Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Eens met @Woy . Risico ligt bij werkgever in deze, omdat werknemer niet een verklaring geen privégebruik heeft overlegd. Kan dus nooit nageheven worden van werknemer. Zie o.a. art. 20 lid 2 AWR (naheffingsaanslag wordt opgelegd aan inhoudingsplichtige), juncto art. 13bis LB (privégebruik ter beschikking gestelde auto). Zolang werknemer niet akkoord gaat met het verhaal door de werkgever, is er niets aan de hand. Ze hebben zelf verzuimd om artikel 13bis juist toe te passen.

Indien en voor zover fiscus van mening is dat er sprake is geweest van privégebruik, is dat een aangelegenheid tussen inhoudingsplichtige (werkgever) en fiscus. Indien een correctieverplichting wordt opgelegd, zal dit gebruteerd moeten worden (eindheffingsloon) in jaar van corrigeren.

Niets ondertekenen als werkgever het voor je neus schuift en ook niet akkoord gaan met een looncorrectie, dus. Naheffingstermijn voor de fiscus is overigens slechts vijf jaar (art. 20 lid 3 AWR), dus ook daar rammelt het verhaal.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
Ik vind het verschil in professionaliteit tussen een werkgever met salarisadministratie (=professionals) en een willekeurige werknemer (=particulier) zwaar wegen. De werkgever had bekend moeten zijn met de fiscale eisen en de werknemer over de eisen en consequenties moeten inlichten.

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:20

Bommes

Capo del formaggio

Ik rijd een auto van mijn werkgever (geen lease maar eigendom bedrijf maar dat doet niet terzake).
2019 en 2020 heb ik deze in de bijtelling gehad en reden we hier ook privé mee.

Eind 2020 heb ik een verklaring geen privégebruik aangevraagd, getekend en ingeleverd bij HRM.
Dit is ook bevestigd en zal voor 2021 een aanpassing van mijn netto salaris opleveren.

Nu krijg ik van wagenpark beheer ineens de mededeling dat de auto van logo stickers en van een track en tracé voorzien dient te worden.
Ze verbieden daarmee ook de vrije 500km per jaar die je volgens de belastingdienst wel privé mag rijden.

De volgende verklaring krijg ik daarbij:
Wij vallen onder horizontaal toezicht van de belastingdienst en er moet doormiddel van steekproeven de lijsten controleren om te borgen dat er niet privé gereden wordt met de voertuigen waarover geen bijtelling/eigen bijdrage wordt betaald.

Hierover is niet gesproken toen ik in dienst kwam bij deze werkgever.
Voorop gesteld: ik heb niet veel te verbergen.
Maar ik vind een track en tracé systeem een inbreuk op mijn privacy.
De regelingen in Nederland staan 500km privé gebruik toe, ik vind niet mijn werkgever inzichtelijk zou moeten hebben waar, wanneer en wat ik met die kilometers uitvoer.
Laat staan dat hij me deze kilometers kan verbieden.

Daarboven op de bestikkering op een auto waarbij ik een rijdend reclame bord ben.
Ik heb er totaal geen behoefte aan in dat een dergelijke reclamezuil bij mijn woning moet parkeren.
Wederom los daarvan.. :P
Hier is op voorhand niet over gesproken en ik vind dit samen best wel een belangrijk onderwerp in mijn arbeidsvoorwaarde.

Dus...:
Kan ik mijn werkgever verbieden een track en trace en stikkers te plaatsen?
Ik ben als bestuurder volgens de belastingdienst verantwoordelijk voor een sluitende kilometer registratie.
Niet mijn werkgever.
Antwoord op die stikkers weet ik wel al, dat heb ik gewoon maar te accepteren ben ik bang voor.
Echter blijft die 500 km privé gebruik over, kan een werkgever dat verbieden?

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Die 500km privé is een belastingtechnische regel (ga je daar boven, dan kan er geen sprake zijn van louter zakelijk gebruik en moet de werkgever bijtelling inhouden via de loonbelasting).

Wat je werkgever jou toestaat om wel/niet te doen, is een afspraak tussen de werkgever en jou. Kortom, ze zijn niet verplicht om je die 500km te geven. Het is overigens - ook in horizontaal toezicht - voor zover ik weet gewoon toegestaan om 500km privé te rijden.

Bedrijven in HT hebben een convenant met de BD waarin min of meer afgesproken is dat de BD geen controles zal uitvoeren omdat het bedrijf in kwestie haar belastingprocessen goed op orde heeft en zelf steekproeven doet etc. Kan me dus wel voorstellen dat één van de dingen die besproken is met de BD dat de werkgever zelf strikter (steeksproefgewijs) zal checken of er geen sprake is van privégebruik...

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
@Bommes Wat @Requiem19 al zegt.

- Die 500km mag je rijden van de belastingdienst. Beperkingen in privé kilometers mag en werkgever natuurlijk zelf opleggen. Of dit nu 0, 1000, 10.000 of onbeperkt per jaar is.
- Stickers, tja, het is een door hun betaalde auto. Al schilderen ze hem roze met van die wimpers op de koplampen.
- En die trackers is toch juist alleen maar handig. Daarmee heb je automatisch een sluitende km registratie. Aangezien je er alleen zakelijk mee rijdt weet de werkgever toch al waar je uithangt?

Al zouden al deze bovenstaande zaken ook gewoon in de lease regeling terug te lezen moeten zijn. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om hem in te leveren en een km vergoeding te nemen. Of ergens anders te gaan werken... Maar dat is wel erg rigoureus.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:21

Crazy D

I think we should take a look.

Volgens mij is die grens van 500km een beetje random bedacht, en is vooral bedoelt om je in-principe-volledig-zakelijke-ritten te kunnen verdedigen als je eens omrijdt omdat er file staat maar je bent in de KM registratie dat specifiek vergeten te noemen (het is immers raar als je 4 x een bepaalde rit tijd van 50km, je de 5e x opeens 65km opgeeft). Of omdat je 5km omrijdt om even wat te eten omdat er file staat.
Niet om echt 500km prive te rijden om een keer naar opa en oma in Groningen te rijden, want dat is gewoon volledig prive gebruik en je geeft aan niet prive te willen rijden. Wil je wel prive rijden betaal je bijtelling.

Daarnaast is de auto van je werkgever, dus tja, dat mag die eisen ja. Die 500km is ongeacht de intentie van die wet, de wet om te voorkomen dat je bijtelling betaald mits sluitende km registratie. Maar dat is geen wet in de zin dat je werkgever jou moet toestaan ook prive km's te rijden ermee.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Crazy D schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:59:
Volgens mij is die grens van 500km een beetje random bedacht, en is vooral bedoelt om je in-principe-volledig-zakelijke-ritten te kunnen verdedigen als je eens omrijdt omdat er file staat maar je bent in de KM registratie dat specifiek vergeten te noemen (het is immers raar als je 4 x een bepaalde rit tijd van 50km, je de 5e x opeens 65km opgeeft). Of omdat je 5km omrijdt om even wat te eten omdat er file staat.
Er staat mij ook bij dat deze regel destijds verzonnen is om te voorkomen dat nu net die ene niet goed geregistreerde rit ervoor zorgt dat je alsnog volledig bijtelling zou moeten betalen bij controle. Die 500 KM was bedoelt om onduidelijkheden in je agenda "weg te kunnen poetsen". Tegenwoordig staat er letterlijk bij de belanstingdienst dat je 500 KM prive mag gaan rijden (en dat mag dan gewoon).

Dan bestaat wel de kans dat als je bv 499 km privé rijdt, én je krijgt een discussie over een zakelijke rit van 2 KM dat je dan misschien de sjaak bent.

En qua bestikkering en track&trace moet je even kijken wat er in het leasereglement opgenomen staat. Daar zullen dit soort regelingen vast wel in verwerkt staan. Als je niet privé rijdt, wordt de leaseauto 100% een zakelijk instrument. Ik geef je dan ook weinig kans.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Voor zo ver ik weet mag track en trace in bepaalde gevallen, zolang je deze in ieder geval tijdens privégebruik kan uitschakelen en de werkgever kan aantonen wat het belang is. Enkel “bijhouden kilometerregistratie” is dacht ik niet voldoende, dat kan ook zonder zo’n privacy-schendende techniek. Je ziet het vaak bij auto’s met veel verschillende berijders (poolauto’s, busjes). Als je een auto 4 jaar lang zelf rijdt zou ik er serieus bezwaar tegen maken.

Stickers mag de werkgever ook gewoon eisen. Jij betaalt de auto immers niet zelf en een leaseauto is net als een laptop primair een “werkinstrument”. Moet wel in het leasereglement staan en het staat je vrij om de auto enkel zakelijk te gebruiken door een kilometerregistratie bij te houden. Voordeel is dan ook dat je hem te allen tijde in moet kunnen leveren zonder kosten (logische aanname). :)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:26

JB

Cédric roelt!

BigSmurf schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:32:
Voordeel is dan ook dat je hem te allen tijde in moet kunnen leveren zonder kosten (logische aanname). :)
Dit vind ik ook een leuke want je hebt 'm naar eigen wens? uitgezocht en hebt er eerst ook bijtelling over betaald.

Mijn boefje is liev!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:20

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb min of meer een antwoord van de betreffende afdeling :)

De lease regeling zoals die er nu is, is niet eenduidig en/of sluitend.
Track en trace + bestikkering geld voor dienstauto's en bussen, niet voor lease auto's.

De regeling beschrijft het volgende:
Een medewerker (met contract groter dan 0,4 fte) die er voor kiest om geen gebruik te maken van een lease auto krijgt een persoonsgebonden dienstauto ter beschikking gesteld.

Ik heb echter wel een leaseauto.
maar ik met ingang van 1-1-2021 niet privé met die leaseauto en dat was niet "bedoeld met deze regeling" volgens mijn werkgever.
En iets wat ze ook nog niet mee hebben gemaakt.
De regeling zal dus in de toekomst aangepast worden.
Mij is nu toegezegd dat ik deze leaseauto in de huidige vorm mag blijven doorrijden.

Overigens heb ik deze auto ook niet zelf uitgezocht.
Toen ik er kwam werken waren er geen auto's meer beschikbaar.
Er is toen een nieuwe Yaris besteld, geen keuze in kleur, uitvoering e.d.
Wanneer ik geen contract verlenging zou krijgen of bij wel verlenging een "eigen keuze auto" zou gaan leasen kon deze Yaris bestikkerd worden en als pool auto ingezet worden.
Ik heb echter nooit een "eigen lease" auto uitgezocht, ik vond het wel goed met deze auto.

[Voor 21% gewijzigd door Bommes op 06-01-2021 11:35]

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 07:53
Ik heb een vraagje ik heb de leaseprijsen gekregen. Ik moet boven de 600 euro zelf bijbetalen.

Kia proceed gt plusline 36150 lease: 615
Kia ceed sw executiveline 35940 lease: 599
Kia ceed sw gt plusline 36200 lease: 628

Verscil nieuwprijs:
Proceed en sw gt 50 euro
Proceed en sw exec 210
Sw exec en gt plusline 260

Verschil per maand en 48 mnd
13 en 624
16 en 768
29 en 1392

Waarom moet ik zo gigantisch veel betalen voor een verschil in nieuwprijs die veel minder is.

Opties zijn bij alle 3 de autos hetzelfde alleen de naam is anders en de proceed is een ander model

[Voor 9% gewijzigd door sgouman op 12-01-2021 22:10]

• JanHenk
  • Nu online
Moeilijk te zeggen.
Inclusief of exclusief brandstof?
Verschillende gewichtsklasse dus ander tarief wegenbelasting?
Verschil in BPM, dus de bedrijfsinvestering (netto cataloguswaarde plus BPM) verschilt?
En dan de belangrijkste, ingeschatte restwaarde?

Een leaseprijs is altijd gecalculeerd op basis van de TCO. Vergelijkingen met consumentenprijzen voor de aanschaf gaan dus mank.

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:47
Wat bedoel je met Verschil nieuwprijs?
Zijn dat al bestaande auto's? neem aan dat de cijfers de lease kosten voorstellen?

En je verschil per maand.. Staan wat cijfertjes.. Ik kan er alleen niet veel soeps van maken sorry.

Daarnaast, ja de lease maatschapij bepaalt het bedrag.
Een bepaalt type zal sneller verkocht worden en mogelijk tegen een hogere rest waarde.
Dat mede bepaald dus je lease prijs.

Zo kan een 30.000 kosten renault duurder in de lease zijn dan bijvoorbeeld een volkswagen van 40.000 euro.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• sgouman
To_Tall schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:54:
Wat bedoel je met Verschil nieuwprijs?
Zijn dat al bestaande auto's? neem aan dat de cijfers de lease kosten voorstellen?

En je verschil per maand.. Staan wat cijfertjes.. Ik kan er alleen niet veel soeps van maken sorry.

Daarnaast, ja de lease maatschapij bepaalt het bedrag.
Een bepaalt type zal sneller verkocht worden en mogelijk tegen een hogere rest waarde.
Dat mede bepaald dus je lease prijs.

Zo kan een 30.000 kosten renault duurder in de lease zijn dan bijvoorbeeld een volkswagen van 40.000 euro.
Bedoel met de cijfers dat de ceed sw gt plus en ceed sw exec kwa nieuwprijs 260 euro verschillen.

Boven de 600 moet ik bijbetalen dus dat is in dit gebal 29 euro 48(looptijd leasetermijn) wat neerkomt dat ik 1392 betaal voor een auto met precies dezelfde opties hooguit een iets ander uiterlijk maar die eigenlijk maar 260 meer zou moeten kosten

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:19
Misschien net wat zwaarder, wat extra brandstfkosten geeft, extra MRB omdat deze net in een andere categorie valt, of simpelweg dat de waardedaling van de laatste variant groter is waardoor de leasemaatschappij de afschrijving hoger in het leasebedrag stopt en je daarmee meer betaald.
Dus inderdaad als mijn voorgangers ook zeggen; niet kijken naar de nieuwprijzen, want die kloppen niet voor leaseauto's (die worden uitgeperst tot maximale korting bij dealers etc) en zijn niet volledig relevant voor TCO.
Afschrijving, verzekering, onderhoud, mrb etc wel, en dat kun jij niet zien hoe zij dat berekenen.

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Zijn er mensen bekend met leasemaatschappij https://www.activlease.nl/? Zoja, wat zijn de ervaringen?

[Voor 17% gewijzigd door Juancho op 14-01-2021 12:56]

• JB

JB

Cédric roelt!

sgouman schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:25:
[...]

Bedoel met de cijfers dat de ceed sw gt plus en ceed sw exec kwa nieuwprijs 260 euro verschillen.

Boven de 600 moet ik bijbetalen dus dat is in dit gebal 29 euro 48(looptijd leasetermijn) wat neerkomt dat ik 1392 betaal voor een auto met precies dezelfde opties hooguit een iets ander uiterlijk maar die eigenlijk maar 260 meer zou moeten kosten
Kun je niets van zeggen, zal zoals eerder aangegeven, komen door restwaarde, icm bpm, icm geschat verbruik enz. Hetzelfde dat een Ford Mondeo "niet past" in een 950 euro budget maar een Volvo V60 weer wel. Restwaarde speelt hier bijvoorbeeld een grote rol.

Nu denk ik dat als jouw wagenparkbeheerder even mee wil doen qua onderhandelen (ook goed voor bedrijf) dit wellicht wel onder de 600 te krijgen is? Weet niet hoeveel auto's jullie doen enz maar vraag eens of ze het spel mee willen spelen?

[Voor 14% gewijzigd door JB op 14-01-2021 15:01]

Mijn boefje is liev!

• sgouman
JB schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Kun je niets van zeggen, zal zoals eerder aangegeven, komen door restwaarde, icm bpm, icm geschat verbruik enz. Hetzelfde dat een Ford Mondeo "niet past" in een 950 euro budget maar een Volvo V60 weer wel. Restwaarde speelt hier bijvoorbeeld een grote rol.

Nu denk ik dat als jouw wagenparkbeheerder even mee wil doen qua onderhandelen (ook goed voor bedrijf) dit wellicht wel onder de 600 te krijgen is? Weet niet hoeveel auto's jullie doen enz maar vraag eens of ze het spel mee willen spelen?
Ik ga het proberen. Wij hebben geloof ik 40 auto's

• JB

JB

Cédric roelt!

sgouman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Ik ga het proberen. Wij hebben geloof ik 40 auto's
Succes! Wij doen zaken met 2 LMs, dus dat helpt :)

Mijn boefje is liev!

• sgouman
JB schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Succes! Wij doen zaken met 2 LMs, dus dat helpt :)
Helaas wij niet. Alleen met Athlon.

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Wat zou voor jullie het omslagpunt zijn qua meerprijs om voor een lease auto te gaan?

Stel je voor, je berekent alles voor een prive aankoop
- aankoop / afschrijving / restwaarde
- verzekering
- wegenbelasting
- onderhoud (+ vervangend vervoer)
- brandstof
- en wat ik vergeten ben
Kosten per maand: 700

je krijgt 400e reiskosten netto
Dan kost het 300e per maand voor auto X.

Stel je voor dat de leaseauto 400euro per maand aan bijtelling kost. Zouden jullie dat doen?

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl | ToonForum.nl

• JanHenk
  • Nu online
@TerrorSource Is het te verwachten kilometrage voor de baas variabel, of zit je altijd op dezelfde plaats?

Ik zou dus vooral kijken naar kilometrage en wat de verschillende scenario's daarin doen voor het "omslagpunt" tussenbeide opties. Bijtelling is vast, eigen auto is variabel per kilometer meer en/of minder. Daarbij ook rekening houdend met de kilometervergoeding..

• TerrorSource
  • Nu online
JanHenk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:26:
@TerrorSource Is het te verwachten kilometrage voor de baas variabel, of zit je altijd op dezelfde plaats?

Ik zou dus vooral kijken naar kilometrage en wat de verschillende scenario's daarin doen voor het "omslagpunt" tussenbeide opties. Bijtelling is vast, eigen auto is variabel per kilometer meer en/of minder. Daarbij ook rekening houdend met de kilometervergoeding..
variabel, naar kantoor (vaste plek) maar soms ook naar klanten.

800e bruto reiskosten - 0,19 per gereden km = netto
Als je een maand niet rijdt, nu met corona, heb ik rond de 400e netto
0 km = 0 netto + 800 bruto = 400 netto
1000km = 190 netto + 610 bruto = 495 netto
2000km = 380 netto + 420 bruto = 590 netto
etc

Dus ik heb altijd minimaal 400e netto per maand, vandaar dat ik daar mee reken in dit voorbeeld.
Heb een heel uitgebreide excel sheet gemaakt waarin ik heel veel bereken.

Gaat mij er op wat men het "omslagpunt" ziet en wat men bereid is om "meer" te betalen om minder geldstromen en risico te hebben.

• JanHenk
  • Nu online
Dat is wel erg situatieafhankelijk... Bijvoorbeeld; moet je specifiek een contract afsluiten voor langere termijn, met boete bij opzeggen dienstverband? Zijn het exact dezelfde auto's, of moet je ergens concessies doen bij de ene of de andere optie?

Mijn ervaring is dat je flexibeler bent met een eigen auto en als je een wat oudere koopt kun vaak ook een dikker model qua opties en motorische uitvoering nemen, etc. Maar net waar je waarde aan hecht.

Ik vond het gemak van leasen in de tijd dat ik werknemer was wel wat waard (ook omdat ik erg veel kilometers maakte), maar nu ik aan de andere kant van de tafel zit en alle kosten dus sowieso zelf moet dragen, koop ik mijn auto's liever omdat het simpelweg goedkoper is dan leasen.

• TerrorSource
  • Nu online
JanHenk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:17:
Dat is wel erg situatieafhankelijk... Bijvoorbeeld; moet je specifiek een contract afsluiten voor langere termijn, met boete bij opzeggen dienstverband? Zijn het exact dezelfde auto's, of moet je ergens concessies doen bij de ene of de andere optie?

Mijn ervaring is dat je flexibeler bent met een eigen auto en als je een wat oudere koopt kun vaak ook een dikker model qua opties en motorische uitvoering nemen, etc. Maar net waar je waarde aan hecht.

Ik vond het gemak van leasen in de tijd dat ik werknemer was wel wat waard (ook omdat ik erg veel kilometers maakte), maar nu ik aan de andere kant van de tafel zit en alle kosten dus sowieso zelf moet dragen, koop ik mijn auto's liever omdat het simpelweg goedkoper is dan leasen.
als ik dezelfde gloednieuwe auto zelf koop is het 70euro per maand netto goedkoper dan wanneer ik lease (komt door eigen bijdrage prive-gebruik).
Berekend op:
Lease = 4 jaar
Zelf kopen = 6 jaar
KM = 25k per jaar
Cataloguswaarde = 52k

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:57
TerrorSource schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:35:
[...]

als ik dezelfde gloednieuwe auto zelf koop is het 70euro per maand netto goedkoper dan wanneer ik lease (komt door eigen bijdrage prive-gebruik).
Berekend op:
Lease = 4 jaar
Zelf kopen = 6 jaar
KM = 25k per jaar
Cataloguswaarde = 52k
Bij vee maatschappijen kun je ook 5 jaar leasen. Dat maakt de lease prijs lager. Door 6 vs 4 jaar is vergelijking niet hee eerlijk naar mijn idee.

• JB

JB

Cédric roelt!

perspectivebass schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Bij vee maatschappijen kun je ook 5 jaar leasen. Dat maakt de lease prijs lager. Door 6 vs 4 jaar is vergelijking niet hee eerlijk naar mijn idee.
Hoe vertaald zich de 52K aanschaf hier? Want er moet ook een auto gekocht worden?

Mijn boefje is liev!

• TerrorSource
  • Nu online
JB schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Hoe vertaald zich de 52K aanschaf hier? Want er moet ook een auto gekocht worden?
Eigen geld, zonder lening.

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe kan dit dan goedkoper zijn? Je verdampt een investering die al vanaf het moment dat je wegrijdt bij de dealer enorm afschrijft? De bijtelling over 52K kost me een halve auto uitgaande van 22% 4 jaar terwijl jij 52K moet uitgeven en nog onderhoud, wegenbelasting en brandstof moet aftikken.

[Voor 21% gewijzigd door JB op 16-01-2021 19:06]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True