@Gaius Houdt er rekening mee dat het highspeed gearing setje een spur van 68t bevat maar vooral de voorziening om andere spur gears te kunnen rijden. in de Tamiya cup rijden we bijvoorbeeld met een 64t spur en een 29t pinion. Deze moeten er dus nog los bij (een Tamiya upgraden kan nog best in de papieren lopen). Gelukkig zijn de meeste hop-ups redelijk overbodig, wat tanwielen, dempers en aluminium aandrijving en je hebt een race auto. Het meeste andere aluminium van Tamiya is vooral om geld te verdienen
Ziet er wel goed uit hoor. En je kan altijd nog een laag zwart erop spuiten zodat de body niet doorschijnend is.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Wit is beter dekkend en laat de kleur ook het beste eruit komen.Snuffel schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:40:
Ziet er wel goed uit hoor. En je kan altijd nog een laag zwart erop spuiten zodat de body niet doorschijnend is.
Ook is het de vraag welke tint je aan het rood wilt meegeven. Wil je een lichte heldere kleur dan moet je wit gebruiken, wil je het wat donkerder kan je grijs gebruiken en op zijn donkerst kan je zwart gebruiken.
:strip_exif()/f/image/pLZkiOZd454DComFxuMGk2pA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wHFlHnlYAzhhdZVhrwRinSQk.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje fun gehad met een kartonnen doos. xD
De originele kap paste niet meer op mn 124019. Dus maar een cool blue doos gesloopt en een body van gemaakt.
Nadat ik de MOD1 tandwielen erin had paste de originele centre brace niet meer.
Dus zelf maar een nieuwe gemaakt van 3mm Alu.
Specs as is:
Surpass Hobby 4500KV
Surpass Hobby 60A (2s) ESC
17T Pinion
27T Spur
66mm Foams
Heb nog een 20T pinion liggen.
En er komt nog een verstelbare motormount aan.
Daarna gaat de VXL-6S van de revo erin en kijken of die 3S snapt (de MAX8 snapt 3S niet).
3S - 20T - 4500KV zou in theorie 140+ moeten halen
Zo niet dan over naar een 1900KV op 6S en hogere pinion gears bestellen

Bier, Whiskey en Metal!!
Een leuk stukje interview van een RC racer werkend bij het Mercedes F1 team
https://www.efra.ws/mark-...rsport-to-a-career-in-f1/
https://www.efra.ws/mark-...rsport-to-a-career-in-f1/
Weet iemand of er een koppelstuk bestaat voor de Traxxas 2 Amp 5-7 CELL NiMH zoals ik ze ken bij mijn DJI Mavic Pro om meerdere accu’s achter elkaar op te laden op één lader?
Mijn zoontje heeft 2 accu’s en het zou top zijn als die achter elkaar opladen zonder ze om te hoeven steken. Nu is het wachten en checken tot de 1e vol is. Of kom je dan meteen aan een dure dual charger bij Traxxis?
Mijn zoontje heeft 2 accu’s en het zou top zijn als die achter elkaar opladen zonder ze om te hoeven steken. Nu is het wachten en checken tot de 1e vol is. Of kom je dan meteen aan een dure dual charger bij Traxxis?
Mijn boefje is liev!
Meerdere accu's tegelijk laden op 1 lader gaat hem niet worden, het is al moelijk genoeg 6 cellen in 1 pack te laden. Laat staan meerdere packs met meerdere cellen.
5-7 cell NiMH laders kosten de kop niet als je een beetje zoekt, een lader is een lader. Of daar nou Traxxis op staat of niet.
5-7 cell NiMH laders kosten de kop niet als je een beetje zoekt, een lader is een lader. Of daar nou Traxxis op staat of niet.
Zoals gezegd is tegelijk laden niet nodig. Mijn drone heeft een blok gekoppeld aan de lader waar ik 3 LiPo accu’s op druk. Deze worden een voor een opgeladen. Wanneer vol start nr2 en daarna nr3.vassago schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:17:
Meerdere accu's tegelijk laden op 1 lader gaat hem niet worden, het is al moelijk genoeg 6 cellen in 1 pack te laden. Laat staan meerdere packs met meerdere cellen.
2e losse lader is dan inderdaad een alternatief als zoiets niet bestaat bij Traxxis.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 02-09-2021 21:24 ]
Mijn boefje is liev!
Zelf maken? Wat relais met een countertje en een sensor op de vol detectie van de lader.
Altijd gaaf maar dat gaat mijn pet snel te boven denk ikmemphis schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:34:
Zelf maken? Wat relais met een countertje en een sensor op de vol detectie van de lader.

Mijn boefje is liev!
LiPo kan je makkelijker parallel of serie laden. NiMh niet echt tenzij je 2 pakketten als 1 gebruikt, dan kan je ze in serie laden.
Als die DJI echt 1 voor 1 laadt zal er wel een soort van electronische schakelaar in zitten een simpele FET die bij het 1 pakket wordt uitgezet en dan een FET bij de 2e die wordt ingeschakelt.
Als jet het mag langzaam laden kan je ook prima zelf een lader maken uit een simpele voeding maar wil je snelladen kan je beter een goede lader erbij pakken, een dual of misschien een quad poort.
Als die DJI echt 1 voor 1 laadt zal er wel een soort van electronische schakelaar in zitten een simpele FET die bij het 1 pakket wordt uitgezet en dan een FET bij de 2e die wordt ingeschakelt.
Als jet het mag langzaam laden kan je ook prima zelf een lader maken uit een simpele voeding maar wil je snelladen kan je beter een goede lader erbij pakken, een dual of misschien een quad poort.
Heb je al een keuze gemaakt? Anders kan ik je de E-Revo 1/16 aanbevelen. Dan heb je IMHO gewoon veel meer bang for buck. Budget ietwat oprekken tot 250 euro en wellicht nog een 2e accu.TereZz schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:23:
Nu de kleine kind in me weer naar boven komt wil ik weer een rc auto!
Maar, iets met bomen en bos.
Ik heb als kind de Tyco Rc Rebound gehad, dat vond ik het einde
Is zoiets leuk om mee te beginnen? Ik rij denk ik het liefst door bospaden, offroad, klimmen en dergelijke. Budget van laten we zeggen ~200. Is dat voldoende?
https://www.trxxs-winkel.nl/absima-sand-buggy-p-11820.html
Iets tweedehands een betere keus?
Zoontje rijdt hier nu paar dagen mee, maar ik had niet gedacht dat dit zo goed zou zijn alsmede de funfactor.
Mijn boefje is liev!
Iemand nog Carwars gekeken?
Voor mij persoonlijk was de laatste race het leukste maar met die race en met de strandrace was het goed te zien hoe Robert en ook Jamie erg vooruit waren gegaan, Vooral Jamie reed in de laaste race erg strak.
Voor mij persoonlijk was de laatste race het leukste maar met die race en met de strandrace was het goed te zien hoe Robert en ook Jamie erg vooruit waren gegaan, Vooral Jamie reed in de laaste race erg strak.
Wel gekeken, maar blijft een zwaar ondermaats programma als ik eerlijk ben.
Zitten hier en daar aardige dingen tussen, maar puntje bij paaltje is het gewoon niks.
Zitten hier en daar aardige dingen tussen, maar puntje bij paaltje is het gewoon niks.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik ken de mini e-revo niet, maar als je naar dat soort auto's gaat kijken is er naar mijn idee voor veel minder geld minstens net zo leuk spul te krijgen via AliExpress en Banggood enzo... (HBX, WLToys, JLB, etc)...JB schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:04:
[...]
Heb je al een keuze gemaakt? Anders kan ik je de E-Revo 1/16 aanbevelen. Dan heb je IMHO gewoon veel meer bang for buck. Budget ietwat oprekken tot 250 euro en wellicht nog een 2e accu.
Zoontje rijdt hier nu paar dagen mee, maar ik had niet gedacht dat dit zo goed zou zijn alsmede de funfactor.
En als ik trouwens lees 'offroad' en 'klimmen' dan moet ik eigenlijk denken aan een crawler. Er wordt wel gevraagd naar een buggy maar toen ik net begon met de hobby dacht ik ook dat een buggy "alles" kon omdat 'ie veel hoger op de poten staat. Nu weet ik wel beter, het soort chassis, de wielen, de vertanding, het gewicht etc speelt allemaal een rol.
Voor degenen die hadden ingezet op 30km/u voor een stock Tamiya TT-02, we have a winner
:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jwZMdkMIKZFov6gpIaabJOzC.jpg?f=user_large)
Wat me opviel was dat ie heel soepel reed, compleet andere ervaring dan m'n Traxxas Maxx. Stock banden hebben 0 grip op asfalt, dus die gaan we ook vervangen. En echt recht rijden had ie ook wat moeite mee. Kreeg het ook niet weg met het aanpassen van de steering trim. Kijken of dat beter wordt met het vervangen van de lagers en banden (misschien heeft de ene kant wat meer frictie dan de andere kant?) en een setje adjustable steering rods. Evt kan er natuurlijk nog een gyro in, maar een auto die uit zichzelf op lagere snelheid kaarsrecht rijdt lijkt me een fijnere basis om sneller te maken dan een auto met een afwijking.
Anyway, de baseline is gezet. Let the fun begin.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jwZMdkMIKZFov6gpIaabJOzC.jpg?f=user_large)
Wat me opviel was dat ie heel soepel reed, compleet andere ervaring dan m'n Traxxas Maxx. Stock banden hebben 0 grip op asfalt, dus die gaan we ook vervangen. En echt recht rijden had ie ook wat moeite mee. Kreeg het ook niet weg met het aanpassen van de steering trim. Kijken of dat beter wordt met het vervangen van de lagers en banden (misschien heeft de ene kant wat meer frictie dan de andere kant?) en een setje adjustable steering rods. Evt kan er natuurlijk nog een gyro in, maar een auto die uit zichzelf op lagere snelheid kaarsrecht rijdt lijkt me een fijnere basis om sneller te maken dan een auto met een afwijking.
Anyway, de baseline is gezet. Let the fun begin.
:strip_exif()/f/image/7jVcL7yL1b9ZoLKpUMACvmhW.jpg?f=fotoalbum_large)
De vxl6s is eindelijk terug van z'n rma'tje.
Gloed nieuwe, en ik blij want deze snapt wel 3s.
Alu plaatje met polymax eronder geplakt, beetje meten en proberen. En voila.
3s 4500kv @ 20/27 Pinion/spur.
Volgens een gearing ap, zou ik richting 130 +moeten halen
Eind van de middag maar ff rustig stukje zoeken en proberen.
En van de week @ werk maar flink wat karton meenemen voor een nieuwe ronde CAD (Cardboard Aided Design).
Edit:
![]() | ![]() |
Verveelde me 😂
[edit 2]
:strip_exif()/f/image/FdTaHhbWTFuoZBativc1axup.jpg?f=fotoalbum_medium)
En dat zonder de esc te kalibreren op een stuk waar em ik niet echt lang open durfde te doen ivm mensjes.
En, ja eerlijk is eerlijk, niet het beste aero pakket op de markt
Not bad, merkte helaas wel dat de motor wat losjes zat. Dus weinig meer kunnen doen.
[ Voor 50% gewijzigd door LordMithril op 05-09-2021 20:56 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Zijn er hier ervaringen met TPS Racing als webshop? Deze kwam tijdens wat zoeken ook voorbij maar vind in dit topic maar 1 hit
Mijn boefje is liev!
Bestaat al jaren, is ook 1 van de populaire winkels voor bigscales.
Zal hier mijn "wagenpark" ook eens tonen. Zoontje rijdt heel lekker op de Traxxas E-Revo 1/16. Zelf heb ik nu een Arrma Notorious V5.
:strip_exif()/f/image/TTImFooDEKGWaxSohLSAeHZd.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder staat mijn laatste RC car uit eigen jeugd nog altijd als opknapper in de garage; Tamiya Subura Impreza 1/10 op nitro. Wil ik ooit nog aan beginnen, maar lijkt me pas echt leuk als mijn zoontje er ook inhoudelijk interesse in krijgt. Dat zal wel gebeuren verwacht ik, zodra ie iets kapot rijdt aan zijn E-Revo, want dat mag ie dan (met hulp van mij) zelf op gaan lossen
:strip_exif()/f/image/TTImFooDEKGWaxSohLSAeHZd.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder staat mijn laatste RC car uit eigen jeugd nog altijd als opknapper in de garage; Tamiya Subura Impreza 1/10 op nitro. Wil ik ooit nog aan beginnen, maar lijkt me pas echt leuk als mijn zoontje er ook inhoudelijk interesse in krijgt. Dat zal wel gebeuren verwacht ik, zodra ie iets kapot rijdt aan zijn E-Revo, want dat mag ie dan (met hulp van mij) zelf op gaan lossen
:strip_exif()/f/image/hTJbgc2RkVejA1dx7Z5XiCoT.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Ah voor de Notorious gegaan
Leuke bak. Enjoy.
Vanaaf verder gegaan met mn 124019 Cardboard Edition.
Alles weer goed gezet, Layout iets aangepast zodat de volgende motor makkelijker past.
En nieuw body erop. Van t weekend maar eens rustig stukje opzoeken op een industrie terrein in de buurt.
Veel asfalt, geen mensjes.
Gaat dit werken? geen idee, maar het ziet er iig bruut uit
:strip_exif()/f/image/NlmvC3JPmEKbMkiWxfFKnNZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaaf verder gegaan met mn 124019 Cardboard Edition.
Alles weer goed gezet, Layout iets aangepast zodat de volgende motor makkelijker past.
En nieuw body erop. Van t weekend maar eens rustig stukje opzoeken op een industrie terrein in de buurt.
Veel asfalt, geen mensjes.
Gaat dit werken? geen idee, maar het ziet er iig bruut uit
:strip_exif()/f/image/NlmvC3JPmEKbMkiWxfFKnNZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RXmmV0vGmJLxonbYsGazEfIY.jpg?f=fotoalbum_large)
Bier, Whiskey en Metal!!
Pfff langzaam begin ik een beetje moedeloos te worden van Toemen. Gisteren gepoogd te bestellen, registreren maar vervolgens lukt het inloggen niet. Afijn, dan maar via gast methode afrekenen. Dat ging ook niet (meer) want mijn e-mail adres was al bekend. Logisch ergens…
dus wachtwoord herstel, krijg netjes op dat e-mail adres nieuw wachtwoord maar werkt ook niet.
Dus we gaan bellen. “Meneer onze site is wat oud, geef het wat tijd en probeer het over een half uur nog een keer”. Prima want het is nog geen 17:00 uur (vandaag verzonden…). Na half uur werkt het zaakje nog niet. Dus weer bellen. “Ja dan leg ik de order nu wel in” dus ik weer “lukt het verzenden vandaag dan wel en is alles op voorraad?”… “ja hoor dat komt goed, als je meteen betaald”.
Order meteen betaald en die bevestiging krijg ik ook netjes alsmede een verzendbevestiging om 16:24 maar wel zonder track en trace
Ik denk het zal wel goed komen. Morgen weer kunnen rijden…
Mooi niet, vandaag niets te zien. Dus weer bellen rond 17:00 uur. “Ja de bestelling is gisteren niet mee gegaan door de drukte” Oké… Dus nogmaals gevraagd of alles op voorraad is. “Ja hoor, vandaag gaat ie mee, pakket is net opgehaald” maar een track en trace code kon ie me niet geven
Als ik vanavond of morgenochtend geen track en trace info heb in de PostNL app, dan ga ik de boel annuleren. Voelt zo knullig allemaal en voorraad indicaties op de site van Toemen geloof ik ook niet helemaal meer.

Dus we gaan bellen. “Meneer onze site is wat oud, geef het wat tijd en probeer het over een half uur nog een keer”. Prima want het is nog geen 17:00 uur (vandaag verzonden…). Na half uur werkt het zaakje nog niet. Dus weer bellen. “Ja dan leg ik de order nu wel in” dus ik weer “lukt het verzenden vandaag dan wel en is alles op voorraad?”… “ja hoor dat komt goed, als je meteen betaald”.
Order meteen betaald en die bevestiging krijg ik ook netjes alsmede een verzendbevestiging om 16:24 maar wel zonder track en trace
Mooi niet, vandaag niets te zien. Dus weer bellen rond 17:00 uur. “Ja de bestelling is gisteren niet mee gegaan door de drukte” Oké… Dus nogmaals gevraagd of alles op voorraad is. “Ja hoor, vandaag gaat ie mee, pakket is net opgehaald” maar een track en trace code kon ie me niet geven

Als ik vanavond of morgenochtend geen track en trace info heb in de PostNL app, dan ga ik de boel annuleren. Voelt zo knullig allemaal en voorraad indicaties op de site van Toemen geloof ik ook niet helemaal meer.
Mijn boefje is liev!
Voorraad indicatie van Toemen is niet heel veel waard inderdaad. Ik heb kortgeleden wat klein grut besteld, expres alleen voor onderdelen gekozen waar "ruim op voorraad" bij stond ipv alleen "op voorraad". Alsnog bleek iets niet aanwezig te zijn... Wel een alternatief voor gekregen wat dan wel weer netjes is, maar het blijft irritant dat je niet op die voorraadstatus kunt vertrouwen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Daar is ook niets mis mee, maar de vaagheid mbt pakket is tenenkrommend. Net weer aan de lijn gehangen, want uiteraard gaan track en trace info in de PostNL app. Er is IMHO gewoon niets verstuurd. "Ja het pakket is hier gisteren echt weg gegaan, heb ik gecontroleerd" icm geen 3S code kunnen overhandigen is me allemaal veel te vaagChakotay schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:58:
Voorraad indicatie van Toemen is niet heel veel waard inderdaad. Ik heb kortgeleden wat klein grut besteld, expres alleen voor onderdelen gekozen waar "ruim op voorraad" bij stond ipv alleen "op voorraad". Alsnog bleek iets niet aanwezig te zijn... Wel een alternatief voor gekregen wat dan wel weer netjes is, maar het blijft irritant dat je niet op die voorraadstatus kunt vertrouwen.
Toemen gaat de order nu opnieuw pikken (waarom zou je dat doen als iets al verstuurd is

Nogmaals ik snap dat zaken druk zijn, maar niet helder/transparant communiceren geeft mij geen vertrouwen meer. Hopelijk zetten ze het nu recht.
Mijn boefje is liev!
@JB Toemen is eigenlijk gewoon een fysieke winkel waar ze toch maar wat web gebeuren bij hebben gedaan. Is jammer, want het zou zoveel beter kunnen zijn.
Het niet in kunnen loggen heb ik ook iedere keer. Moet nog steeds wat spul bestellen, maar denk dat Toemen daar niet voor gekozen gaat worden. De onderdelen vinden is ook een draak op die site.
Steek er dan iets geld in om de webshop op orde te krijgen, maar dat zal dan wel weer te veel gaan kosten voor ze.
Hier ook hetzelfde met voorraad indicatie. Wilde de paars/oranje E-revo. Kreeg de blauwe binnen. Na bellen te horen gekregen dat ze die paarse voorlopig niet binnen krijgen. Ok, wat ga je er aan doen?
Toen kreeg ik een accu en kon ik deze houden.
Het is wel netjes opgelost, maar had niet nodig geweest.
Het niet in kunnen loggen heb ik ook iedere keer. Moet nog steeds wat spul bestellen, maar denk dat Toemen daar niet voor gekozen gaat worden. De onderdelen vinden is ook een draak op die site.
Steek er dan iets geld in om de webshop op orde te krijgen, maar dat zal dan wel weer te veel gaan kosten voor ze.
Hier ook hetzelfde met voorraad indicatie. Wilde de paars/oranje E-revo. Kreeg de blauwe binnen. Na bellen te horen gekregen dat ze die paarse voorlopig niet binnen krijgen. Ok, wat ga je er aan doen?
Toen kreeg ik een accu en kon ik deze houden.
Het is wel netjes opgelost, maar had niet nodig geweest.
@Arunia dat ze gewoonweg een andere kleur opsturen, geeft me al een vervelend gevoel...
Mijn boefje is liev!
@JB Dat was op zich niet een standaard manier van doen. Denk dat ze bij het order picken de verkeerde hebben gepakt. Achteraf lig ik er ook niet wakker van, maar had liever die andere kleur gehad. 
Misschien koop ik die kap ooit nog wel eens, maar denk dat ik het tegen die tijd wel vergeten ben!
Misschien koop ik die kap ooit nog wel eens, maar denk dat ik het tegen die tijd wel vergeten ben!
Hier inmiddels ook een 3S code, dus dat hoort toch wel bij het standaard proces denk ik zo
Hopelijk komt morgen dan ook daadwerkelijk een correcte levering mijn kant op
Mijn boefje is liev!
Harder bashen, dan gaat die kap wat sneller kapot.Arunia schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:39:
@JB Dat was op zich niet een standaard manier van doen. Denk dat ze bij het order picken de verkeerde hebben gepakt. Achteraf lig ik er ook niet wakker van, maar had liever die andere kleur gehad.
De voorraadstatusperikelen (3x woordwaarde!) herken ik wel bij Toemen. Bij m'n eerste bestelling daar was er iets niet goed (artikel was defect, kon Toemen niets aan doen) en dat hebben ze perfect opgelost. De bestellingen daarna nam m'n goede gevoel wel iets af aangezien die allebei toch niet op voorraad bleken. Op zich weet ik het nu, dus als het iets is waarvan ik zeker wil zijn dat ik het snel in huis heb dan zou ik eerst even bellen denk ik. Handig is het niet, maar vergeleken met m'n lokale winkel hebben ze wel een stuk interessanter assortiment.
Dat is het. Mega store, prima mensen maar webshop kennis/ervaring is onder de maat. Loop je daar binnen, kun je alles zo regelen. Baal ook enorm dat de webshop ervaring tot nu toe bagger is. Hopelijk kan ik morgen weer bashen. Er heen rijden was sneller geweest, maar zit voor mij niet om de hoek helaas.Gaius schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:31:
[...]
Harder bashen, dan gaat die kap wat sneller kapot.
De voorraadstatusperikelen (3x woordwaarde!) herken ik wel bij Toemen. Bij m'n eerste bestelling daar was er iets niet goed (artikel was defect, kon Toemen niets aan doen) en dat hebben ze perfect opgelost. De bestellingen daarna nam m'n goede gevoel wel iets af aangezien die allebei toch niet op voorraad bleken. Op zich weet ik het nu, dus als het iets is waarvan ik zeker wil zijn dat ik het snel in huis heb dan zou ik eerst even bellen denk ik. Handig is het niet, maar vergeleken met m'n lokale winkel hebben ze wel een stuk interessanter assortiment.
Mijn boefje is liev!
Veel winkels liegen over voorraad indicatie, soms is die ook wel eens gekoppeld aan de voorraad van hun leverancier. Een maat van mij met een hele grote Arrma bestelling (dat 1:7 speed ding met alle opties en nog wat ander spul) was al bij Toemen vertrokken en had het bij TopRC neergelegd de ook beweerde alles te hebben. Heeft ook maanden geduurd......Chakotay schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:58:
Meestal zeggen ze voorraad te hebben om klanten te binden ipv te verliezen aan de concurent.
Het hebben van een 3S code zegt niets. het zegt alleen dat ze een pakket zending hebben aangemaakt maar zelfs dan kan het weken duren.JB schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:48:
Hier inmiddels ook een 3S code, dus dat hoort toch wel bij het standaard proces denk ik zoHopelijk komt morgen dan ook daadwerkelijk een correcte levering mijn kant op
[ Voor 3% gewijzigd door memphis op 09-09-2021 12:03 ]
Dat begrijp ikmemphis schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:02:
[...]
Het hebben van een 3S code zegt niets. het zegt alleen dat ze een pakket zending hebben aangemaakt maar zelfs dan kan het weken duren.
Dit nieuwe pakket gaat vandaag de deur uit...
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 09-09-2021 13:17 ]
Mijn boefje is liev!
Eigenlijk heb ik nog maar weinig verzendperikelen gehad.
Maar ik heb nog nooit besteld bij Toemen, misschien ligt het daar aan
Al kan het mij meestal niet zo veel schelen als het 1 of 2 dagen langer duurt. Maar een voorraadindicatie die niet klopt, vind ik ook vervelend, want dat is meestal wel de reden waarom je bij die shop besteld.
Onlangs heb ik echter ontdekt dat er een shop is op 15 minuten rijden (België) en op een kleine omweg naar mijn werk. Dus nu haal ik nu daar mijn materiaal als het daar op voorraad is.
Al kan het mij meestal niet zo veel schelen als het 1 of 2 dagen langer duurt. Maar een voorraadindicatie die niet klopt, vind ik ook vervelend, want dat is meestal wel de reden waarom je bij die shop besteld.
Onlangs heb ik echter ontdekt dat er een shop is op 15 minuten rijden (België) en op een kleine omweg naar mijn werk. Dus nu haal ik nu daar mijn materiaal als het daar op voorraad is.
[ Voor 61% gewijzigd door D-Three op 09-09-2021 20:44 ]
Ik vind wachten ook niet erg zolang dat maar van te voren duidelijk is.D-Three schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:36:
Eigenlijk heb ik nog maar weinig verzendperikelen gehad.
Waar bestel jij normaliter online?
Mijn boefje is liev!
Om hierop in te haken, Wouters in Bergeijk.JB schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:20:
[...]
Ik vind wachten ook niet erg zolang dat maar van te voren duidelijk is.
Waar bestel jij normaliter online?
Kleine zaak met een eigenaar die weet wat hij verkoopt.
Heb helaas ook ervaren dat Toemen een dozenschuiver is waar je geluk mee moet hebben dat ze ook daadwerkelijk leveren wat ze adverteren.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Bij Toemen bestel ik al een hele tijd niet meer. Voelt allemaal erg knullig aan en een paar keer achter het net gevist. Bekende van me daar ook een Arma Kratos gekocht, maar wat erna allemaal niet goed is gegaan, heeft mij weinig vertrouwen gegeven.JB schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:47:
Pfff langzaam begin ik een beetje moedeloos te worden van Toemen. Gisteren gepoogd te bestellen, registreren maar vervolgens lukt het inloggen niet. Afijn, dan maar via gast methode afrekenen. Dat ging ook niet (meer) want mijn e-mail adres was al bekend. Logisch ergens…dus wachtwoord herstel, krijg netjes op dat e-mail adres nieuw wachtwoord maar werkt ook niet.
Order meteen betaald en die bevestiging krijg ik ook netjes alsmede een verzendbevestiging om 16:24 maar wel zonder track en traceIk denk het zal wel goed komen. Morgen weer kunnen rijden…
Mooi niet, vandaag niets te zien. Dus weer bellen rond 17:00 uur. “Ja de bestelling is gisteren niet mee gegaan door de drukte” Oké… Dus nogmaals gevraagd of alles op voorraad is. “Ja hoor, vandaag gaat ie mee, pakket is net opgehaald” maar een track en trace code kon ie me niet geven![]()
![]()
Ik ga tegenwoordig naar een lokale modelbouwwinkel in Breda en die bevalt me top (had ik dat eerder geweten....had me 10 ritten naar Kaatsheuvel en Tilburg gescheeld
Geen 24/7 top webshop, maar voor m'n gevoel wel meer een persoonlijke en oprechte aanpak + prima prijzen en voorraad. Uiteindelijk draait het allemaal om gevoel en emotie. Die paar centen die een webshop onder een adviesprijs gaat zitten is me dat niet waard,
@StealthyPeanut vroegah (20 jaar geleden) had ik die ook om de hoek, maar helaas is dat niet meer. Binnen lopen in deze winkels lijkt in ieder geval het beste want niet altijd gericht op kwalitatieve webshop constructies heden ten dagen. Daar was ik (nog) niet van op de hoogte nu ik eea weer opgepakt heb. Ik ben in deze dus meer op aangewezen op online bestellen ivm reisafstand
[ Voor 17% gewijzigd door JB op 10-09-2021 08:07 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb wat goodies voor de TT-02 binnen. Andere tandwieltjes, alu driveshaft, upgrade setje voor de shocks en instelbare stuur-asjes. Zo gelijk ook de lagers vervangen door echte lagers en de schroeven die eruit gaan vervangen door de inbus-variant ervan.
Ik heb ook andere wielen, maar das nog een dingetje. De body die ik heb (Porsche 911 RSR) heeft bredere achterwielen. En die zijn bijna niet te vinden. En het setje wat ik heb gevonden heeft geen matchende smallere variant voor de voorwielen.
Naja, voor nu zitten er andere wielen onder. Achterwielen staan voor geen meter, maar dat is cosmetisch en zal geen invloed hebben op de snelheid. Wellicht binnenkort toch 's kijken voor een andere body dan, die niet short wheelbase is en waar 4 dezelfde wielen/banden onder kunnen.
Ik heb ook andere wielen, maar das nog een dingetje. De body die ik heb (Porsche 911 RSR) heeft bredere achterwielen. En die zijn bijna niet te vinden. En het setje wat ik heb gevonden heeft geen matchende smallere variant voor de voorwielen.
Naja, voor nu zitten er andere wielen onder. Achterwielen staan voor geen meter, maar dat is cosmetisch en zal geen invloed hebben op de snelheid. Wellicht binnenkort toch 's kijken voor een andere body dan, die niet short wheelbase is en waar 4 dezelfde wielen/banden onder kunnen.
Ik ben maanden bezig geweest om het geld van niet geleverde tandwielen terug te krijgen van Toemen, het ging maar om 15 euro ongeveer maartoch. Elke keer beloven dat het goed komt maar keer op keer de beloftes niet nakomen. De laatste keer heb ik de eigenaar zelf gesproken (stuur maar een email zei die, sure), ik heb'em verteld dat'ie die 15 euro op een plek mag opbergen waar de zon niet schijnt. Maargoed, toen meneer merkte dat ik echt pissig was hing die pardoes op zonder iets te zeggen. Een echte smeerlap is het helaas.
Mijn order is vandaag wel geleverd na (te)veel nabellen. Ik weet niet of ik er nog een keer ga bestellen...ocdaan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:51:
Ik ben maanden bezig geweest om het geld van niet geleverde tandwielen terug te krijgen van Toemen, het ging maar om 15 euro ongeveer maartoch. Elke keer beloven dat het goed komt maar keer op keer de beloftes niet nakomen. De laatste keer heb ik de eigenaar zelf gesproken (stuur maar een email zei die, sure), ik heb'em verteld dat'ie die 15 euro op een plek mag opbergen waar de zon niet schijnt. Maargoed, toen meneer merkte dat ik echt pissig was hing die pardoes op zonder iets te zeggen. Een echte smeerlap is het helaas.
Mijn boefje is liev!
@JB Oh, bij verschillende shops 
Onder andere:
gearrc.com
eurorc.com
lindinger.at
rcteam.fr
rcn-more.be (wat lastige website maar ik zoek op artikelnummers)
Als ik nu zou moeten bestellen, kijk ik eerst bij rcn-more of gearrc.
Accu's haalde ik de laatste keer bij gensace.de
Maar er zijn ongetwijfeld nog veel leuke/goede shops
Onder andere:
gearrc.com
eurorc.com
lindinger.at
rcteam.fr
rcn-more.be (wat lastige website maar ik zoek op artikelnummers)
Als ik nu zou moeten bestellen, kijk ik eerst bij rcn-more of gearrc.
Accu's haalde ik de laatste keer bij gensace.de
Maar er zijn ongetwijfeld nog veel leuke/goede shops
Nog een leuk artikeltje
https://www.omroepbrabant...bert-doornbos-in-car-wars
https://www.omroepbrabant...bert-doornbos-in-car-wars
Te nat en winderig om een speedrun te doen hier.
's ochtends met vrouwtje en kleine stukkie wezen lopen in t lokale "bos".
's middags met de revo nog eens zachtjes overgedaan. leuke crawl route.
yup crawlen met een revo, accu's gingen ineens ruim ander half uur mee ipv een half uurtje
Wellicht nog wel langer, heb ze maar geswitched om de andere packs ook even te kunnen gebruiken.
Resultaat.
:strip_exif()/f/image/5MJPa0WiSEAPr44ghdblZr5N.jpg?f=fotoalbum_large)
Had em net schoon
's ochtends met vrouwtje en kleine stukkie wezen lopen in t lokale "bos".
's middags met de revo nog eens zachtjes overgedaan. leuke crawl route.
yup crawlen met een revo, accu's gingen ineens ruim ander half uur mee ipv een half uurtje
Wellicht nog wel langer, heb ze maar geswitched om de andere packs ook even te kunnen gebruiken.
Resultaat.
:strip_exif()/f/image/5MJPa0WiSEAPr44ghdblZr5N.jpg?f=fotoalbum_large)
Had em net schoon
Bier, Whiskey en Metal!!
Goed, high speed gearing erin geschroefd, andere bandjes er onder en metalen driveshaft:
:strip_exif()/f/image/9GK1nJp2mHUfYVryWau3PNbz.jpg?f=fotoalbum_medium)
Tot zo ver geen verrassingen lijkt mij. Nu 's rustig gaan bekijken welke brushless combo ik erin wil gaan zetten. Ik heb nog een Traxxas 4S ESC over, maar die past eigenlijk niet netjes. Dus voorlopig neig ik naar een 3S combo van Hobbywing of Castle Creations.
:strip_exif()/f/image/9GK1nJp2mHUfYVryWau3PNbz.jpg?f=fotoalbum_medium)
Tot zo ver geen verrassingen lijkt mij. Nu 's rustig gaan bekijken welke brushless combo ik erin wil gaan zetten. Ik heb nog een Traxxas 4S ESC over, maar die past eigenlijk niet netjes. Dus voorlopig neig ik naar een 3S combo van Hobbywing of Castle Creations.
[ Voor 13% gewijzigd door Gaius op 12-09-2021 09:38 ]
3S op een TT02?
Ah ja, het is te doen hoor, maar met 2S gaat het al hard genoeg.
met 3S heb je een veel grotere kans 100% kans dat je onderdelen aan gort gaat rijden. En snel ook.
met 3S heb je een veel grotere kans 100% kans dat je onderdelen aan gort gaat rijden. En snel ook.
Das onderdeel van de lol wat mij betreft.Snuffel schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:41:
3S op een TT02?
Daarbij, als ik er een 3S setje in zet, kan ik er ook een 2S accu in doen als ik niks wil slopen. En er zal anders altijd een "maar hoe zou 3S zijn"-gedachte blijven rondzingen in m'n hoofd.
Als m'n wiskunde me niet in de steek laat:
De standaard motor doet bij 7,2V 14500 omw/min.
Doe ik even de aanname dat ie bij 8,4V dezelfde kV haalt, en dan kom je op 39km/u bij 17000 omw/min.
Ik zit nu met een schuin oog naar een brushless 3800kV motor te kijken. Op 2S komt die dan omgerekend op 77km/u en op 3S kom ik dan op net geen 110 km/u. Mits de diffs en tandwielen lang genoeg meegaan.
Het doel is om ongeveer mee te kunnen met de nitro-auto van een vriend van me, en die zou ca 80km/u halen. Dus 2S is snel genoeg, 3S is voor de leuk en het experiment.
[ Voor 34% gewijzigd door Gaius op 12-09-2021 10:10 ]
Je gaat bij 7.2v wel uit van een ideale spanning. Dergelijke NiMh accu's zijn geen prestatiemonsters en zullen nog wel een 2 tot 4 tienden volt inkakken wat bij een LiPo veel minder is....
Prrrrfff..... diep triest hoeveel mensen je moet uitleggen dat hun motoren prima op een 16% brandstof zullen lopen nadat deze regel door de EU als maximum is ingevoerd. Heel veel mensen kijken naar de Amerikanen waar alles "meer" altijd beter is en ze keihard beweren dat een nitromotor niet op 16% fatsoenlijk zal lopen en dat het een stomme regel is.
Dat wij in de 1:8 onroad al ruim 10 jaar op 16% rijden wordt opzij gezet met het idee dat onze motoren "maar" 3.5cc zijn en speciaal voor 16% zijn gemaakt. Dus niet, de enige aanpassing welke overigens niet eens door iedereen gedaan wordt is het verhogen van de compressie waarmee de ontstekinstiming voor 16% beter ligt en je door de kleinere verbrandingskamer weer meer kracht uit je ontbranding haat. Het is niet meer dan een shimringertje weghalen.
Hier overigens wel iemand die het verschil zonder aanpassingen op zijn iets grotere motoren getest heeft:
Prrrrfff..... diep triest hoeveel mensen je moet uitleggen dat hun motoren prima op een 16% brandstof zullen lopen nadat deze regel door de EU als maximum is ingevoerd. Heel veel mensen kijken naar de Amerikanen waar alles "meer" altijd beter is en ze keihard beweren dat een nitromotor niet op 16% fatsoenlijk zal lopen en dat het een stomme regel is.
Dat wij in de 1:8 onroad al ruim 10 jaar op 16% rijden wordt opzij gezet met het idee dat onze motoren "maar" 3.5cc zijn en speciaal voor 16% zijn gemaakt. Dus niet, de enige aanpassing welke overigens niet eens door iedereen gedaan wordt is het verhogen van de compressie waarmee de ontstekinstiming voor 16% beter ligt en je door de kleinere verbrandingskamer weer meer kracht uit je ontbranding haat. Het is niet meer dan een shimringertje weghalen.
Hier overigens wel iemand die het verschil zonder aanpassingen op zijn iets grotere motoren getest heeft:
Op de baan rijden bijna alle electro auto's op 2s, en deze halen snelheden tot ver boven die 80km/u.Gaius schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:45:
[...]
Das onderdeel van de lol wat mij betreft.
Daarbij, als ik er een 3S setje in zet, kan ik er ook een 2S accu in doen als ik niks wil slopen. En er zal anders altijd een "maar hoe zou 3S zijn"-gedachte blijven rondzingen in m'n hoofd.
Als m'n wiskunde me niet in de steek laat:
De standaard motor doet bij 7,2V 14500 omw/min.
Doe ik even de aanname dat ie bij 8,4V dezelfde kV haalt, en dan kom je op 39km/u bij 17000 omw/min.
Ik zit nu met een schuin oog naar een brushless 3800kV motor te kijken. Op 2S komt die dan omgerekend op 77km/u en op 3S kom ik dan op net geen 110 km/u. Mits de diffs en tandwielen lang genoeg meegaan.
Het doel is om ongeveer mee te kunnen met de nitro-auto van een vriend van me, en die zou ca 80km/u halen. Dus 2S is snel genoeg, 3S is voor de leuk en het experiment.
Op het moment dat je er 3s in gaat stoppen loop je vooral het risico dat de krachten te groot worden voor je TT-02.
Je kan eens een trackstar brushless setje ofzo proberen. Kost niet vreselijk veel maar mijn tourwagen loopt daar al dik 80km/u op.
Iemand ervaringen met de E-Revo 1/16 en LiPo? Mijn zoontje heeft de non brushless maar die NiMH accu’s zijn erg snel leeg. Zinvol om naar passende LiPo te kijken of moet ik dan meteen meer aanpakken?
Mijn boefje is liev!
Mijn zoontje gebruikt 2s lipos in zijn Latrax Teton. Dat werkt prima, zolang ze maar in je model passen zal het verder niet heel veel verschil maken.
Vind het vooral bijzonder dat de NiMH net zo duur lijken als redelijke 2S LiPo.
Dit filmpje geeft duidelijk meer power. Geen idee of je ook langere runtime hebt.
Dit filmpje geeft duidelijk meer power. Geen idee of je ook langere runtime hebt.
Mijn boefje is liev!
Wil je een langere runtime, dan moet je accu's met een hogere capaciteit (mAh) nemen. LiPo of NiMH maakt daarbij niet zo heel veel uit. Wel is het zo dat LiPo's een hogere energiedichtheid hebben, dus meer capaciteit bij dezelfde afmetingen. Maar zorg dat dat je accu's neemt met een hogere mAh, anders zal het niet veel verschil makenJB schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:44:
Vind het vooral bijzonder dat de NiMH net zo duur lijken als redelijke 2S LiPo.
[Video: NiMH vs LiPo on a Brushed Motor]
En uiteraard moeten de controller in de auto en de oplader geschikt zijn voor LiPo.
Ik heb sinds een poosje een Traxxas slash 2wd. Ook al eerder over gepost, toen had ik mijn stuur servo gesloopt. Daar heb ik toen metalen tandwielen ingezet.
Nu heb ik weer een nieuw euvel. Nadat ik de overbrenging heb aangepast (en weer terug gezet omdat het te hard ging) viel het me op dat de auto jankte. Dit hoorde ik dus ook al op de hoge gearing, hier ben ik alleen even de straat met op en neer geweest. Dus eerst dacht ik dat het de tandwielen waren. Maar nadat ik de oude er weer op had gezet, bleef het janken. Dus toen de motor er uit en eens kijken of die jankte en idd het is de motor. Vreemd dacht ik, de as lijkt verder stabiel, ook kan de motor verder niet open, dus schoon gemaakt, beetje wd40 erin en het janken verdween. Goed inlaten drogen, en net even een rondje gereden. Hij loopt nog steeds niet soepel, gaat minder hard en de motor word heet, echt heet. Ik gok dus dat ik de motor kapot heb gemaakt. En ben opzoek naar een nieuwe, maar zonder te weten waarom hij stuk is gegaan vind ik dat lastig. Ik kan gewoon een nieuwe bestellen en die erin schroeven, maar heb ik dan niet met een paar maanden het zelfde euvel? Ik rij door het bos, over straat, strand, laat me niet tegen houden door een beetje regen of plassen. Na het rijden spuit ik de auto schoon met de tuinslang en laat ik hem drogen.
Ik weet dat dit veel vraagt van het materiaal, maar daar heb ik het wel op uitgezocht. Dus wat zouden jullie aanraden kwa motor? BTW ik rij op NiMH omdat dat makkelijker is met laden.
Ik zou ook kunnen upgraden naar een vileneon, maar dit loopt nog best wel in de papieren. Wat is wijsheid?
Nu heb ik weer een nieuw euvel. Nadat ik de overbrenging heb aangepast (en weer terug gezet omdat het te hard ging) viel het me op dat de auto jankte. Dit hoorde ik dus ook al op de hoge gearing, hier ben ik alleen even de straat met op en neer geweest. Dus eerst dacht ik dat het de tandwielen waren. Maar nadat ik de oude er weer op had gezet, bleef het janken. Dus toen de motor er uit en eens kijken of die jankte en idd het is de motor. Vreemd dacht ik, de as lijkt verder stabiel, ook kan de motor verder niet open, dus schoon gemaakt, beetje wd40 erin en het janken verdween. Goed inlaten drogen, en net even een rondje gereden. Hij loopt nog steeds niet soepel, gaat minder hard en de motor word heet, echt heet. Ik gok dus dat ik de motor kapot heb gemaakt. En ben opzoek naar een nieuwe, maar zonder te weten waarom hij stuk is gegaan vind ik dat lastig. Ik kan gewoon een nieuwe bestellen en die erin schroeven, maar heb ik dan niet met een paar maanden het zelfde euvel? Ik rij door het bos, over straat, strand, laat me niet tegen houden door een beetje regen of plassen. Na het rijden spuit ik de auto schoon met de tuinslang en laat ik hem drogen.
Ik weet dat dit veel vraagt van het materiaal, maar daar heb ik het wel op uitgezocht. Dus wat zouden jullie aanraden kwa motor? BTW ik rij op NiMH omdat dat makkelijker is met laden.
Ik zou ook kunnen upgraden naar een vileneon, maar dit loopt nog best wel in de papieren. Wat is wijsheid?
https://f1nerd.nl
Passen is één, maar je ESC moet het ook kunnen trekken.Warlock schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:38:
Mijn zoontje gebruikt 2s lipos in zijn Latrax Teton. Dat werkt prima, zolang ze maar in je model passen zal het verder niet heel veel verschil maken.
@ymoona: het kan ook zijn dat een van de lagers van de motor aan gort is. Als dat zo is, dan is dat relatief makkelijk te vervangen, mits de lager niet de rest van de motor heeft beschadigd. Dan kan je net zo goed een andere motor erin zetten. Moet je wel je motor openmaken, als dat al kan....
Je hoeft niet meteen een Vileneon te kopen, dat is een relatief dure motor.
je zou eens naar de wat goedkopere merken kunnen kijken. Zo rij ik in een van mijn Arrma's al een tijdje met een Turnigy motor van 3200kV en ik ben er erg tevreden over.
je zou eens naar de wat goedkopere merken kunnen kijken. Zo rij ik in een van mijn Arrma's al een tijdje met een Turnigy motor van 3200kV en ik ben er erg tevreden over.
Iemand die me op weg kan helpen? Ik poog te ontdekken welk onderdeel ik nodig heb voor mijn Notorious. De arm aan de voorkant zit los, omdat daar een plastic busje? is afgebroken waar die arm in zit.
Krijg alleen niet gevonden op de tekening welk onderdeel die arm draagt
:strip_exif()/f/image/c0uL8BizchE3xo49BM42NoSy.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze is afgebroken aan de achterzijde (front). Nu wiebelt art. ARA330655
:strip_exif()/f/image/1RKDWPCEt1MlNnmvwtTTUJ11.jpg?f=fotoalbum_large)
Het stukje in de "rechthoek" is afgebroken.
Krijg alleen niet gevonden op de tekening welk onderdeel die arm draagt
:strip_exif()/f/image/c0uL8BizchE3xo49BM42NoSy.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze is afgebroken aan de achterzijde (front). Nu wiebelt art. ARA330655
:strip_exif()/f/image/1RKDWPCEt1MlNnmvwtTTUJ11.jpg?f=fotoalbum_large)
Het stukje in de "rechthoek" is afgebroken.
/f/image/YaYGKWeAJQJOFzle18qdvWwc.png?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Lijkt me dat dat gewoon de diff casing is, AR310854.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik dacht juist AR330379? Dat is een "Suspension Mount Set" als ik 'm opzoek.zonoskar schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:16:
Lijkt me dat dat gewoon de diff casing is, AR310854.
Mijn boefje is liev!
Yep, als je de auto wat verder uit elkaar haalt zal je dan ook het onderdeel beter herkennen.
Deze zit wel echt mega ruk zegmemphis schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:49:
Yep, als je de auto wat verder uit elkaar haalt zal je dan ook het onderdeel beter herkennen.
Mijn boefje is liev!
Volgens mij met een paar schroeven aan de onderkant en bovenkant trek je die hele voorkant eraf.
Ach, minder crashes maken is het antwoord, zoek niet meteen alle oplossingen in aluminium....
Ach, minder crashes maken is het antwoord, zoek niet meteen alle oplossingen in aluminium....
[ Voor 33% gewijzigd door memphis op 13-09-2021 12:54 ]
Dat zou fantastisch zijn. Nog eens goed kijken danmemphis schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:53:
Volgens mij met een paar schroeven aan de onderkant en bovenkant trek je die hele voorkant eraf.

Gelukt. Was gelukkig een "dekseltje" maar dat zat "vast" dus leek lastiger dan het was. Dit wil je toch van aluminium hebben of?
:strip_exif()/f/image/b7uAcXgcBSvFPLdscZfiZGsy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door JB op 13-09-2021 13:11 ]
Mijn boefje is liev!
Plastic kan wel wat hebben hoor, dat hoeft niet direct van alu gemaakt te worden.
Het is een onderdeel van een paar "cent" dat breekt, Maak je hem van aluminium zal bij de volgende keer wat anders/duurders breken
Niet alleen dat, plastic breekt en dan weet je gelijk wat er fout zit.
Aluminium buigt en dan vraag je je af waarom je auto niet meer lekker rechtdoor rijdt b.v.
Gewoon niet botsen
Aluminium buigt en dan vraag je je af waarom je auto niet meer lekker rechtdoor rijdt b.v.
Gewoon niet botsen
Overigens ziet dat onderdeel er wel heel simpel uit om ook zelf te maken.
Heb helaas geen 3D printer...memphis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:42:
Overigens ziet dat onderdeel er wel heel simpel uit om ook zelf te maken.
Mijn boefje is liev!
Waarom perse een 3D printer. Een stukje alu of kunststof staf van de bouwmarkt en dan een paar gaatjes boren en hier en daar op maat vijlen.
Onder mijn (hand bediende) frees niet eens een kwartier werk denk ik.
Overigens kan ik je niet echt een 3D printer vor dit soort onderdelen aanbevelen, de onderdelen zijn gewoon te zwak.
Overigens kan ik je niet echt een 3D printer vor dit soort onderdelen aanbevelen, de onderdelen zijn gewoon te zwak.
[ Voor 21% gewijzigd door memphis op 14-09-2021 11:04 ]
Composiet is ook prima verkrijgbaar, maar ik vind dit stukje toch wel prettig als dat helemaal recht is en goed past. Leuk als je dat zelf kanmemphis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:03:
Waarom perse een 3D printer. Een stukje alu of kunststof staf van de bouwmarkt en dan een paar gaatjes boren en hier en daar op maat vijlen.
Mijn boefje is liev!
Sigh
Had tijd, was goed weer en perfecte locatie. Dus ff kijken voor een nieuwe speedrun.
Eerste opwarm run, iets slaat vast, schiet naar links en hoppa in de berm.
1 achter ophanging kapot. cvd krom, en een 3S 5000mah lipo kwijt.
Als iemand zin heeft om een lipo te zoeken in +- 50m2 knie hoog gras. ik weet nog een leuk plekje.
Had tijd, was goed weer en perfecte locatie. Dus ff kijken voor een nieuwe speedrun.
Als iemand zin heeft om een lipo te zoeken in +- 50m2 knie hoog gras. ik weet nog een leuk plekje.
Bier, Whiskey en Metal!!
50m2? Jij zat niet op te lettenLordMithril schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:48:
Sigh![]()
Oh jawel, maar kan niet zoveel onderdelen tegelijk in de gaten houden op 20 meter afstand
De auto en de andere lipo lagen ook al 10 meter uit elkaar.
Oh well, ding op de plank, binnenkort nieuwe lipo's halen. Kan de revo ook weer gebruikt worden en dan rustig herbouwen.
Bier, Whiskey en Metal!!
Man man man
TopRC ook drama. Maandag voormiddag meteen onderdelen besteld na hulp alhier. Dinsdag middag pas een zogenaamde afmelding van de bestelling incl verzendlabel terwijl maandag “op voorraad en voor 16:30 besteld…”.
Natuurlijk nog steeds niets te traceren vanochtend dus vandaag wederom geen pakket. Zal me benieuwen of de order morgen wel traceerbaar wordt. Ik trek het zeer slecht als men durft te beweren dat iets verzonden is, dit gewoonweg niet zo is. Uitleg met pallet waarschijnlijk niet gescand
Is er werkelijk geen enkele RC winkel die een weborder gewoon fatsoenlijk kan regelen? Trustpilot geeft ook bij deze shop weer een rode draad aan dezelfde bevindingen klaarblijkelijk. De rest is op verzoek geschreven en bijna allemaal ervaringen in de winkel zelf

Natuurlijk nog steeds niets te traceren vanochtend dus vandaag wederom geen pakket. Zal me benieuwen of de order morgen wel traceerbaar wordt. Ik trek het zeer slecht als men durft te beweren dat iets verzonden is, dit gewoonweg niet zo is. Uitleg met pallet waarschijnlijk niet gescand

Is er werkelijk geen enkele RC winkel die een weborder gewoon fatsoenlijk kan regelen? Trustpilot geeft ook bij deze shop weer een rode draad aan dezelfde bevindingen klaarblijkelijk. De rest is op verzoek geschreven en bijna allemaal ervaringen in de winkel zelf

Mijn boefje is liev!
Ik ga mede hierom meestal zelf naar de winkel toe. Als ik online bestel eindig ik nu vaak in Duitsland. Meestal is dat binnen 48 uur in huis.JB schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:55:
Man man manTopRC ook drama. Maandag voormiddag meteen onderdelen besteld na hulp alhier. Dinsdag middag pas een zogenaamde afmelding van de bestelling incl verzendlabel terwijl maandag “op voorraad en voor 16:30 besteld…”.
De Nederlandse webshops lijken allemaal klein en meestal gerund naast een fysieke winkel, volgende dag geleverd wordt eigenlijk weinig gehaald. (uitzondering was mijn enige web bestelling bij de border, die was de volgende dag binnen).
Dat wordt (voor mij) nu pijnlijk duidelijk in NL inderdaad.rutgeri schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:33:
[...]
Ik ga mede hierom meestal zelf naar de winkel toe. Als ik online bestel eindig ik nu vaak in Duitsland. Meestal is dat binnen 48 uur in huis.
De Nederlandse webshops lijken allemaal klein en meestal gerund naast een fysieke winkel, volgende dag geleverd wordt eigenlijk weinig gehaald. (uitzondering was mijn enige web bestelling bij de border, die was de volgende dag binnen).
Vroegah kon ik ook makkelijker naar fysieke winkel maar in de regio is niets meer.
Ook nog eens kijken naar Duitsland dan
Mijn boefje is liev!
Ik bestel mijn Arrma onderdelen ook op horizonhobby.de omdat daar de voorraad wel klopt. Toemen besteld daar ook en als je het zelf besteld is het iets duurder maar heb je het wel sneller.
Grappig! Die sticker staat inderdaad op de doos van mijn Arrma NotoriouseRRoR.InSiDe schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:51:
Ik bestel mijn Arrma onderdelen ook op horizonhobby.de omdat daar de voorraad wel klopt. Toemen besteld daar ook en als je het zelf besteld is het iets duurder maar heb je het wel sneller.
Mijn boefje is liev!
Dat is omdat het merk Arrma in handen is van Horizon Hobby.JB schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:33:
[...]
Grappig! Die sticker staat inderdaad op de doos van mijn Arrma Notorious
Overigens een oud topic over een verandering in het verleden waar Horizon hobby ook weer deels op teruggekomen is.
https://www.modelbouwforu...-een-internetshop.249830/
[ Voor 28% gewijzigd door memphis op 16-09-2021 10:13 ]
Ja als je branding op de doos hebt staan, dan is dat te verklaren. Had de link niet gelegd. Ik heb een gat van 20 jaar en toen alleen focus op Tamiyamemphis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:10:
[...]
Dat is omdat het merk Arrma in handen is van Horizon Hobby.
Overigens een oud topic over een verandering in het verleden waar Horizon hobby ook weer deels op teruggekomen is.
https://www.modelbouwforu...-een-internetshop.249830/
Deze staat ook nog in de garage

:strip_exif()/f/image/GcgFMaCa029UMIwB6HLX0ha3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door JB op 16-09-2021 11:10 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb de motor inmiddels open gemaakt, maar voordat ik dat deed zag ik al wat het probleem is. De voorste lager is uitgelubbert. Al is het niet echt een lager, meer een schijf. Normaal past de as precies, maar nu zat daar dus speling. Ik vermoed door dat ik de andere tandwielen er op heb gehad, en deze niet juist heb afgesteld. Al dacht ik wel dat ik dat best ok had gedaan. Ik heb een vervangende motor besteld, zelfde type. Hopelijk houd deze het langer vol. Zijn er vervangende motor die wel echte lagers hebben?Snuffel schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:07:
@ymoona: het kan ook zijn dat een van de lagers van de motor aan gort is. Als dat zo is, dan is dat relatief makkelijk te vervangen, mits de lager niet de rest van de motor heeft beschadigd. Dan kan je net zo goed een andere motor erin zetten. Moet je wel je motor openmaken, als dat al kan....
Gelukkig zijn er ook goede (web)winkels in Nederland.
Rond 4 uur wat zaken besteld bij GearRC, morgen al in huis met de post.
Zo hoort het dus.
Zo hoort het dus.
Bij gebrek aan fysieke winkels in de omgeving Alkmaar, koop ik vaak bij toprc.nl. Goede ervaring mee, (1 auto en twee onderdelen) ook voor advies via telefoon of email.Snuffel schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:42:
Gelukkig zijn er ook goede (web)winkels in Nederland.
Zo hoort het dus.
Na het winnen van Carwars stond dit in de krant
https://www.bndestem.nl/r...t-is-mijn-leven~a5ededcb/
https://www.bndestem.nl/r...t-is-mijn-leven~a5ededcb/
Kwa winkels meeste bij TopRC gekocht, duurt soms wat langer maar komt iig wel binnen.
merk dat ze veel met DHL doen, en die haalt kennelijk niet elke dag op.
Toemen en euroRC 1x besteld en kwam ook gewoon richting een weekje later binnen. Tenminste sneller dan Ali of BangGood
Las net dat Minos is verhuisd naar de Spaansepolder in R'dam, volgende week eens binnen lopen.
En er in Capelle een Traxxas Store is geopend. Tegen over een freaking goede slijter..
Vrouwlief heeft me al verboden daar langs te gaan
bankrekening
merk dat ze veel met DHL doen, en die haalt kennelijk niet elke dag op.
Toemen en euroRC 1x besteld en kwam ook gewoon richting een weekje later binnen. Tenminste sneller dan Ali of BangGood
Las net dat Minos is verhuisd naar de Spaansepolder in R'dam, volgende week eens binnen lopen.
En er in Capelle een Traxxas Store is geopend. Tegen over een freaking goede slijter..
Vrouwlief heeft me al verboden daar langs te gaan

Bier, Whiskey en Metal!!
Oeh, Spaanse polder en Capelle. Da's niet zo heel ver weg.
Ook maar eens onthouden.
Ook maar eens onthouden.
Als je toch die kant op gaat kun je ook nog een klein stukje doorrijden naar Pijnacker voor Quartel.Arunia schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:39:
Oeh, Spaanse polder en Capelle. Da's niet zo heel ver weg.
Ook maar eens onthouden.
Voor de liefhebbers van Traxxas, er is een nieuwe winkel https://www.premiumstore.nl/service/about/
@memphis De site heb je op dit moment in ieder geval niets aan.
daar staan verder nog geen items toegevoegd (even kijkende naar wat ik nodig heb).
https://www.premiumstore....urn-550-size-trx3785.htmlArunia schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:38:
@memphis De site heb je op dit moment in ieder geval niets aan.daar staan verder nog geen items toegevoegd (even kijkende naar wat ik nodig heb).
Mijn boefje is liev!
Mijn zoontje heeft sinds het voorjaar de FTX Tracer. Super blij mee, ding wordt echt veel gebruikt. Zelf vind ik het ook leuk om mijn tweede jeugd zo te beleven, vooral door ermee te sleutelen.
Echter merken we nu dat de aandrijvingstandwielen flink versleten zijn. Sommige inkepingen zijn gewoon weggesleten. Het gaat om deze wit/gele tandwielen (en dan vooral die hele kleine):
:strip_exif()/f/image/5WKJ3mOfIN8ZrSkEzbtx0Jn6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bCmyxdKOh6vsTARds0R4BtbE.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik deze graag vervangen (liefst voor een verbeterde versie, bijv een sterker materiaal als dat kan). Echter, hoe heet zoiets? En welke zou ik dan moeten aanschaffen?
Leuk om de techniek achter zo'n auto te leren kennen, moet alleen dus weten hoe dit soort dingen heten. Dan kan ik daarna kijken of dit te verbeteren is, zodat het minder slijtage gevoelig is
Echter merken we nu dat de aandrijvingstandwielen flink versleten zijn. Sommige inkepingen zijn gewoon weggesleten. Het gaat om deze wit/gele tandwielen (en dan vooral die hele kleine):
:strip_exif()/f/image/5WKJ3mOfIN8ZrSkEzbtx0Jn6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bCmyxdKOh6vsTARds0R4BtbE.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik deze graag vervangen (liefst voor een verbeterde versie, bijv een sterker materiaal als dat kan). Echter, hoe heet zoiets? En welke zou ik dan moeten aanschaffen?
Leuk om de techniek achter zo'n auto te leren kennen, moet alleen dus weten hoe dit soort dingen heten. Dan kan ik daarna kijken of dit te verbeteren is, zodat het minder slijtage gevoelig is
@Goofyduck384 Kijk eens in de handleiding, staat er in 
edit: indien je de manual niet (meer) zou hebben: https://www.cmldistributi...FTX%20Tracer%20Manual.pdf
Zeker bewaren, exploded views en onderdeelnummers zijn altijd handig
Kleine tandwielen worden pinion genoemd, grote tantwielen spur.
edit: indien je de manual niet (meer) zou hebben: https://www.cmldistributi...FTX%20Tracer%20Manual.pdf
Zeker bewaren, exploded views en onderdeelnummers zijn altijd handig
Kleine tandwielen worden pinion genoemd, grote tantwielen spur.
[ Voor 69% gewijzigd door D-Three op 22-09-2021 21:05 ]
Ja inderdaad! Dank je!
Inderdaad wil ik deze aandrijving metaal maken. Kan daar dan ook gelijk eens kijken of ik de aandrijfassen en stuurassen ook kan verbeteren. Want deze gaan inmiddels ook snel los.
Zijn dat dan deze? https://www.toprc.nl/ftx-...tal-dogbones-ftx9781.html
Goedemorgen,
Mede door CarWars (en ja ik heb menig reactie al gelezen een paar pagina's terug) is bij me de interesse voor RC auto's weer aangewakkerd (sluimerde altijd al wel).
En ja ik ook gezien dat CarWars de hobby geen recht doet, vooral hoe men omgaat met de auto's. Natuurlijk kan er iets onherstelbaar stuk gaan, maar om nou een stapel met kapotte auto's in beeld te brengen, dat gaat helemaal nergens over!
Maar goed het is wel reclame voor de hobby, wellicht niet de reclame die de meeste hobbyisten graag zouden zien maar ik verwacht wel dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in RC door CarWars. En een deel ervan zal ook wel serieus zijn.
Maar goed ik ben mij aan het verdiepen in 1/10 offroad, dat lijkt mij gewoon het leukst en dan model SCT. (puur omdat ik die mooier vind dan Buggy's) Snel kom je dan uit bij de Traxxas Slash en de Arrma Senton volgens mij. Iemand nog ervaringen met andere auto's in deze klasse?
En is er ergens een overzicht van tracks offroad danwel onroad in Nederland, want daar vind ik weinig over. Of zijn er gewoon (nog) nauwelijks banen?
Mede door CarWars (en ja ik heb menig reactie al gelezen een paar pagina's terug) is bij me de interesse voor RC auto's weer aangewakkerd (sluimerde altijd al wel).
En ja ik ook gezien dat CarWars de hobby geen recht doet, vooral hoe men omgaat met de auto's. Natuurlijk kan er iets onherstelbaar stuk gaan, maar om nou een stapel met kapotte auto's in beeld te brengen, dat gaat helemaal nergens over!
Maar goed het is wel reclame voor de hobby, wellicht niet de reclame die de meeste hobbyisten graag zouden zien maar ik verwacht wel dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in RC door CarWars. En een deel ervan zal ook wel serieus zijn.
Maar goed ik ben mij aan het verdiepen in 1/10 offroad, dat lijkt mij gewoon het leukst en dan model SCT. (puur omdat ik die mooier vind dan Buggy's) Snel kom je dan uit bij de Traxxas Slash en de Arrma Senton volgens mij. Iemand nog ervaringen met andere auto's in deze klasse?
En is er ergens een overzicht van tracks offroad danwel onroad in Nederland, want daar vind ik weinig over. Of zijn er gewoon (nog) nauwelijks banen?
Volgens mij gaat een RC-auto niet snel onherstelbaar stuk. Er gaan wat onderdelen kapot, maar die kun je bij een fatsoenlijk merk individueel bestellen en vervangen. Daarbij lijkt een stapel met kapotte auto's al snel dramatisch, maar ik denk dat de body's het erger doen lijken dan het is.OmeAnne schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:27:
Daarbij zijn er aardig wat YouTube-kanalen van mensen die hun RC-auto's behoorlijk hard bashen, door bijvoorbeeld te kijken hoe hoog ze kunnen jumpen, of jumpen op skatebanen van asfalt/beton. Paar verkeerde landingen en je kunt weer gaan sleutelen. Tegelijkertijd, als je met een paar maten daar de grootste lol uit haalt, het is je eigen geld, tijd en auto, dus go for it.
Dat gezegd hebbende, het deed wel een beetje pijn toen ze met de XO-1's van een gebouw gingen springen.