[F1] Seizoen 2016-11 - GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 46.410 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
alwaysleft schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:01:
[...]
Had met de betere banden te maken.
Ja dat dacht ik al, daar zal ook wel de opmerking: drive like a gr/nanny vandaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
RoyK schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:42:
Maar, de F1 is toch ook gevaarlijk? En Raikkonen nam toch ook gewoon zo zijn share of risico? Als ik alle kenners zo heb mogen aanhoren, was Max op het randje met zijn bewegingen. Dan heeft hij het toch goed gedaan?
Dat heeft hij ook..
Alles binnen de grenzen, wie maakt er een probleem van dan? Niemand toch?:P Wellicht dat de Kimi fans het niet leuk vonden maar daar is het ook mee gezegd..
Heeft geen straf gekregen, heeft wel complimenten voor zijn verdediging gekregen, nou mooi toch :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Ja dat dacht ik al, daar zal ook wel de opmerking: drive like a gr/nanny vandaan komen
Nee, want die opmerking plaatste hij al aan het begin van de race. RAI reed aan het eind op vrij nieuwe SuperSofts rond terwijl Max het met 15 (?) ronden oude Softs moest doen. Dus een compound harder en meer versleten. Je zag dat dat verschil aan het eind van de race nivelleerde, waardoor RAI het moeilijker kreeg om Max in te halen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Grrrrrene schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:08:
[...]

Nee, want die opmerking plaatste hij al aan het begin van de race. RAI reed aan het eind op vrij nieuwe SuperSofts rond terwijl Max het met 15 (?) ronden oude Softs moest doen. Dus een compound harder en meer versleten. Je zag dat dat verschil aan het eind van de race nivelleerde, waardoor RAI het moeilijker kreeg om Max in te halen.
Ja daarom... Hij wilde veel sneller op andere banden rijden, voor hem is de pit te laat geweest want hij wilde andere banden.

Waarom zeg je nou nee?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Dat heeft hij ook..
Alles binnen de grenzen, wie maakt er een probleem van dan? Niemand toch?:P Wellicht dat de Kimi fans het niet leuk vonden maar daar is het ook mee gezegd..
Heeft geen straf gekregen, heeft wel complimenten voor zijn verdediging gekregen, nou mooi toch :D
Nou, heel veel kritiek dus ook. Och. Maakt de status en marktwaarde van Max alleen maar groter ( als die al niet heel groot was ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
alwaysleft schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:10:
[...]

Nou, heel veel kritiek dus ook. Och. Maakt de status en marktwaarde van Max alleen maar groter ( als die al niet heel groot was ;))
Ooh niks van de kritiek meegekregen, heb de race en nabeschouwing gekeken en waren allemaal zeer positief over de verdediging (op het randje, maar wel goed). Ook niks over een straf gelezen en dat was ut. Kan uiteraard wel de nu.nl propaganda en etc gaan lezen maar dat doe ik gelukkig niet haha.

Stel het was andersom geweest, het was Kimi die Max niet voorbij liet, jaaaa dan was het voor geen een van ons een leuke actie geweest haha. Al was het allemaal op het randje, dan nog denk je van pfff ga aan de kant en laat Max voorbij haha.

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb even gekeken naar de head-to-head charts tussen VES en Ric.
Aantal snellere rondes van max:
RUS: 29/33 (Gecrashed)
ES : 37/66
MON: 16/34 (gecrashed)
CAN: 46/70
EUR: 30/51
AUT: 48/71
UK: 32/52
HUN: 20/70

We kunnen wel concluderen dat HUN geen toppertje was.

Geeft niks, uithuilen en van leren. Hoop dat ze nog een 'oorzaak' weten te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 26-07-2016 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:12:

Het ergste is, volgens Max zou deze race een toppertje worden. Met rosso 4e worden en met rbr 5e is voor hemzelf echt wel een schaamte punt geweest.
Als die een andere race p2-p3 rijd waarvan bij zegt dat de baan niet geschikt is en meer uitkijkt naar Hongarije en daar vervolgens niet veel laat zien (ja mooie verdediging, daar bleef het bij), dan baal je wel even hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Is nou zaak voor Max het over 5 dagen weer beter te doen dan zijn teamgenoot.

Wat aanvullende cijfers.

Racebattles : 4-3 Voordeel van Verstappen.

Qualy: 6-1 Voordeel Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:09:
[...]

Ja daarom... Hij wilde veel sneller op andere banden rijden, voor hem is de pit te laat geweest want hij wilde andere banden.

Waarom zeg je nou nee?:P
Jij zegt:
Ook merkte je bij de langdurige verdediging vs Ferrari (kimi) dat zijn auto gewoon veel langzamer was, ze lieten regelmatig mooi de 2 tellers van beiden auto's zien, die Ferrari is duidelijk sneller.
Zelfs na die kleine botsing zat kimi binnen no-time weer in de kont van Max.
Daarop reageert alwaysleft met:
Had met de betere banden te maken.
Dat speelde aan het eind van de race. De opmerking over "driving like a granny" kwam aan het begin van de race toen VES nog vastzat achter Ricciardo en hij uit de vuile lucht van die auto moest blijven (uit de DRS-zone). Dat heeft dus niks met het snelle naderen van RAI te maken :) Daarom zeg ik nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtG
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-03-2022
alwaysleft schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Is nou zaak voor Max het over 5 dagen weer beter te doen dan zijn teamgenoot.

Wat aanvullende cijfers.

Racebattles : 4-3 Voordeel van Verstappen.

Qualy: 6-1 Voordeel Ricciardo.
Is toch echt een fantastisch gevecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RUS: 29/33 (Gecrashed)

Geeft niks, uithuilen en van leren. Hoop dat ze nog een 'oorzaak' weten te vinden.
Is geen oorzaak, hij was het zelf. Anders had hij wel over problemen gehad na de race met zijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Dat heeft hij ook..
Nou, dat het al dagen F1 discussies zijn her en der over de planeet.. heeft het kennelijk genoeg los gemaakt :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Grrrrrene schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Jij zegt:

[...]

Daarop reageert alwaysleft met:

[...]

Dat speelde aan het eind van de race. De opmerking over "driving like a granny" kwam aan het begin van de race toen VES nog vastzat achter Ricciardo en hij uit de vuile lucht van die auto moest blijven (uit de DRS-zone). Dat heeft dus niks met het snelle naderen van RAI te maken :) Daarom zeg ik nee :P
ah dat komt doordat je kennelijk maar 2 zinnen leest, maar de eerste zin gewoon niet leest waar ik het over de banden heb.

Dit was de eerste zin van mijn reactie:
Volgens mij wilde Max eerder de pit nemen voor andere banden? Maar kreeg dit niet als opdracht om te doen??
Dacht dat iedereen dat wel al dacht die de race gezien had, daarna ging ik gewoon in het algemeen verder.

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alwaysleft schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Is geen oorzaak, hij was het zelf. Anders had hij wel over problemen gehad na de race met zijn auto.
Ook daar zal ie van moeten leren en de volgende keer beter op moeten acteren toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
even wat duidelijker
ES 55%
CAN 66%
EUR 59%
AUT 68%
UK 62%
HUN 29%
percentage van de ronden dat VES sneller was dan RIC

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 26-07-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RoyK schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Nou, dat het al dagen F1 discussies zijn her en der over de planeet.. heeft het kennelijk genoeg los gemaakt :)
Vooral op Reddit is de stemming anti Max qua verdedigen. Die willen wel dan allemaal dat de sport een stuk levendiger wordt. En de man die dit doet ( Max) die bekritiseren ze dan. Humor ;)

Ene Schumacher en Senna deden nog vele malen vuiler verdedigend rijden ;)

Kijk eens naar de hoogtepunten van het 2014 F3 seizoen van Max Verstappen. Ook veel verdedigend werk begint al bij 3 minuut 19:

YouTube: Max Verstappen Highlights And Overtakes

[ Voor 26% gewijzigd door alwaysleft op 26-07-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtG
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-03-2022
alwaysleft schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Vooral op Reddit is de stemming anti Max qua verdedigen. Die willen wel dan allemaal dat de sport een stuk levendiger wordt. En de man die dit doet ( Max) die bekritiseren ze dan. Humor ;)
Ik snap je punt, maar aangezien ook iedereen hier zegt dat het op het randje was zul je evenveel positieve als negatieve reacties kunnen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
alwaysleft schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Ja let op, zo zullen er genoeg Kimi fans zijn, populaire racer die al even meegaat. Max is een nieuwkomer en zoekt de grenzen op. En vooral dit laatste zie je de laatste tijd heel weinig, men rijd zeer voorzichtig en Max heeft zoiets van ej waarom voorzichtig, ik denk aan mezelf en ik zoek de grenzen op..

Enja dat ziet dan een beetje vaag uit op de TV want je ziet zulke acties heel weinig, maar dat staat los van het feit dat het allemaal binnen de grenzen was en het gewoonweg mocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
[...]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Zijn auto afzeiken is ook niet bepaald gepast richting zijn team dus ik verwacht dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:17:
[...]

ah dat komt doordat je kennelijk maar 2 zinnen leest, maar de eerste zin gewoon niet leest waar ik het over de banden heb.

Dit was de eerste zin van mijn reactie:
Volgens mij wilde Max eerder de pit nemen voor andere banden? Maar kreeg dit niet als opdracht om te doen??
Dacht dat iedereen dat wel al dacht die de race gezien had, daarna ging ik gewoon in het algemeen verder.
Laten we het erop houden dat het niet helemaal duidelijk is op welk deel van je reactie alwaysleft reageerde. Het leek me logisch dat dat om het laatste deel ging, aangezien die andere (betere) banden verklaarden dat RAI zoveel sneller was :)

Op naar Duitsland in ieder geval. Kan dit topic niet in een keer over naar een slowchat topic voor de race daar? :P P4 en P6 in 2014 (en geannuleerd in 2015, dus geen recentere data). Toen reed Vettel nog bij RBR :D Dat moet dit seizoen beter kunnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Het grappige is dat voor de mensen die Max al langer volgen helemaal niet opkijken van dat verdedigende werk van hem. Dit soort rijden deed hij al vanaf de karts en later in de F3.

Tsja, dat gaat die dus niet zo 1,2,3 veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Bosmonster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Het probleem bij het verdedigen van Max is vooral dat het heel aggressief is, met hele late bewegingen. Hij kijkt in z'n spiegels en beweegt pas exact op het moment dat degene achter hem dat doet. Dit kostte Kimi z'n voorvleugel, want dit zijn de oudere mannen in F1 niet gewend. Het is een rijstijl die je voornamelijk in de junior-categorieen ziet.

[...]

Overigens zei hij "driving like a grandma", niet nanny :P

edit:
Nog een toevoeginkje: Je zit het ook in z'n aanvallen soms, juist om dit te pareren. Een snelle schijnbeweging om vervolgens de andere kant aan te vallen. Hij is zelf gewend dat anderen ook zo verdedigen, maar in F1 zijn dergelijke schijnbewegingen eigenlijk zelden nodig.

[..]
Helaas moet ik constateren dat dat jouw interpretatie is. De mannen van Whiting denken daar dus toch anders over. En ik denk dat zij het eerder bij het rechte eind hebben dan jij.. 8)

Hij zei idd Grandma ipv Nanny..Allebei betekent eigenlijk hetzelfde. Grandma"s worden ook liefkozend Nanny genoemd. Maar goed hij \ei Grandma. /we

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
alwaysleft schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:24:
Het grappige is dat voor de mensen die Max al langer volgen helemaal niet opkijken van dat verdedigende werk van hem. Dit soort rijden deed hij al vanaf de karts en later in de F3.

Klopt, maar er zijn meer mensen die de F1 in het algemeen volgen, en die zien niet veel van zulke verdediging acties zoals Max laat zien.. Enja dan ziet dat raar uit en denk je waar is die malloot mee bezig, dat doet niemand..
En doordat je het vrijwel niemand anders zo ziet doen, denken ze dat het fout is (waarschijnlijk ontstaat daar bij de leek de negatieve blik richting Max).
Maar gelukkig weet Max beter dan wie dan ook de regeltjes. Max verdedigde gewoon tot de max, wat is daar mis mee..

Ik vond het erger toen die van een Audi TT chick naar een lelijk modelletje ging, oké dat de leek(media) daar kritiek over heeft, maar dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Grrrrrene schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:08:
[...]

Dat bedoel ik nu over die opmerking van Grandma die Max maakte. Een ieder geeft zijn eigen interpretatie er aan zonder de in/outs te weten wat hem bezielde dat te roepen. Vandaar dat ik ook het raar vind dat geen journalist gevraagd heeft wat hij daarmee bedoelde. Nu blijft het maar zweven wat hij bedoelde. En gissen naar iets dat ben ik niet zo n voorstander van. Jullie kennen het wel 'Assumption is the mother of all F***-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]

Is geen oorzaak, hij was het zelf.
Hij zat een groot deel van de race met nieuwere banden achter Raikkonen, dat kostte hem veel tijd/snelle ronden. En tijdens het verdedigen met diezelfde Raikkonen rij je ook niet de optimale lijnen en door het verdedigen verlies je ook tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-07-2016 12:51 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:03
210667 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:36:
[...]

Dat bedoel ik nu over die opmerking van Grandma die Max maakte. Een ieder geeft zijn eigen interpretatie er aan zonder de in/outs te weten wat hem bezielde dat te roepen. Vandaar dat ik ook het raar vind dat geen journalist gevraagd heeft wat hij daarmee bedoelde. Nu blijft het maar zweven wat hij bedoelde. En gissen naar iets dat ben ik niet zo n voorstander van. Jullie kennen het wel 'Assumption is the mother of all F***-ups
Aantal pagina's terug staat een link naar De Limburger. Daarin stond ook een heel stuk over de race en natuurlijk voornamelijk Max. Daarin stond ook dat deze opmerking ging over dat Max afstand moest houden van Ricciardo, puur om een gat op te bouwen naar Vettel (voor Ricciardo dus). Horner had schijnbaar bijna gereageerd met "dan moet je als een overgrootmoeder gaan rijden" (omdat het gat dus niet opliep). Max zijn race is dus opgeofferd voor het team belang. Als Max dat gat niet had laten vallen was de kans groter geweest dat Vettel korter bij Ricciardo was gekomen en dus met een undercut, of gewoon op de baan, langs Ricciardo was gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Hij zat een groot deel van de race met nieuwere banden achter Raikkonen, dat kostte hem veel tijd/snelle ronden. En tijdens het verdedigen met diezelfde Raikkonen rij je ook niet de optimale lijnen en door het verdedigen verlies je ook tijd.
Al vaker genoemd, maar dan had ie afstand moeten nemen en zijn banden moeten sparen. Als ie onder zijn tempo aan het rijden was, had ie moeten opteren voor lagere slijtage ipv korte interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

RobertMe schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:52:
[...]

...Daarin stond ook dat deze opmerking ging over dat Max afstand moest houden van Ricciardo, puur om een gat op te bouwen naar Vettel (voor Ricciardo dus). Horner had schijnbaar bijna gereageerd met "dan moet je als een overgrootmoeder gaan rijden"
Sorry hoor, maar dat is toch gissen wat er mee bedoeld werd en hoe Horner bijna gereageerd zou hebben!

Als ik dan mag speculeren. Max beheerst zijn Engels uitmuntend stukken beter dan menig Nederlander
Als men in Engeland iets zegt waarbij in onze taal het gebruikelijk is IK rijd als een oma, de engelsen het I am weglaten als ze roepen "driving like a grandma" . Ze kunnen daar ook mee bedoelen hij/zij rijdt als een oma.. Allemaal lastig te achterhalen wat hij nu precies bedoelde. Daarom, vraag het dan gewoon aan die gast als je journaille bent. Hadden we dit heen en weer gezwets kunnen voorkomen.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

alwaysleft schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:24:

Je merkt ook wel dat mensen die de sport al langer volgen dit allemaal niet schokkend vinden. Ik ben opgegroeid met mannen als Prost, Senna en later Schumacher en die verdedigden pas met hand en tand. Ik vind dit soort verdedigen juist gaaf om te zien. Ja, het is op de rand en gelet op de ontwikkelingen van de sport (veiligheid boven alles) misschien ook wel eroverheen, maar het was wel het enige memorabele moment van de hele race.
Dit soort gevechten zijn de reden dat ik F1 kijk. De beste auto's, de beste coureurs en de beste gevechten. En juist die gevechten zijn de afgelopen jaren afwezig geweest.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:53:
[...]

Al vaker genoemd, maar dan had ie afstand moeten nemen en zijn banden moeten sparen. Als ie onder zijn tempo aan het rijden was, had ie moeten opteren voor lagere slijtage ipv korte interval.
Bijvoorbeeld ... maar dit keer koos hij ervoor om Raikkonen snel in te willen halen, maar dat plannetje is dus mislukt weten we nu achteraf ... leert ie ook weer van. Vind het ook wel mooi dat ie een keer the attack kiest :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Eerst zitten we met z'n allen te zeiken dat de F1 te saai wordt......dan heb je een keer sensatie en verdedigen wat op de grens gebeurt (net als Senna, Prost, Schumacher) en dan zit iedereen (Brundle, Kimi) daar weer op te mekkeren. Laat die gast gewoon lekker z'n ding doen en de F1 weer levendig maken!

