vind het geen gekke grid...
Fast Forward to SUN 13:45 please..
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
28.308 28.759 22.662 1:19.965Hogader schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:57:
sector tijden van rosberg al zichtbaar?
Waiting on the world to change
Olav zat te pitten ..sjaool schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:58:
[...]
Ik ging van Olav uit qua timing. Mijn tablet ging op dat moment net op donker vanwege de accu.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Flickr PSN ID= cheironnl
Nee, de App lag ff te pitten.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
[ Voor 5% gewijzigd door Badeend op 23-07-2016 16:01 ]
Helemaal niet zijn livetiming loopt gewoon achter.
Verwijderd
Nee hoor. Gap/Interval, commentary, sectors, etcsjaool schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Ja, maar dan heb je alleen de rondetijden. De abbo's en dergelijke geven toch wel even flink wat meer info.
Op de herhaling zag je dat Verstappen werd opgehouden door een Williams, die weer opgehouden leek te worden door iets wat ervoor reed (wat volgens mij Rosberg was voordat die zijn laatste/vliegende ronde in ging). Verstappen liet daarom liften en wist al dat 'ie niet op tijd kon zijn.pinda powerrr schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:59:
Was dit een foutje van VES, of werd hij echt opgehouden? Op SKY zeiden ze iets dat RBR misschien even beklag gaat doen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Sky live blogWe've just seen footage of Nico's pole lap and the evidence appears to be conclusive: the Mercedes driver definitely lifted as he spotted the double yellow flags. "It's bona fide," concludes Martin Brundle.
[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 23-07-2016 16:03 ]
Ik denk dat dat gewoon het niveau van Olav is als hij wakker is.NickThissen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:01:
Olav ziet gewoon dezelfde beelden die wij zien en daar was meteen op te zien dat Max de vlag kreeg. Dus ja hij zat behoorlijk te slapen.
Hier is wat uitleg over geweest op Sky tijdens de race in Oostenrijk. Toen hield Hamilton ook "in" terwijl hij onder geel een "beschadigde auto" inhaalde.d0s schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:02:
Rosberg kan dit toch niet houden gezien zijn s2 sectortijd met geel?
nu heb ik er alle vertrouwen in dat Brundle het beter hoort en ziet dan ik, maar ik heb in de beelden geen liften bespeurd
Flickr PSN ID= cheironnl
De regel met dubbel geel is dat je per direct stil moet kunnen staan. Denk niet dat ROS met zo'n snelheid direct stil kon staan.NickThissen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:05:
Als een "lift" van 0.1s (en daarna vol gas door knallen en een sneller rondje zetten) genoeg is om aan gele vlag te voldoen dan is de FIA helemaal de weg kwijt![]()
![]()
![]()
Wel overal asfalt run-offs maar dubbel gele vlag met auto dwars op de baan is veilig genoeg om maar 0.1s in te houden?
Ja het is bizar. Maar die regels zijn nogal creatief... Kijk maar naar de uitleg tijdensNickThissen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:05:
Als een "lift" van 0.1s (en daarna vol gas door knallen en een sneller rondje zetten) genoeg is om aan gele vlag te voldoen dan is de FIA helemaal de weg kwijt![]()
![]()
![]()
Wel overal asfalt run-offs maar dubbel gele vlag met auto dwars op de baan is veilig genoeg om maar 0.1s in te houden?
Minder gas is toch per definitie liften?NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:09:
Ze brachten het zelfs duidelijk in beeld... en hij lifte gewoon niet. Half throttle waar je normaal half throttle rijd is geen liften
Als Sky zegt dat het legitiem was (en Hamilton anders voordeel had) dan was het echt wel binnen de regels
[ Voor 24% gewijzigd door ANdrode op 23-07-2016 16:11 ]
Net op SKY, dat Mercedes dus in dit dilemma zit, klagen over je eigen coureur, dus doen ze waarschijnlijk niet.pinda powerrr schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:07:
Wordt pas echt leuk als kamp HAM gaat klagen over de ronde van ROS en zodoende probeert de pole terug te pakken. Vechten!
The ramblings of an idiot
Tuurlijk doen ze dat niet. Merc heeft de 1-2 te pakken. Dat is de maximale score haalbaar in de kwali.pinda powerrr schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:10:
[...]
Net op SKY, dat Mercedes dus in dit dilemma zit, klagen over je eigen coureur, dus doen ze waarschijnlijk niet.
[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 23-07-2016 16:16 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
En maar hopen dat VES zijn versnellingsbak het vol houd.Vigilate schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:12:
Nu hopen dat de Mercedes elkaar er weer af rijden, Daniel naar de pit moet en Verstappen p1 houdt. Ik teken er alvast voor.
https://f1manager.info/ranking/4605
Welke kwaaltjes?powah33 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:16:
[...]
En maar hopen dat VES zijn versnellingsbak het vol houd.
Want daar beginnen toch wat kwaaltjes boven te komen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
[ Voor 16% gewijzigd door ResuCigam op 23-07-2016 16:23 ]
We do what we must because we can.
Ik hoop dat je gelijk heb... sky bracht het in verband met versnellingsbak toch?McBoom schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:21:
Bedoelde Max met 'sync' niet zijn (waarschijnlijk beroerde) positie op de baan t.o.v. de andere rijders?
Dit gaat over de veiligheid dus wat mij betreft zouden de stewards hier pro-actief achteraan kunnen gaan.pinda powerrr schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:10:
[...]
Net op SKY, dat Mercedes dus in dit dilemma zit, klagen over je eigen coureur, dus doen ze waarschijnlijk niet.
Ik dacht in het geval van het zwaaien met dubbel geel wel het geval zou zijnANdrode schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:25:
[...]
Dit gaat over de veiligheid dus wat mij betreft zouden de stewards hier pro-actief achteraan kunnen gaan.
Was het vroeger(?) ook niet zo dat je in een sector waar geel hangt ook niet je sectortijd mocht verbeteren?Het 'liften voor een gele vlag' is helaas erg uitgehold. Ik kan het video fragment met uitleg (recent op Sky of op Channel 4) helaas niet vinden.
Merk je het wel eens dat het in een auto veel lastiger is om fatsoenlijk in je achteruit te schakelen dan in een andere versnelling? Dat komt omdat die versnelling geen sync(hromesh) heeft.McBoom schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:21:
Bedoelde Max met 'sync' niet zijn (waarschijnlijk beroerde) positie op de baan t.o.v. de andere rijders?
Het issue daarmee is een beetje dat de baan nu aan het opdrogen was. De verwachting is dat een coureur normaal gesproken zijn vorig beste tijd ruim kan verbeteren, en dat zelfs met liften een kleine verbetering ook nog realistisch is.McBoom schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:33:
[...]
Was het vroeger(?) ook niet zo dat je in een sector waar geel hangt ook niet je sectortijd mocht verbeteren?
Ik weet hoe dat werkt ja. Maar een woord kan meerdere betekenissen hebbenRocketKoen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:38:
[...]
Merk je het wel eens dat het in een auto veel lastiger is om fatsoenlijk in je achteruit te schakelen dan in een andere versnelling? Dat komt omdat die versnelling geen sync(hromesh) heeft.
sync zorgt ervoor dat 2 opeenvolgende versnellingen even snel gaan draaien terwijl de koppeling los is. Dan kun je soepel schakelen.
Net ook gekeken. Idioot als dit niet afgestraft wordt inderdaad. Het was dubbel geel, dan moet je snelheid dusdanig zijn dat je zo snel mogelijk stil kunt staan. Hij lijkt een heel klein beetje in te houden in de bocht waar het geel hangt, maar (imho) absoluut niet voldoende om aan die regel te voldoen.NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:48:
Net de pole ronde bekeken. Hij remt en lift .1 seconde eerder ofzo. Terwijl de rest voor hem zo veel tijd verliezen dat ze de ronde afbreken. knalt hij door.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Billen knijpen dat het morgen niet meer terug gaat komen, hij heeft het tot nu toe 2x via de radio gemeld dat ik heb kunnen horen.pinda powerrr schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:47:
[knip]
Dat sync probleem met de versnellingsbak ging over de zesde versnelling, hij zei over de radio dat de zes weer weg was, net zoals in FP3.
Testing, one, two ...
Een combinatie van de twee. Hij was trouwens echt niet de enige die dat gedaan heeft. VET heeft het ook 2x gedaan in de laatste sessie en ook Max heeft enkele seconden hierna hetzelfde gedaan.Hippocampus schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:00:
Dit had zomaar einde oefening kunnen zijn voor RIC.
https://tweakers.net/ext/f/YmQbFNF6Rig7jiCibYUCWbBp/full.gif
Ik vraag me af of dit toch niet meer geluk dan stuurmanskunst is.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Kijk eens naar z`n achtervleugel.Hippocampus schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:00:
Dit had zomaar einde oefening kunnen zijn voor RIC.
https://tweakers.net/ext/f/YmQbFNF6Rig7jiCibYUCWbBp/full.gif
Ik vraag me af of dit toch niet meer geluk dan stuurmanskunst is.
How do you save a random generator ?
Misschien lijkt het bij RIC erger omdat ie linksaf gaat, de rest gaat volgens mij voornamelijk rechtsaf.Blokker_1999 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:03:
[...]
Een combinatie van de twee. Hij was trouwens echt niet de enige die dat gedaan heeft. VET heeft het ook 2x gedaan in de laatste sessie en ook Max heeft enkele seconden hierna hetzelfde gedaan.
Had hij natuurlijk met zijn 4 wielen van het asfalt gegaan dan was het voor hem zeker en vast game over geweest. Dan heb je ineens nog zeer weinig grip en controle.Hippocampus schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:07:
[...]
Misschien lijkt het bij RIC erger omdat ie linksaf gaat, de rest gaat volgens mij voornamelijk rechtsaf.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
En dus is het niet alleen geluk, speelt natuurlijk wel altijd een rol, maar reflexen en stuurmanskunst.Hippocampus schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:08:
[...]
Ja, dat is ongeveer het equivalent van het anker uitgooien
RIC sluit zijn vleugel nadat zijn auto het juiste spoor heeft gevonden. Net daarvoor is er een moment van nul controle. (tankslapper?)UltraSub schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:49:
[...]
En dus is het niet alleen geluk, speelt natuurlijk wel altijd een rol, maar reflexen en stuurmanskunst.
[ Voor 9% gewijzigd door Hippocampus op 23-07-2016 19:06 ]
DRS gaat automatisch dicht als je het gas los laat, dus het is geen knopje op het stuur (enkel het open zetten gaat middels een knop op het stuur).Hippocampus schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:54:
[...]
RIC sluit zijn vleugel nadat zijn auto het juiste spoor heeft gevonden. Net daarvoor is er een moment van nul controle. (tankslapper?)
Edit: misschien tegelijkertijd, het gaat allemaal wel snel in ieder geval.
YouTube: f1 post qualifying hier staan een aantal van de gevraagde video's keurig op een rij.P.O. Box schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:26:
is Rivanov niet meer op het forum? ik mis zijn filmpjes. Zelf ben ik blijkbaar niet zo goed in het zoeken van de filmpjes.
[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 23-07-2016 19:44 ]
Dat moet sneller kunnen. Maybe Rosberg naar plek 2 gezet. Zou wat zijn.Ryur schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:23:
@Rachelbrooks:
"Not sure the Rosberg story is over ... Been called to the stewards at 745 pm #skyf1"
Vorige race niet gezien hoe snel ze zijn met het nemen van beslissingen?alwaysleft schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:48:
[...]
Dat moet sneller kunnen. Maybe Rosberg naar plek 2 gezet. Zou wat zijn.
Testing, one, two ...
Plek 2? Gewoon niet toestaan om meedoen met de race.alwaysleft schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:48:
[...]
Dat moet sneller kunnen. Maybe Rosberg naar plek 2 gezet. Zou wat zijn.
-
Zou zomaar nog eens een uurtje extra werk kunnen worden voordat de grid echt bekend is..More trouble ahead? Article 35.1 of Sporting Regs say any driver outside 107% in Q1 can't start race. If accepted, must start from back 1/2
There were only 11 drivers inside 107% at end of Q1, and four of those progressed to Q3, including both Red Bulls... 2/2
Zou bizar zijn die 107% regel als die nu gaat toegepast worden.nachtnet schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:53:
[...]
Zou zomaar nog eens een uurtje extra werk kunnen worden voordat de grid echt bekend is..
Ik zie Tedje nog niet staan, of kijk er overheen misschien? Excuses mocht dit zo zijn.nachtnet schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:32:
[...]
YouTube: f1 post qualifying hier staan een aantal van de gevraagde video's keurig op een rij.
Testing, one, two ...
Ik denk dat er een uitvlucht is, en wel Force Majeur. Als ze dat erbij roepen dan is er niets aan de hand. De vraag is, mag je aan Q2 deelnemen als buiten de 107% valt? Normaal vielen Lola en Manor etc buiten de 107% regel, Maar nu was het het halve veld. Ze hebben een tijd gezet, en de eerste 17 mogen door.nachtnet schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:53:
[...]
Zou zomaar nog eens een uurtje extra werk kunnen worden voordat de grid echt bekend is..
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Lewis zal er zelf niet naar gevraagd hebben om het uit te zoeken verwacht ik, maar misschien RB wel, of FIA zelf gezien het hele drama rondom Jules Bianchi en de maatregelen die ze daarop al hebben genomen?asing schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:00:
[...]
[knip]
Lewis was verbaasd in het interview hierboven. Hij gaf aan dat zijn ronde verpest werd door dubbel geel. Toen ze zeiden dat Nico een "purple" had gescoord in die sector zei Lewis dat je normaal al onderzocht wordt als je een groene sectortijd noteert.
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 23-07-2016 20:11 ]
Testing, one, two ...
Goed lezenhardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:03:
[...]
Lewis zal er zelf niet naar gevraagd hebben om het uit te zoeken verwacht ik, maar misschien RB wel, of FIA zelf ...
Dubbel geel is toch echt wat anders dan enkel een gele vlag, en zoals terecht al werd opgemerkt, er was geen groen te zien? Tenminste, ik heb het niet in beeld gezien.
[ Voor 20% gewijzigd door asing op 23-07-2016 20:14 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Goed lezen, dubbel geel betekent langzamer rijden en voorbereiden om te stoppen.asing schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:11:
[...]
Goed lezen, Lewis zei dat je normaal al onderzocht werd als je een groene sectortijd liet noteren in de sector met dubbel geel. Wie daarop aanstuurt doet er niet niet zo toe, dubbel geel betekent "prepare to stop" en dan als snelste erdoorheen rammen is iets anders dan "prepare to stop".
En ik had het over een groene sectortijd (persoonlijk snelste tijd), Nico deed niet alleen een groene tijd, maar zelfs een paarse.
Heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 23-07-2016 20:18 ]
Testing, one, two ...
Waarom zou dat gebeuren dan?alwaysleft schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:19:
Zou wat zijn als Max en Ricciardo hun plek kwijt raken. 1 grote teleurstelling zou het dan zijn.
Dat gaat niet gebeuren. Ze hebben al lang laten zien dat ze makkelijk binnen 107% kunnen rijden.alwaysleft schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:19:
Zou wat zijn als Max en Ricciardo hun plek kwijt raken. 1 grote teleurstelling zou het dan zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-07-2016 20:28 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat zou ik echt niet terecht vinden.thalantis schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:28:
Sky zegt dat hij P1 mag houden
Nonsens want dit zegt Sky ook:thalantis schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:28:
Sky zegt dat hij P1 mag houden
20:34
Mercedes say they are yet to receive any documentation from the stewards relating to the Rosberg investigation. The wait goes on.
"When you grow up your heart dies"
"When you grow up your heart dies"
...
Dan lees je blijkbaar iets anders dan dat er staat.Edd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:42:
Dus dubbel geel stelt ook niet zoveel meer voor?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het toverwoord is "significantly". Er staat niet omschreven hoeveel dat is.Edd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:42:
Dus dubbel geel stelt ook niet zoveel meer voor?
Dubbel geel houdt ook in dat je bereid moet zijn om tot een volledige stop te kunnen komen of moet kunnen ontwijken. Naar wat ik heb gezien had hij dat nooit gered.asing schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:46:
[...]
Het toverwoord is "significantly". Er staat niet omschreven hoeveel dat is.
[video]
Op 11:17 zie je en hoor je Lewis van het gas af gaan. Zo zou het moeten. Nico blafte dus bijna vol door in de hoop op pole te staan.
-
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq