Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:19:
[...]

Ja ik weet niet welke ik moet bellen dus, de huidige of de nieuwe. De nieuwe weet ik nog niet namelijk :P
De nieuwe, de oude heb je toch niets mee te maken bij je nieuwe werkgever...

Kan wel kostbaar worden als je nog een korte looptijd hebt, dan moet het in een korte tijd afgeschreven worden.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 06-07-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Wat gebeurt er met de cataloguswaarde van een auto als je achteraf de auto voorziet van upgrades, zoals Autopilot bij een Tesla? Dit scheelt namelijk €8000,- op de aankoopprijs.

[ Voor 6% gewijzigd door tweegroenethee op 05-08-2017 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Daan87423 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:48:
Wat gebeurt er met de cataloguswaarde van een auto als je achteraf de auto voorziet van upgrades, zoals Autopilot bij een Tesla? Dit scheelt namelijk €8000,- op de aankoopprijs.
Niets. Dan is het een accessoire ipv een fabrieksaf optie. Is het wel achteraf mogelijk?

Hetzelfde geld voor velgen, tinten van ruiten, leren stoelbekleding wat niet fabriek af wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik zou graag wat tips willen ontvangen van ervaren lease rijders. Ik heb een aanbod ontvangen vanuit een potentiële toekomstige werkgever. Qua salariëring hebben we een bedrag kunnen afspreken echter is dit bedrag excl. lease budget. Ik was hier duidelijk in en de potentiële werkgever gaf aan hierin mee te willen. Wel is het zo dat deze potentiële werkgever nooit eerder een leaseauto heeft verstrekt. Zelf heb ik ook niet eerder een auto vd zaak mogen rijden. De afspraak is nu zo gemaakt dat ik de kosten laat weten voor een lease auto en men hiernaar gaat kijken.

Het betreft hier een management functie met een behoorlijk salaris
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Ben persoonlijk van mening dat een auto hoort te passen bij een functie(titel) en gezien de verwachte kilometers (plm 50-60k/jr) is comfort ook erg belangrijk. Privé rijdt ik nu in een oude V70 en wil qua ruimte iets vergelijkbaars.

Ben al flink aan het configureren geslagen bij o.a. VW, Audi, Volvo, M-B en BMW en vind aardig wat auto's "leuk". Zelf wil ik graag een Audi A6 Avant S-Line met alles erop en eraan rijden a ~80k EUR. Kost de potentiële werkgever zo'n 1800 - 2000 EUR/m en mij aan bijtelling max 1000 EUR netto p.m. Los van het feit dat ik die 1000 EUR prima kan ophoesten en wil betalen vraag ik mij af hoe een werkgever zou reageren op een dergelijk voorstel. Het is naar wat ik al heb gemerkt niet gebruikelijk om met deze insteek een auto uit te kiezen. Vaak is er een bepaalde klasse of max.budget welke een werkgever aan geeft. In dit geval carte blanche, zelfs een cabrio vond men daar niet erg werd er gezegd.

Wat zouden jullie doen :? Gewoon proberen en een offerte indienen t.b.v. de A6 of op voorhand iets goedkopers uitzoeken?

Tot slot, is het in dit geval handig/goedkoper/gebruikelijk om met een Lease maatschappij te onderhandelen of is een offerte bij de dealer beter/goedkoper/gebruikelijk?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:36
Je kunt het altijd proberen natuurlijk maar ik weet niet wat voor organisatie het is en wat voor een management functie. Bij ons hebben we senior consultants die ook in die range zitten qua salaris en die rijden auto's in een klasse lager: Audi A5, Volvo V70, BMW 4 zeg maar.

Een A6 is dan echt alleen haalbaar voor de directie en C-level management. Dus ik denk dat het vooral afhangt van het soort organisatie en hoe hoog de managementfunctie gaat zijn. Maar ik denk dat je ook met dit salaris net een klasse te hoog aan het kijken bent. Verder vind ik persoonlijk een netto bijtelling van 1000 euro p.m. er best inhakken op een dergelijk salaris.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:42

Griffin

Is mythical

Ibidem schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:10:

Wat zouden jullie doen :? Gewoon proberen en een offerte indienen t.b.v. de A6 of op voorhand iets goedkopers uitzoeken?
Nooit geschoten is altijd mis.
Ik zou je 'droom auto' samen stellen en op offerte laten plaatsen. Daarnaast ook nog 1 of 2 auto's configureren die goedkoper autvallen zodat je een backup heb. Echter de backup natuurlijk pas 'gebruiken' als de werkgever echt niet wilt.
Tot slot, is het in dit geval handig/goedkoper/gebruikelijk om met een Lease maatschappij te onderhandelen of is een offerte bij de dealer beter/goedkoper/gebruikelijk?
Ik denk beide. Ik zou een goede offerte laten samenstellen door de dealer en hier wat korting/opties/accessoires op regelen (lukt niet altijd maar soms wel). Daarna de offerte indienen en kijken of er in het maandbedrag wat afgerond kan worden oid.

Wat je ook nog altijd kan doen is de A6 bespreken met de werkgever maar achter de hand houden dat je een deel als eigen bijdrage kan betalen (ik kan niet in de portomonaie van jou of de werkgever kijken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:58

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Ibidem
Klinkt als een werkgever die jou wel ziet zitten :)
Je kunt dan zeker je droomauto samenstellen en dat ook zo vertellen.
Wat ik zou doen? Met mijn posthistorie niet verrassend: met dat leasebudget is een Tesla veel leuker in de bijtelling. In ieder geval kan ik je aanraden veel proefritten te maken.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibidem schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:10:
[..]

Het betreft hier een management functie met een behoorlijk salaris

Ben al flink aan het configureren geslagen bij o.a. VW, Audi, Volvo, M-B en BMW en vind aardig wat auto's "leuk". Zelf wil ik graag een Audi A6 Avant S-Line met alles erop en eraan rijden a ~80k EUR. Kost de potentiële werkgever zo'n 1800 - 2000 EUR/m en mij aan bijtelling max 1000 EUR netto p.m. Los van het feit dat ik die 1000 EUR prima kan ophoesten en wil betalen vraag ik mij af hoe een werkgever zou reageren op een dergelijk voorstel. Het is naar wat ik al heb gemerkt niet gebruikelijk om met deze insteek een auto uit te kiezen. Vaak is er een bepaalde klasse of max.budget welke een werkgever aan geeft. In dit geval carte blanche, zelfs een cabrio vond men daar niet erg werd er gezegd.
Ik weet niet hoe groot het bonus component is, maar ik vind dat wel een vrij forse auto voor dat salaris. Voor de werkgever maar ook qua bijtelling. De auto is ook nog even helemaal niet relevant. Ik zou eerst gaan onderhandelen met de werkgever. Misschien denken ze aan een (veel) lager bedrag. Dit bijtelling is +/- 1/3 van je salaris. Heb je geen huis en geen vriendin? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Leuke vraag.

Maar aangezien het je eerste lease auto is, misschien ook wel leuk om nog iets 'te wensen over te houden' in de toekomst.

Op een salaris van 65k is een lease prijs van 2k voor de werkgever toch gelijk 24k per jaar extra...

Ik zou de verhoudingen niet gelijk op scherp zetten met 'onrealistische wensen' en gaan voor een hele gave aangeklede auto een niveau lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
@All, wat ik hierboven vergeet te vertellen in mijn post is dat heteerder genoemde salaris (
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
) overeen is gekomen ex. lease budget. Daar de potentiële werkgever niet weet hoe lease werkt en ze hiervoor open stonden lijkt het mij voor de hand liggen dan ik een tegen voorstel doe waarbij de netto eigen bijdrage geconverteerd tot bruto bedrag en ik deze op maand basis bij mijn salaris tel. Wel ben ik bereid om een eigen bijdrage te doen.

Mijn V70 kost mij momenteel plm. 700 EUR/m en vond dit altijd prima te doen. Zodoende dat die 1000 EUR eigen bijdrage ook niet heel spannend is. En ja, heb een vrouw + 2 kinders en een dood normaal leven. Kwestie van budgetteren en goed plannen, dan kom je een heel end en is een dergelijke "droom" lease auto mogelijk in bereik.

P.s., ik vergeet ook niet de voorgestelde bonus welke geen cap heeft en zeer fors is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik weet niet precies wat je nu wilt horen. Persoonlijk zou ik eerst eens wat gaan aftasten. Oh, en die 700EUR kosten per maand zijn netto kosten? Je krijgt nu geen vergoeding van de werkgever?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, ik heb een vergelijkbaar salaris (inclusief mn bonus), geen management functie, ben een 'gewone' werknemer. Mijn salaris is ook exclusief een leasebudget (ik heb geen strikt budget, het werkt bij ons meer zo dat je iets uitzoekt wat je denkt dat bij jou en functie past, en aan de hand van de kosten bepaalt de werkgever of hij het goed vindt). Mijn werkgever is qua auto's vrij gemakkelijk. Ik heb collega's met een A6, met A5Cabrio, diverse 5 series, 3 series, A4 etc. Toch vind mijn werkgever het wel genoeg als een auto in de buurt van de 1200/1300 per maand komt (ex brandstof voorschot). Voor dat geld rijdt een collega dan ook in een A6 (2.0 TDI) en ik zelf in een S60. Scheelt ook flink in de bijtelling, trouwens ;)

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-08-2017 15:02 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:34
Grappig, ik zit een stukje boven dat salaris en ik krijg als lease-budget een auto in de klasse Peugeot 308 SW, Golf Variant, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:48:
Tja, ik weet niet precies wat je nu wilt horen. Persoonlijk zou ik eerst eens wat gaan aftasten.
De antwoorden die gegeven zijn bevestigden min of meer wat ik zelf voor ogen had. Ga gewoon een voorstel doen op basis van die A6 onder t mom, nee heb je, ja kun je krijgen. Heb zelf ook na gedacht over, wat als..... ik mijn hand overspeel door dit te vragen:? Ben er nu wel achter dat hier op voorhand niets over te zeggen valt. Gewoon proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Blik1984 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:05:
Grappig, ik zit een stukje boven dat salaris en ik krijg als lease-budget een auto in de klasse Peugeot 308 SW, Golf Variant, etc.
:(:)
Grappig, ik zat ver erboven en ik kreeg enkel een treinabbo :|

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:35:
[...]

:(:)
Grappig, ik zat ver erboven en ik kreeg enkel een treinabbo :|
Als je puur woon-werk verkeer doet is dat ook helemaal niet gek. Ik ga ook naar klanten toe op regelmatige basis, en dan is een auto van het werk al een stuk normaler. Bedoelde alleen maar aan te geven dat er grote verschillen zijn op het gebied van lease-budgetten, onafhankelijk van salarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blik1984 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:05:
Dat zal per bedrijf en per functie wellicht verschillen. Wij mogen ook in C segmenters rijden, hoor, het is simpelweg de keuze die je zelf maakt (tenzij junior, dan kom je niet in een D segmenter te rijden). Ook voorloopauto's voor nieuwe medewerkers zijn doorgaans 308 / Golf / A3 etc.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Dit verschilt inderdaad echt per bedrijf. Mijn salaris ligt flink onder dat van @Ibidem en ik rij een V40 Cross Country D3 Nordic+ met een paar extra opties. Waarmee ik wel helemaal aan de top van mijn leasebudget zit, trouwens.

Aangezien zowel jij als je werkgever geen ervaring met leasen hebben, zou ik zeggen, stel voor jezelf een representatieve droomauto samen en kijk wat je werkgever daarvan vindt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibidem
Mx. Alba schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:32:
Dit verschilt inderdaad echt per bedrijf. Mijn salaris ligt flink onder dat van @Ibidem en ik rij een V40 Cross Country D3 Nordic+ met een paar extra opties. Waarmee ik wel helemaal aan de top van mijn leasebudget zit, trouwens.

Aangezien zowel jij als je werkgever geen ervaring met leasen hebben, zou ik zeggen, stel voor jezelf een representatieve droomauto samen en kijk wat je werkgever daarvan vindt.
Ik werk momenteel in een fors bedrijf in NL (400+ medewerkers en 600+ logistiek) waar we tevens lease budgetten hebben. Potentiële werkgever is flink kleiner (handvol in NL, 20+ in EMEA) en sterk groeiende. Daar ik een nieuwe structuur mag gaan opzetten daar om flink te professionaliseren bestaan er nu geen richtlijnen omtrent leasen, vakantie dagen, pensioen regeling etc. Alles wat voor mij nu vanzelfsprekend is, staat daar echt in de kinder schoenen.

Kortom, het voorstellen van een "dikke leasebak" kan goed maar dus ook negatief uitpakken. Niet zo negatief dat ze niet meer in gesprek willen blijven zegt mijn gevoel. Ze hebben mij immers gevraagd voor deze functie. Maar dat is toch wel mijn dilemma cq. luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ibidem schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

Ik werk momenteel in een fors bedrijf in NL (400+ medewerkers en 600+ logistiek) waar we tevens lease budgetten hebben. Potentiële werkgever is flink kleiner (handvol in NL, 20+ in EMEA) en sterk groeiende. Daar ik een nieuwe structuur mag gaan opzetten daar om flink te professionaliseren bestaan er nu geen richtlijnen omtrent leasen, vakantie dagen, pensioen regeling etc. Alles wat voor mij nu vanzelfsprekend is, staat daar echt in de kinder schoenen.

Kortom, het voorstellen van een "dikke leasebak" kan goed maar dus ook negatief uitpakken. Niet zo negatief dat ze niet meer in gesprek willen blijven zegt mijn gevoel. Ze hebben mij immers gevraagd voor deze functie. Maar dat is toch wel mijn dilemma cq. luxe probleem.
Daarom zeg ik ook "representatief" ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
En wellicht een klein beetje off-topic maar ik wacht nu al 2 werkdagen op een offerte van Audi Centrum Amsterdam n.a.v. een Audi Car Config code. Zo ingewikkeld moet dat niet zijn lijkt mij? Ben bij de Volvo dealer geweest in mijn woonplaats en had per direct een offerte. In dit geval had ik niet de tijd om naar Amsterdam te rijden voor een simpele offerte.

In mijn wereld is het uitbrengen van een dergelijke offerte binnen het uur gepiept als de klant erom vraagt. Ongeacht de drukte. Maak ik mij nu druk om niets of beter een andere Audi dealer zoeken :? Als ze zo slecht (vind ik van wel) omgaan met offertes, laat staan met een bestelde auto + onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze weten dat het om lease gaat denk ik? Is niet heel interessant voor ze omdat de auto toch ergens anders besteld gaat worden. Maar wat wil je met zo'n offerte dan? En anders ff bellen. Of voor het eind van de dag een offerte of toedeloe. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ibidem schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:24:
En wellicht een klein beetje off-topic maar ik wacht nu al 2 werkdagen op een offerte van Audi Centrum Amsterdam n.a.v. een Audi Car Config code. Zo ingewikkeld moet dat niet zijn lijkt mij? Ben bij de Volvo dealer geweest in mijn woonplaats en had per direct een offerte. In dit geval had ik niet de tijd om naar Amsterdam te rijden voor een simpele offerte.

In mijn wereld is het uitbrengen van een dergelijke offerte binnen het uur gepiept als de klant erom vraagt. Ongeacht de drukte. Maak ik mij nu druk om niets of beter een andere Audi dealer zoeken :? Als ze zo slecht (vind ik van wel) omgaan met offertes, laat staan met een bestelde auto + onderhoud?
Ik heb een Audi gereden (knappe A3 37k) maar het is me vaker gebeurd dat ik daar werd behandeld als iemand met "maar" een A3.
In Alkmaar en ik dacht Utrecht werd ik veel serieuzer behandeld. Is misschien ook maar net wie je treft maar ik had echt het idee dat de verkoper in Amsterdam pas actief werd als ik een A6 van 70k zou samenstellen.

De laatste 2 auto's word ik al prettig geholpen door mijn huidige "vaste" dealer. Ik heb dan ook mijn best gedaan voor hem en geregeld dat beide auto's bij hem besteld zijn. Hij doet ook goed zijn best als ik hem bel met vragen of offertes. Binnen no time antwoord. Het kan dus wel, ook voor lease offertes.

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 09-08-2017 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Als prive-klant wordt je voor die auto nog wel serieus genomen. Een kale A3 heeft niet veel dealermarge, maar met 37k zitten er net genoeg opties en paketten op om het voor de dealer de moeite waard te maken. Heb je echter een leasmaatschappij die alle marges uitknijpt op aankoop en onderhoud, dan ben je inderdaad niet zo interessant voor de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heb zelf mijn Audi bij Lexpoint in Hoofddorp vandaan. Wie weet dat een goede garage voor een offerte?

Wat ik wel denk, waarom heb je niet meer salaris onderhandelt? Het lijkt nu alsof je via je lease jouw salaris met meer dan 35% probeert omhoog te krikken. Daardoor zal je baas ook aan een dure auto vastzitten mocht jij weggaan.

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 16:02
Ik heb even gezocht in dit topic, maar heb niets kunnen vinden. Vandaar de volgende vraag:

Ik betaal mijn werkgever 60 euro per maand aan eigen bijdrage en mag de auto overal voor gebruiken, ook in het buitenland. Echter, alleen tanken in NL wordt door declaraties of gebruik van tankpas vergoed. Alle benzinekosten in buitenland zijn voor eigen rekening. Is dit gebruikelijk?

Ook is de fair use policy voor privé gebruik vast gesteld op 15.000km/jaar. Zelfde vraag!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Bij ons is het gebruikelijk ja, waarom zou je baas voor jouw tripjes in 't buitenland moeten betalen?

• blcor
Thanks voor je snelle reactie : > Omdat ik 60 euro per maand betaal voor privé gebruik. Wat is het verschil tussen 300 km naar Duitsland eens per kwartaal of elk weekend 300 km door NL?

Bovendien hoorde ik van een neef van mij dat het bij hem wel gebruikelijk was een tankpas in NL te hebben en alles daarbuiten te mogen declareren. Hij vond mijn leaseregeling mager, dus vandaar de vraag of dat over het algemeen mager gevonden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@blcor het is inderdaad gebruikelijk. Bij ons is het 11.500 privé per jaar, wij mogen wel tanken in het buitenland. Maar alles boven die 11.500 betaal je zelf een bepaald bedrag. Vriend van me met leaseauto heeft een zelfde soort regel als jij, ook alleen tanken in het binnenland.

Ik vind het niet meer dan logisch. Waarom zou je werkgever je weekendjes naar het buitenland moeten financieren? Uiteraard zou dat leuk zijn, maar logisch is het niet. Als je voor het werk naar het buitenland moet is het een ander verhaal.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• swtimmer
  • Laatst online: 10:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

miicker schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:35:
@blcor het is inderdaad gebruikelijk. Bij ons is het 11.500 privé per jaar, wij mogen wel tanken in het buitenland. Maar alles boven die 11.500 betaal je zelf een bepaald bedrag. Vriend van me met leaseauto heeft een zelfde soort regel als jij, ook alleen tanken in het binnenland.

Ik vind het niet meer dan logisch. Waarom zou je werkgever je weekendjes naar het buitenland moeten financieren? Uiteraard zou dat leuk zijn, maar logisch is het niet. Als je voor het werk naar het buitenland moet is het een ander verhaal.
Zo logisch vind ik het niet. Zo kan ik wel in Groningen wonen en iedere dag 200km+ rijden naar kantoor (en ja dat gebeurt bij ons) wat wel voor 100% vergoed wordt maar als ik een keer naar België ga moet ik zelf betalen.

• blcor
swtimmer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:38:
[...]

Zo logisch vind ik het niet. Zo kan ik wel in Groningen wonen en iedere dag 200km+ rijden naar kantoor (en ja dat gebeurt bij ons) wat wel voor 100% vergoed wordt maar als ik een keer naar België ga moet ik zelf betalen.
Nouja, dat dus! Ik kan wel betaald gigantisch veel plezier-km maken in NL, maar niet in het buitenland. Dit moedigt mij aan om extra gebruik te maken van binnenlandse plezier ritjes!

@miicker Ik zou dan zeggen dat jouw regeling wat logischer is!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik krijg alle autokosten vergoed. Alleen zal ik nooit het wassen declareren. Vind ik onzin om te doen. Heb ook geen eigen bijdrage.

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-08-2017 18:24 ]

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:57
@blcor Ik mag ook alleen in NL tanken, maar betaal geen eigen bijdrage en mag onbeperkt privé rijden.
Ik vind het geen probleem. Als je naar DE of BE gaat tank je toch nog gewoon even aan de grens? Blijf je er iets langer, moet je misschien een keer wat liters zelf betalen.. tsja.

Wij gaan volgende week naar Italië. Aan de grens dus nog even volgooien, Italië halen we dan op 1 tank. Verwacht op vakantie 2x een volle tank te moeten tanken, 100 eu aan diesel dus ofzo.
Ik hoorde dat je die bonnetjes schijnbaar wel kan indienen bij de werkgever zodat dit met de belasting en je loon verrekent kan worden. Maar dat weet ik niet precies eigenlijk..

• Blik1984
[...]

Dan tank je toch in Maastricht of ergens anders vlak voor de grens. Dan kun je nog vele honderden kms op kosten van de baas doortuffen. En dan mik je het precies zo uit dat je met een zo goed als lege tank de grens weer ovegaat naar Nederland om hem daar vol te tanken. In het ergste geval ben je een paar tientjes aan brandstof kwijt.

Is nog altijs niet zo slecht als mij autoregeling. Ik betaal 10% eigen bijdrage, en mag mijn buitenland benzine zelf betalen. Dus ondanks dat ik 4000 euro netto aan mijn werkgever betaal om prive te mogen rijden, mag ik ook nog eens de benzine afrekenen

• Blik1984
Maar, deze discussie hoort eigenlijk thuis in het lease-regelingen topic

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
Blik1984 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:23:
Maar, deze discussie hoort eigenlijk thuis in het lease-regelingen topic
Dat is dit topic toch? :P

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ja maar de topictitel is onhandig en zou iets als Leaseregelingentopic moeten zijn. Of mergen...

• blcor
Nee, dit topic hoort hier gewoon thuis en is ook aangegeven door een flinke rode banner, recht boven het tekstvlak: Dit topic is bedoeld voor alle zaken aangaande leaseauto's - behalve de vraag "welke leaseauto zal ik kiezen?" en zaken als "kijk eens wat een mooie nieuwe leaseauto ik heb." Daarvoor is er dit andere topic: Keuze leaseauto - Deel 4

en als je daar kijkt, wordt duidelijk benoemd dat je over eigen bijdrage in dit topic moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 08:06

avotar

P0werd by Black Coffee

blcor schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:24:
Ik heb even gezocht in dit topic, maar heb niets kunnen vinden. Vandaar de volgende vraag:

Ik betaal mijn werkgever 60 euro per maand aan eigen bijdrage en mag de auto overal voor gebruiken, ook in het buitenland. Echter, alleen tanken in NL wordt door declaraties of gebruik van tankpas vergoed. Alle benzinekosten in buitenland zijn voor eigen rekening. Is dit gebruikelijk?

Ook is de fair use policy voor privé gebruik vast gesteld op 15.000km/jaar. Zelfde vraag!
Ik werkte tot een paar jaar terug bij CGI en daar hadden ook ineens zoiets verzonnen: een inperking van je tankpas.
Nu was dat daar in een tijd waarin je elke week met een besparingsmaatregel om je oren geslagen werd, maar ik moet zeggen dat we daar geen eigen bijdrage hadden voor prive gebruik.

Maar dan nog is de maatregel heel vreemd. Natuurlijk, als je in het midden van het land woont is het naar het buitenland gaan niet iets wat je vaak doet, maar woon je in de grensstreek is dat al onlogischer.

Hoe je het ook wendt of keert, je leasewagen is een stuk vergoeding voor je arbeid. Voor mij lijkt die inperking hetzelfde als dat je baas zou aangeven dat je met je salaris niet je Netflix abonnement zou mogen betalen. :X

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
avotar schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 06:51:
[...]
Hoe je het ook wendt of keert, je leasewagen is een stuk vergoeding voor je arbeid. Voor mij lijkt die inperking hetzelfde als dat je baas zou aangeven dat je met je salaris niet je Netflix abonnement zou mogen betalen. :X
Deze tankpas is bedoeld om de brandstof voor idd arbeid te vergoeden. Als de werkgever alleen klanten heeft in Nederland dan is het niet raar dat hij ervoor kiest om alleen die brandstof te vergoeden om naar de klanten te rijden. Je bijtelling (het stuk dat als vergoeding wordt gezien) is niet voor niets gebaseerd op de waarde van de *auto* en heeft niets met brandstof te maken.

Het is een goede regeling/coulance of hoe je het ook wilt noemen dat de baas brandstof buitenland betaalt maar zeker niet de norm en imho al helemaal niet raar.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
blcor schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:37:
Nee, dit topic hoort hier gewoon thuis en is ook aangegeven door een flinke rode banner, recht boven het tekstvlak: Dit topic is bedoeld voor alle zaken aangaande leaseauto's - behalve de vraag "welke leaseauto zal ik kiezen?" en zaken als "kijk eens wat een mooie nieuwe leaseauto ik heb." Daarvoor is er dit andere topic: Keuze leaseauto - Deel 4

en als je daar kijkt, wordt duidelijk benoemd dat je over eigen bijdrage in dit topic moet zijn.
Zoals gezegd, er is een speciaal topic over leaseregelingen

Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
avotar schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 06:51:
[...]

Ik werkte tot een paar jaar terug bij CGI en daar hadden ook ineens zoiets verzonnen: een inperking van je tankpas.
Nu was dat daar in een tijd waarin je elke week met een besparingsmaatregel om je oren geslagen werd, maar ik moet zeggen dat we daar geen eigen bijdrage hadden voor prive gebruik.

Maar dan nog is de maatregel heel vreemd. Natuurlijk, als je in het midden van het land woont is het naar het buitenland gaan niet iets wat je vaak doet, maar woon je in de grensstreek is dat al onlogischer.

Hoe moeilijk is het om te tanken in Nederland, ook als je in de grensstreek woont, terwijl je gewoon in Nederland werkt? Want het gaat puur over tanken en niet over de in het buitenland gereden kilometers.

Als je werkgever geen buitenlandse klanten heeft, waarom zou die dan jou vakantiekilometers in de vorm van tanken moeten vergoeden? Het is zoals @Korvaag hierboven zegt, een goede regeling indien het wel vergoed wordt, maar zeker niet vreemd indien dat niet het geval is.

Indien je een eigen bijdrage moet betalen zou ik het al iets normaler vinden overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:13

Voor zover ik weet is dit een redelijk normale regeling. Ik heb zelf ook enkel een NL tankpas. In het buitenland betaal je dus zelf. Echter, het is daarbij wel gebruikelijk dat je deze kosten kunt indienen bij je werkgever, die het van de bijtelling af mag trekken.

Dit betekent dus dat als je voor 100 euro tank in het buitenland, je deze van je bijtelling af kunt trekken. Effectief betaal je dus (grofweg) de helft van de tankkosten in het buitenland. Let op: Dit is voor zover ik weet een service van je werkgever. Vraag dit dus eerst even na. Het kost de werkgever namelijk niets. Dit is belastingtechnisch mogelijk.

Check:
https://www.rendement.nl/...nd-lagere-bijtelling.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
t14wo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:11:
[...]
Effectief betaal je dus (grofweg) de helft van de tankkosten in het buitenland. Let op: Dit is voor zover ik weet een service van je werkgever. Vraag dit dus eerst even na. Het kost de werkgever namelijk niets. Dit is belastingtechnisch mogelijk.
Het is geen service van de werkgever. Het is een belastingregel. Eigen bijdrage auto is aftrekbaar. Helaas vallen boetes niet onder de eigen bijdrage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 09:13
Korvaag schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Het is geen service van de werkgever. Het is een belastingregel. Eigen bijdrage auto is aftrekbaar. Helaas vallen boetes niet onder de eigen bijdrage :+
Ik kan me herinneren dat deze regeling geen verplichting is voor werkgever. Het is wel een belastingvoordeel, zoals ik noem, maar niet verplicht om uit te voeren door WG. But i could be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
t14wo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:31:
[...]

Ik kan me herinneren dat deze regeling geen verplichting is voor werkgever. Het is wel een belastingvoordeel, zoals ik noem, maar niet verplicht om uit te voeren door WG. But i could be wrong.
O, op die manier. Ja dat zou kunnen, maar dat is niet zo relevant. Dan bewaar je zelf netjes de bonnen en trek je het af op je aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ibidem schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:24:

Offerte had ik zo binnen daar maar de verkopers vond ik nogal arrogant. Ging om een lease A5 van rond de 58k in 2011

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Korvaag schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:33:
[...]

O, op die manier. Ja dat zou kunnen, maar dat is niet zo relevant. Dan bewaar je zelf netjes de bonnen en trek je het af op je aangifte.
Dat kan dus niet. Aftrek bijtelling moet door de werkgever verrekend worden op je loonstrookje. Dus als je bedrijf een ondernemingsraad heeft (is verplicht vanaf 50 werknemers) dan kunnen die daar vast wel mee aan de slag. Want voor het berekenen van de bijtelling gaat de fiscus ervan uit dat de werknemer zelf geen enkele kosten heeft voor het privé-gebruik van de auto. Vandaar dat eigen kosten die je wel maakt aftrekbaar zijn van de bijtelling. Maar er is wel enige willekeur want er zijn nog steeds bij de meeste werkgevers sommige kosten die wel en sommige kosten die niet voor aftrek gedeclareerd kunnen worden. Bij ons bijvoorbeeld tol- en brandstofkosten in het buitenland wel, maar parkeer- en autowaskosten niet. Aan de andere kant van de medaille staat natuurlijk dat we airmiles voor de brandstof die we tanken wel zelf mogen houden, dus het is altijd een beetje geven en nemen. Maar het principe is en blijft dat werknemers eigenlijk te veel belasting betalen als privé-kosten niet afgetrokken worden van de bijtelling, en de werkgever is de enige die daar wat aan kan doen, dus dat is zeker een leuk onderwerp voor de OR.
Goed punt, alleen is dat topic al sinds 2016 buiten gebruik... Ik ga gewoon dit topic aan de reeks linken denk ik.

[edit]

Done. Ik heb ook het topic van deze iets aangepast en er een alias van in PFSL gezet waar de rest van de reeks rondhangt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 11-08-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Mx. Alba schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:43:
[...]

Dat kan dus niet. Aftrek bijtelling moet door de werkgever verrekend worden op je loonstrookje.
Dat is voor mij nieuw. Ik geloof je uiteraard wel, maar ik ben even nieuwsgierig waar dit vandaan komt. Het maakt in principe niet uit of de werkgever dit doet of dat er achteraf een herberekening plaatsvindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Korvaag schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

Dat is voor mij nieuw. Ik geloof je uiteraard wel, maar ik ben even nieuwsgierig waar dit vandaan komt. Het maakt in principe niet uit of de werkgever dit doet of dat er achteraf een herberekening plaatsvindt.
In je belastingaangifte is bij aftrekposten geen mogelijkheid om eigen bijdrage leaseauto van de bijtelling af te trekken. Dus als je dat wil doen, dan zou je het als een andere aftrekpost moeten opvoeren en dan ben je dus aan het frauderen.

De reden waarom is dat de werkgever aan de belastingdienst alleen je totale brutoloon doorgeeft, waar de bijtelling dus al bij opgeteld is en eventuele reeds verrekende aftrekposten bijtelling al afgetrokken zijn. De belastingdienst weet dus niet hoeveel bijtelling er nog "over" is en kan dus ook niet aan de hand van jouw eigen aangifte bepalen of je bepaalde kosten die je opvoert nog wel kunt aftrekken, want de bijtelling kan niet negatief worden. Stel dat je een elektrische auto hebt van een paar jaar geleden met 0% bijtelling dan kan je helemaal niets aftrekken, bijvoorbeeld. Of als je zo'n hoge eigen bijdrage hebt dat er vrijwel niets van de bijtelling over is...

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 11-08-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
[...]

Iets met verschil tussen zakelijk en prive :?
Daarnaast, als je naar belgie moet (lees als moeten voor de baas) geloof ik nooit dat je het zelf moet betalen. Ga je naar belgie (dus voor je plezier, of MOET je van je vrouw ;) ), zal je alleen de kilometers moeten betalen nadat je een volledige tank hebt leeggereden die door de baas betaald is.
Lijkt me niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
[...]

Dat kan dus niet. Aftrek bijtelling moet door de werkgever verrekend worden op je loonstrookje. Dus als je bedrijf een ondernemingsraad heeft (is verplicht vanaf 50 werknemers) dan kunnen die daar vast wel mee aan de slag. Want voor het berekenen van de bijtelling gaat de fiscus ervan uit dat de werknemer zelf geen enkele kosten heeft voor het privé-gebruik van de auto. Vandaar dat eigen kosten die je wel maakt aftrekbaar zijn van de bijtelling. Maar er is wel enige willekeur want er zijn nog steeds bij de meeste werkgevers sommige kosten die wel en sommige kosten die niet voor aftrek gedeclareerd kunnen worden. Bij ons bijvoorbeeld tol- en brandstofkosten in het buitenland wel, maar parkeer- en autowaskosten niet. Aan de andere kant van de medaille staat natuurlijk dat we airmiles voor de brandstof die we tanken wel zelf mogen houden, dus het is altijd een beetje geven en nemen. Maar het principe is en blijft dat werknemers eigenlijk te veel belasting betalen als privé-kosten niet afgetrokken worden van de bijtelling, en de werkgever is de enige die daar wat aan kan doen, dus dat is zeker een leuk onderwerp voor de OR.

[...]

Goed punt, alleen is dat topic al sinds 2016 buiten gebruik... Ik ga gewoon dit topic aan de reeks linken denk ik.
Goede tip om eens bij de OR te beleggen inderdaad. In de leaseregeling is namelijk helemaal niets terug te vinden over medewerking aan verdere aftrek bijtelling bij een buitenlandse tankbon..

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
ybos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

Daarnaast, als je naar belgie moet (lees als moeten voor de baas) geloof ik nooit dat je het zelf moet betalen. Ga je naar belgie (dus voor je plezier, of MOET je van je vrouw ;) ), zal je alleen de kilometers moeten betalen nadat je een volledige tank hebt leeggereden die door de baas betaald is.
In mijn ogen wel meer dan normaal als daartegenover een maandelijkse eigen bijdrage van de werkgever wordt gevraagd. Dit zou met 60 euro per maand (in mijn geval) in mijn ogen ook wel de buitenlandse km mogen dekken, zeker omdat er toch al een fair use policy in place is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
blcor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

In mijn ogen wel meer dan normaal als daartegenover een maandelijkse eigen bijdrage van de werkgever wordt gevraagd. Dit zou met 60 euro per maand (in mijn geval) in mijn ogen ook wel de buitenlandse km mogen dekken, zeker omdat er toch al een fair use policy in place is.
Ik meen (maar heb geen leaseauto so correct me if i'm wrong) dat de eigen bijdrage word verrekend met de bijtelling. Dat het voor de werknemer dus weinig of niets uitmaakt of je een eigen bijdrage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
ybos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

Zo logisch vind ik het anders ook niet. Je ziet vaak dat in de leaseregeling is opgenomen dat werknemer x-aantal prive kilometers mag maken. Ik snap niet waarom het dan zou uitmaken of die prive kilometers nou in Nederland zijn gemaakt of in het buitenland of op welke plek getankt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
blcor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

Voor het werk naar België of net over de grens Duitsland in is sowieso geen probleem. Je tankt gewoon in Nederland en dan kom je, afhankelijk van de actieradius van je auto op een volle tank, best ver het buitenland in en weer terug naar Nederland voor je tank leeg is. Dus gewoon een kwestie van een beetje voorbereiden. Als ik naar Frankrijk rij, dan rij ik bijvoorbeeld via Limburg en tank in Zuid-Limburg nog de tank helemaal vol voor ik de grens over ga. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
TheJason schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Zo logisch vind ik het anders ook niet. Je ziet vaak dat in de leaseregeling is opgenomen dat werknemer x-aantal prive kilometers mag maken. Ik snap niet waarom het dan zou uitmaken of die prive kilometers nou in Nederland zijn gemaakt of in het buitenland of op welke plek getankt word.
Duurdere brandstofpassen (alle passen van alle werknemers moeten actief gemaakt worden voor buitenland tanken terwijl dat sporadisch voorkomt bijvoorbeeld) is 1 van de zaken die me zo te binnen schiet. Zo zijn er vast nog wel meer te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Laatst online: 09:30
Je hoeft natuurlijk niet gelijk met een duurdere brandstofpas te werken maar zou ook bonnen kunnen declareren. Bij mijn vorige werkgever moest ik bonnen declareren en bij mijn huidige heb ik een tankpas waarmee ik ook in het buitenland kan tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
TheJason schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:10:
Je hoeft natuurlijk niet gelijk met een duurdere brandstofpas te werken maar zou ook bonnen kunnen declareren. Bij mijn vorige werkgever moest ik bonnen declareren en bij mijn huidige heb ik een tankpas waarmee ik ook in het buitenland kan tanken.
Dit dus, en zoals jij hiervoor ook aangaf: er geldt toch al een fair use policy, dus wat maakt het dan nog uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Chief schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Offerte had ik zo binnen daar maar de verkopers vond ik nogal arrogant. Ging om een lease A5 van rond de 58k in 2011
Inmiddels heb ik een drietal offertes van ze binnen. Zo op het eerste gezicht lijken ze aardig scherp en moet nog even verder met ze onderhandelen. Heb het mijzelf moeilijker gemaakt door ook een BMW 320d Touring M-Power Shadow te configureren (http://mybmw.nl/l7s4g3z5) in Estoril Blau uiteraard.

Heb goede hoop het door mij gewenste lease bedrag erdoor heen te krijgen. Keuze moet dus worden gemaakt uit. De 190pk varianten van zowel BMW als Audi hebben praktisch alle opties waar de 3.0 variant minder opties hebben maar wel meer rijplezier.

Audi A4 Avant 2.0 TDI, 190pk S-Line Black Edition (71.247 EUR, 1222 EUR/m)
Audi A4 Avant 3.0 TDI, 218pk S-Line Black Edition (77.000 EUR, 1400 EUR/m)

BMW 320d Touring M-Power Shadow, 190pk AT met flippers (75k, ~1500 EUR/m) nog niet uit onderhandeld
BMW 320d Touring M-Power Shadow, 254pk AT (83k, ~1800 EUR/m) nog niet uit onderhandeld

Ik houd jullie op de hoogte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Ibidem Heb jij zo'n lage km en lange looptijd voor je contract? Wan ik heb eerder dit jaar nog offertes opgevraagd voor een 320i Touring High Executive M-Power (ook 190 pk) van € 55k en die kost maandelijks zo'n 1300 euro bij 3 jr / 45k km. In dat licht vind ik de A4 Avant 2.0 TDI wel erg goedkoop in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 11:05

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dit zal per werkgever verschillen. Zelf heb ik tankpas voor Europa (tanken, tolwegen etc). Dit komt mede dat ik op de Duitse grens woon dat dit gelijk voorgesteld werd. Eigenbijdrage of beperkt aantal privé kilometers heb ik niet.

Dit was te veel onnodige administratie en werden we beide niet vrolijker van. Stel regel is tevreden werknemer is meer waard dan de fiscale regelingen etc etc. Ik betaal immers al de bijtelling. Kreeg ik toen te horen ;-)

Geen voorwaarde mbt keuze van de auto of lease maatschappij. Gekozen voor een MB hybride in de shortlease. Heb enkel richtlijn van lease budget. Vind deze persoonlijk ruim zat (1550,-).. Kom ik niet eens aan. En verder geen vervelende voorwaarden als ik onverhoopt bedrijf zou verlaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 11-08-2017 09:50 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:40:
@Ibidem Heb jij zo'n lage km en lange looptijd voor je contract? Wan ik heb eerder dit jaar nog offertes opgevraagd voor een 320i Touring High Executive M-Power (ook 190 pk) van € 55k en die kost maandelijks zo'n 1300 euro bij 3 jr / 45k km. In dat licht vind ik de A4 Avant 2.0 TDI wel erg goedkoop in de lease.
Inderdaad, ik ben wel benieuwd naar looptijd en kilometrage.
Mijn Tiguan a 55k 40k km/48 maanden is al 950,- excl. brandstof.

Overigens een A4 voor 77k zou ik niet uitzoeken denk ik :)
Dan eerder een 5 serie mooi aangekleed met iets van 180pk moet dan toch wel te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:40:
Gaat in mijn geval om 3 jr / 50k km of 4 jr / 50k km, dat staat nog open. Die Audi offerte is ook rete scherp aangezien Muntstad Audi in Utrecht ruim >500 EUR/m meer vraagt voor dezelfde configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
Superdaantje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:46:
[...]

Dit zal per werkgever verschillen. Zelf heb ik tankpas voor Europa (tanken, tolwegen etc). Dit komt mede dat ik op de Duitse grens woon dat dit gelijk voorgesteld werd. Eigenbijdrage of beperkt aantal privé kilometers heb ik niet.

Dit was te veel onnodige administratie en werden we beide niet vrolijker van. Stel regel is tevreden werknemer is meer waard dan de fiscale regelingen etc etc. Ik betaal immers al de bijtelling. Kreeg ik toen te horen ;-)

Geen voorwaarde mbt keuze van de auto of lease maatschappij. Gekozen voor een MB hybride in de shortlease. Heb enkel richtlijn van lease budget. Vind deze persoonlijk ruim zat (1550,-).. Kom ik niet eens aan. En verder geen vervelende voorwaarden als ik onverhoopt bedrijf zou verlaten.
Prettige voorwaarden :) gezien jouw leasebudget is jouw functie ook wel wat zwaarder dan de mijne. Ik ben relatief nieuw op de arbeidsmarkt en heb niet eens mogen kiezen: Peugotje 208 :> . Nja, ik vind het al beter dan bij mijn vorige werkgever, waar ik m'n eigen auto op moest rijden tegen 0,29c/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TheJason schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:10:
En wie gaat die bonnen verwerken en uitkeren dan? Time is money friend.

Overigens is het aftrekken van eenmalige privé kosten van de bijtelling extreem ingeperkt. De mooiste manier is om een vaste eigen bijdrage te rekenen (bijv 25 euro per maand) en een gelijkwaardig potje (300 euro p/j) per medewerker beschikbaar stellen om aanvullende auto kosten uit te betalen (zoals brandstof in het buitenland, privé parkeren en wassen). Dit maakt de administratieve last voor de werkgever nihil.

Bron
Als een werknemer brandstofkosten in het buitenland (bijvoorbeeld tijdens vakantie) voor eigen rekening moet nemen is dit geen bijdrage voor privégebruik. De kosten zijn immers niet aan de werkgever betaald. Wel is mogelijk dat de werkgever de kosten voor de brandstof vergoed aan de werknemer en vervolgens inhoudt als bijdrage wegens privégebruik. De werkgever moet dat dan wel hebben vastgelegd in een (auto)regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
TheJason schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Eens, maar eea is inderdaad erg werkgever afhankelijk. Voorheen had ik een limiet van 20k privé km, waarbij het niet uitmaakte of ik in binnen of buitenland tank. Nu is het helemaal mooi met onbeperkt privé gebruik en wederom een tankpas voor binnen en buitenland.

Mocht je het toch zelf moeten betalen dan kan je het beter via je werkgever laten doen dmv declareren en inhouden. Dan zou je nog het ' inhouden op bijtelling' voordeel kunnen regelen zoals beschreven staat in de bron een post hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door koentjuh op 11-08-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
Deveon schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:29:
[...]

En wie gaat die bonnen verwerken en uitkeren dan? Time is money friend.

Overigens is het aftrekken van eenmalige privé kosten van de bijtelling extreem ingeperkt. De mooiste manier is om een vaste eigen bijdrage te rekenen (bijv 25 euro per maand) en een gelijkwaardig potje (300 euro p/j) per medewerker beschikbaar stellen om aanvullende auto kosten uit te betalen (zoals brandstof in het buitenland, privé parkeren en wassen). Dit maakt de administratieve last voor de werkgever nihil.

Bron

[...]
Als mijn vrouw gebruikt maakt van mijn auto en tankt zonder tankpas, kan ik dit direct bij multitankcard declareren dmv een bon. Wat is dan het verschil als ik dat ook met buitenlandse bonnen doe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
blcor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Als mijn vrouw gebruikt maakt van mijn auto en tankt zonder tankpas, kan ik dit direct bij multitankcard declareren dmv een bon. Wat is dan het verschil als ik dat ook met buitenlandse bonnen doe? :)
Waar reageer je precies op? Het eerste deel geef je antwoord op mijn vraag en bij het tweede deel wordt ook wassen en parkeren vergoed. Overigens bieden lang niet alle tankpassen deze service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
blcor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Alle! tankkosten gaan gewoon door naar je werkgever. Afhankelijk van de afspraken die je werkgever met de leasemaatschappij of tankkaartmaatschappij maakt kun je dit declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ibidem schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Gaat in mijn geval om 3 jr / 50k km of 4 jr / 50k km, dat staat nog open. Die Audi offerte is ook rete scherp aangezien Muntstad Audi in Utrecht ruim >500 EUR/m meer vraagt voor dezelfde configuratie.
Die leaseprijzen zijn excl. brandstof neem ik aan?
Anders cancel ik mijn Tiguan nog even :P .
Wat je ook kan informeren is of wellicht tuning is toegestaan. (stage1) .
Dan kan je voor de 140kw gaan, meer opties kiezen en daarna voor 600 euro laten chippen met +40pk ?

Als je dan toch voor 200pk+ gaat dan is het zonde om niet de quattro variant te nemen. (Als je toch geld gaat uitgeven :) )

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 11-08-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 11:05

Daan_

Alles op zijn tijd !!

blcor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

Prettige voorwaarden :) gezien jouw leasebudget is jouw functie ook wel wat zwaarder dan de mijne. Ik ben relatief nieuw op de arbeidsmarkt en heb niet eens mogen kiezen: Peugotje 208 :> . Nja, ik vind het al beter dan bij mijn vorige werkgever, waar ik m'n eigen auto op moest rijden tegen 0,29c/km.
De 208 is al mooie auto om in te mogen rijden. Nog niet eens zo slecht als je net nieuw bent op de arbeidsmarkt, zoals je aangeeft.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
GeeMoney schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Dan kan je voor de 140kw gaan, meer opties kiezen en daarna voor 600 euro laten chippen met +40pk ?

Als je dan toch voor 200pk+ gaat dan is het zonde om niet de quattro variant te nemen. (Als je toch geld gaat uitgeven :) )
Ex. brandstof inderdaad. Tuning zat ik al aan te denken (JD Engineering) en waarom geen Quattro? Heb liever een paar opties zoals Assistentie pakket city+parking & B&O Audio erbij voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ibidem schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Ex. brandstof inderdaad. Tuning zat ik al aan te denken (JD Engineering) en waarom geen Quattro? Heb liever een paar opties zoals Assistentie pakket city+parking & B&O Audio erbij voor dat geld.
Precies, via JD engineering.
Daarom mijn sugegstie om voor 1 stap lager te gaan (140kw), dan heb je namelijk echt alles.
En quattro, veel PK's,+ alle opties voor hetzelfde bedrag als nu waarschijnlijk.

Die pk's zijn leuk, maar met quattro worden de bochten ook leuk ipv alleen rechtdoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
ybos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

Ik meen (maar heb geen leaseauto so correct me if i'm wrong) dat de eigen bijdrage word verrekend met de bijtelling. Dat het voor de werknemer dus weinig of niets uitmaakt of je een eigen bijdrage hebt.
Wordt idd verrekend met de bijtelling. Maar de eigen bijdrage is wel netto en de bijtelling bruto. In mijn specifieke geval (auto van 38k en 10% eigen bijdrage) kost het me pak em beet 140 euro per maand extra. Dus dat is best fors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
GeeMoney schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:39:
[...]
Precies, via JD engineering.
Daarom mijn sugegstie om voor 1 stap lager te gaan (140kw), dan heb je namelijk echt alles.
En quattro, veel PK's,+ alle opties voor hetzelfde bedrag als nu waarschijnlijk.

Die pk's zijn leuk, maar met quattro worden de bochten ook leuk ipv alleen rechtdoor :P
Quattro is gewoon een fors dure optie in vergelijking tot voorwiel aandrijving, scheelt zeker zo'n 13k EUR. Opties die ik nu op de A4 Avant 2.0 heb zitten kosten bij elkaar plm. 15.5 - 16k EUR.

Met BMW kan je kiezen voor een adaptief M-onderstel wat natuurlijk niet hetzelfde is als Quattro maar mogelijk presteert dit vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
Deveon schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Waar reageer je precies op? Het eerste deel geef je antwoord op mijn vraag en bij het tweede deel wordt ook wassen en parkeren vergoed. Overigens bieden lang niet alle tankpassen deze service.
'En wie gaat dat verwerken dan' ?: nou gewoon multitankcard, die dat nu ook al verwerkt voor alle binnenlandse bonnen die niet met tankpas zijn afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
jongetje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Alle! tankkosten gaan gewoon door naar je werkgever. Afhankelijk van de afspraken die je werkgever met de leasemaatschappij of tankkaartmaatschappij maakt kun je dit declareren.
Tuurlijk zal dat zo zijn, maar het gaat mij erom dat de verwerking nu ook al gebeurt door mtc en dat dit vast een geautomatiseerd proces is (ik moet alles online invullen incl rek nr); als kilomterstand klopt en er bij het juiste station (SHELL in my case) getankt is, wordt automatisch vergoed. Stel dat ze dit voor buitenlandse bonnen zouden doen, is het 'time is money ' principe niet zo valide meer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ibidem schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:08:
[...]
Met BMW kan je kiezen voor een adaptief M-onderstel wat natuurlijk niet hetzelfde is als Quattro maar mogelijk presteert dit vergelijkbaar?
Een sport-onderstel is niet te vergelijken met vierwielaandrijving. Voordeel van BMW is standaard aandrijving op de achterwielen, waardoor de keuze voor vierwielaandrijving minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:27
Bij ons is er expres voor gekozen om geen Europese tankpassen te verstrekken, maar wel de buitenlandse tankbeuren middels declaraties te vergoeden.

Europese tankpassen zijn toch een stukje duurder. Gezien het feit dat onze werknemers eigenlijk alleen in de vakantie in het buitenland tanken is het dus goedkoper om dus een paar bonnetjes (up te loaden via de intranetportal) handmatig over te maken dan om dit via een duurdere Europese pas te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik geef m'n tankbonnen (buitenland, maar ook binnenland als ik mn tankpas vergeten was) af aan mn secretaresse en zij regelt deze declaratie verder, zodat ik 't binnen een paar dagen terug op mijn rekening heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20
Ben voor het eerst met de auto van het werk op vakantie gegaan.
Had een Tankpas met logo van DKV
Was in de dorpen soms wel zoeken naar een goede pomp waar ik ermee kon betalen.
Maar op de snelweg ging het prima.
Ik vroeg het netjes wel accepteren jullie deze kaart.
Want had een keer getankt en toen zeiden ze ja deze kaart gaat niet werken. Toen maar gewoon betaald.
Heb een trip van 5500Km gemaakt naar Portugal en terug.
Super handig vorige werkgever had ik geen pas voor het buitenland.
Maar vond hem verdomd handig

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Raoul.TLS schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:47:
Je hoeft helemaal niet te zoeken. De site en de app hebben een prima overzicht van waar DKV geaccepteerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Hi handig gelijk erop gezet scheelt zoeken en vragen thanx
Korvaag schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:51:
[...]

Je hoeft helemaal niet te zoeken. De site en de app hebben een prima overzicht van waar DKV geaccepteerd wordt.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

[...]

[edit]

Done. Ik heb ook het topic van deze iets aangepast en er een alias van in PFSL gezet waar de rest van de reeks rondhangt.
Ik snap je punt mbt de OR (zelf ex OR lid) maar pragmatisch gezien gaat het ws niet vliegen. De administratiekosten zijn nl een stuk hoger dan de opbrengsten voor de werkgever, dus zal men het iha anders proberen op te lossen. Denk aan uitbreiding tankpas, declaratie parkeerkosten, of simpelweg een onkostenvergoeding. Dat kan en mag onder de werkkostenregeling. Het heeft echter als nadeel dat de rest van de WKR wat minder wordt, en die dus minder voor zaken ingezet kan worden waar ie echt voor bedoeld is.
Sowieso, eea is eenzijdig met een wijziging van het bedrijfsregelement aan te passen, en de OR heeft daar in dit geval geen instemmingsrecht van, want geen substantiele bedragen. En in geval van CAO staat het er in of niet, en wordt het slechts jaarlijks aangepast - of gewoon afgewezen.

Dan kun je als OR je poot stijf proberen te houden. Maar als je het hard tegen hard gaat spelen komt ook nog die door de werkgever terugvorderbare BTW over het privegebruik om de hoek kijken. Stelt de BD op 2,7% van de waarde van de auto. Das per auto van 30k bijna 900 euro wat ff teruggevorderd kan worden. Zoals je al aangeeft: geven en nemen. Mijn vorige werkgever vorderde wel terug. Tegelijk met het in mei uitbetalen van de bonussen. Bleef meestal weinig bonus over. Vooral mijn collega met een BMW van 75k was niet zo blij.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
GeeMoney schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Chippen bij lease is bij de meeste maatschappijen verboden. Zie je contract of voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
wvkreg schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Chippen bij lease is bij de meeste maatschappijen verboden. Zie je contract of voorwaarden.
Niet bij alle, een belletje kost inieder geval niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@The Eagle dat heet de BTW Correctie privégebruik. Deze is door de werkgever (namelijk: dezelfde die de BTW aftrekt over de autokosten/lease rekeningen) verschuldigd.

Doorberekenen naar de werknemer in de vorm van een eigen bijdrage is alleen mogelijk als deze eigen bijdrage vooraf is overeengekomen. Afaik kun je een eventuele tariefwijIging ook niet zomaar doorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 09:07
...
Had een Tankpas met logo van DKV...
DKV heeft een app waarmee je alle tankstations kan vinden (en er naartoe kan navigeren) waar DKV wordt geaccepteerd.

https://www.dkv-euroservi.../online-services/dkv-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

t_captain schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:16:
@The Eagle dat heet de BTW Correctie privégebruik. Deze is door de werkgever (namelijk: dezelfde die de BTW aftrekt over de autokosten/lease rekeningen) verschuldigd.

Doorberekenen naar de werknemer in de vorm van een eigen bijdrage is alleen mogelijk als deze eigen bijdrage vooraf is overeengekomen. Afaik kun je een eventuele tariefwijIging ook niet zomaar doorleggen.
Oh zeker wel. Tariefwijziging is iets anders, dat komt vanuit de leasemij. Maar een werkgever mag tot op zekere hoogte zonder toestemming op eigen houtje de regels binnen zijn bedrijf eenzijdig aanpassen. En het is niet iets wat ie ineens doorberekent; het is iets wat ie terugvordert van de medewerker. Per saldo voor de medewerker zelfde laken een pak, maar voor wg toch iets essentieel anders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het is geen terugvordering, omdat de werknemer niet belastingplichtig is voor de omzetbelasting. Er is geen sprake van verlegging van de BTW. Deze komt ten gewoon laste van de werkgever.

Met tariefwijzigingen doelde ik op belastingtarieven.

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik kom per toeval dit topic tegen.
Wellicht dat hier iemand ervaring heeft met de volgende case:

Ik mag per 1-11 een nieuwe auto bestellen. Redelijk wat rond zitten kijken maar de auto die echt graag wil staat nooit op Portals.
Sinds jaar en dag ben ik al fan van de Volkswagen Scirocco. Deze is in nederland niet te leveren maar o.a. wel in Duitsland, Belgie etc.

Heeft iemand hier ervaring met o.a importeren van een auto ?
Ik heb contact opgenomen met PON en zij gaan kijken wat er mogelijk is. Maar ik kan op internet geen eerdere ervaringen vinden met iets soortgelijks.

There is no sadder sight than a young pessimist.

• jongetje
Thrilseeka schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:04:
Heeft iemand hier ervaring met o.a importeren van een auto ?
Ik heb contact opgenomen met PON en zij gaan kijken wat er mogelijk is. Maar ik kan op internet geen eerdere ervaringen vinden met iets soortgelijks.
Zou je dat niet aan de leasemaatschappij moeten vragen? Die zijn tenslotte de eigenaar van de auto.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jongetje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Zou je dat niet aan de leasemaatschappij moeten vragen? Die zijn tenslotte de eigenaar van de auto.
Tuurlijk niet. Je moet eerst weten of de auto uberhaupt hierheen gehaald kan worden en wat dat kost en de leasemaatschappij maakt op basis van die offerte wel een aanbieding voor de werkgever. Boeit ze echt niet waar de auto vandaan komt, zolang er maar iemand garantie biedt. Zij maken er wel een prijs voor.

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

jongetje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

De leasemij heeft me doorverwezen naar PON. Ik verwacht dat als zij de auto in Nederland krijgen, ze rustig een offerte etc opmaken. Het proces is voor hun dan niet anders dan normaal.

There is no sadder sight than a young pessimist.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Maar op de snelweg ging het prima.
Ik vroeg het netjes wel accepteren jullie deze kaart.
Want had een keer getankt en toen zeiden ze ja deze kaart gaat niet werken. Toen maar gewoon betaald.
Heb een trip van 5500Km gemaakt naar Portugal en terug.
Super handig vorige werkgever had ik geen pas voor het buitenland.
Maar vond hem verdomd handig
En de tolwegen natuurlijk!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Korvaag
Tol mag/kan over het algemeen niet betaald worden met een tankpas. En ja, er zijn uitzonderingen. Als het een priverit is zal de tol al helemaal niet via de baas kunnen lopen aangezien dit gewoon een vorm van loon is en er belasting over afgedragen moet worden. Betekent dat de baas een administratie aan het bijhouden is van jouw priveritten in het buitenland.

Een en ander is afhankelijk van de leaseregeling binnen je bedrijf en de afspraken met betrekking tot privegebruik uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 17-08-2017 13:10 ]

• Raoul.TLS
Zo een badge gehaald bij de ANWB

Deed het in Frankrijk Spanje en Portugal.
Tol was voor Frankrijk 88 euro. De rest moet ik nog krijgen

<GOT>DrOPje #2516

• jongetje
Raoul.TLS schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:11:
Zo een badge gehaald bij de ANWB

Deed het in Frankrijk Spanje en Portugal.
Tol was voor Frankrijk 88 euro. De rest moet ik nog krijgen

[...]
Ik stop mijn creditcard gewoon in die tolpoortjes, gaat net zo makkelijk en hoef ik geen kastje te kopen en abonnement te betalen. Daarnaast krijg ik de tolkosten en brandstof in buitenland vergoed.

• Blik1984
jongetje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Ik stop mijn creditcard gewoon in die tolpoortjes, gaat net zo makkelijk en hoef ik geen kastje te kopen en abonnement te betalen. Daarnaast krijg ik de tolkosten en brandstof in buitenland vergoed.
Het is niet net zo makkelijk, met het kastje kun je gewoon doorrijden i.t.t. met je creditcard. Zeker in de zomer is doorrijden een heel stuk sneller
Pagina: 1 ... 6 ... 58 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor alle zaken aangaande leaseauto's - behalve de vraag "welke leaseauto zal ik kiezen?" en zaken als "kijk eens wat een mooie nieuwe leaseauto ik heb." Daarvoor is er dit andere topic: Topicreeks: Keuze leaseauto
Vragen specifiek over Private lease hebben hun eigen plek hier: Private Lease - Deel 1