Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
De Tekno waar naar gelinked wordt is echt een elektro.

Ik zat ook eerst te kijken naar de schaal 1:10 maar ze hebben gewoon de 1:8 buggy/truggy met een 1:10 body tot een 1:10 auto gebombadeerd. Ofwel de benodigde elektro is op basis van een 1:8, Losi heeft er ook een handje van....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 21:46
Zit zelf vol interesse naar een Arrma Kraton te kijken. Schijnt toch een stukje duurzamer te zijn dan Traxxas. Ook een mooie optie om mee te bashen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Bedankt voor jullie reacties.
Tekno rc is een Amerikaans merkt dat zich vooral op de professionele race markt bezighoudt. De onderdelen zijn bij enkele shop in Nederland te verkrijgen en natuurlijk ook via ebay.
De Tekno MT410 is echt geen stadium truck, maar wordt gebruikt als een echte basher. Hij wordt veel vergeleken met de Arrma Outcast. Alleen de MT410 is degelijker gebouwd. Hier een filmpje over de mt410 en de outcast:
https://www.google.nl/url...FNTnYINXXzUNAIUlYAREtFttg

Hier nog wat filmpjes van de MT410 in actie.
https://www.google.nl/url...W6yRZ1csYtjkuUIUj_H9_3Y5Q
https://www.google.nl/url...kL97UHnBROcUkfDtywURhzi_Q
https://www.google.nl/url...VQvf6B7Bj3X91rqC_04YHFXFQ

Of de truck overkill is van een 5 jarige.....zeker weten maar papa wilt natuurlijk ook zijn speeltje hé. En heb nog 2 jongens die denk ik later er ook mee willen spelen. Vandaar dat ik ook een zeer stevige truck zoek.

De beste manier om je auto te kennen is naar mijn idee om hem van schroef 1 in elkaar te draaien.
Traxxas heeft leuke modellen echter is het wel een hoop plastic voor veel geld. Vandaar ook mijn keuze voor de tekno een hoop geld maar wel zeer solide materialen.
De keuze voor de auto staat dus vast, heb alleen wat hulp nodig bij de keuze van de battery/lader, de wielen en de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In de handen van een bijna 5 jarige is dit niet alleen overkill maar gewoon bloedlink. Een kind op die leeftijd heeft echt nog niet de reflexen om een auto met deze hoeveelheid vermogen onder controle te houden. Op YouTube lijkt het allemaal heel eenvoudig maar onderschat dit niet, het is lang niet zo eenvoudig als het eruit ziet.

Parkeer een auto van dit formaat met een beetje snelheid tegen een been en voor je het weet kan je je melden op de eerste hulp met een gebroken been. Ik zou eerst eens bij een vereniging of modelbouw winkel in de omgeving gaan kijken om een indruk te krijgen van het formaat en de snelheden van dit soort auto's om daarna nog eens goed na te denken of je dat in de handen van een klein kind nog wel verstandig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 16:42
Tsja, dit kan ik louter beamen. mijn zoontje van (net) 6 is ook behoorlijk geinteresseerd in mijn R/C Hobby.
Nou acht ik mijn zoontje redelijk behendig (rijdt o.a crossmotor op mijn oude PW50), maar alles wat >20km/h gaat is gewoon lastig te bevatten voor ze.

Ik heb mn focus verschoven naar een rock crawler voor hem ( en ons ;) ), die gaan niet zo snel, maar geven voor een kind veel meer voldoening, omdat ze het ook daadwerkelijk kunnen besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ach, met dat budget kan er vast nog wel een Tamiya Fighter buggy bij voor de zoon. Een lekkere simpele en tevens degelijke auto welke ook als kit verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Vandaag is de WK voor de 1:8 onroad begonnen. Dit is een evenement van ruim een week waar maximaal een 150 deelenemers aan mee kunnen doen. Er zullen ook een aantal Nederlanders en Belgen mee doen waarvan er 2 al eerder finalisten waren (de beste 10).
Het WK is in Frankrijk in Montreux en zal goed op het net te volgen zijn.

Websites organisator:
http://ifmarfrance2017.com/en/
https://www.facebook.com/...hip-2017-543025499165448/

Websites media:
https://www.facebook.com/rcracingtv/
http://events.redrc.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfluence
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2017

Nfluence

Make way for the bad guy

Hallo,

ik weet niet of in dit topic mag, maar kon niets vinden in de V&A.

Ik heb een Savage flux HP te koop met extra onderdelen. Wat is ongeveer een richtprijs?

Zitten 2x een extra set wielen bij, 2 accupacks een extra kap en 2 setjes schokdempers.

Ben namelijk niet zo goed thuis in rc modelauto's.

Now back up, put the gun down, and get me a pack of Tropical Fruit Bubblicious.........And some Skittles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dan kijk je even op marktplaats waarvoor ze het aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Laatst online: 12-02 11:22
Gisteren een Reely Carbon Evo kit gekocht omdat ik mij verveelde, en omdat m'n Kyosho PureTen chassis het begaf omdat ik wat harde landingen had gemaakt :')
Rij nog steeds brushed en met antenne (lekker oldschool), maar ben langzaam aan het kijken naar brushless en 2,4Ghz.
Bij Conrad was er een filiaalaanbieding voor een pistoolzender voor 20€, maar m'n antenne is ook wel nog erg goed.

Setup:
Absima Trust ECO 21T
Kyosho Perfex ESC
Extreem oude Graupner ontvanger
Modelcraft servo

Gaat wel lekker zo, maar ik had toch het gevoel dat m'n PureTen Alpha sneller was :')
Is iets anders dan een onroad, en kan er dan wat meer mee smijten :)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 14:39

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ben al tijden aan het rondneuzen op verschillende websites, youtube marktplaats en noem maar op. Ik 'speel' al veel met RC vliegtuigen en foamy's dus een beetje knutselervaring heb ik wel.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Off-road elektrische RC auto met 1/10 schaalgrote. Veel monstertrucks en andere trucks bekeken en toen kwam ik de Throphy Trucks (short course trucks) tegen... wauw! Nu hoor en lees ik overal 'goedkoop is duurkoop' maar ik vindt 500 piek voor een auto wel erg duur. (ik had me voorgenomen om er net geen 100 euro aan te besteden, haha, forget it) het liefst koop ik de onderstaande Yeti Score kit maar dat ga ik niet rechtlullen bij de vrouw. (ja ik ben er zo eentje) Nu zie ik dat de Arma serie (Arma Fury b.v.) wel redelijk betaalbaar is. Helaas wel RTR... een kitje lijkt me toch leuker.

Wat zouden jullie adviseren?

Afbeeldingslocatie: https://pics.hobbytown.com/images/large/axi/axi90068.jpg

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@FloydRaalte Ziet er wel redelijk plastic uit. Misschien eens tweede hands kijken?

Ben het wel met je eens hoor, ben nu ook begonnen met een tweede hands setje van €200. Probeer het liever uit met een goedkopere aanschaf voordat ik financieel los ga en een maand later bedenk dat het niks voor me is.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de basis is het wel waar, mijn TT01 was 299 euro (RTR), maar dat was 99% stock en plastic, daar gooi je vervolgens nog een paar 100 euro tegenaan tot hij degelijk kan rijden.

Voordeel, denk niet dat die Fury supersnel is, dus het is wel redelijk als instap ipv meteen 'all in' te gaan met wagens die behoorlijk wat meer kunnen (zoals z'n broer Nero of Vortex). Maar denk dat jij de MEGA versie bedoeld (die zie je iets over de 200), de BLX is iets duurder met wat sterkere onderdelen.

Maar voor 200 euro kan je ook tweedehands een volledige set vinden, vaak nog met een upgrade of extra accu's (tikt hard aan), zaken die je nieuw er nog bij zou moeten kopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik zit al tijden op marktplaats te kijken maar daar vindt ik niet veel Short Course 1/10 modellen. Waar kijken jullie voor 2de hands spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
In het hobby segment is een kit redelijk zeldzaam aan het worden. Je komt dan vaak uit bij de div wedstrijdmerken wil je een kit, de Serpent Spider SRX-2 SC en de Associated RC10SC5M zijn dergelijke kits.

Maar ja, dan heb je een kit, dan zal je merken dat de totale kosten hard kunnen oplopen met een losse zender, servo, BL setje, accu's en lader.

Een algemene tip in dit soort gevallen is om de RTR uit elkaar te nemen en weer op te bouwen. Hiermee ben je zelf zeker van het aandraaien van alle schroeven en weet je hoe de auto in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Laatst online: 08-06 21:46
Iets meer uitgeven en een Arrma Senton nemen. 1:8 schaalgrootte en 1:10 body. Niet kapot te krijgen en bloedsnel. Uiteindelijk wil je toch zoiets 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

memphis schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:05:
In het hobby segment is een kit redelijk zeldzaam aan het worden. Je komt dan vaak uit bij de div wedstrijdmerken wil je een kit, de Serpent Spider SRX-2 SC en de Associated RC10SC5M zijn dergelijke kits.

Maar ja, dan heb je een kit, dan zal je merken dat de totale kosten hard kunnen oplopen met een losse zender, servo, BL setje, accu's en lader.

Een algemene tip in dit soort gevallen is om de RTR uit elkaar te nemen en weer op te bouwen. Hiermee ben je zelf zeker van het aandraaien van alle schroeven en weet je hoe de auto in elkaar steekt.
Ook de RTR short course truggy's zijn 2de hands helaas schaars. So the search continu's!
HubD1 schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:03:
Iets meer uitgeven en een Arrma Senton nemen. 1:8 schaalgrootte en 1:10 body. Niet kapot te krijgen en bloedsnel. Uiteindelijk wil je toch zoiets 😉
Hoewel die Senton echt uber cool is wordt me dat toch echt te gortig qua prijs :'( Ik zit nu te kijken naar b.v:
Amewi AM10SC 269 euro
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1205924_BB_00_FB/amewi-am10sc-110-brushless-rc-auto-elektro-short-course-4wd-rtr-24-ghz.jpg?x=520&y=520

Trooper Acme-tech 217 euro
Afbeeldingslocatie: https://www.nitrotek.co.uk/media/extendware/ewimageopt/media/inline/1e/e/trooper-19-scale-brushless-radio-controlled-short-course-truck-35c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Leuk je keuzes maar let ook op de onderdelenvoorziening en een eventuele support. Ik raad je af om dat Acme/Nitrotek te kopen, die lui schuiven alleen maar dozen en geven totaal geen support.

Die Amewi ook leuk maar als ik google kom ik in Nederland uit op de Conrad en een fotowinkel, van die laatste kan ik vrijwel zeker zijn dat die wel de doos schuift maar geen onderdeel op voorraad heeft. Er zijn wel een hoop Duitsers die er wat mee doen, snuffel ook daar eens rond, er zijn wat winkels in Duitsland die goedkoper zijn en ook gratis verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Overigens hier al gesnuffeld?
http://www.modelbouwforum.nl/forum/te-koop-autos.63/

Staat nu een Arrma Senton voor 325

[ Voor 18% gewijzigd door memphis op 19-09-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ah kijk, die site ga ik in de gaten houden. Zeer verleidelijk die Senton! 325 is boven mijn budget maar dat budget wordt elke week een stukje ruimer... toch moet daar nog wel een lipo bij... dat tikt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:42

BoAC

Memento mori

Ik heb een team c buggy wat een erg leuk merk is. De onderdelen zijn ook goed te krijgen. Ook heb ik een Carson staan waar ik eigenlijk een beetje spijt van had. Maar kon na een flinke crash gelukkig op een Duitse site alle onderdelen kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
FloydRaalte schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:28:
Ah kijk, die site ga ik in de gaten houden. Zeer verleidelijk die Senton! 325 is boven mijn budget maar dat budget wordt elke week een stukje ruimer... toch moet daar nog wel een lipo bij... dat tikt aan.
Ook die complete Traxxas van 200 euro gezien?
http://www.modelbouwforum...mat-14-plus-lader.254559/

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:34

Dhrax

Prog Lord

Lijkt me een mooi pakket, in ieder geval veel waarde voor je geld en je koopt een auto die zich al lang en breed bewezen heeft :)

• FloydRaalte

FloydRaalte

Dat is gewoon precies wat ik zoek en perfect qua budget. Heb een PB gedaan gister maar nog geen reactie. Ff afwachten. Thanks!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

FloydRaalte schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:11:
[...]

Dat is gewoon precies wat ik zoek en perfect qua budget. Heb een PB gedaan gister maar nog geen reactie. Ff afwachten. Thanks!
Kan, los van de soms hoge aanschafprijs, Traxxas alleen maar aanraden ook. Het is praktisch onverwoestbaar spul, en als je dat toch lukt zijn reserveonderdelen heel makkelijk te krijgen. In tegenstelling tot m'n Tamiya tourwagen (natuurlijk wel behoorlijk afwijkend qua gebruiksdoel/setup) heeft de techniek van m'n 1/10 Slash me nog nooit in de steek gelaten.

Plaatjes, zoals je ziet behoorlijk beat up :-)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4365/37172978436_9e081540b0_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4396/36510470734_f328ec442b_c.jpg

• FloydRaalte

FloydRaalte

Weemism schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:31:
[...]
Kan, los van de soms hoge aanschafprijs, Traxxas alleen maar aanraden ook. Het is praktisch onverwoestbaar spul, en als je dat toch lukt zijn reserveonderdelen heel makkelijk te krijgen. In tegenstelling tot m'n Tamiya tourwagen (natuurlijk wel behoorlijk afwijkend qua gebruiksdoel/setup) heeft de techniek van m'n 1/10 Slash me nog nooit in de steek gelaten.

Plaatjes, zoals je ziet behoorlijk beat up :-)

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg gaaf ding! Mijn handen beginnen echt te jeuken als ik die foto's zie. Voel me net een kind die niet kan wachten tot hij jarig is :+ geduld is een schone zaak :P

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuwe motor te prepareren. Even van de week de timingen opgemeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/epLFJz0OkKLoaD0fgA3hNXut/full.jpg

En een plan gemaakt voor het dremelen naar de nieuwe timingen.

Vanavond even de boel aanpassen, morgenochtend (als het lukt) in de inloopmachine en dan zaterdag of zondag de baan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Met het oog op Samenvoegen Casemodding en Elektronica gaat dit topic naar het vernieuwde forum-deel :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Heb deze Arrma opgehaald. Wat een blast! De graspollen vliegen me om de oren. Ik heb er nieuwe lipo's voor aangeschaft, 2x 3s 4000mah 65C. Helaas niet op te laden met mijn oude lader dus heb ik net een lipo lader aangeschaft via Conrad. Beetje goedkoop maar hopelijk voldoet hij. Komt vandaag binnen.

Ik had nog 'oude' lipo's liggen, ook 3s maar dan slechts 1000mah en 35C... kort mee gereden (waren zo leeg) en nu staan ze beide bol :S ik heb ze (in de tuin) geprobeerd op te laden echter geven ze nu totaal vage waarden aan... 2V per cell ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
FloydRaalte schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

Heb deze Arrma opgehaald. Wat een blast! De graspollen vliegen me om de oren. Ik heb er nieuwe lipo's voor aangeschaft, 2x 3s 4000mah 65C. Helaas niet op te laden met mijn oude lader dus heb ik net een lipo lader aangeschaft via Conrad. Beetje goedkoop maar hopelijk voldoet hij. Komt vandaag binnen.

Ik had nog 'oude' lipo's liggen, ook 3s maar dan slechts 1000mah en 35C... kort mee gereden (waren zo leeg) en nu staan ze beide bol :S ik heb ze (in de tuin) geprobeerd op te laden echter geven ze nu totaal vage waarden aan... 2V per cell ofzo....
Heb je geluk gehad. Een lipo is anders dan een nimh en kunnen zeer gevaarlijk zijn. Je zult niet de eerste zijn die zijn (tuin)huis in brand zet.

Tip: lees je eerst goed in voordat je wat stoms doet. Die bolle lipos naar het recycle station brengen die moeten apart afgevoerd worden. Er zijn ook manieren om ze onschadelijk te maken. Probeer ze niet op te laden, al helemaal niet met een niet lipo lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

FloydRaalte schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

Hoeveel ampere kan je set trekken? Zeker meer dan 35A als gras om je oren vliegt. Je hebt je accu's te zwaar belast: >35A dan je accu kan leveren: 1Ah x 35C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Card Nox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:12:
[...]

Heb je geluk gehad. Een lipo is anders dan een nimh en kunnen zeer gevaarlijk zijn. Je zult niet de eerste zijn die zijn (tuin)huis in brand zet.

Tip: lees je eerst goed in voordat je wat stoms doet. Die bolle lipos naar het recycle station brengen die moeten apart afgevoerd worden. Er zijn ook manieren om ze onschadelijk te maken. Probeer ze niet op te laden, al helemaal niet met een niet lipo lader.
Accu's direct in een metalen afsluitbare ton geplaatst en buiten neergezet. Ik ken de gevaren, ik dacht alleen dat deze accu's prima konden...
BoAC schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:08:
[...]

Hoeveel ampere kan je set trekken? Zeker meer dan 35A als gras om je oren vliegt. Je hebt je accu's te zwaar belast: >35A dan je accu kan leveren: 1Ah x 35C.
De Arrma Senton is compatible met 30C en hoger. Vandaar dacht ik dat het moest kunnen. Dat denk ik nog steeds eigenlijk.... die 1000mah staat je alleen niet toe om langer dan 3 minuten te rijden :P Ze zijn alweer wat jaartjes oud en worden soms maanden niet gebruikt, wellicht dat ze gewoon op zijn. Daarbij leg ik ze in een geldkistje (metaal, afsluitbaar) en leg ik ze nooit helemaal leeg of helemaal vol weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Maar de C in 30C staat voor de capaciteit van de accu. 1000mAh of 5000mAh is een verschil tussen 35A en 175A... En ja, zo'n monster op 6S heft een 150 of 175A regelaar en moet je dus ook rekening houden met dergelijke stromen. Dus die accu heb je goed mishandeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Voor de facebookers, ook hier kan je nog mooi spul 2e hands vinden:
https://www.facebook.com/...20rc%201%2F10%20-%201%2F8

Veel wedstrijdrijders verhandelen hier ook hun spullen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
memphis schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:45:
Maar de C in 30C staat voor de capaciteit van de accu. 1000mAh of 5000mAh is een verschil tussen 35A en 175A... En ja, zo'n monster op 6S heft een 150 of 175A regelaar en moet je dus ook rekening houden met dergelijke stromen. Dus die accu heb je goed mishandeld.....
Precies dat.
1A (1.000mAh) * 35C = 35A
5A (5.000mAh) * 35C = 175A

Daarom zei ik, verdiep je er eerst goed in voordat er dingen gebeuren die je niet wilt.

Ik heb me eerst ook heel goed ingelezen alvorens met LiPo te gaan spelen, maar het kan toch fout gaan. Reed vroeger met 4S5A en met 5S4A LiPo's in een Savage Flux FLM XL conversie. Per ongeluk een keer een 4S5A op 5S4A geladen. Geladen zonder balancer omdat mijn balance stekker kapot was. Gelukkig (al moet dit eigenlijk altijd) was ik op de kamer erbij en kon ik op tijd ingrijpen. LiPo direct losgehaald en uit het raam gegooid, op het moment dat ik de LiPo los liet vatte die vlam. Dus 10 seconden later en het had er wellicht heel anders uit kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De eerste rallycup wedstrijd is weer verreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Hallo tweakers,

Ben op zoek naar een oplader voor mijn lipo batterij. Het gaat om deze 4S batterij:
Gens ace 6750mAh 14.8V 70C 4S1P HardCase.

Ik heb een budget van rond de 100 euro. Ik heb al verschillende laders bekeken. (Zie door de laders het bos niet meer). Ik weet niet goed waar ik naar moet kijken. Mijn wens is om de 4s lipo in ongeveer een uurtje op te laden.

Wie o wie kan mij hier bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dan heb je minimaal een 100w lader nodig. Ik neem aan dat die op 220v moet werken of heb je al een degelijke 12v voeding?

De Hitec (originaal van SkyRC) combo is een veel gebruikte:
https://www.conrad.nl/nl/...v-230-v-16-a-1546423.html

Of deze afgeprijsde dual poort:
https://www.conrad.nl/nl/...-ion-lihv-lo-1539603.html

Of deze, is maar 80w en zal je voor lege accu iets meer dan een uur nodig hebben maar wel super betaalbaar:
https://www.conrad.nl/nl/...lood-calcium-1484096.html

Als je een beetje rond kijkt naar een 100w B6 lader zal je er denk ik genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Dank je voor de snelle reactie. Ik had zelf deze 2 laders gevonden:
https://www.toemen.nl/tea...o-lader-100w-p-29333.html
https://www.toemen.nl/pea...-aansluiting-p-35651.html

Heb een tegoedbon bij toemen.nl, de lader zal daar gekocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downing
Vandaag de laatste spullen voor de Tekno MT410 ontvangen met kerst. Alleen nog wachten op de Ford raptor body. Eerste test rit was een groot succes. Helaas is hij een beetje smerig geworden. Moet ik maar niet in de modder rijden. Hier wat foto's van voor de eerste test rit.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/343gd29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1zn0v2q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/34pykg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ymtvew.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/bezw3s.jpg

Fijne kerst voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:28

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand tip voor een Traxxas mini revo?

Mijn zoontje had er een gekregen voor zijn verjaardag, met een 380 brushed. Echter deze heeft er na 3 dagen de geest gegeven (niet door zijn toedoen, maar door een vriendje).

Motor reageert niet meer op gas of rem, dus ik denk dat de motor is opgebrand (heb er zelfs direct stroom aan gehangen, maar geen respons).

Nu twijfel ik of ik een nieuwe 380 moet halen, of meteen bij hobbyking een brushless setje?

iemand suggesties. Ik heb bij hobbyking gekeken, maar kom er niet helemaal uit mbt esc en motor.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Meteen brushless en afknijpen als dat te snel is. Concrete motor/esc heb ik zo even niet voor je.

@downing mooie bak. Hij mag ook best vies worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Card Nox op 26-12-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
@Card Nox dank je wel. Tuurlijk hoort ie vies te zijn. Daarom is het een monster truck hé.

Maar mijn zoontje wilt er ook mee rijden. Echter wil ik hem dan wat langzamer laten lopen. Hoe kan ik de motor het beste afknijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

downing schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:47:
@Card Nox dank je wel. Tuurlijk hoort ie vies te zijn. Daarom is het een monster truck hé.

Maar mijn zoontje wilt er ook mee rijden. Echter wil ik hem dan wat langzamer laten lopen. Hoe kan ik de motor het beste afknijpen?
Esc op trainings modus zetten. Als dat niet gaat, kan je eventueel mechanisch knijpen op de zender zodat hij maar 50% kan in knijpen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Ik heb een Hobbywing max8 als ESC. Ik heb net de gekeken maar kan daar geen trainings modus vinden. Is dat wel mogelijk met deze ESC?. Als zender gebruik ik de Absima CR4T ultimate. Echter zijn daar zoveel instellingen dat ik niet weet waar ik moet zoeken. Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11
Volgens mij ondersteunt die zender dual rate. Dat houd volgens mij in dat je met een knop de throw van de bediening kan aanpassen.

Bijvoorbeeld knop 1 op uit met gas vol open is 100% gas zenden naar de auto, knop 2 op aan met gas vol open is maar 50% gas zenden naar de auto.

Misschien kan je ook een extra model in je zender programmeren waarin je het gas kanaal begrensd. Ik zou de handleiding van je zender er bij pakken en zoeken op dual rate, soms ook wel d/r genaamd.

[ Voor 11% gewijzigd door XyRuS op 31-12-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Telkens ik dit topic voorbij zie komen, wordt ik er aan herinnerd dat ik dringend mijn wagen eens moet completeren :/ Maar ik had er plots minder zin in. De S60 lader die @memphis mijn aanraadde en de nieuwe lipo's zijn zelfs nog nooit gebruikt :X
downing schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:03:
Vandaag de laatste spullen voor de Tekno MT410 ontvangen met kerst. Alleen nog wachten op de Ford raptor body. Eerste test rit was een groot succes. Helaas is hij een beetje smerig geworden. Moet ik maar niet in de modder rijden. Hier wat foto's van voor de eerste test rit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Fijne kerst voor iedereen
Mooi 'speelgoed'! :)
Mystikal schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 08:32:
Iemand tip voor een Traxxas mini revo?

Mijn zoontje had er een gekregen voor zijn verjaardag, met een 380 brushed. Echter deze heeft er na 3 dagen de geest gegeven (niet door zijn toedoen, maar door een vriendje).

Motor reageert niet meer op gas of rem, dus ik denk dat de motor is opgebrand (heb er zelfs direct stroom aan gehangen, maar geen respons).

Nu twijfel ik of ik een nieuwe 380 moet halen, of meteen bij hobbyking een brushless setje?

iemand suggesties. Ik heb bij hobbyking gekeken, maar kom er niet helemaal uit mbt esc en motor.
Misschien eens de kooltjes van de motor nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

TiMMieJ

PSN: Orixez

TiMMieJ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Mijn slipper had ik altijd op een halve slag los na vast draaien zoals aanbevolen maar dit heb ik zelfs al naar 3/4 gedaan de laatste run. Ik ga iig nu een rebuild doen van de gearbox en alles goed checken.

Het vet wat ik gebruik is: https://www.putoline.com/...t/649/racing-grease/1967/
Helaas sinds vorig jaar niets gedaan met de slash maar ga van het weekend maar eens kijken bij Trxxs Winkel. Neem de slash wel even mee zodat ze er daar misschien wat advies over kunnen geven. Hopelijk snel weer rijden :)

Update:

Afgelopen weekend bij Traxxas winkel geweest in kaatsheuvel en wauw wat een service daar. Rustig mijn verhaal uitgelegd en ze hebben even naar de auto gekeken. Alles zag er goed uit en ze gaven ook aan dat ik mijn hele bak opnieuw moet opbouwen. Dus nieuwe lagers en tandwielen intern. Heb voor de zekerheid ook maar een origineel diff gekocht en zal dus deze rit de fastlane machines diff even links laten liggen. Nu dus even sleutelen van de week om te zien of hij weer wil gaan rijden :).

Kreeg daar ook even een nieuwe Arrma Typhon te zien en wauw wat ziet dat er mooi uit zeg. Dat is een enorm degelijke bak zeg. En een leuke prijs! Maar wil de Slash eigenlijk nog niet opgeven.

[ Voor 34% gewijzigd door TiMMieJ op 29-01-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zo, het nieuwe seizoen zit er weer aan te komen, de eerste freaks staan nu alweer te kou-kleumen op het circuit maar ik nog niet.
Mijn uitlaten staan nu in de anti-freeze schoon te koken en gisteren heb ik de Tamiya F104 V2-pro uit elkaar gehad om alle lagers te smeren en wat vuil weg te halen. Vorige week had ik al de 21.5 turns stockmotor onder handen genomen en wist er een 500 toeren extra uit te persen.
Ook had ik een nieuwe JP 35plus V2 gekocht, geen bijzondere motor maar na wat dremelwerk zal die goed lopen.

Dit jaar hebben we in Nederland een groot aantal grote wedstrijden:

30 maart t/m 1 april is er een internationale race met elektro F1 auto's, als gastklasse zal er ook een truckrace bij komen. De vrijdag is voor vrije training, zaterdag voor getimde trainingen en kwalificaties en de zondag voor de races.

6 t/m 8 april is er een EK 1:12 indoor.1:2 zijn kleine platter Le-Mans achtige electro auto's die door hun lage gewicht met extreme brushless motoren hoge snelheden kunnen halen.
Lokatie: https://racingarenalimburg.nl/nl/

3 tm/ 6 mei heeft mijn club een ENS, dit is de 1e van 4 races door heel Europa voor 1:8 (lemans) 1:10 (tourwagen) brandstof aangedreven auto's. Er is ook al interesse van rijders uit andere delen van de wereld wat dit met mogelijk een 150 man tot een mini WK maakt, dit zijn de snelste auto's te zien op het circuit. 3 mei is voor de vrije training en de overige 3 dagen voor kwalificaties en finales.

22 t/m 24 juni is er in Apeldoorn een ETS, dit is net als de ENS een Europese competitie maar over 6 wedstrijden door heel Europa. Hier wordt met elektro aangedreven F1's en tourwagens gereden. Hier wordt meer dan 200 rijders verwacht.

27 aug t/m 2 sept is er in Utrecht een 40+ EK. Dit is een officiële EK voor "oudjes", er wordt met dezelfde brandstof auto's gereden als op de ENS. Hopelijk komen er een 80 tot 100 rijders op af.

Gaat een druk jaar worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CDA441
Ik heb m'n Carbon Fighter Evo omgebouwd om die wat basher proof te maken >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oUYgLNpl.jpg

Moet zeggen dat het wel erg goed werkt. Nadeel is dat ik nog geen enkel idee heb hoe ik die open panelen in de kooi dicht maak om gras enz. buiten te houden.

Komen nog een paar upgrades bij.

Wat er nu in zit:
T2M Speedster Pro 60A 3500kV Combo
Cheape heatsink (wordt geupgrade naar een nog cheapere met ventilator)
Rijdt op 3S LiPo (ik heb geen zin om met 2S te rijden, en 3S is het max wat ie neemt :'))

Upgrades to come:
- Preload aanpasbare schokbrekers
- Die heatsink met fan
- Wielspacers (geen idee of dat wel zou werken maar is toch cheap :)) Gewoon om te kijken of dat iets zal uitmaken in de stabilteit

Ik ben eigenlijk toch niet zo blij met hoe het eruit ziet, maar het is wel héél erg stevig.
Om even te vermelden dat ik tegen een met ijs gevulde bloempot ben geknald met zo'n 30km/h en niets is verbogen. Als ik nu eens alu of staal kon lassen was dat ding onverwoestbaar.

Voor een Reely ding is het nog wel stevig, gebouwd. Al 2x dezelfde armdrager kapot gekregen, gewoon vervangen en verder gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Zojuist dit topic tegen gekomen. Ik heb zelf een offroad bak merk en model weet ik even zo gauw niet. Wil weer eens offroad gaan rijden. Weet iemand een leuke spot in de buurt van Hoofddorp / Amsterdam. Ik had al even op google gekeken, maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Vandaag de schokbrekers en wheel hub exenders binnen gekregen. Hadden wel een paar modificaties nodig.
De schokbrekers zijn ook met erg dunne olie gevuld, maar ik heb nu geen dikkere olie, dus die durft nogal wat door te hobbelen.
Zijn ook wat langer dan de originele.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ELTLxS7l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nDVTVSyl.jpg

Als je goed kijkt zie je dat de preload van de voorste schokbrekers om het maximum staat omdat ik geen "medium" veren heb.
Achteraan moet ik ze ook nog een keer vervangen.
De extra wielbreedte die ik erbij heb gekregen door de spacers te gebruiken helpt zeker met stabiliteit en wheelies. Die kan ik eindelijk landen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Raverty schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:12:
Zojuist dit topic tegen gekomen. Ik heb zelf een offroad bak merk en model weet ik even zo gauw niet. Wil weer eens offroad gaan rijden. Weet iemand een leuke spot in de buurt van Hoofddorp / Amsterdam. Ik had al even op google gekeken, maar kon niks vinden.
Moet toch wel een stukje bouwgrond of een park te vinden zijn. In Purmerend ligt een offroad baan speciaal voor RC auto's:
http://www.rc-mvw.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Het is echter een circuit en niet zomaar een 'spot' waar je kan offroaden. Baan is qua formaat prima en wel een keer leuk om te racen. Het (buiten) offroad seizoen staat op het punt te beginnen, dus daar zou je bij mooi (=droog) weer wel terecht kunnen.

Wat betreft mijn persoonlijke 'rc avonturen': de auto's (1:10 electro offroad) staan klaar voor het buitenseizoen, gisterenavond de motoren schoongemaakt en fatsoenlijk afgesteld (o.a. shimmen van de rotor). Vanavond terug erin solderen en dan volgende week een keer naar buiten toe. :p Wachten op droog weer dus.

[ Voor 38% gewijzigd door sky- op 08-03-2018 08:43 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43

heuveltje

KoelkastFilosoof

CDA441 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:32:
Vandaag de schokbrekers en wheel hub exenders binnen gekregen. Hadden wel een paar modificaties nodig.
De schokbrekers zijn ook met erg dunne olie gevuld, maar ik heb nu geen dikkere olie, dus die durft nogal wat door te hobbelen.
Zijn ook wat langer dan de originele.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik moet zeggen dat die mad max look best wel wat heeft ;P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Had even 100 uitlaatrubbertjes besteld voor 40 cent per stuk, gisteren even de Hipex 2095 extra stille uitlaat daarvoor gepakt en ze zitten prima. Deze uitlaat is een verplichting bij de MACH in Heemstede en maakt echt een duidelijk verschil in herrie en niet in prestaties.

Maar omdat de motor even naar deze uitlaat afgesteld moest worden even de auto in de straat uitgelaten en kwam ook direct achter de wegliggingsprobleem tijdens mijn laatste race, dus even lekker de voorsnaar vervangen. Ook bleek dat ik even mijn accu's moest conditioneren dus ben ik nu bezig met een ontlaad/laad actie alleen is de S60 lader hier op mijn werkblad niet zo snel daarin...

Er zijn ook nog even 200 ceramische kogels voor het diff van mijn F1 onderweg, voor die 17 euro vond ik dat geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

memphis schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:51:
Had even 100 uitlaatrubbertjes besteld voor 40 cent per stuk, gisteren even de Hipex 2095 extra stille uitlaat daarvoor gepakt en ze zitten prima. Deze uitlaat is een verplichting bij de MACH in Heemstede en maakt echt een duidelijk verschil in herrie en niet in prestaties.

Maar omdat de motor even naar deze uitlaat afgesteld moest worden even de auto in de straat uitgelaten en kwam ook direct achter de wegliggingsprobleem tijdens mijn laatste race, dus even lekker de voorsnaar vervangen. Ook bleek dat ik even mijn accu's moest conditioneren dus ben ik nu bezig met een ontlaad/laad actie alleen is de S60 lader hier op mijn werkblad niet zo snel daarin...

Er zijn ook nog even 200 ceramische kogels voor het diff van mijn F1 onderweg, voor die 17 euro vond ik dat geen geld.
Wat is de maat van die kogels en waar heb je die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Staan o.a. op chinese websites, althans daar haal ik ze al jaren vandaan. Ik rijd geen F1 (in 1:10 offroad zijn ze 3/32"), dus weet de maten niet, maar ze zouden goed te vinden moeten zijn. Kwaliteit is prima, helemaal voor het geld.

[ Voor 10% gewijzigd door sky- op 08-03-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dit gaat om 1/8" ofwel 3.175mm. Veel pancar diffs gebruiken deze kogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 06:40

Franko P.

Hit it.

Gebruiken jullie vaak losse kogels en toevallig ook glaszekeringen?
Heb hier een doosje met losse stalen kogellagerkogels in verschillende diameters en een hoop glaszekeringen.

Wil ze weggooien maar als ik er een tweaker blij mee kan maken is dat natuurlijk sowieso een betere optie.
Zal straks eens kijken hoe en wat precies, dat post ik hier nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Franko P. op 10-03-2018 13:23 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Glaszekeringen worden in het 'professionele spul' niet gebruikt. Losse kogels in lagers ook niet zover ik weet. Maar misschien dat andere mensen in dit topic er wél iets mee kunnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Nog een kleine 2 weken en dan gaan we weer naar de 1e race van het seizoen, Met de F1 dan. De vooruitzichten tot zover zien er goed uit. Voor komend weekend hoop ik dat het weer iets beter wordt, dan kan ik even mijn brandstofauto uitlaten. Bij veel clubs is er dat weekend ook de 1e clubrace maar daar doe ik even niet aan mee.

Ook klaar voor dit seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nKsDSpQ2hT0J2PQYlSfZBwEO/full.jpg

Mijn EOS 600D heb ik ingeruild voor een EOS 80D en de lenzen zijn in revisie geweest en vooral de EF 100-400 is weer helemaal als nieuw. Koste ook wat maar is het voor die lens ook dubbel zoveel waard. Naast modelauto's zal ik ook bij de vliegclub om de hoek proberen wat te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Zelfde hier, mocht het weer allemaal meezitten dan is het a.s. Zondag het circuit op, eerste rondjes van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hier ook, afgelopen Zaterdag de grote schoonmaak, zondag weer de eerste rondjes buiten gemaakt. Het was lekker met de zon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Yep, zaterdag was het goed weer en kon ik eindelijk wat testjes doen. Ik had de auto na de laatste race vorig jaar niet meer serieus aangeraakt. De banden die we toen uitgereikt kregen gaf mij heel veel overstuur, een te losse achterkant. Deze banden had ik even apart bewaard om later te testen.
Wel had ik 2 weken terug alvast de speciale stille uitlaat voor de club erop gezet (verplichting voor de geluidsnormen daar) en even in de straat de motor afgesteld. waar toen de voorsnaar eraf brak en veel versleten tandjes vertoonde. Ik dacht hiermee het euvel van de losse achterkant gevonden te hebben maar zaterdag met een goede aandrijving was het nog steeds ruk. Na het testen van een andere set banden dat wel goed ging werd alles duidelijk.

Aan het einde van de middag zou de 1e elektro clubrace beginnen dus besloot ik even de hele achterkant van mijn auto uit elkaar te halen, dat was nodig ook! Maar met alle lagers gesmeerd, verse assen, poelies en snaar maakt dat deel weer als nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mEfTHAT3ATyj2Abu4C54EmT0/full.jpg

Ook veel vragen over mijn nieuwe pitbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Leuk pitbord ;-), blijf je wakker van.

Ik heb gisteren de eerste accu met de nieuwe 4WD gereden en dat ging best wel aardig. Echter schoot de grubscrew op de voor-as steeds los wat dus resulteerde in een auto zonder voor-aandrijving. Dit euvel kreeg ik niet direct opgelost, maar het blijkt dat meer mensen er last van hebben. Gisterenavond het wat beter uitgeshimmed plus een beetje borgmiddel gebruikt en hopen dat het opgelost is. 2WD was helemaal niets, maar daar geef ik de banden maar de schuld van. 8)

Het weer hielp wel mee, lekker in het zonnetje rondjes rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Net echt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MHyK4j6bqTzNaAPkIDhnoIni/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Hier nog een paar....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6jMbQukqevFrevc3K6BbFAxR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hmx9WLdhP93g3w6iguLCNsqK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4FLr3kkROfl9ad1kgU6qWKvS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z5zzqqltEUyU0aHKdeci4NKs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ayMh9w7YV5tq05pJ1l23Pb8n/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H9ogcpe9XaHQn2sUXM6peusb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sj71t6QhOlnT2VQdacQHuz17/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DeXtTV0AgqbXFXP4kkXEgl91/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ywl7jhON9A9eOQd5YYsi4qs0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i9X2B35T3t0bCtZBLH7WJgrO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/opGD5J9iQ5jul3hzSECE1y63/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WQXPtbQcIDs3CwI70kOj9UIb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ASgckrY0yJvSNt98xpKbdrcc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DmiETwljv8HBfoFgJYOsiB14/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gave foto's, Heemsted IDFM toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Yep. Was leuk al heb ik zondag zelf niet gereden. Er was ook een journalist van de Formule1 magazine dus in een komende editie ook daar wat over de IDFM te lezen.

De foto's zijn op Facebook al meerder malen gedeeld en gaan zelfs de hele wereld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 06:40

Franko P.

Hit it.

Speel al langer met het idee om een rc auto te bouwen.
Heb geen zin in een rtr, het liefste bouw ik er 1 vanaf de grond helemaal op.
Dit ter lering en vermaak van zoontje (en mezelf natuurlijk), die schroeft graag aan alles wat los en vast zit en had daarom het idee het nuttige met het aangename te combineren door een rc auto in elkaar te bouwen.

We vinden het zelf ook leuk, hebben een aantal keer met een rc auto rond gereden en waren direct enthousiast.

Zoek een offroad model, buggy, truggy of truck, electro, geen brandstof, en het moet uiteraard wel een beetje vlot gaan. :P

Qua (meet)gereedschap ben ik ruim voorzien, inclusief freesmachine etc. en eventueel materiaal om zelf wat te frezen. Ook de kennis op het gebied van elektro moet geen probleem zijn.

Hebben jullie nog suggesties wat een beetje een leuk merk of bouwpakket is om mee te beginnen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bijna alle basic sets zijn RTR, maar het zijn de upgrades waar je eigenlijk helemaal opnieuw begint. Ik had bv op mijn TT-01 een Yeah Racing upgrade set, zo goed als alle plastic vervangen door aluminium, dat is ook wel een leuke manier.

Jammer dat zo'n TT-01 niet echt gemaakt is voor hoge snelheden :(

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Electro offroad, dan kom je, als je kijkt naar serieuzer "spul", uit op 1:10 of 1:8.

Persoonlijk zou ik als instap altijd kiezen voor 1:10. Het is allemaal net wat handzamer. Je zou wel enkele keuzes moeten maken:

- Waar ga je rijden?
- Hoe zit het met de extra onderdelen?
- Hoeveel wil je investeren?

Met waar bedoel ik: je kunt ervoor kiezen om in het lokaal bos/grasveld te gaan rijden alleen dan vallen er genoeg modellen af. Er zijn aardig wat modellen, zowel 1:8 als 1:10 ontworpen om op het circuit te rijden en als je daar mee gaat bashen dan is het gewoon sneller stuk. Kies je om te bashen? Dan kom je sneller bij RTR modellen uit en dat beperkt de zelfbouw keuze. Echter wil dat niet zeggen dat het niet minder leuk is.

Extra onderdelen prefereer ik altijd in eigen land te bestellen en mocht dat niet mogelijk zijn dan binnen Europa. Het is geen super goedkope hobby, maar met de juiste keuzes en goede voorbereiding kan je (flink) geld en gedoe besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16

Metalfreak

Hoije woh!

Franko P. schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:13:
Speel al langer met het idee om een rc auto te bouwen.
Heb geen zin in een rtr, het liefste bouw ik er 1 vanaf de grond helemaal op.
Dit ter lering en vermaak van zoontje (en mezelf natuurlijk), die schroeft graag aan alles wat los en vast zit en had daarom het idee het nuttige met het aangename te combineren door een rc auto in elkaar te bouwen.

We vinden het zelf ook leuk, hebben een aantal keer met een rc auto rond gereden en waren direct enthousiast.

Zoek een offroad model, buggy, truggy of truck, electro, geen brandstof, en het moet uiteraard wel een beetje vlot gaan. :P

Qua (meet)gereedschap ben ik ruim voorzien, inclusief freesmachine etc. en eventueel materiaal om zelf wat te frezen. Ook de kennis op het gebied van elektro moet geen probleem zijn.

Hebben jullie nog suggesties wat een beetje een leuk merk of bouwpakket is om mee te beginnen?
Qua merk blijft Tamiya denk ik altijd wel prima. Ook goed te upgraden, degelijke kwaliteit en duidelijke handleidingen. Wel goed om te beginnen met een kit, die heeft Tamiya ook gewoon.

Kyosho was ook altijd wel goed, maar weet niet hoe het zit met de beschikbaarheid daarvan tegenwoordig. Mijn RC ervaring is alweer heel wat jaren geleden...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Metalfreak schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:27:
[...]

Qua merk blijft Tamiya denk ik altijd wel prima. Ook goed te upgraden, degelijke kwaliteit en duidelijke handleidingen. Wel goed om te beginnen met een kit, die heeft Tamiya ook gewoon.

Kyosho was ook altijd wel goed, maar weet niet hoe het zit met de beschikbaarheid daarvan tegenwoordig. Mijn RC ervaring is alweer heel wat jaren geleden...
Wat is dat altijd met het argument van upgraden? Als je een goede auto koopt hoeft dat niet meer. Tamiya blauw past bij jou...., je bent alleen veel duurder uit als je je Tamiya upgrade met veel hop-ups en het blijft dezelfde Tamiya.... Koop dan iets zoals een Xray, associated, Serpent etc, kost misschien wat maar is zeker 5x beter dan de Tamiya met hopups.

Kyosho is ook nog steeds makkelijk verkrijgbaar al moet je dan wel even de juiste winkels zoeken. 2BrothersRC levert het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Van het weekend is het motortje in mijn mini-revo wederom kapot gegaan. Het gaat om de titan 380, brushed versie. Draait op 2s. Motor is erg warm geworden en reageert nu niet meer. Het vreemde is dat dit nu voor de 2e keer gebeurd. Helaas zelf niet gezien, mijn zoontje reed er mee, maar motor voelde wel erg warm aan. Hij heeft slechts een minuutje of 10 gereden in de tuin, dus onmogelijk dat hij echt iets gedaan heeft wat de motor heeft oververhit. Daarom lijkt er dus iets anders aan de hand te zijn. Motortje was net 3 accu's oud.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken, voordat ik er weer een nieuwe motor in zet?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16

Metalfreak

Hoije woh!

memphis schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:32:
[...]

Wat is dat altijd met het argument van upgraden? Als je een goede auto koopt hoeft dat niet meer. Tamiya blauw past bij jou...., je bent alleen veel duurder uit als je je Tamiya upgrade met veel hop-ups en het blijft dezelfde Tamiya....
Misschien omdat de initiële kosten dan nog te overzien zijn. Er is veel voor te krijgen via diverse kanalen in binnen- en buitenland, goedkoop en duur. Niet iedereen wil meteen 1000 euro kwijt zijn aan een hobby waarvan hij/zij niet weet of het wel iets voor hem/haar is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Metalfreak schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:57:
[...]

Misschien omdat de initiële kosten dan nog te overzien zijn. Er is veel voor te krijgen via diverse kanalen in binnen- en buitenland, goedkoop en duur. Niet iedereen wil meteen 1000 euro kwijt zijn aan een hobby waarvan hij/zij niet weet of het wel iets voor hem/haar is.
Eens, maar een Tamiya kopen met het idee om geld te gaan investeren voor upgrades in de hoop dat die beter wordt is eerlijk gezegd weggegooit geld. Zeker voor diegene die denken dat ze bij een eventuele verkoop nog goed geld kunnen krijgen. Een TT01 blijft een TT01, ook al zit die compleet in het carbon en aluminium.

Als je de intentie hebt om van een Tamiya iets beters te maken laat het dan en koop gewoon wat beters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

memphis schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:05:
Eens, maar een Tamiya kopen met het idee om geld te gaan investeren voor upgrades in de hoop dat die beter wordt is eerlijk gezegd weggegooit geld. Zeker voor diegene die denken dat ze bij een eventuele verkoop nog goed geld kunnen krijgen. Een TT01 blijft een TT01, ook al zit die compleet in het carbon en aluminium.

Als je de intentie hebt om van een Tamiya iets beters te maken laat het dan en koop gewoon wat beters.
Maar je hoeft het dan niet in 1x te doen, de TT01 out of the box rijd ok, en kan je gaandeweg steeds verder gaan. Een DRX begint bij de 500 (denk dat enkel VE nog te koop is?), heb je al 200 euro marge. Denk dat je een losse voor 150 max kan vinden, zou je de ESC/etc allemaal los willen koepn.

Goed, ik heb er denk 300 aan onderdelen (nimh naar lipo, 60a ecu, 2s/3s accu's), maar dat spul is allemaal weer over te zetten naar ander model. Enige wat los er van was is de alu-upgrade kit, die eigenlijk niet eens nodig is. (de ballbearing set zou al genoeg zijn). Tot een 40-50km/h goed om mee te rijden, maar de snelheden die ik wilde (top was 85km/h) waren niet echt goed voor dat ding.

Goed, als je het idee hebt flink door te gaan in RC is het geen slimme optie, maar als jij niet weet of je over 2 jaar nog wel met je wagen rijd, zou ik eerder een TT01 nemen dan een DRX (of consorten), de instap is zeer laag en zijn gewoon degelijke auto's.

Plus dat je best leuk kan knutselen, van drift (met lock), naar road naar semi-offroad (hogere vering met ander plates), nu bezig om er volledige offroad van te maken (in principe zouden de TT02B onderdelen op een TT01 passen, kan je leuke dingen mee doen).

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 04-04-2018 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Tamiya is niets mis mee om mee te beginnen. Verkrijgbaarheid is, nog steeds, goed. En mocht je wedstrijdspul willen hebben dan kan dat tot op zekere hoogte ook nog. Of als je bijvoorbeeld de Tamiya cup wil gaan rijden dan zit je sowieso gebakken.

Ik ben vroeger begonnen met Tamiya en heb daar geen spijt van. Veel van geleerd en ik kon bij de lokale hobby winkel mijn onderdelen kopen. Ik ben daarna echter het rijden op circuits leuk gaan vinden en ik had dus snel al een Tamiya TRF en Evo en daarna overgestapt op diverse merken zoals Associated, Losi en Yokomo. Op dit moment enkel nog in het bezit van 1:10 Offroad (Yokomo) en dat bevalt zeer goed door een circuit op fietsafstand.

Voor @Franko P. wordt het een leuke tijd van uitzoeken en je huiswerk doen.

@Mystikal Loopt je aandrijving soepel? Geen kromme assen, diffs die lek zijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

sky- schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:09:
@Mystikal Loopt je aandrijving soepel? Geen kromme assen, diffs die lek zijn oid?
Alles loopt soepel individueel. Ik twijfel alleen, ik kan de auto niet duwen over 4 wielen, dan blokkeren de wielen. Een voor een lopen de wielen soepel.Maw de auto neerzetten en vooruit duwen werkt niet.

Is dat een diff probleem?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Mystikal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:53:
[...]

Alles loopt soepel individueel. Ik twijfel alleen, ik kan de auto niet duwen over 4 wielen, dan blokkeren de wielen. Een voor een lopen de wielen soepel.Maw de auto neerzetten en vooruit duwen werkt niet.

Is dat een diff probleem?
Centrale aandrijving is het probleem dus.
Zitten die tandwielen beschermd? Misschien lopen die te strak op elkaar. Steentjes in het loopwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:03
Zie nu pas dat er een apart topic is voor rc auto's. Vandaag een Eachine TX02 op mijn A959B gelijmd (crosspost vanuit het drone topic):

YouTube: A959B + TX02

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/i2oh7H/20180404_125716.jpg

Leuk speelgoed, relatief goedkoop. :)

[ Voor 44% gewijzigd door warcow op 04-04-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

BoAC schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:33:
[...]

Centrale aandrijving is het probleem dus.
Zitten die tandwielen beschermd? Misschien lopen die te strak op elkaar. Steentjes in het loopwerk?
Tandwielen zijn helemaal beschermd inderdaad. Dus dat is wel vreemd. Wordt dus alles uit elkaar schroeven.
:|

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dat de wielen induvidueel draaien komt door het diff. Maar effe de motor eruit en kijken of die vast zit.

Overigens staat de Titan 550 erg bekend als een motor die snel kapot gaat, hoe de 380 is weet ik niet maar de 380 is een standaard 400 maat waarin je wel wat veel beters kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik ben eigenlijk op zoek naar een cheap maar fun rc autotje om in huis beetje te driften tijdens het bankhangen :+ op aliexpress zoe ik door de bomen het bos niet meer en hoopte hier wellicht eat ideetjes te mogen ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Om een beetje te kunnen driften wil je een 4wd auto hebben, voor in huis kom je bv uit bij een Kyosho AWD drift maar die is niet goedkoop. Misschien moet je op Bangood naar de modellen van WL toys kijken, die heeft ze in veel soorten en maten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

memphis schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:02:
Dat de wielen induvidueel draaien komt door het diff. Maar effe de motor eruit en kijken of die vast zit.

Overigens staat de Titan 550 erg bekend als een motor die snel kapot gaat, hoe de 380 is weet ik niet maar de 380 is een standaard 400 maat waarin je wel wat veel beters kunt vinden.
Motor los gemaakt. Diff draait zeer soepel. Motor zat vast. Deze met de hand en flink wat kracht los gekregen. Maar hij reageert nu niet meer. Dus waarschijnlijk weer stuk....

Ik heb inmiddels met de hand motor wat rond gedraaid en dat doet hij het weer. Stop ik dan slaat hij 'vast' en reageert niet meer. Als ik hem dan met de hand weer los draai doet hij het weer. Tot de volgende keer dat ik stop. Dan moet ik dezelfde procedure herhalen.

Erg vreemd wat mij betreft. Iemand suggesties?

[ Voor 20% gewijzigd door Mystikal op 16-04-2018 19:10 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Mystikal schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:00:
[...]

Motor los gemaakt. Diff draait zeer soepel. Motor zat vast. Deze met de hand en flink wat kracht los gekregen. Maar hij reageert nu niet meer. Dus waarschijnlijk weer stuk....

Ik heb inmiddels met de hand motor wat rond gedraaid en dat doet hij het weer. Stop ik dan slaat hij 'vast' en reageert niet meer. Als ik hem dan met de hand weer los draai doet hij het weer. Tot de volgende keer dat ik stop. Dan moet ik dezelfde procedure herhalen.

Erg vreemd wat mij betreft. Iemand suggesties?
dit herken ik zelf in mijn oude lrp motor. Misschien heb je dit ook?
het bleek dat er twee brushs geen contact maakt op de commutator (zo een stukje as van de draaimagneet). Die as moet stroom krijgen zodat het gaan spinnen in motorhuis.
juist op die plek waar vonk contact maakt, helemaal zwart van vuilheid van schroeien of slijtage stofjes.
Je zou iig die as even gaan schoonmaken. Motortje in potje water en laten draaien, of helemaal openmaken.
Ik heb even internet-plaatje gepakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.rccartips.com/motor-parts.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

memphis schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:32:
Om een beetje te kunnen driften wil je een 4wd auto hebben, voor in huis kom je bv uit bij een Kyosho AWD drift maar die is niet goedkoop. Misschien moet je op Bangood naar de modellen van WL toys kijken, die heeft ze in veel soorten en maten
Beetje inhouse driften zou ik niet eens over de 100 euro gaan, als dat gewoon in je woonkamer is. HPE10 of TT-01D zijn al overpriced, HSP zou je nog rond de 100 kunnen vinden RTR, maar als het puur voor de lol is bij het bankhangen door de woonkamer, zou ik gewoon een generic 30 euro ding op ali of amazon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Inmiddels mn oude Nikko Deceptor maar weer nieuw leven ingeblazen. Oude NICD batterijen eruit en nieuwe NIMH (ladda) erin. Voorlopig ben ik weer zoet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waterkoker schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:00:
Inmiddels mn oude Nikko Deceptor maar weer nieuw leven ingeblazen. Oude NICD batterijen eruit en nieuwe NIMH (ladda) erin. Voorlopig ben ik weer zoet :)
Grappig, ik heb ook deze maand mijn oude Tamiya TA-05 weer nieuw leven in geblazen met een nieuwe kap en een nieuwe accu (de oude gaf nl. 0V aan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DqnsHFhPA2Wt7xwPNv6l9HLZ/full.jpg

Ik heb ook nog een oude Inferno in de kast liggen, maar die heeft al jaren geen zonlicht meer gezien. Om een beetje in de tuin te rijden zou ik een buggy erbij willen, maar vrijwel alle kits zijn RTR. Ik vind het leukste eigenlijk het in elkaar zetten en de kap spuiten. De enige goedkope kit die ik kan vinden is de Tamiya TT-02B of DF-03. Ben ik nou de enige die zo denkt?, of ben ik te oldschool?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik vind Tamiya niet echt goedkoop. Wil je écht goedkoop gaan kan je beter naar andere merken kijken, zoals merken bij HobbyKing, Himoto of Traxxas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

sky- schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:36:
Ik vind Tamiya niet echt goedkoop. Wil je écht goedkoop gaan kan je beter naar andere merken kijken, zoals merken bij HobbyKing, Himoto of Traxxas.
Ik wil wel een 4WD :) Ik wil zo tot 150 euro uitgeven. Ik zie dat Absima ook een 4WD buggy kit heeft. Hoe is die tov de Tamiya?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
zonoskar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:42:
[...]

Ik wil wel een 4WD :) Ik wil zo tot 150 euro uitgeven. Ik zie dat Absima ook een 4WD buggy kit heeft. Hoe is die tov de Tamiya?
Je kan ook zo'n A959B halen als ik heb (of een andere van WLtoys, ze hebben ook iets grotere die wat meer voor gras geschikt zijn). Je kan daarbij van alles modden. Alle onderdelen zijn voor alu varianten te vervangen, je kan er een brushless motor/esc bij doen en ga zo maar door. Zit zelf een klein beetje met het idee te spelen mijn A959B om te bouwen naar brushless en er een dragonlink RX in te doen. Heel misschien dan ook 1.2 ghz video ipv de huidige 5.8 ghz. Dat laatste is een beetje overkill misschien omdat ik met 5.8 ghz video ver genoeg kom gezien de 6 minuten rijtijd.

Ik denk dat ik in plaats daarvan gewoon op termijn een Xmaxx of Losi Desert Buggy XL-E haal om daar echt een degelijke fpv wagen van te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

warcow schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:55:
Je kan ook zo'n A959B halen als ik heb (of een andere van WLtoys, ze hebben ook iets grotere die wat meer voor gras geschikt zijn).
Die van WL toys zijn toch ook allemaal RTR? Dat wil ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
zonoskar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:25:
[...]

Die van WL toys zijn toch ook allemaal RTR? Dat wil ik niet :)
Je kan daarbij van alles modden. Alle onderdelen zijn voor alu varianten te vervangen, je kan er een brushless motor/esc bij doen en ga zo maar door.

Ik denk dat het ook best mogelijk kan zijn alle onderdelen los te bestellen en hem zelf op te bouwen zoals je dat wil. Kan je zelf direct motor/esc/rx kiezen en ipv de plastic onderdelen direct voor alu gaan. Dus compleet omgekeerde van RTR in dat geval ;)

Ben zelf gewoon voor de RTR gegaan, beetje mee gereden en dan upgraden wat ik anders wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zonoskar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:42:
[...]

Als je geen RTR wil (zonder remote en ESC), kan je een TT-02b nog onder de 150 vinden, volgens mij heeft The Border ze nog wel in voorraad (evt met upgrade van bearings, of zelfs hele alu-kit van 80 euro ofzo).

Ik ga waarschijnlijk ook de TT-02B kopen, omdat de normale 02 (ik heb de 01, redelijk gelijk) toch te laag is voor normaal straatrijden, zelfs met ~1,5cm hoogte stuitert dat ding alle kanten op.

Die bearings (dacht 20-30 euro) raad ik je dan wel aan, de alu-kit kan je altijd in losse onderdelen nog upgraden.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 25-04-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik zou de ophanging niet snel upgraden naar Alu. Alu buigt en plastic breekt. Een kromme auto rijdt zo lastig. Ik zou eerder investeren in een brushless setje dan in een ophanging van Alu.

Lagers zijn wat mij betreft wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
sky- schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:36:
Nou, Traxxas is ook niet goedkoop.....

Leuk weer de discussie over upgraden naar aluminium. Tamiya en vele andere merken zoals GP leven er van. Voor auto's zoals de TT01 en TT02 zijn er maar heel weinig upgrades die echt een verbetering geven, de rest is alleen optisch (Tamiya blauw past bij jouw)

Pagina: 1 2 ... 43 Laatste