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-07-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Aantal pagina's terug staat een link naar De Limburger. Daarin stond ook een heel stuk over de race en natuurlijk voornamelijk Max. Daarin stond ook dat deze opmerking ging over dat Max afstand moest houden van Ricciardo, puur om een gat op te bouwen naar Vettel (voor Ricciardo dus). Horner had schijnbaar bijna gereageerd met "dan moet je als een overgrootmoeder gaan rijden" (omdat het gat dus niet opliep). Max zijn race is dus opgeofferd voor het team belang. Als Max dat gat niet had laten vallen was de kans groter geweest dat Vettel korter bij Ricciardo was gekomen en dus met een undercut, of gewoon op de baan, langs Ricciardo was gegaan.
Ik durfde er al niks over te zeggen, ik hoopte dat het de banden was.. Maar wat jij zegt dat stiekeme vermoeden kwam bij mij ook soms op: moest Ricciardo dit keer shine nadat Max een aantal keer aan de beurt geweest is?
Van de andere kant dacht ik.. Hmm why, RBR had ook goede kansen, ik had ze beter geschat dan Ferrari.. Iemand voorlaten en beter laten rijden hoort meer bij de kwalificatie thuis dan bij de race. Zoals ros en hem laten zien wat strijden is, al gaat dat ten koste van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
210667 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Sorry hoor, maar dat is toch gissen wat er mee bedoeld werd en hoe Horner bijna gereageerd zou hebben!
Het is geen gissen van mijn kant, maar letterlijk wat in het artikel staat:
bron
Verstappen kreeg het in de wedstrijd wedstrijd eerder dan verwacht aan de stok met Ricciardo. In het kielzog van zijn Red Bull-collega – op plek drie en vier – wilde Verstappen er maar wat graag snel voorbij. „Ik rij hier rond als een oma”, gaf de 18-jarige over de boordradio te kennen. De teamleiding was er niet van onder de indruk en – zo gaf teambaas Christian Horner later ook toe – offerde Verstappen op om Vettel in de Ferrari verder van Ricciardo af te houden. „Eigenlijk had ik Max willen vragen als een overgrootmoeder te gaan rijden”, stak Horner er zelfs de draak mee.
Ik hield alleen een slag om de arm omdat ik het niet letterlijk had zitten terug te zoeken, en ik ook niet zo direct kan zien waar de krant die informatie vandaan heeft (Horner zelf? via via via?). Echter staat het wel erg stellig in het artikel alsof Horner het meteen aan de krant/verslaggever verteld zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:30:
[...]

[...]

Ik hield alleen een slag om de arm omdat ik het niet letterlijk had zitten terug te zoeken, en ik ook niet zo direct kan zien waar de krant die informatie vandaan heeft (Horner zelf? via via via?). Echter staat het wel erg stellig in het artikel alsof Horner het meteen aan de krant/verslaggever verteld zou hebben.
Tsja schandalig hoor...
Zoals ik aangaf, in de kwalificatie begrijp ik zulke tactieken nog wel, er moet minimaal 1 gewoon knallen.. Maar bij de race ik snap niet waar die t vandaan haalt om Max te beperken.. Dat Ricciardo zich kut voelt dat zo'n jonge knaap het beter dan hem doet mag toch niet het probleem van Max zijn? Want laten we eerlijk zijn, in de voorgaande races zag je wel degelijk wie er de betere rijder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Ik durfde er al niks over te zeggen, ik hoopte dat het de banden was.. Maar wat jij zegt dat stiekeme vermoeden kwam bij mij ook soms op: moest Ricciardo dit keer shine nadat Max een aantal keer aan de beurt geweest is?
Van de andere kant dacht ik.. Hmm why, RBR had ook goede kansen, ik had ze beter geschat dan Ferrari.. Iemand voorlaten en beter laten rijden hoort meer bij de kwalificatie thuis dan bij de race. Zoals ros en hem laten zien wat strijden is, al gaat dat ten koste van elkaar.
Moest Ricciardo shinen? Haha, hij kwalificeert en rijdt er gewoon voor toch?

Lijkt mij vrij duidelijk dat de opmerking van Max sloeg op het feit dat hij het team ongetwijfeld gevraagd heeft hem langs Ricciardo te laten toen hij erachter zat. Toen hier logischerwijs 'nee' op werd geantwoord begon Max te miepen dat hij als een oma moest rijden.

Bovenstaand is niet als kritiek bedoelt trouwens (ik zeg het er tegenwoordig maar even bij), alle grote rijders zullen direct moord en brand schreeuwen bij het team als ze achter hun teamgenoot zitten om er langs gelaten te worden. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
Mijn conclusie na de race: dat het afgezien van de strijdjes om 1&2, 3&4 en 5&6 een vreselijk saaie race was. Blijkt ook wel uit het feit dat er hier en overal nog steeds over een enkele mislukte inhaalactie gesproken wordt (als het hoogte punt van de hele race.)

Ja de Q was spannender en duurde ruim langer dan de race zelf..

Voorspelling voor komend weekeinde is toch met een redelijke kans op nattigheid.. (zou zomaar eens een seizoen kunnen zijn met een record aan natte weekeinden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Grimmie187 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Moest Ricciardo shinen? Haha, hij kwalificeert en rijdt er gewoon voor toch?

Lijkt mij vrij duidelijk dat de opmerking van Max sloeg op het feit dat hij het team ongetwijfeld gevraagd heeft hem langs Ricciardo te laten toen hij erachter zat. Toen hier logischerwijs 'nee' op werd geantwoord begon Max te miepen dat hij als een oma moest rijden.

Bovenstaand is niet als kritiek bedoelt trouwens (ik zeg het er tegenwoordig maar even bij), alle grote rijders zullen direct moord en brand schreeuwen bij het team als ze achter hun (al dan niet langzamere) teamgenoot zitten om er langs gelaten te worden. >:)
Uhmmm als het allemaal klopt, en Max er inderdaad voor moest zorgen dat Ricciardo een podium plek zou krijgen dan noem ik dat Ricciardo laten shinen, zekers weten.

Wat ik me afvraag, wat als Max geen gehoor had gegeven en gewoon voor zichzelf zou gaan? Is dat gewoon even een paar kut dagen met je team en dan weer vol door of kan dat voor meer team schade zorgen?

Hier ook een stukje van wat ik zei ( dat de pit te laat was )
Podium uit zicht
Het zijn begrijpelijke team-tactische ingrepen, die een winnaarstype als Max Verstappen echter totaal niet zinnen. Doordat zijn eerste stop aan de late kant was en ook nog eens niet optimaal verliep, kwam hij achter Vettel en Räikkönen terecht en verloor veel kostbare tijd. „Ik gaf over de boordradio aan dat we iets moesten doen. Of ik eerder naar binnen had gewild voor mijn eerste stop? Dat kan ik niet beslissen.”

Laatste zin is natuurlijk een stukje politiek, het team maakte kennelijk al ongunstige beslissingen voor Max, om dan nog die laatste druppel erop te gooien in de media...

Dit soort spelletjes zullen ze niet vaker bij Max moeten flikken, laatste wat Max zal doen is zijn pa achterna gaan dankzij een ''slecht'' team. Ook zijn pa had pech met zijn team, zelf was het een top coureur. Maar goed, dit is een te harde conclusie om te trekken na deze slechte race. Hij zit in een goed team, waarvan ik wel vind dat het team bij elke wedstrijd achter zowel Max als Ricciardo moet staan.
En dat leek helaas bij Hongarije niet het geval, laten we hopen dat het hierbij blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:44:
[...]

Uhmmm als het allemaal klopt, en Max er inderdaad voor moest zorgen dat Ricciardo een podium plek zou krijgen dan noem ik dat Ricciardo laten shinen, zekers weten.

Wat ik me afvraag, wat als Max geen gehoor had gegeven en gewoon voor zichzelf zou gaan? Is dat gewoon even een paar kut dagen met je team en dan weer vol door of kan dat voor meer team schade zorgen?

Hier ook een stukje van wat ik zei ( dat de pit te laat was )
Podium uit zicht
Het zijn begrijpelijke team-tactische ingrepen, die een winnaarstype als Max Verstappen echter totaal niet zinnen. Doordat zijn eerste stop aan de late kant was en ook nog eens niet optimaal verliep, kwam hij achter Vettel en Räikkönen terecht en verloor veel kostbare tijd. „Ik gaf over de boordradio aan dat we iets moesten doen. Of ik eerder naar binnen had gewild voor mijn eerste stop? Dat kan ik niet beslissen.”

Laatste zin is natuurlijk een stukje politiek, het team maakte kennelijk al ongunstige beslissingen voor Max, om dan nog die laatste druppel erop te gooien in de media...

Dit soort spelletjes zullen ze niet vaker bij Max moeten flikken, laatste wat Max zal doen is zijn pa achterna gaan dankzij een ''slecht'' team. Ook zijn pa had pech met zijn team, zelf was het een top coureur. Maar goed, dit is een te harde conclusie om te trekken na deze slechte race. Hij zit in een goed team, waarvan ik wel vind dat het team bij elke wedstrijd achter zowel Max als Ricciardo moet staan.
En dat leek helaas bij Hongarije niet het geval, laten we hopen dat het hierbij blijft.
Ik denk dat je de verhoudingen niet helemaal snapt..

Voor zover hier sprake van is binnen RBR is Ricciardo gewoon eerste rijder en staat boven Max in het kampioenschap. Op het moment dat Ricciardo vervolgens beter kwalificeert en vrijwel de hele race sneller is dan Max (zie statistiek hierboven) moet Max zich dus gewoon schikken (wat overigens ook betekent dat Ricciardo dus eerste keus heeft met de pitstops).

Volgens jou moet RBR dus Ricciardo opdracht geven Max erlangs te laten in die enige 2-3 rondjes in het begin van de race dat hij toevallig wel sneller is? 8)7

Het feit dat Max hier moeite mee heeft is juist een goed teken maar dat betekent niet dat het team opeens om hem draait en als ik het interview goed lees is dat precies wat Horner hem ook verteld heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Grimmie187 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Voor zover hier sprake van is binnen RBR is Ricciardo gewoon eerste rijder en staat boven Max in het kampioenschap. Op het moment dat Ricciardo vervolgens beter kwalificeert en vrijwel de hele race sneller is dan Max (zie statistiek hierboven) moet Max zich dus gewoon schikken (wat overigens ook betekent dat Ricciardo dus eerste keus heeft met de pitstops).

Volgens jou moet RBR dus Ricciardo opdracht geven Max erlangs te laten in die enige 2-3 rondjes in het begin van de race dat hij toevallig wel sneller is? 8)7

Het feit dat Max hier moeite mee heeft is juist een goed teken maar dat betekent niet dat het team opeens om hem draait en als ik het interview goed lees is dat precies wat Horner hem ook verteld heeft..
Nee ik vind niet dat ze iemand moeten benadelen, zowel max als ricciardo niet...
Ik vind dat ze beiden vol moeten gaan, en niet dat 1 iemand zich moet inhouden voor een ander (waar dus momenteel spraken van is waarschijnlijk).
Max had voor zichzelf moeten gaan (Mercedes is gewoon een strijd team, en volkomen logisch), en dat zou die dus niet gedaan hebben..

Ik zeg nergens dat Ricciardo slechter moest race, ik zeg dat ze Max gewoon vol moesten laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Als RIC weer langzamer was dan Max in de race, dan gaat jouw hele verhaal natuurlijk niet op, maar goed we zijn met z'n allen flink aan het speculeren.....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Nee ik vind niet dat ze iemand moeten benadelen, zowel max als ricciardo niet...
Ik vind dat ze beiden vol moeten gaan, en niet dat 1 iemand zich moet inhouden voor een ander (waar dus momenteel spraken van is waarschijnlijk).
Max had voor zichzelf moeten gaan (Mercedes is gewoon een strijd team, en volkomen logisch), en dat zou die dus niet gedaan hebben..

Ik zeg nergens dat Ricciardo slechter moest race, ik zeg dat ze Max gewoon vol moesten laten gaan.
Dat kan in de praktijk vaak niet en is ook niet slim met het risico dat ze elkaar eraf rijden. Er bestaat zoiets als een teamstrategie om zoveel mogelijk punten mee naar huis te nemen, die strategie hanteert ieder team ook Mercedes.
albino71 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Als RIC weer langzamer was dan Max in de race, dan gaat jouw hele verhaal natuurlijk niet op, maar goed we zijn met z'n allen flink aan het speculeren.....
Ik baseer me alleen op de statistieken die hierboven werden gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
albino71 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Maar ik vind het speculeren eerlijk gezegd wel leuk, elkaars ideeën en gedachten over de race lezen.
Wat hier wel belangrijk is, is dat men begrijpend leest en niet gelijk NEE zegt zonder bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grimmie187 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:01:
[...]

Die statistieken zijn natuurlijk wel gebaseerd op basis van wat ie daadwerkelijk gereden heeft, niet wat ie had kunnen rijden. In het begin moest hij rustig aan doen om Vettel op te vangen, daarna heeft hij nog achter Raikonnen vast gezeten, en aan het einde van de race dan het verdedigen tegen Raikonnen. Daardoor is het dus niet zo gek dat Verstappen niet zo hard gaat als zijn teamgenoot die vrij baan heeft en wel vol gas kan/mag rijden. Als Verstappen naar eigen believen kon rijden was hij misschien wel weer sneller als Ricciardo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
[...]

Dat kan in de praktijk vaak niet en is ook niet slim met het risico dat ze elkaar eraf rijden. Er bestaat zoiets als een teamstrategie om zoveel mogelijk punten mee naar huis te nemen, die strategie hanteert ieder team ook Mercedes.

[...]

Nja iedereen hanteert de regel, maar je ziet echt wel strijders er tussen zitten, en dat zijn de Mercedes coureurs duidelijk. Die willen en moeten P1 al gaat dat ten koste van elkaar (hebben we al een paar keer mogen zien). Ik zeg uiteraard niet dat ze elkaar eraf moeten tikken, ze moeten elkaar ook niet belemmeren, ze moeten wel ieder hun eigen race rijden.. En niet bewust slechter (als een grandma) rijden..

De kwalificatie was dit keer ook niks zeggend... Bijna niemand kon normaal een rondje rijden op een paar na en daar zat Max niet bij.. Max moest het met flut resultaten doen, die echt niet dankzij hem ontstaan waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

[...]

In de context van het artikel in de Limburger bedoelde ik uiteraard het begin van de race, maar excuus, dat had ik beter moeten neerzetten.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

RobertMe schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:30:
[...]

[...]

Ah, is al wat duidelijker zo. Maar toch was Max degene die met die Grandma kwam. De opmerking over de DRS van Horner kwam pas later. Horner had dus kunnen zeggen; Max , you need to drive like a grandma. Koos echter voor de opmerking over de DRS.

Ben er eigenlijk nog steeds niet uit wat Max dan precies bedoelde ondanks alle aanwijzingen julliezijds.. :)

Die boordradio's zijn toch gewoon vrij te ontvangen als je in de range zit. Zou het wel leuk en interessant vinden als deze na de race kompleet werden vrijgegeven. Mogen ze F****'s enzo er wel uitlaten. Maar in de context van wat er nu allemaal geroepen werd zou het het e.e.a. nog meer verduidelijken.

Of zijn die opnames al ergens te beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Ik weet niet precies wat ik moet geloven... maar ik had ook nog een quote van Horner gelezen waarin hij na de wedstrijd aangaf blij te zijn dat Ricciardo op het podium stond omdat dat goed was voor de verhoudingen binnen het team (ofzoiets)....

ik zelf had iig de indruk dat Max het team vroeg om Ricciardo hem voorbij te laten gaan. Dat Max toen de opdracht kreeg rustig aan te doen en zuinig te rijden (Max you are still in his DRS zone). Waarop hij reageerde met dat hij als een oma reed (om te benadrukken hoe graag hij Ricciardo voorbij wilde). Ik hoop niet (en wil ook eigenlijk liever niet geloven) dat Max' race geofferd is ten gunste van die van Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
P.O. Box schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Ik weet niet precies wat ik moet geloven... maar ik had ook nog een quote van Horner gelezen waarin hij na de wedstrijd aangaf blij te zijn dat Ricciardo op het podium stond omdat dat goed was voor de verhoudingen binnen het team (ofzoiets)....

ik zelf had iig de indruk dat Max het team vroeg om Ricciardo hem voorbij te laten gaan. Dat Max toen de opdracht kreeg rustig aan te doen en zuinig te rijden. Waarop hij reageerde met dat hij als een oma reed (om te benadrukken hoe graag hij Ricciardo voorbij wilde). Ik hoop niet (en wil ook eigenlijk liever niet geloven) dat Max' race geofferd is ten gunste van die van Ricciardo.
Ik heb het belangrijke gedeelte dik gedrukt.
Elke keer weer kwam de media met een chagrijnige Ricciardo omdat Max beter en sneller was.. Daar waar Ricciardo uiteraard ook een goede racer is, ziet hij ook dat de 18 jarige limburger het beter aan het doen is.
Ipv dat Ricciardo op het podium staat zie je Max er ineens elke keer weer staan. Dat vind Ricciardo echt niet tof, dus om hem gemotiveerd te houden gaan ze dit soort stunts uitvoeren ten nadele van Max.

Maar goed, of Ricciardo nu zal zeggen: Bedankt Max, mede dankzij jou sta ik op het podium maar jij niet!
Echt niet, arrogant mannetje.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2016 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
P.O. Box schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:13:
[...]

ik zelf had iig de indruk dat Max het team vroeg om Ricciardo hem voorbij te laten gaan. Dat Max toen de opdracht kreeg rustig aan te doen en zuinig te rijden. Waarop hij reageerde met dat hij als een oma reed (om te benadrukken hoe graag hij Ricciardo voorbij wilde). Ik hoop niet (en wil ook eigenlijk liever niet geloven) dat Max' race geofferd is ten gunste van die van Ricciardo.
Draai het eens om, Ricciardo staat boven Max in het kampioenschap. Dan is het toch logisch dat waar mogelijk het team Ricciardo voor Max laat finishen (mits Ricciardo tenminste wel voor Max op de grid staat).

Dit gebeurt al jaren en het blijft nou eenmaal een teamsport..

(Als Max volgend jaar boven Ricciardo in het kampioenschap staat en tijdens een race Ricciardo aan het ophouden is verwacht ik ook dat het team tegen Ricciardo zegt: hou je maar even in).

Zoals je merkt ben ik zelf een groot voorstander van het 1e/2e rijder systeem, Ferrari fan he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Grimmie187 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:20:
[...]

Zoals je merkt ben ik zelf een groot voorstander van het 1e/2e rijder systeem, Ferrari fan he? ;)
Ben je niet echt verwend de laatste jaren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Draai het eens om, Ricciardo staat boven Max in het kampioenschap. Dan is het toch logisch dat waar mogelijk het team Ricciardo voor Max laat finishen (mits Ricciardo tenminste wel voor Max op de grid staat).

(Als Max volgend jaar boven Ricciardo in het kampioenschap staat en tijdens een race Ricciardo aan het ophouden is verwacht ik ook dat het team tegen Ricciardo zegt: hou je maar even in).

Als je kijkt naar het puntenverschil (minimaal) en daarin meeneemt dat Max minder wedstrijden in de RB heeft gezeten, zou je juist zeggen dat ze Max voor laten gaan. Of is dat vreemd gedacht?

Daarbij ga je het op die manier het voor de 2e rijder nog moeilijker maken dan het al is om de 1e rijder in te halen.

Als laatste, en meer zeg ik er niet over, is dit alleen bij het rijden om een kampioenschap en dan tegen het einde van de rit. Niet nu al....

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:16:
[...]

Maar goed, of Ricciardo nu zal zeggen: Bedankt Max, mede dankzij jou sta ik op het podium maar jij niet!
RIC arrogant :F :N

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:24:
[...]

Als je kijkt naar het puntenverschil (minimaal) en daarin meeneemt dat Max minder wedstrijden in de RB heeft gezeten, zou je juist zeggen dat ze Max voor laten gaan. Of is dat vreemd?

Daarbij ga je het op die manier het voor de 2e rijder nog moeilijker maken dan het al is om de 1e rijder in te halen.

Als laatste, en meer zeg ik er niet over, is dit alleen bij het rijden om een kampioenschap en dan tegen het einde van de rit. Niet nu al....
Gedeeltelijk wel mee eens, ik ben er ook wel voor om de heren het de eerste helft van het seizoen (we zitten inmiddels op de helft) zelf uit te laten vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:55

franssie

Save the albatross

[...]

In een echte team sport heb je geen individuele ranking. Wel man vrouw van de dag maar verder niet. Ik denk dat het voor de formule1 misschien wel een vooruitgang zou zijn zou het een echte team sport worden, het is nu wat half half.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
franssie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:28:
[...]

In een echte team sport heb je geen individuele ranking. Wel man vrouw van de dag maar verder niet. Ik denk dat het voor de formule1 misschien wel een vooruitgang zou zijn zou het een echte team sport worden, het is nu wat half half.
Het is een hele bijzondere sport wat dat betreft, zeker weten! De techniek/talent en team/individu tegenstellingen vind je nergens anders terug en is soms best lastig uit te leggen haha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:59
franssie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:28:
[...]

Ik vind het leuker als F1 juist geen team sport is, maar elk fabrikant maar gewoon 1 wagen heeft en dan 20 of meer verschillende teams.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:31
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:16:
[...]

Ik heb het belangrijke gedeelte dik gedrukt.
Elke keer weer kwam de media met een chagrijnige Ricciardo omdat Max beter en sneller was.. Daar waar Ricciardo uiteraard ook een goede racer is, ziet hij ook dat de 18 jarige limburger het beter aan het doen is.
Ipv dat Ricciardo op het podium staat zie je Max er ineens elke keer weer staan. Dat vind Ricciardo echt niet tof, dus om hem gemotiveerd te houden gaan ze dit soort stunts uitvoeren ten nadele van Max.

Denk je nu werkelijk dat Red Bull continu bezig is om zijn coureurs te pamperen en daar de race strategie op aan te passen? Red Bull heeft gewoon een team belang en dat is voor dit jaar als 2e team het jaar afsluiten. Daar is hun strategie op gericht en op basis daarvan nemen ze besluiten. Alle instructies naar de coureurs zijn erop gericht om met zoveel mogelijk punten de race te eindigen. Niet om een coureur gemotiveerd te houden. Daar krijgen ze namelijk al prima voor betaald. En volgens mij hebben ze bij Red Bull 2 zeer gemotiveerde en sympathieke coureurs! waarbij ik natuurlijk wel hoop dat Max als teamwinnaar uit de strijd komt ;)

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[...]

Red-Bull wil ook zoveel mogelijk punten pakken bij de constructeurs en Ferrari voorbij. Met een 3-5 hebben ze meer punten dan een 4-5. Zeker als de nummer 3 dan een Ferrari zou zijn.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
[...]

Ja en nee, ik begrijp wat je zegt... Maar dat VIND ik meer iets voor de kwalificatie, als je ziet dat Ricciardo veel snellere tijden rijd en Max over bijv 5 sec voor een belemmering kan zorgen, dan laat je max inhouden.

Bij een andere sport ga je toch ook niet met opzet slechter spelen zodat een ander het beter doet? :P

Hoe dan ook, ik vind het niet echt een reden om te zeggen: Ja Ricciardo staat boven Max in de kampioenschap, dus dan moet dat maar zo blijven...

Het draait hier uiteraard om de team punten, waarschijnlijk dachten ze door het zo te spelen de meeste punten te krijgen.
Maar dat verklaart dan wel de reactie van Max..

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2016 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

[...]

Max liet een gaatje vallen om uit de vuile lucht te komen en z'n banden te sparen. Hij kwam er niet voorbij, dus dan heeft het weinig zin om je banden aan gort te blijven rijden er vlak achter.

Tenminste, dat is wat Max zei. Of je Max zelf of een random internetgebruiker geloofwaardiger vindt zul je natuurlijk zelf moeten bepalen.

Verder geldt voor dit seizoen voor RBR nu maar één ding en dat is boven Ferrari eindigen in het constructeurskampioenschap. Dat levert een enorme extra zak (ongeveer 10M euro) met duiten op. Naast de nodige prestige en moraalboost natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 26-07-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Bosmonster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:13:
[...]

Max liet een gaatje vallen om uit de vuile lucht te komen en z'n banden te sparen. Hij kwam er niet voorbij, dus dan heeft het weinig zin om je banden aan gort te blijven rijden er vlak achter.

Tenminste, dat is wat Max zei. Of je Max zelf of een random internetgebruiker geloofwaardiger vindt zul je natuurlijk zelf moeten bepalen.

Verder geldt voor dit seizoen voor RBR nu maar één ding en dat is boven Ferrari eindigen in het constructeurskampioenschap. Dat levert een enorme zak met duiten op. Naast de nodige prestige en moraalboost natuurlijk.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

we kunnen het nooit bewijzen. Maar waar zware belangen zijn.. spelen vaak duistere krachten. Het zou je niets verbazen als het zou zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 26-07-2016 15:28 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bosmonster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:13:
[...]

Verder geldt voor dit seizoen voor RBR nu maar één ding en dat is boven Ferrari eindigen in het constructeurskampioenschap. Dat levert een enorme extra zak (ongeveer 10M euro) met duiten op. Naast de nodige prestige en moraalboost natuurlijk.
Ik zou Max ook niet altijd geloven. Max rondetijden liepen ernstig op en vooral in sector 2 verloor hij elke ronde 0.5 meer. In de ronde waarin Ricciardo naar binnen ging (afstand tussen Max en Ricciardo op dat moment 2,5 sec), ging Max van 26.9 naar 27.4. Na zijn 27.4 ging Max direct de pits in (1 ronde later dan Ric).

Als je bewust afstand neemt, laat je je rondetijd niet zo ver oplopen vlak voor je eigen pitstop.

Door Max' keuze om Ricciardo te pushen in stint 1 en 9 ronden in DRS afstand te rijden, heeft hij z'n eigen race deels vernaggelt. Anders was hij niet achter Kimi terecht gekomen na z'n 1e stop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:38
Vandaag een mail gekregen van Sport1 dat ik €9,99 terug krijg vanwege de zeer slechte stream van ziggo sport totaal tijdens de F1 race afgelopen weekend.
Toch netjes opgelost van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

lochpatje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:44:
Vandaag een mail gekregen van Sport1 dat ik €9,99 terug krijg vanwege de zeer slechte stream van ziggo sport totaal tijdens de F1 race afgelopen weekend.
Ja, ik ook. Maar hij staat nog altijd niet bij "gemist", dus terugkijken is nog altijd niet bij. Heel fijn.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06

The_Scarabial

MTB for life!

Nou deze race is volgensmij ook niet echt het terugkijken waard, tenzij je van een optocht met auto's houdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
@LopendeVogel;
Kom kom, er is maar 1 belang bij een team. Constructeurskampioenschap. Rijders kampioenschappen is bijzaak. Gaan miljoenen om in de sport. Zul je ook wel niet naar wielrennen en de tactieken daar kunnen kijken :+
Seriously. Zet de oranje bril af. Want mijn scherm licht oranje op bij jouw posts ;)

No pun intended overigens....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
PauseBreak schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Je merkt ook wel dat mensen die de sport al langer volgen dit allemaal niet schokkend vinden. Ik ben opgegroeid met mannen als Prost, Senna en later Schumacher en die verdedigden pas met hand en tand. Ik vind dit soort verdedigen juist gaaf om te zien. Ja, het is op de rand en gelet op de ontwikkelingen van de sport (veiligheid boven alles) misschien ook wel eroverheen, maar het was wel het enige memorabele moment van de hele race.
Dit soort gevechten zijn de reden dat ik F1 kijk. De beste auto's, de beste coureurs en de beste gevechten. En juist die gevechten zijn de afgelopen jaren afwezig geweest.
Klopt. Verbaas me vooral om de reacties op Reddit. Alles maar downvoten als je voor Max zijn verdedigende werk was afgelopen weekend. Ben heel erg benieuwd als Max dit trucje weer doet komend weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Requiem19 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:58:
[...]

Ik zou Max ook niet altijd geloven. Max rondetijden liepen ernstig op en vooral in sector 2 verloor hij elke ronde 0.5 meer. In de ronde waarin Ricciardo naar binnen ging (afstand tussen Max en Ricciardo op dat moment 2,5 sec), ging Max van 26.9 naar 27.4. Na zijn 27.4 ging Max direct de pits in (1 ronde later dan Ric).

Als je bewust afstand neemt, laat je je rondetijd niet zo ver oplopen vlak voor je eigen pitstop.

Door Max' keuze om Ricciardo te pushen in stint 1 en 9 ronden in DRS afstand te rijden, heeft hij z'n eigen race deels vernaggelt. Anders was hij niet achter Kimi terecht gekomen na z'n 1e stop.
Heeft is ook aan zichzelf te danken natuurlijk, maar je moet als rijder ook de keuze maken of je gaat pushen als je denkt dat je er voorbij kan. Hij dacht blijkbaar dat ie een kans had tegen Ricciardo.

Achteraf gezien denk ik een stukje ervaring wat ie mist. De volgende keer zal die op een moeilijke in te halen track als hier misschien ook denken "ik blijf er wel achter hangen en spaar mn banden, dan kan ik nog een paar ronden pushen als die naar binnengaat".

Je weet het niet, achteraf is het makkelijk praten vanaf de bank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Los van wat er wel of niet allemaal volgens het boekje is gegaan, ik begin me steeds meer te vermaken met Arie Verberne. God wat is die man een chagrijn geworden, die is niet ver meer van een burn-out verwijderd.

Sky staat ie niet meer te woord, negeert ie publiekelijk, die zullen wel in het verkeerde keelgat zijn geschoten bij hem, andere zenders misschien ook wel? En als ie tijdens de race even de camera op zich krijgt gericht dan zie je hem al weer denken, "weg met dat ....ding". Nee, die heeft het op dit moment niet echt gemakkelijk, er MOET gewonnen worden, komend weekend al als het kan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:09:
Los van wat er wel of niet allemaal volgens het boekje is gegaan, ik begin me steeds meer te vermaken met Arie Verberne. God wat is die man een chagrijn geworden, die is niet ver meer van een burn-out verwijderd.

Sky staat ie niet meer te woord, negeert ie publiekelijk, die zullen wel in het verkeerde keelgat zijn geschoten bij hem, andere zenders misschien ook wel? En als ie tijdens de race even de camera op zich krijgt gericht dan zie je hem al weer denken, "weg met dat ....ding". Nee, die heeft het op dit moment niet echt gemakkelijk, er MOET gewonnen worden, komend weekend al als het kan.
Ik hoorde dat hij alleen nog in het Italiaans interviews doet, hoe kinderachtig :X

Ik zie winst er dit seizoen niet bepaald eventjes in zitten voor Ferrari. In principe heeft Mercedes twee uitvallers nodig wil Ferrari of RBR een kans maken en aangezien niemand meer echt lijkt te ontwikkelen moeten we het doen met de status quo: dat zelfs op een echt RBR-circuit de Mercedessen 1-2 eindigen. Niet met zo'n grote marge als anders, maar toch vooraan. En Ferrari zit in een downwards spiral. RBR is ze voorbij gestreven en alle ontwikkelingen ten spijt blijft het een auto die op vermogen redelijk meekomt, maar gewoon niet goed genoeg de bocht door wil om een match voor Mercedes te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

In het begin van de race had ik nog de hoop dat Max op een andere strategie zat. Want hij zou Ricciardo op de baan natuurlijk nooit voorbij komen.

Echter na zijn eerste pitstop was de RBR strategie wel duidelijk. Gewoon gaan voor een gegarandeerde 3-4 of desnoods 3-5, want veel beter viel er toch niet te halen. En voor RBR maakt het dan echt niet uit welke rijder voorop staat. (En Horner is ook blij dat RIC z'n zelfvertrouwen weer wat opgekrikt is).

Helaas hadden ze de gaps voor de pitstops niet goed getimed, want RIC had duidelijk een betere gap dan Verstappen. Als ze eerst Verstappen hadden gepit en dan pas Ric hadden ze weer 3-4 (RIC-VES) gestaan na de eerste pitstop. Nu moesten ze Verstappen in een gap van 2 seconde proppen, wat dus helaas mislukte (mede door VES zelf, omdat hij niet stil stond in de pit).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lochpatje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:44:
Wat netjes. Deze keer was voor mij de eerste keer dat ik de stream redelijk heb kunnen kijken. Af en toe schakelde hij wel terug naar een lagere resolutie, of een korte stilstand van het beeld (sec of 2). De rest van het jaar klapte hij er minimaal 8x per race uit en kon ik vaak de pixels tellen. Sowieso bij de start heeft hij er altijd uitgeklapt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JackBol schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:09:
Helaas hadden ze de gaps voor de pitstops niet goed getimed, want RIC had duidelijk een betere gap dan Verstappen. Als ze eerst Verstappen hadden gepit en dan pas Ric hadden ze weer 3-4 (RIC-VES) gestaan na de eerste pitstop. Nu moesten ze Verstappen in een gap van 2 seconde proppen, wat dus helaas mislukte (mede door VES zelf, omdat hij niet stil stond in de pit).
De rijder met trackpositie mag altijd als eerste de call maken binnen een team.
Ric lag voor dus logisch dat hij als eerste binnen mag. Anders zou het team meehelpen om ves de undercut op Ric te geven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
UltraSub schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:40:
@LopendeVogel;
Kom kom, er is maar 1 belang bij een team. Constructeurskampioenschap. Rijders kampioenschappen is bijzaak. Gaan miljoenen om in de sport. Zul je ook wel niet naar wielrennen en de tactieken daar kunnen kijken :+
Seriously. Zet de oranje bril af. Want mijn scherm licht oranje op bij jouw posts ;)

No pun intended overigens....
Oh maak nie uit hoor, je hebt waarschijnlijk dit stukje uit mijn reactie dan ook niet gelezen:
"Het draait hier uiteraard om de team punten, waarschijnlijk dachten ze door het zo te spelen de meeste punten te krijgen.

Ik ging op in de vraag/discussie over het grandma gedoe. Dat zei hij niet vanwege: constructeurskampioenschap.

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2016 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:35

Edd

JackBol schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:09:
(mede door VES zelf, omdat hij niet stil stond in de pit).
Als ik de tijden zo bekijk is de pitstop zelf (het niet stilstaan) niet eens het ergste probleem geweest (22.4s voor VES t.o.v. 22.2s voor RIC). Maar waren zijn inlap (1:29.8) en de ronde daarvoor (1:27.4) gewoon niet best en heeft hij daar veel tijd verloren.
Waarschijnlijk waren zijn banden gewoonweg op.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Edd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:28:
[...]

Als ik de tijden zo bekijk is de pitstop zelf (het niet stilstaan) niet eens het ergste probleem geweest (22.4s voor VES t.o.v. 22.2s voor RIC). Maar waren zijn inlap (1:29.8) en de ronde daarvoor (1:27.4) gewoon niet best en heeft hij daar veel tijd verloren.
Waarschijnlijk waren zijn banden gewoonweg op.
Van de bandenfluisteraar ?
;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:35

Edd

Hackus schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:38:
[...]

;)
Niet als je te lang dicht achter een ander zit :+
Ze waren natuurlijk wel 20 rondjes oud en Pirelli gaf als advies 12?

[ Voor 14% gewijzigd door Edd op 26-07-2016 21:48 ]

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

YakuzA schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:17:
[...]

De rijder met trackpositie mag altijd als eerste de call maken binnen een team.
Ric lag voor dus logisch dat hij als eerste binnen mag. Anders zou het team meehelpen om ves de undercut op Ric te geven.
Dat is over het algemeen de regel, maar zeker geen absoluut gegeven.

Als de strategen berekenen dat door de achterste rijder eerst te wisselen ze 3-4 terug komen op de baan, terwijl door de eerste rijder eerder te wisselen de kans was dat ze 3-5 terug kwamen op de baan, zou je gek zijn om het niet te andersom te doen.

Max z'n gap naar Vettel was gewoon kleiner dan RIC z'n gap. Maar in dit geval was Seb gewoon sowieso sneller met de undercut en heeft RBR gewoon zitten slapen.

De beste strategie was geweest als RBR 1 lap eerder het initiatief had genomen voor Ricciardo om te pitten. Dan was VES in dezelfde lap als Vettel naar binnen gekomen en hadden ze de 3-4 strak in handen gehouden.

Dus ere wie were toekomt, de Ferrari strategen hebben in Hongarije zeker hun werk goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat Max ivm gear problems, teamorders heeft gehad om Ric. naar podium te helpen en hij wil zelf zo hoog mogelijk eindigen. uit interview las ik af dat hij baalde van deze race. Max rijdt om te winnen en geen andere plaats telt volgens mij. hij wil sowieso 1 Mercedes aftroeven en weet dat hij met een goede auto Ferrari achter zich kan houden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
LopendeVogel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:23:
[...]

Oh maak nie uit hoor, je hebt waarschijnlijk dit stukje uit mijn reactie dan ook niet gelezen:
"Het draait hier uiteraard om de team punten, waarschijnlijk dachten ze door het zo te spelen de meeste punten te krijgen.
Dat heb ik inderdaad gemist denk ik. ;)
Ik ging op in de vraag/discussie over het grandma gedoe. Dat zei hij niet vanwege: constructeurskampioenschap.
Indirect natuurlijk wel als dat klopt. Immers, als ze hem vertellen nog langzamer te rijden (ik denk zelf overigens dat dat niet het verhaal is, dat hij niet harder kon, maar goed), dan reageer je natuurlijk wel zo.
Hackus schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:53:
Ik denk dat Max ivm gear problems, teamorders heeft gehad om Ric. naar podium te helpen en hij wil zelf zo hoog mogelijk eindigen. uit interview las ik af dat hij baalde van deze race. Max rijdt om te winnen en geen andere plaats telt volgens mij. hij wil sowieso 1 Mercedes aftroeven en weet dat hij met een goede auto Ferrari achter zich kan houden
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. En hoe hij Ferrari achter zich heeft gehouden is discutabel. Blijkt uit de discussie hier en de rest van het internet. Me personally; I like it. Kap eens met al die regels en overtrokken veiligheid, en doe eens meer als MotoGP. Racen. Op het scherpst van de snede, al die regels helpen niet. In de lagere klasses doen ze er ook niet zo moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind de verklaring dat z'n GB nog wat dubieus was nog niet zo'n gekke. Wellicht moest hij shortshiften om hem te sparen en wilden ze op "Hét RBR track van de kalender, op Monaco na" geen GB wissel doen? Als Max volgende race met een nieuwe GB van start gaat, weten we genoeg :Y)

Maar tegelijkertijd vond ik niet dat RBR nou zo traag was. Zo dicht achter Merc zijn ze, zonder hulp van ongelukken, issues in de pits of het weer nog nooit geweest. Alleen Ferrari was een verrassing dat ze zo goed mee konden komen.

Ach, nog 2 nachtjes slapen en we gaan weer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 17:14
Grrrrrene schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 06:42:
Ik vind de verklaring dat z'n GB nog wat dubieus was nog niet zo'n gekke. Wellicht moest hij shortshiften om hem te sparen en wilden ze op "Hét RBR track van de kalender, op Monaco na" geen GB wissel doen?
Aan de andere kant, denk je dat Red Bull wel het risico zou lopen om in de wedstrijd met een kapotte versnellingsbak te zitten? Denk dat ze dan toch liever vijf plaatsen achteruit gaan dan na enkele ronden eruit te liggen. Als Hongarij HUN track is, dan hebben ze meer kans dan andere ploegen om die vijf plaatsen weer goed te maken.

Zal wel eerder een electronica probleem geweest zijn. Heb de rest van het weekend niets meer gehoord over de versnellingsbak (of het is niet blijven plakken in mijn geheugen) dus zal wel snel opgelost zijn.
Denk ook nog dat, als er een probleem is met de versnellingsbak en je moet short shiften, er geen enkele kans is dat je een Ferrari achter je houdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:38:
[...]

;)
De bandenfluisteraar die net 10 rondjes binnen 1.0 reed achter een andere auto met Super Soft banden en een volle tank.

Hoe goed je ook kunt fluisteren, daar is geen band tegen bestand.

Waar komt het idee vandaan dat er tijdens de race Gearbox issues waren? Hij had een sync issue in FP3 / mogelijk in Q, maar noch van het team noch van Max zelf iets gehoord over die GB issues tijdens de race?

Max had gewoon een slechte race deze keer, ook dat moet kunnen. Hoeven niet gelijk allerlei excuses voor te zijn :). Had hij zaterdag voor Ric gekwalificeerd, had zondag er heel anders uitgezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Requiem19 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:06:
[...]

De bandenfluisteraar die net 10 rondjes binnen 1.0 reed achter een andere auto met Super Soft banden en een volle tank.

Hoe goed je ook kunt fluisteren, daar is geen band tegen bestand.

Waar komt het idee vandaan dat er tijdens de race Gearbox issues waren? Hij had een sync issue in FP3 / mogelijk in Q, maar noch van het team noch van Max zelf iets gehoord over die GB issues tijdens de race?

Max had gewoon een slechte race deze keer, ook dat moet kunnen. Hoeven niet gelijk allerlei excuses voor te zijn :). Had hij zaterdag voor Ric gekwalificeerd, had zondag er heel anders uitgezien :)
Wat is "gewoon een slechte race" ? Op weg naar de grid klaagde hij al dat de auto moeilijk te rijden was. Of had ie slecht geslapen? Ruzie met z'n vriendin?

Er moet meer aan de hand zijn, de opmerkingen "you are still in the DRS zone" en "i am driving like a grandma" duiden ergens op.

Wat mij betreft leek het op de situatie in Canada, maar dan omgekeerd. RIC klaagde achteraf dat hij Max niet voorbij mocht in het begin, daarna was hij langzamer en miste de aansluiting.

Na die superrace in Engeland ben je niet zonder reden structureel een paar tienden per ronde langzamer dan je teamgenoot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Erapaz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Wat is "gewoon een slechte race" ? Op weg naar de grid klaagde hij al dat de auto moeilijk te rijden was. Of had ie slecht geslapen? Ruzie met z'n vriendin?

Er moet meer aan de hand zijn, de opmerkingen "you are still in the DRS zone" en "i am driving like a grandma" duiden ergens op.

Wat mij betreft leek het op de situatie in Canada, maar dan omgekeerd. RIC klaagde achteraf dat hij Max niet voorbij mocht in het begin, daarna was hij langzamer en miste de aansluiting.

Na die superrace in Engeland ben je niet zonder reden structureel een paar tienden per ronde langzamer dan je teamgenoot.
Jawel - jouw teamgenoot kan de set-up beter voor elkaar hebben, het circuit kan hem beter liggen etc.

Ricciardo is een top coureur, die tot Max' komst naar RB als de next best thing werd gezien. Hij zal echt z'n huiswerk flink hebben gedaan om tot in details zichzelf te verbeteren. Als het bij Max net niet klopt in een weekend, zal Ricciardo gewoon voor hem staan.

Schumacher was structureel sneller dan Barrichello, maar ook daar waren races in een seizoen dat Barrichello net iets meer racepace had (A1-Ring is een bekend voorbeeld waar Barri vaak sneller was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door alwaysleft op 27-07-2016 10:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Hij had ook niet echt een "slechte" race. Hij had deze race de pech, waar hij in vorige races net wat geluk had.

- Bij de start kon hij nergens heen.
- Inhalen van een teamgenoot is al erg moeilijk (zelfde wagen), maar dan ook nog op een baan waar het onmogelijk is.
- Banden versleten door te dicht op je teamgenoot te blijven rijden. (inschattingsfout)
- Met wat pech een undercut waardoor een lang doorrijdende RAI net voor je komt; kost gewoon 15 seconde t.o.v. VET. Inhalen lukt niet.
- Op het einde toch nog wat van je kunnen laten zien en prima verdedigend. Hard, maar fair.

Waarom is het dan een "slechte" race? Ik denk dat wij als Nederlanders gewoon verwend zijn met het feit dat onze 18 jarige rookie al 3 keer op het podium heeft gestaan.

Het was een prima race, maar had net wat meer pech met hoe de strategie uitpakte. Iets wat RIC in Spanje meemaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Requiem19 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:51:
[...]

Jawel - jouw teamgenoot kan de set-up beter voor elkaar hebben, het circuit kan hem beter liggen etc.

Ricciardo is een top coureur, die tot Max' komst naar RB als de next best thing werd gezien. Hij zal echt z'n huiswerk flink hebben gedaan om tot in details zichzelf te verbeteren. Als het bij Max net niet klopt in een weekend, zal Ricciardo gewoon voor hem staan.

Schumacher was structureel sneller dan Barrichello, maar ook daar waren races in een seizoen dat Barrichello net iets meer racepace had (A1-Ring is een bekend voorbeeld waar Barri vaak sneller was).
Ja, setup issue zou kunnen. Maar dat is een reden toch? Niet gewoon een slechte race. Dat RIC beter is op dit circuit lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Erapaz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Ja, setup issue zou kunnen. Maar dat is een reden toch? Niet gewoon een slechte race. Dat RIC beter is op dit circuit lijkt me niet.
Waarom lijkt dat je niet? Ricciardo won hier in 2014 na een briljante race. In 2015 ging hij ook voor een podium met een mindere RB dan in 2016.

Ric is sterk op dit circuit en Max zat verdomd dichtbij, wat al knap op zich was.

Ik verwacht dat Max steeds vaker sneller zal zijn dan Ricciardo, maar Ric zal ook genoeg races gewoon nog beter zijn dan Max. Net zoals Rosberg soms ook sneller is dan Hamilton :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Het probleem met Red Bull is dat wanneer een coureur de tweede(van het team) is op de baan deze in een soort van neerwaartse spiraal lijkt te komen. We hebben Max een eental keren als eerste rijder zien rijden en Ricciardo zakt op dat moment terug. Ditzelfde is in Hongarije gebeurd, maar dan andersom. Timing, strategie en simpelweg mee kunnen rijden met snellere coureurs heeft een positief effect op prestaties. Anders zit je al snel op de tweede range rond te malen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
PjotrStroganov schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:21:
Het probleem met Red Bull is dat wanneer een coureur de tweede(van het team) is op de baan deze in een soort van neerwaartse spiraal lijkt te komen. We hebben Max een eental keren als eerste rijder zien rijden en Ricciardo zakt op dat moment terug. Ditzelfde is in Hongarije gebeurd, maar dan andersom. Timing, strategie en simpelweg mee kunnen rijden met snellere coureurs heeft een positief effect op prestaties. Anders zit je al snel op de tweede range rond te malen.
Dit valt mij ook. Alsof ze een eerste rijder per race hebben. In Engeland verloor RIC ook de aansluiting met de top 3, terwijl Max goed mee kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:01
Dat is niet alleen in Red Bull zo hoor; kijk maar naar Jenson Button in 2011; wanneer zijn teammate het goed deed, ging het met hem minder. En wanneer zijn teammate het slecht deed, ging het met hem goed. Dat viel mij toen heel erg op in aardig wat races.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
PjotrStroganov schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:21:
Er is 1 optimale strategie. De (ongeschreven) regel is dat de coureur die voor ligt deze strategie krijgt.

In Hongarije was dit Ricciardo. Max kwam door z'n stop, die eigenlijk 1 ronde te laat was, net achter Raikkonen. Vanaf dat moment was zijn race eigenlijk over.

In Canada gebeurde hetzelfde met Ricciardo die niet voorbij Max kon in de eerste stint. Als je dan een mindere strategie krijgt en je zit vast achter een andere coureur, breekt dit heel je race op.

Op Silverstone verloor Ricciardo 8 seconden door net te stoppen voor de VSC, daarna was Max simpelweg net iets sneller en had Ricciardo ook weinig reden om 110% te pushen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:12
De rijder die voorop ligt krijgt de 1e keus qua pitstops. Maar betekent dit dan automatisch dat rijder 2 met zijn pitstop moet wachten tot rijder 1 is geweest, of mag hij desnoods ook eerder naar binnen? Zal wel niet 'mogen' om een undercut te voorkomen, maar het had de kans op een 3-4 voor Red Bull afgelopen weekend wel aanzienlijk vergroot. Liepen ze alleen het risico dat Max wederom voor Ricciardo was geëindigd.

Is wellicht op te lossen door als rijder 2 'te vroeg' naar binnen gaat er op het eind verplicht geswapped moet worden als ze direct achter elkaar liggen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:31:
De rijder die voorop ligt krijgt de 1e keus qua pitstops. Maar betekent dit dan automatisch dat rijder 2 met zijn pitstop moet wachten tot rijder 1 is geweest, of mag hij desnoods ook eerder naar binnen? Zal wel niet 'mogen' om een undercut te voorkomen, maar het had de kans op een 3-4 voor Red Bull afgelopen weekend wel aanzienlijk vergroot. Liepen ze alleen het risico dat Max wederom voor Ricciardo was geëindigd.

Is wellicht op te lossen door als rijder 2 'te vroeg' naar binnen gaat er op het eind verplicht geswapped moet worden als ze direct achter elkaar liggen.
Dat ligt eraan wat de strategie van beide auto's is. Is die identiek, dan zal de eerste auto inderdaad als eerste binnenkomen. Maar je kunt ervoor kiezen om de 2e auto op een andere strategie te zetten en deze problemen te voorkomen. Maar meestal ligt de strategie met Q2 al enigszins vast, want op die banden moet je toch starten... Een lange stint zoals RAI deed is dan niet logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Grrrrrene schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:05:
[...]

Dat ligt eraan wat de strategie van beide auto's is. Is die identiek, dan zal de eerste auto inderdaad als eerste binnenkomen. Maar je kunt ervoor kiezen om de 2e auto op een andere strategie te zetten en deze problemen te voorkomen. Maar meestal ligt de strategie met Q2 al enigszins vast, want op die banden moet je toch starten... Een lange stint zoals RAI deed is dan niet logisch...
RAI gooide ook roet in het eten voor de RIC/VES. Als hij ook op SS was gestart, was het makkelijker voor RBR om een twee-stop strategie voor VES te voeren met een lange stint in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:05:
[...]
Mocht het daar tijdens kwalificatie geheel droog zijn geweest (omstandigheden net als op zondag), dan waren er volgens mij diversen op de gele band in Q2 voor de dag gekomen. Tenslotte waren de verschillen met de overige teams (geen Merc, RBR en Fer), dermate groot dat die gok wel genomen had kunnen worden. We zullen het echter nooit meer te weten komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Heren, de rest kan in het algemene F1-topic. Morgen om 9.00 is het GP van Duitsland topic in de lucht. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit woensdag 27 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1