Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 108 Laatste
Acties:
  • 669.449 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:09:
[...]

Eens! Maar er tellen hier ook een aantal rationele ofwel relationele dingen mee.
Voor verjaardagen en kersten heb ik al redelijk wat weber BBQ stuf gekregen. Ga ik nu opeens een kamado kopen, wat is er dan mis met het weber materiaal?? 🤯😡 buiten het feit dat het extra ruimte in beslag neemt!
Kortom, het moet een serieuze aanvulling op zijn de weber. Vind het zelf ook zonde om de weber dan niet meer te gebruiken terwijl die hetzelfde kan voor een paar minuutjes tijdswinst.

thanks @Tito129
Ik zat in dezelfde situatie toen ik naar een kamado overstapte. Vroeg of laat ga je de knoop toch doorhakken, maar je hebt het liefst steekhoudende argumenten voor thuis ;)
De kans is groot dat je Weber dan niet meer gaat gebruiken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Apie! schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 06:13:

@checkdiz Thanks, goed om te weten dat ie inderdaad lekt. Toch maar even vilt bestellen.
Ik heb de mijne ontdaan van alle OEM gaskets en vervangen door Nomex vilt. En ook de top vent, die lekte ook dus die heb ik ook van vilt voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 15:35
@Apie! Waterpan voor stabilistatie.

@Fly-guy goed gezien!

@Chevy454 ik gok half slab baby backs!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:20:
@Paganstars De Niclan heb ik ook weleens langs zien komen, kan je je ervaringen delen van deze barbecue. Wat me wel opvalt is dat een Broil King Kegg rond de 60kg zit en de Niclan 30kg terwijl het beiden dubbelwandige metalen kamado's zijn.
Bouwkwaliteit van de BKK ligt waarschijnlijk hoger dan die van de Niclan.
Hij is in de US in de markt gezet als prijspakker bij de supermarkt en de bouwmarkt.
Opvallend genoeg is de huidige prijs in NL lager dan wat je er in de US voor neer moet leggen.
Ik vermoed dat de Niclan niet langer kan concurreren met de chinese ('Action') kamados en dat de leveranciers daarom hun voorraad Niclans opmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:01
checkdiz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:25:
[...]

Bouwkwaliteit van de BKK ligt waarschijnlijk hoger dan die van de Niclan.
Hij is in de US in de markt gezet als prijspakker bij de supermarkt en de bouwmarkt.
Opvallend genoeg is de huidige prijs in NL lager dan wat je er in de US voor neer moet leggen.
Ik vermoed dat de Niclan niet langer kan concurreren met de chinese ('Action') kamados en dat de leveranciers daarom hun voorraad Niclans opmaken.
Qua bouwkwaliteit weet ik het wel zeker, laatst heb ik een soortgelijk model gezien en daar zit wel flink verschil tussen qua materiaal gebruik. Maar dat is ook logisch het is een compleet andere prijsklasse. Hetzelfde met een Auplex of BGE kamado, beide doen ze hun werk meer dan prima maar er is gewoon kwaliteitsverschil.
Als ik moet kiezen tussen een keramieke of metalen variant in deze prijsklasse zou ik blind gaan voor de Niclan!

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:27
wat een geweldig forum is ons GoT toch...!

Ik heb 'm gelijk besteld, nog getwijfeld om er 2 te nemen want ik heb immers 2 Blokker mini's maar toch maar niet gedaan (kan altijd nog); overigens wél een tajine erbij besteld voor 20 euro, heb ik ook altijd al eens willen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

als bbq-leek: is zo'n Action-kamado ook geschikt voor een tuinparty? Oftewel, is de capaciteit voldoende om een goede voedselstroom regelen? Of moet je het echt zien als een familie-gelegenheid met diner voor 2-4 personen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:45:
als bbq-leek: is zo'n Action-kamado ook geschikt voor een tuinparty? Oftewel, is de capaciteit voldoende om een goede voedselstroom regelen? Of moet je het echt zien als een familie-gelegenheid met diner voor 2-4 personen?
Dat ligt aan de grootte van de kamado, de hoeveelheid monden te voeden en de bereidingstijd van hetgeen je er op wilt klaarmaken

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Imnoa schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:46:
[...]

Dat ligt aan de grootte van de kamado, de hoeveelheid monden te voeden en de bereidingstijd van hetgeen je er op wilt klaarmaken
De Action kamado a 13" in combinatie van zeg 2kg kippenvleugels?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
kmf schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:50:
[...]

In 1x? nee dat gaat niet lukken :)

Blokker variant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6iF9HcH7idHo4acFMezaEkIA/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BlZ7mdjHxA6pAwD7Fyzif9zU/medium.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Martinusz op 03-04-2018 10:53 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
[...]

Enige wat ik zo kan bedenken is Pulled pork. Je kan er vast wel 3.5kg op klaarmaken. Reken 200gram vlees per broodje, dan kan je 17 broodjes maken... Maar een BBQ feestje met Wings, saté etc zou ik niet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Hari-Bo schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:22:
[...]

Qua bouwkwaliteit weet ik het wel zeker, laatst heb ik een soortgelijk model gezien en daar zit wel flink verschil tussen qua materiaal gebruik. Maar dat is ook logisch het is een compleet andere prijsklasse. Hetzelfde met een Auplex of BGE kamado, beide doen ze hun werk meer dan prima maar er is gewoon kwaliteitsverschil.
Als ik moet kiezen tussen een keramieke of metalen variant in deze prijsklasse zou ik blind gaan voor de Niclan!
Maar dat is ook omdat wij hem professioneel gebruiken. Voor huis/tuin/keuken gebruik en niet verplaatst wordt, dan is een keramische zeker het overwegen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Paganstars schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:04:
[...]

Maar dat is ook omdat wij hem professioneel gebruiken. Voor huis/tuin/keuken gebruik en niet verplaatst wordt, dan is een keramische zeker het overwegen waard!
Is er een kamado voor onder de 300 met een diameter van 50 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
checkdiz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:07:
[...]

Keramisch of staal?

Staal ja!

Keramisch niet op dat formaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Paganstars schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:04:
[...]

Klopt hoor, maar naast de mobiliteit en materiaal vind ik bijvoorbeeld het vilt ook een stuk beter met de BGE moet je deze om de x periode vervangen en met de BKK is dit een totaal ander materiaal wat niet uithard als je een pizza sessie hebt gehad.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

m0nk

16-09-2003 15.15

checkdiz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:07:
[...]

https://www.harlembbq.nl/niclan-21-inch-kamado.html

In de aanbieding. Ik heb deze erbij gekocht vorig jaar.
Op temperatuur brengen is wat lastiger dan een keramische bbq echter wel te doen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
@m0nk, Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik heb zelf een Niclan.

Mijn punt was, als je budget 300 euro is, en je wilt een kamado met een groot oppervlak, dan is de Niclan je beste keuze. Afgezien van de discussie staal/keramisch. Want zelfs een auplex heb je niet voor zo'n prijs met een diameter van 50cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik moet zeggen dat die 3cm extra toch wel een hoop uitmaakt. Ik heb voorheen naar Large kamado's gekeken van 47cm en vond die om een of andere reden eigenlijk net even te klein voor mijn gevoel.

De vergelijking met de Niclan van €300 gaat niet helemaal op, want als iedereen vilt moet plakken tegen lekken, dan komen die kosten er ook weer bij natuurlijk.

@checkdiz hoe bewaar jij de Niclan en wat zijn jouw ervaringen met roest zo ver?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[...]

Ik heb de 13" ook, van de blokker, voor erbij...het is een schattig dingetje voor met zijn 2en. En als je minder haast hebt en je rustig aan doet, dan kan je er ook met 4 goed van eten.....Maar ik heb naast deze bbq ook een Weber 57 en een Weber GA....met goede reden :P.

De Weber 57cm kan je 10+ man mee voeden, de Weber GA vind ik prettig tot een 5 a 6 man werken, maar dan wel voor de worstjes/lapjes/hamburgers/sateetjes. Ga je low/slowen, dan wil dat goed, maar zou je wel meer oppervlak al willen...laat staan op de 13" kamado.

Ik ga dit jaar een bbq-tafel maken met de 57 en de kamado ingebouwd...waarbij de Kamado een low/slow apparaat wordt voor bijv een kilo pulled pork, terwijl de 57 aan staat voor de andere dingetjes.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Apie! schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:20:
Ik moet zeggen dat die 3cm extra toch wel een hoop uitmaakt. Ik heb voorheen naar Large kamado's gekeken van 47cm en vond die om een of andere reden eigenlijk net even te klein voor mijn gevoel.

De vergelijking met de Niclan van €300 gaat niet helemaal op, want als iedereen vilt moet plakken tegen lekken, dan komen die kosten er ook weer bij natuurlijk.

@checkdiz hoe bewaar jij de Niclan en wat zijn jouw ervaringen met roest zo ver?
Ok, 320 euro dan :)

Roest? Weinig. Hier en daar een plekje, na anderhalf jaar. Maar, mijn tuin is gedeeltelijk overkapt en daar staat mijn BBQ. Met een hoes eroverheen, maar meer voor (tegen) de stof.
Bij montage een lik vet over de schroeven gedaan. Ik zag wel wat plekjes op het onderrooster, zeg maar dat zwarte rooster onder het ei waar je je accesoires op kan leggen. Ik denk dat de coating daar vrij dun is/was, en met het heen en weer schuiven van accesoires is die coating niet 100% meer.
Maar verder valt het me alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Naja. dan maar BBQfor2 :P
Voor tuinparties terugvallen op de 2 grillovens in huis.

Voor de gerechten welke >4 uur duren. Blijven jullie dan de hele dag erbij staan of laat je het lekker doorgaren terwijl je even boodschappen gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:22:

Voor de gerechten welke >4 uur duren. Blijven jullie dan de hele dag erbij staan of laat je het lekker doorgaren terwijl je even boodschappen gaat doen?
Draadloze temperatuurprobe, daar af en toe even een blik op werpen. Je kunt er gerust bij weg lopen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Imnoa schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:11:
[...]

Draadloze temperatuurprobe, daar af en toe even een blik op werpen. Je kunt er gerust bij weg lopen.
Of volledig automatisch met een heatermeter, alleen brandstof erin en gewenste temperatuur barbecue en kerntemperatuur instellen en je krijgt automatisch melding als het eten gereed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Hari-Bo schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:14:
[...]

Of volledig automatisch met een heatermeter, alleen brandstof erin en gewenste temperatuur barbecue en kerntemperatuur instellen en je krijgt automatisch melding als het eten gereed is. :)
Het moet ook een beetje leuk blijven hè :>

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

kmf schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:22:

Ik ga gewoon boodschappen doen. Als de temperatuur onverhoopt is ingekakt als ik terugkom dan krikken we 'm wel weer op.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Je bent alleen echt fucked als je een overshoot hebt naar 250+.

Ik ga vaak rustig boodschappen doen tijdens full pulls. Geen heatermeter oid, gewoon je ketels kennen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Imnoa schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:15:
[...]

Het moet ook een beetje leuk blijven hè :>
Klopt maar na 10x spareribs maken geloof ik het wel en maak ik toch gebruik van een heatermeter, plus het is een zelfbouw apparaat wat ook wel leuk tweakers gehalte heeft. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Paganstars schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:21:
Heb ik 1X gehad..na terugkomst stond de boel op standje inferno.
Zeg maar bye bye Beef Ribs ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Misha schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:29:
[...]

Dat is geen onderdeel van de UDS, is iets wat er achter ligt

[...]

Ik had deze nog over. Vijf gaten onderaan, waarvan de middelste ongeveer 32mm breed en dan nog eentje bovenaan

[...]

Ik heb vier bouten er in gezet. Op het plaatje zie je er twee aan de voorkant, er zitten er nog twee aan de achterkant

[...]

Ik heb een kolenmandje gemaakt met een aspan er onder. De aspan is een onderpan van een vuurkorf waar ik een paar bouten door heen heb geschroefd en die heb ik vervolgens weer vastgemaakt aan de kolenmand. Zo kun je makkelijker de kolenmand en het as eruit halen :P

[...]

Nee, gewoon gaatje er in en de thermometer er in gestoken. Er is geen hittebestendig ringetje nodig voor zover ik weet

[...]

Nee, want die passen net niet met hoe ik de bouten nu er in heb geschroefd :P
Dankjewel. Ik ga maar eens langzaamaan spullen verzamelen. Ik heb er voorlopig toch nog geen tijd voor, maar ik kan de spullen maar vast in huis hebben. Kijken of ik ergens een goedkope oude (weber) 57cm deksel kan vinden. En een kogelkraan. Welke maten kan ik hier voor gebruiken? 3/4" lees ik overal, maar is groter of kleiner een probleem? En als je met zo'n kogelkraan werkt, heb je dan nog 1 of 2 extra openingen nodig die je kunt afdoppen? Of zou een voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 08:36
Markos schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:08:
[...]

Dankjewel. Ik ga maar eens langzaamaan spullen verzamelen. Ik heb er voorlopig toch nog geen tijd voor, maar ik kan de spullen maar vast in huis hebben. Kijken of ik ergens een goedkope oude (weber) 57cm deksel kan vinden. En een kogelkraan. Welke maten kan ik hier voor gebruiken? 3/4" lees ik overal, maar is groter of kleiner een probleem? En als je met zo'n kogelkraan werkt, heb je dan nog 1 of 2 extra openingen nodig die je kunt afdoppen? Of zou een voldoende moeten zijn?
Je mag eventueel ook wel de mijne overnemen. Ik wil weer een nieuwe maken!

Als je alsnog zelf wil bouwen, dan heb ik nog een halve Weber 57cm bbq die je voor noppes mag komen ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Paganstars schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:21:
BBQ midden in tuin, op tegels. Check.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ulj7VhNUjrjBKaG4CY7IHK1w/medium.jpg

Het was een nogal complexe bevalling deze eerste bestelling bij harlemBBQ.
De bestelde toebehoren (rookhout en houtskool) werden apart geleverd :/
Maar uiteindelijk is hij er! oOo

Maar omdat ik verderop zit mag ik enkel naar dit mooi plaatje (geschoten door mijn vrouw) kijken...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

kmf schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:58:
[...]
BBQ midden in tuin, op tegels. Check.
Die BBQ en omgeving kunnen wel tegen die 200 a 300 graden C. Het is meer wat er op het rooster zit dat er last van heeft (en je wenkbrauwen als je het deksel te enthousiast opendoet - been there) ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:49:
[afbeelding]

Het was een nogal complexe bevalling deze eerste bestelling bij harlemBBQ.
De bestelde toebehoren (rookhout en houtskool) werden apart geleverd :/
Maar uiteindelijk is hij er! oOo

Maar omdat ik verderop zit mag ik enkel naar dit mooi plaatje (geschoten door mijn vrouw) kijken...
Nice! Eventjes invetten bij het inelkaar schroeven!
En de moer waar je de schuif aan de bovenkant mee vastdraait meteen vervangen door een borgmoer! (Thank me later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
checkdiz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:50:
En de moer waar je de schuif aan de bovenkant mee vastdraait meteen vervangen door een borgmoer! (Thank me later)
Ik ga voor RVS schroeven :)
Maar hopenlijk kan ik vrijdagavond al de Q in elkaar zetten, anders wordt het zaterdag.
En dan gaan we voor een picanha :)

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2018 17:56 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:00
Chevy454 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:54:
[...]

Ik ga voor RVS schroeven :)
Maar hopenlijk kan ik vrijdagavond al de Q in elkaar zetten, anders wordt het zaterdag.
En dan gaan we voor een picanha :)
Hoe laat mogen we aanschuiven? B) veel plezier ermee!

Heb nog even zitten twijfelen om de BBQ aan te schaffen maar toch maar niet gedaan. Vind een keramiek model een stuk mooier dus daar ga ik langzaam maar eens voor sparen.

Ook nog even getwijfeld om langs de action te gaan voor de mini maar ook dat ik heb ik gelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 03-04-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:00
Dubbelpost, excuus

het resultaat van posten op een telefoon na een dag werken

[ Voor 166% gewijzigd door R0y. op 03-04-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
checkdiz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:50:
[...]

kom je nu mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Haha sorry 😐
Ben alleen met tussenpozen forum-actief O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
slecht verhaal 😉. Btw pulled lam is goddelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 22:46

NoE

Que?

Na wat zaagwerk mijn telescopische oven geplaatst in mijn meubeltje. Tegeltjes er onder tegen het vuur. ernaast komt de Action Kamado. rest alleen nog om een afdek deurtje te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl/foto/bbq_fase1.jpg

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
NoE schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:09:
Na wat zaagwerk mijn telescopische oven geplaatst in mijn meubeltje. Tegeltjes er onder tegen het vuur. ernaast komt de Action Kamado. rest alleen nog om een afdek deurtje te maken.

[afbeelding]
Wat een beest! Gaaf! Heb je wat info over je oven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Misha schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:14:
[...]

Wat een beest! Gaaf! Heb je wat info over je oven?
vrij standaard beginners rookoven.

33cm diameter, 90cm hoog. geen RVS maar mag de pret niet drukken. Daarnaast wat customized met wat extra meters en verlaagd rek, om wat dikkere zalmen te kunnen roken.

Paling moet ik ook nog een keer proberen. waarvoor deze eigenlijk het beste geschikt is omdat je ze kan laten hangen.

Eerste (Paasdag) poging dit jaar, na 1,5u roken (beuk). Enkel gekruid met grof zee zout en dille
Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl/foto/zalmpje2.jpg

Iedereen was weer lyrisch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 08:12
Heb afgelopen weekend mijn nieuwe bbq opgehaald bij Apeldoorn in de buurt.
Busje van het werk geregeld moest anders op een pallet worden verstuurd.

Bbq
Aankomend weekend wat lekkers op bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RP92 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:05:

[afbeelding]
Wat een beest :D. Je kan dus zowel gas als briketten/houtskool stoken, dat is wel cool.
Zijn er wat ervaringen/reviews online van te vinden, want ik vind het idee cool, maar een bbq valt/staat met zijn vermogen om temperaturen constant te houden en niet teveel te verliezen (op kolen). Hoe netjes is die luchtdicht cq hoe zijn de ventilatievoorzieningen :) ?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RP92
Hij kan roken in de aparte kamer.
Briketten in het rechter gedeelte met een verstelbare kolen bak en luchttoevoer en bij de rookbak zit nog een luchttoevoer.
Linker gedeelte is een gasbbq met daarnaast nog een infrarood brander in de zijbak om vlees dicht te schroeien.
Zaterdag ga ik hem testen lat wel weten hoe het ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

RP92 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:00:

Zaterdag ga ik hem testen lat wel weten hoe het ging.
Waar is de tuinparty? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP92
Haha in lengel bij s-heerenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

RP92 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:05:

[afbeelding]
Gaaf. Waar heb je het gekocht? En wat heeft het gekost als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP92
Natuurlijk mag dat.
Heb hem gekocht bij Fonteyn voor 649 euro.

Hetzelfde model bbq is ook voor 600 euro te koop bij praxis en bol. Com
Alleen is de kwaliteit tan de rookbak minder en de grillrooster zijn niet van gietijzer.
En die hebben een warmhoudbrander aan de zijkant terwijl deze een brander heeft om vlees dicht te schroeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

_/-\o_ Wat een beest _/-\o_
Ben heel benieuwd naar je ervaring, zeker feit dat je gas & kolen in 1 apparaat hebt maakt hem zeer multifunctioneel. Echter, een BBQ van € 650,- ga ik er thuis écht niet doorheen krijgen, de Weber MT á € 230,- was al een gevecht :P.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Misha schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:57:
[...]

Je mag eventueel ook wel de mijne overnemen. Ik wil weer een nieuwe maken!

Als je alsnog zelf wil bouwen, dan heb ik nog een halve Weber 57cm bbq die je voor noppes mag komen ophalen!
Ik kan het niet verantwoorden om nog zo'n vat te kopen :P deze staat al aardig in de weg haha.
Ik zou je halve weber graag komen ophalen maar ik woon in Eindhoven. Tenzij het via de post een optie is, ik zal je even een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Apie! schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:07:

Nouja, dat is dan een geluk bij een ongeluk, want ik vond wel een rooster van ø 50cm : https://www.fonq.nl/produ...oster-sport-50-cm/210467/
En ook nog eens in de aanbieding! It's like making money :+

Meteen maar gekocht. Nu maar hopen dat dat rooster ook echt 50cm is, of op zijn minst in de Niclan past.
Nou, het rooster heb ik binnen, maar het rooster was maar 49cm en paste dus niet in de Niclan ;w

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Apie! schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:00:
[...]

Nou, het rooster heb ik binnen, maar het rooster was maar 49cm en paste dus niet in de Niclan ;w
Sjoh, goed dat ik nog ff had gewacht met bestellen maar minder voor jou.. terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ja, ik denk dat ik binnenkort maar maatwerk ga bestellen.

Blown past falling sands

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
Zaterdag bij de action mini kamado gestaan, maar de vrouw heeft me kunnen ompraten om er geen te kopen. Dan lees je hier dat hij deze week in korting komt te staan, dus vandaag na het werk maar even naar de action geweest.
Nu nog tijd en plaats vinden om dat ding te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Vraagje, soms zie je dat er drank gebruikt wordt voor bv burgers. Zoals whiskey of een rode wijn voor een sausje.
Welke soort is aan te raden?
Duurdere soorten whiskey zijn vaak beter te drinken hoor ik (ben zelf geen whiskey drinker/kenner).
Of kan ik gewoon de goedkopere soorten pakken en voor een wijn gewoon een simpel supermarkt wijntje?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 04-04-2018 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:26:
Vraagje, soms zie je dat er drank gebruikt wordt voor bv burgers. Zoals whiskey of een rode wijn voor een sausje.
Duurdere soorten whiskey zijn vaak beter te drinken hoor ik (ben zelf geen whiskey drinker/kenner).
Of kan ik gewoon de goedkopere soorten pakken en voor een wijn gewoon een simpel supermarkt wijntje?
Als je het doet: gewoon lekker voor goedkoop gaan! Het is zonde om een dure whiskey of wijn ervoor te gebruiken.

Persoonlijk vind ik drank gebruiken in je saus zwaar overrated. Iedereen prijst het de hemel in maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van in (behalve dan: "ho eens whiskey in de bbq-saus!"). De enige keer dat ik eigenlijk drank gebruik is een dubbel bruin biertje door mijn hamburger broodjes. Op dat vlak vind ik het echt wat toevoegen

In je patty hoor je het al helemaal niet te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misha schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:02:
[...]

Als je het doet: gewoon lekker voor goedkoop gaan! Het is zonde om een dure whiskey of wijn ervoor te gebruiken.

Persoonlijk vind ik drank gebruiken in je saus zwaar overrated. Iedereen prijst het de hemel in maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van in (behalve dan: "ho eens whiskey in de bbq-saus!"). De enige keer dat ik eigenlijk drank gebruik is een dubbel bruin biertje door mijn hamburger broodjes. Op dat vlak vind ik het echt wat toevoegen

In je patty hoor je het al helemaal niet te doen. :P
Ik wilde ooit eens de blits maken, en probeerde net voor het serveren de patty te flamberen
Met een karafje wat whiskey er over, en den even de fik er in.

Hélemaal niets van terug te proeven ...
Het idee was er, maar om nu te zeggen dat het iets echt toevoegde, hmmnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wat een perfecte timing! Vandaag naar de action om de kamado te halen. Was er net nog 1 ongeopende over (zeldzaamheid bij de action) en dan zit ie sinds vandaag in de weekachtige. Voor €88 ik de auto kunnen sjouwen

Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/90/09/png2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Apie! schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:12:
Ja, ik denk dat ik binnenkort maar maatwerk ga bestellen.
Ik kwam hier nog een rooster tegen van rvs(!):
https://www.flexibelekach...2bHQ27EAkYDSABEgIUO_D_BwE

Misschien is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Anoniem: 35872 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:26:
In tegen stelling tot de anderen hier ben ik wel voor drank in de saus, beetje de oude franse keuken. maar dan ook vanaf het begin. Bij sterk maakt het niet uit wat het is, bij wijn en versterkte wijnen proef je de smaak echt wel terug van de kwaliteit die je gebruikt hebt.
Bijvoorbeeld bij mosselen wat noilly prat toevoegen kan best lekker zijn (en dat proef je echt wel).
edit: of cognac (geen dure) in een roomsaus - heerlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 04-04-2018 22:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 18:21

Harrie

NederVlaming

SPX420 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:01:
Nog wat kleine mods gedaan om de kieren onderin wat kleiner te maken.

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice! Ik heb nav wat YouTube filmpjes het ijzer een beetje dicht gebogen zodat de schuifjes ook wat strakker zitten, maar ik denk dat dit met die vilt beter werkt.

Ik ben hem deze middag ook gaan halen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 04-04-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

kmf schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:41:
Wat een perfecte timing! Vandaag naar de action om de kamado te halen. Was er net nog 1 ongeopende over (zeldzaamheid bij de action) en dan zit ie sinds vandaag in de weekachtige. Voor €88 ik de auto kunnen sjouwen
Ja ik wist dat ie vandaag voor 88e in de aanbieding kwam, dus mooi eentje opgepikt. Ik ga 'm in een Ikea Bekvam tafeltje inbouwen die ik voor 15e van MP heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 18:21

Harrie

NederVlaming

JPS schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:40:
[...]

Ja ik wist dat ie vandaag voor 88e in de aanbieding kwam, dus mooi eentje opgepikt. Ik ga 'm in een Ikea Bekvam tafeltje inbouwen die ik voor 15e van MP heb gehaald.
Hier hetzelfde idee. Gaat de flower pot smoker :Y) vervangen. Ben er nog niet uit of ik hem in het blad ga hangen of op het plankje laat staan. Vermoedelijk het laatste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F18xRZdJ4zAIZzwYiMAzfPaF/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

checkdiz schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:44:
[...]

Ik kwam hier nog een rooster tegen van rvs(!):
https://www.flexibelekach...2bHQ27EAkYDSABEgIUO_D_BwE

Misschien is dat wat?
Misschien wel, misschien niet. Ik ga eerst proberen de lekken te dichten met vilt. Ik moet de bouten en moeren ook nog door RVS vervangen, en als ik dan nog vind dat ie het waard is, ga ik nog maar eens heel goed opmeten om te zien wat de marge is en bestel dan een rooster bij bbqmakers.nl. De prijs is wel twee keer zo hoog, maar dan past ie zeker te weten - tenzij ik verkeerd opmeet :+

Blown past falling sands

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Zo kwam de action-komodo binnen, met een scheef luik. Omdat ik geen zin had om hem terug naar de winkel te slepen, heb ik het maar zelf aangepast :)
Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl/foto/bbq_origineel.jpg

Na de nodige aanpassingen, zoals de gaten iets opdremelen itt het boren van een nieuw gat in de komodo en daarnaast het aanbrengen van het vilt voor de schuifjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl/foto/bbq_aanpassing1.jpg

wat extra vilt vanwege de grote schroefgaten/sleuven
Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl//foto/bbq_aanpassing2.jpg

uiteindelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl//foto/bbq_setup.jpg

(ja ik moet nog de deurtjes afwerken en wat schoon spuiten/schuren)

- vilt kosten 3 euro (heel veel over, gekocht in een breiwinkel)
- frustratie van lege dremel/boormachine batterijen.

Het wachten is nu op Tenergy Solis meter (https://www.tenergylife.com/59132), welke uit de US blijkt te komen.

- Heeft iemand trouwens (kleine) gaten geboord tbv van de temp-probes?
- Waar kan je trouwens het beste het rookhout laten? normaliter doe ik dat bij de kolen, in de smoker is dat namelijk eenvoudig (ook bij bullen). In de action-ei, zou het in het pannetje kunnen? iemand ervaring?

[ Voor 9% gewijzigd door NoE op 05-04-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
(jarig!)
Zal het hier maar eens vragen, ik zoek eigenlijk die plastic knijp/spuitflessen om bbq saus in te bewaren, of olijfolie makkelijk te kunnen doseren. Maar waar vind je die?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
UltraSub schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 00:27:
Zal het hier maar eens vragen, ik zoek eigenlijk die plastic knijp/spuitflessen om bbq saus in te bewaren, of olijfolie makkelijk te kunnen doseren. Maar waar vind je die?
Xenos prolly

https://plasticflessenshop.nl/sausflessen/sauce-flessen-pe

Als je googled op 'saus fles kopen' krijg je meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
(jarig!)
Ah thanks!
Garneerfles doet het ook goed als term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik heb de mijne bij de Makro vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Action, 29 cent

Na gebruik weggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:30

JanB

Het ken rotter !!!

Van Beekum verkoopt de flessen en bussen waarin zij hun producten leveren ook los. (grote aanrader voor wat betreft kruiden) https://www.vanbeekumspecerijen.nl/non-food/strooibussen/

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Of gewoon Aliexpress en consorten, een stuk goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
JanB schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:25:
[...]

Van Beekum verkoopt de flessen en bussen waarin zij hun producten leveren ook los. (grote aanrader voor wat betreft kruiden) https://www.vanbeekumspecerijen.nl/non-food/strooibussen/
Damn you :+

weer kruiden en mixen besteld ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB

JanB

Het ken rotter !!!

Hari-Bo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:19:
Of gewoon Aliexpress en consorten, een stuk goedkoper. :)
Waarvan je niet weet wat er in zit. Van producten van betrouwbare leveranciers in Nederland weet je tenminste dat het geschikt is voor voedingsmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
JanB schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:54:
[...]

Waarvan je niet weet wat er in zit. Van producten van betrouwbare leveranciers in Nederland weet je tenminste dat het geschikt is voor voedingsmiddelen.
Waar denk je dat die producten geproduceerd worden, juist ook hetzelfde land en waarschijnlijk fabriek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB

JanB

Het ken rotter !!!

Hari-Bo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:18:
[...]

Waar denk je dat die producten geproduceerd worden, juist ook hetzelfde land en waarschijnlijk fabriek. :)
Al zou het uit dezelfde fabriek komen, dat zegt niets. In Europa en Nederland is er behoorlijk strenge regel en wetgeving voor. Een Nederlandse leverancier moet hier aan voldoen.

Daarnaast, om voor een paar euro het risico wel te gaan nemen, daar is mijn gezondheid mij te lief voor.

http://www.voedingscentru...erpakkingsmaterialen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Na lang wikken en wegen , reviews lezen, YouTube filmpjes kijken en advies van medetweakers mee laten wegen heb ik eindelijk een keuze voor een Dutch Oven en Skillet gemaakt.

Mijn eerste keuze was op aanraden van hier de Qvist 5 of 9qt, maar die hadden ze helaas niet op voorraad en rond de zomer werden de nieuwe verwacht.

- The Bastard skillet Large ø 25 cm gietijzer
- The Bastard Dutch Oven Large gietijzer ø 32 cm zwart

Als bonus een gratis kookboekenpakket en de bestelling komt vandaag nog aan. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de pannen, met mooi BBQ weer op komst een mooie gelegenheid om de pannen in te wijden. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met pelletgrills, en zo ja, een vergelijking met een houtskool BBQ qua resultaat, verbruikskosten, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Fly-guy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:53:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met pelletgrills, en zo ja, een vergelijking met een houtskool BBQ qua resultaat, verbruikskosten, etc?
Ik heb een Traeger Pro Series 22 Grill het qua gebruikersgemak is dit een dikke 10, je moet ervoor zorgen dat er voldoende pellet korrels aanwezig zijn en dan is het kwestie de stekker erin temperatuur instellen en klaar!
Het verbruik is afhankelijk van de gekozen temperatuur, deze is hoger als bijvoorbeeld een kamado ivm materiaal dikte maar zou niet veel afwijken van een dunne weber barbecue.
Het resultaat is hetzelfde, je kan er indirect mee roken/grillen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Hari-Bo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:55:
[...]

Ik heb een Traeger Pro Series 22 Grill het qua gebruikersgemak is dit een dikke 10, je moet ervoor zorgen dat er voldoende pellet korrels aanwezig zijn en dan is het kwestie de stekker erin temperatuur instellen en klaar!
Het verbruik is afhankelijk van de gekozen temperatuur, deze is hoger als bijvoorbeeld een kamado ivm materiaal dikte maar zou niet veel afwijken van een dunne weber barbecue.
En van die dekens dan? Ik zie Richard Herrebout vaak tijdens wedstrijden zon deken erover trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
NoE schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:06:
Zo kwam de action-komodo binnen, met een scheef luik. Omdat ik geen zin had om hem terug naar de winkel te slepen, heb ik het maar zelf aangepast :)
[afbeelding]

Na de nodige aanpassingen, zoals de gaten iets opdremelen itt het boren van een nieuw gat in de komodo en daarnaast het aanbrengen van het vilt voor de schuifjes:
[afbeelding]

wat extra vilt vanwege de grote schroefgaten/sleuven
[afbeelding]

uiteindelijk:
[afbeelding]

(ja ik moet nog de deurtjes afwerken en wat schoon spuiten/schuren)

- vilt kosten 3 euro (heel veel over, gekocht in een breiwinkel)
- frustratie van lege dremel/boormachine batterijen.

Het wachten is nu op Tenergy Solis meter (https://www.tenergylife.com/59132), welke uit de US blijkt te komen.

- Heeft iemand trouwens (kleine) gaten geboord tbv van de temp-probes?
- Waar kan je trouwens het beste het rookhout laten? normaliter doe ik dat bij de kolen, in de smoker is dat namelijk eenvoudig (ook bij bullen). In de action-ei, zou het in het pannetje kunnen? iemand ervaring?
Nice die mods!!!!

Ik ga hem ook halen. Laat jij jouw mini gewoon buiten staan?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:44
Ook gekeken naar de Kamado van Action maar nu heb ik eigenlijk meer zin om voor een grotere te gaan bijv. een Black Bastard. Beter geschikt voor een pizza en kan ik mooi inbouwen in een BBQ-tafel.
Alleen ben ik dan ipv 88 euro ruim 1000 euro kwijt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Paganstars schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:09:
[...]

En van die dekens dan? Ik zie Richard Herrebout vaak tijdens wedstrijden zon deken erover trekken
Daardoor zal de temperatuur wel beter vastgehouden worden inderdaad met een lager verbruik, want is gewoon metaal van ongeveer 3mm niet veel bijzonders. Maar ik gebruik deze af en toe, dan wel zonder deken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
Civic09 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:29:
Ook gekeken naar de Kamado van Action maar nu heb ik eigenlijk meer zin om voor een grotere te gaan bijv. een Black Bastard. Beter geschikt voor een pizza en kan ik mooi inbouwen in een BBQ-tafel.
Alleen ben ik dan ipv 88 euro ruim 1000 euro kwijt.....
Mwa even goed rondkijken, laatste week zijn er verdacht veel aanbiedingen!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hari-Bo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:55:
[...]

Goed om te lezen, dus wat jou betreft is er, qua resultaat, geen nadeel t.o.v. een houtskool bbq?

Ik heb nu een wsm, maar merk dat het spelen met vuur me bij die BBQ eerder tegenstaat dan het leuk maakt. Een pelletbbq lijkt me dan ideaal, plus mijn wederhelft ziet de wsm niet zitten, maar wil zelf ook eens wat low and slow doen.
Mocht ik de drang hebben vuurtje te stoken, grill ik wel wat picanha op mijn andere Weber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
JanB schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:54:
[...]

Meestal wel, maar ook tussen die NL verkopers lopen prijspakkers rond.

Ik heb redelijk dezelfde instelling hoor, practisch geen dingen van Ali/Ebay als het langere tijd met voeding/drank moet doen.
Maar een knijpfles voor poffertjesmix bij de Action van 65ct en dezelfde bij Blokker voor 2,95€ en weer diezelfde bij kookpunt waar die 6€ kan kosten ...
Dan ga ik voor eenmalig gebruik wel naar de Action, en gooi de betreffende flessen na gebruik weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:42:
[...]

Mwa even goed rondkijken, laatste week zijn er verdacht veel aanbiedingen!
Ik had ( bij Bol ) deze gevonden, van Patton ( Auplex )
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g3Vfu80.png

Kamado met pizza-top - 699€
Dezelfde, maar zonder pizza-dome ( en excl. platesetter/hitteschild ) kost 499 op verschillende plekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Fly-guy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:07:
[...]

Goed om te lezen, dus wat jou betreft is er, qua resultaat, geen nadeel t.o.v. een houtskool bbq?

Ik heb nu een wsm, maar merk dat het spelen met vuur me bij die BBQ eerder tegenstaat dan het leuk maakt. Een pelletbbq lijkt me dan ideaal, plus mijn wederhelft ziet de wsm niet zitten, maar wil zelf ook eens wat low and slow doen.
Mocht ik de drang hebben vuurtje te stoken, grill ik wel wat picanha op mijn andere Weber.
Absoluut geen nadelen nee, met pellet kan je ook gewoon de herkenbare rooksmaak meegeven. Daarbij zijn deze zijn ook inzetbaar voor meer dan alleen maar roken en low & slow, want roken op de gewenste temperatuur gaat prima. :)

Ik weet niet in welke regio je woont, maar je mag gerust eens komen kijken of het wat voor je is.

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 06-04-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Hoe zit het met kwaliteitsverschillen? Is de BGE ook echt mooier/beter als bijv. een Black Bastard of de genoemde Patton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Civic09 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:23:
Hoe zit het met kwaliteitsverschillen? Is de BGE ook echt mooier/beter als bijv. een Black Bastard of de genoemde Patton?
Er zit verschil in qua afwerking een Black Bastard heeft bijvoorbeeld krakelee in de buitenlaag en een Big Green Egg niet, daarnaast het zwarte vilt is een stuk sneller vergaan als de BGE variant (beide moet je uiteindelijk toch vervangen, doe dat met nomex vilt). En het metaal werk zit ook verschil in.

Beide doen prima zijn werk daar zit geen verschil in, maar persoonlijk moet je toch de afweging maken welke van de twee het beste bij je past icm het financiële plaatje eromheen. Het is ongeveer 1000 Bastard, en 1700 BGE dus een redelijk groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
1700 voor de BGE? Ik zag de BGE Medium en die leek me voor ons gezin (4 man) groot zat. Kost 1000.
Mij kennende ga ik liever meteen voor de real one.
Komt natuurlijk nog wel iets van een tafel omheen qua kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

Kraz

Saving the world

Vorig weekend heb ik een upgrade gedaan naar de Kamado Joe Classic II.
Dit komend vanaf een Green Egg Small, welke nu te koop staat O-)

MOmenteel nog de simpele stukjes vlees erop, maar ik wil deze zomer toch weer een keer Pulled Beef gaan maken. Heb ik 2 jaar terug ook gedaan en dat is goed bevallen. Door de grootte van de green egg kon ik toen maar 'weinig' vlees doen.
Dat wil ik deze keer goedmaken. ;)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gNQXBc/Kamado_Joe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Civic09 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:56:
1700 voor de BGE? Ik zag de BGE Medium en die leek me voor ons gezin (4 man) groot zat. Kost 1000.
Mij kennende ga ik liever meteen voor de real one.
Komt natuurlijk nog wel iets van een tafel omheen qua kosten.
Dat geld voor de BGE Large. De BGE medium is groot zat voor 4 man, je zou zelfs de Small kunnen overwegen. Of als je iets mobiel wilt de Minimax (deze heeft dezelfde capaciteit als de Small), deze neem ik ook mee naar de camping bijvoorbeeld.

Mocht je een tweedehands overwegen wat helemaal prima is, hou er dan wel rekening mee dat de garantie niet overdraagbaar is tenzij een dealer deze verkoopt als zijnde showroom model.

[ Voor 14% gewijzigd door Hari-Bo op 06-04-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

Kraz

Saving the world

Als je een nieuwe 'the real deal' overweegt, zou ik zeker naar een Kamado Joe kijken. Bij mijn zoektocht leek het er toch sterk op dat de vooruitgang bij Green Egg sterk achterblijft bij zijn concurrenten.

Denkend aan;
- Aslade
- Vilt
- Vering (Kamado Joe heeft een cilinder)
- Schoorsteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Eens over nadenken. Gebruik nu een mooie Weber premium 57 voor huis. Die zou ik kunnen combineren met een small of ik verkoop de Weber en koop een BGE medium.
Voor de camping heb ik een Weber Go Anywhere en die doet het best heel aardig en is niet al te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Oke, de Kamado Joe ook eens bekijken! Liever in een keer goed als na een paar jaar toch een betere moeten kopen. Vandaar dat ik de Action maar heb laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Civic09 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:45:
Oke, de Kamado Joe ook eens bekijken! Liever in een keer goed als na een paar jaar toch een betere moeten kopen. Vandaar dat ik de Action maar heb laten staan.
Neem dan de Broil King Keg ook mee, dat is een kamado maar dan volledig van metaal. Groot voordeel mobieler, kan tegen een stootje en de buitenkant wordt niet heet met 350 binnen kan je je hand nog aan de buitenkant houden. En vergeleken met de BGE heb je twee keer het oppervlakte grill, de bovenste grill kan je makkelijk aan de kant schuiven en staat er niet vast bovenop. En ook geen vilt wat je om de x periode moet vervangen, en de aslade is ook handig en de makkelijk afneembare sidebars voor vervoer.

[ Voor 9% gewijzigd door Hari-Bo op 06-04-2018 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Vandaag een poging gedaan om de Niclan wat luchtdichter te maken :

BGE vilt op aspan aangebracht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KHfbk92Vhydgg203nn2S2ydR/medium.jpg

Voorkant met vilt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7825t09PrkEYxq4w5dueZYyI/medium.jpg
Past prima!

Achterkant met vilt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iCEOIEdBmBP9n11WzAuIoBS0/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B19m2okQf5VBIduRCOm44VLB/medium.jpg
Doordat je de aspan naar achteren duwt, duw je de gasket ook iets naar achteren. Ik heb de vorm van de gasket bij het zwarte tape iets hervormd en nu zit ie wat beter, maar het is maar de vraag of het blijft zitten zo.

Bij de deksel leek de gasket grotendeels in orde te zijn, behalve bij de achterkant waar de gasket wat dunner is omdat daar de uiteinden bij elkaar komen. Daar heb ik alleen op dat kleine stukje een stukje Nomex vilt gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FwCgKC74NI8yNJoqZZqU9rV6/medium.jpg
Om eerlijk te zijn wil ik helemaal geen vilt aan de onderkant doen. Dus ik hoop echt dat dit genoeg is.

Er zat aardig wat ruimte tussen de twee delen van de top vent. Dus die heb ik ook maar van BGE vilt voorzien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dO19X7k2ii79kAJQFdtnffVP/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oXYl1S6RI45kwP3hX6pvhYaY/medium.jpg
Hij schuift nu wel behoorlijk stroef, maar dat zal mettertijd wel minder worden. Hij is nu alleen nog steeds niet hermetisch dicht, want er zit bij elk gat boven langs de lange zijden nog spleet van een halve millimeter ofzo. Hier kijk je dus door twee van die spleten heen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RGgyJR12turWZgX7oHHUseQL/medium.jpg

Helaas gaan we dit morgen pas testen :/

Blown past falling sands

Pagina: 1 ... 77 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.