[F1] Seizoen 2016-09 - GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste
Acties:
  • 56.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Lekker voor Red Bull elke keer dat rare gedoe bij die Q, ik zie anders Mercedes telkens als eerste staan bij het licht om te starten met de Q. Ik vind het eerlijk gezegd "lekker" voor Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Q zo nog maar even terug kijken, Als ik twitter, dit topic en de diverse blogs terug lees schijnt het de moeite geweest te zijn...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmXs7ZJWEAA9RJ2.jpg:large

* nachtnet heeft sinds 48u een twitteraccount om alle f1 teams, zenders, journalisten en rijders te volgen.
* nachtnet Krijgt net zijn 1e volger.. (Met daarin alleen maar tweets met links naar 100-en-1 schimmige streams en torrents..)
* nachtnet zoekt block knopje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Jackson6 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:08:
Lekker voor Red Bull elke keer dat rare gedoe bij die Q, ik zie anders Mercedes telkens als eerste staan bij het licht om te starten met de Q. Ik vind het eerlijk gezegd "lekker" voor Red Bull.
Kan je ook nog toelichten wat het tactische voordeel is van telkens vooraan staan bij het licht? Volgens mij is het tactisch ruim belangrijker om zo laat mogelijk in de Q de beste tijd neer te zetten (tenzij je regen verwacht naar het einde van de Q).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
dcm360 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:21:
[...]

Kan je ook nog toelichten wat het tactische voordeel is van telkens vooraan staan bij het licht? Volgens mij is het tactisch ruim belangrijker om zo laat mogelijk in de Q de beste tijd neer te zetten (tenzij je regen verwacht naar het einde van de Q).
Tactisch voordeel kan zijn dat je een schone 1e run kunt doen, met eventueel mogelijkheden tot een late 2e run later in de sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dcm360 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:21:
[...]

Het zou niet de eerste keer zijn dat een rijder van een topteam op die manier wordt uitgeschakeld in Q1 of Q2. Het risico van wachten is dat er iets kan gebeuren op de baan, waardoor je geen nieuwe ronde kunt zetten. En dan doel ik niet eens alleen op regen, wat vandaag natuurlijk het risico was, maar ook op ongelukken (gele vlaggen), waardoor je in een bepaalde sector gas los moet laten omdat er marshalls op de baan zijn om brokstukken op te ruimen of een auto te bergen of omdat er ergens een auto in de weg staat.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 03:03

Kiwi

Gadgetfreak

Gaat dit altijd zo bij die GP weekenden? Net een uur in de rij gestaan voor een handtekening voor Verstappen, en net als wij bijna aan de beurt zijn gaan ze weg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

In hoeverre verminder je dan het risico door daadwerkelijk voor het licht te gaan staan wachten ten opzichte van uit de garagebox vertrekken zodra de baan vrijgegeven wordt? Tenzij je echt de allereerste bent veranderd er strategisch niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Eerlijk is eerlijk, juiste timing of niet?! Max zijn rondje was gewoon prut....Hulk kwam volgens mij zelfs eerder over start finish en reed wel een 1:09.2 ....max reed zijn rondje dus later en kwam op 1.11.1

De Qualie met regen en opdrogende baan geeft wel vaker een verkeerd beeld ... Button staat daar ook niet helemaal juist ...die gaat echt geen 5de eindigen.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Wat was het een super spannende Q3!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
Kiwi schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:39:
Gaat dit altijd zo bij die GP weekenden? Net een uur in de rij gestaan voor een handtekening voor Verstappen, en net als wij bijna aan de beurt zijn gaan ze weg... |:(
Misschien had Max al genoeg handtekeningen verzameld van Fans ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er was hier al eerder wat commentaar op de timing van RedBull ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ja.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 06:23
powah33 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:44:
Eerlijk is eerlijk, juiste timing of niet?! Max zijn rondje was gewoon prut....Hulk kwam volgens mij zelfs eerder over start finish en reed wel een 1:09.2 ....max reed zijn rondje dus later en kwam op 1.11.1

De Qualie met regen en opdrogende baan geeft wel vaker een verkeerd beeld ... Button staat daar ook niet helemaal juist ...die gaat echt geen 5de eindigen.
Volgens mij kwam Hulk later dan Ves over start/finish, en volgens mij was de tijd die Ves reed op dat moment de tweede tijd (achter Ham ofzo)? Maar goed, het was iig niet de beste ronde want een paar seconden later kwam Ric (en iemand anders, even vergeten wie) al met een rondje dat een stuk sneller was en het verschil was wat groter dan je zou verwachten (of dan ik had verwacht iig). Mjah, shit happens, heel veel meer zat er door de timing denk ik gewoon niet in. Hoop dat het een toffe race wordt morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
Snowdog schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:09:
[...]

Volgens mij kwam Hulk later dan Ves over start/finish, en volgens mij was de tijd die Ves reed op dat moment de tweede tijd (achter Ham ofzo)? Maar goed, het was iig niet de beste ronde want een paar seconden later kwam Ric (en iemand anders, even vergeten wie) al met een rondje dat een stuk sneller was en het verschil was wat groter dan je zou verwachten (of dan ik had verwacht iig). Mjah, shit happens, heel veel meer zat er door de timing denk ik gewoon niet in. Hoop dat het een toffe race wordt morgen.
Er speelt natuurlijk ook wat Button & Vettel aangaven. Button gaf aan dat je de status van de baan niet goed kon zien doordat het water snel verdampte waardoor je niet meer goed het asfalt kon "lezen" en Vettel gaf aan dat tussen 2 rondes in er vrij grote verschillen waren in een aantal bochten, waarbij ze dus sneller waren opgedroogd dan verwacht. Het kan dus best zijn dat Verstappen (teveel) op safe heeft gereden en daarmee (teveel) tijd heeft verloren. Daarnaast hadden de meeste al een goede/snellere ronde op de slicks erop zitten en wisten zij dus beter wat het gevoel daarvan was, terwijl Verstappen nog alleen zijn out lap erop had gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Horner geeft ook aan dat ze fout zaten:
http://m.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9792

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
*knip* dus niet

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 03-07-2016 00:31 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
even uit het grote verleden GP oostenrijk 1972.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmTlRAnXYAAs3sc.jpg:large
Twitter @Stuart_Dent

ook flinke kerbs rechts..
Hoewel de baanreclame natuurlijk de aandacht trekt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Toen waren die curbs nog het minst gevaarlijke... Dat publiek ook :D

Max had gewoon pech, paar seconden eerder naar buiten, zodat hij nog een extra ronde had kunnen rijden en het was makkelijk top4-5 geweest. Jammer maar helaas, morgen maar een paar collega's inhalen.

Vind dat ie het gewoon erg goed doet, het is een hele goede auto, maar lang niet de beste en toch laten hij en Ricciardo toffe dingen zien. Barcelona was ook heel erg veel geluk, alles viel precies op z'n plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:33:
Gelukkig praatte ik maar onzin en weten Verstappen en Horner ook niet waar ze het over hebben. Altijd mooi de anti phusebox bias omdat ik de waarheid durf te spreken.
Het is de toon die de muziek maakt :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Gelukkig praatte ik maar onzin en weten Verstappen en Horner ook niet waar ze het over hebben. Altijd mooi de anti phusebox bias omdat ik de waarheid durf te spreken.
Ho, wacht, stop!!!

Dit schreef jij rond kwart over drie vanmiddag
Phusebox schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:19:
Verstappen heeft gewoon ook echt lopen prutsen. Gewoon 3 rondjes 4 sec te langzaam en dan ook nog niet op tijd binnen komen voor slicks... dan ben je gewoon dom.
In de quote van Verstappen.nl staat nergens dat Max dom is of dat hij het zelf heeft verprutst.... Nogmaals, de kwalificatie "dom" is geheel voor rekening van jou!

