Heren, en dames ook
Het is al even geleden dat we echt gingen sleutelen aan Elect. Dat gaat gelukkig op zeer korte termijn veranderen. Ome @
Krisp en ik hebben een paar vragen voor jullie. Om ons inzicht te geven in wat we wanneer moeten oppakken.
We gaan een paar aanpassingen doen aan het flirtoverzicht. Wat we namelijk merken is dat de helft wel kijkt; maar niet reageert. Geen ja, geen nee, geen aanvullende vragen. Wat we graag zouden willen is dat je in ieder geval iets aan feedback geeft. Is de flirt niets voor je, klik dan gerust op ‘nee’. Dan weten wij tenminste wat we tegen de werkgever kunnen vertellen.
Mijn vraag aan jullie is: hoe zouden we dat reageren kunnen verbeteren? We gaan de ‘ja/nee/ik heb nog een vraag’ knoppen prominenter in beeld brengen. Maar zijn er nog andere dingen die we kunnen doen? Als je wel eens een van de 1300 verzonden flirts hebt gekregen, heb je daarop wel of niet gereageerd? We zijn heel benieuwd naar jullie mening en ervaring over het proces.
Daarnaast kregen we vanuit jullie én de werkgevers de vraag of we nog iets meer zouden kunnen doen met de werkervaring per skill en met de ‘culturele match’. Dat eerste is eenvoudig op te lossen door het toevoegen van jaren werkervaring per skill. Dat tweede wordt wat lastiger en ook daarover willen @krisp en ik graag met jullie van gedachten wisselen. Want hoe druk je dat nou op een eenvoudige manier uit?
Een moodboard? Een paar sliders? Bijvoorbeeld tussen pak + das en Slayer T-shirt, tussen weinig en veel collega's etc. etc. Het moet niet teveel werk kosten aan jullie kant om in te vullen, het moet wel een beetje bruikbaar beeld geven over het type bedrijf dat bij jou past. We hebben wel wat ideeën, maar willen de discussie op voorhand niet sturen. Dus voel je vrij om opties in te brengen.
Als laatste merken we dat bijna een derde wel een account maakt maar die vervolgens niet activeert. Dat verbaast ons, omdat die accounts vaak wel helemaal compleet zijn. Met bullshitfilter, salarisverwachting etc. etc. Komt onze mail in de spamfolder? Heb je halverwege spijt gekregen? Of wacht je met activeren totdat je echt op zoek bent? We horen het graag.
Voor alle vragen geldt: er is geen slecht antwoord. We gaan graag het gesprek aan met als doel een beter Tweakers Elect. Nu doen we het even via het forum, we willen snel ook weer beginnen met het gesprek IRL met jullie aangaan. Dat kan op Tweakers HQ maar ook elders in den lande. Daarover later meer.