Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MartijnH2
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-11 19:34
Update. Ik kon mijn oude niet vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Geen (basis school)
• Werkervaring: 11 Jaar
• (Woon) Locatie: Ierland

2. Wat doe je:
• Functie: Sales
• Werkgever/branche: Cloud service provider
• (Werk) Locatie(s): Dublin
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 15 minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 5081
• Vakantiedagen: 25
• 13/14e maand of winstuitkering: n.Target ¤ 12000 p/j
• Vakantiegeld: N.V.T.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: Volledig
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto budget 0
• GSM: Ja
• Laptop: Ja

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Netjes. Gezien de non existente opleiding toch nog goed terecht gekomen dus. Denk niet dat je dat in NL gelukt was :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:59
quote:
DeveloperNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:09:
[...]

Weet je wat je uurtarief is bij de klant? Kun je aardig uitrekenen wat de marge is voor je salaris ;) Stel je zit voor 50+ uurtarief, moet er aardig wat rek inzitten (zeker als opdrachtgever je langer wil houden).
Ik weet niet of uurtarieven ter discussie stellen nou wel zo handig is. Wij als ITers hebben via detachering weinig/geen invloed op uurtarieven. Ik zou eerder beginnen met jouw prestaties op een rijtje te zetten, zoveel procent declarabiliteit, zoveel certificeringen, weinig ziek, gewoon feitelijke constateringen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DeveloperNL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17:46
quote:
Widow schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet of uurtarieven ter discussie stellen nou wel zo handig is. Wij als ITers hebben via detachering weinig/geen invloed op uurtarieven. Ik zou eerder beginnen met jouw prestaties op een rijtje te zetten, zoveel procent declarabiliteit, zoveel certificeringen, weinig ziek, gewoon feitelijke constateringen.
Deels eens, maar is wel een beetje krom als je bij je klant wordt weggezet als bijvoorbeeld Senior Project manager en als support medewerker wordt betaald, dus dat moet wel ongeveer kloppen. Als je voor 35 euro per uur wordt weggezet weet je dat er weinig ruimte is om te onderhandelen, maar 50+ en hele jaar declarabel is wel boven de 3k maand salaris. Als ik zijn functietitel bekijk klopt het helemaal niet bij zijn salaris.

• dikkie91
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-11 14:21
quote:
Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Technische Informatica
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland, Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack (Scala/angular) developer
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3000
• Maandsalaris (netto): ~2300
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Regelt werkgever 100%
• Mobiliteit per jaar: Nee
• Overige: Macbook pro van werk

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~39000
• Winstdeling/bonus: Nee
Wat vinden jullie ervan?

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hč?

quote:
DeveloperNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:12:
[...]

maar 50+ en hele jaar declarabel is wel boven de 3k maand salaris. Als ik zijn functietitel bekijk klopt het helemaal niet bij zijn salaris.
Dat kan je natuurlijk nooit zo stellen. Uit dat uurtarief moet meer betaald worden dan alleen zijn bruto maandsalaris. Zelfs op salariskosten alleen mag je voor de werkgever wel een opslag van 25% doen aan pensioenen en sociale lasten. En dan nog alle andere kosten die je als bedrijf hebt (gebouw, IT, management, etc.)

thejoker80 wijzigde deze reactie 17-11-2017 08:38 (19%)

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:59
quote:
DeveloperNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:12:
[...]
Deels eens, maar is wel een beetje krom als je bij je klant wordt weggezet als bijvoorbeeld Senior Project manager en als support medewerker wordt betaald, dus dat moet wel ongeveer kloppen. Als je voor 35 euro per uur wordt weggezet weet je dat er weinig ruimte is om te onderhandelen, maar 50+ en hele jaar declarabel is wel boven de 3k maand salaris. Als ik zijn functietitel bekijk klopt het helemaal niet bij zijn salaris.
Snap ik, maar ik zie het als twee gescheiden zaken. Het eerste gedeelte is wat jij voor werkzaamheden doet, en wat daar voor salaris tegenover staat. Het tweede gedeelte is het salaris dat jij ontvangt, en het uurloon waar jij voor werkt. Die twee liggen in het verlengde van elkaar, en over de eerste kan je makkelijk in gesprek gaan. Maar het tweede, uurloon en salaris, is iets van de financiele afdeling. Als jij een hoger salaris wilt, maar het uurloon is niet toereikend, is dat het probleem van de financiele afdeling. Laat finance (of sales) dan maar in gesprek gaan met de klant dat ze een beter uurloon willen, als het niet toereikend is. Finance heeft veel beter inzicht in uurlonen versus salaris omdat die ook het overzicht hebben over bijkomende zaken zoals hierboven ook wordt vermeld.

Widow wijzigde deze reactie 17-11-2017 08:39 (5%)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17:18
quote:
Niet schokkend veel, maar een net salaris voor een 26-jarige. Plus je werkgever betaalt je hele pensioen, dat mag je wel bij je package tellen. Dat is bij mij zomaar goed voor 10% van het salaris en dat is wel een substantieel deel.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Pannencouque schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:09:
[...]
Niet schokkend veel, maar een net salaris voor een 26-jarige. Plus je werkgever betaalt je hele pensioen, dat mag je wel bij je package tellen. Dat is bij mij zomaar goed voor 10% van het salaris en dat is wel een substantieel deel.
Bij jou is het 10%, maar hoeveel het voor hem is weet hij niet schijnbaar niet. Dat vind ik altijd apart hier, dat mensen opschrijven "Pension: x% werkgever". Dan kan je in je lijstje ook schrijven:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 100% door de werkgever betaald

:+

fsfikke wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:04 (31%)

DUT Racing

• Wihakayda
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:05
Hi!
Members only: Members Only
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wihakayda wijzigde deze reactie 21-11-2017 16:08 (17%)

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:58

Kraz

What does this button do?

quote:
Wihakayda schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:51:
Hi!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO ICT-beheerder niveau 4
• Werkervaring: Fulltime: 4 jaar Detachering. Parttime: 6 jaar computerwinkel
• (Woon) Locatie: Gelderland

%GEGEVENS%

Ik zou graag weten hoe ik het doe in vergelijking met anderen :) Ik zou graag een loonsverhoging willen en ben benieuwd wat jullie vinden.
Hopelijk ga ik per 01-2018 naar Support Enigneer 4, waarbij wel een leaseauto zit (kosten 120 p/m, geen keuze in auto: Sowieso een VW Polo). Dit hangt van mij af; ik moet nog 1 Citrix toets halen hiervoor.

Alvast bedankt!
1. Zet je gegevens even in een 'members only' tag?
2. Ik ben zelf 33 en verdien (ook via detachering) enkele 100-en euro's meer bruto dan jij, maar heb wel iets meer relevante werkervaring.
Ik vind dus dat je redelijk weinig verdiend.

• Kovogar
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23-11 14:23
quote:
Hi!

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer 3
• Werkgever/branche: Centric
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant, regio Eindhoven.
• Reistijd: gemiddeld 1u
• Werkdruk: Niet heel hoog.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2150
• Vakantiegeld: 8% geloof ik.
• Vakantiedagen: 28
• Dertiende/veertiende maand: ¤ N/A
• Pensioeninleg per jaar: ¤840 geloof ik
• Mobiliteit per jaar: ¤ N/A
• Overige: Vaste kostenvergoeding ¤20
• GSM & Laptop: Nee

Ik zou graag weten hoe ik het doe in vergelijking met anderen :) Ik zou graag een loonsverhoging willen en ben benieuwd wat jullie vinden.
Hopelijk ga ik per 01-2018 naar Support Enigneer 4, waarbij wel een leaseauto zit (kosten 120 p/m, geen keuze in auto: Sowieso een VW Polo). Dit hangt van mij af; ik moet nog 1 Citrix toets halen hiervoor.

Alvast bedankt!
Heb je alleen je MBO opleiding, of heb je ook nog vakgerelateerde certificeringen? (MCSA, MCSE, CCA etc).

Als je die niet hebt, is je salaris voor een 30(!)jarige alsnog aan de lage kant, als ik jou was zou ik toch vrij snel even verder gaan kijken.

• dreeke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-11 19:02

dreeke

outdated icon

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO niv.4 netwerkbeheer, CCNA, Prince2 Foundation
• Werkervaring: Fulltime: 3 jaar computerwinkel, 9 jaar IT support buitendienst, 1 jaar projectmanagement en product owner
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Product owner en (junior) projectmanagement
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Meestal hoog, soms een dag laag.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 2800
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: pensioen, inleg weet ik niet
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto, budet 600 p/maand ex. brandstof, tankpas Europa + Zakelijk OV in NL
• Overige: 40u p/week, start/eindtijd flexibel, pauze flexibel, centrum Rotterdam dus genoeg te doen in de omgeving.
• GSM & Laptop: iPhone7, trage oude laptop (vrijwel nooit nodig)

In de praktijk bevatten mijn werkzaamheden ook service desk coördinatie, werven en aannemen van nieuw personeel, planning, inkoop (waarneming), afhandelen van support tickets en het opstellen van offertes.

Gezien het soort werk en de werkdruk vind ik het salaris niet spannend, echter heb ik weinig opleidingen en certificaten. Ik heb het idee dat als ik meer wil behalen, ik minimaal een afgeronde HBO opleiding moet hebben. Wat vinden jullie?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:42
quote:
Kraz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:57:
Waarom? Is niet verplicht.

• Lekiame
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19:41
quote:
Hi!

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer 3
• Werkgever/branche: Centric
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant, regio Eindhoven.
• Reistijd: gemiddeld 1u
• Werkdruk: Niet heel hoog.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2150
• Vakantiegeld: 8% geloof ik.
• Dertiende/veertiende maand: ¤ N/A
• Pensioeninleg per jaar: ¤840 geloof ik
• Mobiliteit per jaar: ¤ N/A
• Overige: Vaste kostenvergoeding ¤20

Alvast bedankt!
Members only:

• Low Flyer
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:28
quote:
dreeke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:12:

Gezien het soort werk en de werkdruk vind ik het salaris niet spannend, echter heb ik weinig opleidingen en certificaten. Ik heb het idee dat als ik meer wil behalen, ik minimaal een afgeronde HBO opleiding moet hebben. Wat vinden jullie?
Pacakage wijs lijkt het me niet heel slecht hoewel er wel wat bij het salaris en lease budget mag in mijn optiek.

Afgeronde HBO opleiding hangt er maar net vanaf welke richting je verder wil wat voor werkgever enz.
Maar gezien je leeftijd is er zeker nog een ROI.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:34
quote:
Members only:

• Lekiame
quote:
Members only:

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
Kovogar schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:57:
[...]

Heb je alleen je MBO opleiding, of heb je ook nog vakgerelateerde certificeringen? (MCSA, MCSE, CCA etc).

Als je die niet hebt, is je salaris voor een 30(!)jarige alsnog aan de lage kant, als ik jou was zou ik toch vrij snel even verder gaan kijken.
Als je op je 30e een hoger salaris wilt moet je niet op je 26e pas de echte arbeidsmarkt betreden met een MBO diploma zonder certificering. Die 6 jaar ervaring in een computerwinkel is irrelevant voor de meeste functies.

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:30
quote:
[b][message=53277941,noline]

Als je wilt doorgroeien in een Projectmanagement/PO functies dan is dit vaak wel een minimale vereiste inderdaad.

• -MVR-
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:04
quote:
dreeke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:12:
• GSM & Laptop: iPhone7, trage oude laptop (vrijwel nooit nodig)
Hoe voer je je werkzaamheden uit als je je laptop bijna niet gebruikt?

A yawn is a silent scream for coffee.

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:08

3DDude

I void warranty's

quote:
-MVR- schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:04:
[...]

Hij is waarschijnlijk extern bij die klant; en die voorziet hem van een werkplek ;)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 16GB DDR4 3200Mhz : 800GB Intel 750: 256GB Samsung 840 PRO: 480GB Crucial M500: AMD R9 280X | TP-Link Archer C9 Review!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:52

Boudewijn

omdat het kan

quote:
[...]

Dat of je hebt op kantoor gewoon een gewone PC? Ik heb een laptop (macbook pro) van de baas voor cursussen, die gebruik ik ook niet voor mijn gewone werk. Als die laptop traag zou zijn of stuk gaat kan ik daarna prima gewoon mijn werk doen op kantoor :).

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Pannencouque
quote:
fsfikke schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:00:
[...]

Bij jou is het 10%, maar hoeveel het voor hem is weet hij niet schijnbaar niet. Dat vind ik altijd apart hier, dat mensen opschrijven "Pension: x% werkgever". Dan kan je in je lijstje ook schrijven:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 100% door de werkgever betaald

:+
Jep, heel frappant. Sowieso gek dat men niet weet wat er in de pensioenpot gelegd wordt. Een paar posts verder zie ik ook 840 euro per jaar genoemd worden. Dat is ook een schijntje.

Ik weet het ook niet tot op de euro, maar ik kan wel op mijn loonstrook zien om wat voor bedragen het gaat en kijk af en toe op mijn pensioenoverzicht om te zien hoe het ervoor staat.

• manii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 06:53
quote:
Met jouw werkervaring / leeftijd mag je echt wel wat hoger zitten.

Ik ben 30 heb ook een MBO 4 ICT maar heb 2 jaar werkervaring. (7 jaar defensie gezeten)
Daarnaast doe ik nu wel HBO (2e jaar) en werk 36u waar ik bij 40 uur op +-700 meer zit.

• Pieter van Ras
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22-11 14:16
Members only: title

Destijds vond ik mijn bruto salaris redelijk mager voor TU afgestudeerd. Echter moest ik misschien ook niet alles verwachten als starter met 0 ervaring. Secundaire voorwaarden zijn naar mijn mening prima (had ipv auto ook mobiliteitsvergoeding van ~500 bruto kunnen krijgen). Groot voordeel vind ik dat ik meteen een vast contracht en een opleiding van zo'n 5 weken met allerhande cursussen, opleidingen en certificeringen heb gekregen (betaald, onder werktijd).
Wat dat betreft denk ik dat ik het nog niet zo slecht heb. Uiteraard hoop ik de komende jaren wel wat stappen te kunnen maken in salaris :)

Overigens klinkt dat 'premievrij' pensioen op papier mooier dan het in werkelijkheid is. Percentage van loon dat werkgever betaald is afhankelijk van leeftijd. Dat zit nu op iets van 4.2% en 25-29 jaar is iets van 5%. De franchise is iets van 13.500. Met mijn salaris kom je dan op ongeveer op 0.05 * (13*2300 - 13500) is een goede 800 euro per jaar.. Het is dus niet altijd zo dat de werkgever 'jouw deel' ook voor zijn rekening neemt, ipv beide 5% mag je nu gewoon zelf beslissen wat je met die 5% salaris doet.
Het wordt eigenlijk pas interessant als 50 oid bent. Dan is dat percentage richting de 20-25% en je bruto salaris normaal gesproken een stuk hoger. Verder is het natuurlijk wel fijn dat je zelf niet 'verplicht' pensioen in hoeft te leggen (kan wel zelf vrijwillig extra inleggen). Op dit moment zet ik dat geld liever opzij voor een huis, pensioen sparen doe ik later wel :p

Maar uiteindelijk is het natuurlijk, net zoals vakantiegeld en 13de/14de maand, gewoon allemaal uitgesteld loon. Ze kunnen je ook een x bedrag extra bruto per maand geven en je het zelf maar laten regelen qua pensioen en vakantie etc etc.

Pieter van Ras wijzigde deze reactie 17-11-2017 21:44 (3%)

• Loev
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 10:32
quote:
Members only:

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:46

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

quote:
Pannencouque schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:52:
[...]
Jep, heel frappant. Sowieso gek dat men niet weet wat er in de pensioenpot gelegd wordt. Een paar posts verder zie ik ook 840 euro per jaar genoemd worden. Dat is ook een schijntje.

Ik weet het ook niet tot op de euro, maar ik kan wel op mijn loonstrook zien om wat voor bedragen het gaat en kijk af en toe op mijn pensioenoverzicht om te zien hoe het ervoor staat.
Pensioen inleg is vaak ingewikkelder dan een paar euro's.
Mijn werkgever noemt 100% inleg de maximale inleg die de werkgever mag doen in een pensioenpot.
https://www.rijksoverheid...-memorie-van-antwoord.pdf

Daarin zie je dat je als jongere (19 jaar) maar 3,4% van je verdiensten boven de pensioengrondslag mag sparen voor je pensioen. en als oudere (65) tot wel 31% mag sparen boven de pensioengrondslag.

Mijn werkgever betaald 75% van het maximale wat ingelegd mag worden.
Dat betekend vandaag de dag: 100 euro per maand betaald de baas. en ik betaal 33 euro daarvan (een keuze die maandelijks van mijn salaris af wordt gehaald voor een extra storting in mijn pensioen pot).

die 133 euro wordt alsvolgt berekend: Jaarinkomen voor pensioen: 35K -> 14K pensioengrondslag = 21K salaris waarover pensioen mag afgedragen: 7,6% daarvan (mijn staffel op dit moment) komt uit op 1600 euro per jaar, en dus 133 euro per maand.

Zou ik geen salaris verhoging krijgen, dan zal mijn werkgever toch steeds meer pensioen voor mij moeten betalen, Elke salaris verhoging betekend ook meer pensioen opbouw.

Als iemand dus zegt: pensioen opbouw 100% door de werkgever dan betekend dat de werkgever maximaal stort in je pensioen ten opzichte van je huidige salaris.

Dat zegt een stuk meer dan "100 euro" omdat 100 euro niet mee groeit met je inkomen en leeftijd.
Binnenkort bereik ik de 30 en dat weet ik dat door mijn leeftijd alleen de pensioen opbouw al +15% krijgt tenopzichte van het jaar daarvoor. salaris stijgt ook dus ik weet dat ik veilig zit met het pensioen.

Sommige werkgever laten de werknemer betalen, en die zien bij een leeftijds verhoging naar een andere staffel dus hun inkomen dalen. (ik dus ook, maar dat is gering naar mijn mening, omdat het maar 25% van de inleg betreft).

Ik hoop dat ik het 1 en ander duidelijk heb weten te maken voor je.
Met de juiste zoektermen is er een hoop extra informatie te vinden op het internet.

zie ook de post van pieter van ras 2 posts hierboven met de uitleg.

Gewoon sebastiaan

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:20
quote:
Pieter van Ras schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:38:
***members only***

[small]Overigens klinkt dat 'premievrij' pensioen op papier mooier dan het in werkelijkheid is. P
Het wordt eigenlijk pas interessant als 50 oid bent. Dan is dat percentage richting de 20-25% en je bruto salaris normaal gesproken een stuk hoger. Verder is het natuurlijk wel fijn dat je zelf niet 'verplicht' pensioen in hoeft te leggen (kan wel zelf vrijwillig extra inleggen). Op dit moment zet ik dat geld liever opzij voor een huis, pensioen sparen doe ik later wel :p
Maar even ter vergelijk, wat betekent dit nou eigenlijk? Stel nou hypothetisch dat ik in een CAO gereguleerde sector werk, met een sterk pensioenfonds, waar ik pak'em beet 3600 euro per jaar aan pensioenpremioe af tik. Ik krijg uit bovenstaande berekening het idee dat dat niet zo maar veel is, maar extreem, terwijl er toch een miljoen+ mensen in deze cao zitten.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Pannencouque
quote:
Smuggler schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:36:
[...]
Ik hoop dat ik het 1 en ander duidelijk heb weten te maken voor je.
Het is in elk geval iets duidelijker, maar ik zie ook dat ik nog een hoop te leren heb. Ik ga er binnenkort maar eens wat meer in duiken, denk ik, en op zoek naar wat voorbeeldberekeningen.

• zerokill
  • Laatst online: 23-11 08:32
quote:
***members only***

Destijds vond ik mijn bruto salaris redelijk mager voor TU afgestudeerd. Echter moest ik misschien ook niet alles verwachten als starter met 0 ervaring. Secundaire voorwaarden zijn naar mijn mening prima (had ipv auto ook mobiliteitsvergoeding van ~500 bruto kunnen krijgen). Groot voordeel vind ik dat ik meteen een vast contracht en een opleiding van zo'n 5 weken met allerhande cursussen, opleidingen en certificeringen heb gekregen (betaald, onder werktijd).
Wat dat betreft denk ik dat ik het nog niet zo slecht heb. Uiteraard hoop ik de komende jaren wel wat stappen te kunnen maken in salaris :)
Waarom ben je niet iets gaan doen in de richting van je master?

PSN: Zerokill

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:57
quote:
MrAngry schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:10:
[...]

Maar even ter vergelijk, wat betekent dit nou eigenlijk? Stel nou hypothetisch dat ik in een CAO gereguleerde sector werk, met een sterk pensioenfonds, waar ik pak'em beet 3600 euro per jaar aan pensioenpremioe af tik. Ik krijg uit bovenstaande berekening het idee dat dat niet zo maar veel is, maar extreem, terwijl er toch een miljoen+ mensen in deze cao zitten.
Voor mij blijft dit toch ook onduidelijk. Onlangs nieuwe baan en het is mij verre van duidelijk hoe het nou zit qua pensioen.

Van middelloon (PME) naar beschikbare premie gegaan. Pensioengevend salaris is maal 1,5 gegaan maar de pensioenpremie die ik per maand betaal is lager (beide regelingen 50% werkgever).

PME zou premie 22,9% zijn (totaal) voor een opbouw van 1,875%. Bij het nieuwe fonds is het afhankelijk van leeftijd en nu 6,9%.

Werkgever betaalt nu ondanks het hogere salaris dus minder mee aan mijn pensioen. Het is me onduidelijk in welke situatie ik beter af ben en of bijvoorbeeld overdracht een goed idee is.

Van beide varianten de pensioenvergelijker ingevuld maar het blijft acrabadaba.

assje wijzigde deze reactie 18-11-2017 12:11 (6%)

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 00:17
quote:
....
Zou ik geen salaris verhoging krijgen, dan zal mijn werkgever toch steeds meer pensioen voor mij moeten betalen, Elke salaris verhoging betekend ook meer pensioen opbouw.

Als iemand dus zegt: pensioen opbouw 100% door de werkgever dan betekend dat de werkgever maximaal stort in je pensioen ten opzichte van je huidige salaris.

Dat zegt een stuk meer dan "100 euro" omdat 100 euro niet mee groeit met je inkomen en leeftijd.
Binnenkort bereik ik de 30 en dat weet ik dat door mijn leeftijd alleen de pensioen opbouw al +15% krijgt tenopzichte van het jaar daarvoor. salaris stijgt ook dus ik weet dat ik veilig zit met het pensioen.

Sommige werkgever laten de werknemer betalen, en die zien bij een leeftijds verhoging naar een andere staffel dus hun inkomen dalen. (ik dus ook, maar dat is gering naar mijn mening, omdat het maar 25% van de inleg betreft).
Ik zie het eigenlijk heel simpel: een premievrij pensioen of een X percentage wat jij zelf bijdraagt zegt helemaal niets over jouw pensioen, alleen wat over dat wat je op dit moment netto overhoudt.

Een premievrij pensioen klinkt leuk, maar als dat betekent dat er maar 500 of 1000 euro per jaar wordt ingelegd dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een zeer karig pensioentje later. Er zijn slechts 3 zaken die van belang zijn voor jouw pensioen:
- Welk bedrag wordt er maandelijks daadwerkelijk ingelegd op jouw pensioen?
- Wat voor soort pensioen heb je (middelloon, eindloon, deels belegging etc.)?
- Hoe lang leg je in en/of wanneer begin je met opnemen?

Het tweede punt is veelal het lastigste, omdat je vaak niet in een oogopslag kunt beoordelen of, gezien de andere factoren, optie 1 beter is in jouw nieuwe situatie dan optie 2 in de oude. Wat wel (hopelijk) vrij duidelijk is, is dat wanneer er maandelijks meer ingelegd wordt, er uiteindelijk ook meer in jouw pensioen zit. Tevens hieraan gelieerd de lengte van de opbouw; begin je eerder met pensioenopbouw dan is dat goed, ga je langer door (dus begin je later met opnemen) dan is dat ook gunstig voor hetgeen wat je vanaf het moment van opname per maand uitbetaald krijgt.

Een heel simpel rekenvoorbeeld met 2 situaties (fictieve getallen):

1) Je hebt een premievrij pensioen en houdt hierdoor maandelijks netto 2500 euro netto over. Echter wordt er slechts 150 euro per maand ingelegd (door de werkgever) in jouw pensioen.

2) Je hebt een 66% werkgevers / 33% werknemers pensioen, waarbij maandelijks 600 euro wordt ingelegd op jouw pensioen. Dit betekent wel dat jij daarvan per maand 200 euro moet inleggen, waardoor je netto 2300 euro overhoudt.

Het moge duidelijk zijn dat bij de eerste situatie je maandelijks netto een stuk meer overhoudt. Dat is natuurlijk heel mooi maar (mijn inziens) staren mensen zich daar vaak blind op. In situatie 2 wordt namelijk per maand 4 keer zoveel ingelegd op je pensioen. Dat hoeft niet altijd te betekenen dat je er uiteindelijk ook 4 keer zoveel uit krijgt op het einde, maar het moge duidelijk zijn dat het zeker wel aanzienlijk meer zal worden.

Ik zie het geheel als volgt: meer netto salaris NU is heel leuk, ik kan er meer van kopen, een iets duurdere auto rijden of wat dan ook. Maar op het moment dat mijn netto inkomsten voor mij (ruim) voldoende zijn om leuk van te leven, spaar ik liever wat voor later. Als mijn situatie op dit moment nog niet zo is dat ik tevreden ben, dan kan ik daar wat aan doen; een beter betaalde baan zoeken, naast mn werk nog wat eigen projectjes draaien enzovoorts. Ben ik straks 65 of 70, dan kan en/of wil ik dat niet meer. Indien ik dan voor datzelfde probleem kom te staan (te laag inkomen door een te laag pensioen), dan ben ik de sigaar.

En ja.. je kan zeggen dat bij een premievrij pensioen je netto meer over houdt en dat je dit ook zelf kunt sparen voor later. Maar volgens mij doet vrijwel niemand dit bewust, of pas op een leeftijd dat het eigenlijk al wat aan de late kant is (45+). Voor diegene die wel zelf al vroeg beginnen met sparen/beleggen voor later kan een premievrij pensioen wel een uitkomst bieden (meer rendabel zijn).

i7 6700k @4700Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ Asus Z170i Pro Gaming ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• assje
  • Laatst online: 22:57
@Moi_in_actie premievrij kan natuurlijk ook gewoon dezelfde inleg hebben maar dan volledig betaald door werkgever.

Het verschil tussen geen pensioen of 100% betaald door werkgever maakt dan nogal verschil, ook wel logisch dus om het te vermelden.

Alsnog blijft de vraag hoeveel er opgebouwd wordt maar die is soms lastig te beantwoorden.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
quote:
[...]

Mijn werkgever noemt 100% inleg de maximale inleg die de werkgever mag doen in een pensioenpot.

Daarin zie je dat je als jongere (19 jaar) maar 3,4% van je verdiensten boven de pensioengrondslag mag sparen voor je pensioen. en als oudere (65) tot wel 31% mag sparen boven de pensioengrondslag.
Enige probleem wat ik met je uitleg heb: Hoe kan het dan dat mijn werkgever heel veel meer dan dat inlegt? Zo'n 20% van gedeelte boven de grondslag, en ik zelf nog een paar procent. Mijn werkgever betaald ruwweg 80% van mijn pensioen inleg, jouwe 100%, en toch is mijne een heel stuk beter, iig hij legt heel veel meer in.

Ik heb ook nog heel even op uitzendpensioen gezeten. Uit mijn hoofd legde daar de werkgever 100% in. Maar wel 100% van een totaal van drie keer niks.

Dus mijn conclusie blijft toch echt dat die percentages helemaal niks zeggen. Wat wat zegt is of hoeveel Euro je werkgever inlegt, of hoeveel procent boven de grondslag hij inlegt. Wat je zelf inlegt is niet heel relevant omdat dat van je eigen salaris af gaat.

• Pieter van Ras
quote:
Sissors schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:28:
Dus mijn conclusie blijft toch echt dat die percentages helemaal niks zeggen. Wat wat zegt is of hoeveel Euro je werkgever inlegt, of hoeveel procent boven de grondslag hij inlegt. Wat je zelf inlegt is niet heel relevant omdat dat van je eigen salaris af gaat.
Percentages zeggen inderdaad niets: Je kan een premievrij pensioen hebben (werkgever 100%, werknemer 0%), maar als de werkgever dan maar 150 euro per jaar betaald heb je daar relatief weinig aan. Dan kan een erg scheve verdeling (werkgever 20%, werknemer 80%) voordeliger zijn als de werkgever 500 inlegt en de werknemer 2000. (extreme getallen als voorbeeld, geen idee of het wettelijk is toegestaan).

Maar het bedrag dat je zelf inlegt is juist net zo relevant als het bedrag dat je werkgever inlegt, want beide gaat van je eigen salaris af! Ze hadden dat bedrag immers ook gewoon bruto kunnen uitbetalen en jou zelf alles kunnen laten regelen. Het maakt voor de werkgever niets uit: het totaalbedrag wat ze aan jou kwijt zijn is hetzelfde.

Het zal alleen belastingtechnisch anders geregeld zijn qua heffingen/inkomensbelasting/aftrekposten etc. Al met al nogal lastig om te bepalen wat nu het beste is, dat zal per persoon en omstandigheden verschillen.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
[...]

Mijn werkgever betaald 75% van het maximale wat ingelegd mag worden.
Dat betekend vandaag de dag: 100 euro per maand betaald de baas. en ik betaal 33 euro daarvan (een keuze die maandelijks van mijn salaris af wordt gehaald voor een extra storting in mijn pensioen pot).

die 133 euro wordt alsvolgt berekend: Jaarinkomen voor pensioen: 35K -> 14K pensioengrondslag = 21K salaris waarover pensioen mag afgedragen: 7,6% daarvan (mijn staffel op dit moment) komt uit op 1600 euro per jaar, en dus 133 euro per maand.
[...]
Nou ben ik ook geen expert, maar of die tabel die je linkt inderdaad het maximale aangeeft wat een werkgever mag inleggen betwijfel ik. Als ik jouw voorbeeld bij mijn werkgever toe zou passen krijg je dit plaatje:
Leeftijd: 28 (toch?)
Pensioengevend salaris: 35k
AOW-franchise: 14.061
Premiedeel werknemer: 2% = (35-14)*.02 = ¤420
Premiedeel werkgever: 11% = ¤2310
Premiestaffel totaal: 13% = ¤2730

Veel meer dan de max die jij noemt.
Ik denk dat de manier waarop ze het bij ons aangeven handiger is, met het percentage van de pensioengrondslag die daadwerkelijk ingelegd wordt ipv alleen de verdeling werkgever/werknemer, zonder te weten hoe groot de taart eigenlijk is die verdeeld wordt :+

fsfikke wijzigde deze reactie 18-11-2017 14:15 (7%)

DUT Racing

• Wihakayda
quote:
Kraz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:57:
[...]

2. Ik ben zelf 33 en verdien (ook via detachering) enkele 100-en euro's meer bruto dan jij, maar heb wel iets meer relevante werkervaring.
Ik vind dus dat je redelijk weinig verdiend.
1 aangepast, ik kende deze functie nog niet, thnx!

quote:
Kovogar schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:57:
[...]

quote:
quote:
Helemaal vergeten te vermelden! Best belangrijk natuurlijk. Ik heb aan certificaten:
  • EXIN Cloud Computing Foundation
  • EXIN ITIL Foundation in IT Service Management
  • Powershell 101: An introduction to powershell basics
  • 70-410 Installing and Configuring Windows Server 2012
  • MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7
  • MCSA: Windows 7 Enterprise Mobile device management
  • Microsoft Office Specialist; Word 2010
  • Microsoft Office Specialist; Outlook 2010

quote:
Hmmm, dat is wel stof tot nadenken ja :)

Wihakayda wijzigde deze reactie 18-11-2017 20:12 (68%)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
quote:
Pieter van Ras schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:06:
[...]

Percentages zeggen inderdaad niets: Je kan een premievrij pensioen hebben (werkgever 100%, werknemer 0%), maar als de werkgever dan maar 150 euro per jaar betaald heb je daar relatief weinig aan. Dan kan een erg scheve verdeling (werkgever 20%, werknemer 80%) voordeliger zijn als de werkgever 500 inlegt en de werknemer 2000. (extreme getallen als voorbeeld, geen idee of het wettelijk is toegestaan).

Maar het bedrag dat je zelf inlegt is juist net zo relevant als het bedrag dat je werkgever inlegt, want beide gaat van je eigen salaris af! Ze hadden dat bedrag immers ook gewoon bruto kunnen uitbetalen en jou zelf alles kunnen laten regelen. Het maakt voor de werkgever niets uit: het totaalbedrag wat ze aan jou kwijt zijn is hetzelfde.

Het zal alleen belastingtechnisch anders geregeld zijn qua heffingen/inkomensbelasting/aftrekposten etc. Al met al nogal lastig om te bepalen wat nu het beste is, dat zal per persoon en omstandigheden verschillen.
Voor jezelf ben ik het er mee eens dat het uiteindelijk niet uitmaakt of het door de werkgever wordt ingelegd, of dat je brutoloon X euro hoger is en je X euro meer inlegt als werknemer. Maar voor de vergelijkingen die hier worden gepost is je eigen inleg niet heel relevant, want het gaat van je loon af. Terwijl de inleg van je werkgever bij je loon effectief opgeteld kan worden.

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:19
quote:
Destijds vond ik mijn bruto salaris redelijk mager voor TU afgestudeerd.
Correct. Dat is cultuur in Nederland (starter technici in Duitsland krijgen 50k bruto jaarsalaris, al is dat wel harder en hiërarchischer). TU'ers laten zich in ieder geval makkelijk kennen. Het 'normale' Nederlandse startsalaris is totaal onhoudbaar met de komende studieschulden en onbetaalbare woonruimte.

Veel leren en vooral snel vervolgstappen maken naar een ander bedrijf over 2 jaar en +1 tot 1,5k extra bruto vragen. Als alternatief zie ik een start-up of emigreren ook als goed potentieel.

Desondanks zijn die auto en betaalde opleidingen onder werktijd grote plussen. Daarnaast vraag ik me ook af hoe relevant de functie is met je opleiding dus dan is de looninsteek opzich begrijpelijk, met het uitzicht op groei.
quote:
The Eagle schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:26:
Loyaliteit levert je meestal niks op behalve hoofdpijn. Jammer maar zo steekt het tegenwoordig in elkaar. Arbeidslasten zijn de grootste lasten die er voor een werkgever zijn namelijk.
Dit is waar en inderdaad als individu de enige logische actie helaas. Ik betreurde dat erg toen ik startte. Eigenlijk de reinste onzin & kortzichtigheid.

Dat kan anders. Bij onze oosterburen was een productie bedrijf waar ze tijdens de crisis niemand verplicht hebben ontslagen en iedereen teruggebracht hadden naar 3 of 4 dagen (inclusief management). Ja, de vrije dag werd regelmatig ingevuld met cursussen. Ja, iedereen moest op salaris iets inleveren. Maar drie keer raden wat er in 2015 gebeurden toen die markt aantrok en er ineens een tekort was voor geschoold personeel in die markt.

Dit bedrijf had als enige een loyale, ruime en getrainde workforce die echt wilde presteren voor deze werkgever. De resulterende winst - gigantisch (zowel financieel alsook levensgeluk gemeenschap en stabiliteit).

Ik zou me diep schamen als directeur als deze mogelijkheden er waren en ik dat niet had besloten.

Harm_H wijzigde deze reactie 19-11-2017 01:58 (55%)

Mijn tweakblog over de toekomst

• dikkie91
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-11 14:21
quote:
Pannencouque schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:09:
[...]
Ok, thanks. Zo'n idee had ik al :-) Ik ben verder helemaal vergeten hoeveel het is dat mijn werkgever betaalt, ik ben daar eigenlijk helemaal nog niet mee bezig.

Ik ben me ook nog een beetje aan het afvragen of ik voor een loonsverhoging moet vragen (mits ik niet tevreden ben met hetgeen wat ik misschien al krijg). Ik vind het namelijk geen slecht salaris, maar ik vraag me ook af of het niet meer kan

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:47
quote:
Pannencouque schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:52:
[...]

Daar staat alleen de werknemersbijdrage, is het niet? Dat zegt dus niets over je package.

Toch is het heel makkelijk te berekenen, als je in het pensioenreglement het opbouwpercentage én de verhoudingen even opzoekt. Het bedrag op je loonstrook moet matchen met het werknemerspercentage over de pensioengrondslag (pensioengevend salaris minus franchise), het percentage over de pensioengrondsag vermenigvuldigt met het werkgeverspercentage is wat er in door de werkgever wordt bijgedragen. Dát is relevant voor je package.

En inderdaad, als die 840 het werkgeversdeel is én per jaar, dan is dat niet zoveel :'(

wheel wijzigde deze reactie 19-11-2017 14:04 (5%)

• ihre
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-11 00:37
-knip-

ihre wijzigde deze reactie 21-11-2017 11:53 (99%)

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:26
Op bijna 4k hopen, voor iemand van 27, met geen relevante opleiding en certificaten, lijkt mij wel heel erg hoopvol. Uit je verhaal maak ik op dat je gewoon door ervaring senior geworden bent, maar dan vraag ik mij persoonlijk af, is 27 echt al een leeftijd waarop je 'echt' senior bent? Ik lees ook dat je zegt dat standby je een hoop stress oplevert, waarom wil je dan senior worden? Vaak is verschil senior t.o.v. medior niet zozeer salaris (het helpt wel) maar meer in het kader van verantwoordelijkheden, het voortouw nemen, sturend ipv meeliftend werk verrichten. Allemaal dingen die behoorlijke stress op kunnen leven.

Wil je persé meer verdienen? Of lijkt de job je leuk, want alleen voor het geld moet je het natuurlijk niet doen. En als het een potentiele stressjob is, zou ik er helemaal mee uitkijken.

Maar goed, objectief gezien, is het denk ik geen slecht bod, maar ook ik weet niet zo heel veel van pensioen, dus dat zul je moeten uitzoeken.

[E5-2620v3/64GB DDR4/SM X10SRH-CLN4F/6*4TB Hitachi/4*256GB MX100/2*128GB 840Pro/2*QLogic 2462]

• Pannencouque
Als ik het zo zie is het helemaal niet zo'n verkeerd bod. Of anders gezegd: je gaat er fors in salaris op vooruit. Je hebt er zelf voor gekozen om in een dure regio te solliciteren, dan hoeft de werkgever dat toch niet ook nog eens te compenseren met een nog hoger salaris?
Ik denk dat je met 3600 per maand op je 27e erg tevreden mag zijn. Je kunt natuurlijk altijd wat buiten de randstad gaan wonen in een klein dorp en naar je werk reizen. Dat kan de kosten al aardig drukken en mogelijk krijg je nog wel een reiskostenvergoeding. Kosten zullen veelal in huisvesting zitten, een pak melk is in Den Haag niet 20% duurder dan in Kutkrabbenveen.

• mike6383
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:00
quote:
ihre schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:33:
***members only***

Ik kan wel wat feedback gebruiken. O-)
Er wordt niet over een pensioenregeling gesproken, of zit er geen pensioenregeling in? Als je het niet zeker weet, zou ik het vragen.

Aan een verschil in levensonderhoudskosten valt vaak wat te doen natuurlijk (door ervoor te kiezen ergens anders te wonen). Als je per se in Den Haag wilt wonen, dan zul je daar voor moeten betalen. Je kunt het ook zo zien: met je huidige baan is in Den Haag wonen helemaal geen optie.

Verder zou ik gebruik gaan maken van de mogelijkheid certificaten te gaan halen. Dat kan in de toekomst alleen maar voordelig voor je uitpakken.

mike6383 wijzigde deze reactie 19-11-2017 18:09 (3%)

• celiorion
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:51
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO 4 ICT, CCNA 1,2,3 en 4. MOS Word, Excel, Powerpoint en Outlook (allemaal 2010). Aries OS, Hardware en Linux (Of ze meerwaarde hebben weet ik niet.)
• Werkervaring: Zie hieronder.
• (Woon) Locatie: Helmond

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerkbeheerder
• Werkgever/branche: Defensie
• (Werk) Locatie(s): Regio Eindhoven
• Reistijd**: 25 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2063
• Vakantiegeld: ¤ 8%
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar:* ¤96 p/m
• Overige: ¤ Oefening/uitzending?

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 23000
• Winstdeling/bonus: Helaas.

In 2015 afgestudeerd op MBO-4 ICT beheer, daana bij mijn afstudeer stage nog vakantie werk gedaan. Nadat die periode voorbij was nog bij Centric gewerkt voor 8 maanden. Hierna bij Defensie begonnen als netwerkbeheerder. Op dit moment zo veel mogelijk ervaring en cursussen pakken nu het kan.
Over een tijdje beginnen aan HBO wanneer de kans zich aanbied.

Volgens mij zit ik redelijk met het salaris voor mijn leeftijd?

• KwantumKaasjes
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 19-11 21:33
Members only:

KwantumKaasjes wijzigde deze reactie 19-11-2017 21:33 (5%)

• VorCha
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:21
quote:
celiorion schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:43:
• Opleiding: MBO 4 ICT, CCNA 1,2,3 en 4. MOS Word, Excel, Powerpoint en Outlook (allemaal 2010). Aries OS, Hardware en Linux (Of ze meerwaarde hebben weet ik niet.)

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

In 2015 afgestudeerd op MBO-4 ICT beheer, daana bij mijn afstudeer stage nog vakantie werk gedaan. Nadat die periode voorbij was nog bij Centric gewerkt voor 8 maanden. Hierna bij Defensie begonnen als netwerkbeheerder. Op dit moment zo veel mogelijk ervaring en cursussen pakken nu het kan.

In jouw geval is leeftijd minder van invloed op het salaris. Je salaris is conform je ervaring en werkgever. Je bent voor de arbeidsmarkt net van school/opleiding af, en je doet er inderdaad goed aan om zoveel mogelijk cursussen te doen en die HBO te beginnen. Daarnaast werk je voor defensie en hoe zeer ze ook hun best doen, je hoeft niet te verwachten dat het vergelijkbaar zal zijn met andere werkgevers (niet overheid), er zijn andere redenen waarom je voor defensie gaat werken.

• Shunt
  • Laatst online: 23:13
quote:
celiorion schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:43:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Hoi ex-collega. Je hebt nog relatief weinig ervaring met netwerkbeheer en bent nog jong 2063 per maand is dan best conform. Hou er wel rekening mee dat als je wat meer jaren hebt staan en mogelijk een HBO kunt volgen je waarschijnlijk financieel beter af zult zijn buiten het leger in de IT.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Na jarenlange stijging van salaris ga ik nu 2 stappen terug:

Members only:

Members only:

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:36
quote:
Motrax schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:03:
Na jarenlange stijging van salaris ga ik nu 2 stappen terug:

***members only***

***members only***
Ik ben van 2-3 uur reistijd per dag terug gegaan naar 40 minuten (2x20), de beste keuze die ik tot nu toe heb gemaakt in mijn carriere (zeker met gezin thuis), de flexibiliteit daarnaast van mijn werktijden/werkplek maakte het compleet. Salaris bruto hoger, geen leasebak meer, maar ruim voldoende compensatie om zelf auto voor te rijden :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• VR46
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:16
quote:
VR46 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:43:
Zelfde werkgever, tijd voor een update :)

Members only:
Binnenkort verwacht ik om de tafel te gaan om een nieuwe functie te bespreken. Tot nu toe ben ik altijd in dezelfde functie gebleven met redelijk uiteenlopende taken van UX design tot web development en kon ik elk jaar op een verhoging van ~10% rekenen. Nu is mijn intentie om ofwel 'chef-UX' te worden hier, of een eigen UX/UI team te leiden als volgende stap in m'n carričre. Het is nog maar even afwachten hoe het MT hierin staat, maar ik verwacht wel enige mogelijkheden aangezien ik er al lange tijd rondloop en ik de intentie al weleens heb besproken. Mocht het zover komen, wat denken jullie dat in dat geval een redelijke compensatie zou kunnen zijn? (overigens ben ik nu bijna 29, voor de goede orde)

• MartijnH2
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-11 19:34
quote:
The Eagle schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:57:
Netjes. Gezien de non existente opleiding toch nog goed terecht gekomen dus. Denk niet dat je dat in NL gelukt was :)
In NL heb ik inderdaad nog nooit zoveel verdiend. In NL zat ik op +- 55K. Dus zoveel verschilt dat niet. Binnen bepaalde branches maakt een opleiding gewoon niks uit, zeker IT en/of Sales.

• sayang1991
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:25
Members only:

• Viducius
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-11 14:31

Tijdje geleden hetzelfde geplaatst, waarbij ik aangaf dat mij een snelle salaris verbetering was beloofd zolang ik inzet toonde. Werk hier nu een half jaar als eerste vaste baan. Heb hier nuj ook de afgelopen tijd zeker inzet getoond en al veel werk verricht voor het bedrijf.

Echter nog geen stijgende lijn gezien in mijn salaris helaas. Zelf vind ik het bedrag erg weinig voor iemand met een opleiding. Heb toen de baan aangenomen om dat ik toch een 'beginneling' ben en graag ervaring op wilde doen en evt. later doorstromen naar het betere werk.

Nu vraag ik mij dus af: Is het gek dat er nog steeds geen stijgende lijn zit in mijn salaris en vinden jullie dit ook weinig? En hebben jullie eventuele tips voor mij? Zelf zat ik er aan te denken om toch maar eens naar wat anders te gaan zoeken en als mijn contract verloopt (Juni 2018) over te stappen naar een beter betaalde baan.

Hoor graag jullie gedachte / mening :)

Fanatieke Gamer en ICT'er

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:11
quote:
Viducius schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:37:
***members only***

Tijdje geleden hetzelfde geplaatst, waarbij ik aangaf dat mij een snelle salaris verbetering was beloofd zolang ik inzet toonde. Werk hier nu een half jaar als eerste vaste baan. Heb hier nuj ook de afgelopen tijd zeker inzet getoond en al veel werk verricht voor het bedrijf.

Echter nog geen stijgende lijn gezien in mijn salaris helaas. Zelf vind ik het bedrag erg weinig voor iemand met een opleiding. Heb toen de baan aangenomen om dat ik toch een 'beginneling' ben en graag ervaring op wilde doen en evt. later doorstromen naar het betere werk.

Nu vraag ik mij dus af: Is het gek dat er nog steeds geen stijgende lijn zit in mijn salaris en vinden jullie dit ook weinig? En hebben jullie eventuele tips voor mij? Zelf zat ik er aan te denken om toch maar eens naar wat anders te gaan zoeken en als mijn contract verloopt (Juni 2018) over te stappen naar een beter betaalde baan.

Half jaar. Dan heb je volgens mij over een maand contractverlenging (of niet, natuurlijk, maar later we daar even vanuit gaan). Een mooi moment om het over salaris te gaan hebben want ¤1200 is wel heel érg weinig. Het is dat je nog zo jong bent, maar anders zou je zelfs onder het wettelijke minimumloon zitten. Op je 20e zit je net 100 euro boven minimumloon.

Nu heb je geen informatie gegeven over wat je precies doet, maar gemiddeld genomen moet je toch wel minimaal op de 1700 kunnen zitten als je echt aan applicatie-ontwikkeling doet. Zeker als je ook al echt productie draait en je eigen broek op kunt houden wat betreft productiviteit e.d. Ik zou hier-en-daar ook eens rond gaan vragen naar een indicatief salaris in een vergelijkbare functie.

Dat gezegd hebbende is een half jaar stabiel salaris op zichzelf niet heel vreemd. Het is meer dat je gewoon érg laag bent begonnen.

• Viducius
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-11 14:31
quote:
HarmoniousVibe schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:08:
[...]

Half jaar. Dan heb je volgens mij over een maand contractverlenging (of niet, natuurlijk, maar later we daar even vanuit gaan). Een mooi moment om het over salaris te gaan hebben want ¤1200 is wel heel érg weinig. Het is dat je nog zo jong bent, maar anders zou je zelfs onder het wettelijke minimumloon zitten. Op je 20e zit je net 100 euro boven minimumloon.

Nu heb je geen informatie gegeven over wat je precies doet, maar gemiddeld genomen moet je toch wel minimaal op de 1700 kunnen zitten als je echt aan applicatie-ontwikkeling doet. Zeker als je ook al echt productie draait en je eigen broek op kunt houden wat betreft productiviteit e.d. Ik zou hier-en-daar ook eens rond gaan vragen naar een indicatief salaris in een vergelijkbare functie.

Dat gezegd hebbende is een half jaar stabiel salaris op zichzelf niet heel vreemd. Het is meer dat je gewoon érg laag bent begonnen.
Bedankt voor je mening en tips! Ik heb een jaar contract gekregen omdat ik hiervoor een half jaar stage heb gelopen, dus proef-periode heb ik in principe al gehad.

Fanatieke Gamer en ICT'er

• MrFX
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:50
quote:
Viducius schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:20:
[...]

Bedankt voor je mening en tips! Ik heb een jaar contract gekregen omdat ik hiervoor een half jaar stage heb gelopen, dus proef-periode heb ik in principe al gehad.
Ervaring opdoen en tegen het einde van het contract zorg je dat je een baantje achter de rug hebt om de onderhandelingen in te gaan ;)

MrFX wijzigde deze reactie 20-11-2017 17:52 (1%)
Reden: typo

Money and sex, storage and bandwidth: Only too much is ever enough.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
Harm_H schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:13:
[...]

Correct. Dat is cultuur in Nederland (starter technici in Duitsland krijgen 50k bruto jaarsalaris, al is dat wel harder en hiërarchischer). TU'ers laten zich in ieder geval makkelijk kennen. Het 'normale' Nederlandse startsalaris is totaal onhoudbaar met de komende studieschulden en onbetaalbare woonruimte.

Veel leren en vooral snel vervolgstappen maken naar een ander bedrijf over 2 jaar en +1 tot 1,5k extra bruto vragen. Als alternatief zie ik een start-up of emigreren ook als goed potentieel.

Desondanks zijn die auto en betaalde opleidingen onder werktijd grote plussen. Daarnaast vraag ik me ook af hoe relevant de functie is met je opleiding dus dan is de looninsteek opzich begrijpelijk, met het uitzicht op groei.

[...]

Dit is waar en inderdaad als individu de enige logische actie helaas. Ik betreurde dat erg toen ik startte. Eigenlijk de reinste onzin & kortzichtigheid.

Dat kan anders. Bij onze oosterburen was een productie bedrijf waar ze tijdens de crisis niemand verplicht hebben ontslagen en iedereen teruggebracht hadden naar 3 of 4 dagen (inclusief management). Ja, de vrije dag werd regelmatig ingevuld met cursussen. Ja, iedereen moest op salaris iets inleveren. Maar drie keer raden wat er in 2015 gebeurden toen die markt aantrok en er ineens een tekort was voor geschoold personeel in die markt.

Dit bedrijf had als enige een loyale, ruime en getrainde workforce die echt wilde presteren voor deze werkgever. De resulterende winst - gigantisch (zowel financieel alsook levensgeluk gemeenschap en stabiliteit).

Ik zou me diep schamen als directeur als deze mogelijkheden er waren en ik dat niet had besloten.
Precies dit, ik heb de technische/industrie sector vaarwel gezegd en ging er na 1 jaar +/- 1000 euro op vooruit als ik de secundaire arbeidsvoorwaarden mee neem.

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:11

JackSparrow

Moderator WOS/BV

Hide the Gin Tonic!

quote:
Pannencouque schreef op Thursday 16 November 2017 @ 08:28:
Loyaliteit is een mooi begrip. En mooi als het er van beide kanten is. Echte loyaliteit merk je echter pas bij vakantieplanning en salarisgesprekken. In hoeverre heb je iets voor elkaar over en wat heeft de werkgever er voor over om je te houden. Altijd fijn als je goed kan samenwerken en helder naar elkaar bent, maar het is soms zeker niet verkeerd om de boel wat scherper te stellen als je daarmee helderheid krijgt.

[...]
Jep, flink pakket. Maar dat is de financiële wereld. Afgestudeerde vrienden van me begonnen bij de bank ook met 60k bruto, met vooruitzicht op 100k bruto voor hun dertigste. En dan heb ik het niet over of de functie-inhoud dat waard is.
Dat is niet alleen in de financiele wereld zo. Ik heb collega's die net 3 jaar ervaring hebben (zijn jaar of 24-25) pakken ook gewoon 3700-4500 bruto per maand. Weet niet of die op hun 35ste de ton aantikken, maar ze komen denk ik dicht in de buurt.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:18

DeluxZ

Livin' the good life

quote:
JackSparrow schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:13:
[...]

Dat is niet alleen in de financiele wereld zo. Ik heb collega's die net 3 jaar ervaring hebben (zijn jaar of 24-25) pakken ook gewoon 3700-4500 bruto per maand. Weet niet of die op hun 35ste de ton aantikken, maar ze komen denk ik dicht in de buurt.
Vertel me waar...

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• _vision
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:01
quote:
Shell en Heineken zijn goede voorbeelden. Ook al denk ik niet dat je een tonnetje gaat pakken als software developer, wel als meer ervaren project lead, supply chain analyst, strategie consultant e.d.

• Pieter van Ras
quote:
Harm_H schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:13:
Dat de lonen meer zouden moeten stijgen gezien de gunstige economische situatie is al meermaals gezegd door politici, banken en werknemersorganisaties. Alleen de werkgevers willen nog niet hard :p

Woonruimte ben ik met je eens, gezien de stijgende huizenprijzen. Studieschulden is nogal afhankelijk van situatie: de basisbeurs is 104.40 per maand. Tel een studie van 60 maanden dan kom je op een goede 6000 euro uit die je minder krijgt tov 10 jaar geleden. Zelfde sommetje met de uitwonendenbeurs komt op ruim 17.000 euro uit. Als je een terugbetaaltijd van een jaartje of 10-15 aanhoudt dan is het bedrag wat je aan bruto loon nodig zou hebben om deze 'gederfde inkomsten' te compenseren niet zo wereldschokkend, zeker niet bij de basisbeurs. En dit gaat dan nog uit van een 5 jarige studie terwijl er ook heel veel 4 jarige zijn.
Al blijf ik het zonde vinden dat het afgeschaft is, maar die berekeningen waarbij eten/drinken/feesten/vakanties meegenomen zijn en ze het maximale leenbedrag van ¤1000 pm tellen moet je wel met een korrel zout nemen ;)
quote:
Viducius schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:37:
***members only***

Nouja je bent pas 19, het minimumloon op die leeftijd is 860. Je verdiend nu bijna anderhalf keer zoveel: dat is echt geen vetpot, maar zeker niet slecht als starter. Schijnbaar had je sneller een stijging in salaris verwacht, maar opzich is het niet gek als je salaris na 1 jaar pas aangepast wordt.

Aangezien je zegt een half jaar bezig te zijn en je contract in Juni 2018 afloopt neem ik even aan dat je een contract voor 1 jaar hebt. Dan zou het opzich niet zo'n gek idee zijn om halverwege met je leidinggevende een soort van tussentijdse evaluatie/functioneringsgesprek te houden, wat natuurlijk een mooi moment is om je salaris ter discussie te stellen. Maar ik weet ook niet of het gebruikelijk is om bij een tijdelijk contract voor 1 jaar tussentijds het salaris te verhogen.

Maar rondkijken kan natuurlijk altijd. Dan heb je in ieder geval wat in handen in juni om een flinke salarisverhoging te bedingen en anders alternatieven om aan de slag te gaan.

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:24
@ Viducius

Heb je het al eens gevraagd aan je baas??

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Wihakayda
Ik post hem heel even nogmaals, aangezien ik bij mijn eerste post mijn certificaten vergeten was te melden. 8)7 Dat scheelt natuurlijk aanzienlijk!

Members only: Members Only

Wihakayda wijzigde deze reactie 21-11-2017 16:22 (24%)

• dreeke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-11 19:02

dreeke

outdated icon

quote:
[...]

Ben vrijwel altijd op kantoor, daar staat een snelle vaste PC.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Jeroen V
  • Laatst online: 23-11 14:45

Jeroen V

yadda yadda yadda

quote:
Wihakayda schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:18:
Ik post hem heel even nogmaals, aangezien ik bij mijn eerste post mijn certificaten vergeten was te melden. 8)7 Dat scheelt natuurlijk aanzienlijk!

***members only***
Members only:

• Wihakayda
quote:

• Lekiame
quote:
Members only:

Lekiame wijzigde deze reactie 22-11-2017 08:38 (3%)

• FireDrunk
Maar dat zijn eerder uitzonderingen op de regel. Laten we vooral hier praten over wat mensen gemiddeld gezien kunnen verwachten, en niet of er in een uithoek van NL een pareltje is dat goed betaald.

FireDrunk wijzigde deze reactie 22-11-2017 09:20 (5%)

[E5-2620v3/64GB DDR4/SM X10SRH-CLN4F/6*4TB Hitachi/4*256GB MX100/2*128GB 840Pro/2*QLogic 2462]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:34
Ik denk dat @Wihakayda marktconform zit. Hij is redelijk laat gestart in een MBO functie waar over het algemeen wat jongere jongens zitten. Voor hen is dat salaris heel normaal, maar gezien de leeftijd van de poster snap ik dat je wat hoger zou willen zitten.

Members only:

I got caught taking a pee in the local swimming pool. The lifeguard yelled at me so loud, I nearly fell in.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:36
Members only:

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hydra
Alle grote detacheerders hebben een bepaald moment waar je die club gaat ontgroeien. Bij een Peak-IT of Centric, die aan de onderkant van de markt opereren komt dat moment eerder dan bijvoorbeeld een Ordina of Accenture. Maar hoe dan ook krijg je een moment dat je jezelf gaat specialiseren. Dat is het moment dat je je carriere in je eigen hand moet nemen. Als jij iets met Big Data, Security of Blockchain wil gaan doen is dat leuke en aardig maar een detacheerder gaat je daar niet bij helpen als ze geen opdrachten in dat gebied hebben (en dat hebben de meeste van die grote jongens niet echt).

Wat in mij omgeving (Java back-end devs) vooral zie is dat veel mensen beginnen bij een grote detacheerder (cap, ordina, info support), dan naar een kleinere meer gespecialiseerde gaan (wij, xebia, etc.) en dan tenslotte als ZZPer verder gaan. En dan heb je een hoop die bij die grote detacheerder blivjen steken en in de desbetreffende topics lopen te klagen over hoe slecht ze 't wel niet hebben.

• Lekiame
quote:
FireDrunk schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:20:
Maar dat zijn eerder uitzonderingen op de regel. Laten we vooral hier praten over wat mensen gemiddeld gezien kunnen verwachten, en niet of er in een uithoek van NL een pareltje is dat goed betaald.
Waarom zijn dat uitzonderingen? Ik denk dat dit juist gemiddeld is.
Maar detachering valt ook niet te vergelijken met een direct dienstverband.

• Hydra
quote:
Lekiame schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:51:
Waarom zijn dat uitzonderingen? Ik denk dat dit juist gemiddeld is.
Er is nogal een verschil tussen een HBO software engineer start salaris en dat van een MBO-4 werkplekbeheerder. Voor dat laatste is een start-salaris van 2.2->2.9k echt niet realistisch.

Verder zie ik niet waarom detachering niet vergelijkbaar zou zijn; over het algemeen betalen ze goed (je bent een profit center) en is het verder een kwestie van of je een leaseauto hebt of niet.

Hydra wijzigde deze reactie 22-11-2017 10:56 (21%)

• FireDrunk
Als ik SalarisKompas moet geloven (en dat doe ik niet vaak), is het gemiddelde start salaris (0 jaren werkervaring) voor een 21 jarige MBO4 ICT Systeembeheerder ~2200 euro.

Als je dus in de detachering gaat werken, waar een leaseauto vrij gangbaar is, zal daar nog een paar honderd euro af gaan, en is ~1900 euro best aannemelijk.

Nogmaals: ik ben zeker geen voorstander van dit soort websites, maar ze geven een aardig gemiddelde.
Ik denk dat ik misschien iets te laag zat, en jij wat te hoog :)

• SirDarkAngel
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-11 11:11
quote:
FireDrunk schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:59:
Als ik SalarisKompas moet geloven (en dat doe ik niet vaak), is het gemiddelde start salaris (0 jaren werkervaring) voor een 21 jarige MBO4 ICT Systeembeheerder ~2200 euro.

Als je dus in de detachering gaat werken, waar een leaseauto vrij gangbaar is, zal daar nog een paar honderd euro af gaan, en is ~1900 euro best aannemelijk.

Nogmaals: ik ben zeker geen voorstander van dit soort websites, maar ze geven een aardig gemiddelde.
Hoezo gaat een leaseauto af van je salaris? Je hebt de auto nodig voor je werk, daar hoef je zelf niet gekort op te worden. Het feit dat je vaak langere reisafstanden hebt mag gecompenseerd worden dat je ook prive in de auto mag rijden. Een paar 100 euro inleveren, omdat je de auto van de zaak mag gebruiken lijkt mij onzin. :)

Wilde altijd al iets over computers weten

• FireDrunk
Je kan er zo sterk op reageren, maar het is al lang en breed duidelijk dat bij veel bedrijven een leaseauto zorgt voor een iets lager bruto salaris. Het is niet zo dat je echt "in moet leveren voor een auto", je krijgt gewoon minder geboden. Maar goed, dit is geen discussietopic.

• Lekiame
quote:
Hydra schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:55:
[...]

Er is nogal een verschil tussen een HBO software engineer start salaris en dat van een MBO-4 werkplekbeheerder. Voor dat laatste is een start-salaris van 2.2->2.9k echt niet realistisch.

Verder zie ik niet waarom detachering niet vergelijkbaar zou zijn; over het algemeen betalen ze goed (je bent een profit center) en is het verder een kwestie van of je een leaseauto hebt of niet.
Members only:

• Shunt
@Wihakayda
Hoi collega, volgens mij zit je redelijk markt conform binnen werkplek beheer.
Zodra je natuurlijk meer richting IS gaat dan zou je ook een stapje moeten kunnen maken richting de 2400/2500 uiteindelijk. Maar daar zul je wel wat ervaring in op moeten doen. Verder weet ik niet of je er eens over na hebt gedacht om een HBO opleiding er bij te doen? Dat helpt vaak ook om de volgende stap te kunnen maken.

Verder zou ik ook altijd mijn oren en ogen openhouden voor de rest van de wereld. Eens op gesprek gaan bij een andere werkgever kan vaak ook een verhelderende ervaring zijn op gebied van salaris en voorwaarden.

@Martinusz Man man overdrijven is ook een vak. Als je het hebt over de SE (support engineers) dan ja dat is geen vetpot en de meeste moeten het doen met net wat boven minimum loon. Dat is een simpele vraag en aanbod situatie, er zijn schijnbaar meer dan voldoende werkzoekende om de onderkant van de markt in beweging te houden. Als je wat kunt en doet kan je binnen Centric best leuke stappen maken.

Ik hoor bij ieder detachering toko het zelfde geluid. Salaris salaris salaris. Bijna iedereen klaagt er over maar bijna niemand maakt een overstap naar een andere toko. Ook binnen Centric, Atos, Ordina, Cap de mensen die het meeste klagen dat ze het minste verdienen zitten er vaak nog het langste.

Centric is (vooral in Brabant) bezig om van het beeld af te komen van de goedkope handjes leverancier. De focus komt steeds meer op specialisten, consultants en architecten.
quote:

Salariskompas is leuk maar een 21 jarige MBO-4 afgestudeerde met 0 jaar ervaring doet eigenlijk stiekem nooit wat aan systeembeheer maar zit in 99% van de gevallen op een servicedesk. Vaak begint dat pas na een jaartje of wat te komen. Standaard werkplek beheer zit meestal een paar honderd euro boven minimum loon.

En systeembeheerders met nul jaar werkervaring hebben meestal een HBO papiertje tegenwoordig.

Shunt wijzigde deze reactie 22-11-2017 11:21 (25%)

Game PC

• Hydra
quote:
Waarom zet je dat in een MO tag?

Veel high end detacheerders betalen relatief goed omdat die detacheerders goeie mensen nodig hebben, plain and simple. Als je mensen wegzet voor een uurtarief van rond de honder euro kan daar echt wel een fatsoenlijk salaris van af. En dat verwacht iemand die weet dat 'ie weggezet wordt voor honder euro natuurlijk ook.

Bij detacheerders als Peak-IT die aan de onderkant zitten is dat anders; die concurreren met outsourcing clubs in lage lonen landen. Je kunt dus geen appels met peren vergelijken.

Komt ook nog eens bij dat de stap van detachering naar ZZP relatief makkelijk is.
quote:
Shunt schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:18:
Ik hoor bij ieder detachering toko het zelfde geluid. Salaris salaris salaris. Bijna iedereen klaagt er over maar bijna niemand maakt een overstap naar een andere toko. Ook binnen Centric, Atos, Ordina, Cap de mensen die het meeste klagen dat ze het minste verdienen zitten er vaak nog het langste.
Idd. Heb een tijdje geleden zo'n iemand op sollicitatie gehad bij ons. Waar hij erg goed in was, was klagen over hoe Ordina niks voor 'em deed wat betreft z'n carriere. Waar hij niet zo goed in was, was vragen over architectuurkeuzes beantwoorden of zelf simpelweg uit kunnen leggen wanneer je welke data structure gebruikt. Hoop geblaat en weinig wol. En hij was ook nog beledigd toen we 'em afwezen.

Hydra wijzigde deze reactie 22-11-2017 11:22 (34%)

• Wihakayda
quote:
Shunt schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:18:
@Wihakayda
Hoi collega, volgens mij zit je redelijk markt conform binnen werkplek beheer.
Zodra je natuurlijk meer richting IS gaat dan zou je ook een stapje moeten kunnen maken richting de 2400/2500 uiteindelijk. Maar daar zul je wel wat ervaring in op moeten doen. Verder weet ik niet of je er eens over na hebt gedacht om een HBO opleiding er bij te doen? Dat helpt vaak ook om de volgende stap te kunnen maken.
Hi Collega!

Vanuit SE4 is inderdaad het plan om richting IS te gaan. Waar het mij vooral om gaat is de aanstaande loonsverhoging, wat ik daar kan/mag vragen/verwachten. Kosten voor de lease komen er dan ook bij (nu poolauto zonder kosten, straks lease polo met bijtelling). Die wil ik natuurlijk ook wel eruit hebben. Zelf zat ik te denken aan een 200 euro erbij (iets minder dan 10%). Dit is een vrij hoog percentage maar ik hoop uiteindelijk misschien uit te komen tussen de 7% en 10%.

Verder iedereen bedankt voor jullie reacties! Ik neem alle reacties mee in mijn overdenken.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
Wihakayda schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:11:
[...]

Hi Collega!

Vanuit SE4 is inderdaad het plan om richting IS te gaan. Waar het mij vooral om gaat is de aanstaande loonsverhoging, wat ik daar kan/mag vragen/verwachten. Kosten voor de lease komen er dan ook bij (nu poolauto zonder kosten, straks lease polo met bijtelling). Die wil ik natuurlijk ook wel eruit hebben. Zelf zat ik te denken aan een 200 euro erbij (iets minder dan 10%). Dit is een vrij hoog percentage maar ik hoop uiteindelijk misschien uit te komen tussen de 7% en 10%.

Verder iedereen bedankt voor jullie reacties! Ik neem alle reacties mee in mijn overdenken.
Verwacht van je werkgever geen tegemoetkoming voor bijtelling. Dat is namelijk een keuze die je zelf maakt. Je kan er ook voor kiezen om een kilometerregistratie bij te houden en geen prive gebruik te genieten. Dan heb je geen bijtelling.

7 tot 10% is een uitzonderlijk hoge verhoging. Je zal met ijzersterke argumenten moeten komen waarom jij die verhoging waard bent.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Hydra
quote:
AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:13:
7 tot 10% is een uitzonderlijk hoge verhoging. Je zal met ijzersterke argumenten moeten komen waarom jij die verhoging waard bent.
Yup. Maar bij een overstap om een of andere reden meestal geen probleem ;)

• Shunt
quote:
Hydra schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:07:
[...]

Yup. Maar bij een overstap om een of andere reden meestal geen probleem ;)
Voor 5 /7% ga ik geen overstap maken hoor. 10% zou echt een minimum zijn. Mijn vorige stap was ongeveer 23% op jaarbasis. Tenzij ik ergens helemaal vast zou zijn gelopen of ergens een extreem speciale uitdaging tegen komen.

Game PC

• Hydra
quote:
Shunt schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:23:
Voor 5 /7% ga ik geen overstap maken hoor.
Het punt was dus dat grote sprongen bij een overstap de normaalste zaak van de wereld zijn.

• reapstor
  • Laatst online: 22-11 17:32
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO ICT 3 (Misschien HBO mits ik 21+ toets haal)
• Certificaten:
EXIN ITIL Foundation in IT Service Management
CCNA 1
Aries Hardware en Software
MSCA 70-697(mee bezig)

• Werkervaring: Fulltime: 1,5 jaar Detachering. 1 jaar fulltime Helpdesk/Zakelijke helpdesk
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Reistijd: gemiddeld 1u reistijd (heen en terug)
• Werkdruk: Laag-Medium; 40urige werkweek, 1u reistijd per dag en leren in eigen tijd.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 2200,-
• Vakantiedagen: 25
• Dertiende/veertiende maand: -
• Mobiliteit per jaar: 100% reiskosten vergoeding
• Overige: Korting op sporten,zorgverzekering,uitjes 4 x per jaar

• Besottedorb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:02
quote:

Het is tegenwoordig al moeilijk om met een MBO4 diploma systeembeheerder te worden, ik denk dat de meeste mensen als support engineer/servicedesk beginnen.

• Kovogar
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23-11 14:23
quote:
Besottedorb schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:34:
[...]

Het is tegenwoordig al moeilijk om met een MBO4 diploma systeembeheerder te worden, ik denk dat de meeste mensen als support engineer/servicedesk beginnen.
Mee eens, daarom adviseer ik mensen ook; studeer zo lang mogelijk door en probeer het maximale eruit te halen, daar heb je alleen maar profijt van. Werken moet je nog lang genoeg ;)

Ik ben zelf in september ook begonnen met m'n HBO opleiding, puur om deze reden. Ik merk gewoon dat mijn huidige opleidingsniveau (MBO 4) niet toereikend is om verder te komen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

+1 idd. MBO niveau 4 is minder dan 10% van de vacatures die gevraagd worden, en HBO dekt 80% af momenteel. Dan lijkt de keuze vrij simpel ineens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ragged
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:18
quote:
Wihakayda schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:18:

***members only***
Ik zou op zoek gaan naar een andere werkgever. 2150 voor iemand met die leeftijd+werkervaring is zo scheef als het maar zijn kan.

2150 is in het bedrijf waar ik werk vergelijkbaar aan een +/- 24 jarige met 2-3 jaar werk ervaring en 1/2 certificaten in de functie Servicedesk medewerker.

• Tsurany
  • Niet online
quote:
ragged schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:18:
[...]

Ik zou op zoek gaan naar een andere werkgever. 2150 voor iemand met die leeftijd+werkervaring is zo scheef als het maar zijn kan.

2150 is in het bedrijf waar ik werk vergelijkbaar aan een +/- 24 jarige met 2-3 jaar werk ervaring en 1/2 certificaten in de functie Servicedesk medewerker.
Gezien leeftijd irrelevant is heeft hij dus net ~1,5 jaar meer ervaring. Valt dus nog wel mee.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:11

JackSparrow

Moderator WOS/BV

Hide the Gin Tonic!

quote:
The Eagle schreef op Thursday 23 November 2017 @ 13:44:
+1 idd. MBO niveau 4 is minder dan 10% van de vacatures die gevraagd worden, en HBO dekt 80% af momenteel. Dan lijkt de keuze vrij simpel ineens :)
Gelukkig is niet iedere werkgever zo streng op het hebben van een HBO papiertje. Werkervaring (en eventuele certificaten) tellen ook nog wel mee. Maar als je inderdaad nu start, of net een paar jaar aan het werk bent kan ik me voorstellen dat het wel uit zou kunnen maken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me best kan redden met mijn MBO diploma tussen alle HBO/Uni geschoolde collega's :+

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
JackSparrow schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:39:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me best kan redden met mijn MBO diploma tussen alle HBO/Uni geschoolde collega's :+
Ik heb zelfs geen MBO diploma, en ook mijn collega's zijn allen HBO/WO geschoold. Denkvermogen, ervaring en mentaliteit zijn zo veel belangrijker (in mijn beleving en visie).

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 23-11-2017 16:52 (20%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:51:
[...]
Ik heb zelfs geen MBO diploma, en ook mijn collega's zijn allen HBO/WO geschoold. Denkvermogen, ervaring en mentaliteit zijn zo veel belangrijker (in mijn beleving en visie).
Klopt.

Maar de correlatie van HBO/WO -> denkvermogen, ervaring, mentaliteit is sterker dan die vanaf MBO. Als het aanbod er is kiezen bedrijven voor weinig risico.

• Besottedorb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:02
MBO is ook gewoon totaal nutteloos tegenwoordig. Of je moet op een hele goede school zitten maar daar zijn er maar weinig van geloof ik.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
ANdrode schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:13:
[...]

Klopt.

Maar de correlatie van HBO/WO -> denkvermogen, ervaring, mentaliteit is sterker dan die vanaf MBO. Als het aanbod er is kiezen bedrijven voor weinig risico.
ik ben geen IT-er ;)

• Wihakayda
quote:
Kovogar schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:53:
[...]

Mee eens, daarom adviseer ik mensen ook; studeer zo lang mogelijk door en probeer het maximale eruit te halen, daar heb je alleen maar profijt van. Werken moet je nog lang genoeg ;)

Ik ben zelf in september ook begonnen met m'n HBO opleiding, puur om deze reden. Ik merk gewoon dat mijn huidige opleidingsniveau (MBO 4) niet toereikend is om verder te komen.
Eensch! Alleen ben ik toch maar gaan werken na mijn MBO4, anders krijg ik weer geen werkervaring, welke zwaarder telt dan opleidingen heb ik het idee.

• Dmaster17
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:46
Is dit een redelijk salaris voor iemand in mijn vakgebied?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Business IT Management
• Certificering: MCSA (70-461,70-462 en 70-463) MCSE (70-467)
• Werkervaring: 2 jaar actief in projecten bij verschillende klanten in de back-end en front-end. Met voornamelijk de Microsoft stack: SSIS,SSAS,SSRS,PowerPivot en PowerBI.
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Business Intelligence Consultant
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Bij verschillende klanten in regio Amsterdam, Utrecht en Rotterdam.
• Uren/week: 40uur per week
• Reistijd: gemiddeld 15uur per week
• Werkdruk: Door veel reistijd en veel verantwoordelijkheid is de werkdruk hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 2600 (¤ 2950)
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Werkgever (geen idee)
• Mobiliteit per jaar: ¤ 700 leaseauto inclusief brandstof
• Provisie: ¤ 140 per maand 1% project.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 35.376 (¤ 39.912)
• Winstdeling/bonus: ¤1800 indien organisatie doelstelling haalt.

(Tussen haakjes is de beloning van 2018)

Dmaster17 wijzigde deze reactie 24-11-2017 00:33 (3%)

Pagina: 1 ... 66 67 68 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*