Weet je nog of dat 's ochtend, in de middag of 's avonds was? We zijn iets op het spoor, de tijd van de foutmelding is daarbij wel een factor.
Gister n.a.v. het artikel in het AD ook maar eens een account aangemaakt, mooi concept! Alleen ook ik kreeg in eerste instantie geen activeringsmail, pas na het opnieuw aanvragen van de mail kreeg ik er ineens 2 binnen
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Die kunnen we terugvinden. Beiden zijn met een tussentijd van zo'n 4 minuten verzonden.amahusu schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:46:
Gister n.a.v. het artikel in het AD ook maar eens een account aangemaakt, mooi concept! Alleen ook ik kreeg in eerste instantie geen activeringsmail, pas na het opnieuw aanvragen van de mail kreeg ik er ineens 2 binnen
Dat zou kunnen kloppen ja, ik heb in ieder geval m'n account aangemaakt omstreeks 17:20 en toen ik thuis kwam heb ik gechecked of ik een activatiemail had. Die had ik niet, dus omstreeks 18:00 heb ik toen opnieuw een activatiemail aangevraagd, waarna ik een paar minuten later 2 mails binnenkreeg.zeef schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:58:
[...]
Die kunnen we terugvinden. Beiden zijn met een tussentijd van zo'n 4 minuten verzonden.Dank voor de feedback!
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Vandaag hebben we twee bugs gevonden. Een daarvan is inmiddels geplet (de link in de activatiemail gaf soms wat problemen). De andere, de '500 pagina' na klikken op de link hebben we waarschijnlijk achterhaald. Voorlopig lossen we dat handmatig op, er is zicht op een oplossing alleen die duurt iets langer.
gefixt
gefixt
[ Voor 74% gewijzigd door zeef op 30-11-2017 16:06 ]
Top. bij mij werkt het in ieder geval weer
. geen 500 error meer
zeef schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:05:
Vandaag hebben we twee bugs gevonden. Een daarvan is inmiddels geplet (de link in de activatiemail gaf soms wat problemen). De andere, de '500 pagina' na klikken op de link hebben we waarschijnlijk achterhaald. Voorlopig lossen we dat handmatig op, er is zicht op een oplossing alleen die duurt iets langer.
Angelus64x schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:20:
Top. bij mij werkt het in ieder geval weer. geen 500 error meer
[...]

We willen volgend jaar een aantal bijeenkomsten organiseren om ideeën, stellingen en mock-ups te toetsen. Lijkt jullie dat leuk? in de avonduren (of een keer op zaterdag) op Tweakers HQ.
De andere '500' bug is geplet.

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 30-11-2017 16:07 ]
In mijn profiel heb ik aangegeven dat ik maximaal 45 minuten enkele reistijd wil hebben. Ik woon in regio Rotterdam, maar ik krijg toch regelmatig aanbiedingen van bedrijven in Amsterdam. Zelfs zonder rekening te houden met de spits doe ik er een uur over om in Amsterdam te komen. Klopt het algoritme wat jullie gebruiken om de reistijd te berekenen wel?
Na meer dan een half jaar nog geen match.. Denk toch teveel uithoek 🤣 (regio net boven zeeland)?
We voeren wat verbeteringen uit aan de berekeningen. Daarbij moet ik wl zeggen dat het wel een uitdaging is om alles goed in kaart te brengen. Zeker aan de 'randen' van wat haalbaar is in theorie vs. de praktijk.Azer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:07:
In mijn profiel heb ik aangegeven dat ik maximaal 45 minuten enkele reistijd wil hebben. Ik woon in regio Rotterdam, maar ik krijg toch regelmatig aanbiedingen van bedrijven in Amsterdam. Zelfs zonder rekening te houden met de spits doe ik er een uur over om in Amsterdam te komen. Klopt het algoritme wat jullie gebruiken om de reistijd te berekenen wel?
Ik ga eens kijken wat er aan de hand is.Muuh87 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:57:
Na meer dan een half jaar nog geen match.. Denk toch teveel uithoek 🤣 (regio net boven zeeland)?
[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 04-12-2017 13:09 ]
Zou waze een API hebben?Azer schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:07:
We hebben een verse blog geplaatst.
Verwijderd
Zou een linkje naar de ANWB routeplanner niet goedkoper zijn? Eventueel een ernaast naar 9292ov.nl.
Ik weet niet of die een API hebben. Maar goed, dat is aan onze PO @Krisp om uit te zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:35:
Zou een linkje naar de ANWB routeplanner niet goedkoper zijn? Eventueel een ernaast naar 9292ov.nl.
Dus jullie hebben geen vacatures in de database?
https://niels.nu
Het idee is dat mensen zich aanbieden met hun eisen en wensen en je als bedrijf kunt zoeken naar mensen die open staan voor een nieuwe baan of opdracht.Hydra schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:12:
Dus jullie hebben geen vacatures in de database?
Ik ben wel benieuwd hoe dat laatste werkt. Lijkt me dat daar een ander verdien model achter moet zitten, een recruiter of bedrijf die tijdelijke inhuur zoekt gaat niet X procent van het jaar salaris betalen voor werving.
Ik na drie maanden ook nog niets. Op aangeven van zeef heb ik wel mijn postcode aangepast, daar zat een flinke typo in. Verder heb ik nog wat gespeeld met reistijden enzo. Maar het resulteert niet in een match.Muuh87 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:57:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
We zijn nog een product in ontwikkeling. Een van de dingen op de todo lijst is een 'etalage' met daarin de beschikbare banen die in Elect staan.
Ik mis de mogelijkheid om aan te geven dat ik parttime wil werken. Nu kan ik dit wel in het bullshitfilter aangeven, maar mijn salariseis(die ik gebaseerd heb op 32 uur) klopt dan waarschijnlijk ook niet meer.
5520 Wp op WZW PVOutput
Ik heb al tijden geleden aangegeven dat ik graag zie welk concreet aanbod van vacatures er is. Als er alleen maar 500 PHP vacatures zijn, heeft de site mij niks te bieden. In de gesprekken die ik toen had, meer dan een jaar gelezen, werd aangegeven dat dat in de pipeline zat. Vandaar m'n vraag.jongetje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:13:
Het idee is dat mensen zich aanbieden met hun eisen en wensen en je als bedrijf kunt zoeken naar mensen die open staan voor een nieuwe baan of opdracht.
https://niels.nu
Kan je die niet omrekenen naar 40 uur? Daar zijn de salarissen meestal ook voor PT banen op gebasseerd toch?Phr34k schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:20:
Ik mis de mogelijkheid om aan te geven dat ik parttime wil werken. Nu kan ik dit wel in het bullshitfilter aangeven, maar mijn salariseis(die ik gebaseerd heb op 32 uur) klopt dan waarschijnlijk ook niet meer.
Heb het ondertussen wel gevonden. Je kunt het niet aangeven bij het aanmaken van je profiel, maar na het activeren wel in de eisen.418O2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:49:
[...]
Kan je die niet omrekenen naar 40 uur? Daar zijn de salarissen meestal ook voor PT banen op gebasseerd toch?
5520 Wp op WZW PVOutput
Om hierop terug te komen.3DDude schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:23:
[...]
Mijn vraag aan jullie is: hoe zouden we dat reageren kunnen verbeteren? We gaan de ‘ja/nee/ik heb nog een vraag’ knoppen prominenter in beeld brengen. Maar zijn er nog andere dingen die we kunnen doen? Als je wel eens een van de 1300 verzonden flirts hebt gekregen, heb je daarop wel of niet gereageerd? We zijn heel benieuwd naar jullie mening en ervaring over het proces.
Zoals aangegeven 0 flirts gehad, mijn linkedin ontploft wel om de zoveel weken met meerdere recruiters.. Dus you tell me ?![]()
![]()
Zou het kunnen dat mijn account niet geactiveerd is ? Want ik heb wel in de pre-alpha stadium ingeschreven voor zover ik weet.
Word er morgen nog wat gezegd over Elect bij het Abbofest?
Blijkbaar 3 flirts naar mij gestuurd in het verleden (vernomen van zeef). 0 notificaties gehad, niks in het overzicht te zien.
Met andere woorden voor mij werkt Elect niet; begin 2018 evalueer ik weer en is de kans aanwezig dat ik het account opzeg.
Genoeg kansen imo gehad. Als de basis functionaliteit voor mij al niet werkt vraag ik mij serieus af, of ik hier de enige in ben.. Naar mijn mening is het dan gewoon niet af.
Be nice, You Assholes :)
Development heeft (te) lang stilgelegen aan Elect. Dus veel klachten zijn (nog!) niet aangepakt. De PO en ik zijn druk bezig men werven van devcapaciteit en daarna gaan we de klachten aanpakken.
Presentatie van het aanbod aan vacatures staat hoog op de todolist. Geef ons nog even de tijd om Elect uit te bouwen tot wat het echt moet worden.
Presentatie van het aanbod aan vacatures staat hoog op de todolist. Geef ons nog even de tijd om Elect uit te bouwen tot wat het echt moet worden.
@zeef moet even leren naar de data te kijken.3DDude schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:13:
[...]
Om hierop terug te komen.
Blijkbaar 3 flirts naar mij gestuurd in het verleden (vernomen van zeef). 0 notificaties gehad, niks in het overzicht te zien.
Met andere woorden voor mij werkt Elect niet; begin 2018 evalueer ik weer en is de kans aanwezig dat ik het account opzeg.
Genoeg kansen imo gehad. Als de basis functionaliteit voor mij al niet werkt vraag ik mij serieus af, of ik hier de enige in ben.. Naar mijn mening is het dan gewoon niet af.
Overigens zijn we actief bezig om op de korte en lange termijn het aantal job offers te verhogen. We merken dat we daar meer in kunnen doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 08-12-2017 11:30 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
*kuch, kuch iets met gekwalificeerd personeel* rent wegKrisp schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:14:
[...]
@zeef moet even leren naar de data te kijken.Je hebt (helaas) nog geen offers gehad, vandaar dat je ook niets ziet.
Overigens zijn we actief bezig om op de korte en lange termijn het aantal job offers te verhogen. We merken dat we daar meer in kunnen doen.

Dat zeg ik toch begin 2018Development heeft (te) lang stilgelegen aan Elect. Dus veel klachten zijn (nog!) niet aangepakt. De PO en ik zijn druk bezig men werven van devcapaciteit en daarna gaan we de klachten aanpakken.
[ Voor 31% gewijzigd door 3DDude op 08-12-2017 20:00 ]
Be nice, You Assholes :)
Zou ook wel willen weten wat nu precies het aanbod is, heb al best lang een account en de eisen redelijk hoog gezet maar 0 reacties. Maakt mij niet uit, zit nog goed op mijn plek hoor
Maar enige indicatie of er uberhaupt een match komt is wel fijn.
Verder voelt alles een beetje buggy aan.
edit:
Ik log net in, blijkt mijn account niet geverifieerd te zijn. Lekker handig na zo veel maanden (weet zeker dat dit een maand geleden nog niet getoond werd, ook geen mail gehad)
Hoe is onze privacy gewaarborgd? Kijken jullie zelf wel in de database voor eigen vacatures?
Maar enige indicatie of er uberhaupt een match komt is wel fijn.
Verder voelt alles een beetje buggy aan.
edit:
Ik log net in, blijkt mijn account niet geverifieerd te zijn. Lekker handig na zo veel maanden (weet zeker dat dit een maand geleden nog niet getoond werd, ook geen mail gehad)
Hoe is onze privacy gewaarborgd? Kijken jullie zelf wel in de database voor eigen vacatures?
[ Voor 32% gewijzigd door GrooV op 12-12-2017 09:11 ]
Dit is bij meer mensen een issue. We hebben verbeteringen doorgevoerd aan de verificatiemail om dit in de toekomst te voorkomen.GrooV schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:07:
[...
]
edit:
Nee.Hoe is onze privacy gewaarborgd? Kijken jullie zelf wel in de database voor eigen vacatures?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ben inmiddels geverifieerd, nu wilde ik wat skills toevoegen maar die autocomplete is wel een rommeltje, bijvoorbeeld bij front end. Type eerst Front, en je krijgt front, frontend, front-end front end. Welke moet ik dan kiezen voor een goede match?
Verder zou ik graag mijn woonplaats anoniemer willen hebben (woon in een klein dorp)
Verder zou ik graag mijn woonplaats anoniemer willen hebben (woon in een klein dorp)
[ Voor 15% gewijzigd door GrooV op 12-12-2017 09:23 ]
We hebben een synoniemendatabase die daarin faciliteert, maar dit is inderdaad nog een schoonheidsfoutje wat we moeten oplossen.GrooV schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:22:
Ben inmiddels geverifieerd, nu wilde ik wat skills toevoegen maar die autocomplete is wel een rommeltje, bijvoorbeeld bij front end. Type eerst Front, en je krijgt front, frontend, front-end front end. Welke moet ik dan kiezen voor een goede match?
Goede, neem ik mee.Verder zou ik graag mijn woonplaats anoniemer willen hebben (woon in een klein dorp)
Grote stad in de buurt of ander dorp invullen?GrooV schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:22:
Wat mij op valt is dat de gemiddelde salarissen in jullie grafieken een stuk lager liggen dan die ik in het Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) voorbij zie komen. Ook is mijn eigen (waarvan ik dacht marktconforme) salaris een stuk hoger, hebben jullie enig idee hoe dit zou kunnen?
Dit valt inderdaad heel erg op. Het gemiddelde gevraagde salaris bij 10 jaar ervaring is nog niet eens 48k. Wat neer komt op ongeveer 3700 per maand. Dit is dan alleen nog maar gerekend met salaris en vakantiegeld.Bloederig schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:53:
[...]
Wat mij op valt is dat de gemiddelde salarissen in jullie grafieken een stuk lager liggen dan die ik in het Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) voorbij zie komen. Ook is mijn eigen (waarvan ik dacht marktconforme) salaris een stuk hoger, hebben jullie enig idee hoe dit zou kunnen?
Blijkbaar heb ik daarom geen match. Zit hier toch wel ruim boven als software developer. Ik trek het gemiddelde in ieder geval nog een beetje naar iets realistisch

Da's gemiddeld over alle beroepen, en volgens mij het minimum waarvoor we ons bed uitkomen. Dat staat bij mij ook niet absurd hoog, aangezien ik geen goede kansen wil laten knallen op een paar honderd euro minder. Het afschieten van een job omdat het totaalplaatje niet bevalt kan altijd nog. Tot nu toe heb ik geen matches gehad, dus ik kan nog niet zeggen of het een effectief filter is. Word ik straks gespammed met 450 'flirts' per week, dan stel ik mijn eisen wel bij
Desnogwelteplus blijft het wat aan de lage kant, hoewel ik vermoed dat veel minder-verdieners niet in het ICT-topic posten.
Desnogwelteplus blijft het wat aan de lage kant, hoewel ik vermoed dat veel minder-verdieners niet in het ICT-topic posten.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ik denk dat er een flinke bias is tussen de salarisverwachtingen van de werkzoekende IT’er (die vaker een profiel heeft op jobsites) en de niet-werkzoekende IT’er (die je minder vaak op jobsites tegenkomt).
Het valt ons op dat de eisen van het talent vaak wat lager dan gemiddeld zijn. De uitzonderingen daargelaten.t_captain schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:34:
Ik denk dat er een flinke bias is tussen de salarisverwachtingen van de werkzoekende IT’er (die vaker een profiel heeft op jobsites) en de niet-werkzoekende IT’er (die je minder vaak op jobsites tegenkomt).
Je kunt de eisen natuurlijk ook wat lager zetten om zo sneller in de picture te komen.zeef schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:51:
[...]
Het valt ons op dat de eisen van het talent vaak wat lager dan gemiddeld zijn. De uitzonderingen daargelaten.
Ik ben wel benieuwd of er ook naar externen voor tijdelijke inhuur wordt gezocht via Elect.
Truejongetje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:00:
[...]
Je kunt de eisen natuurlijk ook wat lager zetten om zo sneller in de picture te komen.
Dat begint te komen. Meeste is nog op 'vast'.Ik ben wel benieuwd of er ook naar externen voor tijdelijke inhuur wordt gezocht via Elect.
Het kan ook zomaar zijn dat degenen met een dik salaris dat eerder kenbaar maken en degenen die zich schamen dat niet doen.Bloederig schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:53:
[...]
Tweakers Elect; tot nu toe ook nog geen aanbod gehad. 
Tijdje geleden kreeg ik een mail dat het misschien kwam door een verkeerde postcode (zit er geen validatie op?), maar na het gewijzigd te hebben nog niets. M'n salariseis heb ik al 20.000 EUR lager gezet dan m'n huidige salaris, reistijd op maximaal, gewilde skills toegevoegd...
Zoals gezegd heb je dan waarschijnlijk niet veel aan de blog met de analyse van de data. Tot nu toe heb ik meer aan de topics hier op Tweakers zelf; over salaris, werkervaringen, trends in de markt; terwijl dat eigenlijk heel simpel is qua opzet.
Misschien in 2018 gaat het beter met de verbeteringen

Tijdje geleden kreeg ik een mail dat het misschien kwam door een verkeerde postcode (zit er geen validatie op?), maar na het gewijzigd te hebben nog niets. M'n salariseis heb ik al 20.000 EUR lager gezet dan m'n huidige salaris, reistijd op maximaal, gewilde skills toegevoegd...
Zoals gezegd heb je dan waarschijnlijk niet veel aan de blog met de analyse van de data. Tot nu toe heb ik meer aan de topics hier op Tweakers zelf; over salaris, werkervaringen, trends in de markt; terwijl dat eigenlijk heel simpel is qua opzet.
Misschien in 2018 gaat het beter met de verbeteringen
[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 15-12-2017 12:48 ]
Ach, ik heb ook nog niks ontvangen, terwijl iedereen volgens mij om java devs schreeuwt
Geen idee waarom niet, misschien gebruiken werkgevers Elect vooral om seniors/hotshots te vinden, en is het voordeliger om vacatures voor 'voetvolk' via de gewone weg de wereld in te knollensteinen...
In elk geval ligt het niet aan mijn eisen, dus mijn conclusie is simpelweg dat er niet op gezocht wordt
Daarmee is de data niet betrouwbaar, dat komt pas als er vraag en aanbod is...
In elk geval ligt het niet aan mijn eisen, dus mijn conclusie is simpelweg dat er niet op gezocht wordt
Daarmee is de data niet betrouwbaar, dat komt pas als er vraag en aanbod is...
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Het kost werkgevers natuurlijk ook geld om te mogen reageren plus dat de bekendheid misschien nog niet zo groot is helpt ook niet mee.Bolletje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:32:
Tweakers Elect; tot nu toe ook nog geen aanbod gehad.
Dat geld is niet het probleem, we hebben ook een 'no cure, no pay' optie. Het zit inderdaad in de bekendheid én in het feit dat we werving en selectie niet toelaten, maar alleen de 'eindwerkgever'. Dat is iets waar men erg aan moet wennen.Tegelijkertijd is concessies doen aan dat beleid iets waarvan wij denken dat we dat niet moeten doen.jongetje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:18:
[...]
Het kost werkgevers natuurlijk ook geld om te mogen reageren plus dat de bekendheid misschien nog niet zo groot is helpt ook niet mee.
Ik kreeg zojuist een aanbod (met id 1566):
• Dat totaal niet bij mijn profiel past
• Met een vacaturetekst die uit Word leek gecopypasta'd, waardoor opmaak zoals opsommingen verloren waren gegaan
• Waarbij mijn twee "bullshitfilter"-vragen waren beantwoord met "hoogstwaarschijnlijk wel, na te vragen na telefonisch contact" en "waarschijnlijk wel", oftewel niet beantwoord of de recruiter snapte de vragen niet
• Met 33% langere reistijd dan de aangegeven maximum
Dit was mijn eerste concrete ervaring, 15 maanden na het aanmaken van m'n profiel, en geen goede binnenkomer.
• Met een vacaturetekst die uit Word leek gecopypasta'd, waardoor opmaak zoals opsommingen verloren waren gegaan
• Waarbij mijn twee "bullshitfilter"-vragen waren beantwoord met "hoogstwaarschijnlijk wel, na te vragen na telefonisch contact" en "waarschijnlijk wel", oftewel niet beantwoord of de recruiter snapte de vragen niet
Dit was mijn eerste concrete ervaring, 15 maanden na het aanmaken van m'n profiel, en geen goede binnenkomer.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Bullshit filter, dat zijn toch de dingen die je bij voorbaat wilt uitsluiten? Voordat je uit de anonimiteit komt?
Ik heb daar een tweetal vragen staan die positief beantwoord moeten worden wil ik zelfs maar overwegen om ergens op gesprek te komen.t_captain schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:52:
Bullshit filter, dat zijn toch de dingen die je bij voorbaat wilt uitsluiten? Voordat je uit de anonimiteit komt?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik zie 'm. Jammer, want die partij stuurt meestal heel goede antwoorden en is een van de best scorende op Elect bij de aanvaardingen van de flirts. Opvallend inderdaad, maar ik hoop dat je begrijpt dat we als Elect niet over de antwoorden gaan.CodeCaster schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:06:
Ik kreeg zojuist een aanbod (met id 1566):
We gaan een dezer dagen twee heel gave partijen aansluiten. Beiden hebben iets met blauw.
De Postbank (blauw, past bij jou)?zeef schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:51:
[...]
We gaan een dezer dagen twee heel gave partijen aansluiten. Beiden hebben iets met blauw.
Was het maar zo'n feest.
Nog even Cool blijven en wie weet gaat je carrière straks vliegen.
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 19-12-2017 12:19 ]
(per ongeluk) mijn eigen email adres in het aanmeldformulier op de hoofdpagina ingevuld (ipv op 'login' te klikken).
Ik krijg vervolgens de melding: "Het e-mailadres <email> is al in gebruik."
Dit is een user enumeration aanvalsvector
De juiste response zou bijvoorbeeld moeten zijn "Er is een bevestigingsmail naar het opgegeven emailadres gestuurd", waarbij in de email staat dat "Iemand heeft met dit email adres proberen te registreren op Tweakers Elect, maar het account bestaat al. Was jij dit en kun je niet meer inloggen, lees hier hoe je je wachtwoord kunt resetten. Was jij het niet, dan hoef je verder niets te doen." (of zoiets)
Ik krijg vervolgens de melding: "Het e-mailadres <email> is al in gebruik."
Dit is een user enumeration aanvalsvector
De juiste response zou bijvoorbeeld moeten zijn "Er is een bevestigingsmail naar het opgegeven emailadres gestuurd", waarbij in de email staat dat "Iemand heeft met dit email adres proberen te registreren op Tweakers Elect, maar het account bestaat al. Was jij dit en kun je niet meer inloggen, lees hier hoe je je wachtwoord kunt resetten. Was jij het niet, dan hoef je verder niets te doen." (of zoiets)
Ryanair?zeef schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:19:
[...]
[video]
Was het maar zo'n feest.![]()
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Jij ziet ze vliegen, Quantas natuurlijk
En Big Blue, verkoopt al uw hardware online (hmmm, gezien hun korte maar succesvolle carriere zou het wel een passende nickname zijn).
En Big Blue, verkoopt al uw hardware online (hmmm, gezien hun korte maar succesvolle carriere zou het wel een passende nickname zijn).
Ik zou heel graag in het nieuwe jaar eens met een groep Tweakers bij elkaar willen gaan zitten om de next steps van Elect te bespreken. Op Tweakers HQ of ergens in den lande, dat maakt mij & @Krisp niet zoveel uit. Wat is een moment dat jullie goed uitkomt? 's Avonds door de week met een warme maaltijd? In het weekend? Laat het ons weten.
Ik denk dat je beter een datum kunt prikken, en kijken wie er komt, of direct actieve mensen hier PM-en
Een avondje brainstormen op een (OV)-bereikbare plek vind ik geen punt.
Een avondje brainstormen op een (OV)-bereikbare plek vind ik geen punt.
Ok, beginnen we met een poll. 
Bijpraten over Elect
Wat is voor jou een geschikt moment om te komen praten over Elect? Uiteraard met rondleiding bij Tweakers en een uitstekende verzorging zoals je van ons gewend bent.
Aantal stemmen: 20. Deelname gesloten op 24-01-2018 10:43. Stemmen is niet meer mogelijk.
Ik wil best met je van gedachten wisselen, maar kost mij teveel tijd (werk 40uur, sport, gezin, sport kinderen, vrijwilligerswerk etc.) om ergens af te spreken. Als ik even geen opdracht heb zou het kunnen, maar dat is nu niet het geval. Bellen zou wel kunnen, ben wel gedetacheerd bij klanten dus meer op zoek naar tijdelijke opdrachten en geen vaste baan.
Inderdaad, Elect is niet bepaald bekend maar ook de optie no cure, no pay niet. Wij hebben ook overwogen gebruik te maken van Elect maar juist door het onbekende hebben we het niet gedaan. Als werkgever probeer je vooraf in te schatten wat de ROI gaat zijn en dat is bij Elect bijzonder lastig. Hoeveel mensen zijn er echt op zoek naar een leuke baan? Welke met de kwalificaties die wij zoeken?zeef schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:20:
[...]
Dat geld is niet het probleem, we hebben ook een 'no cure, no pay' optie. Het zit inderdaad in de bekendheid én in het feit dat we werving en selectie niet toelaten, maar alleen de 'eindwerkgever'. Dat is iets waar men erg aan moet wennen.Tegelijkertijd is concessies doen aan dat beleid iets waarvan wij denken dat we dat niet moeten doen.
Marrik
Op dit moment zitten er dik 3000 profielen in de database. Je kan als werkgever gratis kijken of er beschikbare mensen zijn via https://www.tweakers-elect.com/werkgevers. Uiteraard kan je met de gratis account (nog) niet flirten, maar met een 'no cure no pay' optie is dat bij interesse zo geregeld.marrik schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:52:
[...]
Inderdaad, Elect is niet bepaald bekend maar ook de optie no cure, no pay niet. Wij hebben ook overwogen gebruik te maken van Elect maar juist door het onbekende hebben we het niet gedaan. Als werkgever probeer je vooraf in te schatten wat de ROI gaat zijn en dat is bij Elect bijzonder lastig. Hoeveel mensen zijn er echt op zoek naar een leuke baan? Welke met de kwalificaties die wij zoeken?
Ik krijg een 404 op die link.zeef schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:56:
[...]
Op dit moment zitten er dik 3000 profielen in de database. Je kan als werkgever gratis kijken of er beschikbare mensen zijn via https://www.tweakers-elect.com/werkgevers/. Uiteraard kan je met de gratis account (nog) niet flirten, maar met een 'no cure no pay' optie is dat bij interesse zo geregeld.
Als ik de slash op het einde weg laat werkt de pagina wel.
https://www.tweakers-elect.com/werkgevers
Ik weet niet waar de lijst is met 'wensen'.
Ik heb namelijk de volgende wens.
- Maak jouw locatie/standplaats aanpasbaar.
Ik woon in een dorpje van 800 inwoners (dat niemand kent)
- Ben de enige freelancer in mijn beroep uit dat dorp.. iets met traceerbaarheid
- Men moet toch googlen waar dat ligt.
Liever heb ik de optie om een andere locatie(stad) aan te geven zodat
a. ik minder traceerbaar ben
b. geografische herkenbaarder ben. (bv: Zwolle spreekt veel meer tot de verbeelding dan Broekhuizen)
c. het ook nog klopt zodra ik ga verhuizen, wat ik over 4 maanden ga doen.
Ik heb namelijk de volgende wens.
- Maak jouw locatie/standplaats aanpasbaar.
Ik woon in een dorpje van 800 inwoners (dat niemand kent)
- Ben de enige freelancer in mijn beroep uit dat dorp.. iets met traceerbaarheid
- Men moet toch googlen waar dat ligt.
Liever heb ik de optie om een andere locatie(stad) aan te geven zodat
a. ik minder traceerbaar ben
b. geografische herkenbaarder ben. (bv: Zwolle spreekt veel meer tot de verbeelding dan Broekhuizen)
c. het ook nog klopt zodra ik ga verhuizen, wat ik over 4 maanden ga doen.
Hoe werkt die postcode check?zeef schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:56:
[...]
Op dit moment zitten er dik 3000 profielen in de database. Je kan als werkgever gratis kijken of er beschikbare mensen zijn via https://www.tweakers-elect.com/werkgevers. Uiteraard kan je met de gratis account (nog) niet flirten, maar met een 'no cure no pay' optie is dat bij interesse zo geregeld.
Als ik XXXX invul komen er 889/331 talenten uit.
XXXX AA geeft 904/333.
Ik zou juist het omgekeerde verwachten aangezien xxx een groter gebied betreft dan een specifieke straat.
Als ik op die pagina wil inloggen, krijg ik een rare 404 error:
https://www.tweakers-elect.com/werkgevers/dashboard
De pagina bestaat niet, maar het betreft een loginprobleem.Oops!
Dit is vast niet de pagina die je zoekt...
Foutmelding: Access Denied.
Error code: 404
Ga naar de homepage of neem contact met ons op
Via https://www.tweakers-elect.com/talent werkt het wel zoals verwacht
[ Voor 25% gewijzigd door PcDealer op 03-01-2018 12:12 ]
Dat is misschien ook een reden dat het wat achterblijft: een account aanmaken is een drempel.zeef schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:56:
[...]
Op dit moment zitten er dik 3000 profielen in de database. Je kan als werkgever gratis kijken of er beschikbare mensen zijn via https://www.tweakers-elect.com/werkgevers. Uiteraard kan je met de gratis account (nog) niet flirten, maar met een 'no cure no pay' optie is dat bij interesse zo geregeld.
Marrik
Zijn we mee bezig. Idealiter voegen we dat samen met je Tweakers CV. Dat je met een paar handelingen (waaronder toestemming geven!) meteen in Elect staat.marrik schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:03:
[...]
Dat is misschien ook een reden dat het wat achterblijft: een account aanmaken is een drempel.
Ik wilde @zeef blij maken en heb een account bij elect aangemaakt.
Paar dingen viel me meteen al op:
Het emailtje wat je krijgt om je account te bevestigen heeft een http link, geen https...
Ondanks dat ik bij de Social Links mijn LinkedIn profiel heb gelinkt, blijf ik een foutmelding krijgen als ik bij elect via LinkedIn button wil inloggen:
Er is een fout opgetreden.
je hebt je Tweakers Elect account namelijk niet gekoppeld aan LinkedIn tijdens het Elect profiel aanmaken.
Maar waar koppel je dat dan?
Want tijdens het aanmaken van het elect profiel heb ik die vraag niet gezien. (?)
Ik zie ook geen FAQ o.i.d?
Paar dingen viel me meteen al op:
Het emailtje wat je krijgt om je account te bevestigen heeft een http link, geen https...
Ondanks dat ik bij de Social Links mijn LinkedIn profiel heb gelinkt, blijf ik een foutmelding krijgen als ik bij elect via LinkedIn button wil inloggen:
je hebt je Tweakers Elect account namelijk niet gekoppeld aan LinkedIn tijdens het Elect profiel aanmaken.
Want tijdens het aanmaken van het elect profiel heb ik die vraag niet gezien. (?)
Ik zie ook geen FAQ o.i.d?
Moet hoognodig gefixt worden, staat op #2 van mijn top 5PcDealer schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:40:
[...]
Hoe werkt die postcode check?
Als ik XXXX invul komen er 889/331 talenten uit.
XXXX AA geeft 904/333.
Ik zou juist het omgekeerde verwachten aangezien xxx een groter gebied betref dan een specifieke straat.
Dan heb je een talentenaccount gemaakt denk ik.Als ik op die pagina wil inloggen, krijg ik een rare 404 error:
https://www.tweakers-elect.com/werkgevers/dashboard
[...]
De pagina bestaat niet, maar het betreft een loginprobleem.
Via https://www.tweakers-elect.com/talent werkt het wel zoals verwacht
Misschien ook handig om informatie over no cure no pay ook gelijk op de home page voor werkgevers te zetten? Of lees ik er nu overheen?zeef schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:08:
[...]
Zijn we mee bezig. Idealiter voegen we dat samen met je Tweakers CV. Dat je met een paar handelingen (waaronder toestemming geven!) meteen in Elect staat.
Marrik
Waar wil je het over hebben? Over de opzet van Elect, over het design, over hoe je kunt flirten of over wat werkgevers gaan betalen als ze een match hebben?zeef schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:13:
Ik zou heel graag in het nieuwe jaar eens met een groep Tweakers bij elkaar willen gaan zitten om de next steps van Elect te bespreken. Op Tweakers HQ of ergens in den lande, dat maakt mij & @Krisp niet zoveel uit. Wat is een moment dat jullie goed uitkomt? 's Avonds door de week met een warme maaltijd? In het weekend? Laat het ons weten.
Ik sta overal open voor om mee te denken
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Het toevoegen van je LinkedIn als link op je profiel heeft niets te maken met het koppelen van je LinkedIn account. Voorheen hadden we de mogelijkheid om via LinkedIn een account aan te maken bij Elect. Die functie is uitgeschakeld, omdat het niets toevoegde en we werkervaring etc. niet mochten/konden overnemen. Echter zijn er nog wel mensen met een wat ouder account, destijds aangemaakt via LinkedIn, waardoor we de mogelijkheid om in te kunnen loggen via je LinkedIn account (nog) niet weg kunnen halen.ehtweak schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:09:
@Samantha ehhh... juist ja... foutieve info dus... Jammer.
Jullie vragen om feedback, maar als het al wordt afgewimpeld. tja...
Zet die info er dan online bij. Dan weten argeloze gebruikers in ieder geval dat die functie gewoon niet werkt.
En wat betreft die http link ipv https?
BTW: als mensen hun complete hebben en houden qua werkervaring wederom opnieuw moeten invullen, omdat klaarblijkelijk een bron zoals LinkedIn niet gebruikt kan/mag worden, dan ontgaat menigeen ook de zin om dat te doen (voor de zoveelste keer).
Iets om over te prakkezeren...
Jullie vragen om feedback, maar als het al wordt afgewimpeld. tja...
Zet die info er dan online bij. Dan weten argeloze gebruikers in ieder geval dat die functie gewoon niet werkt.
BTW: als mensen hun complete hebben en houden qua werkervaring wederom opnieuw moeten invullen, omdat klaarblijkelijk een bron zoals LinkedIn niet gebruikt kan/mag worden, dan ontgaat menigeen ook de zin om dat te doen (voor de zoveelste keer).
[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 03-01-2018 13:00 ]
En misschien ook de vaste tarieven om te mogen benaderen. Al ben ik dan wel benieuwd of hier ook staffels in bedrijfsomvang worden gehanteerd. Een bedrijf met 10 medewerkers en er iemand bij zoekt of een multinationaal met 3000 medewerkers die er 40 mensen op jaarbasis bij zoeken betalen zover ik weet hetzelfde jaartarief.marrik schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:19:
[...]
Misschien ook handig om informatie over no cure no pay ook gelijk op de home page voor werkgevers te zetten? Of lees ik er nu overheen?
Hebben we ookjongetje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:55:
[...]
En misschien ook de vaste tarieven om te mogen benaderen.
Nee, we hebben verschillende tarieven, gebaseerd op de omvang van het bedrijf. Een start-up categorie, MKB en 'groot/corporate'.Al ben ik dan wel benieuwd of hier ook staffels in bedrijfsomvang worden gehanteerd. Een bedrijf met 10 medewerkers en er iemand bij zoekt of een multinationaal met 3000 medewerkers die er 40 mensen op jaarbasis bij zoeken betalen zover ik weet hetzelfde jaartarief.
Je kan daarbinnen kiezen tussen alleen een percentage van het bruto jaarsalaris, een deel vaste kosten en een kleiner percentage van het bruto jaarsalaris of een hoger abonnement zonder percentage van het bruto jaarsalaris.
We prakkiseren dagelijks over Elect en jullie hulp is daarbij essentieel. Samantha schetst alleen hoe het ooit is opgezet. Don't shoot the messenger.ehtweak schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:51:
@Samantha ehhh... juist ja... foutieve info dus... Jammer.![]()
Jullie vragen om feedback, maar als het al wordt afgewimpeld. tja...![]()
De LinkedIn feature is een blast from the past. Slopen we er vanwege de verwarring uit in een van de komende iteraties.
HTTPS gaan we fixen, misschien nog wel deze week als onze backender terug is

Coolblue en KLM?zeef schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:19:
[...]
[video]
Was het maar zo'n feest.![]()
Je mag er 2 weken voor niets komen werken.xtaix schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Yeah, Levert het ook wat op? Bijvoorbeeld een nieuwe laptop of leuke vliegvakantie?
Knap geraden ook
[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 03-01-2018 14:18 ]
Ik had je vraag helemaal gemist.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Ik wil best een keer meepraten, en Tweakers HQ is altijd leuk, maar gezien afstand is door de week wat lastig, dus voor mij gaat voorkeur echt uit naar een zaterdagzeef schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:13:
Your lack of planning is not my emergency
Ik vind het ook prima om een keer door de weeks 's avonds en een keer op een zaterdag bij elkaar te komen. Als er voldoende interesse is, dat dan weer wel.
In de avond zou ik ook wel een keer kunnen maar niet op t.net HQ. Bijna onmogelijk om te bereiken vanuit het zuiden. Maar ik ben bang dat dit andersom ook geldt?zeef schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:44:
Ik vind het ook prima om een keer door de weeks 's avonds en een keer op een zaterdag bij elkaar te komen. Als er voldoende interesse is, dat dan weer wel.
Marrik
Dan zetten ze Zeef maar een middagje op de trein hoor, volgens mij kan dat best
Uit algemene voorwaarden:
Say what? Dat vind ik wel belemmerend voor het gebruik van deze dienst als ik eerlijk ben.6.2.
Door plaatsing van enige content op onze sites geeft u Tweakers Elect en aan haar gelieerde vennootschappen een eeuwigdurende, onvoorwaardelijke licentie om deze content, of een deel daarvan, op welke wijze dan ook (verder) openbaar te maken, te verveelvoudigen, op te slaan of anderszins te gebruiken of te exploiteren in welke vorm of via welk medium dan ook.
Dat staat er wel heel bruut inderdaad. We zijn bezig met een overhaul vanwege GDPR, pik ik dit meteen op. Want anoniem = anoniem. Gegarandeerd. Dus ook niet delen met andere sites. Profiel op Elect = profiel op Elect en verder niet.Kwistnix schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:18:
Uit algemene voorwaarden:
[...]
Say what? Dat vind ik wel belemmerend voor het gebruik van deze dienst als ik eerlijk ben.
(Dit ziet er uit als een C&P van de voorwaarden van Tweakers.)
[ Voor 22% gewijzigd door zeef op 05-01-2018 15:30 ]
Er staan een aantal flinke veranderingen en vernieuwingen op stapel bij Elect. We zijn inmiddels ruim over de 3000 ingevulde profielen in de database. Over de honderd bedrijven die zijn aangesloten bij Elect. We groeien ook flink in het aantal flirts per week.
We gaan na een tijdje stilstand volle kracht door. Bijvoorbeeld dat over twee weken twee dedicated developers gaan doorbouwen aan Elect. Eindelijk de klachten oplossen en de vele tips en adviezen doorvoeren. Het team van Elect gaat verhuizen en zit straks ook fysiek bij elkaar.
We gaan ook meer 'naar buiten'. Zowel online als fysiek. We zijn bij de Dev Summit, de Meet-up's van Tweakers en ook bij een paar externe evenementen zoals de Hackatrain. Online gaan we de campagne voor Elect weer starten. Last but not least, we gaan gesprekken met jullie op Tweakers HQ (en zoals gevraagd in het land) opzetten. Alles om Elect samen met jullie beter te maken.
Er zit dus beweging in. Daarbij kunnen we niet zonder jullie. Elect is geboren vanuit jullie ervaringen met recruitment en dat zijn we niet vergeten. Daarom de vraag: wie zou ons willen helpen in een DM thread bij het toetsen van wat ideeën? Stuur me een DM en ik voeg je toe.
We gaan na een tijdje stilstand volle kracht door. Bijvoorbeeld dat over twee weken twee dedicated developers gaan doorbouwen aan Elect. Eindelijk de klachten oplossen en de vele tips en adviezen doorvoeren. Het team van Elect gaat verhuizen en zit straks ook fysiek bij elkaar.
We gaan ook meer 'naar buiten'. Zowel online als fysiek. We zijn bij de Dev Summit, de Meet-up's van Tweakers en ook bij een paar externe evenementen zoals de Hackatrain. Online gaan we de campagne voor Elect weer starten. Last but not least, we gaan gesprekken met jullie op Tweakers HQ (en zoals gevraagd in het land) opzetten. Alles om Elect samen met jullie beter te maken.
Er zit dus beweging in. Daarbij kunnen we niet zonder jullie. Elect is geboren vanuit jullie ervaringen met recruitment en dat zijn we niet vergeten. Daarom de vraag: wie zou ons willen helpen in een DM thread bij het toetsen van wat ideeën? Stuur me een DM en ik voeg je toe.
@zeef is er een bepaalde reden om dat niet hier te posten maar apart?
Ja, ik wil een paar dingen voorleggen zoals teksten voor de campagne. Liever in een DM waarbij de rejects nooit openbaar gaan worden.PcDealer schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:54:
@zeef is er een bepaalde reden om dat niet hier te posten maar apart?
Fairzeef schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:03:
[...]
Ja, ik wil een paar dingen voorleggen zoals teksten voor de campagne. Liever in een DM waarbij de rejects nooit openbaar gaan worden.
@Zeef, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is jullie visie met betrekking tot het bieden van profielen van (niet-Nederlands sprekende) expats. Denken jullie dat er voor/vanuit Tweakers-Elect hier ook een markt zal zijn die jullie aan kunnen/willen boren.
Context: Mijn (niet-Nederlandse) vriendin is nu aan het solliciteren, dus ik maak de markt van dichtbij mee. Het valt mij op dat er "internationale bedrijven" zijn die een "internationale werkomgeving bieden" en een Engelse vacature plaatsen waarin de eis "Fluent Dutch" is. Dan heb je het als bedrijf niet begrepen...
En natuurlijk de "Product owner met een PhD, 10 jaar werkervaring en een salaris van 40k per jaar" (yup, die vacature bestaat echt).
Ik meld me wel aan voor de DM's.
Context: Mijn (niet-Nederlandse) vriendin is nu aan het solliciteren, dus ik maak de markt van dichtbij mee. Het valt mij op dat er "internationale bedrijven" zijn die een "internationale werkomgeving bieden" en een Engelse vacature plaatsen waarin de eis "Fluent Dutch" is. Dan heb je het als bedrijf niet begrepen...
En natuurlijk de "Product owner met een PhD, 10 jaar werkervaring en een salaris van 40k per jaar" (yup, die vacature bestaat echt).
Ik meld me wel aan voor de DM's.
Elect is nog niet vertaald in het Engels maar we hebben geen probleem met een Engels profiel. Bij veel bedrijven inmiddels de voertaal op de ICT afdeling.
Klinkt goed! Al werkt Elect niet, ik heb al maanden geen match en dat kan niet kloppen

Speaking of which, ik mag alle gebruikers van Elect een kortingscode van 15% geven voor de Dev Summit.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Om je account te verwijderen moet je een mail sturen?
4,76 kWp
Dat klopt. Keuzes, keuzes...jsaturnus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:55:
Om je account te verwijderen moet je een mail sturen?
Account verwijderen zou toch eigenlijk een nobrainer moeten zijn.

4,76 kWp