[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.046 views

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:09
Toevallig een invalbeurt vandaag, maar hij speelt vrijwel niet.
Siem de Jong is ook nog niet echt op niveau...

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:27

Shabbaman

Got love?

martinusz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:08:
Blind neemt Depay en de Jong mee, tja wat zullen we ervan zeggen, maakt eigenlijk ook niet uit.
Het is de hand van Fred Grim.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• dutchgio
"270 - Siem de Jong (176) and Memphis Depay (94) have played a combined total of just 270 minutes in all competitions this season. Selected" Via OPTA.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:23
Siem de Jong in Oranje.. geen verder commentaar nodig.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 22:56
Danny Blind is echt Ajax minded door Siem de Jong op te roepen :(
Of wacht, PSV minded :?
Ik weet het ook niet meer :+

Siem de Jong is een aardige speler en verrast kun je niet zijn. Pieters, Van Aanholt en Janmaat worden ook niet opgeroepen. Die spelen elke week op een hoger niveau dan de Eredivisie backs. Dit is precies wat je van Danny Blind kan verwachten. Dat zou je dus zeggen dat Danny Blind misschien puur op voetballend vermogen selecteert en niet kijkt naar of je überhaupt speelt. Of wacht, shit Van Persie wordt ook niet opgeroepen 8)7

Geen. Touw. Aan. Vast. Te. Knopen.

Als we maar winnen en straks op het WK zijn vind ik het best O-)

• dutchgio
Lens had ook prima gekund, bij gebrek aan beter.
Siem speelt net anderhalve wedstrijd mee bij PSV, notabene niet eens als spits, daar waar hij nu wel als vervanger voor Luuk erbij gehaald is...

Opties als Fer en De Roon die wekelijks in de PL spelen worden ook niet gezien.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie net bij Studio Voetbal hoe een Feyenoordsupporter door die Willem II-supporters gewoon het vak uitgegooid wordt, over de rand naar beneden. Waanzinnig... Weerzinwekkend... Ik schrijf weliswaar supporters, maar ik bedoel eigenlijk klerelijers. Allemachtig, wat een halve zolen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 10:26
Jorgen schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:53:
Ik zie net bij Studio Voetbal hoe een Feyenoordsupporter door die Willem II-supporters gewoon het vak uitgegooid wordt, over de rand naar beneden. Waanzinnig... Weerzinwekkend... Ik schrijf weliswaar supporters, maar ik bedoel eigenlijk klerelijers. Allemachtig, wat een halve zolen.
Van beide niet slim, maar zoiets is natuurlijk nooit een excuus. eigenlijk zou het misschien wel beter gaan zonder al die aparte vakken.

Maar een schande is het zeker. Ik ga er vanuit dat er aangifte gedaan wordt, en dat de Feyenoordsuporter een stadionverbod krijgt. Maar de Willem II supporter hoort naast een stadionverbod ook een gevangenisstraf te krijgen als je het mij vraagt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben zelf ooit met mijn broer mee geweest naar Feyenoord - Ajax. Hij is voor Feyenoord, ik voor Ajax. Dan zit je dus in het thuisvak en scoort Ajax. Ik heb van binnen heel, heel, heel zacht gejuicht en ook van te voren tegen mijn broer gezegd dat we het er niet over zouden hebben dat ik voor Ajax ben. En dat is zeker 15 jaar geleden. Je kunt gewoon niet meer openlijk voor je club zijn, als je tussen andersgezinden zit. Dat is jammer. Je moet je dan dus gewoon anders gedragen en dan zit je niemand in de weg als je van een goede pot voetbal wilt genieten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:27
Zullen we het maar weer over voetbal gaan hebben dan?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

martinusz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:19:
Zullen we het maar weer over voetbal gaan hebben dan?
Frank de Boer verliest met Inter 2-1 tegen AS Roma. Roma maakte al snel 1-0, maar beide teams waren aan elkaar gewaagd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:35

Superkiwi

Hoi doei

Als ik naar de stand kijk moet ik zeggen dat ik de prestatie van Feyenoord echt ontzettend knap vind.
Zo relatief makkelijk (op het oog) je wedstrijden winnen, veel scoren en zelf nauwelijks iets tegenkrijgen vind ik bewonderingswaardig. Dat wordt de volgende speelronde "gewoon" even 27 uit 9, dik respect _/-\o_
Ja, je kan zeggen dat ze op PSV na veelal de kleinere clubs hebben gehad, maar dat zijn wel de punten die je moet pakken en dat doen ze uitstekend.
PSV (Groningen) en Ajax (Roda, Willem II) hebben tegen de kleine clubs al redelijk wat laten liggen.

Ik was huiverig voor de 23e oktober (Fey-Ajax) maar nu wij ook wat beter gaan draaien denk ik dat dit weer eens een echt leuke klassieker kan gaan worden. En natuurlijk hoop ik dat het gat daarna geslonken is tot 2 punten in plaats van dat het oploopt naar 8 :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:03
dutchgio schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:06:
"270 - Siem de Jong (176) and Memphis Depay (94) have played a combined total of just 270 minutes in all competitions this season. Selected" Via OPTA.
Ik snap niet dat Toornstra geen kans krijgt, speelt op beide posities al 3/4 jaar uitstekend. Pijnlijk dat spelers die nauwelijks gespeeld hebben en in die minuten weinig hebben laten zien toch voor gaan.

Lens vond ik tegen Feyenoord ook erg goed, dat is al meer dan Depay heeft laten zien.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 03-10-2016 07:12 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:00:
[...]

Ik snap niet dat Toornstra geen kans krijgt, speelt op beide posities al 3/4 jaar uitstekend. Pijnlijk dat spelers die nauwelijks gespeeld hebben en in die minuten weinig hebben laten zien toch voor gaan.

Lens vond ik tegen Feyenoord ook erg goed, dat is al meer dan Depay heeft laten zien.
Toornstra wordt eerst 2 jaar verguist en nu speelt ie ineens 3/4 jaar goed? :?
Volgens mij speelt hij pas dit seizoen weer opvallend toch?

Overigens Tapia weer eens in actie, die heeft ook aardige zit billen gekregen.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
ph4ge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:00:
[...]

Lens is (of was) sowieso wel goed en underrated imo, maar goed hij was ook niet altijd even consistent. Heb zelf nog in mn herinneringen staan hij bij PSV in de (ik geloof) thuiswedstrijd tegen Napoli echt de beste man op het veld was en de verdediging helemaal zoek speelde. In die periode was Lens echt goed vond ik (voor Eredivisie begrippen iig), behalve dat het scorend vermogen soms wat tegenviel. En Depay, die heeft iig wel de potentie en die kan z'n man nog een beetje voorbij komen.

Echt veel goeie buitenspelers hebben we gewoon niet (behalve Robben uiteraard), dat blijkt ook wel als iemand als Narsingh wel wordt geselecteerd. Dat is wel de laatste die ik wil zien in het NL elftal eigenlijk. Zijn enige voordeel is een counter waarbij het puur op snelheid gaat. Zolang hij geen man voorbij hoeft heb je dan wel een kansje (hoewel je dan nog een beetje moet lucken dat de afronding ook goed is).

• ph4ge
martinusz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:37:

Overigens Tapia weer eens in actie, die heeft ook aardige zit billen gekregen.
Hij speelt sinds maart goed, daarvoor een jaar niet goed en daarvoor zn eerste half jaar bij Feyenoord was ook erg goed. Alsof Siem De Jong en Depay het in die periode beter hebben gedaan...

Ik bedoelde 3 kwart jaar, misschien lees jij het anders. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 03-10-2016 08:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:26:
[...]

Hij speelt sinds maart goed, daarvoor een jaar niet goed en daarvoor zn eerste half jaar bij Feyenoord was ook erg goed. Alsof Siem De Jong en Depay het in die periode beter hebben gedaan...

Ik bedoelde 3 kwart jaar, misschien lees jij het anders. :)
Dan begreep ik het verkeerd ja :o ja driekwart jaar speelt ie goed, of het Oranje waardig is geen idee, naja in de ogen van Blind zou dat het wel moeten zijn ;)
Depay en de Jong zouden niet eens in de voorselectie moeten zitten, hebben nog niets gepresteerd dit seizoen en spelen amper/of nog maar net.
Maar dat vind ik ook van Berghuis bijvoorbeeld, op basis waarvan werd die geselecteerd :? naja omdat er echt niemand anders is denk ik dan. Tijd om 4-5-1 of 5-4-1 te gaan spelen, hoeven we ook niet na te denken over buitenspelers :+

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 03-10-2016 08:35 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Je had toch ook nog Fer kunnen oproepen? Basisspeler bij Swansea en scoort regelmatig.

• Martinusz
JST94 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:36:
Je had toch ook nog Fer kunnen oproepen? Basisspeler bij Swansea en scoort regelmatig.
En v.d. Hoorn 8)

Afbeeldingslocatie: https://images0.tcdn.nl/telesport/article26725762.ece/BINARY/d/Arjen+Robben+zal+waarschijnlijk+zelf+ook+schrikken+van+deze+statistiek.
Bron

Die is dus bijna 50% van zijn loopbaan geblesseerd geweest :o

• dutchgio
Lens is ook geblesseerd schijnbaar, daarom is Memphis maar opgeroepen.

• JST94
van de Hoorn zou kunnen, maar op het moment zitten we niet met defensieve problemen. Verdedigers zat komende jaren.

PSV heeft toch maar geluk gehad met Arjen in zijn eerste seizoen. Ver bovengemiddeld. Haha.

Lens is idd geblesseerd. Hamstring blessure, hij speelde gister ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door JST94 op 03-10-2016 08:47 ]

• ph4ge
JST94 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:36:
Die is ziek.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

martinusz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:44:
[...]

En v.d. Hoorn 8)

[afbeelding]
Bron

Kun je nagaan, die is topfit, als je zoveel tijd op de bank zit of revalideert, kun je ook niet geblesseerd raken! :+

Ik geloof dat Bergwijn wel aardig speelt, ik denk dat hij al meer minuten heeft gemaakt dan Memphis? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 03-10-2016 09:02 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JST94
Lees het net inderdaad. Lekker commentaar leveren op Blind omdat hij Lens en Fer niet selecteert, maar er later achterkomen dat deze niet beschikbaar zijn. 8)7 :+

• Martinusz
Waar het dus op neer komt is dat van onze beperkte keuze buitenspelers, deze geblesseerd zijn en we nauwelijks een B-keus hebben (of die zin ook geblesseerd).

Misschien moeten we even kijken bij Jong PSV of Jong Ajax, die schijnen op dreef te zijn :+

Edit: nee wacht, bel Kuyt! :o

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 03-10-2016 09:20 ]

• ph4ge
martinusz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:20:
Waar het dus op neer komt is dat van onze beperkte keuze buitenspelers, deze geblesseerd zijn en we nauwelijks een B-keus hebben (of die zin ook geblesseerd).

Misschien moeten we even kijken bij Jong PSV of Jong Ajax, die schijnen op dreef te zijn :+

Edit: nee wacht, bel Kuyt! :o
Bilal kan volgens mij ook nog. :+

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Van het weekend scoorde hij nog tegen Liverpool, het kan snel gaan :P

Last.fm | Code Talks

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:40
martinusz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:37:
[...]

Ik heb Toornstra altijd goed gevonden. Door zijn inzet en vooral zijn slimmigheid. Daardoor heeft hij iets extra's wat andere voetballers niet hebben.

Dat hij verguist werd, heb ik nooit begrepen.
Denk dat hij voor Oranje tekort komt

Fer zou ik zeker weer een kans geven in Oranje. Vd Hoorn is te wisselvallig, ene keer goede acties andere keer blunders.

Btw...John van Beukering wil ook weer voetballen.... misschien een optie? :-P

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 03-10-2016 11:10 ]

• ph4ge
Afvalzak schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:52:
Van het weekend scoorde hij nog tegen Liverpool, het kan snel gaan :P
Ik denk dat als Blind belt er inmiddels heel wat spelers zijn die spontaan pijntjes krijgen of ziek worden... ;)
Harribo schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:07:
Ik heb Toornstra altijd goed gevonden. Door zijn inzet en vooral zijn slimmigheid. Daardoor heeft hij iets extra's wat andere voetballers niet hebben.

Dat hij verguist werd, heb ik nooit begrepen.
Denk dat hij voor Oranje tekort komt
Toornstra heeft gewoon een hele slechte en vrij lange periode gehad toen tegenstanders gewend waren aan de speelstijl van Feyenoord onder Rutten en daar een antwoord op hadden. Bovendien had Feyenoord dringend behoefte aan creativiteit, niet aan nog een werker. Daarnaast is hij oorspronkelijk als "10" gehaald maar daar heeft hij het bij Feyenoord nooit laten zien.

Nu doet hij het erg goed, in een rol die we verder zelden zien bij Nederlandse clubs en nog het best te vergelijken is met Kuyt tijdens WK 2010 en bij Liverpool. Normaal gesproken zou ik Oranje ook te voorbarig vinden, maar als je terug grijpt naar Depay en De Jong dan verdient hij het duidelijk meer.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 03-10-2016 11:14 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Harribo schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

Btw...John van Beukering wil ook weer voetballen.... misschien een optie? :-P
Johnny van BurgerKing! :D
ph4ge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat als Blind belt er inmiddels heel wat spelers zijn die spontaan pijntjes krijgen of ziek worden... ;)
:Y Exact dat.

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 03-10-2016 11:18 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

[...]

Toornstra heeft gewoon een hele slechte en vrij lange periode gehad toen tegenstanders gewend waren aan de speelstijl van Feyenoord onder Rutten en daar een antwoord op hadden. Bovendien had Feyenoord dringend behoefte aan creativiteit, niet aan nog een werker. Daarnaast is hij oorspronkelijk als "10" gehaald maar daar heeft hij het bij Feyenoord nooit laten zien.

Nu doet hij het erg goed, in een rol die we verder zelden zien bij Nederlandse clubs en nog het best te vergelijken is met Kuyt tijdens WK 2010 en bij Liverpool. Normaal gesproken zou ik Oranje ook te voorbarig vinden, maar als je terug grijpt naar Depay en De Jong dan verdient hij het duidelijk meer.
Als je ziet wie er ooit ook kansen kregen, kan Toornstra prima!
Orlando Engelaar
Andwele Slory
David Mendes da Silva
Nicky Hofs
Martijn Meerdink _O-
Kew Jaliens
Barry Opdam
Ugur Yildirim
Barry van Galen
Romano Denneboom
Collins John
Jan Kromkamp
Dave van den Bergh
Romeo Castelen
En dit was alleen nog onder van Basten :o

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ramzzz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Johnny van BurgerKing! :D

[...]
Die man was toch wel het dieptepunt van de malaise van Feyenoord.
Dat moment dat hij 10 meter voorlag op een verdediger en nog niet eens de doellijn haalde. :'(

Last.fm | Code Talks

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:30
De clubs uit de Eredivisie doen een uiterste poging zich tegen de alsmaar groter wordende financiële kloof met de grote competities te wapenen. Voor het eerst sinds 2004 wordt – zoals aanbevolen in het rapport ’Winnaars van morgen’ – gesproken over een rigoureuze wijziging van de competitie vanaf het seizoen 2017-2018.

Als voormalig directeur van de Eredivisie CV en als voormalig directeur van Feyenoord en Sunderland is Chris Woerts uitgenodigd om vandaag in Zeist over een nieuwe competitie na te denken. Als grondlegger van de huidige competitie weet Woerts wat eraan schort, zijn de oplossingen volgens hem niet zo moeilijk. En snel realiseerbaar.
Uitgangspunt

Vandaag schuift marketeer Woerts in Zeist aan met een gedetailleerd plan, wat hij afgelopen weken al bij diverse groeperingen binnen het vaderlandse voetbal onder de aandacht bracht en daar de handen op elkaar kreeg. Volgens Woerts moet zijn plan daarom dienen als uitgangspunt bij de besprekingen over een nieuwe competitie-opzet.

Woerts trapt het actieplan ’Je toekomst bepaal je zelf’ af met een intro gevolgd door een aantal aandachtspunten. ’De Eredivisie staat op een keerpunt: hoe blijven we meedoen in Europa? Hoe wapenen we ons tegen het ’nieuwe geld’? Hoe houden we de Eredivisie nationaal en internationaal aantrekkelijk? En hoe kunnen we nieuwe geldstromen aanboren?’

’De omstandigheden dienen voor alle clubs gelijk te zijn. Dus niet alleen qua afmeting van het veld, ook de ondergrond waarop wordt gespeeld, moet gelijke omstandigheden garanderen. Ook de geloofwaardigheid van de competitie en de weerbaarheid van de spelers staat op het spel. De Eredivisie is een exportproduct geworden. Eenheid zorgt voor objectief vergelijkingsmateriaal.’

’Ambities horen bij betaald voetbal. Daarom worden er minimumeisen gesteld aan de capaciteit van een stadion in de Eredivisie. Dit betreft ook: staantribune, businesscapaciteit en begroting. Alle randvoorwaarden voor de licentie dienen uitgewerkt te worden. Er is maximale overgangsperiode voor clubs van één jaar.’

’Een competitie moet herkenbaar én duidelijk uit te leggen zijn voor fans. De huidige play-offs hebben niets gebracht, zeker op Europees niveau niet. Zie: FC Groningen, FC Utrecht en Heracles. De competitie eindigt te vroeg, clubs verliezen aandacht, inkomsten en weerstand.’

’Om ruimte in het speelschema te krijgen, ervoor te zorgen dat er meer weerstand komt én voor een spannendere competitie, gaan zowel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) als de Eredivisie CV (ECV) terug naar competities van maximaal 16 ploegen met een simpele promotie-/degradatieregeling: de winnaar is kampioen, de nummers twee, drie en vier spelen Europees en de nummers vijftien en zestien degraderen.’

’Om beter aan te sluiten bij vakanties en de internationale transferwindow start de Eredivisie niet eerder dan 1 september.

Zo ontstaat een eerlijker speelveld. Daarom start de tweede seizoenshelft ook niet eerder dan 1 februari na de tweede transferwindow.’

’Om het speelaanbod aantrekkelijker te maken voor de televisiekijker blijven de huidige aanvangstijden gehandhaafd, maar komen daar nog drie extra aanvangstijden bij voor de Eredivisie:

zaterdagmiddag 14.30 uur , zondagavond 20.00 uur, maandagavond 20.00 uur.’

’Met kerst en nieuwjaar wordt gespeeld voor de competitie en daarna volgt de winterstop in januari. Met Pasen wordt een dubbelprogramma afgewerkt.’

’De laatste twee weken van augustus worden benut voor wedstrijden om de KNVB-beker, waarin alleen plaats is voor clubs uit de Eredivisie, Jupiler League en Tweede Divisie. In januari na de winterstop wordt het toernooi om de KNVB-beker vervolgd.’

’Het merk Johan Cruijff is wereldwijd ijzersterk en in samenspraak met de Johan Cruyff Foundation wordt de JC Schaal in het buitenland ondergebracht. Lukt het niet de JC Schaal te exporteren dan wordt de wedstrijd altijd in het stadion van de landskampioen gespeeld.’

’Na de competitie in de verkleinde Eredivisie volgt in mei een knock-out toernooi tussen de zestien Eredivisieclubs met een hoofdprijs van vijf miljoen euro en eventueel een Europees ticket. Zo’n nieuw toernooi is interessant voor televisiepartners en supporters.’

’Onderzoek de mogelijkheid om in samenspraak met andere ’kleine’ competities (bijvoorbeeld België, Schotland, Portugal, Oostenrijk) een internationaal bekertoernooi op te zetten.’

’De tweede elftallen verdwijnen uit de Jupiler League, die bestaat uit zestien clubs. De competitie wordt regionaal ingedeeld met vier poules van vier clubs. Na de poulefase begint iedere club weer op nul en speelt de top acht voor het kampioenschap en promotie en de andere acht tegen degradatie.’
Ik vind het eigenlijk nog niet eens zo'n gekke veranderingen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:10

Quad

Doof

Gynnad schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:32:
[...]

Damn! Dit zijn veranderingen die ik van harte toejuich.

Met name dit:
’Om ruimte in het speelschema te krijgen, ervoor te zorgen dat er meer weerstand komt én voor een spannendere competitie, gaan zowel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) als de Eredivisie CV (ECV) terug naar competities van maximaal 16 ploegen met een simpele promotie-/degradatieregeling: de winnaar is kampioen, de nummers twee, drie en vier spelen Europees en de nummers vijftien en zestien degraderen.’

’Om beter aan te sluiten bij vakanties en de internationale transferwindow start de Eredivisie niet eerder dan 1 september.
Prima! 16 clubs, niveau wat dichter bij elkaar, geen gezeur met play-offs.. Het is toch van de zotte dat als je als 9e geëindigd bent in de competitie je via via nog kan plaatsen voor Europees Voetbal.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• ph4ge
Quad schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:51:
Damn! Dit zijn veranderingen die ik van harte toejuich.
Ja haha, vooral omdat allerlei experimenten van de afgelopen jaren worden teruggedraaid:
- Geen jong elftallen in JL
- Geen kunstgras
- Geen playoffs

Dat kan ik alleen maar toejuichen. Nieuwe ideeen die erg goed klinken:
- JCS naar het buitenland
- Beker in blokken
- Kleinere competities (komt er een parachute regeling?)

Waar ik vraagtekens bij zet:
- Competitie begint pas in september: Kan nadelig uitpakken voor clubs met meerdere voorrondes. Omdat hun seizoen dan veel langer is en omdat ze nog niet top fit zijn bij de belangrijkste wedstrijden van het seizoen.
- Een extra bekertoernooi voor 5 miljoen euro? De reguliere beker is al moeilijk interessant te houden.
- Een extra internationaal toernooi
- Zondagavond en maandagavond voetbal :/

Ben benieuwd of de heilige graal er tussen zit. Ik verwacht er niet al te veel van.

• Martinusz
Er zitten wat opendeuren in, maar ook wat simpele, maar toch geniale punten.
Maar tegelijkertijd ook paar punten, waarvan ik denk...leuk, maar echt zinvol?
Ook rondom EK's of WK's (mits we kwalificeren :+ ) lijken wat programma wijzigen wel ambitieus, trouwens sowieso gecombineerd met interland voetbal.

Wat ik toejuich:
- geen play-offs meer
- Spelen na transferwindows

Wat ik mis:
- BeNe league is volgens mij nog altijd de beste optie voor zowel NL als Belgie om een sterkere competitie te krijgen, zoiets dus:
Anderlecht
Standaard Luik
Club Brugge
AA Gent
Racing Genk
Ajax
PSV
Feijenoord
AZ
Vitesse/Heerenveen/Utrecht/Twente?
Maar goed, hiermee ga je de gigantische bedragen ook niet overwinnen hoor, daar kunnen ze beter een plan voor maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 03-10-2016 13:27 ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

We zullen het altijd blijven afleggen tegen landen als Engeland waar supporters wel gewoon massaal peperdure abos nemen om voetbal te kunnen zien. Hier mekkert men constant dat FOX sports te duur is en zeurt men massaal om streams etc. TV gelden in de UK zijn gewoon astronomisch vergeleken met hier.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Harribo
HeatWave schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:30:
We zullen het altijd blijven afleggen tegen landen als Engeland waar supporters wel gewoon massaal peperdure abos nemen om voetbal te kunnen zien. Hier mekkert men constant dat FOX sports te duur is en zeurt men massaal om streams etc. TV gelden in de UK zijn gewoon astronomisch vergeleken met hier.
Net alsof het aan de supporters ligt. Heb je gezien wat voor tv gelden die clubs in Engeland krijgen?
Dan zitten wij ook zo op dat financiele niveau.
Tel daar soms een magnaat als eigenaar bij op en het feest is helemaal compleet.

