Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik log vandaag in op mijn profiel, maar krijg weer de melding dat mijn profiel niet bevestigd is. Ik zie ook geen optie om uurtarief/salaris en reisafstand te wijzigen. Bullshitfilter aanpassen.

Wederom een bevestigingsverzoek omdat mijn profiel nu aangemaakt zou zijn. Weer bevestigd.

Waarom nu al een vraag of ik Elect wil aanbevelen? Het is nog niet af.

PcDealer wijzigde deze reactie 03-11-2016 02:01 (38%)

LinkedIn WoT Cash Converter Product review

• basdeh
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08-02 08:46

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
Het is inderdaad even stil geweest, maar uiteraard zijn we met een klein team nog steeds super enthousiast aan het werken om Tweakers Elect stapje voor stapje te ontwikkelen tot een gaaf product. De afgelopen weken hebben we veel tijd gestoken in het spreken met werkgevers. Met als resultaat nu 11 bedrijven met mooie banen, die als pilot partner gaan mee doen! Binnen nu en 2 weken hoop ik dat het eerste (relevante) aanbod richting IT-ers gaat.

Later deze week zullen we ook alle IT-ers die inmiddels een profiel hebben aangemaakt nader informeren over wat er komen gaat. We bouwen nu de werkgevers functionaliteiten zodat we hopelijk vanaf januari 2017 veel nieuwe werkgevers kunnen gaan toevoegen. Kortom we zitten zeker niet stil en zijn druk bezig. Soms beetje te druk waardoor we niet genoeg tijd nemen om jullie te informeren. Uiteraard reageren we altijd op vragen hier in het forum, via e-mail of de Tweakers Elect beta slack groep.

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Jammer dat je nu alleen wat skillz kan invullen. Bij Linkedin heb ik ook een omschrijving wat ik zoals dagelijks doe en in welke markt ik mij bevind. Daarnaast heb ik een lijst certificeringen / opleidingen / hobby's die ik nergens kan invullen. Import functie vanuit Linkedin zou ook handig zijn.

Omdat ik redelijk specifiek in m'n Linkedin profiel ben, zijn aanbiedingen die ik krijg ook vrij specifiek. Het is m'n eigen soort van bullshit filter. Verder heb ik het idee dat Tweakers Elect erg gericht is op developers, terwijl dat maar een deel van de IT markt betreft. Samenvattend heb ik met Tweakers Elect maar erg weinig mogelijkheden om me te kunnen onderscheiden van de rest.

Bl@ckbird wijzigde deze reactie 03-11-2016 13:59 (8%)

~ (Goedkoop Leren Vliegen? ~ Linkedin ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

Imho zijn jullie alle credibility kwijt door rage comics te gebruiken in jullie advertentie...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Note 5 te koop

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
Hi, we zijn nog steeds druk bezig de bètaversie van Tweakers Elect verder te ontwikkelen.

Volgende week wordt een belangrijke week, want vanaf dan kun je job aanbiedingen van werkgevers verwachten. Ook hebben we een aantal nieuwe pilot partners aangetrokken. Met deze werkgevers werken we vanaf nu samen: Achmea, A-boss, Sogeti, Keylane, Motiv, Capgemini, Stater, Qurrent en de Politie (meer werkgevers volgen).

Binnenkort kun je ook je werkervaring toevoegen aan je profiel, zodat we je straks nog relevantere job aanbiedingen kunnen sturen. Volgende week meer......

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mooie update. Keep 'm coming!

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
Nog een aanvulling op de update van gisteren. Ook backbase & knab zijn toegevoegd als (pilot) partner.
Van welke bedrijven zouden jullie graag ook (baan)aanbod ontvangen? Hoor graag jullie top 3 van bedrijven die we zo snel mogelijk zouden moeten toevoegen aan Tweakers Elect.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Chester schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:39:
Imho zijn jullie alle credibility kwijt door rage comics te gebruiken in jullie advertentie...
Ik heb net de banner nog een keer bekeken. Ik vind het wel grappig.

• Serenaii
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 10-02 14:32
Hoe werkt dit voor mensen die geen relevante opleiding hebben gehaald? Waar ze vaak tegen aan lopen is dat ze al direct worden afgewezen omdat ze bijv. geen HBO diploma hebben, terwijl ze vaak nog betere programmeurs zijn dan die wie vers van hun opleiding afkomen. Tot zover ik weet gaan recruiters vaak voor wat safe is, zal dat hier ook het geval zijn?

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-02 22:05
Dat ligt toch niet aan het platform?

Als de werkgevers er net zo over denken, zullen ze de kandidaten zonder relevante opleiding ook meenemen in hun queries, en zullen deze kandidaten ook aanbiedingen ontvangen.

• Serenaii
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 10-02 14:32
Aangezien er geen optie is op educatie erbij te zetten lijkt het mij meer dat het focust op wat je kunt :P, vandaar.

Serenaii wijzigde deze reactie 15-11-2016 12:09 (4%)

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
Serenaii schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:13:
Hoe werkt dit voor mensen die geen relevante opleiding hebben gehaald? Waar ze vaak tegen aan lopen is dat ze al direct worden afgewezen omdat ze bijv. geen HBO diploma hebben, terwijl ze vaak nog betere programmeurs zijn dan die wie vers van hun opleiding afkomen. Tot zover ik weet gaan recruiters vaak voor wat safe is, zal dat hier ook het geval zijn?
De focus van je Tweakers Elect profiel ligt inderdaad op wat je kunt (je skills) en wat je wilt (je bullshit filter). We vragen dan ook niet naar je opleiding, maar puur naar je skills (en op korte termijn ook je werkervaring). Wij geloven in deze aanpak, maar uiteraard is het aan werkgevers om te bepalen of ze nog additionele opleidingseisen stellen. Wij geven bij onze partners ook regelmatig aan dat door deze opleidingseis(en) ze mogelijk hele goede mensen kunnen missen.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:36
quote:
basdeh schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:52:
De focus van je Tweakers Elect profiel ligt inderdaad op wat je kunt (je skills) en wat je wilt (je bullshit filter). We vragen dan ook niet naar je opleiding, maar puur naar je skills (en op korte termijn ook je werkervaring). Wij geloven in deze aanpak, maar uiteraard is het aan werkgevers om te bepalen of ze nog additionele opleidingseisen stellen. Wij geven bij onze partners ook regelmatig aan dat door deze opleidingseis(en) ze mogelijk hele goede mensen kunnen missen.
Ik vind het een beetje raar om ideeen over het al dan niet hebben van een informaticaopleiding op te leggen aan heel je platform. Het is gewoon een enorm belangrijk criterium en je kunt me veel zeggen maar een 4-jarige informaticaopleiding missen compenseer je niet zo maar even met ervaring.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Scholing zegt m.i. voor veel banen juist helemaal niets. Ik heb met genoeg HBO- en Bsc-geschoolden gewerkt die er in de praktijk helemaal niets van bakten. Laten zien wat je kunt en wat je kent zijn niet exact hetzelfde.

PcDealer wijzigde deze reactie 15-11-2016 14:08 (3%)

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-02 18:30
quote:
PcDealer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:44:
Scholing zegt m.i. voor veel banen juist helemaal niets. Ik heb met genoeg HBO- geschoolden en Bsc gewerkt die er in de praktijk helemaal niets van bakten. Laten zien wat je kunt en wat je kent zijn niet exact hetzelfde.
Op individueel niveau zegt het niets, maar over het algemeen zegt scholing wel degelijk iets!

• Toon83
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-02 01:47
In de Bullshit filter is het bij 3 tekstvlakken mogelijk om tot 200 tekens in te voeren, maar alles boven de 110 tekens wordt (bij mij) afgekapt zodra ik op opslaan klik..

• Hydra
quote:
PcDealer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:44:
Scholing zegt m.i. voor veel banen juist helemaal niets. Ik heb met genoeg HBO- en Bsc-geschoolden gewerkt die er in de praktijk helemaal niets van bakten.
Zal best. Ik heb ook een hoop ongeschoolde developers gehad die bar slecht waren. Dus individuele anekdotes zeggen niet zo veel. Wat wel gewoon een feit is, is dat een hoop werkgevers er op selecteren. Dus ik wil het graag op kunnen geven. Een opleiding is net zo goed relevant als mijn X jaar ervaring met Java.

• Chocochaos
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:46
quote:
Toon83 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:34:
In de Bullshit filter is het bij 3 tekstvlakken mogelijk om tot 200 tekens in te voeren, maar alles boven de 110 tekens wordt (bij mij) afgekapt zodra ik op opslaan klik..
Zelfde probleem hier. Tevens is het niet mogelijk om mijn laatste 2 banen in te vullen.

Op dit moment geeft elect vooral nog de indruk niet af te zijn.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
Chocochaos schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:26:
[...]

Zelfde probleem hier. Tevens is het niet mogelijk om mijn laatste 2 banen in te vullen.

Op dit moment geeft elect vooral nog de indruk niet af te zijn.
Sorry, we hadden een database dingetje in productie. Is nu opgelost en je kan je banen (werkervaring) weer toevoegen.

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:43

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Lijkt erop dat het voor een gedeelte nu live is gegaan. Onder afgewezen zie ik 2 werkgevers staan (Software Architect / Ontwikkelaar bij Motiv & TEST 2 bij de Persgroep Online Services), maar dat zijn denk ik testjes die nog verwijderd moeten worden.

Wat betreft het opgeven van je laatste (huidige) baan zou het handig zijn als je bij de periode niet zo zeer een maand dient op te geven, maar dat je ook "Heden" of iets dergelijks kunt ingeven in het "Tot" veld. Op die manier geef je aan dat je niet zo zeer nu zonder werk zit, maar nog werkzaam bent bij je huidige werkgever.

Nog 3 kleine puntjes wat betreft je profiel:
  • Hij wijzigt al je ingegeven skills naar lowercase tekst. (bij afkortingen of termen vind ik (een) hoofdletter(s) mooier doen overkomen).
  • Wanneer je skill te lang is qua tekst, wordt deze tekst afgekapt (Ik gebruik bijvoorbeeld Windows Server Update Services ipv WSUS, het is maar net hoe je je skill wenst op te geven)
  • Ik mis de optie om je behaalde certificaten op te geven. (Ik heb MSCA nu bijvoorbeeld als skill toegevoegd).
Dashboard ziet er trouwens leuk uit nu :)

FREAKJAM wijzigde deze reactie 16-11-2016 17:13 (73%)

ESXi server: Intel Xeon 1230V3, Supermicro X10SL7-F, Kingston KVR16E11K4/32, Seasonic G-Serie 360Watt , 6xWD30EFRX (RAIDZ2) | My personal blog!

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12:52
quote:
FREAKJAM schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:29:
Lijkt erop dat het voor een gedeelte nu live is gegaan. Onder afgewezen zie ik 2 werkgevers staan (Software Architect / Ontwikkelaar bij Motiv & TEST 2 bij de Persgroep Online Services), maar dat zijn denk ik testjes die nog verwijderd moeten worden.

Wat betreft het opgeven van je laatste (huidige) baan zou het handig zijn als je bij de periode niet zo zeer een maand dient op te geven, maar dat je ook "Heden" of iets dergelijks kunt ingeven in het "Tot" veld. Op die manier geef je aan dat je niet zo zeer nu zonder werk zit, maar nog werkzaam bent bij je huidige werkgever.

Nog 3 kleine puntjes wat betreft je profiel:
  • Hij wijzigt als je ingegeven skills naar lowercase tekst. (bij afkortingen of termen vind ik een hoofdletter(s) mooier doen overkomen).
  • Wanneer je skill te lang is qua tekst, wordt deze tekst afgekapt.
  • Ik mis de optie om je behaalde certificaten on te geven. (Ik heb MSCA nu bijvoorbeeld als skill toegevoegd).
Dashboard ziet er trouwens leuk uit nu :)
Bij hetzelfde bij afgewezen, maar had ook een echte aanbieding staan.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
FREAKJAM schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:29:
Ik heb exact dezelfde.

• Toon83
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-02 01:47
Blijkbaar heb ik niet echt veel geluk met dit platform, ik krijg nu al een paar uur een interne serverfout voor 'm'n kiezen..

edit: Inmiddels is de site weer te bereiken, maar het probleem met het maximaal aantal tekens van de tekstvelden in de bullshit filter is nog altijd niet opgelost.

Toon83 wijzigde deze reactie 16-11-2016 21:42 (40%)

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
Toon83 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:15:
Blijkbaar heb ik niet echt veel geluk met dit platform, ik krijg nu al een paar uur een interne serverfout voor 'm'n kiezen..

edit: Inmiddels is de site weer te bereiken, maar het probleem met het maximaal aantal tekens van de tekstvelden in de bullshit filter is nog altijd niet opgelost.
Wij hebben helaas ook niet veel geluk de laatste dagen :'( We hadden gisteravond een probleem in productie waardoor de site niet bereikbaar meer was. Om dit te snel kunnen oplossen hebben we een oudere versie van de website moeten terugzetten. Hierdoor waren echter weer wat oude bugs terug. Op dit moment staat de meest recente versie van de website weer live en moeten alle problemen zijn opgelost. Het probleem met de jobs die jullie zagen onder “afgewezen” is ook opgelost.

Gisteren zijn de eerste echte aanbiedingen verzonden vanuit onze (pilot) partners/werkgevers, dus mocht je een e-mail hebben ontvangen + een verzoek in “aanbiedingen” dan was dit je eerste persoonlijke aanbod via Tweakers Elect. :)

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:18
quote:
basdeh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:24:
Nog een aanvulling op de update van gisteren. Ook backbase & knab zijn toegevoegd als (pilot) partner.
Van welke bedrijven zouden jullie graag ook (baan)aanbod ontvangen? Hoor graag jullie top 3 van bedrijven die we zo snel mogelijk zouden moeten toevoegen aan Tweakers Elect.
Hoe kunnen werkgevers zich opgeven bij jullie om partner te worden? Simpelweg een mailtje sturen?

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
vinom schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:50:
[...]

Hoe kunnen werkgevers zich opgeven bij jullie om partner te worden? Simpelweg een mailtje sturen?
Ja, een mailtje naar elect@tweakers.net is voldoende. We nemen dan contact met je op.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
We zijn nog steeds erg benieuwd bij welke werkgevers (in Nederland) jullie graag zouden willen werken?

Kortom welke bedrijven zouden we aan Tweakers Elect moeten toevoegen? We horen graag jullie top 3 (mag ook in een mail naar elect@tweakers.net).

Alvast bedankt!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Top 50 it bedrijven. Jullie kunnen daarvan vast een db uitdraai krijgen van KvK :).

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Zie ineens m'n eigen werkgever bij de deelnemende bedrijven staan, grappig :D

offtopic:
Oh, dacht t heel nieuw was maar dat valt wel mee blijkbaar.

Cartman! wijzigde deze reactie 28-11-2016 21:32 (31%)

https://stophethackvoorstel.nl/ | https://ttip-referendum.nl/

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bol.com zoekt altijd developers.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:41

pjottum

Frack you.

hm,

Nu is er een "wat vind je van elect" enquete op tnet.

Die gaat ervanuit dat ik een andere baan zoek. Ik heb een fantastische baan. Ik wil geen andere.

In de enquete mis ik die opties.

Qualcomm® Snapdragon 801 | 3g | 64g | Running kernel 3.4.67

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 23:12

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:27
In hoeverre is Tweakers Elect verbonden aan Tweakers.net? Beide zijn van de Persgroep, maar Tweakers Elect maakt geen gebruik van het Tweakers logo/huisstijl. Ik neem aan dat het een samenwerking is tussen Intermedair en Tweakers? Levert Tweakers de developers of verlenen ze alleen hun naam aan het geheel, ivm de doelgroep. Is Tweakers Elect gelijk aan Tweakers IT banen?

Betreft geen commentaar, ik probeer Tweakers Elect slechts in de correcte context te plaatsen :).

My favorite programming language is solder.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Puch-Maxi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:35:
In hoeverre is Tweakers Elect verbonden aan Tweakers.net? Beide zijn van de Persgroep, maar Tweakers Elect maakt geen gebruik van het Tweakers logo/huisstijl. Ik neem aan dat het een samenwerking is tussen Intermedair en Tweakers? Levert Tweakers de developers of verlenen ze alleen hun naam aan het geheel, ivm de doelgroep. Is Tweakers Elect gelijk aan Tweakers IT banen?
Check de ts: basdeh in "Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan"

PcDealer wijzigde deze reactie 10-12-2016 01:13 (7%)

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
Puch-Maxi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:35:

Betreft geen commentaar, ik probeer Tweakers Elect slechts in de correcte context te plaatsen :).
Tweakers Elect is een website van de Persgroep Employment Solutions in directe samenwerking met Tweakers. We bouwen Tweakers Elect met developers van de Persgroep Employment Solutions, maar op diverse vlakken is er direct contact met Tweakers. We zitten ook in hetzelfde gebouw, dus dat maakt dat we goed kunnen samenwerken. Wat meer informatie over onze merken kan je vinden op de site van de Persgroep Online Services, zie http://www.persgroeponlineservices.nl/#filter=.merken

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
Nog nooit een aanbieding gehad, waar kun je trouwens deelnemende bedrijven zien?

• raptorix
quote:
Hydra schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:37:
[...]

Ik vind het een beetje raar om ideeen over het al dan niet hebben van een informaticaopleiding op te leggen aan heel je platform. Het is gewoon een enorm belangrijk criterium en je kunt me veel zeggen maar een 4-jarige informaticaopleiding missen compenseer je niet zo maar even met ervaring.
Je beseft je dat een hele reeks developers uit een tijd komen dat er helemaal geen praktische Informatica opleidingen bestonden?

• Hydra
quote:
raptorix schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:09:
Je beseft je dat een hele reeks developers uit een tijd komen dat er helemaal geen praktische Informatica opleidingen bestonden?
Ja en?

• CubicQ
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21-02 21:05
quote:
raptorix schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:09:
[...]

Aan de UT is de opleiding informatica in 1980 begonnen. Dat betekent grofweg dat wanneer je na '62 geboren bent een informatica opleiding hebt meegemaakt -> wanneer je jonger bent dan 54 jaar.

Wanneer je dat combineert met iets als: https://www.theatlas.com/charts/4JQsUgmAg

Dan gaat het dus om <4%.

• raptorix
quote:
Dat er genoeg goede developers rond lopen zonder een HBO/WO opleiding.

• raptorix
quote:
CubicQ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:54:
[...]

Aan de UT is de opleiding informatica in 1980 begonnen. Dat betekent grofweg dat wanneer je na '62 geboren bent een informatica opleiding hebt meegemaakt -> wanneer je jonger bent dan 54 jaar.

Wanneer je dat combineert met iets als: https://www.theatlas.com/charts/4JQsUgmAg

Dan gaat het dus om <4%.
Je beseft dat informatica uit die periode toegepast Wiskunde was en vrij weinig met programmeren.
Overigens kijk maar eens onder de 35+ developers, daar zitten nauwelijks mensen tussen die een informatica opleiding hebben gedaan.

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:37
Ik had een 'match' via tweakers elect.

Krijg dit via de mail:
quote:
Zou ik je nog verder informatie kunnen bieden of heb je nog vragen?
Kop en voet tekst even weg gelaten.

Wat moet ik daar nou weer mee :S

• t_captain
Was dat het hele bericht?

• Hydra
quote:
raptorix schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:08:
Dat er genoeg goede developers rond lopen zonder een HBO/WO opleiding.
Ja en?

• raptorix
quote:
Excuus ik las je opmerking verkeerd, we bedoelen feitelijk het zelfde :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Ze vinden een match en willen zeker weten dat jij dat ook vindt? Als je interesse hebt, reageer je.

• The_Ghost16
quote:
PcDealer schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:22:
[...]

Ze vinden een match en willen zeker weten dat jij dat ook vindt? Als je interesse hebt, reageer je.
Ik kreeg eerst een melding 'Er is een match met jouw profiel'. Deze match kun je dan afwijzen of accepteren als zijnde ik ben geïnteresseerd. Dit laatste heb ik gedaan. Dan krijg je de melding dat je nu zelf niks hoeft te doen en dat er binnen 2 werkdagen een mail komt van het bedrijf waar je mee matcht.

Die mail was dus het zinnetje wat ik gequote heb. Mail was wel iets langer maar meer dan we hebben een match en alvast bedankt stond er niet in.

• t_captain
Je hebt dus een match, maar weet niet voor welke functie. Handig om te bepalen om het voor jouw relevant genoeg is om tijd aan te besteden ;)

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:07

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Zit dit topic door te bladeren maar een aantal dingen zijn me niet helemaal helder.
(Context: k ben geen recruiter maar techneut, we openen deze week een vacature voor vervanging van mijn directe collega die per 1 februari voor zichzelf gaat beginnen.)

- Hoe past dit bij een bedrijf (wij) waar we in the end verwachten dat de kandidaat een motivatiemail en zijn CV naar ons toe stuurt, waar op basis van wij iemand selecteren voor uitnodigen 1e gesprek of niet
- Zijn er voor de werkgever kosten aan verbonden

Is het zuiver een 1e matching van CV's, waarna de potentiële kandidaat bericht krijgt dat hij/zij contact op kan nemen met een potentiële nieuwe werkgever, of is het de bedoeling dat puur op basis van CV selectie iemand meteen word uitgenodig op gesprek?

Stichting An Meaisín Dénártha
Non-profit Virtual Private Servers, ICT Services & education.
Supported by you!

https://anmd.org

• The_Ghost16
quote:
t_captain schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:55:
Je hebt dus een match, maar weet niet voor welke functie. Handig om te bepalen om het voor jouw relevant genoeg is om tijd aan te besteden ;)
Bij de match zit een functieomschrijving en verdere informatie, dus niet alleen het bedrijf. Eigenlijk gewoon een vacature zoals hij op alle vacature sites staat zeg maar.

• t_captain
quote:
unezra schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:56:
Zit dit topic door te bladeren maar een aantal dingen zijn me niet helemaal helder.
(Context: k ben geen recruiter maar techneut, we openen deze week een vacature voor vervanging van mijn directe collega die per 1 februari voor zichzelf gaat beginnen.)

- Hoe past dit bij een bedrijf (wij) waar we in the end verwachten dat de kandidaat een motivatiemail en zijn CV naar ons toe stuurt, waar op basis van wij iemand selecteren voor uitnodigen 1e gesprek of niet
Een verschil is dat je meer info zult moeten specificeren om meer matches te krijgen. Als je kandidaten bijvoorbeeld een salarisfilter hebben staan, zul je daaraan moeten voldoen.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
The_Ghost16 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:32:
[...]

Ik kreeg eerst een melding 'Er is een match met jouw profiel'. Deze match kun je dan afwijzen of accepteren als zijnde ik ben geïnteresseerd. Dit laatste heb ik gedaan. Dan krijg je de melding dat je nu zelf niks hoeft te doen en dat er binnen 2 werkdagen een mail komt van het bedrijf waar je mee matcht.

Die mail was dus het zinnetje wat ik gequote heb. Mail was wel iets langer maar meer dan we hebben een match en alvast bedankt stond er niet in.
@The_Ghost16 Ben erg benieuwd naar je verdere ervaring met de recruiter van het bedrijf van je match. Zo te horen was de reactie/mail van de recruiter niet helemaal wat je er van had verwacht. Wij faciliteren het eerste contact met de werkgever, maar de communicatie daarna zal ook zeker soepel moeten verlopen.
Mocht je nog wat meer details kwijt willen over deze ervaring, dan kan je altijd direct contact met me opnemen via elect@tweakers.net

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
unezra schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:56:

- Zijn er voor de werkgever kosten aan verbonden

Is het zuiver een 1e matching van CV's, waarna de potentiële kandidaat bericht krijgt dat hij/zij contact op kan nemen met een potentiële nieuwe werkgever, of is het de bedoeling dat puur op basis van CV selectie iemand meteen word uitgenodig op gesprek?
We zijn Tweakers Elect gestart omdat we in de markt zien dat het voor de meeste partijen niet meer werkt om IT-ers te vinden op basis het "old-skool" model. Dus plaatsen vacature en dan maar wachten op die motivatiebrieven en CV's. Er zijn gewoon meer banen dan IT-ers in Nederland en we zien dat alleen de echt toffe bedrijven nog brieven en CV's binnen krijgen. De overige 95% van de Nederlandse bedrijven moeten dus wat meer uit de kast halen om goede IT-ers te vinden. Het hele verhaal (voor werkgevers) zie je op onze website, https://www.tweakers-elect.com/werkgevers

Zoals je daar kan lezen werken we niet met CV's, maar puur op basis van skills en wensen/eisen vanuit IT-er om een eerste relevante "connectie" te maken tussen IT-er en werkgever. Maar mocht je als werkgever meer willen weten over mogelijkheden en de kosten laat dan even je gegevens achter op bovengenoemde URL.

• unezra

unezra

quote:
basdeh schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:23:

We zijn Tweakers Elect gestart omdat we in de markt zien dat het voor de meeste partijen niet meer werkt om IT-ers te vinden op basis het "old-skool" model. Dus plaatsen vacature en dan maar wachten op die motivatiebrieven en CV's. Er zijn gewoon meer banen dan IT-ers in Nederland en we zien dat alleen de echt toffe bedrijven nog brieven en CV's binnen krijgen. De overige 95% van de Nederlandse bedrijven moeten dus wat meer uit de kast halen om goede IT-ers te vinden. Het hele verhaal (voor werkgevers) zie je op onze website, https://www.tweakers-elect.com/werkgevers
Die link beantwoord mijn vragen helaas onvoldoende. :)
quote:
Zoals je daar kan lezen werken we niet met CV's, maar puur op basis van skills en wensen/eisen vanuit IT-er om een eerste relevante "connectie" te maken tussen IT-er en werkgever. Maar mocht je als werkgever meer willen weten over mogelijkheden en de kosten laat dan even je gegevens achter op bovengenoemde URL.
Persoonlijk vind ik enkel een CV niet zo relevant. Ik wil juist een motivatiebrief van een sollicitant en niet een emailtje met "hier is mijn CV". Enkel een CV eventueel aangevuld met een kennismatrix zegt zo verdomd weinig over de persoon achter het CV.

Juist daar is die brief dus zo belangrijk voor. Je kunt niet iedereen met een passend CV uitnodigen op gesprek, dan krijg je er veel te veel. Brief is een onderscheidende factor. (CV's zonder brief gaan hier vrij snel onderop de stapel.)

Vandaar dus mijn heel specifieke vragen.

Of en welke kosten gemaakt mogen worden weet ik niet. Ik ben uitvoerend techneut, toekomstige collega. Wel heel nauw betrokken bij deze specifieke werving en selectie, maar geen P&O. Je mag me best per PM of publiek een indicatie sturen van de kosten, da's altijd interessant, ik zou er zeker eens op willen rondneuzen (als potentiële toekomstige werkgever dus), maar twijfel of het als het echt alleen aan komt op het matchen van skillsets en niet persoonlijkheden, past bij ons.

Supported by you!

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
unezra schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:29:
[...]

Die link beantwoord mijn vragen helaas onvoldoende. :)

[...]
Binnen Tweakers Elect geef je als IT-er ook je eigen persoonlijke wensen en/of eisen aan, via het bullshit filter. We zien dat dit al deels inzicht geeft in de persoonlijkheid en drijfveren van de IT-er. Wij zijn wel bezig om het profiel te gaan verrijken met een aantal persoonlijkheidsvragen, maar dit volgt begin 2017. In gesprekken met onze pilot partners ervaren we dat een echt match op persoonlijkheid, maar ook skills pas definitief gemaakt kan worden in een gesprek. Maar je wilt natuurlijk wel eerst een goede voorselectie bij de mensen die je op gesprek laat komen, en dat regelen we voor je via Tweakers Elect. Maar centraal blijven altijd de eisen & wensen van de IT-er op gebied van inhoud van de baan (de skills) en de persoonlijke drijfveren!

We zijn nog druk bezig met een pricing model, die ook afhankelijk zal zijn van de resultaten die we gaan halen de komende maanden. Begin 2017 starten we met een selectie aan early bird werkgevers die we toegang zullen gaan geven tot het platform, op basis van een kleine vergoeding voor een connectie (een JA door een kandidaat). Het bedrag voor deze vergoeding is nog niet definitief, maar indicatie is rond de 500 euro (voor een gesprek met een super relevante kandidaat). Mocht je als werkgever interesse hebben, laat dan je gegevens achter op onze website en dan nemen we contact met je op.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
Zo voor de kerst nog even een laatste update over Tweakers Elect. Op dit moment hebben we 135 contactverzoeken verzonden naar IT-ers in Tweakers Elect. Dit zijn relevante "job flirts" op basis van je skills en persoonlijke wensen & eisen. Je kan als IT-er met JA of NEE antwoorden op zo'n verzoek om vervolgens wel of niet direct met de werkgever in contact te komen. We zien dat zo'n 53% ook response geeft, meestal een NEE maar we hebben ook al een aantal JA's. We zien ook dat er nog veel werk aan de winkel is, vooral om het aanbod richting de IT-er nog relevanter en beter te maken. Je wilt uiteraard ook via Tweakers Elect geen SPAM, maar alleen die ene geweldige droombaan. In 2017 gaan wij dan ook samen met jullie en de werkgevers weer enthousiast verder met het verbeteren van Tweakers Elect. De komende twee weken zijn wij dan ook iets minder goed bereikbaar, maar blijf ons vooral bestoken met jullie suggesties en ideeën!

Fijne Feestdagen!

• t_captain
Nuttige feedback! :)

Wel zorgwekkend zijn de getallen: 47% neemt niet eens de moeite om te reageren en van de andere 53% is het overwegend "nee". Hoe zou dat in getallen uitdrukken, 10 a 20? "ja"?

Dat geeft wel aan dat er een aanzienlijk gat zit tussen datgene wat werkgevers op dit moment willen bieden en datgene waar werknemers echt op zitten te wachten.

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:50

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Of dat de doelgroep (senior devs) gewoon niet snel losgeweekt worden uit hun huidige baan... Niet voor wat er geboden wordt in elk geval ;)

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• t_captain
Er zijn genoeg mensen die de afgelopen jaren een beetje verwaarloosd zijn door hun werkgevers. Denk aan alle developers die al een aantal jaar bij de grote detacheringsbedijven werken.

Die mensen zou je toch tenninste tot een gesprek kunnen verleiden als je interessante projecten kunt bieden, een vaste werkplek en een salaris van ~50-65k bruto. Dat de respons zo laag is, zegt dat dan iets over de banen die momenteel worden aangeboden?

• The_Ghost16
quote:
basdeh schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:13:
[...]

@The_Ghost16 Ben erg benieuwd naar je verdere ervaring met de recruiter van het bedrijf van je match. Zo te horen was de reactie/mail van de recruiter niet helemaal wat je er van had verwacht. Wij faciliteren het eerste contact met de werkgever, maar de communicatie daarna zal ook zeker soepel moeten verlopen.
Mocht je nog wat meer details kwijt willen over deze ervaring, dan kan je altijd direct contact met me opnemen via elect@tweakers.net
Op dat soort mailtjes reageer ik gewoon niet. Als zij de moeite niet nemen om een fatsoenlijke mail op te stellen dan ga ik er ook geen tijd aan besteden.

Waar kan ik trouwens mijn salaris eis en reistijd veranderen?

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:03

segil

Hatsikidee

Ik kan mij niet herinneren dat ik een job flirt ontvangen heb van Tweakers Elect. Is die naar iedereen verstuurd?

Om een vrij mens te zijn betekent niet alleen dat jij vrij bent, maar ook dat je zelf niet onderdrukt.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
The_Ghost16 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:48:
[...]

Waar kan ik trouwens mijn salaris eis en reistijd veranderen?
Je kan via https://www.tweakers-elect.com/talent/login inloggen op je eigen profiel en daar je salaris eis en reistijd aanpassen.

• The_Ghost16
quote:
basdeh schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:41:
[...]

Je kan via https://www.tweakers-elect.com/talent/login inloggen op je eigen profiel en daar je salaris eis en reistijd aanpassen.
Dat lukt niet. Ik wordt doorgestuurd naar mijn dashboard. Ook als ik opnieuw inlog.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
segil schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:09:
Ik kan mij niet herinneren dat ik een job flirt ontvangen heb van Tweakers Elect. Is die naar iedereen verstuurd?
Een job flirt is een persoonlijk contactverzoek van een werkgever. Ruim 100 IT-ers in Tweakers Elect hebben nu zo'n persoonlijke job flirt ontvangen. Het kan dus goed zijn dat jij er nog geen hebt ontvangen. We werken nu met (nieuwe) partners aan weer meer job flirts die de komende weken zullen volgen.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
The_Ghost16 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:43:
[...]

Dat lukt niet. Ik wordt doorgestuurd naar mijn dashboard. Ook als ik opnieuw inlog.
Klik op je naam (rechtsboven) en dan vervolgens op de knop "bekijk profiel" of ga direct naar https://www.tweakers-elect.com/talent/profiel

Vanuit hier kan je dan je profiel aanpassen.

• The_Ghost16
quote:
basdeh schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:47:
[...]

Klik op je naam (rechtsboven) en dan vervolgens op de knop "bekijk profiel" of ga direct naar https://www.tweakers-elect.com/talent/profiel

Vanuit hier kan je dan je profiel aanpassen.
Ik kan daar alles aanpassen behalve bruto jaarsalaris en reistijd.

Edit: Het is me gelukt :) Je moet via dat 'Open voor een vaste baan' dropdown kiezen wat je al had dan krijg je de pop-up om het te bewerken. Misschien handig om daar een edit knop te plaatsen ipv een dropdown met keuze opties (die ik dus niet wil wijzigen)

The_Ghost16 wijzigde deze reactie 21-12-2016 13:51 (25%)

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
The_Ghost16 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:49:
[...]

Ik kan daar alles aanpassen behalve bruto jaarsalaris en reistijd.

Edit: Het is me gelukt :) Je moet via dat 'Open voor een vaste baan' dropdown kiezen wat je al had dan krijg je de pop-up om het te bewerken. Misschien handig om daar een edit knop te plaatsen ipv een dropdown met keuze opties (die ik dus niet wil wijzigen)
Goed dat je het hebt gevonden. We gaan dit ook aanpassen, want het kan zeker iets duidelijker.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik krijg een foutmelding aangepast error 403 wanneer ik ingelogd ben en op mijn naam onder BEKIJK PROFIEL en dus klik naar https://www.tweakers-elect.com/talent/profiel

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:37
quote:
unezra schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:29:
Persoonlijk vind ik enkel een CV niet zo relevant. Ik wil juist een motivatiebrief van een sollicitant en niet een emailtje met "hier is mijn CV". Enkel een CV eventueel aangevuld met een kennismatrix zegt zo verdomd weinig over de persoon achter het CV.

Juist daar is die brief dus zo belangrijk voor. Je kunt niet iedereen met een passend CV uitnodigen op gesprek, dan krijg je er veel te veel. Brief is een onderscheidende factor. (CV's zonder brief gaan hier vrij snel onderop de stapel.)
Tweakers Elect draait het feestje juist om.

Alleen de website van een bedrijf zegt niet zo veel. Je kunt niet met ieder bedrijf met een passende job description praten, dan krijg je er veel te veel. De brief van de recruiter is dan ook de onderscheidende factor.

Realiseer je goed dat de markt weer om aan het draaien is. Goede ITers zijn schaars, bedrijven die ITers zoeken zijn legio. En dus zal het bedrijf moeten gaan soliciteren bij de ITer. Dat is wat Tweakers elect probeert te doen.

Dat gezegd hebbende heb ik me niet ingeschreven. De zoveelste site waar ik al mijn ervaring moet gaan invullen heb ik niet zo'n behoefte aan. Als ik een tip zou mogen geven: Zorg dat ik mijn Linked-In profiel kan importeren, of mijn word CV op een zinnige manier er in zetten. Zonder die opties ga je alleen beginnende ITers krijgen. Mijn volledige profiel is zo'n 15 paginas in Word, die ga ik niet allemaal over typen.

• unezra

unezra

quote:
Croga schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:36:
[...]

Tweakers Elect draait het feestje juist om.

Alleen de website van een bedrijf zegt niet zo veel. Je kunt niet met ieder bedrijf met een passende job description praten, dan krijg je er veel te veel. De brief van de recruiter is dan ook de onderscheidende factor.

Realiseer je goed dat de markt weer om aan het draaien is. Goede ITers zijn schaars, bedrijven die ITers zoeken zijn legio. En dus zal het bedrijf moeten gaan soliciteren bij de ITer. Dat is wat Tweakers elect probeert te doen.
Toch blijft het een spel waarbij beide partijen bij elkaar moeten komen. De sollicitant die geen zin heeft te solliciteren omdat de bedrijven wel op 'm afkomen vind ik persoonlijk niet zo'n interessante.

In een overspannen markt waarbij vraag veel groter is dan het aanbod krijg je dat, je loopt ook de kans dat een bedrijf maar iemand aan neemt die eigenlijk helemaal niet zo goed past, maar de enige is die de baan wil hebben. Of juist als de situatie omgekeerd is, iemand maar een baan neemt omdat hij/zij word aangenomen. Beter een niet goed passende baan, dan geen baan.

Beide situaties zijn nadelig voor beide partijen. Een markt die in evenwicht is, is veel beter.
quote:
Dat gezegd hebbende heb ik me niet ingeschreven. De zoveelste site waar ik al mijn ervaring moet gaan invullen heb ik niet zo'n behoefte aan. Als ik een tip zou mogen geven: Zorg dat ik mijn Linked-In profiel kan importeren, of mijn word CV op een zinnige manier er in zetten. Zonder die opties ga je alleen beginnende ITers krijgen. Mijn volledige profiel is zo'n 15 paginas in Word, die ga ik niet allemaal over typen.
15 pagina's is sowieso te veel. Dat gaat niemand lezen. Ik hou nog altijd straks vast aan het idee dat je CV op 2, hooguit 3 kantjes moet passen. Past dat niet, dan ga je te diep in op zaken. Je kunt best in minder tekst beschrijven wat je hebt gedaan om je CV interessant te maken voor een werkgever.

Wat ik wel een interessante ontwikkeling op dat gebied vind, is personal branding. Een eigen website waarop je meer verteld dan op je CV, waar je relevante informatie over jezelf verzamelt en waarop mensen kunnen doorklikken. Ook dan moet de 1e pagina kort en kernachtig zijn, maar het geeft meer ruimte dan een statische PDF van 2 kantjes.

Supported by you!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:37
quote:
unezra schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:24:
Toch blijft het een spel waarbij beide partijen bij elkaar moeten komen. De sollicitant die geen zin heeft te solliciteren omdat de bedrijven wel op 'm afkomen vind ik persoonlijk niet zo'n interessante.

In een overspannen markt waarbij vraag veel groter is dan het aanbod krijg je dat, je loopt ook de kans dat een bedrijf maar iemand aan neemt die eigenlijk helemaal niet zo goed past, maar de enige is die de baan wil hebben. Of juist als de situatie omgekeerd is, iemand maar een baan neemt omdat hij/zij word aangenomen. Beter een niet goed passende baan, dan geen baan.

Beide situaties zijn nadelig voor beide partijen. Een markt die in evenwicht is, is veel beter.
Mee eens. Het moet beide kanten op gaan. Echter kan dat niet op een website. Een website belicht één kant. De meeste vacature websites belichten de kant van de werkgever, deze de andere kant.

De website is alleen bedoelt om de dialoog te starten. Wat er daarna gebeurt is aan beide partijen.
quote:
15 pagina's is sowieso te veel. Dat gaat niemand lezen. Ik hou nog altijd straks vast aan het idee dat je CV op 2, hooguit 3 kantjes moet passen. Past dat niet, dan ga je te diep in op zaken. Je kunt best in minder tekst beschrijven wat je hebt gedaan om je CV interessant te maken voor een werkgever.
Vandaar ook dat ik de 1-pager heb en de 8 pagina versie met alleen ervaring die te maken heeft met mijn ambitie :)

Echter is het voordeel van dit soort websites dat je álle ervaring er eenvoudig op kunt zetten en degene die kijkt alleen op die ervaring klikt die hij graag wil lezen. Er is op een website dan ook geen enkele reden om níet alle ervaring te delen.

• t_captain
De voorpagina van mijn CV bestaat uit een foto, mijn gegevens, een headline met twee regels die mij als consultant beschrijven en een infographic waarin ik mijn kennis en ervaring structureer.

Niet erg machine readable, maar mijn CV komt pas uit de kast op het moment dat er een mens aan de andere kant van de lijn zit die hem wil lezen.

Keyword matching op bv LinkedIn, en een eerste tekefonisch / mail contact zijn dan al voorgegaan.

• unezra

unezra

quote:
Croga schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:36:
[...]
Mee eens. Het moet beide kanten op gaan. Echter kan dat niet op een website. Een website belicht één kant. De meeste vacature websites belichten de kant van de werkgever, deze de andere kant.

De website is alleen bedoelt om de dialoog te starten. Wat er daarna gebeurt is aan beide partijen.
Yep! Helemaal mee eens. :-)
quote:
[...]
Vandaar ook dat ik de 1-pager heb en de 8 pagina versie met alleen ervaring die te maken heeft met mijn ambitie :)

Echter is het voordeel van dit soort websites dat je álle ervaring er eenvoudig op kunt zetten en degene die kijkt alleen op die ervaring klikt die hij graag wil lezen. Er is op een website dan ook geen enkele reden om níet alle ervaring te delen.
Dat ben ik zeker met je eens. Mijn LinkedIn profiel is ook completer dan mijn CV. Op LinkedIn staan allerlei recommendations en dingen waar ik mee weet om te gaan. Op mijn CV staat de details niet, dat CV is juist bedoeld om zoals jij ook zegt, de dialoog te openen en een werkgever te triggeren mij uit te nodigen. Nieuwsgierig te maken naar de persoon achter het CV.

Het CV moet juist triggeren iemand uit te nodigen, niet het hele verhaal al vertellen. Zo ook voor een sollicitatiebrief. Een brief van 4 regels kan beter zijn dan een A4 vol proza. Het moet uitnodigen meer te willen weten over die persoon.

Concept "personal branding" ben ik me op dit moment zelf verder in aan het verdiepen. Ik heb wat goede voorbeelden van mensen die ik persoonlijk goed ken en daar al veel verder in zijn dan ik. Een van hen heeft een website waarbij ik denk "JA! Zo moet het!" en zoiets wil ik ook maken. In mijn eigen stijl uiteraard, het moet geen kopie worden van. Geinspireerd op kan wel.

De domeinnamen zijn al geregistreerd, maar ik heb zeker de komende weken andere prioriteiten waardoor ik waarschijnlijk niet voor half januari actief een begin zal maken. (Misschien ook wel, een eerste opzet in bolt.cm of wordpress is zo gemaakt natuurlijk. Yet, ik wil het daar wel in 1x goed doen. Het mag best een work-in-progress worden, het moet juist een dynamisch iets worden waar ik regelmatig updates plaats en geen statisch ding zoals mijn CV dat eigenlijk alleen veranderd als ik van werkgever wissel, een serieuze nieuwe activiteit ontplooi, mijn burgerlijke status of adres veranderd.)

Anyway, ik dwaal af. :-)

Tweakers Elect is voor mij en mijn werkgever op dit moment niet interessant. Ik hou het zeker in de gaten, wie weet dat ik ooit zelf nog... Maar voor de specifieke vacature die we nu hebben ga ik niet vragen of er budget voor is deze op TE te plaatsen en verder komen er bij ons geen posities vrij die interessant zijn voor de gemiddelde Tweaker. (Want de rest is allemaal financieel / administratief.)

Supported by you!

• thedog
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 06-01 13:10
16 Februari aanstaande is Tweakers Elect aanwezig op de Tweakers Developers Summit (in de Jaarbeurs, Utrecht). Je kan dan bij ons terecht met al je vragen & suggesties betreft Tweakers Elect. Meer info over de summit kan je vinden op https://tweakers.net/acties/devsummit-2017/

• Downloader_NL
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:31

Downloader_NL

Automate all the things

Hopelijk hoort dit ook hier :9

Maar als ik op wachtwoord vergeten klik en mijn e-mail adres invul krijg ik een mooie Oops er is iet mis gegaan error 500

Als we advies vragen zoeken we vaak gewoon een medeplichtige.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
Downloader_NL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:21:
Hopelijk hoort dit ook hier :9

Maar als ik op wachtwoord vergeten klik en mijn e-mail adres invul krijg ik een mooie Oops er is iet mis gegaan error 500
We hebben deze week wat problemen gehad met de URL's in de diverse mail. Vaak ontbrak "www.tweakers-elect.com" in de URL waardoor je een error kreeg. De problemen moeten nu opgelost zijn. Excuses voor het ongemak.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
Vanwege de kerstvakantie is het even stil geweest, maar we zijn alweer hard aan het werk om Tweakers Elect nog beter en leuker te maken. We hebben nieuwe functionaliteiten toegevoegd om te zorgen voor een nog betere match tussen IT-ers en banen. Kijk dus eens in je profiel, waar je nu ook je werkervaring en social links kan invoeren (de bedrijven uit je werkervaring en je social links blijven uiteraard verborgen voor werkgevers tot jij akkoord bent met het delen van je gegevens). Vergeet dan ook niet even je postcode in te voeren, zodat we nog beter kunnen berekenen of de afstand tussen je huis en de locatie van de werkgever binnen je reistijd restrictie valt. Ook werken we dagelijks aan het verbeteren van de job flirts, we zien dat we deze nog beter en relevanter moeten maken. We willen jullie uiteraard niet spammen, maar alleen maar lastigvallen als we de perfecte baan voor je hebben.

We werken nu samen met zo’n 25 werkgevers die ook de komende weken weer gaan zorgen voor nieuwe job flirts. De afgelopen weken hebben we o.a. de volgende bedrijven toegevoegd aan Tweakers Elect: Fox-IT, Mollie, Ticketswap, Coolblue, Datlinq en Ahold Delhaize (en nog veel meer). Mis je nog een werkgever waar je graag zal willen werken, laat het ons dan vooral weten. En natuurlijk zijn wij ook bereikbaar voor al je andere vragen en/of suggesties.

We hopen dat we in 2017 veel IT-ers blij kunnen gaan maken met de perfecte nieuwe baan!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
basdeh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:10:
Vanwege de kerstvakantie is het even stil geweest, maar we zijn alweer hard aan het werk om Tweakers Elect nog beter en leuker te maken. We hebben nieuwe functionaliteiten toegevoegd om te zorgen voor een nog betere match tussen IT-ers en banen.
Alsjeblieft Basdeh, kun je minder (dezelfde) marketingpraat gebruiken? Dat hele stuk is overbodig.
quote:
Vanwege de kerstvakantie is het even stil geweest, maar we zijn alweer hard aan het werk en we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd om te zorgen voor een nog betere match tussen IT-ers en banen.

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:03

segil

Hatsikidee

quote:
basdeh schreef op maandag 6 juni 2016 @ 11:58:
Hi, mijn naam is Bas en ik werk voor carrièreplatform Intermediair. Net als Tweakers is Intermediair onderdeel van de Persgroep.
Bas, afgezien van mijn account op Tweakers Elect, zou je na kunnen gaan waarom ik nog nooit een vacature gemaild heb gekregen vanaf Intermediair en IT Banen? Op beide sites heb ik een profiel aangemaakt met het verzoek een mail te krijgen bij een passende vacature, maar in de afgelopen paar jaar nog nooit iets ontvangen. Terwijl ik wel passende vacatures zie, als ik handmatig zoek. Ik heb al enkele keren de instellingen aangepast, met de hoop dat dat iets zou triggeren. Maar niet helaas. Kan je hier eens naar kijken?

Om een vrij mens te zijn betekent niet alleen dat jij vrij bent, maar ook dat je zelf niet onderdrukt.

• Xiqum
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-02 22:08
quote:
basdeh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:10:
Vergeet dan ook niet even je postcode in te voeren, zodat we nog beter kunnen berekenen of de afstand tussen je huis en de locatie van de werkgever binnen je reistijd restrictie valt
Het opslaan van mijn postcode functioneert momenteel niet bij mij in zowel Safari als Chrome. Na het klikken op de "Opslaan" knop gebeurd er niets.

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:56

depl0y

iOS / Mac developer

quote:
Xiqum schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:47:
[...]

Het opslaan van mijn postcode functioneert momenteel niet bij mij in zowel Safari als Chrome. Na het klikken op de "Opslaan" knop gebeurd er niets.
Hier ook, via "Wijzig profiel" lukt het met trouwens wel.

Nog steeds 0 aanbiedingen, je zou er depressief van raken ;)

• Downloader_NL
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:31

Downloader_NL

Automate all the things

quote:
basdeh schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:44:
[...]

We hebben deze week wat problemen gehad met de URL's in de diverse mail. Vaak ontbrak "www.tweakers-elect.com" in de URL waardoor je een error kreeg. De problemen moeten nu opgelost zijn. Excuses voor het ongemak.
Helaas nog steeds / weet een error 500 bij het opnieuw aanvragen voor een password link....

Vandaag werkt de Reset knop wel en krijg je een link echter de URL in de pagina geeft op elect toch weer / nog een Oeps error 500 melding aan. De URL heeft dit keer wel netjes https://www.tweakers-elect.com ervoor staan.

Ook als is dit een beta het is best wel een faal dat dit al een paar keer niet blijkt te werken :P

Downloader_NL wijzigde deze reactie 18-01-2017 18:20 (28%)

Als we advies vragen zoeken we vaak gewoon een medeplichtige.

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Vandaag een mailtje gehad met de volgende tekst:
quote:
Hi,

We willen je graag welkom heten bij Tweakers Elect. Dat kan echter nog niet, want je aangemaakte profiel is nog niet definitief.

Wat te doen? Log in en geef aan dat je de bevestigingsmail nogmaals wilt ontvangen. Na bevestiging via die mail is je profiel definitief.
Een stukje feedback hierop:
- "Hi, " mag wmb gewoon in fatsoenlijk Nederlands en persoonlijker, bijvoorbeeld "Beste Skyaero,"
- Ik heb ingelogd, en kan nergens vinden hoe ik nogmaals een bevestigingsmail kan laten sturen.
- het woordje 'log in' bevat een url. A) is het vanuit security oogpunt not done om een url op te nemen in een email en B ) verwijst de url naar ims.intermediair.nl/optiext/enhiernogeenheelhooprommel. Als ik niet had geweten dat intermediair en tweakers elect beiden bij de Persgroep horen, had ik het mailtje als phising bestempeld.

Daarnaast mis ik een stukje feedback over mijn profiel. Hoe weet ik of goed in de markt lig? Hoe kom ik erachter waarom er juist geen match is met een potentiële werkgever?

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:53
....

Wijnands wijzigde deze reactie 19-01-2017 10:23 (99%)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Wijnands schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:16:
Ben ik nou zo onduidelijk? 12 dagen geleden onderstaande mail gestuurd en ik krijg er net weer eentje voor een vacature waar ik niks mee kan
Wat heeft Eurostaff met Tweakers te maken?

• t_captain
Ik denk dat deze post voor de shitpraktijken van recruiters was bedoeld :)

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:53
oops! :(

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zeef

Communitymanager
quote:
Skyaero schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:02:
Vandaag een mailtje gehad met de volgende tekst:

[...]

Een stukje feedback hierop:
- "Hi, " mag wmb gewoon in fatsoenlijk Nederlands en persoonlijker, bijvoorbeeld "Beste Skyaero,"
- Ik heb ingelogd, en kan nergens vinden hoe ik nogmaals een bevestigingsmail kan laten sturen.
- het woordje 'log in' bevat een url. A) is het vanuit security oogpunt not done om een url op te nemen in een email en B ) verwijst de url naar ims.intermediair.nl/optiext/enhiernogeenheelhooprommel. Als ik niet had geweten dat intermediair en tweakers elect beiden bij de Persgroep horen, had ik het mailtje als phising bestempeld.

Daarnaast mis ik een stukje feedback over mijn profiel. Hoe weet ik of goed in de markt lig? Hoe kom ik erachter waarom er juist geen match is met een potentiële werkgever?
Goeie feedback, dank! :)

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
segil schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Bas, afgezien van mijn account op Tweakers Elect, zou je na kunnen gaan waarom ik nog nooit een vacature gemaild heb gekregen vanaf Intermediair en IT Banen? Op beide sites heb ik een profiel aangemaakt met het verzoek een mail te krijgen bij een passende vacature, maar in de afgelopen paar jaar nog nooit iets ontvangen. Terwijl ik wel passende vacatures zie, als ik handmatig zoek. Ik heb al enkele keren de instellingen aangepast, met de hoop dat dat iets zou triggeren. Maar niet helaas. Kan je hier eens naar kijken?
Ik kan alleen vragen over Tweakers Elect beantwoorden. Voor vragen over Intermediair (en IT-banen) kan je het beste contact opnemen met de helpdesk (helpdesk@intermediair.nl). Vragen betreft Tweakers Elect kan je altijd sturen naar elect@tweakers.net

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
depl0y schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:38:
[...]

Nog steeds 0 aanbiedingen, je zou er depressief van raken ;)
Niet depressief worden hoor ;) We hebben inmiddels zo'n 110 IT-ers in Tweakers Elect 1 of meerdere aanbiedingen/job flirts gestuurd. We zijn hard bezig om meer bedrijven aan te sluiten (in heel Nederland), zodat we nog meer IT-ers job flirts kunnen gaan versturen. Uiteraard krijg je pas een job flirt als deze aan al je eisen voldoet (wat betreft reistijd, salaris, bullshit filter). We sluiten continu nieuwe bedrijven aan, dus er komen de komende weken weer veel nieuwe aanbiedingen aan.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-02 23:22
Er staat op de frontpage overigens een input-veld met een placeholder met daarin de tekst "Email Adres". Dat moet uiteraard e-mailadres zijn ^^

In hoeverre is het handig om je aan te melden en dan aan te geven dat je nog geen interesse hebt in een nieuwe baan? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe het een en ander in elkaar zit en ik verwacht ergens tussen de 6 - 12 maanden te zoeken naar een nieuwe omgeving.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
Caelorum schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:14:
Er staat op de frontpage overigens een input-veld met een placeholder met daarin de tekst "Email Adres". Dat moet uiteraard e-mailadres zijn ^^

In hoeverre is het handig om je aan te melden en dan aan te geven dat je nog geen interesse hebt in een nieuwe baan? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe het een en ander in elkaar zit en ik verwacht ergens tussen de 6 - 12 maanden te zoeken naar een nieuwe omgeving.
De tekst Email Adres gaan we aanpassen, bedankt voor het melden!

Je kan je zonder problemen aanmelden en dan je profiel op "Niet beschikbaar" zetten. Je kan dan rondkijken in Tweakers Elect, maar je ontvangt dan geen aanbiedingen. Zodra je dan over 6-12 maanden wel beschikbaar bent, dan verander je gewoon je status.

• TNW
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-02 23:42
Ik zat zonet weer even te kijken op Elect, het lijkt erop dat linebreaks niet in de bio worden meegenomen. Ze zijn wel in het editvenster te zien maar komen uiteindelijk niet in de weergave te staan.
Ook kan ik nergens mijn reistijd veranderen. Waren deze issues al bekend?

Weblog | Straling! | Randstad repeaters stream

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
TNW schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:58:

Bedoel je dit? PcDealer in "Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan"

• CptMorgan
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:14
quote:
Sit back and relax...

Op dit moment zijn er nog geen job offers voor je. Geen zorgen, dit is eigenlijk de bedoeling. We willen je namelijk alleen écht goede aanbiedingen doen. Wanneer er een nieuwe aanvraag is, krijg je vanzelf bericht van ons!
Ik was wel nieuwsgierig naar wat Tweakers Elect mij kon brengen. Maar sinds mijn aanmelding in september al precies 0 reacties. Lig ik echt zó slecht in de markt of zit er nog zo weinig leven in Elect?

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
TNW schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:58:
Ik zat zonet weer even te kijken op Elect, het lijkt erop dat linebreaks niet in de bio worden meegenomen. Ze zijn wel in het editvenster te zien maar komen uiteindelijk niet in de weergave te staan.
Onze developers hebben vanochtend naar je melding betreft de bio gekeken en ik hoor net dat het opgelost is.
De reistijd kan je veranderen door te klikken op de knop met daarin je type contract. Dit gaan we overigens spoedig aanpassen om het aanpassen van je persoonlijke voorkeuren wat makkelijker te maken.

• basdeh

basdeh

Tweakers Elect goeroe
Topicstarter
quote:
CptMorgan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:30:
[...]

Ik was wel nieuwsgierig naar wat Tweakers Elect mij kon brengen. Maar sinds mijn aanmelding in september al precies 0 reacties. Lig ik echt zó slecht in de markt of zit er nog zo weinig leven in Elect?
Helaas zat je niet bij de eerste 150 IT-ers die een aanbod heeft ontvangen. Dit kan uiteraard aan allerlei zaken liggen, van je persoonlijke eisen tot de skills die nodig zijn voor de tot nu toe aangeboden banen (door de pilot partners van Elect). Met Tweakers Elect willen we je absoluut niet spammen, dus we proberen je alleen een aanbod te sturen als deze echt een match is met je skills en persoonlijke eisen. De komende weken komen er weer nieuwe bedrijven in Elect, die ook weer job flirts gaan versturen. Dus wie weet ontvang je dan een leuke baan in je mailbox. Op termijn willen we ook Talenten (die geen aanbod ontvangen) gaan laten weten waarom ze geen aanbod ontvangen, om je vervolgens te kunnen adviseren hoe je je marktwaarde kan verbeteren.

• TNW
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-02 23:42
quote:
basdeh schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Onze developers hebben vanochtend naar je melding betreft de bio gekeken en ik hoor net dat het opgelost is.
De reistijd kan je veranderen door te klikken op de knop met daarin je type contract. Dit gaan we overigens spoedig aanpassen om het aanpassen van je persoonlijke voorkeuren wat makkelijker te maken.
Dank je, ik zie dat alles nu correct werkt.

Weblog | Straling! | Randstad repeaters stream

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Ik kan nergens mijn linkedin koppelen?
En mijn bruto jaarsalaris aanpassen.

Het werkt allemaal maar half imo..
Een beetje jammer tweakers, we zijn inmiddels een half jaar? verder en het werkt nog steeds niet naar behoren.

3DDude wijzigde deze reactie 30-01-2017 14:14 (32%)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 16GB DDR4 3200Mhz : 800GB Intel 750: 256GB Samsung 840 PRO: 480GB Crucial M500: AMD R9 280X | TP-Link Archer C9 Review!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
3DDude schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:33:
Ik kan nergens mijn linkedin koppelen?
En mijn bruto jaarsalaris aanpassen.
Nee.
Zie PcDealer in "Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan"
quote:
Het werkt allemaal maar half imo..
Het is dan ook niet af.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*