Zoals ik al zei zijn de TRF4xx modellen opgebouwd zoals alle 1:10 competitie tourwagens zijn. Ik snap de filosofie van Tamiya niet dat ze als soortgelijke hobby-doel complet andre TA modllen neerzetten. De TA07 zou wat racebloed van de 419 of 420 bevatten en dan toch een achtelijk badkuip chassis en een enkele snaar door de hele auto.
Andere merken die ook een lower budget model neerzetten doen dat veelal op basis van een verouderd chassis en dan epoxy ipv carbon en meer plastic ipv aluminium.
Zie hier bv een Team Magic low budget versie
https://www.rcracingtwent...g-team-magic-e4js-ii-kit/
Ik ben in de afgelopen dagen even met mijn 1:18 bezig geweest, heb een nieuwe ontvanger er voor geregeld zodat ik de snellere ontvangers in mijn wedstrijdmodellen kan houden. Dat gaf dan ook direct de mogelijkheid om alle modes van mijn Futaba zender in kaart te brengen.
Dat gaf dit lijstje:
Hoe sneller de framerate de precieser de controle wordt, De meeste goedkope zenders zitten op een 50 tot 70 Hz, ik zelf gebruik de 333Hz optie maar zou graag de 800Hz willen aanvoelen, helaas zijn de servo's voor die optie erg duur....
Tegelijk ook even de veel voorkomende vraag uitgezocht over welke spanning de ontvanger aan kan. De manual zegt max 7.4 volt en hoewel dat de nominale spanning van een 2S LiPo is zijn er nog steeds mensen die daar anders over denken met als gevolg hele discussies. Dus bij 2 verschillende Futaba ontvangers even de interne voltage regulator opgezocht en met wat zoekwerk met de SMD codes uiteindelijk het product en de specsheet gevonden, dat ding kan tot 10v aan.
En als je toch bezig bent... Ook maar bij 1 de antenne vervangen waar het draadje lichtelijk ingescheurd was. Deze had gewoon zo'n klein plugje en ik had nog een pakket HP laptop antennes liggen (over van reparatiekitjes) dus was dat een snelle fix. Mijn nieuwe ontvanger wilde ik een kortere antenne geven wegens de ruimte maar hier was de draad aan de print gesoldeerd en gekit.
Ook verse bandjes voor mijn 1:18 binnen dus als na 14 januari de boel weer open mag ben ik er klaar voor.