Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-11 21:21

3DDude

I void warranty's

quote:
jsaturnus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:55:
Om je account te verwijderen moet je een mail sturen?
Wat is het mail adres?

Want heb het account al 2 jaar denk nu, 0 matches oftewel dan kan het wel weer weg :X

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:58
aangemeld met basis profiel. Ik wil wel kijken of ik feedback kan geven @zeef :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Wordt er door Tweakers nog iets aan Elect gedaan? Ik heb al geruime tijd een account, maar nog maar 1 potentiŽle match gehad. Als ik op de gemiddelde vacaturesite kijk zijn er behoorlijk wat vacatures in de door mijn gekozen regio beschikbaar, maar blijkbaar werken er nog weinig werkgevers met Elect?
Zo heel strict heb ik mijn eisen nou ook weer niet staan.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:01

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
EddoH schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:17:
Wordt er door Tweakers nog iets aan Elect gedaan?
zeef in "Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan" gemist?
We hebben met een aantal tweakers wat feedback gegeven en is inmiddels uitgevoerd: nieuwe banners zijn in gebruik.

Bekijk ook de blog waar ik de link naar de Facebookpage tegenkwam.
quote:
Ik heb al geruime tijd een account, maar nog maar 1 potentiŽle match gehad. Als ik op de gemiddelde vacaturesite kijk zijn er behoorlijk wat vacatures in de door mijn gekozen regio beschikbaar, maar blijkbaar werken er nog weinig werkgevers met Elect?
Zo heel strict heb ik mijn eisen nou ook weer niet staan.
Ik nog 0 flirts. Ik behoor tot de 0,8% skills. Verwaarloosbaar dus.

LinkedIn WoT Cash Converter

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quote:
PcDealer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:46:
[...]
We hebben met een aantal tweakers wat feedback gegeven en is inmiddels uitgevoerd: nieuwe banners zijn in gebruik.
Ah, anders kijk ik gewoon even met m'n neus :+

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
quote:
[...]
Ik heb van de week samen met mijn werkgever hier nog eens naar gekeken. Het zoeken werkt echt super slecht en onvriendelijk. Maanden geleden hier al gemeld dat zoeken slecht werkt en de CPU ook omhoog vliegt en bij het typen letter voor letter op het scherm verschijnt of halverwege stopt. Als dit al niet werkt kun je adverteren wat je wilt maar wij zijn naar andere platformen uitgeweken zolang het nog niet op orde is.

Wat ik zou willen zien:
1 scherm waar je de locatie, skills, opleiding, werkervaring e.d. kunt invoeren en dan op zoeken drukt. (Nu er continue op de achtergrond bij elke letter wordt gezocht loopt de site vast en voegt ook niets toe). Wij zijn een consultancy club en hoeft de persoon niet binnen X km van ons kvk adres (we hebben geen kantoor) te wonen maar hebben we wel te maken met als iemand maar binnen X afstand wil werken. De opdrachten zijn namelijk niet op het kvk adres maar bij de klant. We wonen door de hele randstad.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-11 17:41

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

quote:
[...]

Bekijk ook de blog waar ik de link naar de Facebookpage tegenkwam.

[...]

Ik val onder de groep system engineer, maar ik heb ook nog geen enkele flirt. Via LinkedIn wordt ik anders wel regelmatig benaderd, maar in 1 jaar tijd bij Elect nog niet. Wie weet :)

Zoekt nieuwe collega's! | LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Outerspace schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Ik val onder de groep system engineer, maar ik heb ook nog geen enkele flirt. Via LinkedIn wordt ik anders wel regelmatig benaderd, maar in 1 jaar tijd bij Elect nog niet. Wie weet :)
6,9%! Gek dat je dan niets hebt gehad. Je woont in een andere windrichting dan Randstad?

• Outerspace

Outerspace

quote:
PcDealer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:58:
[...]

6,9%! Gek dat je dan niets hebt gehad. Je woont in een andere windrichting dan Randstad?
Geheel correct, ik woon in Zutphen ;) Wel aangegeven 1,5 uur reistijd (om te testen).

Outerspace wijzigde deze reactie 08-02-2018 13:08 (8%)

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:04

BazzH

Kei-goed...

Zelfde hier. Recruiters weten me prima te vinden, maar 0 via Elect. Het lijkt van mijn kant vrij levenloos.

Think smart........ Act stupid........

• Sp00n
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 29-08 09:32
Als werkgever ben ik me op dit moment aan het oriŽnteren op een abonnement op Tweakers Elect omdat we op zoek zijn naar een PHP developer. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Elect.

Het hele idee van Elect is dat je geen recruiters aan je kop hebt zeuren. Dat je zelf kiest wanneer je je contactgegevens vrijgeeft en dat je CV niet overal op straat ligt.

Nou ben ik benieuwd of je er bent ingeschreven (overwogen?), hoeveel aanvragen je ontvangen hebt en of je dankzij Elect een andere baan hebt gevonden.

Zijn er nog tips die je werkgevers kunt geven die je benaderen via Elect? :)

• Royalvla
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-11 13:46
Bij mij loop het goed. In 2 weken tijd 3 verschillende aanbiedingen gehad. Stukken beter dan recruiters dit, makkelijk te bekijken en te accepteren of af te wijzen.

• Gopher
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:29
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Gopher
Net ook in een ander topic gereageerd, ik heb 2 opties gehad. De eerste was lang na opstart van het platform, en mijn salariswens lag op ca. 60% van huidige salaris. Nu laatst een gehad waarvan de partij me niet zo leek te liggen. Vind het jammer dat je bij afwijzing geen feedback kan geven.

Verder is het heel erg stil. (Woonachtig Eindhoven, skillset zeer gevarieerd; vrijwel fullstack in verschillende talen/frameworks).

En inderdaad is het bijna triest als je het met linkedin vergelijkt, daar krijg ik toch wel zo'n 2/3 concrete baan offers per week, vaak wel onder niveau of ver weg, maar toch.

Gopher wijzigde deze reactie 13-02-2018 07:32 (17%)

• TheTransporter
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 31-10 13:30
Members only:

Edit:
Bovenstaande in reactie op uit ander (nu samengevoegd) topic:
quote:
Sp00n schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:53:
Als werkgever ben ik me op dit moment aan het oriŽnteren op een abonnement op Tweakers Elect omdat we op zoek zijn naar een PHP developer. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Elect.

Het hele idee van Elect is dat je geen recruiters aan je kop hebt zeuren. Dat je zelf kiest wanneer je je contactgegevens vrijgeeft en dat je CV niet overal op straat ligt.

Nou ben ik benieuwd of je er bent ingeschreven (overwogen?), hoeveel aanvragen je ontvangen hebt en of je dankzij Elect een andere baan hebt gevonden.

Zijn er nog tips die je werkgevers kunt geven die je benaderen via Elect? :)

TheTransporter wijzigde deze reactie 13-02-2018 12:14 (56%)
Reden: uitleg over reactie

Specs

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:58
Members only:

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maand of 3 a 4 ingeschreven nu, geen racties sindsdien. Dunno why. Wat dat betreft dus geen succes. Maakt ook niet uit want inmiddels in een nieuwe job aan de slag :)
Kan mijn account verwijderen zag ik, maar eigenlijk wil ik het gewoon inactief maken. Is die mogelijkheid er en zo nee, wanneer komt die?
* The Eagle weinig trek in weer de hele zwik invullen mocht ik het nog eens nodig hebben :)
@zeef @Krisp any comments? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
jongetje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:15:
[...]

Ik heb van de week samen met mijn werkgever hier nog eens naar gekeken. Het zoeken werkt echt super slecht en onvriendelijk. Maanden geleden hier al gemeld dat zoeken slecht werkt en de CPU ook omhoog vliegt en bij het typen letter voor letter op het scherm verschijnt of halverwege stopt. Als dit al niet werkt kun je adverteren wat je wilt maar wij zijn naar andere platformen uitgeweken zolang het nog niet op orde is.
Deze bug hebben we inmiddels geplet, en komt als hij door het review-proces heen is online. :)
quote:
Wat ik zou willen zien:
1 scherm waar je de locatie, skills, opleiding, werkervaring e.d. kunt invoeren en dan op zoeken drukt. (Nu er continue op de achtergrond bij elke letter wordt gezocht loopt de site vast en voegt ook niets toe). Wij zijn een consultancy club en hoeft de persoon niet binnen X km van ons kvk adres (we hebben geen kantoor) te wonen maar hebben we wel te maken met als iemand maar binnen X afstand wil werken. De opdrachten zijn namelijk niet op het kvk adres maar bij de klant. We wonen door de hele randstad.
Dat laatste zijn we nog niet op ingericht. :) Het staat wel op ons lijstje, maar eerlijk gezegd niet zo hoog omdat de doelgroep vooral naar een directe match op zoek is, niet zo zeer via een detacheerder.
quote:
Royalvla schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:59:
Bij mij loop het goed. In 2 weken tijd 3 verschillende aanbiedingen gehad. Stukken beter dan recruiters dit, makkelijk te bekijken en te accepteren of af te wijzen.
Fijn om te horen! :)
quote:
Gopher schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:31:
Net ook in een ander topic gereageerd, ik heb 2 opties gehad. De eerste was lang na opstart van het platform, en mijn salariswens lag op ca. 60% van huidige salaris. Nu laatst een gehad waarvan de partij me niet zo leek te liggen. Vind het jammer dat je bij afwijzing geen feedback kan geven.

Verder is het heel erg stil. (Woonachtig Eindhoven, skillset zeer gevarieerd; vrijwel fullstack in verschillende talen/frameworks).

En inderdaad is het bijna triest als je het met linkedin vergelijkt, daar krijg ik toch wel zo'n 2/3 concrete baan offers per week, vaak wel onder niveau of ver weg, maar toch.
Heb je jouw salaris goed gezet? :)

LinkedIn is het meestgebruikte platform, en recruiters schieten daar met hagel. Dat je meer voorstellen krijgt is daardoor logisch, ook omdat niet elke recruiter nog op Elect zit. ;) De voorstellen zouden wel beter moeten matchen. Dat blijkt overigens ook wel uit onze cijfers: jullie reageren veel beter dan via LinkedIn en het acceptatiepercentage ligt ook hoger. :)
quote:
The Eagle schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:59:
Maand of 3 a 4 ingeschreven nu, geen racties sindsdien. Dunno why. Wat dat betreft dus geen succes. Maakt ook niet uit want inmiddels in een nieuwe job aan de slag :)
Kan mijn account verwijderen zag ik, maar eigenlijk wil ik het gewoon inactief maken. Is die mogelijkheid er en zo nee, wanneer komt die?
* The Eagle weinig trek in weer de hele zwik invullen mocht ik het nog eens nodig hebben :)
@zeef @Krisp any comments? :)
Als je inlogt, staat er 'open voor een vaste baan' rechtsboven in je profiel. Als je daarop klikt, kun je verschillende opties selecteren, waaronder 'niet beschikbaar'. :)

Krisp wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:24 (73%)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• jongetje
  • Nu online
[quote]Krisp schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:19:
[...]

Deze bug hebben we inmiddels geplet, en komt als hij door het review-proces heen is online. :)
quote:
Wat ik zou willen zien:
[/quote]
Dat laatste zijn we nog niet op ingericht. :) Het staat wel op ons lijstje, maar eerlijk gezegd niet zo hoog omdat de doelgroep vooral naar een directe match op zoek is, niet zo zeer via een detacheerder.

[...]
Fijn dat het is opgepakt. Daarnaast nemen mensen gewoon in vaste dienst en komen die binnen X km van hun woonadres te werken (waarbij de X natuurlijk af te spreken is, of in ons geval zelf te regelen). Wij werven niet voor andere bedrijven (wat volgens mij ook niet de bedoeling is toch?).

jongetje wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:25 (6%)

• Gopher
quote:
[b][message=54257097,noline]

[...]

Heb je jouw salaris goed gezet? :)

LinkedIn is het meestgebruikte platform, en recruiters schieten daar met hagel. Dat je meer voorstellen krijgt is daardoor logisch, ook omdat niet elke recruiter nog op Elect zit. ;) De voorstellen zouden wel beter moeten matchen. Dat blijkt overigens ook wel uit onze cijfers: jullie reageren veel beter dan via LinkedIn en het acceptatiepercentage ligt ook hoger. :)
Dat kan kloppen, maar via Linkedin heb ik op korte termijn veel goede functies gekregen, inclusief mijn huidige baan. Salaris is inderdaad aangepast nu. Maar ik heb dus nog niets interessants gehad via elect, dus die 10% die interessant is op Linkedin vind ik wat dat betreft dan ook beter :-) (vooralsnog).

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
jongetje schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:25:
[quote]Krisp schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:19:
[...]

[...]

Fijn dat het is opgepakt. Daarnaast nemen mensen gewoon in vaste dienst en komen die binnen X km van hun woonadres te werken (waarbij de X natuurlijk af te spreken is, of in ons geval zelf te regelen). Wij werven niet voor andere bedrijven (wat volgens mij ook niet de bedoeling is toch?).
Dat klopt. Op zich valt jullie bedrijf in de use case, maar die groep is kleiner dan de 'directe' klanten. Als je een concrete opdracht hebt, is het een optie om de postcode aan te passen naar de desbetreffende locatie. Dat is niet ideaal, maar maakt het wellicht wat werkbaarder.
quote:
Gopher schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Dat kan kloppen, maar via Linkedin heb ik op korte termijn veel goede functies gekregen, inclusief mijn huidige baan. Salaris is inderdaad aangepast nu. Maar ik heb dus nog niets interessants gehad via elect, dus die 10% die interessant is op Linkedin vind ik wat dat betreft dan ook beter :-) (vooralsnog).
Dat snap ik. :) Hier geldt ook het sneeuwbaleffect. We sluiten per week meerdere bedrijven aan, en daaruit volgen ook weer kandidaten die zich aansluiten. We werken hard om die sneeuwbal te laten rollen, maar het duurt even voordat we daar zijn.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:
Ik heb een ander topic samengevoegd met het Elect-topic.

Krisp wijzigde deze reactie 13-02-2018 11:20 (23%)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Krisp Dank, zojuist op niet beschikbaar gezet. Al druist het wel tegen mijn logische verwachtingen in. In de huidige situatie zou ik verwachten dat ik wel doorzoekbaar ben en hoewel ik nu duidelijk aangeef dat ik niet beschikbaar ben, zal dat vermoedelijk menig recruiter worst wezen. Of jullie moeten er actief en niet beinvloedbaar op filteren tav zoekresultaten.
Verder vrij onlogisch; ik zou verwachten dat zoiets (net als bij een willekeurige datingsite) gewoon aan het account zelf hangt en niet aan je profiel. Een account is actief of inactief imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quote:
Krisp schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:18:
[...]

Dat snap ik. :) Hier geldt ook het sneeuwbaleffect. We sluiten per week meerdere bedrijven aan, en daaruit volgen ook weer kandidaten die zich aansluiten. We werken hard om die sneeuwbal te laten rollen, maar het duurt even voordat we daar zijn.
De sneeuwbal is nog veel te klein.
Met minimaal om mij heen kijken op willekeurige vacaturesites zijn er minstens 4 functies in de omgeving die direct bij mijn profiel aansluiten. Van 2 van die bedrijven weet ik nu dat ze werkelijk al een hele tijd staan te schreeuwen om developers.

Die bedrijven werken blijkbaar niet met Elect, maar wel met LinkedIn, Monsterboard, Indeed, etc.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-11 16:40

zeef

#Elected

quote:
EddoH schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:16:
[...]

De sneeuwbal is nog veel te klein.
Met minimaal om mij heen kijken op willekeurige vacaturesites zijn er minstens 4 functies in de omgeving die direct bij mijn profiel aansluiten. Van 2 van die bedrijven weet ik nu dat ze werkelijk al een hele tijd staan te schreeuwen om developers.

Die bedrijven werken blijkbaar niet met Elect, maar wel met LinkedIn, Monsterboard, Indeed, etc.
We werken niet met W&S, alleen met corporate recruiters. Dat maakt het aanbod inderdaad wel kleiner. Dagelijks sluiten we nieuwe klanten aan dus het aanbod groeit echt. Een van de dingen op mijn wensenlijst is een display van de besciknare vacatures.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quote:
zeef schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:33:
[...]

We werken niet met W&S, alleen met corporate recruiters. Dat maakt het aanbod inderdaad wel kleiner. Dagelijks sluiten we nieuwe klanten aan dus het aanbod groeit echt. Een van de dingen op mijn wensenlijst is een display van de besciknare vacatures.
Ik weet niet precies wat je met W&S bedoeld, maar mijn voorbeelden gingen over bedrijven die zelf rekruteren. De vacatures staan dan ook bij de bedrijven zelf open en niet via een recruitment agency (is dat wat jij W&S noemt?).

Ik denk dat het platform veel meer success kan hebben als er meer bedrijven gebruik van maken, en dan niet alleen grote multinationals.
Maar ik snap dat het allemaal nog werk in uitvoering is.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
EddoH schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:19:
[...]

Ik weet niet rpecies wat je met W&S bedoeld, maar mijn voorbeelden gingen over bedrijven die zelf rekruteren. De vacatures staan dan ook bij de bedrijven zelf open en niet via een recruitment agency (is dat wat jij W&S noemt?).

Ik denk dat het platform veel meer success kan hebben als er meer bedrijven gebruik van maken, en dan niet alleen grote multinationals.
Eens. :) En het bericht wordt gehoord: we gaan komende tijd actief werken aan het verhogen van het aantal flirts per gebruiker. We waren daar een beetje huiverig voor, maar als jullie meer flirts willen, kun je ze krijgen ook. :P

• Outerspace

Outerspace

quote:
EddoH schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:19:
[...]

Ik weet niet rpecies wat je met W&S bedoeld, maar mijn voorbeelden gingen over bedrijven die zelf rekruteren. De vacatures staan dan ook bij de bedrijven zelf open en niet via een recruitment agency (is dat wat jij W&S noemt?).

W&S = Werving & Selectie :)
quote:
Krisp schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:20:
[...]

Eens. :) En het bericht wordt gehoord: we gaan komende tijd actief werken aan het verhogen van het aantal flirts per gebruiker. We waren daar een beetje huiverig voor, maar als jullie meer flirts willen, kun je ze krijgen ook. :P
Deal ;)

Outerspace wijzigde deze reactie 16-02-2018 10:21 (23%)

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:05
Ik heb onlangs mijn profiel aangepast van "freelance" naar "vast en freelance" om het toch eens even te proberen en ik merk gewoon dat er vrijwel geen aanbod op Elect staat. Ik heb nul matches. Sterker nog; van een aantal bedrijven die wel in de lijst staan en waarvan ik weet dat ze vacatures open hebben staan waar ik perfect op pas, krijg ik ook niks.

Ik ben een Java dev met meer dan 10 jaar ervaring. Ik woon in de Randstad. Als ik op Linkedin meld dat ik naar iets op zoek ben, ga ik binnen een dag waarschijnlijk al tientallen (als het niet meer is) uitnodigingen voor gesprekken hebben. Ik heb nog 7 invites van recruiters open staan waar ik doorheen moet schiften. Vanuit Elect? Helemaal niks.

Guys? Wat is er aan de hand? Is het project doodgebloed? Jullie directe competitor (honeypot) is druk aan het adverteren. Er is een enorme markt voor ervaren devs en alle bedrijven klagen dat talent zo moeilijk te vinden is. Hoe kan het dat in een markt als dit er geen vooruitgang is? Ik heb mee dan een jaar geleden met jullie samen gezeten in Amsterdam (om even aan te geven dat ik echt wel wil helpen en meedenken). Op het aanbod om ook eens met onze in-house recruiter te gaan zitten zijn jullie toen niet ingegaan.

Ik vind het eigenlijk nogal een beetje eenrichtingsverkeer. Er wordt een hoop informatie gevraagd van 'ons developers' maar we krijgen zelf geen eerlijke informatie van jullie. Zijn jullie dat verlicht? Natuurlijk niet. Maar als je de ontwikkeling (of beter; het gebrek aan) volgt is het duidelijk dat het niet lekker gaat. Wat is het? Geen funding vanuit intermediair? Geen geinteresseerde bedrijven? Want dat verklaart wel waarom jullie de optie om te bladeren door aanbod niet hebben; dat maakt inzichtelijk hoe weinig er daadwerkelijk is.

En nogmaals; ik doe dit niet om te zeiken. Alleen had ik gehoopt dat er nu eens een goed bedrijf dat gewoon open kaart speelt op zou staan. En dit is verre van "open kaart".

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Ik gebruik elect nu vanuit werkgeversperspectief; echt heel fijn werkt het wat mij betreft nog niet.

Het is nog erg buggie, mist paar goede features; oftewel ik begrijp dat men het (nog) niet gebruikt en verder gaat met LinkedIn wat veel beter is uitgewerkt en inzage geeft in potentiŽle kandidaten.

Anderzijds vind ik het concept van elect wel goed; maar het valt of staat met zowel actieve werkgevers maar ook actieve tweakers die weer response geven.

Oftewel, bij het uitblijven van reacties haken ook bedrijven weer af. (Nog los van het buggie platform)

Even terzijde:
Goede bedrijven ken ik zeker, helemaal ogv Java, maar die gebruiken geen tweakers elect... als ik even kort lees 10+ jaar ervaring kan ik je best in contact brengen

wijze woorden

• Hydra
quote:
Valandil schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:42:
Goede bedrijven ken ik zeker, helemaal ogv Java, maar die gebruiken geen tweakers elect... als ik even kort lees 10+ jaar ervaring kan ik je best in contact brengen
Thanks maar da's het punt niet hoor :) Ik had het zo ingesteld omdat ik het eerst op 'freelance' had staan en ik daar nog nooit reacties op gehad heb. Ik ben niet op zoek en als ik dat over een klein poosje wel ben dan wordt het het ZZP schap :)

Toen men hier bijna 2 jaar geleden mee begon was ik enthusiast omdat ik er echt wel heil in zag, er nog geen competitors waren en je natuurlijk niet tot het eind der tijden bij dezelfde werkgever blijft. Ik vind het vooral jammer dat het nu nog steeds niet in een voor mij werkbare staat terecht is gekomen. Krijg zelf het vermoeden dat men zich nogal verkeken heeft op wat hier aan kosten aan zit. Al vanaf het begin was het business model een issue.

Hydra wijzigde deze reactie 16-02-2018 13:05 (30%)

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Hydra schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:35:
Ik heb onlangs mijn profiel aangepast van "freelance" naar "vast en freelance" om het toch eens even te proberen en ik merk gewoon dat er vrijwel geen aanbod op Elect staat. Ik heb nul matches. Sterker nog; van een aantal bedrijven die wel in de lijst staan en waarvan ik weet dat ze vacatures open hebben staan waar ik perfect op pas, krijg ik ook niks.

Ik ben een Java dev met meer dan 10 jaar ervaring. Ik woon in de Randstad. Als ik op Linkedin meld dat ik naar iets op zoek ben, ga ik binnen een dag waarschijnlijk al tientallen (als het niet meer is) uitnodigingen voor gesprekken hebben. Ik heb nog 7 invites van recruiters open staan waar ik doorheen moet schiften. Vanuit Elect? Helemaal niks.

Guys? Wat is er aan de hand? Is het project doodgebloed? Jullie directe competitor (honeypot) is druk aan het adverteren. Er is een enorme markt voor ervaren devs en alle bedrijven klagen dat talent zo moeilijk te vinden is. Hoe kan het dat in een markt als dit er geen vooruitgang is? Ik heb mee dan een jaar geleden met jullie samen gezeten in Amsterdam (om even aan te geven dat ik echt wel wil helpen en meedenken). Op het aanbod om ook eens met onze in-house recruiter te gaan zitten zijn jullie toen niet ingegaan.

Ik vind het eigenlijk nogal een beetje eenrichtingsverkeer. Er wordt een hoop informatie gevraagd van 'ons developers' maar we krijgen zelf geen eerlijke informatie van jullie. Zijn jullie dat verlicht? Natuurlijk niet. Maar als je de ontwikkeling (of beter; het gebrek aan) volgt is het duidelijk dat het niet lekker gaat. Wat is het? Geen funding vanuit intermediair? Geen geinteresseerde bedrijven? Want dat verklaart wel waarom jullie de optie om te bladeren door aanbod niet hebben; dat maakt inzichtelijk hoe weinig er daadwerkelijk is.

En nogmaals; ik doe dit niet om te zeiken. Alleen had ik gehoopt dat er nu eens een goed bedrijf dat gewoon open kaart speelt op zou staan. En dit is verre van "open kaart".
We zijn ons bewust van de flaws die we (nog) hebben en druk bezig met maken van de verbeteringen. Sinds 1 feb zit er weer devcapaciteit op Elect. Het kost alleen even om weer op stoom te komen. Door veranderende interne prioriteiten intern is er drie kwart jaar zo goed als geen dev capaciteit beschikbaar geweest voor Elect. Daar werden we niet blij van, bij tijd wen wijle zeer frustrerend. Daar veranderen we niets (meer) aan. :+ In plaats van terugkijken, kijken @Krisp en ik liever vooruit naar wat we wel kunnen fixen aan Elect want we geloven nog steeds in het idee.

Welke feedback zou je graag van ons willen? Vertel het me en daar waar ik het kan regelen ga ik dat voor je doen. Daarnaast wil ik in het voorjaar de meeting(s) gaan plannen om met elkaar de staat van het product Elect door te spreken en vebeteringen te bedenken. Er zit nog het een en ander in het vat, daarover later meer.
quote:
Valandil schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:42:
Ik gebruik elect nu vanuit werkgeversperspectief; echt heel fijn werkt het wat mij betreft nog niet.

Het is nog erg buggie, mist paar goede features; oftewel ik begrijp dat men het (nog) niet gebruikt en verder gaat met LinkedIn wat veel beter is uitgewerkt en inzage geeft in potentiŽle kandidaten.

Anderzijds vind ik het concept van elect wel goed; maar het valt of staat met zowel actieve werkgevers maar ook actieve tweakers die weer response geven.

Oftewel, bij het uitblijven van reacties haken ook bedrijven weer af. (Nog los van het buggie platform)

Even terzijde:
Ook hier: we weten dat het qua uitvoering nog niet is wat het moet zijn. We willen heel graag verbeteren en dat gaan we ook doen. Naast development zijn we ook heel hard bezig met het beter positioneren van Elect. Daarvoor moet het product wel eerst beter zijn, you can't change a first impression.

zeef wijzigde deze reactie 16-02-2018 13:39 (4%)

• zeef

zeef

#Elected

Oh, wie tot maandag 12:00 uur een profiel aanmaakt, maakt kans op een van onze Elect mokken. Actie van de Devsummit maar die trekken we nog even door. ;)

(brakke phonepic :+) Pats met m'n phone-pic ;)

Heb je een baan gevonden via Elect? Dan krijg je 'm ook! *D

Krisp wijzigde deze reactie 16-02-2018 16:28 (15%)

• Hydra
quote:
zeef schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:14:
We zijn ons bewust van de flaws die we (nog) hebben en druk bezig met maken van de verbeteringen. Sinds 1 feb zit er weer devcapaciteit op Elect. Het kost alleen even om weer op stoom te komen.
Zoals ik al aangaf; je kunt dit soort zaken denk ik beter gewoon delen. Een tijd geen dev capaciteit betekent gewoon een gebrek aan funding. Dat is niet jouw schuld en zoals ik aangaf; shit happens. Maar dat geeft aan de andere kant wel aan dat er vanuit de bedrijven die de ontwikkeling betalen kennelijk weinig prio en weinig geld is. Dat verklaart prima dat het gewoon stil ligt. Maar wat ik zelf gewoon jammer vind is dat ik zie dat het stil ligt, hier vragen over gesteld worden, en er dan gedaan wordt alsof je vol in ontwikkeling bent.

M.i. verstook je dan een stuk harder 't krediet dat je hier opgebouwd hebt bij je beta testers dan wanneer je gewoon eerlijk bent. Dan kunnen mensen misschien ook meedenken. Heck; als het probleem is dat er gewoon geen PHP dev beschikbaar is, misschien kent iemand er wel een via via.

Het hele punt van Elect is volgens mij dat het 'eerlijk' is, open en eerlijke communicatie dus. Als je dat als kernwaarde stelt, dan kun je het gevecht met een toko als honeypot aan.
quote:
Welke feedback zou je graag van ons willen? Vertel het me en daar waar ik het kan regelen ga ik dat voor je doen. Daarnaast wil ik in het voorjaar de meeting(s) gaan plannen om met elkaar de staat van het product Elect door te spreken en vebeteringen te bedenken. Er zit nog het een en ander in het vat, daarover later meer.
Een roadmap met features. Wat komt wanneer (ongeveer). En open communicatie als het werk gewoon een keer stil ligt. Vertel gewoon dat je maar 1 dev hebt en dat 'ie 4 weken dolfijnen gaat knuffelen. Da's m.i. beter en eerlijker dan doen alsof jullie full speed ahead bezig zijn. Je hebt zelf onlangs (correct me if I'm wrong) aangegeven dat jij "fulltime" op Elect zit. Aangezien je geen developer bent, en er maar 1 dev is, is dat ook nogal vreemd toch?

Elect is volgens mij een hele kleine club mensen die enthusiast proberen met beperkte middelen een beter en meer eerlijk job board voor ITers neer te zetten. Daar moet je je niet voor schamen; wees er trots op.

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Hydra schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Zoals ik al aangaf; je kunt dit soort zaken denk ik beter gewoon delen. Een tijd geen dev capaciteit betekent gewoon een gebrek aan funding. Dat is niet jouw schuld en zoals ik aangaf; shit happens. Maar dat geeft aan de andere kant wel aan dat er vanuit de bedrijven die de ontwikkeling betalen kennelijk weinig prio en weinig geld is. Dat verklaart prima dat het gewoon stil ligt. Maar wat ik zelf gewoon jammer vind is dat ik zie dat het stil ligt, hier vragen over gesteld worden, en er dan gedaan wordt alsof je vol in ontwikkeling bent.

M.i. verstook je dan een stuk harder 't krediet dat je hier opgebouwd hebt bij je beta testers dan wanneer je gewoon eerlijk bent. Dan kunnen mensen misschien ook meedenken. Heck; als het probleem is dat er gewoon geen PHP dev beschikbaar is, misschien kent iemand er wel een via via.

Het hele punt van Elect is volgens mij dat het 'eerlijk' is, open en eerlijke communicatie dus. Als je dat als kernwaarde stelt, dan kun je het gevecht met een toko als honeypot aan.
We zijn wel stug doorgegaan met plannen maken voor de toekomst, roadmap, issues in backlog zetten etc. etc. Dus het is niet helemaal niets wat er is gedaan. Er ligt een lijst met verbeterpunten, gebaseerd op jullie input, feedback klanten etc. etc. Er zijn nog meer plannen voor Elect waar ik jullie tzt graag over bijpraat. Maar het heeft geschort aan de executie en dat is inderdaad erg jammer. We hebben onze nieuwe devver trouwens via Elect gevonden. :P
quote:
Een roadmap met features. Wat komt wanneer (ongeveer). En open communicatie als het werk gewoon een keer stil ligt. Vertel gewoon dat je maar 1 dev hebt en dat 'ie 4 weken dolfijnen gaat knuffelen. Da's m.i. beter en eerlijker dan doen alsof jullie full speed ahead bezig zijn. Je hebt zelf onlangs (correct me if I'm wrong) aangegeven dat jij "fulltime" op Elect zit. Aangezien je geen developer bent, en er maar 1 dev is, is dat ook nogal vreemd toch?

Elect is volgens mij een hele kleine club mensen die enthusiast proberen met beperkte middelen een beter en meer eerlijk job board voor ITers neer te zetten. Daar moet je je niet voor schamen; wees er trots op.
Als we weer echt op de rails zijn met het team gaan we dat delen. Beloofd.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vrijdagmiddag is mijn free-style analysemoment, en ik had een WTF die ik even met jullie wil delen, omdat ik niet weet hoe dit komt.

Zoals jullie weten krijg je een mailtje als een bedrijf geÔnteresseerd in je is. Vervolgens klikken jullie niet, maar reageren jullie wel. Oftewel: jullie klikken niet op de links. Nu hebben we met het team een aantal verklaringen bedacht:
  • Je wilt later terugkijken, en bezoekt dan direct de website.
  • Je stript UTM-tags.
  • nav hieronder: Jullie zijn zo risico-bewust dat je nooit op links in mails klikt, en al helemaal niet van Elect. :P
Is er nog een andere verklaring? Of is een van onze verklaringen juist? We horen graag jullie reactie.

Overigens is het grotere doel dat jullie beter gaan reageren op mails. We hebben daarom meer informatie in de mail gestopt: je krijgt nu in de mail als te lezen welke werkgever en welke functie het is. Dat is ook een stukje service van onze kant. Geen gebullshit, maar gewoon concreet de info die je zoekt. :) Mocht je daar nog goede ideeŽn voor hebben, dan hoor ik het graag.

Krisp wijzigde deze reactie 16-02-2018 16:41 (5%)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Krisp schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:27:
Is er nog een andere verklaring? Of is een van onze verklaringen juist? We horen graag jullie reactie.
Iedereen weet toch dat je nooit op links in emails moet klikken? ;)

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:34:
[...]

Iedereen weet toch dat je nooit op links in emails moet klikken? ;)
Kan ook een verklaring zijn. :P Even toegevoegd.

Krisp wijzigde deze reactie 16-02-2018 16:42 (3%)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zijn er meerdere links in zo'n e-mail?

• zeef

zeef

#Elected

Update

Te weinig flirts?
Wat ons opvalt is dat veel van jullie minimaal 1 dag thuiswerken als eis hebben staan. Ik ga jullie niet vertellen dat jullie dit moeten veranderen, dit is jullie eis, maar in de vacatures staan veelal banen waarbij thuiswerken niet mogelijk is. Dus dat scheelt in de matches en het aantal flirts dat je krijgt.

De eerste stap om hierop in te spelen hebben we deze week al genomen. Sinds gister is de optie "Het maakt mij niet uit" toegevoegd aan het rijtje in thuiswerken. Maar het is nog geen definitieve oplossing natuurlijk. We hebben een aantal opties bedacht en we vragen ons af wat jullie hiervan vinden.
  • Tijdens de zoekopdracht het aantal thuiswerkdagen negeren. Hierdoor worden alle talenten zichtbaar. Gevolg is dat we echter wel duidelijk op het profiel moeten gaan aangeven hoeveel dagen iemand thuis wil werken en het is dan nog de vraag of de werkgever hier gehoor aan geeft.
  • Werkgevers opvoeden. We kunnen ze vermelden dat ze meer talenten kunnen vinden door ze de kans te geven om thuis te werken. Is natuurlijk geen garantie, sommige bedrijven willen simpelweg niet dat mensen thuis kunnen werken.
  • Misschien hebben jullie nog briljante ideeŽn?
Bijna een flirt
Ook gaan we nadenken over hoe we om kunnen gaan met een "net niet match", want daar zitten nogal wat uitdagingen bij. We weten niet hoe hard jullie eisen zijn en als we een voorstel doen dat over de grens gaat kweken we daarmee teleurstelling. Wat we wel zouden kunnen doen is bij mensen met weinig of geen flirts kijken of we in het algemeen kunnen laten zien waar ze de boot (net) missen.

Roadmap
Er is al eerder gevraagd om een roadmap, als we helemaal up & running zijn dan gaan we zeker de inhoud van sprints met jullie delen. Een poll met features doen we nu nog even niet, eerst de backlog wegwerken. ;)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

Waarom heb je geen back-up?

quote:
Werkgevers opvoeden. We kunnen ze vermelden dat ze meer talenten kunnen vinden door ze de kans te geven om thuis te werken. Is natuurlijk geen garantie, sommige bedrijven willen simpelweg niet dat mensen thuis kunnen werken
Werkgevers die in hun vacature al hebben staan dat thuis werken geen optie is leven schijnbaar nog in 1900. . Een helpdesker of consultant kan iets moeilijker thuis werken maar bij functies als Dev, sysadmin, manager etc moet het gewoon altijd mogelijk zijn anno 2018.

HKLM_ wijzigde deze reactie 20-02-2018 16:09 (6%)

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • Windows 10 Pro • Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • Unifi AC-LR • Unifi CloudKey

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als ik naar https://www.tweakers-elect.com/ ga terwijl ik ingelogd ben, moet ik toch nog op Login klikken, maar hoef ik niks in te vullen. Is een automatische redirect geen optie? En kan die www. prefix niet uit de url? ;)

Ik zie ook 3 'notificaties', maar het zijn todo items.. vind ik minder.
quote:
zeef schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:01:
De eerste stap om hierop in te spelen hebben we deze week al genomen. Sinds gister is de optie "Het maakt mij niet uit" toegevoegd aan het rijtje in thuiswerken. Maar het is nog geen definitieve oplossing natuurlijk. We hebben een aantal opties bedacht en we vragen ons af wat jullie hiervan vinden.
Wat is het verschil tussen "Ik wil niet thuiswerken" en "Het maakt mij niet uit"?

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 20-02-2018 16:09 (59%)

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:25

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

@HKLM_ Er zijn anders genoeg bedrijven met een cultuur dat je naar een bureau moet lopen om contact te krijgen met een collega, omdat e-mail/im/telefoon gewoon niet op de juiste manier opgepakt worden.

Maar je hebt zeker gelijk dat het een verouderde kijk op de bedrijfsvoering is, zeker op het gebied van IT. Het is dan ook voornamelijk het management en de gebruikte kpi's die aangepast moeten worden om thuiswerken in een organisatie mogelijk te maken.

Ohh mooie meid, Erzsťbet Bathory
iPod mini met 16GB

• Samantha
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-10 13:46

Samantha

Tweakers-Elect devver
quote:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:07:
Wat is het verschil tussen "Ik wil niet thuiswerken" en "Het maakt mij niet uit"?
Als je niet wilt thuiswerken, is dat dus 0 dagen per week thuiswerken. Als het je niet uitmaakt kun je een baanaanbieding krijgen waarbij je 0 dagen kunt thuiswerken, maar wellicht ook 3 of wel 5.

• HKLM_
  • Nu online

HKLM_

quote:
Qwerty-273 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:14:
@HKLM_ Er zijn anders genoeg bedrijven met een cultuur dat je naar een bureau moet lopen om contact te krijgen met een collega, omdat e-mail/im/telefoon gewoon niet op de juiste manier opgepakt worden.

Maar je hebt zeker gelijk dat het een verouderde kijk op de bedrijfsvoering is, zeker op het gebied van IT. Het is dan ook voornamelijk het management en de gebruikte kpi's die aangepast moeten worden om thuiswerken in een organisatie mogelijk te maken.
Van dat "soort" bedrijven met een dinosaurus beleid wil ik dan ook geen flirt hebben. Dus de optie voor thuis werken is wat mij betreft goed zoals die is. Voor mij is werken geven en nemen en ik verwacht dat van een bedrijf dus ook.

Werkgever laat mij op woensdag thuis werken = Ik blij = ik zelf mijn uren bepalen = productiever :P

HKLM_ wijzigde deze reactie 20-02-2018 16:32 (7%)

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • Windows 10 Pro • Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • Unifi AC-LR • Unifi CloudKey

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Samantha schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:16:
Als je niet wilt thuiswerken, is dat dus 0 dagen per week thuiswerken. Als het je niet uitmaakt kun je een
Thuiswerken is vrijwel nooit verplicht toch?

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:05

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

@zeef Als wij te weinig flirts krijgen, ga ik even de andere kant op denken: hoeveel 'hits' krijgt een werkgever op z'n verzoeken? Zijn dat er steeds 1-5 (of soms 0) of krijgen zij wel 'gewoon' 500 flirtables?
Als zij ook weinig keuze krijgen is het een optie om te laten zien op welke eis(en) de meeste kandidaten afvallen. Als dat inderdaad thuiswerken is (iets dat heeeel veel developers graag willen, blijkbaar) dan zouden ze ook eens met hun HR kunnen overleggen. Kortom: werkgevers opvoeden lijkt me logisch. Werknemers aangeven waarom ze net-niet zijn ook, een lijstje 'gemiste flirts' zou ook een leuke optie zijn, zeg maar flirts die je op 1 property na gehad had.

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• Samantha

Samantha

Tweakers-Elect devver
quote:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:27:
Thuiswerken is vrijwel nooit verplicht toch?
Nee hoor, maar op basis van eisen die je instelt op je profiel worden er matches gemaakt met de eisen die een werkgever instelt bij het aanmaken van een baan. Aantal dagen thuiswerken is op dit moment een van die eisen waarop een match wordt gemaakt.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Samantha schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Nee hoor, maar op basis van eisen die je instelt op je profiel worden er matches gemaakt met de eisen die een werkgever instelt bij het aanmaken van een baan. Aantal dagen thuiswerken is op dit moment een van die eisen waarop een match wordt gemaakt.
Ik begrijp er niks van.. als ik "1 dag thuiswerken" 'eis', matcht een job waar je 2 dagen thuis mag werken dan niet?
quote:
FreezeXJ schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:30:
zeg maar flirts die je op 1 property na gehad had.
Selecteren werkgevers niet per kandidaat? Of krijgen alle kandidaten die aan een filter voldoen een flirt?

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 20-02-2018 20:37 (21%)

• Samantha

Samantha

Tweakers-Elect devver
quote:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:16:
Ik begrijp er niks van.. als ik "1 dag thuiswerken" 'eis', matcht een job waar je 2 dagen thuis mag werken dan niet?
Ja, die matcht wel, maar een job waar je 0 dagen thuis mag werken matcht dan niet (en zoals @Zeef al aangaf, in de vacatures staan veelal banen waarbij thuiswerken niet mogelijk is)
quote:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:16:
Selecteren werkgevers niet per kandidaat? Of krijgen alle kandidaten die aan een filter voldoen een flirt?
Werkgevers krijgen een overzicht van kandidaten die aan de filters voldoen te zien, vervolgens kunnen zij de (anonieme) informatie van deze kandidaat bekijken en aan de hand hiervan besluiten deze kandidaat wel of geen jobflirt te sturen

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online
Ik snap het ook niet helemaal inderdaad.
Als iemand selecteert dat het hem niet uithaalt of hij mag thuiswerken dat matchen (lijkt me) vacatures waarbij niet thuisgewerkt mag worden, evenals vacatures waarbij wel thuisgewerkt mag worden.

Als iemand selecteerd dat hij niet wil thuiswerken dat matchen vacatures waarbij niet thuisgewerkt mag worden, evenals vacatures waarbij wel thuisgewerkt mag worden, maar waar het niet verplicht is toch?

Dus ik snap niet het verschil tussen "Maakt niet uit" en "Wil niet thuiswerken"

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Samantha schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:26:
Ja, die matcht wel, maar een job waar je 0 dagen thuis mag werken matcht dan niet (en zoals @Zeef al aangaf, in de vacatures staan veelal banen waarbij thuiswerken niet mogelijk is)
OK, dus welke jobs matchen niet als je 0 dagen (niet) thuiswerken hebt ingevuld?

• MMaster23
  • Laatst online: 06:07
Heb in totaal 0 flirts / aanbiedingen of pogingen tot contact via Tweakers Elect mogen ontvangen. Voor de zekerheid thuiswerken maar op maakt mij niet uit gezet.. Ben benieuwd of het uberhaupt uitmaakt.

• zeef

zeef

#Elected

quote:
FreezeXJ schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:30:
@zeef Als wij te weinig flirts krijgen, ga ik even de andere kant op denken: hoeveel 'hits' krijgt een werkgever op z'n verzoeken? Zijn dat er steeds 1-5 (of soms 0) of krijgen zij wel 'gewoon' 500 flirtables?

Als zij ook weinig keuze krijgen is het een optie om te laten zien op welke eis(en) de meeste kandidaten afvallen. Als dat inderdaad thuiswerken is (iets dat heeeel veel developers graag willen, blijkbaar) dan zouden ze ook eens met hun HR kunnen overleggen. Kortom: werkgevers opvoeden lijkt me logisch. Werknemers aangeven waarom ze net-niet zijn ook, een lijstje 'gemiste flirts' zou ook een leuke optie zijn, zeg maar flirts die je op 1 property na gehad had.
Dat hangt heel erg af van een aantal variabelen. De plek van de baan in combinatie met de reistijden die jullie opgeven. Salaris moet matchen en skills Zo was ik vandaag een werkgever in Groningen aan het helpen met zoeken en bedacht me dat diezelfde baan in Amsterdam of Utrecht veel meer potentiele kandidaten zou opleveren. Dus het kan 0, 5 of 500 zijn.

Toevallig hadden we het er gisteren over, dat we eens moeten kijken waar de 'net niet' matches zitten en hoe we jullie kunnen helpen om wel een match te krijgen. Dat zal nogal wat voeten in de aarde hebben, want geen enkele casus is dezelfde. 8)7

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Jantje2000 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:39:
Ik snap het ook niet helemaal inderdaad.
Als iemand selecteert dat het hem niet uithaalt of hij mag thuiswerken dat matchen (lijkt me) vacatures waarbij niet thuisgewerkt mag worden, evenals vacatures waarbij wel thuisgewerkt mag worden.

Als iemand selecteerd dat hij niet wil thuiswerken dat matchen vacatures waarbij niet thuisgewerkt mag worden, evenals vacatures waarbij wel thuisgewerkt mag worden, maar waar het niet verplicht is toch?

Dus ik snap niet het verschil tussen "Maakt niet uit" en "Wil niet thuiswerken"
De uitkomst van de search bij 'het maakt me niet uit' en bij 'niet thuiswerken' zou in theorie hetzelfde kunnen zijn. Maar al is de uitkomst gelijk, er zit wel een verschil in de behoefte van jullie. Dus voor het verdere gesprek is het fijn om te weten dat die ruimte voor thuiswerken er is. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
zeef schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:09:
[...]

De uitkomst van de search bij 'het maakt me niet uit' en bij 'niet thuiswerken' zou in theorie hetzelfde kunnen zijn.
In theorie? Kunnen? ;)

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Ik bouw een veiligheidsmarge in. Ken jullie langer dan vandaag. ;)

• jongetje
  • Nu online
Misschien bij het thuis werken veranderen in "nee", "wens" en "eis". Dan kun je de mensen die het als eis hebben harder filteren en de mensen die de wens hebben terugkoppelen aan de werkgever dat die wens er is.

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dat lijkt me een redelijke optie voor meer variabelen, dat we iets als eis of als wens kunnen neerzetten. Van de andere kant, Elect zie ik nu meer als een platform om je ideale baan te zoeken, dus 2521 hits die alleen maar aan m'n harde eisen voldoen en verder niks, tja... het is een stap vooruit ten opzichte van Linkedin, maar niet wat je wilt denk ik.

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• RoNoS
  • Nu online
Ik had de 'thuiswerk eis' dus blijkbaar ook verkeerd ingevuld. Het maakt mij niet heel erg uit, maar zou soms fijn zijn als het kan, dus ik dacht, ik vul niet 'ik wil niet thuiswerken' in, maar 1 dag per week.
Blijkbaar matchen er dan opeens heel veel niet. Tekst aanpassen naar 'minimaal 1 dag', 'minimaal 2 dagen' etc..?
De tekst "Ik vanuit huis kan werken ..." lijkt ook niet dat dit een harde eis is. Maak er een wens van, of dat iemand kan aangeven dat het een wens of eis is.

Daarnaast zit ik in de 'geliefde' klasse (SQL'er) maar nog geen enkele match, maar dat komt dus door bovenstaande? Allemaal 'oude' clubs dan die thuiswerken verbieden |:(

• RoNoS
  • Nu online
Ik voeg een 'Ervaring' toe, maar zonder bedrijfsnaam, als ik dan op 'Opslaan' klik, is het formulier weg (leeg en gesloten) en staat er 'Please fill out this field' voor 0,3 seconden in beeld.
Zou netter zijn om het formulier geopend in ingevuld te bewaren, of opslaan zonder bedrijfsnaam.

• Spectaculous
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
quote:
RoNoS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:22:
Ik voeg een 'Ervaring' toe, maar zonder bedrijfsnaam, als ik dan op 'Opslaan' klik, is het formulier weg (leeg en gesloten) en staat er 'Please fill out this field' voor 0,3 seconden in beeld.
Zou netter zijn om het formulier geopend in ingevuld te bewaren, of opslaan zonder bedrijfsnaam.
Ik heb me net even aangemeld om te kijken wat het nu precies is en dit viel mij ook op. Ik zou ook graag mijn ervaring toe willen voegen zonder al die verplichtingen (ik geef liever gewoon op hoeveel jaar ik iets heb gedaan ipv exact de datums erbij te zetten, of een bedrijfsnaam welke ik niet altijd relevant vind om erbij te melden). Nu heb ik twee van mijn vorige werkgevers erop gezet, maar omdat er nog een werkgever tussen zat die ik er niet op heb gezet lijkt het net alsof ik een gat in mijn CV heb.

Het lage aantal aanbiedingen hoeft niet perse een probleem te zijn. Tuurlijk zijn het er minder ten opzichte van LinkedIn, maar dat komt waarschijnlijk voor 90% al omdat ik daar aanbiedingen krijg voor dingen waar ik nog niet eens van heb gehoord, laat staan dat ik er wat mee kan. Ik ben eerder blij dat ik die aanbiedingen niet op Elect krijg.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
RoNoS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:08:
Ik had de 'thuiswerk eis' dus blijkbaar ook verkeerd ingevuld. Het maakt mij niet heel erg uit, maar zou soms fijn zijn als het kan, dus ik dacht, ik vul niet 'ik wil niet thuiswerken' in, maar 1 dag per week.
Blijkbaar matchen er dan opeens heel veel niet. Tekst aanpassen naar 'minimaal 1 dag', 'minimaal 2 dagen' etc..?
De tekst "Ik vanuit huis kan werken ..." lijkt ook niet dat dit een harde eis is. Maak er een wens van, of dat iemand kan aangeven dat het een wens of eis is.
Ik vind dit wel een mooie optie. :) Heeft iemand bezwaar tegen de term 'minimaal'? Daarmee lossen we het probleem volgens mij op. Immers: thuiswerken draait vooral om de vraag of je dat per se wilt, niet zo zeer om de vraag of het kan.
quote:
RoNoS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:22:
Gaan we naar kijken. Overigens is de bedrijfsnaam niet zichtbaar zolang je niet positief hebt gereageerd op een job flirt.

Krisp wijzigde deze reactie 21-02-2018 14:31 (23%)

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-11 16:03

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb de "1 thuiswerkdag optie" inmiddels van mijn profiel gehaald. Ondanks dat ik er sinds de pilot bijzit heb ik in 1,5 jaar nog geen enkele flirt ontvangen.

Ik zie dat er sindsdien een aantal extra opties bij zijn gekomen en volgens mij kun je nu ook enkele functies toevoegen. Wat ik in de praktijk merk is dat werkgevers niet staan te springen op part-time medewerkers die doordeweeks graag 1 dag voor hun kind(eren) wil zorgen. 32 uur per week werken vinden veel werkgevers te weinig (voor een vader).
Doordat ik onlangs een nieuw contract heb verdiend, zal ik ook de beschikbaarheid aanpassen, waardoor men kan zien dat ik op een later moment in het jaar misschien beschikbaar ben.

Edit:
Overigens zou het mooi zijn als je kunt opgeven wat voor functie je graag zou willen. Nu kun je aangeven wat je huidige functie en voorgaande functies waren, maar niet welke kant je op zou willen. Door middel van en langbeoefende hobby, cursussen en/of vrijwilligerswerk kun je denk ik voldoende ervaring opbouwen om aan een nieuwe uitdaging te beginnen.

Kiswum wijzigde deze reactie 21-02-2018 17:24 (20%)

Reviews en blogs zijn te vinden op mijn site: Kiswum.com.
Check hier de grootste NL Xiaomi fanpagina op Facebook.

• RoNoS
  • Nu online
quote:
Kiswum schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:06:
Edit:
Overigens zou het mooi zijn als je kunt opgeven wat voor functie je graag zou willen. Nu kun je aangeven wat je huidige functie en voorgaande functies waren, maar niet welke kant je op zou willen. Door middel van en langbeoefende hobby, cursussen en/of vrijwilligerswerk kun je denk ik voldoende ervaring opbouwen om aan een nieuwe uitdaging te beginnen.
Ik zou niet een veld willen met een 'gewenste functie'. Iedereen noemt het anders en komt op hetzelfde neer, of iedereen noemt het hetzelfde en komt het werk op neer dat het inhoudelijk heel anders is.

Kun je in deze specifieke situatie dit niet beter je intro verwerken? Kun je precies vertellen wat je gedaan hebt en in welke richting en niveau en op welke termijn je iets nieuws zou willen.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

quote:
RoNoS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:08:
[...]

Ik zou niet een veld willen met een 'gewenste functie'. Iedereen noemt het anders en komt op hetzelfde neer, of iedereen noemt het hetzelfde en komt het werk op neer dat het inhoudelijk heel anders is.

Kun je in deze specifieke situatie dit niet beter je intro verwerken? Kun je precies vertellen wat je gedaan hebt en in welke richting en niveau en op welke termijn je iets nieuws zou willen.
Veel functies hebben een bepaalde naam en die kun je in de praktijk aan diverse banen linken.
Denk maar aan helpdeskmedewerker, supportmedewerker, 1e/2e lijns medewerker en systeembeheerder. Op basis van de vacaturetekst, weet je eigenlijk pas wat ermee wordt bedoelt.

Als er geen extra optie komt voor de gewenste functie, kijkt de recruiter eigenlijk wel verder dan die ene laatst genoten functie? Zien ze de info er dan eigenlijk wel bij staan als ik bijvoorbeeld aangeef dat ik Android apps wil ontwikkelen terwijl ik nu Systeembeheerder ben (is slechts een voorbeeld)?
Persoonlijk verwacht ik dat ze pas verder kijken als de titel klopt =laatste functie), daarna de afstand en tenslotte kijken ze naar de gewenste werkuren. De info komt later pas aan de orde.

Er zijn naar mijn idee veel mensen die een andere functie willen dan hetgeen ze nu uitoefenen. Dat kan een stapje hoger zijn, een andere richting na het afstuderen, een gunste bij een ander bedrijf en daarmee dus ook een andere functietitel en soms zelfs een stap terug: van manager terug naar consultant.

Kiswum wijzigde deze reactie 22-02-2018 08:41 (10%)

• SonataArctica
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:00

SonataArctica

developer Tweakers Elect
Is het met het thuiswerken niet een idee om er gewoon 2 selecties van de maken: Minimaal X en maximaal Y. Dan vang je alles in 1 keer af: geef je als minimum 0 dagen op en als maximum 5 dan zijn alle dagen optioneel, geef je minimum 3 en maximum 5 op dan is 3 dagen de harde eis.

Gitarist van Veil Of Delusions: www.veilofdelusions.com

• RoNoS
  • Nu online
Idee van Elect is toch dat recruiters niet met hagel schieten, maar lezen en contacten als ze echt denken dat het wat is? Dan hoop ik toch wel dat ze je intro lezen.

• HKLM_
  • Nu online

HKLM_

@zeef Is het een optie om bij Ervaring een extra tekst veld te maken per bedrijf ? Zo kan je buiten je functie, periode ook nog wat inhoudelijks zeggen over je werkzaamheden / het bedrijf

HKLM_ wijzigde deze reactie 22-02-2018 09:03 (4%)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

quote:
RoNoS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:51:
Idee van Elect is toch dat recruiters niet met hagel schieten, maar lezen en contacten als ze echt denken dat het wat is? Dan hoop ik toch wel dat ze je intro lezen.
Ik weet niet hoe recruiters kijken.
@zeef hoe gaat het nu in zijn werk, hoe kijken recruiters naar de ingeschreven kandidaten?
quote:
HKLM_ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:01:
@zeef Is het een optie om bij Ervaring een extra tekst veld te maken per bedrijf ? Zo kan je buiten je functie, periode ook nog wat inhoudelijks zeggen over je werkzaamheden / het bedrijf
Ik ben blij dat ik in tegenstelling tot mijn CV / LinkedIn / etc, nu een keer niet alle details hoef te noteren. Ik vond het een verademing dat de functietitel, bedrijf en periode nu een keer voldoende was. Echter heb ik nog een oud profiel dat niet is verbonden aan LinkedIn. Stel dat ik nu een nieuw profiel aanmaak een koppel aan LinkedIn, worden dan alle functietitels en werkperiodes dan automatisch overgezet? Zo niet, dan zou het een welkome optie zijn zodat een TE profiel snel kan worden aangemaakt.

• HKLM_
  • Nu online

HKLM_

quote:
Kiswum schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:14:
[...]

@zeef hoe gaat het nu in zijn werk, hoe kijken recruiters naar de ingeschreven kandidaten?

[...]

Ik ben blij dat ik in tegenstelling tot mijn CV / LinkedIn / etc, nu een keer niet alle details hoef te noteren. Ik vond het een verademing dat de functietitel, bedrijf en periode nu een keer voldoende was. Echter heb ik nog een oud profiel dat niet is verbonden aan LinkedIn. Stel dat ik nu een nieuw profiel aanmaak een koppel aan LinkedIn, worden dan alle functietitels en werkperiodes dan automatisch overgezet? Zo niet, dan zou het een welkome optie zijn zodat een TE profiel snel kan worden aangemaakt.
Ik snap je, maar nu lijkt het profiel eigenlijk niks te zeggen. Leuk dat je bijvoorbeeld senior systeembeheerder bent vanaf 2015 tot heden maar wat heb je gedaan. Als je dan alleen helpdesk hebt gedaan + wat servers installeren ben je misschien nog ongeschikt.

Punt is dat je een functie titel zo mooi kan maken als je wilt en dat het helemaal niks hoeft te zeggen over je werkzaamheden. Iets wat voor een job toch redelijk belangrijk kan zijn.

Daarnaast als ik werkgever zou zijn dan zou ik dit basis informatie vinden om te checken of iemand geschikt is. Ik zou niet pas dat soort details willen weten als er contact is dat geeft A valse hoop en B het is zonde van de tijd.

• RoNoS
  • Nu online
quote:
HKLM_ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:24:
Punt is dat je een functie titel zo mooi kan maken als je wilt en dat het helemaal niks hoeft te zeggen over je werkzaamheden. Iets wat voor een job toch redelijk belangrijk kan zijn.
Dus dat.

Een veld (niet verplicht!) waar je extra info in kwijt kan, wat je specifiek in die rol gedaan hebt, zou wel fijn zijn ja.

• Valandil
  • Nu online
quote:
Kiswum schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:14:
[...]

Dat verschilt per recruiter.
De slechte zien op linkedin ergens een trefwoordje Javascript / Java / .Net ..vul maar in... en schieten met hagel in de hoop op een reactie.

Zelf lees ik, als ik iemand zoek, alles van A tot Z; profiel, werkervaring, gebruikte technologie, eigen projecten en ook de aanbevelingen... Als ik daar een goede match in zie, dan probeer ik contact te leggen... uiteraard met te weinig response :N

Het voordeel van tweakers-elect is dat je in een heel beknopt overzicht kan zien wat iemand heeft gedaan; titel, kennis (subjectief) en ervaring... Kans op een mismatch is wel aanzienlijk groter, maarja daar kan alleen een leuk gesprek uitsluitsel over geven.

Dus bottomline; hoe meer info hoe beter, maar het is een "flirt" en bij een eerste date wil je ook niet alles van te voren al weten. 8)

wijze woorden

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
SonataArctica schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:51:
Is het met het thuiswerken niet een idee om er gewoon 2 selecties van de maken: Minimaal X en maximaal Y. Dan vang je alles in 1 keer af: geef je als minimum 0 dagen op en als maximum 5 dan zijn alle dagen optioneel, geef je minimum 3 en maximum 5 op dan is 3 dagen de harde eis.
Wat is het nut van het maximum? Het minimum is wat we nu al hebben.

• Milmoor
  • Laatst online: 14-11 16:44

Milmoor

Footsteps and pictures.

Interessant topic. Ik heb al een paar keer meegelezen, en ga een account aanmaken: vooral nieuwsgierigheid, maar je weet maar nooit.

Waar ik op hoop: niet alleen aangeven wat ik gedaan heb/doe, maar ook kunnen aangeven wat mij kan verleiden over te stappen. Denk bijv. aan: reistijd, flexibiliteit in uren, salaris, andere functie zoals ..., etc. Bij LinkedIn krijg ik varianten van wat ik al heb. Ik zit niet te wachten op een aanbod voor grofweg hetzelfde salaris en meer reistijd. Dat is voor iedereen verspilde moeite.

Puntje wat mij opvalt: ik kan niet de vragen van stap 3 bekijken zonder 1 en 2 ingevuld te hebben. Ik maak te vaak mee dat ik in stap 3 alsnog afhaak omdat het niet is wat ik verwacht. Daarom zou het fijn zijn om een beeld te hebben voordat ik tijd investeer. Ik snap dat dit niet goed samenwerkt met dynamische vragenlijsten, maar feedback kan nooit kwaad.

Milmoor wijzigde deze reactie 24-02-2018 22:36 (40%)
Reden: Leesbaarheid

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• SonataArctica
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:00

SonataArctica

developer Tweakers Elect
quote:
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:18:
[...]

Wat is het nut van het maximum? Het minimum is wat we nu al hebben.
Er zijn ook mensen (me included) die juist niet alleen maar thuis willen werken maar ook x dagen op kantoor willen zitten ivm de binding met het bedrijf en de collega’s waarmee ze werken. Met een min/max kun je alle kanten op:
Wil je alle dagen op kantoor zitten? Min0/max0
Wil je alle dagen thuiswerken? Min5/max5
Maakt het je geen reet uit waar je wil werken? Min0/max5
Wil je minstens 2 dagen thuiswerken, maar vind je minimaal 1 dag op kantoor een vereiste? Min2/max4

And so on

Het probleem met alleen een maximum veld is dat je geen minimaal aantal op kunt geven, waardoor het nul zegt over wat in dit geval de developer echt eist en wat een optionele wens is. Ik wil zelf bijvoorbeed graag maximaal 4 dagen thuiswerken, maar dat zegt niks over dat ik ook bereid ben om gewoon 5 dagen naar kantoor te komen. Echter loop je door het op 4 te zetten kennelijk wel jobflirts mis. Zou je het vervangen voor een minimaal aantal dan heb je hetzelfde probleem maar dan omgekeerd: het wordt meteen als een harde eis ipv een voorkeur. Geef je beide velden dan zie je pas daadwerkelijk wat een eis is, en wat een voorkeur is.

SonataArctica wijzigde deze reactie 25-02-2018 08:30 (31%)

Gitarist van Veil Of Delusions: www.veilofdelusions.com

• Milmoor
  • Laatst online: 14-11 16:44

Milmoor

Footsteps and pictures.

@SonataArctica, ik heb ooit een baan gehad met gemiddeld vijf dagen in de week thuiswerken, en alleen bij concrete aanleiding naar kantoor. Dat is helemaal waardeloos. Je mist contact onderling en nog veel meer. Ik wil maximaal twee dagen in de week thuiswerken. Het zou fijn zijn om voor een dag in de werk de keuze te hebben. Helemaal niet is te strak en zegt ook wat over de werkgever. Kortom, ik ben het met je eens, een maximum zou fijn zijn. Ik ga ervan uit dat bij de gemiddelde werkgever je altijd op kantoor terecht kan, en dat daar dus geen borg voor nodig is, maar misschien is dat naÔef.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
SonataArctica schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:20:
Er zijn ook mensen (me included) die juist niet alleen maar thuis willen werken maar ook x dagen op kantoor willen zitten ivm de binding met het bedrijf en de collega’s waarmee ze werken.
Zoals ik al eerder schreef, thuiswerken is toch (vrijwel) nooit verplicht? Wil je alle dagen op kantoor zitten dan lijkt mij dat zelden een probleem.

• zeef

zeef

#Elected

We gaan de omschrijving aanpassen in het dropdownmenu. Het wordt 'minimaal X dag(en) thuiswerken'.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

:)

Zeg ook even tegen je dev crew dat ze dan ff goed kijken naar hun SQL BETWEEN functie of soortgelijk. Implementatie daarvan is afhankelijk van het DBMS en niet altijd even consistent te noemen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@The Eagle Between heb je toch niet nodig als er alleen een minimum is? ;)

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Heb me ook maar eens aangemeld. Leuk dat de manier van presenteren zo anders is, moest wel even nadenken mbt de skills en de bio. Ben benieuwd of er wat uitkomt!

Feedback bij het invullen: de skills zijn handig maar het wordt wel een beetje een wildgroei, zeker als je alle opties gebruikt en zelf ook nog kan toevoegen. Zo is het ook best onoverzichtelijk, je zou wellicht een soort overkoepelende categorieen kunnen aanbrengen. Ik had later nog een skill toegevoegd en die kon ik pas na 5x doorlezen terugvinden namelijk.

Frieda wijzigde deze reactie 26-02-2018 18:11 (53%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Reisafstand (enkel) Reisafstand (enkel)
Waarom is dit dubbel en waarom is het niet mogelijk bijvoorbeeld 40 minuten te kiezen?

Hoe werkt de salariseis? Zien werkgevers gewoon wat je daar invult?

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 05-03-2018 11:10 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valandil
  • Nu online
quote:
Olaf van der Spek schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:09:
[...]

Waarom is dit dubbel en waarom is het niet mogelijk bijvoorbeeld 40 minuten te kiezen?

Hoe werkt de salariseis? Zien werkgevers gewoon wat je daar invult?
Vanuit mijn kant gezien? Nee dat zie ik niet. Ik zie alleen daar waar een match is met onze ingevulde gegevens zoals locatie, skills en salarisindicatie vanuit werkgeverskant opgegeven.

wijze woorden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

Vrienden, we hebben een dilemma. Een partij die zich bezig houdt met werving en selectie voor grote bedrijven heeft interesse in een samenwerking met Elect. Denk aan internationaal opererende organisaties. (we noemen even geen namen). Hun recruiters zitten 'inhouse' bij de klant en ze werken vaak exclusief voor een klant.

Naar de letter van de 'wet' is het W&S, dus zeggen we in principe nee. Het bedrijf in kwestie staat echter goed aangeschreven en ze geven aan het hele traject namens de toekomstige werkgever te voeren. Inclusief het geven van inhoudelijke antwoorden op bullshitvragen.

Wat zullen we doen? Het gesprek aangaan met deze partij of strikt vasthouden aan de 'geen W&S' eis zoals die bij de start van Elect door jullie is vastgelegd. Wij zijn er niet uit, vandaar de vraag aan jullie. :)

Elect en de serieuze Werving & Selectie partijen

Gaan we daarmee het gesprek aan of niet? Wat vinden jullie?

Poll

De opties zijn uitgeschakeld omdat de deelname gesloten is

Aantal stemmen: 106. Deelname gesloten op 15-03-2018 13:37. Stemmen is niet meer mogelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

We krijgen 3 weken om de knoop door te hakken, is dat niet aan de lange kant zeef? Techneuten zijn vaak stellig, waarbij nee nee is. Ik heb gekozen voor 'Ja, ga het gesrpek (hence the typo) maar aan.' Maar dan moeten we wel uitwerken aan welke criteria ze moeten voldoen.

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Outerspace schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:57:
We krijgen 3 weken om de knoop door te hakken, is dat niet aan de lange kant zeef?
Ik heb de termijn wat aangepast. Ben vanaf morgen even een weekje /afk. ;-)
quote:
Techneuten zijn vaak stellig, waarbij nee nee is. Ik heb gekozen voor 'Ja, ga het gesrpek (hence the typo) maar aan.' Maar dan moeten we wel uitwerken aan welke criteria ze moeten voldoen.
tnx

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10:09

KRASH

Juist ja...

quote:
zeef schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:51:
Vrienden, we hebben een dilemma. Een partij die zich bezig houdt met werving en selectie voor grote bedrijven heeft interesse in een samenwerking met Elect. Denk aan internationaal opererende organisaties. (we noemen even geen namen). Hun recruiters zitten 'inhouse' bij de klant en ze werken vaak exclusief voor een klant.

Naar de letter van de 'wet' is het W&S, dus zeggen we in principe nee. Het bedrijf in kwestie staat echter goed aangeschreven en ze geven aan het hele traject namens de toekomstige werkgever te voeren. Inclusief het geven van inhoudelijke antwoorden op bullshitvragen.

Wat zullen we doen? Het gesprek aangaan met deze partij of strikt vasthouden aan de 'geen W&S' eis zoals die bij de start van Elect door jullie is vastgelegd. Wij zijn er niet uit, vandaar de vraag aan jullie. :)

[poll=2629]
Ik ben als kleine detacheerder ook afgewezen voor Elect, terwijl ik mensen zoek die direct bij mij in dienst zouden komen. Daar mag wat mij betreft ook nog wel eens kritisch naar gekeken worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@zeef ik kan me nog herinneren dat jij vertelde dat je een presentatie had gehouden waar een hoop recruiters zaten die niet blij met je waren. En dat was helemaal terecht :)

Ik snap dat de twijfel opkomt, maar dit is niet in de lijn waar Elect om begonnen is. Het idee was die W&S gewoon uit te schakelen, niet om ze een tool te bieden.
Ik snap dat er commerciŽle belangen zijn die afgewogen moeten worden, maar het is natuurlijk wel een glijdende schaal. Want hoe onderscheid je je dan nog van andere vacaturesites? Alleen door meer en selectievere matchingmogelijkheden.

• MeneM
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 11:48
quote:
KRASH schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:03:
[...]

Ik ben als kleine detacheerder ook afgewezen voor Elect, terwijl ik mensen zoek die direct bij mij in dienst zouden komen. Daar mag wat mij betreft ook nog wel eens kritisch naar gekeken worden.
Tja da's dus juist wat we niet willen ;-) Ik wil niet via jou bij een klant aan de slag. Daar is LinkedIn voor. Tweakers-Elect was nou juist opgezet dat ik rechtstreeks met een klant in contact kom. Geen makelaar ertussen. >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydra
Je wil als zoekende gewoon zoveel mogelijk aanbod hebben waar genoeg detail in zit om een goeie drill-down te kunnen down. Veruit het grootste probleem dat Elect nu heeft is een enorm beperkt aanbod.

@zeef ik zou oppassen dit soort vragen aan "de mensen" te stellen. Geef mensen gewoon de keuze om te filteren op kenmerken. Ik zie hier een enorm aantal misvattingen over hoe recruitment werkt voor tech bedrijven en het is gewoon geen goed idee om op dat soort misvattingen je bedrijfsstrategie te bepalen.
quote:
MeneM schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:17:
Tja da's dus juist wat we niet willen ;-)
Je spreekt niet voor ons allemaal, je spreekt voor jezelf. Deze keuzes zijn persoonlijk en prima af te vangen met een ja/nee filter.

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-11 21:21

3DDude

I void warranty's

quote:
KRASH schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:03:
[...]

En terecht, want de gedachte van Elect is dat er eens zonder allerlei tussen bedrijfjes goud geld word verdient en dat de recruiters van [eindklant X] gewoon direct kunnen zoeken.

Dus niet weer een Intermediair die een dikke fee voor de factuur doorsturen op strijkt, maar direct de klant die mensen zoekt.

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:22
quote:
The Eagle schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:12:
@zeef ik kan me nog herinneren dat jij vertelde dat je een presentatie had gehouden waar een hoop recruiters zaten die niet blij met je waren. En dat was helemaal terecht :)

Ik snap dat de twijfel opkomt, maar dit is niet in de lijn waar Elect om begonnen is. Het idee was die W&S gewoon uit te schakelen, niet om ze een tool te bieden.
Ik snap dat er commerciŽle belangen zijn die afgewogen moeten worden, maar het is natuurlijk wel een glijdende schaal. Want hoe onderscheid je je dan nog van andere vacaturesites? Alleen door meer en selectievere matchingmogelijkheden.
Ben het hier wel mee eens; als je deze toelaat, hoeveel poten heb je dan nog om op te staan als je de volgende wilt afwijzen? Kijk je kan het best toelaten, maar omgeef het dan wel met objectieve criteria waarmee je de drempel hoog legt en het geen zaak wordt van persoonlijke voorkeur / willekeur / vriendjespolitiek.

Verder zit ik al een tijdje op Elect maar komt er (gelukkig) weinig langs. Voor nu vind ik dat wel prima, maar ik heb wel het idee dat de matching door Elect nog een beetje in de kinderschoenen staat en een hoop if - else werk is. Zie ook de discussie over de thuiswerk dagen; als het op die ene dag thuiswerken stukloopt weet je dat er iets niet lekker zit.

Persoonlijk vond ik het profiel ook wel erg mager om echt goed wensen mee in kaart te kunnen brengen. Ik zou zelf liever meer informatie op willen geven en de matching zou wat mij betreft ook wat meer fuzzy mogen. Dus als iemand aangeeft salaris op 1, reistijd op 2 en persoonlijke ontwikkeling op 3, dan is een mismatch op bijvoorbeeld thuiswerken wellicht niet zo ernstig als de rest wel klopt... Je zou ook met een matching score (algo) kunnen werken zoals elke andere moderne datingsite :)

Morrar wijzigde deze reactie 06-03-2018 10:27 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als ze exclusief mogen recruiten voor die tent, kom je er dus zonder ze uberhaupt niet in. Verder maakt het mij niet uit of recruitment door de interne HR-mensen gedaan wordt of dat er uitbesteed wordt, het werkt namens het bedrijf, en zo zie ik ze dan ook.

Als ze daarnaast ook nog eens een reputatie hebben (reputatie is everything in deze markt) heb ik er minder problemen mee. Ja het kost wat 'overhead' die ik liever in mijn zak steek, maar hun positie is duidelijk, en zo lang ze er open over zijn, prima.

Verder zitten er gewoon detacheerders in Elect, ik ben al door 1 benaderd...

FreezeXJ wijzigde deze reactie 06-03-2018 10:23 (7%)

• MeneM
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 11:48
quote:
Hydra schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:21:
Je spreekt niet voor ons allemaal, je spreekt voor jezelf. Deze keuzes zijn persoonlijk en prima af te vangen met een ja/nee filter.
True, terecht punt. Maar er zijn wel genoeg mensen met die wens dat tweakers-elect expliciet met dat motto is opgezet.

Maar ik kan inderdaad alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken, en tot dusver hebben recruiters een slechte naam bij mij opgebouwd. Alsook voor mensen die ik spreek bij meetups en bedrijven.

Er zitten wel degelijk goede tussen, bijzonder gedreven, ga ik graag mee aan de slag. Maar er zijn teveel "huisjesmelkers onder de recruiters" om niet cynisch te worden.

MeneM wijzigde deze reactie 06-03-2018 10:34 (1%)
Reden: Verduidelijking

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
FreezeXJ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:22:
[..]

Verder zitten er gewoon detacheerders in Elect, ik ben al door 1 benaderd...
Dat klopt, en daar is een aparte categorie voor opgenomen. Dat kun je instellen via: https://www.tweakers-elect.com/talent/verwachtingen. Als je detachering uitzet, wordt je niet door hen benaderd.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het is denk ik vooral belangrijk om samen te werken met bedrijven, waarbij de kandidaat direct in dienst komt van het bedrijf waar hij/zij zal werken. Dus met dezelfde voorwaarden, cao en contract als de mensen die er nu ook al werken. Ik wil geen contract met het W&S bureau / recruiter, maar als een bedrijf volledig in dienst staat van de toekomstige werkgever, dan is het prima.

Stel dat Adecco de inhouse recruitment doet voor ASML, Rabobank of Philips, dan is het wel handig als zij onze profielen krijgen. Echter moeten die profielen dan niet binnen geheel Adecco beschikbaar worden gesteld. Dit moet dus ook duidelijk worden afgesproken met die in-house HR organisatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydra
quote:
FreezeXJ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:22:
Als ze exclusief mogen recruiten voor die tent, kom je er dus zonder ze uberhaupt niet in. V
Precies. En dat lijken een hoop mensen hier niet te snappen omdat ze weinig met die kant van het verhaal te maken hebben. Recruiting voor software bedrijven wordt meer en meer uitbesteed. Zelfs grote bedrijven huren hier externen voor in die in-house recruitment doen, maar niet direct in dienst zijn bij het bedrijf. Ik ben erg tegen bedrijven op voorhand uitsluiten en dat zijn ook niet de mensen van wie je last hebt. De lastige recruiters zijn die helemaal geen contract met het bedrijf waarvoor ze pretenderen te recruiten hebben. Maar die kunnen zomaar voor hetzelfde bedrijf werken dat ook de in-house recruitment voor een grote bank doet bijvoorbeeld.
quote:
Kiswum schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:36:
Het is denk ik vooral belangrijk om samen te werken met bedrijven, waarbij de kandidaat direct in dienst komt van het bedrijf waar hij/zij zal werken. Dus met dezelfde voorwaarden, cao en contract als de mensen die er nu ook al werken.
Dit geldt voor bijna alle bedrijven. Ook detacheerders; je bent daar gewoon in dienst. Als je niet in de detachering wil werken maar gewoon in-house developer wil zijn dan kun je dat nu al aangeven.

Hydra wijzigde deze reactie 06-03-2018 10:42 (31%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:09

rob_erwt

What does this button do?

Als ze fungeren als in-house recruiters en dus ook op lokatie bij de klant zitten, kunnen ze in Elect toch gewoon op naam van die klant inloggen/posten? Of de recruiter dan voor een W&S bureau werkt, maakt daarbij niet uit. Hij zit er voor en namens de eindklant.

Wat je denk ik niet wil is dat je vervolgens met je profiel in de database van die recruiter zelf terecht komen (in het eerder genoemde voorbeeld: niet bij Adecco, wel bij ASML of Rabobank).

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Loev
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:40
quote:
rob_erwt schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:45:
Als ze fungeren als in-house recruiters en dus ook op lokatie bij de klant zitten, kunnen ze in Elect toch gewoon op naam van die klant inloggen/posten? Of de recruiter dan voor een W&S bureau werkt, maakt daarbij niet uit. Hij zit er voor en namens de eindklant.

Wat je denk ik niet wil is dat je vervolgens met je profiel in de database van die recruiter zelf terecht komen (in het eerder genoemde voorbeeld: niet bij Adecco, wel bij ASML of Rabobank).
Dat precies. Wellicht een proeftijd geven?
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True