Bij de folie zou ik ook boter, chilisaus en suiker toevoegen en natuurlijk wat appelsap . Deed dit vorige keer endat beviel top.Tinusvolkel schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:49:
Zooo heerlijk weer om lekker te BBQen.
Hebber nu 3KG spareribs op liggen. (Eerste keer van B&S ipv supermarkt) en voor het eerst volgens een soort van 3-2-1 methode (1-1.45.1) aan het bereiden
Zit nu in het eerste uur en temperatuur boven het rooster is mooi tegen de 120 graden. Maar over een kwartiertje gaan ze in de folie met de appelsap dus even kijken hoe dat gaat.
Het ontvliesen viel gisteren iig niet tegen, was zo gebeurt icm een broodmes en keukenpapier.
ziet er heerlijk uit, een do staat bij mij ook al tijden op het verlanglijstjeThe Fatal schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:09:
hier staat de Q ook weer aan.
Gisteren een toscaans brood gebakken. Denk zal eens de DO proberen. Ging best prima. Maar krijg nog steeds de temperatuur niet hoog op de kamado zoals ik dat wil.
Vandaag staat er een stoofpot op.
Deze mag nog wel een paar uurtjes op ongeveer 120 graden
Raar dat je je kamado niet heet krijgt, met houtskool en de schuiven open zit die van mij zo op 300+
En een DO heet in ons land braadpan
[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 22-06-2016 19:32 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zoals eerder vandaag beloofd, hierbij het recept voor de tarte tartin met appel :
Tarte Tartin met appel
Ingrediënten:
– 4 grote appels
– 5 plakken bladerdeeg
– 120 gram poedersuiker
– 50 gram boter
– 1 el rietsuiker
– 1 tl kaneelpoeder
Snijd de appel in plakjes en bestrooi deze met wat rietsuiker en de kaneelpoeder.
Maak de bbq klaar voor direct en indirect gebruik op 200 graden Celsius.
Smelt de boter in de pan en voeg daarna de poedersuiker toe. Wanneer alles gesmolten is, kan de appel toegevoegd worden.
Verdeel daarna de bladerdeeg vellen over de appel. Sluit de deksel.
Na ongeveer 45 minuten kan er gekeken worden. Als de karamel mooi bruin wordt, dan kan de pan van de bbq gehaald worden.
Laat deze 5 minuten rusten en draai de taart dan om op een plank.
/me Kan niet aansprakelijk gesteld worden voor brandblaren op lippen, tong of gehemelte dan wel een plotselinge toename van het gewicht
Tarte Tartin met appel
Ingrediënten:
– 4 grote appels
– 5 plakken bladerdeeg
– 120 gram poedersuiker
– 50 gram boter
– 1 el rietsuiker
– 1 tl kaneelpoeder
Snijd de appel in plakjes en bestrooi deze met wat rietsuiker en de kaneelpoeder.
Maak de bbq klaar voor direct en indirect gebruik op 200 graden Celsius.
Smelt de boter in de pan en voeg daarna de poedersuiker toe. Wanneer alles gesmolten is, kan de appel toegevoegd worden.
Verdeel daarna de bladerdeeg vellen over de appel. Sluit de deksel.
Na ongeveer 45 minuten kan er gekeken worden. Als de karamel mooi bruin wordt, dan kan de pan van de bbq gehaald worden.
Laat deze 5 minuten rusten en draai de taart dan om op een plank.
/me Kan niet aansprakelijk gesteld worden voor brandblaren op lippen, tong of gehemelte dan wel een plotselinge toename van het gewicht
BBQ BBQ fotos en alles wat er bij hoort | ||
![]() | ![]() |
"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three
Dat ziet er goed uit zeg. Wat voor lekkers zit daar in dat potje links ? Iets met spek zo te zien ?koesie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:06:
idd heerlijk weer om de bbq aan te gooien.
Voor ons wat simpels maar dat mag de pret niet drukken.
[afbeelding]
"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three
Lekkerr, zie verschillende soorten kip. Simpele kruiden en bbq saus erop?koesie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:06:
idd heerlijk weer om de bbq aan te gooien.
Voor ons wat simpels maar dat mag de pret niet drukken.
[afbeelding]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Irtimid schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:34:
[...]
Dat ziet er goed uit zeg. Wat voor lekkers zit daar in dat potje links ? Iets met spek zo te zien ?
Potje is gebaseerd op een aardappelpannetje Maar mijn vriendin wil geen aardappelen eten dus deze is gemaakt met koolraap en courgette en sjalot. Tussen elke laag ook wat verse peper, geraspte kaas, bieslook en kookroom (kookroom is best wel dik en loop moeilijk naar onderen als je het alleen bovenop gooit daarom per laag wat.) Maar ik maak hem elke keer anders, is ook wat ik net in huis heb.Musta schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:09:
[...]
Lekkerr, zie verschillende soorten kip. Simpele kruiden en bbq saus erop?
Mijn vriendin en oudste houden van wat "drogere" kip, dus dat zijn de donkere aan de rechterkant.
De middelste zijn voor mij en mijn jongste, en die aan de linkerkant zijn gelakt met bbq saus vermengt met een habanero gebaseerde mosterdsaus(
vind het ook vreemd, met platesetter er op kwam ik nierveel hoger dan de 180 graden somehowfranssie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:31:
Raar dat je je kamado niet heet krijgt, met houtskool en de schuiven open zit die van mij zo op 300+
ik vind het heerlijk, nu 2de keer in gebruik en goedkoper dan een Le Creusetkoesie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:30:
[...]
ziet er heerlijk uit, een do staat bij mij ook al tijden op het verlanglijstje
Wat kan is dat de onderkant van de korf verstopt zit, Via het onderste luchtgat kan je de as weghalen die er ligt (moet zo nu en dan wel gebeuren) en dan tegen die tegel met gaatjes erin poken/prikken met een sateh prikker van een cm of dertig mer daarin een gevouwen punt/hoek. Sowieso om de zoveel tijd het houtskool er even uit halen om alles schoon te maken (doe ik 3x per jaar max maar ik gebruik ḿ ook niet elke dag).The Fatal schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:08:
[...]
vind het ook vreemd, met platesetter er op kwam ik nierveel hoger dan de 180 graden somehow
<>
Is dat het niet dan snap ik er ook niets van. Gebruik je wel grof/groot houtskool of iets anders?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Vanavond met hulp van een maat de gaten zo groot gemaakt dat de kranen en knietjes er zonder buis in konden. Nog wat geschuurd, ingevet met crisco en de buitenkant gespoten

En in de fik. Misschien dat ik er nog een extra luchttoevoer bij plaats om wat gas te kunnen geven.
Deze week komen nog drie handvatten en een rooster. En ik heb er drie vaste wieltjes onder, maar vond nog vier zwenkwieltjes in een kast, die komen er ook nog onder.
En ik spuit er nog een derde spuitbus op leeg voor de mooiheid

En in de fik. Misschien dat ik er nog een extra luchttoevoer bij plaats om wat gas te kunnen geven.
Deze week komen nog drie handvatten en een rooster. En ik heb er drie vaste wieltjes onder, maar vond nog vier zwenkwieltjes in een kast, die komen er ook nog onder.
[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 22-06-2016 22:50 ]
Iemand ervaring met de ecobrasa briket? En waar zijn deze te krijgen? Ik vind de webshop van eco-logisch niet echt betrouwbaar overkomen...
Zijn ze wel. Vuur en rook en probbqshop hebben ze ook.Ferra schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:26:
Iemand ervaring met de ecobrasa briket? En waar zijn deze te krijgen? Ik vind de webshop van eco-logisch niet echt betrouwbaar overkomen...
2 dagen geleden de vuurschaal er uit gehad. Helemaal schoon gemaakt. Gebruik dammers houtskool. Korf staat uitgelijnd, randen evenwijdig.franssie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:22:
[...]
Wat kan is dat de onderkant van de korf verstopt zit, Via het onderste luchtgat kan je de as weghalen die er ligt (moet zo nu en dan wel gebeuren) en dan tegen die tegel met gaatjes erin poken/prikken met een sateh prikker van een cm of dertig mer daarin een gevouwen punt/hoek. Sowieso om de zoveel tijd het houtskool er even uit halen om alles schoon te maken (doe ik 3x per jaar max maar ik gebruik ḿ ook niet elke dag).
Is dat het niet dan snap ik er ook niets van. Gebruik je wel grof/groot houtskool of iets anders?
Dan snap ik het echt niet, houtskool wel tot bovenin vol (zeg 6 tot 8 cm onder het rooster)? Er past wel een paar kilo houtskool in.The Fatal schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:40:
[...]
2 dagen geleden de vuurschaal er uit gehad. Helemaal schoon gemaakt. Gebruik dammers houtskool. Korf staat uitgelijnd, randen evenwijdig.
Nou het ziet er allemaal erg smakelijk uit. Dat recept voor dat pannetje ga ik eens opzoeken, klinkt veelbelovend !
Waar zijn die koperen knietjes aan de bovenkant voor dan ? Of heb ik iets gemist ?418O2 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:47:
En ben je niet bang dat de wieltjes gevaarlijk zijn onder die drum qua wegschieten/rijden of de temp niet aan zouden kunnen en langzaam smelten ?
Die zijn voor de luchtuilaat. Knietjes zodat er geen regen in komt als het regent.Irtimid schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:05:
[...]
Waar zijn die koperen knietjes aan de bovenkant voor dan ? Of heb ik iets gemist ?
En ben je niet bang dat de wieltjes gevaarlijk zijn onder die drum qua wegschieten/rijden of de temp niet aan zouden kunnen en langzaam smelten ?
Denk dat dat laatste wel meevalt. Zo onwijs heet wordt het allemaal niet daar
Eco-Logisch is prima webshop, bestel er vaker en ben ook wel eens in de winkel geweest bij hun in Amsterdam.Ferra schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:26:
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
En bedankt, na een tijd meelezen hier en een vaderdag cadeautje in de vorm van "The barbeque bible" toch maar een eerste poging gewaagd vandaag. En ik denk dat er een nieuwe verslaving bij is gekomen.
Vanaf kantoor maar eens richting de ikea geweest voor 2 fantasten een rvs braadslede en 2 van die spareribs rekjes.

Maar natuurlijk kom je te laat weer in het dorp om langs de slager te gaan. Dus dan maar via de supermarkt en een bak speklappen mee om http://bbq-helden.nl/recepten/mini-porchetta/ te proberen.
En ach slagerstouw is overrated als je het niet in de supermarkt kan vinden.

Voor het eerst met een thermometer met mijn oude bbq en blijkbaar had ik mazzel en kwam ik gelijk op de gewenste 140 graden uit.

Na een uurtje begon het er op te lijken:

Het resultaat van nog een uurtje wachten:

De lessen voor de volgende keer, minder voorzichtig zijn met de kruiden en toch knoflook er tussen doen. Maar al met al een geslaagd experiment en volgens de rest ook voor herhaling vatbaar.
Vanaf kantoor maar eens richting de ikea geweest voor 2 fantasten een rvs braadslede en 2 van die spareribs rekjes.

Maar natuurlijk kom je te laat weer in het dorp om langs de slager te gaan. Dus dan maar via de supermarkt en een bak speklappen mee om http://bbq-helden.nl/recepten/mini-porchetta/ te proberen.

Voor het eerst met een thermometer met mijn oude bbq en blijkbaar had ik mazzel en kwam ik gelijk op de gewenste 140 graden uit.

De lessen voor de volgende keer, minder voorzichtig zijn met de kruiden en toch knoflook er tussen doen. Maar al met al een geslaagd experiment en volgens de rest ook voor herhaling vatbaar.
Vanavond 2,5kg dry-aged shortribs in een marinade van 5 spice, hoisin en rijstwijn. Deze gaat tot zondag gevacumeerd de koelkast weer in. Dan de marinade zoveel mogelijk verwijderen en in een uurtje of 7-8 roken tot het mals is. Ondertussen de marinade inkoken en die gebruiken om regelmatig te lakken voor een mooie bark. Ieder 1 ribje moet voldoende zijn schat ik zo aangezien ze een pond per stuk zijn gemiddeld :-)
Hier zijn de spareribs dan van gisteren
Ik heb de tijden een klein beetje aangepast, het was nu iets van 1.25-1.5.1 geworden.
Echter was de temperatuur het laatste uur wat lager (90 graden) aangezien de weber bridgeten aan het verstikken waren

Verder was ik en mijn gasten zeer tevreden over het eindresultaat.
Het vlees viel er niet af maar met een beetje bijten had je de botjes zo mooi schoon
Iedereen was vooral benieuwd wat voor (mop)saus ik had, want die was erg lekker.
Maar het was dus de American Stockyard Southern Blues, en het potje is al bijna helemaal leeg.
aangezien ik hem die avond ook nog over wat beenhammetjes had gesmeerd.
Als je niet slagerstouw gebruikt, moet je opletten dat het niet "splintert" of dat het bewerkt is met wax!TheNiker2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:59:
En bedankt, na een tijd meelezen hier en een vaderdag cadeautje in de vorm van "The barbeque bible" toch maar een eerste poging gewaagd vandaag. En ik denk dat er een nieuwe verslaving bij is gekomen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit manTinusvolkel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier zijn de spareribs dan van gisteren
Ik heb de tijden een klein beetje aangepast, het was nu iets van 1.25-1.5.1 geworden.
Echter was de temperatuur het laatste uur wat lager (90 graden) aangezien de weber bridgeten aan het verstikken warendus ga denk ik ook maar is een keer op kokos over.
Verder was ik en mijn gasten zeer tevreden over het eindresultaat.
Het vlees viel er niet af maar met een beetje bijten had je de botjes zo mooi schoon
Iedereen was vooral benieuwd wat voor (mop)saus ik had, want die was erg lekker.
Maar het was dus de American Stockyard Southern Blues, en het potje is al bijna helemaal leeg.
aangezien ik hem die avond ook nog over wat beenhammetjes had gesmeerd.
Geen last van gehad, maar het plan was wel om slagerstouw te halen. Alleen was dat gisteren na 18:00 niet echt meer een optie bij mij in het dorp.Paganstars schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:09:
[...]
Als je niet slagerstouw gebruikt, moet je opletten dat het niet "splintert" of dat het bewerkt is met wax!
AH heeft het (op sommige plekken).TheNiker2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:17:
[...]
Geen last van gehad, maar het plan was wel om slagerstouw te halen. Alleen was dat gisteren na 18:00 niet echt meer een optie bij mij in het dorp.
http://www.ah.nl/producte...630/ah-bindtouw-vleestouw
Er zijn een aantal supermarkten in het dorp maar een AH zit daar niet tussen. Maar bedankt voor de tip van de week maar eens op zoekFly-guy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:22:
[...]
AH heeft het (op sommige plekken).
http://www.ah.nl/producte...630/ah-bindtouw-vleestouw
Het wordt overigens ook wel keukentouw genoemd. Blokker en Xenos hadden het in het assortiment maar blijkbaar worden en te weinig rollades gemaakt meer thuis. Het spul is ook geniaal om een bosje kruiden in je soep/fond er makkelijk weer uit te vissen (letterlijk).
Mijn vriendin gebruikt de rood/witte overigens ook om ingepakte cadeautjes een extra leuke uitstraling te geven
Mijn vriendin gebruikt de rood/witte overigens ook om ingepakte cadeautjes een extra leuke uitstraling te geven
Interessant recept, maar ik snap de uitleg niet zo goed: 3 speklappen, in 2 gesneden en dan één voor één op elkaar leggen. Heb je dan 6 lagen spek die je dan nog eens dubbel vouwt, dus 12 lagen per porchetta? Zo ziet het er niet uit op de foto's.TheNiker2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:59:
[afbeelding]
Ook de volgende stap lijkt me een beetje gek om het eerst rechtop te zetten, ingrediënten op te smeren en dan pas dubbelvouwen. Eerst dubbelvouwen lijkt me toch gemakkelijker en dan bovenop ingrediënten doen. Maar nu ben ik waarschijnlijk te ver aan het denken
Ik had ook zo mijn twijfels bij de stappen. Dus wat ik gedaan heb is zo ongeveer de ingrediënten gekocht en aan het stapelen geslagen, touwtje erom en gaan. Als in een speklap onder en boven met daartussen de rest.Yohsoog schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:37:
[...]
Interessant recept, maar ik snap de uitleg niet zo goed: 3 speklappen, in 2 gesneden en dan één voor één op elkaar leggen. Heb je dan 6 lagen spek die je dan nog eens dubbel vouwt, dus 12 lagen per porchetta? Zo ziet het er niet uit op de foto's.
Ook de volgende stap lijkt me een beetje gek om het eerst rechtop te zetten, ingrediënten op te smeren en dan pas dubbelvouwen. Eerst dubbelvouwen lijkt me toch gemakkelijker en dan bovenop ingrediënten doen. Maar nu ben ik waarschijnlijk te ver aan het denken
Hier had iemand als tip om een lege soepblik oid te gebruiken in je Firestarter als je maar een aantal briketten wilt branden.
Aangezien we hier niks uit blik eten of drinken was ik van plan om wta vrienden te whatsappen. Kom ik net bij de ah om een kratje pils te kopen. Zie ik dat je een mini Firestarter krijgt bij een kratje Jupiler.
Gisteren eco brasa briketten besteld bij rookoven. Tevens een flesje pitmaster saus besteld en wat rookhout. Belde ze me op dat pitmaster op is. Of ik wilde wachten of een ander smaakje wilde hebben. Na wat advies de southenr blues gekozen. Ben benieuwd.
Aangezien we hier niks uit blik eten of drinken was ik van plan om wta vrienden te whatsappen. Kom ik net bij de ah om een kratje pils te kopen. Zie ik dat je een mini Firestarter krijgt bij een kratje Jupiler.
Gisteren eco brasa briketten besteld bij rookoven. Tevens een flesje pitmaster saus besteld en wat rookhout. Belde ze me op dat pitmaster op is. Of ik wilde wachten of een ander smaakje wilde hebben. Na wat advies de southenr blues gekozen. Ben benieuwd.
Van de week ontvangen (dinsdag) en nu net pas tijd gehad om de paar onderdelen waaruit het bestaat in elkaar te zetten.BlackShadow schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:03:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de rotisserie, heb je hem al ontvangen en getest?
Even gekeken hoe snel hij draait en dat is 30 seconden over 1 omwenteling. Motortje hoor je dus totaal niet.
Ring nog niet gepast om de bbq maar dat hoop ik van het weekend te doen.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Bedankt in ieder geval voor het linkje naar die rotisserie spitThe-Source schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:09:
[...]
Van de week ontvangen (dinsdag) en nu net pas tijd gehad om de paar onderdelen waaruit het bestaat in elkaar te zetten.
Even gekeken hoe snel hij draait en dat is 30 seconden over 1 omwenteling. Motortje hoor je dus totaal niet.
Ring nog niet gepast om de bbq maar dat hoop ik van het weekend te doen.
Heb gezien dat ze ook een 57cm variant hebben, waarschijnlijk volgende week die maar eens gaan aanschaffen
Eerst even afwachten of de ring bij jou past om je bbq dan zal hij hoogst waarschijnlijk gewoon op de mijne ook passen
Even een vraagje over het clean houden van de BBQ.
Ik heb een grote Cadac gasbarbecue met geemailleerde roosters.
Nu heb ik na een poosje bbq-en altijd wat koolachtige aanslag op de roosters.
Hoe maken jullie die tussen de gerechten door schoon of beter nog: hoe voorkom ik de aanslag?
Hoe maken jullie die tussen de gerechten door schoon of beter nog: hoe voorkom ik de aanslag?
Zo,dit topic gaat ook aardig hard zeg! Heb voor deze maand besloten een mooie picanha te gaan maken. En als het meezit zaterdag een paar mooie iberico ribben.
- Staalborstel[b]nokiaan958GB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:23:<>
- nacht in het gras leggen
- je eten en rooster vet houden met arachide olie
Het internet staat er vol mee.
Wat denk je van gewoon lekker brandenfranssie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:30:
[...]
- Staalborstel
- nacht in het gras leggen
- je eten en rooster vet houden met arachide olie
Het internet staat er vol mee.
Bij de bouwmarkt hebben ze bakken waar je de wasmachine in kan zetten, voor als die gaat lekken ofzo. Die kan je vullen met heet water en wat afwasmiddel, en even een uurtje ofzo laten weken. Dan haal je met een schuurspons zo alle zooi er af.nokiaan958GB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:23:
Even een vraagje over het clean houden van de BBQ.
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Ik heb inmiddels wat doorgelezen hierover. Messing of RVS borstels raden de grote merken aan.
Dat herhalen van het inolien ga ik zeker proberen. Vleen inolien is weer wat onhandiger.
Maar tussen de verschillende vleesgerechten door de troep verwijderen moet ik nog even bekijken. Misschien ook een reinigingsspatel gebruiken?
Na het bbq-en gebruik ik altijd een plastic specieton van de bouwmarkt om de spullen te weken en te reinigen. Dat het dan snel gaat betwijfel is maar is goed te doen. Voor mijn gevoel ben je na een uur tafelen ook zo een uur aan het schoonmaken.
Dat herhalen van het inolien ga ik zeker proberen. Vleen inolien is weer wat onhandiger.
Maar tussen de verschillende vleesgerechten door de troep verwijderen moet ik nog even bekijken. Misschien ook een reinigingsspatel gebruiken?
Na het bbq-en gebruik ik altijd een plastic specieton van de bouwmarkt om de spullen te weken en te reinigen. Dat het dan snel gaat betwijfel is maar is goed te doen. Voor mijn gevoel ben je na een uur tafelen ook zo een uur aan het schoonmaken.
Dan heb je het denk ik goed onder controle. alles gaat er niet vanzelf vanaf maar 90 procent moet lukken met wat je beschrijft. Langer weken kan helpen maar dat valt mij meestal tegen.nokiaan958GB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:58:
Ik heb inmiddels wat doorgelezen hierover. Messing of RVS borstels raden de grote merken aan.
Klopt, na een nacht weken in een sopje zit ik soms nog flink lang met een kunststof schuursponsje te boenen.
Weet nu iig dat ik mijn emaille niet verpruts met dergelijke borstels.
Nou nog een lekker stukje vlees op tafel zetten
Ik heb een wasmachine-bak ( zo een voor onder de wasmachine tegen overstromen )nokiaan958GB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:18:
Klopt, na een nacht weken in een sopje zit ik soms nog flink lang met een kunststof schuursponsje te boenen.
Je kan daar prima een 56cm rooster in kwijt, en dan met een afwasblokje, of water met ammoniakoplossing en laat de boel gewoon een nachtje staan
In de loop van de dag erop kun je de boel dan afspoelen en schoonmaken.
( het rooster van mijn OTG is chroom, maar zwart, en soms wat glanzend ..... gebruikt, zeg maar )
Ik maak het rooster van mijn weber kettle niet na elke sessie brandschoon. meestal na elk stukje vlees goed stevig met de staalborstel er overheen en één keer per maand met een ontvetter erop. mijn rooster ziet er intussen ook een beetje gebruikt uit.
Roostertje van de WGA is pas na een testsessie om wat zout te roken met cedarplankje hier en daar wat donkergrijs
Sowieso zijn die chroomplated dingetjes geen lang leven beschoren. Mijn roestbak-bbq heeft 2 grote zwart geëmailleerde roosters, die zien er nog aardig uit, en ik knal er gewoon met brillo sponsjes overheen hoor. Maar laten weken in loeiheet water met wat afwasmiddel werkt erg goed. Voordeel van gietijzer (ondanks het borstelen/olie erop) is wel dat het erg lang meegaat, ben namelijk niet zo van de weggooicultuur..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Gisteren hier ook mijn eerste BBQ/Smoke ervaring opgedaan!
Hier in Bonn was het >33C+
Ik vroeg me af hoe goed het zou gaan op men balkonnetje met een kleine Weber Smokey Joe maar het ging eigenlijk prima.
Briketten mooi op temperatuur en toen kip filet indirect gebakken. Temperatuur was prima op peil te houden, alle gaten op 1/3 open. Af en toe wat natte els hout snippers (Waren stomtoevallig in de aanbieding bij de AH dus ik wilde het eens proberen) toegevoegd voor wat extra rook smaak. Na ongeveer 1.5u de filet van het vuur gehaald om te proeven.
Resultaat:
Zeer tevreden, rook is echt diep in de filet getrokken zonder bitter te worden dus dit gaan we zeker nog vaker proberen! Voor het volgende 'project' staan ribs op het programma maar het weer wat jullie gisteren in NL hadden heb ik dit weekend dus dit plannetje moeten we verschuiven!
Schitterend om te zien in dit topic hoeveel lekker eten en passie voor de BBQ er voorbij komt!
Hier in Bonn was het >33C+
Ik vroeg me af hoe goed het zou gaan op men balkonnetje met een kleine Weber Smokey Joe maar het ging eigenlijk prima.
Briketten mooi op temperatuur en toen kip filet indirect gebakken. Temperatuur was prima op peil te houden, alle gaten op 1/3 open. Af en toe wat natte els hout snippers (Waren stomtoevallig in de aanbieding bij de AH dus ik wilde het eens proberen) toegevoegd voor wat extra rook smaak. Na ongeveer 1.5u de filet van het vuur gehaald om te proeven.
Resultaat:
Zeer tevreden, rook is echt diep in de filet getrokken zonder bitter te worden dus dit gaan we zeker nog vaker proberen! Voor het volgende 'project' staan ribs op het programma maar het weer wat jullie gisteren in NL hadden heb ik dit weekend dus dit plannetje moeten we verschuiven!
Schitterend om te zien in dit topic hoeveel lekker eten en passie voor de BBQ er voorbij komt!
Verwijderd
Op emaille? Daar heb ik dan overheen gelezen. Staal op emaille is niet handig nee.Gotez schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:48:
Een staalbostel op emaille? Dan sloop je het toch? Messing niet beter?
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:24:
[...]
Op emaille? Daar heb ik dan overheen gelezen. Staal op emaille is niet handig nee.

Ik gebruik deze borstels, op emaile, gietijzer en gewone roosters.
Uit mijn hoofd €0,89 bij de action.
Gaan ook een stuk lager mee dat "echte"bbq borstels.
Net even bij de lokale Albert Heijn geweest, U weet wel, die supermarkt die het programma Grillmasters van RTL4 sponsort.
Blijkbaar hebben ze er zelf nog niet veel van begrepen....
Als het niet zo triest was dan zou ik er hard om moeten lachen
Ik heb maar even een post op de FB pagina van Grillmasters achtergelaten met deze foto, ben benieuwd of ik een reactie krijg.
Als het niet zo triest was dan zou ik er hard om moeten lachen

Ik heb maar even een post op de FB pagina van Grillmasters achtergelaten met deze foto, ben benieuwd of ik een reactie krijg.
BBQ BBQ fotos en alles wat er bij hoort | ||
![]() |
Is dit messing? Kan dat veilig op emaile roosters?koesie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:36:
[...]
[afbeelding]
Ik gebruik deze borstels, op emaile, gietijzer en gewone roosters.
Uit mijn hoofd €0,89 bij de action.
Gaan ook een stuk lager mee dat "echte"bbq borstels.
O jezus...Irtimid schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:00:
Net even bij de lokale Albert Heijn geweest, U weet wel, die supermarkt die het programma Grillmasters van RTL4 sponsort.
Als het niet zo triest was dan zou ik er hard om moeten lachen![]()
![]()
BBQ
BBQ fotos en alles wat er bij hoort[afbeelding]
Wie heeft er een emaile bbq rooster dan? Die van mij is gewoon RVS dacht ik.Gewoon een staalborstel gebruiken, of gewoon een prop alufolie (als het rooster warm is veeg je de bende er zo vanaf). Voor de binnenkant van de bbq heb ik gewoon een borstel voor als ik hem wil uitborstelen (doe ik ook de buitenkant mee). Bij een grondige schoonmaak gebruik ik gewoon een schuursponsje icm bbq schoonmaaktroep / soda).
Maar goed, dit soort dingen zijn hier al 100x besproken
Maar goed, dit soort dingen zijn hier al 100x besproken
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 24-06-2016 16:15 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Vind al helemaal mooi dat ze bij dat programma bij de 'burn-out' noodgedwongen pakjes 'vlees' van AH moeten bakken. Bij het proeven zie je ze denken, maar kunnen het natuurlijk niet zeggen. Vandaar dat ze de laatste keer maar zeiden: 'tsja, de worst is gebakken, dan maar de garnituur beoordelen'.Irtimid schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:00:
![]()
BBQ
stp - PSN ID: stp_4
Volgens mij is het messing, ik gebruikt het al een dik jaar en er is niets mis met mijn rooster.Gotez schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:57:
[...]
Is dit messing? Kan dat veilig op emaile roosters?
nadat mijn rooster verrot was heb ik een geëmailleerd 57 cm klap rooster van outdoorchef gekocht.St@m schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:07:
Wie heeft er een emaile bbq rooster dan?
Dus om je vraag te beantwoorden ik
http://www.dailymail.co.u...ts-grill-engulf-them.htmlIrtimid schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:00:
![]()
BBQ
BBQ aansteken, en in de fles knijpen voor effect !
spoiler:
en een vakantie in Beverwijk 
[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 24-06-2016 18:17 ]
Misschien kan je wel zegels sparen voor korting in dat vakantiepark
Wist niet eens dat het bestondkoesie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:19:
[...]
nadat mijn rooster verrot was heb ik een geëmailleerd 57 cm klap rooster van outdoorchef gekocht.
Dus om je vraag te beantwoorden ik
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wat zijn de ervaringen met Aalvink. Woensdag avond vlees besteld. Nog niks gehoord van verzending oid.
Voor wanneer heb je aangegeven dat je het bezorgd wil hebben?The Fatal schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:44:
Wat zijn de ervaringen met Aalvink. Woensdag avond vlees besteld. Nog niks gehoord van verzending oid.
[ Voor 144% gewijzigd door St@m op 24-06-2016 19:52 ]
The Fatal schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:48:
Geen idee. Volgende geklikt....
Maar ook geen bevestigingsmail gehad?

En ik kreeg gewoon netjes een t&t de dag voor mijn bezorgmoment.
Maar goed, mijn ervaringen zijn prima.
Bevestiging mail etc gehad. Ook betaald. Zal zo eens op de site rond neuzen.
Eerst sateh bakken
Eerst sateh bakken
Ja of je belt ze evenThe Fatal schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:01:
Bevestiging mail etc gehad. Ook betaald. Zal zo eens op de site rond neuzen.
Eerst sateh saté bakken
Lukt het u toch niet om uw order goed rond te krijgen? Belt u dan maandag tot en met zaterdag van 9.30 tot 21.00 uur naar telefoonnummer 06 57766490 of 06 52380252 0f 0546 644790 Wij helpen u graag.
[ Voor 31% gewijzigd door St@m op 24-06-2016 20:05 ]
Verwijderd
In je verkoopoverzicht staat de bezorgdatum. Als je die niet hebt gekozen dan moet je even bellen ja.
Tis geen tech webshop waar je voor 22.00 uur besteld en het dan de volgende dag in huis hebt. Blijft vers spul. Er komt niets uit de vriezer dus niet op voorraad betekent wachten tot de volgende koe geslacht word. Letterlijk.
Tis geen tech webshop waar je voor 22.00 uur besteld en het dan de volgende dag in huis hebt. Blijft vers spul. Er komt niets uit de vriezer dus niet op voorraad betekent wachten tot de volgende koe geslacht word. Letterlijk.
heb eventjes contact gezocht. Inderdaad, daar hing het op
Ik heb al vaker besteld, en ben erg tevreden.The Fatal schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:44:
Goede service, goede prijzen , en het belangrijkste goede/veel producten
Ik ook.St@m schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:07:
Wie heeft er een emaile bbq rooster dan? ................
Zie mijn post van gisteravond
BBQ rotisserie | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Even wat uitleg over foto 1 en 2, heb de foto's zo gemaakt dat de ring aan 1 kant tegen de rand gedrukt is en dus aan de andere kant de maximale marges laat zien. Hierlangs zal dus wel lucht toevoer gaan plaats vinden maar dat geld natuurlijk ook voor de gaten waardoor het spit zelf zit
Deksel valt netjes over de ring heen en sluit ook goed. Snoer van de motor in ongeveer 4 meter en er zit een aan/uit schakelaar op de motor zelf. Stang van spit bestaat uit 2 delen welke in elkaar gedraaid zit. Alleen in mijn geval is deze bij volledig aangedraaid niet perfect uitgelijnd als rechte stang.
Nou vanmiddag maar even een simpel testje met een beenhammetje doen
Nice 
Ik zag gisterenavond dat Biolite eindelijk de Pizzadome beschikbaar heeft in de shop, dus meteen maar besteld. Ben benieuwd hoe dat gaat werken voor pizza's, maar een deksel voor op mijn Basecamp maakt dat sowieso een wat volwaardiger BBQ
Ik zag gisterenavond dat Biolite eindelijk de Pizzadome beschikbaar heeft in de shop, dus meteen maar besteld. Ben benieuwd hoe dat gaat werken voor pizza's, maar een deksel voor op mijn Basecamp maakt dat sowieso een wat volwaardiger BBQ

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Ondertussen ligt deze er een uurtje op en hij gaat er zo vanaf om even in aluminium folie te leggen en ondertussen lekker broodje in de oven klaar maken
Kerntemp van 65c al bereikt na een uurtje? Duurde bij mij vorige week toch wel een uur of 4. Maar dat was ook op 100 graden. Eet smakelijk in ieder gevalThe-Source schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:28:
[afbeelding]
Ondertussen ligt deze er een uurtje op en hij gaat er zo vanaf om even in aluminium folie te leggen en ondertussen lekker broodje in de oven klaar maken
Mooi ding, ik ga vanavond voor het eerst pizza maken op de Q. Heb nu al een jaar een pizzasteen in huis maar nog nooit gebruikt. Dus zo'n ding komt er niet voor mij.Orion84 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:27:
Nice
[afbeelding]
Dat is lastig in te schatten zonder meterSt@m schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:33:
[...]
Kerntemp van 65c al bereikt na een uurtje? Duurde bij mij vorige week toch wel een uur of 4. Maar dat was ook op 100 graden. Eet smakelijk in ieder geval
Maar begin temperatuur was een stuk hoger dan dat ik zou willen (tegen de 200)
En heeft na bijna maximaal knijpen halve tijd op 160graden gezeten(andere helft terug gelopen vanaf 200) en de beenham zelf is maar 650 gram. En bij 180 graden in een oven geven ze 10min / 100gram aan als gemiddelde. Verwacht dat het wel goed zit en anders een leerschool
Edit: niks leerschool gewoon lekker hapje eten

[ Voor 14% gewijzigd door The-Source op 25-06-2016 13:51 ]
Keurig, ziet er lekker uit! En beenham kan wel wat hebben want dat is bijna altijd lekkerThe-Source schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Dat is lastig in te schatten zonder meter
Maar begin temperatuur was een stuk hoger dan dat ik zou willen (tegen de 200)
En heeft na bijna maximaal knijpen halve tijd op 160graden gezeten(andere helft terug gelopen vanaf 200) en de beenham zelf is maar 650 gram. En bij 180 graden in een oven geven ze 10min / 100gram aan als gemiddelde. Verwacht dat het wel goed zit en anders een leerschool
Edit: niks leerschool gewoon lekker hapje eten
[afbeelding]
Gaat goed met de zaken ....St@m schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:52:
[...]
Voor zover ik weet moet je een bezorgmoment aanklikken..
Maar ook geen bevestigingsmail gehad?
[afbeelding]
En ik kreeg gewoon netjes een t&t de dag voor mijn bezorgmoment.
Maar goed, mijn ervaringen zijn prima.
Jij hebt nr 2105,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| De betaling een bedrag van €48.60 Kan contant worden voldaan of ovv order nummer 2212 als omschrijving naar bank rekening: Naam: J.Aalvink Bank: Rabobank IBAN: NL74RABO0148618049 BIC/SWIFT: RABONL2U Uw bestelling word zsm geleverd na ontvangst van uw betaling. Uw producten Nr: Product Hoeveelheid Prijs per stuk of Kg BTW % BTW Prijs 1 Boston Butt (4500 gram) 1 €24.75 6.00 €1.40 €24.75 2 spareribs 3 €6.75 6.00 €1.15 €20.25 |
Zaterdag weer PP tijd ..
Misschien niet al je gegevens online pleuren
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Who me ... ?
De hele wereld mag weten dat ik een Butt en Ribs besteld heb hoor ....
* FreshMaker heet geen Aalvink, dat is de shop
[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 25-06-2016 14:23 ]
Zozo, 100 bestellingen per week (ik had vorige week ergens besteld)FreshMaker schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:10:
[...]
Gaat goed met de zaken ....
Jij hebt nr 2105,
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 De betaling een bedrag van €48.60 Kan contant worden voldaan of ovv order nummer 2212 als omschrijving naar bank rekening: Naam: J.Aalvink Bank: Rabobank IBAN: NL74RABO0148618049 BIC/SWIFT: RABONL2U Uw bestelling word zsm geleverd na ontvangst van uw betaling. Uw producten Nr: Product Hoeveelheid Prijs per stuk of Kg BTW % BTW Prijs 1 Boston Butt (4500 gram) 1 €24.75 6.00 €1.40 €24.75 2 spareribs 3 €6.75 6.00 €1.15 €20.25
Zaterdag weer PP tijd ..
Zal volgende keer eens PP maken van Boston Butt. Morgenochtend maak ik dit, lijkt me wel lekker als ontbijt: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=13788.0
Deeg staat nu te rijzen.
Vrijwel alle buikribben en picanha's waren gisteren uitverkocht.
Goede zaak, jammer voor mij.
"Pappa, maar hij heeft toch ook een butt ...." ( de oudste )
Dus wordt het PP
* FreshMaker is om te praten met 2 vloeitjes en een aai over de bol
Goede zaak, jammer voor mij.
"Pappa, maar hij heeft toch ook een butt ...." ( de oudste )
Dus wordt het PP
* FreshMaker is om te praten met 2 vloeitjes en een aai over de bol
Vandaag de uds ingewijd
Beer can chicken. Uds bleef tussen de 120 en 130c. Na 1.5 uur was de borst 77c.
Hij was echt heerlijk. En fijn om na al dat harde werken en vele frustraties te kunnen genieten van de ton
Hij was echt heerlijk. En fijn om na al dat harde werken en vele frustraties te kunnen genieten van de ton
De pizza's waren super
binnen 5 minuten klaar. Kids dikke lol met het beleggen.. aanrader.
Ik heb NLZiet en heb een aflevering van Grillmasters gekeken en dan toch maar een tweede aflevering maar wat is dat toch een zaad programma. Gemiste kans.Irtimid schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:00:
![]()
BBQ
Maar WTF is dat van de AH? Terpentine bij het houtskool

Vandaag heeft vrouwlief bij de slager 3 ribben gehaald (2,2kg) en 1kg spek. Ook bij de Ikea maar een braadslede gekocht om de aluminiumbak van de Weber te vervangen. Morgen lekker 3-2-1 gaan roken
[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 25-06-2016 20:55 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ja joh, dan zijn de kooltjes lekker snel heet, kan het speklapje er tenminste meteen op.Chevy454 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:51:
[...]
Maar WTF is dat van de AH? Terpentine bij het houtskool![]()
kwartiertje de kippepootjes in marineren werkt ook primaFly-guy schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:54:
[...]
Ja joh, dan zijn de kooltjes lekker snel heet, kan het speklapje er tenminste meteen op.
Wat voor bodem heb je gebruikt ?St@m schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:38:
De pizza's waren superbinnen 5 minuten klaar. Kids dikke lol met het beleggen.. aanrader.
Ik had pas een pak Koopmans Pizzabodem maar dat spul plakte nogal
Over kant en klare (diepvries)bodems heb ik ook gehoord maar die schijnen niet zo lekker te zijn ?
Water, zout, bloem, gist, suiker en olijfolieIrtimid schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:46:
[...]
Wat voor bodem heb je gebruikt ?
Over kant en klare (diepvries)bodems heb ik ook gehoord maar die schijnen niet zo lekker te zijn ?
http://barabiku.nl/pizzadeeg-1/
[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 25-06-2016 22:14 ]
* kuch *Irtimid schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:46:
[...]
Wat voor bodem heb je gebruikt ?
FreshMaker in "Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2"
Gisteren had ik zin om spareribs te maken. Dus ik de auto ingestapt en gereden naar west-kruiskade in Rotterdam. Ze hebben daar een slager die gedeeltes van een beest verkoopt die je niet bij de normale slager zal vinden. Zoals een varkenshoofd
.
Wilde gaan bbqen voor 3 personen. Dus 3 slabs buik spareribs besteld. Toen ik zag hoe zwaar het was toch maar 2 slabs van gemaakt. Een turkse winkel binnne gelopen hopende dat ik kebab spiezen kan vinden voor weinig. Helaas. Wel aluminium bakken gevonden voor 1,25.
Thuis de vlies proberen te verwijderen. Dat gaat bij een baby back dus een stuk makkelijker. Ingezouten en ibgerubd met de rub van amazingribs.
Met veel moeite 8 briketjes aangekregen. Mini Firestarter die ik kreeg bij kratje Jupiler was toch niet zo handig als il het me voorstelde.
Enfin. Temperatuur op 107 gekregen. Slubak met kokend water erin. 2 slabs erin met m'n ikea pannen houder. Temperatuur meter van deal extreme erin. Eerste keer dat ik temp gebruik. Echt een budget ding. Display is ruk. Maar het voldoet. 2 keer gemoped met eenn saus van boter, appelsap en sojasaus. Na 3 uur ingewrapped in alu folie met mop suasje die ik noghad verhit met extra appelsap.
Na 2 uur. Uit de folie gehaald. Ingesmeerd met stockyard southern blues saus. Na een uur eruit gehaald.
Mijn conclusie. Het is de 2e keer dat ik de 321 methode gebruik. Eertse keer met buik spareribs. Smaak is te zoet voor me. Steuctuur is oké. Mag wat steviger voor me. M'n vrouw vond de smaak te westers. Komt door de bbq saus. Te zoet. Volgende keer zelf maar een squsje maken. Valt me op dat de meeste recepten nogal zoet zijn. Waarschijnlijk iets Amerikaans? Aangezien de 321 methode een Amerikaas dingetje is.
Wilde gaan bbqen voor 3 personen. Dus 3 slabs buik spareribs besteld. Toen ik zag hoe zwaar het was toch maar 2 slabs van gemaakt. Een turkse winkel binnne gelopen hopende dat ik kebab spiezen kan vinden voor weinig. Helaas. Wel aluminium bakken gevonden voor 1,25.
Thuis de vlies proberen te verwijderen. Dat gaat bij een baby back dus een stuk makkelijker. Ingezouten en ibgerubd met de rub van amazingribs.
Met veel moeite 8 briketjes aangekregen. Mini Firestarter die ik kreeg bij kratje Jupiler was toch niet zo handig als il het me voorstelde.
Enfin. Temperatuur op 107 gekregen. Slubak met kokend water erin. 2 slabs erin met m'n ikea pannen houder. Temperatuur meter van deal extreme erin. Eerste keer dat ik temp gebruik. Echt een budget ding. Display is ruk. Maar het voldoet. 2 keer gemoped met eenn saus van boter, appelsap en sojasaus. Na 3 uur ingewrapped in alu folie met mop suasje die ik noghad verhit met extra appelsap.
Na 2 uur. Uit de folie gehaald. Ingesmeerd met stockyard southern blues saus. Na een uur eruit gehaald.
Mijn conclusie. Het is de 2e keer dat ik de 321 methode gebruik. Eertse keer met buik spareribs. Smaak is te zoet voor me. Steuctuur is oké. Mag wat steviger voor me. M'n vrouw vond de smaak te westers. Komt door de bbq saus. Te zoet. Volgende keer zelf maar een squsje maken. Valt me op dat de meeste recepten nogal zoet zijn. Waarschijnlijk iets Amerikaans? Aangezien de 321 methode een Amerikaas dingetje is.
Je proeft de rub en saus toch wel tijdens het bereiden zeker?
Ik vind het zelf lekker met een saus van ketjap en chilisaus. Als je het pittiger wil kan je er nog sambal bij doen.
Iemand een recept voor een gepofte aardappel zonder roomsaus, maar een ander sausje? Ik heb het niet zo op de roomsausjes...
Aardappel poffen, daarna openbreken klont roomboter en lekker prakken, daarna wat kruiden naar smaak met wat je lekker vindt.
http://lmgtfy.com/?q=kumpir+recept
http://lmgtfy.com/?q=kumpir+recept
Zaterdag op de nieuwe Weber en met de nieuwe iGrill2 een barbecuesessie gehouden. Was allemaal erg simpel (20+ man) dus gewoon kippenbouten, hamburgetjes en wat spiesjes in het begin. En later op de avond nieuwe kolen opgewarmd en toen bezig met 2 beenhammetjes die wel goed gelukt waren! Even direct grillen om een korstje te krijgen en vervolgens indirect verder gegaan om door te garen. Oh ja, en spareribs (maar voorgegaard/gemarineerd) maar die vielen alsnog erg goed in de smaak. Die iGrill2 is wel een fijn ding. Beetje het vlees in de gaten houden zodat je alles "veilig" kan eten
.
Nu de testronde is gedaan wordt het tijd om wat nieuwe barbecue recepten uit te proberen
.
Nu de testronde is gedaan wordt het tijd om wat nieuwe barbecue recepten uit te proberen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Gewoon wat boursin/kruidenkaas of zure room erin?Ferra schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:59:
Iemand een recept voor een gepofte aardappel zonder roomsaus, maar een ander sausje? Ik heb het niet zo op de roomsausjes...
Je maakt zelf de rub, gebruik minder zoete ingredienten ( vooral de bruine suiker inde recepturen is een andere bruine suiker dan wij hier kennen )Russel88 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:23:
Volgende keer rietsuiker proberen, die is minder zoet, maar wel groffer van structuur ( je kan ook licht-bruine basterdsuiker proberen )
De bbqsuas die je gebruikt om het laatste deel af te maken bevat OOK nog eens veel suikers, wat in vrijwel alle ( inderdaad US ) sausen het geval is.
Ik gebruik ook voornamelijk ketjap en (sweet)chili als basis ipv een gekochte bbqsaus
En zoals al eerder aangegeven, controleer je productie, ga niet blind van de gestelde tijden uit, maar neem je eigen gewenste tijd, check na 2,5u de grote ribben, en maak een beslissing.
Je kookt voor jezelf, niet voor een jury, die nog 50 andere stukken moet proeven.
Een recept heb ik niet, maar daar is Google erg goed inFerra schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:59:
Wat wij zelf lekker vinden is een saus op basis van (halfvolle) yoghurt en komkommer. Fris-zoet wat lekker combineert bij de warme gepofte aardappel.
Wat kleine dingetjes besteld bij Beef&Steak, komt woensdag binnen als het goed is, ben benieuwd 
- Don Marco's Chipotle Butter & Dip, Carolina Mustard, Crazy Chicken
- Wagyu Beef carpaccio
- Hollands Rosé kalfsvlees spareribs
- Aberdeen Angus Flank Steak (bavette)
- Gildehoen kippenvleugels
Tegen die tijd is de dual probe-thermometer ook in huis als het meezit, kan ik eens een beetje gaan spelen en wat rubs uitproberen
Eet eigenlijk vrijwel geen varkensvlees (kan het sowieso niet zo goed hebben), dus leek me die kalfsribben wel een goede optie. Heb nog wel wat blauwe bessen in de vriezer liggen voor een semi-gezond sausje
- Don Marco's Chipotle Butter & Dip, Carolina Mustard, Crazy Chicken
- Wagyu Beef carpaccio
- Hollands Rosé kalfsvlees spareribs
- Aberdeen Angus Flank Steak (bavette)
- Gildehoen kippenvleugels
Tegen die tijd is de dual probe-thermometer ook in huis als het meezit, kan ik eens een beetje gaan spelen en wat rubs uitproberen
[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 27-06-2016 09:17 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hallo Allemaal,
Na een lange tijd meegelezen te hebben hier wilde ik mijn DIY projectje delen met jullie.
Een aantal jaar stoorde ik me eraan dat ik bij mn Weber geen tafel heb, dus heb ik besloten om er maar zelf een te maken ipv de Weber performer te kopen
Ik heb nog een flinke vrije muur in mn tuin dus alle plaats om een kleine buitenkeuken te maken.
Dus hieronder een klein foto verslag.

Alles passen en meten

Alles is zover geschuurd, maar t weer in NL zit niet echt mee
Twijfel alleen nog over de kleur, deze kleur van t hout vind ik wel mooi, maar er moet bescherming op tegen de regen en vlekken.
Na een lange tijd meegelezen te hebben hier wilde ik mijn DIY projectje delen met jullie.
Een aantal jaar stoorde ik me eraan dat ik bij mn Weber geen tafel heb, dus heb ik besloten om er maar zelf een te maken ipv de Weber performer te kopen
Ik heb nog een flinke vrije muur in mn tuin dus alle plaats om een kleine buitenkeuken te maken.
Dus hieronder een klein foto verslag.

Alles passen en meten

Alles is zover geschuurd, maar t weer in NL zit niet echt mee
Twijfel alleen nog over de kleur, deze kleur van t hout vind ik wel mooi, maar er moet bescherming op tegen de regen en vlekken.
[ Voor 10% gewijzigd door alki op 27-06-2016 10:07 ]
Dit topic is gesloten.