Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:32
quote:
rob_erwt schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:45:
Wat je denk ik niet wil is dat je vervolgens met je profiel in de database van die recruiter zelf terecht komen (in het eerder genoemde voorbeeld: niet bij Adecco, wel bij ASML of Rabobank).
Daar ben ik het zeker mee eens. Maar ik denk dat sowieso in de Terms en Conditions terecht komt dat bedrijven je voor nieuwe vacatures ook gewoon via Elect moeten benaderen en niet Elect misbruiken om aan mailadressen te komen. Of het nu interne recruiters zijn of W&S bureau's.

https://niels.nu

• KRASH
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17:36

KRASH

Juist ja...

quote:
MeneM schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:17:
[...]

Tja da's dus juist wat we niet willen ;-) Ik wil niet via jou bij een klant aan de slag. Daar is LinkedIn voor. Tweakers-Elect was nou juist opgezet dat ik rechtstreeks met een klant in contact kom. Geen makelaar ertussen. >:)
Oh, ik weet heel goed wat "we" willen hoor, ben zelf ook developer ;) Het bedrijf is juist ontstaan uit frustratie met de gevestigde orde aan detacheerders / graaiers en ik betaal het grootste deel van het uurtarief uit aan de developers in salaris en nette secundaire voorwaarden. Je zit daarbij over het algemeen op een salaris wat je direct bij een werkgever niet zou kunnen verdienen in loondienst.

Sommige developers vinden het nou eenmal wel prima om via een detacheerde aan de gang te gaan om enerzijds wel de zekerheid te houden en anderzijds de afwisseling van het freelancen.

Linksom of rechtsom word er geld aan je verdiend, of dat nou via een recruiter is, of via Elect (die overigens ook gewoon een w&s fee pakken op jouw aanstelling). Als je dat niet wilt zul je toch echt direct bij bedrijven moeten gaan solliciteren buiten de bestaande platformen om.

Dat gezegd hebbende snap ik heel goed dat je een aantal partijen buiten de deur wilt houden, voor die partijen is hier een apart topic :)

• [object Object]
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17-04 07:55
Nog twee puntjes van feedback:

Ik zocht in de company blacklist meteen voor Booking.com gezien die over het algemeen extreem agressief zijn in hun recruitment maar die staat er niet in, en kan ik niet toevoegen. Misschien is het goed daar een functie van te maken?

Bij het toevoegen van skills zijn slashes blijkbaar niet toegestaan, in het vervolgscherm zie je de skill dan niet meer terug. Wat ik probeerde toe te voegen: CSS (Sass/Scss/Less)

[object Object] wijzigde deze reactie 06-03-2018 13:31 (27%)

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
zeef schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:51:
Vrienden, we hebben een dilemma. Een partij die zich bezig houdt met werving en selectie voor grote bedrijven heeft interesse in een samenwerking met Elect. Denk aan internationaal opererende organisaties. (we noemen even geen namen). Hun recruiters zitten 'inhouse' bij de klant en ze werken vaak exclusief voor een klant.

Naar de letter van de 'wet' is het W&S, dus zeggen we in principe nee. Het bedrijf in kwestie staat echter goed aangeschreven en ze geven aan het hele traject namens de toekomstige werkgever te voeren. Inclusief het geven van inhoudelijke antwoorden op bullshitvragen.
Ik zou dit eventueel in de profielen toevoegen; een vraag of je contact vanuit W&S wilt. Een lage conversie op die feature kan je ook aan recruiters verkopen. "x% van de kandidaten wil dit niet & ga je niet vinden"

Is het voor de klanten van deze bureaus mogelijk om met een lage drempel actief te worden op Elect als werkgever? In dat geval is de aparte status immers niet nodig.

Het zou voor mij vooral herkenbaar moeten zijn als "baan bij X, initieel contact via medewerker van Y gedetacheerd bij X". Waarbij mijn gegevens natuurlijk niet in het ATS van X en Y belanden, maar alleen bij X.

Dat laatste zou met GPDR eigenlijk expliciet moeten zijn (opt-in vanuit kandidaat voor beide bedrijven) maar moet waarschijnlijk ook contractueel geregeld worden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
zeef schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:51:
Vrienden, we hebben een dilemma. Een partij die zich bezig houdt met werving en selectie voor grote bedrijven heeft interesse in een samenwerking met Elect. Denk aan internationaal opererende organisaties. (we noemen even geen namen). Hun recruiters zitten 'inhouse' bij de klant en ze werken vaak exclusief voor een klant.

Naar de letter van de 'wet' is het W&S, dus zeggen we in principe nee. Het bedrijf in kwestie staat echter goed aangeschreven en ze geven aan het hele traject namens de toekomstige werkgever te voeren. Inclusief het geven van inhoudelijke antwoorden op bullshitvragen.
Waarom de keuze niet aan de eindgebruiker laten (via settings)?
En onderscheid maken tussen in-house recruiters en andere recruiters?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:45
Waarom zou je dat recruiter bureau wel toegang geven en een andere niet? Als ze op locatie van een klant werken en daar voor die klant zoeken en dat ook strikt gescheiden houden dan kunnen ze toch op een account van dat betreffende bedrijf werken? Ja, dan moet elke klant apart betalen ipv dat het via een generiek account gaat, maar dan zie je als werkzoekende wel direct met welk bedrijf je zaken doet en niet recruitement X staan.

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
@zeef hebben jullie dat verhaal ook bij een aantal van hun eindklanten gecheckt?

Persoonlijk voel ik er niet zo veel voor om weer door die bureaus benaderd te worden, zowel door gebrek aan match, maar ook door de fee die je toekomstige salaris naar beneden trekt. Als je dat in de settings kan aangeven, prima, als dat niet kan, dan is mijn antwoord nee.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:08
Als bijvoorbeeld Randstad de HR flow doet bij Philips (in-house), dan zouden deze mensen gewoon op een Philips account moeten werken.

Verder, het is een glijdende schaal:

1. detacheringsbedrijf met (vast) dienstverband bij detacheerder en werk bij & voor klanten
2. deta-vast, tijdelijk in dienst bij detacheerder met intentie om uit te stromen naar klant
3. W&S bureau dat via detavast werkt
4. W&S bureau dat alleen bemiddelt (dus directe indiensttreding bij klant).

Vooral 2 en 3 zijn lastig uit elkaar te houden. Waarmee het onderscheid tussen detacheerders en W&S bureaus ineens heel vaag wordt.

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:21

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

1,2 en 3 zijn gewoon detacheerders (je salaris wordt door de deta-partij bepaald en betaald), en 4 is het geval dat we hier hadden, en waar de meningen nogal over verdeeld zijn.

In het laatste geval echter wordt er namens een klant gewerkt die daar opdracht toe gegeven heeft (anders is het een standaard crap-recruiter die in het andere topic hoort), dus dan zou het inderdaad goed kunnen om het ook via het account van de eindklant te regelen. Nadeel is wel dat de recruterende externe partij minder goed zicht heeft op wat er eigenlijk gebeurt en speelt binnen het bedrijf, dus ze kunnen hooguit de eerste schifting doen (CV's doorgraven en matchen) dus ze voegen niks toe.

Als je ook je technische praatje moet houden met een 'externe' dan ben ik toch bang voor de kwaliteit van het proces en werk...

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Praten kan altijd toch? Leg de vraag waarom zij niet via het klantaccount kunnen werven maar eens neer bij dit recruitersbureau

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 02:05

zeef

#Elected

Ok, ik sluit de poll. 2/5e zegt nee, 3/5e zegt: ga het gesprek maar aan. Dank voor de input. We gaan dat gesprek aan en kijken wat er voor goeds voor jullie uit kan komen.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:03

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
FreezeXJ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:28:
Nadeel is wel dat de recruterende externe partij minder goed zicht heeft op wat er eigenlijk gebeurt en speelt binnen het bedrijf, dus ze kunnen hooguit de eerste schifting doen (CV's doorgraven en matchen) dus ze voegen niks toe.

Als je ook je technische praatje moet houden met een 'externe' dan ben ik toch bang voor de kwaliteit van het proces en werk...
Precies hetzelfde dus als de company recruiter/hr medewerker. Pas bij de manager van de betreffende afdeling met liefst een collega met dezelfde functie, zit je op het juiste niveau.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

Kleine fix: https://www.tweakers-elect.com/partners Nieuw overzicht van alle partners. De uitbreiding met de banen komt later

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:52

Kiswum

Gadget reviewer

Ik vroeg me eigenlijk al een tijdje af voor wie Tweakers Elect eigenlijk is. Voor mijn gevoel is het vooral interessant voor Developers om zich aan te sluiten, maar hoe zit het als je stiekem redacteur wil worden van Tweakers of als je een Systeem - / Netwerkbeheerder bent, heeft het dan wel nut om ingeschreven te staan bij Tweakers Elect?

Na het lezen van de blog kwam ik erachter dat het grootste gedeelte van de kandidaten inderdaad in het Development hoekje zitten. Ongeveer 11% van de database bestaat uit (systeem)beheerders of helpdesk medewerkers. Het lijkt op zich overeen te komen met mijn verwachtingen. Jezelf aanmelden als Systeembeheerder heeft wel nut, maar de kans dat er een match met een Developer is lijkt veel groter te zijn.
Alle info kun je hier terug vinden: https://www.tweakers-elect.com/blog

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Kiswum schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:28:
Ik vroeg me eigenlijk al een tijdje af voor wie Tweakers Elect eigenlijk is. Voor mijn gevoel is het vooral interessant voor Developers om zich aan te sluiten, maar hoe zit het als je stiekem redacteur wil worden van Tweakers of als je een Systeem - / Netwerkbeheerder bent, heeft het dan wel nut om ingeschreven te staan bij Tweakers Elect?

Na het lezen van de blog kwam ik erachter dat het grootste gedeelte van de kandidaten inderdaad in het Development hoekje zitten. Ongeveer 11% van de database bestaat uit (systeem)beheerders of helpdesk medewerkers. Het lijkt op zich overeen te komen met mijn verwachtingen. Jezelf aanmelden als Systeembeheerder heeft wel nut, maar de kans dat er een match met een Developer is lijkt veel groter te zijn.
Alle info kun je hier terug vinden: https://www.tweakers-elect.com/blog
Een redacteur bij Tweakers gaan we via elect niet vinden. Devops, sysadmins en helpdeskmedewerkers worden wel gezocht. De meeste vraag is nog steeds naar developers.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:20

HKLM_

www.cloud23.nl

@zeef Wanneer kunnen we nieuwe features zoals het toevoegen van trainingen, certificaten etc verwachten?

HKLM_ wijzigde deze reactie 05-04-2018 16:07 (9%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• zeef

zeef

#Elected

quote:
HKLM_ schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:05:
@zeef Wanneer kunnen we nieuwe features zoals het toevoegen van trainingen, certificaten etc verwachten?
We gaan het vandaag hebben over een (mogelijke) uitbreiding van het profiel met je gewenste nieuwe baan. Maar dat is niet het enige wat aan het profiel verbeterd kan worden,dus dit nemen we zeker mee. Dank voor de nuttige aanvullingen!

• sahinasappelsap
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11-04 21:18
Wilde gisteren even een kijkje nemen op elect. Maar klopt het dat het activatie mail niet verstuurd wordt?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
sahinasappelsap schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:36:
Wilde gisteren even een kijkje nemen op elect. Maar klopt het dat het activatie mail niet verstuurd wordt?
We hadden een probleempje met de mail. Dat is inmiddels gefixt en alle 'hangende' activatiemails heb ik afgelopen vrijdag handmatig verstuurd.

Daarnaast ben ik blij dat ik jullie wat kan vertellen over nieuwe dingen bij Elect. De afgelopen weken is er flink veel werk verzet onder motorkap van Elect, nu is het eindelijk tijd voor de uitrol van nieuwe features! De belangrijkste die we deze week soft releasen is de automatische matchmaker. Tot nu toe was een zoekopdracht van een werkgever een 'eenmalige' momentopname. Vanaf nu kan de werkgever ervoor kiezen om per mail een seintje te krijgen als er nieuw* talent is dat voldoet aan de zoekcriteria. (*= of bestaand talent met een gewijzigd profiel).

Verder gaan we binnenkort jullie profiel iets uitbreiden. We kregen van werkgevers én van jullie de vraag: "Kan ik mijn gewenste volgende baan ergens vermelden". Dat gaan we maken. Daarbij zijn we wel op zoek naar een goede manier om die te verwerken. Een vrij invoerveld is leuk, maar dat levert nogal wat vervuiling op. Je wil niet weten hoeveel verschillende manieren jullie hebben gevonden om de skill "C#" te noteren. 8)7 Dus het zal waarschijnlijk een combinatie worden van een vooraf gedefinieerde lijst op een wat hoger abstractieniveau met een vrij invoerveld voor details. Natuurlijk staat ook hier de anonimiteit voorop.

Iets eerder dan de 'gewenste nieuwe baan' gaan we onze blog opfrissen. Die is nu hardcoded en dat is niet zo handig. We zijn bezig met de implementatie van een CMS. Voor de fijnproevers onder ons, we hebben gekozen voor Prismic.io. Het blog gebruiken we voor regelmatige updates over onze plannen, we zullen maandelijks een overzicht geven van nieuwe banen en andere leuke stats. Ook kunnen we met ons CMS de infopagina's voor aangesloten bedrijven vorm gaan geven, al zit dat nog niet in de eerste release.

Elect, onze belofte is "Geen lastige recruiters meer, wel die perfecte job". Nu zien we dat de jobflirts die we versturen (we zijn bijna over de 2500!) nog niet bij iedereen terechtkomen. We hebben een aantal opties om daar verandering in te brengen, ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken. We kunnen:
  1. De filters wat minder strak instellen. Daarbij heb je in plaats van alleen een 100% match zoals het nu gaat een match als je op een bepaald percentage zit. Dan is het aan de werkgever om te kijken of er met het talent uit te komen is.
  2. Je een link sturen van een baan die bij je past maar die niet in Elect zit. We hebben binnen de Persgroep ook Intermediair en de Nationale Vacaturebank. Daar zitten ook de nodige IT vacatures in. Als jullie het interessant zouden vinden, dan kunnen we kijken of en hoe we die banen aan Elect talent kunnen koppelen.
  3. Niets doen, het gaat goed zo. (We blijven tenslotte Tweakers. Verandering is eng. :+)
  4. Iets anders, namelijk......

Meer flirts uit Elect?

Kiest u maar

Poll

De opties zijn uitgeschakeld omdat de deelname gesloten is

Aantal stemmen: 38. Deelname gesloten op 22-05-2018 10:16. Stemmen is niet meer mogelijk.

Dat is even een round-up van de bewegingen rondom Elect van de laatste weken. Heb je vragen, tips of opmerkingen: stel ze gerust!

• jongetje
quote:
zeef schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:08:
Ok, ik sluit de poll. 2/5e zegt nee, 3/5e zegt: ga het gesprek maar aan. Dank voor de input. We gaan dat gesprek aan en kijken wat er voor goeds voor jullie uit kan komen.
Wat is hier eigenlijk uit gekomen?

• zeef

zeef

#Elected

quote:
jongetje schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:57:
[...]

Wat is hier eigenlijk uit gekomen?
We gaan met een serieuze partij het gesprek aan om te kijken of het iets gaat brengen waar jullie blij van worden. Doel is en blijft: zaken doen voor een baan. Geen, ik herhaal geen W&S portefeuille opbouwen. Door wat ziektegevallen is dat gesprek al een paar keer verschoven. Ik hou jullie op de hoogte.

zeef wijzigde deze reactie 20-04-2018 12:33 (11%)

• zeef

zeef

#Elected

Poll toegevoegd aan update van vrijdag. ;)

• sahinasappelsap
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11-04 21:18
Ik had de mail ontvangen inderdaad, thanks voor het schoppen van de mailserver :)

Moet wel bekennen dat het er "stil" is. Heb het idee dat er niet zo veel vacatures/werkgevers aan het zoeken zijn naar mensen

• zeef

zeef

#Elected

quote:
sahinasappelsap schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:50:
Ik had de mail ontvangen inderdaad, thanks voor het schoppen van de mailserver :)
Stomme mailserver is stom
quote:
Moet wel bekennen dat het er "stil" is. Heb het idee dat er niet zo veel vacatures/werkgevers aan het zoeken zijn naar mensen
Vandaar ook de poll om te kijken hoe we het aantal jobflirts wat omhoog kunnen krikken. ;)

Vooralsnog ligt 'fuzzy filters' op voorsprong...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 21:56

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Voordat ik mijzelf ga registreren even hier een vraag. Zijn er veel zzp opdrachten aanwezig op elect of is het primair vaste banen die de revue passeren?

Aan het begin las ik dat de vorm niet uitmaakt maar het taalgebruik op de website komt bij mij over als een jobboard voor vaste banen.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:49
Als ik een ervaring wil toevoegen kan ik alle gegevens invullen, maar als ik op "opslaan"druk gebeurd er niets. (Firefox). Als ik dit in IE probeer zie ik heel het ervaringen stuk niet. Ligt dit aan mij?

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merlinni
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-04 12:00
Geen idee of dit de juiste plek is voor suggesties maar bij deze.

Onder social links mis ik Codepen. Dit is waar ik als Web Developer toch erg actief op ben en waar je als recruiter een heel goed beeld krijgt van mijn code kwaliteiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Bl4ckviper schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:27:
Voordat ik mijzelf ga registreren even hier een vraag. Zijn er veel zzp opdrachten aanwezig op elect of is het primair vaste banen die de revue passeren?

Aan het begin las ik dat de vorm niet uitmaakt maar het taalgebruik op de website komt bij mij over als een jobboard voor vaste banen.
Er staan iets meer vaste banen op dan freelance opdrachten, we groeien de laatste tijd hard in freelance. Probeer het even uit en als het niet bevalt annuleer je je account. Je blijft anoniem op Elect.
quote:
SirDarkAngel schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:27:
Als ik een ervaring wil toevoegen kan ik alle gegevens invullen, maar als ik op "opslaan"druk gebeurd er niets. (Firefox). Als ik dit in IE probeer zie ik heel het ervaringen stuk niet. Ligt dit aan mij?
Dank voor het melden. De problemen met IE zijn bekend, met FF is nieuw. Ik speel je opmerking door naar @Krisp en development!
quote:
Merlinni schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:54:
Geen idee of dit de juiste plek is voor suggesties maar bij deze.

Onder social links mis ik Codepen. Dit is waar ik als Web Developer toch erg actief op ben en waar je als recruiter een heel goed beeld krijgt van mijn code kwaliteiten.
Dank voor de suggestie. Die link zal overigens pas zichtbaar zijn nadat je een matchverzoek (jobflirt) hebt goedgekeurd. Alles wat afbreuk doet aan je anonimiteit, daar zijn we (zeer) terughoudend in. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Is er ook een manier om aan te geven dat je bijv. geen HBO diploma hebt maar wel dat werk- en denkniveau? Kopje "anders" en "autodidact" bieden nul komma nul matches iig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Frieda schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:59:
Is er ook een manier om aan te geven dat je bijv. geen HBO diploma hebt maar wel dat werk- en denkniveau? Kopje "anders" en "autodidact" bieden nul komma nul matches iig.
Nog niet. Hoe zouden we dat op een goede manier kunnen doen? Twee keuzen, "HBO" sec en "HBO werk- en denkniveau"? Of "HBO afgerond" en "HBO werk- en denkniveau"? Wat heeft jullie voorkeur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
Ik vind dat wel erg lastig, wanneer heeft iemand nu HBO werk- en denkniveau? Zo heb ik ook ooit eens een sollicitant gehad en die gaf aan ook HBO werk- en denkniveau te hebben (met een aantal jaar werkervaring). Die persoon hebben we een test laten doen en viel toen door de mand. Dus wat mij betreft liever bij de feiten houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
Je zou kunnen overwegen:

- HBO afgerond (B.Sc.)
- HBO propadeuse (AD)
- HBO werk- en denkniveau (geen diploma)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 21:47

Milmoor

Footsteps and pictures.

quote:
t_captain schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:21:
Je zou kunnen overwegen:

- HBO afgerond (B.Sc.)
- HBO propadeuse (AD)
Ik heb succesvol verkort HBO gedaan. Waar valt deze onder?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
Als het een volledige opleiding is (maar dan in minder tijd vanwege voorkennis), is het een gewone HBO B.Sc.

Zo niet, welk erkend diploma heeft het opgeleverd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
t_captain schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:21:
Je zou kunnen overwegen:

- HBO afgerond (B.Sc.)
- HBO propadeuse (AD)
En dan dezelfde optie voor WO?

N.a.v. de poll heb ik vast een voorschot genomen op de uitslag :+ en met onze devkoning de volgende oplossing bedacht:
  • Ik wil als jobseeker in mijn profiel kunnen aangeven welke eisen 'hard' zijn en welke flexibel zijn. Als ik een eis als 'flexibel' heb aangemerkt, dan wordt deze niet gematcht aan het aanbod van de werkgever.
  • Als ik daardoor in beeld kom als mogelijke kandidaat voor de werkgever, dan moet dat wel duidelijk worden vermeld. Zodat de werkgever weet dat er op dat specifieke punt geen match is, maar ik opensta voor een goed aanbod.
  • In de jobflirtmail moet dit ook vermeld zijn, om teleurstelling/.verrassingen te voorkomen. Stel dat het al even geleden is dat ik mijn profiel heb gemaakt, wie weet ben ik dan vergeten dat ik destijds de flexibiliteit heb aangegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
Bij WO zou je kunnen kiezen voor:

- opleiding voltooid (Master)
- Bachelor diploma
- Associate diploma (de oude Propadeuse)
- werk- & denkniveau zonder diploma

Voor werkgevers zou je een drop-down kunnen maken met "vereist diploma" { geen, AD, B [, M ] }

t_captain wijzigde deze reactie 11-05-2018 13:50 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

Pfoeh, dan gaan we van 5 naar meer dan tien opties. Dat maakt het niet heel erg overzichtelijk/duidelijk. Als we de bestaande labels nou eens hernoemen naar "minimaal HBO werk & denk-niveau". Dan dekken we toch in een keer de hele lading?

zeef wijzigde deze reactie 11-05-2018 13:56 (38%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
Is dat in de werkgevers-view? Dan zijn er werkgevers die "minimaal HBO werk- en denkniveau" eisen en werkgevers die een HBO diploma willen zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:24

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

quote:
t_captain schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:48:
Bij WO zou je kunnen kiezen voor:

- opleiding voltooid (Master)
- Bachelor diploma
- Associate diploma (de oude Propadeuse)
- werk- & denkniveau zonder diploma

Voor werkgevers zou je een drop-down kunnen maken met "vereist diploma" { geen, AD, B [, M ] }
Ik kan me niet helemaal vinden in je lijstje. Een Bachelor is ook een complete opleiding, maar dat suggereer je nu niet door opleiding voltooid op Master te zetten. Daarnaast kun je ook beargumenteren dat een Master nog niet een complete opleiding is, want je kunt ook voor een PhD gaan. Sterker nog, er zijn genoeg (goede) universiteiten in de VS waar je zonder Master in kunt stromen voor een PhD en dan krijg je je Master na een jaar of 2 aan studie. Verder is een Propadeuse nog steeds een ding op mijn universiteit (hoewel je hem niet meer uitgereikt krijgt) en een Associate diploma heb ik juist nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
Associate is de internationale naam van de oude Propadeuse.
Zoals Een Bachelor je Kandidaats en een Master je Doctoraal is.

Het verschil tussen nu en een aantal jaar geleden is dat het kandidaats-examen in onbruik was geraakt. Bij mijn alma mater TU Eindhoven heette het nog "PP1" maar er werd geen diplomauitreiking aan verbonden. et de invoering van de Bachelor is dit dus terug van weggeweest.

Is het daarmee een volledige opleiding?

In het geval van een HBO Bachelor wel, daar is het het einddiploma. Bij een WO-studie is het een tussendiploma. De laatste jaren zien we steeds meer studenten uitstromen na een Bachelor aan de ene universiteit naar een Master aan een andere, ook internationaal.

Het verschil tussen de stap WO Bachelor->Master en Master->Ph.D. is dat een Master een (eind)fase in een opleiding is, terwijl de Ph.D. een vervolgopleiding is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
Zet gewoon relevantie werk ervaring en diploma's en certificaten op het profiel/CV. Een werkgever zit niet te wachten op zelf ingeschatte kennis, daar zijn opleidingen met certificaten en diploma's voor bedacht. Voor de rest kan een werkgever aan de (relevante) werkervaring zien waar de kennis zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Kun je niet ook de middelbare schoolopleiding erop zetten? Van iemand die een VWO-diploma heeft kun je aannemen dat die HBO/WO werk- en denkniveau heeft, HAVO-> HBO etc. Zou dat werken? Of komen er dan nog geen matches omdat de vervolgopleiding geen match geeft?

Frieda wijzigde deze reactie 11-05-2018 22:46 (9%)

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-04 13:23
Er zijn ook mensen die van havo-3, naar MBO-ict zijn gegaan, waarna ze zijn doorgegaan naar hbo-informatica. Als die hbo dan dus halen, hebben ze toch hbo werk/denk-niveau, terwijl ze geen diploma hebben voor het voortgezet onderwijs. Er zijn ook mensen die via mavo-> mbo4 -> hbo zijn gegaan, of die 21+->hbo hebben gedaan met een mavo achtergrond, waarbij de middelbare schoolopleiding niet echt matcht met de vervolgopleiding.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
Als ze het HBO halen, hebben ze een HBO diploma.

Dan voer je natuurljjk dat in als opleiding en niet wat je daarvóór hebt gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Niet om de discussie direct een andere kant op te sturen, maar de relevantie van een diploma bij recent behalen kan inderdaad een waarde betekenen. Maar wat doe je met de waarde als dat diploma alweer 30 jaar oud is.... waarbij je dus in de werkervaring duidelijk de progressie ziet van iemand kunnen, maar dat daar niet op een later moment een algemeen papiertje nog voor behaald is.

Stel je hebt destijds een MTS diploma behaald. Maar door gegroeid in die 30 jaar naar management en succesvol cto van een technisch bedrijf geworden. Dan zit je op MBO (als je de mts doortrekt) maar in werkelijkheid zit je daar ver boven.

Of omgekeerd, een wo master behaald 30 jaar geleden, maar niet tegen het werkleven kunnen en afgestompt door verdovende middelen. Dan zegt dat papiertje van decennia geleden ook niets meer over je huidige kunnen.

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:02
quote:
t_captain schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:24:
Zo definiëert in ieder geval de Rijksoverheid het niet, en als ik er al eens over gehoord heb, dan was het in de context van hoe de Rijksoverheid het vertelt.

Overigens ben ik tot nu toe maar weinig enthousiast over Tweakers Elect (als Project Manager). WO-opgeleid, een extreem internationaal profiel, bereidheid tot frequent reizen, verhuizen en een lage salariseis heeft nog 0,0 opgeleverd.

Er zal wel niet gezocht worden naar mensen zoals ik (op Tweakers Elect), maar dan dekt de vlag 'IT-sector' niet de lading.

• t_captain
Weer wat geleerd. AD is dus de graad na kort HBO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
@Qwerty-273 Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Met die gedachten kun je het ook helemaal weg halen...

Concreet voorbeeld, ik wordt als consultant gedetacheerd voor tijdelijke opdrachten. Kan zijn een team ondersteunen als functioneel beheerder of projecten (mee) draaien met de expertise die ik heb. Ik heb dit jaar nog gereageerd op een opdracht waar ik relevante ervaring voor had. Sterker nog, ik had vorige jaar een soortgelijke opdracht gedaan. Vervolgens afgewezen omdat ik geen WO opleiding heb (Ik heb 15 jaar geleden mijn HBO diploma gehaald).

Er wordt door veel recruiters echt veel op diploma geselecteerd. Een recruiter bij een vorige werkgever legde per definitie de MBO (en soms zelfs de HBO kandidaten) al aan de kant.

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

@jongetje ik ben mij er zeer van bewust dat die filtering gebeurt. En vaak zitten daar ook vervolgens salaris schalen/tredes aanvast als je ergens indienst komt. Maar het zegt zo weinig (is mijn mening), en juist met een modern platform zou je daar eens eindelijk vanaf kunnen stappen.

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Siask schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:54:
[...]
Overigens ben ik tot nu toe maar weinig enthousiast over Tweakers Elect (als Project Manager). WO-opgeleid, een extreem internationaal profiel, bereidheid tot frequent reizen, verhuizen en een lage salariseis heeft nog 0,0 opgeleverd.

Er zal wel niet gezocht worden naar mensen zoals ik (op Tweakers Elect), maar dan dekt de vlag 'IT-sector' niet de lading.
Klopt, er zijn (nog) weinig Project Management/Owener zoekopdrachten. We gaan daar zeker aandacht aan besteden de komende tijd.

zeef wijzigde deze reactie 13-05-2018 12:45 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
quote:
Qwerty-273 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:45:
@jongetje ik ben mij er zeer van bewust dat die filtering gebeurt. En vaak zitten daar ook vervolgens salaris schalen/tredes aanvast als je ergens indienst komt. Maar het zegt zo weinig (is mijn mening), en juist met een modern platform zou je daar eens eindelijk vanaf kunnen stappen.
dit idd :) ik ben eigenlijk ook heel benieuwd of er als ik wel HBO vooropleiding aangeef er dan wel matches komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wouter6022
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-01 11:50
@Zeef, ik denk dat je meer jobflirts kan krijgen door skills toe te voegen die een minder groot raakvlak hebben met it. Denk aan espice of temp/humidity testing of DfM voor de high tech industrie. Alle andere bedrijven in Nederland die hardware maken zijn daarbij ook gebaat. De engineers worden daar ook blij van want als je mechaan of elektro techneut bent krijg je ook veel linked in spam. Ik zou zelf gelijk een profiel aanmaken als elect geschikt zou zijn voor elektro techneuten. Nu heeft dat geen zin zag ik.

wouter6022 wijzigde deze reactie 22-05-2018 08:22 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
wouter6022 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:03:
@Zeef, ik denk dat je meer jobflirts kan krijgen door skills toe te voegen die een minder groot raakvlak hebben met it. Denk aan espice of temp/humidity testing of DfM voor de high tech industrie. Alle andere bedrijven in Nederland die hardware maken zijn daarbij ook gebaat. De engineers worden daar ook blij van want als je mechaan of elektro techneut bent krijg je ook veel linked in spam. Ik zou zelf gelijk een profiel aanmaken als elect geschikt zou zijn voor elektro techneuten. Nu heeft dat geen zin zag ik.

Als je een launch partner zoekt met een bedrijfscultuur die geknipt is voor elect en een vestiging in de regio eindhoven voor deze uitbreiding kan je me wel een pb sturen. Ik kan me ook voorstellen dat je het even bij it laat natuurlijk.
Hi Wouter, die skills kun je zelf toevoegen. Dat gedeelte is (nog) open. We hebben deze week je 'gewenste toekomstige baan' gereleased en die is op basis van een whitelist.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Wiebbe

<none />

Even wat feedback over Tweakers Elect. Ongeveer 4 weken geleden twee hits gekregen van een baan, ik kon zelf heel makkelijk het aanbod bekijken en nog wat extra vragen stellen. Mijn twee bullshit filter vragen waren netjes beantwoord en zorgde ervoor dat het aanbod/contact verzoek een stuk persoonlijker aanvoelde.

Na op de knop "Ja" te drukken kreeg ik heel snel contact met de twee werkgevers. Uiteindelijk is het heel snel gegaan en heb sinds gisteren een nieuwe baan via Tweakers Elect. Krijg nu net nog een mailtje van Tweakers Elect dat ik Elected ben en een leuke goodie krijg (misschien op = op? :) ) Leuk gedaan in ieder geval!.

Prima systeem en voor mij echt veel beter dan de gangbare zaken van de concurrentie.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Wiebbe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:54:
Even wat feedback over Tweakers Elect. Ongeveer 4 weken geleden twee hits gekregen van een baan, ik kon zelf heel makkelijk het aanbod bekijken en nog wat extra vragen stellen. Mijn twee bullshit filter vragen waren netjes beantwoord en zorgde ervoor dat het aanbod/contact verzoek een stuk persoonlijker aanvoelde.

Na op de knop "Ja" te drukken kreeg ik heel snel contact met de twee werkgevers. Uiteindelijk is het heel snel gegaan en heb sinds gisteren een nieuwe baan via Tweakers Elect. Krijg nu net nog een mailtje van Tweakers Elect dat ik Elected ben en een leuke goodie krijg (misschien op = op? :) ) Leuk gedaan in ieder geval!.

Prima systeem en voor mij echt veel beter dan de gangbare zaken van de concurrentie.
8) *D Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

En nog iemand die te feliciteren is met een nieuwe baan via Elect... *D

Bij de volgende release van Elect (volgende week dinsdag) gaan we de jobflirts beperkt houdbaar maken. We hadden het er laatst over dat meer dan de helft van jullie niet reageert op deze mails. Een van de suggesties was om een 'sense of urgency' in te bouwen en dat gaan we dus doen. Heel benieuwd naar de resultaten.

Verder gaan we aan het zoekmechanisme sleutelen en een eerste stap nemen om de skillsdatabase weer een beetje in het gareel te krijgen. Dus betere resultaten en dan kunnen we uiteindelijk skills zoals C#, C # en csharp samenvoegen zonder 'schade' aan jullie profielen. ;)

zeef wijzigde deze reactie 29-05-2018 12:58 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
quote:
zeef schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:50:
Bij de volgende release van Elect (volgende week dinsdag) gaan we de jobflirts beperkt houdbaar maken. We hadden het er laatst over dat meer dan de helft van jullie niet reageert op deze mails. Een van de suggesties was om een 'sense of urgency' in te bouwen en dat gaan we dus doen. Heel benieuwd naar de resultaten.
Wat is de response-ratio op inMails? Dat de helft van de "jobflirts" een reactie krijgt vind ik zelf relatief hoog. Het is de vraag wat er gebeurt wanneer iets 'verloopt' – neemt een prospect dan direct contact op met de werkgever of verloopt het contact nog via het platform?
offtopic:
Dit type wijziging kan je overigens perfect AB-testen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
zeef schreef:
Een persoonlijk*e* profiel helpt bij het maken van een betere persoonlijke match. Voeg ook jouw persoonlijke intro toe.
;)

Persoonlijke intro is ook iets anders dan social media links.

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 31-05-2018 16:35 (25%)

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:39:
[...]

;)

Persoonlijke intro is ook iets anders dan social media links.
Het spijt me, maar ik snap even niet wat je bedoeld. Je laat me iets quoten dat ik niet in mijn post kan terugvinden. 8)7
quote:
ANdrode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Wat is de response-ratio op inMails? Dat de helft van de "jobflirts" een reactie krijgt vind ik zelf relatief hoog. Het is de vraag wat er gebeurt wanneer iets 'verloopt' – neemt een prospect dan direct contact op met de werkgever of verloopt het contact nog via het platform?
offtopic:
Dit type wijziging kan je overigens perfect AB-testen
We doen het zeker beter dan LinkedIn maar we krijgen best nog wel eens te horen van werkgevers dat ze veel moeite doen in het beantwoorden van de bullshit vragen en dan vervolgens niets terughoren. Als dat nou een keer gebeurt, soit. Maar we zien het (steeds) vaker.

zeef wijzigde deze reactie 31-05-2018 16:36 (53%)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
zeef schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:31:
[...]

Het spijt me, maar ik snap even niet wat je bedoeld. Je laat me iets quoten dat ik niet in mijn post kan terugvinden. 8)7

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Ahhh, nu snap ik 'm. Ik ga even een ticket aanmaken om dit te fixen. Dank voor de tip! :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
zeef schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:37:
[...]

Ahhh, nu snap ik 'm. Ik ga even een ticket aanmaken om dit te fixen. Dank voor de tip! :)
Ik vind het eigenlijk ook niet netjes dat deze todo items als notificaties tellen en worden weergegeven.

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Ik vind het eigenlijk ook niet netjes dat deze todo items als notificaties tellen en worden weergegeven.
De tekst aanpassen is zo gedaan, pakken we op. De notificatie is wel bewust zo gemaakt omdat een beter profiel zorgt voor betere resultaten. Dus ik ben nog niet overtuigd van de noodzaak om dat aan te passen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
zeef schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:00:
[...]

De tekst aanpassen is zo gedaan, pakken we op. De notificatie is wel bewust zo gemaakt omdat een beter profiel zorgt voor betere resultaten. Dus ik ben nog niet overtuigd van de noodzaak om dat aan te passen.
Is er een manier om de notificatie weg te klikken dan?
Of ben je soort van verplicht dat deel van je profiel aan te passen?

In welk opzicht zorgt het voor betere resultaten?
Want een link naar linkedin is natuurlijk niet anoniem en voor zover ik weet krijgen werkgevers die dus ook niet te zien.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bug op website?:
quote:
Voor wat voor soort functie mogen bedrijven contact met je zoeken?
Je kunt slechts kiezen uit een zeer select clubje.

Als je a,b,c,d,e, of f indrukt krijg je een lijstje met 10 functies. Volgens mij zijn er 90 weggevallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:00:
[...]

Is er een manier om de notificatie weg te klikken dan?
Of ben je soort van verplicht dat deel van je profiel aan te passen?

In welk opzicht zorgt het voor betere resultaten?
Want een link naar linkedin is natuurlijk niet anoniem en voor zover ik weet krijgen werkgevers die dus ook niet te zien.
Nee, het is niet verplicht. De notificatie laten vervallen zet ik als ticket in onze backlog, daar heb je (na een nachtje slapen) gewoon gelijk in. ;)

Je bio is zichtbaar voor de werkgever, de social links pas na een geaccepteerde flirt. Je kan overigens je anonieme profiel bekijken met het schuifje aan de rechterkant:
quote:
Kiswum schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:26:
Bug op website?:

[...]

Je kunt slechts kiezen uit een zeer select clubje.

Als je a,b,c,d,e, of f indrukt krijg je een lijstje met 10 functies. Volgens mij zijn er 90 weggevallen.
Er zitten een paar duizend functies in. Als je wat meer letters tikt moet de functie in zicht komen. Het hoeft ook niet de beginletter te zijn. Zie voorbeeld:

zeef wijzigde deze reactie 01-06-2018 10:17 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
zeef schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:12:
Je bio is zichtbaar voor de werkgever, de social links pas na een geaccepteerde flirt.
Hoe zorgen die links voor betere matches / resultaten dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:13:
[...]

Hoe zorgen die links voor betere matches / resultaten dan?
Die links niet, je bio wel.

• wphafido0w
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-03 13:42
Ik weet niet als het al gemeld is maar de linkedIn login werkt niet. Ik krijg een 404 error message uitgeprint bij de redirect na toestemming te geven op de linkedIn pagina

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
quote:
t_captain schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:24:
Zoals Een Bachelor je Kandidaats en een Master je Doctoraal is.
De terminologie is een beetje een rommeltje.

Onder 2 fase (1982) was het
propedeuse: bul die wordt uitgereikt na het eerste succesvolle jaar.
doctoraal: doctorandus (drs.) 4-6 jaar
doctoraat: doctor (dr.), na promoveren (bijv. na AIO: assistent in opleiding) 2-4 jaar

Daarvoor was er een kandidaats. Dat werd uitgereikt als de studie al een eind onderweg was.

In het buitenland (VK, Duitsland) is de terminologie weer anders wat verwarring oplevert. Na 2000 is een nieuw systeem ingevoerd dat Engelse termen gebruikt.

Bachelor en master zijn termen die ook bij HBO studies worden gebruikt. Het staat niet gelijk aan doctorandus en doctor, de studies zijn korter.

Een doctoraat was 30 jaar geleden niet zo veel voorkomend als nu en er was weinig vraag bij werkgevers voor normale beroepen. Op een paar vakgebieden na.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
wphafido0w schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:53:
Ik weet niet als het al gemeld is maar de linkedIn login werkt niet. Ik krijg een 404 error message uitgeprint bij de redirect na toestemming te geven op de linkedIn pagina
Ja, weten we. Dank voor het melden. Ik denk dat we die eruit gaan slopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
quote:
mrmrmr schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:33:
[...]
doctoraat: doctor (dr.), na promoveren (bijv. na AIO: assistent in opleiding) 2 jaar
Promotietrajecten duren formeel 2-4 jaar afhankelijk van vakgebied.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

quote:
zeef schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:12:

[...]

Er zitten een paar duizend functies in. Als je wat meer letters tikt moet de functie in zicht komen. Het hoeft ook niet de beginletter te zijn. Zie voorbeeld:

[afbeelding]
Bedankt, ik zie nu waar het fout gaat.

In Chrome kun je alleen de Engelse benamingen gebruiken (termen die we als Nederlanders niet altijd gebruiken). Tevens zijn de benamingen niet consequent.

Front-end werkt niet en maar front end wel.
Back-end werkt wel, maar werkt back end weer niet.
Systeembeheerder of Systeem beheerder werkt niet, maar system administrator werkt weer wel.

Tip: geef aan dat de Engelse termen worden gebruikt en niet algemene Nederlandse termen (of update de database met standaard NL benamingen van functies).

In Internet Explorer gaat het sowieso fout, die heb ik even als test gebruikt. Daarbij kun je niets kiezen, maar staan er wel enkele voorbeelden in beeld (maar ja, wie gebruikt er nog IE?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Kiswum schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:47:
[...]

In Internet Explorer gaat het sowieso fout, die heb ik even als test gebruikt. Daarbij kun je niets kiezen, maar staan er wel enkele voorbeelden in beeld (maar ja, wie gebruikt er nog IE?)
Helaas gebruiken nog best wel veel bedrijven IE op systemen van recruiters die daarop niet zelf Chrome of FF kunnen installeren. :'(

Dank voor de overige feedback, het devteam leest mee. d:)b

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Kiswum schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:47:
[...]

Ik, op Windows Phone :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
De laatste der Mohikanen. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
zeef schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Sterker nog, ik was vanmiddag bij HP Enterprise met mijn nog werkende pricewatch: HP iPAQ 514 Voice Messenger Zwart :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-04 14:19
quote:
zeef schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Hij is niet de enige... :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
quote:
kutagh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Hij is niet de enige... :>
Hier nog 1 *O*

• zeef

zeef

#Elected

Er staat weer een nieuw blog. https://www.tweakers-elec...is-tenminste-houdbaar-tot

Belangrijkste updates: jobflirts nog maar twee weken 'houdbaar' en toevoegen gewenste nieuwe baan aan je profiel.

zeef wijzigde deze reactie 23-06-2018 20:31 (12%)

• t_captain
Response 55%, is daar nog onderzoek naar gedaan?

Vinden kandidaten de aangeboden banen niet interessant? Zijn ze niet echt werkzoekend? Komen ze langere tijd niet online?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:33
quote:
zeef schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:30:
Er staat weer een nieuw blog. https://www.tweakers-elec...is-tenminste-houdbaar-tot

Belangrijkste updates: jobflirts nog maar twee weken 'houdbaar' en toevoegen gewenste nieuwe baan aan je profiel.
De "Meld aan" knop functioneert niet op het "Blog" gedeelte en eveneens niet op het "Veelgestelde vragen" deel (Chome 67.0.3396.87).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roelboel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 16:55
Ik kreeg net een update mail van Tweakers Elect.
quote:
Velen van jullie vroegen naar welke skills er wordt gezocht. Hieronder zie je de top 20 van de afgelopen week. We zijn bezig met het aansluiten van werkgevers met IT banen buiten de top 20, zodat we ook mensen met een meer hardware-georiënteerd profiel aan flirts kunnen helpen.
PHP
Java
Javascript
C#
Angular
.net
Front-end
React
CSS
HTML
Agile
MySql
Scrum
Python
Back-end
AWS
Linux
Symfony
Soap
Rest
Geen wonder dat ik de laatste tijd geen berichten meer krijg. Ik zal het PHP bashen even laten, te makkelijk, maar wat een hoop generieke en akelige dingen staan in die lijst zeg 8)7 En Soap is nog altijd populairder dan REST kennelijk, en bedrijven gebruiken liever C# en .NET dan Linux (het een sluit het ander niet uit, ik weet het). Zit ik nu in mijn hipstertechnologiefilterbubbel of loopt het Nederlandse bedrijfsleven zoveel achter op wat mijns inziens gangbare tech stacks zijn?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
roelboel schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:56:
Ik kreeg net een update mail van Tweakers Elect.

[...]

Geen wonder dat ik de laatste tijd geen berichten meer krijg. Ik zal het PHP bashen even laten, te makkelijk, maar wat een hoop generieke en akelige dingen staan in die lijst zeg 8)7 En Soap is nog altijd populairder dan REST kennelijk, en bedrijven gebruiken liever C# en .NET dan Linux (het een sluit het ander niet uit, ik weet het). Zit ik nu in mijn hipstertechnologiefilterbubbel of loopt het Nederlandse bedrijfsleven zoveel achter op wat mijns inziens gangbare tech stacks zijn?
En waar is C++ gebleven? :?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• t_captain
Top-20
quote:
1. PHP
2. Java
3. Javascript
4. C#
5. Angular
6. .net
7. Front-end
8. React
9. CSS
10. HTML
11. Agile
12. MySql
13. Scrum
14. Python
15. Back-end
16. AWS
17. Linux
18. Symfony
19. Soap
20. Rest
Conclusie nummer 1: klanten zoeken vooral web developers
Skills #1, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 15, 18 en 20.
In de top-20 zitten 10 skills die exclusief op web development wijzen, 50%.
In de top-10 bepaalt web development zelfs 70% van de keywords.

Conclusie nummer 2: front-end is wat meer gevraagd dan back-end
* 5x front-end (#5, 7, 8, 9, 10),
* 1x front-end / full-stack (#3 Javascript)
* 4x back-end (#1, 15, 18, 20),

Conclusie nummer 3: binnen de back-end zit veel vraag naar ouderwetse LAMP stack
Skills #1, 12, 17 en 18.

Conclusie nummer 4: de vraag naar algemene applicatie ontwikkeling is aanzienlijk (hoewel kleiner dan web)
Skills #2, 4, 6, 14 en 19.

Conclusie nummer 5: geen significante vraag naar embedded of naar mobile
Geen zoekwoorden gerelateerd aan hardware, niet het woord "embedded" (hoewel best een gangbare term in aanvragen en vacatures). Ook geen C, C++. En ook geen Android, iOS of Swift.

Conclusie nummer 6: cloud, big data en machine learning gaat een beetje aan Elect voorbij
Je zou zeggen, super relevante thema's die ook heel veel marktvraag hebben.
Maar de gevraagde skills laten weinig daarvan zien.
Python, Java, AWS en Linux komen wel in het lijstje voor. Maar geen: Scala, Hadoop, Spark, Cassandra, ElasticSearch, Azure, GCP, machine learning.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jongetje
quote:
t_captain schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:35:
Conclusie nummer 6: cloud, big data en machine learning gaat een beetje aan Elect voorbij
Sterker nog, dit zijn alleen maar developer functies. Totaal geen systeem/functioneel/technisch/applicatie beheer, helpdesk, analist e.d. rollen.

• zeef

zeef

#Elected

Dit is de top 20 meest gevraagde skills. Dat andere skills niet gevraagd worden, klopt niet. Het alleen nog niet veelgevraagd, maar daar zijn we wel mee bezig.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:20

HKLM_

www.cloud23.nl

quote:
jongetje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Sterker nog, dit zijn alleen maar developer functies. Totaal geen systeem/functioneel/technisch/applicatie beheer, helpdesk, analist e.d. rollen.
Dat mis ik ook wel een beetje ik heb het idee dat Elect vooral op developer functies is gericht en de rest niet echt meedoet.

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• ANdrode
  • Niet online
quote:
zeef schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:42:
Dit is de top 20 meest gevraagde skills. Dat andere skills niet gevraagd worden, klopt niet. Het alleen nog niet veelgevraagd, maar daar zijn we wel mee bezig.
Goede update trouwens, hij was interessant gemaakt waardoor je hem ook leest ipv direct verwijdert
De ranking is leuk maar ik ben zelf benieuwd naar de verdeling. Zou je die kunnen posten?

Specifieker: Ik ben benieuwd waar het gewicht in de verdeling zit. Neemt het extreem snel af maar komen er heel veel termen voor (~Zipf) of zit het gewicht in de zeldzame termen (long tail)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef

zeef

#Elected

quote:
ANdrode schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Goede update trouwens, hij was interessant gemaakt waardoor je hem ook leest ipv direct verwijdert
De ranking is leuk maar ik ben zelf benieuwd naar de verdeling. Zou je die kunnen posten?
Dank voor het compliment! De exacte getallen niet, mijn excuses. We zijn bezig met het ontwikkelen van een statistiekenoverzicht over je profiel.
quote:
Specifieker: Ik ben benieuwd waar het gewicht in de verdeling zit. Neemt het extreem snel af maar komen er heel veel termen voor (~Zipf) of zit het gewicht in de zeldzame termen (long tail)?
Wat meer het eerste dan laatste.

• ANdrode
  • Niet online
quote:
zeef schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:41:
[...]
Dank voor het compliment! De exacte getallen niet, mijn excuses. We zijn bezig met het ontwikkelen van een statistiekenoverzicht over je profiel.
Wat hier mijn vraag naar klanten/gebruikers zou zijn is (a) hoe ze zoeken en (b) hoeveel kennis van het vakgebied ze hebben. Dat kan je daarna gebruiken om het zoekproces aan te passen óf om de skill (suggesties) op aan te passen zodat prospects hun profiel beter invullen.

In mijn ogen zijn zulke skills een bayesian network/directed acyclic graph. Wat voorbeelden:

Bij PHP hoort impliciet "web". Bij REST horen één of meerdere programmeertalen, waarbij de koppeling niet hard is. Spring Framework impliceert Java. Bij SOAP hoort Java en een kleine kans op een moderne taal :+.

Eigenlijk hoef je voor een goede recruiter op een CV geen Java op te nemen wanneer er al Spring Framework staat. Hierbij kan de zoekmachine eventueel helpen.
offtopic:
Hoop dat de terminologie die ik kies duidelijk is.

Wat je niet wilt is denk ik dit: Wanneer je naar de skills die mensen op Linkedin laten zien kijkt geeeft dat weinig informatie. Het highlight de algemene skills en niet de specifieke skills waarmee je impliciet ook de daarboven liggende skill vangt.

ANdrode wijzigde deze reactie 05-07-2018 16:16 (5%)

• Kwistnix
Zijn er op dit moment problemen met Tweakers Elect. Ik kom maar niet door het registratieproces heen, want de boel reageert bijzonder traag en ik krijg continue 504 repsonses.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:40

xleeuwx

developer Tweakers Elect
quote:
Kwistnix schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:44:
Zijn er op dit moment problemen met Tweakers Elect. Ik kom maar niet door het registratieproces heen, want de boel reageert bijzonder traag en ik krijg continue 504 repsonses.
Tussen gistermiddag 16:00 en vanmorgen 11:00 is er inderdaad een verstoring geweest bij het verwerken van de skills :| . Deze zou nu opgelost moeten zijn

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kwistnix
quote:
xleeuwx schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Tussen gistermiddag 16:00 en vanmorgen 11:00 is er inderdaad een verstoring geweest bij het verwerken van de skills :| . Deze zou nu opgelost moeten zijn
Vandaar. Ik heb net de registratie kunnen afronden. Liep nu al de gesmeerde bliksem :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: december 2016
  • Niet online
Ik heb ook eens geprobeerd om mij aan te melden. Ik vind dat de anonimiteit anoniemer kan :). Voornamelijk de woonplaats kan een boel verklappen. Ik heb een behoorlijk specifieke functie met specifieke skills en ik weet zeker dat mijn werkgever mijn profiel aan de hand van mijn woonplaats/skill/functie/jaren ervaring combinatie zou herkennen.

Waarom niet gewoon een provincie vermelden? Ook hoeft de ervaring niet zo specifiek, dat kan in de recruiter view in eerste instantie best wat algemener.

Nu heb ik het gevoel dat het platform nogal gebouwd is voor ontwikkelaars... misschien hebben die dit euvel niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Yordi- schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:08:
Ik heb een behoorlijk specifieke functie met specifieke skills en ik weet zeker dat mijn werkgever mijn profiel aan de hand van mijn woonplaats/skill/functie/jaren ervaring combinatie zou herkennen.
Om de usergegevens te zien, zal jij eerst een flirt moeten krijgen en die ook nog accepteren. Aangezien jij geen developer bent, is die kans vrij klein.

• jongetje
@Yordi- Waarom zou je werkgever niet mogen weten dat je op Tweakers Elect staat? Als mijn werkgever me tevreden houd dan hoeft ie niet bang te zijn dat ik ook daadwerkelijk weg wil. Als je wel op zoek bent dan ben je blijkbaar ontevreden en heb je dat ook uitgesproken (hoop ik).

Toen ik weg ging bij mijn vorige werkgever kan ik me niet voorstellen dat dit een volkomen verassing was na de gesprekken die ik daarvoor al met mijn manager en HR had gehad over mijn doorgroei/ontwikkel mogelijkheden daar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-04 11:20
Vandaag mijn profiel proberen te updaten, er zitten een paar bugjes in. Edits in werkervaring, of werkervaring toevoegen werkt niet (goed). Pas als de url weer /talent/profiel is zonder alle parameters, worden de edits/toevoegingen opgeslagen (na een paar keer proberen).

Daarnaast zit er een karakterlimiet op het "Anders, namelijk..." tekstveld bij Company Blacklist, maar mag je wel gewoon doortypen. Als je terugkeert op de pagina blijkt een gedeelte van de beschrijving geknipt.

Ik gebruik overigens Firefox 61.0 (64-bit).

Whaam wijzigde deze reactie 10-07-2018 11:56 (4%)

• zeef

zeef

#Elected

quote:
Yordi- schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:08:
Ik heb ook eens geprobeerd om mij aan te melden. Ik vind dat de anonimiteit anoniemer kan :). Voornamelijk de woonplaats kan een boel verklappen. Ik heb een behoorlijk specifieke functie met specifieke skills en ik weet zeker dat mijn werkgever mijn profiel aan de hand van mijn woonplaats/skill/functie/jaren ervaring combinatie zou herkennen.

Waarom niet gewoon een provincie vermelden? Ook hoeft de ervaring niet zo specifiek, dat kan in de recruiter view in eerste instantie best wat algemener.

Nu heb ik het gevoel dat het platform nogal gebouwd is voor ontwikkelaars... misschien hebben die dit euvel niet.
We gaan dat probleem van de woonplaats binnenkort oplossen. Dan laten we alleen nog maar de reistijd zien in minuten.

• Yordi-
  • Registratie: december 2016
  • Niet online
quote:
jongetje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:12:
@Yordi- Waarom zou je werkgever niet mogen weten dat je op Tweakers Elect staat? Als mijn werkgever me tevreden houd dan hoeft ie niet bang te zijn dat ik ook daadwerkelijk weg wil. Als je wel op zoek bent dan ben je blijkbaar ontevreden en heb je dat ook uitgesproken (hoop ik).

Toen ik weg ging bij mijn vorige werkgever kan ik me niet voorstellen dat dit een volkomen verassing was na de gesprekken die ik daarvoor al met mijn manager en HR had gehad over mijn doorgroei/ontwikkel mogelijkheden daar.
Omdat je mogelijk slechts wil oriënteren. Als je werkgever weet dat je weg wilt en jij vindt niet direct iets anders kan dat de werkrelatie behoorlijk beïnvloeden. Bovendien kan een sollicitatietraject best iets zijn wat maanden duurt. Als je in een dorp of gehucht woont is al behoorlijk snel duidelijk om wie het gaat.

Wat @zeef aangeeft lijkt me een prima optie.

Yordi- wijzigde deze reactie 10-07-2018 15:38 (4%)

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True