Probleem van "nitro" is dat men in de hobby-sfeer elkaar aanspreekt om niet zoiets te nemen want het is "veel sleutelen en afstellen". Je ziet het ook aan RTR merken, Traxxas kent veel meer elektro dan nitro, ook HPI focust steeds meer op elektro en als je kijkt naar als die zooi uit Azië lijkt er al helemaal geen nitro meer te bestaan. En als een starter een nitro model neemt wordt het een offroad want onroad kan je nergens mee rijden zo wordt het vertelld.
Maar ok.....
Maar even over mijn race....
Donderdag aangekomen en het was zoeken naar een plekje want de plek die mij toegewezen was was al in beslag genomen. Verse body erop (scheelt altijd tov een wat versleten body) en de auto ging best goed maar met rondetijden van 14.3 niet echt wat ik zou moeten kunnen met ooit een 13.6 als snelste. Gelukkig hadden er meer problemen dat het niet zo snel ging als gewend dus de baan was wat trager....
Desondanks reden de toppers toch al ronden in de 12 sec, en dat is snel. Met de snelste tijd ooit van een 12.3 op gesmeerde banden en een 12.5 ongesmeerd waren die wel op weg naar de snellere tijden.
En wat ik ook deed en vernieuwde, ik bleef op die 14.3 hangen.
Uiteindelijk kwamen de getimde trainingen op de handout band, blijkbaar waren mijn trainingsbanden niet zo vers meer want het scheelde 0.3 sec. Maar 14.0 was voor mij nog niet echt snel maar wel een stuk beter, zeker als ik dergelijke rondjes binnen de 14.0 en 14.3 constant kon rijden.
Helaas wat pech tijdens het kwalificeren waarbij 2 van de 4 kwalificaties telden, met een 11e tijd werd het de B-finale. Oh ja, ik zat in de 40+ masters groep, meer mijn niveau
Bij de start van de B vielen er al een paar af en reden we nog met 2 man, ik voorop. Na 7 ronden kwam er weer 1 van de uitvallers bij. maar dat was het. Toen begaf mijn 2e versnelling het en moest ik rustig aan doen, gelukkig genog voorsprong dus een eitje. Na 5 minuten kwam de 2e versnelling weer terug en kon ik de B winnend uitrijden.
Als 11e weer in de A finale gestart en omdat mijn motor ook eindelijk optimaal ging presteren wilden we niet gokken op de standaard getimde pitstops om ook een rustige pitstraat te hebben, de motor haalde hooguit 4:30 op een tank....
Na 20 minuten begaf mijn achtersnaar het en moest ik de race staken, ik lag op dat moment 5e en had zicht op de 4e plek. Uiteindelijk was ik na de finish teruggevallen tot de 8e plek.
Een vermoeiende 4 dagen met ook iedere dag die 100km afstand op en neer rijden maar ben tevreden.
Wat foto's geschoten:

(mooie spiegeling van de baan in de bril)