Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.801 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb vandaag grillgrates voor mijn WGA (maar ook op een andere bbq op een rooster te leggen natuurlijlk) binnengekregen. Geprobeerd via 2 NLD routes: distributeur had em niet, andere shop had nogal moeite om een werkende site te hebben dus dat heb ik ook opgegeven. Nu vanuit Duitsland besteld en dat was inclusief verzenden alsnog goedkoper dan hier 8)7 Anyhow, van het weekend eens mee spelen.

Voor een idee:
Afbeeldingslocatie: https://www.green-forest.nl/images/RWeb2GO-transparent-HR_hnk4kzwo.jpg
Achterliggende gedachte is wel lekker heet worden, never roesten (is alu) maar geen flare-ups meer, vocht kan lekker sizzlend smaak teruggeven + je krijgt bijzonder mooie streepjes ;) Aangezien het elementen zijn kan ik er 2 inleggen en dan via het gat kolenbijgooien. Denk dat als ze eenmaal geschakeld liggen hij niet zomaar los kan maar dat ga ik merken :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40
418O2 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:12:
Hmm.. ben aan het testen met de UDS maar krijg hem niet lekker op temperatuur, lijkt wel of er gewoon geen trek in komt

situatie:

1x22mm inlaat (T-Stuk)
2x16mm inlaat (met kogel)

4x 16mm in de deksel.

Ik krijg het met geen combinatie zo dat hij door stookt. Dus de beide beneden dicht, boven open,alles beneden open, 2 open aan de bovenkant, ook niet. Er komt gewoon geen trek in.

Misschien moet de kolenmand nog hoger, maar dat lijkt me wel apart. Heb dat nu geprobeerd

Of misschien domweg meer brandstof natuurlijk
Hoe hoog zit je kolenmand en hoeveel brandstof gooi je er in? Doe je het via de minion of via de snake methode? In de UDS die ik onlangs heb gemaakt heb ik maar 1 pijp. Daar van dacht ik in het begin dat het te weinig is, maar toen ik een aangepaste snake methode ging doen ipv een minion ging het ineens hartstikke vlot. Ik leg daarbij de kolen die aanstaan aan de kant waar de pijp zit. Dat trekt dan langzaam door naar de andere kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Misha schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:33:
[...]

Hoe hoog zit je kolenmand en hoeveel brandstof gooi je er in? Doe je het via de minion of via de snake methode? In de UDS die ik onlangs heb gemaakt heb ik maar 1 pijp. Daar van dacht ik in het begin dat het te weinig is, maar toen ik een aangepaste snake methode ging doen ipv een minion ging het ineens hartstikke vlot. Ik leg daarbij de kolen die aanstaan aan de kant waar de pijp zit. Dat trekt dan langzaam door naar de andere kant
De onderkant zit nu iets van 5cm boven de inlaten.

Heb nu zo'n 30x20cm aangestoken, kijken of dat genoeg is. Was misschien wel te zuinig met kolen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
2Dutch schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:21:
Heb vandaag grillgrates voor mijn WGA (maar ook op een andere bbq op een rooster te leggen natuurlijlk) binnengekregen. Geprobeerd via 2 NLD routes: distributeur had em niet, andere shop had nogal moeite om een werkende site te hebben dus dat heb ik ook opgegeven. Nu vanuit Duitsland besteld en dat was inclusief verzenden alsnog goedkoper dan hier 8)7 Anyhow, van het weekend eens mee spelen.

Voor een idee:
[afbeelding]
Achterliggende gedachte is wel lekker heet worden, never roesten (is alu) maar geen flare-ups meer, vocht kan lekker sizzlend smaak teruggeven + je krijgt bijzonder mooie streepjes ;) Aangezien het elementen zijn kan ik er 2 inleggen en dan via het gat kolenbijgooien. Denk dat als ze eenmaal geschakeld liggen hij niet zomaar los kan maar dat ga ik merken :)
Heb je misschien een link ( van de bestelsite ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

RZor schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:19:

Luchtrooster onderaan was wel heel erg geventileerd dus met stukje vilt alles dicht gemaakt.
Welk vilt heb je gebruikt? Ik zie 2 soorten volgens mij.
Gelijk de Ikea mod toegepast. 3cm ruimte per kant aangehouden. Plankje wordt nog verwisseld door iets dat wel past :)
Nice. ik wil 'm zelf nog steeds in het gat laten hangen, met een viltlaag oid als buffer om ook de uitzetting op te vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

JPS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:47:
[...]

Welk vilt heb je gebruikt? Ik zie 2 soorten volgens mij.

[...]

Nice. ik wil 'm zelf nog steeds in het gat laten hangen, met een viltlaag oid als buffer om ook de uitzetting op te vangen.
Dat zwarte vilt zat er standaard op, dat andere is van greeneggtotaal.nl, moest daar toch in de buurt zijn, gelijk asschuiver en nog wat rub en kool meegenomen.

Ik durfde het strak in het gat niet aan, geen idee kwa warmte, vandaar die 3cm.
Plankje is 8cm omhoog zodat ie op z'n pootjes staat.
Zaterdag even fatsoenlijk plankje scoren.

Nu alleen nog even die gietijzeren pan van de xenos voor hitteschild en gaan met die banaan.

Ik zat ook naar brood van de bbq te kijken, mooi recept gevonden. Die doen het op een pizzasteen, moet dan toch ook wel op/in die pan kunnen?

[ Voor 15% gewijzigd door RZor op 11-04-2018 19:14 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:07
De post kwam vandaag weer langs. :D

Deze keer een gietijzeren skillet, 3x een Dutch oven onderzetten (deze ga ik gebruiken om roosters even weg te kunnen zetten zonder gedoe), en 2x Dutch oven deksel lifter de 2e erbij ivm verzendkosten (wie wil mag hem overnemen voor een zacht prijsje).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YfmDHGJ.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Calitomnication schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:18:
[...]

(...)
Wat zijn hier de must haves voor?
- Wat @Misha zegt, een brikettenstarter is een absolute must!
- Thermometer (zelf heb ik er 2 van Ikea, kost niks, werken geweldig).
- Rookhout
- BBQ tang
- Goede hittebestendige handschoenen
(...)
Even wat aanvullingen op bovenstaande:
Als je toch bij de Ikea bent:
- Pannendekselrekje "Variera" (plastic dopjes eraf, en je hebt een perfect Spareribrackje "voor wênag",
- 1 of meerdere RVS braadsledes, als lekbak, en evt. om gerechten in te bereiden.

Rookhout zijn blokken praktischer dan snippers (Hoewel ik met snippers ook wel uit de voeten kan, door ze in folie te doen en daar wat gaatjes in te prikken, en op die manier een rookpakketje te maken).
Lashandschoenen bij een bedrijf als HBM-machines voldoen heel goed, en kosten een fractie van "echte" BBQ-handschoenen. (Wat ook gewoon lashandschoenen zijn, maar dan duurder 8) )
FreshMaker schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:32:
[...]

Ik ben nog steeds van mening dat je bij Weber ALLEEN de grills moet halen.
De accessoires zijn allemaal extern ingekocht en relabeled, en halen in de meeste gevallen niet de te verwachten kwaliteit

Weber briketten zijn waardeloos, de tangen véél te groot en grof ( een RVS tang van Xenos kost 3€ en ligt beter in de hand )
Dat laatste ben ik niet met je eens, vind de tang en burgerschep die ik van mijn meisje heb gekregen, prima. (Maar daar moet ik wel bijzetten dat ik laatst XXXL motorhandschoenen heb gekocht, dus misschien zijn mijn handen wat groter dan gemiddeld)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Van het weekend maar eens wat wings en een gevlinderd kippetje op de UDS gooien. Eens kijken wat dat oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

FreshMaker schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:45:
Heb je misschien een link ( van de bestelsite ? )
Dat ik er durfde te bestellen was al heel wat, maar here ya go, mind yer eyes :+ (paypal dus geen risico).
Heb na mijn paypal betaling ook niks meer aan mails gezien tot een bericht van DHL dat ze vandaag gingen bezorgen. Is de 6e besteld dus prima levertijd imho. Ziet er goed uit verder, gewoon in eigen verpakking met wat extra tape verzonden, kan weinig kapot aan :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Vandaag de Tenergy Solis meat thermometer binnen inc 6 probes. BT iig ging van achter mijn tuin tot mijn keuken, ~25mtr. dit in tegenstelling tot de mini igrill van weber die niet verder kwam dan 4 meter.

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Dat was ik van de vorige foto's. Had vandaag ontdekt dat de onderkant inderdaad veel speling heeft. Ik denk dat ik hier ook maar wat extra vilt tussen ga stoppen.

Welke gietijzeren pan bedoel je? heb je misschien ook nog een tip voor een pizza steen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

NoE schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:05:
Vandaag de Tenergy Solis meat thermometer binnen inc 6 probes. BT iig ging van achter mijn tuin tot mijn keuken, ~25mtr. dit in tegenstelling tot de mini igrill van weber die niet verder kwam dan 4 meter.
Had er nog niet van gehoord (jammer geen NL-shop) maar ziet er wel goed uit, alhoewel die app niet zo handig lijkt: heb je 6 probes, gaan ze per probe 1/2 of 1/3 van je schermgrootte innemen, niet overizchtelijk. Hopelijk is dat een oudere versie van de app ;)

Mijn 2probige maverick ga ik niet meer tot leven gewekt krijgen, en toch handig om probes in stukken te steken op de q in plaats van steeds met zo'n steekthermometer in de weer. Bovendien handig als je echt goed wilt zien wat bepaalde aanpassingen met je temperatuur doen (bullet smoker bv). Zal em eens op de researchlijst zetten naast de GrillEye Smart Bluetooth Thermometer. Was de setup verder easy peasy en alles goed afleesbaar? :)

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 11-04-2018 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

2Dutch schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:15:
[...]

Had er nog niet van gehoord (jammer geen NL-shop) maar ziet er wel goed uit, alhoewel die app niet zo handig lijkt: heb je 6 probes, gaan ze per probe 1/2 of 1/3 van je schermgrootte innemen, niet overizchtelijk. Hopelijk is dat een oudere versie van de app ;)

Mijn 2probige maverick ga ik niet meer tot leven gewekt krijgen, en toch handig om probes in stukken te steken op de q in plaats van steeds met zo'n steekthermometer in de weer. Bovendien handig als je echt goed wilt zien wat bepaalde aanpassingen met je temperatuur doen (bullet smoker bv). Zal em eens op de researchlijst zetten naast de GrillEye Smart Bluetooth Thermometer. Was de setup verder easy peasy en alles goed afleesbaar? :)
Ja qua scherm layout is het nog ff wachten op een mooie update, maar doet wat het moet doen.

via Amazon, 2 april besteld (2200), 10de binnen kunnen zijn, was echter gister niet thuis, dus vandaag.

was ff pielen met de BT, omdat ik natuurlijk weer eigenwijs met 2 telefoon tegelijkertijd bezig was. Mijn oude nexus werkt iig. Nu nog even proberen met mijn Pixel2. Die wil nog wel eens lastig doen (carkit pakt ie niet bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

SmoothTweaker schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:14:
[...]

Dat was ik van de vorige foto's. Had vandaag ontdekt dat de onderkant inderdaad veel speling heeft. Ik denk dat ik hier ook maar wat extra vilt tussen ga stoppen.

Welke gietijzeren pan bedoel je? heb je misschien ook nog een tip voor een pizza steen? :D
Het is maar klein beetje wat je nodig hebt, ik had aan 30cm genoeg. Sommige stukjes in tweeen geknipt.

Die pan is deze, die past er perfect in zag ik eerder in dit topic.
Pizzasteen niet naar gekeken nog, wil hiermee beginnen. Zaterdag overdag in dat pannetje brood proberen te bakken en daarna lekker wat vlees en groente klaarmaken. Zal foto’s maken.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Niclan heeft dus een heel zwak ontwerpfout heb ik geleerd. Door de eivorm loopt het water naar onderen. De viltafdichting was nat maar er is geen water in de aspan gekomen. Maar via de luchtschuif is er water in de dubbele wand van de aspan gekomen.

Dat betekent dus de aspan eronderuit halen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

NoE schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:31:
Ja qua scherm layout is het nog ff wachten op een mooie update, maar doet wat het moet doen.
via Amazon, 2 april besteld (2200), 10de binnen kunnen zijn, was echter gister niet thuis, dus vandaag.

was ff pielen met de BT, omdat ik natuurlijk weer eigenwijs met 2 telefoon tegelijkertijd bezig was. Mijn oude nexus werkt iig. Nu nog even proberen met mijn Pixel2. Die wil nog wel eens lastig doen (carkit pakt ie niet bv)
Amazon.com en toch geen extra kosten? Nice, want het zit wel boven de 22 dollar :+ App valt aan te passen, ben zo'n figuur die dat dan meteen als feedback dropt. Voor zonder app gebruik zouden de plugs in de zender nog idem kleur als uiteindes moeten hebben, maar ik vermoed dat je toch de app meer gebruikt omdat je meer in 1 scherm ziet :) En bovendien is rood voor rund en geel voor kip en groen voor..groente? :P :+

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 11-04-2018 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

2Dutch schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:43:
[...]

Amazon.com en toch geen extra kosten? Nice, want het zit wel boven de 22 dollar :+ App valt aan te passen, ben zo'n figuur die dat dan meteen als feedback dropt. Voor zonder app gebruik zouden de plugs in de zender nog idem kleur als uiteindes moeten hebben, maar ik vermoed dat je toch de app meer gebruikt omdat je meer in 1 scherm ziet :) En bovendien is rood voor rund en geel voor kip en groen voor..groente? :P :+
Ja zie nu net ook weer een mooi puntje van feedback, zou namelijk graag een paar probes een standaard setting (omgevings) willen geven, nu begint ie gelijk te piepen omdat ie te koud is (ligt naast mij)
>> edit: zie net dat ie "actief" is, zodra je er een probe in hebt, zoniet dat kan je presets hebben, logisch.

wat wel grappig is, je kan het gewoon gelijk in het Nederlands instellen... dat had ik dan weer niet verwacht.

66 euro waren de totale kosten. inc shipping en douane kosten. is iig goedkoper dan de Weber varianten

[ Voor 5% gewijzigd door NoE op 11-04-2018 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
RZor schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:37:
[...]

Het is maar klein beetje wat je nodig hebt, ik had aan 30cm genoeg. Sommige stukjes in tweeen geknipt.

Die pan is deze, die past er perfect in zag ik eerder in dit topic.
Pizzasteen niet naar gekeken nog, wil hiermee beginnen. Zaterdag overdag in dat pannetje brood proberen te bakken en daarna lekker wat vlees en groente klaarmaken. Zal foto’s maken.
Dank, denk dat ik een dezer dagen ook even langs de Xenos rijd voor dat pannetje.
De pizzasteen staat nog wel hoog op mijn lijstje, na wat zoeken kom ik erachter dat 22cm een ideaal formaat is voor deze BBQ. Ik houd je wel even op de hoogte als ik er een gevonden/gekocht heb.

Zou dit wat zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door SmoothTweaker op 11-04-2018 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
Wild Chocolate schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:48:
[...]

Lashandschoenen bij een bedrijf als HBM-machines voldoen heel goed, en kosten een fractie van "echte" BBQ-handschoenen. (Wat ook gewoon lashandschoenen zijn, maar dan duurder 8) )
Lashandschoenen zijn gelijk aan die stugge handschoenen inderdaad, die heb ik ook nog liggen maar ze zijn niet handig met werk wat meer precisie vereist en uiteindelijk als ze de temperatuur opnemen geven ze deze weer moeilijk af.

Échte BBQ handschoenen zijn zoals onderstaand, perfect tot 250 graden en flexibel, deze zijn ook goedkoper te vinden als de BGE variant dan kosten deze rond de 20 euro.

Afbeeldingslocatie: https://www.bbqstoreuk.co.uk/media/catalog/product/cache/3/image/1000x1000/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/2/62145-grilling-glove-zoom.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

franssie

Save the albatross

2Dutch schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:38:
[...]

Dat ik er durfde te bestellen was al heel wat, maar here ya go, mind yer eyes :+ (paypal dus geen risico).
Heb na mijn paypal betaling ook niks meer aan mails gezien tot een bericht van DHL dat ze vandaag gingen bezorgen. Is de 6e besteld dus prima levertijd imho. Ziet er goed uit verder, gewoon in eigen verpakking met wat extra tape verzonden, kan weinig kapot aan :)
Ze hebben er ook eentje voor de COBB maar hun website wil niet meer afrekenen - morgen misschien wel weer. Strato - butt - site is het wel, soit boeien.

bleek een foutje in mijn Duits te zijn in combinatie met een foute foutmelding. Als je postcode niet klopt zegt ie dat Paypal niet werkt ;)

Maar de versie voor de Cobb besteld dus - ik ben benieuwd!

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 11-04-2018 22:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
Wild Chocolate schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:48:
[...]

Even wat aanvullingen op bovenstaande:
Als je toch bij de Ikea bent:
- Pannendekselrekje "Variera" (plastic dopjes eraf, en je hebt een perfect Spareribrackje "voor wênag",
- 1 of meerdere RVS braadsledes, als lekbak, en evt. om gerechten in te bereiden.

Rookhout zijn blokken praktischer dan snippers (Hoewel ik met snippers ook wel uit de voeten kan, door ze in folie te doen en daar wat gaatjes in te prikken, en op die manier een rookpakketje te maken).

[...]

Dat laatste ben ik niet met je eens, vind de tang en burgerschep die ik van mijn meisje heb gekregen, prima. (Maar daar moet ik wel bijzetten dat ik laatst XXXL motorhandschoenen heb gekocht, dus misschien zijn mijn handen wat groter dan gemiddeld)
Ah. Dat is dus een pannenrekje van de ikea.
Enig idee hoeveel spareribs er in één keer op de 57 cm weber passen?
Ik zie dat er 6 in dat rack passen en dan nog één, wellicht twee er bovenop? :9
Dat geeft wel mogelijkheden voor de volgende barbecue meteen 10 kilo spareribs er op :).

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
alaintje schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:18:
[...]

Dat geeft wel mogelijkheden voor de volgende barbecue meteen 10 kilo spareribs er op :).
Op een Weber Smokey Mountain 47cm kan ik 10 kilo spareribs kwijt, maar dan zit deze helemaal propvol en uiteraard met de Ikea pannenrekjes ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Enig idee hoeveel spareribs er in één keer op de 57 cm weber passen?<>
Hangt heel erg af van de lengte van je ribracks. Je werkt in een cirkel dus reken maar uit. Stapelen met kortere (halve racks) zou erboven wel moeten werken denk ik, al heb ik dat nog nooit gedaan maar ik zie niet waarom dat niet zou werken als je deksel hoog genoeg is.

edit: @Hari-Bo gaaf dat kan dus, je hebt niet toevallig een foto daarvan? :9~

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 11-04-2018 22:25 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Hari-Bo schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:22:
[...]

Op een Weber Smokey Mountain 47cm kan ik 10 kilo spareribs kwijt, maar dan zit deze helemaal propvol en uiteraard met de Ikea pannenrekjes ideaal. :)
Het lijkt me echt gaaf om een keer zoveel ribs te maken. Ik hoop dat het van de zomer er eens van komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb op dit moment een Weber in 47cm uitvoering. Wil wat gaan experimenteren met slow cooking. Als ik zo beetje lees is de 47cm wat aan de kleine kant. Heb snel naar de Smokey Mountain gekeken en dat lijkt me wel wat alleen zijn niet goedkoop. Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Sethro ken zat verhalen van mensen (ook hier dacht ik) die het op een WGA voor elkaar krijgen. 10 kilo ribs gaat dan misschien niet lukken op een 47cm maar ik zou eerst experimenteren en dan pas geld uitgeven aan een nieuwe weber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Op een 47 kan je geen vol rooster Ribs maken, maar 2.5kg red je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Dat klopt. Ik verkijk mij er altijd een beetje op en ik speel te safe wat betreft de ruimte/afstand.
Ik heb op de weber dus mijn kolen aan een kant en spareribs aan andere kant de vorige keer. En heb ik gewoon de sparerib vlak gelegd. Maar ik houd er niet van als deze bruin wordt door de directe warmte van de kolen dus de volgende keer wat tussen plaatsen. Maar als ik ze rechtop zet heb je er geen last van, alleen ik dacht dat die rackjes erg duur waren :X.
In Duitsland waren de spareribs erg voordelig dus ik weet al waar ik heen ga (ook een van de weinige plekken waar je rauwe onbewerkte spareribs krijgt).
En bij de Sligro de picancha en kalfs ribeye :9~ .

[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 11-04-2018 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
franssie schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:24:
[...]

edit: @Hari-Bo gaaf dat kan dus, je hebt niet toevallig een foto daarvan? :9~
Even een oude foto kunnen vinden, de onderste rij zat ook zo vol. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6pGJwpOh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Hari-Bo schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:02:
[...]

Lashandschoenen zijn gelijk aan die stugge handschoenen inderdaad, die heb ik ook nog liggen maar ze zijn niet handig met werk wat meer precisie vereist en uiteindelijk als ze de temperatuur opnemen geven ze deze weer moeilijk af.

Échte BBQ handschoenen zijn zoals onderstaand, perfect tot 250 graden en flexibel, deze zijn ook goedkoper te vinden als de BGE variant dan kosten deze rond de 20 euro.

[afbeelding]
Het voordeel van lashandschoenen vind ik dat je die op het moment dat iets te heet wordt, je de handschoen gewoon van je hand kunt laten glijden om van de hitte af te zijn. Bij de handschoen in jouw plaatje heb je je tweede hand nodig om de handschoen uit te trekken. En ondanks dat ze allemaal tot 250 graden of zo gaan, gebeurt het nog wel eens dat de conveggtor of een gietijzeren pan net iets te warm is om er lang mee rond te lopen. Dan ben je blij dat je los kunt laten en de handschoen uit kunt laten glijden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@coelho ik heb ook el cheapo lashandschoenen en die werken prima. Ze zijn wel gemaakt voor lassen (vonkbescherming) en niet om langdurig hete voorwerpen vast te pakken. Maar een seconde of 10 (ik heb vrij vuurvaste handen) lukt prima en dat is lang zat. In 5 seconden zet ik een pan wel op de grond.

Nadeel is dat het leer ruw is, dus alle vet, roet en smeer en zo blijft erop en erin zitten maar soit, daar heeft mijn lasschort ook last van (die ik bij de BBQ eigenlijk nooit aanheb).

Lashandschoenen zijn dacht ik iets van 10 euro max per paar dus daar kan je er wel wat van verslijten. En dat stuk naar de elleboog kan er ook afgeknipt en dan zijn het ook leuke werkhandschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Tijd terug veel research gedaan naar een thermometer. Bij mijn komt de iGrill 2 nog steeds als beste naar voren. Mensen die hem hier hebben? Leea veel klachten over de app en het bereik. Maar volgens mij is er ook geen alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

RMX schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:04:
Tijd terug veel research gedaan naar een thermometer. Bij mijn komt de iGrill 2 nog steeds als beste naar voren. Mensen die hem hier hebben? Leea veel klachten over de app en het bereik. Maar volgens mij is er ook geen alternatief?
Ik ook, en kwam zodoende bij de tenergy solis uit, sinds vandaag binnen. 25mtr BT en niet al te duur. (66 euri)
zojuist ook wat feedback gegeven wat er allemaal nog mooier in de app kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@RMX https://www.ebay.nl/itm/T...eter-for-BBQ/232704343443 werkt ook wel voor minder. Geen gezeur met BT en het bijbehorende slechte bereik. Maar geen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

NoE schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:47:
[...]

Ik ook, en kwam zodoende bij de tenergy solis uit, sinds vandaag binnen. 25mtr BT en niet al te duur. (66 euri)
zojuist ook wat feedback gegeven wat er allemaal nog mooier in de app kan ;)
Deze ziet er goed uit! Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:55:
@RMX https://www.ebay.nl/itm/T...eter-for-BBQ/232704343443 werkt ook wel voor minder. Geen gezeur met BT en het bijbehorende slechte bereik. Maar geen app.
Die heb ik ook, ideaal ding voor weinig. Heb wel eens een camera voor de ontvanger gezet zodat ik de temperatuur kon bekijken toen ik niet thuis was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:17
Tacoos schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:56:
[...]

Over briketten: het adresje waar ik vorig jaar nog de ecobrasa haalde, heeft die nu niet (meer) maar verkoopt nu hiqcoco.

Zijn er mensen met uitgebreidere ervaring met de hiqcoco?

Mij spareribs sessie met snake van hiqcoco ging goed en er lijkt weinig rook/geur en as af te komen, vind ze alleen per briket vrij groot.

Oh ja: ik start ze met deze starter van outdoorchef maar ik heb er ook niet zoveel voor betaald. Vind em alleen erg gaaf O+
Ik gebruik en verkoop Cocogreen Snap, erg tevreden over!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

franssie schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:11:
Ze hebben er ook eentje voor de COBB maar hun website wil niet meer afrekenen - morgen misschien wel weer. Strato - butt - site is het wel, soit boeien.

bleek een foutje in mijn Duits te zijn in combinatie met een foute foutmelding. Als je postcode niet klopt zegt ie dat Paypal niet werkt ;)

Maar de versie voor de Cobb besteld dus - ik ben benieuwd!
Hey dat is wel lachen, een maatje van mij heeft een cobb, zal hem daar even op wijzen. Vast cheaper dan een grillaccessoire van Cobb zelf :+ De site is idd not much, en ik vraag me af of jij nog wel mails krijgt met iets hehe, maar ach als je het binnen krijgt. Beter dan mooie verhalen en dan alsnog niks :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
coelho schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:24:
[...]

Het voordeel van lashandschoenen vind ik dat je die op het moment dat iets te heet wordt, je de handschoen gewoon van je hand kunt laten glijden om van de hitte af te zijn. Bij de handschoen in jouw plaatje heb je je tweede hand nodig om de handschoen uit te trekken. En ondanks dat ze allemaal tot 250 graden of zo gaan, gebeurt het nog wel eens dat de conveggtor of een gietijzeren pan net iets te warm is om er lang mee rond te lopen. Dan ben je blij dat je los kunt laten en de handschoen uit kunt laten glijden.
lashandschoenen zijn gemaakt ter bescherming voor vonken en niet om hete componenten van een paar honderd graden vast te houden, dat is ook de rede dat deze de temperatuur absorbeert en lastig loslaat.

De barbecue handschoenen zijn gemaakt van een hittebestendig materiaal welke niet de eigenschap heeft om de temperatuur te absorberen, uiteindelijk worden ze wel warm maar koelen ook snel af. Hierdoor kan je een langere periode boven de grill bezig zijn. Met deze handschoenen als ik een rooster pak en weg leg heb ik nooit gehad dat deze te warm worden. Wel met lashandschoenen die je daarna ook nog moet af laten koelen ivm temperatuur absorptie.

Ieder z'n ding hoor, maar als je regelmatig de barbecue aansteekt is het handiger om een flexibele handschoen te gebruiken ipv dat stugge materiaal in mijn mening. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
Ik heb twee Campingaz BBQ handschoenen. Ik vind die echt perfect. Ik kan alles vastpakken wat ik wil. Kunnen temperaturen aan tot 350 graden volgens de specs. Zo hoog heb ik het nog nooit laten komen denk ik :P maar ik heb nog nooit iets niet vast kunnen pakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/luvjwQzF9vvGjUr67Ujr1ckd/medium.jpg

@Apie! Een 38cm pizza steen in de Niclan. Bij de Makro voor 10 euro en wat kleingeld :+
Ziet er goed uit, een ruime cm speling langs de kanten voor airflow.

Vanavond voor het eerst diamanthaas maken op de Q.
Indirect tot 47C. Daarna reverse sear denk ik.

Wordt nog wel even een gehannes met die pizzasteen totdat die doorgezaagd is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:52
Iemand toevallig al ervaring met deze tang, spaan en vork van de Ikea?

RVS en de prijs stond mij wel aan!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMDYfex.png

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Hari-Bo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:39:
[...]

lashandschoenen zijn gemaakt ter bescherming voor vonken en niet om hete componenten van een paar honderd graden vast te houden, dat is ook de rede dat deze de temperatuur absorbeert en lastig loslaat.

De barbecue handschoenen zijn gemaakt van een hittebestendig materiaal welke niet de eigenschap heeft om de temperatuur te absorberen, uiteindelijk worden ze wel warm maar koelen ook snel af. Hierdoor kan je een langere periode boven de grill bezig zijn. Met deze handschoenen als ik een rooster pak en weg leg heb ik nooit gehad dat deze te warm worden. Wel met lashandschoenen die je daarna ook nog moet af laten koelen ivm temperatuur absorptie.

Ieder z'n ding hoor, maar als je regelmatig de barbecue aansteekt is het handiger om een flexibele handschoen te gebruiken ipv dat stugge materiaal in mijn mening. :)
Je verhaal klinkt logisch. Misschien toch maar eens proberen. Anderzijds, hoe vaak doe ik nu handschoenen aan? Soms om de plate setter een opzij te leggen omdat ik het onzin vind om daar ook weer zo'n handvat voor te kopen, maar het meeste andere doe ik zonder handschoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Totdat je die ene keer toch niet oplet en ff je rooster met blote handjes aan tikt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

En even langs de Xenos geweest, de pannetjes lagen 5 hoog in t schap dus meenemen maar.

BBQ
BBQsles
Rekje past ook keurigPassend als een volgevreten caviaHeatdeflector xenos

Past perfect, net even op t gas verwarmd en geolied, dan is die ook maar vast weer klaar voor wanneer het vuur aan kan.

Alleen nog pizzasteen.
jordyyyys schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:23:
Iemand toevallig al ervaring met deze tang, spaan en vork van de Ikea?

RVS en de prijs stond mij wel aan!

[afbeelding]
Denk dat je hier weinig mis mee kan pakken, spullen daar zijn altijd wel prima, en voor dit geld is proberen niet echt een probleem!

[ Voor 17% gewijzigd door RZor op 12-04-2018 13:57 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:55

vectormatic

Warlock of the doorlock

Sethro schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:30:
Heb op dit moment een Weber in 47cm uitvoering. Wil wat gaan experimenteren met slow cooking. Als ik zo beetje lees is de 47cm wat aan de kleine kant. Heb snel naar de Smokey Mountain gekeken en dat lijkt me wel wat alleen zijn niet goedkoop. Wat raden jullie me aan?
Ik heb zelf ook een 47, en twee van die brikettenmandjes om de warmte aan de zijkant te houden. Ervaring daarmee was dat je prima een hele kip in het midden kan leggen (dus niet direct boven de mandjes) en anderhalf uur kan laten gaan.

Na het lezen van al die mooie dingen over spare ribs hier zit ik toch te denken of ik niet een keer een rekje ribs aan de ene kant, mandjes briketten aan de andere kant en dat een tijdje met rust laten, moet proberen. Ik heb zelf nog geen thermometer, maar op die manier zou slow cooking best moeten lukken

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Chevy454 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:23:
[afbeelding]

@Apie! Een 38cm pizza steen in de Niclan. Bij de Makro voor 10 euro en wat kleingeld :+
Ziet er goed uit, een ruime cm speling langs de kanten voor airflow.

Vanavond voor het eerst diamanthaas maken op de Q.
Indirect tot 47C. Daarna reverse sear denk ik.

Wordt nog wel even een gehannes met die pizzasteen totdat die doorgezaagd is.
Dat past mooi, die haal ik einde dag ook even. Morgen ontvang ik de hornbach pizzasteen. Collega neemt deze even mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
[...]
Vorig jaar 6 slabs van tezamen bijna 7 kilo op de 57CM Weber gehad:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lqKuWqP.jpg

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
vectormatic schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:18:
[...]

Ik heb zelf ook een 47, en twee van die brikettenmandjes om de warmte aan de zijkant te houden. Ervaring daarmee was dat je prima een hele kip in het midden kan leggen (dus niet direct boven de mandjes) en anderhalf uur kan laten gaan.

Na het lezen van al die mooie dingen over spare ribs hier zit ik toch te denken of ik niet een keer een rekje ribs aan de ene kant, mandjes briketten aan de andere kant en dat een tijdje met rust laten, moet proberen. Ik heb zelf nog geen thermometer, maar op die manier zou slow cooking best moeten lukken
Dat gaat je lukken, een vriend van me heeft ook alleen een 47 en al regelmatig ribben gegeten. Met wat alufolie kan je de ribben afschermen van de meeste stralingswarmte. En niet te veel kolen in een keer aansteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:55

vectormatic

Warlock of the doorlock

SPX420 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:58:
[...]

Dat gaat je lukken, een vriend van me heeft ook alleen een 47 en al regelmatig ribben gegeten. Met wat alufolie kan je de ribben afschermen van de meeste stralingswarmte. En niet te veel kolen in een keer aansteken.
Top! eerste plan gaat zijn om een thermometer bij de ikea op de kop te tikken, dan kan ik de temperatuur tenminste sturen.

Mijn idee was dus 1 mandje kolen aan de ene kant, ribbetjes aan de andere kant, waar/hoe zet ik daar dan dat alu folie tussen?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag kippenbouten gemaakt ipv de diamanthaas.

Les 1) ondanks looftlighter toch goed houtskool gebruiken.
Goed houtskool gaat ook terug aan als het vuur stikt. Zie Les 2.

Les 2) de Niclan is een kamado, deze reageert traag.
Bij het opwarmen had ik deze geknepen bij de topvent maar hij bleek toch steeds langzaam omhoog te kruipen. Dus de lower vent stond te ver open. Deze dan kleiner gemaakt en uiteindelijk de kolen gesmoord...

Vents open hielp niks dus hoppa, alles eraf. Looflighter erop en verder gaan.

Les 3) Eens stabiel dan blijft deze ook stabiel.

Les 4) Na low and slow, even high gaan, rooster met een borstel schoonmaken en klaar is * Chevy454 Morgen staat er een X-ray op de planning gevolgd door een PP.
Hoe lang zou een ongewrapte PP nodig hebben op de Q?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
NoepZor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:56:
[...]

Vorig jaar 6 slabs van tezamen bijna 7 kilo op de 57CM Weber gehad:

[afbeelding]
Dat ziet er goed uit, daar kunnen er nog wel 2 kleine aan de zijkant en eentje bovenop :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:24:* Chevy454 Morgen staat er een X-ray op de planning gevolgd door een PP.
Hoe lang zou een ongewrapte PP nodig hebben op de Q?
Tot hij 90C is van binnen ;)
Staat niet echt een vaste tijd voor

Kn 8u zijn, maar ook 24u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
8)7 :P
Staat niet echt een vaste tijd voor
Kn 8u zijn, maar ook 24u
Ja het is maar net hoe koppig het stuk vlees is. Ik heb 2,3kg procureur, ik ga die denk ik in 2 delen snijden.
Dan kan ik 1 wrappen en 1 niet, dan hebben we ook meteen vergelijking :)

Ik wou om 10.00 beginnen en ik hoopte tegen 20.00 klaar te zijn.
Ik vertrouw de Niclan nog niet helemaal om deze alleen te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
90? BLASPHEMY!

87 natuurlijk! :P

Maar het belangrijkste is dat je niet denkt dat je hem ook in 4 uur naar de 87-90 graden wil hebben, want dan kun je nog niks pullen :P een procureurtje heeft echt zijn tijd nodig voordat allemaal weefsels zichzelf gaan ontbinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:20:
[...]8)7 :P[...]

Ja het is maar net hoe koppig het stuk vlees is. Ik heb 2,3kg procureur, ik ga die denk ik in 2 delen snijden.

Rheinhesen BBQ heeft 1,5kilo PP op de Action-Egg gemaakt, daar deed hij een kleine 8u over

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 12-04-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
FreshMaker schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:24:
[...]

YouTube: PULLED PORK VOM 99 EURO KERAMIKGRILL - KAMADO

Rheinhesen BBQ heeft 1,5kilo PP op de Action-Egg gemaakt, daar deed hij een kleine 8u over
Misschien toch naar halen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
lol, ik ging ook al twijfelen ja, zijn filmpje over spareribs was ook intewressant
4stuks, maar het hoeft niet altijd 10 ribben te zijn :+

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 12-04-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

RZor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:56:
En even langs de Xenos geweest, de pannetjes lagen 5 hoog in t schap dus meenemen maar.
[...]
Past perfect, net even op t gas verwarmd en geolied, dan is die ook maar vast weer klaar voor wanneer het vuur aan kan.
Xenos pannetje ook vandaag gehaald. Gewoon met zonnebloemolie voorbehandeld? Ik vraag me wel af hoe zinvol dit is omdat de olie er waarschijnlijk wel weer af fikt op hoog vuur.

De dual probe wireless thermometers is ook binnen dus het ei is inmiddels kookgereed. Nu nog wat spul voor de Bekvam om- en inbouw krijgen en dan kan dat project ook van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Misha schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:57:
Ik heb twee Campingaz BBQ handschoenen. Ik vind die echt perfect. Ik kan alles vastpakken wat ik wil. Kunnen temperaturen aan tot 350 graden volgens de specs. Zo hoog heb ik het nog nooit laten komen denk ik :P maar ik heb nog nooit iets niet vast kunnen pakken
Bedankt voor de tip, helaas waren ze niet (meer?) op voorraad, dus nu bij maar bij Amazon.de iets vergelijkbaars besteld.

Wist niet dat er ook beter geschikte handschoenen waren voor niet al teveel geld.
Hari-Bo schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:02:
[...]

[afbeelding]
Jij ook bedankt voor de tip en de goede uitleg! Nooit bij stilgestaan dat er nog zoveel verschil kan zitten in warmtegeleiding tussen de verschillende materialen. Achteraf ook niet raar natuurlijk... (En dat terwijl het als koekenbakker mijn dagelijks werk is... In de bakkerij zie je echt alleen maar ouderwetse dikke handschoenen :( )
Dus weer wat geleerd!

[ Voor 39% gewijzigd door Wild Chocolate op 12-04-2018 19:50 . Reden: Extra quote ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 23:53
Paganstars schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:49:
[...]

Ik gebruik en verkoop Cocogreen Snap, erg tevreden over!
Als jij hier er reclame voor maakt, krijgen wij als tweakers vast een kortingscode😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:54
Tito129 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:37:
[...]

Als jij hier er reclame voor maakt, krijgen wij als tweakers vast een kortingscode😁
Paganstars schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:28:
[...]

Dat is mijn shop 😄 ja is net zo goed plus een om doos is 15kg. Ze zitten per kg verpakt met in ieder pak 2 aanmaak wolletjes. Ik doe op 3kg sessies van grofweg 9 uur. Met de code TWEAKERS 10% korting (geldig tot 01/08/2017)
Misschien maakt ie de code weer actief >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 12-04-2018 21:22 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:20:
[...]

8)7 :P

[...]

Mocht je besluiten hem heel te houden dan zou ik iets eerder beginnen. Bij mij duurde zo’n groot stuk van 8 tot 22.

Probeer de Niclan niet te ver te knijpen naar de 107C. Dat vind ie niet zo makkelijk met een hoop gepruts aan de schuifjes als gevolg. Als ie stabiel is op 115C dan zou ik hem lekker daar op laten, aan het eindresultaat ga je het niet merken.

Ik zou hem lekker laten liggen tot 90C of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En hou er rekening mee dat hij nog even moet rusten/afkoelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paganstars
fix ik morgen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Bij de weg... vorig weekend een picnic van 3.9KG gedaan. Had 2 plateaus en 13 uur nodig om op 88 graden te komen. Maar was behoorlijk droog. Iemand met een tip hoe dat te voorkomen is?

/edit
Constant 110 graden overigens, heatermeter.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 13-04-2018 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
injecteren en een waterpan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
UltraSub schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:27:
Bij de weg... vorig weekend een picnic van 3.9KG gedaan. Had 2 plateaus en 13 uur nodig om op 88 graden te komen. Maar was behoorlijk droog. Iemand met een tip hoe dat te voorkomen is?

/edit
Injecteren, het vocht wat je overhebt tijdens het inpakken mengen met het vlees en beetje eindsaus erbij, smaakt zeker goed :9

https://www.vuurenrook.nl/nl/the-windmill-cast-iron-set.html

Deze wil ik kopen, merk ziet er top uit. Allemaal mooie pannen die uit een mooie collectie bestaan.
Ze hebben bijvoorbeeld ook een gaaf tosti gietijzerset. Leuk om eens boven het vuur te houden. Moet dan wel weer opzoek naar een goede vuurschaal :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 13-04-2018 07:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zo de eerste lange sessie low and slow op de niclan. Pulled Pork.

2,2kg Procureur met LetzQ pork rub in 1 geheel uiteindelijk. We zien wel hoe het loopt of we gaan wrappen of niet. Het slechte houtskool verwijderd en nieuwe Grill Guru houtskool erin. Ontstoken met een aanmaakblokje en warempel, het wonder is geschied. Deze kan je zonder de looftlighter aansteken.

De Niclan opgestookt tot 90C met de pizzasteen en dan knijpen. Dit gaat dus niet, eerder beginnen met knijpen. De Q ging mooi naar de 130C uiteindelijk ;( Dus dan maar old skool waterbak erin voor meer massa en de PP erop te samen met 2 stukken kersenhout.

Nu is de temperatuur op 125C stabiel met nauwelijks opening van de vents -> het vuur is te groot door het late knijpen. Maar we zien wel hoe het loopt.

Met de BT Grilleye nu alles mooi monitoren en kijken hoe loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
https://nl.pepper.com/aan...en-en-bestek-action-65706

Jamie Oliver spul voor een prikkie bij de action. Helaas hebben ze het niet overal. Ik was zelf in Utrecht CS action en daar hadden ze niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
*knip* Voor kortingscodes hebben we een apart forum: Aanbiedingen en Kortingscodes

[ Voor 79% gewijzigd door naitsoezn op 13-04-2018 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik ga een meubel maken voor mijn 57. Nu zoek ik iets om afstand te houden tussen tafel en Weber. Bouten vind ik geen mooie oplossing, zeker omdat je de buitenkant van de Weber dan vaak bekrast.

Hier (Let niet op de tieten) hebben ze een mooie keramieke ring, die kan ik in de EU dus niet echt vinden.

Of kan iemand mij hier uitsluitself geven dat 180 graden kolen geen probleem vormen voor 32mm douglas? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik ga de Action Kamado in een Bekvam tafeltje hangen. Tussen tafel en Kamado plak ik 1 of twee stroken/ringen kachelband dat hier in de uitverkoop is.

Geen idee of dit voldoende is, maar lijkt me wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Goeie! Ik heb voor de weber nu Stoelhoeken gevonden, schijnen perfect te passen. Zo hangt de Weber in het gat. In ieder geval het proberen waard.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jqJQnJWLGB4D6bpw1BpX9DaF/medium.jpg

Wat doe je met zo een boomstam???

Gewoon tussen de rest van de kolen mikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
goeie genade... Ik zou kijken of je hem kan klieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Vorig jaar heb ik tijdens het BBQ'een gebruik gemaakt van weber briketten, deze hielden maar slecht de warmte vast en stikte in het eigen as. Wat voor briketten zouden jullie adviseren voor lange sessies? Ik gebruik een Weber GBS 57cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Over kolen en briketten is hier al zo ontzettend veel geschreven. Gebruik de zoekfunctie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24

Typhone

Who Dares Wins

Misha schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:45:
[...]

Misschien toch naar halen :9~
Lol precies datzelfde wilde ik posten! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Kapteynn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:30:
Vorig jaar heb ik tijdens het BBQ'een gebruik gemaakt van weber briketten, deze hielden maar slecht de warmte vast en stikte in het eigen as. Wat voor briketten zouden jullie adviseren voor lange sessies? Ik gebruik een Weber GBS 57cm.
Sowieso voor kokosbriketten gaan, de slechtste zijn nog steeds beter als die andere meuk. @Paganstars verkoopt deze ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Kapteynn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:30:
Zoals hierboven gezegd: Kokosbriketten! Die gaan prima in je Weber. Ik haal ze bij de Sligro of bij HarlemBBQ. Je kan ze ook online bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Bedankt! ik ga eens even op jacht naar kokosbriketten. Hiermee heb je geen issue dat ze na een 1,5 uur al de helft van de hitte kwijt zijn? Die webers was echt dikke meuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
UltraSub schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:27:

/edit
Ik zie dat je hier 2x de tip krijgt om te injecteren maar dat is mijn opinie echt niet nodig, het grootste verschil in resultaat krijg je door het vlees luchtdicht in te pakken met folie zodra je in de 'zone' terecht komt. Denk dat ik er wel 40-50 heb gemaakt ondertussen (variërend tussen de 2 en 6kg) en mijn ervaring is dat inpakken echt de meeste impact heeft op het eindresultaat. Nadeel van inpakken is wel dat je bark niet knapperig is, maar het verschil in eindresultaat qua sappigheid is dermate groot dat ik nooit meer zonder doe. Daarnaast scheelt het ook nog eens vele uren bereidingstijd. De sappen in het folie roer ik altijd door het vlees, dan heb je ook geen eindsaus meer nodig.

Heb overigens net een injectiespuit gekregen voor mijn verjaardag dus zal bij de volgende PP eens kijken wat dat voor invloed heeft (en uiteraard hier posten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Kapteynn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:48:
Bedankt! ik ga eens even op jacht naar kokosbriketten. Hiermee heb je geen issue dat ze na een 1,5 uur al de helft van de hitte kwijt zijn? Die webers was echt dikke meuk.
Nee hoor, heb er nooit problemen mee! Check wel ff welke aansteekmethode je gebruikt. Je moet ze niet allemaal tegelijk in de fik steken bij low en slow he! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
Kapteynn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:48:
Ik krijg het voor elkaar om een verbruik te hebben van 1kg/4,5uur op een ketel en op de niclan 1kg/9,5uur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
KillaZ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:03:
Hier (Let niet op de tieten) hebben ze een mooie keramieke ring, die kan ik in de EU dus niet echt vinden.
Dat had je er niet bij moeten schrijven; nu moest ik het wel aanklikken. Mooie ring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Malt007 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:51:
[...]

Ik zie dat je hier 2x de tip krijgt om te injecteren maar dat is mijn opinie echt niet nodig, het grootste verschil in resultaat krijg je door het vlees luchtdicht in te pakken met folie zodra je in de 'zone' terecht komt. Denk dat ik er wel 40-50 heb gemaakt ondertussen (variërend tussen de 2 en 6kg) en mijn ervaring is dat inpakken echt de meeste impact heeft op het eindresultaat. Nadeel van inpakken is wel dat je bark niet knapperig is, maar het verschil in eindresultaat qua sappigheid is dermate groot dat ik nooit meer zonder doe. Daarnaast scheelt het ook nog eens vele uren bereidingstijd. De sappen in het folie roer ik altijd door het vlees, dan heb je ook geen eindsaus meer nodig.

Heb overigens net een injectiespuit gekregen voor mijn verjaardag dus zal bij de volgende PP eens kijken wat dat voor invloed heeft (en uiteraard hier posten)
Sja, smaken he ;) Die bark vind ik wel belangrijk en voor mij een groot onderdeel van een lekkere PP. Twee weken geleden een stuk van ongeveer 4kg gedaan. Nachtje in de Rub, 11,5 uur in de rook met regelmatig insmeren met appelsap. Het resultaat was verre van droog mét knapperige bark :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mZifWpP.jpg?1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Bokmaaa schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:48:
[...]

Sja, smaken he ;) Die bark vind ik wel belangrijk en voor mij een groot onderdeel van een lekkere PP. Twee weken geleden een stuk van ongeveer 4kg gedaan. Nachtje in de Rub, 11,5 uur in de rook met regelmatig insmeren met appelsap. Het resultaat was verre van droog mét knapperige bark :)

[afbeelding]
Het is natuurlijk ook niet dat je geen bark hebt als je inpakt, alleen het knapperige gaat er vanaf. Dat knapperige is overigens ook snel weg als je gepulled hebt en een eindsaus toevoegt. Ik vond het verschil na de eerste keer inpakken dermate groot dat ik nooit meer overwogen heb zonder te doen.

Zojuist even een paar kg gehakt voor hamburgers besteld. 1,5 kg van chuckeye en 1,5 kg van picanha, ben benieuwd wat lekkerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bokmaaa schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:48:
[...]

[afbeelding]
Bark is zéker belangrijk! Ik doe het tot nu toe nog altijd op de geduldige manier. Nacht in de koelkast met rub, dan op de grill, ieder uur insmeren met een mix van appelazijn - olijfolie & rode pepervlokken, rustig op temperatuur laten komen, hopen dat de stall niet te lang gaat duren, wanneer temperatuur is bereikt half uur in de folie en klaar.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

SmoothTweaker schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:56:
[...]

Dat past mooi, die haal ik einde dag ook even. Morgen ontvang ik de hornbach pizzasteen. Collega neemt deze even mee.
Hier is ie er!
Pizzasteen
Past keurig, morgen maak ik er 's morgens als eerste een brood op. Dan verder met vlees voor de bbq 's avonds.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Ook droge PP krijg je met voldoende eindsaus weer juicy hoor :)
Wat mij betreft is dat dé trick.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zo de eerste lange run low and slow met de Niclan is toch wel een utidaging :P

Grill Guru houtskool is goed aan te steken en daarom ook moeilijk te smoren.
Tijdens de run had ik na ongeveer 9 uur problemen met de airflow. Van 9.00 tot 15.00 was deze mooi stabiel tussen 110C en 120C. Maar het vuur was aan het stikken en de temperatuur ging omlaag richting de 100C.
Dus alles eraf. De waterpan was nog hardstikke vol dus die heeft niet veel geholpen 8)7.

Even gepookt en alle houtskool nieuw gesorteerd. Alles er terug op, beetje de top vent open zetten en nu hebben we een overshoot naar 140C. :/ De kamado was toch te lang met het deksel open.

De PP heb ik ook maar gelakt met wat BBQ saus als de deksel toch open was. En de stall hebben we ook al meegemaakt :P Van 73C intern naar 68C intern (keep calm, nothing to see) en nu weer op 74C. Al zal die hoge Q temp er ook wel aan helpen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 13-04-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
1,5Kg varkenshaas in de saté marinade zitten en maar al voor gemarineerde speklappen gekocht omdat ik niet naar de slager toe kon, helaas. Komt wel goed :D .
Saté (kip en varken) blijft toch wel altijd mijn favoriet voor op een barbecue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:38:
Zo de eerste lange run low and slow met de Niclan is toch wel een utidaging :P

Grill Guru houtskool is goed aan te steken en daarom ook moeilijk te smoren.
Tijdens de run had ik na ongeveer 9 uur problemen met de airflow. Van 9.00 tot 15.00 was deze mooi stabiel tussen 110C en 120C. Maar het vuur was aan het stikken en de temperatuur ging omlaag richting de 100C.
Dus alles eraf. De waterpan was nog hardstikke vol dus die heeft niet veel geholpen 8)7.

Even gepookt en alle houtskool nieuw gesorteerd. Alles er terug op, beetje de top vent open zetten en nu hebben we een overshoot naar 140C. :/ De kamado was toch te lang met het deksel open.

De PP heb ik ook maar gelakt met wat BBQ saus als de deksel toch open was. En de stall hebben we ook al meegemaakt :P Van 73C intern naar 68C intern (keep calm, nothing to see) en nu weer op 74C. Al zal die hoge Q temp er ook wel aan helpen :P
Hoeveel houtskool heb je gevuld? Met de Niclan heb ik het beste resultaat als ik hem bijna tot aan het niveau van de platesetter vul, Ik bouw een soort van berg en steek het bovenste gedeelte aan. Daarmee
voorkom je dat teveel houtskool gaat branden bij het starten dus minder kans op overshoot.
Ervaringen met de Niclan en het gebruik van een waterpan zijn niet altijd positief. Ik doe zelf een klein laagje water in een metalen bak als opvangbak.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mastadont
  • Laatst online: 09-09 21:32
1e run met de action bbq;) heerlijk gerookte zalm.... met een mooi gietijzeren pannetje van de xenos.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/vp/f38793bf5aeed694afb4dbb9ffdfd580/5B55DEBE/t51.2885-15/e35/30601623_163586114468784_5898807194991722496_n.jpg?se=10

Daarbij een aspergepesto met pappardelleAfbeeldingslocatie: https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/vp/adeb4b919162f9dba8e4eb61087720a7/5B5E6985/t51.2885-15/e35/30080082_2316011728414454_2026156757532803072_n.jpg?se=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Mooie rookfoto, ziet er lekker uit!
Ik heb net even wat oude houtskool erin gegooid om eens te testen hoe de temp afstelling werkt en of de dual probe thermometer van Ali het lekker doet. Ook maar even de gelegenheid gebruikt om het Xenos pannetje te seasonen op 250gr in het ei. Werkt best lekker allemaal.

Morgen nog 2 extra Bekvam tafeltjes halen (voor de bovenbladen om als uitklapblad te dienen) en dan eens over het verder inbouwen na gaan denken.

/Edit: oja, vergeet ik bijna dat ik vanmiddag bij Beef&steak (zit bij mij om de hoek) wat goede houtskool, rub en vooral een lekker baby back sparerib heb gehaald om morgen in het ei te leggen :9~

[ Voor 18% gewijzigd door JPS op 13-04-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Laatst online: 09-09 21:32
JPS schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:03:
Mooie rookfoto, ziet er lekker uit!
Ik heb net even wat oude houtskool erin gegooid om ene te testen hoe de temp afstelling werkt en of de dual probe thermometer van Ali het lekker doet. Ook maar even de gelegenheid gebruikt om het Xenos pannetje te seasonen op 250gr in het ei. Werkt best lekker allemaal.

Morgen nog 2 extra Bekvam tafeltjes halen (voor de bovenbladen om als uitklapblad te dienen) en dan eens over het verder inbouwen na gaan denken.
welke dual probe heb je gekocht? ik ben nog op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag de eerste keer Pulled Pork zonder te wrappen. De bark was duidelijk steviger maar in zijn geheel wat te droog. Bij het wrappen gebruik je het uitgeperste vocht om het vlees sappiger te maken. Dat ontbrak dus.

Dus in de toekomst gewoon de beproefde methode van Noskos gebruiken. En injecteren natuurlijk.

Pagina: 1 ... 80 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.