaan, (zo niet de uitlaat dicht houden en aan de trekstarter trekken) gloei plug driver op de gloeiplug zetten, en een paar keer aan de trekstarter trekken. Als de afstelling goed is, en er is niets mis mee, zou hij gewoon moeten starten.
Als hij gestart is kan je de driver er af halen, kan zijn dat hij dan uit valt, dan gewoon iets langer laten zitten, maar als hij uit blijft vallen is er iets niet goed aan de afstelling.

Heb nu alles even op Toemen opgezocht, zoals ik al zei, die stuurden de laatste keer gewoon brandstof op, dus dat kan je daar dan bestellen, dat doen andere winkels volgens mij niet.
Je kan dat spul natuurlijk ook bij andere winkels, of in China krijgen.

Ik vergeet het trouwens helemaal over de zender te hebben, ook heel belangrijk. Als eerste moet je even kijken dat de zender werkt, en de servo's bewegen. (plastic blokjes, met armen voor het sturen, en voor gas geven) zorg vooral dat de gas servo werkt, en de gashendel op de carburateur dicht zit.
https://www.rccaraction.c...ds/2012/05/Picture-61.png Zorg dat het rubberen dingetje helemaal ingeklapt zit, anders geeft hij gas. ;)
Dank je _/-\o_

Van het weekend maar een bestelling plaatsen. Een paar tientjes investering is wel verantwoord in wat een leuke hobby kan worden!
memphis schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:01:
De Stormracer is geen Tamiya, dat als eerste.
Klopt. Ik had het ergens gelezen tijdens het afstruinen van het internet, blijkbaar klopt dat niet. Het is (zover ik kan zien) deze. Tenminste, die komt het dichtste bij.

Ik zie wel dat je linkje gloeipluggen voor 3,5-6cc zijn. Volgens mijn link is het een 2,5cc motor. Gaat dat passen?
Als de motor 8 jaar in een schuur gestaan heeft zou ik even de achterdeksel eraf halen en in de motor kijken hoe het daar eruit ziet, roest is niet prettig.
Ook als de carburateur vast zit kan je beter alle naalden eerst opmeten hoe ze staan en dan geheel alles uit elkaar halen en schoonmaken met wat wasbenzine oid.
Als hij niet wil starten of niet stationair loopt zal ik dat zeker doen. Lijkt me een leuke klusje.
Gloeiden van de gloeiplug is noodzakelijk bij de start, daat heb je een opsteekklem met een accu voor bij, maar ik vreed dat die na 8 jaar ook op is. Voor een 20 euro heb je een startersset met een vulfles, gloei-accu, plugsleutel en soms nog wat andere dingetjes.

Brandstof zal alles wat 10 tot 20% nitro bevat speciaal voor een auto wel gaan werken. Makkelijk verkrijgbaar is bv Merlin Expert.
De post van @WEBGAMING had inderdaad al wat spullen aangeraden. Ga even een winkelmandje vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik weet wel waar de Tamiya verwarring vandaan komt. Carson is een merk dat gevoerd wordt door de Duitse Tamiya distributeur genaamd Dicky Tamiya

Controle op roest moet je voor de start doen, anders gaat de roest als schuurpapier door de motor heen en ben je verder van huis.

Als het al 8 jaar oud is vraag ik mij af of het de moderne CV10 chassis is of de oudere. De oudere is identiek aan de Smartech Winner:
YouTube: Smartech.

Gloeipluggen komen in diverse uitvoeringen. Jij moet een standaard plug hebben met een nummer 3 of 4 notering. Motorformaat doet er niet toe. Er zijn een aantal veel voorkomende soorten:
- Standaard short plug (veelal voor OSMAX motoren en kleinere motoren)
- Standaard gewone lengte (meest gebruikt), deze zal je nodig hebben
- turbopluggen (veel gebruikt in competitiemotoren)

De nummer geeft een warmtegraad aan waarmee je het ontstekingstiming naar de omgevingstemperaturen kan finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

memphis schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:12:
Ik weet wel waar de Tamiya verwarring vandaan komt. Carson is een merk dat gevoerd wordt door de Duitse Tamiya distributeur genaamd Dicky Tamiya
Ah, dan ben ik toch niet helemaal gek :p
Controle op roest moet je voor de start doen, anders gaat de roest als schuurpapier door de motor heen en ben je verder van huis.

Als het al 8 jaar oud is vraag ik mij af of het de moderne CV10 chassis is of de oudere. De oudere is identiek aan de Smartech Winner:
YouTube: Smartech.
Ik heb maar even een paar fotos genomen aangezien die meer zeggen dan 1000 woorden (kan ook 6 jaar oud zijn, geen idee. Kreeg hem in mijn handen gedrukt met het motto "veel plezier er mee").

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLTbraiIjB81d8jNnO2scQ2Nn2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3VQ8M9lZkk7YPMZnHFzWANL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIRzgF3k4r2RjjT8kPGsgm3dF0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqxcRjEdwNATnik07C6nzKXg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyuMZd5FOBFTDRsHdYxs1Rbyuwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75xIEaeeYseZJTYWeEIaVaz7.jpg?f=fotoalbum_large
Er moet nog een hoop gepoetst worden O-)
Gloeipluggen komen in diverse uitvoeringen. Jij moet een standaard plug hebben met een nummer 3 of 4 notering. Motorformaat doet er niet toe. Er zijn een aantal veel voorkomende soorten:
- Standaard short plug (veelal voor OSMAX motoren en kleinere motoren)
- Standaard gewone lengte (meest gebruikt), deze zal je nodig hebben
- turbopluggen (veel gebruikt in competitiemotoren)

De nummer geeft een warmtegraad aan waarmee je het ontstekingstiming naar de omgevingstemperaturen kan finetunen.
Ok, dus de gloeiplug die aangeraden is zou gewoon moeten passen. Dan komt dat wel goed.
De enige "gloeiplug" die ik ken is die bij electronische sigaretten. En daar hebben ze allemaal andere maten/formfactors e.d. Dus vandaar mijn twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dat ziet er inderdaad als een modernere versie van de Stormracer uit, leuk speelgoed.

Zo te zien heb je ook een luchtfilter nodig. Voor de slangetjes zou ik gewoon een metertje nieuwe slang meebestellen, kost geen drol.

Ik zag dat een tankfles en een plugsleutel was aangeraden, misschien een heel pakket beter?
https://www.toemen.nl/fas...eel-compleet-p-36923.html
Die gloei-accu zal je denk ik ook nieuw moeten hebben wat in die kit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Standeman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Ah, dan ben ik toch niet helemaal gek :p

[...]

Ik heb maar even een paar fotos genomen aangezien die meer zeggen dan 1000 woorden (kan ook 6 jaar oud zijn, geen idee. Kreeg hem in mijn handen gedrukt met het motto "veel plezier er mee").

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er moet nog een hoop gepoetst worden O-)

[...]

Ok, dus de gloeiplug die aangeraden is zou gewoon moeten passen. Dan komt dat wel goed.
De enige "gloeiplug" die ik ken is die bij electronische sigaretten. En daar hebben ze allemaal andere maten/formfactors e.d. Dus vandaar mijn twijfel.
Mooi ding hoor! Leuk eerste klusje is dan het schoonmaken. :P Weet je meteen waar je alles kan vinden en hoe het in elkaar zit.
Dat zeggen ze overigens tegen mij nou nooit, hier heb je een rc auto, veel plezier ermee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan hem ook ombouwen naar elektro, heb ik met mijn Kyosho Inferno ook gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC-scnvYPnhW37MjdcM4tjDbY_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i1cmzcQKM1tUTkOfr5j9dGVW.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Christiano007

Ich bin der champion

Als totale noob zag ik opeens wat filmpjes online van wat RC monstertrucks. Het kanaal wat ik zag had gigantische Monstertrucks die echt wel wat zullen kosten. En stunten met dat ding, prachtig om te zien, maar voor mij onbetaalbaar :)

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe lang je met een gemiddelde monstertruck 4x4 kunt rijden op 1 accu? Normaal gesproken zou je zeggen, koop een paar accu's en je kunt een paar uur bezig zijn. Maar zag bijv. een 3S batterij kost al een euro of 50 en dat was nog niet eens een hele dure :s . Dan gaat het wel in de papieren lopen natuurlijk als je een uurtje of 2 wilt rijden.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
RcSparks denk ik?

Is natuurlijk weinig van te zeggen op deze manier. Is het ook een gigantisch ding, of maar een heel kleintje? Wat voor motor zit er in? Er zijn zo veel verschillende setups. En natuurlijk is het ook afhankelijk van de capaciteit (mah) van de accu.
Maar over het algemeen zal het in een kwartiertje, 20 minuten echt wel over zijn. (als je geen hele grote, zware accu's gebruikt.)

Als je een paar uur wil rijden mag je meestal inderdaad wel een paar honderd euro aan accu's meenemen. 2 uur rijden is ook wel lang hoor. En, als je met de auto komt kan je natuurlijk ook een lader kopen die (ook) op 12V werkt. Als je lader snel genoeg is, heb je al genoeg aan 3-4 accu's om constant te kunnen blijven rijden.

[ Voor 29% gewijzigd door WEBGAMING op 16-01-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Iemand nog buiten wezen spelen net?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW2DBttVtoNonkyj8mbvnzao9uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pci2W2vCcdilDV3WLq0EWliY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Een normale monstertruck rijdt al snel op 4S en enkele zelfs op 6S

Ik weet dat 4S buggies 10 tot 15 minuten kunnen rijden in en wedstrijd maar dan wordt r ook nit gek gedaan dus ga er maar van uit dat je blij mag zijn als j de 10 minuten haalt uitgaande van 5000 tot 6000mAh. 1:8 onroad haalt net aan 6 minuten op een 4S/6S accu

Pagina: 1 ... 12 ... 42 Laatste