Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Ik denk dat dit wel een goed idee is om van developerauction / hired.com over te nemen: laat de werkgever een concrete bieding doen. Traditioneel worden arbeidsvoorwaarden als laatste besproken, maar voor zo'n belangrijk breekpunt is dat gewoon niet efficient.

Het volgende scenario zal bij veel developers bekend zijn: je gaat kennismaken, leuke klik. Nog een keer terug, verschillende mensen spreken, eventueel wat coding excercises. Iedereen enthousiast. Kom je voor het afsluitende gesprek, deel je je huidige salaris en -verwachtingen, schrikt de werkgever zich een hoedje. Want dat kunnen ze niet evenaren. Drie bezoeken en ongeveer een werkdag versplild, terwijl de breuk al lang voorzien was.

Werkgevers zullen wel wat gaan tegenstribbelen tegen zo'n kandidaatvriendelijke aanpak. Want werkgevers hebben momenteel een voordelige onderhandelingspositie; HR mensen hebben meer ervaring en training in onderhandelingen dan de gemiddelde IT-er. Dus blijven ze graag opzettelijk vaag ("naar opleiding en ervaring") of helemaal stil.

Dat is meteen een punt van zorg: je wordt betaald door werkgevers. Hoe zorg je dat ze je concept accepteren? Kun je voldoende tegengas geven? Daarvoor moet je toch een groot aantal gewilde profielen op je site hebben. Dat is een "kip en ei probleem". En door het bestaan van een "kip en ei probleem" ben je vatbaar voor het het netwerk-effect zoals @MSalters opmerkte.

Een andere zorg: een CV zonder NAW-gegevens is niet anoniem. Insiders kunnen iemand herkennen aan een specifieke baan of opleiding. Ik denk dat verschillende mensen mijn CV zouden herkennen. En je kunt de anonieme data naast LinkedIn leggen voor de ontbrekende puzzelstukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
t_captain schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:35:Een andere zorg: een CV zonder NAW-gegevens is niet anoniem. Insiders kunnen iemand herkennen aan een specifieke baan of opleiding. Ik denk dat verschillende mensen mijn CV zouden herkennen. En je kunt de anonieme data naast LinkedIn leggen voor de ontbrekende puzzelstukjes.
Misschien twee versies van CV erop zetten? Eentje die anoniem is met wat gegeneraliseerde info over baan/opleiding/ervaring, en eentje zonder NAW waar je als werkgever voor moet dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je zou een CV zo algemeen kunnen maken dat het niet meer herleidbaar is, maar dan? Als het te algemeen is, zal het weinig respons van werkgevers uitlokken. Hoe vager. hoe zwakker de value proposition.

En het andere CV, dat kun je pas aan een werkgever sturen nadat er een match is gemaakt (om het uit de doorzoekbare CV's te houden). Dan kunnen er gewoon NAW gegevens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09
t_captain schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:35:
Het volgende scenario zal bij veel developers bekend zijn: je gaat kennismaken, leuke klik. Nog een keer terug, verschillende mensen spreken, eventueel wat coding excercises. Iedereen enthousiast. Kom je voor het afsluitende gesprek, deel je je huidige salaris en -verwachtingen, schrikt de werkgever zich een hoedje. Want dat kunnen ze niet evenaren. Drie bezoeken en ongeveer een werkdag versplild, terwijl de breuk al lang voorzien was.
Yup. Ik doe dat ook gewoon niet meer. Ik heb de vorige keer dat ik ging solliciteren ook gewoon aan de recruiters die mij benaderden gevraagd wat het aanbod ongeveer zou zijn voor iemand met mijn ervaring. De recruiter die werkte voor 't bedrijf waar ik nu voor werk kon die vraag ook gewoon beantwoorden.

Deze informatie niet willen is eigenlijk gewoon misbruik maken van de menselijke neiging om er niet van te houden tijd/geld te verspillen en dus maar een baan aan te namen onder het salaris wat je eigenlijk had willen hebben.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 10:17
https://www.honeypot.io/pages/how_does_it_work is dus eigenlijk hetgeen wat Tweakers Elect probeert te creeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 12:15

tazzman

a real boardmonkey

t_captain schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:35:

Het volgende scenario zal bij veel developers bekend zijn: [...] deel je je huidige salaris en -verwachtingen, schrikt de werkgever zich een hoedje. Want dat kunnen ze niet evenaren. Drie bezoeken en ongeveer een werkdag versplild, terwijl de breuk al lang voorzien was.
Precies dat. Daarom begint elk gesprek met een recruiter altijd met.. voor welk bedrijf ben je nu aan het werven? (Want er staan een aantal bedrijven op mijn persoonlijke zwarte lijst) en ik maak ook meteen mijn huidige salaris kenbaar alsmede mijn verwachtingen.

Zijdelings overspringen voor ongeveer hetzelfde werk en inkomen, daar zie ik geen voordeel in. Van werkgever wisselen brengt toch veel risico, ongemak en stress met zich mee en dat moet herkenbaar zijn in het aanbod.

Als een recruiter niet kan omgaan met mijn directe manier van zaken doen, dan is het meestal een teken dat ze doorgaans niet bemiddelen voor kandidaten met 20 jaar ervaring. En dan zijn we ook heel snel uitgepraat. :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben bij honeypot afgehaakt op hun ALV, paragraaf 5.2 om precies te zijn. Zodra jouw profiel in een lijst verschijnt die een werkgever bekijkt, stellen ze dat zij de introductie hebben gemaakt. Ook als het een bedrijf is wat je al kent. Om dan nog buiten honeypot te kunnen solliciteren, moet jij aantonen dat er al eerder e-mail contact is geweest en het dus niet "hun match" was.

Stel dat ze succesvol worden, en veel werkgevers met een account gaan binnenhalen. Dan pushen ze jouw profiel in de feed van iedere werkgever, en hebben ze een soort monopolie op jouw sollicitaties toegeeigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
t_captain schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:43:
[...]

Ik ben bij honeypot afgehaakt op hun ALV, paragraaf 5.2 om precies te zijn. Zodra jouw profiel in een lijst verschijnt die een werkgever bekijkt, stellen ze dat zij de introductie hebben gemaakt. Ook als het een bedrijf is wat je al kent. Om dan nog buiten honeypot te kunnen solliciteren, moet jij aantonen dat er al eerder e-mail contact is geweest en het dus niet "hun match" was.

Stel dat ze succesvol worden, en veel werkgevers met een account gaan binnenhalen. Dan pushen ze jouw profiel in de feed van iedere werkgever, en hebben ze een soort monopolie op jouw sollicitaties toegeeigend.
Goed dat je dat achterhaalt heb, is denk ik best wel een crusiaal dingetje waar mensen niet bij stil staan. Wat dat betreft is honeypot dus niet veel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 20:49

igmar

ISO20022

Goed, even m'n gal spugen : Tweakers elect was niet echt een goed begin : De verificatielink die je via de mail krijgt geeft een dikke 404, en op e-mail krijg ik 0 reactie.

Is Tweakers Elect nog wel relevant, of is het op sterven na dood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tja. De OP is van 6 Jun. We zijn 3 maanden verder. Me dunkt dat je dan je MVP wel hebt staan? Ik ben wel erg benieuwd wat nu de planning precies is.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 09-09-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
igmar schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:11:
Goed, even m'n gal spugen : Tweakers elect was niet echt een goed begin : De verificatielink die je via de mail krijgt geeft een dikke 404, en op e-mail krijg ik 0 reactie.

Damn, je hebt maar een goede indruk :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

igmar schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:11:

Oh, en die feedback link die rechts staat : Die doet het ook niet. Van de network tag in m'n chrome debugger wordt ik ook niet zo vrolijk : Alles resources worden her en der overal vandaag geplukt. Geeft niet echt een bepaald vertrouwd gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Je kan niet eens een profiel aanmaken, want dat werkt niet *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
igmar schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:09:
[...]

We zijn nog bezig, zijn nog in bèta stadium. Maar wat vind je van het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
igmar schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 12:14

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik vind het een goed idee!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
zeef schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:29:
Zijn er al mensen naar aan 't kijken dan? Heb geen invite gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hydra schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:19:
[...]

Zijn er al mensen naar aan 't kijken dan? Heb geen invite gezien :)
We zijn aan het bouwen en met een klein groepje aan het testen. Invite komt zsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Beta is live!

Heeft iemand van tevoren de aanmelding doorlopen? Als er geen huidige job wordt ingevuld, volgt een Oops! pagina. Terug en dan wel invullen geeft de volgende stap.

Ik kan mijn gewenste minimum jaarsalaris opgeven, maar niet een bandbreedte en dat is jammer. De ondergrens is in mijn geval namelijk te weinig en de nieuwe staffel mogelijk te hoog. Ik wil hierdoor geen mogelijkheden mislopen.

De volgende stap na het invullen van vast/freelance/beide, salaris, reisduur werkt niet: geen response. Na wat teruggaan en opnieuw vooruit gaan, heb ik nu wel de volgende pagina.

Klaar!

Wacht even, moet ik me nu weer aanmelden om op de hoogte te blijven van nieuwste features en ontwikkelingen?

En nu? Kan ik een overzicht zien? Ik zie nu dat ik ook met LI kon inloggen, maar dat was van tevoren niet aangeboden, toch?

[ Voor 160% gewijzigd door PcDealer op 13-09-2016 10:21 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

zeef schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:29:
[...]

Het idee is prima. De huidige uitvoering is euh.. ver beneden van wat ik van Tweakers gewend ben.
Een beta openen : Prima, maar zo er dan wel voor dan het een minimal viable product is. Een werkende registratie is daar onderdeel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Hmm, alles ingevuld maar als ik nu op mijn profiel kijk is mijn account nog niet geactiveerd en kan ik dus ook geen aanbiedingen ontvangen. Als ik klik op "ontvang activatiemail opnieuw" ontvang ik dus geen e-mail.

Nog wat feedback:
* Uiterlijk ziet er goed uit, overzichtelijk en niet te druk. Je klikt er lekker doorheen.
* Minimaal salaris vraag zou ik nog wat uitgebreider willen zien.
* Als je de site je gegevens via LinkedIn laat ophalen, staat er dat je profiel foto ook gebruikt zal worden. Echter is er geen profielfoto te zien op Elect.
* Ik ontvang geen activeringsmail

[ Voor 46% gewijzigd door vinom op 13-09-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
igmar schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:15:
[...]

Het idee is prima. De huidige uitvoering is euh.. ver beneden van wat ik van Tweakers gewend ben.
Een beta openen : Prima, maar zo er dan wel voor dan het een minimal viable product is. Een werkende registratie is daar onderdeel van.
Klopt, het systeem heeft er even uitgelegen. Het zou nu weer moeten werken. We werken nog aan MVP en MMP. We vinden het fijn om nu al wat feedback te krijgen op inhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

zeef schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:28:
Klopt, het systeem heeft er even uitgelegen. Het zou nu weer moeten werken. We werken nog aan MVP en MMP. We vinden het fijn om nu al wat feedback te krijgen op inhoud.
Kom op zeg. Even een korte samenvatting :

- Nieuw profiel -> 500
- Inloggen -> 500
- Link naar het Slack channel -> 500
- Homepage -> 500

Ergo : Alles een 500 zo te zien. We proberen het morgen nog een keer.

(dit was om 11:32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 15:52
Ik zie geen eens de knoppen voor een nieuw profiel of inloggen, ook niet na een CTRL+F5. Is dit via een aparte link bereikbaar?

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:29

LordKnox

Opperbaas.

Even vlug inhaken.
> Ik zou ook de aanmeld-registratie anders willen zien. Ik zou sowieso een wachtwoord-verificatieveld maken (dus 2x hetzelfde wachtwoord invoeren) om spelfouten op te vangen.
> Daarnaast zou ik de LinkedIn-aanmeldfunctie ook vooraf willen doen en niet alleen achteraf.
> Ook zou ik zelf wat meer vragen willen stellen aan de tegenpartij in plaats van de verplichte drie. Ik kan natuurlijk in 1 box meerdere vragen stellen maar ik vind deze opzet wel fijn.
> Ik zou graag ranges willen aangeven - zoals ook al eerder werd aangegeven. Niet alleen maximum bedragen/tijden maar ook minimum.

Uiterlijk ziet er - zoals vinom al zei - inderdaad goed uit. Clean, rustig en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 778457

Topicstarter
Helaas ervaren we nu wat technische problemen met Tweakers Elect, het team is druk bezig dit te verhelpen. Ik hou jullie op de hoogte (excuses voor het ongemak, dit is erg slordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:11

3DDude

I void warranty's

Ik wil mijn linkedin toevoegen, ik helemaal passkeep openen, (had geregistreerd met mail; nu dus linkedin even ophalen -> Er is een fout opgetreden. Het emailadress "" is al in gebruik.

Dan handmatig, als ik Skills wil toevoegen, kan ik er maar 1 invullen en als ik dan volgende stap klik, gaat die niet verder.

Zet het dan niet Live als het niet operationeel is. Dit is een Alfa ipv een beta!

[ Voor 38% gewijzigd door 3DDude op 13-09-2016 16:11 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

3DDude schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:08:
Dan handmatig, als ik Skills wil toevoegen, kan ik er maar 1 invullen en als ik dan volgende stap klik, gaat die
Ik heb meerdere skills toegevoegd met de PLUS en toen afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:29

LordKnox

Opperbaas.

PcDealer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:42:
[...]

Ik heb meerdere skills toegevoegd met de PLUS en toen afgehandeld.
Same here. Ik kon gewoon een skill invoeren, op plusje klikken en daarna nieuwe toevoegen.
Overigens bedacht ik me gisteren onder de douche iets (beste plek om na te denken). Ik heb wel mijn woonplaats kunnen opvoeren en maximale reistijd maar er stond geen check op om te controleren of die woonplaats ook wel bestaat. Als ik dus een onbekende regio opvoer (Zuid Westelijke Mijnstreek) dan weet men nog steeds niet waar ik woon als men niet bekend is hier. Wellicht handig om een postcode-boek toe te voegen zodat men alleen bestaande steden en dorpen kan aanvinken. DAn wordt de maximale reistijd-check een stuk interessanter.

• Hydra
Kan het kloppen dat ik, hoewel ik me wel direct heb opgegeven toen dit gepost werd, geen invite heb gekregen? Er zit ook niks in m'n spamfilter.

Topicstarter
Hydra schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:40:
Kan het kloppen dat ik, hoewel ik me wel direct heb opgegeven toen dit gepost werd, geen invite heb gekregen? Er zit ook niks in m'n spamfilter.
Dit kan kloppen, we hebben nog niet de hele database aangeschreven. Uiterlijk begin volgende week heeft iedereen een e-mail ontvangen. Vandaag gaan er weer een paar honderd e-mails de deur uit.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik krijg nog steeds geen activatiemail op mijn e-mail adres. Hebben meerdere mensen hier last van?
Let op: Je hebt je account nog niet bevestigd. Je kunt dus nog geen passende aanbiedingen ontvangen. Klik op de link in je activatiemail of ontvang de activatiemail opnieuw.
Maarja, die krijg ik dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Wederom bedankt voor jullie feedback. Met name de mogelijkheid om je salaris/tarief op basis van een range in te geven, gaan we bekijken. Ook de werking van de Linkedin integratie gaan we nog even kritisch onder de loep nemen.

In de Tweakers Elect beta versie is het nu mogelijk om een profiel aan te maken. Daarnaast kan je sinds gisteren ook inloggen, je profiel bekijken en wijzigen. We gaan nu verder met het bouwen met de functionaliteit om de connectie te maken tussen IT talent & de werkgevers. Uiteraard blijf je als IT-er anoniem tot je helemaal tevreden bent met het aanbod van een werkgever.

Topicstarter
vinom schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:06:
Ik krijg nog steeds geen activatiemail op mijn e-mail adres. Hebben meerdere mensen hier last van?

[...]

Maarja, die krijg ik dus niet.
Laat even via elect@tweakers.net je e-mailadres weten, dan zoeken we het even uit. We zien hier wel dat activatie/verificatie mails worden verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 778457 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:57:
Dit kan kloppen, we hebben nog niet de hele database aangeschreven. Uiterlijk begin volgende week heeft iedereen een e-mail ontvangen. Vandaag gaan er weer een paar honderd e-mails de deur uit.
Het was wel zo netjes geweest om de mensen die hier met jullie meedenken tenminste voorrang te geven.

Ik snap ook weinig meer van de werkwijze. Toen jullie hier mee kwamen en om hulp vroegen kreeg ik het idee dat het de bedoeling was dat we als een soort consumenten panel gewoon de iteraties konden volgen en input konden geven. Dat is voor jullie extreem waardevolle info. Vervolgens horen we niks, krijgen we geen enkele vorm van roadmap, is er drie maanden later een buggy versie en is er volledige willekeur in welke mensen een invite krijgen.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:52

Speedmaster

Make my day...

Mail gehad om een profiel aan te maken. Na ingeven mail en ww koos ik voor import LinkedIn profiel. Volgende scherm de vraag of ik dit werkelijk ben, en hier op ok geklikt. krijg nu een Oeps! scherm dat iets verkeerd gaat!

Edit: je dient altijd iets in te vullen bij huidige functie! Wellicht zinvol om de validatie hierop nog even na te kijken. Na invullen van Geen kom ik wel verder

[ Voor 27% gewijzigd door Speedmaster op 14-09-2016 11:42 ]

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:19

TNW

Hoe kan je jaren ervaring aanpassen? Kan dit nergens terugvinden.

Krijg ook geen activatiemail binnen. Kan wel inloggen via "LinkedIn" en dingen doen.

Verder ondanks wel heel erg beta goed bezig!

Weblog | Straling!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 09:23
De linkjes in de e-mails (account bevestigen, link naar Slack) werken niet in Outlook 2007, er wordt niets klikbaar.

Anoniem: 574136

Goed bezig daar met Elect, maarrrrrr:

- Ik kan mijn account niet bevestigen want ik krijg die hele mail niet
- Hoe kom ik in Slack, want het linkje werkt niet echt?

Ik heb nog een hele stroom met vragen / opmerkingen, maar als jullie er nou even voor zorgen dat je wel op Slack kunt komen, dan kan ik ze daar droppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:27:
[...]

Het was wel zo netjes geweest om de mensen die hier met jullie meedenken tenminste voorrang te geven.

Ik snap ook weinig meer van de werkwijze. Toen jullie hier mee kwamen en om hulp vroegen kreeg ik het idee dat het de bedoeling was dat we als een soort consumenten panel gewoon de iteraties konden volgen en input konden geven. Dat is voor jullie extreem waardevolle info. Vervolgens horen we niks, krijgen we geen enkele vorm van roadmap, is er drie maanden later een buggy versie en is er volledige willekeur in welke mensen een invite krijgen.
Welkom bij het gemiddelde bedrijfs ICT project, zo gaat het bijna altijd bij alle bedrijven helaas. ;(

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

iamjustin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:29:
[...]

Als ik dus een onbekende regio opvoer (Zuid Westelijke Mijnstreek) dan weet men nog steeds niet waar ik woon als men niet bekend is hier. Wellicht handig om een postcode-boek toe te voegen zodat men alleen bestaande steden en dorpen kan aanvinken. DAn wordt de maximale reistijd-check een stuk interessanter.
Waarom niet gewoon een woonplaats invullen? Westelijke Mijnstreek is nogal groot, ook als je het zuidwestelijke gedeelte alleen pakt. Wikipedia: Westelijke Mijnstreek
Speedmaster schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:40:

Edit: je dient altijd iets in te vullen bij huidige functie! Wellicht zinvol om de validatie hierop nog even na te kijken. Na invullen van Geen kom ik wel verder
Dat gaf ik al aan: PcDealer in "Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan"
TNW schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:03:
Hoe kan je jaren ervaring aanpassen? Kan dit nergens terugvinden.
Opnieuw aanmeldprocedure doorlopen, dan kun je alles aanpassen wat al ingevuld is.
Anoniem: 574136 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:58:

Ik heb nog een hele stroom met vragen / opmerkingen, maar als jullie er nou even voor zorgen dat je wel op Slack kunt komen, dan kan ik ze daar droppen :)
Ik heb ook geen idee of ik nu juist ben opgenomen in Slack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Okay. Ik heb nu de invite binnen (klagen helpt kennelijk, thanks! ;)) maar jullie moeten echt nog even na gaan denken over de huidige flow want dit gaat, sorry voor de negativiteit, absoluut niet werken.

Op dit moment probeer je mensen hun gegevens te laten delen maar bied je nul waarde. Er is niet eens een mogelijkheid te kijken in een bakje met vacatures of opdrachten. Als ik niet actief was geweest in dit topic had ik ook geen profiel aangemaakt; de site belooft van alles maar zonder bewijs van die beloftes (dus een lijst met openstaande opdrachten bijvoorbeeld) is het gewoon mijn tijd niet waard.

Daarnaast is het dus puur de belofte dat ik gecontacteerd ga worden door mensen op basis van mijn wensen. Okay. Maar wat is de meerwaarde t.o.v. LinkedIn? Daar staat ook op wat ik kan, kan ik toevoegen wat ik wens, en simpelweg de 'morons' uitfilteren.

Het is prima om 'voor nu' een vacaturelijst met nep-vacatures te maken maar het is voor mij een must dat er 'echte' vacatures / freelance projecten op komen te staan waar ik in kan kijken met voor de recruiter verplicht gemaakte velden (o.a. met uurtarief-/salarisrange, hoeveel uur per week, tech stack, etc.)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Uitnodiging gehad voor Slack. Jammer dat mijn gebruikersnaam alleen lowercase mag zijn. Aangemeld en Windows Phone app geïnstalleerd :)

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 14-09-2016 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
We krijgen vanuit een deel van de gebruikers door dat deze geen activatiemail ontvangen, we zijn dit aan het onderzoeken (en hopen dit snel te kunnen fixen). We hebben veel getest, maar ook wij zijn helaas niet perfect. ;)

De mensen die zich hadden aangemeld voor Slack hebben nu toegang.

Topicstarter
Hydra schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:57:
Okay. Ik heb nu de invite binnen (klagen helpt kennelijk, thanks! ;)) maar jullie moeten echt nog even na gaan denken over de huidige flow want dit gaat, sorry voor de negativiteit, absoluut niet werken.

Op dit moment probeer je mensen hun gegevens te laten delen maar bied je nul waarde. Er is niet eens een mogelijkheid te kijken in een bakje met vacatures of opdrachten. Als ik niet actief was geweest in dit topic had ik ook geen profiel aangemaakt; de site belooft van alles maar zonder bewijs van die beloftes (dus een lijst met openstaande opdrachten bijvoorbeeld) is het gewoon mijn tijd niet waard.

Daarnaast is het dus puur de belofte dat ik gecontacteerd ga worden door mensen op basis van mijn wensen. Okay. Maar wat is de meerwaarde t.o.v. LinkedIn? Daar staat ook op wat ik kan, kan ik toevoegen wat ik wens, en simpelweg de 'morons' uitfilteren.

Het is prima om 'voor nu' een vacaturelijst met nep-vacatures te maken maar het is voor mij een must dat er 'echte' vacatures / freelance projecten op komen te staan waar ik in kan kijken met voor de recruiter verplicht gemaakte velden (o.a. met uurtarief-/salarisrange, hoeveel uur per week, tech stack, etc.)
De belofte van Elect is dat je niet (zoals op LinkedIn) lastig gevallen gaat worden met aanbiedingen die niet relevant zijn voor jou. Door ons bullshit filter denken wij je straks aanbiedingen te sturen waar je direct blij van gaat worden. Daarnaast willen we ook geen "standaard" vacature website zijn, hier zijn er al genoeg van ;) Het uitfilteren van de 'morons' kost veel IT-ers nu veel tijd en geeft frustratie, we willen dit met Tweakers Elect gaan uitbannen. Dus helemaal gaan last meer van die morons, maar alleen maar relevant aanbod (direct vanuit de werkgevers) op basis van je skills en persoonlijke wensen/eisen.

We werken nu samen met een aantal werkgevers die enthousiast zijn over Tweakers Elect. Uiteraard hebben deze werkgevers jullie (anonieme) gegevens nodig om te kunnen bepalen of ze een relevante baan beschikbaar hebben. Zodra deze werkgevers straks een match zien, zal je vanuit Tweakers Elect een super relevant aanbod krijgen.

Tweakers Elect is een product in de steigers en samen met IT-ers en werkgevers willen we dit product steeds beter maken. Deze eerste betaversie is een begin en we zijn er zeker nog lang niet. Dus blijf vooral je ideeën en suggesties aan ons doorgeven!

• Hydra
Anoniem: 778457 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:47:
De belofte van Elect is dat je niet (zoals op LinkedIn) lastig gevallen gaat worden met aanbiedingen die niet relevant zijn voor jou. Door ons bullshit filter denken wij je straks aanbiedingen te sturen waar je direct blij van gaat worden. Daarnaast willen we ook geen "standaard" vacature website zijn, hier zijn er al genoeg van ;) Het uitfilteren van de 'morons' kost veel IT-ers nu veel tijd en geeft frustratie
Is dat zo? Los je nu echt een probleem op? Want die 'morons' met hun slechte vacatures negeer ik gewoon. En ik krijg er echt geen 10 per dag. Je moet dat "shitten op recruiters" topic (waar ik graag aan meedoe) met en grote korrel zout nemen. Het is voor een deel ook gewoon lekker ranten en voor een deel gewoon een "kijk mij eens populair zijn" topic. Je bent nu een hoop tijd aan het investeren zonder je af te vragen of je doel nog wel klopt.
We werken nu samen met een aantal werkgevers die enthousiast zijn over Tweakers Elect. Uiteraard hebben deze werkgevers jullie (anonieme) gegevens nodig om te kunnen bepalen of ze een relevante baan beschikbaar hebben. Zodra deze werkgevers straks een match zien, zal je vanuit Tweakers Elect een super relevant aanbod krijgen.
Ja maar je mist een beetje het punt. Ik ben niet van plan over te stappen. De meeste mensen niet. Als je me uberhaupt wil triggeren om me op een jobsite in te schrijven moet je wel echt wat bieden. Dus o.a. door me te tonen wat er in de markt beschikbaar is.

Want ik kan ook gewoon op m'n LinkedIn een post plaatsen dat ik WEL naar X, Y en Z op zoek ben en ik heb meteen een tiental recruiters die op zoek gaan.

Het is me dus niet duidelijk of je passieve of actieve jobseekers als target hebt. Je moet je goed afvragen hoe je de beste doelgroepen (die je eerst moet identificeren) aan moet spreken. Jullie zijn niet het eerste jobboard wat probeert een probleem op te lossen dat niet bestaat.

Voor mij zou een eventuele volgende stap er een naar zelfstandigheid worden. Ik denk dat je als je het hebt over die enorm in-demand ervaren devs daar eigenlijk nog de meeste 'service' kan bieden en waar ook een gat in de markt kan liggen (want er zitten genoeg recruiters daar die een aardig percentage willen voor acquisitie). Maar ook daar wil ik gewoon zelf 'in control' zijn en dus zelf die vacatures zien. Ik heb geen behoefte aan anderen die voor mij bepalen of iets geschikt is voor me. Ik kan zelf het allerbeste inschatten of een klus aansluit bij m'n behoeften. Misschien wil ik wel graag een overstap maken naar mobile development ofzo. Dat gaat een recruiter nooit raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Aan iedereen die geen activatiemail heeft ontvangen, we hebben dit opgelost. Mocht je nog geen activatiemail hebben ontvangen. Log dan in op je Tweakers Elect profiel en klik op de link om opnieuw de activatiemail te ontvangen. Onze excuses voor het ongemak.

• zeef
Hydra schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:13:
Is dat zo? Los je nu echt een probleem op? Want die 'morons' met hun slechte vacatures negeer ik gewoon. En ik krijg er echt geen 10 per dag. Je moet dat "shitten op recruiters" topic (waar ik graag aan meedoe) met en grote korrel zout nemen. Het is voor een deel ook gewoon lekker ranten en voor een deel gewoon een "kijk mij eens populair zijn" topic. Je bent nu een hoop tijd aan het investeren zonder je af te vragen of je doel nog wel klopt.
Zeker, 'meehuilen met de wolven' gebeurt. Maar we zien de klachten zo veel en zo vaak dat het ons aan het denken heeft gezet. Wat zou er gebeuren als we die ergernis aanpakken. Met Tweakers Elect denken we daarvoor een oplossing te bieden.
Ja maar je mist een beetje het punt. Ik ben niet van plan over te stappen. De meeste mensen niet. Als je me uberhaupt wil triggeren om me op een jobsite in te schrijven moet je wel echt wat bieden. Dus o.a. door me te tonen wat er in de markt beschikbaar is.
Dat is er al, ook bij 'ons' van de Persgroep. Nationale Vacaturebank, Intermediair, VK banen etc. etc. En natuurlijk vij de concullega's ook. Wat we willen is de zaak omdraaien. Uitgaan van wie jij bent en wat jij wil. Maken we daarmee een product waar iedereen lyrisch van wordt? Ik zou 't graag willen maar ik besef me terdege dat we nooit voor alle monden kunnen koken.
Voor mij zou een eventuele volgende stap er een naar zelfstandigheid worden. Ik denk dat je als je het hebt over die enorm in-demand ervaren devs daar eigenlijk nog de meeste 'service' kan bieden en waar ook een gat in de markt kan liggen (want er zitten genoeg recruiters daar die een aardig percentage willen voor acquisitie). Maar ook daar wil ik gewoon zelf 'in control' zijn en dus zelf die vacatures zien. Ik heb geen behoefte aan anderen die voor mij bepalen of iets geschikt is voor me. Ik kan zelf het allerbeste inschatten of een klus aansluit bij m'n behoeften. Misschien wil ik wel graag een overstap maken naar mobile development ofzo. Dat gaat een recruiter nooit raden.
Je bent zelf in control door de grenzen aan te geven. Hoe beperkter je die instelt, hoe specifieker (of minder) het aanbod zal zijn. Dat is iets wat we gewoon nog moeten gaan ervaren in de praktijk.maar ook hier weer: het kan heel goed dat Elect straks niet je ding is. Beseffen we en accepteren we natuurlijk. ;)

• Hydra
Tja. Als ik als 'klant' vooral uitgelegd ga worden dat ik niet de target ben dan houdt 't een beetje op he :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Is de doelgroep vooral developers of doen anderen in de ICT ook mee?

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:19

TNW

PcDealer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:49:
Developers hebben IMO het meeste last van twijfelachtige recruiters. Maar ook als je in andere sectoren zit heb je veel last van ze.
Ik zie zo snel niet staan dat Elect alleen op developers is gericht. En dat hoort ook zo, iedere werkzoekende heeft recht op concrete vacatures zonder geblaat.

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 11:54
Hydra schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:27:
Helemaal hier mee eens, hier begrijp ik helemaal niets van. Zeker bij een product wat niet triviaal is om te bouwen (zie honderden andere pogingen) en met zo'n unieke userbase zou je daar in het conceptuele stadium veel meer gebruik van moeten maken 8)7

Anyway, feedback op de beta:
- Ik mis een incentive om te registreren, zonder dit topic had ik dat niet gedaan
- Slack link werkt niet
- Veel "tags", had verwacht dat daar iets slimmers voor bedacht zou worden. Bijvoorbeeld bij het invullen wat je doet

• zeef
jhuiting schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:37:
[...]

Helemaal hier mee eens, hier begrijp ik helemaal niets van. Zeker bij een product wat niet triviaal is om te bouwen (zie honderden andere pogingen) en met zo'n unieke userbase zou je daar in het conceptuele stadium veel meer gebruik van moeten maken 8)7
Op papier lijkt 't eenvoudig. De werkelijkheid is soms wat weerbarstiger. ;)
Anyway, feedback op de beta:
- Ik mis een incentive om te registreren, zonder dit topic had ik dat niet gedaan
- Slack link werkt niet
- Veel "tags", had verwacht dat daar iets slimmers voor bedacht zou worden. Bijvoorbeeld bij het invullen wat je doet
Dank voor de feedback! Wat voor incentive denk je aan?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als ik de link in de TS gebruik, krijg ik een SSL error voor m'n neus.

T.net Elect SSL Error

Lijkt door te verwijzen naar de dot-NL variant, maar het certificaat is alleen voor de dot-COM variant.
Misschien even een doorverwijzinkje op de dot-NL zetten?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik dacht Tweakers Elect ook eens uit te proberen, hieronder mijn bevindingen:
1. Ik klik op de link in de TS en krijg een SSL error.
2. Na de SSL error te negeren, klik ik op de registreren knop. Ik vul mijn email adres en wachtwoord in.
3. Het systeem vraagt me of ik mijn info van LinkedIn wil importeren, dit wil ik.
4. Na toestemming te hebben gegeven krijg ik de error: "Error while signing in: state_validation_failed; Description: State validation failed".
5. Ik heb geen account bevestigingsemail ontvangen.

Hebben jullie dit systeem uberhaubt getest? Zo'n opeenstapeling van fouten is echt amateuristisch, zelfs voor een beta.

• Hydra
zeef schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:02:
Vacatures. Welke waarde heeft een vacaturesite anders? Ik wil als dev zien dat Elect niet vol zit met PHP wordpress clubjes. Eerst je kaarten laten zien voordat je mensen vraagt te registreren is de gouden regel voor elke UXer. Wat je nu hebt is een beetje a-la facebook waar je geen profielen kunt zien zonder eerst een account te maken.

Zoals het nu is, is het geen beta en nog niet eens in het MVP stadium. Er is niks 'viable' aan.
jhuiting schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:37:
Grappig genoeg bestond een aantal jaren m'n rol nog uit het advies geven aan verschillende recruitment / werkbedrijven over hoe je een jobsite maakt. O.a. bij Olympia, Randstad, USG, Robert Half, Washington Post en het UWV over de vloer geweest voor 125E per uur. Heb ook regelmatig met Marc Drees om tafel gezeten (we hebben 'em een tijdje ingehuurd). Deze branche is me dus niet helemaal onbekend.

[ Voor 46% gewijzigd door Hydra op 15-09-2016 08:39 ]

• zeef
Hydra schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:36:
[...]

Vacatures. Welke waarde heeft een vacaturesite anders? Ik wil als dev zien dat Elect niet vol zit met PHP wordpress clubjes. Eerst je kaarten laten zien voordat je mensen vraagt te registreren is de gouden regel voor elke UXer. Wat je nu hebt is een beetje a-la facebook waar je geen profielen kunt zien zonder eerst een account te maken.

Zoals het nu is, is het geen beta en nog niet eens in het MVP stadium. Er is niks 'viable' aan.
Laat helder zijn dat we nog lang niet op MVP zitten. Helemaal mee eens.
Grappig genoeg bestond een aantal jaren m'n rol nog uit het advies geven aan verschillende recruitment / werkbedrijven over hoe je een jobsite maakt. O.a. bij Olympia, Randstad, USG, Robert Half, Washington Post en het UWV over de vloer geweest voor 125E per uur. Heb ook regelmatig met Marc Drees om tafel gezeten (we hebben 'em een tijdje ingehuurd). Deze branche is me dus niet helemaal onbekend.
Zin in een kop koffie? Lijkt me interessant om eens te sparren. Stuur anders een DM, dan regelen we daar de details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartillus
Ik weet er niet een betere oplossing voor, maar die tags vind ik erg onhandig. Als een recruiter zoekt naar iemand met mijn ervaring en we gebruiken net niet dezelfde tags komt hij me nooit tegen? Misschien iets zoals een lijstje vakgebieden oid?

• Hydra
zeef schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:48:
Zin in een kop koffie? Lijkt me interessant om eens te sparren. Stuur anders een DM, dan regelen we daar de details.
Ik zit bij de Arena in de buurt. Vind het prima om volgende week ergens bij Hoekenrode of zo een kop koffie doen tijdens de lunch. Jullie zitten ook ergens in Amsterdam toch?

• zeef
Hydra schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:19:
[...]

Ik zit bij de Arena in de buurt. Vind het prima om volgende week ergens bij Hoekenrode of zo een kop koffie doen tijdens de lunch. Jullie zitten ook ergens in Amsterdam toch?
Wij zitten aan de andere kant. We komen er wel uit. ;)

• curvemod
  • Laatst online: 10-06 11:54
zeef schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:02:
Misschien vacatures maar het probleem is dat daar standaard veel onzin in staat. Ik zou graag willen weten waarom ik me als software engineer in zou schrijven en dat jullie staan voor kwaliteit. Dus niet de standaard vacatures als Wordpress guru bij webbureau X maar interessante vacatures bij interessante bedrijven.

Gezien de markt moet je wel een heel overtuigend verhaal hebben voordat mensen de moeite nemen om in te schrijven. Zeker de meer senior engineers zie ik dat niet zo snel doen.

[ Voor 17% gewijzigd door curvemod op 15-09-2016 10:19 ]

• Hydra
zeef schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:36:
Wij zitten aan de andere kant. We komen er wel uit. ;)
Ok. Laat maar weten; ik ben volgende week Ma-Do in Amsterdam.

• Dartillus
jhuiting schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:39:
[...]

Misschien vacatures maar het probleem is dat daar standaard veel onzin in staat. Ik zou graag willen weten waarom ik me als software engineer in zou schrijven en dat jullie staan voor kwaliteit. Dus niet de standaard vacatures als Wordpress guru bij webbureau X maar interessante vacatures bij interessante bedrijven.
Nou heb ik me al ingeschreven, maar dit riep een vraag op: is er een kwaliteitscontrole op de bedrijven, op vacatures of beide?

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb de bevestigingsmail dat ik in kan loggen, echter krijg ik de melding dat hij mijn e-mailadres niet herkend :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
CrawlFish schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:42:
Ik heb de bevestigingsmail dat ik in kan loggen, echter krijg ik de melding dat hij mijn e-mailadres niet herkend :-)
Kan je svp even via elect@tweakers.net laten weten met welk e-mailadres je de registratie hebt gedaan? Dan gaan we het even voor je uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nou, vandaag maar aangemeld via de .com versie van het domein.
Probeer weer in te loggen, krijg ik een redirection error als ik op Login klik.

Aanmelden ging eerder vandaag prima. Geen issues mee gehad. Ook de bevestigingsmail ging prima.
Maja, nu er weer terug in komen... dat blijkt een uitdaging.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:41:
Nou, vandaag maar aangemeld via de .com versie van het domein.
Probeer weer in te loggen, krijg ik een redirection error als ik op Login klik.

Aanmelden ging eerder vandaag prima. Geen issues mee gehad. Ook de bevestigingsmail ging prima.
Maja, nu er weer terug in komen... dat blijkt een uitdaging.
Wij zien op dit moment geen issues met het inloggen via LinkedIn. Kan je het svp nogmaals proberen via https://www.tweakers-elect.com/talent/login

Mocht je nog steeds problemen ervaren dan ontvangen we graag een screenshot van de melding die je ziet. Je kan deze sturen naar elect@tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:49:
Iedereen werkzaam in de IT/ICT is welkom bij Tweakers Elect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:07

Qwerty-273

Meukposter

Dartillus schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:09:
Nou heb ik me al ingeschreven, maar dit riep een vraag op: is er een kwaliteitscontrole op de bedrijven, op vacatures of beide?
Of een andere vraag, zijn er al bedrijven / vacatures die daadwerklijk hun nieuwste jobs aan de man proberen te krijgen via elect? Het klinkt behoorlijk alpha/beta afgaande op de feedback hier (ok dat is voornamelijk frontend en kwa backend kan het natuurlijk een stuk verder zijn), maar is het met deze inschrijvingen niet een pitch om te laten zien dat een groep van x mensen al geintresseerd is in zo'n product? Omdat te gebruiken voor meer resources op de korte termijn en voor het "werven" van klanten die via elect gaan zoeken naar de juiste kandidaten?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik probeer al een tijdje c# toe te voegen als taal, maar dat wordt vertaald naar c. Toch echt iets anders. Tevens krijg ik .net als skill niet toegevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dartillus schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:09:
[...]
Het uitgangspunt van Tweakers Elect dat je straks als talent een relevant & kwalitatief aanbod krijgt. Wij denken dat dit niet gaat gebeuren als we elk bedrijf (die wil betalen) toegang gaan geven tot Tweakers Elect. We zullen dus zeker selectief zijn met welke bedrijven we toegang gaan geven. Van welke (type) bedrijven zal jij graag aanbod willen zien en welke (type) bedrijven zullen we zeker geen toegang moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik heb ook een account aangemaakt. Wilde het eerst via linkedin doen, maar helaas ontstonden hierbij errors, waarna ik de suggestie kreeg om met mijn eigen mail adres te registreren. Nu kan ik niet vinden hoe ik mijn linkedin account kan koppelen.

Ook wisselt het nogal of ik in- of uitgelogd ben. Zelfs na uitloggen ben ik ineens weer ingelogd. Kom ook steeds weer terug bij de bullshit filter, terwijl ik deze nu al een aantal maal doorlopen heb.

Kan ik mijn account ergens verwijderen en weer opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

muffstuff schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:33:
Ik probeer al een tijdje c# toe te voegen als taal, maar dat wordt vertaald naar c. Toch echt iets anders. Tevens krijg ik .net als skill niet toegevoegt.
Probeer c sharp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Ja net gedaan, maar wellicht toch wel een tip om het toe te laten. Zelfde geld voor >net, dat Net wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Anoniem: 778457 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:36:
[...]
Het uitgangspunt van Tweakers Elect dat je straks als talent een relevant & kwalitatief aanbod krijgt. Wij denken dat dit niet gaat gebeuren als we elk bedrijf (die wil betalen) toegang gaan geven tot Tweakers Elect. We zullen dus zeker selectief zijn met welke bedrijven we toegang gaan geven. Van welke (type) bedrijven zal jij graag aanbod willen zien en welke (type) bedrijven zullen we zeker geen toegang moeten geven?
Het soort bedrijf durf ik zo niet aan te geven. Ik ben minder geneigd bij een startup te gaan werken, maar als het genoeg schuift dan kan dat altijd. Maar misschien een degelijke verdeling tussen de MBO en HBO vacatures? Ik val als junior ICT'er met m'n MBO4 vaak buiten de boot.

Edit: en dan toch nog even herhalen dat net zoals anderen ik dat tag-systeem echt niks vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dartillus op 16-09-2016 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 11-06 11:35
Ook ik heb net mijn profiel aangemaakt, wat me inderdaad opvalt:
  • Ik kan tags aanmaken? Handig, maar die gaan nooit gevonden worden natuurlijk. Zo is er bijvoorbeeld een tag 'teamw' aanwezig, geen idee? Het lijkt me handiger dat deze lijst readonly en compleet is.
  • Hoe werkt het systeem straks? Krijg ik mail van mensen die mijn profiel zien of ga ik een lijst met vacatures zien, waar ik zelf doorheen ga browsen? Ik ga er vanuit dat er geen vacatures zijn die matchen op dit moment (of helemaal geen vacatures)?
  • 10+ werkervaring wordt omgezet in 10 jaar werkervaring
  • Zelfde met salaris, 80k+ wordt omgezet naar 80k
  • Reistijd indicatie ook trouwens, <45 min is iets anders dan 45 minuten :P
  • De tag-omzet bug is al genoemd: C# naar C, .NET naar Net, etc
  • Lekker modern, alles tags omzetten naar lowercase. Maar euhm, waarom niet zoals het hoort? HTML5, C#, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Donderpoes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:49:

Ook wisselt het nogal of ik in- of uitgelogd ben. Zelfs na uitloggen ben ik ineens weer ingelogd. Kom ook steeds weer terug bij de bullshit filter, terwijl ik deze nu al een aantal maal doorlopen heb.

Kan ik mijn account ergens verwijderen en weer opnieuw beginnen?
Kan je ons svp even via Slack of e-mail (elect@tweakers.net) het e-mailadres laten weten waarmee je een account hebt aangemaakt. Dan gaan we even voor je kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb het uitgeprobeerd. Een aantal zaken:
  • Als ik mijn eigen profiel inzie als recruiter zie ik daarna alleen nog het knopje "bekijk als recruiter" ipv bekijk als jezelf oid.
  • Skills zou je moeten kunnen ordenen (volgorde zelf bepalen. Nu is het een beetje een rommeltje).
  • Ik had gisteren de reistijd initieel op 60 min gezet. Maar vandaag stond het ineens op 30 min.
  • Als ik mijn bullshit filter aanpas dan past hij automatisch de reistijd weer aan naar 30 min.
  • Als ik op de knop links boven druk (home) dan moet ik opnieuw inloggen.
  • Inloggen met LinkedIn werkt niet : Error while signing in: state_validation_failed; Description: State validation failed

[ Voor 18% gewijzigd door Klitse op 20-09-2016 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
- LinkedIn koppelen aan account werkt niet
- Ik wordt steeds uitgelogd na een 404 pagina
- Ik kom vaker op een 500 errorpagina dan een juiste pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Vanmiddag een profiel aangemaakt, nu nog altijd geen aanbod gekregen. Tweakers Elect werkt niet ;)

On a more serious note... ik heb netjes toestemming gegeven om m'n LinkedIn profiel te gebruiken, om vervolgens van de site te horen te krijgen dat ik schijnbaar liever verder wil ZONDER LinkedIn! Oké, fine. Hierboven blijkt dat meer mensen hier problemen mee hebben.

Wat ik mooi vind aan het hele gebeuren is het minimalisme. Wat ik niet mooi vind aan het hele gebeuren is het minimalisme. Ik kan wat skills opgeven en een salarisrange. En één of twee andere willekeurige dingetjes. Ik persoonlijk denk niet dat dit erg veel kans van slagen zal hebben, althans voor mij, om een nieuwe baan te vinden (not that I'm looking, maar het gaat om het idee). Ik zou toch iets meer van mezelf willen vertellen (certificeringen, gevolgde trainingen, etc. >> oftewel waarom ik de salarisrange die ik aangeef waard ben). Misschien zie ik iets over het hoofd (maar hoe kan dat met zoiets minimalistisch), dus let me know als ik een idioot ben.

Verder absoluut eens met bovenstaande positieve en opbouwende kritiek. Ik denk dat Tweakers Elect best potentieel heeft, alleen niet zoals het nu is ;)

• t_captain
Als je een profiel van LinkedIn importeert, heb je toch ook Courses, Certifications en Test Scores binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenGrv1995
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-06 11:32
Zelf ben ik op dit moment een tweedejaars student (Technische Informatica) en ik ben erg benieuwd naar de mogelijkheden voor studenten bij Tweakers Elect.

Bij het aanmelden zag ik tot nu toe dat alles gericht is op fulltime werk. Na de zoekfunctie te hebben gebruikt binnen dit forum, zag ik dat de woorden "studie", "student", "studeren" en "bijbaan" geen enkele keer genoemd zijn. Ik vraag mij af of er überhaupt rekening mee is gehouden dat ook studenten graag een bijbaan (of stage) in de IT willen. Als aan de IT-student geen aandacht besteed gaat worden, dan is dat uiteraard geen probleem, maar het is wel een (doel)groep die je mist.

Daarnaast zijn zaken zoals het niveau van de opleiding -of dat nu een goed iets is of niet- nog wel steeds erg belangrijk.

Verder zie ik wel dat Tweakers Elect, als het goed wordt uitgewerkt, veel kansen biedt en een prettig platform/systeem kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
BenGrv1995 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:24:
Zelf ben ik op dit moment een tweedejaars student (Technische Informatica) en ik ben erg benieuwd naar de mogelijkheden voor studenten bij Tweakers Elect.

Bij het aanmelden zag ik tot nu toe dat alles gericht is op fulltime werk. Na de zoekfunctie te hebben gebruikt binnen dit forum, zag ik dat de woorden "studie", "student", "studeren" en "bijbaan" geen enkele keer genoemd zijn. Ik vraag mij af of er überhaupt rekening mee is gehouden dat ook studenten graag een bijbaan (of stage) in de IT willen. Als aan de IT-student geen aandacht besteed gaat worden, dan is dat uiteraard geen probleem, maar het is wel een (doel)groep die je mist.

Daarnaast zijn zaken zoals het niveau van de opleiding -of dat nu een goed iets is of niet- nog wel steeds erg belangrijk.

Verder zie ik wel dat Tweakers Elect, als het goed wordt uitgewerkt, veel kansen biedt en een prettig platform/systeem kan worden.
Bedankt voor je feedback! We richten ons met Tweakers Elect niet perse op fulltime banen, maar wel op banen op basis van een vast (of tijdelijk) contract of op freelance basis. Hiermee sluiten we theoretisch niet uit dat een werkgever je straks kan aanschrijven op basis van je skills en eisen/wensen (ook al ben je nog student). Verwacht alleen niet dat dit direct gaat gebeuren aangezien werkgevers vooral specifieke functies proberen in te vullen.

Topicstarter
Anoniem: 311786 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:25:

Verder absoluut eens met bovenstaande positieve en opbouwende kritiek. Ik denk dat Tweakers Elect best potentieel heeft, alleen niet zoals het nu is ;)
Hier zijn wij het ook helemaal mee eens! Het is ook niet ons idee en geloof dat deze eerste beta-versie van Tweakers Elect het eindstation is. We willen graag voorkomen dat we een jaar gaan bouwen, veel geld investeren en dan uiteindelijk merken dat niemand op Tweakers Elect zit te wachten. Daarom zo snel mogelijk met een beta-versie naar de markt. Op basis van jullie feedback (en data) kunnen we Tweakers Elect nu gaan maken tot het product wat het wel zal moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
sorted.bits schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:54:
  • 10+ werkervaring wordt omgezet in 10 jaar werkervaring
  • Zelfde met salaris, 80k+ wordt omgezet naar 80k
  • Reistijd indicatie ook trouwens, <45 min is iets anders dan 45 minuten :P
Deze bugs zijn nu opgelost. Bedankt voor het melden.

Topicstarter
sorted.bits schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:54:
  • Ik kan tags aanmaken? Handig, maar die gaan nooit gevonden worden natuurlijk. Zo is er bijvoorbeeld een tag 'teamw' aanwezig, geen idee? Het lijkt me handiger dat deze lijst readonly en compleet is.
  • Hoe werkt het systeem straks? Krijg ik mail van mensen die mijn profiel zien of ga ik een lijst met vacatures zien, waar ik zelf doorheen ga browsen? Ik ga er vanuit dat er geen vacatures zijn die matchen op dit moment (of helemaal geen vacatures)?
  • De tag-omzet bug is al genoemd: C# naar C, .NET naar Net, etc
  • Lekker modern, alles tags omzetten naar lowercase. Maar euhm, waarom niet zoals het hoort? HTML5, C#, etc
We werken nu aan het verbeteren van het invoeren van skills. Verwacht dat we dit uiterlijk begin volgende week hebben opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenGrv1995
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-06 11:32
Anoniem: 778457 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:09:
[...]

Bedankt voor je feedback! We richten ons met Tweakers Elect niet perse op fulltime banen, maar wel op banen op basis van een vast (of tijdelijk) contract of op freelance basis. Hiermee sluiten we theoretisch niet uit dat een werkgever je straks kan aanschrijven op basis van je skills en eisen/wensen (ook al ben je nog student). Verwacht alleen niet dat dit direct gaat gebeuren aangezien werkgevers vooral specifieke functies proberen in te vullen.
Bedankt voor de reactie. Ik heb na je reactie (uiteraard) nog wat feedback te geven over de huidige staat van Tweakers Elect. Zo waardeer ik het zeer dat theoretisch gezien parttime werk/bijbaantjes niet worden uitgesloten, maar praktisch gezien gebeurt dat nu wel. (Overigens wil ik hiermee niemand aanvallen, ik doe enkel een poging tot feedback geven.) Dit doordat er geen opties beschikbaar zijn om aan te geven dat je überhaupt parttime wilt werken, of hoeveel uren je wilt werken (ik ben tussen X en Y uur per week beschikbaar). Een optie tot aangeven wat je carrièreniveau is (student, net afgestudeerd, junior/senior) zou ook handig zijn. (Ik bedenk mij net dat er wel gevraagd is naar het aantal jaren werkervaring, maar wegens een (in mijn ogen) belangrijk verschil tussen nog studeren met 0 jaar werkervaring en afgestudeerd met 0 jaar werkervaring, laat ik het hier staan.) En mijn laatste toevoeging van deze post is een handmatig in te stellen minimumloon. Eventuele toevoeging daaraan is dat het toch wel erg prettig zou zijn dat er voor een parttime baan of bijbaan ook een (bruto) uurloon in te stellen valt in plaats van het jaarloon, of dat er te kiezen valt tussen een uurloon en jaarloon om in te stellen.

EDIT: Ik begrijp ook dat studenten voor werkgevers in de IT niet de meest interessante groep zijn en/of dat bepaalde functies vaak beter aansluiten bij afgestudeerden/al werkenden. Maar alle beetjes helpen en ik voel mij enigszins verplicht om, nu het nog gevormd wordt, Tweakers Elect in een goede richting te duwen wat betreft studenten (althans, naar mijn mening dan). Want ik zou het een gemiste kans vinden als studenten niet diezelfde aandacht zouden krijgen als andere vaste krachten of freelancers.

Alvast bedankt voor het lezen!
Met vriendelijke groet,
Ben Groeneveld

[ Voor 11% gewijzigd door BenGrv1995 op 21-09-2016 20:06 . Reden: Reactie meer compleet gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Niet dat ik het zo'n fantastische site vindt maar kwam het toevallig tegen: http://www.jobmego.com/

Natuurlijk is het erg basic geimplementeerd en hebben ze bagger weinig vacatures maar het idee vind ik wel grappig.
BenGrv1995 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:53:
EDIT: Ik begrijp ook dat studenten voor werkgevers in de IT niet de meest interessante groep zijn en/of dat bepaalde functies vaak beter aansluiten bij afgestudeerden/al werkenden. Maar alle beetjes helpen en ik voel mij enigszins verplicht om, nu het nog gevormd wordt, Tweakers Elect in een goede richting te duwen wat betreft studenten (althans, naar mijn mening dan). Want ik zou het een gemiste kans vinden als studenten niet diezelfde aandacht zouden krijgen als andere vaste krachten of freelancers.
Er is natuurlijk geen reden dat Elect niet beschikbaar zou zijn voor starters. Maar ze moeten wel oppassen dat dit niet het gros van de gebruikers wordt want dan zal het voor werkgevers die juist op zoek zijn naar die moeilijk te vinden mensen compleet oninteressant worden. Daarnaast moet je ook zorgen dat die goeie bedrijven niet weggejaagd worden door rommelsollicitaties.

[ Voor 69% gewijzigd door Hydra op 23-09-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06 16:49
Hydra schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:00:
Er is natuurlijk geen reden dat Elect niet beschikbaar zou zijn voor starters. Maar ze moeten wel oppassen dat dit niet het gros van de gebruikers wordt want dan zal het voor werkgevers die juist op zoek zijn naar die moeilijk te vinden mensen compleet oninteressant worden. Daarnaast moet je ook zorgen dat die goeie bedrijven niet weggejaagd worden door rommelsollicitaties.
Denk niet dat je het zo bedoelde maar dit komt IMHO toch wel een beetje snobistisch over. Er zijn ook zat bedrijven, die op zoek zijn naar goede starters. Net die junior die als beste van zijn jaargang was afgestudeerd of net die ene die door bijbanen al veel relevante kennis heeft opgebouwd. Deze mensen zijn net zo moeilijk te vinden als de senior met 10+ ervaring is mijn ervaring bij ons bedrijf in ieder geval. Juist voor deze starters zou Elect ook een platform moeten bieden.

Ik zou dan ook graag zien dat het vooral de bedrijven die in-house functies aanbieden op Elect komen. Het gros van de middelmatige studenten wordt dan wel gegrind door de CAP's, Sogeti's en Ordina's van deze wereld.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Deze al gezien: https://www.honeypot.io ?

Redelijk directe concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor wie belangstelling heeft in Hondypot, lees eens https://www.honeypot.io/pages/terms_of_service

vooral 5.1 en 5.2

voor mij is dat genoeg reden om af te haken. Als je niet uitkijkt, kan er een soort exclusiviteit ontstaan, waarin Honeypot overal tussen moet zitten, introducties met werkgevers via andere platforms niet tellen en je zelf met e-mail correspondentie mag aantonen dat je al een relatie had met de werkgever.

• Hydra
Nouja, dat zijn redelijk gangbare terms & conditions voor recruiting bureau's. Dit is vooral bedoeld om te voorkomen dat bedrijven 'gratis' gebruik maken van recruiters. Uiteindelijk moet er ergens geld mee verdiend worden.

Nu weet ik niet wat het verdienmodel achter Elect gaat zijn maar als ze niet de rest van het bestaan aan de tiet van Intermediair e.d. willen hangen zullen ze ook wel dergelijke zaken introduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Voorbeeld: werkgever ziet jou op LinkedIn, vindt jouw profiel interessant, komt af en toe terug om je updates te bekijken, bekijkt je github repos etc. Eventueel ontstaat er zelfs een connectie.

Paar maanden later, je verschijnt in hun feed op Honeypot. Geen interactie aldaar.

Weer paar maanden later, nieuwe vacature. Werkgever "kent" jou van LinkedIn en benadert jou aldaar.

Honeypot vindt dat het hun match is. Er is geen e-mail verkeer om het tegendeel te bewijzen. Eerlijk?

Stel je eens voor dat ze duizenden gratis introductie-abbonementen weggeven aan werkgevers, en al hun kandidaten in al die feeds pushen. Dan hebben ze een soort monopoly geclaimd op jouw sollicitaties.

Persoonlijk zou ik hier nooit intrappen.

• t_captain
Zag er trouwens nog een: ihaterecruiters.io.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom moet ik opeens mijn account bevestigen vandaag terwijl ik al een account heb aangemaakt en niets is meegedeeld over het bevestigen daarvan.

28-09-2016:
Ik zou je graag welkom willen heten bij Tweakers Elect, maar dat kan nog net niet, want je hebt je aangemaakte profiel nog niet bevestigd. Ik neem aan dat je je profiel niet voor niks aangemaakt hebt, dus bij deze de link om het definitief te maken. J Voor daarna: van harte welkom bij Tweakers Elect!

https://www.tweakers-elect.com/talent/login
Na het inloggen kan je kiezen om opnieuw de verificatie e-mail te versturen, daarna kan je vanuit de e-mail je Tweakers Elect profiel activeren.
13-09-2016:
Welkom! What's next?

Gefeliciteerd! Je hebt net een account aangemaakt op Tweakers Elect. What's next?
•We delen je profiel anoniem met geselecteerde recruiters
•Je hoort van ons wanneer een vacature aan jouw wensen voldoet
•Interessant voorstel? Jij geeft toestemming voor direct contact met de recruiter
Afhankelijk van je gestelde eisen kan het enige tijd duren voordat je een voorstel ontvangt.

Succes en groet,
Het team van Tweakers Elect
Als ik dan de link volg, inlog, activatiemail opvraag en die link volg, krijg ik er error 500.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 28-09-2016 11:36 ]

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:31:
Waarom moet ik opeens mijn account bevestigen vandaag terwijl ik al een account heb aangemaakt en niets is meegedeeld over het bevestigen daarvan.
Helaas hebben we op de eerste dag dat we live waren (13-9) wat problemen gehad met de activatiemail. Niet iedereen heeft toen deze e-mail ontvangen, daarom nu deze reminder. Uiteraard willen we weten of degene die zich inschrijft bij Tweakers Elect met een e-mailadres, ook de eigenaar is van dat e-mailadres. Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
Het is al zeker een maand geleden dat ik mij in heb geschreven. Niet dat ik iets zoek, maar ik verwacht toch op zijn minst enige feedback. Bijvoorbeeld of er matches zijn (eventueel met een percentage van de match), of mijn profiel/CV bekeken is. Nu is het een enorme blackbox waar niets uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:11

3DDude

I void warranty's

Volgens mij gaat het begin volgend jaar pas lopen :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:23
Ik heb mij ook opgegeven. Ik ben benieuwd (als werkzoekende) wat hier uit gaat komen.

Ik hoop dat dit beter werkt dan de vacature functie van Intermediair en ITbanen. Bij beiden heb ik namelijk lang geleden mijn profiel ingevuld en om één of andere reden ontvang ik nooit e-mail van deze partijen met gevonden vacatures. Ik heb dit bij beide partijen ook gemeld, maar geen reactie gekregen. Hopelijk werkt Tweakers Elect beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:07

Qwerty-273

Meukposter

3DDude schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:41:
Volgens mij gaat het begin volgend jaar pas lopen :P
Geen idee over de periode, maar het lijkt inderdaad op dit moment nog niet te lopen. Of tenminste als je kijkt naar de "live" gang van de beta op 13-9:
Anoniem: 778457 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:07:
In de Tweakers Elect beta versie is het nu mogelijk om een profiel aan te maken. Daarnaast kan je sinds gisteren ook inloggen, je profiel bekijken en wijzigen. We gaan nu verder met het bouwen met de functionaliteit om de connectie te maken tussen IT talent & de werkgevers.
Anoniem: 778457 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:47:
We werken nu samen met een aantal werkgevers die enthousiast zijn over Tweakers Elect. Uiteraard hebben deze werkgevers jullie (anonieme) gegevens nodig om te kunnen bepalen of ze een relevante baan beschikbaar hebben.
Waarbij het eerder lijkt dat het platform gereed genoeg is om kandidaten te registeren, om vervolgens te polsen welke werkgevers wel geintereseerd zijn (in een poel van x kandidaten met x skill set en x verwachtingen) en daar dan om de tafel te gaan zitten hoe dit ontsloten en geintegreerd kan worden (of als je tussen de regels leest, op dit moment bestaat die connectie niet).

Hoe het er nu mee staat eind Oktober, tja daar kan het Elect team meer over zeggen.

Het klinkt mij in de oren dat er een idee is, beperkte resources voor development, team zelf zeer enthousiast, verkennende gespreken met relaties (die er al zijn voor de vacature kant) zijn ook enthousiast. Maar dat de opening van het registreren voor werkzoekende wel te vroeg is gedaan voordat de werkgever kant er daadwerkelijk toegang tot heeft.
(maar wellicht zit ik er ook compleet naast en staat er volgende week een complete integratie in productie)

-- nofi to basdeh, maar.... ;)
hoe ik zijn reacties lees druipt het enthousiasme er wel van af, met veel kleurige grote beloftes en toekomstige mogelijkheden zonder daadwerkelijk realistisch iets toe te zeggen / de huidige kant onder daglicht te laten zien. Wellicht ben ik daar in ook redelijk pessimistisch door in mijn werk genoeg projecten langs hebben zien te komen die gouden bergen beloven maar vervolgens een dikke bruine berg poep dumpen in omgevingen. Dan krijg je vanzelf een beetje allergische reactie op de roze bloemetjes wolk uitingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Qwerty-273 op 28-10-2016 15:01 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Ga naar Tweakers-elect en maak een account aan. :)

Stel al je vragen aan @boenkeijer