Iemand houden aan zijn beloftes is zeker "ethisch" of "done". Ik zou niet eens wachten tot dat evaluatiegesprek, helemaal als je het risico loopt het initiële gespreksonderwerp te overschaduwen.SaraNostra schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:59:
Vraagje:
Nou kon ik enkele maanden geleden nog geen leaseauto kiezen, omdat ik in een voorloopauto moest rijden. Op dat moment kon ik een auto leasen die ik op het oog had.
Daarna is er het een en ander gebeurd en zijn de prijzen omhoog geschoten.
Conclusie? Ik kan de auto die ik wilde niet meer leasen omdat het mijn leasebudget overschrijdt. Dit, terwijl mijn werkgever bij mijn overgang had beloofd hier wel aan te voldoen.
Mijn vraag: is het "ethisch" of "done" om dit te benoemen tijdens een evaluatiegesprek en het gecompenseerd te krijgen? Wij werken met schalen, dus ik voorzie al dat mijn leasebudget niet omhoog zal gaan, maar wat is wijsheid hier?
De meeste automerken hebben voor 1 juli grote voorraden auto's ingeslagen die voldoen aan de oude euro 6c norm. Sterker nog, bestaande voorraad uit heel europa is naar ons co2 taks landje verscheept. Misschien kun je in die voorraad nog wel de auto vinden die je al op het oog had? Vaak met leuke kortingen. Anders nog een tijdje voorloopauto blijven rijden en wachten op nieuwe BPM wetgeving? Er is "beloofd" dat de nieuwe emissienorm auto's niet duurder zou maken. Maar prinsjesdag komt waarschijnlijk te vroeg dit jaar..