Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:40
Harrie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:46:
[...]

De JLB Cheetah kan je ook kopen zonder electronics, misschien word hier zo'n set bedoelt.
Er zijn ook wel enkele modellen van ARRMA zonder electronics dacht ik, maar die zitten wel in een hogere prijsrange.
ik denk dat je een "roller" bedoeld. dit is de benaming van een rc zonder elektronica

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
@Icephase Ik bedoel een RC zonder electronics. Wat @Harrie zegt. Zonder wielen mag wat mij betreft ook. Ik kan die dingen alleen bijna nergens vinden.

Ik vond bij conrad wel wat losse RC's zonder electronica. Maar dat was praktisch alleen maar onroad spul en wat offroad spul wat me niet zo trok. Bij andere RC winkels zie ik praktisch alleen maar RTR.

Alles in onderdelen kopen is ook nog een optie maar dan moet ik mij daar nog wel wat meer in verdiepen.

@worrel thanks, dat maakt het zoeken al een stuk simpeler. Misschien dat ik hiermee wat meer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Dat heet een kit, die zijn volop te vinden. Nitrotek, ACME en ik geloof ook HSP kent zoiets in de goedkopere prijsklasses en anders kom je uit bij de wedstrijdmodellen can bv. Xray, Serpent, Associated, Tekno etc....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

memphis schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:42:
Dat heet een kit, die zijn volop te vinden. Nitrotek, ACME en ik geloof ook HSP kent zoiets in de goedkopere prijsklasses en anders kom je uit bij de wedstrijdmodellen can bv. Xray, Serpent, Associated, Tekno etc....
Nee, een kit is een RC auto die je zelf helemaal in elkaar moet zetten toch? @Craven zoekt echt een 'roller' als ik het goed begrijp. Arrma heeft bijvoorbeeld de 'EXB'-range van hun 6s modellen die (bijna) allemaal zonder electronica komen. Dus zelf een motor, esc, stuurservo, zender en ontvanger regelen. Die modellen zijn goedkoper dan hun RTR-tegenhangers, maar bevatten wat upgrades en als je dus alle electronica apart koopt ben je veel duurder uit. Maar wel een mooie optie als je nog wat hebt liggen aan servo's, zenders, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Kit of roller is wat mij betreft allebei prima. Misschien zelfs liever een kit omdat ik graag sleutel. Kits zullen ook wel iets goedkoper zijn vermoed ik. Ik heb inmiddels alle electronische onderdelen vervangen (alleen zender/ontvanger niet, maar die is prima). Dus nu is de roller/kit het volgende op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:01
Craven schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:07:
Kit of roller is wat mij betreft allebei prima. Misschien zelfs liever een kit omdat ik graag sleutel. Kits zullen ook wel iets goedkoper zijn vermoed ik. Ik heb inmiddels alle electronische onderdelen vervangen (alleen zender/ontvanger niet, maar die is prima). Dus nu is de roller/kit het volgende op mijn verlanglijstje.
Hobao heeft een mooie roller van de hyper vse. Tenminste op papier. Lijkt mij zeer aantrekkelijk.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Craven schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:07:
Ik zal als het kan ten alle tijden een kit kopen, de rollers/rtr's zijn vaak slordig of verkeerd in elkaar gezet en onderhevig aan productiefouten. Meer dan op 2 handen heb ik mee gemaakt dat diffs/shocks niet netjes gevuld waren, dingen niet netjes geshimmed waren, te vast of juist te los zaten....

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Zit zelf te kijken naar een Ford Raptor variant.
Overweeg nu de Losi Ford Raptor Baja Rey 1/10 of de Traxxas Ford F-150 Raptor FOX.
Jammere is dat deze beide RTR zijn.

Het liefst zou ik deze zelf in elkaar zetten echter bestaat er niet een kit voor de Ford Raptor.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mrfatmen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:30:
Overweeg nu de Losi Ford Raptor Baja Rey 1/10 of de Traxxas Ford F-150 Raptor FOX.

Het liefst zou ik deze zelf in elkaar zetten echter bestaat er niet een kit voor de Ford Raptor.
De Traxxas is (op basis van) een Slash. En die is er wel als kit. En de body van de Raptor kun je los bestellen zo te zien. Je kunt even onderzoeken of die body op een Slash past. Dan ben je er ook. En je hebt gelijk een reserve body om mee te raggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 09:24
Craven schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:28:
@WEBGAMING klopt, word weer een kwestie van testen met de nieuwe wielen eronder.

Die schroef op de motor is nou juist het probleem die is niet zo goed bereikbaar. Volgende keer maar is proberen.

@memphis is er ergens een overzicht van racebaantjes? Ik ben voorlopig eerst wel even bezig met afstellen en ik moet nog onroad bandjes regelen. Maar daarna wil ik toch wel een keer een circuit opzoeken.

* Craven mag eerst sowieso hypotheek, zonnepanelen en aircos gaan regelen/uitzoeken. Oh joy... Het levert zeker wat op dus ik ga het doen maar dan staat dit allemaal weer ff on hold.
Die auto die je hebt lijkt vooral op een buggy, daarmee op een circuit rijden (onroad) is niet echt leuk. Als je een buggy hebt kan je beter een buggybaan zoeken, er zijn er nogal wat in Nederland, waar woon je in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
@stijnislike ik woon in Hilversum. Hoezo is rijden met buggy op een on-road baan niet leuk? Ik kwam er gister namelijk achter dat ik al on-road bandjes (en off-road) besteld had. Nu ziet hij er zo uit dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByqEApBDWkEPK-bR2BQQJay5jdk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJ6Hms8UHcIEaraboIYannVC.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De meeste offroad banen hebben tapijt en kan je met semi onroad banden ook prima rond komen als het niet nat is.

Voor de offroadbanen zou je even op de site van de buggycup kunnen kijken. 1 van de banen op de eerste lijst die ik gegeven had is de RACO2000, deve vereniging zit in Utrecht (Maarsen) en kent zowel een onroad als offroad baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34
mrfatmen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:30:

Gaius schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:47:
[...]

De Traxxas is (op basis van) een Slash. En die is er wel als kit. En de body van de Raptor kun je los bestellen zo te zien. Je kunt even onderzoeken of die body op een Slash past. Dan ben je er ook. En je hebt gelijk een reserve body om mee te raggen. :+
De Traxxas Raptor en de Slash kit zijn beiden de 2WD variant van de Slash. Even ter info omdat de Losi een 4WD model is. De Slash 4x4 is niet te krijgen als kit.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 12-03-2022 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Had nog niet gezien dat de slash als kit beschikbaar was. Komt denk ik omdat deze momenteel nergens te verkrijgen is.

Heb wat mails eruit gestuurd of deze nog leverbaar is/wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Ik heb alle gears besteld met 5mm inner diameter terwijl ik dus 3.175mm nodig heb |:( ik dacht dat die dingen universeel waren...

Spur is 5mm inner diameter maar pinion is 3.175. Nieuw spul al besteld maar ik ga vanmiddag ook maar is langs een RC Shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Craven schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:09:
Ik heb alle gears besteld met 5mm inner diameter terwijl ik dus 3.175mm nodig heb |:( ik dacht dat die dingen universeel waren...

Spur is 5mm inner diameter maar pinion is 3.175. Nieuw spul al besteld maar ik ga vanmiddag ook maar is langs een RC Shop.
Je zou je fout nog kunnen oplossen met https://wetronic.nl/hobby...apter-3-17-naar-5mm-as_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Nu dat je het zegt, misschien zat er al zoiets bij. Sowieso net even een andere gear opgepikt hier in de buurt zodat ik iig iets kan doen.

Edit: net online even in de bestelling gekeken. Er zou een adapter bij moeten zitten. Vanavond maar weer ff sleutelen dus.

Edit2: adapter zat erbij maar ik liep tegen weer wat anders aan. Kwartje is wel gevallen nu. Gears moeten altijd dezelfde pitch hebben willen ze bij elkaar passen. Ik heb er nu 2 gears van 42p in zitten. Pinion vervangen met 32p gaat dan niet lukken.

Daarnaast paste een pinion met meer tanden sowieso fysiek niet. Er was simpelweg niet genoeg ruimte. Dus wel ff met de dremel aan de gang gegaan om wat nutteloze zaken weg te dremelen die toch wat meer ruimte gaven.

Van de week aan de slag om te kijken of ik de spur en pinion kan vervangen. Ik heb een setje 32p liggen. Ik weet alleen niet of die nieuwe spur past. Het lijkt een proprietary dingetje van hsp te zijn wat ik nu heb.

[ Voor 87% gewijzigd door Craven op 12-03-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 14:52

EraZor

Don't mention the war

Ik rij momenteel met een simpele tt02b buggy hier in t park rond. Dat gaat prima (10.5T op 2s lipo), maar overweeg een Corally Radix 6s aan te schaffen. Voornaamste uitdaging is eigenlijk dat ik weinig plekken weet in de omgeving Utrecht om m lekker los te laten… Iemand een leuke locatie in de omgeving (ik heb per sé geen zin in een club)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
EraZor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:47:
Ik rij momenteel met een simpele tt02b buggy hier in t park rond. Dat gaat prima (10.5T op 2s lipo), maar overweeg een Corally Radix 6s aan te schaffen. Voornaamste uitdaging is eigenlijk dat ik weinig plekken weet in de omgeving Utrecht om m lekker los te laten… Iemand een leuke locatie in de omgeving (ik heb per sé geen zin in een club)
Beperkte plekken om te rijden is iets wat mij ook steeds tegen houdt om een 'basher' oid te kopen. Ik woon relatief landelijk maar wat rijden op een veldje of in een weiland is gauw saai. Een heuveltje oid is nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
@EraZor tussen hilversum, baarn, soest en omgeving heb je een enorm bebosd gebied. Daar moet je hem toch voldoende los kunnen laten? Dan is een auto wel een gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Niet helemaal naast de deur maar bij goed weer zijn ze vaak in Almere op het parkeerterein van het Atlantis Wokrestaurant bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Craven schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:35:
@EraZor tussen hilversum, baarn, soest en omgeving heb je een enorm bebosd gebied. Daar moet je hem toch voldoende los kunnen laten? Dan is een auto wel een gemak.
Haha ja hoor, plekken zat, maar er zit veel natuurgebied tussen. Weinig echt rustige plekken. Ik heb een auto dus dat is geen punt.

Had lang geleden een Baja 5B. Dat is helemaal niet te doen; ook nog s een bak herrie.

Het had gekund dat er bepaalde hotspots waren (ik ben er alweer een tijdje uit), die algemeen bekend zijn in ‘t wereldje.

Ik heb ook niet zo’n zin om bijvoorbeeld bij de Soesterduinen te gaan rijden; prachtig gebied, maar t stikt van de wandelaars met honden en kinderen (kom er zelf ook vaak met m’n eigen kinderen 😉). Is gewoon niet handig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
AtlAntA schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:16:
[...]

Beperkte plekken om te rijden is iets wat mij ook steeds tegen houdt om een 'basher' oid te kopen. Ik woon relatief landelijk maar wat rijden op een veldje of in een weiland is gauw saai. Een heuveltje oid is nergens te vinden.
wij bashen overal, strand, bos, weilanden, schoolpleintjes, skatebanen.

we hebben zelf wat schansen gemaakt van hout die we mee mee nemen we op een plek zonder bulten / sloten zijn.

in principe kun je overal bashen. zelfs op een stoeprand kun je backflips maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
En in Utrecht heb je altijd nog dit:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Om mezelf maar even te quoten:

Iemand een leuke locatie in de omgeving (ik heb per sé geen zin in een club)
😉

Ik heb de Corally Radix 6s tóch maar besteld net, trouwens 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
(ik heb per sé geen zin in een club)
Heeft dat nog een geldige reden of is er iets van horen zeggen?

Nu de Corona beperkingen zijn opgeheven is gastrijden weer mogelijk en raad ik je aan om het toch eens te proberen mocht je de ervaring nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 09:24
Craven schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:41:
@stijnislike ik woon in Hilversum. Hoezo is rijden met buggy op een on-road baan niet leuk? Ik kwam er gister namelijk achter dat ik al on-road bandjes (en off-road) besteld had. Nu ziet hij er zo uit dus

[Afbeelding]
Voor een paar keer rijden is het vast wel ok natuurlijk, maar denk dat als je wat meer ervaring hebt je graag met de juiste auto + banden op de juiste baan rijdt. Ik rij 1/10 touring car en met crawlers, als ik onroad banden op een crawler zet dan wordt het niet ineens leuk. Als je gewoon wat in het bos wilt rijden maakt het allemaal niet zoveel uit, dan is het gewoon neerzetten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
EraZor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:30:
[...]

Om mezelf maar even te quoten:

[...]
😉

Ik heb de Corally Radix 6s tóch maar besteld net, trouwens 😂
Tof ding super snel op 6S, ik heb de Corally Python 6S

Garantie van Corally is super, en korting op de upgrade setjes als je geregistreerd bent.

Garantie regel ik altijd rechtstreeks met Corally. Heb laatst een nieuwe motor en esc gekregen, die van mij had het begeven na 1.5 jaar. Rotor geknapt en esc doorgebrand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

worrel schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:57:
[...]

Tof ding super snel op 6S, ik heb de Corally Python 6S

Garantie van Corally is super, en korting op de upgrade setjes als je geregistreerd bent.

Garantie regel ik altijd rechtstreeks met Corally. Heb laatst een nieuwe motor en esc gekregen, die van mij had het begeven na 1.5 jaar. Rotor geknapt en esc doorgebrand.
Dat is dezelfde auto met een andere kap toch? Leuk! En goed te horen dat de garantie goed geregeld is 😉
memphis schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:18:
[...]

Heeft dat nog een geldige reden of is er iets van horen zeggen?

Nu de Corona beperkingen zijn opgeheven is gastrijden weer mogelijk en raad ik je aan om het toch eens te proberen mocht je de ervaring nog niet hebben.
Ik weet niet helemaal of ik je goed begrijp met “van horen zeggen” maar ik heb ervaringen bij de RACO die prima zijn hoor; paar keer gastgereden. Aardige lui, over t algemeen. Ik vind t rijden op een baan en in clubverband alleen niks aan. Ik doe t t liefst helemaal alleen, zonder andere rijders en zonder publiek. Iedereen zijn/haar voorkeur, toch?

[ Voor 40% gewijzigd door EraZor op 14-03-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
EraZor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:57:

Ik weet niet helemaal of ik je goed begrijp met “van horen zeggen” maar ik heb ervaringen bij de RACO die prima zijn hoor; paar keer gastgereden. Aardige lui, over t algemeen. Ik vind t rijden op een baan en in clubverband alleen niks aan. Ik doe t t liefst helemaal alleen, zonder andere rijders en zonder publiek. Iedereen zijn/haar voorkeur, toch?
Prima uitleg, niets mis mee. Was gewoon benieuwd.

Ik kom namelijk op veel Facebook groepen en ook op het modelbouwforum de nodige opmerkingen tegen van mensen die niet eens uit ervaring praten maar van horen zeggen. Argumenten van bv. doelloos rondjes rijden, strenge regels tot en met zelfs de kosten om het maar niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Misschien ook maar is bij raco kijken binnenkort. Zit bij mij om de hoek en wil wel is kijken hoe het daar zit. Zijn er geen momentjes dat je daar gewoon kan binnenlopen voor een keertje?

Nu 2 weken wachten op nieuwe gears voordat ik verder kan experimenteren...

Ik ben steeds meer aan het overwegen om een nieuwe truggy kit of roller te kopen. Alleen zie ik niet echt iets in mijn prijsklasse. Of het is troep. Absima of hsp zou kunnen maar daar lees ik beide veel rampverhalen over.

Ik ga de komende tijd maar gewoon marktplaats en wat shops in de gaten houden die ook 2ehands verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Craven schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:56:
Misschien ook maar is bij raco kijken binnenkort. Zit bij mij om de hoek en wil wel is kijken hoe het daar zit. Zijn er geen momentjes dat je daar gewoon kan binnenlopen voor een keertje?
Meestal is er wel activiteit als het goed weer is. Waarschijnlijk vanaf april zal er weer een vaste beheerder zijn die in het weekend de baan opend.

3 april is er de Tamiya cup en kan je er zeker naar binnen wippen om te kijken hoe het er aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

Hier is de stuurservo stuk van mijn Arrma. Iemand tips mbt vervanging? Gewoon stock/standaard Spectrum S652 of juist alternatief (met eventueel meer kg)? Iemand die ervaringen wil/kan delen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:50

Snuffel

Vroem!

Ik laat de Arrma servo's voor wat ze zijn, en zet er meestal een Savox in van rond de 20Kg.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:34

Harrie

NederVlaming

Welke Arrma heb je? Ik heb een JX Ecoboost CLS6322HV in mijn Typhon 3S gestoken.
Die is 21kg en behoorlijk snel. Rond de 30 euro van banggood gehaald.

Voor de heel grote modellen kan je ook kijken naar CLS6336HV, die is 36kg, maar wel wat trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb diverse Arrma's, aantal Raiders, Granites 2WD en 4WD
Die laatste heeft een 25kg servo erin, de rest 20 of 16.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Iemand bekend met deze?
https://www.conrad.nl/nl/...d-bouwpakket-1283639.html

Ik kan relatief goedkoop aan een tweedehands roller komen hiervan. Het is een 1/8 buggy ipv 1/10 truggy die ik eigenlijk wilde. Maar als ik het goed zie is dit een kwalitatief hoogstaand stukje werk wat ik liever niet aan mij voorbij laat gaan. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? In principe moet ik mijn 1/10 spullen hierin gewoon over kunnen zetten toch? Last but not least, ik zie niet echt shops die Team C parts verkopen. Dat is wel een harde vereiste voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 17:00
Vroeger toen ik nog buggy racete was Team C een veel voorkomende auto. Ik geloof dat ze tegenwoordig door het leven gaan als Absima. Maar we hebben het hier wel over 7 jaar geleden, dus het is al wel een oud beestje, ik zou eerst eens gaan kijken of de onderdelen er nog voor te krijgen zijn.

En je 1:10 spullen overzetten.. tja de servo/ontvanger waarschijnlijk wel maar de motor zal misschien iets aan de zwakke kant zijn. Ik reed toen met een 1900KV Team Orion op 4s.

[ Voor 23% gewijzigd door Warlock op 15-03-2022 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Absima hoor ik niet veel goeds over. Dus die sla ik dan over.

Dit is ook nog een leuke
https://www.toemen.nl/hob...o-truggy-rtr-p-54352.html
En ook nog een hpi trophy flux gevonden.dat zijn beide weer wel truggy dus die trekken me meer.

Ik heb nu een 3900kv met 3s overigens. Flysky ontvanger en savox servo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Team-C bestaat niet meer naar mijn weten, inderdaad is nog wat bij Abshima te vinden en ik denk dat dit model ook identiek is aan de Shepherd Bull-X.

Populair is de Kyosho Neo buggy, die komt in een brandstof als ook in een VE (elektro) uitvoering.
https://www.verspaget.nl/...inferno-neo-3-34108t2-red

Een ander redelijk RTR merk is Carson https://www.conrad.nl/nl/...der-en-batte-2358251.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Harrie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:45:
Welke Arrma heb je? Ik heb een JX Ecoboost CLS6322HV in mijn Typhon 3S gestoken.
Die is 21kg en behoorlijk snel. Rond de 30 euro van banggood gehaald.

Voor de heel grote modellen kan je ook kijken naar CLS6336HV, die is 36kg, maar wel wat trager.
Notorious :) Ik neem ze mee. De 1e die sneuvelt, maar ik ben (nog) niet zo van het bashen. Durf niet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Twijfel of ik voor mijn zoontje de upgrade moet doen naar een 6S. Rijdt nu met een E-Revo 1/16 maar haakt toch snel(ler) af omdat ik meer power ken met de Notorious. Hij is alleen (nog maar) 8 jaar, dus weet niet of dit te vroeg komt.

Met mijn auto kan ie prima overweg, zal zeker vaker repareren worden maar goed dat is ook weer "leuk" aan deze hobby vind ik. Of kan iemand nog een andere aanbeveling doen? Gulden middenweg? 1/10 wellicht? Zo'n 1/8 kan ie amper tillen :X

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 16-03-2022 09:51 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Craven schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:09:
Absima hoor ik niet veel goeds over. Dus die sla ik dan over.

Dit is ook nog een leuke
https://www.toemen.nl/hob...o-truggy-rtr-p-54352.html
En ook nog een hpi trophy flux gevonden.dat zijn beide weer wel truggy dus die trekken me meer.

Ik heb nu een 3900kv met 3s overigens. Flysky ontvanger en savox servo.
Mijn enige ervaring met Absima zijn LiPo’s, maar die is heel goed, moet ik zeggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Er werd hier de Traxxas slash kit aangeraden. Ben deze nu aan het zoeken maar deze lijkt niet leverbaar in Nederland. Heb de grote winkels en de importeer gemaild maar deze lijkt inderdaad niet leverbaar.
Hebben jullie tips om of ingangen om deze als nog ergens te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

mrfatmen schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:05:
Er werd hier de Traxxas slash kit aangeraden. Ben deze nu aan het zoeken maar deze lijkt niet leverbaar in Nederland. Heb de grote winkels en de importeer gemaild maar deze lijkt inderdaad niet leverbaar.
Hebben jullie tips om of ingangen om deze als nog ergens te bestellen?
https://www.toprc.nl/rc-autos/?manufacturer=traxxas

weet niet welke slash je wil, zie er genoeg in voorraad ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Dat klopt inderdaad maar ik wil heel graag een kit maken. Een deze zijn allemaal RTR.

Ik zoek specifiek deze set https://m.traxxas.com/pro...ectric/slash-assembly-kit

Maar deze lijkt niet te verkrijgen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Kits zijn imo zwaar ondervertegenwoordigd. Zowat alles is rtr, behoorlijk frustrerend.

Deze al geprobeerd?
https://www.rcmichael.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

mrfatmen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 06:03:
[...]

Dat klopt inderdaad maar ik wil heel graag een kit maken. Een deze zijn allemaal RTR.

Ik zoek specifiek deze set https://m.traxxas.com/pro...ectric/slash-assembly-kit

Maar deze lijkt niet te verkrijgen in Nederland.
uberhaubt bijna niet te verkrijgen, zo te zien is hij al even niet geproduceerd want wereldwijd in backorder. https://www.beefcakeracing.com/traxxas-58014-4/ hier schijnen ze er nog 1 te hebben,

En ik snap de lol van in elkaar willen zetten, maar je kunt ook een rtr strippen en terug in elkaar zetten.
Dan weet je ook hoe alles werkt. Ik heb dat met mijn 2e handse kunnen doen omdat ik toch elke lager moest vervangen en er een barst in het chassis zat.

PS. imho is de vxl absoluut het geld waard boven de brushed xl5 !

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 17-03-2022 08:22 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
mrfatmen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 06:03:

Je bent erg uniek in je voorkeur. Heel veel prefereren gewoon de RTR als die beschikbaar is wat dan ook de reden is dat niet veel winkels de kit in hun assortiment opnemen. En als mensen echt een kit willen kiezen ze meestal wel voor wat anders. Ik heb even gekeken, Team Associated heeft een SC kit maar is wel iets duurder en nog wel veel goedkoper dan de Losi, Xray en andere betere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

memphis schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Je bent erg uniek in je voorkeur. Heel veel prefereren gewoon de RTR als die beschikbaar is wat dan ook de reden is dat niet veel winkels de kit in hun assortiment opnemen. En als mensen echt een kit willen kiezen ze meestal wel voor wat anders. Ik heb even gekeken, Team Associated heeft een SC kit maar is wel iets duurder en nog wel veel goedkoper dan de Losi, Xray en andere betere merken.
Is dat ook niet de maatschappij, waarom die RTR kits er meer zijn tegenwoordig :? Alles moet makkelijk. Vroegah kan ik me niet heugen dat er zoveel RTR spul was? Ik heb verschillende Tamiya's in elkaar gezet incl inrijden enz met wat "Tornado". Leuk en leerzaam! Je snapt veel beter hoe zo'n auto werkt. Zelfde met drones, _iedereen_ kan er mee vliegen.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 17-03-2022 09:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

En anders de Stampede 4x4 kit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Klopt, RTR als ook RTF is wat men vandaag wil. Modelbouw wordt dan ook meer Modelgebruik genoemd. Het nadeel is dan ook dat als er iets is direct de winkel of het hele internet geadviseerd wordt omdat men ook niet meer de moeite neemt om iets zelf uit te zoeken. Op buitenlandse sites heb ik dan ook heel vaak ruzie met emensen die boos worden als ik ze naar een manual verwijs waar de antwoorden op hun vragen in staan.

Tamiya is 1 van de weinige instapmerken die alles nog als een kit verkoopt naast dat zijn er ook div modellen als RTR te vinden.
Kits vandaag de dag zijn hoofdzakelijk alleen nog wedstrijdmodellen maar dat komt omdat die dingen met zoveel afstelmogelijkheden komen dat iedere rijder graag zijn auto opbouwt hoe hij het wilt hebben en dan ook maar niet te hebben over de vrije keuze van de veelal duurdere maar ook kwalitatief betere elektronica dat ze gebruiken.

Er zijn nog wel merken zoals Nitrotek, ACME en HSP waar mogelijk nog een kit te vinden is maar dat is geheel de onderkant van de RC markt. Ook op Banggood en Hobbyking zal je nog wel een kit kunnen vinden maar veelal blijf je ook voor onderdelen afhankelijk van die sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

memphis schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:59:
Klopt, RTR als ook RTF is wat men vandaag wil. Modelbouw wordt dan ook meer Modelgebruik genoemd. Het nadeel is dan ook dat als er iets is direct de winkel of het hele internet geadviseerd wordt omdat men ook niet meer de moeite neemt om iets zelf uit te zoeken. Op buitenlandse sites heb ik dan ook heel vaak ruzie met emensen die boos worden als ik ze naar een manual verwijs waar de antwoorden op hun vragen in staan.
RTFM slikken of snappen de meesten niet, ik steek daar geen moeite meer in.
Vind het wel jammer dat die instant cultuur ook RC in zn greep heeft tov 20 jaar geleden. Maar vaak zie je dat soort modellen alweer gauw te koop gaan. Verschil tussen hobby'ist en iemand die speelgoed heeft is vaak met enkele kernvragen te bepalen en zodoende je inspanning in die persoon te bepalen :P

Mooi voorbeeld is dat, en ik heb dit vaak gezien vanaf de zijlijn in een rc winkel. Dat men stampend de winkel in komt en begint te briesen over een kapot autotje omdat het met 50 tegen een boom geklapt is.

Edit: we mogen niet klagen, dit betaald het R&D werk van de modellen die we graag rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door flip_eg4 op 17-03-2022 11:22 . Reden: Dyslexie dubbelcheck faalde :') ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Ik had deze nog niet gedeeld hier:

YouTube: LOSI LMT bashing on homemade track.

Dit is op 2S, kan ook op 3S, maar dat lijkt me iets te..

Ansich wel een leuke auto, maar wederom RTR rebuild (shocks en diffs leeg) moeten doen, assen zijn heel erg fragiel (t.o.v. een smt10, txt of clodbuster) dus die heb ik ook vervangen door aluminium exemplaren.

Zal binnenkort eens een beter filmpje maken, ben daar iets beter in geworden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
flip_eg4 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:20:
[...]
Vind het wel jammer dat die instant cultuur ook RC in zn greep heeft tov 20 jaar geleden. Maar vaak zie je dat soort modellen alweer gauw te koop gaan. Verschil tussen hobby'ist en iemand die speelgoed heeft is vaak met enkele kernvragen te bepalen en zodoende je inspanning in die persoon te bepalen :P
Lagere drempel betekent meer mensen in de hobby. Daar zitten ook mindere kanten aan natuurlijk, maar overall is dat positief toch? Daarbij, RTR kun je ook zien als een mooi beginpunt. Auto kopen, lekker rijden, en vervolgens rustig kijken wat je wilt en kunt aanpassen en verbeteren. Ik bedoel, hoeveel X-Maxx-en zouden er nog stock rondrijden? Iedereen die ik ken met zo'n ding heeft er wel iets aan veranderd.
Mooi voorbeeld is dat, en ik heb dit vaak gezien vanaf de zijlijn in een rc winkel. Dat men stampend de winkel in komt en begint te briesen over een kapot autotje omdat het met 50 tegen een boom geklapt is.
Mooie gelegenheid om z'n brushed elektronica te vervangen voor iets waar een beetje tempo in zit dan. 50, ik bedoel, dan probeer je het niet eens echt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Traxxas heeft trouwens een nieuwe auto gelanceerd, de Sledge:
https://traxxas.com/products/landing/sledge/

Op zich lijkt het me een coole auto. Alleen erg jammer dat ze voor een constructie gekozen hebben die geen grotere motor toestaat. Wellicht is het niet nodig, maar toch leuk om de optie te hebben. En qua uiterlijk doet ie me ook wel heel erg aan een Arrma Outcast denken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 20-05 10:01

GSX-MAN

de/het/een

memphis schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:59:

Tamiya is 1 van de weinige instapmerken die alles nog als een kit verkoopt naast dat zijn er ook div modellen als RTR te vinden.
Kits vandaag de dag zijn hoofdzakelijk alleen nog wedstrijdmodellen maar dat komt omdat die dingen met zoveel afstelmogelijkheden komen dat iedere rijder graag zijn auto opbouwt hoe hij het wilt hebben en dan ook maar niet te hebben over de vrije keuze van de veelal duurdere maar ook kwalitatief betere elektronica dat ze gebruiken.

Er zijn nog wel merken zoals Nitrotek, ACME en HSP waar mogelijk nog een kit te vinden is maar dat is geheel de onderkant van de RC markt. Ook op Banggood en Hobbyking zal je nog wel een kit kunnen vinden maar veelal blijf je ook voor onderdelen afhankelijk van die sites.
In mijn geval wilde mijn zoon van 11 vorig jaar een RC en had ik enerzijds geen zin om hem rommel te geven, maar anderzijds ook geen gelegenheid om me de ins en outs van RC cars eigen te maken. Op advies van een neef voor een Traxxas Stampede gegaan, RTR met NiMH accu en borstelmotor. Als hij er lol in blijft houden kunnen we altijd nog dieper de materie in duiken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Gaius schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:59:
[...]

Lagere drempel betekent meer mensen in de hobby. Daar zitten ook mindere kanten aan natuurlijk, maar overall is dat positief toch? Daarbij, RTR kun je ook zien als een mooi beginpunt. Auto kopen, lekker rijden, en vervolgens rustig kijken wat je wilt en kunt aanpassen en verbeteren. Ik bedoel, hoeveel X-Maxx-en zouden er nog stock rondrijden? Iedereen die ik ken met zo'n ding heeft er wel iets aan veranderd.

[...]

Mooie gelegenheid om z'n brushed elektronica te vervangen voor iets waar een beetje tempo in zit dan. 50, ik bedoel, dan probeer je het niet eens echt. :+
Ik zag hem hier al inderdaad.

https://www.rcmichael.nl/...95076-4red.html#picture-5

Iemand al die prijzen weet? Nvm zie het al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
flip_eg4 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:20:

Het is vaak ook verbazingwekkend hoe boos mensen kunnen worden als je op de meest simpele vraag een link van de manual geeft en een paginanummer. Zelfs dan zijn ze te beroerd en gaan ruzie met je maken tot zelfs beweren dat het niet in de manual staat.
Nog opvallender is dan hoeveel mensen er op duiken en ook mij de boeman maken. Op zich wel lachwekkend maar tegelijk ook heel triest. Op Facebook de Futaba 4PX 7PX groep spant de kroon. Allemaal vragen die direct met de handleiding of de info op de Futaba site beantwoord kunnen worden. Meest voorkomende en bijna de vraag van de week is hoe een achtergrondplaatje in te stellen maar zelfs dan als je ze naar een ander topic verwijst waar het antwoord al staat wordt men boos. En echt, het staat duidelijk in de manual dat het een BMP moet zijn van een bepaald formaat op een bepaalde locatie op een SD kaart maar dan lezen ze alleen dat gedeelte van de SD kaart en wordt de 18Mpixel JPG van de telefoon zo op de SD kaart geplempt......
En mensen die een 700 euro zender kopen mag je van verwachten dat ze intelligenter zijn maar vaak is dat niet zo.

Dat modellen weer snel in de verkoop gaan heeft vaak te maken met dat ze het niet snappen. Zeker brandstof en met name het afstellen ervan lijkt erg moeilijk te zijn en dat kan het ook zijn als je niet de moeite neemt om samen met een ervaren persoon of gewoon de vele instructiefilmpjes online te bekijken. Meestal begint de ellende met de aanschaf van een 2e hands dat al niet meer in een goede staat is, dan blijf je aanmodderen. Hoewel er ook wel goede 2e hands brandstof modellen te vinden zijn raad ik mensen toch aan om nieuw te kopen.

Over brandstof gesproken, ik zit ook in een Nitro bashers groep op Facebook. De groep is hoofdzakelijk Amerikaans dus per definitie weten Amerikanen het altijd beter. Maar waag het om over elektro te praten, je wordt dan bijna uit de groep geflikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Craven schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Ik zag hem hier al inderdaad.

https://www.rcmichael.nl/...95076-4red.html#picture-5

Iemand al die prijzen weet? Nvm zie het al
Ik ga er van uit dat dat een placeholder prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
AtlAntA schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:24:
[...]

Ik ga er van uit dat dat een placeholder prijs is?
Traxxas is prijzig, maar gelukkig niet zo prijzig. De prijs op de Traxxas site is $799,99, bij Toemen staat ie voor €819.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Ik heb mogelijk zicht op een 2e hands Arrma Kraton 6s. Dat is iets groter dan ik in gedacht had en ook meer basher dan truggy maar hij ziet er wel heel vet uit. Ze noemen hem een basher maar als kijk naar zijn uiterlijk en specs lijkt het wel heel veel op een truggy. Ook qua snelheid is het een beest.

https://www.marktplaats.n...819918621-arrma-kraton-6s

Lijkt me best een goede deal voor 275 zo op eerste gezicht. Iemand nog tips waarop ik moet letten?

Edit: zit overigens deze motor/esc combo in nu, niet meer het standaard model.
https://www.rcracingtwent...ower-system-combo-t-plug/

[ Voor 15% gewijzigd door Craven op 18-03-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik betwijfel of de accu's en lader meekomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Dat is niet erg. Beide heb ik hier liggen. Al zal ik wel wat zwaardere accu's moeten gaan kopen. Lijkt me voor die prijs ook niet te verwachten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Craven schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:41:
Dat is niet erg. Beide heb ik hier liggen. Al zal ik wel wat zwaardere accu's moeten gaan kopen. Lijkt me voor die prijs ook niet te verwachten imo.
Ben niet erg thuis in arrma spul maar was er niet iets in hun batterij/ESC gebeuren waardoor je alleen maar een arrma batterij kon gebruiken? Of dat er bepaalde functie's niet werken zonder een arrma batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
AtlAntA schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:11:
[...]

Ben niet erg thuis in arrma spul maar was er niet iets in hun batterij/ESC gebeuren waardoor je alleen maar een arrma batterij kon gebruiken? Of dat er bepaalde functie's niet werken zonder een arrma batterij?
Nee, een accu is een accu. Alleen SpectrumRC kent de zgn Smart systeem met hun accu's en laders maar dat is ook niets meer dan een extra pin in de XT60 connector waar in de accu een kleine seriele eeprom aan hangt die de lader de settingen kan vertellen en mogelijk ook van iedere laadcyclus de gegevens kan opslaan (zoals de BID chip van een oude Robbe lader)
SpectrumRC valt onder Horizon hobby en pust div technologie van alle merken dat onder Horizon valt dus ook naar Arrma.....
Maar nee, die communicatiepin is geen verplichting....
Overigens zou er ook een Hobbywing set in zitten.

Of je bent in de war met de grotere motoren van Traxxas wat een Castle Creation set is. Daar zit een telemetrie in dat niet met andere zendapparatuur werkt en dus dan als een normale ESC zal werken. Wel is er voor de SBUS interface (Futaba/Flysky) een interface module om de telemetrie te kunnen laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Craven schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:52:
Ik heb mogelijk zicht op een 2e hands Arrma Kraton 6s. Dat is iets groter dan ik in gedacht had en ook meer basher dan truggy maar hij ziet er wel heel vet uit. Ze noemen hem een basher maar als kijk naar zijn uiterlijk en specs lijkt het wel heel veel op een truggy. Ook qua snelheid is het een beest.

https://www.marktplaats.n...819918621-arrma-kraton-6s

Lijkt me best een goede deal voor 275 zo op eerste gezicht. Iemand nog tips waarop ik moet letten?

Edit: zit overigens deze motor/esc combo in nu, niet meer het standaard model.
https://www.rcracingtwent...ower-system-combo-t-plug/
Mocht je hem kopen: kijk heel goed naar of alles wel goed is. Kapotte spur/pinion/diffs is niet heel ongewoon bij deze modellen. De eerste twee zijn eenvoudig en relatief goedkoop te vervangen, diffs wordt al prijziger. Aandrijfassen willen ook nog wel eens sneuvelen.

Prijs lijkt bijna te mooi om waar te zijn, dus vaak is dat ook zo.
Setje wat erin ligt is al 200 waard, vraag me af waarom de rest dan maar 75 waard zou zijn.
Oh, en als je dan toch kijkt: let goed op de lagers van de motor, niet dat deze kapot zijn. Als dat zo is, is er ook vaal schade in de motor...

En is alles wel goed: mooie deal! Kopen, wegwezen en rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
@Snuffel Als ik hem koop ga ik hem sowieso halen en dan rijd ik er een stukje mee. Neem sowieso wel even reserve accu mee dan. Gears of diffs die niet helemaal lekker zijn vind ik niet erg. Wat opknap werk is prima voor deze prijs.

Is er behalve rijden en een visuele inspectie nog iets wat ik kan doen om te checken of alles nog een beetje in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Heel veel meer dan dat kan je niet doen lijkt me. Rijdt de auto goed, ziet alles er goed uit, hoor je geen rare piepjes, kraakjes, knarsjes enzo dan lijkt het wel goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
memphis schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:04:
[...]

Nee, een accu is een accu. Alleen SpectrumRC kent de zgn Smart systeem met hun accu's en laders maar dat is ook niets meer dan een extra pin in de XT60 connector waar in de accu een kleine seriele eeprom aan hangt die de lader de settingen kan vertellen en mogelijk ook van iedere laadcyclus de gegevens kan opslaan (zoals de BID chip van een oude Robbe lader)
SpectrumRC valt onder Horizon hobby en pust div technologie van alle merken dat onder Horizon valt dus ook naar Arrma.....
Maar nee, die communicatiepin is geen verplichting....
Overigens zou er ook een Hobbywing set in zitten.

Of je bent in de war met de grotere motoren van Traxxas wat een Castle Creation set is. Daar zit een telemetrie in dat niet met andere zendapparatuur werkt en dus dan als een normale ESC zal werken. Wel is er voor de SBUS interface (Futaba/Flysky) een interface module om de telemetrie te kunnen laten werken.
ah ja, ik was inderdaad in de war met Traxxas. Bedankt voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik zou goed naar de schroeven kijken. Als die redelijk kapot gedraaid zijn is de persoon geen goede sleutelaar. Verder even naar de outdrives en de pennen van de dogbones kijken. Daar kan je zien of die veel, of winig heeft gelopen of goed is onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Toch maar besloten om hem te laten gaan. Geen zin om over te stappen naar 1/8 op dit moment met alles wat erbij hoort. Verder met de zoektocht naar een degelijk 1/10 ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Vanmiddag m'n pinion gestript, was ook de laatste die ik had. Nieuw spul komt binnenkort binnen. Ik ben het wel een beetje zat om de halve wereld af te zoeken naar vervangende onderdelen. Wachten op marktplaats roller/kit schiet ook niet echt op. Dus maar budget wat verhoogd en nu op zoek in een andere price range. Dus ik overweeg nu ook nieuwe.

Dit is momenteel de shortlist:
Team Corally Kronos
Team Corally Muraco
Team Corally Shogun
Arrma Talion (verreweg de duurste maar deze is te doen)
Traxxas Rustler 4x4 VXL

Zoals jullie zien allemaal een beetje in dezelfde price range en formaat. Waarom Team Corally 3 modellen heeft die ongeveer hetzelfde zijn is mij een raadsel. Ik ga nog een berg reviews lezen maar qua looks neig ik naar de Arrma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Geen idee wat de beschikbaarheid is van Team Corally onderdelen.
Die van Arrma en Traxxas zijn beide goed in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik heb inmiddels een weekje een Corally Radix. Dagelijks uitgelaten en de (n=1 😉) kwaliteit bevalt mij uitstekend! Gevoelsmatig minimaal on par met de Arrma Typhon van een maatje van me. Ik durf bijna te zeggen beter, maar dat kan ook mijn roze bril zijn. Wbt onderdelen: nog niks nodig gehad, maar delen zijn ruim beschikbaar bij de winkels waar ik bestel (the border in Breda, RCLand (in België, waar ik m gekocht heb) en EuroRC.
Mocht ik meteen iets nodig hebben, dan heeft wetronic (Nieuwegein) bij mij om de hoek ook alles…

Puur uit interesse: waarom de Python/Radix niet op de shortlist? Moet t een truggy-achtige zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door EraZor op 20-03-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
Snuffel schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:28:
mijn ervaring is anders, voorbeeldje:

Ik heb laatst 3 maanden op diff pakkingen gewacht bij Arrma. Nergens te krijgen in heel Europa.
Bij team Corally nog nooit probleem met voorraad gehad.

Garantie van Corally is ook vele malen beter.
Arrma kent het woord garantie niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
@EraZor gister voor het eerst een truggified typhoon gezien. Dus typhon, python en radix kunnen idd ook op de lijst.

Ik vind truggys mooier maar de handling is ook gewoon beter in mijn ervaring.

Als arrma zoveel slechter is dan TC qua service en onderdelen dan is dat wel essentieel.

Edit: waarom maakt TC zo godschuwelijk veel kopieën van zichzelf??? Die muraco, shogun en Kronos lijken al op elkaar. Maar de radix en python lijken bijna kopieën te zijn. Ze delen zoveel dezelfde onderdelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Craven op 20-03-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Sterker nog; de radix en de typhon zijn dezelfde auto met een andere kap 😄. Kwestie van smaak. (En een goedkope manier om een flink portfolio te hebben als merk, natuurlijk 😉)

En ok: truggy of niet is idd ook een kwestie van smaak ja. Ik vind ze juist niet mooi (ik hoe er van als eea nog enige gelijkenis met 1:1 heeft). Stadium truck vind ik dan weer wel cool…
Wbt handling: geen idee. Heb geen vergelijkingsmateriaal

[ Voor 10% gewijzigd door EraZor op 20-03-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34
Bepaalde Traxxas modellen delen ook veel onderdelen hoor. Uit het standpunt van de fabrikant begrijpelijk. En als klant eigenlijk ook niet slecht, iets betere onderdelen van nieuwere modellen kan je gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
worrel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:28:
[...]
mijn ervaring is anders, voorbeeldje:

Ik heb laatst 3 maanden op diff pakkingen gewacht bij Arrma. Nergens te krijgen in heel Europa.
Bij team Corally nog nooit probleem met voorraad gehad.

Garantie van Corally is ook vele malen beter.
Arrma kent het woord garantie niet eens.
Heb je die ervaring bij een winkelier of direct bij Horizon Hobby?
Arrma heeft het probleem dat het onder Horizon Hobby valt en veel winkeliers willen zo weinig mogelijk met Horizon Hobby zaken doen gezien ze in het verleden hadden besloten om ui eigen voorraard direct te verkopen en via een soort van certified winkeliers maar met een minimale winstmarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
memphis schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:55:
[...]

Heb je die ervaring bij een winkelier of direct bij Horizon Hobby?
Arrma heeft het probleem dat het onder Horizon Hobby valt en veel winkeliers willen zo weinig mogelijk met Horizon Hobby zaken doen gezien ze in het verleden hadden besloten om ui eigen voorraard direct te verkopen en via een soort van certified winkeliers maar met een minimale winstmarge.
Ook bij Horizon Hobby toen niet leverbaar. Toemen heeft nog voor mij rond gezocht, omdat ze het ook vervelend vonden. Gelukkig heb ik nu een paar setjes zelf op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Hoe zit dat eigenlijk met het gebruiken van 2 accu's? Je hebt dan een speciaal verloopje nodig. So far so good. Maar er passen toch nooit fysiek 2 accu's in zo'n ding?

Mijn 3s 5200mah accu is 135 x 42 x 30mm
In de python is 51 x 142,5mm aan ruimte beschikbaar.

Dus hoe krijg je daar ooit 2 x 3s in gepropt? Of is mijn huidige accu idioot groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Boven op elkaar. Een 6S is ook twee keer zo dik.

Of je een verloopje nodig hebt, weet ik niet. Mijn Radix’ esc heeft twee stekkers. Je verbindt er één door met een meegeleverd doorlusstekkertje als je maar 1 Lipo gebruikt.

Check deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.toemen.nl/images/producten/Team-Corally-RADIX-XP-6S-Model-2021-1-8-Buggy-EP-RTR-met-Gens-Ace-lipo-echt-als-nieuw!.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door EraZor op 20-03-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Ah kijk. Dat word wel strak vastmaken met dat klittenband dan. Ik denk dat ik er een 6s bij koop. Dan kan ik de 3s bewaren voor wanneer m'n dochters ermee willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Dat gaat prima hoor. Ik heb een enkele 4s (makkelijk laden) en 2 3s (omdat ik die ook in m’n 1:10’s gebruik). Maar 2 losse packs bovenop elkaar is geen probleem. Reed eerst ook met. 2 2S packs. Probleemloos.

Maar heb je nou al besloten wat t moet worden dan?

[ Voor 16% gewijzigd door EraZor op 20-03-2022 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 15:27
Snuffel schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:28:
Beschikbaarheid van Corally onderdelen is enorm goed, Corally is Belgisch en alle onderdelen worden dus ook wereldwijd vanuit België naar andere landen verzonden. Korte lijnen en daardoor altijd snel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
EraZor schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:16:
Dat gaat prima hoor. Ik heb een enkele 4s (makkelijk laden) en 2 3s (omdat ik die ook in m’n 1:10’s gebruik). Maar 2 losse packs bovenop elkaar is geen probleem. Reed eerst ook met. 2 2S packs. Probleemloos.

Maar heb je nou al besloten wat t moet worden dan?
Tuurlijk niet, ik sta bekend om 3 keer onderzoek doen en 5 keer van mening veranderen voordat ik wat koop. :+ . Een maandje geleden heb ik mijn oude RC opgeknapt met nieuwe lipo accu/lader, ESC, motor en 2 nieuwe sets wielen. Nu begin ik weer aan een totaal nieuwe RC. Maar dat komt ook met name omdat ik het zat ben dat onderdelen zo shit te verkrijgen zijn van dit ding. Ali heeft zo goed als alles wel maar het is altijd puzzelen en meten en dan vervolgens weer een maand wachten.

Ik neig momenteel naar 1 van de buggies. Ze zijn een stuk goedkoper/beter verkrijgbaar en kan ze later altijd nog breder maken. Welke maakt me niet zoveel uit want voor zover ik kan zien zijn arrma en team corally aan elkaar gewaagd. Om de prijs te drukken ga ik voor tweedehands denk ik. Als hij wat meters heeft gemaakt dan moet ik alleen meer sleutelen maar dat vind ik niet erg.

Dan kom ik dus uit op 1 van deze:
https://www.toprc.nl/twee...ython-met-onroad-set.html
https://www.toemen.nl/team-corally-python-p-51776.html
https://www.toemen.nl/arr...wd-buggy-rtr-p-54572.html
https://www.marktplaats.n...dfac1254e7aa85845826d5acd

Edit: overigens ga ik kijken of ik naar die tamiya cup van raco kan gaan 3 april. Is kijken hoe het er daar aan toe gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Craven op 21-03-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Craven schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:16:
Toch maar besloten om hem te laten gaan. Geen zin om over te stappen naar 1/8 op dit moment met alles wat erbij hoort. Verder met de zoektocht naar een degelijk 1/10 ding.
Hier zei je nog geen 1/8 te willen, maar je shortlist nu zijn allemaal 1/8 6S modellen... does not compute... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:34

Harrie

NederVlaming

Icephase schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Hier zei je nog geen 1/8 te willen, maar je shortlist nu zijn allemaal 1/8 6S modellen... does not compute... ;)
Craven schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Tuurlijk niet, ik sta bekend om 3 keer onderzoek doen en 5 keer van mening veranderen voordat ik wat koop. :+ .
Makes perfect sense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
@Icephase wat @Harrie zegt. En also:
Craven schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:08:
Vanmiddag m'n pinion gestript, was ook de laatste die ik had. Nieuw spul komt binnenkort binnen. Ik ben het wel een beetje zat om de halve wereld af te zoeken naar vervangende onderdelen. Wachten op marktplaats roller/kit schiet ook niet echt op. Dus maar budget wat verhoogd en nu op zoek in een andere price range. Dus ik overweeg nu ook nieuwe.

<knip>
Budget moet nog goed gekeurd worden door de baas. Maar het plan is gewoon wat omgegooid. Het is misschien niet helemaal logisch maar dat is de uitleg die ik mijzelf geef om te upgraden naar een bigger en faster platform :D.

Ik heb vandaag wel de vervangende pinions binnen gekregen dus ik kan hem in ieder geval weer aan de praat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Craven schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:07:

Budget moet nog goed gekeurd worden door de baas. Maar het plan is gewoon wat omgegooid. Het is misschien niet helemaal logisch maar dat is de uitleg die ik mijzelf geef om te upgraden naar een bigger en faster platform :D.
Hoe groter de auto, hoe ruiger het terrein kan zijn om alsnog lekker overheen te kunnen raggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Afgelopen vrijdag voor het eerst met mijn 2ehands xray t4 '21 gereden. Heb op wat geleende bandjes gereden. Was een toffe ervaring. Meteen maar wat extra onderdelen en bandjes + transponder besteld.

Heb ook even met een 1op8 gereden. Was een oude (RB one) offroad auto omgebouwd naar onroad maar die reed echt super fijn. Heerlijke smijt auto met veel grip en voorspelbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-05 20:24
AtlAntA schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:24:
Afgelopen vrijdag voor het eerst met mijn 2ehands xray t4 '21 gereden. Heb op wat geleende bandjes gereden. Was een toffe ervaring. Meteen maar wat extra onderdelen en bandjes + transponder besteld.

Heb ook even met een 1op8 gereden. Was een oude (RB one) offroad auto omgebouwd naar onroad maar die reed echt super fijn. Heerlijke smijt auto met veel grip en voorspelbaarheid.
Gaaf, waar heb je gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
rutgeri schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Gaaf, waar heb je gereden?
Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afgelopen zaterdag met de Stampede van mijn zoon naar de winkel geweest, hij had iets ontzet aan de besturing met een onhandige crash (het witte kunststofdeel dat de stuurstangen verbindt). Snel te fixen gelukkig, en weer genoeg hele mooie dingen gezien. Ik had er geen idee van dat RC's inmiddels rond de 200 km/u kunnen doen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
GSX-MAN schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:09:
Afgelopen zaterdag met de Stampede van mijn zoon naar de winkel geweest, hij had iets ontzet aan de besturing met een onhandige crash (het witte kunststofdeel dat de stuurstangen verbindt). Snel te fixen gelukkig, en weer genoeg hele mooie dingen gezien. Ik had er geen idee van dat RC's inmiddels rond de 200 km/u kunnen doen.
Als je daar een onhandige crash mee hebt weet je zeker dat het geld kost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

AtlAntA schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Als je daar een onhandige crash mee hebt weet je zeker dat het geld kost. :+
Zeker, maar zoonlief betaalt die hobby zelf. Zie 'm niet zo snel €1.000 bij elkaar sparen >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

GSX-MAN schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Zeker, maar zoonlief betaalt die hobby zelf. Zie 'm niet zo snel €1.000 bij elkaar sparen >:)
Met € 1.000 kom je niet aan de 200 per uur hoor... :+

Als je als basis een Arrma Limitless neemt (€ 700) en dan een motor/esc combo voor minstens 8s (€ 300) neemt zit je er al aan, en dan heb je nog geen nieuwe aerodynamische kap, geen accu's, geen long range zender, etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Icephase op 28-03-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Icephase schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:53:
[...]

Met € 1.000 kom je niet aan de 200 per uur hoor... :+

Als je als basis een Arrma Limitless neemt (€ 700) en dan een motor/esc combo voor minstens 8s (€ 300) neemt zit je er al aan, en dan heb je nog geen nieuwe aerodynamische kap, geen accu's, geen long range zender, etc.
Nee, ik zie dat je met een Traxxas XO-1 "maar" aan de 160 zit, en dan moeten er nog accu's in. Hele dure hobby, maar ik snap wel hoe zoiets ontstaat. Ik steek klauwen met geld in een andere materiaalsport.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

GSX-MAN schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Nee, ik zie dat je met een Traxxas XO-1 "maar" aan de 160 zit, en dan moeten er nog accu's in. Hele dure hobby, maar ik snap wel hoe zoiets ontstaat. Ik steek klauwen met geld in een andere materiaalsport.
Klopt. En een XO-1 is een heel oud design, wordt door de speedrunners eigenlijk niet gebruikt volgens mij. Daarnaast heb je nog extra bandjes nodig, want na een paar runs zijn die wel op. Is ook weer tussen de 50 en 80 euro per set. Vervolgens breekt er nog wel eens wat, en slijten tandwielen e.d. Tuning van diffs is ook een dingetje, dus een voorraadje diff-olie is ook wel handig om te hebben. Of je vervangt je centerdiff door een spool, ben je ook weer 80 euro verder. En dat gaat maar door inderdaad... :P

Ik vind 100 per uur voor mijn infraction meer dan zat voor een beetje leuk bashen en driften in elk geval.
Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste