Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.443 views

Onderwerpen

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
@grote_oever Hij staat super stabiel, er zit een dubbel frame in van 50x75 met tussenliggers, de poten zijn gemaakt van 50x150 balken. Ik zou er met gemak op kunnen staan :) Dan heb ik alles nog met pocketholes vast gemaakt. Als jij verzonken schroeven niet erg vindt, kun je de verbindingen nog steviger uitvoeren.

Het verschil met jouw tekening is dat ik mijn frame aan de binnenkant van de poten zet, zonder afwerk"latten" onder het blad. Dit is uit mijn hoofd het verbruik:

- 150 x 50 Douglas 6 meter
- 50x75 balkjes douglas +/- 12 meter (ligt er aan hoeveel tussen liggers je wil. 2 maal een frame van 150 breed en 70 lang)
- 22 x 200 planken 12 meter

Volgens mij was ik iets van 90 euro kwijt bij de Pontmeyer.

[ Voor 23% gewijzigd door KillaZ op 24-04-2018 14:17 ]

K to the KillaZ

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
@KillaZ Ik ben even benieuwd, heb jij douglas geschaafd of ongeschaafd?

• KillaZ
@grote_oever De planken zijn geschaafd, de rest niet.

K to the KillaZ

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:29
grote_oever schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:35:
@R0y. Top, als je dat zou willen doen dan zou ik daar heel blij mee zijn.

@alki Goede tip, vraag me alleen af of de schroeven wil in de rand komen/vallen. Of ligt de rand op de schroef? Ligt je bbq op de schroeven of ligt de bbq, met de rand, in de schroeven.
Bbq
2

Hoop dat je hier iets aan hebt.

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:54
JPS schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:37:
[...]

Kijk hier maar eens: http://www.bbqgenootschap...12026.msg295224#msg295224

[afbeelding]

Gebruikte klapscharnieren zijn erg degelijk en heb ik hier gehaald (tip van het duitse grillsportverein forum): https://www.regalraum.com/de/multi-klappkonsolen.html

Vandaag simpel gebbqd met een angusburger, vegaburgers en wat courgette spiezen. Erg fijn om genoeg werkblad te hebben en ik heb ook weer wat ideeën om de Bekvam verder te tweaken voor nog meer gebruiksgemak.
Waar heb jij het kachelband aan bevestigd? Aan de Kamado of aan de houten ring in de Bekvam?

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

OkeOkeOke schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:19:
[...]

Waar heb jij het kachelband aan bevestigd? Aan de Kamado of aan de houten ring in de Bekvam?
Nog niet bevestigd want de tafel moet nog in de verf, maar ik plak het gewoon op het (geoliede) hout natuurlijk. Dan kun je de kamado er ook zo weer uitttillen en op de voet zetten als je wil.

Afgelopen weekend heb ik trouwens 'gewoon' gebbq'd zonder het kachelband en alles is nog heel, wat ik ook verwacht had. Max binnentemperatuur is 250C geweest, waarbij de buitentemperatuur rond het hout echt geen 100C heeft gehaald. Ik zal nog eens meten binnenkort, maar ik denk eerder max 60-70C.
Ik weet nog niet wat de buitentemp en uitzetting doen als de Kamado binnen naar 350+C gaat, maar ik heb er wel vertrouwen in, zeker met kachelband als buffer er tussen.

• OkeOkeOke
JPS schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:57:
[...]

Nog niet bevestigd want de tafel moet nog in de verf, maar ik plak het gewoon op het (geoliede) hout natuurlijk. Dan kun je de kamado er ook zo weer uitttillen en op de voet zetten als je wil.

Afgelopen weekend heb ik trouwens 'gewoon' gebbq'd zonder het kachelband en alles is nog heel, wat ik ook verwacht had. Max binnentemperatuur is 250C geweest, waarbij de buitentemperatuur rond het hout echt geen 100C heeft gehaald. Ik zal nog eens meten binnenkort, maar ik denk eerder max 60-70C.
Ik weet nog niet wat de buitentemp en uitzetting doen als de Kamado binnen naar 350+C gaat, maar ik heb er wel vertrouwen in, zeker met kachelband als buffer er tussen.
Nou, ik stelde je deze vraag omdat ik er ook mee bezig ben. Maar als je het kachelband op de houten ring van de Bekvam plakt, drukt de Kamado de kachelband er uit.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:41
backupdevice schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:55:
[...]

Ik zou eens contact opnemen met Het luxe Buitenleven

Alleen de belevenis die de eigenaar je geeft is al een extraatje. :) en wat belangrijker is, hij verkoopt BGE, KJ en BB. Ik kwam voor een BGE L en ging weg met een KJ Classic op zijn advies. MAW, hij " hoeft" niet persee BGE te verkopen en heeft altijd goed advies.
Mijn q komt daar ook vandaan. Fijne shop!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

OkeOkeOke schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:04:
[...]

Nou, ik stelde je deze vraag omdat ik er ook mee bezig ben. Maar als je het kachelband op de houten ring van de Bekvam plakt, drukt de Kamado de kachelband er uit.
Ok, dat moet bij mij dan nog blijken 🤔
Dan is misschien je diameter te klein?

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 10:01
Flimovic schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:08:
Laatst met een vriend varkenswangen gemaakt volgens dit recept:

YouTube: This is better than smoked ribs!!

Voor iedereen die van low en slow varkensvlees houdt, een dikke aanrader om een keer te proberen! De varkenswangen waren erg goed gelukt en super smaakvol!
Dat was een top tip. Ik vind spareribs vervelend eten, maar dit is zelfs nog lekkerder, malser.

Eerste keer dat ik met rook en lage temperatuur op de BKK5000 aan de slag ben geweest. Beetje gespiekt op de youtube, beetje aangepast met wat ik in huis.

• OkeOkeOke
JPS schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:53:
[...]

Ok, dat moet bij mij dan nog blijken 🤔
Dan is misschien je diameter te klein?
Diameter is 31,5 cm. Door het gewicht van de Kamado schuift het kachelband naar onderen.
Heb er een nieuw stuk op gedaan met wat hittebestendige kit, hopen dat dat voldoet.
Even laten drogen tot morgen.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:34

fxs81

Julianadorp

KillaZ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:25:
@fxs81 Verbruik je veel gas op zo'n sessie?

Mijn vader heeft een knappe gas BBQ, ben wel eens benieuwd hoe low en slow daarop bevalt. Temperatuur regelen is natuurlijk een eitje.
Ik vind het reuze meevallen, vol gas gaat het uiteraard sneller dan met 1 brander op een kwart voor low en slow. Ben er nog steeds erg blij mee in ieder geval en hij staat nog steeds regelmatig aan al dan niet samen met 1 van de andere Q's.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• grote_oever
@KillaZ Bedankt, ga mijn tekening toch iets meer aanpassen. Met name omdat jou tekening wat simpeler is en daardoor ook goedkoper. Misschien gooi ik er nog een smaakje tussen van beide.

@R0y. Duidelijk; Mooie duidelijk foto's en ruimte bij de deksel is meer dan voldoende. Ik moet in mijn tekening hem gewoon wat ruimer aanhouden.

Ik ga eens flink aan de slag :) foto's zullen volgen.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:11

Kraz

Saving the world

backupdevice schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:55:
[...]

Ik zou eens contact opnemen met Het luxe Buitenleven

Alleen de belevenis die de eigenaar je geeft is al een extraatje. :) en wat belangrijker is, hij verkoopt BGE, KJ en BB. Ik kwam voor een BGE L en ging weg met een KJ Classic op zijn advies. MAW, hij " hoeft" niet persee BGE te verkopen en heeft altijd goed advies.
Sec
The Fatal schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:28:
[...]
Mijn q komt daar ook vandaan. Fijne shop!
Second that!
Ook mijn KJ Classic II (ZWART! 8) ) komt er vandaan. Het meubel ook trouwens.
Schijnt dat hij de meeste KJ's verkoopt binnen europa momenteel.

Bedenk hierbij dat dit alles nog steeds onder 'hobby' valt. Hij doet deze shop erbij naast zijn gewone werk hoewel er inmiddels al wel iets meer tijd en moeite in zit ;)

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:56
grote_oever schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:35:
@R0y. Top, als je dat zou willen doen dan zou ik daar heel blij mee zijn.

@alki Goede tip, vraag me alleen af of de schroeven wil in de rand komen/vallen. Of ligt de rand op de schroef? Ligt je bbq op de schroeven of ligt de bbq, met de rand, in de schroeven.
Zie toevallig nog een oude foto die ik hier gepost heb en ben nog ff gaan kijken voor je. de haak van de schoef valt mooi met de rand in de schroeven. Op de 1e foto zie nog 1 schroef.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VYtSSjJ6k3i6ZzZIUjxlkuz4/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O9ZuzQijnhJbSR6VjwAVNlbJ/full.jpg?nohitcount=1

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZzIBqwpZDUQv3KajG3ft8ujG/medium.jpg

Mijn vrouw heeft besloten onze huwelijksbelofte te herhalen. Ze heeft nog een action kamado gevonden en meegenomen als cadeau. d:)b

* Chevy454 is dolgelukkig *;

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• grote_oever
alki schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:09:
[...]

Zie toevallig nog een oude foto die ik hier gepost heb en ben nog ff gaan kijken voor je. de haak van de schoef valt mooi met de rand in de schroeven. Op de 1e foto zie nog 1 schroef.
[afbeelding]

[afbeelding]
Das inderdaad ook een methode. Blijft dat wel goed vast liggen? Ik ga gewoon wat experimenteren en de sterkste oplossing zal ik hier even droppen

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Chevy454 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:24:
[afbeelding]

Mijn vrouw heeft besloten onze huwelijksbelofte te herhalen. Ze heeft nog een action kamado gevonden en meegenomen als cadeau. d:)b

* Chevy454 is dolgelukkig *;
Geweldig, hoeveel barbecues heb je nu staan?

Ik moet mijn Razzo nog steeds te koop zetten en zit er aan te denken de tafel van mijn KJJ te vervangen door een Ikea Bekväm. De Niclan neemt toch aardig wat ruimte in beslag en de Bekväm neemt weer beduidend minder ruimte in.
Dat was voorheen niet zo'n issue, maar vrouwlief is een 'Makkelijke moestuin' begonnen waardoor de KJJ tafel naar een andere plek moest, en alles bij elkaar is het net allemaal iets te veel zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Apie! op 25-04-2018 07:10 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Chevy454
  • Niet online
Apie! schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:07:
:X

De Niclan
Weber MT57
Action kamado
Weber compact 47 (deze gaat weg)
Barbecook iets (deze moet ik dit weekend te koop zetten)
Een cheap gas barbecue (deze staat nog bij mijn vader, die eens ophalen, schoonmaken en verkopen)
Ik moet mijn Razzo nog steeds te koop zetten en zit er aan te denken de tafel van mijn KJJ te vervangen door een Ikea Bekväm
De Ikea Bekvam heb ik reeds en staat werkeloos in een hoekje... maar niet voor lang ;)
Die Razzo had ik eigenlijk van je willen overnemen toen je de niclan kocht maarja, ik kocht ook een niclan :+

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 25-04-2018 08:00 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:39
Afgelopen vrijdag de picanha gehad. Gestopt bij 48 graden en toen afgefakkeld. Helaas toch medium geworden (ik had liever medium rare). Alsnog smaakte het prima bij alle gasten :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ypOde9EjhArHi0m5NmQRDjC7/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CTCwGSwJ8uLgqH9vEbMk06iR/medium.jpg

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:56
grote_oever schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:57:
[...]

Das inderdaad ook een methode. Blijft dat wel goed vast liggen? Ik ga gewoon wat experimenteren en de sterkste oplossing zal ik hier even droppen
Met 4 stuks kan er niks gebeuren, ligt ie super stabiel, zou wel wat langere schroefdraad gebruiken zodat je m goed kan afstellen

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 17:15
Apie! schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:07:
[...]

Ik moet mijn Razzo nog steeds te koop zetten en zit er aan te denken de tafel van mijn KJJ te vervangen door een Ikea Bekväm. De Niclan neemt toch aardig wat ruimte in beslag en de Bekväm neemt weer beduidend minder ruimte in.
Dat was voorheen niet zo'n issue, maar vrouwlief is een 'Makkelijke moestuin' begonnen waardoor de KJJ tafel naar een andere plek moest, en alles bij elkaar is het net allemaal iets te veel zo.
Zou op zich wel je razzo willen, maar ja iets met belastingen etc...

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Apie!

Apie!

@Paganstars BTW bedoel je: ? (Barbecue Te Weinig)

Blown past falling sands

• Paganstars
haha nee belasting toegevoegde waarde... Zakelijk he ;)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Paganstars schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:11:
haha nee belasting toegevoegde waarde... Zakelijk he ;)
Deze kan je toch ook privé aanschaffen, een tweedehands is meestal niet interessant om zakelijk aan te schaffen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Paganstars
haha ja dat is zeker een optie. Maar eerst eens pit controllers kopen en de Apollo modden/hotrodden

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@Apie!, het rooster is binnen en zit als gegoten :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nj4RZXx_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

• Apie!

Apie!

@checkdiz Nice! Waar heb je die vandaan?

Edit: Hoort ie normaal aan een ketting te hangen ofzo? Met die driehoekjes er onder?

Edit 2: ik heb 'm ondertussen gevonden en toen zag ik net dat je die ook al eerder had gepost, maar daar over heen had gelezen |:(

Hoe dik is het staal? En hoe stevig is ie zonder een of meerdere dwarsspijlen? Er moet natuurlijk wel 4-5 kilo spareribs op kunnen zonder door te buigen :P

[ Voor 153% gewijzigd door Apie! op 25-04-2018 21:09 ]

Blown past falling sands

• checkdiz
  • Niet online
Ja aan zo’n driepoot. Die haken zitten gelukkig aan de goede kant zodat ze naar onder zitten dus heb er geen last van. Misschien slijp ik ze er nog eens vanaf maar wacht nog even.

Hij is 3.5 mm dik

• Apie!

Apie!

Hmm, 3,5mm is minder dan ik zou willen (5mm), maar aan de andere kant vind ik het ook wel maf om een maatwerk rooster te kopen dat ongeveer een derde kost van de aanschafprijs van de Niclan :+

Ik heb deze week nog wel een offerte gevraagd bij rvsopmaat.nl, maar nog geen reactie gehad.

Edit: ik zou de driehoekjes er aan laten zitten. Mocht de Niclan ooit wegroesten kun je er altijd nog zo'n driepoot bij kopen :D

Edit 2 : zonder dwarsspijlen is ook wel makkelijker schoonmaken, denk ik.

Edit 3: crêpe, ik bedenk me net dat ik maandag een verroest gietijzeren rooster in water en azijn had gelegd om te ontroesten. Nouja, morgen maar even kijken. Ik ga nu niet meer schrobben.

[ Voor 42% gewijzigd door Apie! op 25-04-2018 21:21 ]

Blown past falling sands

• checkdiz
  • Niet online
Waarom wil je graag dikker? Ziet er wel vet uit maar heeft mi geen meerwaarde?

Enige waar ik bang voor ben is dat hij gaat doorbuigen zonder dwarsbalk, we zullen zien hoe die zich houdt!

• Apie!

Apie!

Eigenlijk voornamelijk omdat dikker staal minder snel doorbuigt. Ik gebruik een gril gripper om het rooster er uit te halen en dan komt er ook weer extra spanning op die spijlen te staan. Aan de andere kant is dikker staal ook zwaarder en betekent dat ook weer meer spanning op de laspunten.

Ik wacht deze week nog even af of rvsopmaat nog reageert en anders koop ik 'm ook, denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Apie! op 25-04-2018 21:44 ]

Blown past falling sands

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vandaag een WSM opgepikt. Wat is leuk gerecht om als eerste te proberen?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Apie! schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:12:
<>
Edit 3: crêpe, ik bedenk me net dat ik maandag een verroest gietijzeren rooster in water en azijn had gelegd om te ontroesten. Nouja, morgen maar even kijken. Ik ga nu niet meer schrobben.
Google eens op electrolyse cast iron ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Wie o wie kan mijn helpen,kom er niet uit.Wil een electrische barbecue kopen Weber q2400.

Nu zie ik er twee staan op coolblue,een met
standaard https://www.coolblue.nl/p...2SBA8yEAQYAyABEgKcQPD_BwE

en deze zonder standaar die zelfs paar euro duurder is https://www.coolblue.nl/p...2SBA8yEAQYBCABEgKvHfD_BwE

Wat is hier het verschil tussen die twee....en waarom is het verschil zo klein.Die standaard alleen al is 200 euro.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Apie!

Apie!

@franssie ja, ik ken het principe, maar een paar flessen azijn, water en een vuilniszak zijn goedkoper dan een charger kopen.

Overigens was dit de tweede ronde al.

Dit zijn wat foto's van de eerste ronde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qK4TO9IrD8EyjRYT0Xt1sYlx/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UTcezSRPwnIHnkuFEGEn0jOS/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e5uLBG4mkKgDBAkVfvmzsgNX/medium.jpg

De Ikea bak is helaas bezweken onder het gewicht :/

[ Voor 70% gewijzigd door Apie! op 26-04-2018 07:54 ]

Blown past falling sands

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
@Amaze86 het luxe onderstel kost 200. De minder luxe (maar wel nog met wieltjes, zit op 110).
De standaard die daar erbij zit heeft geen wieltjes en zal dus nog iets lager in prijs zitten.

Maar evengoed raar dat die complete set goedkoper is dan alleen de BBQ.

Als je niks geeft om die wieltjes, en je wel een standaard wilt, gewoon die set kopen!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Sethro schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:01:
Vandaag een WSM opgepikt. Wat is leuk gerecht om als eerste te proberen?
Pulled pork, spare ribs of beer can chicken leuk om mee te beginnen. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Paganstars
Nee geen BCC! Maar jerken die kip!

• Chevy454
  • Niet online
@Apie! en @checkdiz : welk RVS rooster? O-)
Ik heb nog de laatste pagina's hier gelezen maar ik vond geen link (dat of ik moet nog de caffeine infuus aanleggen)

[ Voor 55% gewijzigd door Chevy454 op 26-04-2018 09:01 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Apie! schreef op donderdag 26 april 2018 @ 06:30:
@franssie ja, ik ken het principe, maar een paar flessen azijn, water en een vuilniszak zijn goedkoper dan een charger kopen.

Overigens was dit de tweede ronde al.

Dit zijn wat foto's van de eerste ronde:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

De Ikea bak is helaas bezweken onder het gewicht :/
Interessant, ik heb nog een kookplaat liggen die half geroest is ( maar eigenlijk te groot )
Op jacht naar een passend 'vat'

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 26-04-2018 09:06 ]

• Apie!

Apie!

Chevy454 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:01:
@Apie! en @checkdiz : welk RVS rooster? O-)
Ik heb nog de laatste pagina's hier gelezen maar ik vond geen link (dat of ik moet nog de caffeine infuus aanleggen)
checkdiz in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"

Blown past falling sands

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Heb met de plus actie de Weber briketten starter maar aangeschaft, hopelijk wordt het nu wat makkelijker. Ik heb binnenkort mijn tweede kaartje vol, wat is nog meer handig om met de actie aan te schaffen? (ik heb geen weber bbq). Ik neig naar de pizza steen, maar ik heb geen (ronde) weber, maakt dit wat uit?

https://www.plus.nl/info-weber

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Freshnub schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:31:
Heb met de plus actie de Weber briketten starter maar aangeschaft, hopelijk wordt het nu wat makkelijker. Ik heb binnenkort mijn tweede kaartje vol, wat is nog meer handig om met de actie aan te schaffen? (ik heb geen weber bbq). Ik neig naar de pizza steen, maar ik heb geen (ronde) weber, maakt dit wat uit?

Een steen is een steen, daar hoef je geen Weber voor te hebben. Maar je BBQ moet wel groot genoeg zijn, er moet lucht langs de steen kunnen komen.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Dit weekend ga ik mijn nieuwe BGE bakplaat inwijden met wat burgers, vroeg me alleen af of deze nog geseasoned moet worden, iemand hier ervaring mee? Heb nog wat druivenpitolie staan van het seasonen van wat andere pannen, maar kan natuurlijk ook gewoon een pak bacon uitbakken wat me een mooiere inwijding lijkt :)

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11 15:08

tha_crazy

Mafketel

Zo, gisteren begonnen met het uitbreiden van m'n Weber :9
BBQ rek gekocht, plus weber briketten (m'n houtskool houd het niet lang vol)

Morgen eens even wat ribs en lamsracks kopen en eens uitproberen :9
En hierna eens op zoek gaan naar een goede en goedkope thermometer.

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Hoorde net een gamma actie op de radio, kun je een black basterd winnen bij aanschaf van rambo beits voor buiten. Wellicht interessant voor degene die hier met houten tafeltjes aan het tweaken zijn ?
https://www.gamma.nl/rambo-acties

http://www.tjeerdoo.com

• KillaZ
Vandaag 9 keramische tegels op de kop getikt, kunnen mooi op mijn meubel tegen de vetvlekken. Kokos briketten van Paganstars zijn ook inmiddels binnen.....Van het weekend even verzinken in het bovenblad en wat op de Q gooien. oOo

K to the KillaZ

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:04:
[...]

Interessant, ik heb nog een kookplaat liggen die half geroest is ( maar eigenlijk te groot )
Op jacht naar een passend 'vat'

Vorig jaar bij de intratuin een bak daarvoor gescoord: https://www.intratuin.nl/barbecue-schoonmaakbak-67x67cm.html
1 tip; voor je hem vult met water/schoonmaak middel, plaats hem dicht bij het afvoerputje.
Je wilt er niet mee lopen als ie vol zit :+

• Paganstars
tha_crazy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:00:

Ik hoop voor je dat die weber briketten het fatsoenlijk doen... Ik geloof dat er hier genoeg members zijn die die dingen vervloeken (geen ervaring mee overigens).

Wat voor rek heb je gekocht? Pics!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58

Die tangenset lijkt me ook wel mooi. Een pizzasteen kan je ook nog wel bij Action halen, een goede tangenset niet.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• FreshMaker
  • Niet online

Voor die prijzen, inderdaad de tangenset, en op de 2e plaats de groentekorf
Zou je dan nog punten hebben, is de thermometer een prima optie

De rest is bij andere plekken goedkoper te vinden.
De kipstandaard is een onding, lomp en imho niet practisch.
Lidl heeft ze straks ook, dan heb je een twee-ledige set, een opzetstuk ( waar je vacht in kan doen ) en een ronde pan/rooster waar je evt ook zonder kip nog uit de voeten kan )
Kost dan ook 7 / 10€

http://www.tenuejardin.co...je-voor-barbecue-en-braai
Deze is identiek .. alleen veeuullll te duur ;)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58
FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:21:
[...]

De kipstandaard is een onding, lomp en imho niet practisch.
Lidl heeft ze straks ook, dan heb je een twee-ledige set, een opzetstuk ( waar je vacht in kan doen ) en een ...
Lekker, de vacht van een kip :P :9~

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• FreshMaker
  • Niet online
elhopo schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:24:
[...]

Lekker, de vacht van een kip :P :9~
De krokantje stukjes ja ..... :+

Maar ik bedoelde deze ( oude promo van de Lidl )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3LyzA18.png

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:23
Ik heb 4 kaarten vol. Is de brikettenstarter bij de Plus de kleine? Ik heb nu de grote uitvoering, maar voor een low&slow sessie is dat ding een beetje overkill. Mij lijkt de groentekorf, thermometer en ovenwant verder wel handig. Tangenset heb ik al (van weber, 3 delige luxe tangenset oid).

De wijzen komen uit het Oosten!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Weet iemand waarom de Weber original premium ketel 47cm nooit meer leverbaar is.Snap niet waarom ze die niet meer verkopen,de 57cm versie is te groot.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
NoepZor schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:08:
Ik heb 4 kaarten vol. Is de brikettenstarter bij de Plus de kleine? Ik heb nu de grote uitvoering, maar voor een low&slow sessie is dat ding een beetje overkill. Mij lijkt de groentekorf, thermometer en ovenwant verder wel handig. Tangenset heb ik al (van weber, 3 delige luxe tangenset oid).
Is de grote bij mijn Plus. Juist de groentekorf leek me niet zo speciaal, heb laatst bij de action een schaaltje gehaald met gaatjes volgens mij van Jamie Oliver. De thermometer lijkt een oud model, kan er weinig over vinden op het web.

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:02
FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:28:
[...]

De krokantje stukjes ja ..... :+

Maar ik bedoelde deze ( oude promo van de Lidl )

[afbeelding]
Eerder hier geloof ik ook al langs gekomen, bij de Action hebben ze die van Jamie Oliver voor 5,95.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/6/5/9/9200000055669560.jpg

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

backupdevice

No Risk , Full Push

Vraag over Bavette.

Heb van de locale slager een bavette van een KG gekregen en probeer te besluiten hoe ik hem ga klaarmaken.

Rub zal gewoon pezo zijn

De ene zegt L/S , 120 graden indirect tot 50graden en dan affakkelen.
De ander zegt H/F, 220 graden direct tot 50 graden.

Wat raden jullie aan

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Bavette? Als die niet te dik is dan doe ik hem gewoon op hoge temp. grillen. En niet te dik bedoel ik een cm of 4 a 5.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11 20:00
Low and slow en dan keihard affikken natuurlijk!

Waarom? Persoonlijke voorkeur, geen idee wat het smaakverschillen gaat zijn

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:23
Ligt er denk ik ook nog aan of je een mooie egale medium rare garing wilt of meer een bull's eye effect (binnenkant rauwer dan buitenkant) en aan de dikte van het vlees.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Chevy454
  • Niet online
Hangt af van de dikte zoals velen zeggen. Bavette is meestal dun?
Dan zou ik die eerder in de vriezer doen. Daarna knetterhard affikken en dan langzaam indirect opwarmen.

En ander L/S

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

backupdevice

No Risk , Full Push

Hij is zeker niet dikker dan 2 CM. Doe hem deze keer wel indirect tot 50 en dan de fik erin.

Druk Q weekend hier. Nu Zalm van de plank, morgen Buffalo chickenwings, zaterdag Bavette en zondag hele kip denk ik.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:00
tha_crazy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:00:

Bij Ikea de fantast :) zie link https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20103016/

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04
Iemand wel eens een runder Contrafilet gekocht om daar steaks van te snijden??
Van het internet leer ik dat dit gesneden eigenlijk entrecote stukken zijn.
Kost nu €16,5 (Iers) of €13,5 (Braziliaans) de KG bij de Makro bv.
Handig om lekker dik te snijden en in t vriezen voor de bbq later dit seizoen?

[ Voor 5% gewijzigd door Stinger_Ventura op 26-04-2018 19:17 ]

American Express vraagbaak

• Apie!

Apie!

Nou, het ontroesten ging voor geen meter. Op zich was er aardig wat roest van af, maar ik had de ene kant nog niet schoon aan de andere kant ontstond alweer een laag roest :/

Ik heb geprobeerd om sneller te schrobben, maar ik ben er klaar mee.

Blown past falling sands

• FreshMaker
  • Niet online
helpt het niet om met olie in te smeren als de kant klaar is ?

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik wil niet overkomen als een promotor van de action (na mijn post over de action kamado) maar was er toevallig even om wat vuilniszakken te halen en zag een stuffed/big burger press voor 2,50.
Ook maar even meegenomen en de burgers komen er prima uit (nu ff normale gemaakt, binnenkort eens kijken wat ik met een stuffed burger kan doen, beetje kaas en japaleno's ofzo)

http://www.tjeerdoo.com

• checkdiz
  • Niet online
Apie! schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:31:
Nou, het ontroesten ging voor geen meter. Op zich was er aardig wat roest van af, maar ik had de ene kant nog niet schoon aan de andere kant ontstond alweer een laag roest :/

Beetje zwarte Hammerite eroverheen, zie je niks meer van d:)b

• KillaZ
Paganstars schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:54:
[...]

Ik hoop voor je dat die weber briketten het fatsoenlijk doen... Ik geloof dat er hier genoeg members zijn die die dingen vervloeken (geen ervaring mee overigens).

Wat voor rek heb je gekocht? Pics!
Mja, voor grillen zijn ze wel oke. Je hebt er heel wat nodig in een snake voor een redelijke sessie op 120 graden. Die dan ook nog eens behoorlijk onstabiel is.

Wat is jouw verbruik met die coco briketten?

K to the KillaZ

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-11 14:55
Apie! schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:31:

In cola weken al geprobeerd?

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:09
checkdiz schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:17:
[...]

Beetje zwarte Hammerite eroverheen, zie je niks meer van d:)b
Wellicht overbodig maar geen Hammite niet doen, Hammerite heeft geen voedselkeurmerk. En is niet geschikt voor hogere temperaturen max 150° C volgens het MSDS.

Lijkt mij niet heel fijn Hammerite aan je Steak of ander voedsel :r

Geen aanval maar meer een waarschuwing :)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 16:19
Iemand bekend met dit ding:
https://www.fonteyn.nl/bu...ol-bbq/fonteyn-texas-bbq/

Is dat wat, of is dat een prul die binnen afzienbare tijd versleten is?

• Apie!

Apie!

FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:50:
helpt het niet om met olie in te smeren als de kant klaar is ?
Nee, want hij komt nat de vuilniszak uit en voordat ik 'm helemaal droog heb gedept spring de roest er alweer op. Ik zou 'm dan alsnog kunnen invetten, maar dan zie ik de roest niet meer en kan ik 't er ook niet van af schrobben/schuren.
Nee, maar het laten weken om te ontroesten is het probleem niet. Het probleem is dat op het moment dat ik 't rooster droogdep na het schuren, er alweer roest ontstaat.
Hans Esselink schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:51:
[...]

Wellicht overbodig maar geen Hammite niet doen, Hammerite heeft geen voedselkeurmerk. En is niet geschikt voor hogere temperaturen max 150° C volgens het MSDS.

Lijkt mij niet heel fijn Hammerite aan je Steak of ander voedsel :r

Geen aanval maar meer een waarschuwing :)
Ik denk ook dat ie een geintje maakte :)

Blown past falling sands

• Malt007
  • Laatst online: 05-11 17:07
backupdevice schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:10:
Hij is zeker niet dikker dan 2 CM. Doe hem deze keer wel indirect tot 50 en dan de fik erin.
Als hij niet dikker is dan 2cm dan zou ik hem alleen grillen. 2x 3 minuten max.

• checkdiz
  • Niet online
[b]

[...]

Ik denk ook dat ie een geintje maakte :)
Dan krijg je een lekkere Hammerbite ;)

Elektrolyse, of anders een slijptol met lamellenschijf. Of een boor met staalborstelkop. Zo heb ik gister mijn roosters nog schoongemaakt.

• FreshMaker
  • Niet online
tjeerdoo schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:11:
Ik wil niet overkomen als een promotor van de action (na mijn post over de action kamado) maar was er toevallig even om wat vuilniszakken te halen en zag een stuffed/big burger press voor 2,50.
Ook maar even meegenomen en de burgers komen er prima uit (nu ff normale gemaakt, binnenkort eens kijken wat ik met een stuffed burger kan doen, beetje kaas en japaleno's ofzo)
Er is niets mis met Action spul
Ik haal van alles daar, van kabeltjes tot kladpapier 😃
Er zit rommel tussen, maar dat vind je ook bij de Sligro of Weber wel.

Mijn favoriet zijn de gripzakjes, kleine en grote
Net stevig genoeg om in te vriezen, goedkoop genoeg om weg te gooien.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29

Christiano007

Ich bin der champion

Nou de Weber Spirit e 210 Original is in elkaar gezet en ik heb hem net even voor het eerst aan gezet. Werkt allemaal top.

Als het vanmiddag wat minder bewolkt is ga ik een hamburgertje of een karbonaadje proberen.

Nog iemand goede tips voor een gas BBQ om rekening mee te houden? Bij de gewone BBQ's deed ik altijd folie op de bodem zodat ik weinig problemen had met het schoonmaken van vet etc. Kan ik dat ook doen bij de gas BBQ ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Gasbbq? Je bedoelt bordenwarmer denk ik.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Christiano007 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:28:
Nou de Weber Spirit e 210 Original is in elkaar gezet en ik heb hem net even voor het eerst aan gezet. Werkt allemaal top.

Als het vanmiddag wat minder bewolkt is ga ik een hamburgertje of een karbonaadje proberen.

Nog iemand goede tips voor een gas BBQ om rekening mee te houden? Bij de gewone BBQ's deed ik altijd folie op de bodem zodat ik weinig problemen had met het schoonmaken van vet etc. Kan ik dat ook doen bij de gas BBQ ?
Ik heb ook een Spirit E-210, je kan prima alu folie op de bodem laat doen heb dat zelf alleen niet gedaan.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 16:19
Ik zie nu na een beetje zoeken dat de eerder door mij geposte BBQ een beetje een laf aftreksel is van de Boretti Carbone. Iemand van jullie daar ervaring mee? Is dat overkill om voor zn 2 te gebruiken? Ik bedoel je kan toch gewoon minder kolen erin tiefen. Of is dat ding echt veel te groot daarvoor? :P

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:29
De fireup kokos brigetten van de karwei zijn toch van redelijke kwaliteit toch?
Heb net 10kg ingeslagen voor €14 (ze hadden vandaag 30% korting daar)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:29
FreshMaker schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:15:
[...]

Er is niets mis met Action spul
Ik haal van alles daar, van kabeltjes tot kladpapier 😃
Er zit rommel tussen, maar dat vind je ook bij de Sligro of Weber wel.

Mijn favoriet zijn de gripzakjes, kleine en grote
Net stevig genoeg om in te vriezen, goedkoop genoeg om weg te gooien.
Als je maar oppast met de BBQ borstel (zie foto). De laatste keer dat ik daar een rooster mee schoonmaakte bleven er allerlei haartjes achter :X

Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/21/28/png?w=320

Morgen MOINKK balls! :Y :Y

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Zojuist een zak THM houtskool opengetrokken. Mooie fractie van in grootte van houtskool met hier en daar wat gruis maar verder dik in orde. Spul is onder andere te verkrijgen bij de Deen.
Ergens doet het me denken aan Fire up kwa formaat enzo maar kan het niet hard maken :)

• The Fatal
Hier staat de joy stove weer aan met een DO erop.
Proberen babi ketjap te maken.

Afgelopen week al buikspek gepekeld en gerookt. Vanmorgen de varkens nek in dikke schijven gesneden en gerookt op lage temp.

Nu alles in reepjes gesneden en smoren maar ;-)

• The Fatal
R0y. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:20:
[...]

Als je maar oppast met de BBQ borstel (zie foto). De laatste keer dat ik daar een rooster mee schoonmaakte bleven er allerlei haartjes achter :X

[afbeelding]

Ik haal altijd de messing borstel van de action voor iets van 89 cent. Die werkt prima

• Misha
Wie zocht er nog handschoenen? Ik was net bij de Appie hier om de hoek en ze hadden daar Black Bastard handschoenen in de aanbieding. Die gaan tot de 500 graden. Normaal zijn ze iets van 30 euro, nu voor een tientje per stuk :) Ik heb maar meteen een setje meegenomen

• FreshMaker
  • Niet online
Er staat een hele display met BB spul
Ook een kleine skillet Wel prijzig .. 20€

10€ is per handschoen niet zo heel duur.
Ik had een setje gevonden wat 26€ moest kosten... En niet eens een 'echt' merk.

Vandaag mezelf getrakteerd op een nieuwe starter ... 4€ 😇 Action gaat weer 2 jaar mee

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 27-04-2018 18:15 ]

• Paganstars
KillaZ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 21:51:
[...]

Mja, voor grillen zijn ze wel oke. Je hebt er heel wat nodig in een snake voor een redelijke sessie op 120 graden. Die dan ook nog eens behoorlijk onstabiel is.

Wat is jouw verbruik met die coco briketten?
1kg/4h op 110c bij windstil op 19c

• Misha
FreshMaker schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:14:
Er staat een hele display met BB spul
Ook een kleine skillet Wel prijzig .. 20€

10€ is per handschoen niet zo heel duur.
Ik had een setje gevonden wat 26€ moest kosten... En niet eens een 'echt' merk.

Vandaag mezelf getrakteerd op een nieuwe starter ... 4€ 😇 Action gaat weer 2 jaar mee
Ik zag geen display... als ik dat had geweten, dan had ik nog wel wat extra's gehaald denk ik! Een skillet voor 20 euro vind ik nog wel meevallen. Neem aan dat ie van gietijzer is en nog niet geseasoned?

• Chevy454
  • Niet online
Hmm... Moink ballen... Dat is nog een idee

• FreshMaker
  • Niet online
Misha schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:04:
[...]

Ik zag geen display... als ik dat had geweten, dan had ik nog wel wat extra's gehaald denk ik! Een skillet voor 20 euro vind ik nog wel meevallen. Neem aan dat ie van gietijzer is en nog niet geseasoned?
Voor zover ik zag, is het een kleine (25cm) en wel seasoned?
Display is misschien een groot woord, maar hier stond een kartonnen stelling, half vaks vierkant.
(Een naar traditie van onze AH, vakkundig net niet verstopt)

• Apie!

Apie!

checkdiz schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:11:
[...]

Dan krijg je een lekkere Hammerbite ;)

Elektrolyse, of anders een slijptol met lamellenschijf. Of een boor met staalborstelkop. Zo heb ik gister mijn roosters nog schoongemaakt.
Ja, ik denk dat ik met een boor/dremel aan de gang moet. Ik hoop dat ik een opzetstuk heb dat tussen die spijlen komt.

Ik probeer mezelf te overtuigen dat ik geen Cobb Compact Pro nodig heb voor het simpele snelle werk.
maar ik ben volgend weekend jarig :P

Blown past falling sands

• Chevy454
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 05:54:
Voor zover ik zag, is het een kleine (25cm) en wel seasoned?
Display is misschien een groot woord, maar hier stond een kartonnen stelling, half vaks vierkant.
(Een naar traditie van onze AH, vakkundig net niet verstopt)
Niet gezien in onze AH XL. ;(

Deze morgen de action kamado in gebruik genomen. Die luchtschuif is echt te ruim, beetje vilt er tussen en gaan.

Nu met het bekende Xenos pannetje met crisco aan het inbranden. En straks wat kip erop om de magrietschijf in te roken.

• FreshMaker
  • Niet online
Hier handig verstopt tussen de calvé sauzen en de groeteafdeling
( weliswaar tegenover de vleeskoeling, maar toch )

Het is trouwens de 15CM versie )
https://www.bastard.nl/the-bastard-fry-pan-small-15-cm.html

• Typhone
  • Laatst online: 19:45

Typhone

Who Dares Wins

R0y. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:20:
[...]

[afbeelding]

Gewone staalborstel kopen bij willekeurige bouwmarkt voor 2,49 euro.
Stuk degelijker en voldoet prima :)

• Misha
Een prop aluminiumfolie does the trick for me! Direct schrobben zodra het rooster warm is en direct nadat je klaar bent.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Misha schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:34:
Een prop aluminiumfolie does the trick for me! Direct schrobben zodra het rooster warm is en direct nadat je klaar bent.
Yupp prop aluminiumfolie werkt erg effectief.

Als handschoenen gebruik ik leren werkhandschoenen die ik ergens op een bouwmarkt voor een euro of 5 heb weten te scoren. Letop dat je wel volledige leren neemt en niet met kunstleer of ander gevaarlijk spul.

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Hier sinds vanmiddag ook in bezit van een kamado (patton). Ik kon het niet laten, heb er zo lang naar lopen kijken. Dus vandaag knoop door gehakt en een kamado mini gekocht. Was al in bezit van een Patton gasbbq. Maar wou toch wel weer een houtskoolbbq. Meteen zak 10 kg Houtskool opgehaald en nog even langs de Xenos geweest voor het gietijzeren pannetje wat hier al voorbij was gekomen.

Ik kan ben verplan om hem in ikea bekvamroltafel te maken. Meteen weer een leuk knutselklusje.

En gister toen ik thuis kwam van het klussen. Lag er een verrassing van mijn moeders klaar voor mij. 3 boeken met recepten en ideeën voor de BBQ. Jammer genoeg dit weekend weinig tijd. Maar volgend weekend gaan we er zeker van genieten. :)

PSN - M4uSzi // -

Pagina: 1 ... 85 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.