Eigenlijk is niets meer een echte competitie. Winnaar worden kan je zo'n beetje kopen.
Dat is altijd al zo geweest maar het verschil tussen arm en rijk is wel compleet uit de hand gelopen.

Daarom erger ik me aan de top clubs als Barcelona, Real, City etc....oh wat geweldig allemaal!.wat winnen ze veel.:P .en dan gaan mensen ook nog kijken als ze tegen een team moeten met de helft of minder begroting. Sorry dat is toch weinig kunst meer. Ik vind er in elk geval niets aan.
Ik kijk liever Utrecht-Heerenveen dan Barcelona-Gijon. Dat is tenminste spannend. Tenzij je voor de trucs van Messi gaat kijken.

• dutchgio
[...]

Hier heb je tenminste iets aan, daar zie ik het voordeel ook wel van in.
Hier kun je wat mee, en lijkt me, moet je ook wat mee.
Prima suggesties tot veranderingen.

• FDMK
  • Laatst online: 13:43
[...]

Wat is de bron van dit alles?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Martinusz
Harribo schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Net alsof het aan de supporters ligt. Heb je gezien wat voor tv gelden die clubs in Engeland krijgen?
Dan zitten wij ook zo op dat financiele niveau.
Tel daar soms een magnaat als eigenaar bij op en het feest is helemaal compleet.

Eigenlijk is niets meer een echte competitie. Winnaar worden kan je zo'n beetje kopen.
Dat is altijd al zo geweest maar het verschil tussen arm en rijk is wel compleet uit de hand gelopen.

Daarom erger ik me aan de top clubs als Barcelona, Real, City etc....oh wat geweldig allemaal!.wat winnen ze veel.:P .en dan gaan mensen ook nog kijken als ze tegen een team moeten met de helft of minder begroting. Sorry dat is toch weinig kunst meer. Ik vind er in elk geval niets aan.
Ik kijk liever Utrecht-Heerenveen dan Barcelona-Gijon. Dat is tenminste spannend. Tenzij je voor de trucs van Messi gaat kijken.
Wow hier degradeer je even de totale Engelse Voetbal cultuur? :F

Zal ik je vertellen dat op het 4de, ja je leest het goed, het 4de niveau er zelfs een stadion is voor 20.000 fans. Dat deze dan ook gewoon bomvol zit met mensen?

Heb je weleens naar de tribunes gekeken in de eredivisie? En dan hebben we het nog niet eens over de JL :F

Daar zijn nu inderdaad de absurde tv-gelden bijgekomen, maar dat is pas sinds dit jaar. De Engelse voetbalcultuur ga je hier in NL sowieso nooit krijgen en ja, ook daarop loop je dan achter.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 15:14
Heerlijk hoor, 8 gespeeld en 8 gewonnen.
Nu vasthouden :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 20:24
’De omstandigheden dienen voor alle clubs gelijk te zijn. Dus niet alleen qua afmeting van het veld, ook de ondergrond waarop wordt gespeeld, moet gelijke omstandigheden garanderen.
Ik juich dit wel toe. Prima. Weg met die complete kunstgrasvelden, hybride vind ik nog wel prima om in elk geval de bespeelbaarheid van veel matten in een natte periode te garanderen.
’Ambities horen bij betaald voetbal. Daarom worden er minimumeisen gesteld aan de capaciteit van een stadion in de Eredivisie. Dit betreft ook: staantribune, businesscapaciteit en begroting. Alle randvoorwaarden voor de licentie dienen uitgewerkt te worden. Er is maximale overgangsperiode voor clubs van één jaar.’
Minimaal 10.000 lees ik.. in mijn ogen een onhaalbare situatie. Je kan een ploeg als Excelsior toch niet verplichten een stadion voor zoveel toeschouwers te realiseren? Of diverse JL clubs een minimum begroting te laten hebben? Dat lijkt me voor veel clubs de doodsteek, dit zou geleidelijker moeten. Meerjaren plan, niet 1 jaar.
’Een competitie moet herkenbaar én duidelijk uit te leggen zijn voor fans. De huidige play-offs hebben niets gebracht, zeker op Europees niveau niet. Zie: FC Groningen, FC Utrecht en Heracles. De competitie eindigt te vroeg, clubs verliezen aandacht, inkomsten en weerstand.’
Het argument dat clubs aandacht/inkomsten/weerstand verliezen was ook eentje om de PO’s juist in te voeren. Dan moet je meer op het spel gaan zetten (zie België) of een andere opzet verzinnen. Juist door de PO’s spelen veel ploegen juist wel nog ergens voor, dan boeit het behalen van plek 8/9 toch nog.
En dus speelt de helft van de teams op een gegeven moment ook nergens meer voor.
’Om beter aan te sluiten bij vakanties en de internationale transferwindow start de Eredivisie niet eerder dan 1 september. Zo ontstaat een eerlijker speelveld. Daarom start de tweede seizoenshelft ook niet eerder dan 1 februari na de tweede transferwindow.’
Prima plan. Weinig tegen in te brengen.
’Om het speelaanbod aantrekkelijker te maken voor de televisiekijker blijven de huidige aanvangstijden gehandhaafd, maar komen daar nog drie extra aanvangstijden bij voor de Eredivisie:
zaterdagmiddag 14.30 uur , zondagavond 20.00 uur, maandagavond 20.00 uur.’
Ja joh, versnipper het nog verder. Zaterdagmiddag 14:30 kijkt geen hond omdat ze liever Premier League of Bundesliga kijken. Over de zondag en maandagavond hebben we het maar niet. Fantastische ambiance ook nog eens, Roda JC – NEC op maandagavond. Als je kijkers en publiek wilt trekken, zal je op dat soort tijden clubs als Ajax of Feyenoord moeten uitzenden. En tijdens Europese weken gaat je dat dus niet lukken.
Aanvullend, als de tijden nog verder versnipperen, overweeg ik serieus mijn seizoenskaart maar in te leveren. Erger me nu al regelmatig aan de gare tijden als zondag 12:30 of zaterdag 18:30.
’Met kerst en nieuwjaar wordt gespeeld voor de competitie en daarna volgt de winterstop in januari. Met Pasen wordt een dubbelprogramma afgewerkt.’
Gewoon niet doen, laten we het voetbal in de winterperiode beperken. Pasen vind ik prima.
’De laatste twee weken van augustus worden benut voor wedstrijden om de KNVB-beker, waarin alleen plaats is voor clubs uit de Eredivisie, Jupiler League en Tweede Divisie. In januari na de winterstop wordt het toernooi om de KNVB-beker vervolgd.’
Periode is goed, maar de charme is nou juist ook die amateurploegen. Die moeten ook deel kunnen nemen.
’Het merk Johan Cruijff is wereldwijd ijzersterk en in samenspraak met de Johan Cruyff Foundation wordt de JC Schaal in het buitenland ondergebracht. Lukt het niet de JC Schaal te exporteren dan wordt de wedstrijd altijd in het stadion van de landskampioen gespeeld.’
Dit zal me echt worst zijn, de JC schaal boeit niet. Dus of we het nu spelen in Quito, Beijing of Monrovia
’Na de competitie in de verkleinde Eredivisie volgt in mei een knock-out toernooi tussen de zestien Eredivisieclubs met een hoofdprijs van vijf miljoen euro en eventueel een Europees ticket. Zo’n nieuw toernooi is interessant voor televisiepartners en supporters.’
mêh
’Onderzoek de mogelijkheid om in samenspraak met andere ’kleine’ competities (bijvoorbeeld België, Schotland, Portugal, Oostenrijk) een internationaal bekertoernooi op te zetten.’
’De tweede elftallen verdwijnen uit de Jupiler League, die bestaat uit zestien clubs. De competitie wordt regionaal ingedeeld met vier poules van vier clubs. Na de poulefase begint iedere club weer op nul en speelt de top acht voor het kampioenschap en promotie en de andere acht tegen degradatie.’
Mooi. Verder weinig op in te brengen.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:35
martinusz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:44:
[...]

En v.d. Hoorn 8)

[afbeelding]
Bron

Niet normaal he. Ik geloof er best wel in dat hij met afstand de beste voetballer ter wereld had kunnen worden als hij nooit zoveel geblesseerd zou zijn geweest ;(

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
dvdkiwi schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 02:40:
Als ik naar de stand kijk moet ik zeggen dat ik de prestatie van Feyenoord echt ontzettend knap vind.
Zo relatief makkelijk (op het oog) je wedstrijden winnen, veel scoren en zelf nauwelijks iets tegenkrijgen vind ik bewonderingswaardig. Dat wordt de volgende speelronde "gewoon" even 27 uit 9, dik respect _/-\o_
Ja, je kan zeggen dat ze op PSV na veelal de kleinere clubs hebben gehad, maar dat zijn wel de punten die je moet pakken en dat doen ze uitstekend.
PSV (Groningen) en Ajax (Roda, Willem II) hebben tegen de kleine clubs al redelijk wat laten liggen.

Ik was huiverig voor de 23e oktober (Fey-Ajax) maar nu wij ook wat beter gaan draaien denk ik dat dit weer eens een echt leuke klassieker kan gaan worden. En natuurlijk hoop ik dat het gat daarna geslonken is tot 2 punten in plaats van dat het oploopt naar 8 :P
Heb ook zin in de klassieker, wordt een mooie pot! Ik hoop dat het anders wordt dan vorige jaren. Waarin je duidelijk beter bent dan Ajax, maar alsnog verliest. Laat Ajax nu maar domineren en vervolgens de punten in Roffa laten :+

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:41
JC schaal in het buitenland. Moeten we dan denken aan Belgie of aan dezelfde onzin zoals in Italie waar de supercup in China ofzo is en iedereen er een hekel aan heeft?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:35

Superkiwi

Hoi doei

Leon Zwiers schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:52:
[...]
Heb ook zin in de klassieker, wordt een mooie pot! Ik hoop dat het anders wordt dan vorige jaren. Waarin je duidelijk beter bent dan Ajax, maar alsnog verliest.
Tja, geluk dwing je af he :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:30
Faddermakker schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Wat is de bron van dit alles?
Het bericht komt van de Telegraaf, maar staat nu al op meerdere sites.

http://www.telegraaf.nl/p...tml#voetbal/298/fixtures/

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Martinusz
Grappig, en een Xavi die vervolgens het rapport van de KNVB afkraakt:

http://www.telegraaf.nl/t...raakt_KNVB-rapport__.html

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 04-10-2016 08:36 ]

• Prosac
Deadsy schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:16:
JC schaal in het buitenland. Moeten we dan denken aan Belgie of aan dezelfde onzin zoals in Italie waar de supercup in China ofzo is en iedereen er een hekel aan heeft?
Daar waar het meeste geld te scheppen valt met PSV - Feyenoord, PSV - FC Groningen, Ajax - Zwolle vermoed ik.

• ph4ge
Prosac schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:12:
Daar waar het meeste geld te scheppen valt met PSV - Feyenoord, PSV - FC Groningen, Ajax - Zwolle vermoed ik.
Binnen Europa zal er niet echt op worden gewacht denk ik. VS, China of het Midden Oosten zal het wel worden.

• Prosac
ph4ge schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:30:
[...]

Binnen Europa zal er niet echt op worden gewacht denk ik. VS, China of het Midden Oosten zal het wel worden.
Denk ik ook niet. Bij PSV in de supercup kun je denk ik het beste uitwijken naar Midden/Zuid-Amerika. Ajax en Feyenoord schep je denk ik in Azië het meeste geld mee. Voor wat betreft het geld kun je het beste een van die ploegen in de supercup hebben, liefst twee van die drie.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:08

Player1S

Probably out in the dark

Prosac schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:56:
[...]

Denk ik ook niet. Bij PSV in de supercup kun je denk ik het beste uitwijken naar Midden/Zuid-Amerika. Ajax en Feyenoord schep je denk ik in Azië het meeste geld mee. Voor wat betreft het geld kun je het beste een van die ploegen in de supercup hebben, liefst twee van die drie.
Zitten ze in het buitenland wel te wachten op deze wedstrijd? Leuk zo'n reisje naar China maar als de hotelkosten, visums, vlucht, etc etc etc bijna net zo hoog zijn als de inkomsten.

En leuk die aansluiting in Europa maar das war einmal. Die tijd hebben we gehad. Nederland is niet interessant genoeg om clubs te kopen en op niveau Champions League mee te doen. Diegene die Nederlandse clubs gaan opkopen zullen altijd onder doen van diegene die Engelse, Duitse, Spaanse, Italiaanse of Franse clubs opkopen.

Als we op een of andere manier het voetbal weer terug kunnen brengen naar niveau jaren 90 dan moeten we maar weer serieus richten op Europa maar tot die tijd moeten we maar blij zijn met die paar wedstrijdjes die we als Nederland mogen mee pikken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Prosac
L1nt schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:10:
[...]

Zitten ze in het buitenland wel te wachten op deze wedstrijd? Leuk zo'n reisje naar China maar als de hotelkosten, visums, vlucht, etc etc etc bijna net zo hoog zijn als de inkomsten.
Die gekke Aziaten vinden alles prima volgens mij. De vraag is natuurlijk vooral of onze clubs er op zitten te wachten, in het kader van wat jij in je 2e zin noemt.

Het belangrijkste voor Nederland om weer aan te sluiten zal naar mijn idee zijn als er een betere regeling komt voor wat betreft homegrown en er restricties komen op aantal spelers dat je hebt en uit welke landen ze komen.

• Deadsy
Prosac schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:12:
[...]

En wat als geen van de top 3 in de Supercup speelt. Welk land heeft daar dan geld voor over?
Zelfs als slechts 1 van de 3 erin zit betwijfel ik dat er veel geld over is.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:37
Deadsy schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:57:
[...]

En wat als geen van de top 3 in de Supercup speelt. Welk land heeft daar dan geld voor over?
Zelfs als slechts 1 van de 3 erin zit betwijfel ik dat er veel geld over is.
dat is sinds het ding JC schaal heet (1996) 1x voorgekomen (AZ - Heerenveen in 2009). Zie persoonlijk het ook niet zo snel gebeuren, gezien de verschillen tussen Ajax, PSV en de rest van de clubs qua begroting juist alleen maar groter worden.

Wikipedia: Johan Cruyff Shield

Los daarvan, ik vind het wel een plan wat het uitzoeken waard is. In NL zit toch niemand op die wedstrijd te wachten, dus je kan net zo goed onderzoeken of je het kan vermarkten.

• Deadsy
Prosac schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

Het belangrijkste voor Nederland om weer aan te sluiten zal naar mijn idee zijn als er een betere regeling komt voor wat betreft homegrown en er restricties komen op aantal spelers dat je hebt en uit welke landen ze komen.
Precies dat.
Gewoon de regel dat er 5 mensen met een paspoort van het land op het veld staan.
Nadeel is dat de rijke clubs dan gewoon proberen 12 jarige toptalenten gaan scouten en naar hun land halen.

• Prosac
Deadsy schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Precies dat.
Gewoon de regel dat er 5 mensen met een paspoort van het land op het veld staan.
Nadeel is dat de rijke clubs dan gewoon proberen 12 jarige toptalenten gaan scouten en naar hun land halen.
Vandaar de homegrownregels.. al lijken me die bijzonder lastig in te passen. Maar een bepaalde restrictie op de hoeveelheid jeugdspelers zou ook kunnen helpen. Of de hoeveelheid schoonmakers a 150.000 euro per jaar die je in dienst hebt. :P

• LZ86
Mijn hemel Blind. Hij was al volstrekt ongeloofwaardig. Toen selecteerde hij S de Jong en Memphis.......

En nu ook de voorkeur gaan geven aan Janssen terwijl Dost de goals in Portugal aan elkaar rijgt.
Des te sneller die gast ontslagen wordt des te beter

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:28:
Mijn hemel Blind. Hij was al volstrekt ongeloofwaardig. Toen selecteerde hij S de Jong en Memphis.......

En nu ook de voorkeur gaan geven aan Janssen terwijl Dost de goals in Portugal aan elkaar rijgt.
ik ben ook geen fan van Blind, maar goals in Portugal scoren is geen argument.... de Nederlandse clubs verliezen wel vaak van Portugezen in europees verband, maar feitelijk stelt die competitie echt geen ene ruk voor... als je Sporting, Benfica en Porto weghaalt dan heb je max Jupiler League niveau.. (met dito supporters-schares)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoewel ik het qua competitie met je eens ben scoort hij wel, ook in de CL. Janssen presteert tot nu toe nog helemaal niets, dus ik zou hem ook geen zekerheid willen noemen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wie zit er nu allemaal bij de nl selectie, word er geen wijs meer uit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
Leon Zwiers schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:28:

Als je het zo veel beter weet, hou dan eens op met dit toeteren en noem ook eens alternatieven. Die fit zijn en kwaliteit hebben voor Oranje. Roepen is één ding, maar het voegt zo weinig toe aan het topic.

• JST94
Interresant stuk over kunstgras. Er is gekeken of je er ziek van kan worden. Zelf nog nooit over nagedacht..
In Nederland liggen 2000 kunstgrasvelden waarvan onduidelijk is of ze gezondheidsrisico's opleveren. Wetenschappers bepleiten in het tv-programma Zembla serieus onderzoek naar die risico's voor sporters.

De velden zijn bijna allemaal bestrooid met korrels van vermalen banden. Die moeten ervoor zorgen dat spelers minder snel schaafwonden oplopen. Maar de banden zijn chemisch afval en mogen niet verbrand worden. Ze bevatten onder meer pak's, polycyclische aromatische koolwaterstoffen. Een deel daarvan is bij bepaalde concentraties kankerverwekkend.
Bron: NOS.nl

• dutchgio
Wel een beetje oud nieuws.

"KNVB: Kunstgrasvelden zijn niet kankerverwekkend" in 2014

• Martinusz
dutchgio schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:00:

Wij hadden 1 van de eerste kunstgrasvelden, inderdaad met zwarte rubber korrels. Je kan mij veel vertellen, maar dat was echt niet gezond 8)7
Als de zon erop stond, stond je in de rubberdamp te voetballen _O- en dan nog niet eens over die k%#%#%#te brandwonden gesproken :(
Hackus schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:56:
Wie zit er nu allemaal bij de nl selectie, word er geen wijs meer uit.
In ieder geval Blind :+

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 05-10-2016 09:04 ]

• rik86
  • Laatst online: 20:17

tja, die hebben er natuurlijk ook geen belang bij dat ze allemaal afgekeurd worden ;)

• JST94

Ja, op basis van een onderzoek uit 2008. Kan een hoop veranderd zijn in de tussen tijd. Volgens het artikel op NOS.nl weet men niet waar de rubberkorrels vandaan komen (en weten ze dus niet wat ze bevatten).

Mijn inziens alleen maar goed dat zoiets (weer) onderzocht wordt. Ook al is het misschien een storm in een glas water :)
rik86 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:16:
[...]

tja, die hebben er natuurlijk ook geen belang bij dat ze allemaal afgekeurd worden ;)
Nou ja, het enige wat ze zouden moeten doen is gewoon controleren waarvan de rubberkorrels vandaan komen

[ Voor 22% gewijzigd door JST94 op 05-10-2016 09:57 ]

• dutchgio
martinusz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:04:
[...]

Wij hadden 1 van de eerste kunstgrasvelden, inderdaad met zwarte rubber korrels. Je kan mij veel vertellen, maar dat was echt niet gezond 8)7
Als de zon erop stond, stond je in de rubberdamp te voetballen _O- en dan nog niet eens over die k%#%#%#te brandwonden gesproken :(

[...]

In ieder geval Blind :+
Die velden liggen er dus nog steeds, en worden ook gewoon gebruikt.
Rubberen korrels inderdaad, die je vervolgens dagen later nog tegen komt in je schoenen, tas etc. :o
Die dampen herken ik niet, maar dat lijkt me inderdaad sowieso niet gezond..

• Martinusz
dutchgio schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:10:
[...]
Rubberen korrels inderdaad, die je vervolgens dagen later nog tegen komt in je schoenen, tas etc. :o
Of in je Knie :o die eerste kunstgrasvelden zijn gewoon niet goed, en hij ligt er idd nog steeds bij mijn oude voetbalclub. (en dat op Hoofdklasse niveau :F )
Bij windkracht 5 bleef de bal al nergens meer stilliggen op het veld :+

• Harribo
@martinusz.. inderdaad zo'n veld hadden wij ook. Vast niet gezond om de damp van dat rubber in te ademen. Zeker niet volgens mij als heel diep inademt zoals bij voetbal.
En de bal stuitert inderdaad alle kanten op hahaha

Ik ben trouwens weg gegaan bij die club vanwege dat kunstgras. Ik kreeg teveel last van mijn gewrichten daarop. Op nieuwer kunstgras had ik dat minder.

Een sportarts zei tegen mij dat als je bent opgegroeid met kunstgras je er dan minder last van hebt qua blessures. Lichaam is er dan beter op afgestemd zeg maar.

Toch... serieus...ik ben voor algehele afschaffing van kunstgras en volgens met mij velen.
Om verschillende redenen.

Maar er is een groep mensen, vaak ook die over de financiën gaan, die ervoor zijn. Net als de fabrikanten van kunstgras die allerlei praatjes de wereld in helpen over dat het hetzelfde ongeveer is als gewoon gras.
Yeah right

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 05-10-2016 11:02 ]

• Martinusz
Harribo schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:01:
@martinusz.. inderdaad zo'n veld hadden wij ook. Vast niet gezond om de damp van dat rubber in te ademen. Zeker niet volgens mij als heel diep inademt zoals bij voetbal.

Ik ben trouwens weg gegaan bij die club vanwege dat kunstgras. Ik kreeg teveel last van mijn gewrichten daarop. Op nieuwer kunstgras had ik dat minder.

Een sportarts zei tegen mij dat als je bent opgegroeid met kunstgras je er dan minder last van hebt qua blessures. Lichaam is er dan beter op afgestemd zeg maar.

Toch... serieus...ik ben voor algehele afschaffing van kunstgras en volgens met mij velen.

Maar er is een groep mensen, vaak ook die over de financiën gaan, die ervoor zijn. Net als de fabrikanten van kunstgras die allerlei praatjes de wereld in helpen over dat het hetzelfde ongeveer is als gewoon gras.
Yeah right
Ik heb denk ik in totaal 8-10 jaar zowel getraind als gevoetbald op dat veld, moet zeggen tegenover tegenstanders hadden we er wel voordeel op :+
Er zijn zowel voordelen als nadelen, ik denk dat de huidige generatie kunstgrasvelden al vele malen beter zijn. Maar een hybride mat, zoals al heel veel clubs hebben (maar niet veel mensen weten) is denk ik het beste van beide werelden.

Voor amateurclubs snap ik het wel, die zijn ook vaak afhankelijk van de Gemeente, als die bepaald er komt kunstgras, want dat bespaard heel veel geld, dan heb je als club niet zo heel veel keus. En ja financieel scheelt het veel voor amateurclubs en het veld is altijd bespeelbaar (behalve bij veel sneeuw).

• rik86
  • Laatst online: 20:17

Yeah right
Tja, kunstgras heeft natuurlijk enorme voordelen
- Veel goedkoper
- Veel stabielere/gelijkere veldkwaliteit
- Veel meer capaciteit

De gemeente Harderwijk heeft pas de tarieven herijkt van de velden die sportverenigingen gebruiken en die dan gebaseerd op de daadwerkelijke kosten (onderhoud/ vervangen/ capaciteit etc).

Een natuurgrasveld is dan per uur dat 't gebruikt kan worden 50% duurder dan een kunstgrasveld. Naast het ruimteprobleem zadel je een sportclub (of gemeente) ook met enorme financiële uitdagingen op.

Voor amateurclubs wordt 't dan onbetaalbaar/ de contributie erg hoog.

• KingKoning
  • Laatst online: 15:37
Ik vind het altijd erg vreemd dat het blijkbaar niet lukt om kunstgras te maken wat net zo reageert als gewoon gras. Dat zou toch moeten kunnen anno 2016?

Ben het ermee eens dat we kunstgras moeten afschaffen als dit niet realiseerbaar is, maar lijkt me dat als dat goed doorontwikkeld wordt dat je dan best een kunstgras veld moet kunnen ontwikkelen dat exact zo werkt (qua stuiteren, blessuregevoeligheid etc.) als echt gras, maar niet afhankelijk is van water, ziektes, zon ed.

Stel dat het er ooit komt (of misschien is het er zelfs al) denk ik dat kunstgras inmiddels zo'n slechte naam heeft gekregen en dus nooit meer geaccepteerd zal worden, en zeker niet in de oerconservatieve voetbal wereld.

• ph4ge
Voor de kosten die de gemeenschap inmiddels kwijt is aan mijn knie operaties (incl ziektedagen op het werk) had je volgens mij heel wat jaren gewoon gras kunnen betalen bij mijn oude vereniging.

• dutchgio
martinusz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Ik heb denk ik in totaal 8-10 jaar zowel getraind als gevoetbald op dat veld, moet zeggen tegenover tegenstanders hadden we er wel voordeel op :+
Er zijn zowel voordelen als nadelen, ik denk dat de huidige generatie kunstgrasvelden al vele malen beter zijn. Maar een hybride mat, zoals al heel veel clubs hebben (maar niet veel mensen weten) is denk ik het beste van beide werelden.

Voor amateurclubs snap ik het wel, die zijn ook vaak afhankelijk van de Gemeente, als die bepaald er komt kunstgras, want dat bespaard heel veel geld, dan heb je als club niet zo heel veel keus. En ja financieel scheelt het veel voor amateurclubs en het veld is altijd bespeelbaar (behalve bij veel sneeuw).
Sterker nog: de Gemeente financieerd/gesubsideerd de aanleg van een kunstgrasveld bij amateurclubs.
Zo was het bij ons in ieder geval, en dus hadden de lokale amateurclubs op het hoofdveld kunstgras.
Het is inderdaad bij amateurclubs ook gewoon de afweging, makkelijker en goedkoper in onderhoud.

• Martinusz
dutchgio schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:48:
[...]

Sterker nog: de Gemeente financieerd/gesubsideerd de aanleg van een kunstgrasveld bij amateurclubs.
Zo was het bij ons in ieder geval, en dus hadden de lokale amateurclubs op het hoofdveld kunstgras.
Het is inderdaad bij amateurclubs ook gewoon de afweging, makkelijker en goedkoper in onderhoud.
Bij ons was het sportpark gewoon van de gemeente :+ die bepaalde dat om 10:15 de lichten uitgingen bijvoorbeeld, niet handig als je training iets uitloopt :+

• Mosin

Yeah right
Laatst op kunstgras moeten voetballen met de veteranen. Ik hielp ze uit, maar toen ik een sleiding maakte richting de keeper om nog tot scoren te komen (wat ik dus op normaal gras ook voor elkaar krijg), lag mijn arm open alsof ik van mijn fiets gedonderd was. Dat gras is hard en absoluut geen plezier voor je lichaam als je fout terecht komt. Ik vind het zelf een drama, dat gras. Het gevoel van een echte voetbal wedstrijd ontgaat me dan een beetje.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een kameraad van me heeft een appartement met uitkijk op sportvelden, en vooral bij warm weer ruik je rubber/plastic geur bij hem binnen. Zijn vriendin word soms misselijk van de geur. Je kent het wel als je net rubber laarzen hebt gekocht

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:16
rik86 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:18:
[...]

Tja, kunstgras heeft natuurlijk enorme voordelen
- Veel goedkoper
- Veel stabielere/gelijkere veldkwaliteit
- Veel meer capaciteit

De gemeente Harderwijk heeft pas de tarieven herijkt van de velden die sportverenigingen gebruiken en die dan gebaseerd op de daadwerkelijke kosten (onderhoud/ vervangen/ capaciteit etc).

Een natuurgrasveld is dan per uur dat 't gebruikt kan worden 50% duurder dan een kunstgrasveld. Naast het ruimteprobleem zadel je een sportclub (of gemeente) ook met enorme financiële uitdagingen op.

Voor amateurclubs wordt 't dan onbetaalbaar/ de contributie erg hoog.
Dit is ook een van de redenen dat in het naburige Ermelo, waar ik wekelijks mijn kunstvertoon, alle 3 de verenigingen intussen 1 of meerdere kunstgrasvelden bezit.

Denk dat de huidige nadelen die nu toegeschreven worden aan kunstgrasvelden ook te maken hebben met de leeftijd of type kunstgras. De velden bij ons in Ermelo vinden de meeste prima velden om op te spelen, maar speel je bijvoorbeeld in Lelystad (Unicum) dan hoor ik vaak dat men na afloop overal 'pijntjes' heeft.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mosin schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

Laatst op kunstgras moeten voetballen met de veteranen. Ik hielp ze uit, maar toen ik een sleiding maakte richting de keeper om nog tot scoren te komen (wat ik dus op normaal gras ook voor elkaar krijg), lag mijn arm open alsof ik van mijn fiets gedonderd was. Dat gras is hard en absoluut geen plezier voor je lichaam als je fout terecht komt. Ik vind het zelf een drama, dat gras. Het gevoel van een echte voetbal wedstrijd ontgaat me dan een beetje.
Er zijn veel verschillende kunstgras velden, dit klinkt inderdaad als een oude variant waarbij je het gevoel hebt dat je op betonvloer met tapijt aan het ballen bent.

De nieuwste varianten, zoals de velden waar ik wekelijks mijn onkunde laat zien zijn prima om op te voetballen, zeker als je de juiste schoenen hebt. Slidings zou ik nog steeds niet doen, maar een goed kunstgrasveld heeft toch echt mijn voorkeur tegenwoordig.

@Hackus, herkenbaar zeker omdat de velden ook warmte absorberen wat je simpelweg voelt en ruikt als je na veld toe loopt op een warme dag :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• LZ86
JanW schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:08:
[...]

Als je het zo veel beter weet, hou dan eens op met dit toeteren en noem ook eens alternatieven. Die fit zijn en kwaliteit hebben voor Oranje. Roepen is één ding, maar het voegt zo weinig toe aan het topic.
Kerel, ongeveer iedereen en zijn moeder kan dit beter dan Blind. Alternatief stond al in de post ( Dost gewoon basis, die scoort tenminste, Janssen niet )

En topic stond al vol met spelende alternatieven voor Depay ( Toornstra onder andere ). Die heeft nog amper meegedaan dit seizoen.

Dus neem je eigen post ten harte :P

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 17:08

Nibbz

Postmaster General

Leon Zwiers schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Kerel, ongeveer iedereen en zijn moeder kan dit beter dan Blind. Alternatief stond al in de post ( Dost gewoon basis, die scoort tenminste, Janssen niet )

En topic stond al vol met spelende alternatieven voor Depay ( Toornstra onder andere ). Die heeft nog amper meegedaan dit seizoen.

Dus neem je eigen post ten harte :P
Ik denk dat we verder komen met een hardwerkende Janssen (die dan misschien niet scoort) dan een Dost, die constant op een eilandje staat.

Kijk naar van Persie.. erg goede voetballer, maar zo'n speler werkt geloof ik niet in het Nederlandse elftal. Dost is wel een beetje zo'n zelfde spits (nog niet op dat niveau als van Persie thought).

Dan maar liever een spits, die hard mee werkt, en zorgt dat iemand scoort.

13:37

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nibbz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat we verder komen met een hardwerkende Janssen (die dan misschien niet scoort) dan een Dost, die constant op een eilandje staat.

Kijk naar van Persie.. erg goede voetballer, maar zo'n speler werkt geloof ik niet in het Nederlandse elftal. Dost is wel een beetje zo'n zelfde spits (nog niet op dat niveau als van Persie thought).

Dan maar liever een spits, die hard mee werkt, en zorgt dat iemand scoort.
Ik zou ze gewoon beide opstellen in een 442 met een ruit op het middenveld.
Onze vleugels zijn allemaal lekker uit vorm dus dat zou alleen maar zonde zijn om daar wat neer te zetten.
Laat de "verassing" maar komen van 2 backs die 90 minuten lang langs de lijn kunnen rennen en dan een wat verdedigend trio op het middenveld en Wijnaldum box2box voor de aansluiting.

Dus Karsdorp en Blind als renners, Strootman, Klaassen en Clasie als stofzuigers, Wijnaldum er voor en Janssen en Dost als spits.
5212 kan ook, dan lever je Clasie in voor een extra CV.

Only fools are enslaved by time and space.

• ph4ge
LoneRanger schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:16:
Onze vleugels zijn allemaal lekker uit vorm dus dat zou alleen maar zonde zijn om daar wat neer te zetten.
Laat de "verassing" maar komen van 2 backs die 90 minuten lang langs de lijn kunnen rennen en dan een wat verdedigend trio op het middenveld en Wijnaldum box2box voor de aansluiting.

Dus Karsdorp en Blind als renners, Strootman, Klaassen en Clasie als stofzuigers, Wijnaldum er voor en Janssen en Dost als spits.
Ik zou ook met Dost en Jansen spelen. Dan kan je ook nog eens oppertunistisch spelen. Je hebt backs die de zijkanten kunnen bespelen maar geen buitenspelers die dat ook kunnen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

LoneRanger schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Grotendeels eens - ik denk alleen dat Blind daar de snelheid voor ontbeert.

• Martinusz
Ramzzz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:56:
[...]

Grotendeels eens - ik denk alleen dat Blind daar de snelheid voor ontbeert.
Van Aanholt, Pieters.......oh wacht....Blind is bondscoach :F

Sinkgraven schijnt dat sinds kort ook te kunnen trouwens :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

martinusz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Van Aanholt, Pieters.......oh wacht....Blind is bondscoach :F

Sinkgraven schijnt dat sinds kort ook te kunnen trouwens :+
Willems, ... :+

• Mosin
Bossie schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Er zijn veel verschillende kunstgras velden, dit klinkt inderdaad als een oude variant waarbij je het gevoel hebt dat je op betonvloer met tapijt aan het ballen bent.

De nieuwste varianten, zoals de velden waar ik wekelijks mijn onkunde laat zien zijn prima om op te voetballen, zeker als je de juiste schoenen hebt. Slidings zou ik nog steeds niet doen, maar een goed kunstgrasveld heeft toch echt mijn voorkeur tegenwoordig.

@Hackus, herkenbaar zeker omdat de velden ook warmte absorberen wat je simpelweg voelt en ruikt als je na veld toe loopt op een warme dag :X
Ja, inderdaad hahaha. Zo'n veld voelt echt aan als 3x niks. Overigens trainde ik wel eens met school op velden waarop bijv. Fortuna Sittard traint en zelfs dat is niks voor mij. Doe mij maar een goor nattige grasveld of een strak veldje. Voordeel van zo'n kunstgrasveld is dat er eigenlijk geen pollen in komen, die hebben mij een hoop leed bezorgd ;w

Ik denk dat ik dus nog niet op zo'n modern veldje gespeeld heb, maar aangezien ik wel eens de Gatusso uithang speel ik toch liever op gras :9 :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie Dost meer als een volle spits die aangespeeld moet worden net als Huntelaar. Niks mis mee als je er passende spelers bij hebt. Sneijder ligt nog in lappenmand of is ie vrijdag (fit) ?

Wit Rusland zegt me weinig eerlijk gezegd, maar Maandag moet je echt wel met 4-1-2-3 starten. (4-3-3)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:47
Wow Italië - Spanje vanavond. :9~

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hackus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:28:
Zie Dost meer als een volle spits die aangespeeld moet worden net als Huntelaar. Niks mis mee als je er passende spelers bij hebt. Sneijder ligt nog in lappenmand of is ie vrijdag (fit) ?
Klopt, dat zie je bij Sporting ook terug. Als je goede creatieve middenvelders hebt kan je hem in stelling brengen in de zestien, maar hij komt er weinig buiten om zelf al voetballend het doel te bereiken. In dat licht is Janssen een logischer keuze, ware het niet dat die vreselijk overhyped is en zich nog wel even moet bewijzen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:31
Ondertussen doen de dames het dan toch een stuk beter: http://www.nu.nl/sport/43...les-champions-league.html

• ph4ge
Hackus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:28:

Wit Rusland zegt me weinig eerlijk gezegd, maar Maandag moet je echt wel met 4-1-2-3 starten. (4-3-3)
Dost is ook meer een aanspeelpunt, ideaal bijv. tegen Frankrijk waar je geen veldoverwicht zal hebben normaal gesproken.

• apis29
  • Niet online
Stuk beter dan wie? Sparta Praag dames is nou ook niet een team om over naar huis te schrijven. Heb nog nooit een Tsjechisch nationaal dames team zien spelen op een eindtoernooi (senior of jeugd) dus mits er veel import bij zit zal het zo sterk wel niet zijn ... (of het hele nationale team moet er zitten, dan is het voor een clubteam nog wel aardige tegenstand O-) )
Staat wel mooi natuurlijk 'dicht bij achtste finales' maar het is gewoon de eerste ronde pas.
Wel opvallend (maar niet verrassend): Nederland staat belachelijk laag op de ranglijst en Tsjechie een stuk hoger Wikipedia: 2016–17 UEFA Women's Champions League Twente is ook het enige team dat wat voor elkaar krijgt in Europa voor NL de afgelopen tig jaar ...

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 06-10-2016 12:18 ]

• Harribo
Ik vind dat voetbal moet worden gespeeld op echt gras.
Om verschillende redenen:
- bal stuitert minder
- je kunt slidings maken
- bal rolt beter
- blijft beter voor gewrichten en vallen

Daarom ben ik gewoon tegen kunstgras, in welke vorm dan ook.
Ik vind trouwens een wedstrijd kijken op echt gras ook leuker. Kunstgras vergt een ander soort voetbal vind ik.
Ik betaal nog liever iets meer contributie voor echt gras.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 06-10-2016 12:18 ]

• dutchgio
Harribo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:17:
Ik vind dat voetbal moet worden gespeeld op echt gras.
Om verschillende redenen:
- bal stuitert minder
- bal rolt beter
Bij de profclubs ja, maar menig amateurveldje is toch beter bespeelbaar op kunstgras dan een knollenveld, want dat ligt er dan vaak niet als een biljartlaken bij en gaat bovenstaande juist niet op...

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:45
dutchgio schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

Bij de profclubs ja, maar menig amateurveldje is toch beter bespeelbaar op kunstgras dan een knollenveld, want dat ligt er dan vaak niet als een biljartlaken bij en gaat bovenstaande juist niet op...
Precies, ik ben er stiekem ook blij mee hoor. Gaat bijna altijd door, speelt iig consistent over het hele veld.

Probleem is wel dat de KNVB de schema's niet maakt met kunstgras in gedachten, zo was ik begin april al klaar vorig seizoen :(

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
dutchgio schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

idd, daarnaast zoals hierboven vermeld vereist kunstgras een ander type voetbal.
Op kunstgras is de ploeg die snel combinatie spel kan spelen in het voordeel en is betere balcontrole nodig door de snellere ondergrond (gras is merkbaar trager, ook al is het een perfect biljartlaken).

Voor de toeschouwer, en ontwikkeling van spelers in de zogenaamde hollandse school zou kunstgras dus een pluspunt moeten zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Bossie schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

idd, daarnaast zoals hierboven vermeld vereist kunstgras een ander type voetbal.
Op kunstgras is de ploeg die snel combinatie spel kan spelen in het voordeel en is betere balcontrole nodig door de snellere ondergrond (gras is merkbaar trager, ook al is het een perfect biljartlaken).

Voor de toeschouwer, en ontwikkeling van spelers in de zogenaamde hollandse school zou kunstgras dus een pluspunt moeten zijn.
:Y

Werkvoetbal legt het altijd af tegen snel combinatievoetbal op kunstgras.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder