Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 00:56
moguez schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:33:
ik wist niet dat tweakers een topic had over RC cars.
als tweaker ben ik een vervente rc rijder.
ik rij voornamelijk touring 1/10 EP.
sinds 2 jaar 1/8 nitro.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool, op welk circuit zijn die foto's genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Roeselare in België

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

rutgeri schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Idd, alhoewel ik denk dat het een combinatie is. In al die rondjes ben ik wel een paar keer goed over de kop gegaan, daarnaast rijdt ik nu voor met een locked diff waar ze ook wel een hardere klap van krijgen iedere keer. Ik ga binnenkort een normaal dif maar dan met wat stevige putty oid proberen. Achter rijd ik met het normale diff, niet oil filled.

Ik heb nu nog een setje dempers wat ik tweedehands had verkregen, echter lekken deze. Dus ik ga een setje Tamiya 54753 TT-02 CVA Super dampers erop zetten. Deze zijn ook korter dan wat er nu op zit dus dan kan mijn rijhoogte wellicht iets omlaag.

Ik heb niet de Cup Machine erin, maar de Torque Tuned die ik van Tamiya bij de TT-02 kreeg. Deze loopt wel wat harder dan de Cup Machine voor zover ik nu kan zien.
Zelf heb ik de Universals 53792 voor zitten. Dan heb ik wat extra dogbones voor achter op reserve.
Als ik die van jou zo zie geen overbodige luxe. :D

Heb zelf die CVA's maar echt fantastisch (consistent) vind ik die niet aanvoelen. (Maar misschien verwacht ik teveel als ik het vergelijk met 1:1 spul hehe)
Zou je niet gelijk voor TRF dempers gaan?
Al weet ik ook niet precies wat je bij die set die je noemt krijgt, Racing-line schrijft dat je ook een volledige veren set krijgt:
-Includes 4 each of red (soft), yellow (medium) and blue (hard) springs, allowing complete control over chassis handling setup.

Maar dit kan ik bij andere sites en unboxings niet terug vinden, dan lijken er alleen 4 medium veren bij te zitten.

Als je wel al die veren krijgt is het een goede deal natuurlijk.

Ah ok, dat wist ik niet. Had verwacht dat de Carsson sneller zou zijn.
als tweaker ben ik een vervente rc rijder.
ik rij voornamelijk touring 1/10 EP.
sinds 2 jaar 1/8 nitro.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is ook wel een echte tweaker hobby eigenlijk :D lekker hobby'en
Gave baan!
Al lijkt de ingang wat veel beton

[ Voor 19% gewijzigd door JBplap op 04-05-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Dat weet ik zijn, het ligt niet zo heel ver van mijn woonplaats :P

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 04-05-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:02

Snuffel

Vroem!

Vraagje voor de (nitro) rijders onder ons:

Heeeeel vroeger (vroegah) was een een blad met de fameuze naam DeAugustini.
Hier kon je 1 miljoenmiljard euro aan uitgeven en als je het geduld en geld had, had je een bouwpakket bijeen gespaard.

Via via heb ik de Serpent Nitro auto inclusief alle bladen, kappen en weet ik wat meer van DeAugustini thuis staan. Geen idee of die werkt, ik rij eigenlijk geen nitro.

Is er toevallig iemand in geintereseerd die hem wil overnemen voor weinig?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Heh, hier ook eentje van bijna 2 die het prachtig vind om erachteraan te rennen. Die auto-selfrighting functie van hem werkt ook prima, helemaal geen overpriced traxxas zender & ontvanger met gyro voor nodig :+
Idd 8) Moet hem alleen nog ff leren dat hij de boel wat subtieler moet oppakken :P
Morgen komen als het goed is wat reserve onderdelen binnen voor mijn 144001. Heb meteen maar alles 3 dubbel besteld (draagarmen, aandrijfasjes) :') binnenkort wat aluminium upgrades kopen (fusees voor en achter, de draagarmen wil ik plastic houden) en kijken of ik iets van een goed passende bumper kan vinden voor de voorkant.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Snuffel schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:08:
Vraagje voor de (nitro) rijders onder ons:

Heeeeel vroeger (vroegah) was een een blad met de fameuze naam DeAugustini.
Hier kon je 1 miljoenmiljard euro aan uitgeven en als je het geduld en geld had, had je een bouwpakket bijeen gespaard.

Via via heb ik de Serpent Nitro auto inclusief alle bladen, kappen en weet ik wat meer van DeAugustini thuis staan. Geen idee of die werkt, ik rij eigenlijk geen nitro.

Is er toevallig iemand in geintereseerd die hem wil overnemen voor weinig?
Ik snap niet precies welke je bedoelt?
Heb je wat foto's?

Serpent maakt zowel road als offroad modellen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Het is geen Serpent, met dat blad kwamen de delen van een Kyosho Alpha 2 of een 3
Maar heel eerlijk, volgens mij is het niet toegestaan om in de forums iets te koop aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Dacht dat het een Serpent was, maar goed.
Ik zal sowieso een foto plaatsen. En nee, officieel mag het niet...

Edit: Inderdaad Kyosho, staat zelfs op de auto.... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Snuffel op 05-05-2021 14:10 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Een kleine update:

Zoonlief is al lekker aan het scheuren geweest en vind het briljant. Prettig dat we hier een aantal plekken hebben die goed samengaan met de Truggy.
Ook ik vermaak me stierlijk, kom eindelijk weer eens buiten met een doel :+

Na het afstellen van de camber is de auto een stuk beter te handelen, wat het plezier nog groter maakt.

Ondertussen de ideeën voor een tweede voertuig naar voren gekomen, dus de 144001 word binnenkort ook maar besteld. Dan wel meteen met reserve onderdelen, alhoewel het tegenwoordig met een dag of 7 al binnen is.

Nu nog even op zoek naar een goede snellader, heb een paar modellen in gedachte, maar het moet niet te gek worden.

Zoonlief heeft nu ook een eigen toolkit, dus schoonmaken kan hij nu zelf.

Vandaag als de tijd het toe laat, even het strand op met een extra batterij, zal hij ook leuk vinden.

Wel een kort vraagje : heeft iemand ervaring met de SG 1601/1602/1603/1604 drifters van Ali? Zien er interessant uit....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 16:01
memphis schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:55:

Afgelopen dinsdag was het druk op de club, even een paar rondjes van mijn bak:

[YouTube: Some laps]
Geen wheely bar nodig dus.
En toch heel hard rijden én heel gaaf er uit zien, het kan dus toch 8)

Het video plaatje lijkt wel een beetje alsof de achterwielen minder ver uit elkaar staan als de voorwielen?

