Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• alionfire
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 28-12-2018
Iemand ervaring met Alphabet Lease? Kan er helaas nog geen kijkje in nemen maar ben wel benieuwd naar de kosten, service, etc.

• 1063865
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Alphabet is (veruit) de beste maatschappij naar mijn ervaring. Qua service althans. Prijzen heb ik nooit zo vergeleken omdat ik altijd verplicht werd bij 1 bepaalde maatschappij af te nemen.

Ik kan me, gezien de service, voorstellen dat ze niet de goedkoopste zullen zijn.

1063865 wijzigde deze reactie 16-08-2018 10:54 (18%)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:41
quote:
Iamhere schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:54:
Alphabet is (veruit) de beste maatschappij naar mijn ervaring. Qua service althans. Prijzen heb ik nooit zo vergeleken omdat ik altijd verplicht werd bij 1 bepaalde maatschappij af te nemen.

Ik kan me, gezien de service, voorstellen dat ze niet de goedkoopste zullen zijn.
Ik heb enkel ervaring met Alphabet met 2 auto's, maar dit was wel goede ervaring qua service, communicatie, etc.

Mijn komende auto wordt geleverd via ALD, ben benieuwd..

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-01 12:31
quote:
alionfire schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:20:
Iemand ervaring met Alphabet Lease? Kan er helaas nog geen kijkje in nemen maar ben wel benieuwd naar de kosten, service, etc.
Ik ben iets minder positief over Alphabet. Ik heb een probleem met mijn huidige auto, de dealer en fabrikant ontkennen niet dat er een probleem is. Alphabet heeft alsnog een externe expert in de hand genomen om het probleem te controleren, die kon het probleem niet constateren en vervolgens zegt Alphabet "er is geen probleem". Terwijl de auto fouten meld en de dealer en fabrikant het erkennen.

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:58
quote:
LGroot schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:47:
@Tankiej @blackwidow998

Ik heb het inderdaad over maandelijkse bedragen, dit zou neerkomen op EUR 1200 onderhoud per jaar. Ik zal niet met mijn auto bij de lokale dealer te vinden zijn. Olie, filters, remblokken/schijven, banden doe ik allemaal keurig zelf dus daar zullen de kosten niet in zitten.
Wij hebben ook zo'n regeling op het werk (nog iets beter) en voor mij scheelt het zo'n 200 euro netto per maand wat ik over hou en dan rij ik een E61 530dA uit 2006 tov een Octavia die ik anders zou leasen. En dat is dan zelfs nog de 14% (rij de BMW al bijna 4jr). Uitgebreide excel om dit uit te rekenen gaat er rond op het werk :).

Leasebudget van 750 krijg ik bruto uitgekeerd en daarnaast 0,19ct per km (netto) wat dus niet van het lease budget af gaat.

Qua onderhoud is 1200 aan de lage kant denk ook als je veel zelf doet. Bepaalde onderdelen zijn erg duur (zeker ook bij Mercedes) en wellicht moet je de lastigere klussen uitbesteden...

Persoonlijk zou ik 2K per jaar aanhouden voor onderhoud/reparaties.

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

quote:
Iamhere schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:54:

Als je enkel zaken gedaan hebt met Alphabet, in welk opzicht heb je dan genoeg vergelijkingsmateriaal met andere leasemaatschappijen?

Heb zelf inmiddels ervaring met Alphabet, Leaseplan en een aantal kleinere leasemaatschappijen. Alphabet was ik een paar jaar geleden erg te spreken over maar onlangs heb ik prijzen kunnen vergelijken, heb een aantal offertes laten opstellen voor uiteenlopende auto's (BMW 3-serie, VW Tiguan Allspace, Audi A4, Audi A5 etc) en kwamen in vergelijking met Leaseplan op sommige offertes meer dan 100 EUR hoger uit.

Ook was er vrij weinig bespreekbaar, ik wilde bijvoorbeeld graag een afneembare trekhaak achteraf laten plaatsen, helaas was dit bij de dealers zelf niet mogelijk (enkel wegklapbaar), maar bij diverse inbouwlocaties wel. Alphabet wilde hier niet aan beginnen waarbij Leaseplan het geen enkel probleem vond om dit nadien bij een inbouwlocatie te laten inbouwen.

Ergo, mijn laatste zeer recentelijke ervaring is dat Leaseplan zich meer flexibeler opstelt en zeker met de Duitse auto's aardig goedkoper is dan Alphabet. Toch jammer, het eerste contact met Alphabet was zeer aangenaam verlopen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• dindr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:04
Ha Tweakers. Vrijdag een krabbel gezet voor een 308SW Blue Lease Executive uit de pool. Geen verdere opties. Heeft maar 3k op de teller staan en is van mei 2018. Vrouwtje en ik blij. Wat me opviel is dat er in het contract 20% bijtelling stond in plaats van 22%. Kan dit kloppen of is het een foutje?

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

@dindr Mei 2018? Dan moet het wel 22% zijn. Er zijn dit jaar maar twee keuzes 4% voor auto's die niets uitstoten, en de rest krijgt 22%.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• dindr
quote:
RomeoJ schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:54:
@dindr Mei 2018? Dan moet het wel 22% zijn. Er zijn dit jaar maar twee keuzes 4% voor auto's die niets uitstoten, en de rest krijgt 22%.
@RomeoJ

Ah jammer, daar gaan een paar euros winst per maand!
Ik zal ze er morgen even over berichten.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:00

DarkSide

theres no place like ::1

Is de auto echt uit Mei? Of is de auto van vorig jaar en toen al op kenteken gezet maar heeft de vorige eigenaar er pas sinds mei mee gereden?
Anders kan het idd nog 20% zijn.
zo niet. Dan inderdaad 22%

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:13
quote:
DarkSide schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:43:
Is de auto echt uit Mei? Of is de auto van vorig jaar en toen al op kenteken gezet maar heeft de vorige eigenaar er pas sinds mei mee gereden?
Dacht ik ook, maar 2017 was ook al 22%: https://www.belastingdien...ng_privegebruik_auto_2017

• DarkSide

DarkSide

Hmm ok :)
Kon toch zweren dat het pas dit jaar was.
Dat heb je als het alweer bijna 4 jaar geleden is dat je de vorige auto uitzocht :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dindr
quote:
DarkSide schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:43:
Volgens kentekencheck is de eerste toelating op de wereld en NL van mei 2018 ja. Er is ook maar 2890 km mee gereden volgens de LM pool site. Lijkt me sterk dat de auto ouder is.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:20

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

quote:
dindr schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:54:
[...]

Volgens kentekencheck is de eerste toelating op de wereld en NL van mei 2018 ja. Er is ook maar 2890 km mee gereden volgens de LM pool site. Lijkt me sterk dat de auto ouder is.
Ik zou enkel uitgaan van https://ovi.rdw.nl. De auto zelf kan wel ouder zijn maar leidend is de datum waarop de auto is geregistreerd op kenteken en als dat mei 2018 is betekent dat 22% fiscale bijtelling.

www.google.nl

• 1063865
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
quote:
RomeoJ schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:22:
[...]

Als je enkel zaken gedaan hebt met Alphabet, in welk opzicht heb je dan genoeg vergelijkingsmateriaal met andere leasemaatschappijen?

Heb zelf inmiddels ervaring met Alphabet, Leaseplan en een aantal kleinere leasemaatschappijen. Alphabet was ik een paar jaar geleden erg te spreken over maar onlangs heb ik prijzen kunnen vergelijken, heb een aantal offertes laten opstellen voor uiteenlopende auto's (BMW 3-serie, VW Tiguan Allspace, Audi A4, Audi A5 etc) en kwamen in vergelijking met Leaseplan op sommige offertes meer dan 100 EUR hoger uit.

Ook was er vrij weinig bespreekbaar, ik wilde bijvoorbeeld graag een afneembare trekhaak achteraf laten plaatsen, helaas was dit bij de dealers zelf niet mogelijk (enkel wegklapbaar), maar bij diverse inbouwlocaties wel. Alphabet wilde hier niet aan beginnen waarbij Leaseplan het geen enkel probleem vond om dit nadien bij een inbouwlocatie te laten inbouwen.

Ergo, mijn laatste zeer recentelijke ervaring is dat Leaseplan zich meer flexibeler opstelt en zeker met de Duitse auto's aardig goedkoper is dan Alphabet. Toch jammer, het eerste contact met Alphabet was zeer aangenaam verlopen.
Ik heb niet alleen zaken gedaan met Alphabet, maar met alle grotere partijen wel.
Echter de keer dat ik verplicht was voor Alphabet te kiezen, heb ik geen prijzen vergeleken.

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:07
Bij de voorraad modellen bij volkswagen staat er bij de golf highline business R met 1.0 TSI DSG een uitstoot van 110gr co2.
https://popin.volkswagen....tor/de-nieuwe-golf/472670

Bij het opvragen van van een offerte bij de dealer die deze auto had staan kreeg ik 111gr co2.

Kan het zijn omdat de golf wellicht uit 2017 is dat daar de co2 uitstoot nog 110gr was? (2018 welilicht verhoogd naar 111?)

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-01 21:49

djidee

Mr. Slungel

quote:
alionfire schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:20:
Ik zou graag terug gaan naar Alphabet ipv Leaseplan... 1e 2 auto's leaseplan, toen 1 alphabet, nu weer leaseplan.

Ook al over gehad met tussenpersoon voor lease maand geleden toen ik bezig was met een nieuwe leaser (niet doorgegaan, en huidige met een jaar verlengd agv al die wltp onzin), maar als leaseplan een eurotje goedkoper is (offertes gaan naar beide toe), dan is het gewoon leaseplan.

Jammer, leaseplan stuurt je namelijk rustig voor je banden naar een profile/kwik fit etc, terwijl de dealer dat net zo makkelijk had kunnen meepakken bij de beurt, dat gezeik had ik bij alphabet nooit. Ben je 2x een dagdeel bezig, of met vervangend vervoer aan het stoeien (met mijn 2.06 is niet elke aangeboden auto 'passend')

djidee wijzigde deze reactie 20-08-2018 14:50 (7%)

"Mekker, blaat"

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:15
Zo herkenbaar.... En met een lekke band je auto 5 dagen (!) kwijt zijn, ook onvoorstelbaar.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-01 15:33

JT

VETAK y0

Zijn er hier mensen die voor hun reistijd naar/van klanten geen vergoeding/compensatie krijgen? Als je dat niet krijgt, op wat voor afstanden zitten die klanten dan ongeveer?

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16:16

Superdaantje

Moderator Foto & Video

/me off ;-)

Krijg geen standaard vergoeding. Tenzij ik deze declareer, als hotel kosten, lunch, etc..... Reistijd is werktijd. Afstanden liggen de 0 en 300+ KM enkele reis.

Superdaantje wijzigde deze reactie 21-08-2018 18:58 (6%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke winter-avatar

@JT Bij ons is de reistijd van huis naar de klant werktijd met aftrek van je standaard reistijd van huis naar kantoor, in mijn geval 30 min. Dus als ik een uur naar een klant onderweg ben, mag ik 30 minuten werktijd schrijven. Alle reistijd tussen kantoor en de klant is 100% werktijd. Extra kosten die ik maak (maar dat komt zelden voor) mag ik gewoon declareren. Benzinekosten heb ik niet, vanwege de tankpas.

• JT

JT

VETAK y0

Dank voor jullie input. Jullie krijgen er dus wel iets voor, werktijd.

Hebben anderen nog input?

• _vision
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-01 17:35
quote:
JT schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:09:
Dank voor jullie input. Jullie krijgen er dus wel iets voor, werktijd.

Hebben anderen nog input?
Management consultant hier. Naar klant reizen is eigen tijd, zoals normaal in deze branche. Bij een reistijd van een bepaalde duur / aantal km, mag je in een hotel verblijven.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
JT schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:22:
Zijn er hier mensen die voor hun reistijd naar/van klanten geen vergoeding/compensatie krijgen? Als je dat niet krijgt, op wat voor afstanden zitten die klanten dan ongeveer?
Ik schrijf de volle tijd die ik naar een klant onderweg ben, regardless of het vanuit huis of kantoor is. De opdrachtgever wil me immers naar de klant hebben, dus wordt daarvoor betaald. Maar ik werk dan ook op basis van billable hours.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:21
Reistijd boven het uur (enkele reis) mag ik schrijven als tijd voor tijd.
Indien het nodig is dan zijn hotelkosten incl. eten/drinken declarabel, echter geen aanvullende vergoedingen.

Reistijd binnen kantooruren zijn gewoon werkuren.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Hoe zit dat nou met vervangend vervoer? Ik rijd een Megane automaat en hij moest vandaag voor z'n 60k beurt naar de garage, specifiek overlegd met de leasemij of ik een automaat kon krijgen als vervanger omdat ik anders weer zo loop te hanessen met een handbak. Was geen probleem volgens de Leasemij, zou gewoon auto uit gelijke klasse met automaat krijgen. Sta ik gisteren middag bij de garage, krijg ik een Clio met een handbak -,-. Iemand ervaring mee?

Is het al bijna vrijdag?

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-01 19:53
quote:
DennusB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:32:
Hoe zit dat nou met vervangend vervoer? Ik rijd een Megane automaat en hij moest vandaag voor z'n 60k beurt naar de garage, specifiek overlegd met de leasemij of ik een automaat kon krijgen als vervanger omdat ik anders weer zo loop te hanessen met een handbak. Was geen probleem volgens de Leasemij, zou gewoon auto uit gelijke klasse met automaat krijgen. Sta ik gisteren middag bij de garage, krijg ik een Clio met een handbak -,-. Iemand ervaring mee?
Handbak verleerd? :P
Ik denk niet dat je die eis neer kunt leggen.

• DennusB
  • Niet online
quote:
LuPo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Handbak verleerd? :P
Ik denk niet dat je die eis neer kunt leggen.
Niet verleerd, maar moet er wel serieus weer aan wennen na 1,5 jaar automaat. Daarbij, een auto van gelijke klasse staat gewoon in m'n leasecontract en de leasemij gaf dus ook aan dat dat geen enkel issue was... de dealer loopt alleen te kutten.

Is het al bijna vrijdag?

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:08
quote:
DennusB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Niet verleerd, maar moet er wel serieus weer aan wennen na 1,5 jaar automaat. Daarbij, een auto van gelijke klasse staat gewoon in m'n leasecontract en de leasemij gaf dus ook aan dat dat geen enkel issue was... de dealer loopt alleen te kutten.
Dus toen je “Daar ga ik niet mee akkoord” zei, zei de dealer..... ?

Hmmbob wijzigde deze reactie 21-08-2018 11:44 (70%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• JT

JT

VETAK y0

Dank voor verdere input!
quote:
_vision schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:15:
[...]

Management consultant hier. Naar klant reizen is eigen tijd, zoals normaal in deze branche. Bij een reistijd van een bepaalde duur / aantal km, mag je in een hotel verblijven.
Dus als je 1 dag in Zierikzee moet zijn, 1 dag Vemlo, 1 dag Den Helder en 1 dag in Delfzijl dan reis je 16-20 uur volledig in eigen tijd? Is je loon daar ook naar?

JT wijzigde deze reactie 21-08-2018 12:06 (4%)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-01 19:53
quote:
DennusB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Gelijke klasse/segment (B-segment of C-segment bijv). Dat gaat dan niet over opties zoals een automaat. Imho hoor :)

• JT

JT

VETAK y0

En anders rijbewijs voor alleen automaat aanvragen, dan kun je dat vast afdwingen, maar met gewoon rijbewijs wordt je geacht met een handbak te kunnen rijden :)

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

quote:
djidee schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:49:
[...]

Ik zou graag terug gaan naar Alphabet ipv Leaseplan... 1e 2 auto's leaseplan, toen 1 alphabet, nu weer leaseplan.

Ook al over gehad met tussenpersoon voor lease maand geleden toen ik bezig was met een nieuwe leaser (niet doorgegaan, en huidige met een jaar verlengd agv al die wltp onzin), maar als leaseplan een eurotje goedkoper is (offertes gaan naar beide toe), dan is het gewoon leaseplan.

Jammer, leaseplan stuurt je namelijk rustig voor je banden naar een profile/kwik fit etc, terwijl de dealer dat net zo makkelijk had kunnen meepakken bij de beurt, dat gezeik had ik bij alphabet nooit. Ben je 2x een dagdeel bezig, of met vervangend vervoer aan het stoeien (met mijn 2.06 is niet elke aangeboden auto 'passend')
Huidige auto is van Leaseplan maar heeft nog amper 10k aan kilometers gereden dus geen ervaring met een bandenwissel, vorige auto was van Alphabet en die hadden een paar jaar geleden (1 tot 2 jaar terug) een aanpassing doorgevoerd waardoor ik verplicht was om naar een Profile Tirecenter te gaan in plaats van de Euromaster die bij ons om de hoek zit, sterker nog: ze hadden mijn winterbanden zonder aankondiging vooraf al laten transporteren naar een Profile die 30 km verderop zit.

Denk toch echt dat er onderling tussen de leasemij's (zeker de grotere) weinig verschil meer zit, alle partijen willen kosten drukken, leasetarieven concurrerend maken en tegelijkertijd zoveel mogelijk winst maken.

quote:
LuPo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Gelijke klasse/segment (B-segment of C-segment bijv). Dat gaat dan niet over opties zoals een automaat. Imho hoor :)
Eens met wat je zegt. Ik zou me eerder druk gemaakt hebben dat ondanks die duidelijke afspraak over de gelijke klasse (op basis van segment-indeling) DennusB toch nog een Clio krijgt terwijl hij zelf een Megane rijdt.

RomeoJ wijzigde deze reactie 21-08-2018 11:52 (13%)

• DennusB
  • Niet online
quote:
Hmmbob schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:40:
[...]

Dus toen je “Daar ga ik niet mee akkoord” zei, zei de dealer..... ?
"Ja, we hebben geen auto's in jouw klasse om te wisselen". Dus heb er verder niet teveel gezeik om gemaakt, maar volgende keer maar wel naar een andere dealer denk ik!

Is het al bijna vrijdag?

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
DennusB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:15:
[...]

"Ja, we hebben geen auto's in jouw klasse om te wisselen". Dus heb er verder niet teveel gezeik om gemaakt, maar volgende keer maar wel naar een andere dealer denk ik!
Mijn dealer vraagt bij het maken van de afspraak altijd al of ik vervangend vervoer nodig heb en zo ja, wat ik wil of mag volgens mijn contract... Bij garantiewerk (mijn auto is drie keer een dag weg geweest voor een schier onoplosbaar euvel) krijg ik standaard een full option V90 van ze mee.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DennusB
  • Niet online
quote:
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Mijn dealer vraagt bij het maken van de afspraak altijd al of ik vervangend vervoer nodig heb en zo ja, wat ik wil of mag volgens mijn contract... Bij garantiewerk (mijn auto is drie keer een dag weg geweest voor een schier onoplosbaar euvel) krijg ik standaard een full option V90 van ze mee.
Doen ze netjes. Das bij Renault dus nogal anders geregeld vrees ik :X

Is het al bijna vrijdag?

• sham27
quote:
JT schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:22:
Ik moet voor mijn werk gemiddeld 1x per maand naar Frankrijk - 5/6 uur deur tot deur. Dit is grotendeels in mijn eigen tijd zonder directe compensatie.

Ook als ik met mijn auto naar ander kantoor in NL of Belgie ga met veel meer reistijd is dit grotendeels gewoon eigen tijd.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:21
quote:
DennusB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:32:
[...]

Doen ze netjes. Das bij Renault dus nogal anders geregeld vrees ik :X
Ach bij premium merken, krijg je premium service en Renault is geen premium merk dus moet je het ook doen met mindere service. Bij Lexus werd mijn auto altijd schoon gemaakt van buiten en binnen bij een beurt en kreeg je ook altijd zelfde auto of klasse hoger mee.

Nu bij Hyundai halen ze je auto nog net door de wasstraat en mag je rondcrossen in een i10 ook al rijd je zelf een Ioniq of i30. Maar goed je betaald daar ook een stuk minder aan onderhoud van bij de BMW, Audi of Lexus dealer.

Overigens als ik vervangend vervoer via Alphabet aanvraag kan ik gewoon automaat krijgen als ik daar om vraag. Leenauto wordt dan gewoon door Alphabet bij de dealer afgeleverd op de dag dat je hem nodig hebt. Misschien is dat nog een optie dan?

HD4Life @ Full-HD

• _vision
quote:
JT schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:41:
Dank voor verdere input!

[...]

Dus als je 1 dag in Zierikzee moet zijn, 1 dag Vemlo, 1 dag Den Helder en 1 dag in Delfzijl dan reis je 16-20 uur volledig in eigen tijd? Is je loon daar ook naar?
Dat kan in principe, maar in de praktijk gebeurt dat nooit omdat het totaal niet efficiënt is. Vaak werk je aan 1 hoogstens 2 klanten tegelijk, waarbij we ook geregeld met het team vanuit kantoor werken.

Mocht je wel zo'n scenario treffen, dan valt wel iets te regelen. Dat je bijv. deze reistijd (deels) op een aparte, interne code schrijft en niet op een klantcode.

• JT

JT

VETAK y0

quote:
sham27 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Ik moet voor mijn werk gemiddeld 1x per maand naar Frankrijk - 5/6 uur deur tot deur. Dit is grotendeels in mijn eigen tijd zonder directe compensatie.

Ook als ik met mijn auto naar ander kantoor in NL of Belgie ga met veel meer reistijd is dit grotendeels gewoon eigen tijd.
Definieer grotendeels? :P
quote:
_vision schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Dat kan in principe, maar in de praktijk gebeurt dat nooit omdat het totaal niet efficiënt is. Vaak werk je aan 1 hoogstens 2 klanten tegelijk, waarbij we ook geregeld met het team vanuit kantoor werken.

Mocht je wel zo'n scenario treffen, dan valt wel iets te regelen. Dat je bijv. deze reistijd (deels) op een aparte, interne code schrijft en niet op een klantcode.
Ah, dus niks vastgelegd maar er valt wel iets te regelen als het buitensporig wordt :)

• sham27
quote:
JT schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Definieer grotendeels? :P
In principe heb ik normale werkdagen (zeg 9am tot 6pm), maar ik vlieg vaak om 7u en heb terugvlucht om 19.30u.

Ik mag ook onder werktijd vliegen hoor, maar aangezien ik dan mijn werk niet af krijg schiet ik daar uiteindelijk weinig mee op. Ik val in de categorie die geen overuren uitbetaald krijgt, maar ze wel moet maken, vooral als je moet reizen of 's avonds meetings hebt. Gewoon onderdeel van de baan / salaris.

Aan de andere kant ben ik wel heel flexibel, kan komen en gaan wanneer ik wil en er is niemand die op mijn gewerkde uren let. Is ook makkelijk voor het bedrijf als je weet dat de workload niet in 40u past.

• LGroot
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 17-01 17:49
Elektrisch rijden wordt hier ook enorm gestimuleerd. Maar dan kan ik bijvoorbeeld kiezen voor een E-Golf.. maximum snelheid 150 kmp/h en een realistisch rijbereik van 130km. Dat wil je toch gewoon niet?

• JT

JT

VETAK y0

quote:
LGroot schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:00:
Elektrisch rijden wordt hier ook enorm gestimuleerd. Maar dan kan ik bijvoorbeeld kiezen voor een E-Golf.. maximum snelheid 150 kmp/h en een realistisch rijbereik van 130km. Dat wil je toch gewoon niet?
Pak je een Nissan Leaf, doe je 250km. En 150km...tja, kan. Maar als een eis is dat je veel harder kan rijden dan legaal is dan moet je niet naar electrisch kijken voor zakelijk verkeer. Tenzij je een Tesla kunt leasen.

• LGroot
Naja veel harder is het ook weer niet. 138 op de teller is op de snelweg gewoon legitiem en zonder bekeuringen. Dat haal je gewoon niet in een E-Golf.

• JT

JT

VETAK y0

138 op de teller is bij de ene auto te hard en bij de andere niet ;) Als ik het over km/u heb dan heb ik het altijd over echte kilometers en niet de teller :)

• _vision
quote:
LGroot schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:00:
Eens, de E-Golf viel bij mij ook af vanwege een matige actieradius.

Hyundai Kona is dan ook nog een serieuze optie met een veel betere actieradius, terwijl je nog dik onder het Tesla of Jaguar budget blijft.

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

marowi wijzigde deze reactie 28-08-2018 13:42 (97%)

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Reservering: 27 juni - Bestelling: 30 november - Verwacht: 15 februari (Boot: Morning Lady)

• LGroot
Helaas zijn Hyundai en Kia weer geen voorkeursmerken bij ons.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:55
quote:
DennusB schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:15:
[...]

Meen je dat nou werkelijk waar?
Een dagje zonder automaat?
Hoe durven ze?

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:23
@D.deJong 🤔 als er voor wordt betaald, zit in de prijs, dan is dat toch zo gek niet.

Mintos referral: CKJXU1

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:55
quote:
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:31:
@D.deJong 🤔 als er voor wordt betaald, zit in de prijs, dan is dat toch zo gek niet.
Kom op, zijn er geen grotere problemen om je druk over te maken dan een dagje “klooien”met een handbak?
Vergelijkbaar is niet het zelfde als in: de zelfde motor, opties, bediening schakelmechanisme, enz enz.

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:07
Op internet zie ik het volgende staan over WLTP.

"Een beperkt aantal (nog onder NEDC toegelaten) ‘voorraadauto’s’ mag nog tot september 2019 worden verkocht."

Mijn max co2 uitstoot is nu max 108gr. moet per 1 september 2018 verhoogd worden anders heb ik bijna geen keuze meer qua auto.
Blijft een voorraad auto na 1 september dezelfde co2 behouden en verkocht worden onder dezelfde co2 waardes? Zo ja dan kan ik toch beter wachten tot mijn co2 limiet is verhoogd en een voorraad auto kopen die ik dus nu niet zou kunnen kopen i.v.m. co2?
Klopt dit of zie ik het nu verkeerd?

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:22
quote:
xeoMe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:18:

"Een beperkt aantal (nog onder NEDC toegelaten) ‘voorraadauto’s’ mag nog tot september 2019 worden verkocht."

Mijn max co2 uitstoot is nu max 108gr. moet per 1 september 2018 verhoogd worden anders heb ik bijna geen keuze meer qua auto.
Blijft een voorraad auto na 1 september dezelfde co2 behouden en verkocht worden onder dezelfde co2 waardes? Zo ja dan kan ik toch beter wachten tot mijn co2 limiet is verhoogd en een voorraad auto kopen die ik dus nu niet zou kunnen kopen i.v.m. co2?
Ik ben erg benieuwd wat dit allemaal met de leaseprijzen gaat doen.

Tot nu toe krijg ik er nog niet echt hoogte van.

Youtube: DashcamNL

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:25
quote:
xeoMe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:18:

Je zegt het zelf al, een voorraad auto heeft uitstel tot september 2019. Of je werkgever hierin meegaat (en of er een voorraad auto beschibaar is naar je wensen) weet niemand hier. Kun je beter aan je wagenparkbeheerder/HR vragen.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

quote:
dfrenner schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 06:30:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat dit allemaal met de leaseprijzen gaat doen.

Tot nu toe krijg ik er nog niet echt hoogte van.
Ik heb onlangs mogen calculeren voor een nieuwe (ik had een short lease Ford Mondeo 1.5TDCi met 2 jr contract).
Samen met een wissel diesel -> benzine (net wat minder kilometers, dus onder interne omslagpunt van 45k) was het een gevalletje schrikken van de prijzen.
Denk (lease categorie hoger inmiddels): Misschien komt de V60 wel binnen bereik....
Uiteindelijk bij gelijkblijvende lasten (let op, diesel -> benzine is ook een factor, vooral in de brandstoftoeslag) kwam ik op een goed uitgeruste Focus uit. Mondeo is niet haalbaar, V60 helemaal niet. Was een C segmenter geworden, en een hoop onzekerheden over de prijzen. Met name VAG dealers houden een slag om de arm wat de prijzen gaan/gingen doen.

Heb nu de Mondeo met een jaar laten verlengen, en zie volgend jaar wel als de onrust weg is, mogelijk de overheid regels heeft aangepast en mogelijk het interne beleid erop is aangepast.

Maar blij dat ik die optie had, je zal uit een 14% diesel komen en hem niet kunnen verlengen :o
Zelf altijd 20/21/22% auto's gehad (zowel Fiesta als V40 kwam net nadat ik hem reed de 14% versie op de markt), dus nooit hoeven wennen aan dergelijke lage uitgaven.

"Mekker, blaat"

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:08
quote:
LGroot schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:28:
Helaas zijn Hyundai en Kia weer geen voorkeursmerken bij ons.
Dat laten bedrijven vaak los als het gaat om volledige EV modellen. Laat je je daardoor niet zomaar beperken, maar vraag of er toch een mogelijkheid is.

"You never come second by putting other people first"

• dfrenner
Pffff weer bureaucratie ten top bij Leaseplan!

Mijn band loopt leeg, dus ik denk: een lekke band.

Daarvoor moeten we langs euromaster, dus ik bij Euromaster...
Euromaster heeft gekeken, zit een scheur in je velg, je moet direct door naar de dealer.

Ik naar Volvo...
Volo geeft aan, nieuwe velg a 650 ex btw. Kan vanmiddag nog klaar zijn. Maar ik moet officieel een schademelding doen...
Leaseplan gebeld. Ja maar schades gaan via schadenet, daar hebben we contracten mee, dus dat is goedkoper.

Toen dacht ik al, wat kan schadenet anders dan ook diezelfde velg bij Volvo te bestellen... Maar goed...
Ik naar schadenet: zegt meneer doodleuk, je mag geen meter meer rijden, is gevaarlijk en we gaan hem bestellen. Maandag of dinsdag is hij er weer... Tot die tijd een Polo....

Pfff mag geen meter meer rijden!? Wat denk je zelf, als Leaseplan het veilig genoeg vond om van Volvo naar schadenet te rijden, dan rijd ik ook gewoon terug. Nee kon echt niet...

Irritante bedrijven! Ik had vanmiddag nog klaar kunnen zijn, nu in een hok op wielen, wat niet vooruit te branden is. En we hebben morgen een rit van 250km voor de boeg.

Ik ben echt geïrriteerd hierdoor, en de toerenberenzer moet het ontgelden... Het boeit mij weinig meer.

Schadenet wordt gewoon boos omdat ik weer verder wil rijden en Leaseplan is gewoon eigenwijs met hun zogenaamde goedkope oplossing.

En dan zit je ook nog met een reis voor de boeg in een POLO...

Zo dat is eruit...

Ben benieuwd hoeveel goedkoper het nu gaat zijn dan 650 euro ex btw... :+

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Lekker dan :D

Ik zou nog even gevraagd hebben naar een tijdelijk reservewiel/stalen velg met de juiste omtrek (geen thuiskomertje).

Fijn weekend he >:)

www.google.nl

• jongetje
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:48:
Ik ben echt geïrriteerd hierdoor, en de toerenberenzer moet het ontgelden... Het boeit mij weinig meer.

Schadenet wordt gewoon boos omdat ik weer verder wil rijden en Leaseplan is gewoon eigenwijs met hun zogenaamde goedkope oplossing.

Zo dat is eruit...
Wat doen ze je aan, moet je 3 dagen in een POLO rijden, ik zou de auto ook goed mishandelen.

* Je kunt je werkgever ook vragen om module 3 te nemen, dan krijg je een gelijkwaardige wagen.

jongetje wijzigde deze reactie 31-08-2018 13:06 (9%)

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:47
Blij dat ik nog bij alphabet zit (wellicht moet volgende leasebak bij leaseplan vandaan komen :/ )
Kreeg daar toen mijn auris (niet de station) een lekke band had een opel insignia mee. Ook geen straf,

Chef all the things!

• Scrtz
  • Laatst online: 10:34
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:48:
Pffff weer bureaucratie ten top bij Leaseplan!

Mijn band loopt leeg, dus ik denk: een lekke band.

Daarvoor moeten we langs euromaster, dus ik bij Euromaster...
Euromaster heeft gekeken, zit een scheur in je velg, je moet direct door naar de dealer.

Ik naar Volvo...
Volo geeft aan, nieuwe velg a 650 ex btw. Kan vanmiddag nog klaar zijn. Maar ik moet officieel een schademelding doen...
Leaseplan gebeld. Ja maar schades gaan via schadenet, daar hebben we contracten mee, dus dat is goedkoper.

Toen dacht ik al, wat kan schadenet anders dan ook diezelfde velg bij Volvo te bestellen... Maar goed...
Ik naar schadenet: zegt meneer doodleuk, je mag geen meter meer rijden, is gevaarlijk en we gaan hem bestellen. Maandag of dinsdag is hij er weer... Tot die tijd een Polo....

Pfff mag geen meter meer rijden!? Wat denk je zelf, als Leaseplan het veilig genoeg vond om van Volvo naar schadenet te rijden, dan rijd ik ook gewoon terug. Nee kon echt niet...

Irritante bedrijven! Ik had vanmiddag nog klaar kunnen zijn, nu in een hok op wielen, wat niet vooruit te branden is. En we hebben morgen een rit van 250km voor de boeg.

Zo dat is eruit...

Ben benieuwd hoeveel goedkoper het nu gaat zijn dan 650 euro ex btw... :+
Heb je niet toevallig in je contract staan dat je recht hebt op een vergelijkbare auto oid? Anders zou je daar nog aanspraak op kunnen doen :P

• sham27
@dfrenner balen! Maar waar ik dan wel weer benieuwd naar ben: hoe kom je in godsnaam aan een scheur in je velg?

• LordSinclair
  • Nu online
quote:
sham27 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:13:
@dfrenner balen! Maar waar ik dan wel weer benieuwd naar ben: hoe kom je in godsnaam aan een scheur in je velg?
Lijkt mij niet zo'n raadsel als je naar de rijstijl kijkt die die er op na houdt :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

quote:
LordSinclair schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Lijkt mij niet zo'n raadsel als je naar de rijstijl kijkt die die er op na houdt :D
Och, als je een aantal van zijn (@dfrenner ) filmpjes bekijkt is het een defensieve rijder maar verder zie ik weinig schokkends.. Al is het natuurlijk de vraag of hij ook zijn eigen 'momentjes' upload ;)

www.google.nl

• sham27
quote:
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

Och, als je een aantal van zijn (@dfrenner ) filmpjes bekijkt is het een defensieve rijder maar verder zie ik weinig schokkends.. Al is het natuurlijk de vraag of hij ook zijn eigen 'momentjes' upload ;)
Paar zitten kijken, aardig wat wegen waar ik ook weleens rijd. :+

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

quote:
sham27 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:19:
[...]

Herkenbaar idd. Was al aan het opletten of ik mijzelf ergens kon spotten O-) :P

www.google.nl

• dfrenner
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Heb je niet toevallig in je contract staan dat je recht hebt op een vergelijkbare auto oid? Anders zou je daar nog aanspraak op kunnen doen :P
Ja dat is niet helemaal het punt. Ik wordt weggestuurd bij Volvo, die hem vanmiddag klaar zou hebben!

Schadenet wil je niet laten gaan omdat jij omzet bent. Het belang van de klant boeit daarbij niet.

Volgens mij is die module eruit...
quote:
sham27 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:13:
Goede vraag...
Nu was het al occasion lease, Euromaster gaf aan dat het al gezeten had kunnen hebben. Mart het kon ook eerder een deukje zijn geweest wat nu as een scheurtje werd...

Staat nu 160.000 op de teller waarvan ik er 10.000 op heb gezet.
quote:
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:58:
Lekker dan :D

Ik zou nog even gevraagd hebben naar een tijdelijk reservewiel/stalen velg met de juiste omtrek (geen thuiskomertje).

Fijn weekend he >:)
Ja probleem is dat er 19” onder zit, kan dat dan?

Nu iets te laat helaas...
quote:
jongetje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

Wat doen ze je aan, moet je 3 dagen in een POLO rijden, ik zou de auto ook goed mishandelen.

* Je kunt je werkgever ook vragen om module 3 te nemen, dan krijg je een gelijkwaardige wagen.
Ik hoef geen gelijkwaardig, maar van €72.000 Volvo naar een Polo van €15.000...

Het had gewoon vandaag opgelost kunnen zijn en Schadenet heeft het over importeren uit Zweden... lijkt net of ze lekker willen verdienen aan een huurauto en ik kan wachten...
quote:
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

Toen had ik de Volvo nog niet, sinds de Volvo rijd ik best netjes op wat stoplichtsprintjes na veel elektrisch in de steden en op n wegen.

Afgelopen 700km 1,8l/100km gemiddeld..
quote:
sham27 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:19:
[...]

Hahaha wat voor auto? :+
quote:
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Herkenbaar idd. Was al aan het opletten of ik mijzelf ergens kon spotten O-) :P
Welk stoplicht spreken we af?!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

quote:
dfrenner schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:28:

[...]

Tegen die Polo van je durf ik wel 8) :+

Herkenbaar, de stoplichten op de Churchillaan -kruising Haagweg-, mensen die hem er nog even tussen piepelen als je richting het transferium rijdt :( :F

Edit, net als dat Twingotje en die Audi TT dus in één van je filmpjes. Elk uur van de dag hetzelfde daarzo, rotstuk.

MisteRMeesteR wijzigde deze reactie 31-08-2018 14:42 (16%)

www.google.nl

• sham27
quote:
[...]

Hahaha wat voor auto? :+

[...]

Vanaf volgende week witte 330i touring met de dubbele 340i uitlaat. Moet redelijk opvallen.

Stoplicht op de N11 lijkt me een prima plek om je x te treffen. :+ Ben wel serieus benieuwd, zal eerste stuk wel afleggen worden tegen AWD en elektro.

• dfrenner
quote:
sham27 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:51:
[...]

Vanaf volgende week witte 330i touring met de dubbele 340i uitlaat. Moet redelijk opvallen.

Stoplicht op de N11 lijkt me een prima plek om je x te treffen. :+ Ben wel serieus benieuwd, zal eerste stuk wel afleggen worden tegen AWD en elektro.
Nee joh, je zit ook op 5,9, net als ik.
Dat ga ik niet redden denk ik.
BMW is ook altijd redelijk behoudend met PK’s... en die van mij heeft er al wat km op zitten..

dfrenner wijzigde deze reactie 31-08-2018 15:09 (4%)

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-01 15:51
quote:
[...]
Nu was het al occasion lease
Hoe werkt dat, zoek je gewoon een auto van 1 a 2 jaar op?
Kun je die dan tegen goedkoper tarief leasen en bijtellen?

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-01 22:50
quote:
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:23:
[...]

Dit kan zeker, je moet een offerte aanvragen bij de persoon, en de originele aankoopbon (met opties), of deze auto een BTW auto is en natuurlijk de KM stand. Dit heb ik ook geprobeerd met een aantal auto's maar helaas vielen deze allen duurder uit (Zelfs met 30k KM op de teller).

De auto's waren duur in de lease omdat de LP extra kosten moet reserveren omdat het niet een 'nieuwe' auto is, banden die al gebruikt kunnen zijn, eventuele schade, en tevens omdat de auto aangekocht moet worden bij een andere dealer.

Voor mij was het uiteindelijk voordeliger om een nieuwe auto te leasen.

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bijtellen zal zelden voordelig uitvallen, want dat is op de nieuwwaarde gebaseerd.
Het is dus soms alleen gunstig voor t leasebedrag: meer auto voor minder geld. Zo hebben de meeste merken de demo auto's na een paar maanden relatief goedkoop staan. Paar duizend km erop en een auto van 60k voor 45 a 50k. (Maar dus wel bijtellen over 60k)

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 04-09-2018 09:51 (5%)

• dfrenner
quote:
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:23:
[...]

Dat kan ook, maar deze hadden ze nog staan.
quote:
Landon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:38:
[...]

Dit kan zeker, je moet een offerte aanvragen bij de persoon, en de originele aankoopbon (met opties), of deze auto een BTW auto is en natuurlijk de KM stand. Dit heb ik ook geprobeerd met een aantal auto's maar helaas vielen deze allen duurder uit (Zelfs met 30k KM op de teller).

De auto's waren duur in de lease omdat de LP extra kosten moet reserveren omdat het niet een 'nieuwe' auto is, banden die al gebruikt kunnen zijn, eventuele schade, en tevens omdat de auto aangekocht moet worden bij een andere dealer.

Voor mij was het uiteindelijk voordeliger om een nieuwe auto te leasen.
Deze had de leasemij zelf staan en dat was echt een stuk goedkoper dan nieuw. Denk dat de vorrige berijder gewoon een forse boete heeft betaald en ik daar nu voordeel van heb.
quote:
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:50:
Bijtellen zal zelden voordelig uitvallen, want dat is op de nieuwwaarde gebaseerd.
Het is dus soms alleen gunstig voor t leasebedrag: meer auto voor minder geld. Zo hebben de meeste merken de demo auto's na een paar maanden relatief goedkoop staan. Paar duizend km erop en een auto van 60k voor 45 a 50k. (Maar dus wel bijtellen over 60k)
Maar in dec 2015, zat er op de V60 nog 7% bijtelling... Die heb ik dus nu ook.
Mijn vorige auto was een 308 met 14% bijtelling.

308 was 14% over 30k
V60 is 7% over 72k

Betaal netto 20 euro meer bijtelling.

• Sjaak_Trekhaak
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:00:

308 was 14% over 30k
V60 is 7% over 72k

Betaal netto 20 euro meer bijtelling.
Wat een deal 8)7 ! Dan zal 22% straks even wennen zijn ;w

• dfrenner
quote:
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:01:
Wat een deal 8)7 ! Dan zal 22% straks even wennen zijn ;w
Ja dat wordt zeker wennen... Maar dan gaan we weer gewoon een max hanteren aan waarde... 35k ofzo?

• Sjaak_Trekhaak
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:02:
[...]
Ja dat wordt zeker wennen... Maar dan gaan we weer gewoon een max hanteren aan waarde... 35k ofzo?
Prima auto's voor te krijgen. Ik ga er niet vanuit dat er nog weer gunstigere leasetarieven komen. Wellicht is een Tesla Model 3 tegen die tijd een optie voor je.

• dfrenner
quote:
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:03:
[...]

Prima auto's voor te krijgen. Ik ga er niet vanuit dat er nog weer gunstigere leasetarieven komen. Wellicht is een Tesla Model 3 tegen die tijd een optie voor je.
Ik denk dat die erg duur gaat uitvallen in de lease, iets wat we nu al zien met de Model S en X...
Onderhoud bij Tesla is echt belachelijk duur.

• Suavamente
  • Laatst online: 16-01 01:19
Hoi allen,

Ik had een algemene vraag m.b.t het leasen van een 2de hands auto. Is het zomaar mogelijk om een 2e hands auto te leasen via de LM? Ik dacht dat, dat alleen mogelijk was in het kader van de youngtimer leaseregeling..

• Hmmbob
....

Hmmbob wijzigde deze reactie 04-09-2018 11:50 (83%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-01 20:13
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:02:
[...]

Wellicht is Hyundai Nexo nog een optie dan ;)
Waterstof auto's vallen buiten de ">€50k dan 22%" regeling.
Die zou dan 4% blijven en komend jaar is Shell alleen al van plan 8 extra stations in NL te bouwen.
Qua tanklocaties is het nog niet je van het maar je kunt wel ong. 600km op 1 tank rijden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:32
Als je kijkt naar de opbouw van BPM (met een nogal uitvergrote CO2 heffing), dan zou niet alleen waterstof maar iedere koolstofarme brandstof een commercieel haalbaar alternatief zijn.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:23
quote:
Suavamente schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:04:
Hoi allen,

Ik had een algemene vraag m.b.t het leasen van een 2de hands auto. Is het zomaar mogelijk om een 2e hands auto te leasen via de LM? Ik dacht dat, dat alleen mogelijk was in het kader van de youngtimer leaseregeling..
Financial lease wordt het dan, ander woord voor kopen op afbetaling. Dus alle onderhoudskosten voor jou en maandelijkse afbetaling met rente.

Mintos referral: CKJXU1

• dfrenner
quote:
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:11:
[...]

Financial lease wordt het dan, ander woord voor kopen op afbetaling. Dus alle onderhoudskosten voor jou en maandelijkse afbetaling met rente.
Ik kan ook een tweedehands auto bij de deler opvragen hoor...
Vaak demo auto's...

• t_captain
Leasemaatschappijen kunnen vaak operational lease aanbieden op jonge tweedehands auto’s die teruggekomen zijn uit hun eigen lease (al dan niet verveoegd of uit shortlease / verhuur activiteiten).

Voor zo’n auto is het van belang dat het (a) een BTW auto is, en (b) bij voorkeur met bekende geschiedenis. Dat laatste maakt de calcukatie iets makkelijker.

Een willekeurige tweedehands is lastiger om operationeel te leasen. Vaak zijn het al marge auto’s en dat is voor de liquiditeit van de leasemaatschappij minder prettig.

• Sjaak_Trekhaak
Hoe zit het eigenlijk als je een elektrische auto gaat leasen, waarbij je de laadpaal bij huis hebt? Worden de kWh's apart berekend dmv de laadpaal of draai je zelf voor die kosten op?

Sjaak_Trekhaak wijzigde deze reactie 04-09-2018 21:13 (3%)

• DarkSide

DarkSide

quote:
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:52:
Hoe zit het eigenlijk als je een elektrische auto gaat leasen, waarbij je de laadpaal bij huis hebt? Worden de kWh's apart berekend dmv de laadpaal of draai je zelf voor die kosten op?
Wordt gewoon apart afgerekend.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Leaseplan heeft het onderhoud schijnbaar aangepast. Ipv gewoon afspraak maken bij de merkdealer, moet je dat nu via de website / app doen. En dat gaat als volgt:

- Je kiest een datum
- Je krijgt vervolgens 3 opties (veelal universele garages, op flinke afstand van je woon/werk locatie, en ook zeker niet op de route)
- Klaar

De 3 opties wisselen dus ook nog, mijn merkdealer komt af en toe voorbij (na contact met Leaseplan), dus maar een scriptje gemaakt, en ja, na 34x was het raak op de gewenste datum (ik had al een afspraak staan, maar leaseplan heeft dus het proces gewijzigd, en er wordt nu vanuit de klant gedacht (maar hij kon het me niet uitleggen :+ )... Service360 noemen ze het...

Ik zou het fijn vinden als mijn auto gedurende de looptijd bij dezelfde garage zit, of in elk geval de merkdealer. Die kennen de historie ook volledig (meer dan het onderhoudsboekje), houden rekening met mijn wensen (einde middag auto brengen, omdat ik regulier 7u start op de zaak) en beperkingen (2.06, niet elk vervangend vervoer 'past').

De volgende auto gaat dus echt niet meer bij Leaseplan terecht komen (offertes gaan naar meerdere partijen), ook al is Alphabet vaak net wat duurder, die zijn tenminste wat meer service gericht (banden, onderhoud, was altijd bij de dealer, nooit gezeur over leenauto's, bandjes die 0.1 mm van de richtlijn af zitten en dat soort zaken). En uiteraard de wagenparkbeheerder / andere beslissers binnen de hut (MT / OR) geïnformeerd... De wijziging had hun ook nog niet bereikt.... :o

[/rant]

"Mekker, blaat"

• sham27
quote:
djidee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:15:
Leaseplan heeft het onderhoud schijnbaar aangepast. Ipv gewoon afspraak maken bij de merkdealer, moet je dat nu via de website / app doen. En dat gaat als volgt:

- Je kiest een datum
- Je krijgt vervolgens 3 opties (veelal universele garages, op flinke afstand van je woon/werk locatie, en ook zeker niet op de route)
- Klaar

De 3 opties wisselen dus ook nog, mijn merkdealer komt af en toe voorbij (na contact met Leaseplan), dus maar een scriptje gemaakt, en ja, na 34x was het raak op de gewenste datum (ik had al een afspraak staan, maar leaseplan heeft dus het proces gewijzigd, en er wordt nu vanuit de klant gedacht (maar hij kon het me niet uitleggen :+ )... Service360 noemen ze het...

Ik zou het fijn vinden als mijn auto gedurende de looptijd bij dezelfde garage zit, of in elk geval de merkdealer. Die kennen de historie ook volledig (meer dan het onderhoudsboekje), houden rekening met mijn wensen (einde middag auto brengen, omdat ik regulier 7u start op de zaak) en beperkingen (2.06, niet elk vervangend vervoer 'past').

De volgende auto gaat dus echt niet meer bij Leaseplan terecht komen (offertes gaan naar meerdere partijen), ook al is Alphabet vaak net wat duurder, die zijn tenminste wat meer service gericht (banden, onderhoud, was altijd bij de dealer, nooit gezeur over leenauto's, bandjes die 0.1 mm van de richtlijn af zitten en dat soort zaken). En uiteraard de wagenparkbeheerder / andere beslissers binnen de hut (MT / OR) geïnformeerd... De wijziging had hun ook nog niet bereikt.... :o

[/rant]
Dat gezeur herken ik van collega's die bij Leaseplan zitten. Die zijn ook verre van tevreden als het op onderhoudsbeurten aankomt.

Mijn auto is besteld bij ALD. Geen idee hoe het daar gaat, maar hopelijk kan ik gewoon afspraak maken met de merkdealer en regelt de dealer het verder maar met ALD.

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-01 10:53

MM99

That is the way I am!

Vraagje. Ik kan een leaseauto kiezen, of de bedrag als vergoeding uitbetaald krijgen. Als ik het als vergoeding uitbetaald krijg, betaald ik daar loonbelasting overheen.
Vraag is, heeft dit dan impact op (kinderdagverblijf)toeslag? Of kijken ze daarvoor puur naar je brutoloon?

• jongetje
@MM99 als je dat bedrag uitgekeerd krijgt is dat natuurlik gewoon brutoloon en ja, natuurlijk telt dat mee voor alle toeslagen en in welke belasting schaal je valt met dat bedrag. Als je de leaseauto neemt dan geldt de bijtelling als salaris en telt dan mee voor je toeslagen.

• t_captain
Bedrag wordt waarschijnlijk deels netto (19 cent per zakelijke km) en deels bruto (de rest) uitgekeerd.

Bruto deel is loon, heeft dus invloed op toeslagen.

Overigens is bijtelling ook loon en evengoed van invloed op toeslagen.

• sham27
Vandaag mijn MTC binnengekregen na gister de auto te hebben opgehaald. Komt goed uit, want moet bijna tanken.

Vraag omtrent ervaringen met het tanken van Premium brandstof. Hierover staat in onze regeling niets. Maar onze regeling is ook behoorlijk kort. Weet iemand die geen Premium brandstof mag tanken of dit geblokkeerd is op je tankpas? Of moet de werkgever dit achteraf zelf controleren?

• Hmmbob
Waarom zou je?
Voordelen en nadelen van premium brandstoffen

Tot nu toe is er geen aantoonbaar verschil gevonden in het gebruik van premium brandstoffen. Er zijn dus geen significante voordelen van premium brandstoffen ten opzichte van gewone brandstof.

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat premium brandstoffen niet zuiniger, schoner of beter zijn voor de automotor. Premium brandstoffen zijn vaak wel duurder. U betaalt dus meer voor dezelfde kwaliteit.

Hmmbob wijzigde deze reactie 08-09-2018 20:44 (95%)

• sham27
quote:
Meer freebees. :X

En minimaal meer vermogen bij hoger octaan.

• Plucky
  • Niet online
quote:
sham27 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:29:
Vandaag mijn MTC binnengekregen na gister de auto te hebben opgehaald. Komt goed uit, want moet bijna tanken.

Vraag omtrent ervaringen met het tanken van Premium brandstof. Hierover staat in onze regeling niets. Maar onze regeling is ook behoorlijk kort. Weet iemand die geen Premium brandstof mag tanken of dit geblokkeerd is op je tankpas? Of moet de werkgever dit achteraf zelf controleren?
Voor ons wagenpark heb ik dat op pasniveau dichtgezet. Berijders kunnen bij ons enkel reguliere brandstoffen afrekenen.
Dus ja, technisch is het te blokkeren.
Net zoals parkeerkosten, smeermiddelen, wasstraten en overige shopaankopen. Allemaal keuzevinkjes voor je werkgever/wagenparkbeheerder. :)

• sham27
quote:
Plucky schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:34:
[...]

Voor ons wagenpark heb ik dat op pasniveau dichtgezet. Berijders kunnen bij ons enkel reguliere brandstoffen afrekenen.
Net zoals parkeerkosten, smeermiddelen, wasstraten en overige shopaankopen. Allemaal keuzevinkjes voor je werkgever/wagenparkbeheerder. :)
Kon idd zien wat wel/niet aan staat, maar daar stond geen premium/98 bij.

• Z___Z
  • Niet online
quote:
Plucky schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:34:
[...]

Kan dat ook bij DKV? In het buitenland tank ik altijd premium als de normale brandstof E10 is. Ook staat euro 95 als premium in de MTC portal, terwijl 91 de normle benzine is. In Nederland is premium fuel zonde van je baas’ geld.....

• Plucky
  • Niet online
quote:
Z___Z schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:57:
[...]

Kan dat ook bij DKV? In het buitenland tank ik altijd premium als de normale brandstof E10 is. Ook staat euro 95 als premium in de MTC portal, terwijl 91 de normle benzine is. In Nederland is premium fuel zonde van je baas’ geld.....
Durf ik je niet te zeggen, bij ons krijgt niemand DKV. Dat is voor eigen rekening. Natuurlijk wel fiscale verrekening met eigen bijdrage mogelijk. :)

• SaraNostra
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11-01 15:14
Vraagje:

Nou kon ik enkele maanden geleden nog geen leaseauto kiezen, omdat ik in een voorloopauto moest rijden. Op dat moment kon ik een auto leasen die ik op het oog had.

Daarna is er het een en ander gebeurd en zijn de prijzen omhoog geschoten.

Conclusie? Ik kan de auto die ik wilde niet meer leasen omdat het mijn leasebudget overschrijdt. Dit, terwijl mijn werkgever bij mijn overgang had beloofd hier wel aan te voldoen.

Mijn vraag: is het "ethisch" of "done" om dit te benoemen tijdens een evaluatiegesprek en het gecompenseerd te krijgen? Wij werken met schalen, dus ik voorzie al dat mijn leasebudget niet omhoog zal gaan, maar wat is wijsheid hier?
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True