Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Gezien het hele programma met Traxxas word gedaan denk ik dat dit een Traxxas XO-1 was. Als ik het filmpje op de juiste plek stil zet is de auto herkenbaar en zeker aan de vleugel te zien dat het een XO-1 is. Die gaat uit de doos unlocked 160km/u

En nee, dat is niet wat ik rij, het de productspecificatie van de laatse versie van mijn auto.
http://www.mugenracing.com/mrx6x/
Dit is de MRX6X en ik rij nog met een MRX6, tussendoor is er nog een MRX6 geweest. De verschillen in wegligging tussen de revisies zijn best nog wel groot hoewel de basis hetzelfde is. De belangrijkste aanpassing (langere achter draagarmen) wat het grootste verschil maakt kan ik helaas niet uitvoeren omdat ik dan de chassisplaat echt moet veranderen (kan de huisige niet aanpassen) en met dat moet ik meer veranderen. Gezien mijn huidige MRX6 zo goed als nieuw is en prima rijdt wacht ik wel.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Even een foto'tje van vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_WwwDNuRP_-TX3m20SWM0ML4ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJ6ghNTj1DUayA9fzFi0VzfS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Weet iemand nog een body die past op een thunder tiger eb4 s2 of heeft zelf nog een body hiervoor liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien ben ik een beetje te panisch trouwens, maar hoe bewaren jullie je lipo's? Ik bewaar ze al in de schuur in een laadtas, maar ook daarvan heb ik liever niet dat die in vlammen op gaat, dus ik zat te denken aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHFZEaAc2SzM5PbUPk6LNXwusw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K7SSjxH3IrZe1LQfOKX0EODL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Euh, is dat nodig dan? Na het rijden laat ik de oplader de Lipo in storage stand brengen en dan ligt de Lipo gewoon in de kast.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 21:45
Na het rijden blijft de LiPO gewoon in de tas tot de volgende keer, echt leeg is hij dan niet en een volgende keer was in de regel de volgende week al.

Die dingen vliegen echt niet zomaar in de fik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Ik heb er wel een "speciale" tas voor, maar meer omdat die ook mooi 5 accu's kan dragen en handig mee te nemen is. Via Ali gekocht, dus vraag me oprecht af of die wel heeel veel nut heeft :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik denk dat een goede LiPo zak en eventueel bewaren in een bloempot met een dichte bodem genoeg is om een eventuele ontbranding tegen te houden om een verdere brand te voorkomen. Ook ik heb alle LiPo accu's in een zak in een tas.

De meeste ongelukken met een LiPo gebeuren juist tijdens of net na het laden en tijdens gebruik.

Dat een LiPo geheel in rust ontbrand gebeurd zelden..

Zeker hardcased beschemt de cellen tegen deuken, krassen en andere vormen van fysieke beschadigingen

[ Voor 11% gewijzigd door memphis op 25-06-2021 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

Snuffel

Vroem!

Ik sla ze hier in op:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/255054/files/263987093/munitie-kist.jpg

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Wel even het rubber in de klep eruit halen om overdruk te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Dank allen. Zo'n grote kast is dus overkill. Ik vind de suggestie van @Snuffel dan ook wel een mooie. Denk dat ik daar voor ga. :)

Gisteren hier op de parkeerplaats een beetje oefenen met wat rondjes, kleine schans neergegooid om een beetje te jumpen, etc etc. Ging prima. En toen (weer) geleerd dat als de Maxx vlak voor je staat en je vanuit stilstand net teveel gas geeft en stuurt, dat ie dan toch al de voorwielen van de straat trekt, dus gewoon niet stuurt en zich zo je scheenbeen inboort. Au. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:13
Hallo, ik heb een serpent 1:8 onroad viper. Nu is er met een zwarte stift wat op de motor koelkop gezet. Weet iemand hoe je dit het beste van de koelkop kunt afwassen/verwijderen? Ik ben wat voorzichtig om verschillende (agressieve) middeltjes te gebruiken wat de kop kan aantasten/ beschadigen Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gewoon een beetje brandstof op een doekje doen en poetsen.

De koppen zijn geannodiseerd, dat poets je er niet zomaar af. Tenzij je 1 van de laatste modeellen van GiMar of Ielasi hebt met een meer kleuren opdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:13
Ok, bedankt ga ik dat even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zag trouwens dat Tamiya een nieuw 4WD offroad chassis heeft, de TD4.

Alleen lijkt het me super onhandig om de halve auto te moeten afbreken om de accu te verwisselen (zie laatste video rond 54:54).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 06:08
Die spatborden zijn wel geinig :P Maar inderdaad, heel erg snel de batterij niet wisselen zit er niet in. Anderzijds lijkt de gewichtsverdeling door de plaatsing wel top. En de wagen ziet er over het algemeen wel leuk uit.

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 29-06-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
zonoskar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:30:
Ik zag trouwens dat Tamiya een nieuw 4WD offroad chassis heeft, de TD4.

Alleen lijkt het me super onhandig om de halve auto te moeten afbreken om de accu te verwisselen (zie laatste video rond 54:54).
Als je zo'n ding kunt betalen dan doe verwissel je de accu niet zelf, dan heb je daar je butler voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Butler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Erg leuk karretje, een voor op de wensenlijst :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-07 19:19

B2

wa' seggie?

Misschien is het een beetje vloeken in de kerk hier als ik al die semi-professionele rc auto’s zie, maar ik ben voor mijn zoontje (bijna 9) op zoek naar een RC auto. Hij zeurt er al jaren om, maar we hebben het nog steeds weten om te buigen naar wat anders. Maar ik denk dat we er niet meer aan ontkomen.

Nu dus op zoek naar een leuke RC auto, waar ik geen buil aan val. Ik ken alleen van vroeger de Nikko auto’s welke na 10 minuten alle 12 batterijen op hadden :)
Om te voorkomen dat ik ook voor hem in de categorie speelgoed terecht komt zoek ik iets serieuzer (en vooral steviger). Ik zoek iets in de categorie tot 100-150 euro, wat vooral geschikt is voor buiten op het grind/hard zand.
Wat is dan bijvoorbeeld een aan te raden merk, of auto? En waar moet ik op letten?

[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 11-07-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De meesten kopen een WLtoys voor dat geld. Nu kun je nog wijfelen over de 1:14 of de 1:12, maar volgens mij is de 1:12 de betere. De 1:10 schijnt dezelfde ophanging te hebben, maar een stuk zwaarder, dus langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Een Tamiya fighter buggy of een Traxxas Bandit is misschien net over het budget maar ook een prima investering gezien de auto als ook de onderdelen makkelijk in Nederland verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 22:27
Dus de kleine (4 jaar) doet natuurlijk pappa na.
Als de revo weer eens ondersteboven ligt gooit pappe em altijd overeind.
Dus toen t kleine ding van hem ff ondersteboven lag.... Yup smijt.
Nou is het een toy grade omgehacked met wat Hobby grade spul en een dosis lijm op de stuur delen. Maar toch. Krak. Zoon lief verdrietig. Pappa alvast nieuwe besteld (wltoys 979).

Maar toch maar ff kijken of er nog wat te fixxen viel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RleBKOkNKP0T-ApfPdBDI2c9cz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCa83xnDIkZWjI5Abcrda8WG.jpg?f=fotoalbum_large

Wat onderdelen van een al gesloopte fy01 (banggood) en wat los alu wat ik nog had liggen. En een 124019 als inspiratiebron.
Is t mooi? Nee
Zit er veel speling in? Fuck yeah.
Werkt t? Hell yes *O*

Kleine kan weer tijdje vooruit. En tot die tijd heeft pappa weer een rc om mee te kloten O-)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 16:25
Van de week brak mijn suspension arm van de Traxxas Rustler VXL 4x4. Heb Rpm A-Arms gemonteerd nu, kijken hoe dat houdt :) Week ervoor de spurgear gestript, tandwiel van mijn motor was verschoven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTtjyi37UmPJYiWw7YSR3jlrSSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FFkR8xEv7SgDs7jCXRpHlSXj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLzJ_YV9b9LO26UtXx9i90xB1P4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HUO8xh9vy2MrrkDC8jQU5huv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDRa1w1RqxDbEUPAp1cAhiw7kyQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/krv9IDVuh8HuvV4sr5PqpRgD.jpg?f=user_large

Oh nog foto's gevonden van de spurgear :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Isxn-xt1x0NlvUys4skI5MRe0ag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aWK04i1L9FOV1bucCcuWCQpj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZoPzcZG9Tl6rpp-7aLajsOQV0o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8aILDX36PbO9APIDXG6SeqVc.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 13-07-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 21:45
LordMithril schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:10:
Zit er veel speling in? Fuck yeah.
Speling in je stuurinrichting is niet erg, dan rijdt hij makkelijk rechtdoor >:)
(Geen geintje)

[ Voor 3% gewijzigd door vassago op 13-07-2021 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Had wat problemen met mijn koppeling, dacht eerst dat het een oude veer was dat door de temperatuur slap werd maar een nieuwe veer deed hetzelfde. Na grondig onderzoek bleek de veer te strak om de as te zitten en af en toe aan de as vast te klemmen..

Al tijden terug geëxperimenteerd met zgn scholelveren, beter bekend als Belleville veren en dat werkte prima. Daar had ik dus uiteindelijk 50 van 0.4mm en 50 stuks van 0.6mm van liggen maar die moesten nog op maat gedraaid worden, dus maar even snel een adapter gemaakt voor op de draaibank en per 50 direct in 1x op maat gedraaid.
Door ze te stapelen en te spelen met de hoeveelheid van iedere dikte kan ik de koppeling naar iedere situatie krijgen. Voordeel van deze veren is dat je ze amper een voorspanning hoeft te geven waardoor ze bij geen gebruik niet snel slapper worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COA9jBBr8EBK7IYGH4e5G2OYDoo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tJATA0z1FtPD6c0mUKcUhBf8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Heeft iemand hier ervarin met LiFe of LiFePo4/A123 accu's ter vervanging van NiMH voor in een auto?

Ik ben een autootje in elkaar aan het zetten voor een verstandelijk gehandicapte die in een gezinsvervangend tehuis woont en heb een zo veilig mogelijke accu nodig die wat meer Ausdauer heeft dan een NiMH. Topsnelheid enz is niet echt van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik had toender tijd wat ruzie met een niet uit te zetten overijverige cut-off in de ESC,die de auto uitzetten als ik vol gas ging terwijl de accu nog niet eens half leeg was.

Maar als dat er niet op zit zou het denk ik gewoon moeten werken.

Heb je wel voldoende ruimte in de accu tray ?

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 14-07-2021 16:24 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
heuveltje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:24:
Ik had toender tijd wat ruzie met een niet uit te zetten overijverige cut-off in de ESC,die de auto uitzetten als ik vol gas ging terwijl de accu nog niet eens half leeg was.

Maar als dat er niet op zit zou het denk ik gewoon moeten werken.

Heb je wel voldoende ruimte in de accu tray ?
TT01 dus zou wel moeten kunnen. Ik lees dat Tamiya hun ESC af heeft gesteld op LiFe ipv LiPo cut off (3,0 ipv 3,3V) dus dat zou iig moeten werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Bambufan op 14-07-2021 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 23-07 11:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bambufan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:38:
[...]

TT01 dus zou wel moeten kunnen. Ik lees dat Tamiya hun ESC af heeft gesteld op LiFe ipv LiPo cut off (3,0 ipv 3,3V) dus dat zou iig moeten werken.
Wel oppassen, want eigenlijk is de cut-off dus 6V (2S), dit wordt niet per cel gemeten. Als 1 cel van een LiPo op 2,8V zit en de ander op 3,2V doet de cut-off op die ESC nog niks terwijl er dan écht wel schade ontstaat! Die 3,3V is niet voor niks een standaard die veel ESC's hanteren, en de meeste kun je nog veiliger zetten (3,6V bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Wel oppassen, want eigenlijk is de cut-off dus 6V (2S), dit wordt niet per cel gemeten. Als 1 cel van een LiPo op 2,8V zit en de ander op 3,2V doet de cut-off op die ESC nog niks terwijl er dan écht wel schade ontstaat! Die 3,3V is niet voor niks een standaard die veel ESC's hanteren, en de meeste kun je nog veiliger zetten (3,6V bijvoorbeeld).
`
Maar de vraag was om met LiFe accu's te werken. De Tamiya regelaars zijn juist (alleen) voorzien van een LVC voor een 2S LiFe of een 6S NiMh. De LVC van de Tamiya regelaars is niet geschikt voor een LiPo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

memphis schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:21:
[...]

`
Maar de vraag was om met LiFe accu's te werken. De Tamiya regelaars zijn juist (alleen) voorzien van een LVC voor een 2S LiFe of een 6S NiMh. De LVC van de Tamiya regelaars is niet geschikt voor een LiPo
Je hebt gelijk ik had dat ff niet door! Gelukkig klopt mijn verhaal op zich wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gisteravond was er weer sinds tijden een elektro clubrace bij de MACH. Omdat ik ook even de F1 wilde zien kwam ik pas laat aan maar heb nog wat foto's wten te maken. De truck klasse was weer gezellig aanwezig

https://www.facebook.com/...ms&set=a.2324956077634627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoi, had van de week een rc auto gekocht voor de kids, waarbij je de snelheid kon regelen.

Het is een Overmax X-Blast, maar heb even een vraagje over de soepelheid van het voertuig

Wanneer ik de snelheid/vermogen terug trim, hoor je een hoge toon, en hikt de auto bij langzaam rijden. Die hoge toon is van de PWM besturing denk ik, maar het schokken lijkt mij niet goed

Iemand die mij kan vertellen of dit "normaal" is?

Filmpje staat hier:
YouTube: overmax getrimd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
@PurpleBlue als ik van mijn traxxas weinig gas geef, dan hikt die ook. Dus denk dat de motor net wel net niet aan slaat.
Wat je kan doen is hen iets hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:27:
@PurpleBlue als ik van mijn traxxas weinig gas geef, dan hikt die ook. Dus denk dat de motor net wel net niet aan slaat.
Dat hikken doet hij ook als hij niet getrimd is, en zachtjes rijd.
Ik had het idee dat het soepel zou draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Lijkt mij geen brushless, sensorloze brushless hebben een neiging in de lage toeren te schokken.
Een brushed normaal niet maar bij zoiets degelijks kan ik mij voorstellen dat wat speling op de tandwielen of een slechte regeling van de motor dat idee veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Oke, niets om zorgen over te maken dus?
Ben verder niet thuis in de RC wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

zonoskar schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:38:
De meesten kopen een WLtoys voor dat geld. Nu kun je nog wijfelen over de 1:14 of de 1:12, maar volgens mij is de 1:12 de betere. De 1:10 schijnt dezelfde ophanging te hebben, maar een stuk zwaarder, dus langzamer.
Dank, we hebben de 124018 besteld bij Banggood. Leek mij een leuke auto welke wel een stootje kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:27:
Nog even een filmpje van als hij niet getrimd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Ok wil dus binnenkort mn 124019 ombouwen naar een pure speedrun wagen.
Nu loop ik tegen 2 opties aan (en ja waarschijnlijk neem ik ze beide maar toch).
Ik heb atm een 60A (2s) esc met een 4500kv (3s capable) motor.
Ga ik voor de esc upgrade naar 120 Amp zodat ik 3s en hoger kan draaien (met evt motor 4s capable)
Of ga ik voor de 9000kv (2s) motor.

De 9k kv is stuk goedkoper, maar de esc geeft meer opties voor later (al moet ik dan weer een extra motor kopen).

Wat zijn jullie ideeën hierover?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:04
3s op een halve speelgoed auto? Kan dat ding toch nooit hebben?

Komt misschien een beetje lullig over, maar dat is wat het is. Als je een fatsoenlijke (bestuurbare) snelle auto wil, zou ik investeren in een goede auto van een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
WEBGAMING schreef op maandag 26 juli 2021 @ 03:17:
3s op een halve speelgoed auto? Kan dat ding toch nooit hebben?

Komt misschien een beetje lullig over, maar dat is wat het is. Als je een fatsoenlijke (bestuurbare) snelle auto wil, zou ik investeren in een goede auto van een goed merk.
Weet niet wat je er specifiek "speelgoed" aan vind, maar het platform kan het hebben.
Heb em al naar de 100.8 km/u gehad op 2S. Enige reden waarom die wat onstabiel was waren de banden.
Maar een setje foams lost dat ook wel op.
In zn standaard setup waar ik em ook beetje mee bash haalt ie nog stabiel 80+.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Die regelaar zal sowieso opfikken met een snellere motor dus als je voor een snellere motor wilt gaan zit je sowieseo vast aan een andere regelaar. En een 120A regelaar wil per definitie niet zeggen dat die 3S aan kan. Overigens moeten je (kleine) accu's ook zeer goede (echte) specs hebben om de stromen aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
De esc die ik op t oog heb is rated tot 6S. Maar zal em sowieso niet voorbij 4S gebruiken.

Maar goed met die gedachte zit ik dus sowieso aan de nieuwe esc vast.
Dan word de keuze dus eerder:
2S met 9000kv zodat ik kleine lipos kan gebruiken
3/4S met lager KV zodat ik meer koppel heb maar zwaardere accu's
worst/kaas neem ik gewoon alles :P zie ik t dan wel wat ik opblaas

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Afgelopen weekend was de 2e ronde voor het Belgisch kampioenschap.
Kwalificeerde mij 8e en daarmee de 4e startplek in de halve finale.

Ik en de auto ging steeds beter wat ook te merken was in de halve, met als resultaat 1e:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH4G9oEADRYIVJSQhsLRyyTumjM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DdaBM7WPptlN9YmZj94F5HeX.jpg?f=user_large

Daarmee 5e startplek in de finale waar het er ook rap aan toe ging, helaas na 20 minuten begon mijn rug tegen te stribbelen, ik kan daar wel tegen vecht maar het is mij al 1x eerder overkomen en toen knapte er iets waardoor ik lang er last van had dus ben 9 minuten voor tijd gestopt en daarmee uiteindelijk 7e geworden.
Als ik de boel nog eens bereken had ik zeker podium kunnen halen.

Leuke bijkomstigheid, mijn snelste rondetijd zat maar een halve seconde van de toprijder die al wat baanrecords had gebroken maar blijkbaar ook dit weekend niet echt snelle rondetijden kon neerzetten. Maar wat wil je als er in 2 jaar geen wedstrijd is geweest en er amper is gereden, de grip was gewoon weg.

Kort filmpje van de halve finale

[ Voor 5% gewijzigd door memphis op 26-07-2021 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Misschien leuk voor degene die in de buurt van Almere wonen of het ritje willen maken.

Bijna ieder weekend word er wel bij het wokrestaurant Atlantis gereden. Overdag is er toch niets bij dat restaurant en mogen ze met toestemming gebruik maken van het asfalt en de grasvelden ernaast.

Voor 7 augustus staat er een evenement gepland waarbij er ook een baantje wordt uitgezet. Alles wat RC rijdt is toegestaan.

Overigens is dit clubje ook in positief gesprek met de gemeente voor een eigen vaste lokatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Gisteren een knoop doorgehakt: de Tamiya trf801Xt gaat met pensioen, ik heb een Arrma kraton exb roller (6s) aangeschaft. De Hobbywing Max 8 combo (2200kv) komt hier in. Hopelijk eindelijk af van kapotte onderdelen na elk ritje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Hier komt er juist een Tamiya bij. Het lijkt me leuk om een rc-auto zelf in elkaar te zetten, dus heb een TT-02 besteld. Ik heb nog geen idee welke elektronica er verder in komt (servo en receiver zitten er sowieso niet bij), maar dat zien we later wel. :)

Daarnaast de eerste goede backflips gemaakt met de Maxx. Ik weet het, het stelt niet veel voor, maar toch leuk om 's gedaan te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Icephase schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:34:
Gisteren een knoop doorgehakt: de Tamiya trf801Xt gaat met pensioen, ik heb een Arrma kraton exb roller (6s) aangeschaft. De Hobbywing Max 8 combo (2200kv) komt hier in. Hopelijk eindelijk af van kapotte onderdelen na elk ritje…
Ehh, denk dat dat best tegen kan vallen...ook hier zal je met regelmaat onderdelen moeten vervangen, al hangt het sterk af van je rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Snuffel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Ehh, denk dat dat best tegen kan vallen...ook hier zal je met regelmaat onderdelen moeten vervangen, al hangt het sterk af van je rijstijl.
Ongetwijfeld, maar die zullen dan itt bij de Tamiya wél goed verkrijgbaar zijn en er bestaan upgrades van andere merken (RPM bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:54:
[...]

Dank, we hebben de 124018 besteld bij Banggood. Leek mij een leuke auto welke wel een stootje kan hebben.
De WLToys 124018 is inmiddels binnen, en heeft al wat rondjes gemaakt.
Aangezien de 2200 mAh accu vrij snel leeg is zijn we op zoek naar wat extra accu’s. Moet ik daar dezelfde accu’s bij nemen, of kan ik ook andere accu’s met meer capaciteit nemen? Of kom ik dan met lengte te zitten wat in de auto past? Ik snap dat ik een Lipo 2S moet hebben. Maar welke aansluiting moet ik hebben bij bijvoorbeeld een site als Toemen.nl? Ik zie een T-aansluiting staan, maar bv op andere sites zie ik XT-60 en XT-90 staan. Wat komt overeen?

En de lader die er bij zat is niet veel soeps volgens mij. Ik heb al wat zitten grasduinen in het topic en zag onder andere deze en deze voorbij komen.

Welke gebruiken jullie of zijn verder aan te raden? Ik hoef niet te veel te tweaken met oplaad parameters oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 10:51
Wat betreft lader is dit een hele leuke: https://droneshop.nl/isdt-q8-pocket-charger

Daar zit als input en output de XT60 op. Die is wat beter dan de T aansluiting.

Voor de accu moet je idd kijken naar wat je kwijt kunt. Even opmeten en op zoek gaan.

Je kunt ook bij hobbyking kijken en dan EU selecteren.

XT60 en XT90 zijn andere connector typen. XT60 wordt heel veel gebruikt. De XT90 zal zwaar overkill zijn die zijn echt heel groot. Je moet wel een soldeerapparaat hebben om ze te vervangen.
B2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

De WLToys 124018 is inmiddels binnen, en heeft al wat rondjes gemaakt.
Aangezien de 2200 mAh accu vrij snel leeg is zijn we op zoek naar wat extra accu’s. Moet ik daar dezelfde accu’s bij nemen, of kan ik ook andere accu’s met meer capaciteit nemen? Of kom ik dan met lengte te zitten wat in de auto past? Ik snap dat ik een Lipo 2S moet hebben. Maar welke aansluiting moet ik hebben bij bijvoorbeeld een site als Toemen.nl? Ik zie een T-aansluiting staan, maar bv op andere sites zie ik XT-60 en XT-90 staan. Wat komt overeen?

En de lader die er bij zat is niet veel soeps volgens mij. Ik heb al wat zitten grasduinen in het topic en zag onder andere deze en deze voorbij komen.

Welke gebruiken jullie of zijn verder aan te raden? Ik hoef niet te veel te tweaken met oplaad parameters oid.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgeri
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 17:34
Afgelopen weekend was er op het circuit van de MACH in Heemstede een brandstof evenement. Ik heb toen voor het eerste even mogen proeven aan het rijden met een brandstof auto met dank aan @memphis die een tweede auto had meegebracht. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen met electrische wagens gereden, een Tamiya TT-02 en een Xray T4.

Het rijden met de 1/8 schaal nitro auto is echt een hele andere beleving, van de voorbereidingen tot het rijgedrag. Ik heb in totaal vier korte sessies gereden, en op zijn Bottas' zo mijn bijdrage geleverd aan het grasmaaien in Heemstede :)

Naar mate de dag vorderde kreeg ik echter wel al wat meer gevoel voor de auto en werden de bezoekjes aan het gras steeds spaarzamer.

Hoewel ik er al over dacht weet ik nu vrij zeker dat ik naast mijn electro auto's ook zeker een nitro auto wil gaan rijden. Het is zo'n andere ervaring die ik erg gaaf vondt. Ik kan alleen maar aanraden om het ook eens te proberen.

Bij deze nogmaals een bedankje aan @memphis voor de mogelijk afgelopen weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Geen dank, was leuk om even iemand wat anders te laten proberen. Hoewel het een oudere auto was met wat meer speling moet die nog prima rijdbaar zijn, het was dus zeker wennen en misschien ook verder inlezen over de funties van je zender, blijkbaar zou TR4 standaard gekoppelt staan aan de remkracht en kon je die snel naar je gevoel instellen.

Je tijden en snelheden: https://speedhive.mylaps.com/Practice/694926297/Activity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Nog 2 dagen....

Zorg dat je genoeg bier/drank of ander vochtig materiaal hebt en misschien een handoek om al dat spul bij het nodige gelach weer op te ruimen. Uiteraad ook genoeg snacks want het zijn anderhalf uur uitzendingen.

Zie ook:
https://www.facebook.com/john.ermen/videos/430084024962037

• Icephase

Icephase

memphis schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:32:
Nog 2 dagen....

Zorg dat je genoeg bier/drank of ander vochtig materiaal hebt en misschien een handoek om al dat spul bij het nodige gelach weer op te ruimen. Uiteraad ook genoeg snacks want het zijn anderhalf uur uitzendingen.

[YouTube: Shownieuws over het nieuwe racing tv programma Car Wars]

Zie ook:
https://www.facebook.com/john.ermen/videos/430084024962037
Eerlijk gezegd verwacht ik bij dit programma een beetje hetzelfde als bijv. bij Lego Masters; leuk als programma maar als hobby-enthousiasteling compleet oninteressant...

Sorry, maar ik ga het dus niet kijken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is entertainment, dus standaard al 90% lager dan wat een gedreven hobbyist zou willen zien.

Fifa, lego masters, 'e-sport' racen, TV niveau is altijd lager.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ondanks dat het enterntainment is ga ik wel kijken. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Zal vast niet veel zijn, maar goed, dat doet er niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Eerlijk gezegd verwacht ik bij dit programma een beetje hetzelfde als bijv. bij Lego Masters; leuk als programma maar als hobby-enthousiasteling compleet oninteressant...

Sorry, maar ik ga het dus niet kijken.
Ik verwacht ook dat dit voor de serieuze racer/beoefenaar niet iets is wat ze willen zien, er worden nogal wat auto's afgeschreven. Daartegen ken ik genoeg gekken die juist alle gekke dingen met hun auto's doen.

Gezien ik 4 van de 6 coaches persoonlijk ken had ik ook op meer inside info gehoopt maar helaas hebben ze niet meer losgelaten dan alleen de vele korte promo/achtergrond filmpjes.
Persoonlijk hoop ik ook dat ze toch iets van het betere werk laten zien, met anderhalf uur durende uitzendingen (ok, 1 uur zonder de reclames) is er tijd zat voor wat aandacht waar de coaches zoals mee bezig zijn.

Wat ik had begrepen zijn ze op zeker op 1 offroad baan geweest en zou iedere aflevering eindigen op een baantje in de studio, zie https://www.totaaltv.nl/interviews/jamie-westland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Nou.... dat was een eens maar nooit meer ervaring.
Wat. Een. Kut. Programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Het begon leuk met de crawler baan, ook een leuk idee om dat met 2 zenders te doen. En het eindigde leuk met een serieuze race maar ja... dat er tussenin met de monstertruck en de botsauto's is ook niet mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
Ik had een beetje dezelfde ervaring. Ik vond samen die crawler baan doen best een leuk idee, en het had daadwerkelijk iets met de hobby te maken.

Die monstertruck dat was raar, maar daar had nog wel iets van behendigheid met de auto in gezeten. Die botsauto's sloegen echt nergens op.

Die race was nog wel grappig, maar met heel grote verschillen.

Ik betwijfel of ik het nog een keer zomaar aan zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Schijnt ook niet goed bekeken te zijn
https://www.mediacourant....-car-wars-flopt-op-sbs-6/

John Ermen bleek afgelopen donderdag in de uitzending van op1 geweest te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door memphis op 21-08-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ik ben gisteren begonnen met de bouw van m'n Tamiya TT-02 bouwpakket. Ik vind het leuk, al is het ding wel heul erg plastic. Ik wist niet eens dat er plastic lagers bestonden. Maar goed, het is een relatief goedkoop pakket natuurlijk. Ik ga nog wel even een setje schroevendraaiers erbij bestellen, aangezien het net even andere schroeven zijn dan we hier gewend zijn (natuurlijk... :+ ).

Ik moet nog een zender, ontvanger, servo en accu erbij kopen. Ik weet niet precies waar ik goed aan doe, maar ik ga het een beetje low budget houden, en als ik tegen issues aanloop of over een tijdje meer kennis heb kan ik altijd nog betere spulletjes kopen. Ik zag dat de hop-ups voor de TT-02 goed verkrijgbaar en niet zo heel duur zijn, dus ik zie mezelf in de nabije toekomst daar ook nog wel wat aan sleutelen. De aandrijflijn is nu compleet plastic, ik zie dat niet lang heel blijven, zeker niet als ik naar brushless ga. Maar goed, dat hoort allemaal bij de lol. Zin an! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:46
Nu de kleine kind in me weer naar boven komt wil ik weer een rc auto!
Maar, iets met bomen en bos.

Ik heb als kind de Tyco Rc Rebound gehad, dat vond ik het einde :)

Is zoiets leuk om mee te beginnen? Ik rij denk ik het liefst door bospaden, offroad, klimmen en dergelijke. Budget van laten we zeggen ~200. Is dat voldoende?
https://www.trxxs-winkel.nl/absima-sand-buggy-p-11820.html

Iets tweedehands een betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaius schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:06:
Ik ben gisteren begonnen met de bouw van m'n Tamiya TT-02 bouwpakket. Ik vind het leuk, al is het ding wel heul erg plastic. Ik wist niet eens dat er plastic lagers bestonden. Maar goed, het is een relatief goedkoop pakket natuurlijk. Ik ga nog wel even een setje schroevendraaiers erbij bestellen, aangezien het net even andere schroeven zijn dan we hier gewend zijn (natuurlijk... :+ ).
De eerste set die ik direct bij bouw had gekocht was een 'echt' lagersetje, was dacht ik 18 euro voor de hele set (incl olie) en maakt wereld van verschil. Achteraf inbouwen gaat nog prima, leer je ook nog beetje hoe alles in elkaar zat :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
SinergyX schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

De eerste set die ik direct bij bouw had gekocht was een 'echt' lagersetje, was dacht ik 18 euro voor de hele set (incl olie) en maakt wereld van verschil. Achteraf inbouwen gaat nog prima, leer je ook nog beetje hoe alles in elkaar zat :P
Ja, zeker. Ik zit nu bij een webshop te kijken voor de zender/ontvanger en de schroevendraaiers. Als ik daar een setje kogellagers bij doe kom ik net boven de 100 euro en heb ik gratis verzending, dus dat is lekker. :P

Ik heb toevallig recentelijk wat lagers in de Traxxas Maxx vervangen, dan is de TT-02 echt appeltje eitje, zowel qua kosten als hoeveelheid lagers zeg. Op de één of andere manier hebben ze 27 lagers in de Maxx gekregen, t.o.v. 16 voor de TT-02. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

memphis schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:02:
Schijnt ook niet goed bekeken te zijn
https://www.mediacourant....-car-wars-flopt-op-sbs-6/

John Ermen bleek afgelopen donderdag in de uitzending van op1 geweest te zijn.

[YouTube: Nederlands kampioen RC Racing John Ermen over zijn wedstrijden | Op1]
Ik heb -zoals aangekondigd- niet gekeken, maar als ik dat linkje volg zie ik in een van de eerste regels al staan 'spelen met bestuurbare autootjes'... ja als onze hobby nog steeds als 'spelen' wordt beschreven (en dan bedoel ik spelen met de negatieve connotatie dat volwassenen dat niet zouden mogen doen volgens de algeheel geldende mores want "dat is iets voor kleine kinderen en dus als verantwoordelijk volwassene hoor je serieus te doen") dan gaat dat het grote publiek ook niet aanspreken natuurlijk!

Omschrijf het eerder als 'motorsport op schaal' of iets dergelijks -want laten we eerlijk zijn, dat ís het ook- en er zouden veel minder mensen een soort van schaamte voelen om te kijken denk ik.

Overigens:
ik heb nog eens gezocht op wat crawlertracks in NL, maar de enige die ik kan vinden is in/bij Tilburg klopt dat? Of weten jullie nog andere locaties? Veel mensen rijden ergens in de bossen bij hen in de buurt, maar mijn zoontje en ik willen graag een keer een mooi aangelegde track proberen. Extra bonus als daar ook even met zijn TT-02B en mijn Kraton EXB gereden kan worden. We willen geen lid worden, maar een keer een paar euro betalen om van de mooie faciliteiten gebruik te maken is geen probleem.

Wie o wie heeft mooie locaties?

[ Voor 19% gewijzigd door Icephase op 23-08-2021 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgeri
Icephase schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Overigens:
ik heb nog eens gezocht op wat crawlertracks in NL, maar de enige die ik kan vinden is in/bij Tilburg klopt dat? Of weten jullie nog andere locaties? Veel mensen rijden ergens in de bossen bij hen in de buurt, maar mijn zoontje en ik willen graag een keer een mooi aangelegde track proberen. Extra bonus als daar ook even met zijn TT-02B en mijn Kraton EXB gereden kan worden. We willen geen lid worden, maar een keer een paar euro betalen om van de mooie faciliteiten gebruik te maken is geen probleem.

Voor zover ik weet is er ook een crawler aan bij Action Planet genaamd RC Planet bij Spaarnwoude/Velsen-Zuid. Ze hebben ook de mogelijkheid om te bashen. Ben er zelf overigens nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

rutgeri schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Voor zover ik weet is er ook een crawler aan bij Action Planet genaamd RC Planet bij Spaarnwoude/Velsen-Zuid. Ze hebben ook de mogelijkheid om te bashen. Ben er zelf overigens nooit geweest.
Da's nog verder weg dan Tilburg :(
Maar thanks voor het meedenken! Als we toch een keer die kant op moeten, kunnen de auto's mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Icephase schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Ik heb -zoals aangekondigd- niet gekeken, maar als ik dat linkje volg zie ik in een van de eerste regels al staan 'spelen met bestuurbare autootjes'... ja als onze hobby nog steeds als 'spelen' wordt beschreven (en dan bedoel ik spelen met de negatieve connotatie dat volwassenen dat niet zouden mogen doen volgens de algeheel geldende mores want "dat is iets voor kleine kinderen en dus als verantwoordelijk volwassene hoor je serieus te doen") dan gaat dat het grote publiek ook niet aanspreken natuurlijk!

Omschrijf het eerder als 'motorsport op schaal' of iets dergelijks -want laten we eerlijk zijn, dat ís het ook- en er zouden veel minder mensen een soort van schaamte voelen om te kijken denk ik.

Overigens:

Het is een gebrek aan de juiste PR en aandacht bij de vele sportprogramma's op TV. Dit programma had een goede PR kunnen zijn als ze met 6 afleveringen en 6 coaches ook even een momentje lieten zien waar de coaches zich mee bezig houden. Of misschien ook een race met serieuze auto's waarbij de coaches in beeld de auto's setuppen om een beter idee te geven dat er meer bij komt kijken. Maar ja, als er in het productieteam niet iemand zit met een dergelijke achtergrond zal men alleen voor de sensatie gaan.
Maar ik moet ook toegeven dat sowieso motorsport op nationaal niveau weinig aandacht krijgt.

Qua crawler geloof ik dat de offroad baan in Purmerend een hoekje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
Ik heb er even naar geluisterd, maar dit zijn mensen die betaald worden om (ongefundeerde) meningen te hebben. Van alles mis mee, maar niet te veel naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik lees graag Angela haar stukjes over TV programma's en meestal zit ze goed met haar aanbevelingen waar ook veel naar geluisterd wordt. Gelukkig was ook opgemerkt dat het slopen van auto's geen goed voorbeeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rOfed9kw3alVlOXUWEfHMT-oso=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyLN8auHrDEDpo0eM07kQTJF.jpg?f=fotoalbum_medium

TT-02 zit in elkaar. Was eigenlijk best appeltje eitje, maar wel leuk. Al begrijp ik dat ik nu pas krap halverwege ben aangezien ik de body (Porsche 911) nog moet gaan spuiten. En ik moet de servo nog even goed centreren, blijkbaar heb ik dat nog niet helemaal goed begrepen. :+

Anyway, hij doet het prima. Ik had blijkbaar een grotere accu kunnen kopen, misschien heb ik niet goed gelet op de grootte ervan bij het bestellen. Maakt niet uit, 2200 mAh is voorlopig genoeg. Als de body af is ook even zo'n GPS-dingetje regelen en kijken hoeveel winst er te boeken is. Het gaat me niet om een specifieke snelheid (dan had ik wel een Felony of Infraction gekocht), maar gewoon lekker aanprutsen en kijken wat het doet qua snelheid. :)

@memphis dank voor de tip. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je hebt een Brushed motor dus met 2200,Ah kan je vast wel een kwartier tot 20 minuten rijden.

Overigens doe je er verstandig aan om een hardcasedaccu te gebruiken. Die hebben een vaste maat (mits je voor de gewone 139mm lange gaat) maar bschermen de accu ook veel beter tegen trillingen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
Die Car Wars hier vandaag afgekeken. Het is een typisch SBS6 programma. We hebben wel gelachen om de idiote acties, maar met de sport heeft het uiteraard weinig te maken. Maar, dat is eigenlijk bij ieder programma van SBS6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iTzTMG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10-2021
Leuk om te zien dat de RC hobby hier ook leeft.
Ik heb zelf 3 nitro wagens: HPI Savage XL, HPI Trophy truggy met een LRP .32 motor en een HPI Trophy buggy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxXN3W3IPR1qI9_d5tioi7C5Bfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysst5wBtjMHyJi02TO22gYqp.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heb ik ook een wltoys 144001 (schaal 1:14) omgebouwd naar brushless welke ik voor speedruns gebruik
Momenteel heb ik er een topsnelheid van 143 km/h mee behaald, helaas ligt hij na een crash nu helemaal uit elkaar.
Dus terug naar de tekentafel en kijken wat ik kan doen om er nog iets meer uit te halen, mijn doel is om er uiteindelijk 160km/h mee te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-07OdLO3Ha0E78Pt3d34MBTQs24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySKGrRPx6llNQHvAmDBx4O6q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81Uvk_CCuKMO1LhxHPg_awQj8yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXObqfOJ60vKSAJ2f0jt7egY.jpg?f=fotoalbum_large

De Trophy buggy gaat vrijdag weg en daar komt een Arrma Typhon 6s v5 voor in de plaats die ik dan over een poosje ga stretchen en ook een speedrun wagen van ga maken.

Ben wel benieuwd of er hier nog meer mensen aan speedruns doen en waar ze dat dan mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
@iTzTMG Cool wat heb je in die 144001 zitten kwa hardware?

ben zeld atm bezig mn 124019 om te bouwen.
Mod1 gearing (atm 17 of 20 pinion 27 spur)
eerst met 60A esc op 2S 4500KV kijken.
daarna als het binnen is op 6S 1900KV.
En daarna zie ik wel verder :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Mensen nog carwars gekeken?

Ik vond het leuker dan vorige week. Veel meer gefocust op het racen en ook leuk dat een aantal circuits in beeld zijn gebracht.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat een rondje Zandvoort zou zijn met zo'n Traxxas XO-1 in de handen van een coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:55
Vraagje, de zonen hebben hier ook wat RC-auto's rondrijden en bij de Traxxas auto's (Slash/Summit) gaan zoals gebruikelijk de plastic tandwielen in de servo's nogal snel stuk. Bij de Slash heb ik daarom de servo al vervangen door een fatsoenlijke servo met metalen binnenwerk, maar ik vroeg me af of ik de 2 servo's die de Summit gebruikt niet veel beter kan vervangen door 1 sterkere servo. Dan voorkom je ten slotte dat die 2 servo's elkaar gaan tegenwerken als er iets gebeurt. Daarnaast vind ik het gebruik van 1 goede servo voor het sturen ook veel logischer ;)

Maar de vraag is dan of er een speciale reden is waarom er 2 servo's worden gebruikt of dat dit puur met de kracht van de servo's te maken heeft? Want als het puur de kracht is vervang ik deze 2 door een enkele servo.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
iTzTMG schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:44:
Leuk om te zien dat de RC hobby hier ook leeft.
Ik heb zelf 3 nitro wagens: HPI Savage XL, HPI Trophy truggy met een LRP .32 motor en een HPI Trophy buggy.

[Afbeelding]

Daarnaast heb ik ook een wltoys 144001 (schaal 1:14) omgebouwd naar brushless welke ik voor speedruns gebruik
Momenteel heb ik er een topsnelheid van 143 km/h mee behaald, helaas ligt hij na een crash nu helemaal uit elkaar.
Dus terug naar de tekentafel en kijken wat ik kan doen om er nog iets meer uit te halen, mijn doel is om er uiteindelijk 160km/h mee te halen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: Wltoys 144001 speedruns]

De Trophy buggy gaat vrijdag weg en daar komt een Arrma Typhon 6s v5 voor in de plaats die ik dan over een poosje ga stretchen en ook een speedrun wagen van ga maken.

Ben wel benieuwd of er hier nog meer mensen aan speedruns doen en waar ze dat dan mee doen.
De oudste hier heeft zo'n Typhon en die gaat maximaal rond de 150km/hr. Meestal rijdt ie echter met andere tandwielen zodat ie rond de 100 gaat. Op die snelheid is er nog leuk een (ruim) parcours mee te rijden, daarboven is het voor ons iig alleen zinvol voor speedruns.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dat ze 2 servo's gebruiken is gewoon om dezelfde servo te kunnen gebruiken als wat ze in de andere auto's stoppen. Volgens de specs zijn ze iets van 9kg sterk als je teminste over de 1:8 model praat, ik zie dat se Summit in meerdere schalen komt?
https://servodatabase.com/servo/traxxas/2075

Natuurlijk zou je hiervoor 1 goede servo kunnen plaatsen mits het chassis voldoende sterk is op de krachten op 1 servopositie op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
memphis schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:18:
Dat ze 2 servo's gebruiken is gewoon om dezelfde servo te kunnen gebruiken als wat ze in de andere auto's stoppen. Volgens de specs zijn ze iets van 9kg sterk als je teminste over de 1:8 model praat, ik zie dat se Summit in meerdere schalen komt?
https://servodatabase.com/servo/traxxas/2075

Natuurlijk zou je hiervoor 1 goede servo kunnen plaatsen mits het chassis voldoende sterk is op de krachten op 1 servopositie op te vangen.
Het gaat inderdaad om het 1:8 model. Als ik kijk naar hoe de servo's vastzitten en het chassis eromheen is dat stevig genoeg.

Maar dan ga ik het met een enkele sterkere servo proberen. Die Traxxas servo's gaan er iig uit, mijn ervaring is dat dat toch continue kapot gaat en een nieuwe servo al heel snel goedkoper is dan het reviseren/vervangen van de tandwielen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 24-07 09:33
Sinds ik op youtube allemaal vintage rc dingen voorbij zag komen dacht ik m'n originele tamiya egress maar eens op te knappen(gebouwd in 1990) Ook wel leuk als die het echt doet. Dus maar wat nieuwe electronica aangeschaft om er dus achter te komen dat die stickpacks in de loop der jaren wat groter zijn geworden. Past dus niet. Uiteraard kwam ik er pas na het opladen achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAOm83CtlEb4hPdgF4uJaNW4Wpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmZK6lHZWTcGuXwOzfogYZBD.jpg?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzTMG
@LordMithril De 124019 is ook leuk voor speedruns ja, iets stabieler ook denk ik
Mijn huidige setup:
  • Queen hobby 120A esc
  • Surpass hobby 9000kv motor
  • Stock pinion en spur
  • 3S lipo
  • Contact foam banden
Ik moet op de huidige setup nog een stuk sneller kunnen maar de auto is momenteel heel erg onstabiel boven de 120 en ik moet een iets langere weg vinden om te rijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paragon
M'n oldskool 1989 egress rijdt dus weer. Blijf het een mooi ding vinden. Wel een beetje wennen want heb vroeger alleen met een stick zender gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdUJuBbjhrqigM5xjWF_WkNhq2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dbjo074TaLLfZsNpPHCzcDS6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door paragon op 31-08-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

paragon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:47:
M'n oldskool 1989 egress rijdt dus weer. Blijf het een mooi ding vinden. Wel een beetje wennen want heb vroeger alleen met een stick zender gereden.

[Afbeelding]
Serieus geld waard dat ding... Mooi om te zien dat je er gewoon mee rijdt, daar zijn ze uiteindelijk voor gemaakt toch!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iTzTMG
Afgelopen vrijdag een Arrma Typhon 6s aangeschaft, gelijk ook wat GRP bandjes meegenomen.
Zaterdag kreeg ik nieuwe lipos binnen dus zondag maar even gekeken wat hij standaard uit de doos haalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b4vJg2T77xi5cXjLIE2Qvnh0JQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKj9H5BlTcsUwSq7WhsHnDkP.jpg?f=fotoalbum_large

103km/u op de standaard 16T pinion en 6S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHfEC19mwpQccGltqslJNcXVf0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CpLXfOUF3by6I2QF5Z5POdI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook gelijk de meeste onderdelen om m te verlengen besteld maar voorlopig zal ik m vrij standaard houden en eerst een beetje met de pinion/spur gaan experimenteren om te zien hoe hard ik er mee kan voordat ik m echt ga aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Icephase schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Serieus geld waard dat ding... Mooi om te zien dat je er gewoon mee rijdt, daar zijn ze uiteindelijk voor gemaakt toch!
Ik heb hier vroeger 1.5 seizoen mee geraced. NK etc. Er is nu een 2013 rere onderweg. De 1989er komt uit aan de muur. Heb ook nog een 91 of 92 yokomo yz-10 liggen. Dat wordt het volgende project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Afgelopen weekend de body van m'n TT-02 gespoten. Aangezien het voor mij de eerste keer was dat ik zoiets ging spuiten ben ik gematigd tevreden. De kap is rood, dus op dat gebied was het een succes. De volgende keer wordt ie egaler rood. (en wat was dat uitknippen van de kap een k**klus) :+

Zo direct wordt de gps-unit bezorgd. En dan ben ik benieuwd hoe snel de TT-02 out of the box is. Al geloof ik dat er standaard vanuit wordt gegaan dat je geen lipo's gebruikt, wat ik wel doe, dus hij zal wellicht al iets sneller zijn. Ben benieuwd iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Gaius schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:18:
Afgelopen weekend de body van m'n TT-02 gespoten. Aangezien het voor mij de eerste keer was dat ik zoiets ging spuiten ben ik gematigd tevreden. De kap is rood, dus op dat gebied was het een succes. De volgende keer wordt ie egaler rood. (en wat was dat uitknippen van de kap een k**klus) :+

Zo direct wordt de gps-unit bezorgd. En dan ben ik benieuwd hoe snel de TT-02 out of the box is. Al geloof ik dat er standaard vanuit wordt gegaan dat je geen lipo's gebruikt, wat ik wel doe, dus hij zal wellicht al iets sneller zijn. Ben benieuwd iig.
Volgende keer kun je ook met een hobbymesje een snede maken op de randen van de uiteindelijke kap. Hoeft niet helemaal doorheen, als je het dubbel vouwt 'scheurt' het lexaan heel makkelijk en mooi op de snede. Gaat supersnel en heel netjes, nadien schuren e.d. is absoluut niet meer nodig.

Een TT-02 met torque tuned motor en standaard gearing zal max zo'n 30 kmh halen denk ik? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
paragon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:47:

[Afbeelding]
Vandaag de dag zijn er nog genoeg stickzinders voor "surface" gebruik te vinden.
Zie bv https://www.conrad.nl/p/a...h=1&vat=true&insert_kz=8J

En https://www.rcmart.com/fu...os-2pcs-2hr-2-4g-00063119

Futaba kent nog een middenklasse met de T4GRS waar van alles op zit zoals telemetry en een high speed mode.

Ik zelf rij met een T7XC van Futaba.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaius schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:31:
[Afbeelding]

TT-02 zit in elkaar. Was eigenlijk best appeltje eitje, maar wel leuk. Al begrijp ik dat ik nu pas krap halverwege ben aangezien ik de body (Porsche 911) nog moet gaan spuiten. En ik moet de servo nog even goed centreren, blijkbaar heb ik dat nog niet helemaal goed begrepen. :+
Blijven leuke wagentjes, ik had de TT01 die ik uiteindelijk bijna alles een upgrade had gegeven :P
https://tweakers.net/foto...cQa9R7jzrNykvm8NElQkl.jpg
(en ja, dat was nog nimh, controller kon met lipo en nimh rijden)

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 31-08-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Foto's van de body zijn altijd welkom :)

Enne... ik denk dat je inderdaad rond de 30 uitkomt (25-30). Dat is toch wel de standaard snelheid. Met andere pinion/spur en een brushless motor kom je daar uiteraard snel boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgeri

Leuk, ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet. Netjes spuiten is inderdaad wel lastig, maar las je op een normale afstand kijkt ziet het er al snel mooi uit.

Hij zal idd rond de 30 gaan oid. Als je de highspeed gear met andere pinion en spur erop zet dan ga je met de standaard motor al snel richting de 40. Die van mij rijdt op de torque tuned motor 42 km/h op de speedtrap bij de MACH in heemstede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Snuffel schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Foto's van de body zijn altijd welkom :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhXkKeQu85eqgzVJtRBdcFQayD0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUYmMDDbxJDYVVwkwnGsdR16.jpg?f=fotoalbum_medium

Bij de bestuurdersdeur heb ik wat fout gedaan (te dikke laag verf denk ik, en wellicht te weinig lagen). Daar zit een grote druiperachtig-iets. Zeker met wat licht vanaf de andere kant is goed zichtbaar. Achteraf had ik iets meer onderzoek moeten doen naar hoe je zoiets netjes moet spuiten om een hogere kans op iets moois te krijgen. Goed, geeft niet, kan altijd nog een nieuwe kap regelen als ik me er echt aan ga storen.

@rutgeri High speed gearing set, goeie tip. Die gaat op de shortlist voor de eerste upgrades. :)
Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste