Croga schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:36:
[...]
Mee eens. Het moet beide kanten op gaan. Echter kan dat niet op een website. Een website belicht één kant. De meeste vacature websites belichten de kant van de werkgever, deze de andere kant.
De website is alleen bedoelt om de dialoog te starten. Wat er daarna gebeurt is aan beide partijen.
Yep! Helemaal mee eens. :-)
[...]
Vandaar ook dat ik de 1-pager heb en de 8 pagina versie met alleen ervaring die te maken heeft met mijn ambitie
Echter is het voordeel van dit soort websites dat je álle ervaring er eenvoudig op kunt zetten en degene die kijkt alleen op die ervaring klikt die hij graag wil lezen. Er is op een website dan ook geen enkele reden om níet alle ervaring te delen.
Dat ben ik zeker met je eens. Mijn LinkedIn profiel is ook completer dan mijn CV. Op LinkedIn staan allerlei recommendations en dingen waar ik mee weet om te gaan. Op mijn CV staat de details niet, dat CV is juist bedoeld om zoals jij ook zegt, de dialoog te openen en een werkgever te triggeren mij uit te nodigen. Nieuwsgierig te maken naar de persoon achter het CV.
Het CV moet juist triggeren iemand uit te nodigen, niet het hele verhaal al vertellen. Zo ook voor een sollicitatiebrief. Een brief van 4 regels kan beter zijn dan een A4 vol proza. Het moet uitnodigen meer te willen weten over die persoon.
Concept "personal branding" ben ik me op dit moment zelf verder in aan het verdiepen. Ik heb wat goede voorbeelden van mensen die ik persoonlijk goed ken en daar al veel verder in zijn dan ik. Een van hen heeft een website waarbij ik denk "JA! Zo moet het!" en zoiets wil ik ook maken. In mijn eigen stijl uiteraard, het moet geen kopie worden van. Geinspireerd op kan wel.
De domeinnamen zijn al geregistreerd, maar ik heb zeker de komende weken andere prioriteiten waardoor ik waarschijnlijk niet voor half januari actief een begin zal maken. (Misschien ook wel, een eerste opzet in bolt.cm of wordpress is zo gemaakt natuurlijk. Yet, ik wil het daar wel in 1x goed doen. Het mag best een work-in-progress worden, het moet juist een dynamisch iets worden waar ik regelmatig updates plaats en geen statisch ding zoals mijn CV dat eigenlijk alleen veranderd als ik van werkgever wissel, een serieuze nieuwe activiteit ontplooi, mijn burgerlijke status of adres veranderd.)
Anyway, ik dwaal af. :-)
Tweakers Elect is voor mij en mijn werkgever op dit moment niet interessant. Ik hou het zeker in de gaten, wie weet dat ik ooit zelf nog... Maar voor de specifieke vacature die we nu hebben ga ik niet vragen of er budget voor is deze op TE te plaatsen en verder komen er bij ons geen posities vrij die interessant zijn voor de gemiddelde Tweaker. (Want de rest is allemaal financieel / administratief.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.