Maar goed, het is zoals vaker met jou in de verschillende topic's bewust "azijnwillenzeiken".

Ik vind je kritiek te makkelijk, het heeft ook niets meer met kritisch zijn te maken, je bent bewust aan het neer-praten. scorebordschrijven en feitelijk onjuist zijn. Begrijp me niet verkeerd, je mag best kritisch zijn op Max, maar wel in perspectief, wanneer het team hem te laat naar buiten stuurt kan hij onmogelijk op de baan goed uitkomen.

Het is dan ook veel te gemakkelijk van jou om nu te stellen dat je gelijk hebt, je hebt dit namelijk aantoonbaar niet, ook niet gezien Max zijn quote op verstappen.nl

Dit is weer een typische Red Bull screw-up, het is dus niet zo zeer Max zijn fout alleen, het team geeft aan wanneer de rijder naar buien kan/mag....

Ik vindt overigens sowieso dat de RB's heel vaak te lang na de start van een sessie binnen blijven staan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het was de call van het team dat ervoor zorgde dat Max en Ric maar 1 fying lap konden doen op de slicks. De anderen konden allemaal 2 of 3 flying laps doen waardoor ze veel beter in staat waren om onder deze omstandigheden te presteren.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l88AvjP5lK5eCFuHQMfPCUUQ/full.jpg

De resterende banden voor de race.
Regenbanden staan er helaas niet bij vermeldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Ben wel benieuwd op welke band hij starten gaat ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Laatst online: 06:55

RKD

Supersoft van Q2 tenzij het regent en het een wet start wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door RKD op 02-07-2016 20:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmYdKICWAAAnAIW.jpg:large
Prachtige foto, met vak oranje rechts.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=C34i-T4oSpk]
Ted's Notebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Video: http://www.skysports.com/watch/video/sports/f1/10331978/teds-qualifying-notebook-austria]

Ted's notebook staat online en is gewoon te kijken vanaf een ziggo ip :D.

edit:
Je was mij voor. En dit is een mooie HD link naar youtube, die kan ik streamen naar mijn tv :).

[ Voor 47% gewijzigd door ANdrode op 02-07-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ANdrode schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:33:
[video]

Ted's notebook staat online en is gewoon te kijken vanaf een ziggo ip :D.

edit:

[...]
Je was mij voor. En dit is een mooie HD link naar youtube, die kan ik streamen naar mijn tv :).
Grappig. Teds notebook is idd te kijken direct vanaf sky. Andere filmpjes geven de fout dat het niet mag vanaf mijn huidige locatie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wat is de startgrid nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Pos Driver Car
1 Lewis Hamilton Mercedes
2 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes
3 Jenson Button McLaren/Honda
4 Kimi Raikkonen Ferrari
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault
6 Nico Rosberg Mercedes
7 Valtteri Bottas Williams/Mercedes
8 Max Verstappen Red Bull/Renault
9 Sebastian Vettel Ferrari
10 Felipe Massa Williams/Mercedes
11 Esteban Gutierrez Haas/Ferrari
12 Pascal Wehrlein Manor/Mercedes
13 Romain Grosjean Haas/Ferrari
14 Fernando Alonso McLaren/Honda
15 Carlos Sainz Toro Rosso/Ferrari
16 Sergio Perez Force India/Mercedes
17 Kevin Magnussen Renault
18 Daniil Kvyat Toro Rosso/Ferrari
19 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari
20 Jolyon Palmer Renault
21 Rio Haryanto Manor/Mercedes
22 Felipe Nasr Sauber/Ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

YakuzA schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:22:
[...]

Grappig. Teds notebook is idd te kijken direct vanaf sky. Andere filmpjes geven de fout dat het niet mag vanaf mijn huidige locatie.
Het valt me op dat als ze er net op staan je ze vaak wel kan kijken, maar later niet meer, ik kon hem net kijken en toen hij klaar was stond er dat hij niet beschikbaar was in m'n regio :D haha

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ho ho, pessimistisch is wat anders dan de waarheid he!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Als er geen regen valt ziet het er naar uit dat Hamilton een easy win cadeau krijgt door een Hulkenberg, Button en Raikkonen die ervoor gaan zorgen dat hij de eerste rondes weg kan lopen.

Ben benieuwd hoe de banden slijtage is maar veel spannend verwacht ik niet. Vast weer een gevalletje US die de halve race meegaat.

De supersoft-ers gaan uiteraard proberen te rekken tot de eventueel voorspelde regen.

Edit: zo te zien gaat er geen regen meer vallen vandaag. Maar goed tussen de bergen is altijd lastig te voorspellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 03-07-2016 07:26 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10

McBoom

Broem

Hoyden schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:06:
Pos Driver Car
1 Lewis Hamilton Mercedes
2 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes
3 Jenson Button McLaren/Honda
4 Kimi Raikkonen Ferrari
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault
6 Nico Rosberg Mercedes
7 Valtteri Bottas Williams/Mercedes
8 Max Verstappen Red Bull/Renault
9 Sebastian Vettel Ferrari
10 Felipe Massa Williams/Mercedes
11 Esteban Gutierrez Haas/Ferrari
12 Pascal Wehrlein Manor/Mercedes
13 Romain Grosjean Haas/Ferrari
14 Fernando Alonso McLaren/Honda
15 Carlos Sainz Toro Rosso/Ferrari
16 Sergio Perez Force India/Mercedes
17 Kevin Magnussen Renault
18 Daniil Kvyat Toro Rosso/Ferrari
19 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari
20 Jolyon Palmer Renault
21 Rio Haryanto Manor/Mercedes
22 Felipe Nasr Sauber/Ferrari
Waarom staat Rosberg op 6? Je krijgt toch een penalty van 5 posities bij een bakwissel?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als als als... pfff
Als is verbrande turf.
Zoals een wijs man ooit zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:48:
[...]

Waarom staat Rosberg op 6? Je krijgt toch een penalty van 5 posities bij een bakwissel?
1 gaat naar 5, 2 gaat naar 6, 3 gaat naar 7 zoiets ongeveer? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Waarschijnlijk is de straf van ros eerder toegepast dan die van vet.
Ros van 2 naar 7 en daarna vet van 4 naar 9. Waardoor ros van 7 naar 6 gaat.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:27:
[...]

Waarschijnlijk is de straf van ros eerder toegepast dan die van vet.
Ros van 2 naar 7 en daarna vet van 4 naar 9. Waardoor ros van 7 naar 6 gaat.
:D mindfucken op de vroege morgen :)

Beetje schuiven met de posities idd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Dit diagrammetje legt het uit: De penalty van VET is eerst toegepast, toen is de straf van ROS toegepast, daarna zijn de nieuwe posities pas bepaald, volgens het reglement van de FIA:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmY-1EuWYAAOz9g.jpg
bron: Rachel Brookes op Twitter

Raar systeem als je het mij vraagt. Als P1 t/m P5 in de Quali nu grid penalties zouden krijgen zou er geen klap veranderen in de uiteindelijke startgrid :F
Eerlijker zou imho gewoon positie+5 zijn en daar de rest in passen. Dus in dit geval BOT voor ROS. Nu zitten er ook twee plaatsen tussen VET en ROS terwijl daar maar één plaats tussen zat in Q.

[ Voor 23% gewijzigd door Migrator op 03-07-2016 08:37 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Migrator schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:32:
[...]

Dit diagrammetje legt het uit: De penalty van VET is eerst toegepast, toen is de straf van ROS toegepast, daarna zijn de nieuwe posities pas bepaald, volgens het reglement van de FIA:
[afbeelding]

Raar systeem als je het mij vraagt. Als P1 t/m P5 in de Quali nu grid penalties zouden krijgen zou er geen klap veranderen in de uiteindelijke startgrid :F
Eerlijker zou imho gewoon positie+5 zijn en daar de rest in passen. Dus in dit geval BOT voor ROS. Nu zitten er ook twee plaatsen tussen VET en ROS terwijl daar maar één plaats tussen zat in Q.
Raar systeem zo inderdaad. 5 plaatsen is 5 plaatsen. Op deze manier wordt Rosberg minder hard gestraft voor een bakwissel dan Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

McBoom schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:37:
[...]

Raar systeem zo inderdaad. 5 plaatsen is 5 plaatsen. Op deze manier wordt Rosberg minder hard gestraft voor een bakwissel dan Vettel.
Normaal gesproken worden de straffen toegepast in de volgorde dat ze bij de FIA gemeld zijn.
Dus dan wordt het moeilijker om dat 1 t/m 5 grapje te doen.

Ik had hier wel verwacht dat eerst die van vet zou worden toegepast. Aangezien ros vrij laat zijn bak vernaggelde.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:50
Phusebox schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:25:
Edit: zo te zien gaat er geen regen meer vallen vandaag. Maar goed tussen de bergen is altijd lastig te voorspellen.
Uhm.. het regent nu daar? GP3 race is achter de SC start, omdat het super nat is
GP2 houdt ook regen.

Hoe rest van de dag eruit ziet weet ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 03-07-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Migrator schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:32:
[...]

[afbeelding]
bron: Rachel Brookes op Twitter

Dat is gek. Is dit veranderd t.o.v. vorig jaar? Het was namelijk zo dat degenen die het eerst een penalty kregen het meest profiteerden van de penalty's daarna. Daarom meldden teams in het verleden zo snel mogelijk dat ze bijvoorbeeld een nieuwe motor gingen gebruiken. Nu is dat dus andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Laat ik voorop stellen dat ik net als velen hier een Verstappen fan ben. Ik wil geen phusebox reputatie krijgen ;-)...

Maar dat velen hier het steeds op de call van het team gooien met het "te laat de baan op gaan met slicks" vind ik te makkelijk.

Verstappen is een volwassen "man", die heeft toch ook een eigen mening? Als hij eerder of later de baan op wilt, kan hij dat toch aangeven? Ik herinner me nog een "nooo!" op de boardradio toen hij sainz moest laten passeren. Volgt hij ook zijn eigen gevoel/mening.

Verstappen is wat minder "bijdehand" dan in zijn toro rosso tijd merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Agree! Hoewel je natuurlijk niet weet wat de discussie in het team was. :)
En minder bijdehand? Vind hem juist behoorlijk bijdehand geworden in dat circus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ferra schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:30:
Maar dat velen hier het steeds op de call van het team gooien met het "te laat de baan op gaan met slicks" vind ik te makkelijk.
'Velen hier' en het team zelf steekt ook de hand in eigen boezem:
Horner: "Achteraf hadden we het anders moeten doen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:31
Volgens Olav geen regen vanmiddag tijdens de race, zouden er teams een regen setup hebben staan? Dan ben je dik in het nadeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Zullen er nog achterwielophangingen er aan gaan vandaag? Zware auto's en meer versleten banden = extra belasting lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Joster schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:39:
Volgens Olav geen regen vanmiddag tijdens de race, zouden er teams een regen setup hebben staan? Dan ben je dik in het nadeel..
En wie is Olav .... Google zegt vanaf 14 uur wel regen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Schijnbaar komt het beschadigen van de ophangingen niet door de gele kurbs, maar door de manier waarop de rode aangelegd zijn. De frequenty van vibreren door de krubs zorgt er voor dat de ophangingen het begeven.

Ben benieuwd of we dit ook in de wedstrijd gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

ik ben benieuwd of de supersofts het verschil gaan maken voor RB waar ze wellicht op gaan starten.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

En volgens weather.com geen regen, we zullen het wel zien dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
dave1972 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:47:
[...]

Je mag toch hopen dat Olav dat even checked op de weer installaties van een de teams die normaliter vrij betrouwbaar zijn. Daarintegen zit je natuurlijk wel in de bergen, wat volgens mij voorspellen lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
dave1972 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:47:
[...]

Olav gebruikt een weerapp die waarschijnlijk de locatie bepaald aan de hand van gps. In de bergen is het vaak tricky, zie ook hoe een kant van de track droog kan zijn terwijl de andere een rivier is. Weet je zeker dat je in Google de juiste locatie hebt? :)

Normaal gebruik ik altijd weatherpro maar ik heb geen idee welke locatie ik moet hebben deze keer.
Dennism schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:50:
[...]

Je mag toch hopen dat Olav dat even checked op de weer installaties van een de teams die normaliter vrij betrouwbaar zijn. Daarintegen zit je natuurlijk wel in de bergen, wat volgens mij voorspellen lastiger maakt.
Hij zegt toch echt app :)
Die installaties van de teams zijn toch wel akelig nauwkeurig, ook in de bergen daar. Die 8 minuten call van gisteren klopte heel goed.

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 03-07-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
ALS er regen komt, hoop ik dat hij na de start komt.
Dat de ene stuk van de baan droog is, andere nat. Dan is het twijfelen of je naar Inters moet of op slicks te blijven (net zoals gister bij de GP2).

Als het bij de start komt, heb je kans dat we weer achter de SC starten (en dus RB pech heeft met hun Q-trucje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:31
RoyK schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:49:
ik ben benieuwd of de supersofts het verschil gaan maken voor RB waar ze wellicht op gaan starten.
De enige reden dat ze daar niet op zouden starten is regen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
UltraSub schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:51:

Normaal gebruik ik altijd weatherpro maar ik heb geen idee welke locatie ik moet hebben deze keer.
Volgens mij Spielberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
UltraSub schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:51:
[...]

Olav gebruikt een weerapp die waarschijnlijk de locatie bepaald aan de hand van gps. In de bergen is het vaak tricky, zie ook hoe een kant van de track droog kan zijn terwijl de andere een rivier is. Weet je zeker dat je in Google de juiste locatie hebt? :)

[...]

Hij zegt toch echt app :)
Die installaties van de teams zijn toch wel akelig nauwkeurig, ook in de bergen daar. Die 8 minuten call van gisteren klopte heel goed.
Gewoon bij google Redbull ring typen....en 8 minuten van te voren voorspellen is idd vrij makkelijk, dat kan buienrader ook...4 uur van te voren is toch vrij lastig :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Ryur schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:53:

Als het bij de start komt, heb je kans dat we weer achter de SC starten (en dus RB pech heeft met hun Q-trucje)
Waarom blijven veel mensen hier terugkomen met dat het een Q-trucje van Red Bull was, was duidelijk te zien dat zowel Vet als Rai hun eerste en snelste Q2 run op de SS deden, terwijl Red Bull dit op de US deed, pas na Ferrari ging Red Bull ook op de SS een snellere Q2 tijd zetten, volgens mij was zelf Wehrlein eerder dan de Red Bulls (al haalde die natuurlijk Q3 niet).

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 03-07-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Dennism schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:05:
[...]

Waarom blijven veel mensen hier terugkomen met dat het een Q-trucje van Red Bull was, was duidelijk te zien dat zowel Vet als Rai hun eerste en snelste Q2 run op de SS deden, terwijl Red Bull dit op de US deed, pas na Ferrari ging Red Bull ook op de SS een snellere Q2 tijd zetten, volgens mij was zelf Wehrlein eerder dan de Red Bulls (al haalde die natuurlijk Q3 niet).
Omdat RIC het al in Monaco deed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
Cool :D Max loopt momenteel rond in het Oranje vak, handtekeningen & petjes uitdelen :)

(Zag het net bij de GP2 langskomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Phusebox schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:25:

Ben benieuwd hoe de banden slijtage is maar veel spannend verwacht ik niet. Vast weer een gevalletje US die de halve race meegaat.
Ik ben vooral benieuwd of RBR een oplossing heeft gevonden voor de hoge bandenslijtage die ze de afgelopen races hadden. Gaan ze simpelweg een hardere compound rijden dan de rest, of hebben ze een deel van de achterliggende problemen op kunnen lossen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb ergens gelezen dat ze weten wat de oorzaak was. En dan lijkt me dat je het ook op kunt lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
Heeft hier iemand al bewegend beeld van de crash van Kvyat? Heb de quali helaas niet kunnen kijken :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:33:
Ik heb ergens gelezen dat ze weten wat de oorzaak was. En dan lijkt me dat je het ook op kunt lossen...
En misschien helpt de lagere druk op de achterbanden (18 psi) RB ook. Gisteren was het juist Mercedes dat grote problemen had met blisters op de Ultra Softs.

edit: Motorsport.com: Weather change a boost to Mercedes in Austria

[ Voor 19% gewijzigd door ANdrode op 03-07-2016 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Pyr0_ schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:36:
Heeft hier iemand al bewegend beeld van de crash van Kvyat? Heb de quali helaas niet kunnen kijken :<
f1.com

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Wat is er met YouTube channel seventy three bugs ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd nieuwe is: YouTube: SeventyFiveBucks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Ryur schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:24:
Cool :D Max loopt momenteel rond in het Oranje vak, handtekeningen & petjes uitdelen :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmbcJm8WIAAgydy.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Ryur schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:24:

Nice, mooi dat dit georganiseerd kan worden! Het is dat een goede vriend van mij afgelopen vrijdag ging trouwen en mijn vriendin vandaag naar Schiphol moest, anders was ik ook in Oostenrijk geweest. Ik had die speciale kaartjes in mijn winkelwagentje maar uiteindelijk toch niet besteld. :)

Wel opmerkelijk dat maar zo weinig kaarten verkocht zijn dit jaar in Oostenrijk, Olav had het over 24000 kaarten voor zondag.
Mooi hoor!

[ Voor 4% gewijzigd door Toewan op 03-07-2016 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:36:
Hier kun je de hoogtepunten in videofragmenten vinden: http://www.ziggosporttotaal.nl/video/22-racing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 20:51
Ryur schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Rosberg deed het in China, dus?

Vincere Per Belli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
peeth schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Rosberg deed het in China, dus?
Oh, die had ik niet door :)
Dan is het dus een Mercedes-trick dit jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Toch bizar te zien hoeveel Nederlanders je rond het circuit ziet. Nu vallen ze meestal ook wel op, maar het zijn volgens mij grote aantallen die op de race afgekomen zijn. Belooft voor Belgie!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ryur schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Daar was het inderdaad het trucje van Red Bull / Ric, hier was het Ferrari die er het eerst mee kwam en Red Bull leek te kopieren, anders geef je er niet eerst een set US aan (of je het nog een truc kan noemen nadat het een bekende tactiek is geworden laat ik even in het midden), alleen misten een boel mensen dat, inclusief Olav (die dit al commentator natuurlijk nooit mag missen), die zelfs in Q3 nog aan het bazelen was dat Red Bull mogelijk weer met een tactisch hoogstandje bezig was omdat ze op de SS in Q2 hadden gereden en totaal niet door leek te hebben dat Vet / Rai van de top 10 qualifiers dit ook deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Wom schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:25:
Toch bizar te zien hoeveel Nederlanders je rond het circuit ziet. Nu vallen ze meestal ook wel op, maar het zijn volgens mij grote aantallen die op de race afgekomen zijn. Belooft voor Belgie!
Voor deze race waren er 500 (of uiteindelijk 1000(?)) kaarten voor het Max Verstappen vak, voor 99 euro had je een weekend kaart op een tribune. Vandaar dat er zo veel op deze tribune zitten.

Maar Spa zal zeker vol zijn met Nederlanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
en nog even de foto die max zelf maakte:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmbnosIXgAAs7wl.jpg:large

Drivers parade outfit..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmbvGWwW8AAcnX2.jpg:large

aftellen is begonnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Voor liefhebbers van een over het algemeen druk irc kanaal waar over de race geouwehoerd wordt: http://chat.mibbit.com/?s...net&channel=%23verstappen

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Toewan schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:40:
[...]

