Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

Christiano007

Ich bin der champion

WEBGAMING schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:37:
RcSparks denk ik?

Is natuurlijk weinig van te zeggen op deze manier. Is het ook een gigantisch ding, of maar een heel kleintje? Wat voor motor zit er in? Er zijn zo veel verschillende setups. En natuurlijk is het ook afhankelijk van de capaciteit (mah) van de accu.
Maar over het algemeen zal het in een kwartiertje, 20 minuten echt wel over zijn. (als je geen hele grote, zware accu's gebruikt.)

Als je een paar uur wil rijden mag je meestal inderdaad wel een paar honderd euro aan accu's meenemen. 2 uur rijden is ook wel lang hoor. En, als je met de auto komt kan je natuurlijk ook een lader kopen die (ook) op 12V werkt. Als je lader snel genoeg is, heb je al genoeg aan 3-4 accu's om constant te kunnen blijven rijden.
Nee was een ander kanaal, ben even de naam kwijt heeft iets van 900d. subs. En hij gooit al die monstertrucks over ramps en weet ik het allemaal. Machtig mooi :P

Als je met een gemiddelde beginners RC auto beetje gaat rijden over asfalt of langzaam over wat bospaden. schaal 1-10 , met een 7,4 5000 Mah accu. , Als je dan een half uurtje vol zou houden dan zou ik het misschien nog wel overwegen. Dan ben je met 2 accu's wel klaar om even te spelen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Vroegah woonde ik op loop/fietsafstand van de duinen. Ik had een fietscar waarmee ik mijn spullen en een autoaccu mee kon nemen dus als we met wat vrienden afspraken gingen we de duinen is en maakten we gebruik van de autoaccu om de rij-accu's op te laden. Zo konden we gezellig en middag rondhangen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 09:14
Ik ga deze hobby terug wat oppikken, zijn er mensen regio lummen / limburg die ook ermee bezig zijn?

heb een omgebouwde slash 4X4 voor offroad bashing en een stock TRX4 voor wat langzamer technisch.

stuur pm bij interesse of ook altijd goed wat locaties regio lummen voor wat offroading zonder mensen te storen.
(woon paar maand nu terug in deze regio, beste locatie die ik weet is in zonhoven op de teut maar daar wandelen tegenwoordig ook veel mensen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Vortexmerc schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:
Ik ga deze hobby terug wat oppikken, zijn er mensen regio lummen / limburg die ook ermee bezig zijn?

heb een omgebouwde slash 4X4 voor offroad bashing en een stock TRX4 voor wat langzamer technisch.

stuur pm bij interesse of ook altijd goed wat locaties regio lummen voor wat offroading zonder mensen te storen.
(woon paar maand nu terug in deze regio, beste locatie die ik weet is in zonhoven op de teut maar daar wandelen tegenwoordig ook veel mensen)
Misschien niet direct wat je zoekt maar heel dicht bij je in de buurt:
https://modelracegenk.be/
https://sites.google.com/site/clubhrt/

En misschien wel:
https://www.stokrooie.be/...ooie/miniatuurauto-s-atr/
http://www.rc-cz.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 17:24

Standeman

Prutser 1e klasse

Even een kleine update over mijn RC.

Spullen (nitro e.d.) zijn besteld, alleen bij Toemen zijn ze niet zo snel :p.

Wel bleek dat de batterijen van de zender als voor de servo's in de auto aan het lekken is geweest. Van de zender viel wel mee en was goed weg te poetsen met wat azijn.
Van de wagen was het iets anders, flink gecorrodeerd. ik heb een nieuwe batterijhouder (4x penlite) besteld en binnengekregen en alles weer verbonden.
De servo's geven echter geen sjoege -O-
Geen idee of het aan de zender ligt of de electra van de wagen. Van het weekend maar even kijken of ik de servo's kan testen door er direct een voltage op te zetten. Van de zender kan ik niet bedenken hoe ik die kan testen.

Stiekem hoop ik dat ik het weekend kan rijden, maar heb er een hard hoofd in.

Even een domme vraag, waarom loopt er een slangetje tussen de uitlaat en de brandstoftank?

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 21-01-2021 14:42 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik zag een lange antenne op d foto dus je hebt een 27 of 40mhz zender/ontvanger?
Zitten dan de kristallen er nog in? Soms werkt het aandrukken wel weer.

Veder misschien het idee om even spanningen te meten, zeker weten dat je geen stekker hebt omgedraaid?
Ik neem aan dat de zender wel een LED of een metertje kent als indicator dat die aan staat.

Niet om je verder in kosten te jagen maar een GT2 zender heb je al voor 2 tientjes over de grens en binen de grenzen van NL al voor 3 tientjes.
http://www.modelbouwkoopj...zenders/rc-pistoolzenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-06 19:26

Snuffel

Vroem!

Standeman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:38:
...

Even een domme vraag, waarom loopt er een slangetje tussen de uitlaat en de brandstoftank?
Dat is ontluchting als het goed is.
Of... zorgt de overdruk van de uitlaat dat de brandstof de motor wordt ingedrukt?

Een van die twee in ieder geval :D

[ Voor 18% gewijzigd door Snuffel op 21-01-2021 15:24 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Dat laatste, het is een hele primitieve manier om geen brandstofpomp nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

@memphis Het is een Carson Reflex Wheel 27Mhz, zender en de kristallen zitten er goed in en heb ze net even aangedrukt. Net even aan het klooien geweest en ik zie nu de servo's een klein stukje bewegen wanneer ik er spanning op zet. Dus ik vermoed dat die het wel doen en de bedrading goed is.
Dan is het nog de vraag of het de ontvanger of de zender het probleem is. Helaas geen lampjes omdat te kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPPL-Vhqnak4fJkGGmazf6vk_Xd0NnNcRhaQ&usqp=CAU

@Snuffel & @Firestorm Ah, dank. Dat is duidelijk :)

edit:
Heb inmiddels de handleiding van de zender gevonden. Blijkbaar zit er toch een led bij het stuurwiel. Die brand niet, dus ga hem even openschroeven :)

[ Voor 12% gewijzigd door Standeman op 21-01-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Het tikje op de servo's is inderdaad een teken dat ze spanning krijgen. Als je een scoop hebt kan je kijken of de zender iets uitstuurt of anders de zender bij een open microfoon of phono ingang houden, je moet dan volgens mij een bromtoon kunnen horen.

Het slangetje van uitlaat naar tank is je brandstofpomp. Een stukje druk wordt naar de tank gevoerd en als de tank onder een druk staat stroomt de brandstof makkelijker naar de motor.
een truuk bij het starten is dan ook de vinger op de uitlaat houden en dan een paar trekjes aan de starter geven, de volle druk wordt op de tank gezet waarmee de brandstof doorgepompt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 07:27
Vortexmerc schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:
heb een omgebouwde slash 4X4 voor offroad bashing
Heb je foto's?

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 21-01-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
jazeker, wel even binnen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kM5bXBhx4YWabWUsiKspX03QO_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDKMYB3gJyLesMCr9VmCsnF6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Vortexmerc De bekende monster Slash ;) Ik ben/was ook met één bezig maar tot mijn schande eigenlijk reeds een half jaar niet meer aan geraakt :X
D-Three in "Het grote RC cars topic - Deel 2"
Misschien toch maar weer verder doen met het voorjaar in zicht. Maar goed, er zijn ook nog andere uitgaven die ik wil doen :P

Je hebt gewoon nog de Slash bumpers? Wat zijn die cirkeltjes op het dak? Is het dak verstevigd ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 21-01-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
D-Three schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:09:
@Vortexmerc De bekende monster Slash ;) Ik ben/was ook met één bezig maar tot mijn schande eigenlijk reeds een half jaar niet meer aan geraakt :X
D-Three in "Het grote RC cars topic - Deel 2"
Misschien toch maar weer verder doen met het voorjaar in zicht. Maar goed, er zijn ook nog andere uitgaven die ik wil doen :P

Je hebt gewoon nog de Slash bumpers? Wat zijn die cirkeltjes op het dak? Is het dak verstevigd ofzo?
stock bumpers yep maar alles andere is versterkt en vooral een skid plate van voor die eigenlijk alles opvangt als ik ergens tegenkom.
to do is nog eens de assen vervanger naar metale variant want die stock gaan er toch door zelfs met modificaties om vuil eruit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Nice, als je eens tijd en zin hebt, mag je gerust eens tonen wat die verstevigen zijn ;) Metaal heb ik ook overwogen maar uiteindelijk toch niet gedaan want die zijn toch erg duur. Ik heb nu de Rustler 4x4 en Slash 4x4 Ultimate assen (zie mijn post), die zijn iets steviger. Ik wil het typenummer wel eens terug zoeken. Of misschien heb je die al? En ik moet ze eigenlijk zelf nog eens stevig aan de tand voelen.

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 21-01-2021 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
D-Three schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:27:
Nice, als je eens tijd en zin hebt, mag je gerust eens tonen wat die verstevigen zijn ;) Metaal heb ik ook overwogen maar uiteindelijk toch niet gedaan want die zijn toch erg duur. Ik heb nu de Rustler 4x4 en Slash 4x4 Ultimate assen (zie mijn post), die zijn iets steviger. Ik wil het typenummer wel eens terug zoeken. Of misschien heb je die al? En ik moet ze eigenlijk zelf nog eens stevig aan de tand voelen.
is al even geleden :)

sowieso de basis is een slash 4x4 ultimate dus zitten al wat verbeteringen in daarop

versterkte chassie mounts waar de schockdempers aan hangen, versterkte armen, dicht tussen aandrijfstang, grotere shocks voor meer travel en steviger voor de grotere wielen, die stevige front skidplate.
en dan nog paar dingen gelijk een custom motor mount plate met veel grotere bearing in (stock ging die sneller kappot en begon te slippen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTZOD_hDOH5xYXdn3XR1SFtYPEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCbwtLNi2bUbOUDRZqxc4t5f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

memphis schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:08:
Ik zag een lange antenne op d foto dus je hebt een 27 of 40mhz zender/ontvanger?
Zitten dan de kristallen er nog in? Soms werkt het aandrukken wel weer.

Veder misschien het idee om even spanningen te meten, zeker weten dat je geen stekker hebt omgedraaid?
Ik neem aan dat de zender wel een LED of een metertje kent als indicator dat die aan staat.

Niet om je verder in kosten te jagen maar een GT2 zender heb je al voor 2 tientjes over de grens en binen de grenzen van NL al voor 3 tientjes.
http://www.modelbouwkoopj...zenders/rc-pistoolzenders
Vandaag even de zender uit elkaar gehaald en zag dat de bekabeling van de batterijhouder los was gekomen. Nog geprobeerd om de boel te solderen, maar uiteindelijk lieten de soldeereilanden los. Dus dat ding is nu officieel overleden.

Dus op naar een nieuwe. Ik zat te denken aan deze. Vraag me wel af of dit dat de aansluitingen van de servo's goed zijn. Maar moet denk ik wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je kunt natuurlijk de koperbaantjes volgen naar een volgend soldeerpunt ofeen baantje kaal krassen. Maar als je eilandes sloopt met solderen vrees ik dat je kunsten niet zo super zijn....

Die Reflax gaat wel werken, vor de servo's bestaan er nog maar 2 soorten stekkers, de zgn JR en de zgn Futaba. Grootste verschil is het lipje aan de Futaba stekker wat meestal wel past, zo niet zal je het lipje eraf moeten snijden/knippen.

De adervolgorde is bij beide stekkers hetzelfde. De massa (zwart of bruin van kleur) zit dan aan de buitenrand van de ontvanger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
* MaZo meldt zich. :)

Mijn twee zonen (2 en 5) en ik bezitten een drietal RC auto's.

Het begon allemaal met een LaTrax Teton.
Leuk ding, maar erg fragiel. Ik bleef onderdelen aanschaffen en vervangen.

Daarom verder gekeken en we kwamen al gauw uit op Banggood. Daar hebben we inmiddels een Toppac HS 18311 en WL Toys 124019 vandaan.

Afbeeldingslocatie: https://imgaz2.staticbg.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/FD/16/7fd8428d-39e6-4f43-abe6-a7633a2ef6b4.jpg

De HS 18311 is een Chinese kopie van de Teton. Iets langzamer, maar een stuk robuuster.

Afbeeldingslocatie: https://imgaz3.staticbg.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/FE/55/6254fe0a-66cb-4965-9934-c26343c3a38d.jpg

De WL Toys 124019 is met name aangeschaft voor papa. :9 Bloedsnel en kwalitatief top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
MaZo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:05:

Daarom verder gekeken en we kwamen al gauw uit op Banggood. Daar hebben we inmiddels een Toppac HS 18311 en WL Toys 124019 vandaan.

[Afbeelding]

De HS 18311 is een Chinese kopie van de Teton. Iets langzamer, maar een stuk robuuster.

[Afbeelding]

De WL Toys 124019 is met name aangeschaft voor papa. :9 Bloedsnel en kwalitatief top!
Mijn zoon wil steeds met mijn Tamiya's spelen, maar die zijn ook fragiel. Hij tilt de auto op aan de kap, waardoor de verf barst. Ik zit dus ook te kijken naar die WL Toys, of de 14001. Die 124019 bevalt dus? Volgens mij is die wat groter dan de 14001. Er zit ook een lader bij toch? Hoelang rijd je op een lading? Denk je dat er losse ontvangers te krijgen zijn voor de transmitter?

Edit: zo te zien is de receiver/esc los verkrijgbaar, dus dan zou ik de transmitter weer in meerdere auto's kunnen gebruiken: https://www.banggood.com/...warehouse=CN&rmmds=search

Ik wil sowieso nog een buggy, heb nu een 4x4 onroad (TT-01) en een RWD monster truck. Zelfbouw is wel leuker, maar dan zit je aan het dubbele bedrag alles bij elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Erapaz op 23-01-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Mijn zoon wil steeds met mijn Tamiya's spelen, maar die zijn ook fragiel. Hij tilt de auto op aan de kap, waardoor de verf barst. Ik zit dus ook te kijken naar die WL Toys, of de 14001. Die 124019 bevalt dus? Volgens mij is die wat groter dan de 14001. Er zit ook een lader bij toch? Hoelang rijd je op een lading? Denk je dat er losse ontvangers te krijgen zijn voor de transmitter?

Edit: zo te zien is de receiver/esc los verkrijgbaar, dus dan zou ik de transmitter weer in meerdere auto's kunnen gebruiken: https://www.banggood.com/...warehouse=CN&rmmds=search

Ik wil sowieso nog een buggy, heb nu een 4x4 onroad (TT-01) en een RWD monster truck. Zelfbouw is wel leuker, maar dan zit je aan het dubbele bedrag alles bij elkaar.
Ik doe een minuut of 12-15 op een volle lading. Er zit een 2200mAh batterij en lader bij. Je kunt over het algemeen alle onderdelen op Banggood of elders vinden, zowel voor de 124019 alsmede de 144001.

Bij die (dure) Traxxas is bij de eerste de beste botsing een deel van de ophanging gebroken. Dat is met die Chinese auto's echt wel anders.

[ Voor 5% gewijzigd door MaZo op 23-01-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-06 15:01
Erapaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Mijn zoon wil steeds met mijn Tamiya's spelen, maar die zijn ook fragiel. Hij tilt de auto op aan de kap, waardoor de verf barst.
Klinkt eerder als een probleem van niet de juiste lak. Ik kan mijn auto's gewoon oppakken aan de kappen, geen enkel probleem. Kan ze tegen de muur aan beuken, de verf blijft zitten, het komt eerder voor dat er een stuk van de kap afbreekt. En dan nog zit de lak er prima op.

Je gebruikt wel lak bedoeld voor lexaan kappen, en spuit de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
WEBGAMING schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Klinkt eerder als een probleem van niet de juiste lak. Ik kan mijn auto's gewoon oppakken aan de kappen, geen enkel probleem. Kan ze tegen de muur aan beuken, de verf blijft zitten, het komt eerder voor dat er een stuk van de kap afbreekt. En dan nog zit de lak er prima op.

Je gebruikt wel lak bedoeld voor lexaan kappen, en spuit de binnenkant?
Ja, gewoon origineel Tamiya. De kap van de monstertruck knakt precies in het middel, door het knakken is er een dun gleufje achter de deur waar de lak eraf is. Op mijn on road Scirocco blijft de (niet originele Tamiya) lak inderdaad beter zitten, zelfs bij de deuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Aha. Ja, als het op dat punt heel vaak knikt kan ik me voorstellen dat de lak er op een gegeven moment af komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Heb weer een dingetje geknutselt, heb hem een apart topic gegeven
RC nitro motor pre-heater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Heeft er iemand voor mij wat tips regio lummen/limburg om wat ongestoord offroad te rijden met crawler of slash?

kan via pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:24

Franko P.

Hit it.

België is voor mij altijd lastig. Het lijkt wel of daar elk bos privaat eigendom is.
In Genk zit een RC club maar die zal ivm Corona wel gesloten zijn helaas. Wellicht is de baan wel toegangkelijk voor wat te rijden.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Probleem van verenigingen nu is dat ze heel beperkt mogen opereren. Sommige verenigingen houden de boel dicht maar anderen houden zich aan het gestelde maximale mensen op het terrein. Om dat nog in bedwang te houden is gastrijden uitgesloten.

Ik had al 4 linkjes gegeven, zoek anders eens contact met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik ga een nieuwe kit aanschaffen, we zitten toch thuis nog voorlopig :) Ik twijfel tussen de volgende twee. Beide ga ik niet veel mee rijden, alleen als ik echt een mooi glad stukje ergens kan vinden. Welke zouden jullie kiezen?

De Ferrari 288 GTO in 1/12. Voor mij de mooiste Ferrari ook. Doet het misschien ook wat beter als shelf queen. Er zijn wel minder bodies voor dit chassis. Er is een Porsche en een Lambo, maar ik heb eigenlijk alleen de Ferrari als losse body gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmyBALuAB322GXJlNkJpHGuqlf4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zUQstBpl3CZm8M6DSf0lVvmn.jpg?f=user_large

De Ferrari 312T3 op het F104W chassis. Ik heb altijd al een RC F1 willen hebben. Voordeel van deze is dat er meerdere F1 bodies zijn die hier op passen. F1 chassis verliezen bijna geen waarde, zelfs tweedehands zijn ze 150+ euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEkk9RgPwLWEh3NP2bDJ7ICyYBM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MfNcJaudpIl4KdqFymkHHvAh.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Naar mijn weten is de GTO als ook het chassis eronder uit productie, onderdelen zal dus lastiger worden.
De F104 is een populair chassis, ik heb zelfd de F104 pro V2

Als je van classieke F1 houd moet je even hier kijken https://www.fenix-racing.com/it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Zojuist een rondje wezen rijden en mijn servo hield er mee op. Ik heb de servo even op een andere auto aangesloten en daar werkt ie nog wel.

Zou het met overspanning te maken kunnen hebben? Ik heb geen overspanningsbeveiliging op de ESC waar de servo niet meer werkt, op die met overspanningsbeveiliging werkt hij wel.
Bij het aanzetten stuurt hij 1x en maakt hij een geluid alsof de batterij leeg is (is niet het geval).

Edit: ook nog een nieuwe receiver geprobeerd en dat helpt ook niet. Enige verschil met mijn andere auto is nog de ESC.

Edit2: Maar goed dat ik heb besloten niet een van de kits hierboven te kopen, maar een losse body. Denk dat ik een lichte brushless motor + combo ga aanschaffen.

Enig idee hoe ik verder kan debuggen?

[ Voor 23% gewijzigd door Erapaz op 25-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 16:35
Sind een paar weken moet ik er ook aan geloven. Die rc wagentjes zijn best leuk :D

Gewoon om te proberen een keer een BangGood dingetje besteld.
De Feiyue FY01 Fighter-1 1/12 2.4G 4WD Short Course Truck.
Na wat subtiel bashen op de speelplaats hier achter (als de kleine lekker aan t fietsen of voetballen was) gemerkt dat er wat dingen wel een kleine upgrade konden gebruiken. Dus wat spul besteld.
Flink wat metalen upgrades,bushings vervangen door lagers, stevigere banden, Dumbo RC remote en een kleine motorische upgrade.
Van brushed naar 4500KV brushless.
Koste wel wat moeite om erin te krijgen, maar eens een tweaker altijd een tweaker :+
De Traxxas lipo is misschien beetje groot maar met velcro goed vast te houden.
Die is "alvast" aangeschaft voor als ik de E-Revo 2 aanschaf O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcVmjdXALB-2s5m9m3du0XNoqRY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWmyqJHUybEZcNwcRlNbxsOZ.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utX90DDTyaTLpRASQk2hyeqAaxI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79MMD0xwhYPsK67vT4q0b9Fi.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1wNu8R2OBUZiU1QqwrGDnot6MQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjNH6ozlw1TG36shu1hOx21s.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nq1s4nXiLdDSclyvvuyuOjA8gFE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rxqh53dMJ5FDyYz8GckPTjSm.jpg?f=fotoalbum_medium

Enige wat ik nog wil doen een een versteviging aanbrengen zodat de servo niet steeds het chassis krom trekt. Maar het alu profiel ligt al klaar, als ik keertje zin heb eens naar kijken.
Eerst nog een keer deze setup testen als ik weer naar buiten mag :'(

[edit]
ok net kunnen testen, werkt prima gelukkig.
Van een top van 27KM/u naar uh.. geen idee, te weinig ruimte voor een goede run :+ 8)7
Maar op 50% was die al aanmerkelijk sneller dan met de oude motor, en dat met een half opgeladen lipo 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door LordMithril op 28-01-2021 16:24 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

LordMithril schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:06:
Sind een paar weken moet ik er ook aan geloven. Die rc wagentjes zijn best leuk :D

Gewoon om te proberen een keer een BangGood dingetje besteld.
De Feiyue FY01 Fighter-1 1/12 2.4G 4WD Short Course Truck.
Na wat subtiel bashen op de speelplaats hier achter (als de kleine lekker aan t fietsen of voetballen was) gemerkt dat er wat dingen wel een kleine upgrade konden gebruiken. Dus wat spul besteld.
Flink wat metalen upgrades,bushings vervangen door lagers, stevigere banden, Dumbo RC remote en een kleine motorische upgrade.
Van brushed naar 4500KV brushless.
Koste wel wat moeite om erin te krijgen, maar eens een tweaker altijd een tweaker :+
De Traxxas lipo is misschien beetje groot maar met velcro goed vast te houden.
Die is "alvast" aangeschaft voor als ik de E-Revo 2 aanschaf O-)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Enige wat ik nog wil doen een een versteviging aanbrengen zodat de servo niet steeds het chassis krom trekt. Maar het alu profiel ligt al klaar, als ik keertje zin heb eens naar kijken.
Eerst nog een keer deze setup testen als ik weer naar buiten mag :'(

[edit]
ok net kunnen testen, werkt prima gelukkig.
Van een top van 27KM/u naar uh.. geen idee, te weinig ruimte voor een goede run :+ 8)7
Maar op 50% was die al aanmerkelijk sneller dan met de oude motor, en dat met een half opgeladen lipo 8)7
Heeft je esc een low voltage detectie? Zie dat ie origineel met een nimh geleverd word.
Leuk project heb je ervan gemaakt. :)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Franko P. schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:31:
[...]

