Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 108 Laatste
Acties:
  • 670.443 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
@Calitomnication Ziet er goed uit, chili staat ook nog steeds op mijn lijst. Zelf heb ik de Petromax FT9 en enkel pompoensoep gemaakt en laatst vis ermee gefrituurd, dat gaat ook prima in een DO. :D

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09

CodeIT

Code IT

@Calitomnication Nice! Ik heb nu om 11:00 zin in een bak chili met een biertje.Helaas zit ik op het werk.
Ik bak bijna iedere week een brood in de DO (op de bbq).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
CodeIT schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:54:
@Calitomnication Nice! Ik heb nu om 11:00 zin in een bak chili met een biertje.Helaas zit ik op het werk.
Ik bak bijna iedere week een brood in de DO (op de bbq).
Zelf maak ik brood altijd in deze broodvorm van gietijzer, heb je hetzelfde model als de bakker. :)
Ook handig voor cake.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wwkp9cq.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Een paar jaar terug was mijn auplex kamado gevallen en de binnenkorf gescheurd. Toen had ik dat met haardkit geprobeerd te repareren maar dat hield niet lang stand.

Vandaag tijdens de schoonmaak maar eens poging twee gewaagd met slangklemmen (van die hele lange DHZ slangklemmen)

Dat zou het wel even moeten houden:

BBQ slangklemmen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Calitomnication schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:40:
Gisteren heb ik "the Bastard 12" Dutch Oven" in ontvangst mogen nemen.
Heel lekker! Hoe groot is deze DO qua volume inhoud?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Chevy454
Volgens de fabrikant is de inhoud 3 liter.
Kan wel een aantal detail foto's voor je maken als je daar behoefte aan hebt. Bij het uitzoeken van een DO zat ik te twijfelen tussen een 10" of 12", maar kon nergens echt referentiemateriaal vinden.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kmf schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:34:
[...]

Afneembare bovenblad zat ik te denken. Voor BBQ-seizoen dat blad met de kamado, rest van het jaar gewoon werkblad.. Of gewoon niet inbouwen maar er boven op houden.

Maar zelfs inbouwen gaat niet helemaal werken volgens mij. Of deze moet echt in het gat gaan vallen. Dus de randen moeten ook weer beschermd worden voor de hitte (hoe warm wordt de buitenkant eigenlijk?)
Mocht je nog een goed idee hebben voor een opklapbaar tafeltje voor eraan, dan hoor ik het graag.

Zelf zit ik nu op het spoor van een lamplig snijplank + een opvouwbare plankendrager.

Ik heb in ieder geval al wel een stang eraan voor wat gereedschap. Een dezer dagen wil ik een gat erin zagen voor de Action kamado. Ik twijfel nog even tussen erin hangen of laten steunen op het plankje eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

bartbh schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:55:
[...]
Mocht je nog een goed idee hebben voor een opklapbaar tafeltje voor eraan, dan hoor ik het graag.

Zelf zit ik nu op het spoor van een lamplig snijplank + een opvouwbare plankendrager.

Ik heb in ieder geval al wel een stang eraan voor wat gereedschap. Een dezer dagen wil ik een gat erin zagen voor de Action kamado. Ik twijfel nog even tussen erin hangen of laten steunen op het plankje eronder.
(op een gegeven moment mag dit ook wel in een Bekvam-mod-topic komen :0 )

Ik zat te denken om een snijplank als opvouwbaar ding te doen. Inderdaad met die opvouwbare plankendrager.

Laten hangen lijkt me niet handig vanwege temperatuur. Ik ga dus waarschijnlijk een tegel op onderste plank zetten. Plus extra verhoging

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 10-04-2018 12:04 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
franssie schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:19:
Een paar jaar terug was mijn auplex kamado gevallen en de binnenkorf gescheurd. Toen had ik dat met haardkit geprobeerd te repareren maar dat hield niet lang stand.

Vandaag tijdens de schoonmaak maar eens poging twee gewaagd met slangklemmen (van die hele lange DHZ slangklemmen)

[afbeelding]
Ik heb het eerder opgelost door om de c zoveel cm aan weerskanten van de scheur een gat te boren en daar een staal draad door heen te vlechten. Houd nu al bijna een jaar :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 23:14

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Laatst met een vriend varkenswangen gemaakt volgens dit recept:

YouTube: This is better than smoked ribs!!

Voor iedereen die van low en slow varkensvlees houdt, een dikke aanrader om een keer te proberen! De varkenswangen waren erg goed gelukt en super smaakvol!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik heb zelf vier van deze klapscharnieren besteld die erg veel door onze Duitse BBQ Bekvam Hack vrienden worden gebruikt. De scharnieren zijn erg degelijk (flinke draagkracht), en zijn verzinkt. 4 tientjes voor 4, inclusief verzenden.
Een dezer dagen wil ik een gat erin zagen voor de Action kamado. Ik twijfel nog even tussen erin hangen of laten steunen op het plankje eronder.
Bij voorkeur wil ik het Action ei laten hangen en om brandrisico/verkoling van de rand te voorkomen kachelband in de ring/rand plakken. Enige zorg die ik heb is dat het ei of tafelblad gaat barsten door de uitzetting. Op het forum van BBQ genoten is er iemand waarbij het wel goed gaat met een Blokker ei van vorig jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door JPS op 10-04-2018 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

franssie schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:19:

[afbeelding]
Wat je met die slangenklemmen doet is de uitzet-ruimte beperken en zal denk ik voor meer spanning zorgen en daarmee een grotere kans op (nieuwe) breuken. Het materiaal zet nou eenmaal uit met warmte.

Had je niet beter een paar gaten kunnen boren en dan met ijzerdraad de boel aan elkaar knopen?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 13:20

RMX

Woohoo. De Kamado Joe Big Joe II is besteld!

Ben helemaal excited!

Welke recepten moet ik meteen proberen volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

RMX schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:56:
Woohoo. De Kamado Joe Big Joe II is besteld!

Ben helemaal excited!

Welke recepten moet ik meteen proberen volgens jullie?
Dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Wat vind je zelf lekker?

Voor een gemakkelijke snack; Moink balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Kraz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:20:
[...]

Dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Wat vind je zelf lekker?

Voor een gemakkelijke snack; Moink balls
Ik bedoel het is mijn eerste keramische BBQ, dus welke keramische BBQ gerechten.

Wil sowieso Spareribs proberen, maar je hebt zoveel recepten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 23:40
RMX schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:41:
[...]

Ik bedoel het is mijn eerste keramische BBQ, dus welke keramische BBQ gerechten.

Wil sowieso Spareribs proberen, maar je hebt zoveel recepten.
Ik zou zeggen zoek eens op Low & Slow gerechten ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Apie! schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:39:
[...]

Wat je met die slangenklemmen doet is de uitzet-ruimte beperken en zal denk ik voor meer spanning zorgen en daarmee een grotere kans op (nieuwe) breuken. Het materiaal zet nou eenmaal uit met warmte.

Had je niet beter een paar gaten kunnen boren en dan met ijzerdraad de boel aan elkaar knopen?
NIet aan gedacht, we gaan het meemaken en in het ergste geval upgrade in naar een wat chiquer model ;) Ik had deze 6 jaar geleden eens gekocht in een internet aanbieding om te kijken of een Kamado wat voor mij is, dat geld heb ik er al uit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@RMX ik zou beginnen met deze : 3-2-1 Methode Spareribs, de manier om het beste resultaat te behalen van Noskos.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Thnx! Pork Belly Burnt Ends ga ik ook proberen! Echt benieuwd.

Welke Kamado Joe accessoires zijn echt aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Als alternatief op de action :D .
https://www.lidl-shop.nl/Buschbeck-Kamado-13/p100234370

Naast de 57 weber is deze natuurlijk wel heel geschikt voor de kleinere porties /single runs.

Kriebels, waar zijn de reviews })

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

RMX schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:13:
Thnx! Pork Belly Burnt Ends ga ik ook proberen! Echt benieuwd.

Welke Kamado Joe accessoires zijn echt aanraders?
De Kamado Joes komen met een redelijk complete set aan accessoires. Leer eerst die eens goed gebruiken, zou ik zeggen. Daarna zou ik zelf kijken naar een Joetisserie 8)

Edit: Terwijl ik de Niclan aan heb staan gooit mijn vrouw doodleuk het vlees in de pan :/ Gelukkig was de pan te klein voor al het vlees en was er nog een hamburger over :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8v7wUcaoFZdDh6JsemaTqv8t/medium.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Apie! op 10-04-2018 18:03 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Apie! schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:50:
Edit: Terwijl ik de Niclan aan heb staan gooit mijn vrouw doodleuk het vlees in de pan :/ Gelukkig was de pan te klein voor al het vlees en was er nog een hamburger over :
[afbeelding]
Volgens mij wilt jouw vrouw iets duidelijk maken, of je er gelukkig van wordt weet ik niet zozeer :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

alaintje schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:19:
Als alternatief op de action :D .
https://www.lidl-shop.nl/Buschbeck-Kamado-13/p100234370

Naast de 57 weber is deze natuurlijk wel heel geschikt voor de kleinere porties /single runs.

Kriebels, waar zijn de reviews })
Als je weet dat die van de Action uiteindelijk voor EUR 88 te koop was en deze bijna EUR 140 kost, ik vind het veel geld voor een mini dingetje. Ik zou geluld hebben tot er weer een paar containers binnenkomen of zo nu en dan marktplaats controleren.

edit:// of gewoon doorsparen voor een grote, als je BBQ leuk vind en regelmatig doet, dan is een kamado echt een aanvulling op je weber of gasgrill maar zijn deze kleintjes snel te klein.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 10-04-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56
Vandaag de Arpe Kamado ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://mauricevroegop.nl/Kamado/doos2.jpg
De doos met het apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://mauricevroegop.nl/Kamado/kamado_in_doos.jpg
De kamado itself, uit de doos halen was lastiger dan gedacht

Afbeeldingslocatie: http://mauricevroegop.nl/Kamado/kamado_uitgepakt.jpg
De pootjes, handvat en kolenrooster, zelfs 1 schroevendraaier en 1 steeksleutel werd er meegeleverd.

Afbeeldingslocatie: http://mauricevroegop.nl/Kamado/kamado_compleet.jpg
De mini kamado klaar voor gebruik.
Aankomend weekend maar eens even uittesten. Nu nog op zoek naar een pizzasteen zodat we pizza's kunnen maken.

[ Voor 69% gewijzigd door SmoothTweaker op 10-04-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@kmf Ik heb net even gekeken en ik heb rondom 3-4 cm speling tussen de KJJ en de tafel.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 13:43
Thanks for sharing! Kun je al iets zeggen over de bouwkwaliteit? De afwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Die van Coolblue lijkt echt verdacht veel op die van Action; ik zou zelfs denken dat ze -op de doos na- gelijk zijn. Ook steeksleutel en schroevendraaier zaten er bij.

[ Voor 18% gewijzigd door JPS op 10-04-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
Vandaag de uds even opgestookt. Denk dat ik weet waarom hij vaak uit ging, de luchtinlaten zitten iets boven de bodem van de kolenmand. Die ga ik de volgende keer wat hoger zetten, dat zou het moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-06 21:05
Ik ben nog aan het bedenken hoe ik mijn mini kamado komende zomer heelhuids mee naar zuid europa krijg achter in de auto. Zou het te veel stuiteren als ik 'm op de bodem zet en inbouw zodat hij niet kan schuiven? Of beter laten zweven tussen zachte tassen (met kleding)? Of blijft ook dat tricky vanwege de vorm en het feit dat hij hol is van binnen en er dus geen tegendruk op de wanden zit?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

coelho schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:34:
Ik ben nog aan het bedenken hoe ik mijn mini kamado komende zomer heelhuids mee naar zuid europa krijg achter in de auto. Zou het te veel stuiteren als ik 'm op de bodem zet en inbouw zodat hij niet kan schuiven? Of beter laten zweven tussen zachte tassen (met kleding)? Of blijft ook dat tricky vanwege de vorm en het feit dat hij hol is van binnen en er dus geen tegendruk op de wanden zit?
Ff een vuilniszak vol spuiten met pur en het ding erin duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Iemand ervaring met de senior braadpan van de ikea? Deze is van geëmailleerd gietijzer. Lijkt me wel leuk om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
418O2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:31:
Vandaag de uds even opgestookt. Denk dat ik weet waarom hij vaak uit ging, de luchtinlaten zitten iets boven de bodem van de kolenmand. Die ga ik de volgende keer wat hoger zetten, dat zou het moeten oplossen
Kun je deze uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De inlaat zit op dezelfde hoogte of een paar mm hoger dan de brandstof, denk dat de trek daardoor niet op gang kan komen.

Ik heb 3 inlaten (22mm en 2x 18mm met afsluiter) en daarmee dooft hij langzaam, terwijl dat genoeg zou moeten zijn

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 10-04-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Maar als je de inlaat dan hoger zou zetten, is dat dan niet nadeliger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
NeutraleTeun schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:09:
Maar als je de inlaat dan hoger zou zetten, is dat dan niet nadelige?
Ik zet de korf hoger, dat had ik duidelijker kunnen tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Ik vroeg me al af, hier snap ik iets niet.
Maar nu is het duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NeutraleTeun schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:11:
Ik vroeg me al af, hier snap ik iets niet.
Maar nu is het duidelijk!
👍

Morgen maar even testen met een beer can chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56
Misha schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:08:
[...]

Thanks for sharing! Kun je al iets zeggen over de bouwkwaliteit? De afwerking?
Het voelt als een degelijk apparaat. De luchtinlaat aan de onderkant voelt wat 'soepel', deze gaat te makkelijk open en dicht.
Model lijkt exact hetzelfde als op onderstaande video (op luchtinlaat na :+ )

Weet iemand ook waar ik een grillplaat kan vinden om indirect te grillen zoals in onderstaande video's?

[ Voor 10% gewijzigd door SmoothTweaker op 10-04-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JPS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:28:
Die van Coolblue lijkt echt verdacht veel op die van Action; ik zou zelfs denken dat ze -op de doos na- gelijk zijn. Ook steeksleutel en schroevendraaier zaten er bij.
Dat zijn al die mini’s, die van Blokker idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Die van Blokker is groen en heeft een vernislaag. De Action en Coolblue versie zijn matzwart. Verder zou die wel technisch gelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Heeft er iemand nog tips waar je goed vlees kunt halen.
Ik ben bekend met Beef & Steak etc, maar misschien heeft iemand bijv bij de Albert Hein / Aldi / Lidl noem het maar op, goede stukken vlees gevonden met een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.

Ik heb zelf het volgende:

- Albert Hein: Vaak goede stukken vlees, goed verpakt
- Nettorama: Zeer goede stukken vlees voor een goede prijs.

Ik wil bijv mijn eerste 3-2-1 spareribs maken dit weekend, zonder meteen B&Steak te raadplegen. Wellicht iemand ervaring met lokale deals?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Wat dacht je van een slager? :P

Wat is je probleem met beef en steak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

418O2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:53:
Wat dacht je van een slager? :P

Wat is je probleem met beef en steak?
Nee, geen problemen mee. Maar zo'n supermarkt is net wat laagdrempeliger als je je ineens beseft dat je iets van de BBQ wil.

Meerdere mensen moeten met dit bijltje gehakt hebben, vandaar mijn vraag.

Ik snap dat de slager + B&S het beste zijn, maar ook duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
RMX schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:58:
[...]

Nee, geen problemen mee. Maar zo'n supermarkt is net wat laagdrempeliger als je je ineens beseft dat je iets van de BBQ wil.

Meerdere mensen moeten met dit bijltje gehakt hebben, vandaar mijn vraag.

Ik snap dat de slager + B&S het beste zijn, maar ook duur.
Dat valt best mee hoor. Heb je al bij aalvink gekeken?

Hier komt er eigenlijk nooit supermarkt vlees op de Q, dus daar kan ik je niet mee helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
RMX schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:38:
Heeft er iemand nog tips waar je goed vlees kunt halen.
Ik ben bekend met Beef & Steak etc, maar misschien heeft iemand bijv bij de Albert Hein / Aldi / Lidl noem het maar op, goede stukken vlees gevonden met een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.

Ik heb zelf het volgende:

- Albert Hein: Vaak goede stukken vlees, goed verpakt
- Nettorama: Zeer goede stukken vlees voor een goede prijs.

Ik wil bijv mijn eerste 3-2-1 spareribs maken dit weekend, zonder meteen B&Steak te raadplegen. Wellicht iemand ervaring met lokale deals?
Als er mensen blijven bbq-en. haal ik mijn vlees bijna altijd bij de hanos of sligro. Hebben ook grotere stukken en prijs/kwaliteit is normaal gesproken zeer goed.
Bbq-en we alleen met gezin, dan komt vlees meestal van slager.
Supermarktvlees komt hier niet binnen, zeker niet/ook niet als er veel mensen komen bbq-en.

[ Voor 5% gewijzigd door koendio op 11-04-2018 07:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Na veel gezeik en gevloek koop ik enkel vlees nog maar online of soms bij de Makro. De lokale slagerijen hebben hun hersenen aan de wetenschap ter beschikking gesteld ten behoefte van de meute die graag hun vlees zwart verbrand en taai willen hebben. Die kijken verbaasd op als je vraagt naar bavette, iberico of ezeltje. Toen ik naar bavette vroeg wisten ze niet welk deel ik bedoelde, toen zei ik vinkenlap en kreeg ik... Blinde vinken...

Al wees een bevriende kok me op een slagerij die ik nog niet heb geprobeerd...

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 11-04-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 14:44
Mijn slager weet prima wat een bavette is, en kan op bestelling ook wat specialere dingen krijgen. Maar hij is wel erg duur vergeleken met een supermarkt. Ik kom tegenwoordig wat vaker bij de Makro. De kwaliteit is goed (vind ik) en ze hebben soms ook erg goeie aanbiedingen. (vorige keer 1KG verse zalm voor een 10 euro bijv.)

Hanos en Sligro kan je toch niet zomaar een pas voor krijgen? Of is dat net zo makkelijk als bij de Makro?

Online heb ik nog niet geprobeerd. Die Aalvink ziet er (iig qua prijs) wel goed uit. Heeft iemand daar ervaring mee? (Ook het bezorgen,etc) Je moet wel meteen vrij veel afnemen. (1KG bavette krijg ik niet zo snel op) Vriezen jullie het dan in ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09

CodeIT

Code IT

@Aeon Aalvink levert alles koelvers, dus is bij binnenkomst te portioneren en in te vriezen. Ik bestel meestal het max aantal kilo dat te versturen is met 1 zending.
Een keer gehad dat PostNL de zending niet leverde op de afgesproken tijd. Hierdoor waren de vriespacks die het vlees koel houden ontdooid, temperatuur van het vlees was gestegen tot 13 graden. Aalvink gebeld en binnen een paar uur stond het geld weer op mijn rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zijn er leuke hebbedingetjes die ik in China kan bestellen voor het BBQ seizoen? Ik zat even te kijken voor 1 of 2 simpele thermometers voor in mijn UDS (1 in de drum en 1 in de deksel, zodra ik een deksel gevonden heb) maar ben nog aan het kijken welke goed is.

En weet iemand nog leuke recepten voor pulled chicken? Ik maak deze nu vaak in de oven, maar wil dit straks ook in de UDS proberen. Ik gebruik nu vooral kippendijen omdat die lekker mals zijn. Of kan je beter een hele kip gebruiken?
Ik heb ook pulled turkey geprobeerd (kalkoendijen) maar dat was geen succes. Niet smerig maar totaal niet de kipachtige smaak die ik dacht dat het zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik weet niet of ik het uit China zou halen, maar een beer can chicken standaard is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:56
Markos schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:00:
Zijn er leuke hebbedingetjes die ik in China kan bestellen voor het BBQ seizoen? Ik zat even te kijken voor 1 of 2 simpele thermometers voor in mijn UDS (1 in de drum en 1 in de deksel, zodra ik een deksel gevonden heb) maar ben nog aan het kijken welke goed is.

En weet iemand nog leuke recepten voor pulled chicken? Ik maak deze nu vaak in de oven, maar wil dit straks ook in de UDS proberen. Ik gebruik nu vooral kippendijen omdat die lekker mals zijn. Of kan je beter een hele kip gebruiken?
Ik heb ook pulled turkey geprobeerd (kalkoendijen) maar dat was geen succes. Niet smerig maar totaal niet de kipachtige smaak die ik dacht dat het zou hebben.
Ligt aan je budget; Inkbird IBT-4x en uiteraard stalen injectors!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
@RMX Kijk ook eens bij de lokale Turkse slager. Hier in de buurt zit er een en ze hebben er heerlijke kippen en ook behoorlijk wat rund en kalf voor een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-06 08:26
Goedemorgen allen,

Ik ga voor het eerst een BBQ aanschaffen (pas verhuisd, en nu eindelijk een tuin.)
Nu is mijn oog gevallen op de Weber Master Touch GBS 57 cm (toevallig sinds vandaag bij de Makro op te pikken voor 277,-)

Is dit een goede barbecue voor beginners?
Wat zijn hier de must haves voor?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 12:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jordyyyys schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:38:
Goedemorgen allen,

Ik ga voor het eerst een BBQ aanschaffen (pas verhuisd, en nu eindelijk een tuin.)
Nu is mijn oog gevallen op de Weber Master Touch GBS 57 cm (toevallig sinds vandaag bij de Makro op te pikken voor 277,-)

Prima ding en ik zou eerst geen accessoires aanschaffen die specifiek bij het GBS systeem horen....dat zijn dure accessoires.

Handige algemene dingen als:
- kerntemperatuur meter
- barbecue starter
- goede tang
- zakje rookhout

Bovenstaande zijn wat mij betreft wel fijne basis dingen om te hebben.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Een brikettenstarter is de enige echte must-have voor in het begin

Thank me later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Een paar goede RVS tangen (nee die zijn nooit te groot) zijn toch ook wel erg makkelijk, zeker als je meer doet dan een sate maar het zwaardere vlees ook gaat grilllen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dit topic doorlezen en zien dat de actie van de Marko helemaal geen actie is ;)
Misha schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:59:

Thank me later!
Een toestel om briketten te starten is nodig, Dit kan een brikettenstarter zijn maar ook een gasbrander of een looftlighter. Ik zou de gasbrander / looftlighter nemen want daarmee krijg je alles mee aan. Met een brikettenstarter kreeg ik de weber kokosbriketten niet aan.

[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 11-04-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
[b]

Thank me later!
Je kunt mi beter goede houtskool kopen dan briketten. De temp wordt een stuk hoger, wat de bbq smaak ten goede komt. Houtskool aansteken gaat ook makkelijker dan briketten. Je moet dan echter geen starter gebruiken, want dan is het zo “op”.
Lang geleden deed ik alles met briketten. Nu aantal jaar over op goede houtskool en zou niet anders meer willen. Heb nu de black ranch (argentinie). Gaat lang mee en de scherpe rooksmaak vind ik wel lekker.

[ Voor 19% gewijzigd door koendio op 11-04-2018 12:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Misha
Misschien moeten we hem direct een Yoder gaan aanraden als beginner. Dan ben je namelijk direct klaar en kun je alles mee doen 8)7

Naar mijn inziens is iemand die net start beter af met briketten en een starter. De briketten blijven lekker lang fikken. De temperatuur is wat lager, maar een beginner gaat niet al direct een entecote keihard afgrillen. We moeten niet de illusie wekken dat briketten helemaal niet heet worden, want die worden heet zat. :) Als je met een starter niet je briketten aankrijgt dan doe je wat verkeerd. Het is simpelweg vullen en dan vier aanmaakblokjes er onder zetten.

Als hij een keertje houtskool wil uitproberen, dan kan hij dat prima direct in de Weber aansteken met een paar wokkels er tussen. Dat zou ik niet in een starter doen omdat je dan heel rap al je houtskool er doorheen fikt

Hij hoeft echt niet direct een fancy Looftlighter te hebben. Gewoon simpel beginnen, dan vogel je vanzelf uit wat je fijn vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
Chevy454 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:11:
[...]

Dit topic doorlezen en zien dat de actie van de Marko helemaal geen actie is ;)
Ik heb even gezocht en gescreend maar ik kan het niet vinden, is die ergens anders of bij de Makro, altijd deze prijs of zelfs nog goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misha schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:37:
Naar mijn inziens is iemand die net start beter af met briketten en een starter.
Daarnaast is een starter ook ideaal om steaks van een korstje te voorzien. (Half) vullen met houtskool en dan een (oud) rooster de starter. Je steak sneller en betere sear dan op een BBQ.

Los daarvan zou ik, zoals anderen, absoluut een kern thermometer aanraden (IKEA).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Goedemorgen allen,

Prijs kan beter ;)
Ik heb mijn MT vorig jaar bij de vrijbuiter opgepikt voor €230 inclusief weber tangen twv € 40,-. € 230 is zo'n beetje de bodemprijs, incidenteel ga je hem goedkoper vinden, maar veel lager zal hij over het algemeen niet zakken.

Om je vragen te beantwoorden :

Ja, makkelijk te controleren en veel informatie over te vinden (Youtube etc)

- Wat @Misha zegt, een brikettenstarter is een absolute must!
- Thermometer (zelf heb ik er 2 van Ikea, kost niks, werken geweldig).
- Rookhout
- BBQ tang
- Goede hittebestendige handschoenen
- Staalborstel voor reinigen grill
- Briketten (makkelijker in omgang)
- Aanmaakblokjes (niet van de met spiritus doordrenkte krengen).

Koop het eerste jaar nog geen GBS items, ik was helemaal wild van de sear grate, hoe tof is dat lekker grillen met van de toffe grillmarks, en wilde die er écht bij hebben. Wegens omstandigheden (gedoe met levering zending via VT Wonen) heb ik gekozen voor de MT van de Vrijbuiter.

Geen minuut spijt van het missen van de sear grate. Krijg eerst je BBQ onder controle en kijk wat je er echt mee doet (niet wat je ermee wilt gáán doen, dat is een wereld van verschil) en baseer daar je volgende aankoop op.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Verdere musthave is tijd en iets dat YouTube afspeelt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goedemorgen allen,

Zoals @Misha en @Calitomnication roepen, Briketten/kolen starter
Maar zoek er één bij de Action / Bouwmarkt uit, van 5 á 10€, die zijn prima !

Accessoires als tangen, een bijzettafeltje ( de Bekvam is geweldig ) en een IKEA temperatuurmeter ( alleen als je lang en traag gaat doen, je hoeft niet elke steak gelijk op te meten ( iig niet continu )

Ik ben met BBQ opgegroeid als bijstaander bij mijn vader en een oom.
Beiden oldskool, hoopje steenkool, stukje papier en wachten ... wachten ....
Uiteindelijk na veel wapperen en blazen kwam er leven in de vuurhoop, en ging het los ... high en fast ...
( mijn vader was geen held achter de roosters, de genoemde oom had al meer ervaring en kennis )

Ik ben nu 46j, en krijg complimenten van beiden ( man wat een heerlijk gevoel ;) )
Maar het grootste compliment, is dat de oom sinds een jaar of 3 helemaal over is, hij gebruikt nu ook de starter om zijn BBQ op te stoken
( een zelfbouw vierkante betonbak, ding leeft al zeker 30 jaar )

Low en Slow is niet iets wat zij doen, maar wel (bij mij ) van genieten.
Ik ben een half gevorderde pitmaster, niet zo fanatiek als @Paganstars of @Hari-Bo ( e.a ) maar weet gelukkig aardig wat.

edit :
Man wat een waarheid van @418O2 !!!

* FreshMaker heeft ook veel geleerd van die domme filmpjes ;)
YouTube: Klaus grillt
YouTube: COOK WITH MEAT
YouTube: Pitmaster X

En de grootste ;)

YouTube: BBQ Pit Boys

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 11-04-2018 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
418O2 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:28:
Verdere musthave is tijd en iets dat YouTube afspeelt :)
HowToBBQRight van Malcolm Reed onder de quick dial! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Misha schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:37:
Als je met een starter niet je briketten aankrijgt dan doe je wat verkeerd. Het is simpelweg vullen en dan vier aanmaakblokjes er onder zetten.
Met goede briketten ja. Zoals fire up cocos (mwah), ecobrasa ( :Y ) maar met Weber longlasting had ik grote problemen om die aan te steken. En laten we maar niet over de weber cocos beginnen.

Ik zou niet voor een starter gaan maar voor een gasbrander (kost evenveel als een fatsoenlijke starter van 2kg). Een looflighter is ook een beetje show ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 11-04-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Looflighter werkt prima, vind het geen show.

Ik ben overigens voor elke vorm over op houtskool ipv briketten. Vind dat op één of andere manier toch fijner werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Chevy454 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:28:
[...]

Met goede briketten ja. Zoals fire up cocos (mwah), ecobrasa ( :Y ) maar met Weber longlasting had ik grote problemen om die aan te steken. En laten we maar niet over de weber cocos beginnen.
Ja kom op, dat geldt toch voor alles.... als je crappy houtskool haalt dan heb je er ook weinig aan. (Ik wil niet zeggen dat die Weber Longlasting slecht zijn. Ik gebruik die nog bij uitzondering zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verfbrander schijnt ook te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Ik zou niet voor een starter gaan maar voor een gasbrander (kost evenveel als een fatsoenlijke starter van 2kg). Een looflighter is ook een beetje show ;)
Ik ben nog steeds van mening dat je bij Weber ALLEEN de grills moet halen.
De accessoires zijn allemaal extern ingekocht en relabeled, en halen in de meeste gevallen niet de te verwachten kwaliteit

Weber briketten zijn waardeloos, de tangen véél te groot en grof ( een RVS tang van Xenos kost 3€ en ligt beter in de hand )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Even een vraag over de kerntemperatuur en mate van gaarheid. Er zijn diverse tabelletjes in omloop, zoals deze.

Maar zijn deze nou allemaal gelijk/gestandaardiseerd? Zoja, hoe/door wie is de standaard bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JPS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:52:
Even een vraag over de kerntemperatuur en mate van gaarheid. Er zijn diverse tabelletjes in omloop, zoals deze.

Maar zijn deze nou allemaal gelijk/gestandaardiseerd? Zoja, hoe/door wie is de standaard bepaald?
Uhm, wat gaar is en niet is gewoon een gegeven. Met (goed) rund en varkensvlees kan je daar wel wat in varieren natuurlijk en naar smaak rauwer eten dan aangegeven, maar met kip moet je niet spelen

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Martinusz schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:32:
Verfbrander schijnt ook te werken?
Ja. Heb een paar jaar een elektrieke onkruidbrander (lees: "verfbrander" op een stokkie) gebruikt. Werkte prima, ziet er alleen niet uit :) . Tegenwoordig een looftlighter knockoff bij de Bastard in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
JPS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:52:

De wetenschap, bacteriologen en ervaringen uit het verleden ;)
https://www.meerdanvlees.nl/page/20/kerntemperaturen

Het zijn niet zomaar getalletjes, het zijn temperaturen waarop de ( voor die soort product ) bacteriën niet meer meetbaar aanwezig zijn.
Salmonella is a bitch namelijk
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/salmonella.aspx

https://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/Voedselinfecties

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 11-04-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:56
Salmonella is leuk ;P

NOT!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
Als er toevallig iemand is die vandaag of morgen de Master Touch 57 GBS voor een betere prijs dan de 277,- langs ziet komen, denk dan even aan mij O-)

Of mag ik dit hier niet vragen?

Edit:

Ook wil ik jullie allen even bedanken voor jullie uitleg en antwoorden!

[ Voor 17% gewijzigd door jordyyyys op 11-04-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

En toch heb ik een zus van een schoonzus in de familie die rauwe kip eet. Jawel rauw, niet rosé, maar echt rauw, en dat is de enige manier waarop zij 't eet. Als de kipfilets richting de bbq gaan, staat zij vooraan om haar portie alvast op te scheppen 8)7

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

FreshMaker schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:10:
[...]

Het zijn niet zomaar getalletjes, het zijn temperaturen waarop de ( voor die soort product ) bacteriën niet meer meetbaar aanwezig zijn.
Ja bacteriële aanwezigheid lijkt me een logisch criterium inderdaad. Maar die tabellen uit diverse bronnen zijn dus gelijk? Ik zou me dan voor kunnen stellen dan ze zijn afgeleid van een referentietabel van een of andere instantie (bijv Voedsel&Waren autoriteit). Iemand die het weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
JPS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:29:
[...]

Ja bacteriële aanwezigheid lijkt me een logisch criterium inderdaad. Maar die tabellen uit diverse bronnen zijn dus gelijk? Ik zou me dan voor kunnen stellen dan ze zijn afgeleid van een referentietabel van een of andere instantie (bijv Voedsel&Waren autoriteit). Iemand die het weet?
Google al geprobeerd ?

Deze discussie is namelijk vorig jaar, en het jaar ervoor ook al eens geweest, wat basic voedselveiligheids-dingetjes die dan ineens worden betwijfeld.
Die tabellen zijn inderdaad standaard ( onderdeel van de HACCP keten bij de professionals )

Een ieder is trouwens vrij om zich er niet aan te houden, maar ik prefereer mijn kippetje toch wel gaar ipv rosé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Jazeker gegoogled. Kom inderdaad verschillende discussies tegen, maar geen uitsluitsel of basis bron, dus vandaar mijn vraag. Het belangrijkste is sowieso wel beantwoord, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik kreeg deze lijstjes al tijdens mijn opleiding, 1987
Je zal dieper in de documenten mogen gaan op de voedselwijzer / of eventueel via de HACCP normeringen moeten zoeken.
Internet-discussies zijn niet je primaire bron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jordyyyys schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:25:
Als er toevallig iemand is die vandaag of morgen de Master Touch 57 GBS voor een betere prijs dan de 277,- langs ziet komen, denk dan even aan mij O-)

Edit:

https://www.ing.nl/partic...entepunten/BBQ/index.html
>
https://rentepunten.ing.n...&page=1&query=weber#91707
daar heb je een One Touch Premium voor 165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
Chevy454 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:42:
Iemand ervaring met de senior braadpan van de ikea? Deze is van geëmailleerd gietijzer. Lijkt me wel leuk om te gebruiken.
Ik, maar niet op de bbq. Ik vind hem helemaal geweldig, gebruik hem wekelijks voor een steak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
Het enige verschil tussen de One Touch Premium en de Master Touch is het GBS rooster wat er in hangt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jordyyyys schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:00:
[...]

Het enige verschil tussen de One Touch Premium en de Master Touch is het GBS rooster wat er in hangt neem ik aan?
Ja, wat weer niet zo spannend is imo. Ik zou die 100 euro daar niet voor over hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00392338/

Ik denk dat deze wel wat gaat worden dit jaar

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/PIAimages/0553972_PE659595_S5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 12:18
jordyyyys schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:25:

Edit:

Obelink vraagt iets meer (289,-) maar dan heb je wel een fancy (draadloze?) kernthermometer er bij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
418O2 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:01:
[...]

Ja, wat weer niet zo spannend is imo. Ik zou die 100 euro daar niet voor over hebben
Zitten er bij de Master Touch niet de Char Baskets houtskool houders bij en bij de One Touch de houtskoolrails?

Maakt dit niet uit voor de leeftijd van de BBQ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
jordyyyys schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:20:
[...]

Zitten er bij de Master Touch niet de Char Baskets houtskool houders bij en bij de One Touch de houtskoolrails?

Maakt dit niet uit voor de leeftijd van de BBQ?
Nee. Ik zou zelf liever de rails dan de bakjes hebben trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Er zit ook nog een hoogteverschil tussen de One Touch en Master Touch. De Master Touch staat nét iets hoger op zijn pootjes. Plus de MT kun je het deksel eenvoudig naar achteren schuiven, bij de One Touch moet je 'm ophangen.

Afbeeldingslocatie: https://www.riversidegardencentre.co.uk/media/wysiwyg/Blog/Differences-between-57cm-Weber-Compact_-Original-Premium-Master-Touch.jpg

Loop eens bij een Intratuin of tuincenter oid binnen waar ze volledige Weber serie verkopen, kun je "stoeltje passen". Zo heb ik dat ook gedaan. De One Touch staat voor mij te laag op zijn pootjes.

[ Voor 35% gewijzigd door Calitomnication op 11-04-2018 15:41 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Calitomnication schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:36:
Er zit ook nog een hoogteverschil tussen de One Touch en Master Touch. De Master Touch staat nét iets hoger op zijn pootjes.

[afbeelding]
Zijn wmb allemaal geen zaken waar ik opgeteld 100 euro voor zou betalen. Ik zou voor dat verschil een hoes halen en misschien dat inlegsysteem in de aanbieding kopen als je het echt wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

418O2 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:41:
[...]

Zijn wmb allemaal geen zaken waar ik opgeteld 100 euro voor zou betalen. Ik zou voor dat verschil een hoes halen en misschien dat inlegsysteem in de aanbieding kopen als je het echt wil
Nee klopt, vandaar ook het advies om even te gaan kijken bij een winkel waar je ze kunt vergelijken. Ik stond in de winkel al te klooien om het deksel aan de ketel te hangen, dan is de keuze voor mij snel gemaakt. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

Het verschil was voor mij destijds ook maar iets van € 40,-.
MT ging toen voor € 229,- inclusief tangenset over de toonbank
OT ging toen voor € 199.- exclusief extra's over de toonbank.

Keuze was in mijn geval snel gemaakt. @jordyyyys kan wmb het beste wachten, de aanbiedingen gaan écht wel komen. Niet overhaast een BBQ kopen nu ;)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Met goede briketten ja. Zoals fire up cocos (mwah), ecobrasa ( :Y ) maar met Weber longlasting had ik grote problemen om die aan te steken.
Geen enkel probleem hier met de kleine 57 cm Compact. Weber starter pakken, briketten er in flikkeren, drie stuks Weber aanmaakblokjes. Ik heb zowel de bruine als de witte gebruikt, maar geef de voorkeur aan de witte.

Ruik de stoomloco geur en ga! :9~

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:53:
[...]

Geen enkel probleem hier met de kleine 57 cm Compact. Weber starter pakken, briketten er in flikkeren, drie stuks Weber aanmaakblokjes. Ik heb zowel de bruine als de witte gebruikt, maar geef de voorkeur aan de witte.

Ruik de stoomloco geur en ga! :9~
Not sure ..... for real ... ?
Waarom dan niet een flesje wasbenzine ?
Is goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Misha schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:32:
Ja kom op, dat geldt toch voor alles.... als je crappy houtskool haalt dan heb je er ook weinig aan. (Ik wil niet zeggen dat die Weber Longlasting slecht zijn. Ik gebruik die nog bij uitzondering zonder problemen)
En juist daarom zou ik gewoon de bazooka nemen: geen brikettenstarter maar de gasbrander of de looftlighter.
Een gasbrander kost 18 euro in de aanbieding en die krijgt alles aan.

Niks is ellendiger als briketten die niet willen branden. En of je nu 20 euro voor een stevige brikettenstarter uitgeeft of een gasbrander dan wist ik het wel.
FreshMaker schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:32:
Ik ben nog steeds van mening dat je bij Weber ALLEEN de grills moet halen.
De accessoires zijn allemaal extern ingekocht en relabeled, en halen in de meeste gevallen niet de te verwachten kwaliteit

Weber briketten zijn waardeloos, de tangen véél te groot en grof ( een RVS tang van Xenos kost 3€ en ligt beter in de hand )
Ja daar ben ik het wel mee eens, je moet de Q bij hun kopen en de brikettenstarter, die zijn stevig

[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 11-04-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Action heeft een looftlighter voor lange mensen momenteel
https://www.action.com/nl-nl/p/varo-onkruidbrander-/
Chevy454 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:55:
[...]
Ja daar ben ik het wel mee eens, je moet de Q bij hun kopen en de brikettenstarter, die zijn stevig
Ik heb die er bijgekregen 4 jaar terug, maar nog geen 5x gebruikt
Ik vind hem ( net als alle accessoires ) te groot en grof.
Iemand bij Weber denkt dat 'wij bbqvoilk' allemaal 2m50 lang zijn, en in een Ford F150 rijden.

Het hoeft geen kabouterspul te zijn, maar een spatel zo lang als mijn arm ... kom op, ik durf echt wel aan de rand van mijn bbq te gaan staan

[ Voor 72% gewijzigd door FreshMaker op 11-04-2018 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Zal wel niet 'designed in Murica' zijn he :+ .
Oh but wait ...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:07

Tacoos

i am i

[...]

Over briketten: het adresje waar ik vorig jaar nog de ecobrasa haalde, heeft die nu niet (meer) maar verkoopt nu hiqcoco.

Zijn er mensen met uitgebreidere ervaring met de hiqcoco?

Mij spareribs sessie met snake van hiqcoco ging goed en er lijkt weinig rook/geur en as af te komen, vind ze alleen per briket vrij groot.

Oh ja: ik start ze met deze starter van outdoorchef maar ik heb er ook niet zoveel voor betaald. Vind em alleen erg gaaf O+

[ Voor 10% gewijzigd door Tacoos op 11-04-2018 17:09 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hmm.. ben aan het testen met de UDS maar krijg hem niet lekker op temperatuur, lijkt wel of er gewoon geen trek in komt

situatie:

1x22mm inlaat (T-Stuk)
2x16mm inlaat (met kogel)

4x 16mm in de deksel.

Ik krijg het met geen combinatie zo dat hij door stookt. Dus de beide beneden dicht, boven open,alles beneden open, 2 open aan de bovenkant, ook niet. Er komt gewoon geen trek in.

Misschien moet de kolenmand nog hoger, maar dat lijkt me wel apart. Heb dat nu geprobeerd

Of misschien domweg meer brandstof natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2018 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik heb die Kamado 13" via CoolBlue maandag besteld en binnen gehad, iemand had al foto's geplaatst van dezelfde.
Net nog even een paar tweaks doorgevoerd:
BBQ
BBQsles
Tweaks luchtrooster 3Tweaks luchtrooster 2Tweaks luchtrooster 1
Kamado in tafel

Luchtrooster onderaan was wel heel erg geventileerd dus met stukje vilt alles dicht gemaakt.
Bij de madeliefschuif aan de bovenkant heb ik ook extra stukje toegevoegd, zat wel al maar zat nog best wat speling op, nu ook niet meer.
Gelijk de Ikea mod toegepast. 3cm ruimte per kant aangehouden. Plankje wordt nog verwisseld door iets dat wel past :)

[ Voor 4% gewijzigd door RZor op 11-04-2018 18:20 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Pagina: 1 ... 79 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.