Voor deze race waren er 500 (of uiteindelijk 1000(?)) kaarten voor het Max Verstappen vak, voor 99 euro had je een weekend kaart op een tribune. Vandaar dat er zo veel op deze tribune zitten.

Maar Spa zal zeker vol zijn met Nederlanders.
Hmm waarom mis ik zulke aanbiedingen nu altijd! had mij geweldig geleken, tentje mee grandprix bekijken, net als de Dutch TT hier in Assen:0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De tribunes zijn nog niet echt gevuld! Hopelijk wordt het een spannende race, Baku was slaapverwekkend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
pilskes schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:43:
De tribunes zijn nog niet echt gevuld! Hopelijk wordt het een spannende race, Baku was slaapverwekkend!!
Zijn ook maar 24.000 kaarten verkocht in totaal. Hele lage opkomst. Enkele jaren geleden hebben mensen tot 0:00 's nachts vast gestaan voordat ze weg konden. Dus nu denkt iedereen; laat maar zitten. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Fantastisch die M1 Pro Cars. Verstappen voorop. 8)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Rivanov schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:55:
Fantastisch die M1 Pro Cars. Verstappen voorop. 8)
Jammer dat ze weg zappen, had het wel helemaal willen zien...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mijn mailbox stroomde ook aardig vol opeens. :+
(van iedere like krijg ik mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LOL Max tijdens de Track Guide van Anthony. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cmb6irSWEAAk73F.jpg:large
Versterkte ophanging van de MERC.. Met Ducttape kun je alles maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
nachtnet schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:15:
[afbeelding]
Geen ducktape maar carbon fibre. Ze hebben extra lagen carbon op de ophanging gelijmd. Er is te veel bepaalde frequentie trilling waardoor carbon snel scheurt en knapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rivanov schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:10:
LOL Max tijdens de Track Guide van Anthony. :+
:? What happened?

Alexander Wurz gaf overigens aan dat de curbs volgens de nieuwste FIA specs zijn, en dat deze breder gebruikt gaan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 03-07-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kwam toeterend met een bakwagentje het shot ingereden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
lol om dat voorprogramma op Ziggo.... Doornbos die een rondje Redbull Ring doet in "natuurlijk de auto van Max" .... Wel jammer dan dat het de 2015 RBR was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Robsta86 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:26:
lol om dat voorprogramma op Ziggo.... Doornbos die een rondje Redbull Ring doet in "natuurlijk de auto van Max" .... Wel jammer dan dat het de 2015 RBR was ;)
F1 2016 is nog niet uit he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
Rivanov schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:29:
[...]

F1 2016 is nog niet uit he. ;)
Mod community? ;) Haha geeft toch niet maar zeg dan niet dat het de auto van Max is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Ik vond de opmerking van Rob Kamphues erger, "dan zijn we lekker snel klaar". Omdat de rondjes zo kort zijn...
Die zou toch moeten weten dat we een vaste afstand rijden, en dit dus alleen afhankelijk is van de gemiddelde snelheid.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nachtnet schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:15:
[afbeelding]
Is wel precies dezelfde plek waar die bij perez brak. Koopt FI hun achterwiel ophanging in bij Mercedes?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind de kleding van Red Bull die de coureurs dit weekend dragen echt geniaal. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 19:00

DYX

Kvyat start vanuit de pits straks, was wel te verwachten met die schade
http://www.motorsport.com...-with-new-chassis-795060/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Heerlijk. Brundle weer terug op de grid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 09:28

TheBorg

Resistance is futile.

Al iets bekend over het weer? Ik heb wat zitten zoeken en het lijkt droog te blijven. Iemand een goede site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
sjaool schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:36:
Ik vind de kleding van Red Bull die de coureurs dit weekend dragen echt geniaal. :D
De pitwall zit ook in de lederhosen. :+

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit woensdag 6 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1