De loonbelasting is ook gebaseerd op je fiscaal jaarinkomen, dus waarom zou je het niet meenemen? Het zijn gewoon directe kosten van het privé rijden van een lease-auto. Dus om een goede afweging te maken moet je het ieder geval in overweging nemen.
Ik heb nog even snel gekeken, en het lijkt mij in eerste instantie dat kindgebonden budget en kinderbijslag niet afbouwen, maar dat je niet boven de 83.400 euro verzamelinkomen mag hebben. ( Disclaimer, ben geen expert op dit gebied, dus kan wat over het hoofd gezien hebben )
Kinderopvangtoeslag loopt wel aardig naar beneden. (
https://www.rijksoverheid...-kinderopvangtoeslag-2018 ): Als je een verzamelinkomen van 52.000 hebt, en je neemt de besproken lease-auto dan loopt de vergoeding terug van 76,3% tot 69,6% voor het eerste kind. Dus met 1 kind komt daar nog eens 6,7% van de opvangkosten bij. ( Even snel gerekend met het maximum tarief en 8 dagen opvang per maand = 8 * 8 * 7,45 * 6,7% = EUR 31,95 )
Met een dergelijk inkomen kom je volgens mij niet in aanmerking voor andere toeslagen dus dan zijn de netto kosten van het privé rijden van je auto ongeveer 436,94 ( Met de aanname dat je verzamelinkomen zonder lease 52.000 is, en je 1 kind hebt dat 8 dagen per maand opvang heeft )
[
Voor 3% gewijzigd door
Woy op 07-08-2018 20:22
]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”