Wat me vooral opvalt is dat er veel groen langs de weg staat voor een stratencircuit. Inderdaad op sommige plekken wat bomen ervoor, maar dat zullen ze misschien nog wel wat bijknippen vanavond. En verder vind ik het niet erg, heeft ook wel wat. Al kunnen sommige camerastandpunten wel omlaag.
wat een gekke plek om de snelheid te meten. Ipv op het einde doen ze dit al vrij vroeg op het rechte stuk. Dan zitten ze nog lang niet op hun max.
Vooral voor de mensen in de pit idd.. Om de coureurs maak ik mij het minste zorgen vwb pit ingangRyur schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:16:
[...]
Nouja, ik weet niet wat prettiger is, volgas in de pitstraat of volgas in de chicane.
Ik denk dat pitstraat toch prettiger minder pijnlijk is dan
De breedte in meters bij het kasteel is niet zozeer een issue, maar wel de hoek waarin deze wordt aangesneden. Zie net een piccie van een Williams, weinig ruimte hoor!
347 volgens het twitter account van Mercedes
[ Voor 8% gewijzigd door Ereaser op 17-06-2016 11:22 ]
haha straatje keren
Toch handig een achteruit op een formule 1 auto
[ Voor 52% gewijzigd door Dijkstraat op 17-06-2016 11:23 ]
Guttierez maakt even een uitstapje.
"When you grow up your heart dies"
Bensimpel
Positieve meneer
Het circuit verkennen neemt die wel erg letterlijksjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:22:
Guttierez maakt even een uitstapje.
😆 - Denk ook eens om ;)
Zo te zien is er toch wel enige ruimte om een foutje te maken. Toch wel netjes voor zo'n circuit. VES is nog aan het verkennen en rookt nu een beetje. Niet te hopen dat die Tag Heuer (Renault) motor er mee kapt.
Het presidentieel paleis mag niet gefilmd worden... daarom komt een deel van het circuit niet in beeld... belachelijk. Hang er dan een Heineken banner voor.
[ Voor 51% gewijzigd door sjaool op 17-06-2016 11:29 ]
Op SkyF1 zeggen ze net dat de camera's worden gelimiteerd doordat ze niet het paleis mogen filmen?
Krijgt Verstappen eigenlijk een grid penalty als hij zijn motor nu vervangt?
[ Voor 3% gewijzigd door Ereaser op 17-06-2016 11:30 ]
Waar zit die ongeveer op de baan? weet iemand dat?sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:28:
Het presidentieel paleis mag niet gefilmd worden... daarom komt een deel van het circuit niet in beeld... belachelijk. Hang er dan een Heineken banner voor.
Volgens mij hadden ze het over die camera waar Kvyat even buiten de baan gingRyur schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Waar zit die ongeveer op de baan? weet iemand dat?
Volgens mij nog niet.Ereaser schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:30:
Bocht 15 dusSolictice schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Volgens mij hadden ze het over die camera waar Kvyat even buiten de baan ging
Alleen als hij aan zijn 6e motor begint.... En volgens mij is dit niet de 6e in deze auto.Ereaser schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:30:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
het is wel een gele vlaggenfeest zo zeg. zal niet lang duren voordat er 1 echt de muur in gaat.
Zag er niet best uit die rook uit de auto van Max. Spannend!
Het is geen Monaco waar elk foutje afgestraft wordt. Tot nu vind ik die nauwe bocht ook wel meevallen. Die gaat zo te zien wat omhoog maar is praktisch in één rechte lijn te nemen zo van bovenaf gezien.
Het is te hopen dat Max nog wat rondjes kan doen.
Het is te hopen dat Max nog wat rondjes kan doen.
Als het blok gaat heeft het wel een beter moment uitgezocht. De laatste ronde van de race in Canada was echt zuur geweest. Hopelijk is het niets ernstigs.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Denk dat ze die wagens gewoon achterop een takelwagentje hijsen, zoals ze ook in Canada deden, en dan verrijden.himlims_ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:15:
paar rondjes baku gezien; stel .. iemand stuitert hier tegen de muur na bocht 3(?) hoe da fck gaan ze die wagens daar weg krijgen? links/rechts huizen, zie nergens een kraan oid.
..... aaa ze doen dat hier in stijl; met een chopper
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Op Twitter lees ik dat het een olie lek was voor Verstappen. Dat is een goed teken toch?
Beter nu dan tijdens de raceStealthyPeanut schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:38:
![]()
Pffff, ook weer de dikke pech om op een totaal onbekend circuit problemen te krijgen met je motor...
Dat blok zou het dan 1 raceweekend hebben volgehouden....
Dat is beter dan een scheur in het blok ja.CFC-Mathijs schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:39:
Op Twitter lees ik dat het een olie lek was voor Verstappen. Dat is een goed teken toch?
En dat andersom is helemaal vervelend
Dat wel, maar dan nog; Bij elk circuit heeft het team al TB's vol aan data van voorgaande jaren. Nu (nog) niet.Kyumia schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:39:
[...]
Beter nu dan tijdens de race. Er volgen nog 2 vrije trainingen om te oefenen en een kwalificatie
Kan natuurlijk ook zijn dat hij nu met een oude motor rijd. Dus bv de motor die die tot Canada erin had en toen vervangen is met de nieuwe met 35PK meer. Voor de eerste keren verkennen circuit zal dat niet zoveel uit maken en het zorgt voor minder slijtage op de motor waar daadwerkelijk mee geraced wordt. Een plof van zo'n "afgeschreven" motor in de vrije trainingen maakt dan helemaal niet uit (behalve verloren tijd).asing schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:37:
Als het blok gaat heeft het wel een beter moment uitgezocht. De laatste ronde van de race in Canada was echt zuur geweest. Hopelijk is het niets ernstigs.
Fastest sector speeds
S1: Vettel 243 kph
S2: Hamilton 207 kph
S3: Bottas 351 kph
S1: Vettel 243 kph
S2: Hamilton 207 kph
S3: Bottas 351 kph
Dat lijkt mij wel heel kostelijk in tijd. Ik vraag mij ook af hoe hard de motor slijt als je niet voluit gaat.RobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Kan natuurlijk ook zijn dat hij nu met een oude motor rijd. Dus bv de motor die die tot Canada erin had en toen vervangen is met de nieuwe met 35PK meer. Voor de eerste keren verkennen circuit zal dat niet zoveel uit maken en het zorgt voor minder slijtage op de motor waar daadwerkelijk mee geraced wordt. Een plof van zo'n "afgeschreven" motor in de vrije trainingen maakt dan helemaal niet uit (behalve verloren tijd).
Mijn thuis is waar mijn Stella staat.
Enig idee hoe lang het duurt om een motor uit en in te bouwen? Er geldt in de nacht ook een regel dat er niemand aanwezig mag zijn. Je moet permissie vragen om te mogen sleutelen en dat mag ook maar een paar keer per seizoen.RobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Kan natuurlijk ook zijn dat hij nu met een oude motor rijd. Dus bv de motor die die tot Canada erin had en toen vervangen is met de nieuwe met 35PK meer. Voor de eerste keren verkennen circuit zal dat niet zoveel uit maken en het zorgt voor minder slijtage op de motor waar daadwerkelijk mee geraced wordt. Een plof van zo'n "afgeschreven" motor in de vrije trainingen maakt dan helemaal niet uit (behalve verloren tijd).
Daar achterin zit vast het blok wat ook in Canada de race reed.
Ze moeten de vloer loshalen om de versnellingsbak te checken. Zegt Horner net op Sky F1.
[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 17-06-2016 11:45 ]
Honda/McLaren kon het in een kleine 40 minutenasing schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:44:
[...]
Enig idee hoe lang het duurt om een motor uit en in te bouwen? Er geldt in de nacht ook een regel dat er niemand aanwezig mag zijn. Je moet permissie vragen om te mogen sleutelen en dat mag ook maar een paar keer per seizoen.
Denk dat RB er iets langer voor nodig heeft, maar als het 90 min is, is het veel.
Christian Horner geeft nu een update op Sky over Max, Ze hopen hem nog weer naar buiten te krijgen in FP1
[ Voor 5% gewijzigd door grolle op 17-06-2016 11:47 ]
Ze kunnen een blok vervangen tussen twee trainingen in, dus een uur of anderhalf a 2 is genoegasing schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:44:
[...]
Enig idee hoe lang het duurt om een motor uit en in te bouwen? Er geldt in de nacht ook een regel dat er niemand aanwezig mag zijn. Je moet permissie vragen om te mogen sleutelen en dat mag ook maar een paar keer per seizoen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het is volgens mij best wel gebruikelijk om tijdens de training een andere motor te gebruiken als tijdens de race en kwalificatie.asing schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:44:
[...]
Doen ze dat nog steeds dan? Ik dacht dat dat allang achterhaald was?Dijkstraat schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:46:
[...]
Het is volgens mij best wel gebruikelijk om tijdens de training een andere motor te gebruiken als tijdens de race en kwalificatie.
Bensimpel
Positieve meneer
Mercedes heeft de track helemaal voor hunzelf lol
😆 - Denk ook eens om ;)
Defecte bak? 5 plaatsen grid penalty?
Toch kan ik mij inbeelden dat het 90min zijn waarin je iets anders wil doen. Al was het maar om je team uit te laten rusten.Ryur schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:45:
[...]
Honda/McLaren kon het in een kleine 40 minuten(veel ervaring in).
Denk dat RB er iets langer voor nodig heeft, maar als het 90 min is, is het veel.
Vaak gebruiken ze later in het seizoen tijdens de fp1 en fp2 een blok dat al is afgeschreven.sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:46:
[...]
Doen ze dat nog steeds dan? Ik dacht dat dat allang achterhaald was?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
alsof het team alleen maar tijdens fp1 en fp2 aan het werk zou zijn. Die hebben ook gewoon een werkdag van 10+ uur..sw3ex schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Toch kan ik mij inbeelden dat het 90min zijn waarin je iets anders wil doen. Al was het maar om je team uit te laten rusten.
Remproblemen voor Kimi zo te zien.
Ja dat weet ik wel maar als ze niet bezig zijn met een motor te vervangen kunnen ze andere zaken doen, ook al kan ik even niet bedenken wat...nachtnet schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:49:
[...]
alsof het team alleen maar tijdens fp1 en fp2 aan het werk zou zijn. Die hebben ook gewoon een werkdag van 10+ uur..
Bij Ferrari weten ze niet meer hoe de auto inelkaar moet
The ramblings of an idiot
Ik ga zelf ook altijd eerst klooien en dan pas de gebruikshandleiding lezenMcBoom schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:50:
Bij Ferrari weten ze niet meer hoe de auto inelkaar moet
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik vind het circuit tot nog toe eigenlijk best gaaf. Paar snelle knikken waar je echt wel ballen voor nodig hebt 
Bij dat smalle stukje wordt het aansnijden wel nog een dingetje, zag Werhlein net al vol over die curb gaan, en dat is volgens mij niet de bedoeling...
Bij dat smalle stukje wordt het aansnijden wel nog een dingetje, zag Werhlein net al vol over die curb gaan, en dat is volgens mij niet de bedoeling...
Een Windows Phone voor Kimi. Ted gaat uitzoeken waar die echt voor dient aangezien het team zegt dat die voor warmtedetectie of iets dergelijks is. Ze vermoeden meer dat er een playlist op staat...
Er zullen een paar mensen druk zijn met de pers, een paar mensen hebben diverse vergaderingen, anderen zijn bezig om alle vergaarde data te analyseren en de monteurs zullen een complete checklist hebben om af te lopen en alle gewenste wijzigingen door te voeren.sw3ex schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:50:
[...]
Ja dat weet ik wel maar als ze niet bezig zijn met een motor te vervangen kunnen ze andere zaken doen, ook al kan ik even niet bedenken wat...

Dit beeld nog niet vaak live zien langskomen..
( Begin nu al jeuk te krijgen van Channel 4.. commentaar en hoeveelheid reclame ligt nij niet zo..)

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 17-06-2016 11:58 ]
Ze hebben het probleem gevonden bij Max zijn wagen. Max hoopt nog een paar rondjes te kunnen doen zegt hij net op Sky F1.
Ik erger mij aan die smalle bocht waar iedereen gewoon afsnijd over de curbs
[ Voor 4% gewijzigd door alwind op 17-06-2016 12:03 ]
Bij Renault mogen ze wel oppassen dat ze dit weekend niet de rode lantaarndrager gaan zijn.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Nee je ergert je er aan. Of het irriteert je.alwind schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:58:
Ik irriteer mij aan die smalle bocht waar iedereen gewoon afsnijd over de curbs
versnellingsbak wordt na gekeken ~30min. blijft er 10/15min. over mits alles mee zitsjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:55:
Ze hebben het probleem gevonden bij Max zijn wagen. Max hoopt nog een paar rondjes te kunnen doen zegt hij net op Sky F1.
benieuwd of iedereen aan de 107% regel kan voldoen
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 17-06-2016 12:00 ]
HAM gaat lekker met al die gele vlaggen die hij veroorzaakt..
Bijzonder dat McLaren zo goed mee kan komen. Dat rechte stuk lijkt me voor hun toch ook een flinke bottleneck.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bensimpel
Positieve meneer
En hij raakte net de muur aan.nachtnet schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:02:
HAM gaat lekker met al die gele vlaggen die hij veroorzaakt..
😆 - Denk ook eens om ;)
Volgens mij kunnen de topteams nog wel pech hebben als ze iemand proberen te lappen in die smalle bochten.
Valt wel mee... degene die gelapt wordt krijgt blauw en moet op een veilige plek aan de kant.sw3ex schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:05:
Volgens mij kunnen de topteams nog wel pech hebben als ze iemand proberen te lappen in die smalle bochten.
Ja dat weet ik wel maar dat lijkt mij niet eenvoudig in dat stuk.sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:06:
[...]
Valt wel mee... degene die gelapt wordt krijgt blauw en moet op een veilige plek aan de kant.
Red Bull monteurs krijgen het echt druk!! RIC eraf!
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Een daar ging Ricciardo in de muur. Code rood.
[ Voor 4% gewijzigd door tlpeter op 17-06-2016 12:08 ]
duurde toch nog best wel lang voordat wij code rood kregen.
O, o... Ricciardo pikt wat mee. 
Goed voor Max... hebben ze wat extra tijd om de boel te fiksen.
Goed voor Max... hebben ze wat extra tijd om de boel te fiksen.
[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 17-06-2016 12:08 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Ric in de muur... en Redbull heeft geen spare chassis..
😆 - Denk ook eens om ;)
Nu kijken hoe ze hem daar weg krijgen...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ohja? Daar heb ik niks van gehoord?Bensimpel schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:07:
Ric in de muur... en Redbull heeft geen spare chassis..
Nope, in FP loopt de tijd gewoon door.
Zo te zien heeft het chassis niet veel schade opgelopen ook al ligt het achterwiel en de achtervleugel eraf.
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 17-06-2016 12:10 ]
Tja, hij vliegt gewoon de bocht uit...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hoezo? Nu moet het team 2 wagens repareren, bovendien is het altijd handig om ook data te hebben van je teammaat.
Had begrepen dat Red Bull twee verschillende type achtervleugels bij zich had om mee te testen, hoop dat ze er genoeg op voorraad hebben.
Bensimpel
Positieve meneer
Ze hebben maar 1 spare chassis, en die is gebruikt in monaco, volgens mij zei sky sports in het begin van fp1 dat redbull dus geen extra chassis heeft meer.
😆 - Denk ook eens om ;)
+1P.O. Box schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:09:
rare reacties... alle data is welkom voor Max, ook als die via Ricciardo komt....
Gelukkig zijn het 2 mechanic teams, maar dan nog
Niet een ideale start voor RB zo
Ze hebben twee teams met monteurs. Niks aan de hand dus. Je kunt maar met een paar man tegelijk aan die wagen werken.sw3ex schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Hoezo? Nu moet het team 2 wagens repareren, bovendien is het altijd handig om ook data te hebben van je teammaat.
Rare crash, niet veel snelheid maar wel een hoop schade!
Wat duurt dat lang om die wagen daar weg te krijgen... Hoop dat dat zondag iets vlotter gaat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit dinsdag 21 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1