Heeft je esc een low voltage detectie? Zie dat ie origineel met een nimh geleverd word.
Leuk project heb je ervan gemaakt. :)
originele esc was een combo unit esc/receiver met een Li-ion accu.
Nu vervangen door een Dumborc receiver en een Surpass 80A esc.

Gister avond nog ff verder gegaan en gezorgt dat de accu weer achterin kan liggen, is het gewicht weer wat beter verdeelt.
En een 3mm dikke alu balk eronder gezet zodat de servo niet het hele chassis aan gort trekt 8)7 punt kwam gewoon ruim een centimeter omhoog ipv dat ie stuurde 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:59
LordMithril schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:48:
[...]

originele esc was een combo unit esc/receiver met een Li-ion accu.
Nu vervangen door een Dumborc receiver en een Surpass 80A esc.

Gister avond nog ff verder gegaan en gezorgt dat de accu weer achterin kan liggen, is het gewicht weer wat beter verdeelt.
En een 3mm dikke alu balk eronder gezet zodat de servo niet het hele chassis aan gort trekt 8)7 punt kwam gewoon ruim een centimeter omhoog ipv dat ie stuurde 8)7
Staat je "endpoint" dan niet te ver van je servo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

memphis schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:12:
Je kunt natuurlijk de koperbaantjes volgen naar een volgend soldeerpunt ofeen baantje kaal krassen. Maar als je eilandes sloopt met solderen vrees ik dat je kunsten niet zo super zijn....
And I took that personally :P

Heb dat ding weer uit vuilnisbak gevist en nog eens met een scherp oog naar gekeken. Inmiddels gaat hij aan, maar de servo's reageren (nog) niet. Dus het onderzoek gaat nog even verder.
Die Reflax gaat wel werken, vor de servo's bestaan er nog maar 2 soorten stekkers, de zgn JR en de zgn Futaba. Grootste verschil is het lipje aan de Futaba stekker wat meestal wel past, zo niet zal je het lipje eraf moeten snijden/knippen.

De adervolgorde is bij beide stekkers hetzelfde. De massa (zwart of bruin van kleur) zit dan aan de buitenrand van de ontvanger
Ah, dat moet dan wel goedkomen. Kan sowieso de stekkers omzetten indien nodig, dus dat zal geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 09:20
Poosje geleden (2 maanden) mijn oude Tamiya Subaru Impreza WRC'99 - # 44019 weer eens gevonden in de garage.
Motortje helemaal vast. Trekkoord geen beweging meer in te krijgen. Binnenkort maar eens helemaal uit elkaar halen.

Mijn vader koopt wel eens op vakantie van die goedkope bestuurbare autootjes van rond de €15 - 20,- voor mijn kinderen die ook mee zijn. Rijden natuurlijk waardeloos op die klinkers. Maar ach, ze hebben natuurlijk lol met opa en opa met mijn kinderen.

Vlak voor zijn verjaardag zit ie te kijken op die Wish site naar de RC auto's en heeft het er met mij over. Kijkt ie naar die auto's met onduidelijke foto's dat ze erop staan en best wel groot lijken. Ik zeg niet doen, het zijn hele kleine modellen. Kijk maar naar die schaal 1/24. Weinig of geen onderdelen voor te krijgen. Ja maar dat is leuk voor de kinderen zegt ie. Ik zeg kunnen we beter een paar tientjes meer uitgeven laat mij maar heel even kijken.

Uiteindelijk heb ik voor zijn verjaardag 2 WLToys 144001 (2 x €65,-) gegeven. Gezegd dat er genoeg onderdelen / upgrades / lipo's voor deze auto's te krijgen zijn op Banggood en Aliexpress.

Inmiddels zijn de auto's binnen via een andere site. Ik moet zeggen was heel verbaasd over de redelijke kwaliteit van dit merk. Maar de snelheid...wauw!!! Wat gaan die dingen hard zeg zo standaard.

Inmiddels al extra onderdelen, banden, kappen en lipo's besteld. Dus het gaat weer in de papieren lopen.

Inmiddels mijn oog ook laten vallen voor mijzelf op de WLToys 124018 / 124019. Ook daar zijn leuke upgrades beschikbaar voor een leuke en mooie prijs.

Ga alles binnenkort maar weer eens oppakken.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Ik heb vrijdag een afspraak om een tweedehands Rustler 4x4 VXL te kopen en vroeg me af waar ik bij de aanschaf van een tweedehands elektro auto goed op moet letten? Hij is vrij scherp geprijsd dus dan wil ik graag alles goed gecontroleerd hebben. De auto is van april 2020. Iemand die me hier bij kan helpen?

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
OK mijn wagen wordt steeds meer een frankenstein creatie 8)7
Na onder op een dikke alu brace te hebben geschroefd zodat het frame recht blijft (el cheapo plastic).
Nu een probleempje met de voor diff.. helemaal gestript. En wilde net verder in de sneeuw rijden.

Dus wat doe je dan. Diff uit elkaar, schoonmaken, acrylkit erin en weer gaan O-)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 20:00

InFamous

excommunicado

Vandaag ook even lol gehad met de Losi 5ive

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

@InFamous zo, die gaat mooi recht en met veel trekkracht door de sneeuw, hoe krijg je dat voor elkaar?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Chakotay schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:40:
@InFamous zo, die gaat mooi recht en met veel trekkracht door de sneeuw, hoe krijg je dat voor elkaar?
Losi 5ive met AWD. Zit een CY26 getuned op met een VRC bigbore uitlaat.

Loopt heerlijk en zelfs met standaard banden meer dan genoeg grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Had een tijdje terug wat motoren voor goede vriendelijke Belgische collega rijder ingelopen en omdat hij ook een MRX6 rijdt heb ik hem gevraagd om te betalen in wat onderdelen zodat ik mijn 2e MRX6 rijklaar kon maken. Ondertussen was ik uit verveling bezig met wat koppelingtooltjes en had hem ook 1 voor nop opgestuurd.

Van het weekend vroeg hij of ik een pakket had ontvangen maar die is blijkbaar nog onderweg. Maar toen vroeg hij of ik noig interesse had in wat oude motoren die hij nog had. Die gaat hij dus ook nog even geheel zonder kosten opsturen.... WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Ik heb een Tamiya Neo Fighter. Zou het kwaad kunnen om hiermee door de sneeuw te gaan raggen? De kap zit redelijk strak om de kuip heen en de wielen zitten niet onder de body, maar uiteraard kan er overal sneeuw/water tussendoor komen. Heb je meteen kans op kortsluiting of kun je prima even crossen en daarna de auto droogmaken?

