Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste
Acties:

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15

Snuffel

Vroem!

OmeAnne schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:27:
Goedemorgen,

Mede door CarWars (en ja ik heb menig reactie al gelezen een paar pagina's terug) is bij me de interesse voor RC auto's weer aangewakkerd (sluimerde altijd al wel).
En ja ik ook gezien dat CarWars de hobby geen recht doet, vooral hoe men omgaat met de auto's. Natuurlijk kan er iets onherstelbaar stuk gaan, maar om nou een stapel met kapotte auto's in beeld te brengen, dat gaat helemaal nergens over!
Maar goed het is wel reclame voor de hobby, wellicht niet de reclame die de meeste hobbyisten graag zouden zien maar ik verwacht wel dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in RC door CarWars. En een deel ervan zal ook wel serieus zijn.

Maar goed ik ben mij aan het verdiepen in 1/10 offroad, dat lijkt mij gewoon het leukst en dan model SCT. (puur omdat ik die mooier vind dan Buggy's) Snel kom je dan uit bij de Traxxas Slash en de Arrma Senton volgens mij. Iemand nog ervaringen met andere auto's in deze klasse?

En is er ergens een overzicht van tracks offroad danwel onroad in Nederland, want daar vind ik weinig over. Of zijn er gewoon (nog) nauwelijks banen?
LOSI heeft ook wel goede SCT, de Tenacity TEN-SCTE meen ik.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
OmeAnne schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:27:
Goedemorgen,

Mede door CarWars (en ja ik heb menig reactie al gelezen een paar pagina's terug) is bij me de interesse voor RC auto's weer aangewakkerd (sluimerde altijd al wel).
En ja ik ook gezien dat CarWars de hobby geen recht doet, vooral hoe men omgaat met de auto's. Natuurlijk kan er iets onherstelbaar stuk gaan, maar om nou een stapel met kapotte auto's in beeld te brengen, dat gaat helemaal nergens over!
Maar goed het is wel reclame voor de hobby, wellicht niet de reclame die de meeste hobbyisten graag zouden zien maar ik verwacht wel dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in RC door CarWars. En een deel ervan zal ook wel serieus zijn.

Maar goed ik ben mij aan het verdiepen in 1/10 offroad, dat lijkt mij gewoon het leukst en dan model SCT. (puur omdat ik die mooier vind dan Buggy's) Snel kom je dan uit bij de Traxxas Slash en de Arrma Senton volgens mij. Iemand nog ervaringen met andere auto's in deze klasse?

En is er ergens een overzicht van tracks offroad danwel onroad in Nederland, want daar vind ik weinig over. Of zijn er gewoon (nog) nauwelijks banen?
Het meest jammer aan Carwars was dat er totaal geen beeld is laten zien waar de coaches zelf mee bezig zijn om ook de meer serieze kant van deze hobby en sport te laten zien. Maar de inleiding van ieder circuit race werd wel duidelijk door 1 van de coaches gereden.

SCT is hier in Europa niet echt een populaire klasse op de circuits, daartegen in Amerika wel groot. Ook de betere merken zoals Xray, Losi, Associated en Serpent kennen een SCT in hun assortiment welke meestal een variant is op hun buggy modellen.

Qua offroad banen, Kijk even op deze sites
https://www.buggycup.nl/
http://www.elektrobuggy.nl/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:36
Oepsie. Na kennis te hebben gemaakt met rc auto's met de wltoys 124018 heb ik na een paar weken doorgezet naar een Arrma Kraton 6s blx. Nou, dat is toch wel serieuze power haha. Wat een leuk spul dit.

Helaas na een paar runs dat sturen plots niet meer gaat. Ecs valt daardoor ook uit. Ook is het zwaarder om zonder spanning de wielen te verdraaien. Ik vermoed de servo, maar ik neem 'm mee terug naar de winkel. Weten we ook hoe de service is ;)

Wat ik me dan wel afvraag, hoeveel onbalans past er binnen de specs tussen de hoogste en laagste (3s) 3,25 en 3.4?
Heb 'm ook eens ontlaad met de lader, dan zie ik 3v en 3,26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Een dergelijk onbalans is best mogelijk aan het eind van de lading, Even na een paar keer laden goed in de gaten houden of het erger wordt. Eigenlijk moet je die onbalans eens halverwege meten....

Als de auto zwaarder draait dan in het begin zal er iets in de aandrijving zwaar lopen.Dan dan de ESC inderdaad door overbelasting uitschakelen.

En ja... servo's van RTR modellen zijn meestal niet de meest kwalitatieve....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00

JB

Cédric roelt!

En toen deed de E-Revo 1/16 het ineens niet meer. Mijn zoontje doet er absoluut geen gekke dingen mee, rijd voornamelijk op de harde weg/stoep. Echt bashen ook niet, verder amper modder gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLXOeqns_uoTkyCU14G7llSzslM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iu5ewKZy21lPRBQsJAGCVMO5.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik zie wel wat schade aan die tandwielen, maar niet waardoor de auto “het ineens niet meer doet”… wat zijn de symptomen precies?

[ Voor 5% gewijzigd door Icephase op 27-09-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Icephase schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:20:
Ik zie wel wat schade aan die tandwielen, maar niet waardoor de auto “het ineens niet meer doet”… wat zijn de symptomen precies?
Combinatie met "clutch" denk ik? Die heb ik ook nieuw besteld. Aandrijving deed niets meer en vol met "vijzels". Motor draaide rond en auto stond nog stil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcKh7s5HKFuncM9ICNMOE0Rr5_4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XLyLL99kSb51NAIXM1Koy9hj.png?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 19:31
Nieuwe onderdelen van de 124019 waren binnen. En inmiddels er weer opgezet.
Nu met de final motor 3674 - 1900KV
Vertanding @ 27/17 Pinion/Spur
En een frankenstein contraptie om even 6S test te doen.
Op 3S 4500KV@17/27 kreeg ik em op 105km/h zonder er moeite voor te doen.
Eind toerental is grofweg t zelfde, maar veel meer koppel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmTL4kSGt_qKPIlEwnv5uRRSQaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVL2KsQjfRzSx4v7QXw9SN9l.jpg?f=fotoalbum_large

Sound angry :o ook de hoeveelheid koppel, die sprong aan t einde.. was nog geen 50% op de throttle.
I'm scared :D

Bier, Whiskey en Metal!!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
memphis schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:18:
[...]

SCT is hier in Europa niet echt een populaire klasse op de circuits, daartegen in Amerika wel groot. Ook de betere merken zoals Xray, Losi, Associated en Serpent kennen een SCT in hun assortiment welke meestal een variant is op hun buggy modellen.
Buggy zijn in Europa populairder dan? Snap ik niet, dwz wat betreft de looks in elk geval niet. In mijn ogen ziet een SCT er toch veel gaver uit?
Of de techniek ook anders is dan een buggy weet ik niet.

• memphis

memphis

Topicstarter
Bij veel racers is de looks niet zo belangrijk tov de prestaties. Daarom rijden wij met de 1:8 onroad met een lelijke wig wat je ook nooit veranderd krijgt omdat de meeste rijders dit ook gewoon willen. Ook nu is er in de 1:8 truggywereld een discussie gaande over een nieuwe body dat het beeld van een truck aardig weg neemt maar wel beter rijdt.

Qua offroad wedstrijden zijn het veelal de 1:8 buggy in elektro en brandstof en met de 1:10 zijn het de 2wd en de 4wd buggy's. Zeker als je de 1:10 SCT modellen van de wedstrijdmerken bekijkt zijn het gewoon buggy's met andere wielen, bumpers en body. Maar ja, bij Traxxas zit er onder de body ook gewoon een chassis dat ze voor meer gebruiken.

Uiteraard als je een SCT koopt kan je prima bij de circuits er mee vrij rijden en moglijk ook wel ergens bij een clubrace ingedeeld worden om ook de clubraces mee te rijden.

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Snap ik hoor dat het voornamelijk gaat om de prestaties, maar als noob in de hobby (en bij heel veel andere zaken) begint het toch vaak bij de looks. Totdat je je er wat verder in gaat verdiepen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zo, het zijn net konijnen.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKkcbE3wQuHFg6nCGoz3fwFmWxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikJCp19J0V8UpJu33w7ErIYb.jpg?f=fotoalbum_large

Kleurtjes kiezen, annodiseren en laseren. Dan heb ik genoeg om al mijn motoren te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nog een paar bijmaken, kun je een leuk handeltje beginnen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gezien veel extra werk eraan op basis van een vriendendienst is wil ik daar geen handel mee beginnen en onder de wedstrijdrijders zou zo'n kop ook een verlochening zijn richting hun sponsoren of de merken waarvan ze hopen gesponsord te worden.

Dus ne, begin ik niet aan en blijft het mijn uniek model. En wie het namaakt, mij prima. Gelukkig door de huidige social media weten veel mensen wel wie er mee begonnen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:35
M'n yokomo yz-10 works 92 ook maar eens afstoffenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vuBYqWQ6YspSjDDa8h6tl3jXrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDKvZ9BiunrrYFLlgHaQyEQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:11
Mijn zoontjes worden eind van de maand 9 jaar en één wil graag een nieuwe bestuurbare auto ter vervanging van zijn Nikko. Nu heb ik zelf vorig jaar een Tamiya Neo Fighter in elkaar geschroefd, maar dat wordt voor hem iets te duur aangezien hij dan ook nog de electronica en zender erbij moet aanschaffen.

Nu viel mijn oog op de WLtoys auto's en dan in het bijzonder de 124019 en de 104001. Heeft er iemand ervaring met deze auto's voor het crossen op een grasveld en schoolplein? De 104001 is 1:10 en zou goed moeten gaan (mijn Neo Fighter kan op het grasveld als het gemaaid is, als het te lang is, loopt hij vast) door zijn 4WD. Is de 124019 hier ook geschikt voor met 1:12 of is die echt gemaakt voor vlakke ondergrond?

En hoe zit het met de onderdelen? Kun je die ook in NL in een shop krijgen of moeten die altijd besteld worden uit China of Tsjechië?

En hebben ze allebei een standaard formaat accu of is die van de 124019 kleiner?

[ Voor 4% gewijzigd door kleinelievewolff op 07-10-2021 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:54
kleinelievewolff schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:16:
Mijn zoontjes worden eind van de maand 9 jaar en één wil graag een nieuwe bestuurbare auto ter vervanging van zijn Nikko. Nu heb ik zelf vorig jaar een Tamiya Neo Fighter in elkaar geschroefd, maar dat wordt voor hem iets te duur aangezien hij dan ook nog de electronica en zender erbij moet aanschaffen.

Nu viel mijn oog op de WLtoys auto's en dan in het bijzonder de 124019 en de 104001. Heeft er iemand ervaring met deze auto's voor het crossen op een grasveld en schoolplein? De 104001 is 1:10 en zou goed moeten gaan (mijn Neo Fighter kan op het grasveld als het gemaaid is, als het te lang is, loopt hij vast) door zijn 4WD. Is de 124019 hier ook geschikt voor met 1:12 of is die echt gemaakt voor vlakke ondergrond?

En hoe zit het met de onderdelen? Kun je die ook in NL in een shop krijgen of moeten die altijd besteld worden uit China of Tsjechië?

En hebben ze allebei een standaard formaat accu of is die van de 124019 kleiner?
Heb zelf de 144001 en deze wil prima door het gras. Onderdelen haal ik zelf altijd via Aliexpress, gewoon filteren op 10day delivery en je hebt alles netjes op tijd binnen.

In het bos wil het niet echt, maar misschien met goeie offroad banden weer wel. Lang leve ali qua onderdelen. Je zal in ieder geval geen miskoop doen, prima om mee te beginnen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordMithril
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znQ2VMhFjh9R0fsgortTdbUHMVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6umyGNEq80x8iqHHarwsnEk.jpg?f=fotoalbum_large
modded 124019
MOD1 gearing 27/17 (pinion/spur)
3674 1900KV motor
Traxxas VXL-6S esc
Dumbo X6FG + Dumbo X6 reciever/controller
6S bestaande uit 3*2S 2200mah 25c elcheapo packs met custom series connector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xVZFT8t6RCCezkr5PorQZO0h4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3dzsZWVHt3RdgcbbId1RsY5.jpg?f=fotoalbum_large

Damn dat was eng, Busbaan @ spijkenisse was gelukkig relatief rustig maar toch rijden er meer bussen dan ik prettig vond. Volgende keer misschien op zondag doen :+
Helaas schoof de motor langzaam iets op in de mount, dus in de 3de run had ik geen drive meer.
Maar geen schade, dus thuis alles rustig checken, weer goed vast zetten en we kunnen weer.
Merkte al wel op dat de motor het relatief makkelijk had, dus kan nog verder gearen. 27/15 heb ik nog liggen. Daarna misschien nog lager 8)7 >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:19

InFamous

excommunicado

Ik heb inmiddels ook de knoop doorgehakt.

De Losi 5ive-T gaat over naar elektrisch, een ZTW Beast Pro 200A ESC met een ZTW 56112 700kV motor zal de bron worden op 8S.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

Ik wil een 124019 bestellen voor mezelf en mijn jongens (6, 8 en 10). Hebben jullie tips waar ik hem het beste kan bestellen (banggood, aliexpress, etc). Op zich vind ik een week wachten niet erg, maar heb geen zin in gedoe met importkosten.

En zijn er nog dingen die je eigenlijk meteen zou moeten upgraden en dus meebestellen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Er zijn in Nederland genoeg winkels die wLtoys verkopen, als je al op Marktplaats kijkt wordt je er mee dood gegooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

memphis schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:24:
Er zijn in Nederland genoeg winkels die wLtoys verkopen, als je al op Marktplaats kijkt wordt je er mee dood gegooit.
Thx voor de tip. Ik zie ook dat er niet echt een groot prijsverschil is. Dus da's positief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

OMX2000 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Thx voor de tip. Ik zie ook dat er niet echt een groot prijsverschil is. Dus da's positief ;)
Ik heb via banggood met een discount code de 124017 "ge-preorderd" voor 118 euro. Discount code gevonden via: https://couponsfromchina....-rtr-rc-car-coupon-price/. Ik merk wel wanneer hij binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
memphis schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:43:
Een dergelijk onbalans is best mogelijk aan het eind van de lading, Even na een paar keer laden goed in de gaten houden of het erger wordt. Eigenlijk moet je die onbalans eens halverwege meten....

Als de auto zwaarder draait dan in het begin zal er iets in de aandrijving zwaar lopen.Dan dan de ESC inderdaad door overbelasting uitschakelen.

En ja... servo's van RTR modellen zijn meestal niet de meest kwalitatieve....
Thanks!
Tot aan het midden is er vrijwel geen onbalans. Pas onder de ~3.6-3.5 v begint de onbalans te ontstaan. Vrij normaal dus? Heb wat gezocht naar specificaties van lipo's in serie, maar niets gevonden.

De servo was overigens kaduuk. Nieuwe erin en door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
OMX2000 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Ik heb via banggood met een discount code de 124017 "ge-preorderd" voor 118 euro. Discount code gevonden via: https://couponsfromchina....-rtr-rc-car-coupon-price/. Ik merk wel wanneer hij binnen komt.
Check op YouTube naar het stutter probleem bij het wegrijden. Goed om te weten voor je 'm besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

TereZz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Check op YouTube naar het stutter probleem bij het wegrijden. Goed om te weten voor je 'm besteld ;)
Te laat ;) Ik las er later over. Esc vervangen helpt en/of een 3s batterij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
OMX2000 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:42:
[...]

Te laat ;) Ik las er later over. Esc vervangen helpt en/of een 3s batterij gebruiken.
En anders wen jij en je kids er wel aan. Veel plezier vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
TereZz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:39:
[...]

Thanks!
Tot aan het midden is er vrijwel geen onbalans. Pas onder de ~3.6-3.5 v begint de onbalans te ontstaan. Vrij normaal dus? Heb wat gezocht naar specificaties van lipo's in serie, maar niets gevonden.

De servo was overigens kaduuk. Nieuwe erin en door :)
3.6v is zo goed als leeg voor een LiPo cel. Cellen onderling kunnen wat verschillen in capaciteit hebben waardoor de ene op het eind iets eerder inzakt dan de ander. Als hij bij half leeg wel redelijk gelijk is is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

TereZz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

En anders wen jij en je kids er wel aan. Veel plezier vast. :)
Thx! Ik hoop dat het niet heeeel lang gaat duren voor hij hier is. Maar kan ik me rustig verdiepen in de kleine upgrades.

Deze dude heeft alleen de ESC opnieuw geprogrammeerd, dumbo zender en een grotere 3s batterij. YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
OMX2000 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Thx! Ik hoop dat het niet heeeel lang gaat duren voor hij hier is. Maar kan ik me rustig verdiepen in de kleine upgrades.

Deze dude heeft alleen de ESC opnieuw geprogrammeerd, dumbo zender en een grotere 3s batterij. YouTube: YouTube
Kleine maar belangrijke tip. Check de diff's. even helemaal open maken en kijken of ze niet droog lopen.
Heb t zelf opgelost met wat kogellagervet. Werkt perfect :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

LordMithril schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:20:
[...]

Kleine maar belangrijke tip. Check de diff's. even helemaal open maken en kijken of ze niet droog lopen.
Heb t zelf opgelost met wat kogellagervet. Werkt perfect :P
Goede! Zag het al een paar keer langskomen. En vroeg me af watvoor vet ik zou moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMithril
OMX2000 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

Goede! Zag het al een paar keer langskomen. En vroeg me af watvoor vet ik zou moeten gebruiken.
Ik had toevallig kogellagervet nog liggen.
Erin gedaan na mn eerste run (kon niet wachten met ff spelen) en nooit meer naar om gekeken.
Beide diff's draaien nog steeds perfect. En dat terwijl hij van basher inmiddels naar speedrun setup is gegaan (en hopelijk als het weer mee zit dit weekend de 100mph verbreekt :P )

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

De ombouwset is onderweg en ik ben nu aan het kijken naar de accu’s.

Ik ga op 8S rijden in een 2x 4S combinatie, nu snap ik dat de capaciteit in de serie geschakelde opstelling gelijk blijft. Maar voordat ik voor €400 Lipo’s ga halen zoek ik nog wat advies.

De motor heeft een max van 175A, dus 50C bij minimaal 5000mAh zou genoeg moeten zijn, maar is er een manier om te berekenen hoelang je daarmee kan rijden +-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Is niet te berekenen. De motor is een variabele belasting Optrekken vreet meer stoom, soort ondergrond is stroombepalend en de daarbij gebruikte tandwielverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dus maar simpelweg lipo’s kopen en hopen dat je genoeg heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
InFamous schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:05:
De ombouwset is onderweg en ik ben nu aan het kijken naar de accu’s.

Ik ga op 8S rijden in een 2x 4S combinatie, nu snap ik dat de capaciteit in de serie geschakelde opstelling gelijk blijft. Maar voordat ik voor €400 Lipo’s ga halen zoek ik nog wat advies.

De motor heeft een max van 175A, dus 50C bij minimaal 5000mAh zou genoeg moeten zijn, maar is er een manier om te berekenen hoelang je daarmee kan rijden +-?
De capaciteit wordt zeker meer! Capaciteit wordt uitgedrukt in Wh. Vaak wordt gewerkt met mAh, dat blijft idd gelijk bij meer cellen in serie. Maar dan reken je de capaciteit uit door capaciteit=spanning*stroom.
Met meer spanning kan je wel je auto meer laten verbruiken, maar dat heb je zelf in de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

TereZz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

De capaciteit wordt zeker meer! Capaciteit wordt uitgedrukt in Wh. Vaak wordt gewerkt met mAh, dat blijft idd gelijk bij meer cellen in serie. Maar dan reken je de capaciteit uit door capaciteit=spanning*stroom.
Met meer spanning kan je wel je auto meer laten verbruiken, maar dat heb je zelf in de hand
Dat snap ik inderdaad, maar ik zoek eigenlijk een indicatie. Zodat ik meteen de juiste keuze kan maken aan Lipo’s.

Zat zelf te denken aan 5500 of 6000 mAh om mee te beginnen maar zou het zonde vinden om maar 5 minuten te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
InFamous schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Dat snap ik inderdaad, maar ik zoek eigenlijk een indicatie. Zodat ik meteen de juiste keuze kan maken aan Lipo’s.

Zat zelf te denken aan 5500 of 6000 mAh om mee te beginnen maar zou het zonde vinden om maar 5 minuten te kunnen rijden.
Zoals al gezegt werd, dat ligt aan zoveel dingen.
Met mn 7200mah's in de revo kan ik of half uurtje-ish lekker straat/gravel bashen.
Of makkelijk anderhalf uur lekker door t bos lopen/crawlen en klein beetje bashen.
Ligt er ook aan of ik mn smalle lichte Katar banden erop heb of de grote zware louise's.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vriend van me heeft een X-Maxx met 2x 4S 6400mAh en dat is ongeveer een half uurtje raggen. Meestal net 5 minuutjes langer dan ik met mijn 4S Maxx doe met 5000mAh iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat is precies wat ik zoek! Ervaringen.

Maar dan beginnen we inderdaad maar eens met een paar 6000mAh lipos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

InFamous schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Per saldo ligt het puur aan hoeveel je nonstop in die motor wil pompen.

Simpel gezien, 1C staat gelijk aan 1 uur discharge rate. t (60 min) over C is de factor dat je accu leegloopt bij maximale levering, een 60C kan dus zijn volledige capiciteit in 1 minuut leveren (bij 5A dus op 300A). Dat dus teruggerekend zit jij 250/175 x 60/50 qua maximale rijtijd (bij 100% gas, 100% levering). Gooi daar je gemiddelde verbruik tegenaan, en je hebt je gemiddelde rijtijd.

Je kan het andersom ook rekenen, gooi een amp-meter op je auto en laat deze loggen, pak je gemiddelde amp discharge rate en zet deze tegen je 5A accu, relatief tot 1 uur. Als jij dus 50A gemiddeld trekt uit de accu, kan je dus 5/50, 1/10de, van een uur rijden, ergo 6 minuten.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2021 10:52 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Probleem vandaag de dag met de C-waarde is dat deze steeds meer met de natte vinger uit de lucht gegrepen wordt. Vooral de hoge C-waardes zijn meer gebaseerd op een burst stroom, een 1 of max 5sec piekstroom. Over de max continu stroom is vaak niets meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Uiteraard, maar je moet ergens een uitgangspunt hebben :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gaius schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:45:
Vriend van me heeft een X-Maxx met 2x 4S 6400mAh en dat is ongeveer een half uurtje raggen. Meestal net 5 minuutjes langer dan ik met mijn 4S Maxx doe met 5000mAh iig.
Heb je dan ook een setje extra? Merk dat ik nu samen met mijn zoontje vaak het nakijken heb. Die heeft nu 2x een 2S 2200 mAh voor zijn E-Revo 1/16. Dan kan hij nog lekker door :+ Mijn Arrma is na 20-25 wel klaar met de 2x 3S 5000mAh.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
JB schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:35:
[...]

Heb je dan ook een setje extra?
Nah, het scheelt maar enkele minuutjes. Meestal is het ook een beetje het sein om al vrij snel met de X-Maxx richting de auto te gaan rijden, want dat ding is oncomfortabel zwaar als je 'm moet dragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gaius schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Nah, het scheelt maar enkele minuutjes. Meestal is het ook een beetje het sein om al vrij snel met de X-Maxx richting de auto te gaan rijden, want dat ding is oncomfortabel zwaar als je 'm moet dragen. :+
Herkenbaar :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Dragen? :P Ik heb ooit deze gekocht: https://hobbyking.com/nl_...icle-hauler-backpack.html
Mijn monster slash past er net in, een x-maxx is uiteraard 'iets' groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Heeft iemand tips voor must have vervangingingsonderdelen voor een 124019/124017? Ik heb inmiddels de zee aan info gevonden op QuadifyRC, en die komt betrouwbaar over. Ik heb een aantal dingen vanuit daar in mijn basket zitten. https://www.quadifyrc.com...4016-124017-124018-124018

En ik zit toch te wachten op de 124017, dus kan rustig de tijd nemen om de juiste onderdelen te bestellen om niet na een half uurtje rijden weer weken moet wachten omdat ik wat gesloopt heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordMithril
Stuk grote weg bij de brug hier om de hoek afgesloten. Dus had al bedacht om mn 124019 weer eens uit te laten.
3 baans, geen auto's wat wil je nog meer. Nou geen regen :/ Totaal geen grip natuurlijk met die foams.
Snap nu hoe Lando zich voelde op die slicks in Rusland.

Dan maar ff geinen met de Revo.
Best leuk met zn nieuwe verlichting :+

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Kan ik ook hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ik zit te spelen met het idee om een Mojave EXB aan te schaffen als kerstcadeautje voor mezelf en daar moet je natuurlijk nog je eigen elektronica in stoppen. Nu vroeg ik me een paar dingen af:

- Bij een servo staan verschillende snelheden en krachten per voltage gespecificeerd. Hoe wordt bepaald welk voltage er op de servo wordt aangeboden? De servo wordt aangesloten op de ontvanger, en die wordt weer aangesloten op de ESC. Wordt dat voltage bepaald in de ESC, of speelt de ontvanger daar ook nog een rol in?

- Ik wil graag een ontvanger met gyro. In m'n TT02 heb ik een dumbo rc zitten met gyro, zou die combo ook goed genoeg zijn om in een Mojave te zetten? Vanuit meerdere kanten hoor ik dat het leuke ontvangers en zenders zijn, maar ze zijn zo goedkoop dat ik me afvraag waarom je nog zou kiezen voor bijv een Traxxas of Spectrum ontvanger als dat verder toch niet zoveel uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
In de ESC zit een BEC, wat niets anders dan een spanningsregelaar is. Veelal geven deze iets van 6v af maar er zijn ook ESC's waarbij je die spanning kunt instellen, de ontvanger doet niets dus die spanning komt ook op de servo.

Sorry dat ik het zeg maar ontvangers met een gyro vind ik onzin. Natuurlijk helpt dat je met het rijden maar het werkt ook tegen je. Dan bedoel ik je eigen opbouwende ervaring, reflexen en de belevenis in het rijden als ook het voelen van een onbalans in je auto door een slecht onderdeel of een slechte afstelling zal minder worden.

Dumbo wordt hoog aangeschreven wegens zijn bereik, verder ken ik het merk niet maar ik zou de Traxxas en Spektrum niet veel hoger de Dumbo zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Tot nu toe heeft de Dumbo me nog niet in de steek gelaten. Vind em persoonlijk prettiger dan de TQi van Traxxas kwa controller. Puur omdat ik makkelijk met 1 hand kan rijden. Voor crawlen of gewoon stukje lopen van en naar bash plekjes is dat wel lekker.

Kwa Gyro, vind het wel prettig. Zeker als ik met de Erevo offroad ben. Net ff die kleine oneffenheden die hij eruit filtert (staat ook niet hoger dan 20%).
Voor mn 124019 ook wel prettig, heeft me van de week gered. Gaf me net die fractie extra tijd zodat ik niet met 100+ in de stoeprand vloog :o

Beide ook op dezelfde X6 controller, scheelt ook controllers meeslepen. Worden toch niet tegelijk gebruikt.
En de X6 heeft lekker veel kanalen, Wil de verlichting van de Erevo er ook op zetten. En mischien een keer iets met extra servo's :P (active wing?)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
memphis schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:02:
In de ESC zit een BEC, wat niets anders dan een spanningsregelaar is. Veelal geven deze iets van 6v af maar er zijn ook ESC's waarbij je die spanning kunt instellen, de ontvanger doet niets dus die spanning komt ook op de servo.
Dank voor de uitleg! :)
Sorry dat ik het zeg maar ontvangers met een gyro vind ik onzin. Natuurlijk helpt dat je met het rijden maar het werkt ook tegen je. Dan bedoel ik je eigen opbouwende ervaring, reflexen en de belevenis in het rijden als ook het voelen van een onbalans in je auto door een slecht onderdeel of een slechte afstelling zal minder worden.
Geen sorry nodig. Je hebt zeker gelijk. Tegelijk, ik merk bij de Maxx dat een lage instelling van de gyro fijner rijdt als je door ruw terrein heen aan het beuken bent. En dat is waar de Mojave ook vooral zal rijden. Sowieso, als er een gyro inzit, kun je 'm wel uitzetten als je dat wilt, maar als ie er niet inzit, kun je 'm ook niet aanzetten.

Toevallig net een stukje gereden met de TT02. En de gyro werkte juist ontzettend tegen. Dus ja, op basis van die ervaring zal ik de gyro op de TT02 voorlopig uit laten staan. Het was wel een goede ervaring. Ik had er even snel goedkope bandjes onder gezet (moet nog een keer goeie zoeken) aangezien de standaard Tamiya-banden echt ruk zijn. En met de stock-motor met high speed gearing reed dat prima.

Inmiddels ligt de stock motor echter in de doos, en zit er een brushless setje in. Die banden, in combinatie met een vuile en vochtige weg en dat vermogen zorgde ervoor dat er geen controle was en niet rechtuit te rijden was. Remmen lukte ook nauwelijks... Uiteindelijk toch een stukje geprobeerd en een top van 54km/u gehaald voordat ik 2 velgen stuk reed tegen de stoeprand. Toch 15km/u harder dan de stock motor. :+

Erg leerzame ervaring qua onroad rijden. Hierna namelijk de Maxx op dezelfde weg even uitgelaten, en daarmee haalden we 80km/u terwijl de auto goed controleerbaar bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gaius schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:08:

Toevallig net een stukje gereden met de TT02. En de gyro werkte juist ontzettend tegen. Dus ja, op basis van die ervaring zal ik de gyro op de TT02 voorlopig uit laten staan. Het was wel een goede ervaring. Ik had er even snel goedkope bandjes onder gezet (moet nog een keer goeie zoeken) aangezien de standaard Tamiya-banden echt ruk zijn. En met de stock-motor met high speed gearing reed dat prima.
Nou, dan ben je ook de 1e die ik zie die dat toegeeft. Soms wil je gewoon meer spelen met het gas dat de achterkant een beetje weg glijdt, daardoor stuur je beter. Een Gyro zal dat tegenwerken en kan je nooit de auto in een beetje drift gooien tenzij je helemaal voor drift gaat met plastic banden.

Een aardig topic over het gebruik van een gyro op een racers forum waar ook niet-racers rond hangen.
https://www.rctech.net/fo...3B-gyros-all-my-cars.html
Hier is er iemand die ook toegeeft dat die geen tijd en kennis wilt spenderen aan het beter maken van zijn auto maar de gyro het voor hem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
memphis schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:22:
[...]
Nou, dan ben je ook de 1e die ik zie die dat toegeeft. Soms wil je gewoon meer spelen met het gas dat de achterkant een beetje weg glijdt, daardoor stuur je beter. Een Gyro zal dat tegenwerken en kan je nooit de auto in een beetje drift gooien tenzij je helemaal voor drift gaat met plastic banden.
In dit geval stond de gyro het me al niet toe om rechtdoor te rijden. Het was duidelijk dat nu de hele basis al niet klopte. Toch proberen om wat harder te rijden was achteraf gezien gewoon dom, maar ja, eerste keer na de brushless-conversie dus te enthousiast. Ik zal eerst de auto eens goed moeten afstellen en goed laten rijden. En dat krijg je nooit voor elkaar als de gyro zich daarmee bemoeit. Dan wordt het een stuk lastiger om te zien of de auto goed rijdt, of dat de gyro dingen corrigeert of juist verneukt. Stap één is goede banden zoeken. Heb je daar toevallig nog tips voor? Goede grippy banden voor asfalt?
Een aardig topic over het gebruik van een gyro op een racers forum waar ook niet-racers rond hangen.
https://www.rctech.net/fo...3B-gyros-all-my-cars.html
Hier is er iemand die ook toegeeft dat die geen tijd en kennis wilt spenderen aan het beter maken van zijn auto maar de gyro het voor hem oplost.
Ik denk dat er wat gyro-gebruik ook wel een groot verschil zit tussen een stukje strak asfalt (of circuit) of offroading. Ik bedoel, met 60-70km met de Maxx over een bouwput raggen is toch leuker (vind ik dan iig) als ie niet door ieder klein kuiltje/hobbeltje rare dingen doet of op z'n kant flipt maar gewoon rechtdoor gaat. Het is dan pure lompheid en dat je daar geen betere rijder van wordt snap ik, maar het geeft mij wel een grote glimlach op m'n gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMithril
Heerlijk weer vandaag, dus mn 124019 weer ff uitgelaten.
Mooi rustig plekkie, en stabiel @ 150ish kunnen rijden.
Merkte helaas dat de lipo's het niet aankunnen. Vol geladen, 1 goede run en esc staat op LV.
Dus te hoge voltage drop. Voor de 160+ binnenkort maar eens mooi 6S lipo halen met betere C rating.

Helaas wel een cvd gesnapped. :/ op zich niet zo gek maar wel jammer.
En toen ik ff niet goed oplette met hoeveel gas ik gaf een standing backflip.. Warme foams op warm asfalt = grip :+

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ben vandaag even bij het transportmuseum in Nieuw Vennep wezen kijken. Die hadden een modelbouwbeurs en in een andere hal hebben wat bekenden een indoor baan opgericht maar door Covid er nog niet veel mee hebben kunnen doen..
De beurs was niet veel maar het indoor baantje is wel leuk. Heb het even goed bekeken en uiteraard met bekenden gepraat en heb besloten mijn zwaar aangepaste Xray M18 van stal te halen. Heb nog ergens een verse accu en nog stapels banden.

De site van de baan: https://www.facebook.com/profile.php?id=100039979794916

En een oud foto verbouwverslag van mijn M18
http://www.euronet.nl/users/tooms/m18/m18.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Vraagje, misschien dat iemand het hier weet voor ik er een vol topic aan spendeer.

Ik heb uit een accutol een mooi brushless moortje gehaald. Nu is die sensored, sensorless gebruiken is natuurlijk geen probleem.
Maar is er een manier om er achter te komen welke volgorde de motor draden moeten?

Sensor draad is marked, dus zou geen probleem zijn.
En nee, er staat nergens iets leesbaar gemarkeerd op de motor. Komt uit een dewalt, dus alles lekker goed dicht gepot

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Is er nog ergens een indoor baantje in de buurt van Utrecht waar je kunt rijden zonder lid te moeten worden van een vereniging? Ik reed vroeger in Maarssen in de kelder bij Orion(?) RC winkel, waar je een paar euro betaalde om een avond te mogen rijden (en daar dan ook je onderdelen etc kocht uit beleefdheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15

Snuffel

Vroem!

kleinelievewolff schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:44:
Is er nog ergens een indoor baantje in de buurt van Utrecht waar je kunt rijden zonder lid te moeten worden van een vereniging? Ik reed vroeger in Maarssen in de kelder bij Orion(?) RC winkel, waar je een paar euro betaalde om een avond te mogen rijden (en daar dan ook je onderdelen etc kocht uit beleefdheid).
Dat zoek ik ook, maar dan in het noorden :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
memphis schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:03:
Ben vandaag even bij het transportmuseum in Nieuw Vennep wezen kijken. Die hadden een modelbouwbeurs en in een andere hal hebben wat bekenden een indoor baan opgericht maar door Covid er nog niet veel mee hebben kunnen doen..
De beurs was niet veel maar het indoor baantje is wel leuk. Heb het even goed bekeken en uiteraard met bekenden gepraat en heb besloten mijn zwaar aangepaste Xray M18 van stal te halen. Heb nog ergens een verse accu en nog stapels banden.

De site van de baan: https://www.facebook.com/profile.php?id=100039979794916

En een oud foto verbouwverslag van mijn M18
http://www.euronet.nl/users/tooms/m18/m18.htm
Zo'n M18 heb ik ook nog, leuk karretje! Met brushless motortje bijna niet op de baan te houden, maar rijdt perfect met Speed 300 (uit mijn hoofd) motortje. Wij reden daar op een tapijtbaan mee en hadden dan foambanden die we met WD40 smeerden voor extra grip.

Die wiel verwijdertool is wel handig, dat was inderdaad altijd gepruts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Voor Utrecht kan je bij de RACO kijken waar ze wat met een Mini-Z baan doen en er is een indoor baan in Vianen https://mrcracing.nl/
Voor Groningen is er bij REAL80 een indoor baantje, wel alleen offroad geloof ik.

Inderdaad de speed300 is een optie voor de 1:18 modellen. Ooit met een buitenrace de hoogste snelheden tot een 80km/u gehaald met een speed300 wat niet kon volgens velen. Is gewoon een eitje als je weet hoe.

Eerst maar even een extra ontvanger regelen en dan alle spullen uit het stof halen. Heb nog wat verse banden waaronder ook speciaal tapijt rubber van HPI. Misschien nog even een bandenwarmer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Vandaag heb ik de de WLtoys 124017 binnen gekregen. Ik kon niet wachten en heb de batterij opgeladen en ben gaan racen op het gras voor ons huis. Was heel leuk. Maar het "cogging" issue is zeker aanwezig. Dat was ik hier al op gewezen, en had ik ook de reviews gezien. En ik had daarom al een "programming card" besteld voor de ESC. Dat zou het probleem wat kunnen verminderen. Helaas is die kaart nog onderweg uit China.

Ik had ook gezien dat quadifyrc een andere motor had geinstalleerd, en dat lostte voor hem het coggen op. Dus ik had in mijn enorme slimheid, een Surpass 3650 4500 kV motor gekocht met een bijpassende motor mount. Maar ik kom er net achter dat de pluggen van de 3650 niet passen in de vrouwtjes pluggen van de ESC die met standaard in de 124017 zit. Zucht.

Dus nu zit ik met een "wat nu" moment. Bestel ik een bijpassende ESC van Surpass? Of probeer ik de motor terug te sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gewoon solderen..... Doen we allemaal.

Cogging is een bekend probleem. In de lage toerentallen kan de magnetische rotor schijnbaar niet genoeg inductiespanning opwekken zodat de positie van de rotor niet gezien wordt en daardoor raakt de regelaar van slag.
Het enige wat wel altijd werkt is een sensored motor/regelaar plaatsen. Sensored doet de positie van de rotor met HALL sensoren meten die ook bij stilstand nog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 21-09 10:40
Mijn zoontje heeft deze FTX Tracer
Voor hem leuk om te rijden, voor mij leuk om te verbeteren, zaken aanpassen etc. Leuke instap in de RC auto wereld, uitgesteld genieten vanuit mijn kindertijd 😆

Maar na vrijwel alle plastic bewegende delen vervangen te hebben voor de metalen varianten, wil ik ook eens kijken naar de accu. Is dit ook nog ergens mee te verbeteren, zodat hij wat langer mee zou gaan? Want bij de onderdelen van de Tracer staat alleen dezelfde accu (en daar hebben we er nu al twee van). Vroeg me of hier nog iets sterkers/anders voor de vinden is.

De RC wereld is nieuw voor me, op deze manier leer ik er weer meer van. Ding is niet stuk te krijgen, speelt er heerlijk mee op bijv een pumptrack in de buurt.

[Edit] ik heb o.a. deze gevonden https://www.toprc.nl/ftx-...3wX41CJTIaawaAthOEALw_wcB. Maar ik kan niet helemaal ontdekken in welke vorm dit dan een verbetering is. Hoe en waaraan zou ik dat merken?

[ Voor 16% gewijzigd door Goofyduck384 op 29-10-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe meer mAh, hoe langer je kan rijden, in dit geval dus 1000/700 = 1.42x zo lang. Maar de accu moet wel nog in de auto passen, want hoe meer mAh, hoe groter het accu pakket (meestal). Dus eerst kijken wat de max afmeting is, dan shoppen voor een nieuwe accu.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Oké, duidelijk. En het verschil tussen li-po en li-on? Want number ik li-on. Ik snap de namen, en de afmetingen die dan anders kunnen zijn. Maar is de één ook sterker of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
LiPo kan meestal hogere stromen leveren. Li-Ion zijn vaak niet hoger gespecificeerd dan 5 tot 10A. zeker die 700/800mAh pakketten die ik bij een link van je zag staan zijn meestal geen krachpatsers.

LiPo accu's ennen een C-waarde. Stel je hebt een 1200mAh accu met 20C ontlaadvermogen betekent dat die 20x 1200mA = 24A mag ontladen.

Maar die Li-Ion mag je iets meer mishandelen (dieper ontladen) zonder schade op te lopen en omdat de cel in een metalen koker zit kan je er ook ruig mee om gaan. Veel LiPo's ziten meeast in een krimpkous verpakt. Als je uitschiet met een schroevendraaier of een opspattend schrp steentje er tegen aan komt en een cel lek slaat kan er een lelijke brand ontstaan.

Verder worden Li-Ion en LiPo met een dezelfde methode en dezelfde laadspanning geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Mijn zoontje van 7 heeft de FTX tracer. Maar nu zoek ik een soortgelijke, maar iets rustigere, variant voor mijn andere zoontje van 4/5 jaar. Liefst ook iets wat ik kan repareren als er iets kapot gaat, zoals ik bij de Tracer ook kan.
Heb bijv deze gezien: https://www.toprc.nl/ftx-hooligan-oranje.html. Maar daar zie ik bijv geen losse onderdelen van.

Iemand een idee? Of heb ik nu te hoge verwachtingen van deze leeftijd 😆?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je kunt naar een tammere motor kijken (bv een 12v versie) of anders een weerstand in serie met de motor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Poh wat is zo’n 1/8 groot als ie mee moet :X Ik krijg nog geen prettige modus gevonden om ‘m te vervoeren. Vooral als ie vies is na een run. Plastic kist van Action is onhandig. Boodschappen krat te klein :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zo, een setje bandenwarmers voor mijn 1:18 gemaakt, zal binnenkort een bouwverslagje plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ba6JCIIb7dHjRBNfEqHiSPXEs24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLPIpiVoZlAMsd8X6ZKCM17C.jpg?f=fotoalbum_large

• OMX2000

OMX2000

Ik heb gisteren de Flyhal FC600, op de kap na hetzelfde als een HBX 16889 Pro. Maar er is, nadat mijn zoontje flink wat donuts reed, een "wielmoer" losgedraaid en eraf gevlogen. Wiel weer stevig vastgedraaid, maar kwam daarna weer 2x los. En bij de laatste keer was het moertje niet meer te vinden.

Ik wil nu ff fatsoenlijke M4 wielmoeren aanschaffen. Maar ik weet zo ff niet welke goed zijn, en in Nederland snelt verkrijgbaar. Tips?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

OMX2000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:58:
Ik heb gisteren de Flyhal FC600, op de kap na hetzelfde als een HBX 16889 Pro. Maar er is, nadat mijn zoontje flink wat donuts reed, een "wielmoer" losgedraaid en eraf gevlogen. Wiel weer stevig vastgedraaid, maar kwam daarna weer 2x los. En bij de laatste keer was het moertje niet meer te vinden.

Ik wil nu ff fatsoenlijke M4 wielmoeren aanschaffen. Maar ik weet zo ff niet welke goed zijn, en in Nederland snelt verkrijgbaar. Tips?
Had je nog reguliere versies, of met zo'n 'stopper' aan het einde (lock nuts, stukje rubber/nylon aan het einde)?

Ik heb ooit een setje WLtoy moeren gekocht en nooit meer het probleem gehad dat ze los kwamen.

edit, zou de K949 moeten zijn? al lijken me ze vrij generiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
OMX2000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:58:

Gewoon bij de bouwmarkt een zakje borgmoeren halen. Kost geen drol en doet wat het moet doen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

borgmoer, dat was het woord :D

• OMX2000

OMX2000

memphis schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:19:
[...]

Gewoon bij de bouwmarkt een zakje borgmoeren halen. Kost geen drol en doet wat het moet doen.
Thx. Ik rij straks ff langs de Hornbach. Moet ook nog kogellagervet kopen voor de wltoys 124017.

• memphis

memphis

Topicstarter
OMX2000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:15:
[...]

Thx. Ik rij straks ff langs de Hornbach. Moet ook nog kogellagervet kopen voor de wltoys 124017.
Ik weer niet als de Hornbach lagervet kent.....

Als het voor de lagers is zou ik gewone olie gebruiken, is makkelijker erin te krijgen en smeert beter. Ik zelf gebruik gewoon WD40, hoewel velen dat afraden heb ik met al mijn auto's er goede ervaringen mee.

O ja, mijn bouwproject bandenwarmers:
[project] RC auto bandenwarmers

[ Voor 9% gewijzigd door memphis op 11-11-2021 15:19 ]

• OMX2000

OMX2000

memphis schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:18:
[...]

Ik weer niet als de Hornbach lagervet kent.....

Als het voor de lagers is zou ik gewone olie gebruiken, is makkelijker erin te krijgen en smeert beter. Ik zelf gebruik gewoon WD40, hoewel velen dat afraden heb ik met al mijn auto's er goede ervaringen mee.

O ja, mijn bouwproject bandenwarmers:
[project] RC auto bandenwarmers
Ik wilde dit spul gebruiken : https://www.hornbach.nl/s...00-g/6319598/artikel.html

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zal je niet echt lekker in de kogelkagers krijgen, daar lijkt me het veel te dik voor. Vloeibare smeerolie lijkt me betere optie,

https://www.hornbach.nl/shop/CONNEX-Kogellagervet-50-ml/
Zoiets.

Ik gebruikte altijd kroon vet, maar met de tijd merkte je dat het meer aan de buitenkant dan in de lagers zat.

• memphis

memphis

Topicstarter
Hou er rekening mee dat alles wat open ligt en je met vet insmeert zal zand en vuil opnemen en vasthouden en zo het vet tot schuurpapier maken. En dit soort vetten in je lagers zien te krijgen is ook niet makkelijk en ook niet aan te raden, de auto zal er alleen zwaarder van gaan lopen.

• TereZz
De lagertjes van de wltoys zijn niet gesealed. Slecht idee om dat de smeren dus. Je kan de lagers hoogstens schoonmaken, that's it. Ze horen gewoon droog te lopen.
Waar je de kogellagervet wel goed voor kunt gebruiken is het smeren van de diffs. Affabriek komen ze amper met vet, lekker volkwakken, je wilt daar juist wat weerstand in creëren, al zal dat minimaal blijven met vet.

• memphis

memphis

Topicstarter
Lagers horen zeker niet droog te lopen, daarom zit er een schildje voor de kogels enigszins te beschermen van vuil. Metalen schildjes zijn wat lastig los te halen maar het is te doen, wil je er echte vet in krijgen kan je beter in een klein metaal bekertje of een op een lepel wat vet verwarmen dat het vloeibaar wordt en het lager erin leggen, dan heb je kans dat er wat opgenomen wordt (een beetje is al genoeg)
Rubberen schildjes wip je er zo uit en duw je er ook zo weer in.

En een handige tool:
https://www.rotorron.com/...ing-blaster-cleaner-tool/

[ Voor 7% gewijzigd door memphis op 11-11-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Voor mijn zoon bijna 4 ben ik opzoek naar een RC truck /monster truck of dino achtig. Wat is een goed robuust model dat niet per se te snel is en met z'n draaiwiel remote te besturen is?Bij de speelgoed winkel wisten ze eigenlijk niets zinnigs te vertellen.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Intertoys heeft een brede collectie:
https://www.intertoys.nl/...rally-xtrem-33-buggy-1-16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• admiralawesome
  • Laatst online: 15:42
Net als zoveel hier ben ik ook opzoek naar een (eerste) rc auto, voor mijn dochter maar zeker ook voor mij.
Ik kom er alleen niet over uit welke keuze ik moet maken, kunnen jullie mij hierover adviseren?
Momenteel twijfel ik tussen:
-WLtoys 144002
-FTX tracer
-of toch de brushless variant van de FTX tracer, de HBX 16889

Waarover twijfel ik? De maat, wat is leuk om mee over het grasveld voor de deur te crossen en mee naar Landal te nemen? En hoe zit het qua rijtijden? Voor de FTX tracer kom ik alleen maar 1000mAh batterijen tegen en de 144002 kan 3000 mAh batterijen kwijt. De geadverteerde rijtijden van 15 minuten vind ik wel heel kort en zou ik graag willen verdubbelen of verdriedubbelen, of is dat met één batterij onrealistisch?

Ik heb zeker niet de intentie om het om te bouwen naar een brushless motor, maar wel om plastic onderdelen te vervangen voor metalen. Dat is bij beide wel mogelijk en dus ook niet doorslaggevend.

Kortom, ik heb advies nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door admiralawesome op 24-11-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Mijn gevoel de WLtoys

- In schaal groter en dus makkelijker door het gras.
- Wat ik op de foto's zie meer normale elektronica en dus per stuk ook upgradebaar.
- grotere accu en ook een meer normale accu welke je ook kunt snelladen. met een betere lader.

Helaas is de rijtijd beperkt door de grote motor en toch wat kleine accu's. Dus of een snellader meenemen (als je de gewone auto bij de hand hebt) of meerdere accu's aanschaffen. In ieder geval zal een betere lader sowieso een betere aanschaf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
memphis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:41:
Mijn gevoel de WLtoys

- In schaal groter en dus makkelijker door het gras.
- Wat ik op de foto's zie meer normale elektronica en dus per stuk ook upgradebaar.
- grotere accu en ook een meer normale accu welke je ook kunt snelladen. met een betere lader.

Helaas is de rijtijd beperkt door de grote motor en toch wat kleine accu's. Dus of een snellader meenemen (als je de gewone auto bij de hand hebt) of meerdere accu's aanschaffen. In ieder geval zal een betere lader sowieso een betere aanschaf zijn
En je bedoelt qua elektronica, dat wat er in een WLtoys zit, meer hobbymatig is en minder speelgoed-achtig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
admiralawesome schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:47:
[...]

En je bedoelt qua elektronica, dat wat er in een WLtoys zit, meer hobbymatig is en minder speelgoed-achtig?
Bij die FTX zit alle electronica in 1 module. Dus de ontvanger, de motorregelaar en hoogstwaarschijnlijk ook de servo elektronica. Stel de servo gaat kapot kan je niet zomaar een andere/betere servo kopen. Stel de regelaar gaat kapot moet je de hele module omwisselen en als je een betere zender wilt moet je alles omwisselen.

De WLtoys heeft zoals een gewone RC auto een losse ontvanger, een losse regelaar en een losse servo waarmee je van alles kunt vinden en gebruiken als een vervangend deel.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

admiralawesome schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:51:
Net als zoveel hier ben ik ook opzoek naar een (eerste) rc auto, voor mijn dochter maar zeker ook voor mij.
Ik kom er alleen niet over uit welke keuze ik moet maken, kunnen jullie mij hierover adviseren?
Momenteel twijfel ik tussen:
-WLtoys 144002
-FTX tracer
-of toch de brushless variant van de FTX tracer, de HBX 16889

Waarover twijfel ik? De maat, wat is leuk om mee over het grasveld voor de deur te crossen en mee naar Landal te nemen? En hoe zit het qua rijtijden? Voor de FTX tracer kom ik alleen maar 1000mAh batterijen tegen en de 144002 kan 3000 mAh batterijen kwijt. De geadverteerde rijtijden van 15 minuten vind ik wel heel kort en zou ik graag willen verdubbelen of verdriedubbelen, of is dat met één batterij onrealistisch?

Ik heb zeker niet de intentie om het om te bouwen naar een brushless motor, maar wel om plastic onderdelen te vervangen voor metalen. Dat is bij beide wel mogelijk en dus ook niet doorslaggevend.

Kortom, ik heb advies nodig.
Aangezien je het over Landal hebt.
Let wel dat 1/12 of 1/16 problemen heeft met door gras rijden zolang het niet zeer kort gemaaid is.

En een accu vervangen duurt 2 minuten, dus score gewoon 1 of 2 extra accus
Zijn gewoon te zien gewoon normale stick packs.
memphis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:54:
[...]

Bij die FTX zit alle electronica in 1 module. Dus de ontvanger, de motorregelaar en hoogstwaarschijnlijk ook de servo elektronica. Stel de servo gaat kapot kan je niet zomaar een andere/betere servo kopen. Stel de regelaar gaat kapot moet je de hele module omwisselen en als je een betere zender wilt moet je alles omwisselen.
Hoe kom je tot die conclusie ?
ik zie bij allebei een servo en regelaar,
En bij geen van 2en een losse ontvanger

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• admiralawesome
heuveltje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:39:
[...]

Aangezien je het over Landal hebt.
Let wel dat 1/12 of 1/16 problemen heeft met door gras rijden zolang het niet zeer kort gemaaid is.

En een accu vervangen duurt 2 minuten, dus score gewoon 1 of 2 extra accus
Zijn gewoon te zien gewoon normale stick packs.

[...]
Wat zou je dan adviseren? Een maat groter, 1/10? De WLtoys is overigens 1/14.
Wij hebben voor de deur een grasveld (20m*40m) en daar zal voornamelijk worden gereden. Nu heeft mij dochter zoiets, en die gaat absoluut niet door het gras heen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik vond deze leuke aanbieding:
€10 korting als een bestelling plaatst van meer dan €88 bij haertle.de

Ik heb daar dit jaar al enkele Tamiya modellen besteld (jeugdliefdes O+ ) en deze worden altijd zonder verzendkosten naar Nederland verstuurd.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• memphis

memphis

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:39:

Hoe kom je tot die conclusie ?
ik zie bij allebei een servo en regelaar,
En bij geen van 2en een losse ontvanger
Even ingezoomd op het plaatje, je hebt gelijk, ook hier zit de regelaar ontvanger en de servo elektronica in 1 (moeilijk te zien maar er lopen 4 of 5 aders naar de servo). My bad :F

Maar nog steeds blijf mijn keuze de WLtoys. ook omdat onderdelen overal wel te vinden zijn.

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

memphis schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:24:
[...]

Even ingezoomd op het plaatje, je hebt gelijk, ook hier zit de regelaar ontvanger en de servo elektronica in 1 (moeilijk te zien maar er lopen 4 of 5 aders naar de servo). My bad :F

Maar nog steeds blijf mijn keuze de WLtoys. ook omdat onderdelen overal wel te vinden zijn.
Met overal te vinden bedoel je voornamelijk Banggood en AliExpress.. want heb nog nergens anders de spullen kunnen vinden eerlijk gezegd wat best vervelend is al er weer iets stuk is ben je zo 6 weken verder als het al binnen komt

iRacing Profiel

• memphis

memphis

Topicstarter
Via marktplaats kom je bij veel winkels uit die WLtoys verkopen. Laatst zag ik nog een online winkel gesprecialiseerd in WLtoys auto's, kan alleen de link niet meer terug vinden.

• admiralawesome
Klopt, er is in Nederland best wat te vinden.
Veelal gaat het, in mijn geval dan om 144001 onderdelen, maar wat ik heb begrepen is dat dit allemaal uitwisselbaar is met een 144002.

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Maar als je goed kijkt op marktplaats zijn vaak al die winkels die het aanbieden winkels die ergens in schiedam of Rotterdam geregistreerd staan en gewoon een Chinese webshop zijn. En je dus vaak alsnog 6 weken zit te wachten

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste