Toon posts:

Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16
sanger1981 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:41:
[...]
Dan nog is 2x op de strook tonen wel dubieus.

[...]

Verlaagt de bruto inhouding ook je loon SV? Als je de bedragen doorstuurt (PB) kan ik het evt voor je narekenen of het goedgaat :)
Waarom is dat dubieus?
Dit is volgens mij de enige juiste manier en geeft alle inzicht in hoe en waar de verrekeningen plaatsvinden.

Op mijn eigen afschrift staan ze ook twee keer. Eentje bovenaan de streep en eentje onderaan de streep waar de netto af- en bijschrijvingen plaatsvinden:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-06 22:59
JvdW schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:57:
[...]

Waarom is dat dubieus?
Dit is volgens mij de enige juiste manier en geeft alle inzicht in hoe en waar de verrekeningen plaatsvinden.

Op mijn eigen afschrift staan ze ook twee keer. Eentje bovenaan de streep en eentje onderaan de streep waar de netto af- en bijschrijvingen plaatsvinden:
[Afbeelding]
Omdat iets of netto of bruto wordt afgetrokken. Anders gaat het (mogelijk) dubbel.

Maar ligt vooral aan hoe je het formuleert en hoe het gedaan wordt uiteraard.

[Voor 7% gewijzigd door sanger1981 op 01-05-2023 12:27]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38

Superbeagle

Always smile

sanger1981 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Omdat iets of netto of bruto wordt afgetrokken. Anders gaat het (mogelijk) dubbel.

Maar ligt vooral aan hoe je het formuleert en hoe het gedaan wordt uiteraard.
Er bestaat geen bruto eigen bijdrage.

De (fictieve) eigen bijdrage wordt eerst afgetrokken van de bruto bijtelling waardoor deze lager wordt.

De eigen bijdrage wordt dan vervolgens van de netto loon afgetrokken.

Het staat dus altijd twee keer op de loonstrook. De eerste keer als aftrekpost en de tweede keer als vergoeding aan de werkgever.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12
Je kan je salarisstrook makkelijk even zelf narekenen op https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanger1981
  • Laatst online: 05-06 22:59
Superbeagle schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Er bestaat geen bruto eigen bijdrage.

De (fictieve) eigen bijdrage wordt eerst afgetrokken van de bruto bijtelling waardoor deze lager wordt.

De eigen bijdrage wordt dan vervolgens van de netto loon afgetrokken.

Het staat dus altijd twee keer op de loonstrook. De eerste keer als aftrekpost en de tweede keer als vergoeding aan de werkgever.
Ik bedoel de inhouding. Ligt er dus aan in welke kolommen die doorwerkt. Ik heb bij mijn huidige werkgever gezien, toen ik daar net begon, dat het zowel bruto werd ingehouden en netto. Dat leek goed, maar omdat het SV loon na bruto aftrek ook werd gebruikt voor de verdere berekening werd het dus wel degelijk dubbel ingehouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

@sanger1981 Ah oké, op die manier. Het is altijd een goed idee om de loonstrook te controleren of alle posten goed staan. Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Claes_95
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 24-05 19:29
Ik heb even een vraag. Ik kan binnenkort waarschijnlijk beginnen als Accountmanager. Ik zou dus een leaseauto krijgen, maar ik weet nog niet wat het leasebudget is.

Weet er iemand misschien wat het leasebudget ongeveer zou zijn? En krijgt elke collega hetzelfde leasebudget?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Claes_95 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:06:
Ik heb even een vraag. Ik kan binnenkort waarschijnlijk beginnen als Accountmanager. Ik zou dus een leaseauto krijgen, maar ik weet nog niet wat het leasebudget is.

Weet er iemand misschien wat het leasebudget ongeveer zou zijn? En krijgt elke collega hetzelfde leasebudget?
Ook hier weten we dat niet. En nee een leasebudget is arbeidsvoorwaarde hier kun je over onderhandelen, wel is er meestal een bepaalde bandbreedte liggend aan de schaal en/of functie. Eventueel hierboven (indien dat wordt toegestaan) kun je rekenen op een eigen bijdrage.

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Claes_95
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 24-05 19:29
True schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:08:
[...]

Ook hier weten we dat niet. En nee een leasebudget is arbeidsvoorwaarde hier kun je over onderhandelen, wel is er meestal een bepaalde bandbreedte liggend aan de schaal en/of functie. Eventueel hierboven (indien dat wordt toegestaan) kun je rekenen op een eigen bijdrage.
Hoe kan je hier het beste over onderhandelen?
Ik mag volgende week met een eventuele collega meerijden en hij rijdt in een Nissan Qashqai. Is naar mijn mening toch al een redelijke auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Claes_95 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:11:
[...]
Ik mag volgende week met een eventuele collega meerijden en hij rijdt in een Nissan Qashqai. Is naar mijn mening toch al een redelijke auto.
Voor ons is dit koffiedik kijken, want wij kennen jouw leaseregeling niet. Het is moeilijk onderhandelen over iets wat je niet kent.

In onze leaseregeling zijn de leasebudgetten ingedeeld in categorieën en gekoppeld aan functiecategorieën.

Zou ik willen weten of ik in dezelfde soort auto kan rijden als een collega met dezelfde functie, dan moet ik eerst achterhalen in welke categorie de auto valt en vervolgens kijken of die categorie in mijn functiecategorie valt.

Maar dan ben ik er nog niet want het kan best zijn dat de auto van die collega nu buiten de categorie valt vanwege de prijsstijgingen. Het kan ook zijn dat hij een auto uit de pool rijdt. In dat geval mocht hij één categorie hoger kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:24
Claes_95 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:11:
[...]

vooral naar vragen. als bij de functie een leaseauto wordt aangeboden kun je vragen naar het leasebudget en de bijbehorende voorwaarden (wel/geen eigen bijdrage etc). Op basis van beoogde aantal km's kun je dan gaan kijken wat voor auto je zou kunnen leasen maar veelal kunnen ze je wel aangeven wat voor segment je aan moet denken. B/C segment (polo/corsa of bijv golf) maar budgetten voor elektrisch rijden zijn weer net wat anders (geen ervaring mee ivm eerder inleveren van de leaseauto)

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Claes_95 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:06:
Ehhh, je gaat waarschijnlijk iets nieuws doen en hebt nog geen idee van de arbeidsvoorwaarden? Dan zou ik daarmee beginnen, wat houd je tegen om dat met je werkgever te bespreken? Hoe zouden wij dat kunnen achterhalen hier. Zelfs als je collega auto x rijdt zegt dat niets over jouw leaseauto. De prijzen van auto's zijn ook enorm gestegen afgelopen jaren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:45
jongetje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:07:
[...]

Ehhh, je gaat waarschijnlijk iets nieuws doen en hebt nog geen idee van de arbeidsvoorwaarden? Dan zou ik daarmee beginnen, wat houd je tegen om dat met je werkgever te bespreken? Hoe zouden wij dat kunnen achterhalen hier. Zelfs als je collega auto x rijdt zegt dat niets over jouw leaseauto. De prijzen van auto's zijn ook enorm gestegen afgelopen jaren
Vaak staan dit soort dingen ook wel ergens in het HR beleid. Waarschijnlijk heb je wel wat documenten bij je contract gekregen? Zou daar eens in kijken.

• MFarah
  • Laatst online: 30-05 13:35
Zijn er tesla zakelijk lease rijders die volgende configuratie rijden:

Model Y Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
Lakkleur Pearl White
20" Induction-velgen
Volledig zwart premium interieur
5-zits configuratie
Autopilot

48 maanden 30-35k per jaar.

Wat betaal je in de lease voor deze auto bij je huidige leasemaatschappij?

[Voor 18% gewijzigd door MFarah op 04-05-2023 15:46]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:43
MFarah schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:45:

Lakkleur Pearl White
20" Induction-velgen
5-zits configuratie
Autopilot

Dat is niet te vergelijken want iedere organisatie heeft eigen afspraken met leasemaatschappijen. En wat zou je willen weten en daarmee bereiken?

[Voor 4% gewijzigd door Sethro op 04-05-2023 15:47]

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-06 20:35

Lakkleur Pearl White
20" Induction-velgen
5-zits configuratie
Autopilot

1070 zonder "brandstof", 1316 inc.
https://directlease.nl/le...productFlexibleDuration=N

Life is too short to drive boring cars

• MFarah
Sethro schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:47:
[...]

Dat is niet te vergelijken want iedere organisatie heeft eigen afspraken met leasemaatschappijen. En wat zou je willen weten en daarmee bereiken?
Mijn werkgever wilt niet dat ik over de 1000 ga voor een nieuwe auto. en de offerte die ik nu heb ontvangen van ALD is 1021, en die 21 zorgt er nu voor dat ik de ipv de 20' kan bestellen nu de 19" moet nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MFarah schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Mijn werkgever wilt niet dat ik over de 1000 ga voor een nieuwe auto. en de offerte die ik nu heb ontvangen van ALD is 1021, en die 21 zorgt er nu voor dat ik de ipv de 20' kan bestellen nu de 19" moet nemen.
Bij DirectLease kom ik op 1001 euro uit.

Maar wat wil je gaan doen met die informatie? De fleetmanager dwingen om onder de 1000 euro uit te komen?
Denk dat je beter de velgen zelf los kunt bestellen, of met de leasemij kunt afspreken dat je de velgen zelf bekostigd, zodat je leaseprijs net onder de 1000 komt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 12:15

basdej

OutSystems Consultant

Lakkleur Pearl White
20" Induction-velgen
5-zits configuratie
Autopilot

1156 p/m inclusief "brandstof" bij Leaseplan

Hoi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
[...]

Kun je niet gewoon 21 euro zelf bijleggen ?

• FNight
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-05 09:38
[...]

Daar zal dan vast een (beleids)reden achter zitten, bijv. dat het wagenpark in bepaalde functiegroepen niet te ver uiteen gaat lopen.

Persoonlijk zou ik er weinig waarde aan hechten en anders zoals voorgesteld zelf de velgen afnemen (kopen of eigen bijdrage lease). Ervaring leert wel dat ook niet iedere werkgever hier happig op is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-06 20:35
[...]

Ga naar Model 3/Y forum, zoek daar naar Ali wieldoppen. Dan tover je de 19" gemini naar "uberturbine" look. Veel mensen tevreden daar. Heb je comfort van 19" maar toch de look van performance.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MFarah
Bedankt voor de vele reacties. Uiteindelijk voor 19" gegaan.

Mijn budget is dus 850 met kennelijk een maximale bijdrage van 15%, dus ben ik al wat gematst met de 1000 als bovengrens.

Ga inderdaad opzoek naar andere alternatieven wat betreft de velgen. De auto is toch veel mooier met de 20" induction velgen. Maar idd even kijken of ik het zelf ga aanschaffen of iets dergelijks.

Hebben jullie suggesties hoe ik dit het beste kan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:14
MFarah schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:24:

Mijn budget is dus 850 met kennelijk een maximale bijdrage van 15%, dus ben ik al wat gematst met de 1000 als bovengrens.

Ga inderdaad opzoek naar andere alternatieven wat betreft de velgen. De auto is toch veel mooier met de 20" induction velgen. Maar idd even kijken of ik het zelf ga aanschaffen of iets dergelijks.

Probleem is dat je dan geen banden krijgt van de LM. Zou er persoonlijk Ali doppies opzetten. Of anders mooiere 19 inch velgen. Al kan de Y zeker wel 20 inch gebruiken.

[Voor 5% gewijzigd door Inspired op 07-05-2023 17:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03
MFarah schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:24:

Waarom heb je niet de RWD besteld met 20" als dat uiterlijk zo belangrijk voor je is?
Voor degene die zeggen dat de LM dat niet wil betalen; de LM"s die ik gehad heb vonden het geen probleem om direct met mij de meerprijs van duurdere banden te verrekenen. Als je het maar lief vraagt.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 00:37
cancel

[Voor 96% gewijzigd door Card Nox op 08-05-2023 23:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
Domme vraag maar kan helaas geen antwoord vinden. Als je nu een auto uit 2018 wilt gaan leasen betaal je de bijtellingsregels van dit moment (want de regels van 2018 zijn in 2022 afgelopen) en mag je dus 16% tot 30k en over de rest 22% betalen. Maar is dit na 5 jaar nog altijd over de catalogus waarde of mag daar een 'restwaarde' voor gebruikt worden?

Ik meende dit laatste maar kan het nergens concreet vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Card Nox schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:54:
Domme vraag maar kan helaas geen antwoord vinden. Als je nu een auto uit 2018 wilt gaan leasen betaal je de bijtellingsregels van dit moment (want de regels van 2018 zijn in 2022 afgelopen) en mag je dus 16% tot 30k en over de rest 22% betalen. Maar is dit na 5 jaar nog altijd over de catalogus waarde of mag daar een 'restwaarde' voor gebruikt worden?

Ik meende dit laatste maar kan het nergens concreet vinden.
Je hebt 60 maanden het tarief van tenaamstelling. Dus niet 4 jaar zoals jij zegt. Daarna is het het eeguliere tarief. Er is geen ander tarief als je na die periode gaat leasen, tot je bij de youngtimerregeling komt. Maar daarvoor moet je auto 15 jaar oud zijn.

In a nutshell betekent dit dat een bijtellingvriendelijke auto zakelijk rijden zinloos is na 60 maanden. Naar privé halen is dan vaak slimmer, mits goede overnameprijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
@t14wo, dus de catalosprijs wordt gehanteerd, thanks! (gooit idee uit het hoofd om evt een 2017/2018 Model S te leasen) 8)7 .

ps. mbt de jaren bedoelde ik 2018 > 2019 > 2020 > 2021 > 2022 = 5 jaar. Maar dat was inderdaad niet helemaal duidelijk als ik het zo terug lees.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:10
Card Nox schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 00:04:
@t14wo, dus de catalosprijs wordt gehanteerd, thanks! (gooit idee uit het hoofd om evt een 2017/2018 Model S te leasen) 8)7 .

ps. mbt de jaren bedoelde ik 2018 > 2019 > 2020 > 2021 > 2022 = 5 jaar. Maar dat was inderdaad niet helemaal duidelijk als ik het zo terug lees.
Nee, dat zou ik niet doen als ik jou was. Privé zou het nog interessant kunnen zijn als je mobiliteitsbudget hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
@t14wo, mijn situatie in een notendop.

Auto: eNiro (helemaal tevreden mee)
Contract: private lease, nog 3 jaar te gaan maar kan maadelijks kostenloos opzeggen
Kosten: 513 euro pm voor 15.000km per jaar
Gezinsopbouw: Ik, vriendin, 4 jarige, 2 jarige, ETA oct-2023 baby
Werk: ZZPer (sinds 3 maanden)

eNiro wordt achterin wat klein (3 stoeltjes) dus zoek evt wat groters voor zowel de achterbank als kofferruimte. Zijn verschillende interessante modelen op de markt waarvan de voorkeur naar een Model Y gaat. Maar dacht als je dagwaarde mag nemen voor een Model S is dat ook nog wel interesant, maar met catalogusprijs is dat meer dan ik er aan uit wil geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MFarah
Eddos schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Waarom heb je niet de RWD besteld met 20" als dat uiterlijk zo belangrijk voor je is?
Voor degene die zeggen dat de LM dat niet wil betalen; de LM"s die ik gehad heb vonden het geen probleem om direct met mij de meerprijs van duurdere banden te verrekenen. Als je het maar lief vraagt.
Heel simpel, vanwege een aantal opties die je dan niet hebt tov de longe range. Denk aan geluidsinstallatie, koplampen die anders zijn, en uiteraard minder range.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:00
Mijn leaseauto is nu eindelijk in rotterdam in de haven.
Oorspronkelijke levertijd was rond de verjaardag van Sinterklaas.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat hij bij de dealer is vanuit rotterdam?

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:59

Fjeze

AllesPerfect!

MFarah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 03:24:
[...]

Heel simpel, vanwege een aantal opties die je dan niet hebt tov de longe range. Denk aan geluidsinstallatie, koplampen die anders zijn, en uiteraard minder range.
Bij de Model Y zit er geen verschil in audio en koplampen tussen de RWD en de LR.

Fly or Die

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:25
Een paar zoekacties leverden niet het antwoord op mijn vraag op. Vergeef me, ik ga niet 4 draadjes met duizenden posts doornemen want ik vermoed dat mijn vraag vast al eens is gesteld. Hoe dan ook, ik beproef mijn geluk om langs deze weg toch snel duidelijkheid te krijgen.

Situatie: Ik ben in afwachting van mijn eerste EV (tesla), deze zal geleverd worden via LeasePlan. Ik ontvang hierbij een laadpas met dekking in Nederland. Ook heb ik via LeasePlan een Tesla account aangemaakt en zij koppelen die account aan mij / aan de wagen. Via Leaseplan krijg ik niet direct de antwoorden die ik zoek, en kan ook nog niet testen. Sowieso is buitenland stukje lastig testen wegens afstanden. Misschien heeft iemand hier exact dezelfde situatie en kan mij eenvoudig vertellen hoe het zit.

Vragen:

Wordt de laadpas van LeasePlan in mijn Tesla account gekoppeld, zichtbaar of onzichtbaar zodat ik met de app of zelfs automatisch kan kan superchargen bij Tesla stations in Nederland?

Gebeurd voorgaande ‘automatisch’ of moet ik dit aanvragen bij LeasePlan?

Hoe werkt het superchargen (bij Tesla) in het buitenland (bij geen dekking op de laadpas). Wordt dit toch toegestaan en ontvang ik een rekening vanuit LeasePlan of bedrijf, of ik moet ik een creditcard koppelen? In dit laatste geval, levert dan geen factuur op mijn eigen creditcard op?

Dank alvast voor opheldering!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Luc Beek schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:19:
Een paar zoekacties leverden niet het antwoord op mijn vraag op. Vergeef me, ik ga niet 4 draadjes met duizenden posts doornemen want ik vermoed dat mijn vraag vast al eens is gesteld. Hoe dan ook, ik beproef mijn geluk om langs deze weg toch snel duidelijkheid te krijgen.

Situatie: Ik ben in afwachting van mijn eerste EV (tesla), deze zal geleverd worden via LeasePlan. Ik ontvang hierbij een laadpas met dekking in Nederland. Ook heb ik via LeasePlan een Tesla account aangemaakt en zij koppelen die account aan mij / aan de wagen. Via Leaseplan krijg ik niet direct de antwoorden die ik zoek, en kan ook nog niet testen. Sowieso is buitenland stukje lastig testen wegens afstanden. Misschien heeft iemand hier exact dezelfde situatie en kan mij eenvoudig vertellen hoe het zit.

Vragen:

Wordt de laadpas van LeasePlan in mijn Tesla account gekoppeld, zichtbaar of onzichtbaar zodat ik met de app of zelfs automatisch kan kan superchargen bij Tesla stations in Nederland?

Hoe werkt het superchargen (bij Tesla) in het buitenland (bij geen dekking op de laadpas). Wordt dit toch toegestaan en ontvang ik een rekening vanuit LeasePlan of bedrijf, of ik moet ik een creditcard koppelen? In dit laatste geval, levert dan geen factuur op mijn eigen creditcard op?

Lijken mij prima vragen voor Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 ;)

• Luc Beek
Dat topic volg ik op de voet, maar omdat het specifieke leasevragen zijn, en dan ook nog eens specifiek een bepaalde partij leek het mij hier logischer?

• Inspired
Luc Beek schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:19:

Vragen:

De tankpas komt ook via LP? Ik heb een TravelCard tankpas via LP en wij mogen eigenlijk ook alleen in NL tanken. Bij een Supercharger gaat het obv de VIN van je auto en zal de betaling (als het goed is) meteen van Tesla naar LP gaan, en dus naar je tankpas, en dan weer naar je WG. In het buitenland kun je dus ook gewoon laden. Dit blokkeren ze niet. Ik kan overigens volgens mij bij alle laadstations laden met mijn TravelCard die dus eigenlijk alleen voor NL zou zijn. Ook bij Ionity bv.

• Luc Beek
Dank voor je reactie @Inspired! Ik heb nu ook een travelcard voor mijn ICE auto, dus die zal wel worden vernieuwd voor een travelcard laadpas.

Dus jij ziet in de Tesla app niet eens geen gekoppelde (tank)pas en hebt ook geen creditcard toegevoegd?

Dat het ook in het buitenland technisch werkt zou nog fijner zijn, zelfs als de kosten wel gewoon (terecht) aan mij worden doorbelast. Heb geen zin om straks onderweg op vakantie niet te kunnen laden in elk geval, vandaar mijn vragen.

Is er nog iemand met vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
Luc Beek schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:45:
Dank voor je reactie @Inspired! Ik heb nu ook een travelcard voor mijn ICE auto, dus die zal wel worden vernieuwd voor een travelcard laadpas.

Dus jij ziet in de Tesla app niet eens geen gekoppelde (tank)pas en hebt ook geen creditcard toegevoegd?

Dat het ook in het buitenland technisch werkt zou nog fijner zijn, zelfs als de kosten wel gewoon (terecht) aan mij worden doorbelast. Heb geen zin om straks onderweg op vakantie niet te kunnen laden in elk geval, vandaar mijn vragen.

Is er nog iemand met vergelijkbare ervaringen?
Nee, in de Tesla app/account is niks ingevuld. Toen ik hem net had (2019) ging dit nog niet automatisch en moest je zelf je eigen CC/IBAN info invullen en daarna de kosten declareren. Sinds 2020 oid hebben Tesla en LP dit onderling geregeld dat de laadsessies automatisch onderling verwerkt worden.

Zolang je als onderdeel van de leaseauto ook een tankpas krijgt via LP dan moet dit gewoon goed gaan.

Bij een Supercharger is het gewoon kwestie van inpluggen en alles gaat vanzelf dus. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrullenO
Begin volgend jaar loopt het contract van mijn model 3 af, dus ik mag binnenkort een nieuwe gaan uitzoeken :-) maar daarover meer in het keuze leaseauto topic.

Nou is het zo dat ik afgelopen week op vakantie in Oostenrijk een incidentje heb gehad met een nogal agressieve stoeprand waardoor 2 van de velgen behoorlijk beschadigd zijn geraakt (rondom helemaal beschadigd).

Ik stoor me er niet zo aan maar vraag me even af wat verstandig is: nu laten repareren (waarschijnlijk betekent dat vervangen van de velgen?) of gewoon laten zitten en kijken of/wat ze ervan zeggen. Wat is jullie ervaring?

Zelfde vraag geldt voor een oppervlakkig krasje op het portier (waarschijnlijk parkeerschade).

Dit is mijn eerste leaseauto, dus nog geen ervaring met het inleveren en hoe moeilijk ze over dit soort dingen doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:58
KrullenO schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:43:
Begin volgend jaar loopt het contract van mijn model 3 af, dus ik mag binnenkort een nieuwe gaan uitzoeken :-) maar daarover meer in het keuze leaseauto topic.

Nou is het zo dat ik afgelopen week op vakantie in Oostenrijk een incidentje heb gehad met een nogal agressieve stoeprand waardoor 2 van de velgen behoorlijk beschadigd zijn geraakt (rondom helemaal beschadigd).

Ik stoor me er niet zo aan maar vraag me even af wat verstandig is: nu laten repareren (waarschijnlijk betekent dat vervangen van de velgen?) of gewoon laten zitten en kijken of/wat ze ervan zeggen. Wat is jullie ervaring?

Zelfde vraag geldt voor een oppervlakkig krasje op het portier (waarschijnlijk parkeerschade).

Dit is mijn eerste leaseauto, dus nog geen ervaring met het inleveren en hoe moeilijk ze over dit soort dingen doen.
Afhankelijk van de leasmaatschappij.
Bij Alphabet bijvoorbeeld zijn alle niet vooraf gemelde onacceptabele schade(s) in zijn geheel voor kosten van de bereider.
Velgschade valt niet onder acceptabele schade.
Krassen zijn alleen acceptabel onder de 8cm lengte.

Dus het voordeligst afhankelijk van de schade is altijd om dit binnen de looptijd op te lossen, je eigen risico zal waarschijnlijk minder zijn.

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

KrullenO schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:43:

Raadpleeg inderdaad jouw LM. Bij Leaseplan bijvoorbeeld hebben ze een checklist met wat voor schade acceptabel is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrullenO
Superbeagle schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:48:
[...]

Raadpleeg inderdaad jouw LM. Bij Leaseplan bijvoorbeeld hebben ze een checklist met wat voor schade acceptabel is.
Thanks! OK dan ga ik waarschijnlijk een paar weken voor het inleveren de schade wel even laten herstellen. Beetje zonde om het nu al te doen met de kans dat er daarna weer schade ontstaat...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

@KrullenO Afhankelijk van de hoogte van jouw eigen risico kan het voordeliger zijn om de velgen zelf te laten herstellen bij een speciaalzaak zoals deze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 23:30
Graag jullie hulp, gezien de meeste van hier waarschijnlijk leaserijders zijn.

Ik ben in de race voor een nieuwe leaseauto en had een Model Y LR / Velgen + Lak ingediend. Mijn leasebudget is met overschrijding rond de 900 euro. Naar mijn idee zou dit type Model Y hier toch makkelijk in moeten passen?

Kreeg nu als feedback een RWD aangeboden, zonder extra's.

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:18
Protax schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:08:

Ik ben in de race voor een nieuwe leaseauto en had een Model Y LR / Velgen + Lak ingediend. Mijn leasebudget is met overschrijding rond de 900 euro. Naar mijn idee zou dit type Model Y hier toch makkelijk in moeten passen?

Dat ligt er maar net aan hoeveel jou leasebudget intern ook daadwerkelijk waard is. Sommige bedrijven hebben een eigen auto marketplace waarin je veel minder value for money krijgt dan in de werkelijke economie. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Protax schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:08:

Hier een witte RWD met zwart interieur zonder trekhaak, 48mnd/30000km inclusief verzekering, leasekosten, winterbanden, tankpas circa €865 (zonder energiekosten). Voor een LR zou dat ongeveer €100 meer zijn (+ een fors hogere bijtelling).

[Voor 6% gewijzigd door DJT op 16-05-2023 16:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:34
Zijn er eigenlijk leasemaatschappijen die onder de prijs van Tesla zelf zitten?

Ik overweeg een Y, 35.000 km per jaar / 48 maanden in de kleur zwart met trekhaak.
Verder geen extra opties of services.

Dit zou dan volgens Tesla bij operational lease € 835 /mnd ex. btw kosten en zie bijlage.

Wat betalen jullie of je werkgever voor een Y bij 35k/48mnd operational lease?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
@RaRo74 zou gewoon ff bij LP of DirectLease kijken. Bij een bedrijf met 1000 auto’s kan het waarschijnlijk wel goedkoper. Als eenpitter misschien niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaRo74
Inspired schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:02:
@RaRo74 zou gewoon ff bij LP of DirectLease kijken. Bij een bedrijf met 1000 auto’s kan het waarschijnlijk wel goedkoper. Als eenpitter misschien niet.
Volgens de site van DL komt de prijs dan op € 857 per mnd. daarmee zijn ze 22 euro per mnd duurder dan Tesla.
Bij LP komt de prijs op € 858 per mnd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
RaRo74 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:21:
[...]

Volgens de site van DL komt de prijs dan op € 857 per mnd. daarmee zijn ze 22 euro per mnd duurder dan Tesla.
Bij LP komt de prijs op € 858 per mnd.
Ja, nou ja. Daar heb je het antwoord. :) Tesla doet het zo te zien via ALD? Is ook gewoon een LM. Ook even goed naar de voorwaarden kijken zoals eigen risico, eventueel vervangend vervoer etc. Kan ook een deel van het verschil in zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaRo74
Naar de voorwaarden/verschillen heb ik gekeken en te verwaarlozen. Komen nagenoeg overeen.

Waar zie je trouwens aan dat Tesla het via ALD doet? Offerteopmaak?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17
RaRo74 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:48:
Naar de voorwaarden/verschillen heb ik gekeken en te verwaarlozen. Komen nagenoeg overeen.

Waar zie je trouwens aan dat Tesla het via ALD doet? Offerteopmaak?
Staat letterlijk onderaan je eerste screenshot die je deelde hierover ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:08
Heb ik het goed dat de belastingsregels rondom privegebruik van een zakelijke leaseauto niet veranderen in 2024? Ik had ergens het idee dat ik op de schopstoel zat om nu iets te bestellen zodat ik het dit jaar nog heb, maar het lijkt erop dat er niets veranderd.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 15:57
Als ik een leasemaatschappij zou zijn zou ik trouwens wat huiverig zijn om Tesla te gaan leveren. Als je ziet wat Tesla recentelijk van de prijzen voor sommige modellen heeft gehaald, stort de hele business case in. Je kunt op een 3 direct 10k afschrijven op de inruilwaarde na het contract.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Frame164 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:45:
Als ik een leasemaatschappij zou zijn zou ik trouwens wat huiverig zijn om Tesla te gaan leveren. Als je ziet wat Tesla recentelijk van de prijzen voor sommige modellen heeft gehaald, stort de hele business case in. Je kunt op een 3 direct 10k afschrijven op de inruilwaarde na het contract.
Mwoah. Is wat overdreven. Die LMs redden zich wel. Tarieven van Tesla's zijn ook wel omhoog gegaan. Op mijn Model 3 uit 2019 hebben ze nog steeds een leuke marge gemaakt. Zelfs nu met de prijsverlaging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Sebazzz schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:11:
Heb ik het goed dat de belastingsregels rondom privegebruik van een zakelijke leaseauto niet veranderen in 2024? Ik had ergens het idee dat ik op de schopstoel zat om nu iets te bestellen zodat ik het dit jaar nog heb, maar het lijkt erop dat er niets veranderd.
Vziw staat het gewoon de komende jaren "vast". Voor zover iets vast kan staan in dit land. :) Bijtelling in 2023 en 2024 is gelijk. In 2025 komt er een procentje bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:08
Inspired schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:02:
[...]

Mwoah. Is wat overdreven. Die LMs redden zich wel. Tarieven van Tesla's zijn ook wel omhoog gegaan. Op mijn Model 3 uit 2019 hebben ze nog steeds een leuke marge gemaakt. Zelfs nu met de prijsverlaging.
De leasemaatschappijen hoef je geen medelijden mee te hebben als je naar die leasetarieven kijkt 8)7 De jaren van goedkoop zakelijk leasen is echt wel over.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Precies dat, en dat weerhoudt me naast wat andere zaken om weer een wurgcontract van 2 of 4 jaar aan te gaan.

Ik overweeg dan maar een lync en co 01 ofwel zakelijk via werkgever, ofwel via mobiliteitsbudget en in het ergste geval dan maar prive dat abonnement afsluiten. Ik weiger pertinent nog een meerjarige leaseovereenkomst aan te gaan.

Had hiervoor een XC40 van 60k, eenzelfde auto nu kost 66k en de leaseprijs is gewoon 100 tot 200 eu per maand duurder dan voorheen.

discogs

• SjoerdV nl
  • Laatst online: 06-06 11:50

SjoerdV nl

Be the change.

Wat is anno 2023 de stand van zaken omtrent het in mindering brengen van de gemaakte kosten voor netverzwaring en uitbreiding/vervanging meterkast? Ik heb deze kosten gedeclareerd on ze in mindering te brengen op de bijtelling, in eerste instantie ook goedgekeurd, maar krijg nu bericht dat het niet geaccepteerd zou worden? In dit topic zoeken levert een resultaat op naar de Staatscourant, maar dat stamt uit 2015...

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

SjoerdV nl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:12:
Wat is anno 2023 de stand van zaken omtrent het in mindering brengen van de gemaakte kosten voor netverzwaring en uitbreiding/vervanging meterkast? Ik heb deze kosten gedeclareerd on ze in mindering te brengen op de bijtelling, in eerste instantie ook goedgekeurd, maar krijg nu bericht dat het niet geaccepteerd zou worden? In dit topic zoeken levert een resultaat op naar de Staatscourant, maar dat stamt uit 2015...
Volgens mij zijn er wel fiscale mogelijkheden voor. Ik zit op de telefoon dus kan het nu niet controleren voor je maar in:
23.3.7 Bijtelling privégebruik auto en eigen bijdrage werknemer uit Handboek Loonheffingen 2023 van de belastingdienst
Of een paragraaf of pagina later staat wel een stukje over laadpalen.
Uit mijn hoofd mag je het aftrekken van de bijtelling omdat je al betaald voor de auto met de bijtelling waardoor je niet verder belast hoeft te worden met de kosten van de paal.

• Inspired
Is een wat grijs gebied. Verzwaring en vervangen van de meterkast is natuurlijk al wat discutabel. Je kunt prima met LB en 1F uit de voeten. Kun je een verbreding van de oprit ook wel gaan opvoeren. Aan de andere kant, tolkosten mag je ook aftrekken dus ja. Zal meer afhangen of de WG hierin mee wil gaan denk ik.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:53
In beginsel zijn het vergoeden van kosten voor het plaatsen van een laadpaal bij werknemer thuis, bij een ter beschikking gestelde auto door de werkgever, 'intermediaire kosten' voor de werkgever. Oftewel, ze komen gewoon ten laste van de winst van de werkgever en er is geen sprake van een verstrekking in de zin van de loonheffingen.
5.3. Laadpaal
In de praktijk blijkt onduidelijkheid te bestaan over de fiscale aspecten als een werkgever een oplaadvoorziening (hierna: laadpaal) laat plaatsen in of bij de woning van de werknemer voor een (semi-)elektrische auto die de werkgever ter beschikking stelt. Het kan hierbij gaan om uiteenlopende uitvoeringen van laadpalen en van de eventueel benodigde aanpassingen, zoals het plaatsen van een extra groep in de meterkast of het verzwaren van de hoofdzekering. Doorgaans is het plaatsen van een laadpaal niet opgenomen in de catalogusprijs van een (semi-)elektrische auto. Onduidelijkheid over de fiscaliteit kan de overgang naar elektrisch rijden ontmoedigen. Dit acht ik ongewenst en daarom keur ik om redenen van eenvoud en doelmatigheid het volgende goed. De goedkeuring is vooruitlopend op wetgeving.

Goedkeuring (loonheffingen)

Ik keur goed dat het plaatsen van een laadpaal in of bij de woning van een werknemer voor een (semi-)elektrische auto die de werkgever ter beschikking stelt, geacht wordt deel uit te maken van de terbeschikkingstelling van de auto. Deze goedkeuring geldt ook voor een vergoeding voor het plaatsen van de laadpaal, als de werknemer op verzoek van de werkgever de laadpaal op eigen kosten plaatst of laat plaatsen.

Toelichting

De goedkeuring heeft tot gevolg dat in deze situaties het plaatsen van de laadpaal (of het vergoeden daarvan) geen afzonderlijke gevolgen heeft voor de vaststelling van het loon en daarmee de loonheffingen. Voor werknemers bij wie rekening wordt gehouden met een bijtelling voor het privégebruik van de auto van de zaak, wordt (het plaatsen van) de laadpaal geacht deel uit te maken van de gebruikskosten van de auto die door middel van de bijtelling in de loonheffingen worden betrokken. Er hoeft geen rekening gehouden te worden met een additioneel bedrag aan loon (in natura), ongeacht of een laadpaal is opgenomen in de catalogusprijs. Als geen sprake is van een bijtelling omdat de auto van de zaak aantoonbaar voor niet meer dan 500 privékilometers per jaar wordt gebruikt, wordt ook (het plaatsen van) de laadpaal geacht voor zakelijk gebruik te zijn bedoeld.

De goedkeuring geldt niet voor de benodigde elektriciteit. Wel acht ik het denkbaar dat werkgever en werknemer overeenkomen dat de werknemer de feitelijk verbruikte elektriciteit voor een ter beschikking gestelde auto tegen kostprijs doorlevert aan de werkgever. Tot de kostprijs behoren in zo’n geval ook de kosten van een meter om het feitelijke verbruik te kunnen vaststellen. Bij gebruik van zonnepanelen kan een werkgever een vergoeding geven die overeenkomt met het bedrag dat een energiemaatschappij in rekening zou brengen. Een dergelijke overeenkomst heeft geen gevolgen voor de vaststelling van het loon en daarmee de loonheffingen.
Het is dus wel zo dat deze kosten voor rekening van werkgever zouden kunnen komen, immers is dit opgenomen in de goedkeuring. Dat opent in principe ook de weg voor de verrekening (niet-vergoeden) met de bijtelling, mocht de werkgever deze kosten niet willen vergoeden.

Dit is slechts mogelijk als er vóóraf afspraken zijn gemaakt over de hoogte van de bijdrage privégebruik en wat er precies onder valt. Dit moet opgenomen zijn in een auto(lease)regeling. Dit staat inderdaad ook in 23.3.7 handboek loonheffingen.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-06 08:39
Vandaag is helaas mijn zakelijke lease auto bekrast met een sleutel. Baal flink.
Moet ik dit de lease maatschappij laten weten? Of pas bij aflevering auto na 3 jaar? En dit is vast eigen risico gok ik?

• jongetje
@C6DL bij leaseplan kun je het melden in de app en dan aangeven dat je het nu niet laat herstellen. Maar als de lak eraf is en het gaat roesten heb je meer schade... Waarom niet melden en herstellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C6DL
jongetje schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 23:06:
@C6DL bij leaseplan kun je het melden in de app en dan aangeven dat je het nu niet laat herstellen. Maar als de lak eraf is en het gaat roesten heb je meer schade... Waarom niet melden en herstellen?
Afhankelijk wie de kosten gaat betalen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06
C6DL schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:45:
Vandaag is helaas mijn zakelijke lease auto bekrast met een sleutel. Baal flink.
Moet ik dit de lease maatschappij laten weten? Of pas bij aflevering auto na 3 jaar? En dit is vast eigen risico gok ik?
Informeren bij de LM. Ik vond bij Leaseplan nog een document met wat vooral schades acceptabel zijn bij inleveren en welke niet. Zou sowieso elke (aanzienlijke) schade melden om verrassingen bij inleveren te voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
C6DL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:02:
[...]

Afhankelijk wie de kosten gaat betalen
Dat moet je met je werkgever uitvechten, tenzij je de dader vind... Het zal eenmaal het eigen risico kosten.

Maar als het erge krassen zijn ga je daar toch niet nog 3 jaar mee rondrijden?

[Voor 13% gewijzigd door jongetje op 28-05-2023 08:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

C6DL schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:45:
Je weet dat het met een sleutel is gebeurd. Dus je weet wie het was? Gewoon verzekering erop gooien.

Of het is gebeurd tijdens werktijd en dan hoef je niets te betalen :>

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:35:
[...]

Je weet dat het met een sleutel is gebeurd. Dus je weet wie het was? Gewoon verzekering erop gooien.

Precies, dit soort zaken gebeuren toch met name tijdens werktijd 😇

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ZeRoC00L schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Precies, dit soort zaken gebeuren toch met name tijdens werktijd 😇
Heel frappant wel ja ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

@C6DL Check even de voorwaarden bij je eigen LM. Dit valt onder vandalisme en bij bijv. Leaseplan staat dit:
Inbraak en vandalisme
Is de auto beschadigd na een inbraak of door vandalisme? Doe altijd online aangifte bij de politie.

Meld de schade bij LeasePlan. Zijn je privéspullen gestolen of beschadigd? Meld dit dan bij je inboedel- of doorlopende reisverzekering.

Blijft de tegenpartij onbekend? Er gelden dan dezelfde voorwaarden als schade waarbij geen tegenpartij betrokken is. Deze schade kan helaas niet worden verhaald. Er geldt mogelijk een eigen risico. Dit is afhankelijk van de afspraken in het leasecontract.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C6DL
Tylen schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:35:
[...]

Het is oprecht tijdens werktijd gebeurd.
Ken de auto door en door qua krassen.
Wat maakt dat voor verschil in deze? Is er dan ineens geen eigen risico?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
Dan is het risico voor je baas… formeel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

C6DL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:26:
[...]

Het is oprecht tijdens werktijd gebeurd.
Ken de auto door en door qua krassen.
Wat maakt dat voor verschil in deze? Is er dan ineens geen eigen risico?
Schade aan de auto in de tijd van je werkgever is altijd voor de werkgever en hoef je geen eigen risico voor te betalen. Niet elke werkgever accepteer deze regels even gemakkelijk. M.u.v. opzet of bewuste roekeloosheid.

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor alle zaken aangaande leaseauto's - behalve de vraag "welke leaseauto zal ik kiezen?" en zaken als "kijk eens wat een mooie nieuwe leaseauto ik heb." Daarvoor is er dit andere topic: Topicreeks: Keuze leaseauto

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee