Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Edit: gefunden: The Bastard Grill Clipper rvs € 14,95
[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 02-05-2018 12:39 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vind het dan ook jammer om te zien dat de keurslager op zo’n manier moet concurreren met de Appie, die op zijn beurt juist meer ‘barbecue cuts’ gaat verkopen.MikeyMan schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:22:
[...]
Of naar een fatsoenlijke slager gaan. De mijne doet dat soort grappen niet
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Concurreren met de Appie?Apie! schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:31:
[...]
Ik vind het dan ook jammer om te zien dat de keurslager op zo’n manier moet concurreren met de Appie, die op zijn beurt juist meer ‘barbecue cuts’ gaat verkopen.
Een kilo bavette kost daar 40 euro. Bij mijn slager ben ik 13,95 kwijt...
Het is vooral jammer dat de consument niet verder kijkt dan z'n neus lang is
Nooit aan gedacht dat dat ook voor ios bestaat!!spank_mojoo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:44:
je kunt altijd iets met teamviewer doen
Denk jij dat het zou werken als ik een BT thermometer verbind met iphone A, en dan via wifi/4G iphone B middels wifi/4G iphone A overneem?
Dat is het grote voordeel van mijn Heatermeter, die krijgt gewoon een netwerkadres toegewezen en is vervolgens overal ter wereld te benaderen. Mooi als je bij visite 40km verderop zit en zegt dat je even je BBQ wat knijpt via je telefoon zodat je spareribs een halfuurtje langer kunnen. Kun je in 1 sessie direct de temperatuur van je Anova sous vide bijstellenChevy454 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:25:
@Aeon en @franssie de Grilleye is leuk hebbeding maar de app heeft zijn beperkingen.
Als je een nieuwe range instelt dan verlies je de eerdere temperatuursverloop.
De app moet je ook niet sluiten want dan meet die niks
Het bereik van de BT met de iPhone: doorheen een tupperware bakje, een raam en een muur kom ik op 15m afstand waarbij het signaal soms durft weg te vallen. Opzich nog geen probleem, ik ga denk ik wel een tablet inrichten hier voor, handig als je eens het huis verlaat met de telefoon.
Geen idee! Heb een zoekopdrachten gedaan via SKU en ook via EAN nummer, maar de diameter komt nergens naar voren.. apart...Martinusz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:39:
Weet iemand ook wat de diameter is van dit The Bastard gietijzeren mini pannetje?
Je zou het eens op deze pagina kunnen proberen : Kookwinkel. Daar kun je met een medewerker chatten, die zullen het wel weten lijkt mij!
Overigens staat er een dikke vette fout op de site van The Bastard. The Bastard Gietijzeren Mini Schoofpot Pan.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Helaas zelfs de medewerker kon het niet vertellenCalitomnication schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:10:
[...]
Geen idee! Heb een zoekopdrachten gedaan via SKU en ook via EAN nummer, maar de diameter komt nergens naar voren.. apart...
Je zou het eens op deze pagina kunnen proberen : Kookwinkel. Daar kun je met een medewerker chatten, die zullen het wel weten lijkt mij!
Overigens staat er een dikke vette fout op de site van The Bastard. The Bastard Gietijzeren Mini Schoofpot Pan.
Maar goed mini, dat zal denk ik 15cm diameter zijn verwacht ik? Denk mooi formaatje voor op de Kamado Mini, ik ga de gok maar wagen
The Bastard aspook € 9,90
Oldenhof grillklem 15 x 15 cm rvs € 7,95
The Bastard Grill Clipper rvs € 14,95
The Bastard mini-braadpan gietijzer € 12,95
Zo verjaardagsgeld weer goed besteed
zou niet weten waarom niet.checkdiz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:53:
[...]
Nooit aan gedacht dat dat ook voor ios bestaat!!
Denk jij dat het zou werken als ik een BT thermometer verbind met iphone A, en dan via wifi/4G iphone B middels wifi/4G iphone A overneem?
Voor mijn budget krijg je uiteraard geen BGE of een Kamado Joe dus ik probeer een merk te vinden wat de beste kwaliteit biedt voor mijn budget.
Vooralsnog kwam ik op deze opties:
https://kamadoexpress.nl/...ordeelpakket-medium-solo/
https://www.harlembbq.nl/grill-guru-classic-large-grey.html
https://www.makro.nl/cat/...rill-black-diamond-kamado (deze heeft niet alle accessoires)
Eventuele andere opties dan hierboven zijn uiteraard welkom!
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
FreshMaker in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:24:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een kamado en kan goed jullie advies gebruiken. Mijn budget ligt rond de 8-900 euro compleet (met compleet bedoel ik dan de accessoires als platesetter, headdeflector, etc.) Een frame en klaptafeltjes zijn niet nodig aangezien ik zelf een tafel ga maken.
Voor mijn budget krijg je uiteraard geen BGE of een Kamado Joe dus ik probeer een merk te vinden wat de beste kwaliteit biedt voor mijn budget.
https://www.makro.nl/cat/...rill-black-diamond-kamado (deze heeft niet alle accessoires)
Dank voor de link, ik vraag me echter een beetje af of met dit soort " No-name" kamado's de garantie en service geen issue gaat worden en uiteraard wat de kwaliteit is. Het internet staat vol met dit soort kamado's, maar of het een verstandige keuze is betwijfel ik.
Patton is redelijk groot, hebben al wat meer soorten tuin-spullen, maar het blijft een risico.
BGE en BlackBastard hebben een naam gemaakt door agressief in te zetten en goede garantievoorwaarden te bieden.
Bij beiden betaal je voor die service natuurlijk, dat jij een 'gratis' nieuwe bovenkant krijgt, maar de consument betaald het natuurlijk zelf allemaal.
Elke BGE bezitter betaald standaard 400€ meer, om die kosten te dekken
Alleen de makro deal geeft levenslange garantie, in tegenstelling tot de verkoper op bol.com waarvan je je ook nog moet afvragen of die uberhaupt wel 2 jaar blijft bestaan.FreshMaker schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:03:
Het is net zo'n no-name als die makrodeal die je vermeld.
Patton is redelijk groot, hebben al wat meer soorten tuin-spullen, maar het blijft een risico.
BGE en BlackBastard hebben een naam gemaakt door agressief in te zetten en goede garantievoorwaarden te bieden.
Bij beiden betaal je voor die service natuurlijk, dat jij een 'gratis' nieuwe bovenkant krijgt, maar de consument betaald het natuurlijk zelf allemaal.
Elke BGE bezitter betaald standaard 400€ meer, om die kosten te dekken
Hou er ook rekening mee dat deze prijsvechters met auplex kamado's ook de maandagochtend modellen verkopen. Het kan heel voordelig uitvallen of je kan een gedoe krijgen omdat er een flinke schommeling is van kwaliteit/materiaal en afwerking. De A merken zijn duur dat ben ik volledig met je eens, maar alles eromheen is perfect geregeld waarbij je met een prijsvechter een hele discussie kan krijgen (eigen ervaring met KamadoXL.nl) of zonder problemen kosteloos een vervangend component krijgen.Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:16:
[...]
Alleen de makro deal geeft levenslange garantie, in tegenstelling tot de verkoper op bol.com waarvan je je ook nog moet afvragen of die uberhaupt wel 2 jaar blijft bestaan.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Mooi verkooptrucje, maar net zo veel zekerheid.
( Makro is ook een wederverkoper, en zelfs erger, niet direct op consumenten gericht, iets waar je bij bol dan weer wel rechten hebt )
Vandaar dat ik ook The bastard noem in mijn eerste post.Hari-Bo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:25:
[...]
Hou er ook rekening mee dat deze prijsvechters met auplex kamado's ook de maandagochtend modellen verkopen. Het kan heel voordelig uitvallen of je kan een gedoe krijgen omdat er een flinke schommeling is van kwaliteit/materiaal en afwerking. De A merken zijn duur dat ben ik volledig met je eens, maar alles eromheen is perfect geregeld waarbij je met een prijsvechter een hele discussie kan krijgen (eigen ervaring met KamadoXL.nl) of zonder problemen kosteloos een vervangend component krijgen.
Persoonlijk zie ik de Bastard niet als A merk, maar als goede middenmoot. De afwerking en het materiaal is niet te vergelijken met Big Green Egg/Primo of Kamado Joe, deze drie zijn het topsegment en ditto service.Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:28:
[...]
Vandaar dat ik ook The bastard noem in mijn eerste post.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Hij staat wel onder de betere merken in de startpost, dat is vrij verwarrend danHari-Bo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:30:
[...]
Persoonlijk zie ik de Bastard niet als A merk, maar als goede middenmoot. De afwerking en het materiaal is niet te vergelijken met Big Green Egg/Primo of Kamado Joe deze drie zijn het topsegment.
Dat klopt de betere merken, dus niet de instap modellen voor 500 euro. Maar een goed middensegment en voor vele een prima alternatief is vergeleken bij het A segment.Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:31:
[...]
Hij staat wel onder de betere merken in de startpost, dat is vrij verwarrend dan
Ok dus de bastard is een valide optie voor mijn budget?Hari-Bo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:32:
[...]
Dat klopt de betere merken, dus niet de instap modellen voor 500 euro. Maar een goed middensegment en voor vele een prima alternatief is vergeleken bij het A segment.
Zeker, buiten je budget moet je wel nog de afweging of het verschil van kwaliteit en materiaal afdoende is voor je, dat is persoonlijk. Qua mogelijkheden zijn deze 100% gelijk als de Big Green Egg.Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:32:
[...]
Ok dus de bastard is een valide optie voor mijn budget?
Het belangrijkste vind ik dat het werkt, en niet stuk gaat. Dat het misschien niet zo super strak is afgewerkt kan ik mee levenHari-Bo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:34:
[...]
Zeker, buiten je budget moet je wel nog de afweging of het verschil van kwaliteit en materiaal afdoende is voor je, dat is persoonlijk. Qua mogelijkheden zijn deze 100% gelijk als de Big Green Egg.
Dan heb je volgens mij de juiste keuze al gemaakt, wel foto's posten als deze op zijn plek staat in de tuin.Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:41:
[...]
Het belangrijkste vind ik dat het werkt, en niet stuk gaat. Dat het misschien niet zo super strak is afgewerkt kan ik mee leven
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Ik heb de Grill Guru Elite van het weekend gekocht bij de MakroErkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:24:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een kamado en kan goed jullie advies gebruiken. Mijn budget ligt rond de 8-900 euro compleet (met compleet bedoel ik dan de accessoires als platesetter, headdeflector, etc.) Een frame en klaptafeltjes zijn niet nodig aangezien ik zelf een tafel ga maken.
In Nieuwegein was ie zelfs 699,- Exclusief BTW.
PSN: Curvaa_
Binnenkort maar eens aan een 2.0 versie werken.Paganstars schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:43:
@Hari-Bo misschien moet je de topic start aanpassen
Klopt, maar het is niet zo dat de slager ze niet meer heeft, omdat er schaarste is, maar omdat ik bij de Appie wel kippenvleugels en rauwe (ingevroren) spareribs kan kopen, en - nog 'belangrijker' - nog goedkoper dan de slager ook.MikeyMan schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:37:
[...]
Concurreren met de Appie?
Een kilo bavette kost daar 40 euro. Bij mijn slager ben ik 13,95 kwijt...
Het is vooral jammer dat de consument niet verder kijkt dan z'n neus lang is
Blown past falling sands
Wat zijn je bevindingen? Wat mij een beetje tegen staat aan de Grill Guru is dat de margrietschijf van RVS is en ik het idee heb dat een gietijzeren versie beter is. Geen idee waarom eigenlijk.Curva schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:45:
[...]
Ik heb de Grill Guru Elite van het weekend gekocht bij de Makro
In Nieuwegein was ie zelfs 699,- Exclusief BTW.
Gaat helemaal goed komen.Hari-Bo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:43:
[...]
Dan heb je volgens mij de juiste keuze al gemaakt, wel foto's posten als deze op zijn plek staat in de tuin.
Denk dat dat niet echt uit maakt. Ik heb een Kamado Joe met gietijzeren wiel, de nieuwe versie heeft geloof ik een RVS kap. Denk niet dat ze de nieuwe minder goed zouden maken.Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:05:
[...]
Wat zijn je bevindingen? Wat mij een beetje tegen staat aan de Grill Guru is dat de margrietschijf van RVS is en ik het idee heb dat een gietijzeren versie beter is. Geen idee waarom eigenlijk.
In mijn ogen is Grill guru vergelijkbaar met de Saffire of de Bastard kamado. Beide net onder de A merken, maar op zich wel prima.
[ Voor 4% gewijzigd door elhopo op 02-05-2018 15:15 ]
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Even naar de dichtstbijzijnde AH om te kijken of ie in de Bastard dislay in de winkel staat? (Eind vorige week plots verschenen in de AH's hier in de buurt)Martinusz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:20:
[...]
Helaas zelfs de medewerker kon het niet vertellenen idd op de The Bastard site staat het zelfs niet
![]()
Maar goed mini, dat zal denk ik 15cm diameter zijn verwacht ik? Denk mooi formaatje voor op de Kamado Mini, ik ga de gok maar wagen
Hij is al besteldnoo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:38:
[...]
Even naar de dichtstbijzijnde AH om te kijken of ie in de Bastard dislay in de winkel staat? (Eind vorige week plots verschenen in de AH's hier in de buurt)
Ga ook nog een keer de grate (gedeeltelijk) omdraaien voor meer een griddle (handig voor kleiner spul die niet lekker op de verhoogde richels past). Note: kan het deksel van mijn WGA er wel op doen, maar hij zit net wat hoger. Niet storend/vervelend.
Merk trouwens wel dat ik vergeten ben de binnenkant van het deksel van mijn wga schoon te maken, daar zit een behoorlijke zwarte afbladderende laag op
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Laat maar weten of ik iets moet doen!Hari-Bo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:57:
[...]
Binnenkort maar eens aan een 2.0 versie werken.
Ik kwam deze twee tegen op de Lidl siteloewie1984 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:57:
Gasten, ik ben op zoek naar een nieuwe hoes voor mijn 57" weber, maar 65 of 40 eu betalen vind ik eigenlijk net te zot voor woorden. Ook ben ik van mening dat de kwaliteit beter kan en de prijs lager, iemand een tip voor een niet weber BBQ hoes?
https://www.lidl-shop.nl/...e-beschermhoes/p100235226
€4.99
https://www.lidl-shop.nl/...e-beschermhoes/p100216256
€9.99
Zaterdag een picanha met verse frietjes.
Zondag proberen burgers te maken.
* Chevy454 kijkt uit naar het warmere weer
[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2018 16:49 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Groene zeep? Soda? Ik zag volgens mij ook iets met azijn?
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Afhankelijk van het rooster zou ik zeggen. Bij een RVS rooster gewoon met een staalwolletje eraf schrapen, eventueel met wat zeep naderhand.jordyyyys schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:59:
Ook ik kijk uit naar het heerlijke weer aankomend weekend, hoe krijg ik het beste mijn grill schoon? Heb hem anderhalve week gebruikt en verzuimd om deze direct schoon te maken..
Groene zeep? Soda? Ik zag volgens mij ook iets met azijn?
Met CI zou ik deze eerst pisheet stoken zodat de resten verkolen, daarna met staalwol eraf krabben.
Ik heb het rooster van mijn action kamado op 400F laten schoonbranden maar nog niet afgeschraapt.
[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2018 17:02 ]
Ik was in eerste instantie opzoek naar die van de Action maar die kon ik hier nergens meer vinden in de buurt. Achteraf ben ik wel blij met deze keuze omdat ie toch wat groter is dan die van de Action.
Omdat wij alleen maar een smal balkon hebben op de bovenste verdieping wilde ik een afdakje maken.
Ik ben eerst een dag bezig geweest in Fusion 360 om een ontwerp te maken en een idee te krijgen hoeveel materiaal ik nodig heb.
Vandaag ben ik begonnen met het maken van een afdakje en ben lekker opgeschoten. Ik hoef alleen nog de zijkant dicht te maken zodat de regen er niet op kan slaan als het waait en hier en daar nog wat dingetjes afwerken.
Het afdakje zit bij de balkonkast waar alle spullen meteen mooi in opgeborgen kunnen worden.
Na een dag klussen had ik natuurlijk best trek en dat was meteen een mooi moment om de Kamado voor het eerst aan te steken. Niets bijzonders, gewoon wat snel spul van de supermarkt. Ik had ook al een zakje Hickory chuncks van Weber gekocht en had er 1 blokje opgegooid voor bij de boerenkip. (Stukje gemarineerde kipfilet met spek erom) en dat smaakte best goed. Daarna wat courgette erop en dat was niet te eten met die rook.
De thermometer in de dome bleef trouwens continue rond de 125 graden steken maar de kip was best snel gaar. Ik had nog een thermometer uit een kerstpakket en daarmee heb ik de kerntemperatuur van de kip gemeten maar was er niet op gekomen om eens bij het rooster te meten met de kap dicht om te kijken hoe stabiel de temperatuur dan blijft. Voor mijn gevoel kreeg ik de temperatuur niet goed en zeker niet voor de langere gerechten maar ik had er ook maar 5 a 6 blokjes Dammers houtskool op gelegd. Er viel met deze kleine hoeveelheid kolen in ieder geval wel al zo'n anderhalf uur te grillen. Normaal ging er altijd een halve zak op en die was dan na een uurtje wel op al was dat wel altijd gewoon bouw,- of supermarkt spul op een simpele barbecue van de Action of de Gamma o.d.
Ik heb ook nog een kleine keramische platenpotschotel gekocht om een warmte schilt mee te maken.
Van het barbecuen zelf heb ik geen foto's gemaakt want zo bijzonder was het toch niet nu maar heb wel een fotootje van m'n afdakje gemaakt.
Van het weekend gaan we maar eens wat serieuzer aan de slag en dan is alles ook wel af denk ik.
Ik neem aan dat de app wel op de achtergrond kan blijven draaien? Of kan je meteen niks meer met je telefoon?Chevy454 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:25:
@Aeon en @franssie de Grilleye is leuk hebbeding maar de app heeft zijn beperkingen.
Als je een nieuwe range instelt dan verlies je de eerdere temperatuursverloop.
De app moet je ook niet sluiten want dan meet die niks
Het bereik van de BT met de iPhone: doorheen een tupperware bakje, een raam en een muur kom ik op 15m afstand waarbij het signaal soms durft weg te vallen. Opzich nog geen probleem, ik ga denk ik wel een tablet inrichten hier voor, handig als je eens het huis verlaat met de telefoon.
Dit is mijn eerste Kamado, dus een vergelijk kan ik niet echt maken.Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:05:
[...]
Wat zijn je bevindingen? Wat mij een beetje tegen staat aan de Grill Guru is dat de margrietschijf van RVS is en ik het idee heb dat een gietijzeren versie beter is. Geen idee waarom eigenlijk.
Gisteren mijn eerste sessie gedaan en het is een groot verschil met een Weber One Touch 57cm. Het ei is minder gevoelig voor de wind en/of buitentemperatuur. De temperatuur is ook erg goed aan te passen, al heb ik dit nog niet helemaal onder de knie.
Ik vind voornamelijk die spatel die erbij zit konings! Met het normale gietijzeren rooster van de BGE kom je ook wel een heel eind in elk geval qua 'strepen'.2Dutch schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:41:
`Grillgrates...
Ik heb er hier eentje van gekocht vorig jaar. Nu ongeveer een jaar later is de onderkant keihard en aan het breken. Vooral op de plekken waar vaak water in staat/tegenaan spat.Markos schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:16:
[...]
Ik kwam deze twee tegen op de Lidl site
https://www.lidl-shop.nl/...e-beschermhoes/p100235226
€4.99
https://www.lidl-shop.nl/...e-beschermhoes/p100216256
€9.99
Ik weet niet of dit normaal is voor hoezen, maar ik zal niet zo snel een nieuwe kopen bij de LIDL.
Ziet er goed uit. Was ie een beetje te vervoeren?Curva schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:07:
[...]
Dit is mijn eerste Kamado, dus een vergelijk kan ik niet echt maken.
Gisteren mijn eerste sessie gedaan en het is een groot verschil met een Weber One Touch 57cm. Het ei is minder gevoelig voor de wind en/of buitentemperatuur. De temperatuur is ook erg goed aan te passen, al heb ik dit nog niet helemaal onder de knie.
[afbeelding] [afbeelding]
Heb gister weer een sessie gehouden en ik moet zeggen dat ik vermoed dat een combinatie tussen een rooster met de rails omhoog en plat het beste gaat werken, of dat ik hem in z'n geheel of in delen op mijn proQ gebruik. Niet dat de rest van het rooster geen warmte doorgeeft, maar ondanks die tang is een platter rooster erbij wel fijn. Vooral met groente gaat het strepen trekken bizar vlot, dus die wil ik dan al snel even apart kunnen leggen. Ga nog experimenteren met wat minder kolen. Heb helaas nog geen IR-thermometer, want ik ben wel benieuwd naar de temps van het dingetje en dan ook het verschil tussen de rails en de restTyphone schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:05:
Ik vind voornamelijk die spatel die erbij zit konings! Met het normale gietijzeren rooster van de BGE kom je ook wel een heel eind in elk geval qua 'strepen'.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Een normaal gietijzeren rooster gaat inderdaad ook prima, maar sinds ik de grates heb zal ik die altijd gebruiken. Qua garing zal het waarschijnlijk niet heel veel uitmaken (al wordt dat wel eens beweerd in reviews) maar het oog wil ook wat. Daarnaast zijn de mooiere grillmarks ook beter qua smaak ofzo, mooi krokant en niet verbrand omdat het vlees er minder lang op hoeft te liggen om mooie marks te krijgen.Typhone schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:05:
[...]
Ik vind voornamelijk die spatel die erbij zit konings! Met het normale gietijzeren rooster van de BGE kom je ook wel een heel eind in elk geval qua 'strepen'.
Heb nog wat geëxperimenteerd voor de optimale grill temperatuur en denk dat deze rond de 350 graden ligt. Dacht eerst dat heter beter zou zijn (400-450) maar toen begonnen de marks wel echt zwart en dus verbrand te worden.
Overigens moet ik altijd huilen als ik weer eens over de Amerikaanse websites scroll. Allemaal mooie rubs, sauzen, goodies, tools voor een fractie van de prijzen hier. Toch tijd dat ik weer een keer een tripje ga boeken in de BBQ festival seizoenen. Met een koffer vol met mooie stuff terug naar huis *)
Nog 2 weken dan is de verbouwing bij ons klaar en kan ik weer fatsoenlijk de tuin in. Dan slinger ik (na 8 weken stilstand!!!) het ei zoals ie nog nooit aangeslingerd is. Begin langzaam ontwenningsverschijnselen te krijgen ^^.
Het is een flinke doos die je krijgt, bijna net zo groot als een pallet en ook die hoogte. Het weegt een kilo of 75.Erkel schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:17:
[...]
Ziet er goed uit. Was ie een beetje te vervoeren?
Gaat dat goed met dat dak? Ik heb die panelen gebruikt op mn kippenhok maar bij de eerste de beste storm waren ze beschadigd waar ze overhingen. Met een goede ondersteuning gaat het wel redelijk maar het zijn niet de sterkste.Radiance schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:13:
Van het barbecuen zelf heb ik geen foto's gemaakt want zo bijzonder was het toch niet nu maar heb wel een fotootje van m'n afdakje gemaakt.
[afbeelding]
Van het weekend gaan we maar eens wat serieuzer aan de slag en dan is alles ook wel af denk ik.
Wel tof dat je gewoon op je balkon kan spelen met de BBQ!
Thanks, we willen er misschien vandaag 1 halen, maar we twijfen een beetje of ie in de auto past qua hoogte, kan je een schatting geven van de hoogte van het pakket?Curva schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:07:
[...]
Het is een flinke doos die je krijgt, bijna net zo groot als een pallet en ook die hoogte. Het weegt een kilo of 75.
Voor die 5 euro kun je elk jaar een nieuwe koen toch?IdieEasy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:12:
[...]
Ik heb er hier eentje van gekocht vorig jaar. Nu ongeveer een jaar later is de onderkant keihard en aan het breken. Vooral op de plekken waar vaak water in staat/tegenaan spat.
Ik weet niet of dit normaal is voor hoezen, maar ik zal niet zo snel een nieuwe kopen bij de LIDL.
Mwaah, 5 euro op een barbecue van 90 euro is mij aardig aan de prijs. Het is niet alsof hij er jaren langer door mee gaat. Het is "maar" gewoon een webertje, duur genoeg voor mij, dus wil er wel een beetje zuinig op zijn.JPS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:47:
[...]
Voor die 5 euro kun je elk jaar een nieuwe koen toch?
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik heb je een DM gestuurd.Erkel schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:38:
[...]
Thanks, we willen er misschien vandaag 1 halen, maar we twijfen een beetje of ie in de auto past qua hoogte, kan je een schatting geven van de hoogte van het pakket?
Misschien is die 10 euro versie beter? Geen idee welke versie @IdieEasy hadIdieEasy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:28:
[...]
Mwaah, 5 euro op een barbecue van 90 euro is mij aardig aan de prijs. Het is niet alsof hij er jaren langer door mee gaat. Het is "maar" gewoon een webertje, duur genoeg voor mij, dus wil er wel een beetje zuinig op zijn.
Ik had de 5 euro versie, die zag er steviger uit dan de 10 euro versieMarkos schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:42:
[...]
Misschien is die 10 euro versie beter? Geen idee welke versie @IdieEasy had
Ik hou het nog wel even vol met deze, maar zal niet zo snel een nieuwe versie bij de LIDL.
Grill Guru is het "budget' merk van Bastard. Goedkoper en minder garantie ook de samenstelling van het keramiek is anders.elhopo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:13:
[...]
Denk dat dat niet echt uit maakt. Ik heb een Kamado Joe met gietijzeren wiel, de nieuwe versie heeft geloof ik een RVS kap. Denk niet dat ze de nieuwe minder goed zouden maken.
In mijn ogen is Grill guru vergelijkbaar met de Saffire of de Bastard kamado. Beide net onder de A merken, maar op zich wel prima.
Je woont in een appartement = VvE of huur = toestemming nodig van de ALV/verhuurder voordat je iets aan je huis schroeft. Ze kunnen van je eisen dat je je hele bouwwerk weghaalt als je geen toestemming hebt gekregen. Iets om rekening mee te houden.Radiance schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:13:
verhaal..
[afbeelding]
Enkel peper en zout. Is weer eens iets heel anders, maar toch ook erg lekker.NoepZor schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:33:
Iemand nog een aanrader voor sparerib kruiden/saus? Ik gebruik nu de kansas city dry rub (recept BBQ helden) in combinatie met BBQ saus. Zaterdag ga ik weer wat slabs klaar maken, lijkt me wel lekker om 2 soorten te maken.
Anders kan je ook zelf een rub maken, dat is niet heel ingewikkeld. Probeer wel bij te houden wat er in gaat, dan kan je het de volgende keer reproduceren en naar eigen smaak aanpassen. Meestal iets van bruine suiker, paprika poeder, peper, zout, majoraan en / of rozemarijn, uienpoeder, knoflookpoeder, chipotle poeder (of chilipoeder / vlokken). Zelf ben ik ooit eens met deze als basis begonnen:
https://www.bbq-nl.com/2009/02/basis-barbecue-rub.html
en sindsdien wat kleine aanpassingen gemaakt (majoraan en / of rozemarijn). Meestal maak ik dan een voorraadje, en als het op is kijk ik wat ik nog heb staan, en dat gooi ik er dan in, in een beetje goede proporties. Soms wat oregano of basilicum. Het leuke is dat je de smaken leert kennen en nu kan ik als ik een rub proef er een aantal smaken wel uithalen. Ook ben ik er achter dat ik Koriander totaal niet lekker vind.
5 jaar garantie is toch nog heel wat meer dan de 1 a 2 jaar die je bij de gemiddelde Auplex krijgt. Verder zal je wel gelijk hebben.Gadgeteer schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:02:
Grill Guru is het "budget' merk van Bastard. Goedkoper en minder garantie ook de samenstelling van het keramiek is anders.
[ Voor 12% gewijzigd door elhopo op 03-05-2018 14:14 ]
Begrijp me niet verkeerd.. ik wil ook graag een GG Eliteelhopo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:05:
[...]
Enkel peper en zout. Is weer eens iets heel anders, maar toch ook erg lekker.
Anders kan je ook zelf een rub maken, dat is niet heel ingewikkeld. Probeer wel bij te houden wat er in gaat, dan kan je het de volgende keer reproduceren en naar eigen smaak aanpassen. Meestal iets van bruine suiker, paprika poeder, peper, zout, majoraan en / of rozemarijn, uienpoeder, knoflookpoeder, chipotle poeder (of chilipoeder / vlokken). Zelf ben ik ooit eens met deze als basis begonnen:
https://www.bbq-nl.com/2009/02/basis-barbecue-rub.html
en sindsdien wat kleine aanpassingen gemaakt (majoraan en / of rozemarijn). Meestal maak ik dan een voorraadje, en als het op is kijk ik wat ik nog heb staan, en dat gooi ik er dan in, in een beetje goede proporties. Soms wat oregano of basilicum. Het leuke is dat je de smaken leert kennen en nu kan ik als ik een rub proef er een aantal smaken wel uithalen. Ook ben ik er achter dat ik Koriander totaal niet lekker vind.
[...]
5 jaar garantie is toch nog heel wat meer dan de 1 a 2 jaar die je bij de gemiddelde Auplex krijgt. Verder zal je wel gelijk hebben.
Ik ben pas aan het leren bbq'en.
Nu heb ik voor mijn vader als cadeau een heel pakket samen gesteld met leuke goodies.
We zijn aan het proberen te roken op een weber kettle bbq met hickory wood snippers maar hoe kan je dit het beste toepassen ?
Heb ze altijd laten wijken in water en vervolgens tussen de kolen/briketten gegooid zonder succes.
Erna eens getest in aluminium folie een cm van kolen en briketten maar we proeven tot nu toe geen meerwaarde ervan ?

Inhoud:
1x barbecuespatel met getande randen voor gemakkelijk opheffen
1x barbecuetang
1x vleesvork
1x barbecuemes
1x marineerkwast met siliconen borstels
4x barbecuespiesen met handige trekker
8x maïskolfspiesen
1x reinigingsborstel met schraper en draadborstels
[ Voor 40% gewijzigd door R0y. op 03-05-2018 18:06 ]
Iemand die me kan vertellen of het de koop waard is om een contrafilet in steaks te snijden??Stinger_Ventura schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:14:
Iemand wel eens een runder Contrafilet gekocht om daar steaks van te snijden??
Van het internet leer ik dat dit gesneden eigenlijk entrecote stukken zijn.
Kost nu €16,5 (Iers) of €13,5 (Braziliaans) de KG bij de Makro bv.
Handig om lekker dik te snijden en in t vriezen voor de bbq later dit seizoen?
American Express vraagbaak
Ik snap deze zin niet.Erna eens getest in aluminium folie een cm van kolen en briketten maar we proeven tot nu toe geen meerwaarde ervan ?
Maakt ook niet uit.... Ik heb nooit gerookt in een Weber Kettle, maar toen ik nog snippers gebruikte maakte ik een of twee kleine aluminium envelopjes van 3x4cm met daarin twee laagjes droge snippers. Ik prikte daar in de bovenkant een paar gaatjes en legde die gewoon bovenop de kolen. Eentje daar waar de kolen branden en eentje ernaast op nog niet brandende kolen zodat die later zou gaan roken.
In het begin krijg je witte rook, maar na een kwartiertje wordt dat minder en krijg je meer een grijs/blauwige, doorzichtige rook. Dat is het moment waarop je je vlees er bij wilt doen. Soms lijkt het alsof er helemaal geen rook meer is, maar je ruikt het wel degelijk. Bij de witte rook is de temperatuur van het hout in het envelopje nog niet hoog genoeg om vieze deeltjes in de rook te verbranden en krijg je een vieze rooksmaak. Meer zichtbare rook is dus niet altijd beter.
Blown past falling sands
Vandaag naar de makro geweest in Amsterdam (op de site staat beperkte voorraad). Natuurlijk helemaal geen voorraad. Leverancier had niet geleverd. Dus naar harlembbq gereden, en daar een Grill Guru Elite gekocht met een mooie korting. Foto's volgen nogHari-Bo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:43:
[...]
Dan heb je volgens mij de juiste keuze al gemaakt, wel foto's posten als deze op zijn plek staat in de tuin.
Hey appieApie! schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:34:
@Philtjens
[...]
Ik snap deze zin niet.
Maakt ook niet uit.... Ik heb nooit gerookt in een Weber Kettle, maar toen ik nog snippers gebruikte maakte ik een of twee kleine aluminium envelopjes van 3x4cm met daarin twee laagjes droge snippers. Ik prikte daar in de bovenkant een paar gaatjes en legde die gewoon bovenop de kolen. Eentje daar waar de kolen branden en eentje ernaast op nog niet brandende kolen zodat die later zou gaan roken.
In het begin krijg je witte rook, maar na een kwartiertje wordt dat minder en krijg je meer een grijs/blauwige, doorzichtige rook. Dat is het moment waarop je je vlees er bij wilt doen. Soms lijkt het alsof er helemaal geen rook meer is, maar je ruikt het wel degelijk. Bij de witte rook is de temperatuur van het hout in het envelopje nog niet hoog genoeg om vieze deeltjes in de rook te verbranden en krijg je een vieze rooksmaak. Meer zichtbare rook is dus niet altijd beter.
Rook krijg ik en deze is ook zoals gezegd meer wit blauwig.
Persoonlijk hoef ik de rook niet te zien want de deksel is toch dicht.
Ik heb dit ook al gedaan in alu folie en op de kolen gelegd, maar ik proef dit niet direct terug in de smaak van het vlees dat er iets anders mee gebeurt ?
Ik doe wel geen low en slow sessies zover ben ik nog lang niet.
Het roken doe ik dan bv met kant en klare ribben in marinade niet rechtstreeks boven de briketten maar aan de andere kant van het rooster op een 150° celsius (via kettle thermometer) een half uurtje laten liggen, maar toch slaag ik er niet in om de hickory smaak te krijgen ??
(Of misschien is dit nog allemaal te ver gezocht voor mij omdat ik ook allemaal pas begin en nog nooit een low en slow versie gedaan heb of uberhaupt weet hoe eraan te beginnen)
Heb wel het boek hete kolen en smokey goodness gelezen maar om dit naar de praktijk over te brengen is iets anders nog
Rook trekt slecht in gaar vlees, als je met rauw vlees begint trekt de eerste 1 a 2 uur de rooksmaak er prima in.Philtjens schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:42:
[...]
Het roken doe ik dan bv met kant en klare ribben in marinade niet rechtstreeks boven de briketten maar aan de andere kant van het rooster op een 150° celsius (via kettle thermometer) een half uurtje laten liggen, maar toch slaag ik er niet in om de hickory smaak te krijgen ??
Goede tip volgende x eens proberen dan 👍Hari-Bo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:00:
[...]
Rook trekt slecht in gaar vlees, als je met rauw vlees begint trekt de eerste 1 a 2 uur de rooksmaak er prima in.
Kant en klare ribben? Zijn die al voorgegaard? Zo ja: dan nemen die sowieso zo goed als geen rook meer op. (Zo nee: dan snap ik er niks meer van want met een half uurtje op 150C krijg je volgens mij geen gaar vlees)Philtjens schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:42:
[...]
Een half uurtje roken zet sowieso geen zoden aan de dijk. Dat moet je een paar uur (2-3) doen op een temperatuur van 107C-135C om een deftige rooksmaak in het vlees te vormen. Ben je al bekend met de 3-2-1 methode? Dat is 3 uur roken, 2 uur in alufolie en 1 uur weer naakt zonder rook. Dat is zo'n beetje de standaard manier om low&slow buikribben te maken. Voor spareribs kun je variëren met 3-1-1, 2-2-1 of 2-1-1 afhankelijk van wat voor ribben je hebt en/of hoe sterk je de rooksmaak wilt hebben.
Blown past falling sands
Zijn idd al voorgegaard ja daarom zei ik kant en klaar.Apie! schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:06:
[...]
Kant en klare ribben? Zijn die al voorgegaard? Zo ja: dan nemen die sowieso zo goed als geen rook meer op. (Zo nee: dan snap ik er niks meer van want met een half uurtje op 150C krijg je volgens mij geen gaar vlees)
Een half uurtje roken zet sowieso geen zoden aan de dijk. Dat moet je een paar uur (2-3) doen op een temperatuur van 107C-135C om een deftige rooksmaak in het vlees te vormen. Ben je al bekend met de 3-2-1 methode? Dat is 3 uur roken, 2 uur in alufolie en 1 uur weer naakt zonder rook. Dat is zo'n beetje de standaard manier om low&slow buikribben te maken. Voor spareribs kun je variëren met 3-1-1, 2-2-1 of 2-1-1 afhankelijk van wat voor ribben je hebt en/of hoe sterk je de rooksmaak wilt hebben.
Deze hoeven in principe maar ff warm te zijn en kan het bord al op dan.
Dan moet er al smiddags 'gebraad' worden om savonds pas te kunnen eten.
Ik zou niet weten hoe ik aan die voorbereidingen moet beginnen om dit te laten slagen 😂
Misschien toch maar een slim idee om ergens eens een basis workshop mee te pikken dan 👍
Ik dacht: ik ga vandaag de KJJ eens uit de tafel tillen en schoonmaken. De vuurkorf was er ondertussen erger aan toe dan een jaar geleden:

Helaas dacht ik bij het terugzetten niet na en wilde ik de ring wat meer op zijn plaats duwen door mijn hand af te zetten tegen de vuurkorf en.... krak.

Nouja, voorlopig krijgt de Niclan toch meer aandacht en binnenkort maar eens wat gaatjes boren en met wat staaldraad aan elkaar knopen. Lijmen heeft geen zin, want op het moment dat het keramiek weer uitzet, barst het waarschijnlijk toch wel weer.
Ik heb ook nog een reserve vuurkorf liggen, maar dat is te makkelijk
[ Voor 82% gewijzigd door Apie! op 03-05-2018 21:44 ]
Blown past falling sands
Ik heb ook al meer dan een jaar een reserve liggen. Ijzerdraad gaat prima
Ik ben er ook bang voor maar we gaan het zien. Het zit wel stevig vast allemaal en ik ga ben nog op 1 punt iets verder bij de overhang vast maken.SPX420 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:14:
[...]
Gaat dat goed met dat dak? Ik heb die panelen gebruikt op mn kippenhok maar bij de eerste de beste storm waren ze beschadigd waar ze overhingen. Met een goede ondersteuning gaat het wel redelijk maar het zijn niet de sterkste.
Wel tof dat je gewoon op je balkon kan spelen met de BBQ!
Dat klopt maar er zijn meer mensen in de buurt met soortgelijke constructies en duiventelen. Ik heb ook geprobeerd de boel zo min mogelijk aan het huis te bevestigen en waar ie dat wel zit kan ik de gaten makkelijk opvullen om geen schade achter te laten. Zo zit er bijvoorbeeld niets in het houtwerk of stucwerk bevestigd.Gadgeteer schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:02:
[...]
Grill Guru is het "budget' merk van Bastard. Goedkoper en minder garantie ook de samenstelling van het keramiek is anders.
[...]
Je woont in een appartement = VvE of huur = toestemming nodig van de ALV/verhuurder voordat je iets aan je huis schroeft. Ze kunnen van je eisen dat je je hele bouwwerk weghaalt als je geen toestemming hebt gekregen. Iets om rekening mee te houden.
We gaan het zien en mocht het weg moeten dan verbouw ik de balkonkast wel tot rookhok.
Ik zou zeggen, kijk onderstaand filmpje, haal wat rub en ribs en ga aan de slag
Je zal nooit meer terug gaan naar voor gegaard!
YouTube: The secret to perfect SMOKED RIBS - - How To Smoke Spare Ribs
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ik wilde 'm eigenlijk goed schoonbranden, maar kreeg 'm niet hoger dan 300C. Ik had er te weinig houtskool in liggen om echt heet te stoken en ik was te lui om naar achterin de berging te klimmen en een nieuwe doos(*) te openen
Ik zal 'm binnenkort eens echt hoog stoken om te kijken wat er dan van overblijft.
(*) Doos? Ja, doos. Ik heb eens een andere houtskool geprobeerd van Flames & Flavour en die wordt geleverd in een doos.
Blown past falling sands
Heb er een tijdje terug ook een GGE gekocht dacht hem wel met de Corsa mee te kunnen nemenErkel schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:17:
[...]
Ziet er goed uit. Was ie een beetje te vervoeren?
Toch maar niet je moet hem echt met 2 man tillen om hem in het frame te krijgen ook met z' n 2
Maar het is een pracht ding al heerlijk mee gespeeld.
Veel Sucses met je keuze.
Thanks! We hebben een Hyundai Tucson, en daar pastte die prima (wel op zn kant) met de achterbanken naar beneden. Ga vanavond is proberen dat ding aan te steken en m op temperatuur te houden.picosuma schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:18:
[...]
Heb er een tijdje terug ook een GGE gekocht dacht hem wel met de Corsa mee te kunnen nemen![]()
Toch maar niet je moet hem echt met 2 man tillen om hem in het frame te krijgen ook met z' n 2
Maar het is een pracht ding al heerlijk mee gespeeld.
Veel Sucses met je keuze.
Veel plezier ermee ik heb er al aardig wat lol mee beleefd en vooral de temperatuur kun je heerlijk regelenErkel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:19:
[...]
Thanks! We hebben een Hyundai Tucson, en daar pastte die prima (wel op zn kant) met de achterbanken naar beneden. Ga vanavond is proberen dat ding aan te steken en m op temperatuur te houden.
BBQ Smoker. Kan best dat het een enorm brak product is, maar wie weet doet ie het vrij aardig.
tips voor New York
Mijn ervaring met dit soort dingen is dat het onder je neus wegroest, en dat er vaak vlijmscherpe randen aan zitten. Als je je vingens nog hebt na het assembleren dan doet het waarvoor je betaaldCalitomnication schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:40:
Ik weet niet wat de kwaliteit van deze smoker is, maar zag hem vandaag toevallig ergens voorbij komen.
BBQ Smoker. Kan best dat het een enorm brak product is, maar wie weet doet ie het vrij aardig.
Ik ben om, super handig en snel!
PS: er zat nog wat oud as onderin
[ Voor 31% gewijzigd door Martinusz op 04-05-2018 11:22 ]
Dingetje: dat as, zou dat altijd zo dwarrelen of alleen ditmaal vanwege de volle asbak?
Als je nieuwe kolen of in een starter begint, dan zal er uiteraard geen as rond vliegencheckdiz schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:26:
Ziet er goed uit! De prijs van deze is al een stuk beter als wat die andere schurken durven te vragen (en nog krijgen ook!) voor een opgevoerde fohn.
Dingetje: dat as, zou dat altijd zo dwarrelen of alleen ditmaal vanwege de volle asbak?
Dit was gewoon een restje kolen van vorige sessie, en onderin zit nog volop as
Ik heb ooit eens iets dergelijks gehad. Op zich werken ze redelijk, en je kan er best wat spareribs of vis op klaarmaken / roken. Het probleem wat de smoker die ik had had, was dat hij nogal wat valse lucht aanzoog. Je ziet hier ook wel dat de deurtjes niet echt fijn sluiten. Gevolg is dat de smoker niet goed te regelen is. Ik had er een waterbak in, waardoor de temperatuur rond de 100 graden uit kwam, tenzij de bak droogkookte. Later de bak gevuld met zand, dat werkte iets beter. Die van mij heb ik voor 25 euro gekocht bij Leen Bakker, in de opruiming. na verloop van tijd vielen de hendeltjes van de deurtjes eraf, waardoor het erg lastig is een gloeiend heet deurtje dicht te krijgen. Provisorisch weer gerepareerd, en uiteindelijk toen ik mijn Weber GBS kocht weggegeven aan mijn broer. Die heeft er ook nog tijden plezier van gehad.Calitomnication schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:40:
Ik weet niet wat de kwaliteit van deze smoker is, maar zag hem vandaag toevallig ergens voorbij komen.
Dus ja, het is maar wat je er van verwacht. het is in ieder geval geen Weber of ander duurder merk, maar je kan er prima eea in klaarmaken.
Even ter info, staar je bij The Bastard niet blind op de 20 jaar garantie, die geldt alleen voor het ei zelf, op de vuurkorf en vuurring zit 2 jaar garantie en er staat zelfs in de garantievoorwaarden (te vinden op hun website) dat je na iedere 40x bbq-en het vilt moet vervangen anders kun je problemen krijgen met de garantie als er iets gebeurt met deksel of dome. Dat was voor mij de reden om even door te sparen en nu voor een Kamado Joe te gaan ipv The Bastard.Erkel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:28:
[...]
Vandaar dat ik ook The bastard noem in mijn eerste post.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Note nog over het afsluiten van de WGA met die roosters: dat kan dus niet goed genoeg om bv kolen te 'sparen' als je klaar bent: er blijft altijd lucht tussendoor aangetrokken worden. Op een grotere bbq met iets meer afstand van rooster tot de bovenkant van het deksel is dat geen punt.
Pulled chicken wil ik nog eens proberen. Heel slecht: de proQ heeft alleen nog maar in kogelbbq-stand wat uren gedraaid
[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 04-05-2018 12:48 ]
Met goed zoeken kan het maar zo zijn dat je hem nog goedkoper tegenkomt. Dit soort smokers kosten vaak 40-60 euro. Garantie tot aan de deur, gemaakt van pisbakken staal maar misschien prima om eens te kijken of een smoker iets voor je is.Calitomnication schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:40:
Dat was ook meer de insteek van mijn post; ben je op zoek naar een billige smoker, dan is dit mogelijk een optie. Zelf ga ik hem niet halen. Ben vooralsnog genoeg voorzien van BBQ materiaal, een smoker is op dit moment overbodig.Gadgeteer schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:05:
[...]
Met goed zoeken kan het maar zo zijn dat je hem nog goedkoper tegenkomt. Dit soort smokers kosten vaak 40-60 euro. Garantie tot aan de deur, gemaakt van pisbakken staal maar misschien prima om eens te kijken of een smoker iets voor je is.
Wat me wel een leuk project lijkt is mijn Weber Smokey Joe ombouwen naar Smoker
Iemand hier ervaring mee?
tips voor New York
Geen ervaring, wel interesse al was het voor de lol.Calitomnication schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:22:
D
[...]
Dat was ook meer de insteek van mijn post; ben je op zoek naar een billige smoker, dan is dit mogelijk een optie. Zelf ga ik hem niet halen. Ben vooralsnog genoeg voorzien van BBQ materiaal, een smoker is op dit moment overbodig.
Wat me wel een leuk project lijkt is mijn Weber Smokey Joe ombouwen naar Smoker
[video]
Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 85% gewijzigd door naitsoezn op 04-05-2018 15:20 ]
[ Voor 162% gewijzigd door Erkel op 04-05-2018 16:35 ]
Bij de slager wellicht?Erkel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:02:
Heeft iemand een suggestie waar je redelijke spareribs kan halen? Ik wil ze van het weekend gaan bereid volgens de 3-2-1 methode.
Overigens zou ik aan de hand van de ribs de manier van bereiden kiezen, niet andersom
De Nederlandse short ribs vind ik wat te dun om volledig volgens 3-2-1 te doen, maar dat is vrij persoonlijk.
K to the KillaZ
Enige waar ik tegenaan liep was dat de ene rib beter gelukt was dan de andere. Kan misschien komen doordat ik ze voor het laatste stadium samen in aluminiumfolie gedaan heb.
Dit topic is gesloten.
![]()