[ Voor 6% gewijzigd door kleinelievewolff op 08-02-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@kleinelievewolff om een indicatie te geven, zo zag mijn Big Rock eruit na een goed half uur door de sneeuw crossen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mZi8u4CXSxCaS5209nWe3o672o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EhyfUanU8A516uEMOD1wYU19.jpg?f=user_large

Het komt echt overal, als je electronica niet waterproof is, is het wel tricky. Ik twijfel zelf nog of ik het vanmiddag nog met de E-Revo ga proberen. De oude castle-set daar in is niet specifiek waterproof, maar er zit wel een dustycovers-hoes over het chassis die de meeste sneeuw wel tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
@Chakotay Dat is wel erg vol met sneeuw inderdaad! Geen idee of mijn esc waterproof is eigenlijk. En de aansluitingen van de motor liggen natuurlijk ook gewoon bloot, dus zouden in theorie kunnen kortsluiten met sneeuw ertussen. Ik ga er nog eens over nadenken dan! Of een beetje driften op de straat waar een harde sneeuw/ijslaag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p2bL5F6/20210207-172431.jpg

Ah, sneeuw rijden, ook gedaan met mijn SCX10-III. Geen sneeuw in de electronica, wel in de (portaal)assen en andere gaatjes :)
Ging meer dan prima, met de dig functie aan kon ik hem overal wel uit trekken :)

Vanavond eens rijden met een 2WD Stampede. Moet ook wel lukken lijkt me

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb het net even getest met de E-Revo, de dustymotors-cover beschermt de electronica prima tegen de sneeuw :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5M2OGdqJt7NT4HODWx5NFsC3nE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HATOyDyAJdmPoF5wVCar8kpV.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwWRIihQBGl1x-DmarhYA4O6jkQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwlLi3OcaOcVKhiybVx4aBVT.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xagRgHTwS_kOsi7QMLjZnjGsxD8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NU9CWBIqnpGT6iGnOYxGiJH9.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik moet echt mijn ESC waterdicht maken, kan ik ook even gaan racen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06 17:56
Snuffel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:18:

Vanavond eens rijden met een 2WD Stampede. Moet ook wel lukken lijkt me
Gisteren ook gedaan, die had er wel wat moeite mee. Maar nog steeds lachuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

SinergyX schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:38:
Ik moet echt mijn ESC waterdicht maken, kan ik ook even gaan racen :)
Plastic zakje eromheen doen, doet al wonderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbeef
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 22:13
Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:39:
Ik ga een nieuwe kit aanschaffen, we zitten toch thuis nog voorlopig :) Ik twijfel tussen de volgende twee. Beide ga ik niet veel mee rijden, alleen als ik echt een mooi glad stukje ergens kan vinden. Welke zouden jullie kiezen?
Ik heb de Tamtech Ferrari als kit gekocht ooit in Haarlem voor een euro of 80. De Lamborghini heb ik uit Duitland via Tamico.de. Zij hebben ook redelijk wat onderdelen voor deze wagens alsook bodies.
Ik vond de kit erg leuk om te bouwen. Er zit nu een kleine brushless motor in. Ding gaat als een jekko, totaal oncontroleerbaar. Er zijn op het www complete ombouwsets te koop naar alu en ik meen zelfs een 4wd ombouw. Dat kost overigens wel serieus geld. Als je vragen hebt, pmén staat vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
mcbeef schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:33:
[...]

Ik heb de Tamtech Ferrari als kit gekocht ooit in Haarlem voor een euro of 80. De Lamborghini heb ik uit Duitland via Tamico.de. Zij hebben ook redelijk wat onderdelen voor deze wagens alsook bodies.
Ik vond de kit erg leuk om te bouwen. Er zit nu een kleine brushless motor in. Ding gaat als een jekko, totaal oncontroleerbaar. Er zijn op het www complete ombouwsets te koop naar alu en ik meen zelfs een 4wd ombouw. Dat kost overigens wel serieus geld. Als je vragen hebt, pmén staat vrij.
Dank je! Ik stel het nog even uit. Heb een Audi Quattro body gekocht voor op mijn TT01E. Dochterlief gaf aan dat ze samen wilde rijden, dus ook extra zender en batterij gekocht. Vervolgens blies ik nog een ESC op en een servo, dus het RC geld is alweer uitgegeven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Snuffel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:38:
[...]

Plastic zakje eromheen doen, doet al wonderen.
Ligt er helemaal aan wat voor esc het is. Als het er een met een ventilator is, is het een hele goede manier om hem te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbeef
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 22:13
Erapaz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:37:
[...]

Dank je! Ik stel het nog even uit. Heb een Audi Quattro body gekocht voor op mijn TT01E. Dochterlief gaf aan dat ze samen wilde rijden, dus ook extra zender en batterij gekocht. Vervolgens blies ik nog een ESC op en een servo, dus het RC geld is alweer uitgegeven:)
Ai, herkenbaar! Ik ben zondag ook door een castle bec (eigen fout) en een lier controller heengegaan.
Ik rijd met een zelfbouw Tamiya High-Lift 6x6, m'n zoon met een mst cfx met Jeep Wrangler YJ hardbody van Tamiya. Voor m'n dochter heb ik een cc-01 met Carisma Coyote body op de kop getikt.
Verder nog een tt-01 subaru om zo nu en dan mee te klieren, daar kan ook een FPV camera in.
Daarnaast de Ferrari en Lamborgini van TamTech-Gear en een leuke team associated rc18t in reparatie, een krijgertje. Waar rijd je?

Hier een filmpje van m'n tamtech (brushless) waarvan ik helaas de body beschadig. Daarna tamico.de leren kennen.

[ Voor 8% gewijzigd door mcbeef op 09-02-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

WEBGAMING schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Ligt er helemaal aan wat voor esc het is. Als het er een met een ventilator is, is het een hele goede manier om hem te slopen.
Met deze kou geen extra koeling nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
mcbeef schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Ai, herkenbaar! Ik ben zondag ook door een castle bec (eigen fout) en een lier controller heengegaan.
Ik rijd met een zelfbouw Tamiya High-Lift 6x6, m'n zoon met een mst cfx met Jeep Wrangler YJ hardbody van Tamiya. Voor m'n dochter heb ik een cc-01 met Carisma Coyote body op de kop getikt.
Verder nog een tt-01 subaru om zo nu en dan mee te klieren, daar kan ook een FPV camera in.
Daarnaast de Ferrari en Lamborgini van TamTech-Gear en een leuke team associated rc18t in reparatie, een krijgertje. Waar rijd je?

Hier een filmpje van m'n tamtech (brushless) waarvan ik helaas de body beschadig. Daarna tamico.de leren kennen.
Haha, ben jij dat :) Dat filmpje heb ik al een aantal keer bekeken. Sowieso de meest filmpjes over de GTO op YouTube wel gezien.
Ik vind de GTO een erg gaaf model, bodies zijn ook nog wel te krijgen voor een schappelijk bedrag.

Ik rijd met een Tamiya Bush Devil 2, het liefst off road (of in de sneeuw, maar ik wacht dus op mijn ESC). En een Scirocco (en strak Audi Quattro ) TT01E op straat. Er ligt hier een mooi strak stuk asfalt in de buurt gelukkig. Verder ga ik weleens naar de skatebaan met de truck.

Ik wil nog wel een robuuste buggy er bij, mijn jongste wil elke dag wel rijden, maar hij is nog niet zo netjes met de kappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De E-Revo met een paar tie-wraps om de banden werkte nog overwacht goed als sneeuw-tractor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P-nZ31-UCO9fBKne5rb9ls-npQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zbhbfa4sBp1hjp1m2yBpbcCq.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 09-02-2021 21:21 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

MaZo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:05:

Houden die het een beetje in ruig terrein? Mijn zoon word 9 en wil zo'n ding. We wonen dicht aan natuurlijk, weiland, bossen, dus daar moet hij doorheen kunnen raggen. Dat hij minder mooi wordt, deert niet. Als hij het maar blijft doen :p

• MaZo
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:33:
[...]

Houden die het een beetje in ruig terrein? Mijn zoon word 9 en wil zo'n ding. We wonen dicht aan natuurlijk, weiland, bossen, dus daar moet hij doorheen kunnen raggen. Dat hij minder mooi wordt, deert niet. Als hij het maar blijft doen :p
Ja, dingen zijn amper kapot te krijgen. Vooral die 45 euro kostende truck heeft al aardig wat doorstaan, hoewel alles plastic is. Bij die Teton daarentegen is bij de minste of geringste botsing de ophanging kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MaZo schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:57:
[...]
Ja, dingen zijn amper kapot te krijgen. Vooral die 45 euro kostende truck heeft al aardig wat doorstaan, hoewel alles plastic is. Bij die Teton daarentegen is bij de minste of geringste botsing de ophanging kapot.
Dank besteld. Waar haal jij de accu's vandaan? Ik wil er even 2-3 extra hebben, maar bij Banggood duurt dat 20 werkdagen. Dan is de verjaardag al weg :p

Heb deze genomen. Geen verkeerde prijs, mij dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Hou er rekening mee dat accu's uit Azië heel lastig kan zijn gezien steeds meer pakketdiensten geen accu's per vliegtuig willen vervoeren. Soms moet je kijken of je iets uit een EU warehouse kunt bestellen zoals dat bij Hobbyling mogelijk is. Heb je ook geen gedoe met een eventuele naheffing.

I zweer dat ik het onderstaande gisteravond had geplaatst maar op een vreemde manier is verdwenen....

Iemand vroeg of ik voor zijn Mugen Truggy en Shepherd buggy aluminium chassis braces kon maken want de plastic zijn wat zwak. Hij had zijn half vervormde plastic braces opgestuurd als voorbeeld en maatvoering. Op zich wel aardig gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pqD--4F9BYE1QOARbZom7TirC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BM9Y8RxXg2iwQ7V3J5VuCKfq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:35:
[...]

Dank besteld. Waar haal jij de accu's vandaan? Ik wil er even 2-3 extra hebben, maar bij Banggood duurt dat 20 werkdagen. Dan is de verjaardag al weg :p

Ik heb destijds een set besteld van RC auto + twee batterijen. Bij Banggood ga ik eigenlijk standaard uit van een bezorgtijd van 20-30 dagen.

De door jou bestelde RC auto hebben wij (zie mijn post op een van de voorgaande pagina’s). Gaat niet zo snel als de Teton, maar is een stuk robuuster. Ik heb er overigens eind december 45 euro voor betaald, inclusief verzendkosten.

[ Voor 15% gewijzigd door MaZo op 12-02-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

PWM schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:35:
[...]

Ik koop ze bij hobbyKing, soms ook bij Ali. Zeker als de leverancier een depot in Europa heeft zijn ze erg snel binnen.
Laatst een aantal Zeee lipo's gekocht voor een habbekrats, dingen doen het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Danny96 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:09:
Ik heb vrijdag een afspraak om een tweedehands Rustler 4x4 VXL te kopen en vroeg me af waar ik bij de aanschaf van een tweedehands elektro auto goed op moet letten? Hij is vrij scherp geprijsd dus dan wil ik graag alles goed gecontroleerd hebben. De auto is van april 2020. Iemand die me hier bij kan helpen?
Zie dat ik te laat ben met reageren, maar ben wel benieuwd hoe het gegaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
Franko P. schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Zie dat ik te laat ben met reageren, maar ben wel benieuwd hoe het gegaan is?
Ja goed, ik heb de auto gekocht. 350 euro met Traxxas Duo lader en twee 3s 4000mah lipo's. Helaas bij de tweede keer rijden al problemen. Auto wilde niet meer voor of achteruit, alleen af en toe schoot die weg.

Uit elkaar gehaald en zag dat de antenne kabel kapot was bij het 'rietje' onderaan. Dus die besteld, maar ben bang dat het toch de regelaar is die kapot is door de sneeuw..

Vraag me wel af hoe veel speling normaal is om te hebben op de wielen?

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 09:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Danny96 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Ja goed, ik heb de auto gekocht. 350 euro met Traxxas Duo lader en twee 3s 4000mah lipo's. Helaas bij de tweede keer rijden al problemen. Auto wilde niet meer voor of achteruit, alleen af en toe schoot die weg.

Uit elkaar gehaald en zag dat de antenne kabel kapot was bij het 'rietje' onderaan. Dus die besteld, maar ben bang dat het toch de regelaar is die kapot is door de sneeuw..

Kan ook te warm zijn geworden, er zit een temperatuurbeveiliging op. Of de accu's zijn niet goed meer bijvoorbeeld.

Hoeft niet per se te betekenen dat er iets stuk is. Dat van de antenne lijkt me niet de oorzaak, dat beperkt hooguit de range van de transmitter een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Danny96 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Ging de auto eerst langzamer rijden? Zo ja, dan is de lipo beveiliging in werking getreden. Dat kan je ook zien op de regelaar, dan knippert deze langzaam rood.

Stopte deze ineens? Dan eens kijken of het lampje op de esc snel rood knippert. Als ie dat doet is de regelaar te warm geworden. Al lijkt me dat met de huidige temperaturen niet de oorzaak.
Of heb je zwaar terrein gereden met het grotere tandwiel? Die is meegeleverd voor rijden op hoge snelheid maar dat moet je absoluut niet gebruiken in het zand want dan word alles erg heet. Heb deze wel eens gebruikt in de zomer op een asfalt weg maar zelfs dan duurt het niet lang voordat de boel heet loopt.

Verder zou je eens kunnen controleren wat de accu spanning is als de auto niet meer wil rijden.

Wat bedoel je met speling op de wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
Icephase schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Kan ook te warm zijn geworden, er zit een temperatuurbeveiliging op. Of de accu's zijn niet goed meer bijvoorbeeld.

Hoeft niet per se te betekenen dat er iets stuk is. Dat van de antenne lijkt me niet de oorzaak, dat beperkt hooguit de range van de transmitter een beetje.
Warm geloof ik haast niet, het was -6 buiten en reed met 11/54 vertanding. Alles voelde niet aan alsof het te heet zou zijn.

Hoe kan ik de accu's controleren?
Franko P. schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Ging de auto eerst langzamer rijden? Zo ja, dan is de lipo beveiliging in werking getreden. Dat kan je ook zien op de regelaar, dan knippert deze langzaam rood.

Stopte deze ineens? Dan eens kijken of het lampje op de esc snel rood knippert. Als ie dat doet is de regelaar te warm geworden. Al lijkt me dat met de huidige temperaturen niet de oorzaak.
Of heb je zwaar terrein gereden met het grotere tandwiel? Die is meegeleverd voor rijden op hoge snelheid maar dat moet je absoluut niet gebruiken in het zand want dan word alles erg heet. Heb deze wel eens gebruikt in de zomer op een asfalt weg maar zelfs dan duurt het niet lang voordat de boel heet loopt.

Verder zou je eens kunnen controleren wat de accu spanning is als de auto niet meer wil rijden.

Wat bedoel je met speling op de wielen?
De auto had dit probleem spontaan. Ook geen rode lampjes. Wel lijkt de esc nog signaal te krijgen van de receiver, vandaar het idee dat de esc kapot is. Zie filmpje.

Heb ondertussen de zender gereset, alles even gesmeerd en opnieuw gekalibreerd, omdat ik merk dat die eerst stil moet staan om van voor naar achteruit te gaan (en andersom). Morgen even testen.

Ik reed trouwens op 11/54 vertanding (stock) en op een stenen ondergrond, niks geks.

Qua speling bedoel ik hoe ver je het wiel kan bewegen als je die horizontaal en verticaal beweegt. Net als het controleren van wiellagerspeling bij een auto.

Video probleem

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

De esc reageert wel op het gas, het lampje gaat knipperen.
Wat je eens zou kunnen proberen is je throttle end points opnieuw in te stellen.
YouTube: How to Calibrate Traxxas Electronic Speed Controls

En je hebt gelijk dat de auto eerst stil moet staan voordat je van vooruit naar achteruit en omgekeerd kunt gaan.
Verder heeft Traxxas een prima support met live chat.
Zal nu nog niet open zijn maar daar kunnen ze je prima helpen met dingen uitsluiten.
https://traxxas.com/support

Edit:
En de speling op je wielen, het zijn lagers in een kunststof behuizing, die hebben altijd wat speling.
Je kan de wielen er eens afhalen en de behuizing aankijken.
Sowieso alle boutjes eens nakijken op loslopen.
Die ophanging delen zijn slijtage delen, kosten niet zo heel veel. Stuurblokken kosten een euro of 3 a 4 als ik me niet vergis

[ Voor 35% gewijzigd door Franko P. op 14-02-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
Franko P. schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:16:
De esc reageert wel op het gas, het lampje gaat knipperen.
Wat je eens zou kunnen proberen is je throttle end points opnieuw in te stellen.
YouTube: How to Calibrate Traxxas Electronic Speed Controls

En je hebt gelijk dat de auto eerst stil moet staan voordat je van vooruit naar achteruit en omgekeerd kunt gaan.
Verder heeft Traxxas een prima support met live chat.
Zal nu nog niet open zijn maar daar kunnen ze je prima helpen met dingen uitsluiten.
https://traxxas.com/support

Edit:
En de speling op je wielen, het zijn lagers in een kunststof behuizing, die hebben altijd wat speling.
Je kan de wielen er eens afhalen en de behuizing aankijken.
Sowieso alle boutjes eens nakijken op loslopen.
Die ophanging delen zijn slijtage delen, kosten niet zo heel veel. Stuurblokken kosten een euro of 3 a 4 als ik me niet vergis
Kalibreren had ik inderdaad al gedaan. Vandaag toch nog even een stukje gereden, maar het probleem kwam weer terug. Dit keer ook een langzaam knipperend rood ledje op de esc. Na opnieuw opstarten was dit weg. Ik wacht nu eerst ff die receiver af en dan ga ik verder zoeken..

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Zou haast je lipo gaan verdenken. Langzaam rood knipperend is low voltage detection. Heb je dit probleem met beide lipo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
Franko P. schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:13:
Zou haast je lipo gaan verdenken. Langzaam rood knipperend is low voltage detection. Heb je dit probleem met beide lipo's?
Ja heb er ook aan gedacht, de esc code tot nu toe pas 1x gehad dus geen idee bij welke lipo. Misschien sowieso een keer een nieuwe er bij kopen zodat ik zeker weet dat ik een goede heb.

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laika_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-02-2021
Leuk om te zien RC autos

Ik heb de mijne al verkocht 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Laika_ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:24:
Leuk om te zien RC autos

Ik heb de mijne al verkocht 😬
Koop je toch gewoon een nieuwe?
Da's echt niet zo moeilijk hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laika_
Zekers maar ik ben op zoek naar Volvo FH16 RC 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Laika_ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:41:
Zekers maar ik ben op zoek naar Volvo FH16 RC 😊
Ah, een forse aanschaf...
Erg leuk die trucks, zit er zelf ook naar te kijken. Beetje leuke truck met oplegger is 12-1400 euro...
Dat is serieus geld wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laika_
nog steeds bezig met sparen sinds november 2020 :)
Ik denk dat ik rond de zomer ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Laika_ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:01:
nog steeds bezig met sparen sinds november 2020 :)
Ik denk dat ik rond de zomer ga kopen
In de zomer van welk jaar? :P

Je kan wel je creativiteit kwijt in die trucks, dat wel. Met oplegger wordt het helemaal mooi, kan je ook aardig wat accu pakketten en elektronica in kwijt (mits gesloten oplegger natuurlijk).

Alleen... waar laat je die dingen, ze zijn zo groot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:12
*Loondijke meldt zich :w

Sinds kort mijn simrace hobby gestopt en de RC hobby heruitgevonden. M'n broer heeft me aangestoken met het virus... na 5x met zijn Traxxas Max te hebben gereden en ontelbaar veel videos te hebben gekeken was het voor mij duidelijk. Dit gaat 'm worden.

Direct maar goed aangepakt en een Traxxas Maxx aangeschaft met wat accessoires. Veel te gek natuurlijk, maar wat een beest :9~ :9~ .

In de sneeuw bewust weinig gereden en erg goed droog gehouden. Maar helaas; bij het aansluiten van mijn nieuwe vervangende Lipo (1e laadde niet meer op) kwam er veel rook uit de ESC.

Morgen te reparatie brengen en dan hopelijk weer het bos in. Dan ook een beetje sleutelen aan de setup en kijken naar wat mods (tegengaan van ballooning, wide set etc).

Heerlijk buiten in het bos knallen!

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-02-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
Franko P. schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:13:
Ondertussen weer wat verder, lipo's zijn goed, receiver vervangen.. Nog steeds niet goed. Nu een hobbywing max10 setje gekocht en hoop dat ik nu eindelijk klaar ben :+

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Nou dat was t dan.
Zoals eerder al gepost, een fy01 van banggood gekocht, erg leuk ding. Maar ik ben ik dus dat ding werd constant getweaked.
Bijna alles eraan al vervangen. Maar nu issie toch echt overleden.

Niet omdat t een slecht product is. maar wellicht had ik niet de 390 brushed motor moeten vervangen voor een 4300kv brushless 8)7
Eerst de assen voor verziekt, toen de achter aandrijf as. toen de voor diff. Daarna de diff gelocked maar toch verder gestript.
Dus vanmiddag maar een rwd van gemaakt.
wel 2 minuten van kunnen genieten toen klapte de achter diff uit elkaar. _O-

Nu heb ik een heel lief vrouwtje die t al zo zielig vond dat ik elke keer weer wat moest fixxen. Dus ga ik morgen mn E-revo 2.0 bestellen. _/-\o_ *O*

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik zag vanmiddag een paar heren met een Arrma Typhon offroad scheuren en van een schans springen. Wat een bruut en snel ding is dat zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
LordMithril schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:00:
Nou dat was t dan.
Zoals eerder al gepost, een fy01 van banggood gekocht, erg leuk ding. Maar ik ben ik dus dat ding werd constant getweaked
Deze quote vat het innere leven van een tweaker wel heel goed samen: "Ik ben dus ik tweak."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:50
Ik heb inmiddels een Rustler XL-5 en sinds kort ook een Rustler 4x4 VXL, wat is dat ding toch snel.. Zelfs op een 2S lipo, half opgeladen 3S gaat ook enorm snel.

Mocht er iemand in de buurt van Almelo wonen misschien eens afspreken? Lijkt mij wel leuk om eens samen met iemand te bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Morgen eindelijk weer eens het circuit op. Zo bleek het bestuur afgelopen zondag de hekken weer open gedaan te hebben en mogen we onder dezelfde regels weer het circuit op (max 26 man op het terrein, max 6 man op de stelling, aanmelden via MyRCM en afstand houden)

Heb 3 motoren te testen.
1) ooit opzij gegooit wegens vreten pluggen, na onlangs onderzoek miste hij een 0.25mm shim op de kop.
2) Een herstelde vastgelopen motor, deze heeft een speciaal gemaakt gepoorte backplate, het origineel zit er bij in de doos om een 1 op 1 test te doen of het wat uitmaakt.
3) Een nieuw geprepareerde motor met eigen koelkop, moet nog even een paar tankjes inlopen.

Gezien er al zo'n 15 aanmeldingen staan zal het ook wel weer veel babbelen en pronken met nieuwe dingen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zo, was na vele maanden weer eens de auto uitgelaten. Wilde een hoop motoren proberen maar het was gezellig druk dus meer gebabbeld dan gereden..

De motor met de missende kopshim deed het prima en de motor die moest inlopen heeft 2 tankjes gezien.

En was al bezig geweest met het pasmaken van de body, deze is nu af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caNEFWeVU8YzVST05CnR_rh6aoE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/frZbCfcew0k9JdI3bF7F21gS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3clYZb59nbzjVU6h4u3c0g92jwE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K6xW93pUu5QxdIW5NwZvD9f4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9S6P7JdlRlCkytP7WRDUQft9jw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TV6iz83JvLBFnuxuGNc4ICLB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Nog een leuk projectje. Voor een wereldkampioen en tevens een veelvoudig Europees kampioen moet ik wat custom onderdelen maken, erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Voor het eerst is ze echt buiten geweest, 3 runs en tussen door opladen / thuis klusjes doen (moet echt meer lipos hebben hoef ik minder thuis te doen :P)

De SCX10 van t vrouwtje had ik ook maar ff geclaimed aangezien ze toch aan t werk was O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teMLy_DyyneZ1tSQ9y5dabMAyJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW1NX3dJKRNVgl7M4gzUziq7.jpg?f=fotoalbum_large
Had gewoon de karcher nodig om dr een beetje schoon te krijgen :X

Maar damn wat een monster op 4s al. Kan niet wachten tot ik haar op 6s kan laten rijden. :9~ :9~ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 27-02-2021 21:15 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

LordMithril schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:13:
Voor het eerst is ze echt buiten geweest, 3 runs en tussen door opladen / thuis klusjes doen (moet echt meer lipos hebben hoef ik minder thuis te doen :P)

De SCX10 van t vrouwtje had ik ook maar ff geclaimed aangezien ze toch aan t werk was O-)

[Afbeelding]
Had gewoon de karcher nodig om dr een beetje schoon te krijgen :X

Maar damn wat een monster op 4s al. Kan niet wachten tot ik haar op 6s kan laten rijden. :9~ :9~ _/-\o_
Hongerlandsedijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Yup goed gezien :*)
Oeh als je daar toch bekend bent. Nog goede bash plekken aan te raden hier in de buurt? Wellicht iets minder modderig/kleierig :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

LordMithril schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Yup goed gezien :*)
Oeh als je daar toch bekend bent. Nog goede bash plekken aan te raden hier in de buurt? Wellicht iets minder modderig/kleierig :P
Wolvenpolder 1,5km verderop, richting de waterzuivering. Daar heb je een gigantisch groot grasveld met wat hobbels en dergelijke.

https://maps.apple.com/?l...Bhs+D4/2XEUBQBA%3D%3D&t=m

Dit was daar vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbgTZbd5BNPGSOTUg1BruJU8XnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXpnF1urDQtlYu0U4DbBEKJC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door InFamous op 27-02-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 19:34
Misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik ben nu in 2 jaar tijd voor de zoveelste keer aan het kijken of dit iets voor mij is en als ik er zo vaak aan denk is het misschien toch eens tijd om de knoop door te hakken.

Het leukste lijkt mij om een Nitro offroad auto aan te schaffen om flink mee door de achtertuin te ploegen of door het bos in de buurt. En weer een leuk stuk techniek waar ik me in kan verdiepen.

Alleen vindt ik het nog lastig of ik 300-350 euro voor een instap model+gereedschap en nitro en dergelijke wel het geld waard vindt.
Dus zat ik er aan te denken om een leuke auto 2dehands te kopen.

Waar moet ik dan op letten? en waar kan ik hier info over vinden zijn er nog plekken buiten marktplaats waar ik kan kijken om iets aan te schaffen?
hier op tweakers kon ik niet egt iets vinden in vraag & aanbod

Ik heb ook zitten denken om een goedkope elektrische via ali te bestellen.
Maar als de hobby dan echt leuk is heb ik denk ik het idee dat ik die 100 a 150 euro beter aan iets fatsoenlijks uit had kunnen geven.

Is hier iemand die de zelfde dilemma's heeft gehad en mij een goede tip kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb mijn nitro offroad auto omgebouwd naar elektro omdat ik door het gezeik met brandstof, plug en de starter vrijwel nooit meer reed. Met elektro hoef je alleen de accu op te laden en je kan rijden. Misschien een overweging waard?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 19:34
Ik hou van sleutelen dus dat maakt me niet zo veel uit.
Het deel van de verbrandingsmotor trekt mij juist heel erg aan.

Vandaar een beetje het dilema ga ik eerst voor een goedkope elektrische terwijl ik eigenlijk weet dat ik nitro wil.
Maar met nitro heb je een veel hogere instap prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
tijs000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:28:

Is het?

Een beetje fatsoenlijke 1:10 electro RTR kost al snel 200 tot 250 euro en dan wil je eigenlijk nog een 2e accu en een dual poort snellader bij investeren.
Voor dat geld heb je al een prima 1:10 brandstof auto.

Bij de 1:8 idem. Een 4 of 6S Arrma compleet rijklaar met degelijke laders laat je uitgaven al snel ruim de 500 euro voorbij schieten en dan nog maar niet te spreken over een 2e set accu's en een goede lader.... Geldt ook voor de vele 4S buggies, van bv. HPI, Carson en Kyosho ben je ook al snel een 300 tot 400 euro kwijt voor alleen de auto met motor en regelaar. Terwijl bv een Kyosho Inferno Neo brandstof rijklaar voor een 300 tot 400 euro te vinden is.

OK, lopende kosten kan misschien bij brandstof oplopen. De slijtage van de motor en de coninue stroom van brandstof zelf doet dat oplopen. Maar bij electro gaat er ook wel eens een motor of regelaar kapot als ook je regelmatig aan nieuwe accu's toe bent.

Heel persoonlijk heb ik bij brandstof een betere belevenis. Het geluid, de geur en voornamlijk ook de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

zonoskar schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:20:
Ik heb mijn nitro offroad auto omgebouwd naar elektro omdat ik door het gezeik met brandstof, plug en de starter vrijwel nooit meer reed. Met elektro hoef je alleen de accu op te laden en je kan rijden. Misschien een overweging waard?
Ik ben daarom juist gegaan voor een benzine blok, ik tank 5 liter vol bij de pomp en gooi er een scheut olie doorheen.

De blokken van de bigscale auto’s zijn eigenlijk altijd met een bougie en goed afgesteld is trekken en lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
tijs000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:28:
Ik hou van sleutelen dus dat maakt me niet zo veel uit.
Het deel van de verbrandingsmotor trekt mij juist heel erg aan.

Vandaar een beetje het dilema ga ik eerst voor een goedkope elektrische terwijl ik eigenlijk weet dat ik nitro wil.
Vraag jezelf vooral ook af WAAR je wilt gaan rijden. Woon je in het buitengebied met de dichtstbijzijnde noabers op 14 km afstand of wil je voornamelijk op afgesproken tijden bij een club gaan racen., dan is nitro geen probleem.

Woon je in Amsterdam-Tuindorp of wil je lekker de rc mee naar het bos nemen om een endje te gaan knapp' n dan weet ik niet of de omgeving het geluid/geur van een mini-kettingzaag gaat waarderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Geluid is een probleem wat we bij de club in Heemstede kennen door een paar woonboten op nog geen 100 meter afstand. Met vrij rijden en clubraces zijn we dan ook verplicht om deze uitlaat te gebruiken:
https://www.hipex.it/en/p...oad-21/product/view/12/47

Een extra 4e kamer doet het geluid aanzienlijk verminderen zonder prestaties te verliezen.

Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste