Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:
  • 2.032.699 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-05 14:51
Nou weet ik dat de salarissen in het oosten iets lager liggen, maar hier mag echt wel flink wat bij hoor. 3K per maand is erg weinig voor iemand met jouw achtergrond en ervaring en de werkomschrijving die je geeft.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Tja mijn excuus voor mijzelf was altijd 'als ik niet veel vraag kunnen ze ook niet veel van mij eisen'. Maar dat slaat natuurlijk nergens op.
In de praktijk doe ik gewoon t werk wat ik omschrijf en daar zit een bepaalde waardering aan vast.

Maar iets met zelfbeeld en zo ;) En te lief bij onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Xorgye schreef op maandag 17 september 2018 @ 01:21:
Tja mijn excuus voor mijzelf was altijd 'als ik niet veel vraag kunnen ze ook niet veel van mij eisen'. Maar dat slaat natuurlijk nergens op.
In de praktijk doe ik gewoon t werk wat ik omschrijf en daar zit een bepaalde waardering aan vast.

Maar iets met zelfbeeld en zo ;) En te lief bij onderhandelen.
Heel laag, met zoveel evaring en jou verhaaltje erbij. Ben je bereid verder te kijken? Zie een detacheerder niet zomaar een riante verhoging van je salaris geven zou dus lekker verder kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Pizza_Boom schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:07:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 09:50
RomeoJ schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:28:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 13:04

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]
Members only:
Members only:
Xorgye schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:17:
....

Ik heb binnenkort weer de loon gesprekken en ik heb het gevoel dat ik een move kan maken. Ik ben nu 3 jaar in dienst. Men zei altijd dat ik technisch bovengemiddeld presteer, maar dat ik op persoonlijk vlak nog wat moet groeien. De laatste tijd heb ik veel groei laten zien op persoonlijk gebied.
En ik denk dat ik een move kan maken omdat ik het nu gewoon een slap excuus vindt dat ik 'persoonlijk minder sterk ben' omdat ik zie dat de klanten met mij weg lopen, dus mag ik ook wel gewaardeerd worden voor mijn technisch sterke capaciteiten.
Ik werkte vroeger bij PinkRoccade (wat nu KPN of Getronics is). Ze hebben me een jaar of 2 aan het lijntje gehouden met dit soort onzin voordat ik verder ben gaan kijken.
Ik ben toen in dienst gekomen bij LogicaCMG (tegenwoordig CGI) en ging er ineens 500 euro in de maand op vooruit. Had ik mijn concurrentiebeding niet gehad, was ik op exact dezelfde klus voor hetzelfde tarief terug geplaatst.

Overigens was dat bij CGI ook na een paar jaar en ben ik weer een jaar of wat aan het lijntje gehouden met allerlei kutsmoezen:
- persoonlijke ontwikkeling
- niet flexibel genoeg
- meer betrokkenheid bij je werkgever tonen
- etc.

Je zou echt meer moeten gaan krijgen, maar ik kan me voorstellen dat de mogelijkheden bij jou lastiger te vinden zijn (anders zou je niet zoveel reistijd hebben).

[ Voor 18% gewijzigd door avotar op 17-09-2018 09:56 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Wackmack schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:12:
[...]

Heel laag, met zoveel evaring en jou verhaaltje erbij. Ben je bereid verder te kijken? Zie een detacheerder niet zomaar een riante verhoging van je salaris geven zou dus lekker verder kijken.
Op het moment dat je aangeeft te vertrekken is er vaak opeens nog wel van alles mogelijk, maar daar heb ik persoonlijk echt een hekel aan. Dan zit je dus kennelijk bewust mensen uit te knijpen zolang ze niet echt stennis gaan schoppen, zeker als het om tientallen procenten gaat.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorgye
Bedankt voor jullie constateringen. Het onderstreept wat ik zelf al vermoede maar ik vond het lastig om er argumenten voor te vinden. Informatie over salarisonderhandelingen is iets waar je niet makkelijk informatie over krijgt bij collega's.
Mooi dus dat dit draadje hier op Tweakers staat ;)

Ik heb al een paar jaar mee gedaan met salarisonderzoeken van het Technisch Weekblad. Gemiddeld voor een programmeur van 37 in 2017: 1e kwartiel 35k, mediaan 42k, 3e kwartiel 50k.

T is alleen heel lastig om zulke informatie om te zetten naar waardevolle argumenten voor tijdens salarisonderhandelingen.
En t is nog lastiger om in t moment van de onderhandeling het gesprek goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 09:52
RomeoJ schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:28:
[...]

Members only:
Dank voor je feedback.
Members only:
Destralak schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:40:
[...]

Members only:
Members only:
avotar schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:49:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Xorgye schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:03:
[..]

T is alleen heel lastig om zulke informatie om te zetten naar waardevolle argumenten voor tijdens salarisonderhandelingen.
Oh dat is heel simpel: daar zijn geen argumenten voor te verzinnen. Wat jij verdient ga jij niet krijgen bij je huidige werkgever, want die zouden er €1000 per maand bij moeten doen. En zo werken werkgevers niet.

Als jij gaat solliciteren bij een andere detacheerder kan jij om €4500 per maand vragen en dan ga je het krijgen. Mogelijk in het oosten een stuk lager, maar je komt minimaal uit op €4000 per maand. Makkelijk. Tenzij je een enorme oen bent natuurlijk :+
En t is nog lastiger om in t moment van de onderhandeling het gesprek goed te spelen.
Vergeet dat eventjes. Jouw werkgever gaat jou bij goed werk gewoon +5% geven.

Dus dan kom je uit op 3050 + 5% = €3202. Klinkt leuk, maar stelt geen reet voor natuurlijk.

Dit zou jouw plan moeten zijn:
  • Schrijf een standaard en eerlijk CV met een nette opmaak.
  • Gooi je CV online en stel LinkedIn zodanig in dat het duidelijk is dat je open staat voor iets nieuws.
  • Zoek 1 recruiter uit die goede connecties heeft.
  • Je deelt nooit wat je nu verdient. En als iemand aandringt dan bluf je door te liegen. Jij verdient namelijk €4200 bruto per maand.
  • Zeg tegen hem/haar om binnen 7 werkdagen 5 bedrijven voor je te vinden waar je op gesprek kan.
  • Ga op gesprek bij de bedrijven waar je mag langskomen. Wees gewoon jezelf.
  • Krijg een paar contractaanbiedingen.
Stel dat je een bod krijgt van €4500 bruto per maand, wat niet gek is richting het midden van 't land.

Pas op dát moment plan je een gesprek met je huidige werkgever. Want nu weet jij wat jouw marktwaarde is. Dat weet jouw werkgever ook wel, want die zet jou weg voor een bedrag (en hij verdient grof geld aan jou). Dan zeg jij: "Beste baas, ik verdien best goed, maar ik krijg het niet van je. Ik heb onderzocht wat ik waard ben, en dat is €4500 per maand. Je hebt 3 werkdagen om na te denken of je mij succes wenst in de nieuwe functie, of mij een passend contract aanbiedt. Als ik niks hoor dan teken ik het nieuwe contract en ligt mijn ontslagbrief in je e-mail."

Einde meeting. Ja, da's zakelijk. Door jou te weinig te betalen is jouw huidige baas ook niet echt netjes geweest naar jou. Zijn gedrag is puur zakelijk, dat van jou moet dat ook zijn.

Dus gefeliciteerd alvast, over een maand of 2 ga jij opeens €12.000 tot €15.000 per jaar meer verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timag
  • Laatst online: 01-05 20:10
Blue-eagle schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:41:
[...]

Pas op dát moment plan je een gesprek met je huidige werkgever. Want nu weet jij wat jouw marktwaarde is. Dat weet jouw werkgever ook wel, want die zet jou weg voor een bedrag (en hij verdient grof geld aan jou). Dan zeg jij: "Beste baas, ik verdien best goed, maar ik krijg het niet van je. Ik heb onderzocht wat ik waard ben, en dat is €4500 per maand. Je hebt 3 werkdagen om na te denken of je mij succes wenst in de nieuwe functie, of mij een passend contract aanbiedt. Als ik niks hoor dan teken ik het nieuwe contract en ligt mijn ontslagbrief in je e-mail."
Veel werkgevers gaan hier niet op in. En terecht, de ervaring leert namelijk dat mensen die niet tevreden zijn (zelfs als geld het enige is) niet zomaar tevreden worden van meer geld. Ze gaan dus uiteindelijk toch weg. Veel meer geld geven kost dan geld en zet ook nog eens een precedent voor collega's.

Vanuit de medewerker gezien: als een werkgever je niet waardeert is er geen quick fix om te zorgen dat dat verandert. Iets anders zoeken is vaak de beste / enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Xorgye schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:03:
Bedankt voor jullie constateringen. Het onderstreept wat ik zelf al vermoede maar ik vond het lastig om er argumenten voor te vinden. Informatie over salarisonderhandelingen is iets waar je niet makkelijk informatie over krijgt bij collega's.
Mooi dus dat dit draadje hier op Tweakers staat ;)

Ik heb al een paar jaar mee gedaan met salarisonderzoeken van het Technisch Weekblad. Gemiddeld voor een programmeur van 37 in 2017: 1e kwartiel 35k, mediaan 42k, 3e kwartiel 50k.

Ter vergelijking, ik verdien met een jaartje of 4 meer ervaring en een WO-opleiding pakweg 5k per maand. Nou is dat in de Randstad, maar zo groot mag het verschil toch niet zijn. Je kunt ook eens kijken naar de StackOverflow salariscalculator al kun je daar niet echt zien wat nou kaal salaris is en wat secundaire voorwaarden zijn en wat ze nou echt als regio definiëren.

Als ik het goed begrijp, dan zit je nu drie jaar waar je nu zit zonder noemenswaardige salarisverhoging. Dat zou ik in de hedendaagse IT echt onacceptabel vinden. Ik zou op zijn minst ieder jaar een aantal procenten verwachten, zeker ook omdat je nog in je 'groeijaren' zit.
Ik heb ook wel in dat soort situaties gezeten en voor mij was de enige uitweg een overstap naar een andere werkgever. Misschien niet altijd de leukste stap, maar ik ben gekke Henkie niet. Mijn overstap van een bedrijf in het oosten naar een bedrijf in de Randstad leverde me pakweg 25% extra salaris op, overstap daarna leverde me iets van 10% op maar wel een heel mooi (inmiddels al fors gerealiseerd) groeiperspectief. Zeker een aantal van de grotere detacheerders hebben er wel een handje van om de salarisstijgingen te beperken als mensen niet assertief genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
timag schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:05:
[...]

Veel werkgevers gaan hier niet op in. En terecht, de ervaring leert namelijk dat mensen die niet tevreden zijn (zelfs als geld het enige is) niet zomaar tevreden worden van meer geld. Ze gaan dus uiteindelijk toch weg. Veel meer geld geven kost dan geld en zet ook nog eens een precedent voor collega's.
Dat ze er niet op ingaan is niet noodzakelijk waar natuurlijk. Als je tevreden bent over je werk en je werkgever is tevreden óver jouw werk, dan is salaris gewoon iets wat ingehaald kan worden met nieuwe verantwoordelijkheden of meetbare verbeterpunten.

Betreft een precedent: Dat gaat er vanuit dat collega's weten wat ze verdienen en het onderling bespreken. Dat gebeurt maar zeer zelden heb ik gemerkt.

Maar ik ben het met je eens dat verder kijken en een andere baan accepteren eigenlijk altijd de betere optie is. Geen scheve gezichten, en je leert er als werknemer ook zóveel meer van. Nieuwe omgevingen, nieuwe mensen, nieuw werk, nieuw salaris ;) Allemaal positieve zaken.
Vanuit de medewerker gezien: als een werkgever je niet waardeert is er geen quick fix om te zorgen dat dat verandert. Iets anders zoeken is vaak de beste / enige oplossing.
100%. Blijven plakken slaat nergens op, zo kom je nergens. Veel werknemers noemen dat "loyaliteit". Werkgevers noemen dat "die ene goedkope werknemer die niet gaat zeuren als we een keer +2.54% geven in plaats van +5%".

Concluderend: Solliciteer & move on :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorgye
Blue-eagle schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
...
als we een keer +2.54% geven in plaats van +5%".
Echt? Jij kan zo vanaf een afstandje spot-on noemen wat t jaarlijks was tot nu toe? (Namelijk inflatie correctie)
Dat had ik niet verwacht. Ik ben duidelijk te goedgelovig geweest dat ze t beste met mij voor hadden.

Voor de rest is t een leuk bedrijf hoor. Heb er daadwerkelijk goede ervaringen mee. Hebben zaken goed op orde. Ook met 'oke' zijn naar medewerkers toe.
Vandaar ook dat ik dit niet aan zag komen.
Blue-eagle schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
[...]

Dat ze er niet op ingaan is niet noodzakelijk waar natuurlijk. Als je tevreden bent over je werk en je werkgever is tevreden óver jouw werk, dan is salaris gewoon iets wat ingehaald kan worden met nieuwe verantwoordelijkheden of meetbare verbeterpunten.

[...]
Hopelijk ja. Dat is wel iets wat ik op z'n minst kan verwachten.
Alleen is de vraag dan hoeveel % dat maximaal kan zijn. Ik begrijp best dat een 25% er bij ook voor hun psychologisch een hele stap is en dat er iets tegenover moet staan, en dat ze daarin makkelijk voorbij kunnen gaan aan t feit dat t nu gewoon onderbetaald is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Xorgye schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:07:
[...]

Echt? Jij kan zo vanaf een afstandje spot-on noemen wat t jaarlijks was tot nu toe? (Namelijk inflatie correctie)
Dat had ik niet verwacht. Ik ben duidelijk te goedgelovig geweest dat ze t beste met mij voor hadden.
Ik gokte maar wat. Het is gewoon het standaard riedeltje. Geef mensen het gevoel dat ze gewaardeerd worden maar druk dat niet in geld uit. Er zijn talloze smoesjes die ze kunnen gebruiken die allemaal helemaal nergens op slaan.

Ja, je bent te goedgelovig geweest. En daar is helemaal niks mis mee als je het naar je zin hebt. Maar je wil meer, en dat gaat tot resultaten komen zodra je gaat solliciteren. Dan krijg je d'r met wat mazzel opeens 50% bij.

Leer bluffen. Wees vriendelijk maar ook zakelijk. Je overhandigt nooit je salarisstrook (tenzij je direct de salarisstroken mag inzien van collega's in soortgelijke functies) en op de vraag "wat verdien je nu?" geef je aan wat jij verdient, niet wat je krijgt ;)
Voor de rest is t een leuk bedrijf hoor. Heb er daadwerkelijk goede ervaringen mee. Hebben zaken goed op orde. Ook met 'oke' zijn naar medewerkers toe.
Vandaar ook dat ik dit niet aan zag komen.
Genoeg leuke(re) bedrijven waar je €1000 tot €1500 per maand meer kan verdienen :7
[...]

Hopelijk ja. Dat is wel iets wat ik op z'n minst kan verwachten.
Alleen is de vraag dan hoeveel % dat maximaal kan zijn. Ik begrijp best dat een 25% er bij ook voor hun psychologisch een hele stap is en dat er iets tegenover moet staan, en dat ze daarin makkelijk voorbij kunnen gaan aan t feit dat t nu gewoon onderbetaald is.
Zonder argumenten zoals een ander contract waar alleen nog jouw handtekening onder moet heb je geen enkel recht van spreken in zo'n gesprek. Dan komen zij "na overleg met de CEO" uit op +9% met een beetje mazzel. Dan zeg jij "Nee ik wil +12%" en kom je uit op 10% ofzo.

Ik heb ooit een keer iemand +12% zien krijgen maar dat was een uitzondering (van 2500 naar 2800)...

Maar jij kan inzetten op +50% als je wisselt van werkgever. Weet je hoeveel je huidige werkgever aan je verdient? Je bent gedetacheerd, vast voor een bedrag tussen de €75 en €85 per uur. Ze zouden je 6k per maand kunnen betalen en nog genoeg aan je verdienen.

Echt waar, zoek een andere baan, dan weet je in ieder geval je marktwaarde. Blijven zitten kan altijd nog. Je verliest er niks mee door verder te kijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Xorgye schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:07:
25% bij dezelfde werkgever, terwijl je dezelfde functie doet en zonder extra papieren, is enorm veel. Buiten de deur kan je wel zo'n aanbod krijgen en dat bij je huidige werkgever leggen. Hier de vraag bij stellen of hun een tegenaanbod willen doen om je te houden. Dan heb je een kans op een fikse verhoging. Krijg je deze niet, dan weet je ook wat jij waard bent in hun ogen. Klinkt hard, maar voor bedrijven gaat het om centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 23-04 07:23
timag schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:05:
[...]

Eens! Huidige werkgever bood mij na een jaar contract een half jaar contract aan en salaris behoud. Heel bijzonder, want ben de enige consultant binnen het bedrijf. Geld was er niet meer, want er waren al tig managers aangenomen. Had hier al rekening mee gehouden, in de vorm van, al bieden ze 10K ben sowieso weg.

24 uur na het voorstel, ontslag genomen. Nu een betere baan op alle vlakken. Huidige werkgever vond het wel jammer, uhhhh waarom doe je dan zo'n slecht voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap4
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 15:54
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO (Technische informatica)
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 13:04

avotar

P0werd by Black Coffee

Pizza_Boom schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:38:
[...]
Dank voor je feedback.

Members only:
Members only:

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1117355

*knip* in dit topic staan we geen clones toe

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 20-09-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Baklap4 schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:56:
1. Wie ben je:

Members only:
Behoorlijk aan de lage kant lijkt me (huidig). Je zou toch wel moeten kunnen insteken op een vast contract en verhoging naar rond de 3k. Zeker omdat je ook geen winstdeling of 13e maand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:54
1. Wie ben je:

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdash
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-04 16:42
Members only:

Graag jullie mening/advies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Blue-eagle schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:50:
[...]

Ik gokte maar wat. Het is gewoon het standaard riedeltje. Geef mensen het gevoel dat ze gewaardeerd worden maar druk dat niet in geld uit. Er zijn talloze smoesjes die ze kunnen gebruiken die allemaal helemaal nergens op slaan.

Ja, je bent te goedgelovig geweest. En daar is helemaal niks mis mee als je het naar je zin hebt. Maar je wil meer, en dat gaat tot resultaten komen zodra je gaat solliciteren. Dan krijg je d'r met wat mazzel opeens 50% bij.

Leer bluffen. Wees vriendelijk maar ook zakelijk. Je overhandigt nooit je salarisstrook (tenzij je direct de salarisstroken mag inzien van collega's in soortgelijke functies) en op de vraag "wat verdien je nu?" geef je aan wat jij verdient, niet wat je krijgt ;)

[...]

Genoeg leuke(re) bedrijven waar je €1000 tot €1500 per maand meer kan verdienen :7

[...]

Zonder argumenten zoals een ander contract waar alleen nog jouw handtekening onder moet heb je geen enkel recht van spreken in zo'n gesprek. Dan komen zij "na overleg met de CEO" uit op +9% met een beetje mazzel. Dan zeg jij "Nee ik wil +12%" en kom je uit op 10% ofzo.

Ik heb ooit een keer iemand +12% zien krijgen maar dat was een uitzondering (van 2500 naar 2800)...

Maar jij kan inzetten op +50% als je wisselt van werkgever. Weet je hoeveel je huidige werkgever aan je verdient? Je bent gedetacheerd, vast voor een bedrag tussen de €75 en €85 per uur. Ze zouden je 6k per maand kunnen betalen en nog genoeg aan je verdienen.

Echt waar, zoek een andere baan, dan weet je in ieder geval je marktwaarde. Blijven zitten kan altijd nog. Je verliest er niks mee door verder te kijken ;)
Kleine toevoeging op de +x% salaris. Weet dat dit in een andere tijd heel anders was. Tot 2 jaar terug de CAO in de energie sector (PLB) verkloot werd voor jongeren (Vakbonden & Werkgevers, danku!) was het als men onderin de schaal hing (onder 70% van het maximum) het normaal om dan al 9% loonsverhoging te krijgen, dat was het standaard percentage bij een bovengemiddelde beoordeling).

Ondertussen vraagt men zich zogenaamd af hoe men 'jong creatief (technisch) talent kan vinden & behouden om het bedrijf te veranderen' Yeah right :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
jdash schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:44:
Members only:

Is dit 7 jaar relevante werkervaring? Lijkt me sterk gezien je pas 27 bent en 2 studies hebt gedaan, maar toch... als het echt 7 relevante, volle werkjaren zijn wordt je zwaar onderbetaald. Dit zou realistischer zijn voor iemand met 1 jaar ervaring.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

jdash schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:44:
Members only:

Ik denk dat je makkelijk €1000-1500 meer kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdash
  • Laatst online: 18-04 16:42
SmurfLink schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:00:
[...]

Is dit 7 jaar relevante werkervaring? Lijkt me sterk gezien je pas 27 bent en 2 studies hebt gedaan, maar toch... als het echt 7 relevante, volle werkjaren zijn wordt je zwaar onderbetaald. Dit zou realistischer zijn voor iemand met 1 jaar ervaring.
7 jaar relevant eerste 3 jaar 32 uur per week, HBO is in deeltijd gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Inflatiecorrectie:

Members only:

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
jdash schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:30:
[...]

7 jaar relevant eerste 3 jaar 32 uur per week, HBO is in deeltijd gedaan.
Dan verdien je echt ver ondermaats.. daar mag best wel wat bovenop.

I have stability. The ability to stab.

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:50
1. Wie ben je:

Members only:
Voor Overijssel is dit helaas niet een heel uitzonderlijk loon voor iemand met een HBO achtergrond en jouw ervaring, maar ondanks dat vind ik het toch te laag.

Ter vergelijking: in 2008 verdiende ik met 0 werkervaring en nog geen kwart van jouw verantwoordelijkheden meer. Wel WO-achtergrond overigens, maar werd door mijn studiegenoten die verder richting westen gingen wonen voor gek verklaard.

We zijn nu 10 jaar verder, en met een procent of 14 cumulatieve inflatie vind ik dat salaris zelfs voor een HBOer in Overijssel toch wel erg karig.

Maar ja, merk hier in de omgeving dat budget voor developers niet-bestaand is. Eerder dit jaar wat sollicitatiegesprekken gehad, en bij de helft van de bedrijven eindigde de hoogste schaal voor developers een paar honderd euro onder mijn huidige salaris, en het is niet alsof ik een Silicon Valley salaris heb 8)7

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Yustice schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:33:
Members only: nieuw

Ben ik heel erg blij mee :)
Nog steeds heel erg tevreden met de overstap. De kans bestaat dat ik vanaf volgend jaar bij een klant in België wordt neergezet. Het idee is dat iemand van ons bedrijf bij de klant wordt gezet en ook de facto technische support levert, meetest en kleine development zaakjes zelf oppakt. De klant heeft er erg veel vraag naar (en schijnt er de portemonnee voor te willen trekken) en ik ben de enige die bereid is die kant op te gaan (woon nog thuis, geen vrouw/kinderen).

De klant zou dan een woning kopen/huren en aan mij beschikbaar stellen maar toch lijkt het me risicovol. Als de opdracht wordt beëindigd zou ik op zeer korte termijn terug naar Nederland moeten waar ik dan geen woning heb. Daarnaast zal de werkdruk aardig toenemen en doe ik een offer in mijn prive-leven. De werkgever gaat gewoon een uurtarief rekenen per aan de klant.

Wat mij dan redelijk lijkt is een extra vergoeding voor de tijd dat ik daar werk, maar wat is een redelijke vergoeding? Iemand ervaringen?

• KMO1988
  • Laatst online: 24-04 11:23
Huidig:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: (bijna) 30
• Opleiding: MBO Elektrotechniek, HBO Elektrotechniek en diverse cursussen, vakinhoudelijk maar ook op persoonlijk vlak
• Werkervaring: vanaf mijn HBO, 5 jaar, met mijn MBO diverse vakantiebanen gehad als monteur / panelenbouwer.

2. Wat doe je:
• Functie: PLC Engineer (formeel: Application Engineer)
• Werkgever/branche: Frans bedrijf in de technische dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Divers, gemiddeld 70% kantoor en 30% bij diverse klanten
• Uren/week: 40
• Reistijd: 25min naar kantoor, klantlocaties wisselen maar max. 1,5 uur.
• Takenpakket:
Ik programmeer installaties voor voornamelijk de agrarische sector / food sector. Ik programmeer de software van kleine tot middelgrote projecten zelfstandig. O.a. controle diverse schema's, evt. aanpassingen in SCADA-systemen, netwerkconfiguratie opzetten, assistentie bij inbedrijfstellingen, assistentie bij storingen en van directe collega's. Tevens ben ik aan uitvoerende zijde betrokken bij standaardisatie PLC-zijdig.
Ik programmeer voornamelijk in ladderdiagram/functieblokkendiagram, maar SCL/C++ schuw ik niet.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3050
• Vakantiedagen: 25 vrije dagen, 13 ADV
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: Werkgever niets. Ik €200/maand.
• Mobiliteit per jaar: €0,19ct/km, wat neerkomt op circa €180/maand
Kilometers naar klanten, bij gebrek aan bedrijfsauto €0,38ct/km
• Overige: Laptop, Telefoon, diverse kortingsregelingen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39000
• Winstdeling/bonus: Hangt af per jaar

Zelf ben ik hierover ontevreden. Als ik naar directe collega's kijk die meer werkervaring hebben en daar dus naar verdienen (> €3800), terwijl ik ze vaak moet assisteren bij problemen. Ik heb afgelopen december gevraagd naar loonsverhoging maar ivm dat het bedrijf in reorganisatie zit, kunnen ze mij dat niet geven. Voorstel was dit jaar december. Nagevraagd in juni voor een indicatie van de salarisverhoging, kon ik er €50 - €100 bruto bij krijgen. Daarnaast is de werkdruk hoog, ervaar ik veel onrust en weinig waardering voor het geleverde werk, ook niet persoonlijk.

Aanbod:

2. Wat doe je:
• Functie: Medior Software Engineer
• Werkgever/branche: Nederlands familiebedrijf in de technische dienstverlening
• Reistijd: 25min naar kantoor, klantlocaties wisselen maar max. 1,5 uur.
• Takenpakket: Programmeren van kleine en middelgrote projecten

3. Wat verdien je:
• In eerste instantie Maandsalaris (bruto): €3750 - €4000
• Bij daadwerkelijke salarisonderhandeling: €3300 - 3500
• Vakantiedagen: 25 vrije dagen, 13 ADV
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: Zal ongeveer hetzelfde berekend zijn
• Mobiliteit per jaar: Auto vd Zaak (na 1 jaar dienstverband), tot die tijd €0,19ct/km
• Overige: Laptop, Telefoon, Auto vd Zaak (na 1 jaar dienstverband), groter opleidingsbudget, mogelijkheid tot thuiswerken en/of 4-daagse werkweek.

In gesprek met het bedrijf genoemd dat ik €3300 heb en €3500 ga verdienen eind dit jaar. Ik ben bereid over te stappen voor €4000, maar dat daarover te onderhandelen is. Ze vragen nu om een recente salarisstrook, die ik niet van plan ben te geven, ivm onderhandelingspositie.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Het lijkt me een mooi bedrijf om langere tijd voor te werken, maar wil tevens toch deze kans aangrijpen een stuk meer te gaan verdienen dan de 3k nu.

[ Voor 11% gewijzigd door KMO1988 op 19-09-2018 22:57 ]

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58
Tja, je hebt jezelf in een lastige positie gebracht. Logisch dat je bij een overstap wat bluft, maar jij hebt het gebracht als 'ik verdien nu x' en niet als 'ik wil graag x gaan verdienen'. Als je alsnog een loonstrook overhandigt val je door de mand en is je geloofwaardigheid weg. Als je blijft weigeren trekt de potentiële werkgever daar wellicht ook een conclusie uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

1. Wie ben je:

Members only:
Ga ajb elders solliciteren. Wat je nu verdient kan echt niet dat krijgen de schoolverlaters nog niet eens bij ons. En laat je door niemand wijs maken dat we hier in Twente minder verdienen als in t westen

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@KMO1988
Tsja je onderhandelingen lopen niet echt lekker als ik het zo lees, ik verwacht dat je ook over je toekomstige salaris al snel ontevreden raakt. Immers je oude collega's zitten op "€3800".

En
• Bij daadwerkelijke salarisonderhandeling: €3300 - 3500
Ik zou lekker verder kijken en in het vervolg geen valse informatie verschaffen.

Asus Zenbook i7 256gb

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ernemmer schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 05:13:
[...]

In de bouw heb je de bedrijven ook voor het uitzoeken en voor iemand die geen ''junior'' meer is wordt makkelijk 3000 euro per maand betaald tegenwoordig.
Members only:

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 09:26
nvm

[ Voor 134% gewijzigd door Vegetto op 21-09-2018 08:06 ]

• nickoooname
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-04 07:41
Heb een aantal dagen geleden te horen gekregen dat ik nu senior ben, leuk labeltje, maar de salaris verhoging was ik wel aan toen, van 3450 naar 4100 bruto per maand.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO Application Ontwikkelaar, HBO Informatica
• Werkervaring: na HBO nu 6 jaar werkzaam bij huidige werkgever

• Woonlocatie: Regio Gouda

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Full Service Digital Agency
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Uren/week: 36
• Reistijd**: 30 minuten met de auto
• Werkdruk: Gemiddeld / Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4.100 bij 40 uur
• Vakantiegeld: € 2.981
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € uhh
• Mobiliteit per jaar:* standaard 19 cent per km
• Overige: € 0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 52.200
• Winstdeling/bonus: € 2.750

Blij met m'n loonsverhoging. Ben nog wel steeds aan het kijken of ik een andere leuk baan kan vinden die bij me past. Maar heeft nu wel iets minder veel haast.

Ben ook niet echt blij hoeveel er van m'n salarisverhoging naar de belasting gaat.. :( Maar helaas geen optie op leaseauto anders had dat m'n loon nog een beetje gedrukt..

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19
nickoooname schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:40:
Ben ook niet echt blij hoeveel er van m'n salarisverhoging naar de belasting gaat.. :( Maar helaas geen optie op leaseauto anders had dat m'n loon nog een beetje gedrukt..
Dat ken ik, vrouwlief werkt en half zoveel uren, en verdient half zoveel, en betaald nog niet een 5e van wat ik betaal... :'(

Even niets...

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

FireDrunk schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:56:
[...]

Dat ken ik, vrouwlief werkt en half zoveel uren, en verdient half zoveel, en betaald nog niet een 5e van wat ik betaal... :'(
Tjah, over de eerste 35K betaal je nog geen 10% belasting vanaf 2021. Het geld moet dus eigenlijk allemaal van het inkomen van de mensen daarboven komen. Daarboven mag je dus binnenkort zo'n 40 en 50 procent aftikken. Gaat inderdaad hard.

Ach, ik ben altijd maar blij dat mijn aftrekposten meer waard zijn geworden ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:14

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Appli1987 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:02:
Kleine update van mijn kant:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:30 31
• Opleiding: Hbo informatica
• Werkervaring: 5 6

2. Wat doe je:
• Functie: applicatiebeheer
• Werkgever/branche: zorgsector
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd**: met de auto ongeveer 15 min heen 15 min terug
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3082 € 3349
• Vakantiegeld: 8.33%
• Vakantiedagen: 25
• Dertiende/veertiende maand: eindejaarsuitkering
• Mobiliteit per jaar:* eigen auto

Wat vinden jullie hiervan?
Welk ZKH werk je?

9850X3D, x870, 5070TI, 64GB, Sonos, Samsung, Speciaalbier, Hardlopen, Fitness, Voetbal, F1, informatieanalist in ziekenhuis

• wheel
Welk voordeel denk je dat je daarmee zou halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:53
wheel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:29:
[...]

Welk voordeel denk je dat je daarmee zou halen?
Minder pensioenopbouw :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:44
Valt nog mee, nog volop ruimte voordat er qua marginaal tarief winst te behalen is (beide kanten op). Er zijn een aantal punten waar het wel interessant wordt "financial engineering" te overwegen (benutten vrije ruimte pensioeninleg bijvoorbeeld). Jij zit halverwege een schijf"tariefstap" dus lijkt me niet echt zinvol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RFlpNtsyKuk1okOMPvQDKI3M/full.png

[ Voor 34% gewijzigd door assje op 20-09-2018 16:42 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• KMO1988
  • Laatst online: 24-04 11:23
@wheel @Ghostrider
Misschien een beetje onhandig aangepakt achteraf
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik zoiets doe.

Het lijkt hierboven een beetje raar, daarom even een verdere toelichting. Eerste aanbod 3750 - 4500. Tijdens gesprek hier naar gevraagd of dit daadwerkelijk de indicatie was en dit klopte. Gedurende gesprek kreeg ik de vraag wat ik nu verdiende, 3300 - 3500 genoemd (achteraf dom). Toen aangegeven voor 4000 overstap te willen maken. Zij veranderden van indicatie door 3300 - 3500 als uitgangspunt te nemen ivm collega's in soortgelijke functie (die tegelijk met mij zouden beginnen).

Ik had zelf het idee dat dit bij het onderhandelingsspel kon horen, Maar zoals ik al noemde, heb er eigenlijk geen kaas van gegeten. Iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten?

Bedankt alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Je kan prima neerleggen dat je het voor minder dan 4k niet doet.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
qadn schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:10:
Je kan prima neerleggen dat je het voor minder dan 4k niet doet.
Precies en als ze dat niets willen zijn er nog genoeg andere vissen in de vijver die je het wel willen geven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:34

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dat laatste lijkt inderdaad wel de enige oplossing om bokkende HR tot iets te zetten: doodleuk je salariseis neerleggen als tegenbod, en verder kijken. Hoe hard ze ook sputteren dat het niet kan etc, ze moeten dan toch binair kiezen als jij geen zin hebt in onderhandelingen. Dat kan een _nee_ opleveren, maar daarom heb je hopelijk nog een paar opties in je achterhoofd.

Met (te) lief vragen krijg je er zelden euros bij, heb ik gemerkt, dan is er altijd wel een flauw excuus om het niet te doen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

KMO1988 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:32:
@wheel @Ghostrider
Misschien een beetje onhandig aangepakt achteraf
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik zoiets doe.

Het lijkt hierboven een beetje raar, daarom even een verdere toelichting. Eerste aanbod 3750 - 4500. Tijdens gesprek hier naar gevraagd of dit daadwerkelijk de indicatie was en dit klopte. Gedurende gesprek kreeg ik de vraag wat ik nu verdiende, 3300 - 3500 genoemd (achteraf dom). Toen aangegeven voor 4000 overstap te willen maken. Zij veranderden van indicatie door 3300 - 3500 als uitgangspunt te nemen ivm collega's in soortgelijke functie (die tegelijk met mij zouden beginnen).

Ik had zelf het idee dat dit bij het onderhandelingsspel kon horen, Maar zoals ik al noemde, heb er eigenlijk geen kaas van gegeten. Iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten?

Bedankt alvast!
Tja soms draait men er maar wat van maar vergeet niet, dat kun je zelf ook. Leuk is amders maar als je prima weg kan lopen (joh dan heeft t je 3 uurtjes gekost) gewoon doen.

Zelf ook wel eens gehad, ik laat de werkgever de eerste indicatie geven maar gaf zelf wel aan wat voor een bod ik elders, om verschillende redenen (waaronder geld), had laten schieten. Werd dat doodleuk hun ondergrens/richtpunt, was nog minder dan ik verdiende op dat moment.. 8)7 doen we dus ook niet meer.

Zelfde geld als een onzin argument dat iets niet kan/nu eenmaal zo is. Of een argument geldig is of niet bepaal je zelf wel en hier trek je conclusies uit. Briljante is de; 'ja we betalen hier nu eenmaal niet het beste' als je aangeeft/aantoont dat het onder de marktwaarde zit. _o-

Uiteindelijk moet je kunnen stemmen met je voeten -> weglopen zonder om te kijken, anders is het bluf en hopen dat de andere kant van de tafel het niet te hard speelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40

Polycom

Poes van goud

Het valt mij op dat er hier heel veel mensen zijn die geen idee hebben wat voor pensioen regeling ze eigenlijk hebben. Wat gaan jullie over 35 jaar doen? Of sparen jullie zelf bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_5121
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2020
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Communication & Multimedia Design
• Werkervaring: 4.5 jaar
• (Woon) Locatie: Nijmegen

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end Developer
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Nijmegen
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3100
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: 1/3de
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: nvt

Ik ben nu in gesprek met een ander bedrijf, omdat ik bij mijn huidige bedrijf wel uitgeleerd ben. Echter vind ik het salaris dat ik daar verdien wel marktconform t.o.v. mijn skills en werkervaring. In de vacature van dat andere bedrijf staat ook dat ze een marktconform salaris bieden, dus ik verwacht dat het bod in de buurt zal zitten van wat ik nu verdien. Hoe zal ik dit aanpakken? Op de vraag wat mijn salarisindicatie heb ik geantwoord dat ik het daar pas bij de salarisonderhandelingen over wil hebben. Wat als ze minder bieden dan ik nu verdien? Mijn huidige loon vertellen en zeggen dat ik er wel op vooruit wil gaan? Ik ben niet via een recruiter binnengekomen dus dat scheelt hen al veel geld, en reiskosten hoeven ze ook niet te betalen, of wegen zulke factoren nauwelijks mee in de onderhandelingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Waarom wil je niet een salarisindicatie geven? Dan gooi je er toch gewoon een 500 euro boven op wat je nu verdient? Wel zeggen dat je dat bedrag wenst te verdienen, niet dat je dat nu verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
maarten_5121 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:39:

[..]

Ik ben nu in gesprek met een ander bedrijf, omdat ik bij mijn huidige bedrijf wel uitgeleerd ben. Echter vind ik het salaris dat ik daar verdien wel marktconform t.o.v. mijn skills en werkervaring.
Echt? Ik ben een paar jaartjes ouder en ik verdien € 5625 per maand als front-end developer. Niet om te pochen, maar er zit echt wel meer rek in je salaris hoor.

Je komt niet eens aan de leeftijd x 100 berekening die tegenwoordig al erg laag is. Jij hoort minimaal op € 3840 per maand te zitten. Voor minder dan dat zou je niet eens moeten reageren op vacatures.
In de vacature van dat andere bedrijf staat ook dat ze een marktconform salaris bieden, dus ik verwacht dat het bod in de buurt zal zitten van wat ik nu verdien. Hoe zal ik dit aanpakken? Op de vraag wat mijn salarisindicatie heb ik geantwoord dat ik het daar pas bij de salarisonderhandelingen over wil hebben. Wat als ze minder bieden dan ik nu verdien? Mijn huidige loon vertellen en zeggen dat ik er wel op vooruit wil gaan? Ik ben niet via een recruiter binnengekomen dus dat scheelt hen al veel geld, en reiskosten hoeven ze ook niet te betalen, of wegen zulke factoren nauwelijks mee in de onderhandelingen?
Een "marktconform salaris" is net zoiets als een "leuk bedrijf" met "leuke mensen" en een "leuke bedrijfscultuur". Dat zegt helemaal niks.

Wat @hyptonize zegt zou ik toepassen inderdaad. Druk er eens +€500 bovenop en geef aan dat jij op dit moment € 3600 per maand verdient, ziet dat dit ietwat achtergesteld is op de rest van de markt, en daarom een stap overweegt mits de baan interessant is.

Sterker nog, als je een beetje goed bent in je werk zou ik 't keihard spelen en zeggen dat je op dit moment €4000 verdient, en dat je graag een stap maakt om nieuwe ervaringen op te doen, en niet noodzakelijk méér hoeft te gaan verdienen.

De front-end developer markt schreeuwt om mensen, en de meeste FE-devs trekken naar het westen van 't land omdat hier de grotere/leukere en beter betalende bedrijven zitten. In Nijmegen zullen de salarissen een stuk lager liggen, dus dan ligt jouw marktwaarde grofweg tussen de € 3800 en € 4200.

Zeker als je een baan hebt waar je niet weg moet zou ik lekker gaan bluffen.

En je overhandigt nooit je salarisstrook. Als ze daar naar vragen dan kan je dat wegwuiven met het argument dat je dan ook graag de salarisstroken van je toekomstige directe collega's wil inzien. En dat doen ze natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 15:47
edit verkeerde topic

[ Voor 74% gewijzigd door alki op 21-09-2018 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Blue-eagle schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:14:
[...]

Echt? Ik ben een paar jaartjes ouder en ik verdien € 5625 per maand als front-end developer. Niet om te pochen, maar er zit echt wel meer rek in je salaris hoor.

Je komt niet eens aan de leeftijd x 100 berekening die tegenwoordig al erg laag is. Jij hoort minimaal op € 3840 per maand te zitten. Voor minder dan dat zou je niet eens moeten reageren op vacatures.

[...]

Een "marktconform salaris" is net zoiets als een "leuk bedrijf" met "leuke mensen" en een "leuke bedrijfscultuur". Dat zegt helemaal niks.

Wat @hyptonize zegt zou ik toepassen inderdaad. Druk er eens +€500 bovenop en geef aan dat jij op dit moment € 3600 per maand verdient, ziet dat dit ietwat achtergesteld is op de rest van de markt, en daarom een stap overweegt mits de baan interessant is.

Sterker nog, als je een beetje goed bent in je werk zou ik 't keihard spelen en zeggen dat je op dit moment €4000 verdient, en dat je graag een stap maakt om nieuwe ervaringen op te doen, en niet noodzakelijk méér hoeft te gaan verdienen.

De front-end developer markt schreeuwt om mensen, en de meeste FE-devs trekken naar het westen van 't land omdat hier de grotere/leukere en beter betalende bedrijven zitten. In Nijmegen zullen de salarissen een stuk lager liggen, dus dan ligt jouw marktwaarde grofweg tussen de € 3800 en € 4200.

En je overhandigt nooit je salarisstrook. Als ze daar naar vragen dan kan je dat wegwuiven met het argument dat je dan ook graag de salarisstroken van je toekomstige directe collega's wil inzien. En dat doen ze natuurlijk nooit.
Pagina terug heeft iemand zich nog in de nesten gewerkt met dat plan ja, dus ik weet niet of dat nou echt aan te raden is.

Daarnaast is het natuurlijk mooi dat jij erg goed verdient, maar richting de €6k per maand voor een HBO communicatie en multimedia afgestudeerde, ook met paar jaar meer ervaring, is enorm veel en zeker niet wat je realistisch gezien kan verwachten. Mij lijkt zijn salaris voor die opleiding en ervaring niet heel vreemd als ik zie wat hier verder langs komt. Oh is vast wel wat op vooruit te gaan bij een overstap, maar minimaal €3840 (bijzonder specifiek getal overigens) lijkt mij erg optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_5121
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2020
[...]

[...]

Als dat zo is dan zijn de marktwaarden wel erg veranderd het afgelopen jaar, want ik heb het 'wat verdien jij'-topic vorig jaar een tijdje in de gaten gehouden, mijn eigen salaris daar gepost, recruiters gesproken en wat rondgevraagd om mij heen en kwam tot de conclusie dat 3000-3250 ongeveer marktconform is. Maar vandaar ook dat ik wil dat zij eerst een bod doen, misschien bieden ze veel meer dan ik verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:34

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Yep de waarden zijn het afgelopen jaar veranderd ja, en er zit een groot verschil tussen de 'gemiddelde programmeur', en de goede programmeurs. De eersten zijn met 3k, misschien 3.5k wel klaar, en de laatsten lijken zeker sinds een jaar of 2-3 door te kunnen schieten tot 5-6k, gewoon omdat ze anders gaan freelancen, en spontaan nog veel meer krijgen.

Mijn persoonlijke gok (garanties tot aan de deur enzo) is dat ook management nu begint te zien dat 1 goede programmeur meer waard is dan 3 middelmatige, en binnenkort komen ze ook tot de conclusie dat slechte programmeurs meer kapotmaken dan ze bijdragen, en dus geen salaris meer waard zijn.
Verder zeggen jaren ervaring weinig, ik ben inmiddels genoeg 'seniors' tegengekomen die al 10 jaar hetzelfde kunstje doen, en verder eigenlijk niks kunnen. Die ga je geen 5k betalen natuurlijk, hoe oud en verstandig ze ook zijn.

Kortom: kun je meer dan je collegas, kun je zelfstandig googlen, en ben je niet te beroerd om ergens in te duiken, dan kun je nu grote(re) stappen maken.

Laatste waarschuwing: recruiters willen vooral je fee, en zullen zelden aangeven wat er echt in zit. Ze kijken immers naar de baan die je had, en proberen je daar weer in terug te zetten. Zet voor de gein eens hoog in (bij bedrijven die je iets minder lijken >:) ) en kijk of ze happen. You'd be surprised.

[ Voor 13% gewijzigd door FreezeXJ op 21-09-2018 11:51 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:37:
[...]

Pagina terug heeft iemand zich nog in de nesten gewerkt met dat plan ja, dus ik weet niet of dat nou echt aan te raden is.
Ik heb geen conclusie gehoord anders. Als hij gewoon 4k neerlegt als eis heb je kans dat hij dat gaat krijgen. Of niet, dat hoort erbij: onderhandelen heeft een risico dat je niet tot een overeenkomst komt.

Dus wil jij nou zeggen dat het überhaupt proberen geen goed idee is? :?
Daarnaast is het natuurlijk mooi dat jij erg goed verdient, maar richting de €6k per maand voor een HBO communicatie en multimedia afgestudeerde, ook met paar jaar meer ervaring, is enorm veel en zeker niet wat je realistisch gezien kan verwachten.
Ik heb geen opleiding, alleen werkervaring. En ik zeg ook niet dat hij voor de 6k moet gaan, maar 4k is absoluut haalbaar.
Mij lijkt zijn salaris voor die opleiding en ervaring niet heel vreemd als ik zie wat hier verder langs komt. Oh is vast wel wat op vooruit te gaan bij een overstap, maar minimaal €3840 (bijzonder specifiek getal overigens) lijkt mij erg optimistisch.
Wat een ontzettend voorzichtige manier van zakendoen, zeg. Hoog inzetten betekent niet dat je hoge inzet direct je minimum is. Als hij zijn huidige salaris zou laten zien krijgt 'ie er een keer +€200 bij met wat mazzel. En hij wordt momenteel al onderbetaald.
maarten_5121 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:44:
[...]

Als dat zo is dan zijn de marktwaarden wel erg veranderd het afgelopen jaar, want ik heb het 'wat verdien jij'-topic vorig jaar een tijdje in de gaten gehouden, mijn eigen salaris daar gepost, recruiters gesproken en wat rondgevraagd om mij heen en kwam tot de conclusie dat 3000-3250 ongeveer marktconform is. Maar vandaar ook dat ik wil dat zij eerst een bod doen, misschien bieden ze veel meer dan ik verwacht.
Marktconform voor een goede 30-35er met 5+ jaar ervaring is in de Randstad al €4500 of hoger in loondienst. Hier ken ik ook mensen die 5500 verdienen met datzelfde profiel, puur omdat ze een 3-tal sollicitaties hadden lopen, met 3 aanbiedingen, en hij heeft ze alledrie tegen elkaar uitgespeeld.

Het simpele feit is dat er vraag is. Soms met hoge nood. En dat drijft de prijs omhoog. De huizenprijzen in ons segment stijgen met zo'n 10% per jaar ongeveer? Dan is het qua salarissen net zo gesteld, denk ik. Waar je in 2015 misschien €3500 als "normaal" kon zien zou dat nu in 2018 al €4658 zijn.

Waarom zou je in hemelsnaam 40 uur per week ergens zitten werken voor €3400 als je heel simpel door iets meer je best te doen ook €4000 kan krijgen? En met dat in het achterhoofd: ik zou altijd meerdere sollicitaties hebben lopen, want dan kan je ze tegen elkaar uitspelen.

Tijdens het hebben van een baan moet je uitgaan van gemiddeld +5% per jaar. Bij het wisselen van een baan heb je de kans om een stap van +30% of meer te maken, zeker als je nu al zo laag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

@Blue-eagle Jouw salaris klinkt toch eerder als uitzondering dan regel. Mag ik vragen wat precies jouw dagelijkse werkzaamheden zijn? Werk je bij een agency? Wat voor software/frameworks werk je mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
hyptonize schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:43:
@Blue-eagle Jouw salaris klinkt toch eerder als uitzondering dan regel. Mag ik vragen wat precies jouw dagelijkse werkzaamheden zijn? Werk je bij een agency? Wat voor software/frameworks werk je mee?
Consultancy, detachering. Ik zit over het algemeen bij grote bedrijven in de Randstad (van rijke startups tot multinationals, denk aan Aegon, Rabobank, TMG, Ahold, T-Mobile, ABN AMRO, RTL, etc.) om per project de front-end architectuur op te zetten. Ik specialiseer mij momenteel op Angular en alles wat daar bij komt kijken. Een normale dag begint bij mijn huidige klus om 09:30 uur voor de stand-up en tussen de Scrum-rituelen door schrijf ik code, doe ik code reviews op Git pull requests, schrijf ik unit tests, spar ik met designers, schrijf ik prototypes, en zit ik lekker op Tweakers mensen te motiveren gewoon meer geld te vragen :+

Echt, ik ben gewoon een developer. Ik werk van 9 tot 17 uur ongeveer, soms iets meer, meestal minder. Mijn werkgever vraagt tussen de €95 en €110 per uur voor mijn werk, dus die verdient goed. Dat weet ik zelf ook wel ;) De reden dat ik een lekker salaris heb is omdat ik ook freelance aan de slag kan gaan en veel meer kan gaan verdienen.

Ik ken ook andere detacheerders waar ik de salarissen ken. Daar heb je soms mensen die €3500 per maand verdienen, en soms mensen die €6500 per maand verdienen. Ze doen praktisch hetzelfde werk. De één heeft zich alleen beter voorbereid en weet wat hij waard is, de ander niet.

De werkgever lacht zich een ongeluk in z'n nieuwe Tesla terwijl de arme onderbetaalde dev zich rijk prijst omdat hij nét boven het gemiddelde van de markt uitsteekt... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Blue-eagle schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:15:
[...]

Ik heb geen conclusie gehoord anders. Als hij gewoon 4k neerlegt als eis heb je kans dat hij dat gaat krijgen. Of niet, dat hoort erbij: onderhandelen heeft een risico dat je niet tot een overeenkomst komt.

Dus wil jij nou zeggen dat het überhaupt proberen geen goed idee is? :?
Grapjas, waar heb ik dat geschreven? Onderhandelen uiteraard doen. En dan beginnen met een optimistische eis die nog wel enigsinds realistisch is. Keihard liegen over je huidige salaris, dat is het punt waar wij van mening verschillen. Je huidige salaris niet willen delen kan ik me ook voorstellen. Als je je salaris echter al gedeeld hebt en dan weigeren een loonstrookje te laten zien, dat is wel erg apart. Want wat staat daar nog op wat je niet al verteld hebt? Behalve dus dat je erover gelogen had.

Ik zou het ook niet snel geloven als werkgever dat iemand nu €4k verdient maar geen problemen heeft om erop achteruit te gaan voor een 'nieuwe uitdaging' van die leeftijd.
[...]

Wat een ontzettend voorzichtige manier van zakendoen, zeg. Hoog inzetten betekent niet dat je hoge inzet direct je minimum is.
Nogmaals, grapjas. Jij schreef specifiek dat dat bedrag zijn minimum zou moeten zijn. En nu is het ineens een hoge inzet geworden waar het wel wat onder kan komen?
FreezeXJ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:49:
Yep de waarden zijn het afgelopen jaar veranderd ja, en er zit een groot verschil tussen de 'gemiddelde programmeur', en de goede programmeurs. De eersten zijn met 3k, misschien 3.5k wel klaar, en de laatsten lijken zeker sinds een jaar of 2-3 door te kunnen schieten tot 5-6k, gewoon omdat ze anders gaan freelancen, en spontaan nog veel meer krijgen.
En hier lijkt iedereen ervan uit te gaan dat iedereen die hier post op boven gemiddeld zou moeten zitten want daar zitten ze zelf ook :P.

Overigens hoorde ik hier recent tarieven van inhuren in mijn vakgebied via detacheerder: €60 per uur voor junior, €90 per uur voor senior. Dat was echt een WTF momentje, gezien alleen al tussen seniors verschillen in productiviteit zitten die veel groter zijn dan dat, laat staan tussen juniors en seniors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Poeh, poeh.
waar heb ik dat geschreven?
Je schreef toch echt zelf: "dus ik weet niet of dat nou echt aan te raden is."

Ik vind het wél aan te raden, jij betwijfelt dat.
Onderhandelen uiteraard doen. En dan beginnen met een optimistische eis die nog wel enigsinds realistisch is. Keihard liegen over je huidige salaris, dat is het punt waar wij van mening verschillen.
Liegen? Dat raad ik helemaal niet aan. Bluffen is wat anders. Je hoeft je kaarten niet te laten zien, op de vraagt wat je momenteel verdient hoef je niet te vertellen wat je huidige salaris is; die vraag kan je op twee manieren interpreteren.
Je huidige salaris niet willen delen kan ik me ook voorstellen. Als je je salaris echter al gedeeld hebt en dan weigeren een loonstrookje te laten zien, dat is wel erg apart. Want wat staat daar nog op wat je niet al verteld hebt? Behalve dus dat je erover gelogen had.
Salarisstrookje vragen is gewoon een teken van wantrouwen vanuit de werkgever. Dat ding overhandigen is alleen in hun voordeel en niet dat van jouzelf. Ik zou op dat moment al klaar zijn met die werkgever en verder kijken, maar puur om het vermaak nog even voorstellen dat we gelijk oversteken: "Mijn salarisstrook voor dat van jou en je collega's." Pas dán kunnen beide partijen beslissen wat een eerlijk salaris is.

Spoiler: Geen enkele werkgever deelt dat met je. Jij noemt het niet-delen van je salarisstrook "apart". Waarom vind jij dat? Wil je misschien je salarisstrook ook met Tweakers delen?
Ik zou het ook niet snel geloven als werkgever dat iemand nu €4k verdient maar geen problemen heeft om erop achteruit te gaan voor een 'nieuwe uitdaging' van die leeftijd.
Waarom niet? Als de huidige baan niet bevalt kijk je naar een nieuwe die leuker is. Prima argument hoor. Het draait echt niet alleen maar om geld bij iedereen, ondanks dat jij dit niet snel gelooft.
[...]

Nogmaals, grapjas.
Nou, nou.
Jij schreef specifiek dat dat bedrag zijn minimum zou moeten zijn. En nu is het ineens een hoge inzet geworden waar het wel wat onder kan komen?
Minimum bedrag om mee te onderhandelen, ja. Ik heb ook weleens een minimum gesteld op een bedrag waar ik uiteindelijk iets lager uitkwam, maar wel met een leuke eindejaarsbonus.

Het salarisgesprek is niet zo zwart/wit als jij denkt. Er spelen talloze factoren mee in de onderhandeling. Bijvoorbeeld: als de dagelijkse reistijd van 2 uur opeens naar 20 minuten zakt zou ik (persoonlijk) dat een kleine €400 per maand waard vinden.

Dus ja, ik zou zelf een stap achteruit willen maken in salaris als daar iets tegenover staat. Een leuke bonus wellicht, of erg leuk werk, of toffe bedrijfsuitjes, of minder reistijd, een optie tot remote werken, et cetera.

Anyway, dit ontspoort een beetje. Volgens mij verdien je te weinig en durf je dit niet aan te kaarten of er wat mee te doen. Ik probeer mensen alleen te motiveren hun waarde terug te zien in hun beloning. Liegen is fout, bluffen is goed, meerdere aanbiedingen hebben is nog beter, en stevig onderhandelen kan vele duizenden euro's per jaar opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-05 22:59
Hier het aanbod, wat ik heb geaccepteerd. Ik ga per 1 oktober aan de slag als cybersecurity consultant, waar ik mij in eerste instantie ga richten op pentesten. Dit is mijn eerste voltijdbaan en heb meerdere aanbiedingen gehad. Qua package zat iedereen wel ongeveer op dezelfde hoogte (scheelt max 1-1.5k per jaar en vrije keuze leaseauto), dus uiteindelijk gewoon de keuze gemaakt voor de leukste werkzaamheden.

Members only:

Wat vinden jullie hiervan als starter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizzle2009
  • Registratie: Juli 2009
T-Ri schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:21:
Hier het aanbod, wat ik heb geaccepteerd. Ik ga per 1 oktober aan de slag als cybersecurity consultant, waar ik mij in eerste instantie ga richten op pentesten. Dit is mijn eerste voltijdbaan en heb meerdere aanbiedingen gehad. Qua package zat iedereen wel ongeveer op dezelfde hoogte (scheelt max 1-1.5k per jaar en vrije keuze leaseauto), dus uiteindelijk gewoon de keuze gemaakt voor de leukste werkzaamheden.

Members only:

Wat vinden jullie hiervan als starter?
Dit lijkt me een heel goed aanbod. 2500,- als starter vind ik al heel netjes. Daarbij nog een auto, onbeperkt cursussen volgen en buitenland mogelijkheden maken dit volgens mij een hele mooie deal. Ik moest het 9 jaar geleden als starter in de ICT met een hbo-opleiding met een stuk minder doen (ik verdiende toen 2000,- bruto per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
shizzle2009 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:23:
[...]

Dit lijkt me een heel goed aanbod. 2500,- als starter vind ik al heel netjes. Daarbij nog een auto, onbeperkt cursussen volgen en buitenland mogelijkheden maken dit volgens mij een hele mooie deal. Ik moest het 9 jaar geleden als starter in de ICT met een hbo-opleiding met een stuk minder doen (ik verdiende toen 2000,- bruto per maand).
Dat is 9 jaar geleden, ~2400 gecorrigeerd voor inflatie. Dus komt best goed overeen toch ;)

Ik vind het ook een net bod, mooi startpunt en in een vakgebied waarin je volgens mij overal wel aan de bak zal blijven en mooie stijgingen in het vooruitzicht hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:40
FreezeXJ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:49:
Laatste waarschuwing: recruiters willen vooral je fee, en zullen zelden aangeven wat er echt in zit. Ze kijken immers naar de baan die je had, en proberen je daar weer in terug te zetten. Zet voor de gein eens hoog in (bij bedrijven die je iets minder lijken >:) ) en kijk of ze happen. You'd be surprised.
Maar die fee is vaak wel een % van het jaarsalaris. ;)

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Blue-eagle schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:25:
[...]

Consultancy, detachering. Ik zit over het algemeen bij grote bedrijven in de Randstad (van rijke startups tot multinationals, denk aan Aegon, Rabobank, TMG, Ahold, T-Mobile, ABN AMRO, RTL, etc.) om per project de front-end architectuur op te zetten. Ik specialiseer mij momenteel op Angular en alles wat daar bij komt kijken. Een normale dag begint bij mijn huidige klus om 09:30 uur voor de stand-up en tussen de Scrum-rituelen door schrijf ik code, doe ik code reviews op Git pull requests, schrijf ik unit tests, spar ik met designers, schrijf ik prototypes, en zit ik lekker op Tweakers mensen te motiveren gewoon meer geld te vragen :+

Echt, ik ben gewoon een developer. Ik werk van 9 tot 17 uur ongeveer, soms iets meer, meestal minder. Mijn werkgever vraagt tussen de €95 en €110 per uur voor mijn werk, dus die verdient goed. Dat weet ik zelf ook wel ;) De reden dat ik een lekker salaris heb is omdat ik ook freelance aan de slag kan gaan en veel meer kan gaan verdienen.

Ik ken ook andere detacheerders waar ik de salarissen ken. Daar heb je soms mensen die €3500 per maand verdienen, en soms mensen die €6500 per maand verdienen. Ze doen praktisch hetzelfde werk. De één heeft zich alleen beter voorbereid en weet wat hij waard is, de ander niet.

De werkgever lacht zich een ongeluk in z'n nieuwe Tesla terwijl de arme onderbetaalde dev zich rijk prijst omdat hij nét boven het gemiddelde van de markt uitsteekt... :z
Klopt, ik denk dat de meeste developers zich echt niet beseffen hoeveel rek er in een salaris zit. Bij ons rijden overigens naast de eigenaar ook wat ZZPers in een Tesla, dus dat zegt genoeg. :P
Ben zelf weer twee jaartjes ouder dan jij en zit rond de 5k bruto met daarnaast vrij riante secundaire arbeidsvoorwaarden in mijn ogen.
Ik ben op papier "gewoon back end developer", maar in de praktijk komt het vaak neer op lead rollen / solution design. Dan is die 5k nog niet eens aan de hoge kant in mijn ogen. Ik weet ook wel wat bijvoorbeeld mensen als business analisten, PO's, SEO specialisten, web analisten en allerhande mensen die 'echt in de business zitten' verdienen en dan laten veel devs zich toch echt afschepen met een fooitje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sissors schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:37:
[...]

Kan je daar eens naar linken? Want die heb ik geloof ik gemist.

Ovrigens @Blue-eagle en eigenlijk iedereen die hier voor relevant salairs vooral naar de volgende zaken kijkt:
- Functietitel
- Opleidingsniveau
- Aantal jaren werkervaring
en daar een behoorlijk definitieve salarisconclusie uit trekt, dat is niet voldoende. Er kunnen grote verschillen zitten in prestatie, terwijl die bovenstaande die niet laten zien.

Ik ben zelf hbo life science opgeleide biotech procestechnoloog / production engineer in een farmaceutische fabriek met 7 jaar relevante ervaring en 5 jaar ervaring in recruitment / HR consultancy. Mijn salaris is bovengemiddeld voor de functie en 12 jaar ervaring, maar ik zie dat je deze functie dan ook zeer divers uit kunt voeren.

Je kunt simpelweg zelfstandig meedoen aan projecten en je eigen taken op tijd plannen en uitvoeren (je overziet je eigen werk / taken / systeem / proces) en neemt initiatief om dat zo goed mogelijk te laten presteren en je lost problemen rondom jouw systeem/proces op. Kortom, je doet wat je verantwoordelijkheid is.

Maar je kan die rol ook breder invullen: Je overziet iets meer wat bedrijfsbelangen of klantbelangen zijn en hebt een waardevolle rol in het kiezen van de juiste projecten en verbeteringen (er zijn altijd meer voorstellen dan er tijd/geld is), die de hele fabriek / het hele bedrijf vooruit helpen, je initieerd projecten, leidt projecten op een gestructureerde manier, coacht collega's, verbetert samenwerking tussen afdeling, verbetert bedrijfsprocessen of levert waardevol advies daarbij, je speelt een belangrijke rol in communicatie naar klanten, staat bij inspecties overheden te woord. Bij complexe problemen, begeleid je een team van specialisten om gestructureerd naar de (meestal multicausale) oorzaak te zoeken.

Beide production engineer. Beide 10 jaar relevante ervaring, dezelfde titel, op papier mogelijk zelfs dezelfde verantwoordelijkheid, beide HBO gestudeerd. Toch verdient de ene 3500 en de ander 5500 euro per maand.

Zo simpel als A + B + C is het dus niet. Het is veel complexer en ik denk dat dit ook voor "Front end developer" ook zo werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 21-09-2018 16:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Blue-eagle schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:47:
[...]

Poeh, poeh.

[...]

Je schreef toch echt zelf: "dus ik weet niet of dat nou echt aan te raden is."

Ik vind het wél aan te raden, jij betwijfelt dat.
Dat ging over het liegen over je huidige salaris, niet over onderhandelen.
[...]

Liegen? Dat raad ik helemaal niet aan.
Uhuh:
Sterker nog, als je een beetje goed bent in je werk zou ik 't keihard spelen en zeggen dat je op dit moment €4000 verdient,
En kom niet aan met het verhaal dat je "verdienen" hier anders interpreteert. Als je zegt dat je €4000 verdient terwijl je salaris €3200 is, dan valt dat bij mij gewoon onder liegen.
[...]

Salarisstrookje vragen is gewoon een teken van wantrouwen vanuit de werkgever. Dat ding overhandigen is alleen in hun voordeel en niet dat van jouzelf.
Ja, hoe zou dat wantrouwen nou komen net nadat je over je huidige salaris hebt gelogen. Dat ding overhandigen maakt helemaal niks uit, ALS je al je salaris met ze hebt gedeeld. Tenzij je dus gelogen hebt over je salaris.
Spoiler: Geen enkele werkgever deelt dat met je. Jij noemt het niet-delen van je salarisstrook "apart". Waarom vind jij dat? Wil je misschien je salarisstrook ook met Tweakers delen?
Lees nou eens, en niet alleen wat ik schrijf, maar vooral ook wat je zelf schrijft. Ik zeg dat weigeren te delen van je salarisstrook, nadat je al je salaris hebt gedeeld, apart is. Immers staat er los van het salaris bijzonder weinig interessants op een loonstrook voor een toekomstige werkgever. Wat het verband is met mijn naam + IBAN + BSN op Tweakers delen ontgaat me nog een beetje.
[...]

Minimum bedrag om mee te onderhandelen, ja.
Nee, jij schreef dat dat het minimum bedrag is waar hij op hoort te zitten, niet waar hij mee moest gaan beginnen met onderhandelen.
Anyway, dit ontspoort een beetje. Volgens mij verdien je te weinig en durf je dit niet aan te kaarten of er wat mee te doen.
Nou ja, als je echt geen argumenten meer hebt dan begin je zodus.

@JvS, nou ja probleem is groot woord, maar refereerde aan deze: KMO1988 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)". Als je toch al je salaris hebt gedeeld met een potentieel toekomstige werkgever, waarom niet je loonstrook? Oké, ik ben het ermee eens dat het wantrouwen uitstraalt van de werkgever, maar dus niet geheel onterecht. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat je zomaar je loonstrookje moet delen, want je moet beginnen met de vraag of je uberhaupt je huidige salaris wil delen. Maar als je ervoor kiest dat te doen, dan zou ik er niet over liegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 21-09-2018 18:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeMoeder2016
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-03 23:24
// First time posting, Please, Please , Please, be kind but Fatal and Fair like a Tweaker if necessary !! :-)

• Leeftijd: 38
• Opleiding: MBO Systeembeheerder, hiernaast een Microsoft Transcript van 5-A4tjes..
MCITP, MCSE, MCSA, ITIL enz.
• Werkervaring: 18 in ICT (10 jaar als beheerder, 8 jaar als consultant)
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Managing Consultant
• Werkgever/branche: Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s):Utrecht en omstreken
• Uren/week: 40,.. maar "long-live-o365' dus soms meer.
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Hoog van Pre-Sales tot implementatie

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5.000,00
• Dertiende/veertiende maand: € 5.000,00 [max.]
• Pensioeninleg per jaar: 2,60%
• Mobiliteit per jaar: > Leaseauto fisale waarde € 30.000,00 > 14% > Fiscale bijtelling € 338 (bruto) > € 180 (netto). OV Fiets naar top 5 klanten altijd beschikbaar

[ Voor 22% gewijzigd door JeMoeder2016 op 22-09-2018 10:55 ]

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 19:58
JeMoeder2016 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:57:
// First time posting, Please, Please , Please, be kind but Fatal and Fair like a Tweaker if necessary !! :-)

• Leeftijd: 38
• Opleiding: MBO Systeembeheerder, hiernaast een Microsoft Transcript van 5-A4tjes..
MCITP, MCSE, MCSA, ITIL enz.
• Werkervaring: 18 in ICT (10 jaar als beheerder, 8 jaar als consultant)
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Managing Consultant
• Werkgever/branche: Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s):Utrecht en omstreken
• Uren/week: 40,.. maar "long-live-o365' dus soms meer.
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Hoog van Pre-Sales tot implementatie

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5.000,00
• Dertiende/veertiende maand: € 5.000,00 [max.]
• Pensioeninleg per jaar: 2,60%
• Mobiliteit per jaar: > Leaseauto fisale waarde € 30.000,00 > 14% > Fiscale bijtelling € 338 (bruto) > € 180 (netto). OV Fiets naar top 5 klanten altijd beschikbaar
Lekker omhoog gekrabbeld hoor! :)

Moo, I say.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Update :)
Intrepidity schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:23:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 30
• Opleiding: HBO Informatica (BSc)
• Werkervaring: 10 11 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Senior web developer Team lead
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd: ~35 minuten
• Werkdruk: normaal tot hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):3800 4800
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: 3,8%
• Mobiliteit per jaar: € -
• Overige: 10% korting op assortiment werkgever

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):51034 62200
• Winstdeling/bonus: € -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:21
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desipio
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 00:16
Zo, dat heb je lekker voor mekaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Benieuwd naar jullie reacties op onderstaande (eerste) aanbod van werkgever.

1. Wie ben je:
• Leeftijd:29
• Opleiding: HBO-ICT Management & Security
• Werkervaring: 6 jaar
• Certificeringen o.a. MCSA 2012/2016 en MCSA Office365.
• (Woon) Locatie: Caribben

2. Wat doe je:
• Functie: Medior System engineer
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): Aruba/Curacao
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: laag/gemiddeld
-
3. Wat verdien je :
• Maandsalaris (bruto): 4400 AWG e.g. 2100 euro.
• Vakantiedagen: 20
• Dertiende/veertiende maand:Nee (*kan ja worden binnenkort)
• Auto: Ja
• Laptop: Ja
• GSM: Ja
• Pensioeninleg: ja 50/50

PS: In de Nederlandse Antillen zijn de lonen gemiddeld lager. Dat heeft met vraag en aanbod te maken.
Als vuistregel kan je aanhouden dat je salaris in euro, hier ongeveer factor 1.4 in ANG/AWG waard is (wisselkoers is 1 euro op 2.11 AWG). Gemiddeld zo'n 20 a 30% lager dan het omgerekende.
Toch denk ik dat hier meer in moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:56

Je hebt front-end developers en front-end developers..
De ene groep doet html css js, de andere zijn semi full stack met bijv react node.js graphql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 20:26

HaTe

haat niet

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 26-09-2018 12:35 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
HaTe schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:27:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribble1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-01 10:51
Members only:

Ik ben zelf prima tevreden met mijn loon, eerder dit jaar de stap gemaakt van €2800 naar €3100 bruto en 20min minder reistijd
Lonen liggen hier in het noorden uiteraard lager dan in het westen van het land, maar vraag me af wat jullie hier van vinden.

Baal opzich wel dat ik geen bonus uitkering of iets dergelijks heb. Vakantiegeld word ook maandelijks uitgekeerd wat ik eigenlijk minder fijn vind dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 26-04 16:12
Vind het voor je opleiding, werkervaring en lokale CoL behoorlijk netjes :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727952

Santee schreef op zondag 23 september 2018 @ 01:04:
Members only:
Ik ben ook benieuwd wat anderen hiervan vinden, ik zit ongeveer in dezelfde situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appieh4ck
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04 17:03
Members only: title

Dit is eigenlijke mijn eerste fulltime baan en vindt het wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
appieh4ck schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:51:

Dat is heel netjes op je 20e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-05 16:46
Bolko schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:59:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:09
appieh4ck schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:51:

Als je je maandsalaris er als bruto bedrag in zet, zou ik dat ook met je vakantiegeld doen. Is wat makkelijker te vergelijken. Maar verder is dat een heel prima begin!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 09:52
Pizza_Boom schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:22:
Members only:
Members only:
Ondertussen toch wel getekend.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 26-09-2018 00:35 ]

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:31:
[...]

[...]

Ondertussen toch wel getekend.
Members only:

• elamre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Eerste job na behalen van mijn masters
Members only:

Anoniem: 1068071

elamre schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:36:
Eerste job na behalen van mijn masters
Members only:
Congrats, lijkt me prima (al heb ik geen idee van de arbeidsmarkt in Oostenrijk).

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:40
Anoniem: 1068071 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:33:
[...]

Congrats, lijkt me prima (al heb ik geen idee van de arbeidsmarkt in Oostenrijk).
Zeker prima.

@elamre al begonnen? Zo ja, dan ben je geen collega. Start je aankomende periode ergens, dan wellicht wel :+

edit: onee, bij ons werken ze 'maar' 38,5 uur in AU.

[ Voor 7% gewijzigd door VidaR-9 op 26-09-2018 15:25 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Aangezien we bijna op de 10K post zitten, hier een nieuw deel:
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-03 11:39

ragged

2

Deze aanbieding gekregen. Wat vinden jullie?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO-4 ICT, ITIL V3, ITSM
• Werkervaring: 5 jaar in de IT. Coördinatie en klanttevredenheid en wat technische werk.
• (Woon) Locatie:Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Jr. acc manager
• Werkgever/branche: ict dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Heel nederland
• Uren/week: 40+
• Reistijd**: afhankelijk van klant (0.5-2.5) 1 uur naar kantoor.
• Werkdruk: middel-hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Standaard
• Mobiliteit per jaar:* 2016 polo, 414 bruto bijtelling, geen eigen bijdragen want hij zit vol met logo’s.
• Overige: € 25 p.m. Voor onkosten. iPhone 8+ met onbp abbo. Laptop.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: €

1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
414 bijtelling? Is het een getunede GTI?

Even niets...

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-03 11:39

ragged

2

FireDrunk schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:32:
Bruto bijtelling ;)

1

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FireDrunk schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:32:
Dat red je niet met 414/maand toch? :p

• FireDrunk
Ik rij een V60 voor dat geld. Dan moet een Polo GTI ook kunnen :+

Even niets...

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32

defiant

Moderator General Chat
We gaan verder in deel 14:
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.