In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
VES nadert SAI op 0.04s.
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 17-06-2016 16:27 ]
"When you grow up your heart dies"
Dat geeft lekker veel vertrouwen...sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:27:
Brake by wire issue? Volgens Sky F1.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vreemd, de brake by wire mag alleen remdruk weghalen, niet toevoegen.sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:27:
Brake by wire issue? Volgens Sky F1.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Iets om naar uit te kijken.
Vooralsnog vlekkeloos gereden door Max.
[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 17-06-2016 16:31 ]
Same as KimiMartin0 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:31:
MGU-k was probleem bij ferrari
Zou de eerste keer zijn..sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:30:
Ik ben benieuwd of Max dit hele weekend sneller blijft dan Ricciardo.
Wel mooi om de Aussies wat te dimmen..
Bensimpel
Positieve meneer
Budapest is zooo mooi, vorige maand nog geweest.Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:29:
Hongarije volgende maand...
Iets om naar uit te kijken.
😆 - Denk ook eens om ;)
Bij mijn weten rijd Kimi nog steeds bij Ferrari
Ik denk dat Max nog niet eens ontevreden is met deze voorlopige plek. Morgen wellicht nog een paar plekjes opschuiven en zondag nog een paar plekjes...sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:30:
Ik ben benieuwd of Max dit hele weekend sneller blijft dan Ricciardo.
Vooralsnog vlekkeloos gereden door Max.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hij heeft nog helemaal geen plek...Fiber schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:34:
[...]
Ik denk dat Max nog niet eens ontevreden is met deze voorlopige plek. Morgen wellicht nog een paar plekjes opschuiven en zondag nog een paar plekjes...
Tuurlijk kan alexbl69 het veel beter dan Kimi

never argue with a moderator, he will shut your account down.
Ik snap je opmerking niet? Het gaat om de kapotte MGU-K van kimi en vettelSpeedster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:38:
[...]
Tuurlijk kan alexbl69 het veel beter dan Kimi
Plek bij RBR is beter dan bij Manor of (zucht) Sauber ..
Snap het ook niet helemaal meer...Martin0 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:39:
[...]
Ik snap je opmerking niet? Het gaat om de kapotte MGU-K van kimi en vettel
En nee.. ik ben niet beter dan Kimi
Er werd op de boordradio van Vettel gezegd dat het probleem 'the same as Kimi' was. Vandaar mijn opmerking.
[ Voor 16% gewijzigd door alexbl69 op 17-06-2016 16:40 ]
Singapore is zoveel beter.
Het ging ook over een plek op de lijst met ronde tijdenTethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:39:
[...]
Plek bij RBR is beter dan bij Manor of (zucht) Sauber ..
Oeps ik las MGU stuk zelfde probleem als Kimi. Als in Kimi probleem bij Ferrari.alexbl69 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:40:
[...]
Snap het ook niet helemaal meer...
En nee.. ik ben niet beter dan Kimi.
Er werd op de boordradio van Vettel gezegd dat het probleem 'the same as Kimi' was. Vandaar mijn opmerking.
Sorry MEGA KIMI FAN hiero .
Dat account is echt geniaalEreaser schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:03:
https://twitter.com/RenaultSportF1/status/743802494631940100
De twitter van Renault blijft leuk om te lezen
https://twitter.com/RenaultSportF1/status/743793144148402176
[ Voor 10% gewijzigd door SnowDude op 17-06-2016 16:46 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
No problemoSpeedster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:44:
[...]
Oeps ik las MGU stuk zelfde probleem als Kimi. Als in Kimi probleem bij Ferrari.
Sorry MEGA KIMI FAN hiero .

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
in S3 verliest Max dus "maar" 0,5 seconden.... dat is minder dan de 1,2 sec die dhr. Marko voorspelde...
Die had dan kennelijk geen vleugel staan, want grip had hij niet te oordelen aan het steeds rechtdoor schieten. Leuk als je hard rechtdoor kan, maar je moet toch ook echt een paar keer de hoek om...RoyK schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:52:
Sainz dik 351 gereden heh op het laatste stuk!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Thanks!
Zal ook wel een slipstreampje geweest zijn,RoyK schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:52:
Sainz dik 351 gereden heh op het laatste stuk!

Bron: Petr Hlawiczka
Verlies RBR in laatste sector valt nog mee, kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ze minder vleugel hebben staat tov de andere teams.
Denk dat ze vooral alle vleugel minimaal hebben staan om te compenseren. En dat werkt hier prima dus.
Oh lol, wat gebruiken die gastenSnowDude schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:44:
[...]
Dat account is echt geniaal
https://twitter.com/RenaultSportF1/status/743793144148402176
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wijn en knoflookstokbrood
Nee, merp!
Het mooiste vind ik nog dat ze constant terug komen op Rob die met zijn been in het gips zit.
Ook leuk dat ze op de comments reagerenSnowDude schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:19:
[...]
Het mooiste vind ik nog dat ze constant terug komen op Rob die met zijn been in het gips zit.
S3 eindigt aan het einde van bocht 1?P.O. Box schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:52:
[...]
in S3 verliest Max dus "maar" 0,5 seconden.... dat is minder dan de 1,2 sec die dhr. Marko voorspelde...
meeste verlies is dus in S1...dat van start finish nog het hele rechte stuk heeft tot bocht 1
zie boven...S3 eindigt niet bij bocht 1 maar bij start finish...dat stuk lopen beide op topsnelheid en verliezen ze dus veel.SpaceAce schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:59:
[afbeelding]
Bron: Petr Hlawiczka
Verlies RBR in laatste sector valt nog mee, kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ze minder vleugel hebben staat tov de andere teams.
Dat deed hij toch ook...staat net voor Max.ATS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:56:
[...]
Die had dan kennelijk geen vleugel staan, want grip had hij niet te oordelen aan het steeds rechtdoor schieten. Leuk als je hard rechtdoor kan, maar je moet toch ook echt een paar keer de hoek om...
ah ok... ik begrijp wat je bedoelt.... Marko bedoelde het hele rechte stuk... tot start-finish verliest Max 0,5 sec... en na start finish nog eens 0,7 sec (als Marko's 1,2 sec precies klopt).bvbal79 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:50:
[...]
S3 eindigt aan het einde van bocht 1?
meeste verlies is dus in S1...dat van start finish nog het hele rechte stuk heeft tot bocht 1

vergeet van schrik dat IMG ipv IMAGE de juiste plaatjes tag is..

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 17-06-2016 18:07 ]
[Vimeo: https://vimeo.com/170874053]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cbO1gYaaAwU]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ezWkK5dJ68c]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0MFKgIKwylw]
Zit nu even de YouTube met de herhaling van FP1 te kijken.. wat een positief verschil met de Channel4 uitzending zeg..

[ Voor 92% gewijzigd door nachtnet op 17-06-2016 18:14 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Nee, klopt niet. S3 is vlak voor het ingaan van de laatste bocht (bocht 16, tel daarbij de vol gas bochten op het rechte stuk niet mee) tot start/finish. Start/finish ligt aan het einde van het rechte stuk, dus in principe is sector 3 bijna helemaal vol gas en enkel het rechte stuk. De tijd die je op het rechte stuk verliest is dus ook de tijd die je in S3 verliest.P.O. Box schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:03:
[...]
ah ok... ik begrijp wat je bedoelt.... Marko bedoelde het hele rechte stuk... tot start-finish verliest Max 0,5 sec... en na start finish nog eens 0,7 sec (als Marko's 1,2 sec precies klopt).
S1 is met afstand de langste sector (2 x zoveel tijd als S3), logisch dat je daar ook meer tijd verliest.
[ Voor 5% gewijzigd door SpaceAce op 17-06-2016 18:36 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Start Finish ligt niet aan het eind van het rechte stuk, daarnaast is het DRS dus vnl actief in dat stuk waar dus ook een deel in S1 ligt.SpaceAce schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:35:
[...]
Nee, klopt niet. S3 is vlak voor het ingaan van de laatste bocht (bocht 16, tel daarbij de vol gas bochten op het rechte stuk niet mee) tot start/finish. Start/finish ligt aan het einde van het rechte stuk, dus in principe is sector 3 bijna helemaal vol gas en enkel het rechte stuk. De tijd die je op het rechte stuk verliest is dus ook de tijd die je in S3 verliest.
S1 is met afstand de langste sector (2 x zoveel tijd als S3), logisch dat je daar ook meer tijd verliest.
[ Voor 42% gewijzigd door bvbal79 op 17-06-2016 18:58 ]
Gave foto dit. Als je er vlug overheen scrolt lijkt het net een hele oude foto te zijn. Tot je even kijkt en Nico ziet staan met zn auto. De rest ziet er dan op een of andere manier nog steeds oud uit.nachtnet schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:05:
Door allerlei kleine dingetjes FP1 en FP2 deels gemist, morgen en zondag zeker geen tijd voor FP3, Q en Race...
Mooie foto hoor
Wat mij opviel was dat hij erbij bleef staan en vooral geen vinger uitstak om even te helpen.vosss schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:34:
[...]
Gave foto dit. Als je er vlug overheen scrolt lijkt het net een hele oude foto te zijn. Tot je even kijkt en Nico ziet staan met zn auto. De rest ziet er dan op een of andere manier nog steeds oud uit.
Mooie foto hoor
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De marshals hebben instructies gehad wat te doen in welke situatie.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ehh, heb je een andere fp2 gekeken dan ik ?tlpeter schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:39:
Beter ook dat hij niks doet. De marshals weten beter wat te doen dan een coureur.
Ze liepen te hannesen van hier tot Tokio. Ik denk eerder dat ROS gefascineerd was door zoveel onkunde
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Jij hebt de training vandaag gezien? Of is het normaal dat hun een F1 auto tijdens het wegduwen weer terug de baan op sturen ipv eraftlpeter schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:39:
Beter ook dat hij niks doet. De marshals weten beter wat te doen dan een coureur.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dat zou je normaal gesproken wel verwachten inderdaad, maar in Baku blijkt dat toch anders te werken.tlpeter schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:39:
Het kwam allemaal bijzonder knullig over. Nu ben ik middels al flink bevooroordeeld over dit hele Baku verhaal maar het onhandige kwam er bovenop. Druk naar elkaar gebaren, elkaar niet begrijpen, een paar keer onhandig verkeerd insteken, daarna boos zwaaien naar de gele vlaggen dat ze moeten stoppen met vlaggen haha.. man manOme Ernst schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:48:
[...]
Ehh, heb je een andere fp2 gekeken dan ik ?
Ze liepen te hannesen van hier tot Tokio. Ik denk eerder dat ROS gefascineerd was door zoveel onkunde
Ik denk dat ik de vrije training 3 oversla.
Voor hun is het ook een FP hè? Beetje experimenteren enzo...Arrne schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:56:
[...]
Dat zou je normaal gesproken wel verwachten inderdaad, maar in Baku blijkt dat toch anders te werken.
Voor de kerbs ook trouwens: hoop dat dat morgen en overmorgen geen problemen op gaat leveren.
Check vanav 24:30, even kijken. Lijkt me erg interessant!
Vettel heb ik al een aantal keer zien helpen. En zo zijn er nog wel een paar die dat doen (Alonso dacht ik).tlpeter schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:39:
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
24:30?RoyK schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:50:
[...]
Check vanav 24:30, even kijken. Lijkt me erg interessant!
Het lijkt wel een erg gladde (vochtige?) baan te zijn.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Yep. Herbert die zegt dat Button misschien eens na moet gaan denken over een career-change.
Maar wat is er dan om 24:30 vanavond?alexbl69 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:52:
[...]
Yep. Herbert die zegt dat Button misschien eens na moet gaan denken over een career-change.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Snap hem
Verwijderd
Zijn jullie aan het trollen of, in de woorden van koningin Max, gewoon een beetje dom?YakuzA schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:55:
Maar wat is er dan om 24:30 vanavond?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 22:57 ]
Dit is in een parallel universum, waar er een 25-urige dag is.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:56:
[...]
[...]
Zijn jullie aan het trollen of, in de woorden van koningin Max, gewoon een beetje dom?
Verwijderd
Trollen dus. Noted.Bosmonster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:01:
Dit is in een parallel universum, waar er een 25-urige dag is.
Zodra de klok een uurtje terug gezet wordt bedoel je?Bosmonster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:01:
[...]
Dit is in een parallel universum, waar er een 25-urige dag is.

Geweldig, wat een heldDigitalError schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:43:
https://streamable.com/72in
heerlijke reactie van Vettel weer

[bron: Petr Hlawiczka ]
Testing, one, two ...
Inderdaad, +10 bij de zesde van een van de 6 elementen.grolle schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:06:
Dat is niet zo mooi, vanaf 6 is het een grid straf toch?
Voor het gehele verhaal; https://www.formula1.com/...s/Power_Unit_and_ERS.html
[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 17-06-2016 23:14 . Reden: hopelijk wat verduidelijkt ]
Testing, one, two ...
Kunnen ze dit weekend niet direct nr. 6 en 7 in doen dan. Toch geen schijn van kans op dit circuit.
[ Voor 57% gewijzigd door alexbl69 op 17-06-2016 23:08 ]
Nee stelletje flapdrollen, vanaf ongeveer 23:30 in de video natuurlijk
Ze hebben Hulkenberg een speciale bril op laten doen en om te kijken wat zijn gezicht doet, waar zijn ogen naar kijken etc.. als hij in een F1 wagen aan het rijden is.
[Vimeo: https://vimeo.com/171122644]
Dat er 5 gebruikt zijn betekent niet dat er 4 stuk zijn.hardware-lover schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:05:
En dat is vijf........![]()
[afbeelding]
[bron: Petr Hlawiczka ]
In theorie niet nee, maar waarom zouden ze wisselen als ze niet stuk zijn?RocketKoen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:55:
[...]
Dat er 5 gebruikt zijn betekent niet dat er 4 stuk zijn.
Niet ieder circuit is even zwaar voor de motor. Ze zullen niet twee zware circuits op 1 motor willen hebben en dan bijvoorbeeld 2 lichte op een andere. Maar dat ze er al 5 hebben gebruikt belooft natuurlijk weinig goeds.MikeyMan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:15:
[...]
In theorie niet nee, maar waarom zouden ze wisselen als ze niet stuk zijn?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Sowieso apart dat er in die auto zoveel doorheen gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 18-06-2016 00:29 ]
Ja, meneer "Good Example" Hamilton gaat zeggen dat andere rijders aan het zeiken zijn. Moet je hem zelf eens horen als hij niet wintLewis Hamilton has accused some of his fellow F1 drivers of moaning too much and taking the character out of the sport’s tracks following criticism of the new Baku circuit.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als er straks iemand een probleem heeft en door gebrek aan run-off rondom het circuit in volle vaart de barrières inrijdt tijdens de race of Q en komt te overlijden, is het hek van de dam, want dan zag iedereen ineens de gevaren al lang en wordt er moord en brand geschreeuwd dat de FIA hier een race heeft georganiseerd. En wat gebeurt er als er op dat smalle stuk langs het kasteel iemand de barrières ingaat? Daar kun je dan met goed fatsoen niet meer langs...
Te vaak wordt er achteraf kritisch gekeken. Ik vind het dapper van Button dat hij dat vooraf doet. Hamilton zegt gewoon wat hij denkt wat bij zijn image past.
[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 18-06-2016 00:47 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Met alle eerlijkheid, is Monaco veel beter puur qua inhaalacties? Ik vind het maar gezeur dat dit een saaie track is. Als dit in Rotterdam geweest zou zijn zou iedereen het geweldig vinden.Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:30:
Kan me niet voorstellen dat dit een interessante race voor wie dan ook gaat worden behalve diegene die er hun zakken volstoppen met centjes.
Goed idee. Misschien kan hij die vervelende Herbert vervangen?alexbl69 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:52:
[...]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Monaco komt aan op rijderskwaliteit en durf. HIer gaat het puur om motorvermogen.Jackson6 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:34:
[...]
Met alle eerlijkheid, is Monaco veel beter puur qua inhaalacties? Ik vind het maar gezeur dat dit een saaie track is. Als dit in Rotterdam geweest zou zijn zou iedereen het geweldig vinden.
Monaco heeft sfeer en historie, dit is allemaal nep en kunstmatig gecreëerd.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat is allemaal subjectief. Objectief gezien kunnen we nog niks zeggen totdat de race er is. Na een paar vrije trainingen kan je nog niet zeggen dat het een saaie race wordt. Ik denk juist dat het met vooral oog op meerder safety cars juist heel erg leuk gaat worden.Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:41:
[...]
Monaco komt aan op rijderskwaliteit en durf. HIer gaat het puur om motorvermogen.
Monaco heeft sfeer en historie, dit is allemaal nep en kunstmatig gecreëerd.
En trouwens, volgens mij komt het op elke baan aan op rijderskwaliteit toch?
[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 18-06-2016 09:45 ]
Die race waarin er maar 2 Ferrari's en eh... 2 Jordans (ofzo?) aan de start verschenen omdat de banden van ofwel Bridgestone, ofwel Michelin niet veilig waren was inderdaad een stuk spannender en zeker een reden om thuis voor te blijven?Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:50:
Ach ik laat me verrassen maar het wordt de eerste race in 25 jaar waarvoor ik niet thuis blijf of zorg dat ik ergens in de buurt van een tv ben.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit dinsdag 21 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1