En ik herken de rode kopcilinder of is dat niet dezelfde die je helemaal uitgefreesd en opgevoerd hebt?
Tof, heerlijk die foto's ++ :)
Vraag me af of er nog meer verborgen Mechanica topics zijn op tweak. Paar jaar geleden heb ik de verkeerde baan-hobby gekozen
YouTube: Benjamin Bulldog 357! Big Bore Air Rifle
Op 04:40 begint het.
Ben trouwens nooit op een baan geweest ermee en in een stads flatje moet je uitkijken dat de planhavers niet even je deur er uit komen trappen als je je hobby beoefent. Hoewel het dus wel volkomen legaal is maar daar trekken die lui zich niks van aan.
Afin, het stukje techniek ligt nu te verstoffen maar kan wellicht ook opgevoerd worden tot automatisch.

Ik heb er nog eentje, ook 9mm, een Evanix pistol.
YouTube: Introducing the REX line of Airguns from Evanix
Stuk handzamer, schiet door een dwars geplaatste 2 liter melkfles heen gevuld met kattegrit.

Dus als iemand weet of hier op Mechanica Tweak een topic over is dan hoor ik het graag :)
Tnx

[ Voor 74% gewijzigd door kitao op 08-05-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
kitao schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:30:
[...]

Geen wheely bar nodig dus.
En toch heel hard rijden én heel gaaf er uit zien, het kan dus toch 8)

Het video plaatje lijkt wel een beetje alsof de achterwielen minder ver uit elkaar staan als de voorwielen?

En ik herken de rode kopcilinder of is dat niet dezelfde die je helemaal uitgefreesd en opgevoerd hebt?
De achterwielen staan toch breder....
In het filmpje wel de koelkop (heb er 3 en zijn nog 5 in de maak) maar een andere motor. Dit is een Novarossi Brave, een hele simpele 5-poort motor welke ook na wat dremelwerk niet zo braaf is.

Je wilt mechanica topics? Hier een topic over een uitbreiding op mijn draaibank
[project] Tool voor de draaibank

En ik raad je aan om dit kanaal te volgen: YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 16:01
Valt mee, mijn spulletjes kwamen kant en klaar voor gemonteerd uit de Vs en Z-Korea en ondergaan nu een houdbaarheids test hoe lang zij het kunnen volhouden in de mottenballen totdat de P uitbreekt. Zal niet lang meer duren als ik zo mn natte vinger in de lucht steek met al deze absurd afgedwongen beperkingen.

In een vorige post had ik nog een vraag verstopt, zijn er RC afstands bedieningen met een beeldscherm waar de auto met camera erop bestuurd kan worden? In sommige video's zie ik de auto niet eens meer maar de bestuurder persoon heeft nog wel de controle.
Ik raad je aan dit kanaal te volgen: YouTube: YouTube
Doe ik, tnx, ik zie dat graag.

[ Voor 7% gewijzigd door kitao op 09-05-2021 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
kitao schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:46:

In een vorige post had ik nog een vraag verstopt, zijn er RC afstands bedieningen met een beeldscherm waar de auto met camera erop bestuurd kan worden? In sommige video's zie ik de auto niet eens meer maar de bestuurder persoon heeft nog wel de controle.
Zenders met ingebouwd scherm vind je niet zo snel. Er zijn wel een soort van speelgoedmodellen met een camerasysteem maar daar zit geen snelheid in.

Bij de MACH zijn wat gasten aan het spelen met FPV apparatuur (First Person View). Een simpel camera'tje met ingebouwde 5GHz zender kost maar 15 euro op Aliexpress, een goedkope bril of monitor met ontvanger nog geen 100 euro.
De gasten doen dit met de Tamiya TT01 Truck auto's gezien die net een goede snelheid hebben om het zo te kunnen doen en de grote platte voorruit is prima om de camera er tegenaan te zetten.

Een viral filmpje is de volgende. Geheel FPV met vanaf een terrad op een statief wat antennes voor grote afstanden. Ook heeft hij een head tracker waarmee hij zijn hoofd heen en weer kan bewegen om rond te kijken. Er is ook een deel 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:26:
Voor m'n TRX-Maxx maar een widekit gekocht en steel driveshafts. Had weer een kapotte Driveshaft en die Wide maakt hem wel echt een stuk stabieler.

Onder aan de streep had ik net zo goed een Arrma Kraton 8s kunnen kopen denk ik met wat ik nu in m'n Maxx-je heb geïnvesteerd. Achja....je moet wat te wensen overhouden toch?
En bevalt ie?

Heb net ook de Wide kit besteld. Ik sla de stalen driveshafts nog even over, ik begrijp dat er een aanpassing is geweest aan de Wide kit, waarbij de driveshafts verlengd zijn. Dus dat kijk ik eerst aan, en dan bestel ik over een tijdje wel de stalen variant om de kosten een beetje te spreiden. :P

En ja, als je alles bij elkaar optelt had je een duurdere auto kunnen kopen. X-Maxx of Kraton 8s, maar dan heb je weer een stock auto, en dan komen daar alle upgrades nog bij. Dus ik denk dat je dat toch houdt.

Vraagje voor overige Maxx-rijders. Wat voor banden gebruiken jullie? Ik begrijp dat Proline Badlands of Trenchers goed zijn, maar ik vraag me af hoeveel impact dat heeft op de performance (want groter en zwaarder dan stock banden/wielen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 22:39
kitao schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:46:
[...]In een vorige post had ik nog een vraag verstopt, zijn er RC afstands bedieningen met een beeldscherm waar de auto met camera erop bestuurd kan worden? In sommige video's zie ik de auto niet eens meer maar de bestuurder persoon heeft nog wel de controle.
Ik heb net zelf afgelopen weekend met succes mijn zelfgebouwde FPV setup getest:

Camera: Foxeer Toothless 2 nano starlight
Zender: Eachine TX805 5,8Ghz (bevat reeds een antenne maar ook een aansluiting voor een eigen antenne, let op er zijn 2 versies). Kan worden gevoed via een 2S (7,4V of meer)
Antenne: Lumenier AXII 2 Stubby (is dus optioneel)
Ontvanger: Eachine ROTG02 (bevat 2 antennes, usb-c en micro-usb-a kabels)
Beeldscherm: mijn Android telefoon met GoFPV app, in mijn BoboVR Z4 bril die ik al had liggen. Je kan natuurlijk ook een telefoonhouder (zoals in de auto) op je afstandsbediening knutselen. Traxxas heeft er ook

Kost: € 70, nog eens € 20 voor de AXII-antenne, alles via Ali
Beetje soldeerwerk want niet alles heeft een connector

Vertraging is ok
Beeldkwaliteit moet je natuurlijk wel realistisch in zijn - voorbeeld - de meeste video's van FPV die je vindt op youtube zijn geschoten met een aparte GoPro die enkel opneemt.

[ Voor 3% gewijzigd door Orky Rulez op 11-05-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:54

InFamous

excommunicado

Hoe maken jullie jullie auto’s schoon?

Na een dag rijden door zand, gras en water is mijn auto behoorlijk vies. Ik doe dan met een kwast alles borstelen en met de compressor afblazen. Maar toch blijft er veel troep achter.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Cleaning putty. Is een soort klei/stopverf achtig iets, dat druk je op de plek en al het losse vuil wordt in de putty opgenomen.
Verder met natte schoonmaakdoekjes.

Het heeft zin om vooraf de auto met siliconen spray in te spuiten en te laten drogen, de siliconenlaag is vuil afstotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Die @rutgeri is echt niet meer van het circuit te slaan. Nog effe en hij zet er een tentje neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb even wat advies nodig. Vanavond ben ik even wezen rijden op een gigantische lap grond en kwam tot de ontdekking dat mijn zender niet heel ver reikt. Ik heb een Graupner X-3S zender en een Graupner X-3R ontvanger.

Ik reed rond de 50~75 meter ver en mijn auto begon ineens te bokken, geen gas wel gas geen gas etc. Eenmaal dichterbij was er niks aan de hand. Dus nogmaals uitgetest en volledig weggereden na inderdaad een meter of 50~75 geen bereik meer en viel de auto stil. Ben ik nou gek of is dit bereik erg weinig?

Het is een open vlakte met gras en dus geen heuvels en dergelijke, maar wel in de buurt van een hoogspanningsmast. Zou de mast de storing kunnen verklaren?
memphis schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:48:
Cleaning putty. Is een soort klei/stopverf achtig iets, dat druk je op de plek en al het losse vuil wordt in de putty opgenomen.
Verder met natte schoonmaakdoekjes.

Het heeft zin om vooraf de auto met siliconen spray in te spuiten en te laten drogen, de siliconenlaag is vuil afstotent.
Het zijn niet zo zeer onbereikbare plekjes maar gewoon stof en zand wat met luchtdruk niet weggaat, maar met doekjes werken is ook maar zo-zo want daarmee kom ik niet op alle plekken zonder de halve auto te demonteren.

Ik dacht meer aan een spray en dan voorzichtig afspoelen?

[ Voor 33% gewijzigd door InFamous op 14-05-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Water sloopt de kogellagers dus doe dat maar beter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Icephase schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:25:
Dat snap ik ;) maar niet overal zitten lagers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Verfborstels (of andere) gebruiken om het vuil te verwijderen. Eventueel de haren wat inkorten om de borstel wat harder te maken.

Afspoelen doe ik ook af en toe. Geen druk gebruiken. Uiteraard enkel doen zonder accu en met waterproof elektronica. En dan nog stekkers, elektronica en dergelijke vermijden. Ook de wielen vermijden, die hebben gaatjes, dus zeker niet onderdompelen. Verwacht je ook wel aan wat roest.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 15-05-2021 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgeri
memphis schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:22:
Die @rutgeri is echt niet meer van het circuit te slaan. Nog effe en hij zet er een tentje neer.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat rijden op een circuit wel heel veel toevoegd voor mij. Dat zou wellicht ook een leuk uitgezet offroad parcours kunnen zijn. Maar dit bevalt me stukken beter dan het willekeurig in de rondte gooien van mijn Traxxas.

Ben ondertussen bezig een tweede hands T4 van Xray op te bouwen. Hopelijk kan deze komende week zijn eerste rondjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ondertussen nog steeds geen RC wagen gekocht. Neig wel naar een traxxas. De goedkopere lijken het allemaal net niet. Wel wil ik mijn dochtertje (7j) er ook mee laten rijden (langzamer afstellen mogelijk?).

Zijn die van 150 euro ongeveer wat? Of is het dat je dan nog allerlei dingen mist?

Wilde met de Cars (Disney) wagens buiten gaan rijden, maar wellicht is dat ook zonde (wat is meer zonde dan natuurlijk, wel of niet er mee rijden). Ze gaan best snel moet ik zeggen.

Off-road vooral en 4x4 denk ik het liefste. Zal veel gras rijden zijn. Dan zal een buggy niet handig zijn. Maar monster truck hoeft denk in ook niet.
De vorige keer zijn er twee aangeraden, maar die komen ook al snel richting de 300 euro.

De stampede en Rustler 4x4 zijn denk ik de enige optie. Maar dan inderdaad de prijs. Zou kunnen als alles er bij zit.

[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 15-05-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Rijden kost ook geld he, vergeet dat niet. Er gaat echt wel iets stuk.
Dus alleen met de aanschaf ben je er niet, reserveer ook geld en tijd voor onderdelen en het vervangen daarvan.

Overigens kan je een buggy best in het gras rijden hoor. Heb twee Arrma Raiders, en die doen het prima op gras. En gewoon 2WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Snuffel Uiteraard begrijp ik dat er onderhoud is. Maar qua initiele aanschaf vind ik het een bak met geld. Maar dan ben ik wel iemand die graag wat kwaliteit heeft en wat snelheid. Anders is het ook weer zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Arunia schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:50:
@Snuffel Uiteraard begrijp ik dat er onderhoud is. Maar qua initiele aanschaf vind ik het een bak met geld. Maar dan ben ik wel iemand die graag wat kwaliteit heeft en wat snelheid. Anders is het ook weer zonde.
Er staat bij toprc een tweedehands E-Revo 1/8 te koop voor onder de €300 met accu’s en zender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

Arunia schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:50:
Mijn zoon (8 ) heeft net een Traxxas Bandit bij elkaar gespaard. Inclusief alles was dit 220,-. Nou heb ik niet bijster veel verstand van RC auto's maar dit leek me leuk om mee te beginnen. De onderdelen zijn vervangbaar, het is niet meteen heel duur en ingewikkeld en hij kan kijken hoe leuk hij het vindt. We hebben nog maar een paar keer gereden (hij heeft hem sinds gisteren) maar vooralsnog bevalt hij prima.

Dat brengt me gelijk bij de volgende vraag; hierboven ging het al even over schoonmaken. De auto in kwestie is vanochtend wel vies geworden in het vochtige gras, vooral de ophanging e.d. Voorzichtig afspoelen en de rest met een borstel weghalen kan dus gewoon?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Als je de dempers even los wipt of schroeft en op iedere hoek 1 scharnierpunt van de bovendraagarmen los haalt kan je heel makkelijk overal bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@InFamous deze:
https://www.toprc.nl/tweedehands-traxxas-revo-brushed.html ?

Kom geen andere tegen.
Heb er echt net als @sharky weinig verstand van. Vroeger een wit race wagentje gehad en die hovercraft (welke ik beide nog eens van mijn ouders op zolder terug wil haha.).
Maar wil wel iets met een beetje leuk vermogen voor wat offroaden, maar ook weer niet te duur. Vaak zie ik een merk zoals traxxas op komen en blijf ik daar bij met kijken. Veelal ook wel duurdere merken. In mijn ogen liever wat meer uitgeven dat het niet aan het materiaal ligt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Arunia schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:28:
@InFamous deze:
https://www.toprc.nl/tweedehands-traxxas-revo-brushed.html ?

Kom geen andere tegen.
Heb er echt net als @sharky weinig verstand van. Vroeger een wit race wagentje gehad en die hovercraft (welke ik beide nog eens van mijn ouders op zolder terug wil haha.).
Maar wil wel iets met een beetje leuk vermogen voor wat offroaden, maar ook weer niet te duur. Vaak zie ik een merk zoals traxxas op komen en blijf ik daar bij met kijken. Veelal ook wel duurdere merken. In mijn ogen liever wat meer uitgeven dat het niet aan het materiaal ligt :+.
Ja die inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@InFamous als ik die 500 euro e.d. Zie voor ogenschijnlijk dit mod, dan valt de prijs best mee. Kan alleen niet zien hoe en wat met dit model. Maar ga er eens rustig nog over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Arunia schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:42:
@InFamous als ik die 500 euro e.d. Zie voor ogenschijnlijk dit mod, dan valt de prijs best mee. Kan alleen niet zien hoe en wat met dit model. Maar ga er eens rustig nog over nadenken.
Is wel net dat ene maatje groter waardoor je ook over de wolvenpolder kan. Nu niet want er is nog niet gemaaid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@InFamous heb echt geen idee van de maten. 1/8 tegenover 1/16.weet wel waar het op slaat, maar lengte en breedte etc kom ik niet tegen.
Nieuw kom je rond die prijs op 1/16 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ja ik heb alleen 1/10 en 1/5 waarbij de 1/5 gewoon serieus groot is.

Beste wat ik zo snel kan vinden is dit voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8a_piRPpuZ8iSysO7TPeYwo5i8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCH45tSAUWife33wenr5GMSH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@InFamous als dat 1 op 10 is, dan is volgens mij 1 op 16 wel prima voor mij! Haha.
Of deze heer is echt serieus klein. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28
De maten staan natuurlijk gewoon bij Traxxas op de site ;) :

https://traxxas.com/produ...c/71054-1erevo116?t=specs

Ik ken Traxxas verder niet en heb geen idee hoe zo'n ding rijdt, de grootte van deze komt een beetje overheen met de 1/10 buggy die ik had en die had geen moeite met wat gras. Ook niet als het gras wat hoger werd, dat was echter wel een andere prijsklasse :P
(Hmm, hij is toch een slagje kleiner dan ik dacht)

[ Voor 6% gewijzigd door vassago op 15-05-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Arunia schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:06:
@InFamous als dat 1 op 10 is, dan is volgens mij 1 op 16 wel prima voor mij! Haha.
Of deze heer is echt serieus klein. :+
Nee dat is 1:8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@InFamous sorry, bedoelde inderdaad 1 op 8.aar dat is huge! Dan ga ik wel in de 1 op 16 reeks kijken. Dat is een betere maat voor mij.

Denk dat ik lipo/brushless even laat gaan. Qua accu en laden en qua snelheid die het kan geven. :p

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 15-05-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik zou voor 1:10 gaan
Maar dat is meer een persoonlijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Snuffel blijf ze best groot vinden. Ook die 1/10. Maar zal eens een meetlint neerleggen om te kijken naar de precieze maten en daar de uiteindelijke beslissing op ga maken.
Op dit moment kijk ik naar deze:
https://www.toemen.nl/tra...h-accu-lader-p-44441.html

Is wel te doen qua prijs. Zag dat ze er brushless ook zijn voor een 120 euro meer met nimh accu's, maar ja die gaan harder volgens mij ook en ik wil dat mijn dochter er ook mee kan rijden. Of zijn ze langzamer af te stellen en is brushless in meer opzichten beter?
https://www.toemen.nl/tra...h-accu-lader-p-44442.html

Mijn dochter heeft gekozen deze kleur:
https://www.toemen.nl/tra...h-accu-lader-p-44443.html

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 16-05-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:24:
@Snuffel blijf ze best groot vinden. Ook die 1/10.
Heb zelf een half jaartje geleden een Traxxas Maxx gekocht, die is ook 1:10. Toen ik 'm net had vond ik 'm best groot. Maar nu denk ik dat het gewoon een handig formaat is. Groot genoeg om lekker offroad te kunnen scheuren zonder dat het terrein een biljartlaken moet zijn, maar klein genoeg om te tillen als de accu's leeg zijn of zo in de achterbak te gooien met alles wat je nodig hebt.
Maar zal eens een meetlint neerleggen om te kijken naar de precieze maten en daar de uiteindelijke beslissing op ga maken.
Op dit moment kijk ik naar deze:
https://www.toemen.nl/tra...h-accu-lader-p-44441.html

Is wel te doen qua prijs. Zag dat ze er brushless ook zijn voor een 120 euro meer met nimh accu's, maar ja die gaan harder volgens mij ook en ik wil dat mijn dochter er ook mee kan rijden. Of zijn ze langzamer af te stellen en is brushless in meer opzichten beter?
https://www.toemen.nl/tra...h-accu-lader-p-44442.html
Volgens de handleiding kun je die in training mode zetten, waarmee de throttle tot 50% wordt gelimiteerd. Daarnaast kun je bij Traxxas-modellen een extra module in de zender installeren (40 euro extra), waardoor je de Traxxas Link App kunt gebruiken op je telefoon, waarmee je max throttle en heel veel andere zaken kunt configureren. Op de Traxxas-site zeggen ze dat dit mogelijk is met alle modellen, maar om zeker te zijn zou ik even bellen en navragen voordat je besteld. Zul je anders net zien dat het model het wel ondersteunt, maar dat je daarvoor eerst nog een andere zender ook erbij moet kopen a 120 euro ofzo. :+

Als ik zo heel even op internet kijk qua brushed vs brushless, dan is brushless gewoon beter, maar daar zit een prijskaartje aan. Heb je dat er voor over, dan zou ik het zeker doen. Wat ik zelf merk met de Maxx is dat snelheid snel went, en dat sneller gewoon leuker is. :P En wat ik al zei, met de trainingmode en/of app kun je de snelheid verlagen zodat kleine kinderen er ook mee kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Icephase schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:25:
In de instructievideo van Traxxas zelf spoelen ze de auto af met water. Dus dat hou ik gewoon aan. Krijg 'm anders ook echt niet schoon denk ik. Ben ook niet zo bang voor water in de lagers. Zit meer te denken hoe ik de zandkorrels eruit kan krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Gaius die 1/10 is sowieso te duur. :p
Denk dat het deze gaat worden. Goed dat je het zegt van die 40 euro module voor instellingen e.d. Had er wel over gelezen, maar niet gezien dat het een losse module betreft. 40 euro is wel overheen te komen. Denk dat de training stand voor nu wel prima is. 1 accu is 50km/u naar wat ik begreep, dus de helft is 25km/u. Dat is niet super snel lijkt me zo. Dacht dat die Cars wagens dat ook deden.

Voor mij is 50km/u voor nu wel snel genoeg. Kan later met een extra accu dan naar 80 gaan en 40 voor mijn dochtertje.

Twijfel of er nog must have zijn buiten dan de basis aanschaf. Of dat er dingen later gekocht kunnen worden. Tuurlijk, onderdelen wanneer stuk haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
@Arunia een 1/10 is inderdaad niet klein. Zeker als je er ook wat mee wil rijden in geen al te grote tuin. Ik merk dat ik mijn Slash eigenlijk te snel vind in de tuin (gazon 10m x 7m of zoiets) of zelfs op straat (woonwijk). Kinderen die geven meestal gewoon vol gas. Dan is die die e-revo 1/16 prima. Heel erg grote obstakels of heel hoog dik gras moet je uiteraard niet doen :). Ik zou gewoon met de basis starten en dan kijken hoe het je bevalt. En dan extra's zoals die module later aan kopen, normaal kan je die idd sowieso al in learning modus zetten zonder die module. En msschien koop je dan toch iets anders voor jezelf :P

Wat is die Cars auto eigenlijk? Lijkt me ook al snel?

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 16-05-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@D-Three dank je. Dat is inderdaad waar ik ook al aan dacht qua formaat. Wij hebben een tuin van 6,5x20m maar is al vrij snel aan de kleine kant. Hebben een heel groot "voetbal" grasveld hier vrij in de buurt. Dus niet echt hoog gras. Wel kuiltjes e.d..

Die Cars wagens zijn vanuit Disney gekocht a 50 euro p/s en gaan op zich redelijk snel. Geen idee hoe snel. Wel ruim langzamer dan die 50 km/u. Meer fun wagens met licht en geluid erin. Die motor geluiden klinken wel gaaf :+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ION_iiN7BNJJc0rS2bq2Uqd3-KA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUhiQQtblSyEANOjMUYN9tJF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 16-05-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Arunia een snelle Google search leert mij dat die Cars een 1/24 of 1/16 moet zijn. Misschien kan je je zo dan al een beeld vormen van de grootte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@D-Three het zijn deze varianten met de "echte" controllers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gO_oUdwfhZ1yTKyZAeROWEQ368=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQRFZ0nu8uzd668YYzODJsXD.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zijn 25 a 26 cm lang. Niet echt groot.
Die E-Revo 1/16 is wel een stukje langer, maar acceptabel.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 16-05-2021 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Verse foto van de airbrusher die ook wat nieuwe kleurtjes van zijn verfsponsor aan het proberen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHIyt9l7IEstbXUZj2fasLtiINc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IHZEOA8AD9uBQCikOMULPF6L.jpg?f=user_large

Binnenkort op mijn deurmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

InFamous schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:45:
Ik heb even wat advies nodig. Vanavond ben ik even wezen rijden op een gigantische lap grond en kwam tot de ontdekking dat mijn zender niet heel ver reikt. Ik heb een Graupner X-3S zender en een Graupner X-3R ontvanger.

Ik reed rond de 50~75 meter ver en mijn auto begon ineens te bokken, geen gas wel gas geen gas etc. Eenmaal dichterbij was er niks aan de hand. Dus nogmaals uitgetest en volledig weggereden na inderdaad een meter of 50~75 geen bereik meer en viel de auto stil. Ben ik nou gek of is dit bereik erg weinig?

Het is een open vlakte met gras en dus geen heuvels en dergelijke, maar wel in de buurt van een hoogspanningsmast. Zou de mast de storing kunnen verklaren?
Het is dus niet de mast, vanavond even gereden op het strand en ook daar kom ik gewoon niet verder dan een meter of 75. Tijd om de zender/ontvanger te vervangen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hangt de antenne nog aan de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

D-Three schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:05:
Hangt de antenne nog aan de receiver?
Ja zeker, alles ziet er keurig uit aan zowel de ontvanger als de zender.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het is deze geworden:
https://www.toemen.nl/tra...h-accu-lader-p-44443.html
Net besteld. Ben benieuwd wanneer hij hier is. Toch de kleinere, de 1/10 is al te groot en de 1/8 al helemaal. Wellicht ooit, maar voor nu is dit ook prima. Moet ook mijn dochter er mee laten rijden :+ en uiteraard een plek om hem neer te zetten bij geen gebruik.

extra accu e.d. komt later wel een keer als ik wat meer ervaren ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 17-05-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Harrie

NederVlaming

KatirZan schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:55:
Een kleine update:

Zoonlief is al lekker aan het scheuren geweest en vind het briljant. Prettig dat we hier een aantal plekken hebben die goed samengaan met de Truggy.
Ook ik vermaak me stierlijk, kom eindelijk weer eens buiten met een doel :+

Na het afstellen van de camber is de auto een stuk beter te handelen, wat het plezier nog groter maakt.

Ondertussen de ideeën voor een tweede voertuig naar voren gekomen, dus de 144001 word binnenkort ook maar besteld. Dan wel meteen met reserve onderdelen, alhoewel het tegenwoordig met een dag of 7 al binnen is.

Nu nog even op zoek naar een goede snellader, heb een paar modellen in gedachte, maar het moet niet te gek worden.

Zoonlief heeft nu ook een eigen toolkit, dus schoonmaken kan hij nu zelf.

Vandaag als de tijd het toe laat, even het strand op met een extra batterij, zal hij ook leuk vinden.

Wel een kort vraagje : heeft iemand ervaring met de SG 1601/1602/1603/1604 drifters van Ali? Zien er interessant uit....
Zelf geen ervaring met die SG 1603/1604 drifters. Nu deze kerel heeft altijd wel zeer interessante video's op zijn kanaal, gaat meestal meer de diepte in dan andere "reviewers".
YouTube: Unboxing SG-1604 GORILLA RTR 1/16 2.4G 4WD RC Car On-Road & Drift SG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Vandaag eens Futaba T4PM op de kop getikt met Futaba R304SB ontvanger, kijken of het bereik hiermee beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@InFamous Vreemd, en vroeger had je een groter bereik dan? Ik lees hier en daar dat het eventueel ook aan de batterij (in de auto) kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

D-Three schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:19:
@InFamous Vreemd, en vroeger had je een groter bereik dan? Ik lees hier en daar dat het eventueel ook aan de batterij (in de auto) kan liggen.
Ik heb geen idee om eerlijk te zijn, nooit echt ver weg gereden.

Batterijen in de zender zijn Eneloop AA 1900 mAh cellen die ik met een goede lader oplaad en de accu in de auto is een 2S lipo 4000 mAh die met een fatsoenlijke lipo lader wordt geladen.

Mocht het bereik van de Futaba ook tegenvallen dan zal ik de lipo eens vervangen voor een nieuwe.

[ Voor 9% gewijzigd door InFamous op 17-05-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
InFamous schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Het is dus niet de mast, vanavond even gereden op het strand en ook daar kom ik gewoon niet verder dan een meter of 75. Tijd om de zender/ontvanger te vervangen ben ik bang.
Ik had zelf met een Carson setje hetzelfde probleem, deze reed aan het eind van de parkeerplaats zo rechtdoor de hekken in. Na wat geklooi lag voor mij de oplossing ook in het vervangen van de zender/ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Zeer snelle levering van Toemen.
Enige nadeel? Ze hadden de andere kleur geleverd. :+
Meteen even gebeld. Duizend maal gemeende excuses. Konden 2 oplossingen bieden: voor de blauwe gaan en een extra accu krijgen.
Of 3 weken wachten op de vervangende met omruil. Wat hij al aan gaf, de buitenkant zal echt wel stuk gaan en daar heeft hij ook gelijk in.

Heb de blauwe gehouden en extra accu komt eraan.
Mijn vrouw gaf al aan om desnoods binnenkort een extra body te bestellen. Wil toch nog wel andere spullen hebben. Dus komt wel goed.

Lader had in je in vergist, maar gelukkig hebben we een 220v naar 12v kastje voor onze koelbox. Dus die maar even misbruikt.
Zal daar tzt nog eens naar kijken vanwege de 2 accu's straks.
Spannend! Ben benieuwd. Ga ook uiteindelijk eens kijken om de actioncam van ons dochtertje er op te zetten als dat kan. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Zo'n action cam is heel leuk maar zelfs mijn 2.5kg zware auto met veel downforce heeft toch wat moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Iemand enig idee waar ik 180x65 weg banden kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Voor wie graag lagertjes uitspoelt of andere kleine onderdelen schoonmaakt:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Zag dit bij een RC winkel voorbij komen voor niet eens echt een schandalige hoge prijs maar ja, veel van dit soort spul is gewoon op Ali, Banggood etc te vinden.

Is niet echt ultrasoon maar heeft gewoon een trilmotor, bij deze gevoed op 1 AA batterij. Even vullen met een reiniger/ontvetter zoals glassex of simpel wasbenzine. Ik gebruik zelf zoiets voor mijn lagers maar dan vul ik het bakje met WD40 waarmee het lager gereinigd en direct gesmeerd wordt.
InFamous schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:03:
Iemand enig idee waar ik 180x65 weg banden kan kopen?
Voor wat voor velg of auto?, dat soort maten kom je uit bij monstertrucks of bigscales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

memphis schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:22:
Voor wie graag lagertjes uitspoelt of andere kleine onderdelen schoonmaakt:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Zag dit bij een RC winkel voorbij komen voor niet eens echt een schandalige hoge prijs maar ja, veel van dit soort spul is gewoon op Ali, Banggood etc te vinden.

Is niet echt ultrasoon maar heeft gewoon een trilmotor, bij deze gevoed op 1 AA batterij. Even vullen met een reiniger/ontvetter zoals glassex of simpel wasbenzine. Ik gebruik zelf zoiets voor mijn lagers maar dan vul ik het bakje met WD40 waarmee het lager gereinigd en direct gesmeerd wordt.

[...]

Voor wat voor velg of auto?, dat soort maten kom je uit bij monstertrucks of bigscales.
Klopt, bigscale voor mn Losi 5ive T. Velg is 120x65 en bandenmaat is buiten 180x65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Zit net even te kijken maar vervangende body. 85 euro? Had niet verwacht dat dat zo duur zou moeten zijn. Ach ja, iets met hobby en mogen kosten van geld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:01:
Zit net even te kijken maar vervangende body. 85 euro? Had niet verwacht dat dat zo duur zou moeten zijn. Ach ja, iets met hobby en mogen kosten van geld. :+
Of je neemt een clear body
https://www.toprc.nl/trax...2VxQNmEAQYASABEgItuvD_BwE

OK, een spuitbusje verf voor polycarbonaat kost ook al snel een tientje maar nog steeds goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@memphis die had ik idd ook gezien. Maar weet niet of ik dat dan wil gaan doen. Iets met tijd en puf denk dat het dan een rc met Clear body gaat worden haha! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Body spuiten in 1 of 2 kleuren met een spuitbus stelt niks voor, kan je die 50 eur. in een andere accu steken b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@vassago het punt is, ik had de 1/16 oranje/paars besteld. Echter kwam de blauwe binnen. Aanbod was extra accu opsturen ipv 3 weken wachten (en de auto niet kunnen gebruiken natuurlijk).
Gekozen voor extra accu. Dus dat geld kan ik nu even besparen.
Maar had eigenlijk geen bedrag van 80 euro voor een andere body verwacht. :p
Komt wel goed overigens, maar was even slikken qua kosten. Zeker omdat de Clear versie 23 euro is. Zou dan eerder denken aan 40 of 50 euro.
Zeker van een onderdeel wat zo dun en vrij snel stuk zal zijn.
Ach, het komt absoluut goed, dat weet ik zeker.

Zie net dat de achterwielen een beetje scheef staan. Met rijden gaat hij wel gewoon rechtdoor. Maar daar kan ik nog eens rustig naar kijken. Wellicht een keer helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zodat ik weet hoe dat zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 19-05-2021 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
Arunia schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:34:
Zie net dat de achterwielen een beetje scheef staan. Met rijden gaat hij wel gewoon rechtdoor. Maar daar kan ik nog eens rustig naar kijken. Wellicht een keer helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zodat ik weet hoe dat zit.
Ik weet niet wat je met scheef bedoelt en in hoeverre je bekend bent met het afstellen van een (RC) auto maar wielen staan altijd iets naar elkaar toe of uit elkaar.
Achter staan ze eigenlijk altijd naar binnen (toe-in) voor kan je kiezen (toe-in of toe-uit) wat je prettig vind en waar je hem voor gebruikt.
Ze staan in de regel ook scheef naar binnen (Camber).

Als je op de termen zoekt vind je wel plaatjes die e.e.a. verduidelijken.
Je kan ook hierin kijken : http://site.petitrc.com/Tech/Handbooks/HudySetupBook.pdf is dan wel on-road maar het principe is hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Mja... het is niet alleen het spuiten maar ook het op maat knippen en stikkers plakken. OK, pre-painted en pre-cut is tegenwoordig ook allemaal CNC werk maar er is in geïnvesteerd om het te kunnen doen. En natuurlijk als verbruikdsartikel kan je er schandalige prijzen voor vragen.

Mijn bodies worden als een vriendendienst gespoten. Hij is in het verleden geheel betaald meegeweest naar Argentinië om mij te helpen op een WK en is nog steeds dankbaar voor de ervaring. Daarnaast had hij laatst een buggy gekocht en 2 afgetrapte motoren bij gekregen welke ik voor hem opgelapt hebt. In ruil voor dat laatste zou hij 2 bodies van mij spuiten welke ik voor 20 euro per stuk gekocht had en hij had er nog 1 liggen die hij niet verkocht kreeg dus mocht ik die ook hebben.
Normaal kost de body 20 tot 30 euro en het spuitwerk afhankelijk van het aantal kleuren en formaat een 40 tot 50 euro. Dus ja, ook mijn bodies zouden normaal al snel 70 euro per stuk gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@vassago die termen begrijp ik op zich wel.
Of ik kijk er overheen, maar de achterwielen staan zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOqOldef1r26ZQoABn0FFqNhrEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IyxfNnXdi7NAKAhNzeC2gUW.jpg?f=fotoalbum_large

Qua wat ik heb kunnen testen gaat het gewoon prima met rijden. Maar dat is alleen door de woonkamer en niet op volle snelheid.

Vandaar ook dat ik hem een keer uit elkaar ga halen en eens kijken hoe alles precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Toespoor op de achterwielen geeft meer stabiliteit. Camber op de wielen zorgt er voor dat het wiel in een bocht nog enigzin schuin of maximaal rechtop blijft. Gaat de andere kant schuin opstaan rolt de auto in de bocht om.

Het is allemaal autotechniek wat op veel sites voor echte raceauto's en RC terug te vinden is. De Hudy setup book is er 1 van, die komt ook in een offroad versie
https://www.hudy.net/xhud...?prod_id=268&kategoria=64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@memphis Helder, ik zie het nu. Dus daar is gewoon niets mee aan de hand. Zijn inderdaad wel even dingen om aan te denken en iets mee te doen op termijn. Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Jup al mijn auto’s die ik gehad heb hebben een toe op de achterwielen. Daarover gesproken ik moet nog even een camber gauge halen, de Losi moet echt even opnieuw afgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Ik heb zelf zo'n complete koffer van Hudy:
https://www.hudy.net/xhud...p?prod_id=270&kategoria=0

Daarnaast heb ik een laser tweakboard: https://www.modellsport.g...duct_info&products_id=548
Ooit ook 1 gemaakt voor iemand http://www.euronet.nl/users/tooms/tweaksystem/tweak.htm

En om het plaatje compleet te maken heb ik ook een cornerweight systeem
https://www.skyrc.com/Accessory/Corner_Weight_System

Je bent wel even bezig als je met niets aan een afstelling begint maar na een uurtje heb je wel een auto geheel in balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb alleen geen circuit auto, dus dat is echt compleet overkill. Wel erg mooi spul trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
InFamous schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:12:
Ik heb alleen geen circuit auto, dus dat is echt compleet overkill. Wel erg mooi spul trouwens.
Nee, maar het moet wel een beetje kloppen anders rijdt het voor geen meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

vassago schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:19:
[...]

Nee, maar het moet wel een beetje kloppen anders rijdt het voor geen meter.
Dat klopt, maar dat kan ook zonder laser ;)
De setup klopt nu niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
InFamous schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:12:
Zoals aangegeven moet het wel een beetje kloppen en je kunt ver komen met een schuifmaat, een lange meetlat en een geo driehoek.

Helaas zijn er ook veel mensen die hier niets mee willen doen en hun heil in een gyro zoeken zoals de AVC van SpektrumRC dat erg populair is. Op het RCTECH forum zijn daar al div topics over te vinden. Mensen die hun rij- en afstelkwaliteiten verdoezelen door dat alles met zo'n ding te laten corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

memphis schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Zoals aangegeven moet het wel een beetje kloppen en je kunt ver komen met een schuifmaat, een lange meetlat en een geo driehoek.

Helaas zijn er ook veel mensen die hier niets mee willen doen en hun heil in een gyro zoeken zoals de AVC van SpektrumRC dat erg populair is. Op het RCTECH forum zijn daar al div topics over te vinden. Mensen die hun rij- en afstelkwaliteiten verdoezelen door dat alles met zo'n ding te laten corrigeren.
Ik ga die van mij inderdaad afstellen met een schuifmaat, meetlat en een camber gauge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Heb tegenwoordig vaak last dat de pinion los loopt van de motor as. Heb alles al een aantal keer gecontroleerd. As slingert niet, alles zit recht gemonteerd. Speling klopt ook.
Het zit met een klein inbusboutje vast welke ik ook nog eens met borgmiddel vast lijm.
Iemand hier die weet of er andere oplossingen voor zijn om een pinion te borgen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien stomme vraag, maar je zet de grub screw (dat kleine inbusboutje) wel vast op de platte kant van de as van de motor?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
zonoskar schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:35:
Misschien stomme vraag, maar je zet de grub screw (dat kleine inbusboutje) wel vast op de platte kant van de as van de motor?
Ik heb dit laatst ook niet helemaal goed gedaan, 5 minuten later zat er ruimte in de pinion en kon hij er helemaal niet meer goed op. Dus dit is wel een heel belangrijke. Dus als de pinion een keer verkeerd gezeten heeft kan het ook zijn dat hij nu speling heeft. Kan je als je de grub screw aandraait de pinion bewegen/ een stukje kantelen? Zo ja dan zit er wellicht teveel ruimte tussen de pinion en de as. Als je nog een andere(nieuwe) pinion hebt zou je kunnen kijken of er verschil zit in hoeveel bewegingsvrijdheid ze hebben op de as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

rutgeri schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Ik heb dit laatst ook niet helemaal goed gedaan, 5 minuten later zat er ruimte in de pinion en kon hij er helemaal niet meer goed op. Dus dit is wel een heel belangrijke. Dus als de pinion een keer verkeerd gezeten heeft kan het ook zijn dat hij nu speling heeft. Kan je als je de grub screw aandraait de pinion bewegen/ een stukje kantelen? Zo ja dan zit er wellicht teveel ruimte tussen de pinion en de as. Als je nog een andere(nieuwe) pinion hebt zou je kunnen kijken of er verschil zit in hoeveel bewegingsvrijdheid ze hebben op de as.
Ik draai eerst de schroef er losjes tegenaan en probeer dan of ik niet toevallig het vlakke deel van de motor as schuin raak. Dit is prima uit te middelen zodat deze 100% zeker recht op de vlakke kant zit.

Heb de speling gecontroleerd van het tandwiel en deze vergeleken met het hoge snelheid tandwiel wat er origineel bij geleverd was. Hierin merk ik ook geen verschil.
Dus de montage is in orde. Ik denk dat ik toch eens voor een sterkere borging ga door andere loctite te gebruiken.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:03
1,5 week geleden na 30 jaar weer eens een rc auto gekocht.
Zoals jullie begrijpen voor mijn zoon natuurlijk 😁

Ja het is chinese meuk (himoto) maar zo is het toch nog een beetje betaalbaar en mooie manier om te kijken of het wat is.
Belangrijke en best dure onderdelen zoals batterij en lader kan je toch blijven gebruiken.
Heb wel gekozen voor brushless en lipo.

Vroeger zelf een tamiya gehad was erg leuk maar uiteindelijk weinig mee gereden……….want de batterij duur was toen echt om te huilen, 5 minuten en dan was de pit er wel uit.

Wat een verschil met nu.
De power is echt ongekend en de batterij blijft maar gaan ja dit is echt mijn kinderdroom die uitkomt, zo reed mijn tamiya ook in mijn dromen toen ik die nog in elkaar aan het zetten was.

Ben ook al een beetje aan het prutsen geweest met dingetjes beter afstellen maar het blijft himoto natuurlijk.

Heb in de 1,5 week al flink vaak gereden en behoorlijk lopen bashen (springen nog niet)
En gisteren na flinke tijd veel vol gas op een mooie parkeerplaats…….gggggrrrkkkrrrr tandwieltjes.

Vandaag wat lopen schroeven aan de auto (toch iets wat ik wil leren) zoals verwacht met deze power al behoorlijk slijtage aan het plastic main differentieel tandwiel.
De boel wat afgesteld en hij loopt weer maar binnenkort zullen daar nieuwe metalen tandwielen in moeten.

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik weer in de hobby ben gestapt en zie deze auto echt als leerproject en als ik het leuk blijf vinden in de toekomst misschien wat anders.

Wil eigenlijk ook wel een keer op de echte baan hier in utrecht rijden maar denk niet dat ik daar aan kan komen zetten met mijn himoto bak 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
Chk1975 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:27:

Wil eigenlijk ook wel een keer op de echte baan hier in utrecht rijden maar denk niet dat ik daar aan kan komen zetten met mijn himoto bak 😂
Op de on-road baan waarschijnlijk niet, maar ik ken de regels daar niet. Maar wellicht op de off-road baan? Die hebben ze volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:57
Chk1975 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:27:

Als gastrijder/lid maakt dat niet zoveel uit waar je mee wil rijden. Ik ben een jaar of 3 geleden gestopt bij RACO2000 maar toen was de enige regel voor de on-road baan dat de auto geschikt moest zijn voor de onroad (dus niet met noppen banden op het asfalt).

Je kan ze altijd even bellen/mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chk1975
Bedankt voor de info.
Ik had al even op de site gekeken maar die vind ik niet heel duidelijk.
Het is nu sowieso vanwege covid alleen voor leden.
Er is een pagina waar je lid kan worden maar geen info wat dat dan kost.
Hopelijk binnenkort geen COVID restricties meer en dan de mogelijkheid een keer als gast te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Vandaag voor het eerst met de rc naar buiten.
Meteen over de kop. :+
De kap geen schade verder.
En tja, met een bumpje aan de onderkant zitten daar al snel krasjes.
Denk dat de training stand voorlopig wel even voldoende is. 25 km/u is zat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:57
Chk1975 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:01:
Bedankt voor de info.
Ik had al even op de site gekeken maar die vind ik niet heel duidelijk.
Het is nu sowieso vanwege covid alleen voor leden.
Er is een pagina waar je lid kan worden maar geen info wat dat dan kost.
Hopelijk binnenkort geen COVID restricties meer en dan de mogelijkheid een keer als gast te gaan.
Ik zou gewoon even mailen naar mailto:info@raco2000.nl.

En de prijzen van het lidmaatschap staan volgens mij in het huishoudelijk reglement.

Als je liever iemand belt kan ik misschien wel een telefoon nummer voor je regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Lidmaatschap bij de Raco is idd een beetje prijzig en dan krijg je er ook geen clubraces voor terug. De enige clubraces die ze houden is met een bepaald type auto, maar dat kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Nu las ik op de site van Real80 dat er morgen een open dag is, maar geen idee of dit wel of niet door gaat.
@memphis: jij enig idee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chk1975
Daar was ik zelf niet op gekomen om in het huishoudelijk reglement te kijken.
Lidmaatschap 125 per jaar gast rijden 15.
Zal de website in de gaten houden voor evenementen en dan hoplijk een dagje gast rijden.
En dan in de toekomst eens kijken of ik het leuk blijf vinden en dan kan ik lidmaatschap overwegen.

Slightly off topic: rc virus is wel dusdanig toegeslagen dat ik zo’n goedkoop rc vliegtuig van aliexpress heb besteld 😁 was vooral verbaasd dat die tegenwoordig een beginners modus hebben waarmee iedereen kan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:40
Sinds een weekje heb ik een echte RC auto gekocht, nadat ik toch snel wel uitgekeken op het spul van de lidl.
Het is een Traxxas Slash 2wd geworden, leuk ding, gaat hard zat en kan op straat, maar ook op het strand/duin/bos. Vanmiddag een ongelukkige koprol gemaakt en daarna kon ik niet meer sturen.

Blijkt de stuur servo al defect, is dat niet wat snel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Zfew2_5kqx7M30LJRWK5tC7Pbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWbJ59VVCXY9TvoD61cbagqZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat je gear setjes kan kopen, en heb ook een gelijk een nieuwe set metaal besteld. Maar vroeg me af of dit gebruikelijk is?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

ymoona schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:13:
Sinds een weekje heb ik een echte RC auto gekocht, nadat ik toch snel wel uitgekeken op het spul van de lidl.
Het is een Traxxas Slash 2wd geworden, leuk ding, gaat hard zat en kan op straat, maar ook op het strand/duin/bos. Vanmiddag een ongelukkige koprol gemaakt en daarna kon ik niet meer sturen.

Blijkt de stuur servo al defect, is dat niet wat snel?
[Afbeelding]

Ik weet dat je gear setjes kan kopen, en heb ook een gelijk een nieuwe set metaal besteld. Maar vroeg me af of dit gebruikelijk is?
Een koprol maken waarbij de sturende wielen geforceerd worden kan zeker een servo kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
@ymoona Hoe ziet de stuurinrichting van een Traxxas er uit? Zit daar een servo saver in? Anders kan je die apart bestellen.
Dat is een soort vering, als je wielen dan een klap krijgen worden ze niet opgevangen door je servo.

Van de meeste (betere) servos kan je de tandwielen gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Snuffel schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:57:
Nu las ik op de site van Real80 dat er morgen een open dag is, maar geen idee of dit wel of niet door gaat.
@memphis: jij enig idee toevallig?
Lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de beperkingen met Covid. Je kunt altijd gaan kijken maar ga er maar niet van uit.

Betreffende de Traxxas servo, die staan er om bekend om snel kapot te gaan, er zijn geloof ik metal gear sets maar de meeste plaatsen toch wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:40
vassago schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:11:
@ymoona Hoe ziet de stuurinrichting van een Traxxas er uit? Zit daar een servo saver in? Anders kan je die apart bestellen.
Dat is een soort vering, als je wielen dan een klap krijgen worden ze niet opgevangen door je servo.

Van de meeste (betere) servos kan je de tandwielen gewoon vervangen.
Ik ben nog een beetje een noob in dit soort zaken. Dus ik moest even zoeken wat een servo saver was.
https://www.rcmart.com/tr...axx-rustler-3744-00030797
Het lijkt erop dat ik er wel een servo saver op heb zitten. Dat in combinatie nieuwe metalen tandwielen gaat me hopelijk een deugdelijke stuurinrichting brengen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
In mijn Slash zit een goedkope (25 euro ofzo) Power HD servo. Misschien iets trager dan origineel maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Pagina: 1 ... 18 ... 48 Laatste