Ik zou graag wat tips willen ontvangen van ervaren lease rijders. Ik heb een aanbod ontvangen vanuit een potentiële toekomstige werkgever. Qua salariëring hebben we een bedrag kunnen afspreken echter is dit bedrag excl. lease budget. Ik was hier duidelijk in en de potentiële werkgever gaf aan hierin mee te willen. Wel is het zo dat deze potentiële werkgever nooit eerder een leaseauto heeft verstrekt. Zelf heb ik ook niet eerder een auto vd zaak mogen rijden. De afspraak is nu zo gemaakt dat ik de kosten laat weten voor een lease auto en men hiernaar gaat kijken.
Het betreft hier een management functie met een behoorlijk salaris
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
. Ben persoonlijk van mening dat een auto hoort te passen bij een functie(titel) en gezien de verwachte kilometers (plm 50-60k/jr) is comfort ook erg belangrijk. Privé rijdt ik nu in een oude V70 en wil qua ruimte iets vergelijkbaars.
Ben al flink aan het configureren geslagen bij o.a. VW, Audi, Volvo, M-B en BMW en vind aardig wat auto's "leuk".
Zelf wil ik graag een Audi A6 Avant S-Line met alles erop en eraan rijden a ~80k EUR. Kost de potentiële werkgever zo'n 1800 - 2000 EUR/m en mij aan bijtelling max 1000 EUR netto p.m. Los van het feit dat ik die 1000 EUR prima kan ophoesten en wil betalen vraag ik mij af hoe een werkgever zou reageren op een dergelijk voorstel. Het is naar wat ik al heb gemerkt niet gebruikelijk om met deze insteek een auto uit te kiezen. Vaak is er een bepaalde klasse of max.budget welke een werkgever aan geeft. In dit geval carte blanche, zelfs een cabrio vond men daar niet erg werd er gezegd.
Wat zouden jullie doen

Gewoon proberen en een offerte indienen t.b.v. de A6 of op voorhand iets goedkopers uitzoeken?
Tot slot, is het in dit geval handig/goedkoper/gebruikelijk om met een Lease maatschappij te onderhandelen of is een offerte bij de dealer beter/goedkoper/gebruikelijk?