Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 108 Laatste
Acties:
  • 669.172 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Typhone
Ik denk ook dat de "look@me" hype heeft aangeslagen.

Een collega en ik zijn al een tijdje 'apart-samen' aan het spelen met de BBQ
In de afgelopen 10 jaar nog maar één keer samen, maar we delen ervaringen en ideeën.
Verschillende keren wat dingetjes gemaakt voor de bedrijfsbijeenkomsten e.d.
Hij heeft ondertussen wel een BGE gekocht, en doet daar leuke dingen mee.

Paar weken geleden kwam het ter sprake, en blijken er gewoon al 4 BGE's rond te zwerven.
Niets mis mee, maar als je dan hoort wat ze er mee doen, denk je dat die 2000€ beter in een vakantie gestoken had kunnen worden ;)
Een zak kool van de Action er in gooien, en dan hamburgers/frikandellen affakkelen, en de boel laten uitdoven.
Null beheersing, Null interesse ... dat is gewoon jammer.

edit - wat nuance :
De collega waarmee ik al 10 jaar de ervaring mee deel, gebruikt hem dan ook echt 'goed'
Voor hem heeft het meerwaarde.
Mijn "rant" ging eerder over de 4 ( en meer ) anderen, die dat groene ding alleen voor de foto's hebben

Ik deel je mening hoor, ik wil ook een Kamado, maar daarnaast bedenk ik me dat ik alleen maar meer ruimte wil ( low en slow op een 57" is in praktijk maar 30" omdat je één kant de hitte hebt, en de andere kant je product.
In een kamado met deflector kan je de volle rooster-doorsnede inzetten ( iig 90% )

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 16-05-2018 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 16:30
Typhone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:39:
[..] lang verhaal [..]

Weber wordt nu ook gebounced bij veel winkels (gaan strenger beleid voeren) dus dat Duitse Canadese merk (Napoleon) dacht ik zal binnenkort ook wel gaan oppoppen :).
Napoleon begint steeds meer voet aan de grond te krijgen hier, prijs kwaliteit = Weber, echter twijfel ik of ik nog wel doorga met napoleon, merk toch wel dat bijv verf etc rondom de thermometers loslaat etc. Ik ga van de week eens even bellen/mailen met hen om te kijken hoe ze die aftercare doen

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, veel eigenaren hebben ze voor "het plaatje". Ze zijn hip en het gros heeft geen benul van of zin in, low and slow.
Echter, met een beetje mazzel betekent het ook dat er een klein gedeelte van de nieuwe eigenaren zich wel gaat verdiepen in het L&S gedeelte en mogelijk volgt daarop weer een toenemende interesse vanuit de horeca. Niet voor niets zie je nu langzaam zaken met ofwel een "ei" in de keuken of zelfs geheel L&S bbq...

En dat willen we allemaal toch?

Zelf een aantal collega's met een "ei" en ook daar begon het met grillen, soms een bavette en met wat aanmoediging gaan ze nu steeds verder, de eerste collega heeft al ontdekt dat restaurant ribs niets meer zijn vergeleken met zelf gemaakt...

[ Voor 16% gewijzigd door Fly-guy op 16-05-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Zolang ze het goed doen, heb al vaker dan eens pp gehad welke gewoon prefab aan kwam en op de bge werd warm gestookt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Paganstars schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:57:
Zolang ze het goed doen, heb al vaker dan eens pp gehad welke gewoon prefab aan kwam en op de bge werd warm gestookt
Uiteraard, maar dat geldt voor alle restaurants, bbq of niet. En hoe hipper bbq/L&S wordt, hoe meer nepbbq restaurants je in het begin hebt om in te springen op de hype. Hopelijk blijven de goede daarna over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, veel eigenaren hebben ze voor "het plaatje". Ze zijn hip en het gros heeft geen benul van of zin in, low and slow.
Echter, met een beetje mazzel betekent het ook dat er een klein gedeelte van de nieuwe eigenaren zich wel gaat verdiepen in het L&S gedeelte en mogelijk volgt daarop weer een toenemende interesse vanuit de horeca. Niet voor niets zie je nu langzaam zaken met ofwel een "ei" in de keuken of zelfs geheel L&S bbq...

En dat willen we allemaal toch?
Mag ik even héél eerlijk zijn dan ?

Liever niet ....
Door zo'n stijging komt er meer vraag naar de mooie voordelige stukken vlees.
3 jaar geleden kon je Picanha en procureur kopen rond de 10€ kilo
Dat is nu als je niet uitkijkt al 50% duurder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:31

Typhone

Who Dares Wins

FreshMaker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:05:
[...]

Mag ik even héél eerlijk zijn dan ?

Liever niet ....
Door zo'n stijging komt er meer vraag naar de mooie voordelige stukken vlees.
3 jaar geleden kon je Picanha en procureur kopen rond de 10€ kilo
Dat is nu als je niet uitkijkt al 50% duurder
Dat is hondsirritant inderdaad. Alle gouden stukken vlees worden opeens bekend onder het 'plebs' ;).
Gelukkig spelen supermarkten er goed op in door allerlei stukken 'pulled dit, pulled dat' kant en klaar meuk aan te bieden. Ik herinner me die aflevering nog van de keuringsdienst van waarde hoe 5 mannen in een grote bak sous-vide gegaard vlees stonden kapot te trekken met handschoenen aan. Never ever zal ik ooit pulled pork, beef, chicken of whatever kant & klaar kopen of bestellen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dat was inderdaad best 'schokkend'
Maar zoeken zij juist niet die excessen op ;)

Ik heb verschillende festivals beozht, met even zoveel verschillende ervaringen.
Inderdaad prefab eten, wat als 'vers' en 'homemade' aan de man gebracht wordt.
Mijn wederhelft vond mij soms geen leuke partner op dat soort bijeenkomsten, ik had teveel commentaar.
Pas toen ik liet zien hoe het wel moest, en de uitleg gaf begreep ze me.

Mijn ouders waren in de potjes en blikjestijd ( jaren '70 ) altijd van het vers, haar moeder was minder 'kieskeurig'
Daar kon je zelfs een bord macaroni met ketchup krijgen als "haute cuisine" :|

Maar dit wordt een verhaal wat eigenlijk niet onder BBQ thuishoort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Typhone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:14:
[...]

Dat is hondsirritant inderdaad. Alle gouden stukken vlees worden opeens bekend onder het 'plebs' ;).
Gelukkig spelen supermarkten er goed op in door allerlei stukken 'pulled dit, pulled dat' kant en klaar meuk aan te bieden. Ik herinner me die aflevering nog van de keuringsdienst van waarde hoe 5 mannen in een grote bak sous-vide gegaard vlees stonden kapot te trekken met handschoenen aan. Never ever zal ik ooit pulled pork, beef, chicken of whatever kant & klaar kopen of bestellen in Nederland.
Dat was een aflevering waar mijn nekharen van overeind gingen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:36
Typhone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:14:
[...]

Never ever zal ik ooit pulled pork, beef, chicken of whatever kant & klaar kopen of bestellen in Nederland.
Nu in de aanbieding bij Lidl Pulled Pork ;) :+

Trouwens ook tv programma's rondom BBQ'en zijn sinds 2 jaar erg in trek, dat geeft natuurlijk ook meer bekendheid in het algemeen.
Ook de tuincentra en bouwmarkten hebben nu vaak behoorlijke stellingen met BBQ spul, waar dat eerst in een verdomhoekje stond.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 14-05 15:57
Fly-guy schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:01:
[...]

Uiteraard, maar dat geldt voor alle restaurants, bbq of niet. En hoe hipper bbq/L&S wordt, hoe meer nepbbq restaurants je in het begin hebt om in te springen op de hype. Hopelijk blijven de goede daarna over.
Pfff niet nep-bbq restaurants zijn niet aan te slepen tegenwoordig en heb nog nooit ergens beter bereid vlees gekregen dan dat ik het zelf maak. Was onlangs in een bbq restaurant ergens in Amsterdam, stond daar een prachtige smoker, de goede geuren hingen in het restaurant, krijg je ribs met het membraam er nog op. Smaak was verder ook niet bijster interessant maar je mag wel de hoofdprijs betalen omdat het nou eenmaal populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
Na een tijdje het topic te volgen beginnen er langzaam toch wel wat plannen te komen om van Nederlandse (net niet) zwarte hap toch wat meer richting bbqen te gaan.

OP de planning staat het maken van een 'buitenkeuken" met een bbq in het betonnen blad. ik heb het niet op gas dus houtskool bbq is wel een must.
qua budget is er nog geen ruimte voor een 500 euro model bbq. ook met vrienden en familie geregeld langs is een kleine bbq dan ook weer niet helemaal gewenst.
Om alvast een start te maken afgelopen week bij IKEA langs voor de nodige bbq spulletjes (sparerib rekje/braadslede/thermometer/bestekbak aka firestarter).
de nodige ervaring op gebied van de bbq zelf is er nog niet (tot voor kort het leuke emmertje van de hema als bbq :+ )

Nu zag ik bij de IKEA ook de KLASEN BBQ staan. een inbouw bbq https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00242122/
Iemand ervaring met zoiets?
Is dit een beetje te gebruiken voor echt bbqen of is dit echt alleen voor de Nederlandse (net niet) zwarte hap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:41
op zich is de afmeting kwa oppervlak niet verkeerd, denk alleen met de ronde kap en de hoogte van de kap dat het wat krapjes wordt om bijvoorbeeld een procureur indirect te grillen.

Zou dan kijken voor (eventueel 2e hands) een kogelmodel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@bleufred1
Mijn tip is om te beginnen met een neutrale BBQ die je voorlopig nog niet in een buitenkeuken zet. Bekijk hoe het bevalt en wat je eventueel anders zou willen. Zou zonde zijn als je na <1 jaar tot de conclusie komt dat een model groter, anders of net wat toch de betere keuze zou zijn en jouw hele investering in het buitenmeubel voor niets blijkt te zijn geweest.

Om je een idee te geven van mezelf:

Weber Premium Kettle (249 euro). Drie keer gebruikt en zo'n beetje alles verbrandde. Weggegooid uiteindelijk.
Hele grote Tenneker halve drum gekocht (350 euro): Twee keer gebruikt voor NL style BBQ'en. Niet mijn ding zullen we maar zeggen.
Jaar lang niks gehad maar binnenkoken bleef leuk. Via mijn toenmalige baas in contact gekomen met de Big Green Egg (medium). Vond ik te duur voor een beetje bbq'en maar toen bleek hij opeens groentes (WTF!?), voorgerecht (WTF!?), nagerecht (WTF!?) etc van de Green Egg te halen. Ik was even perplex, heb daarna een keer entrecôte's gemaakt op zijn Green Egg en toen er zelf 1 besteld. Aantal keren BBQ ging van 2-3 keer per jaar naar 75 keer (elke keer geteld) in de periode 20 januari - 20 augustus in 2016.

Nu zou ik bepaalde dingen anders hebben gekozen aan dat meubel. Maar goed al met al heb ik zo'n 2700 euro betaald voor de BGE Large + meubel (afwerking matig) en dat zou ik nu nooit meer doen op dezelfde manier. Aan accessoires ben ik inmiddels ook de €1000 ruim gepasseerd en ook daar zou ik bepaalde dingen nooit meer kopen.

Bezit eer ge begint als je nog zo relatief nieuw bent. Als ik dat gedaan had was ik nu ruim 550 euro rijker geweest.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
bleufred1 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:20:

Nu zag ik bij de IKEA ook de KLASEN BBQ staan. een inbouw bbq https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00242122/
Is dit een beetje te gebruiken voor echt bbqen of is dit echt alleen voor de Nederlandse (net niet) zwarte hap?
Ziet er op zich niet verkeerd uit, maar je zou de echte afmetingen eens in het 'echt' moeten bekijken.
Als het hoogste deel zo'n 35/40cm can het drill oppervlak staat, kan het prima gebruikt worden voor de mooiere stukken vlees

Een ronde 57" kan je bij L&S ook maar effectief voor 60% gebruiken, omdat het ander niet indirect meer is.
Met een beetje geluk heb je bij deze zo'n 50x50cm kook oppervlak over ( als je creatief stookt, en warmte afblokt )
Je kan een beetje DHZén en een verticale heatdeflector maken zodat je een mooie zone krijgt.
Ik zie zomaar 15/ 20 ribben staan, of 4 flinke schouders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:35

fxs81

Julianadorp

bleufred1 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:20:

Voor dat geld kun je het best wagen. Ik las een betonnen bovenblad, als je de Q er dan echt "in" maakt zit je wel met een gat van een bepaalde afmeting in het beton. Ik weet niet hoelang van die bbq plezier kan hebben maar de kans zit erin dat hij met een paar jaar behoorlijk af is. Kun je dan niet beter een weber\napoleon\outdoorchef kogelbbq nemen en die erin hangen? Die zijn wel ff duurder maar die kan je wel minimaal 10 jaar gebruiken. Just my 2 cents ;)

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Typhone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:34:
@bleufred1
Weber Premium Kettle (249 euro). Drie keer gebruikt en zo'n beetje alles verbrandde. Weggegooid uiteindelijk.
:o
Ok? Hoe dan?! :+
Het lijkt mij dat de basis van het BBQ'en dan mist.
Direct/indirect. Open/dichte deksel. Lucht toevoer veel/weinig.
Ter vergelijking: Je kookt ook niet alles op de grootste gaspit met grootste vlam. Of in de forced air stand van je oven op 250 graden :)

@bleufred1
Als je wilt beginnen en het rustig aan wilt doen (kleine stukjes, proberen met roken) kan je een Weber Smokey Joe kopen. Dit is een prima model om de basis aardig te leren, waar wel klein. Kost ook maar 70 euro. Verwacht geen beercan chicken er uit te halen. Anders ben ik zelf erg fan van de Weber premium Kettle (crimson red). De smokey joe gebruik ik als tafel bbq als we met z'n 2e zijn en lekker een rib eye willen roken ofzo. De grote kettle doe ik al het andere werk op.
Koop op Amazon.de voor 2 tientjes een leukethermometer. Koop goede houtskool (ik zweer bij Black Ranche, te koop op rookovens-online, fijne shop) en briketten (van kokos). Dan kom je een heel eind. Zoek op Youtube naar verschillende invalshoeken over een snake, met water er onder of juist niet. Zout op je vlees als je 3 uur gaat marineren (ik zeg nee ;)), dry rub of marinade.
Dan alles gewoon in stappen doen. Koop 3 steaks, rook er 1 met eik, appel en hickory.
Doe dat de volgende keer het zelfde maar met 1 soort hout, een dry rub, marinade of alleen een beetje peper. Baby steps. Dat hele varken komt ooit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
FreshMaker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Ziet er op zich niet verkeerd uit, maar je zou de echte afmetingen eens in het 'echt' moeten bekijken.
Als het hoogste deel zo'n 35/40cm can het drill oppervlak staat, kan het prima gebruikt worden voor de mooiere stukken vlees

Een ronde 57" kan je bij L&S ook maar effectief voor 60% gebruiken, omdat het ander niet indirect meer is.
Met een beetje geluk heb je bij deze zo'n 50x50cm kook oppervlak over ( als je creatief stookt, en warmte afblokt )
Je kan een beetje DHZén en een verticale heatdeflector maken zodat je een mooie zone krijgt.
Ik zie zomaar 15/ 20 ribben staan, of 4 flinke schouders
Als het goed is is het ongeveer 40x50cm grill oppervlakte. dus effectief wss wel iets minder.
Typhone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:34:
@bleufred1
Mijn tip is om te beginnen met een neutrale BBQ die je voorlopig nog niet in een buitenkeuken zet. Bekijk hoe het bevalt en wat je eventueel anders zou willen. Zou zonde zijn als je na <1 jaar tot de conclusie komt dat een model groter, anders of net wat toch de betere keuze zou zijn en jouw hele investering in het buitenmeubel voor niets blijkt te zijn geweest.

Om je een idee te geven van mezelf:

...

Nu zou ik bepaalde dingen anders hebben gekozen aan dat meubel. Maar goed al met al heb ik zo'n 2700 euro betaald voor de BGE Large + meubel (afwerking matig) en dat zou ik nu nooit meer doen op dezelfde manier. Aan accessoires ben ik inmiddels ook de €1000 ruim gepasseerd en ook daar zou ik bepaalde dingen nooit meer kopen.

Bezit eer ge begint als je nog zo relatief nieuw bent. Als ik dat gedaan had was ik nu ruim 550 euro rijker geweest.... ;)
Het idee is daarom ook eerst met een bbq < €150 euro te beginnen
De buiten keuken zal wss een houten dressoir van marktplaats zijn en die creatief met een zelf gemaakt betonblad aan te vullen. (zal wss max 100 euro bij elkaar gaan zijn)
Uitgangspunt is hier ook een niet te hoog bedrag wennen aan zowel BBQ als meubel. vanuit daar op later tijdstip kijken of het goed is zo of er een grotere investering nodig is voor BBQ en/of meubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ixl85 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Ter vergelijking: Je kookt ook niet alles op de grootste gaspit met grootste vlam. Of in de forced air stand van je oven op 250 graden :)
Veel simpeler: allemaal gemarineerd vlees in hele dunne lapjes. Dan is het snel gedaan als je 0,0 moeite neemt om je verder in te lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:38
Om aan te haken op de Ei vs. Weber discussie: Ik heb nu een GBS 57 welke prima voldoet aan al mijn eisen: grillen, L&S gaat allemaal perfect.

Echter, als ik even snel een paar spiesjes,wat burgers of voor mijn part 2 ribben wil bereiden, is de 57 net ff te groot. Ik kan mij voorstellen dat een hoop 57 bezitters hetzelfde hebben.

Zo'n klein eitje zou voor mij ideaal zijn, helaas zijn die in mijn omgeving allemaal uitverkocht bij de Action.

Harlem BBQ heeft ze voor 149 euro, misschien dat ik die wel eens koop, iemand ervaring met die toko?
Gaat dan om deze: https://www.harlembbq.nl/...kamado-zwart-13-inch.html

Zou dat gewoon een Auplex zijn?

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
ja volgens mij wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
TheNiker2 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:25:
[...]

Deze heb ik zelf en menig ander gehaald, dat ding is er voor gemaakt om in zo'n ei te liggen:
http://www.xenos.nl/koken...32YwYiEAQYASABEgKcCfD_BwE
Heb hem vandaag ook binnen gekregen, lijkt er inderdaad voor gemaakt te zijn!

Merkte wel dat het rooster nu op de greepjes van het pannetje ligt en dus licht wiebelt. Denk niet dat het kwaad kan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
KillaZ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:49:

Zo'n klein eitje zou voor mij ideaal zijn, helaas zijn die in mijn omgeving allemaal uitverkocht bij de Action.

-

Dat komt allemaal uit dezelfde fabrieken, alleen de kleurstellingen zullen wat verschillen.
Mijn probleem met de Action/Blokker modellen was toch echt de grootte.
Als ik kleiner zou nemen, zou ik naar minimaal 30cm (16") kijken, ipv 12" ( 20cm )

Ik had een smokeyJoe, en die was prima voor een snelle hap, maar had dus hetzelfde probleem als de 57"er .. je bent een groot deel aan werkruimte kwijt als je indirect gaat ( ik hou het op mijn zelfverzonnen 60% regeltje )

@bleufred1 Ik was van de afgemonteerde maten uitgegaan ... maar daar zit natuurlijk die rand ook nog omheen ..
ixl85 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Lees zijn reactie even helemaal ... hij gaf een verloop van zijn verleden.

Iedereen heeft wel eens zelf houtskool OP het rooster gemaakt ...
Als je je dan inderdaad niet inleest, of verdere info krijgt, gooi je zo'n ding ook weg.

Elk jaar weer op MP te vinden, de goede bedoelingen ... af te halen tegen 50€ :)

[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 16-05-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:12

JanB

Het ken rotter !!!

Om aan te haken op de Ei vs. Weber discussie: Ik heb nu een GBS 57 welke prima voldoet aan al mijn eisen: grillen, L&S gaat allemaal perfect.

Echter, als ik even snel een paar spiesjes,wat burgers of voor mijn part 2 ribben wil bereiden, is de 57 net ff te groot. Ik kan mij voorstellen dat een hoop 57 bezitters hetzelfde hebben.

Harlem BBQ heeft ze voor 149 euro, misschien dat ik die wel eens koop, iemand ervaring met die toko?
Gaat dan om deze: https://www.harlembbq.nl/...kamado-zwart-13-inch.html

Daar heb ik nu een WGA voor. Die start ik regelmatig op om enkel een paar hamburgers te grillen. Daarnaast neemt die niet veel ruimte in en kan dus mooi mee op vakantie.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@bleufred1

Bij nader inzien is het niet wat "wij" zoeken.
Paar puntjes die ik zo zie :

- kleine afstand kolenrooster - grill oppervlak
- niet echt ruim oppervlak
- hoogte tussen deksel en gril valt ook tegen

Leuk, als je een grill wilt, maar geen ambities hebt, staat leuk in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:08:
[...]

Ook de tuincentra en bouwmarkten hebben nu vaak behoorlijke stellingen met BBQ spul, waar dat eerst in een verdomhoekje stond.
En dat is denk ik een voordeel rond de kamado populariteit. De door Haribo al eerder genoemde kamado top3 wordt hopelijk hierdoor uitgebreid met goedkopere concurrenten die dezelfde garantie af durven te geven. Wellicht wat prijsverlagingen bij de top3 kamados om competitief te blijven.

Qua vlees denk ik dat het de prijs alleen maar zal toenemen. De 'vergeten stukken vlees' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
iemand ervaring met die toko?
Mijn garantie claim van de nican (incompleet) is nog steeds niet behandeld.
Hun support geeft mij geen vertrouwen maar er zijn anderen die er bijna dagelijks buurten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:36

Precies dit, daarom vind ik het ook echt een aanvulling op mijn Weber 57. Die laatste gaat lekker aan als er mensen komen eten of als ik grote stukken/hoeveelheden L&S wil doen.
Maar als ik gewoon alleen of met z'n tweeën eet gaan een paar burgers, sateetjes of groenten toch net makkelijker op zo'n klein eitje. Daarnaast is het voor een kleine portie ribs net wat praktischer, sneller opgezet, een stuk stabieler qua temperatuur en niet onbelangrijk zuiniger vwb brandstof.
En het is natuurlijk gewoon leuk speelgoed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10

vectormatic

Warlock of the doorlock

checkdiz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:15:
[...]

En dat is denk ik een voordeel rond de kamado populariteit. De door Haribo al eerder genoemde kamado top3 wordt hopelijk hierdoor uitgebreid met goedkopere concurrenten die dezelfde garantie af durven te geven. Wellicht wat prijsverlagingen bij de top3 kamados om competitief te blijven.

Qua vlees denk ik dat het de prijs alleen maar zal toenemen. De 'vergeten stukken vlees' :+
Bouwmarkten waren al wakker voor de kamado-hype, mijn weber 47 compact heb ik een jaar of 4 terug gekocht, het weekend voor vaderdag had de gamma toen een complete weber demo staan op de parkeerplaats, inclusief BBQ-ende weber sales-rep.

de kamado hype is echt iets van afgelopen jaar, een paar jaar terug was t grof geld neerleggen voor een BGE, tegenwoordig kan je al geen diepvriespizza meer kopen zonder dat je kans maakt op zo'n ding.

persoonlijk blijf ik denk ik gewoon bij weber voorlopig, als het goed is krijg ik komend weekend een bekvam tafeltje voor accesoires, en daarna staat de aanschaf van een 57 kettle op de agenda, eerst daar maar eens wat meer op L&Sen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:24

backupdevice

Boeh!

vectormatic schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:37:
[...]

Bouwmarkten waren al wakker voor de kamado-hype, mijn weber 47 compact heb ik een jaar of 4 terug gekocht, het weekend voor vaderdag had de gamma toen een complete weber demo staan op de parkeerplaats, inclusief BBQ-ende weber sales-rep.

de kamado hype is echt iets van afgelopen jaar, een paar jaar terug was t grof geld neerleggen voor een BGE, tegenwoordig kan je al geen diepvriespizza meer kopen zonder dat je kans maakt op zo'n ding.

persoonlijk blijf ik denk ik gewoon bij weber voorlopig, als het goed is krijg ik komend weekend een bekvam tafeltje voor accesoires, en daarna staat de aanschaf van een 57 kettle op de agenda, eerst daar maar eens wat meer op L&Sen
Een Kamado maakt inderdaad geen betere BBQ dan een Weber. Waar een Kamado wel beter en makkelijker in is , is temperatuur controle over langere tijd. Tevens kan je makkelijker hogere temperaturen bereiken.

Ik heb ook jaren met een GBS en WSM mijn ding gedaan. Voor mij kwamen de GBS en WSM bijeen in de Kamado Joe.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-05 08:56
Vorige week de garantie van Kamado Joe mogen gebruiken. Bij het schoonmaken ontdekte ik een barst in de vuurschaal. Even een fotootje gemaild en het serienummer doorgegeven, het adres erbij en 3 dagen later stond er een pallet op mijn stoep met een nieuwe vuurschaal, van het nieuwe model dus, terwijl ik het vorige model had. De nieuwe vuurschaal schijnt beter te zijn. Petje af, prima service! 3 dagen, inclusief hemelvaartsdag ertussen.

[ Voor 9% gewijzigd door elhopo op 16-05-2018 16:38 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FreshMaker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:11:
@bleufred1
[video]

Bij nader inzien is het niet wat "wij" zoeken.
Paar puntjes die ik zo zie :

- kleine afstand kolenrooster - grill oppervlak
- niet echt ruim oppervlak
- hoogte tussen deksel en gril valt ook tegen

Leuk, als je een grill wilt, maar geen ambities hebt, staat leuk in de tuin
Die spareribs in het filmpje zijn behoorlijk verbrand :o

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@Koffie dat terzijde, is een kwestie van smaak ;)
Maar het toont wel aan dat de kolengrates te dicht op het rooster zitten.
Hij lijkt me wel werkbaar, maar ik had liever gezien dat er meer ruimte tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Chevy454 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:21:
[...]

Mijn garantie claim van de nican (incompleet) is nog steeds niet behandeld.
Hun support geeft mij geen vertrouwen maar er zijn anderen die er bijna dagelijks buurten.
Ai dat is wel zuur.

Scheelt dat ze om de hoek zitten (haarlem). Toch eens kijken.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-05 13:36
bleufred1 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Het idee is daarom ook eerst met een bbq < €150 euro te beginnen
Voor dit budget (iets meer) zou ik je de "Weber Original Kettle Premium 57 cm" willen tippen. Bij de ING met rentepunten voor 165 euro. Je kent vast wel iemand met een ING spaarrekening als je die zelf niet hebt. Ik heb hem ook thuis staan en is naar mijn idee is dit model beter bekend onder OTP (One Touch Premium).

Heb je een prima kwaliteit BBQ die als je enthousiast blijft simpel kan "uitbouwen" naar een GBS model.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 17:27
Paganstars schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:34:
[...]

Klopt. Ik sloop op jaarbasis gemiddeld 2 probes :| vandaar. Zorgt ervoor dat je je probes netjes kan opbergen waardoor je draden niet ergens achter blijven hangen!
Ik leg hem al 2 jaar los in de la met de rest van de spullen. En dat is een volle lade, gevuld met grote broodmessen tot soeplepels en stampers.
Enige wat ik doe is de probe met de meter in een oude broodzak. Zo'n gepantserde kabel dien je iig niet op te rollen, niet in een kleine radius.
Morgen even nog een oven thermometer kopen zodat ik de temperatuur op de gril kan meten.

Bij de sligro morgen een dikke kilo ribeye scoren en in 3 of 4 dikke steaks snijden voor vrijdag (250-300gr per stuk, dus wel een paar cm dik).
Flink met grof zout en peper bestrooien en een aantal uur van te voren op een rooster in de koelkast laten drogen.
Dan tot een 45° indirect met een 150° rooster temperatuur en vervolgens afgrillen (ruimte zat op de 57).
Ben alleen aan het bedenken hoe ik het beste de steak in de tussentijd weg leg, gezien er anders veel bloed uit kan lopen heb ik het idee.
In de aluminiumfolie, of zal de temp dan teveel toenemen? Of gewoon op een rooster totdat ik hete kolen/houtskool uit de starter in de weber heb?
Volgens mij is dat laatste een beter idee.
(ik kan natuurlijk ook het rooster op de starter zetten })) , helaas net te klein voor 2 steaks).
En daarna natuurlijk laten rusten, als dat lukt oOo .

Ben ook nog aan het bedenken wat voor groens ik er bij kan doe naast de friet en kruidenboter :+ . Suggesties? O-)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Het witte goud uit limburg natuurlijk :P De friet weglateb en barnaise sausje met een hardgekookt eitje. Gaat heerlijk bij zon steak ;) Zelf ook gemaakt van t weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

alaintje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:20:
[...]
Dan tot een 45° indirect met een 150° rooster temperatuur en vervolgens afgrillen (ruimte zat op de 57).
Ben alleen aan het bedenken hoe ik het beste de steak in de tussentijd weg leg, gezien er anders veel bloed uit kan lopen heb ik het idee.
In de aluminiumfolie, of zal de temp dan teveel toenemen? Of gewoon op een rooster totdat ik hete kolen/houtskool uit de starter in de weber heb?
Volgens mij is dat laatste een beter idee.
(ik kan natuurlijk ook het rooster op de starter zetten })) , helaas net te klein voor 2 steaks).
En daarna natuurlijk laten rusten, als dat lukt oOo .
Waarom niet je steaks verschuiven naar het gedeelte waar je kolen al liggen - al dan niet aangevuld met wat nieuwe kooltjes?
Laatst ook gedaan: lamsrack low & slow op indirect, daarna wat extra kooltjes op de zijkant erbij en wat hamburgers grillen boven de kolen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 15:57
Hoe goed bedoeld het ook is, GoT is er niet om inkoopacties te organiseren of eigen webshops te promoten. De discussie over de probehouders is derhalve verwijderd. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
alki schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:25:
Het witte goud uit limburg natuurlijk :P De friet weglateb en barnaise sausje met een hardgekookt eitje. Gaat heerlijk bij zon steak ;) Zelf ook gemaakt van t weekend
Ben geen asperge en barnaise liefhebber, anders had een eitje daar wel bijgepast. Maar wat koolhydraten bij zo'n groot stuk vlees vind ik fijner.
Koffie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:58:
[...]

Waarom niet je steaks verschuiven naar het gedeelte waar je kolen al liggen - al dan niet aangevuld met wat nieuwe kooltjes?
Laatst ook gedaan: lamsrack low & slow op indirect, daarna wat extra kooltjes op de zijkant erbij en wat hamburgers grillen boven de kolen.
De vorige keer was dat niet heet genoeg en was het pas heet toen ik klaar was (door het vet).
Maar ik heb al een idee met crème-brulee brander + een groot stuk houtskool >:).

Ach komt goed, kan nooit verkeerd aflopen met zo'n stuk :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[YouTube: https://youtu.be/kao8Ss4KpOc?t=3m31s]

Hij is terug ;)
Speelt we iets teveel met de producten, maar dat is dé show natuurlijk.

Maar wel mooie vlees-stukjes

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 16-05-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Heb één maal zo'n video gezien en was vanwege die "show" / overdreven gedoe meteen genezen.
Zou er nog niet weer naar willen kijken al betalen ze ervoor, maar ymmv blijkbaar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
FreshMaker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:18:
[video]

Hij is terug ;)
Speelt we iets teveel met de producten, maar dat is dé show natuurlijk.

Maar wel mooie vlees-stukjes
Een vriend van mij is slager, die ergert zich kapot aan die gast hoe die clown met eten omgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

727751

Hi,

Ik ben, o.a. na het lezen van dit topic toch maar (als beginner) op zoek gegaan naar een Weber 57cm GBS Master touch. Ik zit te wachten op een leuke aanbieding (ja, geen geduld tot na het seizoen), maar ik vroeg me af of 230-250€ nu een goede aanbieding is of dat ik wat langer geduld moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Rond vaderdag komen meestal nog wel wat leuke aanbiedingen, maar das geen garantie. 230 is al een aardig goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

727751 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:33:
Hi,

Ik ben, o.a. na het lezen van dit topic toch maar (als beginner) op zoek gegaan naar een Weber 57cm GBS Master touch. Ik zit te wachten op een leuke aanbieding (ja, geen geduld tot na het seizoen), maar ik vroeg me af of 230-250€ nu een goede aanbieding is of dat ik wat langer geduld moet hebben...
Nou mis ik misschien dingen, maar ik heb gisteren bij de gamma naar (volgens mij) een GBS staan kijken, persoonlijk vind ik het rare aspannetje de extra kosten niet waard, maar misschien zie ik features over het hoofd

Vorig jaar hebben we met de familie mijn moeder/stiefvader een 57 kettle (met OT en thermometer) cadeau gegeven, kosten €150 of zo, met de juiste kortingscode

Tip trouwens, de gamma heeft dit weekend 20% korting met de bon uit de folder

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43

Kraz

Saving the world

vectormatic schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:38:
[...]

Nou mis ik misschien dingen, maar ik heb gisteren bij de gamma naar (volgens mij) een GBS staan kijken, persoonlijk vind ik het rare aspannetje de extra kosten niet waard, maar misschien zie ik features over het hoofd
Dat aspannetje is vooral handig als het een beetje waait. Als je zo'n plaat aan de onderkant hebt, dan ligt het as overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kraz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:43:
[...]

Dat aspannetje is vooral handig als het een beetje waait. Als je zo'n plaat aan de onderkant hebt, dan ligt het as overal.
Bij mijn 47 blijft de as meestal grotendeels in de BBQ zelf liggen, standaard schoonmaak ritueel voor mij is gewoon roosters er uit en ff omkeren boven de groenbak.

Tegen de tijd dat de wind een serieus probleem is voor dat kleine beetje as op de plaat, wordt BBQen zoiezo een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 21:29
Hi,

Waar vind je een Master touch voor €230? Onder de € 200 wil ik er uiteindelijk wel 1 halen. Heb nu een zelfgemaakte barbecue die opzich prima functioneert, maar mist toch de finesse van een mooi afgewerkte Weber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-05 08:56
Hi,

Voor een nieuwe is dat een goede prijs. Een enkele keer kom je nog wel eens een roze ofzo tegen voor minder, maar die wil bijna niemand hebben. Mocht je een ING bankrekening hebben dan schijn je met rentepunten wel wat te kunnen kopen.

Is tweedehands niet wat voor je? Ik heb vorige maand net mijn 4 jaar oude Weber GBS verkocht voor 185 euro, denk dat je er wel meer kan vinden, van mensen die bijvoorbeeld naar een Kamado gaan.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 16-05 11:46

immetjes

HIER is BERN-E

vectormatic schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:38:
[...]

Vorig jaar hebben we met de familie mijn moeder/stiefvader een 57 kettle (met OT en thermometer) cadeau gegeven, kosten €150 of zo, met de juiste kortingscode

Tip trouwens, de gamma heeft dit weekend 20% korting met de bon uit de folder
Aspannetje kost los €39,99 voor een Weber 57cm: Artikel 65143 (Ash catcher One-Touch 57 cm). Die klik je zo onder een one-touch (niet voor Bar-B-Kettle). Een oude 57cm classic van marktplaats is dus relatief goedkoop om te bouwen naar een GBS. Ik heb dat ook gedaan en die aspan heeft echt meerwaarde tov dat geklungel met die schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 18:21
jelmer_g schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Precies dit, daarom vind ik het ook echt een aanvulling op mijn Weber 57. Die laatste gaat lekker aan als er mensen komen eten of als ik grote stukken/hoeveelheden L&S wil doen.
Maar als ik gewoon alleen of met z'n tweeën eet gaan een paar burgers, sateetjes of groenten toch net makkelijker op zo'n klein eitje. Daarnaast is het voor een kleine portie ribs net wat praktischer, sneller opgezet, een stuk stabieler qua temperatuur en niet onbelangrijk zuiniger vwb brandstof.
En het is natuurlijk gewoon leuk speelgoed O-)
Hoeveel spareribs kan je kwijt op een groen ei? Wij zijn met ze tweeen en eten vaak 2x van 2 vrij grote ribben. Ik zou ze wel wat vaker willen maken maar liever met een klein eitje. Had dat eigenlijk links laten liggen omdat ik dacht dat die kleine eitjes sowieso te klein waren voor ribben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zorg schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:10:
[...]

Hoeveel spareribs kan je kwijt op een groen ei? Wij zijn met ze tweeen en eten vaak 2x van 2 vrij grote ribben. Ik zou ze wel wat vaker willen maken maar liever met een klein eitje. Had dat eigenlijk links laten liggen omdat ik dacht dat die kleine eitjes sowieso te klein waren voor ribben.
Dit is 1 kilo:

Spare ribs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmer_g
Zorg schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:10:
[...]

Twee normale babybacks kun je er goed op kwijt, afhankelijk van hoe je je bereiding doet uiteraard.
Om een idee te krijgen: https://youtu.be/JpJkRsfcz7c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik heb de aspan ook (original kettle premium) en is echt een toegevoegde waarde t.o.v. Het draaien aan de kleine schijfjes aan de zijkant.
Nooit meer de as die in je gezicht waait als je je ketel omgooit. Nog maar 1 x oer maand schoonmaken (afhankelijk van frequentie en brandstof natuurlijk).
En lucht regelen met het one touch systeem is zeer fijn.
Vandaag nog gebruikt om sate te grillen en ondanks de harde wind helemaal goed gekomen ;) .

[ Voor 39% gewijzigd door alaintje op 17-05-2018 19:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Als je nog een digitale thermometer zoekt met meerdere probes:
http://www.ibood.com/home...imme-bbq-thermometer.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:36
JPS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:11:
Besteld met 2 extra probes. Ben benieuwd :) mijn vorige draadloze is aan vervanging toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 14:19
Hi,

Wat ook loont is marktplaats in de gaten houden.
Zo heb ik 2 jaar geleden voor 75,- de weber original kettle 47 op de kop de getikt. Die was zelfs slechts 1x gebruikt.
De verkoper had alleen een balkon en zo n bbq viel toch een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Laatst online: 15-05 08:30
Bedankt voor de tip. Ik was net op zoek naar zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 22:46
Misha schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 02:50:
[...]

Besteld met 2 extra probes. Ben benieuwd :) mijn vorige draadloze is aan vervanging toe
Ik zie het nut van een draadloze meter nog niet helemaal. Tis niet dat het op wifi werkt en je keurig naar de winkel kan. Wel handig als je BBQt op het balkon, maar als je achter in de tuin BBQt moet je nog een telefoon dicht in de buurt hebben. Of mis ik nu één van de grootste functionaliteiten van een draadloze meter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Laatst online: 08-01 14:28
Bedankt voor de tip. Merkte toch wel dat één probe niet genoeg is dus dit komt goed uit.

Review van de thermometer:
https://bbq-helden.nl/easybbq-pro-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ook besteld, ben benieuwd, review is wel goed geloof ik :)
Via Paypal had ik nog 5 euro korting, scheelt toch weer verzendkosten :)
grote_oever schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:28:
[...]

Ik zie het nut van een draadloze meter nog niet helemaal. Tis niet dat het op wifi werkt en je keurig naar de winkel kan. Wel handig als je BBQt op het balkon, maar als je achter in de tuin BBQt moet je nog een telefoon dicht in de buurt hebben. Of mis ik nu één van de grootste functionaliteiten van een draadloze meter.
Volgens de review (zie link hierboven) gaat deze best wel ver en door wat muren/puien heen.

[ Voor 67% gewijzigd door Martinusz op 18-05-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
NikkiNailz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Bedankt voor de tip. Merkte toch wel dat één probe niet genoeg is dus dit komt goed uit.

Review van de thermometer:
https://bbq-helden.nl/easybbq-pro-review/
Grappig, had zelf net 2 weken terug de tenergy solis meat thermometer uit amerika gehaald. Als ik de plaatjes in de review bekijk zou ik durven zweren dat het van dezelfde fabrikant is, de app ziet er ook exact hetzelfde uit. Alleen de probes zijn anders.
Had ik hem dus gewoon hier in nederland kunnen kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:01:

[...]

Volgens de review (zie link hierboven) gaat deze best wel ver en door wat muren/puien heen.
Oke, ziet er goed uit. Mooie review. Voor bedrag kan ik hem wel oppakken. Wordt alleen een adhoc aankoop, dus ben even benieuwd. Wanneer je gebruik je 4 probes ipv 2 probes? Ik heb het idee dat je nooit meer dan 2 probes gebruikt, namelijk temp bbq en temp vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Kip + Vlees + picanha + dome temp? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:36
grote_oever schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:28:
[...]

Hallo zeg, denk je nou echt dat ik die tien meter extra ga lopen als ik die ook niet lopen kan?! B)

Mijn Bbq staat achteraan in de tuin. Ik heb een telefoon over. Daar verbind ik hem mee. Die ligt altijd aan de oplader en bij de achterdeur. Lekker makkelijk :) het is inderdaad een beetje een overkill, maar wel erg lekker als het regent :p. Meestal krijg je ook waarschuwingen bij bepaalde temperaturen. Die hoorde ik vroeger nooit als ik een draadloze heb. Dan ligt ie immers buiten 😜

[ Voor 8% gewijzigd door Misha op 18-05-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik heb er 2 waarvan de maverick et-735 echt belabberde range heeft. De inkbird heeft ruim 10m bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Bedankt voor de tip! was totaal niet op zoek naar een thermometer... toch gekocht :) Dankjewel tweakers..
KillaZ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:28:
Kip + Vlees + picanha + dome temp? :+
Op z'n fiets... Ik heb hem met 2 probes besteld. Ik heb te weinig vrienden om een bbq vol te leggen met kip, picanha en een sparerib.

[ Voor 27% gewijzigd door grote_oever op 18-05-2018 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelmer_g
Mooie aanbieding! Ik was al een tijd op zoek naar een draadloze thermometer met minimaal 2 probes en evt uit te breiden, wilde eigenlijk voor een maverick gaan maar gezien de goede prijs en reviews ga ik voor deze.
*knip* referral codes doen we niet aan op Tweakers.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 18-05-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
jelmer_g schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:48:
Mooie aanbieding! Ik was al een tijd op zoek naar een draadloze thermometer met minimaal 2 probes en evt uit te breiden, wilde eigenlijk voor een maverick gaan maar gezien de goede prijs en reviews ga ik voor deze.

***members only***
Bedankt voor de code! Ook besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Laatst online: 15-05 08:30
Ik heb hem ook besteld met maar een paar extra probes. Die gaan meestal als eerste stuk. En die 5 euro eraf is toch ook weer lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JulesvH
  • Laatst online: 10:16
Heb hem vanochtend in alle vroegte ook al gekocht. Bedankt voor de tip.
Heb ook een telefoon over die we dmv de app "babyfoon 3g" gebruiken als babyfoon. Die heeft ook een camera-functie. Als ik die gebruik kan ik de meter overal uitlezen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat is een goede manier om de binnenkant van de ketel van een Weber schoon te maken?

En ik zit te kijken om zelf een tafel te maken voor mijn Weber Premium 57CM. Wat is een gangbare hoogte voor het rooster? (voor mensen met een lengte tussen de 185-190) Ik wil namelijk kijken of het mogelijk is om iets van een mini koelkast/koelbox/etc. eronder te maken. Maar met die aspan blijft er niet veel ruimte over. En ik wil enkel in de hoogte werken, dus zeg maar 70x70xH

En hoe kan je zo'n barbecue het beste ophangen? Ik zie op de BBQ fora veel dat ze de twee handvatten gebruiken, mijn Weber heeft er echter maar 1. Aan de andere kant zit de beugel om de deksel in te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Goede werkhoogte volgens de arbo is ongeveer een vuisthoogte onder je elleboog als je je arm gebogen langs je zij houdt.
http://www.ergonomiesite.be/werkhoogte/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 18:47
@Markos Waarom zou je de binnenkant van deze ketel schoon willen maken? Na een paar sessies is deze toch weer zwart en vettig, en een bijkomend voordeel dat deze beter lucht afsluit.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Fladder80 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:13:
Goede werkhoogte volgens de arbo is ongeveer een vuisthoogte onder je elleboog als je je arm gebogen langs je zij houdt.
http://www.ergonomiesite.be/werkhoogte/
Ah oké, ik dacht dat het normaal 90cm was, maar volgens die regel moet ik 105cm hebben (ik ben 180)
Hari-Bo schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:31:
@Markos Waarom zou je de binnenkant van deze ketel schoon willen maken? Na een paar sessies is deze toch weer zwart en vettig, en een bijkomend voordeel dat deze beter lucht afsluit.
Omdat ik hem tweedehands heb en hij écht heel erg smerig was. Ik heb het grootste gedeelte (ook veel losse as) uit de ketel losgehaald en daarmee zit de gehele aspan tot de rand toe vol (als indicatie hoe veel er in zat)
Het is een beetje nutteloos om hem helemaal schoon te maken, maar leek me wel leuk voor een eerste keer in bezit te hebben dat hij een beetje "nieuw" lijkt (al heeft hij wel beschadigingen her en der)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Markos Je kan hem met Suma Grill D9 brandschoon krijgen, maar wat je ook kan doen is een vuilniszak en de barbecue met baking soda papje insmeren, een nacht in laten trekken en de ochtend erna afspoelen met water.

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 18-05-2018 13:45 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

@Hari-Bo Ik lees vooral baking soda en een enkele keer ook zilver soda (https://www.ah.nl/product...226741/tricel-zilver-soda) kan ik dat ook gebruiken? Want die heb ik sowieso nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Markos schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:49:
@Hari-Bo Ik lees vooral baking soda en een enkele keer ook zilver soda (https://www.ah.nl/product...226741/tricel-zilver-soda) kan ik dat ook gebruiken? Want die heb ik sowieso nog liggen.
2 héél verschillende producten, ondanks dat er 'soda' in de naam voorkomt.
Markos schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:07:
En hoe kan je zo'n barbecue het beste ophangen? Ik zie op de BBQ fora veel dat ze de twee handvatten gebruiken, mijn Weber heeft er echter maar 1. Aan de andere kant zit de beugel om de deksel in te hangen.
Ik ben een keer een ophanging tegengekomen waar ze de poten hadden ingekort, en met bouten aan de poten ( en dwarsligger ) verankerd hadden.

Dus de wielen er af, en de bovenkant afgezaagd, om de wielgaten voor een bout te gebruiken.
Zag er goed uit, maar kan zo snel het topic ( grillsportverein ) niet terugvinden

[ Voor 45% gewijzigd door FreshMaker op 18-05-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FreshMaker schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:52:
[...]

2 héél verschillende producten, ondanks dat er 'soda' in de naam voorkomt.
Klopt, maar die soda is volgens de producteigenschappen ook geschikt ervoor en heb het een paar keer gelezen dat iemand dat aanbeveelde. Echter nog geen keer iets gelezen van iemand die het daadwerkelijk gebruikt heeft. Ik bedoelde niet dat het een gelijk product zou zijn (ik zou dat niet in mijn eten willen hebben :9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bakingsoda koop je ook bij AH, kost nog geen 2€
Daar kan je met weinig water een smeersel van maken.

Ik heb ook goede ervaring met Dasty ( Wibra )
Enorm agressief spul, maar werkt als de beste.
( ik vermoed dat het het oude koelwater uit Chernobyl is, zo chemisch en lichtgevend ziet het er uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FreshMaker schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:56:
Bakingsoda koop je ook bij AH, kost nog geen 2€
Daar kan je met weinig water een smeersel van maken.

Ik heb ook goede ervaring met Dasty ( Wibra )
Enorm agressief spul, maar werkt als de beste.
( ik vermoed dat het het oude koelwater uit Chernobyl is, zo chemisch en lichtgevend ziet het er uit )
Oké dan ga ik baking soda halen. Dasty heb ik er al overheen gespoten en heeft al veel geholpen. Ik heb alleen het idee dat het hardnekkige te hardnekkig is voor Dasty (op het rooster vooral) dus ergens in laten weken lijkt mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het rooster is sowieso lastig om met een spuitbus te bewerken.
Die moet je echt ergens in kwijt kunnen, en laten weken
Een zeiltje of plastic bak waarin het ondergedompeld kan liggen zou ook met Dasty prima kunnen

Een rooster krijg je btw NOOIT meer glanzend hé ;)
Ik zag hier al boormachines met slijp/schuur kop voorbij komen :)

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 18-05-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Markos schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:40:
[...]

Ah oké, ik dacht dat het normaal 90cm was, maar volgens die regel moet ik 105cm hebben (ik ben 180)
80/90 cm is de standaard in keukenland omdat iedereen er gebruik van moet kunnen maken en dat dan ongeveer voldoet. Dus je kunt 90cm aanhouden als je wilt.
Maar als je echt lekker wilt werken en je maakt hem vooral voor jezelf zou ik hem hoger maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik vind dat de stoelhoek-ophang-methode wel in de TS mag :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FreshMaker schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:02:
Een zeiltje of plastic bak waarin het ondergedompeld kan liggen zou ook met Dasty prima kunnen

Ik moet ook grotere vuilniszakken halen zie ik al haha, al vraag ik me af of ze dat hier bij de supermarkt zullen hebben (kliko zakken misschien?)
Of voldoet het ook om het gewoon in te smeren en de bovenkant dicht te tapen met een vuilniszak en het rooster aan de onderkant op dicht te zetten. Het zal dan niet volledig luchtdicht zijn maar wel een heel eind. Ik ben trouwens ook aan het vechten met de poten, ik krijg ze niet los. Ik weet niet of ik ergens zo'n drukding over het hoofd zie of dat hij na jaren van gebruik gewoon vastgeroest/iets zit.
Fladder80 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:03:
[...]

80/90 cm is de standaard in keukenland omdat iedereen er gebruik van moet kunnen maken en dat dan ongeveer voldoet. Dus je kunt 90cm aanhouden als je wilt.
Maar als je echt lekker wilt werken en je maakt hem vooral voor jezelf zou ik hem hoger maken. ;)
Ja het was meer dat ik hem het liefst zo hoog mogelijk maak maar dat ik moet opletten dat ik hem dus niet té hoog maak. Ik heb maar een klein balkon waar hij op komt samen met een UDS dus ik heb geen ruimte om in de breedte te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz

Ik zag laatst dat een buurman de hogedrukreiniger erop had gezet, want in de brandgang waren allemaal "roosters" te zien op de grond van het schoonspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 11:39
Waarom al die moeite? De eerste paar keer dat je er nu vlees op gooit, smaakt/ruikt ie naar schoonmaakmiddel.
Gewoon wat kolen erin en de temperatuur laten oplopen. Daarna kun je gemakkelijk veel eraf borstelen.
En na de eerste keer vlees erop, is alles toch weer vettig :+

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:05

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Curva schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:17:
Waarom al die moeite? De eerste paar keer dat je er nu vlees op gooit, smaakt/ruikt ie naar schoonmaakmiddel.
Gewoon wat kolen erin en de temperatuur laten oplopen. Daarna kun je gemakkelijk veel eraf borstelen.
En na de eerste keer vlees erop, is alles toch weer vettig :+
Ik kan wel aanraden om de ketel schoon te maken als je em een poos opbergt (niet iedereen BBQt in de winter :p)

Mijn ketel had een mooie donslaag gekweekt toen ik em uit de schuur haalde ;)

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo

Je krijgt het rooster brandschoon hoor met Suma Grill D9 binnen een half uur is al het vuil verdwenen, protip gebruik wel handschoenen. ;)

Dit is ook ideaal om je oven volledig schoon te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 18-05-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De ketel plus 2 roosters plus 2 kolenbakjes staat nu in de zon en bovenkant afgeplakt met een vuilniszak. Eens kijken of dit ook werkt zo. Alles ingesmeerd met het papje. Veel rommel liet al meteen los, ik weet niet of dit door het papje kwam of doordat het gewoon vocht was.
Het laatste beetje pap nog aangelegd met iets meer heet water. Misschien dat het straks met de zon erop ook een beetje zal verdampen en extra zal werken, al betwijfel ik of dat dat spul zelf ook verdampt. Baat het niet, dan schaadt het niet ;)

Ik ben overigens niet van plan dit telkens zo grondig te doen, maar voor het eerste gebruik wel leuk. Gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
Markos schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:07:
Wat ook veel gebruikt wordt zijn sleufduimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hari-Bo schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:39:
[...]

Je krijgt het rooster brandschoon hoor met Suma Grill D9 binnen een half uur is al het vuil verdwenen, protip gebruik wel handschoenen. ;)

Dit is ook ideaal om je oven volledig schoon te maken.
Suma Grill D9 die moet ik onthouden :) zeker niet zomaar te koop in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb net in Genemuiden de laatste Action Kamado in doos meegenomen. Er stond nog 1 demo model uitgepakt in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:08:
[...]

Suma Grill D9 die moet ik onthouden :) zeker niet zomaar te koop in de winkel?
Zover ik weet alleen de groothandel, misschien ook nog wel op een webshop ik haal het zelf bij de Hanos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
D9 is niet voor consumenten markt, plus pro applicaties zijn iets robuuster dan consumenten, d9 is instaat om de rubbers en emaille lagen enorm te beschadigen itt bijv rvs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2d0
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-01 10:19

2d0

nt2nitro schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:20:
Ik heb net in Genemuiden de laatste Action Kamado in doos meegenomen. Er stond nog 1 demo model uitgepakt in de winkel...
Hmm interessant. Blijkbaar zwerven er dus nog wat kamado's rond. Ik zou deze graag willen.
Ik ga wel wat actions in de buurt rondbellen om te horen of ze die nog hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb hem een heel stuk schoon gekregen! Als ik een hogedruk zou hebben hier was hij helemaal schoon geweest. Ik heb overigens toch de gewone soda gebruikt en niet baking soda. Het verschil tussen deze twee stoffen is trouwens minder groot dan ik dacht. Hoewel gewone soda niet voor voedsel gebruikt kan worden hebben ze een vergelijkbare werking alleen is gewone soda een heel stuk krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

2d0 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:28:
[...]

Hmm interessant. Blijkbaar zwerven er dus nog wat kamado's rond. Ik zou deze graag willen.
Ik ga wel wat actions in de buurt rondbellen om te horen of ze die nog hebben staan.
Markro had een 54cm model voor €319, maar ook daar moet je goed zoeken om er een te vinden in de winkel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

2d0 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:28:
[...]

Vandaag zag ik in de Blokker in Weesp ook nog een Mini staan, EUR84,- Beetje raar in de hoek rechts als je binnenkomt waardoor je deze allen ziet bij het naar buiten lopen. Maar ja Blokker en verkopen gaat als langer niet goed samen (en daar is een apart topic voor ;) )

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 92 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.